[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.083 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
tozzke schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:03:
[...]

Bedoel je niet blauw in de ochtend/bij wakker worden en oranje 's avonds/bij slapen gaan?
Blauw licht is namelijk niet bevorderlijk voor je nachtrust :)
Jep. Ik weet het. Echter vind ik het fijner als het licht is zoals het buiten is. Dus wakker worden met zon en gaan slaap met gedimd blauw licht.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:49
Ik zag ze bij de Conrad de motion sensor al hebben, echter zie ik er reviews staan van de Hue Tab.

https://www.conrad.nl/nl/...359_pla-1499257&WT.srch=1

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-12 23:11
wesley17 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:37:
Ik wil graag dit soort lampen in mijn nieuwe huis voor op mijn TV kast, om toch nog wat meer sfeer te creëren aangezien ik een Sony Bravia heb welke geen ambilight heeft.

Maar nu vraag ik mij af, zijn er nog speciale "houders" voor op bijvoorbeeld een TV kastje, niet te groot natuurlijk?
offtopic

kijk hier eens na, dan heb je ambilight op elke tv :)
http://www.dreamscreentv.com/

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12 21:07
Ik kreeg net melding dat er een update is voor mijn bridge 2.0.

Maar na op downloaden/akkoord te hebben gedrukt gedrukt, gebeurt er niets: alles blijft gewoon naar behoren werken, maar hij begint niet (zichtbaar) met het downloaden van de update.

Mijn bridge zit volgens de Hue app op versienummer: 01035934. Die van andere bridge 2.0 users hier ook?

[ Voor 17% gewijzigd door outlandos op 03-10-2016 23:46 ]

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-11 21:31
outlandos schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:43:

Maar na op downloaden/akkoord te hebben gedrukt gedrukt, gebeurt er niets: alles blijft gewoon naar behoren werken, maar hij begint niet (zichtbaar) met het downloaden van de update.

Mijn bridge zit volgens de Hue app op versienummer: 01035934. Die van andere bridge 2.0 users hier ook?
Heb de update ook gezien, niet gestart.
De versie van mijn bridge is gelijk aan die jou.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38

Krijg ik heel veel op mijn 1.0 sinds de nieuwe app ongeveer.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
outlandos schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:38:
De Hue dimmer in kwestie is met geen mogelijkheid terug te koppelen. Die gaat terug maar fonQ.
Gereset door met scherp voorwerp knopje achterop ab in te drukken?

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-12 16:21

De update die ik gisterenavond kreeg ging in mijn geval specifiek over de update voor de lampen en niet van de bridge zelf.

[ Voor 0% gewijzigd door Sharky_NL op 04-10-2016 08:12 . Reden: Typo ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mektheb schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:53:
Ik zag ze bij de Conrad de motion sensor al hebben, echter zie ik er reviews staan van de Hue Tab.

https://www.conrad.nl/nl/...359_pla-1499257&WT.srch=1
Kreeg net een email dat de sensor bij hun verzendklaar is, dus ik verwacht of de sensor of de tap binnenkort in huis :) Ik ga maar uit van het eerste...

• outlandos
arjandijk162 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:04:
[...]

Gereset door met scherp voorwerp knopje achterop ab in te drukken?
Ja, meerdere malen zelfs. Ruim een uur dingen geprobeerd.

Toen heb ik een andere dimmer erbij gepakt die ik niet meer in gebruik had en sindsdien als backup had. Die heb ik ook moeten resetten maar daarna deed die het meteen. Daaruit concludeer ik dat die ene dimmer toch echt stuk is.
Sharky_NL schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:11:
[...]

De update die ik gisterenavond kreeg ging in mijn geval specifiek over de update voor de lampen en niet van de bridge zelf.
Worden lampen ook geupdate dan.. Hoe kan ik zien of de update van gister gelukt is? Welke software versie van de color lamp hebben jullie op dit moment? Ik ga er even van uit dat ik verkeerd gelezen heb en dat het inderdaad een update betrof voor mijn lampen.

[ Voor 34% gewijzigd door outlandos op 04-10-2016 09:35 ]

• vdpoorten
Yep. Hier ook onderweg. Vanavond eens mee spelen.

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 12:37
Ik heb huisdieren ( katten ) dus zal de Hue Motion Sensor bij mij niet goed werken..
Geeft niet want ik denk de ideale "schakelaar" gevonden te hebben: de Amazon Echo Dot!
Op dit moment nog maar 1 in huis maar er volgen er snel meer zodra de nieuwe Dot uitkomt op 20 Oktober :)

Nu is het simpelweg zeggen " Alexa, lights living room on" en de lampen in de woonkamer gaan aan.
Dimmen kan ook gemakkelijk door een percentage te noemen alleen kleurwisseling ( gebruik ik toch nooit ondanks 6 Hue Color lampen in de woonkamer ) gaat ( nog ) niet..

Buiten het gehele Philips Hue gebeuren gebruik /misbruik ik Alexa :P voor het aansturen van mijn Nest-thermostaat, het inschakelen van mijn AV +TV, het luisteren naar internetradio ( bijv. Radio 538 viaTuneIn ) en het opvragen van het weer, verkeer naar werk, etc.
Super gemakkelijk dingetje maar je moet wel in het Engels lullen dus als dat geen probleem is dan: " Alexa, buy me some extra Dots :9 "

[ Voor 27% gewijzigd door lowo op 04-10-2016 10:21 ]

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
lowo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:12:
Ik heb huisdieren ( katten ) dus zal de Hue Motion Sensor bij mij niet goed werken..
Geeft niet want ik denk de ideale "schakelaar" gevonden te hebben: de Amazon Echo Dot!
Op dit moment nog maar 1 in huis maar er volgen er snel meer zodra de nieuwe Dot uitkomt op 20 Oktober :)

Nu is het simpelweg zeggen " Alexa, lights living room on" en de lampen in de woonkamer gaan aan.
Dimmen kan ook gemakkelijk door een percentage te noemen alleen kleurwisseling ( gebruik ik toch nooit ondanks 6 Hue Color lampen in de woonkamer ) gaat ( nog ) niet..

Buiten het gehele Philips Hue gebeuren gebruik /misbruik ik Alexa :P voor het aansturen van mijn Nest-thermostaat, het inschakelen van mijn AV +TV, het luisteren naar internetradio ( bijv. Radio 538 viaTuneIn ) en het opvragen van het weer, verkeer naar werk, etc.
Super gemakkelijk dingetje maar je moet wel in het Engels lullen dus als dat geen probleem is dan: " Alexa, buy me some extra Dots :9 "
Dat kunnen Apple gebruikers al lang: Siri, zet de lampen in de keuken aan. :)

• Mektheb
Hoor graag welke het is :), dan bestel ik hem ook gelijk !

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12 13:50
Alle genoemde limitaties van de Motion Sensor en hem verrijken lijkt me met Domoticz te kunnen. Bijvoorbeeld meerdere tijdstippen instellen, of instellen dat als ik eerder ga slapen (namelijk alle verlichting heb ik tussen 20 en 6 handmatig uitgezet en dan beweging registreren is nachtlampmodus, ipv om 21 uur beweging registreren met alle lampen nog aan is niks doen). Vooral de waardes van de beweging- en de lichtsensor uitlezen is daarbij zeer interessant / noodzakelijk.

Ik ben erg benieuwd of en hoe dit in Domoticz is te knutselen. Iemand daar al mee bezig geweest?

• outlandos
Mektheb schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:21:
https://www.amazon.com/Al...-Generation/dp/B01DFKC2SO

Mooi dingetje. Al komt Google vandaag met Google Assistant waarmee het wellicht mogelijk wordt om net als via SIRI Hue met je mobiel te besturen door er tegen te praten.

• cschipper
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12 15:59
Je kan ook eens kijken naar Homey (www.athom.com).

• vdpoorten
Hij is binnen! het bevestigingsmonteur is magnetisch.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mediamarkt Rotterdam Centrum heeft lege schappen en een display klaar staan voor de motionsensor, maar nog niks om te kopen. Mediamarkt Rotterdam Alexandrium had zowel de motionsensor als de nieuwe hue lampen nog niet in het assortiment. MediaMarkt Den Haag (centrum) heeft ook nog niks aangepast en volle schappen met het oude assortiment.

[ Voor 24% gewijzigd door Fietsbel op 04-10-2016 12:46 ]

39

• arjandijk162
Domoticz is zeer veel werk om motion sensors slim in te stellen. Eigenlijk wil je dat in Lua doen, maar dan wordt het nog complexer.

Als Domoticz een simpele motion interface zou hebben als Hue zou het dingen veel gemakkelijker maken

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

cschipper schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:21:
[...]

Nou, ik keek laatst eens in het Homey topic omdat ik het wel een interessant project vond, maar schrok toch wel een beetje van de stand van zaken..
Het werkt nog totaal niet soepel, laat staan betrouwbaar. Zal misschien uiteindelijk wel goedkomen, maar vooralsnog geen aanrader lijkt me.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Pimmeh schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:39:
Alle genoemde limitaties van de Motion Sensor en hem verrijken lijkt me met Domoticz te kunnen. Bijvoorbeeld meerdere tijdstippen instellen, of instellen dat als ik eerder ga slapen (namelijk alle verlichting heb ik tussen 20 en 6 handmatig uitgezet en dan beweging registreren is nachtlampmodus, ipv om 21 uur beweging registreren met alle lampen nog aan is niks doen). Vooral de waardes van de beweging- en de lichtsensor uitlezen is daarbij zeer interessant / noodzakelijk.

Ik ben erg benieuwd of en hoe dit in Domoticz is te knutselen. Iemand daar al mee bezig geweest?
Gezien de ervaringen met Hue Tap en Hue DimmerSwitch (namelijk op geen enkele manier zichtbaar te krijgen richting third party oplossingen zoals Domoticz), ga ik er van uit dat dit met de motion sensor ook onmogelijk zal zijn .

Alle sensoren (wat de knoppen op de tap en dimmerswitch in feite ook zijn) triggeren alleen functies op de bridge. En de bridge heeft (voor zo ver ik weet) geen enkele manier om acties te definieren in de trant van "Post JSON string naar http(s)://mijndomoticzserver.lan". De enige acties die je kan doen zijn richting lampen .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
[...]

Of in het Homey topic. Hier ook een Homey icm Hue/Lifx en andere domotica draaiende. Let wel op dat nog geen retailproduct is maar voor de tweaker totdat de software versie 1.0 bereikt.
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:12:
[...]

Nou, ik keek laatst eens in het Homey topic omdat ik het wel een interessant project vond, maar schrok toch wel een beetje van de stand van zaken..
Het werkt nog totaal niet soepel, laat staan betrouwbaar. Zal misschien uiteindelijk wel goedkomen, maar vooralsnog geen aanrader lijkt me.
Uiteraard het is nog geen 1.0 versie maar voor motion sensors zoals die van Fibaro werkt het prima sinds de z-wave rewrite. Hier meerdere Fibaro producten waaronder motion sensors voor trigger van Hue/Lifx en werkt stabiel. Hue koppeling werkt al sinds de release van de app voor Homey prima.

[ Voor 47% gewijzigd door lubbertkramer op 04-10-2016 13:48 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

eymey schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Gezien de ervaringen met Hue Tap en Hue DimmerSwitch (namelijk op geen enkele manier zichtbaar te krijgen richting third party oplossingen zoals Domoticz), ga ik er van uit dat dit met de motion sensor ook onmogelijk zal zijn .

Alle sensoren (wat de knoppen op de tap en dimmerswitch in feite ook zijn) triggeren alleen functies op de bridge. En de bridge heeft (voor zo ver ik weet) geen enkele manier om acties te definieren in de trant van "Post JSON string naar http(s)://mijndomoticzserver.lan". De enige acties die je kan doen zijn richting lampen .
Inderdaad.. Helaas..

Enige workaround die ik zie: maak een rule in de Bridge die een 'dummy' variabele zet bijv "motionDetected=1".
Dan met je domotica oplossing de bridge pollen op deze variabele en motion detected weer op 0 zetten oid.
Weet alleen niet hoe frequent je de bridge kunt pollen zonder in de problemen te komen.

Tot nu toe blij met mn ZWave Fibaro motion sensor (die daarnaast ook temperatuur kan meten), daarmee is alles wel mooi te integreren.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

lubbertkramer schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:44:
[...]

Uiteraard het is nog geen 1.0 versie maar voor motion sensors zoals die van Fibaro werkt het prima sinds de z-wave rewrite. Hier meerdere Fibaro producten waaronder motion sensors voor trigger van Hue/Lifx en werkt stabiel. Hue koppeling werkt al sinds de release van de app voor Homey prima.
offtopic:
Had het over de stembediening, dat was HET unique selling point van Homey (naast alle protocollen ondersteunend), dat die nogal onbetrouwbaar blijkt.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:50:
[...]

Had het over de stembediening, dat was HET unique selling point van Homey (naast alle protocollen ondersteunend), dat die nogal onbetrouwbaar blijkt.
Ah daar sluit ik mij bij aan maar dat nam ik in je vorige post niet zo op:9 Ik ben zelf van zo min mogelijk spraak gebruiken. Alles wat ik kan automatiseren moet gewoon goed overdacht in flows en variabelen die daaraan moeten voldoen voordat iets triggert.

Voorbeeld als Kodi aanstaat met een film/serie wil ik niet dat mijn avondflow die dmv tijd/lux triggert de Hue/Lifx lampen aanzet dus die mag niet doorgaan op moment dat de variable van Kodi op true staat voor x aantal lampen :)

• lowo
Ik heb de Amazon Echo Dot hier ( http://www.chromeit.nl/c-2756312/cool-stuff/ ) gekocht omdat Amazon niet naar Nederland levert.
Zij hebben ook de Echo maar die voegt weinig toe vind ik ( heeft alleen een betere speaker ).
De Dot kun je via BT of via een kabeltje aan je receiver of aan een externe versterkte luidspreker koppelen voor prima geluid. De grotere Echo heeft die mogelijkheid niet zover ik weet.
Indien je kennissen hebt in de UK of Duitsland dan zou je via hen kunnen bestellen.
Let er dan wel op dat de Duitse versie schijnbaar alleen in het Duits benaderd kan worden!!

• lowo
Hulliee schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:17:
[...]

Dat kunnen Apple gebruikers al lang: Siri, zet de lampen in de keuken aan. :)
Klopt maar dan praat je tegen je telefoon / tablet.
De Amazon Echo Dot staat hier gewoon in de kamer en als ik niet thuis ben ( heb mijn telefoon natuurlijk altijd bij mij ) en de kinderen komen thuis dan kunnen die ook gewoon tegen de Dot praten om verschillende functies te activeren. Bovendien is er dan nog de prijs: de nieuwe Dot gaat in Engeland en Duitsland zo rond de 60 euro kosten. ( Via ChromeIt.nl zo'n 85 euro ). Heel wat betaalbaarder dan een iPhone of iPad voor de kids. Je moet alleen Engels kunnen spreken.

Eerste nadeel intussen wel bemerkt; ik keek een TV-serie waarin een actrice voorkwam die daar "Alexa" heet. Prompt reageerde de Dot. Is trouwens tot nu toe maar 1x voorgekomen dus geen ramp.
Dit zul je denk ik ook hebben bij Siri? Als er een film of serie op TV is waarin iemand roept " Hey Siri" dan reageert jou telefoon niet??

• Mektheb
[...]

Heb ik al in huis.

Echter heb ik daar niets aan voor de manier dat ik de strip ga gebruiken in een andere kamer ;)

Ik heb namelijk 1 strip van 2 meter boven de deur van me kleding kast ( 3 meter breed en 3 meter hoog )
En 1 strip op de vloer in een profiel.

En ik wil dat ze aan gaan zodra 1 van de 3 schuifdeuren gebruikt gaat worden.

Homey doet de rest van de lampen in de woonkamer al ;), die hoort me niet als ik in de slaapkamer wat roep.

EDIT : doelde ook meer alleen op de motion sensor :+, misschien had ik iemand even moeten quoten haha.

[ Voor 43% gewijzigd door Mektheb op 04-10-2016 14:18 ]

• jip_86
Kun je wel een sensor achter elke deur hangen. Dat zal wel een duur grapje worden x3, maar zal wel werken lijkt me :)

[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 04-10-2016 14:41 ]

• Mektheb
jip_86 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:40:
Kun je wel een sensor achter elke deur hangen. Dat zal wel een duur grapje worden x3, maar zal wel werken lijkt me :)
Verwacht toch wel dat die een grotere wide acces heeft.

En dat hij dus movement kan detecteren van die 3 deuren.

"100 graden en 5 meter " volgens de spec.

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 04-10-2016 15:04 ]

• outlandos
Heeft iemand de nieuwe Hue GU10 Whites al ergens op voorraad gespot?

Meerdanlicht.nl heeft ze op voorraad. Ik heb er zojuist 6 besteld. En bij Conrad een Hue bewegingssensor. Wel een dure 'hobby' zo :+

[ Voor 51% gewijzigd door outlandos op 04-10-2016 15:44 ]

• jip_86
Mektheb schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:03:
[...]

Verwacht toch wel dat die een grotere wide acces heeft.

En dat hij dus movement kan detecteren van die 3 deuren.

"100 graden en 5 meter " volgens de spec.
In theorie wel, maar vaak hebben kledingkasten toch wel een duidelijke scheiding of in ieder geval erg weinig ruimte tussen de verschillende delen. Maar eerst met eentje proberen kan altijd natuurlijk :)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Denk dat dit specifieke geval toch netter kan met een non-Hue oplossing:
3 goedkope schakelaartjes, en dan een zelfbouw sensor triggeren, of iets fixen zodat je een Hue dimmer switch-knop activeert.

• berto52
Heb de Hue app update uitgevoerd. De eerste keer is de firmware van de lightstrip geupdate.
Na stoppen/starten van de app kwam de update melding terug, opnieuw gestart.
Bij deze tweede poging zijn de white ambiance en de color spot geupdate.

Lightstrip 2 van 5.50.2.16151 naar 5.50.2.19072
White and Color GU10 van 5.23.1.13105 naar 5.50.1.19085
Ambiance white van 5.50.1.16698 naar 5.50.1.19085

[ Voor 4% gewijzigd door berto52 op 04-10-2016 15:59 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41
lowo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:12:
[...]

Klopt maar dan praat je tegen je telefoon / tablet.
De Amazon Echo Dot staat hier gewoon in de kamer en als ik niet thuis ben ( heb mijn telefoon natuurlijk altijd bij mij ) en de kinderen komen thuis dan kunnen die ook gewoon tegen de Dot praten om verschillende functies te activeren. Bovendien is er dan nog de prijs: de nieuwe Dot gaat in Engeland en Duitsland zo rond de 60 euro kosten. ( Via ChromeIt.nl zo'n 85 euro ). Heel wat betaalbaarder dan een iPhone of iPad voor de kids. Je moet alleen Engels kunnen spreken.

Eerste nadeel intussen wel bemerkt; ik keek een TV-serie waarin een actrice voorkwam die daar "Alexa" heet. Prompt reageerde de Dot. Is trouwens tot nu toe maar 1x voorgekomen dus geen ramp.
Dit zul je denk ik ook hebben bij Siri? Als er een film of serie op TV is waarin iemand roept " Hey Siri" dan reageert jou telefoon niet??
Zo'n Echo klinkt wel goed! Moet Echo, net als bij Siri, de verschillende stemmen leren herkennen?

• outlandos
berto52 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:36:
Heb de Hue app update uitgevoerd. De eerste keer is de firmware van de lightstrip geupdate.
Na stoppen/starten van de app kwam de update melding terug, opnieuw gestart.
Bij deze tweede poging zijn de white ambiance en de color spot geupdate.

Lightstrip 2 van 5.50.2.16151 naar 5.50.2.19072
Colorspot van 5.23.1.13105 naar 5.50.1.19085
Ambiance white van 5.50.1.16698 naar 5.50.1.19085
Welke bedoel je precies met colorspot?

Mijn Hue White & Color E27 (second gen) zit op dit moment op versie. 5.38.1.14919.

• Mektheb
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:32:
Denk dat dit specifieke geval toch netter kan met een non-Hue oplossing:
3 goedkope schakelaartjes, en dan een zelfbouw sensor triggeren, of iets fixen zodat je een Hue dimmer switch-knop activeert.
Is met een motion sensor toch net zo netjes ?.
Die plaats je op de achterwand, en deuren zijn de trigger.
De strips kan je netjes monteren in speciale profielen ( 25 euro de stuk voor 2 meter ) en die kan je netjes inbouwen in je "schuifwand" en je ziet er niets van.

En je hebt maar 2x een stopcontact nodig.
En vrij goedkoop, de strips heb ik voor 2x 30 euro en de motion sensor ook 39,95 dus kwa kosten valt het nog mee.
jip_86 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:31:
[...]

In theorie wel, maar vaak hebben kledingkasten toch wel een duidelijke scheiding of in ieder geval erg weinig ruimte tussen de verschillende delen. Maar eerst met eentje proberen kan altijd natuurlijk :)
Tussen mijn panelen zit ook niet inderdaad mega veel ruimte maar ik dacht misschien kom ik er met 1 weg en anders doe ik er 2 voor de buitenste deuren als trigger.

Anyhow een leuke uitdaging.

[ Voor 33% gewijzigd door Mektheb op 04-10-2016 15:49 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mij is niet helemaal duidelijk wat betreft de montage van de Motion Sensor. Moet ik die met een schroef in de muur boren/draaien?
Ik las namelijk ook iets van magnetisch.

• jip_86
Geert1976 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:48:
mij is niet helemaal duidelijk wat betreft de montage van de Motion Sensor. Moet ik die met een schroef in de muur boren/draaien?
Zit een vrij stevige magneet in met een schroefgat. Die schroef kan je gebruiken om de magneet in de muur te draaien. Maar aan een stalen deurpost bijvoorbeeld blijft hij prima hangen.

• lowo
meesje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:38:
[...]

Zo'n Echo klinkt wel goed! Moet Echo, net als bij Siri, de verschillende stemmen leren herkennen?
Nee hoor, iedereen kan gelijk met de Dot praten.
Dit is onder meer ook de reden dat electronische deursloten etc niet ondersteund worden :P
" Alexa, open the frontdoor please..." gaat dus niet lukken haha

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:51:
[...]

Zit een vrij stevige magneet in met een schroefgat. Die schroef kan je gebruiken om de magneet in de muur te draaien. Maar aan een stalen deurpost bijvoorbeeld blijft hij prima hangen.
mooi! dan kies ik voor jouw laatste optie! PostNL is reeds onderweg met 2 Motion Sensor's.
thanks voor je (snelle) antwoord

• vdpoorten
Geert1976 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:48:
de achterkant is van metaal. Het bevestigingsballetje schroef je vast. Die is magnetisch.
Dus de sensor plakt magnetisch op de bevestiging.

• berto52
outlandos schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

Welke bedoel je precies met colorspot?

Mijn Hue White & Color E27 (second gen) zit op dit moment op versie. 5.38.1.14919.
De White and Color GU10

• outlandos
Dank.

Kan iemand die de update net heeft gedaan mij vertellen op welke versie jullie Hue White & Color E27 second gen (dus niet die vandaag zijn uitgekomen, maar die daarvoor) zit?

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:04
1 ding is mij nog niet duidelijk over de Motion Sensor, of ik heb het erover heen gelezen / bekeken in het YT filmpje.

Ik wil deze bij de voordeur plaatsen. Zodra iemand binnenkomt en de lampen zijn nog niet aan, dan moeten deze aan blijven. Dit kan.
Maar als ik de lampen via de Hue Remote uitschakel (deze heb ik in de woonkamer hangen) en ik ga meteen / binnen bepaalde tijd via de voordeur naar buiten, gaan de lampen dan weer aan? (dit wil ik dus niet)
En is het mogelijk dat als ik na een bepaalde tijd weer thuis ben en door de voordeur ga, dat de lampen weer aan gaan.

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12 10:08

lampie1979

Hoepla!

Ik heb de update gedraaid en bij mij zijn er lampen niet langer bereikbaar? Ik heb de bridge gereset, maar vindt nu helemaal niets meer!

Iemand ideeen?

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:09
Ik heb de motion sensor vanmiddag binnen gekregen. Geconfigureerd en lichtgevoeligheid ingesteld voor mijn hal.
Nu is er uiteraard inmiddels nog minder licht in de hal en geeft de app ineens aan "Inactief, Voldoende daglicht", Maar hij schakelt wel normaal. Wordt de daglicht gevoeligheid op een gegeven tijdstip overruled, waardoor hij sowieso schakelt?

intentionally left blank

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12 13:15
Ik heb de motion sensors ook binnengekregen vandaag. Ze werden meteen gevonden door de bridge en lieten zich makkelijk configureren. Maar ik kan alleen kiezen uit 'bright', 'dimmed', 'nightlight' en 'do nothing'. Ik had gehoopt dat ik zelf een scene kon maken en die laten activeren. Ik wou zeggen net zoals met de dimmer switch, maar dat hebben ze ook veranderd: daar kan ik kiezen tussen dezelfde scenes, 4 voorgedefinieerde en een paar light recipes. Ik wil ZELF scenes kunnen kiezen! Het lijkt wel alsof ze steeds meer functionaliteit weghalen uit het systeem! De sensoren werken trouwens wel erg goed.

Nu was het management van die scenes in de oude app een ramp, maar om het er nu maar helemaal uit te halen? Dan heb ik dus nog steeds de oude app nodig.

Ik heb trouwens regelmatig dat die dimmer switches verdwijnen of dat de app moppert dat ie ze niet kan bereiken (terwijl ze wel gewoon werken), hebben meer mensen hier last van? En de bridge verliest ook telkens de verbinding met MyHue, het rechter lampje blijft dan knipperen en in de app zegt ie 'offline'. Eigenlijk is het best een brak systeem...

• p0nts
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08-2022
SeeS schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:19:
1 ding is mij nog niet duidelijk over de Motion Sensor, of ik heb het erover heen gelezen / bekeken in het YT filmpje.

Ik wil deze bij de voordeur plaatsen. Zodra iemand binnenkomt en de lampen zijn nog niet aan, dan moeten deze aan blijven. Dit kan.
Maar als ik de lampen via de Hue Remote uitschakel (deze heb ik in de woonkamer hangen) en ik ga meteen / binnen bepaalde tijd via de voordeur naar buiten, gaan de lampen dan weer aan? (dit wil ik dus niet)
En is het mogelijk dat als ik na een bepaalde tijd weer thuis ben en door de voordeur ga, dat de lampen weer aan gaan.
Zeker, met geofencing kan je de lampen uitschakelen als je niet meer in de buurt van je huis bent. Maar in dat geval gaan de lampen nog wel aan als je langs de motion sensor loopt op weg naar je voordeur.

• vdpoorten
PhilipsFan schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 00:54:
Ik heb de motion sensors ook binnengekregen vandaag. Ze werden meteen gevonden door de bridge en lieten zich makkelijk configureren. Maar ik kan alleen kiezen uit 'bright', 'dimmed', 'nightlight' en 'do nothing'. Ik had gehoopt dat ik zelf een scene kon maken en die laten activeren. Ik wou zeggen net zoals met de dimmer switch, maar dat hebben ze ook veranderd: daar kan ik kiezen tussen dezelfde scenes, 4 voorgedefinieerde en een paar light recipes. Ik wil ZELF scenes kunnen kiezen! Het lijkt wel alsof ze steeds meer functionaliteit weghalen uit het systeem! De sensoren werken trouwens wel erg goed.

Nu was het management van die scenes in de oude app een ramp, maar om het er nu maar helemaal uit te halen? Dan heb ik dus nog steeds de oude app nodig.

Ik heb trouwens regelmatig dat die dimmer switches verdwijnen of dat de app moppert dat ie ze niet kan bereiken (terwijl ze wel gewoon werken), hebben meer mensen hier last van? En de bridge verliest ook telkens de verbinding met MyHue, het rechter lampje blijft dan knipperen en in de app zegt ie 'offline'. Eigenlijk is het best een brak systeem...
Ik heb hem ook gisteren binnengekregen. Je kan er gewoon eigen scene aanhangen. Let op! Je moet wel eerst de scene apart maken en daarna pas koppelen aan de motion

• vdpoorten
Ik heb gisteren ook de Hue Motion binnengekregen.

Installeren ging niet helemaal vlekkeloos. Het lampje knipperde niet. Volgens de app moest je 1 seconden de reset indrukken, maar dit is eerder iets van 5 seconden.

Koppelen ging daarna gemakkelijk. Hij is nu gekoppeld aan met 5 meter ledstrip in de gang. Na een avond en nacht gebruik merk ik dat ik toch graag iets geavanceerde functies wil.

wensen:
1. De motion overruled andere controllers zoals bijvoorbeeld de tab of de dimmer. Ik zou graag willen dat als ik de verlichting aanzet met een controller dat de motion gedeactiveerd wordt tot dat ik de lamp uitzet met de controller weer.

2. de optie om alleen nacht of avondmodus in te stellen. Dus niet verplicht om de motion continue te gebruiken. In de praktijk zou ik de motion alleen in de nacht willen gebruiken.

3. de optie om behalve nachtmodus ook meerdere tijdsperiodes in te stellen

4. de optie om de tijd dat de scene/lamp na geen beweging weer uitgaat per modus aan te passen. Dus bijv. overdag zetten op 10 minuten en de nachtmodus op 2 minuten

Mijn gang is te lang/groot voor een motion. Ik ben dus benieuwd of je 2 motions kan koppelen aan een kamer. Kan iemand dit proberen?

• arjandijk162
vdpoorten schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:21:

wensen:
1. De motion overruled andere controllers zoals bijvoorbeeld de tab of de dimmer. Ik zou graag willen dat als ik de verlichting aanzet met een controller dat de motion gedeactiveerd wordt tot dat ik de lamp uitzet met de controller weer.
Betekend dat als je met de dimmer een lamp aanzet en je loopt dan langs een motion sensor die op 2 minuten staat, na twee minuten dat licht uit gaat?

• vdpoorten
ja dat klopt zeker. Dus als je een lamp aanzet en je hebt de sensor op 2 minuten staan (er is beweging) dan gaat de lamp na 2 minuten uit.

De motion is continue actief aan het kijken.

• vdpoorten
Zonder extra configuratie mogelijkheden is de motion voor mij enkel geschikt voor bv het toilet of de badkamer. Bij de badkamer moet je de motion dan wel goed plaatsen. Niet dat je aan het douchen bent en het licht gaat uit of je moet de tijd omhoog gooien. Maar dat is misschien niet handig als je s'avonds alleen je tanden poets dat het licht nog 15 minuten aan blijft.

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11 22:16
vdpoorten schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:21:
Ik heb gisteren ook de Hue Motion binnengekregen.

Installeren ging niet helemaal vlekkeloos. Het lampje knipperde niet. Volgens de app moest je 1 seconden de reset indrukken, maar dit is eerder iets van 5 seconden.

Koppelen ging daarna gemakkelijk. Hij is nu gekoppeld aan met 5 meter ledstrip in de gang. Na een avond en nacht gebruik merk ik dat ik toch graag iets geavanceerde functies wil.

wensen:

2. de optie om alleen nacht of avondmodus in te stellen. Dus niet verplicht om de motion continue te gebruiken. In de praktijk zou ik de motion alleen in de nacht willen gebruiken.

3. de optie om behalve nachtmodus ook meerdere tijdsperiodes in te stellen

4. de optie om de tijd dat de scene/lamp na geen beweging weer uitgaat per modus aan te passen. Dus bijv. overdag zetten op 10 minuten en de nachtmodus op 2 minuten

Mijn gang is te lang/groot voor een motion. Ik ben dus benieuwd of je 2 motions kan koppelen aan een kamer. Kan iemand dit proberen?
Optie 2 kan gewoon, je kunt de optie niets doen selecteren voor wanneer er beweging wordt gedetecteerd, dit geldt ook voor wanneer er geen beweging wordt gedetecteerd na de ingestelde tijd.

En over de laatste vraag, ja kunt meerdere sensoren hebben die dezelfde kamer bedienen.

Je andere voorgestelde opties, zijn ook zaken die ik mis wanneer je wat meer advanced configuraties wilt maken, nu is de sensor vooral geschikt voor hal, badkamer en andere ruimtes waar je maar kort verblijft. Of voor alleen s'nachts, wanneer je optie 2 goed instelt :+

Voor meeste gevallen waar je een senor wilt gebruiken zijn de huidige opties overigens voldoende lijkt mij (ik gebruikt ze ook voor de hal en badkamer en dat bevalt me goed). Voor woonkamer zie ik nut nog niet zo in persoonlijk, ik gebruik daar de dimmer switches of the telefoon (app) om de lampen aan of uit te zetten.

• vdpoorten
Erik1971 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:53:
[...]

Optie 2 kan gewoon, je kunt de optie niets doen selecteren voor wanneer er beweging wordt gedetecteerd, dit geldt ook voor wanneer er geen beweging wordt gedetecteerd na de ingestelde tijd.

En over de laatste vraag, ja kunt meerdere sensoren hebben die dezelfde kamer bedienen.

Je andere voorgestelde opties, zijn ook zaken die ik mis wanneer je wat meer advanced configuraties wilt maken, nu is de sensor vooral geschikt voor hal, badkamer en andere ruimtes waar je maar kort verblijft. Of voor alleen s'nachts, wanneer je optie 2 goed instelt :+

Voor meeste gevallen waar je een senor wilt gebruiken zijn de huidige opties overigens voldoende lijkt mij (ik gebruikt ze ook voor de hal en badkamer en dat bevalt me goed). Voor woonkamer zie ik nut nog niet zo in persoonlijk, ik gebruik daar de dimmer switches of the telefoon (app) om de lampen aan of uit te zetten.
Oh super! Kijk daar heb ik dan helemaal overheen gekeken. Door voordelen van dit forum.
Okee goed om dat te horen.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:31

swv

Erik1971 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:53:
[...]

Ik zou zelf graag zien dat het een als-dan sensor wordt. Nu heb ik namelijk allerlei scene's en routine's ingesteld, en het zou mooi zijn dat die stappen alleen worden doorlopen wanneer er iemand in dezelfde ruimte zit.

Maar ik zie voor de woonkamer nog steeds mogelijkheden en in principe moet het nu ook wel werken als je akkoord gaat met het gebruik van 2 scene's (dagscene en nachtscene) of meerde sensoren. We naderen nu natuurlijk weer het herfst en winterseizoen, en zo wil het, bij mij thuis dan, nog wel eens voorkomen dat er opeens een donkere lucht aankomt en je denkt van "nou mag er wel een lampie aan". Het zou mooi zijn als de sensor dat kan overnemen. En dan kan je bijvoorbeeld instellen dat je tussen 8 en 17 uur gebruik wilt maken van de sensor, en tussen 17 en 8 uur juist niet zodat de routine's het kunnen overnemen.

Ik zit zelf te bedenken hoe ik de sensor kan toepassen in een slaapkamer. Ik heb in principe vaste tijdstippen om naar bed te gaan en daar heb ik dan ook allerlei routine's omheen gebouwd. Maar dat ik achter mijn bureau zit is geen vaste prik. Om die reden zou ik korte verblijven (overdag, vroeg in de avond) willen automatiseren en vaste routine's (laat in de avond) willen behouden. Probleem is dan wel dat ik als ik 's nachts naar de wc wil iets anders moet verzinnen als ik er voor kies de sensor dan uit te laten. Of ik moet de sensor zo positioneren dat ik die niet op bed gericht staat (anders gaat de hele nacht het ligt aan :P).

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:04
p0nts schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 07:50:
[...]

Zeker, met geofencing kan je de lampen uitschakelen als je niet meer in de buurt van je huis bent. Maar in dat geval gaan de lampen nog wel aan als je langs de motion sensor loopt op weg naar je voordeur.
Geofencing is geen optie voor mij (en het gezin). Ik loop weleens langs m'n huis terwijl ik niet naar binnen hoef. Dan hoeven die lampen niet aan te gaan. Andersom natuurlijk ook als ik weg ga terwijl er nog iemand binnen zit. Dan zal ik dan moeten oplossen met Domotica waar ik op dit moment geen tijd voor heb.

Optie wat hierboven al ergens is gezegd, dat je met de Hue Dimmer een overrule of freeze actie voor X bepaalde tijd kan laten uitvoeren zou top zijn (zet lampen uit met de Dimmer en de Motion Sensor is 5 min. disabled).

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12 13:50
sww89 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:26:
[...]

Ik zou zelf graag zien dat het een als-dan sensor wordt. Nu heb ik namelijk allerlei scene's en routine's ingesteld, en het zou mooi zijn dat die stappen alleen worden doorlopen wanneer er iemand in dezelfde ruimte zit.

Maar ik zie voor de woonkamer nog steeds mogelijkheden en in principe moet het nu ook wel werken als je akkoord gaat met het gebruik van 2 scene's (dagscene en nachtscene) of meerde sensoren. We naderen nu natuurlijk weer het herfst en winterseizoen, en zo wil het, bij mij thuis dan, nog wel eens voorkomen dat er opeens een donkere lucht aankomt en je denkt van "nou mag er wel een lampie aan". Het zou mooi zijn als de sensor dat kan overnemen. En dan kan je bijvoorbeeld instellen dat je tussen 8 en 17 uur gebruik wilt maken van de sensor, en tussen 17 en 8 uur juist niet zodat de routine's het kunnen overnemen.

Ik zit zelf te bedenken hoe ik de sensor kan toepassen in een slaapkamer. Ik heb in principe vaste tijdstippen om naar bed te gaan en daar heb ik dan ook allerlei routine's omheen gebouwd. Maar dat ik achter mijn bureau zit is geen vaste prik. Om die reden zou ik korte verblijven (overdag, vroeg in de avond) willen automatiseren en vaste routine's (laat in de avond) willen behouden. Probleem is dan wel dat ik als ik 's nachts naar de wc wil iets anders moet verzinnen als ik er voor kies de sensor dan uit te laten. Of ik moet de sensor zo positioneren dat ik die niet op bed gericht staat (anders gaat de hele nacht het ligt aan :P).
Precies dit. Anderen wezen in dit topic naar de Fibaro Motion Sensor, een veel uitgebreidere ZWave-sensor die je aan Domoticz kan koppelen en daar alle logica in kan stoppen. Ik ben ook wel enigszins teleurgesteld in het gebrek van deze 'geavanceerde' functies dan de Hue Motion Sensor en ben wel serieus aan het kijken naar deze andere sensor. Alleen, deze heeft natuurlijk een ZWave-controller nodig om mee te praten. Kan de Hue brigge ook als controller dienen of praat deze exclusief met Hue-lampen en heb ik dus een ZWave-controller nodig aan mijn Domoticz-systeem?

• Erik1971
Pimmeh schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:40:
[...]

Precies dit. Anderen wezen in dit topic naar de Fibaro Motion Sensor, een veel uitgebreidere ZWave-sensor die je aan Domoticz kan koppelen en daar alle logica in kan stoppen. Ik ben ook wel enigszins teleurgesteld in het gebrek van deze 'geavanceerde' functies dan de Hue Motion Sensor en ben wel serieus aan het kijken naar deze andere sensor. Alleen, deze heeft natuurlijk een ZWave-controller nodig om mee te praten. Kan de Hue brigge ook als controller dienen of praat deze exclusief met Hue-lampen en heb ik dus een ZWave-controller nodig aan mijn Domoticz-systeem?
Ik vermoed dat 3rd party apps, na een bepaalde tijd, wellicht met deze "geavanceerde" functies komen, hetzelfde zag je vorig jaar gebeuren met de Hue Switch, deze kan ook veel meer dan de Philips Hue app toe laat, als je ziet wat men met sommige 3rd party apps voor elkaar krijgt (e.g. acties op dubbele button press)! 8)

Als je handig bent zou je zelf een applicatie/script kunnen maken met behulp van de API van de bridge..... Is uiteindelijk een stuk handiger om alles binnen het Hue ecosysteem te houden dan er nog een domotica systeem er naast te onderhouden...

• vdpoorten
Erik1971 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:23:
[...]

Ik vermoed dat 3rd party apps, na een bepaalde tijd, wellicht met deze "geavanceerde" functies komen, hetzelfde zag je vorig jaar gebeuren met de Hue Switch, deze kan ook veel meer dan de Philips Hue app toe laat, als je ziet wat men met sommige 3rd party apps voor elkaar krijgt (e.g. acties op dubbele button press)! 8)

Als je handig bent zou je zelf een applicatie/script kunnen maken met behulp van de API van de bridge..... Is uiteindelijk een stuk handiger om alles binnen het Hue ecosysteem te houden dan er nog een domotica systeem er naast te onderhouden...
Dat verwacht ik ook zeker. Geduld is een schone zaak. Voorlopig de motion overdag uitzetten en wellicht een tweede voor het toilet/badkamer.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hele domme vraag misschien : Maar hoe kan ik in de Hue Android app bij een scene selecteren welke lampen er mee doen? Nu pakt ie standaard alle lampen in de kamer...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 19:20
Weet iemand of de lampen/bridge via het Zigbee netwerk constant met elkaar communiceren om de verbinding open te houden? Of werkt het net als Klikaan/klikuit dat je gewoon een zender en ontvanger hebt en er alleen signaal is wanneer er daadwerkelijk een opdracht ingegeven wordt?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

daanNL schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:04:
Weet iemand of de lampen/bridge via het Zigbee netwerk constant met elkaar communiceren om de verbinding open te houden? Of werkt het net als Klikaan/klikuit dat je gewoon een zender en ontvanger hebt en er alleen signaal is wanneer er daadwerkelijk een opdracht ingegeven wordt?
Ik weet het niet zeker, maar vermoed dat er wel continu contact is.
Wanneer ik een lamp van de stroom haal dan krijgt ie na verloop van tijd de status 'unreachable', dus ik vermoed dat er wel degelijk 'keep alive' signaaltjes rond gaan zodat de Bridge weet wat de status van elke lamp is.

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 14:11

Shapeshifter

Get it over with

daanNL schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:04:
Ik heb een eigen domotica-implementatie voor Hue geschreven en ge-experimenteerd met het pollen van de bridge. Ik had eigenlijk gehoopt dat Philips een update voor de API zou combineren met de motion sensor die events zou kunnen pushen, maar helaas, dat mis ik wel echt. Afijn, mijn ervaring is dat wanneer een lamp hard aangezet wordt deze over het algemeen binnen 5 seconden gezien wordt door de bridge (ik denk omdat hij dan actief zijn status naar de bridge pushed). Als je een lamp hard uitzet kan het echter soms wel tot een paar minuten duren voordat de bridge ziet dat hij uit is (wat zou suggeren dat de bridge niet heel veel polled). Momenteel poll ik de bridge elke 5 seconden. Ik heb de motion sensor nog niet getest, maar als dat een beetje hetzelfde is, is het product voor mij niet interessant. Een potentiële lag van 5 seconden is echt te veel. Wel jammer, want voor sensoren op je netwerk aan kunnen sluiten zonder draden en in een mooi afgewerkt product had ik best geld over gehad als ik dan zelf kon beslissen wat er met het signaal moet gebeuren.

Nogmaals dan maar in de hoop dat een verdwaalde Philips medewerker hier ronddoolt: stel de bridge aub in staat om te pushen of desnoods te long pollen bij een statusupdate, dat zou het systeem zoveel zinniger maken.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Scidd0w
  • Laatst online: 25-10 13:51
Heb je ook de Hue Dimmer geprobeerd? Ik verwacht namelijk dat de bewegingsmelder op dezelfde manier werkt aangezien deze ook door batterijen gevoed wordt.

• outlandos
Vandaag de nieuwe Philips Hue GU10 Whites (6 stuks) ontvangen. Helaas worden de 2 lampen (waar ze in moeten) vrijdag pas geleverd. Dus ik kan ze nog even niet testen.

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 05-10-2016 20:41 ]

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-12 22:14
Is er een starterskit met die nieuwe al ergens te koop?

Is dit de nieuwe? Qua prijs zou ik nl. denken van niet, maar de kleuren op het plaatje lijken op de nieuwe set volgens mij. https://www.conrad.nl/nl/...27-10-w-rgbw-1388646.html

• burningbjorn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 17:26
Roelvano schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:28:
Is er een starterskit met die nieuwe al ergens te koop?

Is dit de nieuwe? Qua prijs zou ik nl. denken van niet, maar de kleuren op het plaatje lijken op de nieuwe set volgens mij. https://www.conrad.nl/nl/...27-10-w-rgbw-1388646.html
Dit zijn inderdaad de oude, de nieuwe hebben een witte behuizing ipv een zilveren.

Enige shop waar ik de nieuwe set heb gezien is Beaumotica.
http://www.beaumotica.nl/...ere-kleuren-en-bridge-2-0

Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/8748/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/aos/published/images/H/JC/HJCA2/HJCA2?wid=572&hei=572&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp&.v=wmPkH0

[ Voor 11% gewijzigd door burningbjorn op 05-10-2016 21:43 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
burningbjorn schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:40:
[...]

Dit zijn inderdaad de oude, de nieuwe hebben een witte behuizing ipv een zilveren.

[afbeelding]
Vorige week heb ik van Coolblue 2 losse lampen gekregen met een witte behuizing terwijl die van 2 weken geleden nog grijs/zilver waren. Let wel, het betrof hier de losse lampen en geen starter-pakket.

In de webshop staat nog het grijze plaatje, maar ik heb (vrijdag) de witte ontvangen,

http://www.verlichtingcen...679.1544060702.1475599250

[ Voor 33% gewijzigd door Dennisdn op 06-10-2016 07:30 ]

• vdpoorten
Helaas blijkt er toch nog een bug te zitten bij de motion

Op advies van medeforum gebruikers heb ik bij dagmodus aangeven "Niets doen" en bij nachtmodus wel een blauwe scene geactiveerd.

Verder staat wanneer er geen beweging is op "3 minuten".

Nu blijkt dat de ledstrip in mijn gang die gekoppeld is aan de motion overdag toch na 3 minuten uit gaat. Als ik de motion disable via de app dan blijft de ledstrip wel aan.

• vdpoorten
Reactie van Philips "Meet Hue" op twitter

Because you've set the motion sensor to "Uitzetten" when there is no motion in the room it shuts the lights off. 1/2

The motion sensor still detects motion and the timer will run. This is why after 3 minutes the lights will go off. 2/2

Het is dus niet mogelijk om de motion overdag uit te schakelen en s'nachts in te schakelen met automatisch uitzetten na ... minuten.

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:46

Wvr

ik heb een klein vraagje, ik heb mijn verlichting parallel geschakeld ( met 1 knop gaan alle lampen aan), kan ik dan eventueel ook de Hue gebruiken?

• swv

swv

vdpoorten schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:45:

Because you've set the motion sensor to "Uitzetten" when there is no motion in the room it shuts the lights off. 1/2

The motion sensor still detects motion and the timer will run. This is why after 3 minutes the lights will go off. 2/2

Het is dus niet mogelijk om de motion overdag uit te schakelen en s'nachts in te schakelen met automatisch uitzetten na ... minuten.
Wow dat is wel een minpunt dan en ook onduidelijk aangegeven :|

• arjandijk162
Wvr schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:57:
ik heb een klein vraagje, ik heb mijn verlichting parallel geschakeld ( met 1 knop gaan alle lampen aan), kan ik dan eventueel ook de Hue gebruiken?
Alle schakelaar die stroom uitschakelen zou ik voor Hue altijd blokkeren zodat er altijd stroom op de lampen staat.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-12 18:41
vdpoorten schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:45:

Ongelofelijk ik heb een routine gemaakt van 20:00 tot 23:00 lampen in de kamer aan.
1 lamp gekoppeld aan de motion timer, zit rustig tv te kijken geen beweging dus die lamp gaat uit.
De bedoeling is eigenlijk dat als je laat thuiskomt er een lampje aangaat.

Routines zouden de motion sensor moeten overrulen.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wvr schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:57:
Zolang jij ervoor kan zorgen dat er stroom op de lampen blijft, kun je Hue gebruiken.
Als je de stroom er toch af haalt met een normale schakelaar dan kun je ze uiteraard niet meer met de app aanzetten. Ook knallen alle lampen naar helder wit als je de stroom er op zet nadat ze stroomloos waren.

• vdpoorten
Ronvgs schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:16:
[...]

Ongelofelijk ik heb een routine gemaakt van 20:00 tot 23:00 lampen in de kamer aan.
1 lamp gekoppeld aan de motion timer, zit rustig tv te kijken geen beweging dus die lamp gaat uit.
De bedoeling is eigenlijk dat als je laat thuiskomt er een lampje aangaat.

Ja dat ben ik met je eens. Het lijkt erop dat er nog geen intelligentie in de bridge zit m.b.t. verschillende commandos.

Het laatste commando van de motion (die dus continue aanstaat en zend) wordt door de bridge uitgevoerd.

Je kan hem instellen als:

nachtmodus van 20:00 - 23:00
geen actie

dagmodus van 23:00- 20:00
wanneer geen beweging geen actie.

Automatisch licht uitzetten is dus nu geen optie

[ Voor 12% gewijzigd door vdpoorten op 06-10-2016 09:40 ]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
Ronvgs schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:16:
[...]
Mijns inziens zou het ook een aanwezigheidsdetectie moeten hebben, niet alleen motion. Dan voorkom je ook dat hij uit gaat en daar zit vaak ook nog eens standaard schemerschakeling in dus tackel je dat probleem ook nog eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 06-10-2016 09:40 ]

• swv

swv

Suicyder schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:40:
[...]

...aanwezigheidsdetectie moeten hebben...
Ik denk dat je hiermee precies samenvat wat iedereen had verwacht of gehoopt. Ach wat niet is kan nog komen. Echter mocht die functie toch nog komen, dan gaan daar zeker nog een paar maanden overheen. Ik heb opeens een stuk minder haast om er een te bestellen. Want in de slaapkamer is nu ook een no-go.

• vdpoorten
sww89 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

Ik denk dat je hiermee precies samenvat wat iedereen had verwacht of gehoopt. Ach wat niet is kan nog komen. Echter mocht die functie toch nog komen, dan gaan daar zeker nog een paar maanden overheen. Ik heb opeens een stuk minder haast om er een te bestellen. Want in de slaapkamer is nu ook een no-go.
Helemaal eens. Hoop dat ze deze basale functies zullen implementeren.

motion uit/aan if location = home
wanneer geen beweging bij zowel modus dag als nacht (apart dus)
motion uit/aan if routine ...... is activated

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-12 22:14
burningbjorn schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:40:
[...]

[afbeelding]
Hmm, okay. Thanks tho! Ik wacht nog even tot ze wat beter verkrijgbaar zijn overal.

• swv

swv

vdpoorten schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

Helemaal eens. Hoop dat ze deze basale functies zullen implementeren.

motion uit/aan if location = home
wanneer geen beweging bij zowel modus dag als nacht (apart dus)
motion uit/aan if routine ...... is activated
Precies. Eigenlijk wat die geofencing feature ook min of meer doet toch? Zelf heb ik die feature nooit gebruikt dus vandaar het vraagteken. Maar zou mooi zijn als je in een routine niet (alleen) een tijd maar motion kunt opgeven inderdaad. Daardoor kan je meerdere routine's aanmaken gedurende de dag die telkens anders reageren op een situatie op basis tijd, lichtsterkte en beweging. Dus in situaties als de slaapkamer en woonkamer:

Routine A, slaapkamer, wekkerfunctie
Aan: Als het 8:00 is, doe dan scene U aan.
Uit: Als er na 5 minuten geen beweging meer is, doe dan de lampen uit.

Routine B, woonkamer
Aan: Als het tussen 7:00 en 10:00 uur schemerig is en er is aanwezigheid, doe dan scene V aan.
Uit: Als er na 15 minuten geen beweging meer is, doe dan de lampen uit.

Routine C, woonkamer
Aan: Als het tussen 10:00 en 17:00 uur schemerig is en er is aanwezigheid, doe dan scene W aan.

Routine D, slaapkamer
Aan: Als er tussen 8:00 en 22:00 uur aanwezigheid is, doe dan scene X aan.
Uit: Als er na 2 minuten geen beweging meer is en routine A is uit, doe dan de lampen uit.

Routine E, woonkamer
Aan: Als het tussen 17:00 en 22:00 uur schemerig is en er is aanwezigheid, doe dan scene Y aan.
Uit: Als het 22:00 uur is, doe dan de lampen uit.
Even als voorbeeld, want mogelijk zijn hier meerdere scene's wenselijk en is het niet de bedoeling dat als ik om 18:00 uur de deur uit ga het licht nog blijft branden tot 22:00 uur. Of wel tegen inbrekers etc ;)

Routine F, slaapkamer
Aan: Als er tussen 22:00 en 23:59 uur aanwezigheid is, doe dan scene Z aan.
Uit: Doe na 30 minuten de lampen uit.
Maar nu maak ik in deze stap nog gebruik van andere scene's die in elkaar overlopen en langzaam de lampen een voor een uitfaden omdat ik vaak nog lees enzo voor het slapen gaan. Dus zou ik ipv 'doe lampen uit' ook naar 'zet scene T aan' kunnen verwijzen of ik maak gebruik van mijn Hue Tap switch op mijn nachtkastje. Echter door het licht automatisch uit te laten gaan dwing ik mijzelf om te gaan slapen :+ Trouwens de sensor moet in deze situatie niet naar het bed gericht staan.

Merk op dat ik bewust zes verschillende scene's benoem, omdat je door de dag toch andere kleuren, lampen en lichtsterktes wil gebruiken. En met de huidige implementatie van de motion ben je toch beperkt wat scene's betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door swv op 06-10-2016 10:48 ]

• DennusB
  • Niet online
Iemand hier ervaring met het volgende :

Ik heb 2 "kamers", woonkamer & eetkamer met respectievelijk 7 & 3 lampen. Werkt prima.
Maar ik wil bij bepaalde scene's dat niet ALLE lampen in de Woonkamer aangaan, dat ging prima met de oude app.. maar hoe doe ik dat met de nieuwe app?

• Ronvgs
DennusB schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:38:
Iemand hier ervaring met het volgende :

Ik heb 2 "kamers", woonkamer & eetkamer met respectievelijk 7 & 3 lampen. Werkt prima.
Maar ik wil bij bepaalde scene's dat niet ALLE lampen in de Woonkamer aangaan, dat ging prima met de oude app.. maar hoe doe ik dat met de nieuwe app?
Eerst alle lampen zo zetten zoals je ze wilt hebben en dan op het plusje nieuwe scène.

• vdpoorten
sww89 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:36:
[...]

Precies. Eigenlijk wat die geofencing feature ook min of meer doet toch? Zelf heb ik die feature nooit gebruikt dus vandaar het vraagteken. Maar zou mooi zijn als je in een routine niet (alleen) een tijd maar motion kunt opgeven inderdaad. Daardoor kan je meerdere routine's aanmaken gedurende de dag die telkens anders reageren op een situatie op basis tijd, lichtsterkte en beweging. Dus in situaties als de slaapkamer en woonkamer:

Routine B, woonkamer
Aan: Als het tussen 7:00 en 10:00 uur schemerig is en er is aanwezigheid, doe dan scene V aan.

Routine C, woonkamer
Aan: Als het tussen 10:00 en 17:00 uur schemerig is en er is aanwezigheid, doe dan scene W aan.

Routine D, slaapkamer
Uit: Als er na 2 minuten geen beweging meer is en routine A is uit, doe dan de lampen uit.

Routine E, woonkamer
Aan: Als het tussen 17:00 en 22:00 uur schemerig is en er is aanwezigheid, doe dan scene Y aan.
Even als voorbeeld, want mogelijk zijn hier meerdere scene's wenselijk en is het niet de bedoeling dat als ik om 18:00 uur de deur uit ga het licht nog blijft branden tot 22:00 uur. Of wel tegen inbrekers etc ;)

Routine F, slaapkamer
Maar nu maak ik in deze stap nog gebruik van andere scene's die in elkaar overlopen en langzaam de lampen een voor een uitfaden omdat ik vaak nog lees enzo voor het slapen gaan. Dus zou ik ipv 'doe lampen uit' ook naar 'zet scene T aan' kunnen verwijzen of ik maak gebruik van mijn Hue Tap switch op mijn nachtkastje. Echter door het licht automatisch uit te laten gaan dwing ik mijzelf om te gaan slapen :+ Trouwens de sensor moet in deze situatie niet naar het bed gericht staan.

Merk op dat ik bewust zes verschillende scene's benoem, omdat je door de dag toch andere kleuren, lampen en lichtsterktes wil gebruiken. En met de huidige implementatie van de motion ben je toch beperkt wat scene's betreft.
Heel goed uitgelegd en mogelijk. Ik ben benieuwd of er nog iemand in een beta groep van Philips zit waar de Hue Motion wordt getest.

Dan zouden zij deze scenario's zeker kunnen meenemen,

• DennusB
  • Niet online
Ronvgs schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:45:
[...]

Eerst alle lampen zo zetten zoals je ze wilt hebben en dan op het plusje nieuwe scène.
Thanks. Maar ik kan volgens mij helemaal niet meer per lamp een kleur kiezen in de nieuwe app? Alleen op basis van een foto..?

• Erik1971
DennusB schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:54:
[...]

Thanks. Maar ik kan volgens mij helemaal niet meer per lamp een kleur kiezen in de nieuwe app? Alleen op basis van een foto..?
Kan wel -> selecteer kamer -> lampen tab (bovenaan scherm Android, icon iOS onderaan scherm) -> zet lampen aan/uit verander kleuren, dim lampen en als je klaar bent druk op + knop rechts onder en dan maak je een nieuwe scene aan, er komt dan een pop-up om naam scene in te voeren.

Is alleen niet duidelijk dat dit kan, dus is niet vreemd als je deze optie hebt gemist, beetje rare UI oplossing van Philips.... 8)7

• Ronvgs
DennusB schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:54:
[...]

In IOS op de lamp tikken in de dimmer

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:26

Pierre

Van nature lui!

Kom je gisteren thuis van vakantie (rond 23.00) alle Hue lampen uit. Ik denk wtf is dat nou toch weer (vriendin gelijk wat een #$@ lampen die vertrouw ik niet) blijken mijn schoonouders alle schemerlampen uitgezet te hebben |:(

Dan kost het geen stroom, heb ff duidelijk gemaakt dat die keuze door ons bepaalt wordt en niet door hen, die gaan de sleutel inleveren volgende vakantie ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:11
Er is geen starter pack met de bridge 2.0 icm lightstrips te koop?
Ik wil 3 strips apart bedienen, dan zal ik alles los moeten kopen?
Bridge 56,95 + 3x 74,50= Totaal 280,45

Behoorlijk prijzig in vergelijking met de starterpacks.

[ Voor 14% gewijzigd door DeBaroN op 06-10-2016 13:54 ]

baronruud schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:53:
Er is geen starter pack met de bridge 2.0 icm lightstrips te koop?
Ik wil 3 strips apart bedienen, dan zal ik alles los moeten kopen?
Bridge 56,95 + 3x 74,50= Totaal 280,45

Behoorlijk prijzig in vergelijking met de starterpacks.
OF je koopt er via de V&a de bridge ;)
V&A aangeboden: Philips Hue Bridge 2.0 met apple homekit

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:36:
[...]

Routine B, woonkamer

Routine C, woonkamer

Routine D, slaapkamer

Routine E, woonkamer

Routine F, slaapkamer

Routine E heeft wel als nadeel dat als je wel aanwezig bent maar geen beweging maakt (in slaap gevallen op de bank :z ), alle lichten uitgaan...
Ik heb al wat zitten testen een tijdje geleden maar dit valt nog niet zomaar op te lossen.

• arjandijk162
Hier heeft iemand succes gehad met de Smartthings hub en de ikea lamp.

https://community.smartthings.com/t/ikea-tradfri/59229

• Mooya
  • Laatst online: 22-11 23:07
Ik heb via MP een hue bridge v2 gekocht zodat ik Homekit kan gebruiken.
Via de stappen in de Hue app heb ik de settings overgezet, en de Hue v1 bridge ge-reset.
De volgende stap gaf de Hue App aan dat er al lampen bestonden in de Hue bridge, en dat ik de Hue Bridge v2 ook weer moest resetten.

Dus het migreren van de settings is niet gelukt, en de oude bridge is op advies van de app ook in fabrieks stand gekomen :((

Ik heb nu een nieuwe installatie gedaan van de v2 bridge, maar geen enkele lamp zit daar nu in.

Voorheen liep ik met een Phillips remote langs de lampen (een Livingwhites remote)
- Ik reset dan eerst een remote
- Die lampen connect ik dan met de remote ( I knop ingedrukt houden, en lampen zijn gekoppeld)
- Vervolgens connect ik de remote met de hue bridge, en scan daarna naar lampen.

Maar het connecten van de remote lukt niet meer.
Ik heb de Remote + de bridge al gereset en opnieuw proberen te connecten, maar ik krijg een 'fail' geluid uit de remote te horen.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:11
Of een tweedehands bridge 1.0 . Thuis alles android, dan maakt het niet uit toch?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

baronruud schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:39:
[...]

Of een tweedehands bridge 1.0 . Thuis alles android, dan maakt het niet uit toch?
Android of iOS, maakt niks uit. En de bridge 1.0 heeft tot op heden buiten homekit nog geen nadelen. Aangezien je android gebruikt heb je daar hoe dan ook niks aan. 1.0 bridges kun je al oppikken voor 15 euro, scheelt je weer wat geld. Heb er toevallig nog eentje over (V&A) ;)

39

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12 23:24
Hier laatst een bridge 1.0 gescoord voor 10,-. Werkt prima :)
Op marktplaats zie je de 1.0 nog wel eens langsgaan voor 5 euro zelfs :P
http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=1
Pagina: 1 ... 28 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue