[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.078 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12 16:30
El Toro schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:19:
Bedankt voor je reactie! Er is dus geen lamp met warm licht die je kan dimmen?

Ik had nog een vraagje, wan ik lees verschillende dingen betreft de maximale afstand tussen de bridge en de lampen. Dus zou ik de bridge beneden kunnen hebben en lampen boven?
Alles is te dimmen volgens mij...

Lampen geven elkaar signalen door, dus je kan ver uit elkaar, mits er op redelijke afstand wel een lamp tussen zit..

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Kan je het ook puur als dan en nacht licht sensor gebruiken? Zodra het donker is dat de lichten aanspringen?

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Kan je het ook puur als dan en nacht licht sensor gebruiken? Zodra het donker is dat de lichten aanspringen?
Ik denk het niet. Ik heb alleszins niet meteen die optie gevonden.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-12 21:43
Jboy1991 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:04:
[...]

Dan staat er alleen nieuwe kamer aanmaken. Voor de rest niks
En als je dat doet vanaf de home tab, ipv de room tab?

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-12 09:53
bloodlynx schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:35:
[...]

Dat niet, ze reageren op beweging en zetten lampen aan afhankelijk van een instelbaar gemeten lichthoeveelheid. Dus pas aan als t donker is.
Lampen aan bij zonsondergang kun je ook zonder sensor instellen met bv. iConnecthue.
Wellicht dat 3rd party apps meer uit de sensor halen dan nu mogelijk is. Net zoals met de dimmers.

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:08
Tales schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:44:
[...]

En als je dat doet vanaf de home tab, ipv de room tab?
https://www.mupload.nl/img/xovebwqyyzjzs.png Dn krijg ik dit

Na het opnieuw inloggen in iCloud en m'n sleutelhanger fe resetten. Lijkt het erop dat het eindelijk werkt hah

[ Voor 19% gewijzigd door Jboy1991 op 30-09-2016 23:28 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:38
Geert1976 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:48:
vraagje: die nieuwe Motion Sensor van Philips, werkt die alleen met een Bridge 2.0 of ook nog de 1ste?
Hij doet het dus op de 1.0 hier :)

• El Toro
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
sweeeetje schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:24:
[...]

Alles is te dimmen volgens mij...

Lampen geven elkaar signalen door, dus je kan ver uit elkaar, mits er op redelijke afstand wel een lamp tussen zit..
Bedankt voor je antwoord! En wat is ongeveer de maximale afstand tussen 2 lampen of een bridge en een lamp dat ze nog wel contact hebben?

• JanBor
vdpoorten schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:30:
@DikkieD
Dat klopt inderdaad. Ik zet de lampen via de oude app op een kleur en daarna sla ik de huidige staat op in de nieuwe app.
Dat lijkt een interessante aanpak, maar hoe doe je dat juist, de huidige staat opslaan in de nieuwe app?

[ Voor 16% gewijzigd door JanBor op 01-10-2016 00:15 . Reden: verkeerd gequote ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
jip_86 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:28:
[...]

Hij doet het dus op de 1.0 hier :)
Top! :-) thanks voor de terugkoppeling

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het lastig om alle scenes, lampen en timers over te zetten naar de nieuwe app?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• wizzmic
  • Laatst online: 08-12 09:53
Beaumotica

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dan had je ook geluk. Hij staat nu weer op "levering 4 oktober" :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• jip_86
DennusB schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:42:
[...]

Dan had je ook geluk. Hij staat nu weer op "levering 4 oktober" :P
Is het wel anders geweest dan? Laatste keer dat ik het zag was gewoon 4 okt en heb hem toch. Denk gewoon een (te) vlot verstuurde batch.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jip_86 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 14:45:
[...]

Is het wel anders geweest dan? Laatste keer dat ik het zag was gewoon 4 okt en heb hem toch. Denk gewoon een (te) vlot verstuurde batch.
Hoop het, heb hem er net ook besteld. Dus hoop dat ie snel verzonden gaat worden :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11 10:45
DennusB schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 14:51:
[...]

Hoop het, heb hem er net ook besteld. Dus hoop dat ie snel verzonden gaat worden :P
Dan krijg je deze denk ik pas dinsdag:)

• El Toro
  • Niet online
Is pricewatch: Philips Hue White and Ambiance detzelfde lamp als https://www.amazon.de/dp/B016151J3E?th=1 (warm licht met dimmer) ?

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door El Toro op 01-10-2016 19:38 ]

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
JanBor schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:13:
[...]

Dat lijkt een interessante aanpak, maar hoe doe je dat juist, de huidige staat opslaan in de nieuwe app?
1. De kleuren kiezen met de oude app. Je zet de lampen aan op de gewenste kleur
2. Open de nieuwe app
3. Ga de naar juist kamer
4. Ga naar het "Lampen"
5. Klik op het +
6. Sla de scene op.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee, zelfs als je naar de plaatjes kijkt zie je dat het anders is..... en de specificaties/omschrijving geeft het antwoord.
De eerste is alleen wit + warmtinten en dimmen.
De tweede is alleen wit (1 vaste witwaarde) en dimmen

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 01-10-2016 19:46 ]

39

• El Toro
  • Niet online
Voegen die warmtinten zoveel toe?

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 12:37
El Toro schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:47:
Voegen die warmtinten zoveel toe?
Ik heb beide versies en denk steeds "waren die Hue White Ambience lampen er maar eerder geweest"!
Is echt een wereld van verschil en heel erg fijn de kleurtemperatuur van het witte licht te kunnen veranderen.
Zeker s' avonds is het lekker rustgevend om de kleurtemperatuur lager te kunnen stellen zodat je "kaarslicht" krijgt.
Wil je een boekje lezen of even gewoon wat witter licht dan kan dat en even gemakkelijk kun je een warmere tint kiezen als je daar behoefte aan hebt.
Mijn Hue Whites liggen nou in de la ( of worden in de badkamer en berging gebruikt ) en verder alleen nog de Hue White Ambience en een aantal Hue Color lampen in de woon- en slaapkamers ( Color omdat de White Ambience er eerder nog niet was)..

• El Toro
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord!
Kunnen de Color lampen ook mooi warm wit licht geven?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
lowo schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:58:
[...]

Ik heb beide versies en denk steeds "waren die Hue White Ambience lampen er maar eerder geweest"!
Is echt een wereld van verschil en heel erg fijn de kleurtemperatuur van het witte licht te kunnen veranderen.
Zeker s' avonds is het lekker rustgevend om de kleurtemperatuur lager te kunnen stellen zodat je "kaarslicht" krijgt.
Wil je een boekje lezen of even gewoon wat witter licht dan kan dat en even gemakkelijk kun je een warmere tint kiezen als je daar behoefte aan hebt.
Mijn Hue Whites liggen nou in de la ( of worden in de badkamer en berging gebruikt ) en verder alleen nog de Hue White Ambience en een aantal Hue Color lampen in de woon- en slaapkamers ( Color omdat de White Ambience er eerder nog niet was)..
Mee eens. Wel zou ik het nog fijn vinden als je makkelijk een dimmer switch zo zou kunnen stellen dat, bij het dimmen, de WA lamp vanzelf warmer gaat. Zoals de WarmGlow van philips op een gewone dimmer ook doet.

En als er ooit nog een versie komt die bij lagere helderheid minder 'strobing' (pwm flicker) doet. En op 4000k en hoger mag van mij de helderheid nog wat omhoog. In een beetje kamer heb je nu al snel behoorlijk wat lampen nodig om het echt witte goed tot zn recht te laten komen zonder dat het kil lijkt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• JanBor
vdpoorten schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:43:
[...]

2. Open de nieuwe app
4. Ga naar het "Lampen"
5. Klik op het +
6. Sla de scene op.
Super, dank je wel!

• Javandel
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Kon de vraag over de fysieke wekker zo vlug niet terugvinden, maar: Daar heb ik een Musaic MP5 voor. Deze kan vanalles afspelen, heeft een wekkerfunctie (meerdere tijden instelbaar) en kan overweg met IFTTT en HUE. Ik stuur het apparaat ook aan met API via de HomeWizard. Ook met het goede geluid zeer tevreden over.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12 21:07
vdpoorten schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:43:
[...]

2. Open de nieuwe app
4. Ga naar het "Lampen"
5. Klik op het +
6. Sla de scene op.
Ik heb de oude app nooit gehad. Maar wat heeft het voor voordeel om de kleuren te kiezen met de oude app?

• vdpoorten
outlandos schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 06:10:
[...]

Ik heb de oude app nooit gehad. Maar wat heeft het voor voordeel om de kleuren te kiezen met de oude app?
Het voordeel is dat je alle lampen op dezelfde kleur kan zetten. Je kan in de nieuwe app op dit moment nog niet kleuren kopieren. Je zal bij elke lamp de kleur min of meer moeten gokken via het kleurenplaatje.

• outlandos
vdpoorten schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:21:
[...]

Het voordeel is dat je alle lampen op dezelfde kleur kan zetten. Je kan in de nieuwe app op dit moment nog niet kleuren kopieren. Je zal bij elke lamp de kleur min of meer moeten gokken via het kleurenplaatje.
Bestaan er geen alternatieve (niet van Philips) apps waarmee je alle lampen op precies dezelfde kleur kan zetten? Ik zoek namelijk nog naar een paar goede apps naast de officiele, maar zie het niet zo zitten om de vorige gen Philips app erbij te hebben draaien.

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
outlandos schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:24:
[...]

Bestaan er geen alternatieve (niet van Philips) apps waarmee je alle lampen op precies dezelfde kleur kan zetten? Ik zoek namelijk nog naar een paar goede apps naast de officiele, maar zie het niet zo zitten om de vorige gen Philips app erbij te hebben draaien.
Hue Pro kan dat prima. Ik vind juist het voordeel van Hue dat je zoveel verschillende devices en apps kan koppelen om je lampen mee te bedienen. Om scenes aan te maken gebruik ik voornamelijk Hue Pro maar daarnaast heb ik een Homey, Toon thermostaat, tablet en Hue Tap in gebruik voor bediening.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:25
Net de motion sensor besteld, hij is nu in voorraad bij conrad.nl. *O*
Alle nieuwe Connected Luminaires staan op de Philips site op de pagina's 2 tot en met 4
https://www.philips.nl/c-...2.subcategory.p-grid-icon

• kippewit
  • Laatst online: 29-04 01:23
Ik ga morgen bij de IKEA wel een lampje halen (19,95 voor GU10, 19,95 voor E14, 24,95 voor E27) en dan eens kijken of het met Hue werkt.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

kippewit schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

Ik ga morgen bij de IKEA wel een lampje halen (19,95 voor GU10, 19,95 voor E14, 24,95 voor E27) en dan eens kijken of het met Hue werkt.
Jammer dat de lampen van 19,95 euro maar 400 lumen zijn. Ben wel benieuwd of het werkt en hoe de kleurweergave is. De afstandsbediening is ook wel interessant om te proberen, ga je die ook aanschaffen?

Hier een link voor de mensen die de producten willen vinden op de Ikea website:

http://www.ikea.com/be/nl...query=smart&sorting=price

39

• kippewit
Ik twijfel nog een beetje wat ik zal kopen als "test". Als het niet werkt met Hue heb je er zonder afstandsbediening niet zoveel aan natuurlijk. Als het wel werkt is die afstandsbediening wat weggegooid geld.

Ik had eigenlijk wel verwacht/gehoopt dat de lampen zelf niet boven de 15 euro gingen komen.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik vind de prijzen nog niet heel erg concurrerend. Ik wacht even af tot de eerste reviews verschijnen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:17

WoutF

Hoofdredacteur
kippewit schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:31:
Ik twijfel nog een beetje wat ik zal kopen als "test". Als het niet werkt met Hue heb je er zonder afstandsbediening niet zoveel aan natuurlijk. Als het wel werkt is die afstandsbediening wat weggegooid geld.

Ik had eigenlijk wel verwacht/gehoopt dat de lampen zelf niet boven de 15 euro gingen komen.
Ik ben heel benieuwd naar de E14-lamp, aangezien Philips die zelf niet heeft.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Misschien moet ik gewoon met een white light remote de ikea inlopen en kijken of ik een demo lamp kan koppelen ;) Dat is misschien nog wel leuk om te doen.

edit:// ik zie nu pas BE wel maar NL nog niet - dat is mij iets te ver om.

edit://2 De handleiding is wel erg zigbee dus het zou an sich moeten werken totdat Philips het blokkeert (aangezien ze dat bij derde partij lampen nog niet actief doen dacht ik) http://www.ikea.com/be/nl...ing__AA-1895960-1_pub.pdf

[ Voor 56% gewijzigd door franssie op 02-10-2016 18:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12 18:25
Als ik de beschrijving van de ikea lampen lees, veranderd de kleurtemperatuur met de felheid van het licht. Op de remote zit ook geen kleurtemperatuur knop. Zo lijkt het dus een iets dommere Hue Ambiance.

In bovenstaande link zie je bij Jormlien een schakelaar aan het draad zitten. Zou deze stroom onderbreken of de zigbee lamp op uit zetten?

• kippewit
Dimmen en temperatuur staan volgens mij los van elkaar. Maar het is wel 1 afstandsbediening per groep, en die doet alles voor die groep. Van de IKEA site:

- Met de TRÅDFRI afstandsbediening kan je max. 10 led-lichtbronnen, led-lichtpanelen of led-lichtdeuren sturen die zich allemaal identiek gedragen - dimmen, aan, uit en in 3 stappen overschakelen van warm op koud licht.

Je ziet op de dimmer toch een knop voor aan/uit, een voor feller, een voor zachter, en dan de pijltjes. Die zijn dan wellicht om door de temperatuur te gaan.

http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/30338849/

[ Voor 22% gewijzigd door kippewit op 02-10-2016 18:45 ]

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hierzo heeft de Hue Bridge 1.0 ineens geen internetverbinding meer. Zoeken op Twitter geeft meer meldingen. Lijkt om een wereldwijde Hue storing te gaan :(

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• outlandos
Kecin schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:57:
Hierzo heeft de Hue Bridge 1.0 ineens geen internetverbinding meer. Zoeken op Twitter geeft meer meldingen. Lijkt om een wereldwijde Hue storing te gaan :(
Je bedoelt gewoon via wifi? Het lijkt me sterk dat we afhankelijk zijn van een server oid..

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:56
Helaas nog geen hue color versie.
Jochemd13 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:11:
Alle nieuwe Connected Luminaires staan op de Philips site op de pagina's 2 tot en met 4
https://www.philips.nl/c-...2.subcategory.p-grid-icon

Water-Escape

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

water_escape schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:12:
Helaas nog geen hue color versie.

[...]
Tot op heden heb ik alleen Beaumotica gezien met de verbeterde Hue versie in hun assortiment, de set en de losse lamp. GU10 ontbreekt nog.

Set:
http://www.beaumotica.nl/...ere-kleuren-en-bridge-2-0

Losse lamp:
http://www.beaumotica.nl/...7-a19-met-rijkere-kleuren

Levering 4 oktober

Voor de mensen die het uiterlijk verschil tussen een oude en nieuwe lamp willen zien: de letteropdruk is in goud ipv zilver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pcX7TkmPyqJjlOGa0xDxq7sV/full.png

39

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

outlandos schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:10:
[...]

Je bedoelt gewoon via wifi? Het lijkt me sterk dat we afhankelijk zijn van een server oid..
De Hue maakt verbinding met een externe server van Philips om vanaf buitenhuis te worden bediend.

Kreeg net antwoord van ze op Twitter:
@ Hi, small tech difficulty. It should be fixed by the end of the evening. As long as you're on home WiFi, you're good.

• outlandos
Kecin schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:02:
[...]

De Hue maakt verbinding met een externe server van Philips om vanaf buitenhuis te worden bediend.

Kreeg net antwoord van ze op Twitter:
@ Hi, small tech difficulty. It should be fixed by the end of the evening. As long as you're on home WiFi, you're good.
Ja, precies wat ik dacht.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hoezo? We zijn dus toch inderdaad afhankelijk van een server om compleet gebruik te maken van de Hue functionaliteiten? Je kan nu geen gebruik maken van je If/IFTTT koppeling of vanuit buitenhuis (via 3/4g) je lampen schakelen. Erg lastig om zo afhankelijk te zijn van een Philips server terwijl deze communicatie rechtstreeks via de Bridge zou kunnen lopen.

Het lijkt me dus 100% anders dan hoe jij het dacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 02-10-2016 21:22 ]

• outlandos
Kecin schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:22:
[...]

Hoezo? We zijn dus toch inderdaad afhankelijk van een server om compleet gebruik te maken van de Hue functionaliteiten? Je kan nu geen gebruik maken van je If/IFTTT koppeling of vanuit buitenhuis (via 3/4g) je lampen schakelen. Erg lastig om zo afhankelijk te zijn van een Philips server terwijl deze communicatie rechtstreeks via de Bridge zou kunnen lopen.

Dan begrijp je me verkeerd. Ik vroeg of je de storing via wifi had en zei daarop dat het me sterk leek omdat ik me niet kan voorstellen dat we dan afhankelijk zijn van een server van Philips.

• arjandijk162
Kecin schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:22:
[...]

Dit lijkt mij de beste manier om vanuit buitenshuis de lampen te bedienen. Moet er niet aan denken dat iedereen poorten van zijn router moet openzetten om dit voor elkaar te krijgen.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

arjandijk162 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:26:
[...]

Dit lijkt mij de beste manier om vanuit buitenshuis de lampen te bedienen. Moet er niet aan denken dat iedereen poorten van zijn router moet openzetten om dit voor elkaar te krijgen.
Totdat over 10 jaar Philips de stekker uit hun servers trekt. En we hebben hier trouwens gewoon protocollen voor zodat we geen poort handmatig hoeven open te zetten.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Kecin schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:29:
[...]

Totdat over 10 jaar Philips de stekker uit hun servers trekt. En we hebben hier trouwens gewoon protocollen voor zodat we geen poort handmatig hoeven open te zetten.
klopt, dus thuis heb je geen server nodig totdat (!) je iets als het internet wilt gebruiken om je lampen aan te sturen. Dan maak je een Hue account aan en voila, bediening wereldwijd en IFFFTTTT of hoe het heet werken ook en dan heeft de wereld toegang tot je lampen, Heeft weinig met protocollen te maken maar meer met je eigen configuratie. Hue ondersteund beide.

• arjandijk162
Kecin schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:29:
[...]

Tja. Dat is altijd de afweging bij IOT met cloud servers. Iig kan Philips Hue grotendeels werken zonder cloud server.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zeer benieuwd naar de 1ste gebruikerservaringen van de nieuwe Philips Motion Sensor.

Een tweaker die deze Sensor inmiddels thuis heeft en werkend?

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

arjandijk162 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 00:04:
[...]

Tja. Dat is altijd de afweging bij IOT met cloud servers. Iig kan Philips Hue grotendeels werken zonder cloud server.
Klopt. Maar vervelend is het wel.
franssie schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:53:
[...]

klopt, dus thuis heb je geen server nodig totdat (!) je iets als het internet wilt gebruiken om je lampen aan te sturen. Dan maak je een Hue account aan en voila, bediening wereldwijd en IFFFTTTT of hoe het heet werken ook en dan heeft de wereld toegang tot je lampen, Heeft weinig met protocollen te maken maar meer met je eigen configuratie. Hue ondersteund beide.
Volgens mij begrijp je me niet helemaal. Thuis heb je er geen server voor nodig. Daar gaat het me om. Philips heeft dit in de hand. En bij storing kan ik dus nooit lampen schakelen buitens huis of via een externe app. Dat is jammer.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 05:51:
zeer benieuwd naar de 1ste gebruikerservaringen van de nieuwe Philips Motion Sensor.

Een tweaker die deze Sensor inmiddels thuis heeft en werkend?
Op reddit claimt iemand een sensor te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Fly-guy op 03-10-2016 07:16 ]

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-12 08:48

Tripl3 D

Brother in Arms

Fly-guy schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:15:
[...]

Op reddit claimt iemand een sensor te hebben.
Dat kan best, wizzmic heeft hem ook

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 20:03
Sinds afgelopen vrijdag 2 sensoren in huis. Installatie is kwestie van toevoegen via de (nieuwe)app en kiezen welke groep deze gaat schakelen. Ik heb er 1 bij de achterdeur/gang opgehangen en moet zeggen dat het daar prettig werkt. Lamp gaat vrijwel direct aan bij beweging in de gang. En na 1 minuut weer netjes uit.
Andere sensor gaat een grotere uitdaging worden denk, die moet bij de trap komen te hangen zodat daar 's avonds en 's nachts het licht aangaat als je de trap op/af gaat. Probleem gaat denk onze 2 katten worden, hopelijk kan de gevoeligheid zo ingesteld worden dat die niet continu aangaat als er 1 voorbij loopt.

• arjandijk162
Als je dit ziet moet ikea nog wel iets van een Hub introduceren. Het artikel spreekt dat (zonder kennis van de te gebruiken techniek) overigens tegen. Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--FteflVVg--/c_scale,fl_progressive,q_80,w_800/1272226956555264358.jpg

• outlandos
Vanmorgen werkte opeens een Hue Dimmer niet meer. Als ik op de aan-knop druk dan gaat het lampje op de dimmer zelf kort rood branden, alsof de dimmer de bridge niet kan bereiken of kapot is. Heeft iemand hier ervaring mee? De rest van mijn Hue verlichting en accessories werkt nog wel gewoon naar behoren.

[ Voor 21% gewijzigd door outlandos op 03-10-2016 09:13 ]

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

outlandos schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:10:
Vanmorgen werkte opeens een Hue Dimmer niet meer. Als ik op de aan-knop druk dan gaat het lampje op de dimmer zelf kort rood branden, alsof de dimmer de bridge niet kan bereiken of kapot is. Heeft iemand hier ervaring mee? De rest van mijn Hue verlichting en accessories werkt nog wel gewoon naar behoren.
Heeft je hub wel internetverbinding? Misschien een reset doen op je hub i.v.m. de downtime van gisteravond.

• arjandijk162
Ik heb dit weekend de dimmer die dat deed gereset (knopje achterkant, dan verwijderen uit app, dan opnieuw toevoegen). Daarna geen problemen meer.

• outlandos
Kecin schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:19:
[...]

Heeft je hub wel internetverbinding? Misschien een reset doen op je hub i.v.m. de downtime van gisteravond.
Ja: op die ene dimmer na werkt alles perfect, ook vanaf buitenshuis.
arjandijk162 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:30:
[...]

Ik heb dit weekend de dimmer die dat deed gereset (knopje achterkant, dan verwijderen uit app, dan opnieuw toevoegen). Daarna geen problemen meer.
Dus eerst resetten via het knopje aan de achterkant, en daarna pas verwijderen uit de app?

• jip_86
Heb het idee dat mijn Motion Sensor geen andere lampen slikt. Had voor in de bijkeuken nog een LivingWhites lamp liggen (zo'n spaarlampmodel), maar die gaat na een seconde of 5 weer uit. In de slaapkamer waar een Hue White (van de dimmer) hangt werkt het wel gewoon.

• arjandijk162
jip_86 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:55:
Heb het idee dat mijn Motion Sensor geen andere lampen slikt. Had voor in de bijkeuken nog een LivingWhites lamp liggen (zo'n spaarlampmodel), maar die gaat na een seconde of 5 weer uit. In de slaapkamer waar een Hue White (van de dimmer) hangt werkt het wel gewoon.
Dat zou heel jammer zijn. Heb hier best wel wat LW lampen in gebruik (blijven de felst beschikbare Hue lampen). Met de dimmer werken ze prima

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:50
Dissidend schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:04:
Sinds afgelopen vrijdag 2 sensoren in huis. Installatie is kwestie van toevoegen via de (nieuwe)app en kiezen welke groep deze gaat schakelen. Ik heb er 1 bij de achterdeur/gang opgehangen en moet zeggen dat het daar prettig werkt. Lamp gaat vrijwel direct aan bij beweging in de gang. En na 1 minuut weer netjes uit.
Andere sensor gaat een grotere uitdaging worden denk, die moet bij de trap komen te hangen zodat daar 's avonds en 's nachts het licht aangaat als je de trap op/af gaat. Probleem gaat denk onze 2 katten worden, hopelijk kan de gevoeligheid zo ingesteld worden dat die niet continu aangaat als er 1 voorbij loopt.
Hier ben ik wel benieuwd naar, ik ben wel geinteresseerd in de motion sensor, maar vrees dat het nogal een uitdaging wordt deze goed in te stellen met 3 katten en 2 (goed 1 nu aanwezig, 1 onderweg) kinderen :')

• Since87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:36
Hier een vreemd probleem met de hue lampen.

Ik heb een starterskit met 3 e27 lampen + bridge 2.0, welke uitgebreid is met een losse e27 lamp.

Bij het uitschakelen van 1 van de lampen uit de starterskit, gaan de 3 lampen uit de starterskit direct weer aan. Als ik het een 2 uur later nogmaals probeer gaan ze wel netjes uit.

Dit gebeurd vanaf android & iphone apparaten, alsmede ook uit de myhue webapplicatie.

Iemand hier ervaring mee?

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 09:01
Ik wil graag dit soort lampen in mijn nieuwe huis voor op mijn TV kast, om toch nog wat meer sfeer te creëren aangezien ik een Sony Bravia heb welke geen ambilight heeft.

Maar nu vraag ik mij af, zijn er nog speciale "houders" voor op bijvoorbeeld een TV kastje, niet te groot natuurlijk?

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-12 12:09
Komen er deze maand nu echt nieuwe colorlampen uit?
Ik zie dat ze bij Beaumotica pas vanaf morgen geleverd worden, maar vraag me af of dat echt een recent verbeterd nieuw type is. Verder kan ik nog nergens wat vinden.

• arjandijk162
dura schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:37:
Komen er deze maand nu echt nieuwe colorlampen uit?
Ik zie dat ze bij Beaumotica pas vanaf morgen geleverd worden, maar vraag me af of dat echt een recent verbeterd nieuw type is. Verder kan ik nog nergens wat vinden.
Zoek naar het type met gouden letters.

• arjandijk162
wesley17 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:37:
Ik wil graag dit soort lampen in mijn nieuwe huis voor op mijn TV kast, om toch nog wat meer sfeer te creëren aangezien ik een Sony Bravia heb welke geen ambilight heeft.

Maar nu vraag ik mij af, zijn er nog speciale "houders" voor op bijvoorbeeld een TV kastje, niet te groot natuurlijk?
Ikea Fado is populair als omgevingsverslichting, wil je een muur uitlichten dan kun je ook denken aan een Hue Iris of Bloom

• vdpoorten
Klopt. In mijn appartement heb ik veel Hue Blooms en Irissen. Perfect voor mooie licht effecten op de muren.
Wellicht in de toekomst mijn huidige ledino spotlight vervangen door de nieuwe armaturen met de white ambiance gu10.

• outlandos
arjandijk162 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:47:
[...]

Ikea Fado is populair als omgevingsverslichting, wil je een muur uitlichten dan kun je ook denken aan een Hue Iris of Bloom
En Hue Go's niet te vergeten: fijn vanaf de app te bedienen.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:01

zeroday

There is no alternative!

ja, gebeurt om de haverklap, breng ik de dimmer tot 20 centimeter van de lamp en druk ik weer een paar keer en dan doet ie ut..
heeft denk ik ook wel te maken of de lamp spanning heeft ja / nee.
maar omdat ik weet dat het toch wel weer gaat werken onderzoek ik niet waardoor het komt ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

• MrMuthafukka
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-12 13:21
Ik weet niet precies hoe off topic dit is maar ik post het toch maar..

Ik heb net met veel plezier naar dit interview gekeken. Leo Laporte interviewt hier Cees Links. Cees Links (link naar greenpeak.com) is bekend van het ontwikkelen van WiFi en tegenwoordig Zigbee chip-producent en mede ontwikkelaar van de standaard erachter.
Ze hebben het over de toekomst van de standaard achter de technologie van Hue en andere.

Host: Leo Laporte
Guest: Cees Links
Cees Links is a pioneer of the wireless data industry, a visionary leader bringing the world of mobile computing and continuous networking together. Under his responsibility, the first wireless LANs were developed which ultimately became house-hold technology integrated into the PCs and notebooks everyone is familiar with. He also pioneered the development of access points, home networking routers and hotspot base stations, all widely used today.

Triangulation 254: Cees Links and GreenPeak

• arjandijk162
zeroday schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

ja, gebeurt om de haverklap, breng ik de dimmer tot 20 centimeter van de lamp en druk ik weer een paar keer en dan doet ie ut..
heeft denk ik ook wel te maken of de lamp spanning heeft ja / nee.
maar omdat ik weet dat het toch wel weer gaat werken onderzoek ik niet waardoor het komt ;-)
In principe praat een dimmer niet met je lamp, tenzij ze allebei buiten het netwerk van de Hue bridge vallen. De dimmer praat met de bridge en de bridge met de lamp.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41
Ik overweeg mijn Hue lampen, met Bridge 2.0 en Tap, uit te breiden met de Motion Sensor. Deze wil ik voornamelijk inzetten van als ik in schemer/donker thuis kom de Hue lampen aan gaan. Wat ik tot nu toe heb gelezen, moet dit mogelijk zijn.

Echter mijn grote vraag is of het mogelijk is in te stellen dat de lampen alleen aan gaan (of een bepaald dim niveau) als ze nog niet aan staan. Kan iemand bevestigen of dat mogelijk is?

• burningbjorn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 17:26
meesje schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:23:
Ik overweeg mijn Hue lampen, met Bridge 2.0 en Tap, uit te breiden met de Motion Sensor. Deze wil ik voornamelijk inzetten van als ik in schemer/donker thuis kom de Hue lampen aan gaan. Wat ik tot nu toe heb gelezen, moet dit mogelijk zijn.

Echter mijn grote vraag is of het mogelijk is in te stellen dat de lampen alleen aan gaan (of een bepaald dim niveau) als ze nog niet aan staan. Kan iemand bevestigen of dat mogelijk is?
Volgens mij is dit niet mogelijk. Las net deze discussie op Twitter waarin Philips dit ook aangeeft.
De sensor overrulled dus alles.

https://twitter.com/danie...status/782427860942348288

• kippewit
Ok, ik heb twee E14 lampen en een dimmer gehaald bij de IKEA. De E14 lampen vallen vrij fors uit, en de bol is ook niet van glas maar voelt heel goedkoop plastic. Geprobeerd om te verbinden met iConnectHue. Op de standaardmanier zegt hij dat er geen lampen gevonden zijn. Je kan dan zoeken met "touchlink" waarbij je de lamp dicht bij de bridge moet zetten. Dat ehb ik ook geprobeerd, en tijdens het zoeken begint de lamp te knipperen. Hij ziet dus wel degelijk "iets". Alleen geeft hij na een minuutje zoeken toch weer aan dat er geen nieuwe lampen gevonden zijn.

Tot nu toe dus geen succes.

• jip_86
Na contact met Philips over de Living Whites is dit het laatste statement van ze:
Hi, het is een hele slimme sensor ! De Living whites zitten namelijk op een ander protocol. Dus het kan werken, maar daar kunnen we geen zekerheid of ondersteuning in bieden. Mochten er nog vragen zijn, horen wij het graag.
Zo te zien gaan LivingWhites lampen dus niet werken. Vind het wel raar dat het zo werkt, want zou denken dat de sensor zegt "joo er beweegt iets" en dat de bridge dan zegt ok --> zet lamp aan. Net als dat dat ook gebeurd als ik het met de app doe.
meesje schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:23:

Ja dat kan. Er is namelijk een optie interval dus na x minuten zet lampen uit/of doe niets. Zie ook laatste screenshot uit deze post:
wizzmic in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/ee4a579f41f0ae7eebfaf6922e205188bc0dfc42/?url=http%3A%2F%2Fi67.tinypic.com%2Fk5508g.jpg

• meesje
jip_86 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:58:
Ja dat kan. Er is namelijk een optie interval dus na x minuten zet lampen uit/of doe niets. Zie ook laatste screenshot uit deze post:
wizzmic in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
[afbeelding]
burningbjorn schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:34:
[...]

Volgens mij is dit niet mogelijk. Las net deze discussie op Twitter waarin Philips dit ook aangeeft.
De sensor overrulled dus alles.

https://twitter.com/danie...status/782427860942348288
Bedankt voor jullie reacties. Jammer dat mijn gewenste scenario's dan nog niet allemaal ingesteld kunnen worden.

Scenario 1:
Alle lampen zijn uit. Ik ben de hele dag uit huis. 's Avonds kom ik thuis. De sensor signaleert beweging. Lamp A en lamp B dimmen naar 40%.
Dit scenario moet dus wel mogelijk zijn.

Scenario 2:
Ik ben de hele dag thuis. Wanneer het gaat schemeren zet ik lamp A en lamp B aan, beide gedimt naar b.v. 40%. Echter wanneer ik door de kamer loop, kan de sensor beweging signaleren en de lampen gaan dimmen naar b.v. 60%. In dit geval zal de sensor niks moeten doen.
Naar wat ik begrijp, is dit scenario dus niet mogelijk.
Als workaround kan ik wellicht de lampen op 50% zetten en wanneer de sensor iets signaleert ook 50%?

Ik heb zelf ook spullen van Elgato Eve (welke HomeKit ondersteunen). Wellicht wacht ik eerst af wat de mogelijkheden/beperkingen zijn van de Elgato Eve motion sensor (deze komt nog dit jaar uit).

• vdpoorten
meesje schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:07:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reacties. Jammer dat mijn gewenste scenario's dan nog niet allemaal ingesteld kunnen worden.

Scenario 1:
Alle lampen zijn uit. Ik ben de hele dag uit huis. 's Avonds kom ik thuis. De sensor signaleert beweging. Lamp A en lamp B dimmen naar 40%.
Dit scenario moet dus wel mogelijk zijn.

Scenario 2:
Ik ben de hele dag thuis. Wanneer het gaat schemeren zet ik lamp A en lamp B aan, beide gedimt naar b.v. 40%. Echter wanneer ik door de kamer loop, kan de sensor beweging signaleren en de lampen gaan dimmen naar b.v. 60%. In dit geval zal de sensor niks moeten doen.
Naar wat ik begrijp, is dit scenario dus niet mogelijk.
Als workaround kan ik wellicht de lampen op 50% zetten en wanneer de sensor iets signaleert ook 50%?

Ik heb zelf ook spullen van Elgato Eve (welke HomeKit ondersteunen). Wellicht wacht ik eerst af wat de mogelijkheden/beperkingen zijn van de Elgato Eve motion sensor (deze komt nog dit jaar uit).
scenario 2 is inderdaad ook iets wat ik interessant zou vinden.
Ik heb zelf een gang in een L vorm. Het lang gedeelte is altijd donker en hier komt geen natuurlijk licht. Ik heb hier een 5 m Hue v2 ledstrip liggen. Ik zou graag willen dat deze bij ..% lumen aan op 30% gaat en zodra er beweging is naar bv 60% gaat. Als er daarna geen beweging is weer terug naar 30%.

• burningbjorn
vdpoorten schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

scenario 2 is inderdaad ook iets wat ik interessant zou vinden.
Ik heb zelf een gang in een L vorm. Het lang gedeelte is altijd donker en hier komt geen natuurlijk licht. Ik heb hier een 5 m Hue v2 ledstrip liggen. Ik zou graag willen dat deze bij ..% lumen aan op 30% gaat en zodra er beweging is naar bv 60% gaat. Als er daarna geen beweging is weer terug naar 30%.
Dit is volgens mij niet mogelijk. Maar waarom zou je ergens 30% licht willen hebben waar je niet bent?

Dit filmpje laat zien hoe de setup gaat en wat er in te stellen is.

• vdpoorten
burningbjorn schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:25:
[...]

Dit is volgens mij niet mogelijk. Maar waarom zou je ergens 30% licht willen hebben waar je niet bent?

[video]
Vanuit mijn huiskamer zie je de ledstrip wel. Het is dus geen looplicht maar net zoals mij Hue Blooms een soort laag sfeerverlichting. Ik wil hem pas op hoger niveau als je langsloopt.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

arjandijk162 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:08:
[...]

In principe praat een dimmer niet met je lamp, tenzij ze allebei buiten het netwerk van de Hue bridge vallen. De dimmer praat met de bridge en de bridge met de lamp.
Snap ik ..
alleen moet ie daarvoor wel de mogelijkheid hebben. Als die communicatie via de lamp verstoord is

Afbeeldingslocatie: http://downdoc.com/wp-content/uploads/2015/06/hue-dimmer-hubless-install-1-1280x448_38441.png

als ik de dimmer zo dicht houdt en een paar keer op uit / aan (dim minder / meer licht) druk dan doet ie ut weer.

• arjandijk162
zeroday schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

Snap ik ..
alleen moet ie daarvoor wel de mogelijkheid hebben. Als die communicatie via de lamp verstoord is

[afbeelding]

als ik de dimmer zo dicht houdt en een paar keer op uit / aan (dim minder / meer licht) druk dan doet ie ut weer.
Ik heb dit nog nooit getest, maar dit is naar mijn idee de manier om een Dimmer te koppelen aan een lamp zonder dat deze verbinding heeft met de Hue Bridge.

• vdpoorten
arjandijk162 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:44:
[...]

Ik heb dit nog nooit getest, maar dit is naar mijn idee de manier om een Dimmer te koppelen aan een lamp zonder dat deze verbinding heeft met de Hue Bridge.
Klopt. Dit is de koppeling direct met de lamp. Dus zonder gebruik van app of bridge

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

vdpoorten schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:50:
[...]

Klopt. Dit is de koppeling direct met de lamp. Dus zonder gebruik van app of bridge
klopt, maar dichter bij de lamp houden en hij doet het .. Kan best 'fake' zijn, dat als ik dat niet had gedaan dat dan de dimmer ook weer gaat werken hoor.. ;-) maar dit plaatje vanuit de handleiding geeft de indruk dat als deze niet reageert dat het dan wel wellicht zou kunnen gaan werken .

kan absolute lulkoek zijn .. maar goed.. zo lang het maar werkt toch? ;_0

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12 23:24
De vernieuwde set van 3 lampen wordt toch ook iets goedkoper? Dacht dat ik dat las in een artikel laatst. Als je die prijzen op Beaumotica bekijkt blijkt dat nog niet echt :P

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-11 14:19
Kan iemand bevestigen of de motion sensor ook werkt met de INNR spots?

• meesje
burningbjorn schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:25:
[...]

[video]
Bedankt. Ik heb het filmpje bekeken. Scenario 2 zou voor mij dus wel kunnen werken. Ik kom namelijk achterom binnen in de woning (bij de keuken). Wanneer de sensor beweging registreert moet de lamp aan gaan en aan blijven. Indien ik al thuis ben, is het natuurlijk geen enkel probleem als de lampen aan staan en de sensor pikt beweging op (ik hou bij 'aan' en 'beweging' dezelfde dim niveau's aan).

Al met al een leuke toevoeging aan de Hue serie.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 03-10-2016 17:03 ]

• burningbjorn
meesje schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:02:
[...]

Bedankt. Ik heb het filmpje bekeken. Scenario 2 zou voor mij dus wel kunnen werken. Ik kom namelijk achterom binnen in de woning (bij de keuken). Wanneer de sensor beweging registreert moet de lamp aan gaan en aan blijven. Indien ik al thuis ben, is het natuurlijk geen enkel probleem als de lampen aan staan en de sensor pikt beweging op (ik hou bij 'aan' en 'beweging' dezelfde dim niveau's aan).

Al met al een leuke toevoeging aan de Hue serie.
Als je altijd dezelfde scene gebruikt kan dat idd. Ik gebruik ook andere scènes (concentratie/ lezen/ of meer gedimd), als je dan naar de keuken loopt activeert de sensor weer de scène die je daarvoor hebt ingesteld. De sensor overruled dus steeds de scène die al aan staat. Voor mij erg onhandig.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

kippewit schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:34:
Ok, ik heb twee E14 lampen en een dimmer gehaald bij de IKEA. De E14 lampen vallen vrij fors uit, en de bol is ook niet van glas maar voelt heel goedkoop plastic. Geprobeerd om te verbinden met iConnectHue. Op de standaardmanier zegt hij dat er geen lampen gevonden zijn. Je kan dan zoeken met "touchlink" waarbij je de lamp dicht bij de bridge moet zetten. Dat ehb ik ook geprobeerd, en tijdens het zoeken begint de lamp te knipperen. Hij ziet dus wel degelijk "iets". Alleen geeft hij na een minuutje zoeken toch weer aan dat er geen nieuwe lampen gevonden zijn.

Tot nu toe dus geen succes.
Wellicht kan je nog proberen de Ikea remote te koppelen aan de Bridge. Zoals dat met de living white remote kan? Jammer dat Ikea Nederland ze nog niet heeft.

• arjandijk162
franssie schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:10:
[...]

Wellicht kan je nog proberen de Ikea remote te koppelen aan de Bridge. Zoals dat met de living white remote kan? Jammer dat Ikea Nederland ze nog niet heeft.
Nadeel bij de LW remote is dat je de bridge moet resetten. Ben benieuwd of het lukt met de Ikea remote.

• outlandos
arjandijk162 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:30:
[...]

Hoe verwijder ik um dan uit de app?

Edit: swypen :')

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 03-10-2016 20:06 ]

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-12 19:09
Ik wil de motion sensor gaan gebruiken voor de buitenverlichting. Daar zit een GU10 in, dus die kan ik vervangen voor een Hue GU10. De sensor zou onder een overkapping komen, dus ik verwachting geen problemen metregen. Volgens de Philips-site is de sensor ook IP42.

Alleen moet de sensor op trespa-beplating (kleur: frans eiken) komen en ik vind zo'n wit ding op een bruine muur niet erg mooi. Zou je de sensor kunnen wrappen oid? Misschien een vreemde vraag, maar misschien heeft iemand ervaring met het wrappen van plastic?

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:59
Vraag: ik zit te kijken om een Hue starterkit te bestellen voor in de woonkamer. Ik ben gecharmeerd van de Hue white Ambiance set. Echter, als je een starterkit koopt en deze aanvult met een losse lamp kom je behoorlijk in de buurt van de color starterkit (die ook 3 lampen heeft).

Voor de color bezitters: hoe vaak gebruiken jullie de kleuren nou echt? En hoe makkelijk kun je de kleuren die de white Ambiance set produceert ook met je Color set produceren?

Tot slot, Philips Hue werkt samen met oa. IFTTT. Zijn er ontvangers beschikbaar waarmee je andere lampen kunt aansluiten en deze kunt aansturen? Ik heb namelijk een LED-stripje in de hal. Deze zou ik graag aan/uit willen schakelen op de tijdstippen waarop ook mijn overige lampen op de begane grond aan/uit gaan. Dit zou dan weer willen laten sturen op basis van zonsop/ondergang.

Alvast bedankt!

• vdpoorten
meintje schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:37:
Vraag: ik zit te kijken om een Hue starterkit te bestellen voor in de woonkamer. Ik ben gecharmeerd van de Hue white Ambiance set. Echter, als je een starterkit koopt en deze aanvult met een losse lamp kom je behoorlijk in de buurt van de color starterkit (die ook 3 lampen heeft).

Voor de color bezitters: hoe vaak gebruiken jullie de kleuren nou echt? En hoe makkelijk kun je de kleuren die de white Ambiance set produceert ook met je Color set produceren?

Tot slot, Philips Hue werkt samen met oa. IFTTT. Zijn er ontvangers beschikbaar waarmee je andere lampen kunt aansluiten en deze kunt aansturen? Ik heb namelijk een LED-stripje in de hal. Deze zou ik graag aan/uit willen schakelen op de tijdstippen waarop ook mijn overige lampen op de begane grond aan/uit gaan. Dit zou dan weer willen laten sturen op basis van zonsop/ondergang.

Alvast bedankt!
Ik heb zelf colors in mijn slaapkamer (2x E27) kleedkamer (2x GU10) en woonkamer (1x E27). In de slaapkamer gebruik ik de kleuren oranje om wakker te worden en blauw voor het slapen gaan. In de woonkamer gaat de lamp mee in de scenes. De enige uitzondering is mijn kleedkamer. Daar gebruik ik de kleuren niet heel vaak. Wellicht straks met de motion sensor meer.

• outlandos
De Hue dimmer in kwestie is met geen mogelijkheid terug te koppelen. Die gaat terug maar fonQ.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

vdpoorten schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:01:
[...]

Ik heb zelf colors in mijn slaapkamer (2x E27) kleedkamer (2x GU10) en woonkamer (1x E27). In de slaapkamer gebruik ik de kleuren oranje om wakker te worden en blauw voor het slapen gaan. In de woonkamer gaat de lamp mee in de scenes. De enige uitzondering is mijn kleedkamer. Daar gebruik ik de kleuren niet heel vaak. Wellicht straks met de motion sensor meer.
Bedoel je niet blauw in de ochtend/bij wakker worden en oranje 's avonds/bij slapen gaan?
Blauw licht is namelijk niet bevorderlijk voor je nachtrust :)

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

tozzke schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:03:
[...]

Bedoel je niet blauw in de ochtend/bij wakker worden en oranje 's avonds/bij slapen gaan?
Blauw licht is namelijk niet bevorderlijk voor je nachtrust :)
tja. dat zeggen 'ze'. ik doe precies hetzelfde. blauw in de avond en van rood naar geel in de ochtend. dat komt het meest overeen met de werkelijkheid en in de avond heb ik niet opeens een energy boost van het blauwe licht...
Pagina: 1 ... 27 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue