[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.837.579 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

rk74 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:41:
Mooie prijs (129,95) voor een starterset met nieuwe bridge bij amazon.de: https://www.amazon.de/Phi...57207&sr=8-1&keywords=hue
Hij is nu al weer wat duurder, zie ik. Hoe zit het met verzendkosten bij Amazon.de? En kan Amazon.de alles naar NL versturen?

Verwijderd

sweeeetje schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:31:
Klopt, sleep cycle gebruik ik al heel lang, echt een super app om rustig wakker te worden.

Wij gaan volgend jaar verhuizen en ik krijg langzaam wat hue producten kado voor verjaardagen en koop het ook zelf zodat straks veel via hue wordt bediend. Nu nog eens kijken of we Toon centraal ophangen beneden en/of ik de lichtschakelaars laat dicht stucen (met foto's vooraf waar ze zitten en op welke hoogte)... iemand eerder gedaan of hebben jullie allemaal de bestaande schakelaars nog in de hal woonkamer en keuken?

Als ooit een scène aan kan om de reicever tv beamer en lampen (en de zonwering) aan gaan om Netflix te starten dan zou dat helemaal top zijn.
Ik heb ze bewust laten zitten, de schakelaars dan. Mocht mijn Hue Bridge om wat voor reden dan ook uitvallen, kan ik de schakelaars gebruiken om als nog licht te krijgen. Naar mijn weten gaan alle Hue lampen branden als er stroom op gezet wordt, iets wat de schakelaar dan kan doen.

In de praktijk gebruik ik de schakelaars uiteraard niet en wordt alles volledig automatisch geregeld.

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:18:[..]
Naar mijn weten gaan alle Hue lampen branden als er stroom op gezet wordt, iets wat de schakelaar dan kan doen.
Maar de schakelaar staat dan altijd in de aan positie. Dus als de bridge stuk is, kun je het handmatig uitzetten.. Oke. Alleen moet iedereen dan wel van die schakelaar afblijven... Das beetje mijn zorg. Mijn vrouw is af en toe koppig. Toen ik de starters set had gekocht, zei ze wat is dat nou weer. Tot ik begon over de scene's toen herkende ze het en vond ze het wel gaaf. Ik moet het alleen gemakkelijk voor dr houden dus hoop dat Home in IOS10 lekker blijft werken.
eymey schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:58:
In onze woonkamer zitten boven de zithoek en de eethoek een lichtpunt, die beiden met een dubbele wandschakelaar geschakeld werden. Sinds ik daar Hue spul in heb gestopt, heb ik uit onze schakelmateriaalserie (Busch-Jaeger SI) gewoon een blindplaatje gekocht, schakeldraden van beide lichtpunten met fase verbonden met een lasklem en klaar. Helemaal dicht smeren vind ik nog te ver gaan, ook omdat de dubbele schakelaar in een raam zit met een stopcontact en de schakelaar van de keuken.
Super, dit ga ik denk ik dan doen.. Ik krijg in de keuken twee plafond punten, apart geschakeld (eettafel twee punten en spoeleiland twee punten). Daarnaast frees ik zelf in de wand boven aanrechtblad aan de muur ook nog twee punten, zodat ik daar twee spotjes kan plaatsen (of mooie lamp met Ambiance White erin).

Verwijderd

sweeeetje schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:45:
[...]
Maar de schakelaar staat dan altijd in de aan positie. Dus als de bridge stuk is, kun je het handmatig uitzetten.. Oke. Alleen moet iedereen dan wel van die schakelaar afblijven... Das beetje mijn zorg. Mijn vrouw is af en toe koppig. Toen ik de starters set had gekocht, zei ze wat is dat nou weer. Tot ik begon over de scene's toen herkende ze het en vond ze het wel gaaf. Ik moet het alleen gemakkelijk voor dr houden dus hoop dat Home in IOS10 lekker blijft werken.
Schakelaars staan inderdaad in de 'aan' positie. Alles gaat hier via een beweging en lux meter, er is dus totaal geen behoefte om op een schakelaar te drukken of een app te gebruiken. Het enige wat ik nog wel eens met de app wil doen is tijdelijk een lamp feller zetten om wat voor reden dan ook.

Ik zou de schakelaars nooit weg halen, puur omdat je zo een 'backup' hebt. Er staat nu wel een plant voor de schakelaars, dat helpt ook met het er niet op willen drukken.

• sweeeetje
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:11:
[...]

Schakelaars staan inderdaad in de 'aan' positie. Alles gaat hier via een beweging en lux meter, er is dus totaal geen behoefte om op een schakelaar te drukken of een app te gebruiken. Het enige wat ik nog wel eens met de app wil doen is tijdelijk een lamp feller zetten om wat voor reden dan ook.

Ik zou de schakelaars nooit weg halen, puur omdat je zo een 'backup' hebt. Er staat nu wel een plant voor de schakelaars, dat helpt ook met het er niet op willen drukken.
Thanks! Plant er voor is slim, ik kan de positie van de schakelaars zelf aanpassen dus wellicht met de plant rekening houden.. Welke luxmeter gebruik je? Motion wil ik ook gebruiken voor de overloop boven, garage en tuin idd.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 17:28
Iemand ook ervaring met de Runner Hue spots? Ik ga daar een setje van bestellen, 2 x 1-spot en 1 x een dubbele spot.

Nog een vraag:
Ik heb tijdens de verbouwing een led dimmer laten plaatsen en nu liggen de stroom draden klaar bovenop de afzuigkap om een led strip op aan te sluiten. Toen kende ik Hue nog niet :+
Nu wil ik daar de Hue lichtstrip op aansluiten, maar heeft die dimmer wel effect? Werkt een led dimmer wel samen met de Hue strip? Of kan deze enkel worden aangesloten op een contactpunt met zijn eigen stekker?

Ik ben helemaal Hue bezetene aan het worden }:O

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-10 15:27
Xecuter NL schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:54:
Iemand ook ervaring met de Runner Hue spots? Ik ga daar een setje van bestellen, 2 x 1-spot en 1 x een dubbele spot.

Nog een vraag:
Ik heb tijdens de verbouwing een led dimmer laten plaatsen en nu liggen de stroom draden klaar bovenop de afzuigkap om een led strip op aan te sluiten. Toen kende ik Hue nog niet :+
Nu wil ik daar de Hue lichtstrip op aansluiten, maar heeft die dimmer wel effect? Werkt een led dimmer wel samen met de Hue strip? Of kan deze enkel worden aangesloten op een contactpunt met zijn eigen stekker?

Ik ben helemaal Hue bezetene aan het worden }:O
Ze zijn pas net beschikbaar die nieuwe spots... Ik zou zeggen post jouw ervaring hier als je ze hebt.

Die led dimmer kan je weghalen want heb je niet nodig voor Hue lightstrip, en mag er ook niet tussen.
Simpel de schakeldraad doorverbinden met fase en die dimmer vervangen voor een blindplaatje van je schakelmateriaal serie, en dan lekker je lightstrip via App of Tap of Hue dimmerswitch bedienen.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:16

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb sinds vandaag een Hue-set met vier witte lampen en een dimmer. Heb de dimmer via Hue4All opnieuw geprogrammeerd en het zaakje werkt allemaal prima :)

Voor de keuken ben ik nog op zoek naar GU10-spotjes en mijn oog is gevallen op die van INNR, vanwege de lage prijs natuurlijk. In dit topic kom ik meerdere malen de melding tegen dat de Osram-lampen niet te dimmen zijn via een Hue-bridge, maar over de INNR-lampen kan ik niks vinden.

Kan iemand die de GU10's van INNR heeft mij vertellen of deze in combinatie met een Hue bridge dimbaar zijn?

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-11 16:33

zeroday

There is no alternative!

Clubbtraxx schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:07:
[...]

Ze zijn pas net beschikbaar die nieuwe spots... Ik zou zeggen post jouw ervaring hier als je ze hebt.

Die led dimmer kan je weghalen want heb je niet nodig voor Hue lightstrip, en mag er ook niet tussen.
Simpel de schakeldraad doorverbinden met fase en die dimmer vervangen voor een blindplaatje van je schakelmateriaal serie, en dan lekker je lightstrip via App of Tap of Hue dimmerswitch bedienen.
ik heb hier redelijke dure dimmers in mijn woonkamer die we gebruikten toen we nog normale halogeen hadden. Daarna naar led overgestapt en die krengen deden het ruk op de dimmer. op de een of andere manier kan deze dimmer zonder problemen samenwerken met de hue, want als ik de schakelaar aanzet krijg ik 'vol' stroom, daarna wordt de dimmer dus niet zachter gezet..

Dus dat het niet mag .. zal best, maar hier zit er gewoon een dimmer (druk) tussen.. en het werkt

There are no secrets, only information you do not yet have

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-11 21:47
WoutF schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:16:
Ik heb sinds vandaag een Hue-set met vier witte lampen en een dimmer. Heb de dimmer via Hue4All opnieuw geprogrammeerd en het zaakje werkt allemaal prima :)

Voor de keuken ben ik nog op zoek naar GU10-spotjes en mijn oog is gevallen op die van INNR, vanwege de lage prijs natuurlijk. In dit topic kom ik meerdere malen de melding tegen dat de Osram-lampen niet te dimmen zijn via een Hue-bridge, maar over de INNR-lampen kan ik niks vinden.

Kan iemand die de GU10's van INNR heeft mij vertellen of deze in combinatie met een Hue bridge dimbaar zijn?
Ik heb een poosje terug ook een GU10 van INNR gekocht. Die pairt (en werkt) prima met de bridge en wordt in Hue applicaties ook netjes weergegeven met een brightness control.

Ik heb hem echter nog niet ergens actief in gebruik, mede omdat ik het lichtbeeld niet helemaal fantastisch vind (vooral omdat er strobin/flickering zichtbaar is in mijn ooghoeken). Ook heb ik er nog maar eentje gekocht (om te proberen) terwijl ik overal armaturen heb die voor meer led lichtbronnen bedoeld zijn.

Maar mocht je (uit ervaring) weten dat je niet zo gevoelig bent voor PWM-flickering (je ervaart dat bv. ook niet op Samsung smartphone schermen, waar ik het dus ook ervaar :P ) dan vind jij de INNR spots wellicht gewoon prima :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Clubbtraxx
zeroday schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:14:
[...]

ik heb hier redelijke dure dimmers in mijn woonkamer die we gebruikten toen we nog normale halogeen hadden. Daarna naar led overgestapt en die krengen deden het ruk op de dimmer. op de een of andere manier kan deze dimmer zonder problemen samenwerken met de hue, want als ik de schakelaar aanzet krijg ik 'vol' stroom, daarna wordt de dimmer dus niet zachter gezet..

Dus dat het niet mag .. zal best, maar hier zit er gewoon een dimmer (druk) tussen.. en het werkt
Lekker eigenwijs doen mag, maar niet zeuren als het straks stuk is dan he?
In theorie kan het werken met de dimmer op max (niet dimmen dus) maar waarom zou je 'm er in vredesnaam tussenlaten? Uitdoen via de knop is ook al niet echt de bedoeling, als je er zo mee omgaat had je ook voor een paar euro wat gewone led lampjes kunnen halen, dimbare philips masterled ofzo.

• Clubbtraxx

Volgens mij zijn de Osram GU10 wel te dimmen, wat een probleem was met oude firmware dat ze niet helemaal uit gingen. Dat terzijde, er is nu een nieuwe white ambiance GU10 versie die een stukje goedkoper is dan de color. Wellicht is dat prijstechnisch nog wel interessant voor je?

http://www.beaumotica.nl/...ambiance-gu10-perfect-fit

[ Voor 3% gewijzigd door Clubbtraxx op 27-09-2016 23:44 ]

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:02
Dat is ook nieuw:

Alle remotes werken niet meer plotseling. Wel groen ledje van verbonden. Nog zichtbaar in de bridge. Maar bridge registreert de acties niet meer sinds vanochtend bij alle drie de remotes.

Herstart Bridge maakt geen verschil.

Iemand ooit meegemaakt?

BR

Verwijderd

sweeeetje schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:38:
[...]

Thanks! Plant er voor is slim, ik kan de positie van de schakelaars zelf aanpassen dus wellicht met de plant rekening houden.. Welke luxmeter gebruik je? Motion wil ik ook gebruiken voor de overloop boven, garage en tuin idd.
Ik gebruik een Aeon Labs MultiSensor 6 die gekoppeld is aan Home Assistant (HASS). Aeon Labs geeft via Zwave de Lux en Beweging door aan HASS welke dan de Hue Bridge aanspreekt om de lichten aan/uit te schakelen

Ik ben nog wel erg benieuwd naar de Philips Hue Motion Sensor die er aan komt, dus misschien gaat dit veranderen. Het trekt mij erg dat er AA of AAA batterijen in gaan, die zijn (goedkoper) makkelijker verkrijgbaar dan de modellen in de Aeon Labs. Op dit moment zit de Aeon Labs dan wel met draad aangesloten, maar hierdoor niet op de plaats waar ik hem zou willen.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 17:28
Clubbtraxx schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:07:
[...]

Ik zie de losse spots te koop bij de gamma's en karwei's, dus dan zonder de Hue GU10 lampen erin. Uiteindelijk betaal je bijna evenveel als je los de runner spot bij de bouwmarkt koopt en er dan Hue lampen bij koopt. Wellicht had iemand dat al gedaan. Er lijkt namelijk geen verschil te zitten in de Hue 'bundels' en het zelf los kopen, afgezien van dat je er misschien een losse dimmer bij krijgt in de bundel.

• sweeeetje
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:46:
[...]

Ik gebruik een Aeon Labs MultiSensor 6 die gekoppeld is aan Home Assistant (HASS). Aeon Labs geeft via Zwave de Lux en Beweging door aan HASS welke dan de Hue Bridge aanspreekt om de lichten aan/uit te schakelen

Ik ben nog wel erg benieuwd naar de Philips Hue Motion Sensor die er aan komt, dus misschien gaat dit veranderen. Het trekt mij erg dat er AA of AAA batterijen in gaan, die zijn (goedkoper) makkelijker verkrijgbaar dan de modellen in de Aeon Labs. Op dit moment zit de Aeon Labs dan wel met draad aangesloten, maar hierdoor niet op de plaats waar ik hem zou willen.
Wauw, hass kende ik niet.. ziet er gaaf uit! Ook chromecast ondersteuning, en multi persoon tracing? Wie thuis is en wie niet... ga er gelijk induiken of dit op mijn NAS kan. Thanks voor de tip.

• nibke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-12-2022
Ja. tijd terug. wel nog onder ios9. Echt alles geprobeerd. Pas na een update van de bridge en/of hue app, dat weet ik niet meer, werkte alles spontaan weer. 8)7
hjw-001 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:46:
Dat is ook nieuw:

Alle remotes werken niet meer plotseling. Wel groen ledje van verbonden. Nog zichtbaar in de bridge. Maar bridge registreert de acties niet meer sinds vanochtend bij alle drie de remotes.

Iemand ooit meegemaakt?

BR

• ranzige pad
  • Laatst online: 09:16

ranzige pad

kwaaak kwaak

Dat is ook nieuw:

Iemand ooit meegemaakt?

BR
yup, zo af en toe gebeurd dit. Meestal verwijder ik dan de configuratie op de knop en stel hem opnieuw in. Laatste keer was bij de meest recente update. Bridge reset werkt inderdaad niet.

HT & NAS & Inventaris

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36

Ik verwacht mijn lampen deze maand te ontvangen. Ik heb al 6 INNR GU10-spotjes (gekocht met de 20% korting van Karwei) klaar liggen om te testen. Ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat ze werken, maar zal het hier nog even laten weten tzt.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Clubbtraxx schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:33:
[...]

Lekker eigenwijs doen mag, maar niet zeuren als het straks stuk is dan he?
In theorie kan het werken met de dimmer op max (niet dimmen dus) maar waarom zou je 'm er in vredesnaam tussenlaten? Uitdoen via de knop is ook al niet echt de bedoeling, als je er zo mee omgaat had je ook voor een paar euro wat gewone led lampjes kunnen halen, dimbare philips masterled ofzo.
Ik laat hem er tussen omdat er op die schakelaar nog een 2e dimmer zit die een andere lampenset schakelt en dat is geen hue .
Voordeel van deze dimmer is dat aan, aan is en niet gedimd aan. Je gaat de dimmer pas gebruiken als je hem indrukt en vasthoud. Druk je hem in dan zijn de lampen uit, druk je hem aan, dan is deze weer vol.

En nee andere lampjes die op de dimmer gaan wilde ik niet ..

En ja: ik zeur niet. ;-)

• outlandos
*knip*, hiervoor kun je Vraag & Aanbod gebruiken

[ Voor 84% gewijzigd door ThinkPad op 28-09-2016 13:49 ]

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-11 10:58

Iemand ooit meegemaakt?
ranzige pad schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:54:
[...]
yup, zo af en toe gebeurd dit. Meestal verwijder ik dan de configuratie op de knop en stel hem opnieuw in. Laatste keer was bij de meest recente update. Bridge reset werkt inderdaad niet.
Ik heb al zeker een half jaar en met enige regelmaat dat de lampen niet meer op de dimmer switch (remote) reageren. De simpelste oplossing (ooit in deze thread gelezen) is om de remote even te resetten. Drie van de vier knoppen een paar seconden ingedrukt houden, tot het lampje even knippert. Daarna is hij bij mij altijd weer operationeel.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-11 09:00
Weet niet of je dit als V&A mag gebruiken, maar ik zou het toch hier doen
https://tweakers.net/categorie/941/verlichting/aanbod/

Bedoel je trouwens de Hue White? pricewatch: Philips Hue Losse Lamp E27 Wit

[ Voor 25% gewijzigd door Jochemd13 op 28-09-2016 13:48 ]

• outlandos
Jochemd13 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:47:
[...]

Weet niet of je dit als V&A mag gebruiken, maar ik zou het toch hier doen
https://tweakers.net/categorie/941/verlichting/aanbod/

Bedoel je trouwens de Hue White? pricewatch: Philips Hue Losse Lamp E27 Wit
pricewatch: Philips Hue White and Ambiance

Ik heb al reacties dus hij is niet meer beschikbaar ;)

• El Toro
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik wil graag een bewegingssensor en temperatuur sensor koppelen aan de hue bridge v2,kan dat?
pricewatch: Fibaro Deur- en Raamsensor Wit

pricewatch: Aeotec Multisensor 6 / pricewatch: Fibaro Bewegingssensor

Alvast bedankt _/-\o_

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-11 13:05
El Toro schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:57:
Ik wil graag een bewegingssensor en temperatuur sensor koppelen aan de hue bridge v2,kan dat?

Alvast bedankt _/-\o_
Als je gaat werken met bijvoorbeeld Domoticz, dan gaat dat prima!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:43
El Toro schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:57:

Alvast bedankt _/-\o_
Ze praten zo en zo niet direct met elkaar, de één is Zigbee en de andere Zwave. Je zou Domoticz kunnen gebruiken. Maar daar zitten wel wat mitsen en maren aan. Zoals de snelheid waarmee het op elkaar reageert.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:19
Binnenkort komt er een bewegingssensor van Hue uit, dat is makkelijker dan Zigbee en Z-Wave met elkaar laten praten via een domoticaoplossing.

• El Toro
  • Niet online
Oja, ik zie dat het verschillende protocollen zijn, dom van me.
Ik wacht even op de bewegingsensor van hue zoals hierboven gezegd is.

Bedankt!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-11 07:30
Graag zou ik even wat ervaringen horen over Philips hue lampen en APP.

Zel hebben we Innr verlichting en de APP, maar ik irriteer me er nu toch wel aan hoe sloom die app werkt.. (opstarten, inloggen, kamer selecteren en dan verlichting pas aan, scenes moeten nog geladen worden) erg traag.

Hoe gaat dat met Philips hue en de app, staat de lampen dan wel snel aan? Of is dat ook wachten door laden in de app?

Verwijderd

Studiocitroen schreef op woensdag 28 september 2016 @ 18:55:
Graag zou ik even wat ervaringen horen over Philips hue lampen en APP.

Zel hebben we Innr verlichting en de APP, maar ik irriteer me er nu toch wel aan hoe sloom die app werkt.. (opstarten, inloggen, kamer selecteren en dan verlichting pas aan, scenes moeten nog geladen worden) erg traag.

Hoe gaat dat met Philips hue en de app, staat de lampen dan wel snel aan? Of is dat ook wachten door laden in de app?
Ik zelf heb een iPhone 5S (als vergelijk met jou telefoon wat betreft snelheid). Het opstarten van de Hue app (incl verbinding leggen) is 2 a 3 seconden als de APP is afgesloten. Als de app op de acthergrond al draait, tja.. dan is het eigenlijk een paar miliseconden. Lampen aan/uit doen is vrijwel instant.

Ik vind het gebruik van de Hue APP totaal niet hinderlijk en voor mijn gevoel is die snel.

• Citroentaart
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:54:
[...]

Ik zelf heb een iPhone 5S (als vergelijk met jou telefoon wat betreft snelheid). Het opstarten van de Hue app (incl verbinding leggen) is 2 a 3 seconden als de APP is afgesloten. Als de app op de acthergrond al draait, tja.. dan is het eigenlijk een paar miliseconden. Lampen aan/uit doen is vrijwel instant.

Ik vind het gebruik van de Hue APP totaal niet hinderlijk en voor mijn gevoel is die snel.
Hier op iPhone 5c ging die sloom en nu op mijn iPhone 7 net zo. In totaal duurt het 15 tot 20 seconde met de INNR App. Dus als ik s morgens naar beneden ga om snel een fles te maken voor dochterlief, dan is die app niet echt handig. De lampknop is dan sneller ;)

Misschien toch maar overstappen op Hue. HUe werkt ook op Zigbee platform toch?

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
Studiocitroen schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:02:
[...]

Hier op iPhone 5c ging die sloom en nu op mijn iPhone 7 net zo. In totaal duurt het 15 tot 20 seconde met de INNR App. Dus als ik s morgens naar beneden ga om snel een fles te maken voor dochterlief, dan is die app niet echt handig. De lampknop is dan sneller ;)

Misschien toch maar overstappen op Hue. HUe werkt ook op Zigbee platform toch?
Wat ik doe: beneden komen, roepen: "He Siri, woonkamer aan" en voila!
Dan ligt mijn iPhone wel gewoon beneden aan de lader zodat ik zelfs geen home knop hoef in te drukken.

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb een Karwei 20% kortingsbon, alleen bij Karwei niet geldig voor de Hue producten. Lees nu op de Praxis site dat hun ook kortingbonnen accepteren van andere bouwmarkten, zou het daar wel lukken om een extra Hue lamp te scoren met 20% korting? Mensen met ervaring hier?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dennischo schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:23:
Heb een Karwei 20% kortingsbon, alleen bij Karwei niet geldig voor de Hue producten. Lees nu op de Praxis site dat hun ook kortingbonnen accepteren van andere bouwmarkten, zou het daar wel lukken om een extra Hue lamp te scoren met 20% korting? Mensen met ervaring hier?
Jahoor dat werkt gewoon, die kun je bij de praxis gebruiken. Let wel op de Praxis heeft niet alles. Dit is hun assortiment: https://www.praxis.nl/search?text=HUE

39

• Citroentaart
Aidacra schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:16:
[...]

Wat ik doe: beneden komen, roepen: "He Siri, woonkamer aan" en voila!
Dan ligt mijn iPhone wel gewoon beneden aan de lader zodat ik zelfs geen home knop hoef in te drukken.
Ideaal, dat kan dus niet met Innr.. Innr is echt traag. Maar eerst wil ik wel weten of Hue sneller is voordat ik alles ga vervangen... iemand een filmpje?

• Clubbtraxx
zeroday schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:16:
[...]

Ik laat hem er tussen omdat er op die schakelaar nog een 2e dimmer zit die een andere lampenset schakelt en dat is geen hue .
Voordeel van deze dimmer is dat aan, aan is en niet gedimd aan. Je gaat de dimmer pas gebruiken als je hem indrukt en vasthoud. Druk je hem in dan zijn de lampen uit, druk je hem aan, dan is deze weer vol.

En nee andere lampjes die op de dimmer gaan wilde ik niet ..

En ja: ik zeur niet. ;-)
Je schakelt je Hue lamp dus met die dimmer knop steeds aan en uit zeg je...
Daarmee doe je dus het hele doel van een connected light bulb teniet.

Daarom zei ik dat je dan evengoed een normaal lampje daar had kunnen nemen.
Enfin ieder z'n ding zullen we maar zeggen, maar zonde van de Hue zo.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 23:12

Sorcerer8472

Mens sana?

Zo, de Hue GU10 zijn weer terug bij de MediaMarkt, die deden niet moeilijk. Volgens mij sturen ze ze wel terug naar de fabriek nu als defect, maar heb duidelijk gezegd dat het product niet aan verwachtingen voldeed :+

Kan ik ergens extra info vinden over die nieuwe serie die wel groen ondersteunt? Ben benieuwd of het de moeite waard is om daarop te wachten, of dat ik toch voor een ander type Zigbee-lamp moet gaan. Kan daar iemand hier objectief antwoord op geven? ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• sweeeetje
Sorcerer8472 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:21:
Zo, de Hue GU10 zijn weer terug bij de MediaMarkt, die deden niet moeilijk. Volgens mij sturen ze ze wel terug naar de fabriek nu als defect, maar heb duidelijk gezegd dat het product niet aan verwachtingen voldeed :+

Kan ik ergens extra info vinden over die nieuwe serie die wel groen ondersteunt? Ben benieuwd of het de moeite waard is om daarop te wachten, of dat ik toch voor een ander type Zigbee-lamp moet gaan. Kan daar iemand hier objectief antwoord op geven? ;)
Ik heb mijn starters set ook terug gestuurd naar bol.com en geld al ontvangen. Wacht ook tot half oktober en koop dan de nieuwste versie. En dan vind ik het wel prima zo.
Dus niet echt objectief :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vraag me af hoe vaak mensen die dingen terug hebben gestuurd. Hoe komen we erachter als de nieuwe serie uit is? Dit topic in de gaten houden? :+

Echt stom dat ik net een paar weken te vroeg was blijkbaar :')

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Clubbtraxx schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:24:
[...]

Je schakelt je Hue lamp dus met die dimmer knop steeds aan en uit zeg je...
Daarmee doe je dus het hele doel van een connected light bulb teniet.

Daarom zei ik dat je dan evengoed een normaal lampje daar had kunnen nemen.
Enfin ieder z'n ding zullen we maar zeggen, maar zonde van de Hue zo.
je ziet mij niet 'steeds' schrijven. Er wordt geschreven dat een Hue niet achter een dimmer kan of zou mogen.
ik schrijf dat ik er een dimmer voor heb zitten. Deze staat in principe nu in de 'on' stand, als zoonlief of vrouw op de aan/uit knop drukken is de spanning eraf. Drukken ze er weer op is de spanning weer aan. Drukken ze de knop langer in dan pas gaat de dimmer geschakeld worden (ut was een dure dimmer die je niet bij de bouwmarkt koopt) . (En het uit / aan doen, is pas van toepassing als er geen telefoon of tablet in de buurt is) ;-)

Wellicht is dit duidelijker en hoeven niet alle dimmers op 1 hoop gegooid te worden. ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 29-09-2016 07:09 ]

• Citroentaart
Heeft iemand ook ervaring met een Philips Hue bridge en Innr lampen daar op? Ik lees dat veel mensen de GU10 spots van Innr kopen en op de Philips Hue bridge aansluiten omdat dit goedkoper is. Maar werken deze lampen net zo snel als de lampen van Philips?

Ik doe er namelijk minimaal 15-20 seconden over om mijn Innr lampen aan te zetten..

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Studiocitroen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:41:
Heeft iemand ook ervaring met een Philips Hue bridge en Innr lampen daar op? Ik lees dat veel mensen de GU10 spots van Innr kopen en op de Philips Hue bridge aansluiten omdat dit goedkoper is. Maar werken deze lampen net zo snel als de lampen van Philips?

Ik doe er namelijk minimaal 15-20 seconden over om mijn Innr lampen aan te zetten..
Grappig, die vraag is hier al een paar keer voorbijgekomen. Misschien even wachten tot daar antwoord op komt, en anders gewoon de Hue bridge kopen en hier je ervaring delen.. ;)

• sweeeetje
Sorcerer8472 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:26:
Vraag me af hoe vaak mensen die dingen terug hebben gestuurd. Hoe komen we erachter als de nieuwe serie uit is? Dit topic in de gaten houden? :+

Echt stom dat ik net een paar weken te vroeg was blijkbaar :')
Ik wilde het al een tijd kopen. Uiteindelijk starterset gekocht omdat ik voor verjaardag ambiance white lampen kreeg. Na goed bladeren op t forum hier kwam ik er achter dat er nieuwe kwamen.

De nieuwe staan hier
http://www.beaumotica.nl/...ere-kleuren-en-bridge-2-0

Spots laten nog op zich wachten

Ik vond het vooral lastig als niet hue kenner wat de goede producten zijn en niet de overjarigen. Maar dat weet ik inmiddels wel nu...

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-10 18:22
Studiocitroen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:41:

Ik heb 4 INNR GU10 spots, 2 per slaapkamer. De bridge staat in slaapkamer 1 en alleen in die kamer worden de spots door de bridge gezien, de spots in de slaapkamer ernaast zijn "niet bereikbaar". Het bereik van de INNR spots is minimaal en in een metalen (gesloten) armatuur vrijwel 0. Rechtstreeks koppelen aan een Dimmerswitch werkt wel prima, geen vertraging in de reactie.

PV Output

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sorcerer8472 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:21:

Vooralsnog heb ik alleen maar de marketinguitingen gezien die zeggen dat groen en blauw verbeterd zijn. Ik wacht de praktijkervaringen gewoon af.

Om eerlijk te zijn baalde ik vanaf het begin dat groen niet goed werkte, maar onderhand heb ik ook niet meer de neiging gehad om het te gebruiken. Dus ik twijfel nogal of ik überhaupt bolletjes zou gaan vervangen.
zeroday schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:08:
je ziet mij niet 'steeds' schrijven. Er wordt geschreven dat een Hue niet achter een dimmer kan of zou mogen.
ik schrijf dat ik er een dimmer voor heb zitten. Deze staat in principe nu in de 'on' stand, als zoonlief of vrouw op de aan/uit knop drukken is de spanning eraf. Drukken ze er weer op is de spanning weer aan. Drukken ze de knop langer in dan pas gaat de dimmer geschakeld worden (ut was een dure dimmer die je niet bij de bouwmarkt koopt) . (En het uit / aan doen, is pas van toepassing als er geen telefoon of tablet in de buurt is) ;-)

Wellicht is dit duidelijker en hoeven niet alle dimmers op 1 hoop gegooid te worden. ;-)
Philips dekt zichzelf natuurlijk ook gewoon in. Dat je ze niet met een dimmer moet dimmen is nogal logisch, maar het kan ook dat dimmers op 100% toch niet een onaangeroerd signaal doorgeven wat misschien schadelijk kan zijn. Allemaal heel theoretisch, maar daarom zeggen ze het wel.

Zelf heb ik ook weer dimmers achter de LivingWhites, mag ook niet, werkt wel. Dus boeie. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

sweeeetje schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:03:
[...]

Ik wilde het al een tijd kopen. Uiteindelijk starterset gekocht omdat ik voor verjaardag ambiance white lampen kreeg. Na goed bladeren op t forum hier kwam ik er achter dat er nieuwe kwamen.

De nieuwe staan hier

Ik vond het vooral lastig als niet hue kenner wat de goede producten zijn en niet de overjarigen. Maar dat weet ik inmiddels wel nu...
Magenta geel blauw staan ze op het voorbeeld, hmm... Ben benieuwd of deze dan wel heel diep gaan in RGB zoals bijv. de lightstrip die wel helemaal prima is! Vraag me ook af of de prijs niet zodanig is dat ik eigenlijk toch eens bij andere merken moet gaan kijken. Lijkt erop dat deze dus echt een kleine 70 euro per stuk gaan kosten? :X

• Citroentaart
CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:58:
[...]

Grappig, die vraag is hier al een paar keer voorbijgekomen. Misschien even wachten tot daar antwoord op komt, en anders gewoon de Hue bridge kopen en hier je ervaring delen.. ;)
Ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat het dan alsnog traag is! :)
wpeterw schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:30:
[...]

Ik heb 4 INNR GU10 spots, 2 per slaapkamer. De bridge staat in slaapkamer 1 en alleen in die kamer worden de spots door de bridge gezien, de spots in de slaapkamer ernaast zijn "niet bereikbaar". Het bereik van de INNR spots is minimaal en in een metalen (gesloten) armatuur vrijwel 0. Rechtstreeks koppelen aan een Dimmerswitch werkt wel prima, geen vertraging in de reactie.
Aha, ik heb al mijn lampen beneden, met de bridge in de meterkast. Dus hopelijk is dat bereik dan wel goed. Reageren jou Innr lampen wel snel die het wel doen? App opstarten en aanzetten? (kost mij 20 seconden)
Koppelen aan dimmerswitch van Innr?

• Gonadan

Gonadan

Sorcerer8472 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:12:
Magenta geen blauw staan ze op het voorbeeld, hmm... Ben benieuwd of deze dan wel heel diep gaan in RGB zoals bijv. de lightstrip die wel helemaal prima is! Vraag me ook af of de prijs niet zodanig is dat ik eigenlijk toch eens bij andere merken moet gaan kijken. Lijkt erop dat deze dus echt een kleine 70 euro per stuk gaan kosten? :X
Mooi om te lezen dat er ook daadwerkelijk "hue kleuren" staat, ofwel het kan ook zo simpel zijn dat er aan het bereik niets verandert maar alleen aan de verzadiging.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• outlandos
sweeeetje schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:03:
[...]

De nieuwe staan hier

Zijn dat weer nieuwe lampen dan? Generatie 3?

-----

Hoe is het witte licht trouwens van de GU10 van INNR? Kun je die ook gewoon op warmte instellen?
Blijkbaar niet: dat is voor in de gang geen probleem, maar voor in de computerkamer wil ik dan toch de gloednieuwe GU10 wit van Philips die volgende week uitkomt :9

[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 29-09-2016 11:20 ]

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Heb inmiddels de woonkamer volledig Hue :). 2 Go's, 2x3mtr lightstrip+, een Ikea vado met een color, eettafellamp met color en een staande lamp met 3x color. Bevalt erg goed.

Klopt het dat je bij de officiele Hue app niet meer zomaar alle lampen van 1 groep in zo'n cirkeltje met 1 kleur kan slepen? Mis ik wel...ik kan niet makkelijk de lichten allemaal 100% dezelfde kleur geven in zo'n eigen recept.

Verder ook een Osram bridge erbij voor de tuinverlichting (Gardenspots). Jammer genoeg krijg ik de Osram adapter (met een niet slimme staande lamp eraan) niet aan de praat, terwijl de bridge wel werkt...:(

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
@DikkieD

Dat klopt inderdaad. Ik zet de lampen via de oude app op een kleur en daarna sla ik de huidige staat op in de nieuwe app.

Het enige voordeel van de nieuwe app is voor mij de kamers. Ik heb de laatste tijd veel nieuwe lampen toegevoegd aan bestaande kamers. Je hoeft dan niet zoals bij de oude app de lampen toe te voegen aan de scenes. Dit komt omdat de scenes niet gekoppeld zijn aan de lampen maar aan de kamers.

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
vdpoorten schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:30:
@DikkieD

Dat klopt inderdaad. Ik zet de lampen via de oude app op een kleur en daarna sla ik de huidige staat op in de nieuwe app.

Het enige voordeel van de nieuwe app is voor mij de kamers. Ik heb de laatste tijd veel nieuwe lampen toegevoegd aan bestaande kamers. Je hoeft dan niet zoals bij de oude app de lampen toe te voegen aan de scenes. Dit komt omdat de scenes niet gekoppeld zijn aan de lampen maar aan de kamers.
Ja klopt. Dat is dan wel weer een handige verbetering :).

• Gonadan

Gonadan

Het grote nadeel is dan weer dat je scenes niet kunt bewerken in de app. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sweeeetje
outlandos schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:59:
[...]

Zijn dat weer nieuwe lampen dan? Generatie 3?

-----

Hoe is het witte licht trouwens van de GU10 van INNR? Kun je die ook gewoon op warmte instellen?
Blijkbaar niet: dat is voor in de gang geen probleem, maar voor in de computerkamer wil ik dan toch de gloednieuwe GU10 wit van Philips die volgende week uitkomt :9
Net als de ambiance white sinds het voorjaar komt er nu dus een nieuwe versie van e27 kleuren hue lamp.
Idd afwachten of deze beter is qua kleuren dan de huidige. Maar ik koop toch liever het nieuwste van het nieuwste dus vandaar dat ik oktober even afwacht met aanschaffen. (Ook al zit er geen verschil in). De oude worden dan goedkoper misschien (-:)

• outlandos
sweeeetje schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:32:
[...]

Net als de ambiance white sinds het voorjaar komt er nu dus een nieuwe versie van e27 kleuren hue lamp.
Idd afwachten of deze beter is qua kleuren dan de huidige. Maar ik koop toch liever het nieuwste van het nieuwste dus vandaar dat ik oktober even afwacht met aanschaffen. (Ook al zit er geen verschil in). De oude worden dan goedkoper misschien (-:)
Het probleem met de kleur groen bestaat toch enkel bij de GU10 variant?

Maar wel leuk dat er nieuwe komen met intensere kleuren, al gebruik ik in de praktijk 95% van de tijd enkel wit (wel in verschillende warmte niveaus vanzelfsprekend, maar die veranderen niet bij de nieuwe zie ik).

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 29-09-2016 12:57 ]

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-11 19:52
Groen is bij de E27 lampen ook niet bepaald groen te noemen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• ThomasBG
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-07-2021
Aangezien ik geen "elektrotechnieker" ben de volgende vraag over de Lightstrip (plus): Ik wil een aantal Lightstrips gaan plaatsen in een ruimte. De aansluiting (stroom) zit echter verder verwijderd van de strip dan 3 meter. Het aansluitsnoer voor de strip zal door een buis in de muur weggewerkt worden. Nu zit ik dus met die controller die halverwege dit snoer zit. Kan ik het deel snoer wat tussen de strip en de controller zit verlengen?

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

outlandos schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:56:
[...]

Het probleem met de kleur groen bestaat toch enkel bij de GU10 variant?

Maar wel leuk dat er nieuwe komen met intensere kleuren, al gebruik ik in de praktijk 95% van de tijd enkel wit (wel in verschillende warmte niveaus vanzelfsprekend, maar die veranderen niet bij de nieuwe zie ik).
Het gaat niet alleen om per se intensere kleuren hè, maar ook om überhaupt wit + turquoise te kunnen mixen, zelfs een subtiele turquoise tint in wit licht is nu onmogelijk. De huidige serie kan alleen geelachtig groen opwekken.

Ben dus heel benieuwd naar ervaringen van mensen met de nieuwe E27 en straks nieuwe GU10-series.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ThomasBG schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:43:
Aangezien ik geen "elektrotechnieker" ben de volgende vraag over de Lightstrip (plus): Ik wil een aantal Lightstrips gaan plaatsen in een ruimte. De aansluiting (stroom) zit echter verder verwijderd van de strip dan 3 meter. Het aansluitsnoer voor de strip zal door een buis in de muur weggewerkt worden. Nu zit ik dus met die controller die halverwege dit snoer zit. Kan ik het deel snoer wat tussen de strip en de controller zit verlengen?
Jahoor, maar je verliest (uiteraard) wel je garantie.
Sorcerer8472 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:48:
[...]
Ben dus heel benieuwd naar ervaringen van mensen met de nieuwe E27 en straks nieuwe GU10-series.
Een set komt eraan en zal m;n ervaring posten.

[ Voor 53% gewijzigd door Fietsbel op 29-09-2016 13:56 ]

39

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 20:20

JoeZuCK

_Fonz > all.

Fietsbel schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:54:
[...]

Een set komt eraan en zal m;n ervaring posten.
Ben benieuwd. Voel me zelf ook wat genaaid nu ik de 'oudere' versie startpakket met Bridge 2.0 gekocht heb voor zowel de GU10 lampen als de E27.. Ik denk dat het hem vooral in de kleuren groen, geel, blauw en roze zal gaan zitten (verzadiging). Zou je ze ook eens naast elkaar aan willen zetten en er een foto van willen plaatsen? Dus een 'oude' bulb met een nieuwe ernaast en dan in dezelfde kleur?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• outlandos
[...]

Het gaat niet alleen om per se intensere kleuren hè, maar ook om überhaupt wit + turquoise te kunnen mixen, zelfs een subtiele turquoise tint in wit licht is nu onmogelijk. De huidige serie kan alleen geelachtig groen opwekken.

Het is me nooit opgevallen, zal thuis voor de gein eens kijken!

Zijn die nieuwe ook al los verkrijgbaar trouwens? Ik kan ze nergens vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 29-09-2016 14:16 ]

• Gonadan

Gonadan

Maar dat staat dus nergens, net als dat er nergens staat dat groen en blauw beter weergegeven gaan worden. Althans, ik heb het niet in officiële uitingen gevonden. Alleen webshops die het beweren of bloggers met wishful thinking. Ik blijf dus nog even wat sceptisch. :P
Dat sowieso. En ik heb vast meer geduld dan sommige tweakers. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

outlandos schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:09:

Zijn die nieuwe ook al los verkrijgbaar trouwens? Ik kan ze nergens vinden.
Vanaf 4 oktober.

39

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-10 18:22
[
Aha, ik heb al mijn lampen beneden, met de bridge in de meterkast. Dus hopelijk is dat bereik dan wel goed. Reageren jou Innr lampen wel snel die het wel doen? App opstarten en aanzetten? (kost mij 20 seconden)
Koppelen aan dimmerswitch van Innr?
Ja, je kunt de dimmerswitch rechtstreeks aan de lampen koppelen, dus zonder tussenkomst van de bridge. De via de bridge gekoppelde lampen reageren net zo snel als de Hue lampen.

PV Output

• outlandos
Als ik dit bericht lees zouden er ook nieuwe E27 Whites komen? Maar die zijn toch pas net uit?

Zie:

pricewatch: Philips Hue White and Ambiance

Nieuwsbericht:

https://www.smarthomemagazine.nl/2016/08/5085/

Ik kan me niet voorstellen dat er nu al nieuwe E27 White komen?

[ Voor 30% gewijzigd door outlandos op 29-09-2016 15:08 ]

• sweeeetje
"Philips Lighting introduceert vandaag een nieuwe reeks armaturen uitgerust met Hue White Ambiance-lampen. "
Betreft armaturen icm de nieuwste lamp sinds voorjaar 2016 de hue white ambiance

"Daarnaast presenteert het bedrijf de Philips Hue White Ambiance GU-10 spot"
De nieuwe spot zonder kleuren (wel ambiance white), dus mooi wit licht - daarnaast is de spot kleiner dan de gekleurde GU10. Dus pas beter in bestaande armaturen.

"en de Hue White en Color Ambiance A60-lamp (E27) met nog intensere kleuren."
De nieuwe lamp waar we hierboven over spreken, die hopelijk beter groen weergeeft.

Daarnaast kan je de nieuwe armaturen bedienen zonder bridge, via de dimmer.

[ Voor 6% gewijzigd door sweeeetje op 29-09-2016 15:50 ]

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
Gonadan schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:20:
[...]

Maar dat staat dus nergens, net als dat er nergens staat dat groen en blauw beter weergegeven gaan worden. Althans, ik heb het niet in officiële uitingen gevonden. Alleen webshops die het beweren of bloggers met wishful thinking. Ik blijf dus nog even wat sceptisch. :P

[...]

Dat sowieso. En ik heb vast meer geduld dan sommige tweakers. :+
CNET schijnt de nieuwe "2.1" lampen al getest te hebben!
  • Ze dimmen verder
  • Geel is minder aanwezig
  • Blauw is echt blauw ipv paars
  • Groen is nu echt groen
Kijk en vergelijk zelf :)
https://www.cnet.com/pict...e-latest-philips-hue-led/

• outlandos
wizzmic schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:16:
[...]

• Ze dimmen verder
  • Groen is nu echt groen
Groen en blauw is echt een verbetering. Maar om nu alles te veranderen nee: in de praktijk heb je eigenlijk toch vrijwel alleen wit licht aan (ik althans).

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

outlandos schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:54:
[...]

Groen en blauw is echt een verbetering. Maar om nu alles te veranderen nee: in de praktijk heb je eigenlijk toch vrijwel alleen wit licht aan (ik althans).
Verschilt. Als ik tv kijk dan heb ik vaak een gedimde kleur aan. Of soms een deel wit, een deel gekleurd. Hangt beetje van m'n stemming af.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-11 09:00
outlandos schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:54:
[...]

Daarom hebben wij alleen de witte lampen, binnenkort komen er 4 voor buiten bij :)

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-11 10:11
Niet goed gelezen...reactie niet relevant

[ Voor 157% gewijzigd door Robsato op 29-09-2016 17:44 ]

• Gonadan

Gonadan

wizzmic schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:16:
[...]

• Ze dimmen verder
  • Groen is nu echt groen
Groen is daadwerkelijk verbeterd, blauw valt mij nog tegen. Ook zie je dat de kleuren weliswaar beter zijn maar dat de intensiteit toch echt niet vooruit gegaan is. Net alsof je het één tegen het ander inruilt. Jammer, maar wellicht is perfectie ook wel te duur. :P

Enerzijds zou ik graag alles vervangen, dat geeft ook meteen een excuus om de anderen door te schuiven naar secundaire woonruimten. Maar aan de andere kant heb ik de behoefte nog zo weinig gehad dat het wellicht alleen maar zonde is. Alleen bij voetbal is groen leuk. :')

Oranje vond ik ook wel leuk bij NL, maar dat is dus alleen maar slechter geworden. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:07
Kreeg net bericht van Beaumotica dat de Hue Motion Sensor verzonden is *O*

[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 29-09-2016 21:27 ]

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-11 19:49
Vannacht gingen de lampen weer eens niet uit via mijn routines.
Dat gebeurt hier regelmatig.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

en wat zijn jouw routines?

• Jboy1991
  • Laatst online: 11:43
Jboy1991 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:47:
Hoi

1 van m'n hie lichten verspringt vanzelf naar de kleur wit nadat hij een paar uur aanstaat. Helaas net half jaar buiten de garantie.

Is dit een veel voorkomend probleem?
Even een update:
Heb inmiddels antwoord van Philips. En ondanks dat de garantie periode voorbij is word m'n lamp kosteloos vergoed/vervangen.

Dit geldt overgens voor alle hue lichten met deze fout. Aangezien het een fabricage fout is.

[ Voor 38% gewijzigd door Jboy1991 op 30-09-2016 13:07 ]

• eymey
  • Laatst online: 07-11 21:47
Misschien handig om even je originele probleem te quoten bij je bericht.

Het probleem waar het over gaat is inmiddels namelijk alweer aardig wat naar achter geschoven (en ook van een week of meer terug) ;)

Maar erg netjes van Philips dat ze toch gaan vervangen :)

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 30-09-2016 10:23 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-11 19:49
Alle dagen alle kamers uit om 23:10
Transitie van 10 min

• vdpoorten
jip_86 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:26:
Okee nice. Wanneer had je hem besteld?

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:16

WoutF

Hoofdredacteur
konijntje11 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:44:
Ik heb vandaag twee Osram Lightify Plug binnen gekregen. Heb ze beide prima werkend met nog 6 andere originele philips hue lampen. Het klopt dat de plugs niet kan dimmen, maar aan/uit werken ze prima zo op het eerste gezicht.

Het toevoegen van de lampen was even een beetje gestoei, maar eigenlijk beide op zich na 10minuten werken gekregen.
sweebee schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:52:
[...]

Met de Osram Lightify Plug kun je wel aan/uit schakelen. Niet dimmen.
Dit zijn redelijk oude berichten over de dimbaarheid van Osram-lampen met een Hue-bridge. Ik lees op verschillende plekken dat een nieuwe firmware dit opgelost zou hebben. Zijn er mensen met deze combinatie die dit kunnen beamen? Want Osram is voor zover ik weet het enige bedrijf dat E17 Zigbee-lampen heeft, dus veel keus heb ik niet.

• Jboy1991
eymey schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:23:
Misschien handig om even je originele probleem te quoten bij je bericht.

Het probleem waar het over gaat is inmiddels namelijk alweer aardig wat naar achter geschoven (en ook van een week of meer terug) ;)

Maar erg netjes van Philips dat ze toch gaan vervangen :)
Kon m'n eigen bericht niet meer vinden haha

Bericht is bewerkt. Bedankt voor de tip!

• outlandos
Voor diegene die op zoek zijn naar nieuwe (en goedkope) INNR GU10 spotjes:

V&A aangeboden: Innr Retrofit Spot GU10 - 5W

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11 12:05
jip_86 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:26:
Conrad heeft die mij ook klaar staan voor verzending, alleen staat in de bevestiging dat een "Philips Hue E27 10W RGBW starterkit" mijn kant op komt... Maar dat bleek een foutje in het systeem te zijn.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:57
Heb toch ook maar een Hue Motion Sensor besteld, maar eigenlijk meer om te kijken wat de mogelijkheden ervan precies zijn.

- NAC Breda -

• konijntje11
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 07:15
WoutF schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:43:
[...]

[...]

Dit zijn redelijk oude berichten over de dimbaarheid van Osram-lampen met een Hue-bridge. Ik lees op verschillende plekken dat een nieuwe firmware dit opgelost zou hebben. Zijn er mensen met deze combinatie die dit kunnen beamen? Want Osram is voor zover ik weet het enige bedrijf dat E17 Zigbee-lampen heeft, dus veel keus heb ik niet.
Ik weet zeker dat de 'Osram Lightify Plug' nooit dimbaar zou zijn, omdat hierin een relay zit; welke je ook hoort schakelen. Dus denk dat dimmen hierdoor geen optie is. (Daarnaast heb ik zelf geen Osram bridge om een update te kunnen uitvoeren)

• jip_86
vdpoorten schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:56:
[...]

Okee nice. Wanneer had je hem besteld?
Had hem besteld op 26 september.

• vdpoorten
jip_86 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:37:
[...]

Had hem besteld op 26 september.
Okee, Dan moet ik nog even geduld hebben. Ik heb hem pas gisteren besteld.

• El Toro
  • Niet online
Ik zie de hue motion detector nog niet in de pricewatch, weet iemand waar hij het goedkoopste te halen is?

• Jboy1991
Iemand nu al een oplossing hoe je via je Apple tv gen 4 je hue met bridge 2.0 kan bedienen?

Ik las dat de mogelijkheid er is. Maar krijg het totaal niet voor elkaar. Heb al paar keer opnieuw ingelogd in iCloud op kn Apple-tv heb al twee staps beveiliging.

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
Hue Motion sensor: doet 't :)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/hvcaoy.jpg Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33yrmkm.png

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/zx2olz.png Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2jfxi61.png

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/5vro0y.png Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/k5508g.jpg

• outlandos
Ik heb thuis maar 1 verdieping. Zijn 2 sensoren dan alsnog aan te raden? Een voor in de gang en een voor in de huiskamer?

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:18
Jboy1991 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:22:
Iemand nu al een oplossing hoe je via je Apple tv gen 4 je hue met bridge 2.0 kan bedienen?

Ik las dat de mogelijkheid er is. Maar krijg het totaal niet voor elkaar. Heb al paar keer opnieuw ingelogd in iCloud op kn Apple-tv heb al twee staps beveiliging.
Waar loop je tegen aan? Vandaag zonder problemen kunnen instellen en kan via Siri op de Apple TV lichten aan en uit zetten.

• jip_86
outlandos schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:07:
Ik heb thuis maar 1 verdieping. Zijn 2 sensoren dan alsnog aan te raden? Een voor in de gang en een voor in de huiskamer?
Huiskamer lijkt me niet handig als je lang stil zit bijv. Ik wil hem voor in de gang hebben waar je vooral incidenteel door heen loopt.

• El Toro
  • Niet online
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen al deze lampen, https://tweakers.net/cate...YnngrQpGSrpKOUmVoBZtbW1AA ?

Ik vind de verschillen een beetje onduidelijk aangegeven.
Tevens waar kan ik de nieuwe bewegingssensor het best kopen?

[ Voor 19% gewijzigd door El Toro op 30-09-2016 19:31 ]

• Jboy1991
Tales schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:12:
[...]

Waar loop je tegen aan? Vandaag zonder problemen kunnen instellen en kan via Siri op de Apple TV lichten aan en uit zetten.
Als ik een commando geeft. Zegt de Apple Tv "kan geen verbonden apparaten vinden "

• sweeeetje
El Toro schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:30:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen al deze lampen, https://tweakers.net/cate...YnngrQpGSrpKOUmVoBZtbW1AA ?

Ik vind de verschillen een beetje onduidelijk aangegeven.
Tevens waar kan ik de nieuwe bewegingssensor het best kopen?
1. wit warm licht, 1 lamp (hue ambiance white)
2. wit licht (hue white).. minder mooi wit licht
3. gekleurd licht (hue color and white) 806 lumen
4. wit licht met dimmer (idem als 2 maar met dimmer)
5. Hue Lux lamp, oudere versie lamp
6. zelfde als 3 de oude versie lamp, met 600 lumen

• El Toro
  • Niet online
Bedankt voor je reactie! Er is dus geen lamp met warm licht die je kan dimmen?

Ik had nog een vraagje, wan ik lees verschillende dingen betreft de maximale afstand tussen de bridge en de lampen. Dus zou ik de bridge beneden kunnen hebben en lampen boven?

[ Voor 11% gewijzigd door El Toro op 30-09-2016 21:20 ]

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:18
Jboy1991 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:02:
[...]

Als ik een commando geeft. Zegt de Apple Tv "kan geen verbonden apparaten vinden "
En als je in de 'Home' app op iOS 10 kijkt bij instellingen (app opstarten, rechts boven in het locatie pijltje), wat staat er vervolgens dan bij 'Home Hubs'? Apple TV?

• Jboy1991
Tales schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:54:
[...]

En als je in de 'Home' app op iOS 10 kijkt bij instellingen (app opstarten, rechts boven in het locatie pijltje), wat staat er vervolgens dan bij 'Home Hubs'? Apple TV?
Dan staat er alleen nieuwe kamer aanmaken. Voor de rest niks
Pagina: 1 ... 26 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue