[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.745 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
grote_oever schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:19:
[...]

Je kunt siri inderdaad niet gebruiken om hem te programmeren, maar sinds iOS 10 is de integeratie moet homekit eigenlijk zeer goed.

Heb je wel eens IFTTT geprobeerd? Is een app wat je kan downloaden.

https://ifttt.com/
Inderdaad wel eens geprobeerd. Was wel handig destijds!

Voor nu red ik mij prima met een timer en geolocatie. Daarnaast heb ik een Hue Dimmer. HomeKit is zeker leuk en i.c.m. Siri heeft het potentie, maar ik zal het te weinig gebruiken om daar nu mijn oude Bridge voor te vervangen met 57 euro.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:41
Mooie prijs (129,95) voor een starterset met nieuwe bridge bij amazon.de: https://www.amazon.de/Phi...57207&sr=8-1&keywords=hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe ik de verplichte Hue bridge update kan uitstellen of zelfs compleet kan uitschakelen? Om de zoveel tijd word ik in de nieuwe Philips Hue app geconfronteerd met een grote 'update' melding die ieder verder gebruik van de app onmogelijk maakt en die ook niet weg te klikken is.

Er zijn echter voldoende momenten waarop ik geen trek heb in een update: mijn hue landschap is immers stabiel, ik maak geen gebruik van de cloud features en mijn interne netwerk is prima beveiligd.

Bestaat er een instelling om het automatisch binnenhalen van updates uit te schakelen? Of zou ik een en ander op mijn switch/firewall kunnen blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:18
Je merkt meteen dat winkels de prijzen flink verlagen om van hun oude voorraad af te komen :) top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 19:00
Mede Hue'ers,

heb een vraagje. Ik zie op Coolblue dat de Philips HUE TAP niet meer leverbaar is, dat ie met pensioen is gegaan. http://www.verlichtingcen...4017/philips-hue-tap.html

weten jullie of er een nieuwe van is? een vervanger?

Groet.
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Anonymous_ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:44:
Mede Hue'ers,

heb een vraagje. Ik zie op Coolblue dat de Philips HUE TAP niet meer leverbaar is, dat ie met pensioen is gegaan. http://www.verlichtingcen...4017/philips-hue-tap.html

weten jullie of er een nieuwe van is? een vervanger?

Groet.
Alex
Deze geeft hij als alternatief aan bij Coolblue:
http://www.verlichtingcen...9352/philips-hue-tap.html

Ze hebben de Tap dus nog gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ze hadden bij conrad een Hue Tap met een ander serienummer die maar 35 euro kostte. Die is dus nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
Ik moet zeggen dat Homekit op iOS10 erg fijn werkt! Er is veel te verbeteren, maar ik zie een hoop potentie.

Wat ik wel erg jammer vind is dat ik mijn Tap en dimmers niet als sensoren kan gebruiken in Homekit. Deze werken alleen met lampen die op de bridge zijn aangesloten. Momenteel is Hue mijn enige Homekit product, maar zou graag willen uitbreiden als er wat meer op de markt is. En om nou weer andere schakelaars te moeten kopen om nieuwe accessoires makkelijk te kunnen bedienen zou toch jammer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Die heb je toch ook niet nodig? Wat zo'n dimmer of tap doet is niet meer dan een aan/uit commando geven of scene instellen. Dat moet Homekit ook wel kunnen toch? (heb geen iOS dus ik kan er ook volledig naast zitten :))

[ Voor 14% gewijzigd door jip_86 op 20-09-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 20:12
Homekit werkt inderdaad zo. Maar een fysieke schakelaar (dimmer of tap) is zo nu en dan toch wel handig. Je zou eigenlijk verwachten dat je in homekit de tap en dimmer kan instellen net zoals in de hue app, maar dat kan dus blijkbaar nog niet, wat ik zelf erg gek vind. Zal ook wel meer aan Philips liggen dan aan Apple, want je kan wel in homekit instellen dat hij x moet doen als lamp y uit gaat bijvoorbeeld. Homekit kan dus wel omgaan met dit soort acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Vandaag toevallig een hue starterpack gekocht. Ben er niet helemaal tevreden mee.

Ik loop tegen 1 probleem aan.

Mijn vriendin kan niets met homekit doen. De iconen geven "geen reactie" aan.

Om homekit te activeren moet je siri spraakberichten activeren, alleen geeft de hue app aan dat er al een account gekoppeld is aan de hue bridge.

Dus ik deel mijn woning met haar en dat helpt niet.

Vind het raar dat ze die stomme lampen wel kan bedienen via de hue app, maar niet via controllcenter. Controllcenter ziet er wel precies hetzelfde uit als die van mij met dezelfde namen en dergelijke.

Ik heb support al een mailtje gestuurd. Grrr

(Op mijn mobiel werkt alles wel naar behoren)

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Probeer dit eens:

- verwijder woning via de instellingen van de Woning app
- log ICloud uit via instellingen
- log weer in in iCloud
- even wachten tot alles weer geladen is
- deel je woning nu weer via jouw woning app
- de gedeelde woning selecteren in de woning app van je vriendin

Ik had ook dit probleem, maar toen ik het opnieuw probeerde lukte het wel.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
Iemand kennis over de 'perfect fit' gu10 lampen? Wat zijn de verschillen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
StanTheMan schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:09:
Iemand kennis over de 'perfect fit' gu10 lampen? Wat zijn de verschillen?
Zo te zien alleen in "White Ambiance", dus geen kleur, maar verschillende wittinten.
Aan de foto's te zien is de lamp een stukje korter, zodat deze meer op een standaard GU10 lamp lijkt, en dus past in armaturen waar de color GU10's niet in passen.

• DeeSung
  • Niet online
Irminsul schreef op woensdag 21 september 2016 @ 06:22:
Probeer dit eens:

- verwijder woning via de instellingen van de Woning app
- log ICloud uit via instellingen
- log weer in in iCloud
- even wachten tot alles weer geladen is
- deel je woning nu weer via jouw woning app
- de gedeelde woning selecteren in de woning app van je vriendin

Ik had ook dit probleem, maar toen ik het opnieuw probeerde lukte het wel.
Wanneer koppel je de hue app aan homekit?

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
DeeSung schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:24:
Vandaag toevallig een hue starterpack gekocht. Ben er niet helemaal tevreden mee.

Ik loop tegen 1 probleem aan.

Mijn vriendin kan niets met homekit doen. De iconen geven "geen reactie" aan.

Om homekit te activeren moet je siri spraakberichten activeren, alleen geeft de hue app aan dat er al een account gekoppeld is aan de hue bridge.

Dus ik deel mijn woning met haar en dat helpt niet.

Vind het raar dat ze die stomme lampen wel kan bedienen via de hue app, maar niet via controllcenter. Controllcenter ziet er wel precies hetzelfde uit als die van mij met dezelfde namen en dergelijke.

Ik heb support al een mailtje gestuurd. Grrr

(Op mijn mobiel werkt alles wel naar behoren)
Op iOS is er een Hue-appupdate geweest (incl update bridge), met een fix voor delen bij homesharing. Wellicht verhelpt die update het probleem.

• Irminsul
DeeSung schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:42:
[...]

Wanneer koppel je de hue app aan homekit?
Als ik je verhaal lees heb jij je bridge toch al gekoppeld met Siri? Je moet je woning delen dan.

• Robmen
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-01-2023
Hi allemaal,

Ik heb deze week de hue starters pakket aangeschaft met de kleuren leds en de 2.0 bridge. Nu wil ik gaan automatiseren en heb hier wat vragen over. Mijn vriendin en ik hebben allebei een iPhone en vraag ik me af of ik het automatiseren het beste via de hue app of de home app van Apple kan doen?

Hoe zit het met de locaties van de telefoon, ik beide telefoons ingeschakeld dat de lampen uit moeten gaan wanneer het huis verlaten wordt. Maar wat als ik van huis ga en mijn vriendin blijft thuis, of andersom? Hoe kan ik dan ervoor zorgen dat de lampen nog wel aan blijven? Dit moet natuurlijk alleen gebeuren bij zonsondergang.

Graag zou ik ook een Sonos of andere draadloze luidspreker aan willen sluiten, maar Sonos wordt nog niet ondersteund door de Apple home kit? Suggesties hiervoor?

Mijn ideale automatisering zou zijn:

- Wanneer ik thuis kom en het is donker, mijn vriendin is nog niet thuis dat dan de lampen aangaan en de muziek(radio) begint te spelen.
- Muziek mag altijd beginnen te spelen als ik thuis kom behalve na 20:00 uur.

Is zoiets mogelijk via de hue of de home app?

Wat ik verder zo fijn vind aan de hue app is dat je foto scene`s hebt, deze kun je volgens mij niet mee nemen naar de home app van Apple, klopt dat?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

• DeeSung
  • Niet online
Irminsul schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:49:
[...]

Als ik je verhaal lees heb jij je bridge toch al gekoppeld met Siri? Je moet je woning delen dan.
Ja, ik heb dat ook gedaan en ze ziet ook alles in homekit, alleen kan ze niets bedienen via homekit.

Ze kan ook geen siri spraakherkenning in de hue app activeren.
Pino112 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:03:
[...]

Op iOS is er een Hue-appupdate geweest (incl update bridge), met een fix voor delen bij homesharing. Wellicht verhelpt die update het probleem.
Ik heb de nieuwste firmware erop. Althans toen ik de bridge voor het eerst opstartte werd dat gedownload.

Ik neem ook aan dat ik de app up to date heb. Althans ik zie geen update in de appstore staan.

Ik doe iets fout, maar wat?(of niet) Heb je een hue account nodig? Zodat ik kan inloggen op de hue app?

Edit*

Ik heb Hue app opnieuw verwijderd en geïnstalleerd op de andere mobiel en opeens is en een update voor de bridge ik ben benieuwd!!

Edit 2*

Geeft nogsteeds geen reactie in woning app.

[ Voor 8% gewijzigd door DeeSung op 21-09-2016 19:42 ]

• Irminsul
Heb je de stappen gevolgd die ik beschreven had? Heeft het bij mij opgelost namelijk.

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
scorpion303 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:03:
Weet iemand hoe ik de verplichte Hue bridge update kan uitstellen of zelfs compleet kan uitschakelen?
Iemand? Ben ik de enige die niet zit te wachten op maandelijkse updates? Zou het volgende trucje (een niet bestaande proxy opgeven) wellicht helpen?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/fn4ksw.png

• DeeSung
  • Niet online
Irminsul schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:56:
Heb je de stappen gevolgd die ik beschreven had? Heeft het bij mij opgelost namelijk.
Yes en het heeft niet gewerkt helaas.

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:33
Clubbtraxx schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:37:
[...]

Ik zou eens proberen om de lampen die niet meer bereikbaar zijn uit de app te verwijderen.
Daarna opnieuw toevoegen. Indien ze niet automatisch gevonden worden dan toevoegen door middel van het serienummer wat op elke lamp staat.
Gelukt! Thanks!

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:22
Hoi

1 van m'n hie lichten verspringt vanzelf naar de kleur wit nadat hij een paar uur aanstaat. Helaas net half jaar buiten de garantie.

Is dit een veel voorkomend probleem?

• DeeSung
  • Niet online
Sinds de update vanmorgen van de hue app werkt homekit in de controllcenter met twee verschillende mobieltjes.

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Jboy1991 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:47:
Hoi

1 van m'n hie lichten verspringt vanzelf naar de kleur wit nadat hij een paar uur aanstaat. Helaas net half jaar buiten de garantie.

Is dit een veel voorkomend probleem?
Helaas wel. Is een eerste generatie E27. Gebeurt vooral als je hem meer dan 50% dimt.
Er zijn veel aanbiedingen op het internet, de 600 lumen versie is de oude en de 800 lumen versie is de nieuwe. Je kunt het aan de lamp zien, zoek even wat postings terug hoe je het kunt zien. Als je dan een nieuw lamp koopt en ze vermelden niet welke type het is en het blijkt een oud model, zou ik het retourneren...

• Jboy1991
rrenzo schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:58:
[...]

Helaas wel. Is een eerste generatie E27. Gebeurt vooral als je hem meer dan 50% dimt.
Er zijn veel aanbiedingen op het internet, de 600 lumen versie is de oude en de 800 lumen versie is de nieuwe. Je kunt het aan de lamp zien, zoek even wat postings terug hoe je het kunt zien. Als je dan een nieuw lamp koopt en ze vermelden niet welke type het is en het blijkt een oud model, zou ik het retourneren...
Het is inderdaad een colorlamp van de eerste generatie starterpacks.

M'n ma had het zelfde binnen de garantie en kreeg een terug met een witte omhulsel opv grijs.

• Shapeshifter
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Jboy1991 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:21:
[...]

Het is inderdaad een colorlamp van de eerste generatie starterpacks.

M'n ma had het zelfde binnen de garantie en kreeg een terug met een witte omhulsel opv grijs.
Ik heb mijn lampen over een brede periode gekocht en niet echt bijgehouden welke wanneer. Heb zelf ook een probleem gehad met een lamp die ging knipperen en gewoon garantie geclaimd met een willekeurig aankoopbewijs die binnen de garantie viel (niet dat het zoveel uitmaakte, ze zijn allemaal nog binnen de garantie). Nou zeg ik niet dat je nu een lamp moet gaan kopen en met dat aankoopbewijs garantie moet gaan claimen, maar misschien valt op die manier wat te regelen.

Je weet dat je volgens Europese richtlijnen sowieso 2 jaar garantie hebt, ongeacht wat de fabrikant claimt?

[ Voor 11% gewijzigd door Shapeshifter op 22-09-2016 09:37 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Jboy1991
Shapeshifter schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:35:
[...]

Ik heb mijn lampen over een brede periode gekocht en niet echt bijgehouden welke wanneer. Heb zelf ook een probleem gehad met een lamp die ging knipperen en gewoon garantie geclaimd met een willekeurig aankoopbewijs die binnen de garantie viel (niet dat het zoveel uitmaakte, ze zijn allemaal nog binnen de garantie). Nou zeg ik niet dat je nu een lamp moet gaan kopen en met dat aankoopbewijs garantie moet gaan claimen, maar misschien valt op die manier wat te regelen.

Je weet dat je volgens Europese richtlijnen sowieso 2 jaar garantie hebt, ongeacht wat de fabrikant claimt?
Twee jaar zijn al verstreken. En helaas gaat bonnetje wisselen niet op. Aangezien Philips graag de serie nummer wilt dat op de lamp staat. Aan de hand van de serie nummer kunnen ze zien wanneer hij gemaakt is etc en ik ben niet zo van het oplichten. Ik denk dat ik gewoon maar contact met ze op neem. Misschien zijn ze schappelijk aangezien het blijkbaar een bekent probleem is

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Gemaakt is een. Verkoop hoeft dat natuurlijk niet te zijn. Op een aankoopbon staat geen matching serienummer hoogstens een versie bv bij de bridge v1 en v2.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Jboy1991 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:10:
[...]

Twee jaar zijn al verstreken. En helaas gaat bonnetje wisselen niet op. Aangezien Philips graag de serie nummer wilt dat op de lamp staat. Aan de hand van de serie nummer kunnen ze zien wanneer hij gemaakt is etc en ik ben niet zo van het oplichten. Ik denk dat ik gewoon maar contact met ze op neem. Misschien zijn ze schappelijk aangezien het blijkbaar een bekent probleem is
gewoon proberen, ik heb vorig jaar nog een serie met v1's gekocht. De lampen zijn immers duur zat en P. houdt er toch rekening mee dat er minimaal 2,5jaar garantie gegeven moet worden.

HT & NAS & Inventaris

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
[...]

Gewoon proberen, Philips weet van dit issue af dus wellicht krijg je gewoon een nieuwe.
Ik heb ook nog 3 eerste generatie Hue color bulbs maar heb dan weer geen last van dit probleem.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Garantie-periode gaat in op het moment van verkoop, niet van productie. Datum op factuur is start garantie-periode. Indien er geen aankoopbewijs beschikbaar is en een producent zelf garantie geeft op het serienummer, zonder verplichting van een aankoopbewijs, dan geldt de productie-datum.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwaanzinnig
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09 18:59
MrMuthafukka schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:28:
[...]

De wandzender kan enkel momentopnames opslaan van het totale ZLL netwerk ongeacht kamers die je kan maken in de Hue app. Dat zijn dus alle aangesloten lampen. Ik heb nog niet gevonden of je per lamp kan linken. Dat is dus redelijk rigoureus en moet passen in je setup.
Je zult bij het opslaan van een scene (groep) de lampen welke niet tot de groep behoren spanningsloos moeten schakelen. Zo ziet hij geen lampen die in de off modus staan. Dit lees ik in de documentatie van de tegehanger de Jung zigbee wandschakelaars. Je zult dan de schakelaar mogelijk wel eerst moeten reseten. (Leeg maken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Shapeshifter schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:35:
[...]
Uhmm, nee, dat is niet waar.
In Nederland hebben we meer garantie dan de meeste weten.
Garantie is voor de gemiddelde levensduur van het product.
Van een LED lamp moet je kunnen verwachten dat hij langer mee gaat dan 2 jaar.

Hoe lang gaat mijn led lamp mee?
De meeste led lampen hebben een maximale levensduur van 50.000 branduren. Gemiddeld gaat een led lamp ongeveer 35.000 branduren mee. Niet elke lamp is hetzelfde waardoor de levensduur kan verschillen tussen de 20.000 en 60.000 branduren.

Ikzelf heb al meerdere keren m'n gelijk behaald door het aanschrijven er daarin de uitleg en links naar de regelgeving (op dit moment ben ik bezig tegen 1dayfly voor m'n regendouche die na 2 jaar en 2 maanden in stukken brak).
De meeste bedrijven proberen eronderuit te komen omdat zijzelf maar 2 jaar garantie krijgen van de fabrikant, maar dat is hun probleem.

Meer informatie kan je vinden op ConsuWijzer

EDIT : volgens de site van Philips is de levensduur van de lamp 15.000 uur, dus dat is volgens de Nederlandse wet ook je garantie.
Als je lamp gemiddeld 8 uur per dag aan staat heb je dus 5 jaar garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door Goldwing1973 op 22-09-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59
Garantie hebben en garantie krijgen zijn inderdaad soms twee verschillende dingen, maar mijn ervaring bij philips is dat dit geen probleem is. Maand of 3 geleden nog een standaard led lamp van Philips (geen Hue) die er steeds na even gebrand te hebben er mee stopte. De lamp was 3 jaar oud en ik had geen bonnetje meer. Na het aanmelden via formulier op de website kreeg ik een antwoordnummer om de lamp op te sturen, en vervolgens een nieuwe (vergelijkbaar model) toegestuurd. Alles heel vlot geregeld vanuit Philips.

[ Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 23-09-2016 07:59 . Reden: ouderdom lamp toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Goldwing1973 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:42:
[...]

Uhmm, nee, dat is niet waar.
In Nederland hebben we meer garantie dan de meeste weten.
Garantie is voor de gemiddelde levensduur van het product.
Van een LED lamp moet je kunnen verwachten dat hij langer mee gaat dan 2 jaar.

Hoe lang gaat mijn led lamp mee?
De meeste led lampen hebben een maximale levensduur van 50.000 branduren. Gemiddeld gaat een led lamp ongeveer 35.000 branduren mee. Niet elke lamp is hetzelfde waardoor de levensduur kan verschillen tussen de 20.000 en 60.000 branduren.

Ikzelf heb al meerdere keren m'n gelijk behaald door het aanschrijven er daarin de uitleg en links naar de regelgeving (op dit moment ben ik bezig tegen 1dayfly voor m'n regendouche die na 2 jaar en 2 maanden in stukken brak).
De meeste bedrijven proberen eronderuit te komen omdat zijzelf maar 2 jaar garantie krijgen van de fabrikant, maar dat is hun probleem.

Meer informatie kan je vinden op ConsuWijzer

EDIT : volgens de site van Philips is de levensduur van de lamp 15.000 uur, dus dat is volgens de Nederlandse wet ook je garantie.
Als je lamp gemiddeld 8 uur per dag aan staat heb je dus 5 jaar garantie.
Het woordje sowieso impliceert dat het minstens twee jaar is, ik was ervan op de hoogte dat het meer _kan_ zijn, maar goed dat je het nog even aanvult.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
De Hue Motion is nu ook al te pre orderen bij Beaumautica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
vdpoorten schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:43:
Ja, de GU10 white ambiances ook (meteen ff 3 besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:24
Ik heb 3 Lightify Plugs, waarvan 2 er steeds 'unreachable' zijn. Maar ik kan ze wel gewoon aan en uit zetten. De 3e plug doet wel 'normaal'. Iemand anders ervaring met de lightify plugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik zit te denken om de Hue Motion voor buitengebruik (tuin en voordeur) te gebruiken. Hij heeft een IP42 rating zie ik op de Philips site, dus overdekt buiten hangen zou moeten kunnen. Maar zou nog mooier zijn als hij ook los tegen de muur van schuur geschroefd zou kunnen worden... Andere mensen hier plannen voor buitengebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMuthafukka
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14
Zwaanzinnig schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:35:
[...]

Je zult bij het opslaan van een scene (groep) de lampen welke niet tot de groep behoren spanningsloos moeten schakelen. Zo ziet hij geen lampen die in de off modus staan. Dit lees ik in de documentatie van de tegehanger de Jung zigbee wandschakelaars. Je zult dan de schakelaar mogelijk wel eerst moeten reseten. (Leeg maken)
Ik dacht dat ik dit ook tegen was gekomen in de handleiding. Nu nog kijken of ik het voor elkaar krijg. Ik wou dat het me wat soepeler af ging allemaal.
Dit heb ik uit de "Busch-Jaeger ZigBee Light Link System Manual 0073-1-8795"

6.2 Setting and saving scenes
ZigBee Light Link devices can be combined into groups. This allows all devices in the group to
be jointly activated. For example, to jointly activate or deactivate all lamps in a room. This
means that a scene or light scene is the defined status of all network participants that are
combined in a group. Such as colour and brightness of the lamps, for example. Also deactivated
lamps can be an integral part of a scene.
Light scenes can only be stored with a brief press on the available control element or wallmounted
transmitter buttons. Each further actuation of this button calls up the stored light scene
again. If the lamps of this scene are to be switched off, a corresponding scene with the same
participants must be programmed as Off scene and assigned to a separate button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Hoe kun je die Busch Jaeger schakelaar koppelen aan de bridge? Ik heb hier een Kedled remote, en ik wil dat deze op een manier koppelen aan de bridge. Bij een LW remote weet ik dat je de LW code bepalend moet laten zijn voor de Hue bridge. Ik wil het nu juist andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaanzinnig
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09 18:59
arjandijk162 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:19:
Hoe kun je die Busch Jaeger schakelaar koppelen aan de bridge? Ik heb hier een Kedled remote, en ik wil dat deze op een manier koppelen aan de bridge. Bij een LW remote weet ik dat je de LW code bepalend moet laten zijn voor de Hue bridge. Ik wil het nu juist andersom.
Een zigbee light link remote zoals de Bush-Jaeger is niet te koppelen aan de Hue Bridge. Deze werkt enkel in directe verbinding met je lamp(en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

AlexR schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:23:
[...]
Ja, de GU10 white ambiances ook (meteen ff 3 besteld).
Waarom zou je die specifiek kiezen en niet de versie met kleuren? Die kan toch ook wit/warm/romantisch licht produceren?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
InF.Inc schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:27:
[...]
Waarom zou je die specifiek kiezen en niet de versie met kleuren? Die kan toch ook wit/warm/romantisch licht produceren?
A. Kosten
Deze versie is goedkoper dan de kleuren variant.
B. Lengte van de lamp
Deze is korter dan de kleuren variant en zal dus in meer armaturen passen.

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:01

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb net 3 GU10-lampjes gekocht voor een slordige 170 euro. Maar ze produceren dus geen groen. Wtf. Een rustige groen-torquoise kleur zit er dus niet in.

Vind dit bizar en vraag me af of er niet een alternatief is bij een ander merk, vind het echt serieus tegenvallen en ook onbegrijpelijk dat ik er online bijna niets over vind, en dat het in geen enkele review lijkt voor te komen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• THE_BASE
  • Niet online
Weet iemand of die Hue Go regelmatig in de aanbieding is? Zie hier en daar wel iets voorbij komen bij Amazon en Media Markt, maar helaas voorbij. Dan wacht ik nog even met het romantiseren van onze badkamer. ;)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
vdpoorten schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:43:
Gelijk gedaan voor de kleding kast, mooi 2 strips voor boven en onder verlichting en klaar ! :D

• JoeZuCK
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kun je ook je settings in de app (Android) paren met die van (bijvoorbeeld) je vriendin die een IPhone bezit?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:53
Heeft iemand hier de Innr smartplug al weten te koppelen aan het hue systeem en zo ja hoe? Ik krijg dat vooralsnog niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:31:
Heb net 3 GU10-lampjes gekocht voor een slordige 170 euro. Maar ze produceren dus geen groen. Wtf. Een rustige groen-torquoise kleur zit er dus niet in.

Vind dit bizar en vraag me af of er niet een alternatief is bij een ander merk, vind het echt serieus tegenvallen en ook onbegrijpelijk dat ik er online bijna niets over vind, en dat het in geen enkele review lijkt voor te komen?
wij voelen al jaren met je mee maar het komt in goede reviews zeker voor en de fora zijn er mee overspoeld. vandaar dat philips eindelijk een upgrade heeft doorgevoerd in de nieuwe serie die eind dit jaar leverbaar moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:01

Sorcerer8472

Mens sana?

rrenzo schreef op zondag 25 september 2016 @ 02:27:
[...]

wij voelen al jaren met je mee maar het komt in goede reviews zeker voor en de fora zijn er mee overspoeld. vandaar dat philips eindelijk een upgrade heeft doorgevoerd in de nieuwe serie die eind dit jaar leverbaar moet zijn...
Dan heb ik de goede reviews niet gevonden. Op Tweakers staat het niet bij de reviews erbij, op bol.com niet, en ik heb nou niet echt fora doorgelezen voordat ik deze lampen ging kopen. Verder is het voor mij totaal vanzelfsprekend dat een product met op de achterkant nota bene een plaatje met een groenverlichte wand en ook een soort color slide met daarop duidelijk groen, ook gewoon groen licht geeft. Ik begrijp ook dat Philips ongeveer de enige is die dit niet ondersteunt en bijv. de Osram Lightify wel?

Dus nu maar eens kijken hoe moeilijk de MediaMarkt doet bij het inruilen van die 3 doosjes die je niet open kunt maken zonder het karton in te scheuren (of dat inscheuren ligt aan mij, dat kan ook :+)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:00
Tweakers, op 1dayfly is een hue set te koop voor 142.95

"PHILIPS HUE GU10 OF E27 STARTERKIT MET DRIE LAMPEN+bridge 2.0

Van: € 199,99
Voor: € 142,95
+ € 6,95 Verzendkosten
Koop nu!"

Staat onder vip dus je moet wel ff inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door prld op 25-09-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Een beetje suffe vraag misschien, maar hoe zit het met het stroomverbruik als mijn wandschakelaars in huis gewoon "aan" laat en ik de Hue lampen uitzet via de app? Verbruikt dit meer stroom, of is dit te verwaarlozen?

Op dit moment zet ik ik de lampen dus nog uit via de wandschakelaar, maar dit is verre van ideaal voor automatisering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Blaxje schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:23:
Een beetje suffe vraag misschien, maar hoe zit het met het stroomverbruik als mijn wandschakelaars in huis gewoon "aan" laat en ik de Hue lampen uitzet via de app? Verbruikt dit meer stroom, of is dit te verwaarlozen?

Op dit moment zet ik ik de lampen dus nog uit via de wandschakelaar, maar dit is verre van ideaal voor automatisering...
De hue site meldt een standby vermogen van 0,1 W voor de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Fly-guy schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:35:
[...]

De hue site meldt een standby vermogen van 0,1 W voor de lampen.
0,1 W per lamp is in "eurotaal" € 0.20 per lamp per jaar dus eigenlijk verwaarloosbaar en maar een fractie van wat WiFilampen zoals de LIFX verstoken :)
( bron: https://support.lifx.com/...-power-do-LIFX-bulbs-use- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 22:09
Gebruikt hier iemand GU10 lampen van een ander merk dan philips icm de bridge en de hue app? Zodra de hue motion detector er is wil ik mijn spots veranderen maar om dit met de hue gu10 te doen wordt nogal prijzig (20 spots). Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
mmmmmark schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:40:
Gebruikt hier iemand GU10 lampen van een ander merk dan philips icm de bridge en de hue app? Zodra de hue motion detector er is wil ik mijn spots veranderen maar om dit met de hue gu10 te doen wordt nogal prijzig (20 spots). Iemand suggesties?
Er komt nu die nieuwe GU10 White uit, die is een stuk goedkoper als de Color versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:57
THE_BASE schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:30:
Weet iemand of die Hue Go regelmatig in de aanbieding is? Zie hier en daar wel iets voorbij komen bij Amazon en Media Markt, maar helaas voorbij. Dan wacht ik nog even met het romantiseren van onze badkamer. ;)
Nu bij Beaumotica in de aanbieding: € 79.95

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toppie, dat gaat snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Tip: Bij Amazon.de kun je via http://www.meinpreisalarm.de/ instellen welke prijs je ervoor wil betalen.
Als de prijs dan onder dat bedrag komt dan krijg je een mail ( ook als het artikel als "Blitzangebot" in de aanbieding komt!) Laagste prijs afgelopen week was toen € 59.90 ( komt nog een paar euro bij ivm het verschil in BTW tarief.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
nieuws: Ikea begint in oktober verkoop schakelbare verlichting met Zigbee Lig...

Ook Ikea gaat aan de Zigbee Light Link lampen..
Ben benieuwd of dit daadwerkelijk te koppelen is aan de Hue Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:16
Goldwing1973 schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:11:
Ook Ikea gaat aan de Zigbee Light Link lampen..
Ben benieuwd of dit daadwerkelijk te koppelen is aan de Hue Bridge.
Waarschijnlijk wel maar de vraag is of ze volledig compatible met Hue zullen zijn. Ik hoop dat Ikea toe gaat treden tot Philips' Friends of Hue programma zodat kleuren en werking overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Timmy schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:16:
[...]

Waarschijnlijk wel maar de vraag is of ze volledig compatible met Hue zullen zijn. Ik hoop dat Ikea toe gaat treden tot Philips' Friends of Hue programma zodat kleuren en werking overeenkomen.
Ikea's collectie bestaat met het aanbod voorlopig uit een relatief eenvoudige verlichting
Aan de lampen te zien en omschrijving verwacht ik niet dat het kleuren lampen zullen zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Goldwing1973 op 26-09-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:32
Goldwing1973 schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:18:
[...]

[...]

Aan de lampen te zien en omschrijving verwacht ik niet dat het kleuren lampen zullen zijn.
Uit het persbericht kun je opmaken dat het een soort Hue White Ambiance klonen zijn.
Alleen wit dus maar wel variabele kleurtemperatuur.
Ben benieuwd naar de prijs. Ik gok op ongeveer 20 euro voor de Tradfri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:50
Mocht er iemand nog een Hue Ambiance Startset willen (incl. 2.0 Bridge en dimmer) voor € 75 (excl. verzenden):

http://www.marktplaats.nl...cd&previousPage=mympBuyer

Ik heb de set vrijdag binnen gehad, doos was verzegeld en splinternieuw!

Alles draait al i.c.m. de andere Hue apparatuur.

Ik heb geen link met de adverteerder trouwens en als ik deze tip hier niet mag geven dan verwijder ik de reactie gewoon hoor. Ik ben er in ieder geval blij mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Beaumotica heeft nu de motion sensor voor 4 oktober op de site staan: http://www.beaumotica.nl/...gingssensor-motion-sensor
Terwijl dat bij de aankondiging toch november was (nieuws: Philips brengt in november bewegingsdetector uit voor Hue-lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant. Ben benieuwd of het compatible is met Hue:
nieuws: Ikea begint in oktober verkoop schakelbare verlichting met Zigbee Lig...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 21:09
Hmm, zeker interessant nieuws!

Hoewel ik inmiddels wel van mening ben dat het beperkt nuttig blijft, als 3rd party LL lichten geen gebruik maken van het Mesh netwerk en ook niet deelnemen aan dat netwerk (zoals iig met INNR het geval lijkt).

Maar dat Ikea voor Zigbee LightLink kiest biedt wel veel potentie! Vooral ook omdat ervaring uit het verleden leert dat Ikea ook nieuwe 'innovatieve' producten (zoals destijds bij de introductie van Ledlampen) voor een relatief mooie prijs kan aanbieden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
jip_86 schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:45:
Beaumotica heeft nu de motion sensor voor 4 oktober op de site staan: http://www.beaumotica.nl/...gingssensor-motion-sensor
Terwijl dat bij de aankondiging toch november was (nieuws: Philips brengt in november bewegingsdetector uit voor Hue-lampen.
Hmmhmm toevallig tegelijk met het Google event, of zoek ik er nu teveel achter? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Net een Philips Hue 2.0 Bridge bij Amazon ES besteld voor 39.71 EUR incl verzenden. Scheelt toch 20 EUR t.o.v. NL retail prijs: https://www.amazon.es/gp/product/B018NYA26Q/.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/8e736c125f664c48a81b3636584f9380.png
http://press.ikea.se/ikea_smart_belysning/

Lijstje met alle lampen :) Zo te zien ook E14 dus. Ben ook wel benieuwd naar de led panelen aangezien je die nog niet hebt bij Hue.
The_Admin schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:45:
[...]

Hmmhmm toevallig tegelijk met het Google event, of zoek ik er nu teveel achter? >:)
Scherp! Er kwam dan ook een slimme wifi router als het goed is, wellicht dat die met elkaar kunnen praten.

[ Voor 23% gewijzigd door jip_86 op 26-09-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Momenteel Philips Hue Lamp Starter Pack (GU10, 3 lampen, met Bridge 2.0) voor 149,99 bij Amazon.fr: https://www.amazon.fr/Philips-Ampoules-Connectées-White-Connexion-/dp/B016151J0M/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1474893052&sr=8-1&keywords=Philips+Hue+Kit+3+Ampoules+LED+Connectées+White+and+Color+%2B+Pont+de+Connexion-+Culot+GU10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, man oh man oh man, ik hoop nu zó dat het compatible is. E14-lampen zou ik graag willen hebben. En Lightify is ook gelijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vraagje: die nieuwe Motion Sensor van Philips, werkt die alleen met een Bridge 2.0 of ook nog de 1ste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip] ander setje

[ Voor 96% gewijzigd door hardware-lover op 26-09-2016 14:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:48:
vraagje: die nieuwe Motion Sensor van Philips, werkt die alleen met een Bridge 2.0 of ook nog de 1ste?
Dat vroeg ik me ook al af!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aleppink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:03
deze werkt met beide bridges. onthoudt dat de bridge 2 alleen een Homekit chip extra heeft om samen te kunnen werken met Apple producten. v.w.b. alle andere functionaliteiten is deze identiek aan de bridge 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
On a side note:

De Philips LivingWhites dimmer zijn wel 'gevoelige' apparaatjes :P.

Aan het eind van onze straat in de Almeerse Filmwijk deed gisteravond rond 18:00 een electriciteitshuisje "boem" (en fikte half uit). Onze straat, en een paar omliggende straten hangen sinds 20:30 aan een aggregaat, ter grootte van een verhuiswagen die je nog net op rijbewijs B mag rijden.

Dat werkt op zich prima. Behalve de 2 LivingWhites dimmers die we in gebruik hebben (eentje met een Philips Warmglow ledlampje eraan, en eentje met drie "DimToWarm" lampjes van Megaman). Op alle lichtsterktes behalve volle bak zie je de aangesloten lampen constant zachtjes feller en minder fel gaan. Alsof je een kampvuur scene aan hebt staan ofzo :D.

Overige Hue en INNR lampen hebben er gelukkig geen last van. Ben wel benieuwd wat er straks rond etenstijd gebeurt als de hele buurt de inductiekookplaat aanzet (geen gas hier).

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 26-09-2016 16:47 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
anandus schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:41:
[...]
Oh, man oh man oh man, ik hoop nu zó dat het compatible is. E14-lampen zou ik graag willen hebben. En Lightify is ook gelijk prijzig.
Het is wel E14 met een dikke toeter eraan. Zal in veel armaturen niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 14:30
Is er eigenlijk zoiets als een hue compatible wekker? Ik zoek eigenlijk een wekker(radio) die als ie afgaat ook m'n hue lampen inschakelt. (Ik weet dat je met de app tijden kunt instellen, maar ik zoek eigenlijk een wekker/alarmklokachtig apparaat, anders blijf ik twee apparaten apart moeten instellen)

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hondapower schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:25:
[...]

Het is wel E14 met een dikke toeter eraan. Zal in veel armaturen niet passen.
Goed punt. Zou ze eigenlijk eens in het echt moeten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
Ik heb net 3 nieuwe Ambiance White lichten toegevoegd, maar als ik een scene zoals 'alles aan' doe, dan gaan 2 van de lampen op een andere kleur...ik kan niet vinden waar dat aan ligt. Hebben jullie een idee?

Kan je in HomeKit de kleur aanpassen of alleen dimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
eymey schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:46:
On a side note:

De Philips LivingWhites dimmer zijn wel 'gevoelige' apparaatjes :P.

Aan het eind van onze straat in de Almeerse Filmwijk deed gisteravond rond 18:00 een electriciteitshuisje "boem" (en fikte half uit). Onze straat, en een paar omliggende straten hangen sinds 20:30 aan een aggregaat, ter grootte van een verhuiswagen die je nog net op rijbewijs B mag rijden.
Zo ik zou echt niet gelukkig zijn als iemand zulke instabiele spanning op m'n huis zet. Lekker voor je apparaten.
Nu snap ik wel dat je anders niets hebt, maar zou denk ik toch wel mijn hue lampen even eruit draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De livingwhite-stekkblok die ik heb is nu gekoppeld met mijn bridge. Ging prima met de lampfinder.jar.

Maar hij is nu een aan/uit-schakelaar lijkt wel, niet een dimmer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
anandus schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:30:
De livingwhite-stekkblok die ik heb is nu gekoppeld met mijn bridge. Ging prima met de lampfinder.jar.

Maar hij is nu een aan/uit-schakelaar lijkt wel, niet een dimmer?
Knopje op achterkant van het stekkerblok op dimmen schuiven i.p.v. aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Patrick80 schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:25:
[...]

Knopje op achterkant van het stekkerblok op dimmen schuiven i.p.v. aan/uit
Thanks!
Wat voel ik me dom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Psycho_Mantis schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:23:
[...]

Zo ik zou echt niet gelukkig zijn als iemand zulke instabiele spanning op m'n huis zet. Lekker voor je apparaten.
Nu snap ik wel dat je anders niets hebt, maar zou denk ik toch wel mijn hue lampen even eruit draaien.
Mja... ik heb er wel over gedacht. Echter, de rest in het huis functioneert prima, inclusief de 2 dozijn andere schakelende voedingen die div. apparaten van stroom voorzien. En ook de Hue en INNR lampen doen het verder gewoon prima.

Het gekke is dat andere dimbare ledlampen op andere dimmers, maar ook de enkele gloeilamp in de WC, geen enkel teken van instabiliteit vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
Ikea komt nu ook met Smart verlichting: https://www.bright.nl/nie...mt-met-slimme-verlichting

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 21:23

franssie

Save the albatross

Het verhaal gaat al ruim een jaar maar goed om te lezen dat het nu echt dichterbij komt. IKEA heeft de massa (die Philips niet heeft) om zo'n product breed uit te rollen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Nu ben ik wel heel benieuwd of ze qua homeautomation gaan samenwerken met een grote partij of zelf in de software gaan en een bridge/controller uitbrengen. Dat laatste lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Die lichtpanelen lijken mij ook heel interessant. Zal binnenkort eens bij een Belgische Ikea binnenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
jip_86 schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:45:
Op amazon.de staat deze nu ook voor 4 oktober:

https://www.amazon.de/Phi...fRID=ZE5FHRZP3T0WCMGRNAGE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 21:26
legofanaten schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:25:
Is er eigenlijk zoiets als een hue compatible wekker? Ik zoek eigenlijk een wekker(radio) die als ie afgaat ook m'n hue lampen inschakelt. (Ik weet dat je met de app tijden kunt instellen, maar ik zoek eigenlijk een wekker/alarmklokachtig apparaat, anders blijf ik twee apparaten apart moeten instellen)
Niet een fysieke wekker, maar toch: de Sleep Cycle app voor iOS kan Hue lampen langzaam laten aan gaan tijdens de wek-fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Klopt, sleep cycle gebruik ik al heel lang, echt een super app om rustig wakker te worden.

Wij gaan volgend jaar verhuizen en ik krijg langzaam wat hue producten kado voor verjaardagen en koop het ook zelf zodat straks veel via hue wordt bediend. Nu nog eens kijken of we Toon centraal ophangen beneden en/of ik de lichtschakelaars laat dicht stucen (met foto's vooraf waar ze zitten en op welke hoogte)... iemand eerder gedaan of hebben jullie allemaal de bestaande schakelaars nog in de hal woonkamer en keuken?

Als ooit een scène aan kan om de reicever tv beamer en lampen (en de zonwering) aan gaan om Netflix te starten dan zou dat helemaal top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
legofanaten schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:25:
Dit is een perfect project om met een raspberry PI of ESP8266 in elkaar te knutselen. Dit zal dan werken via Wifi/LAN en praten met de Hue API. Kant en klaar is hier zeker niets voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:26
sweeeetje schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:31:
Klopt, sleep cycle gebruik ik al heel lang, echt een super app om rustig wakker te worden.

Wij gaan volgend jaar verhuizen en ik krijg langzaam wat hue producten kado voor verjaardagen en koop het ook zelf zodat straks veel via hue wordt bediend. Nu nog eens kijken of we Toon centraal ophangen beneden en/of ik de lichtschakelaars laat dicht stucen (met foto's vooraf waar ze zitten en op welke hoogte)... iemand eerder gedaan of hebben jullie allemaal de bestaande schakelaars nog in de hal woonkamer en keuken?

Als ooit een scène aan kan om de reicever tv beamer en lampen (en de zonwering) aan gaan om Netflix te starten dan zou dat helemaal top zijn.
Je kan vragen of ze van die 'chips' erin stoppen. Bij het bouwen van het huis van mijn broer hebben ze alle inbouwdozen 'gechipt', waarna ze na het stucen met een receiver precies konden terugvinden waar alles zat. Dit breken ze vervolgens open, om alles in te bouwen, maar je kan deze natuurlijk ook dicht laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 14:30
arjandijk162 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:43:
[...]

Dit is een perfect project om met een raspberry PI of ESP8266 in elkaar te knutselen. Dit zal dan werken via Wifi/LAN en praten met de Hue API. Kant en klaar is hier zeker niets voor beschikbaar.
Ik was al bang dat het op zelf knutselen aankomt, Ik weet niet zeker of ik voor op tijd op m'n werk komen mijn eigen engineering skills genoeg vertrouw :D Is alweer even geleden dat ik met microcontrollers aan het spelen was...

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Had dit wel gemaakt met domoticz en wekkerscripts die je wel op internet kan vinden. Heb zelf Sonos voor radio en een wekker op mijn telefoon. Om dan ook nog bij Hue de wekker in te moeten stellen vond ik wat te ver gaan. Werkte opzich wel, maar had er dus altijd nog de wekkerapp naast op mijn telefoon. Scriptje heb ik niet meer, want domoticz heb ik eens helemaal moeten resetten. Sindsdien geen trek meer gehad om het opnieuw op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
sweeeetje schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:31:

In onze woonkamer zitten boven de zithoek en de eethoek een lichtpunt, die beiden met een dubbele wandschakelaar geschakeld werden. Sinds ik daar Hue spul in heb gestopt, heb ik uit onze schakelmateriaalserie (Busch-Jaeger SI) gewoon een blindplaatje gekocht, schakeldraden van beide lichtpunten met fase verbonden met een lasklem en klaar. Helemaal dicht smeren vind ik nog te ver gaan, ook omdat de dubbele schakelaar in een raam zit met een stopcontact en de schakelaar van de keuken.

Pagina: 1 ... 25 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue