[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.742 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Gevalletje RTFM, soms helpt dat, echt.

[ Voor 37% gewijzigd door Clubbtraxx op 10-09-2016 18:06 ]

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:13
Ziet er goed uit en geeft meer licht dan ik had verwacht.
Weet je toevallig of het mogelijk is om 2 strings aan elkaar te koppelen?
Dan hoef ik niet allemaal uitbreidings setjes met 3 lampjes te kopen maar ben ik in 1 keer klaar.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Clubbtraxx schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:05:
Gevalletje RTFM, soms helpt dat, echt.
Denk je dat ik dat niet gedaan heb? Heeft de hue pro app geen mogelijkheid apparaten toe te voegen? En kan het alleen met de eigen Philips app?

[ Voor 21% gewijzigd door JoeZuCK op 10-09-2016 20:48 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Ik heb een rgbw lamp die er toch zijn eigen wil op na houd, die wil nog wel eens random aanschieten. Die ervaring heb jij niet?
geertseb schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:41:
[...]

Niet dat ik heb ervaren. Heb geen Lightify gateway. Gewoon de set gereset 5 x aan/uit met 5s en toen de api gestart en de 5 stappen doorlopen. Klaar. :)

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

En nog een vraagje mensen. Ik zou graag een bestaande wandschakelaar vervangen door de dimmer switch over de wanddoos te plaatsen. Is het dan puur een kwestie van binnenwerk eruit halen, de draden constant op het stroom verbinden, afdekplaat en schakelaar eraf halen, dimmer switch erop en gaan?

Is het niet een beetje eng dat er constante spanning op de draden zit? Of valt het wel mee als de lampen uit zijn.

Ben een leek op dit gebied, wie wil me van info voorzien?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:00
InF.Inc schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:22:
En nog een vraagje mensen. Ik zou graag een bestaande wandschakelaar vervangen door de dimmer switch over de wanddoos te plaatsen. Is het dan puur een kwestie van binnenwerk eruit halen, de draden constant op het stroom verbinden, afdekplaat en schakelaar eraf halen, dimmer switch erop en gaan?

Is het niet een beetje eng dat er constante spanning op de draden zit? Of valt het wel mee als de lampen uit zijn.

Ben een leek op dit gebied, wie wil me van info voorzien?
Jep dat is het idee. Hier ook al gedaan in de:

Keuken
Kelder
Gang
Wc
Badkamer
Kinderkamer
De hobbykamer

Eng, nee die spanning was er toch al alleen tot aan de schakelaar meer niet

Werkt nu hier al een maand of wat prima

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

SpoekGTi schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:10:
[...]

Jep dat is het idee. Hier ook al gedaan in de:

Keuken
Kelder
Gang
Wc
Badkamer
Kinderkamer
De hobbykamer

Eng, nee die spanning was er toch al alleen tot aan de schakelaar meer niet

Werkt nu hier al een maand of wat prima
Mag ik dan ook vragen hoe jij ze geactiveerd hebt? Volgens de site moet je een device toevoegen in de app. Gebruik jij de officiële app? In de hue pro app zie ik nergens dat ik een apparaat kan toevoegen. Kun je de officiële app en de hue pro naast elkaar gebruiken? En wat als dat kan en je start alleen de hue pro app. Werken de dimmer switches dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
remmuz schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:56:
[...]

Ziet er goed uit en geeft meer licht dan ik had verwacht.
Weet je toevallig of het mogelijk is om 2 strings aan elkaar te koppelen?
Dan hoef ik niet allemaal uitbreidings setjes met 3 lampjes te kopen maar ben ik in 1 keer klaar.
Geen idee wat op de uitbreidingsset zit, die heb ik niet, Aan deze set zit een afsluitbare stekker. Heb er ook niets van in de specs gelezen. Ben wel van plan een zo'n setje met 3 extra lampjes te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
Crazyanz schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:04:
Ik heb een rgbw lamp die er toch zijn eigen wil op na houd, die wil nog wel eens random aanschieten. Die ervaring heb jij niet?

[...]
Ik heb deze een dag of 5 en nee hij schiet (nog) niet spontaan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
InF.Inc schreef op zondag 11 september 2016 @ 05:40:
[...]

Mag ik dan ook vragen hoe jij ze geactiveerd hebt? Volgens de site moet je een device toevoegen in de app. Gebruik jij de officiële app? In de hue pro app zie ik nergens dat ik een apparaat kan toevoegen. Kun je de officiële app en de hue pro naast elkaar gebruiken? En wat als dat kan en je start alleen de hue pro app. Werken de dimmer switches dan niet meer?
Ik gebruik om alles te koppelen en te activeren de normale app, die rammelt alles in de bridge en daarna gebruik ik andere applicaties die gewoon de bridge uitlezen om de info te halen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

SpoekGTi schreef op zondag 11 september 2016 @ 08:19:
[...]

Ik gebruik om alles te koppelen en te activeren de normale app, die rammelt alles in de bridge en daarna gebruik ik andere applicaties die gewoon de bridge uitlezen om de info te halen
Check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
geertseb schreef op zondag 11 september 2016 @ 07:42:
[...]

Ik heb deze een dag of 5 en nee hij schiet (nog) niet spontaan aan.
Welke firmware versie hebben jouw lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Je kunt gerust meerdere apps tegelijk gebruiken. Ze geven alleen een signaaltje aan je bridge en zullen niet zomaar instellingen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Irminsul schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:57:
[...]

Je kunt gerust meerdere apps tegelijk gebruiken. Ze geven alleen een signaaltje aan je bridge en zullen niet zomaar instellingen wijzigen.
Ben er nu ook achter. Dacht dat de hue pro app DE app was. Heb van de maker van de app een mail ontvangen dat hij deze functie ook wil implementeren. Tot die tijd mogen we het met de originele app doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
Crazyanz schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:17:
[...]

Welke firmware versie hebben jouw lampen?
De lightify heeft versie V1.03.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Die van mij is V1.03.07 wellicht dat daar het verschil in zit, toch eens kijken of ik iemand kan vinden met een lightify plug XD

[ Voor 35% gewijzigd door haakjesluiten op 11-09-2016 20:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMuthafukka
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14
eymey schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:34:
Hmm, jammer.

De conclusie die ik hier dus uit kan trekken (correct me if I'm wrong), dat die Zigbee-LL schakelaars van BJ dus ook niet zichbaar worden voor de Hue Bridge. Dat is wel jammer, want als dat wel zo was had je de knoppen (bv. een links en rechts combinatie op een bepaalde rij) aan 1 groep of zelfs 1 lamp kunnen koppelen om bv. die lampen te dimmen :P

* knip *
Inderdaad jammer. Maar goed aangezien ik enkel de woonkamer en keuken op volledig Hue heb draaien lukt het me aardig om alles achter die paar scenes te stoppen. Ik heb zelfs nog knoppen over. Ik ben ook niet constant lampen aan het dimmen. Ik heb eigenlijk 1 optimale scene voor s'avonds en 1 extra scene met meer licht om mee te koken. Toch zou het wel handig zijn als het meer met de Hue app zou samenwerken. De 3 inbouw dimmers verschijnen wel in de app trouwens maar de extra knoppen daarop niet. Het losse bedieningselement verschijnt overigens helemaal niet in de Hue app. Ik ben wel heel blij hoe het eruit ziet ten opzichte van de Philips dimmer switch of de tab. De oriëntatie verlichting is ook heel handig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ugR1n19.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e8Eashn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aSk4NKA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik hoor dat externe dimmers niet aan te raden zijn met de hue lampen. Is het echt een no go? Of valt het wel mee en werkt het wel.

Edit : ook toevallig hierboven.. Je hebt dus externe dimmers en alles werkt naar behoren en de levensduur van de hue lampen wordt niet korter en het zoemt en flikkert niet?

Livolo leek me wel leuk spul namelijk.

[ Voor 52% gewijzigd door JoeZuCK op 11-09-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Mijn Lightify E14 liet zich zonder problemen door de Hue app toevoegen met behulp van de Search optie. Bij de meeste Philips lampen moest ik zoeken op serienummer.

Qua kleuren werkt de lamp net zo goed als een hue ambiance lamp. Ben erg content. Wel jammer dat Phlips ook na al die jaren deze kans laat liggen. Zelf kan ik het ook niet voorstellen dat de lamp niet kleiner kan en ze hier problemen mee hebben, wat wel beweerd wordt.

Het is trouwens nr48.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

MrMuthafukka schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:53:
[...]

Inderdaad jammer. Maar goed aangezien ik enkel de woonkamer en keuken op volledig Hue heb draaien lukt het me aardig om alles achter die paar scenes te stoppen. Ik heb zelfs nog knoppen over. Ik ben ook niet constant lampen aan het dimmen.
Met die hoeveelheid knoppen zul je snel tegen het maximale van het aantal rules aanlopen(100). Met 5 dimmers en 6 tabs waar niet alle knoppen dubbel gebruikt worden zit ik tegen de 66% aan.

Iedere dimmer mag 8 rules aanmaken 4 knoppen ( press &hold). Tabs doen er ook 8, dus dat gaat snel😀

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMuthafukka
InF.Inc schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:54:
Ik hoor dat externe dimmers niet aan te raden zijn met de hue lampen. Is het echt een no go? Of valt het wel mee en werkt het wel.

Edit : ook toevallig hierboven.. Je hebt dus externe dimmers en alles werkt naar behoren en de levensduur van de hue lampen wordt niet korter en het zoemt en flikkert niet?
Hue lampen niet achter een dimmer plaatsen dat kan niet. Wat je hierboven ziet is een dimmer met een Zigbee Light Link module ingebouwd. Hier hangen gewone halogeen lampen aan.
ranzige pad schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:02:
[...]

Met die hoeveelheid knoppen zul je snel tegen het maximale van het aantal rules aanlopen(100). Met 5 dimmers en 6 tabs waar niet alle knoppen dubbel gebruikt worden zit ik tegen de 66% aan.

Iedere dimmer mag 8 rules aanmaken 4 knoppen ( press &hold). Tabs doen er ook 8, dus dat gaat snel😀
Ik weet niet zeker of rules en scenes hetzelfde zijn. Uiteindelijk heb ik 26 knoppen (B-J) die direct een eigen geprogrammeerde scene kan opslaan. 3x6 en 1x8. Het zijn enkel drukknoppen dus niet dimmen of extra functies door ingedrukt houden oid. Dit heeft ook niet iets met het Hue ecosysteem te maken maar enkel het aansturen van het ZLL netwerk. Alles werkt soepeltjes momenteel. :)

[ Voor 40% gewijzigd door MrMuthafukka op 11-09-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maximaal aantal rules verhaal zal met die Busch Jaeger modules ook niet op gaan, vermoed ik. Zoals ik het begrijp, sturen zij de Hue lampen helemaal buiten de bridge om aan. :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik zie dat Philips zijn assortiment lampen met friends of hue ondersteuning flink heeft uitgebreid... zitten nog best leuke modellen bij. Vraag me alleen af of je de hele lamp gelijk kan vervangen mocht de verlichting er na X jaar mee ophouden.

http://www.philips.nl/c-m...2.subcategory.p-grid-icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Mooi lampen. Ik vraag mij dat ook af .

Ik investeer best veel in HUE, maar ga er wel vanuit dat de lampen zelf ook kapot kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn vermoeden is, bij die "Friends of Hue" armaturen, dat je het hele armatuur mag vervangen, mocht de lamp stuk gaan.

En dat geldt denk ik voor alle armaturen die de lichtbron geïntegreerd hebben. Los van het feit dat je bij een simpele driver + led in 1 enkele kleur, je misschien nog wel eens zelf wat zou kunnen knutselen.

Maar wie weet zitten de armaturen zo in elkaar dat je met een reserve onderdeel makkelijk componenten kan vervangen? Dat zou dan echter, neem ik aan, ook op de site staan.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 07:25
MrMuthafukka schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:21:
[...]

Ik ben nu bezig alles in mijn huis op met Busch Jaeger te schakelen. Ik heb drie inbouw dimmers met ieder een controle unit met acht knoppen (4 wig schakelaars). En één losse wandzender.
Waar heb je de schakelaars gekocht?

Thanks voor de super info alvast.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:34

zeroday

There is no alternative!

ik ben er nog niet uit met een 'timer' functie om via de dimmer een lamp automatisch uit te krijgen na 20 min

Heel vaak wordt de lamp aangezet en daarna gedimt of feller gezet. En eigenlijk zou de lamp vanaf het laatste indruk moment moeten gaan timen ..

Als je nu een timer hebt lopen en je drukt de dimmer naar 'nachtamp' dan is de timer niet meer actief.

ook krijg ik het ook niet voor elkaar om de lamp als nachtlamp te configureren met timer. Blijkbaar wil de iconnect hue app dat niet toestaan, wel een normale lamp, maar die is te vel. Dus momenteel even zoekende hoe ik het wel goed krijg ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

Nicap

Tsssk....

Gisteravond ging er een Hue Lux lamp ineens als de gek flikkeren. Ongeveer kwart seconde aan, kwart second uit. Niet het knipperen zoals je krijgt met het instellen van de naam in de Hue app.

Had nog een kassabon van de Praxis van de lampen. Had er 3 gekocht met 20% korting toendertijd(nov 2015). Vanavond even naar de Praxis gefietst en de situatie uitgelegd bij het inruilpunt. Ik kon een nieuwe lamp opzoeken. Helaas is bij de Praxis(iig hier) de Hue Lux uit het assortiment. Ze konden hem ook niet meer bestellen via de website.

Ik vroeg of ik hem kon ruilen met de Ambiance met bijbetalen. Moest de jongen even navragen.De bedrijfsleider kwam erbij en ging de lamp nakijken. Hij vroeg of ik hem al gereset had. Ik zei dat ik niet wist dat dat mogelijk was. Hij heeft mijn defecte lamp in een fitting gedraait en in eerste instantie bleef hij branden, maar even later ging hij gelukkig toch flikkeren.Na wat testen en handleidingen nalezen gaf hij het op. Ik kon hem inruilen op de Ambiance.

5 euro betaald en weer naar huis gefietst. Nette service, alhoewel dit natuurlijk de normale gang van zaken hoort te zijn.

Kun je de Hue lampen überhaupt resetten? Ik dacht alleen verwijderen en later weer toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Een vraagje mbt de officiële Hue app. Weet iemand of het mogelijk is om meerdere bridges toe te voegen?
Ik zie hiervoor wel een optie, maar voordat ik stappen onderneem wil ik zeker weten dat ik geen koppelingen of scene per ongelijk verwijder.

De reden. Mijn ouders zijn hun Hue collectie ook aan het uitbreiden en soms moet ik bepaalde lampen toevoegen. Het is handiger om dit via mijn eigen iPhone te kunnen doen.

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:21
Het is inderdaad mogelijk om meerdere bridges toevoegen, je kan er echter maar 1 tegelijk bedienen.

In het settings menu onder "bridges" gewoon met de + knop een andere bridge zoeken. Daarna kan je in die lijst met bridges de bridge selecteren die je wilt bedienen. De scenes staan op de bridge dus die wisselen gewoon mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Robsato op 14-09-2016 10:38 ]

• vdpoorten
@Robsato okee super bedankt voor de tip. Ik ga het uitproberen

Is het ook mogelijk om scenes tussen bridges uit te wisselen/kopieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Gezien de kost van de Philips Hue lampen dacht ik even te experimenteren met Chinese versies (aliexpress, "E27 ZigBee RGBW Smart Bulb Light Compatible With Hue Bridge").

Ik dacht mijn ervaring hiermee even met jullie te delen:

3 lampen besteld aan 25 euro per lamp.

Het goede nieuws: ze werden meteen herkend en werken goed. Qua kleurweergave misschien iets minder dan de origine lampen, maar niets ernstig.

Het slechte nieuws: ze maken een irritant hoogfrequent zoemend geluid, ook als ze uit staan (uiteraard niet als ze geen stroom meer ontvangen). Voor mij te storend om ze te gebruiken als bureaulamp of als Ambilight-Hue lamp naast de TV. Ook worden de lampen (eigenlijk de sokkels) volgens mij een stuk warmer dan de Philips lampen. Dat boezemt mij niet al te veel vertrouwen in.

Conclusie: voor mij zijn deze lampen geen bruikbaar alternatief. Jammer!

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 17:11
Bedankt voor de info. Jammer van het zoemen en temperatuur.
Heb je bij dit bedrag geen problemen met de douane (btw bij meer dan 22 euro)?

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Voor deze bestelling heb ik geen extra kosten gehad (toeval waarschijnlijk).

[ Voor 3% gewijzigd door JanBor op 14-09-2016 12:05 ]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
JanBor schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:05:
Voor deze bestelling heb ik geen extra kosten gehad (toeval waarschijnlijk).
De kans de je pakketje eruit wordt gehaald door de douane is iets van 1%. Dus geen toeval. Het is eerder een toeval als dat wel gebeurt ;)

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Nuevocasa schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:58:
[...]

De kans de je pakketje eruit wordt gehaald door de douane is iets van 1%. Dus geen toeval. Het is eerder een toeval als dat wel gebeurt ;)
vreemd genoeg op 3 bestellingen is dat bij mij 2 keer gebeurd.
ook vind ik 25euro voor een imitatie lamp niet echt goedkoop.

HT & NAS & Inventaris

@JanBor: Thanks voor je ervaring met deze varianten!

Ik zou zelf vooral huiverig zijn voor de electrische veiligheid (en idd wat jij zegt, de hitteproductie).

Aan de andere kant: Toen Philips Hue op Facebook de nieuwe producten aankondigde, las ik een heleboel comments van mensen (zo te zien in de VS) die ook over hun originele Hue lampen klaagden dat ze een irritante zoemtoon geven. Gelukkig zelf bij m'n Hue White en Hue White Ambiance lampen nog niet kunnen ontdekken.

Oh ja, en m'n White Ambiance wordt zelf ook best lang, na een tijd branden op vol vermogen. Nog niet zo warm als de INNR lampen, maar toch.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:47
Ik zie in de Woning app onder IOS 10 geen Osram lampen.
De Hue lampen werken wel perfect.

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
ranzige pad schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:36:
[...]

25 Euro voor een lamp die hoogstwaarschijnlijk op geen enkele manier gekeurd is en met Chinese firmware van welke niemand weet wat ie doet...
Ding staat toch 24h per dag 'aan', of er nu licht uit komt of niet.

En met de douane; niet voor te grote bedragen in 1x bestellen zou ik zeggen.

• SpoekGTi
eymey schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:42:
@JanBor: Thanks voor je ervaring met deze varianten!

Ik zou zelf vooral huiverig zijn voor de electrische veiligheid (en idd wat jij zegt, de hitteproductie).

Aan de andere kant: Toen Philips Hue op Facebook de nieuwe producten aankondigde, las ik een heleboel comments van mensen (zo te zien in de VS) die ook over hun originele Hue lampen klaagden dat ze een irritante zoemtoon geven. Gelukkig zelf bij m'n Hue White en Hue White Ambiance lampen nog niet kunnen ontdekken.

Oh ja, en m'n White Ambiance wordt zelf ook best lang, na een tijd branden op vol vermogen. Nog niet zo warm als de INNR lampen, maar toch.
Maar kan dat bij die US of A peeps niet zijn om dat ze op 110V werken en vaak maar 50hz? dus iets met de aanvoer. Ik heb hier ook een stapel lampen nu en merk ook niets

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
[...]

Toevallig via UPS? Bepaalde bedrijven melden pakketten standaard aan, waardoor je altijd invoerrechten moet betalen. Bij bestellingen uit China via een Ali of DX is de kans echt super klein dat ze je pakket er tussenuit halen.

Maar goed, ik hou het ook maar gewoon bij originele Hue producten. Ze staan toch constant onder spanning.

• haakjesluiten
vandaag ios 10 op mijn telefoon gezet. Vrij relaxed dat je nu vanuit je dock je lampen kan beheren heb ik de hue app helemaal niet meer nodig 8)

Blijft alleen wel raar dat je een ipad of apple tv nodig hebt voor automatiserings opties...
SpoekGTi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:16:
[...]

Maar kan dat bij die US of A peeps niet zijn om dat ze op 110V werken en vaak maar 50hz? dus iets met de aanvoer. Ik heb hier ook een stapel lampen nu en merk ook niets
Dat zou misschien kunnen ja (overigens zitten zij op 60 hz., wij op 50 :) )

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vraag me af, moet ik speciale armaturen/spotjes hebben voor de gu10 hue ledlampen? Wat hoogte betreft heb ik genoeg ruimte, maar zijn de lampen ook breder?

[ Voor 32% gewijzigd door JoeZuCK op 15-09-2016 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee de lampen zijn niet breder, dit had je makkelijk kunnen vinden bij het zoeken naar de specificaties.... :z

39

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Vandaag een bridge update, iemand releasenotes gezien?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
[...]

Laatst nog 3 e27 Hue Lampen gekocht voor 40 euro 2e hands.

Met niet veel branduren, wel 1e type maar toch :+
Kan dus altijd voor een mooiere prijs als je goed zoekt

• berto52
zeroday schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:03:
Bij mij ook. Dit is alles wat ik kon vinden:
http://www.developers.meethue.com/documentation/changelog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
SpoekGTi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:16:
[...]
Ik heb zelf mijn hue lampen nu in grote metalen armaturen hangen. (v1)
Als ik daar mijn hoofd in steek terwijl de lampen aan staan hoor ik wel degelijk een zoem. Normaal gezien hoor ik er niets van.

p.s. ik steek normaal mijn hoofd er niet in. Maar er kwam ergens een piep vandaan in huis die ik aan het zoeken was. Maar dat bleek iets anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30
zeroday schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:03:
Hier ook; enkel na de update is de respons opeens een stuk slechter. Veel lampen unreachable en pas na herhaaldelijk een opdracht geven reageren ze soms...
Iemand een idee waar zoiets aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:02
Ter vervanging van een oude doorzichtige LivingColors lamp waarvan er een ledje defect is, zit ik te denken aan een Hue oplossing. Als ik het goed begrijp heb ik dus een bridge nodig(een vierkante voor Homekit). Zijn in de vierkante nog verschillende versies?

Als lamp had ik aan een Hue Iris Clear gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

jakob schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:29:
Ter vervanging van een oude doorzichtige LivingColors lamp waarvan er een ledje defect is, zit ik te denken aan een Hue oplossing. Als ik het goed begrijp heb ik dus een bridge nodig(een vierkante voor Homekit). Zijn in de vierkante nog verschillende versies?

Als lamp had ik aan een Hue Iris Clear gedacht.
ik zeg doen ;) voorlopig is er alleen de vierkante 2.0 bridge. Als je de lamp wil verbinden(iris) heb je wel een bridge nodig. Mogelijk dat je oude livingColors lamp ook werk met de bridge.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMuthafukka
bigbuddha schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:27:
[...]

Waar heb je de schakelaars gekocht?

Thanks voor de super info alvast.!
Beetje late reactie sorry:
https://www.goedkopermets...ger-schakelmateriaal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

da's na registratie .. de info die ik zocht .. ;-)
voor de rest:

Bridge API 1.15 (published 09/09/2016)
New! Capabilities API.
Info API is deprecated.
Changes to Supported Sensors.
Sensitivity and Sensitivitymax are added.
Long and Lat are updated.
Configured, Usertest, Pending, and Ledindication are added.
Changes to Scene API.
PUT behavior is updated.
Lights variable is updated.
Changes to Support Lights
New A19 and BR30 with Color Gamut C support.
GU-10 White Ambience.

[ Voor 43% gewijzigd door zeroday op 16-09-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:08
Ik neem aan dat je deze bedoelt?

https://www.goedkopermets...ng/zigbee-light-link.html

Even voor de duidelijkheid. De Hue lampen ONTKOPPEL je van de de bridge en KOPPEL je gelijk aan de schakkelaar? Na het koppelen kun je de Hue lampen niet meer aanzetten met de Hue app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMuthafukka
grote_oever schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:38:
[...]

Ik neem aan dat je deze bedoelt?

https://www.goedkopermets...ng/zigbee-light-link.html

Even voor de duidelijkheid. De Hue lampen ONTKOPPEL je van de de bridge en KOPPEL je gelijk aan de schakkelaar? Na het koppelen kun je de Hue lampen niet meer aanzetten met de Hue app?
Die bedoel ik idd.
Je hoeft niet je lampen van de bridge te ontkoppelen.
Je koppelt de elementen aan je huidige Philips Hue (Zigbee LightLink) netwerk. De Hue app kan je gewoon gebruiken.
De dimmers kan je zien in je Hue app als dimbare lamp (als je de dim sokkel hebt zoals in mijn geval). De wandzender zie je niet in de Hue app de bedieningselementen wel als dimbare of schakelbare lamp afhankelijk van welke van de drie inbouwsokkels je ermee bedient.

Omcirkelt zijn mijn drie inbouwsokkels met daarop de bedieningselementen zoals de Hue bridge ze ziet:
(Je kan hier ook zien dat de losse wandzender op batterijen niet wordt weergegeven ondanks dat die wel aan het netwerk is gekoppeld.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PRjDMJo.png

[ Voor 12% gewijzigd door MrMuthafukka op 16-09-2016 13:53 . Reden: Kleine tekstuele aanpassing + screenshot toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
MrMuthafukka schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:37:
[...]

Die bedoel ik idd.
Je hoeft niet je lampen van de bridge te ontkoppelen.
Je koppelt de elementen aan je huidige Philips Hue (Zigbee LightLink) netwerk. De Hue app kan je gewoon gebruiken.
De dimmers kan je zien in je Hue app als dimbare lamp (als je de dim sokkel hebt zoals in mijn geval). De wandzender zie je niet in de Hue app de bedieningselementen wel als dimbare of schakelbare lamp afhankelijk van welke van de drie inbouwsokkels je ermee bedient.

Omcirkelt zijn mijn drie inbouwsokkels met daarop de bedieningselementen zoals de Hue bridge ze ziet:
(Je kan hier ook zien dat de losse wandzender op batterijen niet wordt weergegeven ondanks dat die wel aan het netwerk is gekoppeld.)

[afbeelding]
Bedankt, ik zit namelijk serieus te overwegen om mijn fysiek schakelaar op mijn pc ruimte te vervangen voor deze:

https://www.goedkopermets...k-4-voudig-studiowit.html

Je omcirkelt in je afbeelding drie lampen. Worden die schakelaar gezien als lampen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMuthafukka
grote_oever schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:10:
[...]

Bedankt, ik zit namelijk serieus te overwegen om mijn fysiek schakelaar op mijn pc ruimte te vervangen voor deze:

https://www.goedkopermets...k-4-voudig-studiowit.html

Je omcirkelt in je afbeelding drie lampen. Worden die schakelaar gezien als lampen dan?
Het bedieningselement die je linkt kan je alleen gebruiken in combinatie met 1 van de drie inbouwsokkels.
De inbouwsokkels in combinatie met het bedieningselement worden gezien als lamp aan de Hue bridge. Als je alleen een afstandbediening zoekt dan moet je de wandzender hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
MrMuthafukka schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:30:
[...]

Het bedieningselement die je linkt kan je alleen gebruiken in combinatie met 1 van de drie inbouwsokkels.
De inbouwsokkels in combinatie met het bedieningselement worden gezien als lamp aan de Hue bridge. Als je alleen een afstandbediening zoekt dan moet je de wandzender hebben.
Ahh, oke. Maar de wandzender komt niet terug in de Hue app. Dus dan heb je er volgens mij ook niet zoveel aan? of koppel je zowel de bridge als de zender aan de lampen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMuthafukka
grote_oever schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:51:
[...]

Ahh, oke. Maar de wandzender komt niet terug in de Hue app. Dus dan heb je er volgens mij ook niet zoveel aan? of koppel je zowel de bridge als de zender aan de lampen?
De wandzender kan enkel momentopnames opslaan van het totale ZLL netwerk ongeacht kamers die je kan maken in de Hue app. Dat zijn dus alle aangesloten lampen. Ik heb nog niet gevonden of je per lamp kan linken. Dat is dus redelijk rigoureus en moet passen in je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
De nieuwe Hue app voor android start nu op met de melding dat er een update voor de bridge is.
Maar deze update wordt niet volledig uitgevoerd, er volgt een error.
Daarna verschijnt de update melding weer, kan de app dus niet gebruiken.
Bridge heeft nu firmware 01033370.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? (al een reset gedaan en van stroom af gehad).

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berto52
Had ook een error tijdens de update. Alleen de power led op de bridge brandde nog. De andere twee gingen vanzelf weer aan. Ik heb de Hue App met de update melding niet afgesloten na de error melding, gewoon gewacht tot ik weer op de update knop kon drukken. Bij de tweede poging ging de update wel goed. De sw. versie bij mij is 01035934. De api versie 1.15.0.

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Het is opgelost, blijkbaar moet de update nog downloaden maar kun je al op de knop drukken.
Ik merkte dat na elke error de bar wel verder ging.
Dus na 15x op update te klikken was de update er doorheen.
Philips mag nog wel eens naar zijn software kijken.
Maar het werkt weer.

www.HQvinyl.nl - online webshop

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30
vogelspin schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:18:
[...]

Hier ook; enkel na de update is de respons opeens een stuk slechter. Veel lampen unreachable en pas na herhaaldelijk een opdracht geven reageren ze soms...
Iemand een idee waar zoiets aan kan liggen?
En een dag later werkt het weer zonder problemen... Geen idee waar het hem in zit

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Dus als ik het goed begrijp, ik doe de schakelaar aan, zet de hue lampen in de app allemaal uit, dan verbruikt hij geen electriciteit? En stel ik kom thuis, druk instinctief de schakelaar uit (immers bij stond aan), dan gebeurd er niets totdat ik hem weer aan zet? En dan lichten alle lampen helder (warm) wit op (onthoud de laatste scène niet) en kan ik via de app met 1 druk op de knop de lampen in de gewenste scène weer krijgen. Am I right?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

Nicap

Tsssk....

InF.Inc schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:16:
Dus als ik het goed begrijp, ik doe de schakelaar aan, zet de hue lampen in de app allemaal uit, dan verbruikt hij geen electriciteit? En stel ik kom thuis, druk instinctief de schakelaar uit (immers bij stond aan), dan gebeurd er niets totdat ik hem weer aan zet? En dan lichten alle lampen helder (warm) wit op (onthoud de laatste scène niet) en kan ik via de app met 1 druk op de knop de lampen in de gewenste scène weer krijgen. Am I right?
You are right.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Check thx.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben van plan om een Bridge 2.0 te kopen om zo Woning te kunnen gebruiken van iOS 10.

Ik gebruik nu de eerste Hue-app en de eerste Bridge. Is dit makkelijk over te zetten? En dan met name mijn scenes en de timers.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

THE_BASE schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:14:
Ik ben van plan om een Bridge 2.0 te kopen om zo Woning te kunnen gebruiken van iOS 10.

Ik gebruik nu de eerste Hue-app en de eerste Bridge. Is dit makkelijk over te zetten? En dan met name mijn scenes en de timers.
Ja het is eenvoudig in te stellen maar je moet wel alle scenes opnieuw aanmaken in homekit (of ik zie iets over het hoofd)

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 17-09-2016 20:36 ]

39

• THE_BASE
  • Niet online
Oké. Opnieuw aanmaken in HomeKit is wel te doen en leuk, maar vroeg me af of wel alles mee gaat/blijft in de Hue App?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 15:56
InF.Inc schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:16:
Klopt niet helemaal, de lampen gebruiken in standby ook nog wel wat elektriciteit, 0,3 tot 0,4 watt per lamp volgens dit artikel van rond de introductie van Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

THE_BASE schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:43:
Oké. Opnieuw aanmaken in HomeKit is wel te doen en leuk, maar vroeg me af of wel alles mee gaat/blijft in de Hue App?
Dat blijft apart van elkaar en je kan zowel Homekit als andere apps tegelijkertijd gebruiken/mixen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 17:03
Wat vinden jullie van de nieuwe Hue app? Op bepaalde fronten vind ik het een verbetering, op het merendeel helaas een achteruitgang.
Hoe kan het bijvoorbeeld dat het achteraf aanpassen van scenes ontbreekt?? :S
Het kopiëren van kleurinstellingen naar andere lampen of groeperen van lampen gaat ook al niet...
Dan heb je nog de scenes met plaatjes, waarom kan ik daar niet zelf bepalen welke kleuren daarvan op welke lampen terecht komen??
De toevoeging van kamers en de style van de GUI vind ik wel een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

ik snap niet dat het niet backwards compatible is. waarom kan ik niet de oude timers in de nieuwe app zien? waarom kan ik in een timer geen transition time van 1 minuut instellen?
zou er maar ontwikkelaar op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Volgens mij klaagt zo'n beetje iedereen steen en been over die app, zelfs techsites zijn er niet enthousiast over. Ik blijf ook lekker op de oude app hangen, zolang dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wat ik het mooiste vind aan de nieuwe app, is dat ik hem niet kan installeren op een Nexus 9:
Your device isn't compatible with this version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

THE_BASE schreef op zondag 18 september 2016 @ 08:31:
Volgens mij klaagt zo'n beetje iedereen steen en been over die app, zelfs techsites zijn er niet enthousiast over. Ik blijf ook lekker op de oude app hangen, zolang dat kan.
Klopt, wat ik wel handig vind is de kamer indeling met lichtsettings die je standaard krijgt. De kamer indeling en settings gebruik ik weet in iconnecthue.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bridge 2.0 komt vanmiddag binnen, dus dat wordt spelen. Ben erg benieuwd. Toch weer een leuk speeltje en een toevoeging voor mijn iPhone 7 met iOS 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Roeltjuh schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:13:
Wat ik het mooiste vind aan de nieuwe app, is dat ik hem niet kan installeren op een Nexus 9:
Your device isn't compatible with this version.
Gewoon de APK los installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

THE_BASE schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:33:
Bridge 2.0 komt vanmiddag binnen, dus dat wordt spelen. Ben erg benieuwd. Toch weer een leuk speeltje en een toevoeging voor mijn iPhone 7 met iOS 10.
Ach, dat zal wel met een sisser aflopen verwacht ik :o

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:57
Ik heb de bridge 1 met 3 kleurenlampen en 2 living colors er aan hangen. Nu beginnen echter sinds een paar dagen de Hue lampen problemen te vertonen. Twee ervan zijn onbereikbaar en reageren ook niet meer op de officiële Hue app en ook niet op Hue Pro.

Ik heb ze al van de stroom gehad en ook geprobeerd om via het opruimen van de Bridge de boel te verhelpen, maar niets biedt soelaas. Heeft er iemand enig idee hoe ik de boel weer goed werkend krijg?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:15:
[...]

Ach, dat zal wel met een sisser aflopen verwacht ik :o
Haha, vertel?

PostNL werkte weer eens niet mee, dus komt morgen. Is het echt niet bijzonder? Want volgens reviews krijgt Hue Bridge 2.0 met Homekit en iOS 10 toch een leuke recensie en een waardevolle toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Aziraphale schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:27:
Ik heb de bridge 1 met 3 kleurenlampen en 2 living colors er aan hangen. Nu beginnen echter sinds een paar dagen de Hue lampen problemen te vertonen. Twee ervan zijn onbereikbaar en reageren ook niet meer op de officiële Hue app en ook niet op Hue Pro.

Ik heb ze al van de stroom gehad en ook geprobeerd om via het opruimen van de Bridge de boel te verhelpen, maar niets biedt soelaas. Heeft er iemand enig idee hoe ik de boel weer goed werkend krijg?
Zolang ze onbereikbaar voor de bridge zijn zullen ze natuurlijk op geen enkele app reageren.
Gaan ze nog wel op 100% aan als je de stroom er af haalt en weer op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:57
Clubbtraxx schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:53:
[...]

Zolang ze onbereikbaar voor de bridge zijn zullen ze natuurlijk op geen enkele app reageren.
Gaan ze nog wel op 100% aan als je de stroom er af haalt en weer op zet?
Ja, dat doen ze wel. De vraag is alleen hoe ik ze weer bereikbaar krijg voor de bridge.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Oh, dat. Ach, er is elke keer wel iets. Zolang de batterij maar niet ontploft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick_PunkLover
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 18:16
Na een tijdje wikken en wegen heb ik een Iris gekocht. En ik ben er blij mee!!!
Het duurde even voordat ik mijn weg wist te vinden in de app, maar dat gaat nu prima.
Alleen het selecteren van een kleur op basis van een foto vind ik niet zo fijn werken. Het is niet echt precies.

Bij de eerste keer starten gaf hij aan dat er een update was voor de bridge, maar deze mislukte.
Lekker begin :P Na de bridge uit en weer aan te hebben gezet, werkte het wel.

Ik heb hem nu zo ingesteld dat het hij aangaat of het hetzelfde moment als mijn wekker gaat. Dus ik kom na het opstaan binnen in een verlichte kamer. Beetje decadent misschien, maar wel lekker :)
Voorlopig kijk ik het even aan, maar misschien dat ik er in de toekomst nog één bijkoop, zodat de kamer nog wat mooier wordt verlicht.

Deze username zou ik nu niet meer kiezen, maar wegdoen is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@Sick_PunkLover

Het is verslavend. Zo is iedereen hier begonnen.

Mijn collectie kent nu

woonkamer:
- 4x Livingcolor Bloom
- 1x Livingcolor Iris (oude versie)
- 1x Livingcolor Aura
- 1x Hue Go
- 1x Philips Hue color Ambient

Kledingkamer
- 2x Hue G10 color

Gang
- 5m Hue Ledstrip V2

Slaapkamer
- 2x Hue Color Ambient

Het wachten is nu op de motion sensor om de gang, kledingkamer en de slaapkamer te automatiseren.

[ Voor 12% gewijzigd door vdpoorten op 19-09-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
HQvinyl schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:58:
Het is opgelost, blijkbaar moet de update nog downloaden maar kun je al op de knop drukken.
Ik merkte dat na elke error de bar wel verder ging.
Dus na 15x op update te klikken was de update er doorheen.
Philips mag nog wel eens naar zijn software kijken.
Maar het werkt weer.
Zelfde probleem ondervonden, maar na 3 keer drukken was het opgelost.
Ik ervaar nu wel het probleem dat ik via de app de lichtsterke van een scene niet meer ingesteld krijg :?
Ik kan dus wel scenes selecteren per kamer, dat werkt prima, maar vervolgens de lichtsterkte aanpassen (via de rand van de scene-cirkel) heeft geen effect. Als ik per lamp de lichtsterkte wijzig, werkt dat weer wel. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
vdpoorten schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:31:

Het wachten is nu op de motion sensor om de gang, kledingkamer en de slaapkamer te automatiseren.
Ik ben erg benieuwd wat de prijs gaat zijn. Het zal wel geen 25e zijn.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nico111 schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:15:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat de prijs gaat zijn. Het zal wel geen 25e zijn.... :)
Adviesprijs is € 39,95. Hij is op verschillende plekken al beschikbaar in pre-order voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41

paQ

Pffff. Ben al 2 uur aan het stuntelen met een starterset hue. Hoe stel ik de helderheid in wanneer een lamp met de schakelaar is ingeschakeld? Of is het dan standaard full pull :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Bedoel je dan een normale (niet Hue) wandschakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41

paQ

Yep

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:34

tozzke

aka tozzert

zoals tot in den treure is behandeld in dit topic....
Spanning eraf en er weer op is 100% aan op wit en dit is NIET in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnhj
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-01 19:54
Voor de Frustfreie verpackung is nu een Blitzangebot van €39. Dus €10 korting.
Slechts 1 te bestellen per amazon account en de aanbieding is over een uur weg.

https://www.amazon.de/Phi...ywords=philips%2Bhue&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zojuist Bridge 2.0 vol spanning geïnstalleerd en HomeKit ingesteld. Ging allemaal lekker soepel.

Valt alleen een beetje tegen. Siri op iOS en tvOS luisterd prima en voert goed uit. Maar qua commando's valt het nog wat tegen. Had gehoopt dat ik kon zeggen: 'schakel scène avond in als ik bijna thuis ben'. Maar dat snapt 'ie niet.

Dan maar terug naar Bridge 1.0 met geo, de dimmer remote en timers.

Overigens: als je bridge 2.0 toch bij je set krijgt snap ik dat het een leuke plus is. Maar om er 57 euro voor uit te geven: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
THE_BASE schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:44:
Zojuist Bridge 2.0 vol spanning geïnstalleerd en HomeKit ingesteld. Ging allemaal lekker soepel.

Valt alleen een beetje tegen. Siri op iOS en tvOS luisterd prima en voert goed uit. Maar qua commando's valt het nog wat tegen. Had gehoopt dat ik kon zeggen: 'schakel scène avond in als ik bijna thuis ben'. Maar dat snapt 'ie niet.

Dan maar terug naar Bridge 1.0 met geo, de dimmer remote en timers.

Overigens: als je bridge 2.0 toch bij je set krijgt snap ik dat het een leuke plus is. Maar om er 57 euro voor uit te geven: nee.
Je kunt siri inderdaad niet gebruiken om hem te programmeren, maar sinds iOS 10 is de integeratie moet homekit eigenlijk zeer goed.

Heb je wel eens IFTTT geprobeerd? Is een app wat je kan downloaden.

https://ifttt.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Aziraphale schreef op maandag 19 september 2016 @ 07:07:
[...]

Ja, dat doen ze wel. De vraag is alleen hoe ik ze weer bereikbaar krijg voor de bridge.
Ik zou eens proberen om de lampen die niet meer bereikbaar zijn uit de app te verwijderen.
Daarna opnieuw toevoegen. Indien ze niet automatisch gevonden worden dan toevoegen door middel van het serienummer wat op elke lamp staat.
Pagina: 1 ... 24 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue