[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.741 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

hondapower schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:32:
Hier zijn alle nieuwe Hue producten van de IFA:
http://www.ifa.philips.co...s-hue-new-lamps-and-bulbs

O.a. de White Ambiance GU10 in een klein formaat (dus niet die 'lange' toeter).
[afbeelding]

En de Color versies krijgen een groter kleurbereik.
Eindelijk wat meer GU10, dat miste echt wel en vooral de witte versie (die er nog steeds niet is).
De Ambiance is een begin.

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34
Hoe krijg ik een Osram Lightify Plug opgenomen bij mijn Hue-lampen? Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb het resetten geprobeerd, zoals hieronder beschreven. Moet ik dan iedere keer de aan/uit knop op de plug indrukken? Via de Hue-app kan ik de plug dan niet vinden.

https://www.reddit.com/r/...plug_compatible_with_hue/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Vandaag bij Bol.com, veel Philips Hue verlichting in de actie. Zoals;
  • Starterpack E27/GU10 (3 lampen + bridge): € 159
  • Losse lamp E27: € 44
  • Lightstrip Plus 2m: € 68,92
  • Hue Go: € 69,99
Mooie prijzen! 8)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:37:
...
• Hue Go: € 69,99
[/list]

Mooie prijzen! 8)
Top! Op zo'n Hue Go actie zat ik te wachten (nadat ik net een dag te laat was met de spotify box actie...)

Kunnen we het eindelijk gezellig maken in de badkamer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 18:34
JackRyan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:18:
Hoe krijg ik een Osram Lightify Plug opgenomen bij mijn Hue-lampen? Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb het resetten geprobeerd, zoals hieronder beschreven. Moet ik dan iedere keer de aan/uit knop op de plug indrukken? Via de Hue-app kan ik de plug dan niet vinden.

Vorige week toevallig wat (3) toegevoegd, heb ze gewoon direct uit de verpakking in het stopcontact gedrukt. Toen met de hue app lampen toevoegen/zoeken. Kwam direct te voorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

Ik kreeg vanmorgen een mail dat Samsung's SmartThings platform nu ook hue ondersteunt. Blijkbaar hebben ze nu ook het Zigbee Lightlink protocol toegevoegd aan hun bridge.

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/fc865295de6f052023cd22d39/images/6a43f75a-4361-4dff-b81d-a12d973a1f8b.png

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/fc865295de6f052023cd22d39/images/8e6b4306-9f42-477f-8f85-786c004da144.png

SmartThings and Philips Hue is smart lighting designed around you.

Wirelessly control all of the lights throughout your home with the Philips Hue and SmartThings system. Decorate each room with 50 thousand shades of white light, from warm to cool white. Use Philips Hue throughout your day whether you are getting up in the morning or looking to unwind at night.

Start your day feeling refreshed; bypass that annoying alarm clock and wake up naturally with the the smell of fresh brewing coffee (from your connected coffee pot) and a gradual increase in light brightness mimicking the effect of sunrise.

Put your feet up and relax with an automatic change to a soft glow of white light and low music for the perfect end of the day. Relaxing white light can help you to unwind in the evening and sleep better at night.

Together, Samsung SmartThings and Philips Hue form the foundation of your connected home.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 02-09-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Dus dan moet je hun bridge, aan je Hue brigde knopen? De spaghetti wordt wel erg groot dan.

Overigens is de LED 2 meter strip in de aanbieding bij Bol.com. Ik heb dus 2x2m besteld zodat ik mijn film/game kelder van licht kan gaan voorzien :)
pricewatch: Philips Hue Lightstrip Plus 2 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
robertwebbe schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:36:
Ik kreeg vanmorgen een mail dat Samsung's SmartThings platform nu ook hue ondersteunt. Blijkbaar hebben ze nu ook het Zigbee Lightlink protocol toegevoegd aan hun bridge.
Volgens mij maakt het smartthings platform gewoon gebruik van de Hue API. Dus feitelijk bridge naar bridge via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Bij de E27 kreeg ik bij de checkout ook nog ineens 2,50 extra korting 8) deze binnenkort maar eens in de slaapkamer installeren met wake-up scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Is er ook een algemeen smart lighting topic? Ik heb vragen over de Osram Lightify maar er lijkt geen centraal topic te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 19:00
Heren,

Ik heb aantal vragen voor jullie.

Ik heb Philips Lightstrip Plus nodig van 4 meter in totaal voor mijn eiland keuken. Ik wil het plaatsen zoals hier op de foto alleen hoe plaats je zoiets? ik neem aan datje stopcontact nodig moet hebben? en hoeveel strips heb je nodig? Ik heb gehoord van iemand, stel dat je totaal 4m wilt hebben dat je 1 strip van 2m moet kopen en vervolgens alleen verlengen met 2x 1m strips, klopt dat? plakke ze ook goed?

https://postimg.org/image/5zwfiiu7v/
Afbeeldingslocatie: https://postimg.org/image/5zwfiiu7v/

Heeft iemand ervaring met de Philips Hue Beyond tafellamp? is hij echt ook zo mooi? en met de Hue Bloom?

Welke apps is een must voor de philips hue lampen?

Groet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymous_ op 02-09-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 14:30
Bartske schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:31:
[...]

Ik heb even gekeken en er komt 6 euro verzendkosten bij naar Nederland. Heb goeie ervaringen met amazon dus ik ga hem bestellen! :D
Nog steeds beschikbaar, heb 'm net toch maar besteld voor op de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Anonymous_ schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:16:
Heren,

Ik heb Philips Lightstrip Plus nodig van 4 meter in totaal voor mijn eiland keuken. Ik wil het plaatsen zoals hier op de foto alleen hoe plaats je zoiets? ik neem aan datje stopcontact nodig moet hebben? en hoeveel strips heb je nodig? Ik heb gehoord van iemand, stel dat je totaal 4m wilt hebben dat je 1 strip van 2m moet kopen en vervolgens alleen verlengen met 2x 1m strips, klopt dat? plakke ze ook goed?

[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met de Philips Hue Beyond tafellamp? is hij echt ook zo mooi? en met de Hue Bloom?

Groet.
lightstrip, heb je inderdaad een starter set voor nodig a 2meter en 2 keer 1meter uitbreiding. Helaas zul je ook een stopcontact in de buurt moeten hebben. De strip plakte goed bij mij, op de hoeken heb ik wel wat extra gewicht gezet voor de strakheid.

Qua app, bij IOS, iConnectHue.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
ranzige pad schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:22:
[...]

lightstrip, heb je inderdaad een starter set voor nodig a 2meter en 2 keer 1meter uitbreiding. Helaas zul je ook een stopcontact in de buurt moeten hebben. De strip plakte goed bij mij, op de hoeken heb ik wel wat extra gewicht gezet voor de strakheid.

Qua app, bij IOS, iConnectHue.
Dank voor je reactie, hoe bedoel je extra gewicht gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:17

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anonymous_ schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:16:
Heren,

https://postimg.org/image/5zwfiiu7v/
[afbeelding]

Groet.
Als je nu 2 sets 2mtr koopt wil ik je Hue controller + verloopkabel wel overnemen.

Heb je dus 2x 2mtr ipv. 1x 2mtr en 2x 1mtr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

September 1, 2016, IFA

Discover light for your every move and mood with Philips Hue
•From motion detection, to the perfect white light for the moments in your day, latest innovation from Philips Lighting revealed at IFA 2016
•New sensor, new bulbs, new integrated lamps that bring connected lighting to the masses

Berlin, Germany – Philips Lighting (Euronext Amsterdam ticker: LIGHT), a global leader in lighting, today unveils light that follows you, listens to you and supports you in your daily routine, at IFA 2016, the world’s leading trade show for consumer electronics and home appliances.

Light that follows you
Home lighting that responds to your physical presence is one step closer to reality with the launch of Philips Hue motion sensor. Placed anywhere in the home, the technology is designed to ensure a comfortable passage around your home, even during blurry-eyed wake-up calls by your children in the middle of the night. When connected to the Philips Hue system, your lights can be set to trigger when movement is detected and, as the Philips Hue motion sensor also knows when it is day or night, it provides the perfect shade of light at the right time. The launch marks another way in which Philips Hue products may be controlled; alongside voice command, as well as via your smart device and wearables.

“As the leader in connected lighting, we constantly seek to evolve our system and make it simple and easy to use. The introduction of Philips Hue motion sensor not only provides hands free control but also enables lighting to respond to your needs more smartly. For example, by guiding you through your home at night, and no longer having to remind the kids to turn off the lights when leaving a room, keeping you even more energy efficient. And with Philips Hue white ambiance we’ve broadened our appeal and taken connected lighting mainstream,” comments Sridhar Kumaraswamy, Business Leader Home Systems at Philips Lighting.

From yoga to yawning, light to meet your daily routines
The launch of Philips Hue white ambiance in May of this year took white light to a new level for enhancing how you feel and supporting you in your daily routines. Philips Hue white ambiance and extensions in the range, including a striking range of integrated lamps, and a new Philips Hue white ambiance GU-10 spot light bulb variant, provide additional ways to enhance your day with light. Whether you need a gentle light on waking in the morning, or a bright light to energize, the Philips Hue white ambiance lamps were developed with your wellbeing in mind, with the full spectrum of white light at your fingertips, adding ambiance anywhere in the home with a choice of pendants, ceiling and wall lamps, table lamps and spots.

Beyond app control
For simplicity of control, the Philips Hue white ambiance lamps come with a wireless dimmer switch, pre-programmed with four Light Recipes designed to support you throughout your day: Relax, Read, Concentrate and Energize. When connected via a Philips Hue bridge, the lamps can interact with over 600 apps or be controlled by voice or wearables. Designed for function, as well as style, the beautiful white light will help transform a space or change the mood; from a place of relaxation for a calming yoga session, or a cool, bright light perfect for that final mirror check before heading out with friends.

The best color bulb just got better
Testing and learning has been an important part of the development of Philips Hue, and listening to the community has driven the latest innovation. Sridhar Kumaraswamy, Business Leader Home Systems at Philips Lighting, explains: “Our consumers share their feedback and we take this on board. They asked for bolder, brighter color lights, so I’m pleased to announce that the next generation of Philips Hue white and color ambiance is here.”

Now with richer greens and blues, the latest evolution of the popular Philips Hue white and color ambiance A60 (E27 and B22) will transform spaces like never before, making entertainment at home even more dramatic and immersive. Providing more ways to get creative with light.

The extensive Philips Hue connected ecosystem now includes light strips such as Philips Hue Lightstrip Plus, portable lamps such as Philips Hue Go and dual-lighted lamps such as Philips Hue Beyond. It can be controlled by Philips Hue devices such as Philips Hue tap, Philips Hue wireless dimmer kit as well as partners such as Apple Watch. Philips Hue also operates seamlessly with a wider array of smart home apps and platforms, including Apple HomeKit, putting it at the center of the smart home.

Put simply, Philips Hue gives you access to limitless possibilities with light. Interact with light to enhance a moment, increase peace of mind or simply enjoy a world of new experiences. Get creative with light.

The extended Philips Hue white ambiance range, next generation Philips Hue white and color ambiance A60 (E27 and B22) (EU) /A19 (E26) (US) and Philips Hue motion sensor are expected to launch in selected markets by end of October, 2016.

Philips Lighting at IFA
The Philips Press Conference takes place on September 1 at 12.15pm in Hall 22, Messe Berlin. The live stream of the event can be seen at www.ifa.philips.com. Chris Worp, Head of Business Group Home from Philips Lighting, will be presenting alongside Pieter Nota, CEO Personal Health Businesses and Chief Marketing Officer at Philips and Kostas Vouzas, Senior Director Business EMEA at TP Vision.

For further information on the latest Philips Lighting innovations at IFA 2016, please visit www.ifa.philips.com, follow Philips Lighting at IFA on twitter @PhilipsLight, or visit our additional social media channels on YouTube and LinkedIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
@i2Paq er zit geen bridge bij de ledstrip
Je kan ook geen 2 2m startersets koppelen. Je kan alleen 2m +1m +1m+1m

zo gebruik ik het thuis ook in mijn gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
vdpoorten schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:42:

Hoi,

Zou je een foto van je gang wille maken met de belichting? en ook graag foto van hoe je deze gekoppeld heb aan je stopcontact. Ik ben benieuwd

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Anonymous_ schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:23:
[...]

Dank voor je reactie, hoe bedoel je extra gewicht gezet?
met een paar boeken ;)

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Je kan toch wel 2x 2m lightstrip in een groep hangen hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

zAo schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:13:
[...]

Je kan toch wel 2x 2m lightstrip in een groep hangen hoop ik?
jah hoor, alle lampen zijn groepeerbaar, daarmee de strips ook.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

ranzige pad schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:14:
[...]
jah hoor, alle lampen zijn groepeerbaar, daarmee de strips ook.
Ik schrok al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Nu bij de Hunt van iBood.nl!!!

Philips Hue Startpakket E27 of GU10 (2.0 bridge) voor 140,- en gratis verzenden.

Misschien komt die vandaag nog wel een keer…..

[ Voor 19% gewijzigd door funske op 02-09-2016 14:48 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Zie hem hierboven op de Spaanse Amazon voor € 125,- staan, nog steeds goedkoper dan iBood (en minder verzendkosten ook geloof ik).

Nog even over dat nieuwsartikel van Philips. Zie dat er binnenkort kortere G10 bulbs komen. De colours zulen dan wel snel volgen, of niet?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Snappie88 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:58:
……. iBood (en minder verzendkosten ook geloof ik).
Nog minder verzendkosten dan bij iBood waar dit gratis werd verzonden???

Dan krijg je er dus geld bij……. O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
JackRyan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:18:

Resetten van ZLL devices zoals de lightify plug doe je door 5x achter elkaar het device van spanning te halen.
In het geval van de plug haal je deze dus 5x met tussenpozen van 5 seconden in/uit het stopcontact en de hue App moet hem daarna vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

funske schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:37:
[...]

Nog minder verzendkosten dan bij iBood waar dit gratis werd verzonden???

Dan krijg je er dus geld bij……. O-)
3. Hoeveel verzendkosten rekenen jullie?
De hoogte van de verzendkosten hangt af van het gewicht, de afmetingen en de waarde van het pakket of product. Onderstaand vind je een overzicht van de verzendkosten zoals we die over het algemeen hanteren.

Let op: deze verzendkosten gelden bij één aanbieding met één item. Bestaat je bestelling uit meerdere items of combineer je meerdere aanbiedingen, dan verandert ook de hoogte van de verzendkosten (het gewicht en de afmetingen van je pakket veranderen immers ook).

Vouchers, coupons, productcodes en services per e-mail € 0,-
Per enveloppost (kleine, lichte zendingen met een lage waarde en alleen voor Nederland) € 2,95
Pakket zending tot 5.00 kg € 5,95
Pakket zending van 5.00 – 40.00 kg € 8,95
Pakket zendingen boven de 40.00 kg of voor tweemans leveringen €19.95
Toeslag als je je bestelling in delen wilt laten verzenden € 4,95
Dit is wat ik zie. Misschien dat voor Philips Hue producten een speciale prijs gehanteerd wordt, maar kan ik uitsluitend checken als de aanbieding voorbij komt. Maar let me know, want ik zoek er nog een paar!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Snappie88 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:01:

Dit is wat ik zie. Misschien dat voor Philips Hue producten een speciale prijs gehanteerd wordt, maar kan ik uitsluitend checken als de aanbieding voorbij komt. Maar let me know, want ik zoek er nog een paar!
Klopt helemaal, maar bij die aanbieding stond er expliciet bij “gratis verzenden”. Dus dan neem ik aan dat dit ook echt gratis verzenden is……….

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Hue go is ook in de aanbieding bij de mediamarkt voor 69,99. Net eentje opgehaald en moet zeggen dat lamp best fel kan uitstekend geschikt als een nachtlamp op de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Laatst online: 13-09 09:26
Ik heb meerdere Hue dimmer switches (5 stuks), ik heb 4 gekoppeld aan de bridge: 1 seconde de setup knop indrukken, oranje led knippert, accessoire zoeken, klaar. Dat gaat 4 keer goed maar bij de 5e dimmer niet. Ik heb de dimmer al een keer gerest. Iemand nog tips ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
bloodlynx schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:33:
Hue go is ook in de aanbieding bij de mediamarkt voor 69,99. Net eentje opgehaald en moet zeggen dat lamp best fel kan uitstekend geschikt als een nachtlamp op de kamer.
Nette prijs, maar kan veel goedkoper (enkele keren per jaar via Amazon.de). Laatst nog een tijdens de prime dagen voor €47. Ik heb er nu 2...vind het met stip de leukste en mooiste lamp van het stel. Veel mooier dan de Iris die ik maar boven heb gezet zo lelijk dat ik de lamp zelf vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
wpeterw schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:00:
Ik heb meerdere Hue dimmer switches (5 stuks), ik heb 4 gekoppeld aan de bridge: 1 seconde de setup knop indrukken, oranje led knippert, accessoire zoeken, klaar. Dat gaat 4 keer goed maar bij de 5e dimmer niet. Ik heb de dimmer al een keer gerest. Iemand nog tips ?
Gaat het oranje led ook knipperen voor de 5e dimmer?

En wellicht een stomme vraag heb je ook lampen aan je bridge hangen en staan deze aan? Zo niet zorg er voor dat er tenminste 1 lamp aan staat en in range is van je 5e dimmer switch en je bridge.

Je zou ook de switch een keer kunnen resetten door tenminste 3 knoppen tegelijk voor 4 seconden in te drukken, dan start de switch opnieuw op (alsof je de batterij verwisseld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bloodlynx schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:33:
Mee eens, zaterdag tijdens de BBQ van 'genoten' als sfeerlicht op tafel met de 'candle' scene die op de Go zelf zit. Erg gave lamp, waardoor ik mij het volgende afvraag en benieuwd naar jullie ervaringen:

1. Is de 'candle' (beetje flikkerend, maar sfeervol licht) op de 1-of-andere manier ook beschikbaar voor 'normale' (kleur) Hue lampen?

2. Kun je de 'build in' scenes van de Go ook via de app bedienen? (Als ik te lui ben om naar de Go te lopen :P Maar ik heb ze nog niet gevonden in mn apps...)

3. Gezien het een 'Go' is, vind ik het onhandig om hem te koppelen aan 1 kamer in het huis... maar hoe manage je die lamp anders op een snelle / makkelijke manier?

(Bijv. dat wel de andere lampen in de buurt dezelfde settings hebben als de Go).

Lijkt mij ook wel geinig om de Go met onze Ambilight tv te koppelen... maar goed, om de Go nou altijd aan te hebben als je tv kijkt terwijl de Go in een andere kamer staat is ook zo suf... Maar goed, zin om er verder mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@einsteintina!

1 dit is helaas niet mogelijk. Wel is een wens van veel gebruikers welke reeds is gecommuniceerd naar Philips Hue (ik zit zelf in een lighting forum en heb over de HUE Go vragen moeten beantwoorden voor input)

2. Dit is helaas ook niet mogelijk. Zie antwoord 1.

3. Binnen de officiele Hue app moet je lampen aan een kamer koppelen. Je kan wel een scene maken waar je meerdere kamers tegelijk bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 14:10
Vraagje ivm de Hue dimmer. Zijn er nog mensen die last hebben van een snel leeglopende batterij?
Het toestel hangt hier meer niets te doen omdat deze gebruikt word om de tuinverlichting aan te doen als we een keer buiten zitten. Maar ik ben nu dadelijk al aan mijn 3de batterij toe op een goede 9 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@frederick130391

das wel heel snel
Hoe vaak gebruik je de afstandbediening? Ik gebruik hem bijna elke avond wel een paar keer en ik heb hem vorig jaar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Erik1971 schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:58:
[...]

En wellicht een stomme vraag heb je ook lampen aan je bridge hangen en staan deze aan? Zo niet zorg er voor dat er tenminste 1 lamp aan staat en in range is van je 5e dimmer switch en je bridge.

Je zou ook de switch een keer kunnen resetten door tenminste 3 knoppen tegelijk voor 4 seconden in te drukken, dan start de switch opnieuw op (alsof je de batterij verwisseld).
Oranje led knippert en vrij snel daarna brandt de groene even (net als bij de overige dimmers), in de app wordt de dimmer echter niet toegevoegd. Het resetten van de switch ga ik proberen.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:11:
[...]

Mee eens, zaterdag tijdens de BBQ van 'genoten' als sfeerlicht op tafel met de 'candle' scene die op de Go zelf zit. Erg gave lamp, waardoor ik mij het volgende afvraag en benieuwd naar jullie ervaringen:

1. Is de 'candle' (beetje flikkerend, maar sfeervol licht) op de 1-of-andere manier ook beschikbaar voor 'normale' (kleur) Hue lampen?

2. Kun je de 'build in' scenes van de Go ook via de app bedienen? (Als ik te lui ben om naar de Go te lopen :P Maar ik heb ze nog niet gevonden in mn apps...)

3. Gezien het een 'Go' is, vind ik het onhandig om hem te koppelen aan 1 kamer in het huis... maar hoe manage je die lamp anders op een snelle / makkelijke manier?

(Bijv. dat wel de andere lampen in de buurt dezelfde settings hebben als de Go).

Lijkt mij ook wel geinig om de Go met onze Ambilight tv te koppelen... maar goed, om de Go nou altijd aan te hebben als je tv kijkt terwijl de Go in een andere kamer staat is ook zo suf... Maar goed, zin om er verder mee te spelen.
Als je een ipad of iphone hebt kun je met het programma 'OnSwitch for Philips Hue / LIFX : Lights & Effects' ook een kaarsen scenario starten voor normale Hue lampen. Gebruik het zelf ook zo nu en dan. Er zitten nog veel meer effecten in de app waarvan er ook een aantal gekocht kunnen worden. De kaarsen zijn echter gratis. Misschien is de app er ook wel voor Android devices maar aangezien ik geen Android heb weet ik het niet zeker.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vdpoorten schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:30:
@einsteintina!

1 dit is helaas niet mogelijk. Wel is een wens van veel gebruikers welke reeds is gecommuniceerd naar Philips Hue (ik zit zelf in een lighting forum en heb over de HUE Go vragen moeten beantwoorden voor input)

2. Dit is helaas ook niet mogelijk. Zie antwoord 1.

3. Binnen de officiele Hue app moet je lampen aan een kamer koppelen. Je kan wel een scene maken waar je meerdere kamers tegelijk bediend.
Thx @vdpoorten, maar pt 3 is dus precies wat ik niet wil ;) Ik wil de Go niet aan de woonkamer hebben gekoppeld als ik hem mee neem naar de badkamer :P en andersom...

Maar die scenes creeren met combinaties van kamers is wel weer handig voor de woonkamer / keuken (momenteel 8 lampen en 1 plug) :)

@Mozart, thanks voor de tip, die app had ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@einsteintina! in dat geval zou ik een extra kamer aanmaken met de naam Hue Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:11:
[...]

1, je zou hier voor de app OnSitch voor kunnen gebruiken, die heeft in ingebouwde candle setting. ook in de basic app

2, was al duidelijk. net als vdpoort zit ik ook in dat bewuste forum en is dit reeds geopperd binnen de community

3, andere app dan de standaard hue app gebruiken stel ik zelf voor. Ik heb hem als losse lamp in iConnectHue staan en kan hem in principe overal meer door het huis slepen.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vdpoorten en @ranzigepad, goed idee om de Go z'n eigen kamer te geven (in de app, naja, irl heb ik ook nog wel een kast waar die in kan :P ).

iConnectedHue heb ik, vink!
Maar OnSitch ga ik dan ook nog proberen...

Ik moet nog wel een keer ontdekken hoe ik sneller de lichten kan bedienen met een van de apps...
Ik vind het nogal een gedoe om 1. m'n telefoon te vinden (past niet in mn broekzak), 2. unlock, 3. app zoeken & openen *wachten...* 4. de juiste kamer te selecteren om dan eindelijk bij 5. het licht aan te doen :x

Gelukkig wel voor elke ruimte een dimmer switch ingesteld (ideaal!), maar het moet toch ook sneller kunnen met je telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 21:38
Kun je geen widget aanmaken?
Dan kun je zonder unlock snel een scene of kamer aanzetten (iOS).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
[b]einsteintina! schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:11
Kun je de 'build in' scenes van de Go ook via de app bedienen? (Als ik te lui ben om naar de Go te lopen :P Maar ik heb ze nog niet gevonden in mn apps...)
Die functionaliteit zocht ik dus ook en zover ik het weet zit dit niet in de App dus heb ik gistere even een mailtje gestuurd naar Philips. Het zou leuk zijn als dit ook met andere lampen gaat kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
frederick130391 schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:33:
Vraagje ivm de Hue dimmer. Zijn er nog mensen die last hebben van een snel leeglopende batterij?
Het toestel hangt hier meer niets te doen omdat deze gebruikt word om de tuinverlichting aan te doen als we een keer buiten zitten. Maar ik ben nu dadelijk al aan mijn 3de batterij toe op een goede 9 maanden...
Mailtje naar Phillips :), heb je zo een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Is zo'n kaars flikkering niet erg slecht voor zo'n lamp? Zeker als hij er niet voor gemaakt is? Want zo snel wisselen ze normaal niet van intensiteit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

VincentG schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:17:
Kun je geen widget aanmaken?
Dan kun je zonder unlock snel een scene of kamer aanzetten (iOS).
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:36:
@vdpoorten en @ranzigepad, goed idee om de Go z'n eigen kamer te geven (in de app, naja, irl heb ik ook nog wel een kast waar die in kan :P ).

iConnectedHue heb ik, vink!
Maar OnSitch ga ik dan ook nog proberen...

Ik moet nog wel een keer ontdekken hoe ik sneller de lichten kan bedienen met een van de apps...
Ik vind het nogal een gedoe om 1. m'n telefoon te vinden (past niet in mn broekzak), 2. unlock, 3. app zoeken & openen *wachten...* 4. de juiste kamer te selecteren om dan eindelijk bij 5. het licht aan te doen :x

Gelukkig wel voor elke ruimte een dimmer switch ingesteld (ideaal!), maar het moet toch ook sneller kunnen met je telefoon?
met iConnect schijn je widgets aan te kunnen maken, is wel een in app aankoop voor nodig.
en anders toch een tab of switch kopen.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:35
Mijn dimmer switch schakelt door vier scenes. Als ik de aan knop indruk krijg ik scene 1, nog een keer drukken scene 2 enz. Hue 'onthoudt' welke scene het laatst geselecteerd was, dus als ik scene 1 --> scene 2 --> uit en weer aan doe krijg ik scene 3. Ik zou graag willen dat Hue van uit naar aan altijd eerst scene 1 inschakeld wordt. Weet iemand of dat mogelijk is? Ik heb e.e.a. ingesteld op iConnectHue, maar andere oplossingen zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Gonadan schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:40:
Is zo'n kaars flikkering niet erg slecht voor zo'n lamp? Zeker als hij er niet voor gemaakt is? Want zo snel wisselen ze normaal niet van intensiteit.
Absoluut wel. En led lamp knippert alleen maar. Als hij op 100% staat knippert bij bijvoorbeeld niet, als hij op 50% staat, knippert hij 100 keer per secoden waarvan hij de helft uit staat. Zet je m op 25% dan knippert hij nog steeds 100keer, maar is de uittijd 2x zo lang. Snel wisselen intensiteit is geen probleem voor Led, kijk maar naar het harddisk lampje van je pc.
HEY_DUDE schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:41:
Mijn dimmer switch schakelt door vier scenes. Als ik de aan knop indruk krijg ik scene 1, nog een keer drukken scene 2 enz. Hue 'onthoudt' welke scene het laatst geselecteerd was, dus als ik scene 1 --> scene 2 --> uit en weer aan doe krijg ik scene 3. Ik zou graag willen dat Hue van uit naar aan altijd eerst scene 1 inschakeld wordt. Weet iemand of dat mogelijk is? Ik heb e.e.a. ingesteld op iConnectHue, maar andere oplossingen zijn ook welkom.
Gewoon de Hue app gebruiken. Die doet het goed.

Ik heb zelf ook zo'n instelling gemaakt voordat de Hue app dit ondersteunde met All4Hue. De truc was om een teller mee te laten lopen en die teller resetten als op uit wordt gedrukt. Ik ken Iconnect Hue verder niet, maar dat kon met All4Hue

[ Voor 27% gewijzigd door arjandijk162 op 05-09-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:34

zeroday

There is no alternative!

Zoonlief heeft een hue lamp met dimmer, gaat in de nacht naar de wc, doet het licht aan via de dimmer (hij slaapt n een hoogslaper en de aan/uit knop van de lamp,zit bij de deur en voordat hij de dimmer had maake hij ons altijd wakker om het licht aan te doen) exhter hij doet zijn la,p niet uit en gaat verder pitten, hoe kan ik na het aandoen van de lamp via de dimmer het licht automatisch na bijv 20 min. Uitdoen?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
Maak een rule aan in All4Hue en laat de dimmer een timer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

arjandijk162 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:54:
Maak een rule aan in All4Hue en laat de dimmer een timer starten.
moet je wel android hebben .. en dat heb ik niet hier ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Als ie een beetje vaste tijden aanhoudt, dan kan je eventueel een rule aanmaken via de IFTTT site die de lamp uitdoet? Zo nee, dan is het ff wat meer werk. :P

Hier via de IFTTT site een rule die de lamp in de woonkamer aandoet bij zonsondergang. En, stel dat we vergeten 'm uit te doen (of simpelweg niet thuis zijn/op vakantie zijn), elke nacht de lamp om 04:00 zelf weer uitschakelt. Je zou op de IFTTT site bijvoorbeeld een if <time X> the turn off light <slaapkamer> rule aan kunnen maken. En dan deze rule een paar keer (herhaaldelijk) aanmaken zodat ie elk half uur loopt in de nacht. Is even werk, maar zonder home automation/een GSM die thuis ligt denk ik de enige manier om zoiets in te richten.

Volgens mij kent IFTTT geen "repeat rule every x mintues until time X" dus zit je aan het maken van meerdere rules vast vrees ik.

[ Voor 15% gewijzigd door xxxneoxxx op 06-09-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Erik1971 schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:58:
[...]

Ik heb in de Hue App de functie "Opruimen" gebruikt, dat bleek voldoende. De 5e dimmer is nu toegevoegd.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 21:38
ranzige pad schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:10:
[...]

[...]

met iConnect schijn je widgets aan te kunnen maken, is wel een in app aankoop voor nodig.
en anders toch een tab of switch kopen.
Heb zelf geen betaalde app. Volgens mij paar widgets ooit eens met originele Hue app gemaakt.
Heb er 1 om alles uit te zetten, 1 om woonkamer medium verlicht aan te zetten en 1 om slaapkamer lamp (living whites plug) aan te zetten.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Laatst online: 18-09 09:26
HEY_DUDE schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:41:
Ik heb mijn dimmers ingesteld via de officiele hue app en ik begin altijd bij scene 1, ook als hij bijvoorbeeld al even op scene 3 staat. Dus ik moet echt met een interval van < 5 seconden op de knop blijven drukken om er doorheen te gaan, druk ik later nogmaals dan start hij weer bij 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

arjandijk162 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:25:
Absoluut wel. En led lamp knippert alleen maar. Als hij op 100% staat knippert bij bijvoorbeeld niet, als hij op 50% staat, knippert hij 100 keer per secoden waarvan hij de helft uit staat. Zet je m op 25% dan knippert hij nog steeds 100keer, maar is de uittijd 2x zo lang. Snel wisselen intensiteit is geen probleem voor Led, kijk maar naar het harddisk lampje van je pc.
Ik doelde niet zozeer op de LEDjes maar op het systeem an sich. Die schakelt normaal niet zo snel dus wellicht zit er andere hardware in die dat minder leuk zou vinden?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
wpeterw schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:56:
[...]

Ik heb in de Hue App de functie "Opruimen" gebruikt, dat bleek voldoende. De 5e dimmer is nu toegevoegd.
Ok goed nieuws dat het nu werkt, maar het is wel raar, lijkt er op alsof je 5de switch al half in je systeem geconfigureerd was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Erik1971 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:49:
[...]

Ok goed nieuws dat het nu werkt, maar het is wel raar, lijkt er op alsof je 5de switch al half in je systeem geconfigureerd was....
Klopt, met de all4hue app zag ik allerlei naamloze dimmers.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Gonadan schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:37:
[...]

Ik doelde niet zozeer op de LEDjes maar op het systeem an sich. Die schakelt normaal niet zo snel dus wellicht zit er andere hardware in die dat minder leuk zou vinden?
Er zijn apps om de Hue lampen als discolichten of als Ambilight te laten werken, dus het systeem is er zeker op ingericht om snel van lichtsterkte te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik heb twee Hue Go lampen en een Bridge 2 gekocht afgelopen zaterdag. Alles werkt naar behoren op 1 ding na en dat is HomeKit sharing en schakelen via HomeKit buitenhuis. Ik heb meerdere HomeKit apparaten en die werken perfect via sharing en buitenhuis via de AppleTV (hub). Dus daar ligt het niet aan.

De Hue lampen zie ik alleen als ik thuis op de Wi-Fi zit. Mijn vrouw krijgt (via HomeKit sharing) bij de lampen "geen reactie" te zien. De andere lampen werken bij haar wel. Buitenhuis zijn al mijn lampen verbonden via de Apple TV (hub) behalve de twee Hue lampen. De geven dan ook "geen reactie".

Is dit een bekend probleem?
Het grappige is dat alles dat loopt via HomeBridge en Domoticz wel werkt (niet officieel HomeKit gecertificeerd) en het officiële product niet.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

arjandijk162 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 07:00:
Er zijn apps om de Hue lampen als discolichten of als Ambilight te laten werken, dus het systeem is er zeker op ingericht om snel van lichtsterkte te wisselen.
Third party. ;) Ik heb dat soort opties nooit nagestreefd.Maar ik begrijp dat er geen klachten over geweest zijn? Dan zal het wel kunnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

zeroday schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:21:
[...]

moet je wel android hebben .. en dat heb ik niet hier ..
dan met iConnectHue voor IOS, die heeft het ook. Heb voor beide kinderen zo een nachtlamp gemaakt. initieel drukken lamp uit na 10min, hold button, lamp direct uit.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 11:41
Die ga ik hier ook eens proberen :). (met All4hue).

Voor m'n vriendin haar bedlampje zit een LivingWhites plug (met een E14 Philips Warmglow ledlamp erin) en die plug wordt ook aangestuurd met een Dimmer Switch.

Toevallig merkte ze van de week nog op dat het haar wel leuk leek om op de knop te drukken en dat de lamp dan na een aantal minuten uit gaat.

Het enige waar ik nog mee zit, is dat (wrs. door bereik problemen) de bridge nog wel eens een druk van de switch niet wil zien. Het zou wel leuk zijn om eerst de lamp even te laten knipperen ofzo, ter bevestiging dat de actie is ontvangen :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Je kunt wel 2x 2mtr kits kopen.

Beide hebben dan een hue controller (geen bridge).

Van een 2mtr strip kun je heel eenvoudig de connector-kabel loshalen, deze zit met een stukje wit krimpkous aan de strip vast.
Nu heb je 5 pinnen die je zo in de andere 2mtr kun steken, zoals je anders doet met een 1mtr verleng.

Ik zoek nog een losse strip connector + een dergelijk connector-kabel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:17:
[...]

Je kunt wel 2x 2mtr kits kopen.

.....

Ik zoek nog een losse strip connector + een dergelijk connector-kabel O-)
Ja, maar waarom zou je 2x 2mtr kits kopen, als het goedkoper is om 1x 2mtr en 2x 1 mtr extensions te kopen?

AKA: wat heb je voor een connector en kabel over? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 07:25
Iemand ervaring met busch jaeger light link?

Is het hier ook mogelijk bijvoorbeeld de 4-voudige schakelaar te programmeren via Domoticz?
Dat je bijvoorbeeld een knop langer inhoudt en dit bijvoorbeeld een scene activeert?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Busch Jaeger werkt voor zo ver ik weet ook gewoon met Zigbee Light Link.

Hoewel ik er hier nog geen ervaringen mee heb gelezen, kan je hem dus in theorie gewoon aan je Hue bridge koppelen en dáár aan acties hangen.

En dan gelden dus dezelfde beperkingen als met bv. een Hue Tap of Dimmer Switch: Oftewel, je kan de toetsdrukken niet als event richting Domoticz schieten.

Ik zou het wel erg fijn vinden als Philips in de (nabije) toekomst functionaliteit aan de bridge zou toevoegen om knoppen aan calls richting derden te koppelen. Maar nu is dat er voor zo ver ik weet niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:34:
[...]

Ja, maar waarom zou je 2x 2mtr kits kopen, als het goedkoper is om 1x 2mtr en 2x 1 mtr extensions te kopen?
Omdat je dan niet van die losse stukken hebt O-)

En ik dan die controller + kabel kan kopen >:)
AKA: wat heb je voor een connector en kabel over? :P
Hue basis 2mtr = 74,70

2x 1mtr = 2x 24,95 = 49,90

Voor de controller + kabel heb ik € 40,- over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ranzige pad schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:53:
[...]

dan met iConnectHue voor IOS, die heeft het ook. Heb voor beide kinderen zo een nachtlamp gemaakt. initieel drukken lamp uit na 10min, hold button, lamp direct uit.
dan toch maar weer aanschaffen, ik kon er niet mee overweg ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen
lightstrip base

en deze

lightstrip single

behalve de 2 tientjes verschil

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ranzige pad schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:53:
[...]

hoe heb je dat gedaan?

Ik heb het nu zo staan

Dimmer 1
Initial Press
Button 1 push (next)
nachtlampje
Sleeptimer of group dimmer
1 lights off

dat zijn dus op die button 1 push 3 dingen onder elkaar.. een andere manier zag ik niet. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
jokapo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:39:
lightstrip base

en deze

lightstrip single

De verschillen kun je gewoon uit de producteigenschappen op die pagina's halen. Hier de directe links naar de Philips website:
http://www.philips.nl/c-p...s-lighting-indirect-licht
http://www.philips.nl/c-p...trip-plus-eu-vk-basis-ffp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
jokapo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:39:
lightstrip base

en deze

lightstrip single

Heel veel, het wordt slecht vermeld maar de lightstrip plus heeft extra sub-leds, speciaal voor witte kleuren licht. Daarmee kan de plus veel feller en veel meer kleuren produceren dan de standaart strip. Ik zou zeker met 20 euro verschil voor de plus gaan. Ik heb de orginele strip gekocht in de aanbieding maar achteraf heb ik spijt. De kleuren van deze strip zijn vrij beperkt als je het vergelijkt met de andere hue lampen, jammer dat Philips hier niet duidelijker melding van maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door bloodlynx op 07-09-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zucht..... wat baal ik af en toe van dat Hue..... zal wel aan mij liggen |:(

Ik had via de Hue app (gen.2) alles netjes geconfigureerd staan. 3 dimmer switches, waarvan 1 voor het bedlampje van m'n vriendin en 2 in de woonkamer.

Ik had dus het idee opgepakt om All4Hue erbij te pakken, om een "button press off" van de dimmer van het bedlampje aan een timer te koppelen, die na 5 minuten het lampje uit laat gaan. En dan een "hold" om hem meteen uit te laten gaan.

Nou, toen waren de rapen gaar.... 1 keer kort op "off" drukken ging nog. De lamp knippert 1 keer (heb ik zo ingesteld) en na de 5 minuten timer gaat het de lamp uit. Allemaal prima. Maar een "hold off", die ik eigenlijk gewoon zo in heb gesteld als "press off" zoals geconfigureerd door Hue Gen. 2, laat eerst idd netjes de lamp uit gaan. Om na een seconde of 10 niet alleen het bedlampje weer aan te laten gaan, maar ALLE lampen, dus ook de lampen in de woonkamer die alleen op de dimmer switches aldaar moeten reageren :(.

Dan maar alle rules met betrekking tot de betreffende dimmer switch verwijderen, om hem vervolgens in de Hue app weer normaal in te stellen. Die app geeft bij deze switch nu een melding dat de configuratie niet ingelezen kan worden. OK, prima, gewoon weer instellen en overschrijven dan. Maar dat krijg ik nu dus met geen mogelijkheid meer voor elkaar.....

Nu het bedlampje van m'n vriendin maar direct in het stopcontact gestoken, want ze wil slapen. Morgenavond maar weer verder prutsen......

Maar blijkbaar is het dus een heel slecht idee om een (sowieso vanuit andere apps gezien al vrij rommelige) door de Hue app gemaakte configuratie aan te gaan vullen met 3rd party apps..... Óf Philips heeft de API dusdanig ingewikkeld gemaakt dat het eigenlijk bijna onmogelijkl is om een correct werkende 3rd party app te ontwikkelen, of de Hue app zelf is gewoon bar slecht en maakt alles nodeloos complex.

Wat ook apart is, is het feit dat de drie dimmer switches in All4hue onder "sensors" twee keer zichtbaar zijn (dus in totaal 6 dimmer switches in mijn geval). De eerste variant heeft als naam, de naam die ik de switches in de Hue app heb gegeven. In de andere variant hebben de switches een volgnummer, waaronder de door Hue aangemaakte rules door All4hue worden gezien.......

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 07-09-2016 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMuthafukka
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14
bigbuddha schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:40:
Iemand ervaring met busch jaeger light link?

Is het hier ook mogelijk bijvoorbeeld de 4-voudige schakelaar te programmeren via Domoticz?
Dat je bijvoorbeeld een knop langer inhoudt en dit bijvoorbeeld een scene activeert?

Thanks!
Ik ben nu bezig alles in mijn huis op met Busch Jaeger te schakelen. Ik heb drie inbouw dimmers met ieder een controle unit met acht knoppen (4 wig schakelaars). En één losse wandzender.

3x Bedieningselement ZigBee Light Link
Artikelnr.: 6737-885 Zwart Mat
Bestelnr.: 6730-0-0113
EA-nr.: 4011395200889
http://www.busch-jaeger-c.../6730-0-0113,artikel.html

1x Wandzender ZigBee Light Link
Artikelnr.: 6737/01-885 Zwart Mat
Bestelnr.: 6730-0-0131
EA-nr.: 4011395200926
http://www.busch-jaeger-c.../6730-0-0131,artikel.html

Afbeeldingslocatie: http://www.busch-jaeger-catalogus.nl/files/images_ONLINE/f_6737-885.jpg

Ik ben net verhuisd en ben nog niet helemaal klaar maar ik heb wel inmiddels 2 inbouw dimmers aan mijn Hue bridge gekoppeld. De dimmers koppel je als een dimbare lamp. De bovenste wig is de directe bediening van de dimmer hetzelfde als een reguliere dimmer. Eventuele andere knoppen op de bedieningselementen zijn enkel in te stellen als scenes. Die knoppen kan je niet programmeren met je Hue app maar die werken direct als ZLL scene knop. Je stelt de knop open door hem 15 seconden ingedrukt te houden. Dan stel je met de hue app of willekeurige controller je lampen in drukt nog 1 keer kort op de knop en de scene is vast gelegd. Één groot nadeel, als je kamers hebt gedefineerd pakt de scene knop alle kamers mee in de scene omdat de knoppen het ZLL netwerk ziet als 1 netwerk. Het werkt dus niet met Touchlink zoals de Philips dimmer switch of een Lutron dimmer switch. Ik weet niet of de 4-voudige schakelaar te programmeren via Domoticz. Dat zou wel makkelijk zijn als er een controller voor zou zijn. Maar zo ver ben ik nog niet.

Ik hoop dat je hier wat mee kan en als ik wat ontdek wat nuttig kan zijn post ik het weer hier.

[ Voor 2% gewijzigd door MrMuthafukka op 08-09-2016 11:50 . Reden: Plaatje toegevoegd. ]

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:20
Philips Hue Starter Pack (met Bridge 2.0) voor €116,54 bij Amazon.es https://www.amazon.es/dp/B016151IRQ

Laagste prijs NL: €159.
Betalen kan met creditcard. Dit is de prijs inclusief de verzendkosten. Het gaat hier dus om het pakket met de nieuwe bridge

- Per 3 stuks geleverd, inclusief Bridge
- Volt: 230
- Fitting: E27, max. 9 watt
- Dimbaar

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:03
Kan ik met de Philips Hue White and Color dezelfde wit tinten creeren als met de Ambiance?

• wpeterw
eymey schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:10:
Wat ook apart is, is het feit dat de drie dimmer switches in All4hue onder "sensors" twee keer zichtbaar zijn (dus in totaal 6 dimmer switches in mijn geval). De eerste variant heeft als naam, de naam die ik de switches in de Hue app heb gegeven. In de andere variant hebben de switches een volgnummer, waaronder de door Hue aangemaakte rules door All4hue worden gezien.......
Gebruik de "opruimen" functie in de Hue (gen2) app. Dat loste bij mij alle problemen (veroorzaakt door All4Hue) op.

PV Output

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
MrMuthafukka schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:21:
[...]
...
Ik ben net verhuisd en ben nog niet helemaal klaar maar ik heb wel inmiddels 2 inbouw dimmers aan mijn Hue bridge gekoppeld. De dimmers koppel je als een dimbare lamp. De bovenste wig is de directe bediening van de dimmer hetzelfde als een reguliere dimmer. Eventuele andere knoppen op de bedieningselementen zijn enkel in te stellen als scenes. Die knoppen kan je niet programmeren met je Hue app maar die werken direct als ZLL scene knop. Je stelt de knop open door hem 15 seconden ingedrukt te houden. Dan stel je met de hue app of willekeurige controller je lampen in drukt nog 1 keer kort op de knop en de scene is vast gelegd. Één groot nadeel, als je kamers hebt gedefineerd pakt de scene knop alle kamers mee in de scene omdat de knoppen het ZLL netwerk ziet als 1 netwerk. Het werkt dus niet met Touchlink zoals de Philips dimmer switch of een Lutron dimmer switch. Ik weet niet of de 4-voudige schakelaar te programmeren via Domoticz. Dat zou wel makkelijk zijn als er een controller voor zou zijn. Maar zo ver ben ik nog niet.

Ik hoop dat je hier wat mee kan en als ik wat ontdek wat nuttig kan zijn post ik het weer hier.
Top, ding komt vaak voorbij, maar niemand weet of het werkt d:)b
Vroeg me wel af wat je bedoelde met het niet houden aan de kamers. Bedoel je dat hij als het ware de huidige instellingen "jat" van alle lampen in huis en dat onder die knop hangt? En dus niet van alleen de situatie van een kamer?

• eymey
wpeterw schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:01:
[...]

Gebruik de "opruimen" functie in de Hue (gen2) app. Dat loste bij mij alle problemen (veroorzaakt door All4Hue) op.
Daar zat ik ook aan te denken. Echter, ik heb in All4hue ook wat scenes aangemaakt die ik dagelijks gebruik (en met instellingen die ik via de Hue app niet kan doen). En die wilde ik niet kwijtraken.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door de sensoren voor de betreffende Dimmer Switch te verwijderen, zowel de "named sensor" als z'n overeenkomstige "numbered sensor". Toen was hij in de Hue app ook verdwenen en heb ik de Dimmer Switch een reset gegeven, om 'm vervolgens weer toe te voegen.

Daarna kon ik hem ook weer de functies geven die ik gewend was.

Vervolgens heb ik de stoute schoenen aangetrokken en met zo weinig mogelijk aanpassingen toch weer geprobeerd de gewenste functionaliteit via All4Hue toe te voegen. De "off button press" actie die door Hue is aangemaakt, daar heb ik "off button short release" van gemaakt, wat er effectief ook toe leidt dat een korte druk de lamp gewoon direct uit laat gaan. En de "blink + timer" heb ik teogevoegd aan een "off button hold". En dat werkt nu ook _O_

Maar het was wel een bevalling op deze manier.

• vdpoorten
Een video van IFA van Philips Hue

Ze tonen de 3 verschillende producten:
- Hue White
- Hue Ambiance
- Hue Color Ambiance

https://www.facebook.com/huePhilips/videos/932744103524141/

• MrMuthafukka
jip_86 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:34:
[...]

Top, ding komt vaak voorbij, maar niemand weet of het werkt d:)b
Vroeg me wel af wat je bedoelde met het niet houden aan de kamers. Bedoel je dat hij als het ware de huidige instellingen "jat" van alle lampen in huis en dat onder die knop hangt? En dus niet van alleen de situatie van een kamer?
De scenes die je in kan stellen bedienen het complete zigbee netwerk waaraan het element gekoppeld is. Het is mij nog niet gelukt om enkel 1 Hue groep aan te spreken. De handleiding heeft het ook niet over groepen bedienen maar enkel over aangesloten apparaten binnen het netwerk.

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

zeroday schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:47:
[...]

hoe heb je dat gedaan?

Ik heb het nu zo staan

Dimmer 1
Initial Press
Button 1 push (next)
nachtlampje
Sleeptimer of group dimmer
1 lights off

dat zijn dus op die button 1 push 3 dingen onder elkaar.. een andere manier zag ik niet. Klopt dat?
aan een knop een sleeptimer toevoegen
zie: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/00ml106BTCYT0IIfyjkCFz9e/full.png

het blijft een mooie app :)

[ Voor 3% gewijzigd door ranzige pad op 08-09-2016 14:17 ]

HT & NAS & Inventaris

• wpeterw
Fietsbel schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:12:
[...]

Mooi! , iets voor in de openingspost :)
Ik heb nog steeds problemen met het bereik van de INNR GU10 lampen. Ik heb er twee op 1 slaapkamer, in een inbouw armatuur in een houten plafond. De INNR spots hangen 2.5 meter uit elkaar en er tussen hangt een hanglamp met een HUE LUX. De bridge hangt in dezelfde kamer op zo'n 3 meter van de dichtsbijzijnde INNR. De achterste INNR (dus op max 5m van de bridge) geeft regelmatig geen bereik.
Kortom: de INNR lampen zijn (hier) geen succes.

PV Output

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
MrMuthafukka schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:01:
[...]

De scenes die je in kan stellen bedienen het complete zigbee netwerk waaraan het element gekoppeld is. Het is mij nog niet gelukt om enkel 1 Hue groep aan te spreken. De handleiding heeft het ook niet over groepen bedienen maar enkel over aangesloten apparaten binnen het netwerk.
Ok, als je die knop instelt onthoud die dus van alle lampen hoe ze aan stonden? Of begrijp ik het verkeerd nu?

• MrMuthafukka
Ja klopt inderdaad. Maar ook onthoud die of er lampen uit stonden en zet de lampen dus ook uit als dat de opgeslagen scene is.

[ Voor 73% gewijzigd door MrMuthafukka op 08-09-2016 14:42 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ranzige pad schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:10:
[...]

aan een knop een sleeptimer toevoegen
zie: [afbeelding]

het blijft een mooie app :)
ok, dus eerst sleeptimer toevoegen endaarna bijv aangeven dat het een slaaplampje moet zijn?
maar in dit geval heb jij hem dus aan de uitknop hangen.
Terwijl ik wil dat als ik hem aan doe dat ie dan 10 minuten aan blijft en dan uitgaat en niet dat ik eerst op de uitknop moet drukken zodat ie na 10 minuten pas uit gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door zeroday op 08-09-2016 14:44 ]

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

zeroday schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:43:
[...]

ok, dus eerst sleeptimer toevoegen endaarna bijv aangeven dat het een slaaplampje moet zijn?
maar in dit geval heb jij hem dus aan de uitknop hangen.
Terwijl ik wil dat als ik hem aan doe dat ie dan 10 minuten aan blijft en dan uitgaat en niet dat ik eerst op de uitknop moet drukken zodat ie na 10 minuten pas uit gaat.
nee, kies de knop die je er voor wil gebruiken, kies new action en kies daar sleeptimer.

HT & NAS & Inventaris

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ranzige pad schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:54:
[...]

nee, kies de knop die je er voor wil gebruiken, kies new action en kies daar sleeptimer.
Top .. wat lopen te pielen en ja .... na 1 minuut ging die uit !! .. yeah ;-)

• eymey
MrMuthafukka schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:01:
[...]

Hmm, jammer.

De conclusie die ik hier dus uit kan trekken (correct me if I'm wrong), dat die Zigbee-LL schakelaars van BJ dus ook niet zichbaar worden voor de Hue Bridge. Dat is wel jammer, want als dat wel zo was had je de knoppen (bv. een links en rechts combinatie op een bepaalde rij) aan 1 groep of zelfs 1 lamp kunnen koppelen om bv. die lampen te dimmen :P
wpeterw schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:11:
[...]

Ik heb nog steeds problemen met het bereik van de INNR GU10 lampen. Ik heb er twee op 1 slaapkamer, in een inbouw armatuur in een houten plafond. De INNR spots hangen 2.5 meter uit elkaar en er tussen hangt een hanglamp met een HUE LUX. De bridge hangt in dezelfde kamer op zo'n 3 meter van de dichtsbijzijnde INNR. De achterste INNR (dus op max 5m van de bridge) geeft regelmatig geen bereik.
Kortom: de INNR lampen zijn (hier) geen succes.
Helaas moet ik dezelfde ervaring melden, maar dan met een E27 INNR lamp.

Het lijkt wel alsof de INNR lampen niet mee doen in het MESH netwerk, en er dus ook niet van profiteren.

Bij ons ligt, als experiment, de Bridge op de eerste verdieping omdat daar (bij het eerder genoemde bedlampje) een LivingWhites dimmer in gebruik is die problemen had toen de Bridge in de meterkast hing. Van de LivingWhites producten is bekend dat die niet aan het MESH netwerk mee doen (overigens heeft de livingwhites dimmer op de begane grond, en verstopt in het AV-meubel, nooit bereikproblemen 8)7 ).

Maar nu komt het: Op de begane grond hebben 3 "Hue White" lampn in een plafonniere altijd stroom. En die hebben ook prima bereik met de Hue Bridge op de eerste verdieping. Maar een INNR lamp, die krap 2 meter bij de drie HueWhite lampen hangt, zit geregeld zonder bereik. Eerst dacht ik dat dat mogelijk door de DimmerSwitches kon komen, dat die de Bridge soms niet goed weten te bereiken. Maar dat is het dus niet. Want ook vanuit de app reageert de INNR lamp regelmatig niet.

Lang verhaal kort: Het lijkt erop dat ook de INNR lampen alleen werken als ze een directe verbinding met de bridge kunnen krijgen.

Hierdoor vraag ik me overigens wel af hoe dit met Osram Lightify zou zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 08-09-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
Heb 7 INNR gu10 spots in de woonkamer en lichtstrip in de servervieskast. Deze werken allemaal prima via Hue. twee INNR gu10 in de keuken reageren wat minder maar die zitten in een metalenhuls van een spotarmatuur.

Gisteren een Osram Lightify RGB gardenspot aangesloten. Dit is even wat meer gedoe zie deze link: http://www.developers.mee...sram-lightify-philips-hue . Maar dan werkt het ook. Ik heb de spot in de schuur op het lichtnet aangesloten ruim 20 meter van de Hue bridge v1. Maar werkt feiloos. Van deze spot set ga ik nog wat meer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

eymey schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:34:

Lang verhaal kort: Het lijkt erop dat ook de INNR lampen alleen werken als ze een directe verbinding met de bridge kunnen krijgen.

Hierdoor vraag ik me overigens wel af hoe dit met Osram Lightify zou zijn.
het zou natuurlijk wel DE manier zijn van Philips om het gebruik van 3rd party lampen te ontmoedigen.
morgen komt mijn eerste Osram E14 lamp, bij uitblijven van Philips E14 die blijkbaar ook niet in de nieuwe lineup zitten. Dus we gaan het zien. Bridge hang in de meterkast op de BG, !4 lamp op de 1ste etage helemaal acher in het huis.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geertseb schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:48:
Heb 7 INNR gu10 spots in de woonkamer en lichtstrip in de servervieskast. Deze werken allemaal prima via Hue. twee INNR gu10 in de keuken reageren wat minder maar die zitten in een metalenhuls van een spotarmatuur.

Gisteren een Osram Lightify RGB gardenspot aangesloten. Dit is even wat meer gedoe zie deze link: http://www.developers.mee...sram-lightify-philips-hue . Maar dan werkt het ook. Ik heb de spot in de schuur op het lichtnet aangesloten ruim 20 meter van de Hue bridge v1. Maar werkt feiloos. Van deze spot set ga ik nog wat meer halen.
Heb je misschien een foto van de Garden-spots? Ik vind ze zelf wel mooi maar weet niet hoe ze er in werking uit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:13
geertseb schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:48:
Uit 1 van de replies van die link maak ik op dat je de Lightify gateway nodig hebt om de Lightify lampen goed werkend te krijg op een HUE bridge; klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
remmuz schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:34:
[...]

Uit 1 van de replies van die link maak ik op dat je de Lightify gateway nodig hebt om de Lightify lampen goed werkend te krijg op een HUE bridge; klopt dat?
Niet dat ik heb ervaren. Heb geen Lightify gateway. Gewoon de set gereset 5 x aan/uit met 5s en toen de api gestart en de 5 stappen doorlopen. Klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
Jochemd13 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:09:
[...]

Heb je misschien een foto van de Garden-spots? Ik vind ze zelf wel mooi maar weet niet hoe ze er in werking uit zien :)
Die maak ik vanavond wel even heb ze nog 'los' liggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertseb
Zie hier een paar foto's

Lightify tuin 1
Lightify tuin 2
Lightify tuin 3
:)

• funske
Ik heb het ook maar op een ander forum gezien:

Philips Hue Starter Pack (met Bridge 2.0) voor €116,54 @ Amazon.es

Have Fun Funske

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hoe voeg ik een dimmer switch toe aan de hue pro app? In settings kan ik nergens my devices zien.

Sterker nog, hoe krijg ik hem werkend? Lampje links boven op de switch knipperd. Maar hij doet niets. Kan hem niet aan of uitzetten, ook niet dimmen.

[ Voor 43% gewijzigd door JoeZuCK op 10-09-2016 14:29 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Pagina: 1 ... 23 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue