[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.736 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheffed
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Hoi Allemaal,

Sinds twee dagen heb ik nu de Philips Hue lampen in huis geïnstalleerd.
Het installeren is plug&play, zeer simpel!
En natuurlijk functioneel en erg leuk om mee te spelen.

Een klein overzicht voor jullie.
-
Hal. 1x white
Huiskamer. 3x color
Keuken, 3x gui10 Innr
Kantoor. 1x ledstrip, 1x white
Slaapkamer. 1x Ambiance
Overloop. 1x White

Ik wacht rustig af tot Philips haar sensors vrijgeeft op de markt, dan kan ik deze op de overloop en in de hal installeren.
Aan de andere kant vind ik het wel jammer dat je de lampen niet kunt syncen met je televisie, zonder vreemde apps oid, maar misschien komt er nog wel zoiets. Wij hebben bijvoorbeeld een smart-tv, het zou toch vrij makkelijk moeten zijn om zoiets op de achtergrond te laten draaien?

Waar kijken jullie naar uit, wat maken/doen jullie met de lichten en waar hopen jullie op in de toekomst met betrekking tot Philips Hue.

groetjes

ps; voordat ik het vergeet, wat vinden jullie van de nieuwe Hue app, ik las een hoop slechte verhalen over gen1, ik moet zeggen dat ik deze prima vind werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Cheffed op 28-08-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Voor wie nog een losse hue color lamp wil bijkopen: nu bij Conrad tijdelijk 49,95

https://www.conrad.nl/nl/...Dlamp1388647&m_id=1393381

Bij betalen met Ideal ook gratis verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
Meer info;
Philips' new Motion Sensor is priced at $39.95 and will be available from the Philips Hue website, Amazon.com, and Best Buy starting in October of 2016. The new Hue White and Color Ambiance A19 bulbs and the new BR-30 and GU-10 bulb variants will also be available in October.
http://www.macrumors.com/...hilips-hue-motion-sensor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar geen E14 :-(

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Wat is er precies nieuw aan de GU10 versie dan? Volgens mij is dat de enige versie die voor ons interessant is.

Ik word wel een beetje moe van de onkunde van Philips om een duidelijk beeld te scheppen van welke lampen nou precies wat doen. De naamgeving is nodeloos ingewikkeld en nieuwe versies krijgen weer nieuwe namen terwijl ze amper verschillen van hun voorganger. Voor een systeem dat verlichting makkelijker zou moeten maken, valt het me tegen hoe ingewikkeld hun marketingbeleid is.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:28
Op zich is het heel simpel, maar het komt omdat er nog veel oude versies rondslingeren op het internet. Van de Tweakers pricewatch word je om die reden ook niet blij omdat al die oude meuk er nog tussenstaat, en vaak ook nog wordt verkocht. Maar na enige research kom je er wel achter hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Maar nu blijkt een A19 lamp dus ook gewoon een E27 fitting te hebben volgens de Philips site: http://www2.meethue.com/n...-ambiance-starter-kit-a19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Sluuz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:01:
Maar nu blijkt een A19 lamp dus ook gewoon een E27 fitting te hebben volgens de Philips site: http://www2.meethue.com/n...-ambiance-starter-kit-a19
Ja, dit zijn dus lampen die verschillende daglichtkleuren aankunnen maar niet het hele RGB spectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:01:
BR-30 heeft ook een E27-fitting, trouwens (of E26 in de VS)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 29-08-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Blijkbaar is het allemaal logisch.

Ben ik dan de enige die het ook raar vind dat ze blijkbaar een persbericht de deur uit doen, maar hun eigen site er niet op voorbereiden? Er is niks te vinden over de motion sensor of de nieuwe lampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 15:57
Sluuz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:59:
Wat is er precies nieuw aan de GU10 versie dan? Volgens mij is dat de enige versie die voor ons interessant is.

Ik word wel een beetje moe van de onkunde van Philips om een duidelijk beeld te scheppen van welke lampen nou precies wat doen. De naamgeving is nodeloos ingewikkeld en nieuwe versies krijgen weer nieuwe namen terwijl ze amper verschillen van hun voorganger. Voor een systeem dat verlichting makkelijker zou moeten maken, valt het me tegen hoe ingewikkeld hun marketingbeleid is.
Zoals ik het lees in de Engelse tekst kan de nieuwe A19 (E27) lamp voortaan een breder kleuren spectrum weergeven en komt er blijkbaar (eindelijk?) een witte versie van de GU10?

Philips is introducing updated Hue White and Color Ambiance A19 bulbs that feature richer greens and blues, a feature Hue owners have long desired. The new bulbs offer bolder, brighter colors than existing bulbs.

Two new Philips Hue White Ambiance bulb extensions are also available, including BR-30 and GU-10 variants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Sluuz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:14:
Blijkbaar is het allemaal logisch.

Ben ik dan de enige die het ook raar vind dat ze blijkbaar een persbericht de deur uit doen, maar hun eigen site er niet op voorbereiden? Er is niks te vinden over de motion sensor of de nieuwe lampen...
De Sensor en lampen zijn voorlopig nog niet beschikbaar, dus dat zal nog wel komen op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
Dat er ook nieuwe "white" gu10-spotjes aan komen is een begin! :). Dat kan hier nog wel van pas gaan komen.

Toch ben ik over het "White Ambiance" concept inmiddels wel ietsje minder enthousiast geworden.

Het is me nog niet gelukt om bij ons in huis de "White Ambiance" lamp, die ik een poosje terug eens heb aangeschaft om uit te proberen, een nuttige toepassing te geven.

Wat mij vooral irriteert is de toch behoorlijk zichtbare 'PWM-flicker' op bijna alle lichtsterktes, behalve voluit. En op Neutraalwit (4000k) en hoger vind ik het licht toch vrij snel 'onnatuurlijk' of 'kil' worden.

Nou is neutraalwit natuurlijk sowieso al anders dan warmwit, waar we aan gewend zijn. Maar ik ken ook 'reguliere' neutraalwit (4000K) ledlampen en die geven dan gewoon een heel helder, sprankelend wit licht met ook een goede kleurweergave.

Maar bij de White Ambiance houd ik het gevoel dat er iets in het spectrum niet klopt. Of dat komt omdat ze op 4000k en hoger eigenlijk net niet helder genoeg zijn, geen idee.

Ook vraag ik me af of het al iemand is gelukt om de White Ambiance lampen, in combinatie met de dimmer switch, zo in te stellen dat, wanneer je de dimmer switch gebruikt om de lamp te dimmen, hij ook het licht in stapjes 'warmer' maakt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Argh! Dus voordat ik mijn doos lampen überhaupt allemaal een plaats heb gegeven kan ik ze weer gaan vervangen voor bolletjes die wel alle kleuren kunnen. :D

* Gonadan wacht wel even praktijkervaringen af.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 09:26
Ik heb op de bovenverdieping 4 inbouwspots geplaatst met Innr GU10 lampjes. Om te pairen moest ik de bridge op minder dan een meter van de lamp houden. Koppelen van de Philips dimmer ging probleemloos. Nu de bridge echter weer op z'n originele plek staat is er geen verbinding meer met de Innr spots. De verdiepingsvloer is van hout. Want zijn jullie ervaringen met de range van Innr lampen ? Is een 2e bridge een oplossing ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
nieuws: Philips brengt in november bewegingsdetector uit voor Hue-lampen

39,95 valt me mee, helemaal als het werk zoals beloofd. Gaan er 1 a 2 van komen gok ik :) benieuwd of het bereik van 5 meter voldoende is voor bijvoorbeeld gebruik in een gang, en of je er meerdere kan laten samenwerken. Dus van 1 kamer via de gang naar de woonkamer, dat het licht dan ook weer achter je uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wpeterw schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:44:
Ik heb op de bovenverdieping 4 inbouwspots geplaatst met Innr GU10 lampjes. Om te pairen moest ik de bridge op minder dan een meter van de lamp houden. Koppelen van de Philips dimmer ging probleemloos. Nu de bridge echter weer op z'n originele plek staat is er geen verbinding meer met de Innr spots. De verdiepingsvloer is van hout. Want zijn jullie ervaringen met de range van Innr lampen ? Is een 2e bridge een oplossing ?
Wij hebben een vergelijkbare opzet:
- 3 innr spots in de inloopkast 1e verdieping
- bridge in de tvkast begane grond.

Maar nu zit toevallig de inloopkast direct boven de tv kast, waardoor het e.e.a. prima werkt.

PS. Ik heb 'speciaal' een armatuur met 1 voor 1 de innr spots naast de bridge gehouden om te pairen en daarna de innr spots in de uiteindelijke armatuur gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
Gaat die sensor werken op de oude bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

deBennie schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:25:
Gaat die sensor werken op de oude bridge?
Zie geen reden waarom niet.
Ik hoop dat je de sensor ook puur voor licht kan gebruiken (dus niet alleen bij beweging aan, maar puur op hoveelheid Lux)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 08:33
Crazyanz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:20:
nieuws: Philips brengt in november bewegingsdetector uit voor Hue-lampen

39,95 valt me mee, helemaal als het werk zoals beloofd. Gaan er 1 a 2 van komen gok ik :) benieuwd of het bereik van 5 meter voldoende is voor bijvoorbeeld gebruik in een gang, en of je er meerdere kan laten samenwerken. Dus van 1 kamer via de gang naar de woonkamer, dat het licht dan ook weer achter je uit gaat.
Heeft de bewegingsdetector een vaste stroombron nodig? Of werkt ie zoals de Hue Tap?
Dit zou wel van pas kunnen komen in de inkomhal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Drwho1 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Heeft de bewegingsdetector een vaste stroombron nodig? Of werkt ie zoals de Hue Tap?
Dit zou wel van pas kunnen komen in de inkomhal.
2 AAA batterijen.

http://www.iculture.nl/nieuws/philips-hue-bewegingssensor/

[ Voor 10% gewijzigd door Fly-guy op 29-08-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 08:33
Handig!

Maar wat lees ik:
Het accessoire combineert twee functies: bewegings- en lichtsensor. Als er in een ruimte onvoldoende licht is, schakelt de sensor de lampen automatisch aan. Het effect is dat je uiteindelijk minder energie verbruikt, verwacht Philips.
Waarom zou ik nou willen dat mijn licht in de gang automatisch aanschakelt bij onvoldoende licht? Dan ga je niet minder energie verbruiken maar net meer... :?
Moet enkel aan als ik er langskom, logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:52:
[...]

Wij hebben een vergelijkbare opzet:
- 3 innr spots in de inloopkast 1e verdieping
- bridge in de tvkast begane grond.

Maar nu zit toevallig de inloopkast direct boven de tv kast, waardoor het e.e.a. prima werkt.

PS. Ik heb 'speciaal' een armatuur met 1 voor 1 de innr spots naast de bridge gehouden om te pairen en daarna de innr spots in de uiteindelijke armatuur gedaan...
Dat is vrijwel dezelfde situatie als bij mij: bridge in een kast in de woonkamer, de INNR spots hangen in de slaapkamer er recht boven. Kan ik zondermeer een 2e bridge plaatsen ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:19
Drwho1 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:33:
[...]

Handig!

Maar wat lees ik:

[...]

Waarom zou ik nou willen dat mijn licht in de gang automatisch aanschakelt bij onvoldoende licht? Dan ga je niet minder energie verbruiken maar net meer... :?
Ik denk dat je kunt kiezen wat je wilt.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
wpeterw schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:44:
Een extra hue lamp halverwege de bridge en je spots zou misschien een optie kunnen zijn. De lampen verspreiden het signaal ook weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Handig!

Maar wat lees ik:

[...]

Maar dan wil je juist niet dat-ie aanschakelt als er al genoeg licht is, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Handig!

Maar wat lees ik:

[...]

Hopelijk bedoelen ze dat bij daglicht en beweging de lampen niet aangaan maar bij donker en beweging wel.
Daarnaast hoop ik ook op een mogelijkheid dat hij zo in te stellen is dat er bij weinig licht bepaalde lampen aan gaan.

De eerste optie gaat dan in de gang (uiteraard niet altijd licht nodig), tweede optie in de woonkamer waarbij het licht aangaat als het te donker wordt. (Bijna alle avonden is er wel iemand thuis.)
Voor het laatste heb ik nu een trigger op zonsondergang gezet, maar met bewolkt weer is het veel vroeger donker waardoor dat systeem niet altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb hier thuis nog 3 Hue's ''over''. Hopelijk kan ik er 2 in de gang op 1ste en 2e etage hangen en dat die nieuwe sensor er dan voor zorgt dat bijv 's nachts als ik naar het toilet moet, de lamp vanzelf aan gaat voor ong 1 minuut en dan weer ook vanzelf uit.

Of verwacht ik nu teveel van die nieuwe sensor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdpoorten
@geert dit is inderdaad mogelijk dan.

Zelf zat ik hier al lang op de wachten. O.a. voor mijn ledstrip die door mijn gehele gang loopt. Bij ..% lumen aangaan naar 20% lichtsterkte en daarna bij beweging voor 1 minuut naar bv. 80% lichtsterkte.

Tussen 23:00 en 6:00 bij beweging voor 30 sec. naar 15% lichtsterkte op blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
Fly-guy schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:02:
Hopelijk bedoelen ze dat bij daglicht en beweging de lampen niet aangaan maar bij donker en beweging wel.
Ik had het vanochtend even nagevraagd. De sensor activeert Hue indien het voldoende donker en er beweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Kan je ook instellen dat hij volledig fungeert als een lichtsensor? Dus ongeacht of er beweging is: lampen aan als het donker genoeg wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vdpoorten schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:26:
@geert dit is inderdaad mogelijk dan.

Zelf zat ik hier al lang op de wachten. O.a. voor mijn ledstrip die door mijn gehele gang loopt. Bij ..% lumen aangaan naar 20% lichtsterkte en daarna bij beweging voor 1 minuut naar bv. 80% lichtsterkte.

Tussen 23:00 en 6:00 bij beweging voor 30 sec. naar 15% lichtsterkte op blauw.
Wow! Nice

Bedankt voor je heldere uitleg. Lijkt me echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Nuevocasa schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:55:
[...]

Een extra hue lamp halverwege de bridge en je spots zou misschien een optie kunnen zijn. De lampen verspreiden het signaal ook weer verder.
Dus een HUE lamp transporteert ook het signaal van een een INNR lamp ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

wpeterw schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

Als die te koppelen is lijkt me het het proberen waard. De lamp ertussen hoeft niet te branden maar moet wel spanning hebben.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burningbjorn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 17:26
Meer info over de motion sensor op de meethue site: http://www2.meethue.com/nl-nl/motion-sensor

[ Voor 8% gewijzigd door burningbjorn op 29-08-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
[...]

Handig!

Maar wat lees ik:

[...]

Licht schakelt aan bij beweging EN onvoldoende licht, kortom als je midden op de dag langs loopt blijft je licht lekker uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Toch blijf ik bij andere oplossingen voor sensoren denk ik. Want hoe lang blijft het aan? Is de lichtmeting aan/uit of in lux zodat je ook je scenes in stappen feller kunt zetten? Etc.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50
Gonadan schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:03:
Toch blijf ik bij andere oplossingen voor sensoren denk ik. Want hoe lang blijft het aan? Is de lichtmeting aan/uit of in lux zodat je ook je scenes in stappen feller kunt zetten? Etc.
Ik ga ervan uit dat deze apparaatjes in de Hue API als een sensor beschikbaar zijn (zoals nu al de Tap, Dimmer en de generieke sensoren die je zelf kunt activeren), en dat de Hue App dan zogenaamde Rules maakt die doen wat je verwacht op basis van variabelen lichtsterkte en aanwezigheidsdetectie. Je kunt dan, net als voor de Tap en Dimmer, ook complexere Rules en Schedules maken omdat verder te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Er staat nu ook meer informatie op de website

http://www2.meethue.com/nl-nl/motion-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ralphm schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:18:
Ik ga ervan uit dat deze apparaatjes in de Hue API als een sensor beschikbaar zijn (zoals nu al de Tap, Dimmer en de generieke sensoren die je zelf kunt activeren), en dat de Hue App dan zogenaamde Rules maakt die doen wat je verwacht op basis van variabelen lichtsterkte en aanwezigheidsdetectie. Je kunt dan, net als voor de Tap en Dimmer, ook complexere Rules en Schedules maken omdat verder te tweaken.
Dat hoop ik ook, maar de vraag blijft staan. Wat voor sensoren worden het? Dag/nacht zoals in de tekst of daadwerkelijk Lux? Dat is nogal een verschil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
In de product beschrijving heeft het over "Passief InfraRood (PIR) met instelbare gevoeligheid" en dat je de lichtgevoeligheid via de app kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
wpeterw schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

INNR ken ik verder niet, maar ik weet wel hoe meer lampen hoe groter het netwerk wordt. Dus bijvoorbeeld een Hue lamp halverwege je bridge en de lampen die geen bereik hebben kan helpen.
Zie ook http://www.beaumotica.nl/...lips-hue-bridge-en-lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvR1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17
ucsdcom schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:33:
Voor wie nog een losse hue color lamp wil bijkopen: nu bij Conrad tijdelijk 49,95

https://www.conrad.nl/nl/...Dlamp1388647&m_id=1393381

Bij betalen met Ideal ook gratis verzending.
Bedankt voor de tip, had er net 3 nodig. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Kwam net nog een handige app tegen. Ben hem nu aan het uitproberen. De app is zoals ik lees nog in ontwikkeling maar ziet er goed uit
https://triggi.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Timmy schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:50:
In de product beschrijving heeft het over "Passief InfraRood (PIR) met instelbare gevoeligheid" en dat je de lichtgevoeligheid via de app kan aanpassen.
PIR is de bewegingsensor. Instelbare gevoeligheid is prettig, maar wel als je meer kan dan alleen gevoeligheid. Bijvoorbeeld het aantal bewegingen, cooldown, afstand, etc.

Lichtgevoeligheid aanpassen klinkt alsof je een drempelwaarde moet instellen wat de grens tussen dag en nacht bepaalt, een beetje zoals de KlikAanKlikUit lichtmeters. Als dat zo is dan hoef ik hem echt niet, ik wil een daadwerkelijke waarde hebben.

Helaas klinkt het voor mij nog steeds als een simpele sensor die het Hue assortiment moet opleuken, maar als je echt wat wilt kan je beter bij de gerenommeerde domoticamerken blijven. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:45:
[...]

PIR is de bewegingsensor. Instelbare gevoeligheid is prettig, maar wel als je meer kan dan alleen gevoeligheid. Bijvoorbeeld het aantal bewegingen, cooldown, afstand, etc.

Lichtgevoeligheid aanpassen klinkt alsof je een drempelwaarde moet instellen wat de grens tussen dag en nacht bepaalt, een beetje zoals de KlikAanKlikUit lichtmeters. Als dat zo is dan hoef ik hem echt niet, ik wil een daadwerkelijke waarde hebben.

Helaas klinkt het voor mij nog steeds als een simpele sensor die het Hue assortiment moet opleuken, maar als je echt wat wilt kan je beter bij de gerenommeerde domoticamerken blijven. :)
Mijn vermoeden is dat je een bepaald lichtniveau/drempelwaarde in kunt stellen, is het er onder en beweging dan licht aan voor x aantal minuten. Zijn die x aantal minuten op dan gaat de verlichting uit. Als er weer beweging wordt gedetecteerd in die x aantal minuten en het lichtniveau is nog steeds onder de drempelwaarde dan wordt de timer gereset en begint het tellen opnieuw. Werkt eenvoudig en redelijk full proof voor de leek.

Voor mijn verlichting zou ik dit voldoende vinden, mits de batterijen het een tijdje volhouden en bij voorkeur op oplaadbare batterijen. Het enige wat ik dan nog zou wensen is dat mijn Domotica oplossing de 'motion' trigger kan opvangen als is dat voor mij niet een must.

Ik gebruik nu meerdere Aeon Labs Multi Sensors voor het zelfde op bijna dezelfde manier, dus echt veel functionaliteit zou ik niet verliezen. De temp/hum sensoren die er in zitten gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:27:
Mijn vermoeden is dat je een bepaald lichtniveau/drempelwaarde in kunt stellen, is het er onder en beweging dan licht aan voor x aantal minuten. Zijn die x aantal minuten op dan gaat de verlichting uit. Als er weer beweging wordt gedetecteerd in die x aantal minuten en het lichtniveau is nog steeds onder de drempelwaarde dan wordt de timer gereset en begint het tellen opnieuw. Werkt eenvoudig en redelijk full proof voor de leek.
Ik vermoed het zelfde. De doorsnee Hue gebruiker zal hier mee geholpen zijn en voor de mensen die de API gebruiken zijn er betere/geavanceerdere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:20

KoudeAardbei

Moderator

Bij Conrad de Hue Starterkit RGBW nu 159,-

https://www.conrad.nl/nl/...27-10-w-rgbw-1388646.html

EDIT:
Keek bij verkeerde pricewatch item (189,-). Dus was blijkbaar bij Bol.com al zo voordelig :+

[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 31-08-2016 16:42 . Reden: Referral URL weggehaald, URL zonder referral teruggezet ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 17:11
" Dus een HUE lamp transporteert ook het signaal van een INNR lamp ? "

Heb sinds een week een starter kit met 2x white ambiance, 1 lightstrip plus en een innr gu10.
Mijn configuratie: badkamer 1x white ambiance, de rest in de woonkamer.
De innr spot even op zolder geplaats (2 beton vloeren van woonkamer en bridge verwijderd).
Zolang de badkamer hue spanning heeft werkt de spot op zolder.

Ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:39:
[...]

Ik vermoed het zelfde. De doorsnee Hue gebruiker zal hier mee geholpen zijn en voor de mensen die de API gebruiken zijn er betere/geavanceerdere alternatieven.
Ik vraag me af of het echt beter is. Het ligt ook aan wat je doel is met die sensor. Als het enkel is voor het aansturen van Hue lampen, dan is dit misschien wel de beste sensor voor dat specifieke doel.

Neemt verder niet weg dat andere sensoren flexibeler 'kunnen' zijn, maar je zult daarvoor ook iets van een domotica oplossing moeten hebben. Heb je die niet dan is die Hue sensor misschien best een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:27:
Dat is dus precies wat ik beschrijf. :)
Voor mijn verlichting zou ik dit voldoende vinden, mits de batterijen het een tijdje volhouden en bij voorkeur op oplaadbare batterijen. Het enige wat ik dan nog zou wensen is dat mijn Domotica oplossing de 'motion' trigger kan opvangen als is dat voor mij niet een must.

Ik gebruik nu meerdere Aeon Labs Multi Sensors voor het zelfde op bijna dezelfde manier, dus echt veel functionaliteit zou ik niet verliezen. De temp/hum sensoren die er in zitten gebruik ik niet.
Het voordeel is wel dat ze op AA kunnen, dan kan je er gewoon eneloops in gooien.

Voor mij persoonlijk is dit niet afdoende, vandaar dat ik er ook kritisch naar kijk. Ik wil de intensiteit van de verlichting omgekeerd evenredig laten zijn met de lichtsterkte van buiten. Dat red je niet met een binaire lichtmeting.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:17:
Ik vraag me af of het echt beter is. Het ligt ook aan wat je doel is met die sensor. Als het enkel is voor het aansturen van Hue lampen, dan is dit misschien wel de beste sensor voor dat specifieke doel.
Tja, dan kan je altijd redeneren dat iets niet beter is als je het potentieel niet gebruikt. Uitgebreide domoticasensoren met beweging- en lichtmeting zijn echt beter. Niet alleen qua instelmogelijkheden en meting, maar ook qua specificaties van gevoeligheid. Dat kan je al uit de gegevens halen.

Dat maakt de Hue variant niet slecht overigens, dat wil ik absoluut niet beweren. Maar hij zal niet voor iedereen voldoen, ik ben bang dat hij relatief simpel is.
Neemt verder niet weg dat andere sensoren flexibeler 'kunnen' zijn, maar je zult daarvoor ook iets van een domotica oplossing moeten hebben. Heb je die niet dan is die Hue sensor misschien best een goede oplossing.
Uiteraard, maar Hue is dan ook niet voor één doelgroep gemaakt. Dat zie je al terug in mensen die alleen de app gebruiken of ook verder gaan met de devtools

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

berto52 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:10:
" Dus een HUE lamp transporteert ook het signaal van een INNR lamp ? "

Heb sinds een week een starter kit met 2x white ambiance, 1 lightstrip plus en een innr gu10.
Mijn configuratie: badkamer 1x white ambiance, de rest in de woonkamer.
De innr spot even op zolder geplaats (2 beton vloeren van woonkamer en bridge verwijderd).
Zolang de badkamer hue spanning heeft werkt de spot op zolder.

Ja dus.
Mooi! , iets voor in de openingspost :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dat ziet er interessant uit!

Veel instellingsmogelijkheden!

Zeker hier in huis waar we nu een nachtlampje met bewegingsdetector hebben, die kan nu dus de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:11:

Tja, dan kan je altijd redeneren dat iets niet beter is als je het potentieel niet gebruikt. Uitgebreide domoticasensoren met beweging- en lichtmeting zijn echt beter. Niet alleen qua instelmogelijkheden en meting, maar ook qua specificaties van gevoeligheid. Dat kan je al uit de gegevens halen.
Ik heb twee Aeon Labs Smart Sensor 6 hangen, één in de woonkamer en één in de eetkamer. Nu heeft zo'n smart sensor een bereik van 0 tot 1000 lux. Voor mij had het bereik ook 0-10 lux mogen zijn, want mijn verlichting gaat aan bij <3 lux en weer uit bij >10 lux. Volgens de specificaties zou hij dan vast beter kunnen zijn dan de Hue sensor, echt heel briljant vind ik de lux meting van de Aeon Labs sensoren ook niet. De fibaro oogjes doen het dan wat beter, maar dat ziet zo rond <10 aan en >20 weer uit. De rest van het bereik gebruik ik zelf niet, al zijn er natuurlijk zat anderen die het extra bereik misschien wel gebruiken.

Neemt niet weg, dat ik nog meer dingen doe met de Aeon Labs sensor. Juist omdat ik hem gekoppeld heb in een Domotica systeem. Als ik echter puur kijk naar het 'aan' en 'uit' schakelen van verlichting zie ik nog weinig voordelen van een 'domotica' sensor boven de hue sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou denk eens aan de fijnafstelling van bewegingsdetectie. Mijn kaku PIR's hebben de simpele variant, dan is het of ze zien ook mijn katten, of ze herkennen je niet eens van >3 meter. :D
De Fibaro's zijn dan een heel stuk prettiger af te stellen.

Maar goed, ik ben het met je eens dat de meeste consumenten niet zo zullen mierenneuken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:42:
Nou denk eens aan de fijnafstelling van bewegingsdetectie. Mijn kaku PIR's hebben de simpele variant, dan is het of ze zien ook mijn katten, of ze herkennen je niet eens van >3 meter. :D
De Fibaro's zijn dan een heel stuk prettiger af te stellen.

Maar goed, ik ben het met je eens dat de meeste consumenten niet zo zullen mierenneuken. :P
Dat heb je gelijk in. Nu heb ik zelf geen huisdieren dus staan ze bij mij op max dus heb daar nooit echt rekening mee gehouden.
Zoals het nu lijkt ga ik denk ik één aanschaffen voor de eetkamer verlichting.Bevalt het prima, dan kan ik die Aeon Labs voor iets anders gebruiken. Werkt het niet.. tja, .. de WC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Toilet inderdaad, daar heb ik kaku hangen want dat maakt weinig uit. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Ik heb net een Bridge, en ook al twee bulbs die tot nu toe door hue dimmers worden aangestuurd. De hue Bridge kan geen lampen vinden.... Kan het zijn dat ik ze eerst moet 'loskoppelen' van de hue dimmers? Zo ja: hoe?

Edit: YouTube: Philips Hue - How to unpair a lamp from your Wireless Dimming Kit or...
OK, unpaired... Maar de Bridge vind nog steeds niks... :(

[ Voor 39% gewijzigd door S0epkip op 30-08-2016 19:28 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
S0epkip schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:18:
Ik heb net een Bridge, en ook al twee bulbs die tot nu toe door hue dimmers worden aangestuurd. De hue Bridge kan geen lampen vinden.... Kan het zijn dat ik ze eerst moet 'loskoppelen' van de hue dimmers? Zo ja: hoe?
Als het goed is heb je een handleiding bij de remote gekregen.

Zo niet, ga naar apparaten bij de instellingen en voeg de remote toe. Als het goed is neemt hij de lampen gelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Ik moest perse "lights" toevoegen in de initial setup, maar inmiddels is het gelukt met het invullen van serials.

Hmmm... De dimmers doen nu niks meer als de Bridge offline is. Is dat anders als ik de lamp eerst pair met de dimmer en vervolgens de dimmer met lamp aan de Bridge?

[ Voor 42% gewijzigd door S0epkip op 31-08-2016 08:32 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroengr0ter
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-11-2021
Sinds gisteren trotse bezitter van een Hue pakket. Waanzinnig. Heb alleen een vraag, hopelijk kan iemand me helpen:

Mijn opzet thuis qua netwerk is een Ziggo Modem (EVW3200, WiFi functie uitgeschakeld) waarop bedraad een Airport Extreme is aangesloten. Tijdens de installatie gisteren heb ik de Bridge op de Airport aangesloten tijdens de configuratie. Alles werkt. Alleen kwam ik er toen pas achter (noob) dat de bridge geen WiFi heeft en dus met een ethernetkabel aangesloten moet blijven zitten op de router. Nu is het punt dat ik daar geen stopcontact heb (router zit met verlengd snoer aangesloten).

Voordat ik allerlei kabels en goten ga aanleggen wilde ik graag het volgende weten;

Kan ik de Bridge ook direct op mijn Ziggo MODEM aansluiten in de meterkast (waarvan dus bewust de WiFi functie is uitgezet) of gaat dat niet werken?

Heel erg bedankt voor de moeite!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
S0epkip schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:32:
Ik moest perse "lights" toevoegen in de initial setup, maar inmiddels is het gelukt met het invullen van serials.

Hmmm... De dimmers doen nu niks meer als de Bridge offline is. Is dat anders als ik de lamp eerst pair met de dimmer en vervolgens de dimmer met lamp aan de Bridge?
De dimmers zitten of in een apart netwerk met een paar lampen, of ze schakelen via de bridge de lampen. Allebei kan niet. Een van de redenen is dat je regels kunt hangen achter de dimmer.Als de bridge offline is is de dimmer dat ook

[ Voor 46% gewijzigd door arjandijk162 op 31-08-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
jeroengr0ter schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:56:
Sinds gisteren trotse bezitter van een Hue pakket. Waanzinnig. Heb alleen een vraag, hopelijk kan iemand me helpen:

Mijn opzet thuis qua netwerk is een Ziggo Modem (WiFi functie uitgeschakeld) waarop bedraad een Airport Extreme is aangesloten. Tijdens de installatie gisteren heb ik de Bridge op de Airport aangesloten tijdens de configuratie. Alles werkt. Alleen kwam ik er toen pas achter (noob) dat de bridge geen WiFi heeft en dus met een ethernetkabel aangesloten moet blijven zitten op de router. Nu is het punt dat ik daar geen stopcontact heb (router zit met verlengd snoer aangesloten).

Voordat ik allerlei kabels en goten ga aanleggen wilde ik graag het volgende weten;

Kan ik de Bridge ook direct op mijn Ziggo MODEM aansluiten in de meterkast (waarvan dus bewust de WiFi functie is uitgezet) of gaat dat niet werken?

Heel erg bedankt voor de moeite!!
Geen probleem, kies alleen we een goede plek uit, zodat de Bridge je lampen kan bereiken. Een meterkast is niet de beste ruimte voor een zender/ontvanger.

Overigens zie ik weinig problemen om een stekkerblok aan een verlengsnoer te hangen als hier een paar apparaten aan hangen die elk minder dan 5 watt trekken. Het is niet alsof je 4 stofzuigers tegelijk aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroengr0ter
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-11-2021
arjandijk162 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:00:
[...]

Geen probleem, kies alleen we een goede plek uit, zodat de Bridge je lampen kan bereiken. Een meterkast is niet de beste ruimte voor een zender/ontvanger.

Overigens zie ik weinig problemen om een stekkerblok aan een verlengsnoer te hangen als hier een paar apparaten aan hangen die elk minder dan 5 watt trekken. Het is niet alsof je 4 stofzuigers tegelijk aansluit.
Dank voor je snelle reactie. Mijn router hangt in het trapgat en is lelijk om daar een stekkerdoos achter te hangen.

Waar het mij om gaat (heb niet veel verstand van netwerken) is of de bridge hetzelfde "werkt" als het op de wifi loze modem is aangesloten of op de Wifi router... Hoop niet dat dit onvoorstelbaar dom klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
jeroengr0ter schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:02:
[...]

Dank voor je snelle reactie. Mijn router hangt in het trapgat en is lelijk om daar een stekkerdoos achter te hangen.

Waar het mij om gaat (heb niet veel verstand van netwerken) is of de bridge hetzelfde "werkt" als het op de wifi loze modem is aangesloten of op de Wifi router... Hoop niet dat dit onvoorstelbaar dom klinkt...
Dat ligt eraan hoe het netwerk is ingesteld. Als je wifirouter echt als router werkt dan kun je daar de bridge niet aan hangen, want dan zitten jou telefoons en tablets niet in hetzelfde netwerk en kun je de Hue set slecht bedienen.

Als het Ziggo modem als router werkt en het wifiapparaat als accesspoint dan zit alles wel in hetzelfde netwerk en kun je op je router aansluiten.

Als aan het wifi hangt, kun je dan de ziggo router benaderen? Dan is de kans groot op de laatste situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:37:
Ik heb twee Aeon Labs Smart Sensor 6 hangen, één in de woonkamer en één in de eetkamer. Nu heeft zo'n smart sensor een bereik van 0 tot 1000 lux. Voor mij had het bereik ook 0-10 lux mogen zijn, want mijn verlichting gaat aan bij <3 lux en weer uit bij >10 lux. Volgens de specificaties zou hij dan vast beter kunnen zijn dan de Hue sensor, echt heel briljant vind ik de lux meting van de Aeon Labs sensoren ook niet. De fibaro oogjes doen het dan wat beter, maar dat ziet zo rond <10 aan en >20 weer uit. De rest van het bereik gebruik ik zelf niet, al zijn er natuurlijk zat anderen die het extra bereik misschien wel gebruiken.

Neemt niet weg, dat ik nog meer dingen doe met de Aeon Labs sensor. Juist omdat ik hem gekoppeld heb in een Domotica systeem. Als ik echter puur kijk naar het 'aan' en 'uit' schakelen van verlichting zie ik nog weinig voordelen van een 'domotica' sensor boven de hue sensor.
Apart, heb je ze in een heel donker hoekje hangen of zo? Mijn Fibaro heeft op de overloop al een range van 0 tot 200. Of bedoel je dat je pas met licht wilt schakelen als het heel erg donker is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 14:30
Amazon heeft de starterset in de aanbieding: https://www.amazon.de/gp/...ackage_type_1472652354023

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Apart, heb je ze in een heel donker hoekje hangen of zo? Mijn Fibaro heeft op de overloop al een range van 0 tot 200. Of bedoel je dat je pas met licht wilt schakelen als het heel erg donker is?
Nee, dat valt eigenlijk best wel mee.. Overdag registreren ze zo'n 400/500 lux. Het omgang punt van wanneer ik de verlichting aan en weer uit wil hebben zit in die eerste 10 lux.. Ik had graag gewild dat de sensor gevoeliger was zodat ik bijvoorbeeld kon schakelen met <20 aan, >100 uit ipv mijn huidige waarden.

Nu heb ik wel eens het gevoel dat 5 net iets te donker is, maar 6 weer net iets te licht. Het kan wat mierenneuken zijn, maar een beetje meer 'range' zou wel fijn geweest zijn.Ik red me er verder wel mee, daar niet van.

Het fibaro ook is wat dat betreft iets beter, maar die kan niet aan het stroom al heb ik wel een omgebouwde die wel aan het stroom zit in de kast liggen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ja lux blijft lux, dus gevoeliger maakt de schaal niet anders. Hooguit als je met tienden kunt gaan werken. Persoonlijk zou ik eerder met het buitenlicht gaan werken, dat heeft een veel breder gebied en direct effect op binnen. Dan kan je preciezer werken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 16:15
Is er eigenlijk een manier om via de pc te meten wat de lichtsterkte zodat je via je pc alles kan bedienen en actie kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, sprong in het diepe genomen en zo'n Osram Lightify E14 geprobeerd.
Zoeken moet met lampfinder.jar, maar dat werkte heel behoorlijk en in 5 minuten was het aangesloten :)

Nu voor weer een andere lamp zo'n livingwhites-oplossing regelen ...

Het is suf dat Philips Hue geen
* stekker
* E14
* En vast nog meer dingen
heeft! Ik snap dat echt niet. Aan de techniek ligt het niet, dus waarom ze het niet doen is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

arjandijk162 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:00:
[...]

Dat argument gaat eigenlijk vooral op voor wifi access points. Hue (ZigBee) maakt een mesh netwerk. Je hoeft er dus alleen voor te zorgen dat er minimaal 1 lamp binnen 10 meter oid van je bridge zit, die lamp kan dan het signaal weer doorgeven aan andere lampen die zich verder van de bridge bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Voor in mijn hal heb ik 2 Innr GU10 spots aangeschaft.

Deze heb ik ook kunnen vinden in mijn Hue app, waar ik hem ook mee kan bedienen.
Ik gebruik echter ook vaak mijn Livingcolors 2 remote om de lampen te bedienen.

Normaal kan ik de lampen aan deze afstandsbediening koppelen door deze dichtbij de nieuwe lamp te houden en 10 seconden op " I " te drukken. De lamp knippers vervolgens en is gekoppeld.

Met de 2 Innr spots krijg ik dit echter niet voor elkaar. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CyBeRSPiN schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:26:
Dat argument gaat eigenlijk vooral op voor wifi access points. Hue (ZigBee) maakt een mesh netwerk. Je hoeft er dus alleen voor te zorgen dat er minimaal 1 lamp binnen 10 meter oid van je bridge zit, die lamp kan dan het signaal weer doorgeven aan andere lampen die zich verder van de bridge bevinden.
Tenzij je gaat mixen met die 'friends of hue' spullen die nog op smartlink werken, dan moet je wel even opletten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
precies, en ik heb ook niet het idee dat de dimmers meshen. Goede plaatsing is belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Welke dimmers bedoel je?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Hue dimmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
DaFreakR schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:16:
Voor in mijn hal heb ik 2 Innr GU10 spots aangeschaft.

Deze heb ik ook kunnen vinden in mijn Hue app, waar ik hem ook mee kan bedienen.
Ik gebruik echter ook vaak mijn Livingcolors 2 remote om de lampen te bedienen.

Normaal kan ik de lampen aan deze afstandsbediening koppelen door deze dichtbij de nieuwe lamp te houden en 10 seconden op " I " te drukken. De lamp knippers vervolgens en is gekoppeld.

Met de 2 Innr spots krijg ik dit echter niet voor elkaar. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen doen?
Gaat niet met de LC2 remote want deze is van de Smartlink generatie en niet Zigbee Lightlink.
Hue heeft door de legacy met LC lampen ondersteuning voor Smartlink maar de Innr niet.
De Hue dimmer als je die hebt, zou je wel kunnen koppelen aan de Innrs via touchlink, dus misschien is dat een aardig alternatief voor app-loze bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:17:
Nou ja lux blijft lux, dus gevoeliger maakt de schaal niet anders. Hooguit als je met tienden kunt gaan werken. Persoonlijk zou ik eerder met het buitenlicht gaan werken, dat heeft een veel breder gebied en direct effect op binnen. Dan kan je preciezer werken.
Dat Lux Lux is dacht ik eerst ook, echter als ik een Aeon Labs naast de Fibaro zet geven ze toch iets anders aan. Ik vermoed dat het komt doordat het fibaro oog meer licht doorlaat op de sensor dan de Aeon Labs. Het voorzet 'schild' op het fibaro ook is transparanter dan de Aeon Labs (die is wit). Neemt niet weg dat beide fijne modules zijn.

Ik heb ooit, met een Kaku schemer sensor, de buitenlicht meting gedaan. Hoewel dat vaak prima werkt, hebben we ook regelmatig dat we overdag de gordijnen dicht doen. Dit ivm invallend zonlicht waar je recht in kijkt, op dat moment wil ik de gordijnen dicht en wel dat de verlichting aan gaat. Door de lichtsterkte enkel buiten te meten krijg ik dat niet voor elkaar.

Ben nu nog wel aan het testen om te kijken of ik iets met de stand van de zon kan doen. Nu is testen een groot woord, maar het 'elevation' en lux staat in een grafiekje :D en moet er nu nog eens wat mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

arjandijk162 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:28:
precies, en ik heb ook niet het idee dat de dimmers meshen. Goede plaatsing is belangrijk
Klopt, de dimmers meshen niet. Hue tab wel.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:45:
Dat Lux Lux is dacht ik eerst ook, echter als ik een Aeon Labs naast de Fibaro zet geven ze toch iets anders aan. Ik vermoed dat het komt doordat het fibaro oog meer licht doorlaat op de sensor dan de Aeon Labs. Het voorzet 'schild' op het fibaro ook is transparanter dan de Aeon Labs (die is wit). Neemt niet weg dat beide fijne modules zijn.
Nou Lux is gewoon Lux, het is een vastgestelde eenheid. Dat sensoren niet nauwkeurig zijn geloof ik meteen, maar dat betekent dan gewoon dat ze het fout doen. :P
Ik heb ooit, met een Kaku schemer sensor, de buitenlicht meting gedaan. Hoewel dat vaak prima werkt, hebben we ook regelmatig dat we overdag de gordijnen dicht doen. Dit ivm invallend zonlicht waar je recht in kijkt, op dat moment wil ik de gordijnen dicht en wel dat de verlichting aan gaat. Door de lichtsterkte enkel buiten te meten krijg ik dat niet voor elkaar.

Ben nu nog wel aan het testen om te kijken of ik iets met de stand van de zon kan doen. Nu is testen een groot woord, maar het 'elevation' en lux staat in een grafiekje :D en moet er nu nog eens wat mee gaan doen.
Dat is ook de charme van het prutsen met domotica, maar onderhand wellicht iets offtopic. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 21-09 16:54
anandus schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:24:
Zo, sprong in het diepe genomen en zo'n Osram Lightify E14 geprobeerd.
Zoeken moet met lampfinder.jar, maar dat werkte heel behoorlijk en in 5 minuten was het aangesloten :)

Nu voor weer een andere lamp zo'n livingwhites-oplossing regelen ...

Het is suf dat Philips Hue geen
* stekker
* E14
* En vast nog meer dingen
heeft! Ik snap dat echt niet. Aan de techniek ligt het niet, dus waarom ze het niet doen is mij een raadsel.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens.

Wat betreft die Osram Lightify: Hoe bevalt de 'lichtkwaliteit' zelf? Vergelijkbaar met andere warmwitte ledlampen ov bv. de Hue White lampen?

En zou je eens kunnen proberen om de smartphonecamera vlakbij de lamp zelf te houden? (zodat hij z'n sluitertijd inkort). Krijg je dan flickering/'banding' te zien?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Nou een bolletje met E14 zou al welkom zijn, en daar hoeft geen 9watt /800lm uit te komen, de helft is ook genoeg daarmee kan de lamp ook kleiner worden.

HT & NAS & Inventaris

• GustavSan
  • Laatst online: 15-09 16:34
Kunnen jullie mij misschien adviseren? Wij zijn hier de voortuin aan het doen. Ik heb Hue draaien (in huis) met diverse lampen en lightstrips). Een van de onderdelen van de voortuin is een plantenbak van zo'n 45cm hoog (afwijkende vormen, maar grofweg een L-vorm van in totaal een paar meter lang (lange zijde 4mtr, korte zijde 3 meter en ongeveer 1.35mtr diep). Langs de binnenzijde van de L-vorm wil ik eigenlijk graag een lightstrip in een vocht- en vorstvrij profiel. Op de plantenbak komt een vijverrand (zo noemt men dat, zie het als een soort vensterbank) en die wil ik dan 10cm laten uitsteken aan de buitenzijde, zodat ik daaronder de lightstrip kan plaatsen. Nu zit ik in mijn maag met het volgende:

- Bestaat er een vocht- en vorstvrij profiel waarin ik de lightstrip kan verwerken? De strip zal onder de rand zitten en niet in direct contact staan met regen etc.
- Hoe verwerk ik de stroom op een nette manier? Ik laat de grondkabel vanuit de kruipruimte naar de plantenbak lopen. Zijn er kastjes oid waarin ik allen kan verwerken (die dus ook vocht- en vorstvrij zijn)?

Als alternatief wil ik best de Osram Gardenlights overwegen, maar dit zijn lichtpunten die ik dan eventueel langs de rand van de plantenbak in de grond kan steken. Ik heb een Hue bridge v1. Werkt dit gewoon prima met de Osram Gardenlights? Deze lampen hebben overigens niet mijn voorkeur, want ik heb liever de onderzijde van de plantenbak verlicht, dan de struiken/planten in de plantenbak (vooral omdat ik het licht alleen in de wintermaanden aan heb voor de sfeer en dan hebben de struiken/planten verder helemaal geen bladeren etc.

Wat voor andere oplossingen zijn er eventueel nog? Ik ben goed bekend met de voordelen van de Lightstrip plus. Automatisch schakelen, dimmen etc...allemaal erg handig en fijn.

Hopelijk kunnen jullie mij advisieren....:)

• Gonadan

Gonadan

GustavSan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:10:
Kunnen jullie mij misschien adviseren? Wij zijn hier de voortuin aan het doen. Ik heb Hue draaien (in huis) met diverse lampen en lightstrips). Een van de onderdelen van de voortuin is een plantenbak van zo'n 45cm hoog (afwijkende vormen, maar grofweg een L-vorm van in totaal een paar meter lang (lange zijde 4mtr, korte zijde 3 meter en ongeveer 1.35mtr diep). Langs de binnenzijde van de L-vorm wil ik eigenlijk graag een lightstrip in een vocht- en vorstvrij profiel. Op de plantenbak komt een vijverrand (zo noemt men dat, zie het als een soort vensterbank) en die wil ik dan 10cm laten uitsteken aan de buitenzijde, zodat ik daaronder de lightstrip kan plaatsen. Nu zit ik in mijn maag met het volgende:

- Bestaat er een vocht- en vorstvrij profiel waarin ik de lightstrip kan verwerken? De strip zal onder de rand zitten en niet in direct contact staan met regen etc.
Verlichting voor buiten is vaak in de vorm van een lichtslang, wellicht kan je een stuk transparante slang kopen en de strip daar in schuiven?
- Hoe verwerk ik de stroom op een nette manier? Ik laat de grondkabel vanuit de kruipruimte naar de plantenbak lopen. Zijn er kastjes oid waarin ik allen kan verwerken (die dus ook vocht- en vorstvrij zijn)?
Jep, verkrijgbaar bij bouwmarkt en wellicht ook tuincentrum. Je hebt ze zelfs met een soort gel die je er dan in kan gieten waardoor het na harden gewoon in gegoten plastic zit. Persoonlijk zou ik liever gaan voor een afsluitbare doos die je goed dicht houdt.

Het is belangrijk om te zorgen voor afwatering zodat er geen water bij de lichten of aansluiting kan blijven staan. Gewoon spatwater of vocht heb je niet zo snel last van, maar een laag water dringt veel makkelijker overal binnen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• legofanaten
  • Laatst online: 18-09 14:30
Hue White and Color starterpakket voor € 125,75 (ex. verzending) bij Amazon.es: https://www.amazon.es/gp/...psc=1&smid=A1AT7YVPFBWXBL

dus...

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
legofanaten schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:56:
Hue White and Color starterpakket voor € 125,75 (ex. verzending) bij Amazon.es: https://www.amazon.es/gp/...psc=1&smid=A1AT7YVPFBWXBL
Thanks voor de tip! Zojuist besteld! Totale kosten (inclusief standaard verzending) zijn EUR 131,77. Verwachte aankomst is 'martes, 06 de septiembre - miércoles, 07 de septiembre'.

Volgens mij is dit de beste deal die ik ooit voorbij heb zien komen. Bridge zojuist op Marktplaats gezet (voor 35 euro, af te halen vanaf miércoles, 07 de septiembre :) ). Ik weer drie nieuwe hue lampen voor EUR 32,26 per stuk.

• GustavSan
Gonadan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:35:
[...]

Verlichting voor buiten is vaak in de vorm van een lichtslang, wellicht kan je een stuk transparante slang kopen en de strip daar in schuiven?
Goeie tip. Ga ik even uitzoeken.
Jep, verkrijgbaar bij bouwmarkt en wellicht ook tuincentrum. Je hebt ze zelfs met een soort gel die je er dan in kan gieten waardoor het na harden gewoon in gegoten plastic zit. Persoonlijk zou ik liever gaan voor een afsluitbare doos die je goed dicht houdt.

Het is belangrijk om te zorgen voor afwatering zodat er geen water bij de lichten of aansluiting kan blijven staan. Gewoon spatwater of vocht heb je niet zo snel last van, maar een laag water dringt veel makkelijker overal binnen. :)
Ook dit ga ik uitzoeken. Liefst idd een waterdichte bak, geen gel...want dan kom ik er nooit meer bij (toch?).

Dan verder...

Ik heb even goed naar die Osram gardenspots gekeken. Ik zit te overwegen daarvoor te gaan. Wellicht zijn losse lichtpunten ook best mooi en dit is tenminste speciaal voor buiten gemaakt.

Dan nog wel de vraag of het werkt met de Hue Bridge v1. Enig idee? Ik wil zelfs nog wel de Osram bridge erbij overwegen. Werkt dit in de praktijk met de Hue bridge ernaast? Geen ruis oid? In dat geval heb ik ook meteen de Lightify adapters (bij uitblijven van de Philips plug) en kan ik komende kerst mijn kerstboom tenminste ook via een programma schakelen. Als dit allemaal met Hue Bridge kan hoe ik natuurlijk niet de Osram bridge erbij te kopen? Iemand ervaringen?

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gonadan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:35:
[...]
Gewoon spatwater of vocht heb je niet zo snel last van, maar een laag water dringt veel makkelijker overal binnen. :)
Mijn ervaring is anders. Geen Hue Lightstrip, maar een 'waterproof' lightstrip die er net zo uitzag. Gemonteerd onder een afdak, maar is binnen 1,5 jaar kapot gegaan doordat het door vocht was aangetast.
Denk dat enige goede oplossing is om een luchtdichte buis te gebruiken en evt openingen dicht te kitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Hier zijn alle nieuwe Hue producten van de IFA:
http://www.ifa.philips.co...s-hue-new-lamps-and-bulbs

O.a. de White Ambiance GU10 in een klein formaat (dus niet die 'lange' toeter).
Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8210/28531982343_085a6171da_z.jpg

En de Color versies krijgen een groter kleurbereik.

[ Voor 26% gewijzigd door hondapower op 01-09-2016 13:35 ]

• Gonadan

Gonadan

GustavSan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:41:
Ook dit ga ik uitzoeken. Liefst idd een waterdichte bak, geen gel...want dan kom ik er nooit meer bij (toch?).

Dan verder...
De bak met gel krijg je nooit meer open, die zijn bedoeld als lasdoos om een ondergrondse kabel te koppelen aan andere kabels. Die graaf je één keer in en kom je nooit meer aan. Een kabel die daaruit komt koppel je dan bijvoorbeeld aan een spatwaterdicht stopcontact voor in de tuin.

Je hebt ook van die lasdozen zonder gel. Ook waterdicht.
CyBeRSPiN schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:30:
[...]

Mijn ervaring is anders. Geen Hue Lightstrip, maar een 'waterproof' lightstrip die er net zo uitzag. Gemonteerd onder een afdak, maar is binnen 1,5 jaar kapot gegaan doordat het door vocht was aangetast.
Denk dat enige goede oplossing is om een luchtdichte buis te gebruiken en evt openingen dicht te kitten.
Dat gooi ik dan persoonlijk onder slechte kwaliteit.

Los daarvan moet je de slang inderdaad wel dicht maken, anders komt er alsnog veel vocht in. De vraag is wel hoe warm zo'n strip wordt, als hij zijn warmte niet kwijt kan heb je ook een probleem.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 14:30
Let er dus wel even op dat wanneer de 'nieuwe' E27's komen, deze enigszins verouderd zijn. Of de nieuwe de meerprijs van ~ 50,- waard zijn valt denk ik te betwisten, maar ik denk: ik zeg het maar even ;)

Ik heb eigenlijk nog twee E27's nodig en ga denk ik vandaag de kit bestellen en de Bridge verkopen. Dan zit je op ongeveer 35 euro per lamp en dat is hoe dan ook goedkoop.

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
Bobbus schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:40:
[...]

Let er dus wel even op dat wanneer de 'nieuwe' E27's komen, deze enigszins verouderd zijn. Of de nieuwe de meerprijs van ~ 50,- waard zijn valt denk ik te betwisten, maar ik denk: ik zeg het maar even ;)

Ik heb eigenlijk nog twee E27's nodig en ga denk ik vandaag de kit bestellen en de Bridge verkopen. Dan zit je op ongeveer 35 euro per lamp en dat is hoe dan ook goedkoop.
Als je die derde E27 kwijt wil, stuur mij dan even een berichtje :-) Ik wil er nog ééntje hebben.

• GustavSan
GustavSan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:41:
Dan verder...

Ik heb even goed naar die Osram gardenspots gekeken. Ik zit te overwegen daarvoor te gaan. Wellicht zijn losse lichtpunten ook best mooi en dit is tenminste speciaal voor buiten gemaakt.

Dan nog wel de vraag of het werkt met de Hue Bridge v1. Enig idee? Ik wil zelfs nog wel de Osram bridge erbij overwegen. Werkt dit in de praktijk met de Hue bridge ernaast? Geen ruis oid? In dat geval heb ik ook meteen de Lightify adapters (bij uitblijven van de Philips plug) en kan ik komende kerst mijn kerstboom tenminste ook via een programma schakelen. Als dit allemaal met Hue Bridge kan hoe ik natuurlijk niet de Osram bridge erbij te kopen? Iemand ervaringen?
Ok. Meteen maar even wat knopen doorgehakt. Bij Amazon was de Osram Lightify Bridge in de aanbieding. Daarbij meteen maar een Lightify plug besteld. Binnenkort dan maar even verder met die Osram Gardenlights. Ik ben benieuwd hoeveel ik er zal gebruiken. De afmeting is ongeveer 5 meter. Voldoen de 9 leds van de Gardenlights? Of kan ik er beter meer plaatsen (door de verlengstukken van 3 stuks erbij te kopen)? Ik zag dat ik de stokjes eraf kan halen, dus ik plak ze gewoon aan de onderzijde van de vijverrand, wat ik eigenlijk van plan was met de lightstrip van Hue...

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:28
Dus eind oktober komt er een nieuwe revisie met iets betere lampen. Ook op E27 fitting. Hopelijk doen ze de huidige voor dumpprijzen weg (zal wel niet :P)

• arjandijk162
Dat is wel vrij snel na de vorige update (die niet echt veel veranderde)

• Gonadan

Gonadan

Als de kleuren daarmee daadwerkelijk in orde zijn zonder dat er weer andere nadelen naar voren komen dan verschijnen mijn lampen misschien ook wel voor dumpprijzen op V&A. :+

offtopic:
Twee zijn nog niet eens in gebruik. :') _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

hmm meer spullen, loop al aardige tegen de grenzen aan van de bridge met 47 apparaten, 5 tabs en 6 switches.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9FmojnfMm7rBZmqv0z2TJTFE/full.png

Gelukkig bied iconnectHue wel mogelijkheden je bridge deels te cleanen. oude settings uit de hue1 app heb ik ook maar verwijderd. Hue2 app ook nog enkele settings opgeschoond.

[ Voor 19% gewijzigd door ranzige pad op 02-09-2016 14:35 ]

HT & NAS & Inventaris

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:37
Ik heb even gekeken en er komt 6 euro verzendkosten bij naar Nederland. Heb goeie ervaringen met amazon dus ik ga hem bestellen! :D
Pagina: 1 ... 22 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue