[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.735 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
petermdevries schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:20:
...

Het gekke is dat dimmers ook soms niet of langzaam reageren. Ik heb het gevoel dat ik het daarom ook wel in de bridge moet zoeken.

Zojuist heb ik ook eens geprobeerd van Zigbee kanaal te wisselen. Nadat ik gewisseld was reageerde geen een lamp meer, ook niet toen ik uiteindelijk terug zat op kanaal 11. Toen ik uiteindelijk alle lampen een keer van stroom af heb gehaald werden ze reachable. Uiteindelijk zit ik nu weer/nog steeds op 11.

Zou mijn bridge toch te zwaar belast worden? Hoe zou ik dat kunnen checken?
Overstappen op een V2 bridge?
Andere suggesties? Ik was zo enthousiast over de stabiliteit en snelheid maar hier baal ik wel van...
Voor boven genoemde probleem is er nog een oorzaak die wellicht niet altijd voor de hand ligt ;) namelijk dat je bridge te dicht bij je WiFi router(s) staat.

Alle RF devices hebben fysiek een gemeenschappelijk probleem (dus dit is niet Hue of Wifi specifiek) en dat is voordat het radio signaal stabiel op de juiste frequentie zit er een bepaalde afstand is afgelegd vanaf je antenne.
Binnen deze afstand (voor 2,4Ggz devices 30-50cm) heb je veel last van harmonise signalen, dit betekend dat je signaal over meerdere kanalen heen reflecteerd.

Wat betekend dit ingeval met een Hue Bridge dat ZigBee gebruikt en een Wifi router? Dit betekend dat als je de Bridge op minder dan 50cm van je Wifi router zet en je hebt veel verkeer op je Wifi (film streamen) dat je Bridge nog wel berichten naar je lamp kan sturen (omdat ze beide over alle kanalen heen horen krijg je nog steed een vrij kanaal, maar andersom niet wanneer Wifi en ZigBee kanalen elkaar niet overlappen), maar dat er geen berichten van je lampen en dimmers switches meer aankomen op je Bridge!

Dus wat je zou kunnen proberen is om je Bridge meer dan 50 cm van je Wifi router (of enig ander 2.4Ghz) device te zetten (en let op 5GHz routers kunnen vaak ook 2.4GHz kanalen bezetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:06
outlandos schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 07:48:
Wij hebben een open keuken. Boven op de keuken biedt perfect plaats voor een lightstrip. Helaas hebben we daarboven echter geen stekker. Bestaat er ook een lightstrip (zo mogelijk van een ander merk) die net zoals de Hue Go een batterij heeft? Zodat ik deze kan opladen en vervolgens bovenaan in de keuken kan uitrollen.
Kun je de kabel/stekker niet verlengen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
wizzmic schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Met iConnectHue (iOS) heb je sleeptimers (per groep), dus voor bijvoorbeeld een slaapkamer groep.
Je zou ook 1 lamp in een groep "Nachtlamp" kunnen zetten.
Heb de officiele Hue app (Android). Ik zag dat ze een timer hebben, waarbij over een periode van bv 15, 30 of 60 minuten de lamp naar uit gaat...maar de start kan dus ook uitgesteld worden. Dus lamp aan met activeren van dimmer na bv 30 minuten, zodat de lamp in 45 minuten helemaal uit is (gaat om de kamer van mijn dochter).
Javandel schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:53:
Wat is de handigste of snelste manier om de verschillende lichtbronnen (Go, strips, Living colors, Hue) in 1 ruimte dezelfde kleur te geven?
In de officiele app kun je ze allemaal in 1 groep gooien..en dan kun je met de schuif of via de kleurkiezer (adhv de foto's/standaard thema's) een vaste kleur voor alle lampen in de groep kiezen.
outlandos schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 07:48:
Wij hebben een open keuken. Boven op de keuken biedt perfect plaats voor een lightstrip. Helaas hebben we daarboven echter geen stekker. Bestaat er ook een lightstrip (zo mogelijk van een ander merk) die net zoals de Hue Go een batterij heeft? Zodat ik deze kan opladen en vervolgens bovenaan in de keuken kan uitrollen.
Wat je omschrijft lijkt me zeer omslachtig, tenzij je nog helemaal niks van Hue hebt draaien. Anders zonde en dan zou ik zeker voor een Hue Lightstrip + gaan en dus even wat in de keuken hacken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 13:30
Afgelopen weekend een lightstrip plus gekocht en gemonteerd.

Zie hier resultaat: https://www.dropbox.com/s...6%2021%2032%2034.jpg?dl=0

[ Voor 3% gewijzigd door Roelvano op 15-08-2016 19:09 . Reden: Plaatje werkt niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

no offense, maar ik vind de strip niet mooi. de bedoeling is dat je een egale gloed krijgt en geen afzonderlijke lichtpuntjes ziet. dit bereik je door een grotere afstand van lichtbron naar oppervlak of een difusergoot te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
rrenzo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:16:
no offense, maar ik vind de strip niet mooi. de bedoeling is dat je een egale gloed krijgt en geen afzonderlijke lichtpuntjes ziet. dit bereik je door een grotere afstand van lichtbron naar oppervlak of een difusergoot te gebruiken.
Smaken verschillen, toch?
Ja, ik vond het ook niet mooi in het begin, maar een andere mogelijkheid is er niet met dit meubel.
En het is wel heel dope met Ambilight van m'n TV.

Overigens heb ik diverse dingen/manieren geprobeerd, maar de lichtjes bleven te zien of de gloed/licht was minder aanwezig en dan had de strip ook geen zin meer.

En van die goot had ik nog nooit gehoord tbh. Maar vind dit wel prima voor nu eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Roelvano op 15-08-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Zou ook zeker een goot overwegen...eenmaal diffuus licht en je wil niet anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
GustavSan schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:24:
Zou ook zeker een goot overwegen...eenmaal diffuus licht en je wil niet anders....
Maar ze zitten nu al vast met die 3M-stickers. Dus loshalen wordt wellicht moeilijk om daarna weer goed te monteren.

Maar ik sta er wel voor open hoor, wist niet dat deze er zijn.
Nogmaals vind ik dit best prima, maar de gloed is idd ook erg mooi zonder de ledlichtjes.

Welke (web)shop raden jullie aan? Of een Gamma/Praxis oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Is er iemand die nog ideeën heeft om palmbomen uit te lichten in de tuin met rgb lampen, en die bedienbaar zijn via Phlips Hue. Ben al paar uur aan het googelen geweest, maar kom niet echt tot iets wat goed toepasbaar is, en betaalbaar de boom staat in de grond met een vierkanten houtenbak eromheen.
Oplossing is 4 richtbare grondspots per boom gu10 erin, maar 8 x 60,- vind ik een beetje teveel van he goeden 8)7

Denk dat ledstrip+ niet genoeg licht sterkte heeft.
En een topper zou de osram lightify garden spot mini rgb zijn maar helaas ook niet sterk genoeg

Een idee hoe ik het zou willen hebben, maar dan rondom egaal verlicht.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2e3shsp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:29
ucsdcom schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 12:08:
[...]

Ik heb dit probleem ook bij 1 set lampen. Ik wil ze niet op felwit maar op warmwit gedimd als de fysieke schakelaar aan gaat. Ik heb het als paardemiddel nu opgelost door een hele serie timers in te stellen voor deze scene tussen de tijdstippen dat deze schakelaar aan staat. Iedere paar minuten wordt nu dus de gewenste kleur en dimstand naar deze Hue lampen verstuurd door de bridge. Geen hele charmante oplossing, maar het werkt super en foolproof. Ook bij gebruik door logees etc. die niets van Hue weten.
Maar hoe moet ik me dit voorstellen? Zou bijna een eindeloze rij timers zijn? Ik zou graag willen dat de lamp meteen dimt. Ongeacht de tijd. Anders zit ik eerst in een volle bak licht voordat de timer start. O heb ik het nu helemaal verkeerd?!

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.

Het blijft jammer dat Philips hierin zo star is. Maak het anders gewoon default met het huidige gedrag... maar wel configureerbaar. Maar ja.... Ik weet niet of het bij de huidige lampen ook echt 'hard' ingeprogrammeerd is, of dat de huidige "fel aan warmwit" ook al in een gedeelte staat opgeslagen dat je in principe kan programmeren/flashen.....

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 15-08-2016 23:28 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Knoezelbos schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:21:
[...]

Maar hoe moet ik me dit voorstellen? Zou bijna een eindeloze rij timers zijn? Ik zou graag willen dat de lamp meteen dimt. Ongeacht de tijd. Anders zit ik eerst in een volle bak licht voordat de timer start. O heb ik het nu helemaal verkeerd?!
Er is een mogelijkheid om een constante call te doen om die lampen naar een bepaalde waarde te zetten. Dit houdt in dat de bridge dus constant aan het verzenden is. Lijkt me niet wenselijk op langere termijn. Verwacht dat dit best wel slijtage aan de bridge oplevert. Een reden dat ik dit zelf iig niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Knoezelbos schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:21:
[...]

Inderdaad heel basic een rij timers. Om de paar minuten een dimsignaal. Eigenlijk dus niet wat je wilt en een paardenmiddel bij een lamp waar de spanning regelmatig af wordt gehaald door gebruikers etc.

Wat beter werkt is dit oplossen met een Hue dimschakelaar. De spanning van de fysieke schakelaar aan laten staan. Vervolgens in de Hue app een dimstand toewijzen aan de Hue schakelaar. Als je daarmee de lamp aan zet, dan heeft deze meteen de juiste dimstand en kleur.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 15-08-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Waarschijnlijk ga ik de zolder inrichten met Hue led strips en hue white oid. De schakelaar wordt dan zo'n Busch Jaeger zigbee variant.
Later nog eens in de woonkamer zodra we die kamer aan gaan pakken. De rest van de kamers verwacht ik toch normale dimbare led lampen te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb een Kudled Zigbee remote gekocht, Nu vraag ik me een beetje af hoe ik dit in moet zetten.

Ik kan door de powerknop in te houden in de buurt van een lamp deze lamp aan de remote koppelen, maar daarna is deze uit het Hue netwerk.

Ik heb ook al met een Livingcolors remote en deze tegelijk powerknoppen ingedrukt, maar volgens mij werkt dat niet omdat Livingcolors smartlink is en deze remote ZIgbee Light link.

Hoe kan ik deze remote aan het bestaande netwerk koppelen?

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1oIiNMpXXXXaQXXXXq6xXFXXX0/Wireless-Smart-Home-Remote-Controller-by-2-4G-RF-with-font-b-Zigbee-b-font-font.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
arjandijk162 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:33:
Ik heb een Kudled Zigbee remote gekocht, Nu vraag ik me een beetje af hoe ik dit in moet zetten.

Ik kan door de powerknop in te houden in de buurt van een lamp deze lamp aan de remote koppelen, maar daarna is deze uit het Hue netwerk.

Ik heb ook al met een Livingcolors remote en deze tegelijk powerknoppen ingedrukt, maar volgens mij werkt dat niet omdat Livingcolors smartlink is en deze remote ZIgbee Light link.

Hoe kan ik deze remote aan het bestaande netwerk koppelen?
Met de gewone LivingColors remote (die je overigens gewoon nieuw voor 20 Euro kunt kopen incl batterijen en verzendkosten) moet je eerst alles resetten, dan de lampen aan de remote koppelen en dan de remote aan de Hue bridge.
Dan heeft de remote de 'mastercode' en die neemt de bridge dan over.

Met die Kudled zal het wel hetzelfde gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door hondapower op 16-08-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Bij Conrad is de Hue E27 starterset in de aanbieding voor €169,00
https://www.conrad.nl/nl/...27-10-w-rgbw-1388646.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Ah, dat wist ik niet.
Ik kreeg de mail van Conrad en poste het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
GustavSan schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:39:
Vraagje. Kan ik een losse Hue lamp via de app een soort timer meegeven? Dus dat de lamp maximaal 1 uur in een gedimde stand kan aanzetten en dan de lamp automatisch uitschakelt (dus een automatisch bedlampje)?
Nou, ik ben weer een stuk verder. De Hue App heeft de mogelijkheid om routines in te stellen. Ik wil dus de lamp in de slaapkamer van mijn dochter op de zwakste stand gedimd aan hebben, en dan via de routine automatisch om een bepaalde tijd uit te laten gaan. Gisteren voor het eerst geprobeerd. Lamp ging via "aan" routine aan om 18.30 (vlak voor het naar bed brengen). De lamp routine "uit" begon om 20.00...en zou 15 minuten duren van aan naar uit.

Wat gebeurt er echter om 20.00....de lamp gaat van gedimd (de stand waar ik de lamp op had staan) naar volledig aan (dus een grote lichtbak met de Hue White) en vervolgens in 15 minuten uit. Niet helemaal wat ik hoopte, maar gelukkig sliep mijn dochter al en werd ze er verder ook niet wakker van. Raar dat Hue zelf de lamp op zijn hardst zet als de routine uit start...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Arunia schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:23:
Waarschijnlijk ga ik de zolder inrichten met Hue led strips en hue white oid. De schakelaar wordt dan zo'n Busch Jaeger zigbee variant.
Later nog eens in de woonkamer zodra we die kamer aan gaan pakken. De rest van de kamers verwacht ik toch normale dimbare led lampen te gaan gebruiken.
De Zigbee oplossing van Busch Jaeger lijkt mij ook erg interessant.

Vooral de variant die je gewoon kan voeden vanuit het lichtnet (als hem toch al aan het plaatsen bent op de plek waar eerder een 'gewone' lichtschakelaar zat).

Wel houdt de prijs me nog een beetje tegen, zeker omdat ik ook zou kunnen volstaan met een lasklem, een blindplaatje op de plek van de oude schakelaar en 1 of 2 Hue dimmer switches.

Maar die BJ oplossing is natuurlijk wel het mooist!
GustavSan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:11:
[...]

Nou, ik ben weer een stuk verder. De Hue App heeft de mogelijkheid om routines in te stellen. Ik wil dus de lamp in de slaapkamer van mijn dochter op de zwakste stand gedimd aan hebben, en dan via de routine automatisch om een bepaalde tijd uit te laten gaan. Gisteren voor het eerst geprobeerd. Lamp ging via "aan" routine aan om 18.30 (vlak voor het naar bed brengen). De lamp routine "uit" begon om 20.00...en zou 15 minuten duren van aan naar uit.

Wat gebeurt er echter om 20.00....de lamp gaat van gedimd (de stand waar ik de lamp op had staan) naar volledig aan (dus een grote lichtbak met de Hue White) en vervolgens in 15 minuten uit. Niet helemaal wat ik hoopte, maar gelukkig sliep mijn dochter al en werd ze er verder ook niet wakker van. Raar dat Hue zelf de lamp op zijn hardst zet als de routine uit start...:(
Dit is is écht waardoor ik zo nu en dan een grote hekel heb aan Philips. Het is dat ze mooie hardware maken en dat de API van de bridge het gelukkig wel mogelijk maakt om dingen wél goed te regelen. Maar wáárom kan Philips dit soort 'logische' dingen niet gewoon zélf deugdelijk inbouwen in hun officiele app?

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 16-08-2016 11:20 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

Nicap

Tsssk....

ucsdcom schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 12:08:
[...]

Ik heb dit probleem ook bij 1 set lampen. Ik wil ze niet op felwit maar op warmwit gedimd als de fysieke schakelaar aan gaat. Ik heb het als paardemiddel nu opgelost door een hele serie timers in te stellen voor deze scene tussen de tijdstippen dat deze schakelaar aan staat. Iedere paar minuten wordt nu dus de gewenste kleur en dimstand naar deze Hue lampen verstuurd door de bridge. Geen hele charmante oplossing, maar het werkt super en foolproof. Ook bij gebruik door logees etc. die niets van Hue weten.
Met Domoticz zou je dit makkelijker kunnen doen. Ik heb het zelf in het begin ook wel gehad dat ik te vaak op de fysieke knop drukte. In Domoticz toen de regel aangemaakt dat als hij 100% komt, dat de lamp naar 60% gedimt wordt. Ik druk nu de knoppen niet meer in, dus die regel heb ik eruit gehaald.

Ik ga hem echter wel weer toepassen, want tijdens de vakantie was er een stroomstoring in onze plaats. De buurvrouw belde dat de lampen allemaal aan waren. Zowel in de tuin als binnen.
De regel wordt nu: Als de lamp op 100% brand, schakel de lamp uit. Dan gebeurd het niet weer. Ik heb ze normaal toch niet op volle kracht branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
De standaard nieuwprijs was 199,- euro. Eind vorig jaar zag je aanbidingen van 189,- en 179,- euro bij Paradigit en BCC. Eerst met de oude bridge, later pas met bridge 2.0 Met kerst waren ze weer duur en dus de volle prijs en toch uitverkocht.

Sinds dit voorjaar zie je meer aanbiedingen, zoals Ibood en Amazon (149,- euro met aan het begin van het jaar nog onduidelijkheid over de versie van de sets). Andere winkels lijken nu langzamerhand ook richting lagere prijzen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Nicap schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:31:
[...]

Met Domoticz zou je dit makkelijker kunnen doen. Ik heb het zelf in het begin ook wel gehad dat ik te vaak op de fysieke knop drukte. In Domoticz toen de regel aangemaakt dat als hij 100% komt, dat de lamp naar 60% gedimt wordt. Ik druk nu de knoppen niet meer in, dus die regel heb ik eruit gehaald.

Ik ga hem echter wel weer toepassen, want tijdens de vakantie was er een stroomstoring in onze plaats. De buurvrouw belde dat de lampen allemaal aan waren. Zowel in de tuin als binnen.
De regel wordt nu: Als de lamp op 100% brand, schakel de lamp uit. Dan gebeurd het niet weer. Ik heb ze normaal toch niet op volle kracht branden.
Wat je liever zou willen is dat de lampen na stroomuitval weer zo snel mogelijk hun vaste programma oppakken. Je wilt niet voor niets de indruk wekken dat je gewoon thuis bent, terwijl je op vakantie bent. Gaat het dan in Domoticz als volgt: de lamp gaat als de stroom na uitval terugkomt eerst 100% aan, waarna Domoticz de lamp uitschakelt. Vervolgens wordt het reguliere programma hervat vanaf het tijdstip dat de spanning terug is. Doordat iedere lamp die aan gaat meteen in een dimstand aan zal schakelen wordt de 100% dan uit- regel verder niet meer toegepast. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Jboy1991 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:56:
Iemand een oplossing voor het volgende:
ik heb twee switch van hue. 1 voor de woonkamer en de ander voor de slaapkamer. Echter verliest de switch van de slaapkamer steeds de verbinding. Als ik dan naar de woonkamer ga met deze afstandsbediening dan werkt hij ook niet meer. Pas na een restart van de bridge werkt hij weer.

Echter geeft het lampje van de switch wel steeds een groene actie lampje (dit hoort rood te zijn als hij de bridge niet kan bereiken toch?)

Is dit een bekende bug of ligt het aan de switch/bridge?
Ik heb dit in het verleden ook gehad. Het hoger en op grotere afstand hangen van de bridge hielp niet.

Toen op de overloop boven een Hue lamp geplaatst en in de hal beneden (voor de meterkast waar de bridge staat) een Hue lamp ingedraaid. Bij Zigbee geven alle aangesloten apparaten de zigbee signalen door. Als je boven naar de bridge beneden zendt en deze niet kan worden bereikt, dan loopt het commando via de zigbee kanalen op de lampen. Dus van afstandbediening naar de lamp op de overloop. Deze geeft het door aan de lamp in de hal beneden en die geeft het commando weer door aan de bridge. Daarmee was het probleem grotendeels opgelost. Om het laatste stukje op te lossen nog 2 vervolg acties uitgevoerd:

Andere opties: ik had een weerstation wat mogelijk kon storen: dit uitgezet.

Vervolgens Wifi op mijn Ziggo modem uitgeschakeld en een kwaliteits router eraan gekoppeld. Dat laatste heeft het meeste geholpen als je het mij vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 16-08-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik had eerst ook bereikproblemen.

Bij mij hielp het om (terwijl de Hue bridge in de meterkast bleef) het Zigbee kanaal naar het hoogste te zetten, en om WIFI op kanaal 6 of 1 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

Nicap

Tsssk....

ucsdcom schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:46:
[...]

Wat je liever zou willen is dat de lampen na stroomuitval weer zo snel mogelijk hun vaste programma oppakken. Je wilt niet voor niets de indruk wekken dat je gewoon thuis bent, terwijl je op vakantie bent. Gaat het dan in Domoticz als volgt: de lamp gaat als de stroom na uitval terugkomt eerst 100% aan, waarna Domoticz de lamp uitschakelt. Vervolgens wordt het reguliere programma hervat vanaf het tijdstip dat de spanning terug is. Doordat iedere lamp die aan gaat meteen in een dimstand aan zal schakelen wordt de 100% dan uit- regel verder niet meer toegepast. Klopt dat?
Ja, dat klopt precies zoals je schetst. Bij mij gingen de lampen ook volgens een schema(willekeurig in domoticz). Na de stroomonderbreking gaat domoticz gewoon weer verder met het schema, omdat hij ze idd niet op 100% zet, maar in mijn geval op 60%.
In mijn geval deden sommige lampen niet meer mee in het schema, omdat de buurvrouw fysiek de schakelaar had uitgezet. Dat had dus voorkomen kunnen worden door de regel te maken die ze zelf uitschakelt. Gebeurd me de volgende keer niet weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 11:16
GustavSan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:11:
[...]

Waarschijnlijk heb je een "Gaan slapen" routine aangemaakt. "Deze routine zet de lampen die al aan stonden naar een warme lichtstand die geleidelijk dimt..." <-- text uit de app.
Dit werkt op zich wel aardig als je lampen feller staan, maar niet als de lampen al heel erg gedimd staan zoals in jou geval.

Als je een gewone routine aanmaakt onder "Mijn routines" dan wordt alleen de actie uitgevoerd die je insteld en krijg je het gedrag wat je wilt (lampen uit over X tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Javandel schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:53:
Wat is de handigste of snelste manier om de verschillende lichtbronnen (Go, strips, Living colors, Hue) in 1 ruimte dezelfde kleur te geven?
Hier heb ik ook wel interesse in, echter: de strips en de lampen geven de zelfde kleur toch anders weer.

Ben bang dat dit niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38
Gebruik gratis app OnSwitch om een kamer snel van 'dezelfde' kleur te voorzien.
Kleuren living colors, led strip en light bulbs zijn inderdaad niet gelijk, maar de verschillende tinten maakt het ook weer wat levendiger.
Al blijft het jammer dat sommige kleuren niet zo mooi uitstralen met een dure light bulb, tegenover een oude living colors.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste app op IOS by far is iconnecthue. Niet gratis maar kan echt alles. Zelfs de dimmer switch kan ingesteld worden met meerdere functies per knop

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Hoelang moet ik de reset button indrukken om de Bridge (2.0) een volledige reset geven, en wat ik niet voor elkaar krijg is om de lampen op 75 % te laten branden als ik ze aanzet, iemand hier die me kan uitleggen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:39:
Beste app op IOS by far is iconnecthue. Niet gratis maar kan echt alles. Zelfs de dimmer switch kan ingesteld worden met meerdere functies per knop
Verklaar dit eens nader?

Ik heb nu een dimmer maar zou inderdaad blij zijn met iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
http://iconnecthue.com/?page_id=19, puntje 4 en verder...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Hallo Allemaal,

Weet iemand waarom ik geen Philips hue gu10 white lampen kan vinden? Zit ik vast aan color?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

luc1f3r schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:46:
Hallo Allemaal,

Weet iemand waarom ik geen Philips hue gu10 white lampen kan vinden? Zit ik vast aan color?

dank
Omdat die er niet zijn.

Graag gedaan.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb sinds kort een starterspakket e27 en wil mijn film/gameruimte voorzien van Led strips voor indirect licht. Ik vraag me alleen af; Zijn er naast verschillende lengtes nu nog meer verschillende versies te vinden? Bijvoorbeeld, is dit het zelfde als dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:05
luc1f3r schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:46:
Hallo Allemaal,

dank
Mocht je open staan voor een alternatief: De GU10 lampen van INNR zijn er wel in wit. Ik gebruik ze met mijn Bridge 1.0 en het werkt prima. Pairen is geen probleem zolang je ze maar een voor een pairt.
zAo schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:12:
Ik heb sinds kort een starterspakket e27 en wil mijn film/gameruimte voorzien van Led strips voor indirect licht. Ik vraag me alleen af; Zijn er naast verschillende lengtes nu nog meer verschillende versies te vinden? Bijvoorbeeld, is dit het zelfde als dit?
Voor zover ik kan zien is de duurdere een retail variant en de goedkopere een "Frustration Free Packaging" variant, oftewel bruine kartonnen doos. Verder zie ik bij de goedkopere expliciet staan dat hij diffuus is, dat is iets wat ik nog niet eerder gezien heb en een snelle google-search leverde mij weinig informatie op... Wellicht weet iemand anders hier of er daadwerkelijk een normale en een diffuse versie van de Lightstrip Plus bestaan?

[ Voor 51% gewijzigd door DJFliX op 20-08-2016 20:01 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
DJFliX schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:54:
[...]

Mocht je open staan voor een alternatief: De GU10 lampen van INNR zijn er wel in wit. Ik gebruik ze met mijn Bridge 1.0 en het werkt prima. Pairen is geen probleem zolang je ze maar een voor een pairt.
Ah dankje, ik had het al gezien, ik moet er 3 tegelijk indraaien. Ik kan ze via weg gewoon 1 voor 1 pairen, of moet ik ze er ook alle 3 één voor één indraaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
luc1f3r schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:42:
[...]

Ah dankje, ik had het al gezien, ik moet er 3 tegelijk indraaien. Ik kan ze via weg gewoon 1 voor 1 pairen, of moet ik ze er ook alle 3 één voor één indraaien?
Je kunt ze ook gewoon even aan de spanning hangen, pairen en daarna de drie tegelijk indraaien. Het pairen is maar éénmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 16:15
Hue Fans, ik zit met een probleem:

Ik heb twee switch, 1 voor de woonkamer en 1 voor de slaapkamer. Echter heb ik ze ingesteld via de IOs app iconnectHue (te lui om het zelf allemaal te doen via de api).

Nu speelt het volgende probleem ze af:
Steeds als ik de verlichting aan doe springt de verlichting op een scene die ik nooit heb toegevoegd. Ik heb bijv de verlichting allemaal mooi ingesteld (dmv een scene). En het enige wat die switch hoeft te doen is On op True zetten (of op False indien de lichten uit moet).

Nu heb ik alle rules al verwijderd (misschien werd er via een action een scene meegestuurd). Vervolgens handmatig er weer ingezet (handmatig via api). Helaas hielp dit niet.

Vervolgens de Groups langs gelopen. Alle Groups verwijderd en weer opnieuw aangemaakt (handmatig via api)

Vervolgens blijven de lampen zelfs NU nog terug springen naar een lichtinstelling die ik nooit heb toegevoegd (bar verlichting op Bri (ik gok 20) en kleur groen etc.

Dus wat zie ik nu over het hoofd???

alvast bedankt! :D

*edit

Ik ben er zojuist achter gekomen dat een group (Als die aangeroepen wordt) automatisch ook nog een action heeft. Is het niet mogelijk deze actie te negeren? Ik vond het idee namelijk wel makkelijk dat je gescheiden groepen heb voor slaap/woon- kamer en deze dan dmv een groepid is op te roepen

*edit 2:
Ik heb alle scenes HANDMATIG verwijderd (enorme klus...). Ik had gehoopt het probleem nu te hebben opgelost. helaas is het probleem dus nog steeds aanwezig ....

Ik kan er zelf echt niet achter komen waar het probleem zit

[ Voor 20% gewijzigd door Jboy1991 op 20-08-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Je hebt toch gewoon de hue app? Weet niet wat je nu allemaal moeilijk loopt te doen om gewoon een scene in te stellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
jip_86 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:39:
Je hebt toch gewoon de hue app? Weet niet wat je nu allemaal moeilijk loopt te doen om gewoon een scene in te stellen :?
Het is juist dat ik geen scène wil instellen. Lampen hoeven enkel alleen maar aan te gaan

En een switch kan meerder commenados die de officiële app niet ondersteund. Heeft niks met moeilijk doen te maken maar met goed benutten van je product (zoals een tweaker zal doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Jboy1991 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

Het is juist dat ik geen scène wil instellen. Lampen hoeven enkel alleen maar aan te gaan

En een switch kan meerder commenados die de officiële app niet ondersteund. Heeft niks met moeilijk doen te maken maar met goed benutten van je product (zoals een tweaker zal doen)
Waarom wil je geen scene maken dan? Een scene is niets meer dan een commando om lampen aan te zetten op een gewenste setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
jip_86 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:02:
[...]

Waarom wil je geen scene maken dan? Een scene is niets meer dan een commando om lampen aan te zetten op een gewenste setting.
Omdat als je een scène toevoegt aan een button klok aan de switch. Als je dan een nieuwe scène maakt dit weer moet instellen etc geen zin in.

Ik wil gewoon dat de lampen aangaan op de scène (lichtstand) waarop ze stonden toen het uit werd gezet.

Als je ze koppelt aan een scène springen ze altijd weer naar die scène instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Gewoon zo'n simpel standaard hue afstandsbedieninkje kopen dan, en je scene aan 1 van de 3 pre-sets toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
DaFreakR schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:38:
Gewoon zo'n simpel standaard hue afstandsbedieninkje kopen dan, en je scene aan 1 van de 3 pre-sets toewijzen?
Dat is alsnog geen oplossing. Aangezien ik dan als nog scenes moet toevoegen. Daarnaast kan elke switch button ook 5 scenes toegewezen krijgen. Dus dat is het probleem niet...

Ik had gehoopt dat hier meer mensen waren die programmeren met de api en dus nog met iets kunnen komen dat ik over her hoofd zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
Jboy1991 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:26:
[...]
Ik wil gewoon dat de lampen aangaan op de scène (lichtstand) waarop ze stonden toen het uit werd gezet.

Als je ze koppelt aan een scène springen ze altijd weer naar die scène instellingen
In de Philips Hue app kan je bij de Switch instellingen gewoon kiezen voor de optie "Laatste aan-status". Dit is bij mij de bovenste optie in de lijst met scenes die ik in dat scherm kan kiezen. Deze optie zet alleen de lampen aan (veranderd niet de kleur) wat lijkt te zijn wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Robsato schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:13:
[...]
In de Philips Hue app kan je bij de Switch instellingen gewoon kiezen voor de optie "Laatste aan-status". Dit is bij mij de bovenste optie in de lijst met scenes die ik in dat scherm kan kiezen. Deze optie zet alleen de lampen aan (veranderd niet de kleur) wat lijkt te zijn wat je wilt.
Ja dit wist ik. Enige nadeel is dat je dan heel. Veel onnodige rules krijgt

Maar ik ga het gewoon moeilijk doen. Ik ga via de officiële app dingen toevoegen om E vervolgens met de hand te bewerken hHa

UPDATE:
Inmiddels ben ik er achter wat "Laatste aan-status" doet. De switch roept deze Rule aan, die verwijst naar een scene met geen lichtwijzing erin aan.
{"XRxpGOJXWs8PmQF": {
"name": "Laatste aan-status",
"lights": [
"1",
"2",
"3",
"4",
"5",
"6",
"7",
"8"
],
"owner": "485f03ba24f9d304bc43e5b7e46800d",
"recycle": true,
"locked": true,
"appdata": {
"version": 1,
"data": "VQtNB_r01_d20"
},
"picture": "",
"lastupdated": "2016-08-23T17:55:33",
"version": 2
}
}
Voor de mensen die hier ook tegen aan liepen. Je moet dus de switch bij commando action een "lege" scene oproepen om de oude lichtstatus te behouden

[ Voor 36% gewijzigd door Jboy1991 op 23-08-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
@JBoy1991
Er is wel een lichtstatus voor die scene (het is een versie 2). Die status wordt alleen niet weergegeven als je de complete lijst van /scenes opvraagd (wat je zo te zien aan de response gedaan hebt). Dit is af te leiden uit de API, maar is niet echt duidelijk aangegeven.

Als je de info voor die specifike scene opvraagt (/scenes/XRxpGOJXWs8PmQF) zou je gewoon de "lightstate" moeten zien. Mijn vermoeden is dat die lightstates alleen {"on": true} bevatten (dus geen helderheid en kleur)

[ Voor 7% gewijzigd door Robsato op 24-08-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 09:26
Ik ga een aantal halogeen inbouwspots vervangen door GU10 inbouwspots. Ik twijfel nog tussen de Hue GU10's (duur en kleur niet echt nodig) en de INNR GU10's. Zijn de INNR lampen te bedienen met de philips dimmer ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier dim ik een E27 INNR "dim to warm" lamp met een Philips dimmer switch. Dus ja, dat moet kunnen :).

Overigens, een verzoek van mij aan degenen die Osram Lightify lampen met Hue gebruiken (liefst E27):

Kan iemand eens een smartphone camera, zowel op foto- als filmstand heel dicht bij de lichtbron houden (zodat de camera z'n sluitertijd heel kort gaat zetten) en dan eens kijken of er zwarte 'banding' of andere golverige beweging optreedt in het beeld?

Ik heb nu meeerdere Hue E27 lampen (3 white en 1 ambiance) en ook en E27 INNR lamp. Maar bij allen merk ik, zeker gedimd of in 'daglicht-wit' stand toch visueel flickering (die dus ook erg makkelijk reproduceert op een camera) :(.

Ik ben sowieso gevoelig voor PWM-flickering en zowel bij Hue als INNR valt het gelukkig niet altijd even storend op. Maar wel als ik vaak de lichtbron in m'n ooghoek heb of in bepaalde reflecterende armaturen, zoals een Ikea PS.

Vroeg me af of dit bij Osram wellicht beter/minder is.

[ Voor 81% gewijzigd door eymey op 24-08-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:25
Ik heb enkele hue lampen, living colors producten en innr lampen. Is het mogelijk om de innr lampen ook aan de livingcolors remote te koppelen? Of kan ik dan beter niet de actie zoals op beaumotica wordt omschreven volgen en dan maar genoegen nemen met het feit dat ik de living colors lamp gen 2 apart moet bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Het is mij niet gelukt om de INNR lampen via mijn Living Colors gen 2 remote te koppelen.

Bij de rest van het systeem (Hue lampen) heb ik dat wel gedaan, waarna ze ook automatisch in de bridge staan (die wel aan de Gen. 2 remote gekoppeld is).

Echter, dit was geen belemmering om de INNR gewoon alsnog direct met de bridge te pairen. Uiteraard nog steeds niet bedienbaar met Living Colors, maar iig wel met dimmer switches, app, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Robsato schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:54:
@JBoy1991
Er is wel een lichtstatus voor die scene (het is een versie 2). Die status wordt alleen niet weergegeven als je de complete lijst van /scenes opvraagd (wat je zo te zien aan de response gedaan hebt). Dit is af te leiden uit de API, maar is niet echt duidelijk aangegeven.

Als je de info voor die specifike scene opvraagt (/scenes/XRxpGOJXWs8PmQF) zou je gewoon de "lightstate" moeten zien. Mijn vermoeden is dat die lightstates alleen {"on": true} bevatten (dus geen helderheid en kleur)
Ik begrijp ook niet waarom ze de Api zo onduidelijk maken.

Ik wil bijv alleen de verlichting aan laten gaan. Dus ik dacht ik ga een groep aanmaken genaamd woonkamer. In deze groep heb ik alle hue lights van de woonkamer geplaatst.

Vervolgens stuur ik een "on":true commando met transitiontime mee (want wil de verlichting langzaam aanlaten gaan).

Helaas kom ik erachter dat transitiontime alleen werkt in scenes of direct light state aanpassingen.

Dus ik moet even kijken hoe ik dit nu ga oplossen, aangezien ik kleur of bri verandering wil (die wil ik dus handmatig zonder scene kunnen veranderen anders blijf ik steeds alles aanpassen)

edit
zelfs zo werkt het niet.... ik denk dan echt dat er een bug moet zijn ...
{
"actions": [{

"address": "/groups/1/action",
"method": "PUT",
"body": {
"transitiontime":1500,
"scene": "5HjlyaMnxscn6ed"

}
},
{
"address": "/sensors/3/state",
"method": "PUT",
"body": {
"status": 1
}

}]
}

[ Voor 13% gewijzigd door Jboy1991 op 24-08-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Is het enige verschil tussen Bridge 1.0 en 2.0 de Apple integratie?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
S0epkip schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:39:
Is het enige verschil tussen Bridge 1.0 en 2.0 de Apple integratie?
Bijna... De nieuwe heeft wat snellere hardware en ziet er wat mooier uit, kwa functionaliteit is het voor nu inderdaad alleen Apple Homekit wat je mist bij de 1.0 bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Voor nu? Je verwacht firmware updates die de 2.0 uitbreiden? ;)

PVO

• ranzige pad
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Clubbtraxx schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:15:
[...]

Bijna... De nieuwe heeft wat snellere hardware en ziet er wat mooier uit, kwa functionaliteit is het voor nu inderdaad alleen Apple Homekit wat je mist bij de 1.0 bridge.
en extra geheugen.

HT & NAS & Inventaris

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Schijnt dat de 2.0 bridge ook veiliger is dan de 1.0. Apple eist meer beveiliging in HomeKit devices

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:04
Bigg Balls schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:08:
Schijnt dat de 2.0 bridge ook veiliger is dan de 1.0. Apple eist meer beveiliging in HomeKit devices
Het enige dat Apple eist is een speciale chip voor de communicatie middels Homekit. Aan de Zigbee communicatie is niets veranderd. Dat deel is bij oud en nieuw het zelfde.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Hue starterspack in de aanbieding bij 1dayfly, 150 euri incl verzendkosten:

https://www.1dayfly.com/nl/nl/mobile

• Cheffed
hey daar, wat is het verschil tussen philips hue lux en ambiance?

groet

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Cheffed schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:21:
hey daar, wat is het verschil tussen philips hue lux en ambiance?

groet
Op de ambiance kan je ook nog eens de kleur temperatuur aanpassen. De lux kan dat niet en die is overigens ook niet meer te krijgen.
De lux is vervangen door de hue white.

• Cheffed
Psycho_Mantis schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:23:
[...]

Op de ambiance kan je ook nog eens de kleur temperatuur aanpassen. De lux kan dat niet en die is overigens ook niet meer te krijgen.
De lux is vervangen door de hue white.
Thanks!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik weet dat het mosterd na de maaltijd is en algemeen bekend, maar ik ben nog steeds pissig dat die Hue peertjes geen knappe kleuren afleveren. :( :+

Uiteraard weet je dat pas achteraf, ook al weet iedereen het. :D
In topic zjin er ook velen die het als logisch bestempelen omdat de kleuren een extraatje zijn en ze wel mooie tinten wit willen leveren. Dat is natuurlijk technsich gezien zeker waar, maar Philips adverteert wel ontzettend met die kleurige scènes en geeft dat als één van de belangrijkste sellingpoints op. Dus ik vind het gewoon klote. :P

/rant

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cheffed
Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:28:
Ik weet dat het mosterd na de maaltijd is en algemeen bekend, maar ik ben nog steeds pissig dat die Hue peertjes geen knappe kleuren afleveren. :( :+

In topic zjin er ook velen die het als logisch bestempelen omdat de kleuren een extraatje zijn en ze wel mooie tinten wit willen leveren. Dat is natuurlijk technsich gezien zeker waar, maar Philips adverteert wel ontzettend met die kleurige scènes en geeft dat als één van de belangrijkste sellingpoints op. Dus ik vind het gewoon klote. :P

/rant
Zaterdag kom ik thuis van vakantie, dan ga ik ermee aan de gang.
Door deze "rant" ben ik erg nieuwsgierig, mijn verwachtingen liggen hoog namelijk.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:28:

/rant
Dacht dat de kleuren al waren verbeterd met de 2.0 hue lampen?

Hoewel heb ik zelf niet echt problemen met de kleuren van de lampen, het zijn rustgevende tinten en daar ben ik erg blij mee.

• Gonadan

Gonadan

Geen idee of ze al verbeterd waren, ik heb van die peertjes redelijk recent gekocht en groen en blauw blijft abominabel. Op zich geen kleuren die je standaard gebruikt dus het is geen ramp, maar ik liep er tegenaan toen ik bij het voetbal de hele kamer groen wilde maken. Dat kan je dus gewoon vergeten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:59

aex351

I am the one

Iets wat me onduidelijk is met dit soort dimbare verlichting, is het mogelijk om de lamp uit te doen met de lamp zelf? Of heb je daar dan alsnog een tussenstuk (smart fitting / etc.) voor nodig?

< dit stukje webruimte is te huur >

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
aex351 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:24:
Iets wat me onduidelijk is met dit soort dimbare verlichting, is het mogelijk om de lamp uit te doen met de lamp zelf? Of heb je daar dan alsnog een tussenstuk (smart fitting / etc.) voor nodig?
Via een app, dimmer en/of tap stuur je de lamp zelf aan. Er is geen extra fitting nodig

• aex351

aex351

I am the one

odvdveer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:49:
[...]
Via een app, dimmer en/of tap stuur je de lamp zelf aan. Er is geen extra fitting nodig
Wat precies bedoel je met dimmer? dat is namelijk een fysiek iets. Net als een aan/uit knop van een lamp. Ik vraag me dan af of er negatieve gevolgen zitten aan het uitdoen met alleen de app/tap. Want de lamp / fitting voorziet de lamp voortdurend van stroom.

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
aex351 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:55:
[...]

Wat precies bedoel je met dimmer? dat is namelijk een fysiek iets. Net als een aan/uit knop van een lamp. Ik vraag me dan af of er negatieve gevolgen zitten aan het uitdoen met alleen de app/tap. Want de lamp / fitting voorziet de lamp voortdurend van stroom.
Ik bedoel de dimmer die philips voor de hue levert. Rechthoekig geval ipv de ronde tap.

• eymey
aex351 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:55:
[...]

Waarom zou dat laatste negatief moeten zijn?

Hue en andere smart lighting systemen zijn inderdaad bedoeld om constant onder spanning te blijven. Ik zie dat juist als een voordeel. 'Gewone' lampen (zeker led lampen maar ook spaarlampen) zijn voorzien van allerlei electronica, die steeds van spanning af gaan als je ze uitschakelt en weer onder spanning komen als je ze inschakelt. In potentie, zeker als ze op verkeerde momenten van de 50 hz. sinus de spanning oppikken, krijgen ze daar iedere schakelcyclus een opdonder van. Met dit soort smart lighting systemen gebeurt dat niet of veel minder :P.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is een (minimaal) standbyverbruik.

De "dimmer" is in dit geval een apparaatje dat Zigbee-LightLink tegen de Hue Bridge praat en die praat weer Zigbee-LightLink tegen de lampen.

• aex351

aex351

I am the one

eymey schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:14:
[...]

Waarom zou dat laatste negatief moeten zijn?

Hue en andere smart lighting systemen zijn inderdaad bedoeld om constant onder spanning te blijven. Ik zie dat juist als een voordeel. 'Gewone' lampen (zeker led lampen maar ook spaarlampen) zijn voorzien van allerlei electronica, die steeds van spanning af gaan als je ze uitschakelt en weer onder spanning komen als je ze inschakelt. In potentie, zeker als ze op verkeerde momenten van de 50 hz. sinus de spanning oppikken, krijgen ze daar iedere schakelcyclus een opdonder van. Met dit soort smart lighting systemen gebeurt dat niet of veel minder :P.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is een (minimaal) standbyverbruik.

De "dimmer" is in dit geval een apparaatje dat Zigbee-LightLink tegen de Hue Bridge praat en die praat weer Zigbee-LightLink tegen de lampen.
Stand-by-verbruik lijkt me inderdaad een nadeel, maar ook het risico op een storing (lees brandgevaar). Ik wist overigens niet dat dit soort producten ontworpen zijn om onder constante spanning te blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 25-08-2016 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
aex351 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:21:
[...]

Stand-by-verbruik lijkt me inderdaad een nadeel, maar ook het risico op een storing (lees brandgevaar). Ik wist overigens niet dat dit soort producten ontworpen zijn om onder constante spanning te blijven.
Ben je ook bang voor brandgevaar bij je koelkast, je wekkerradio, de cv-ketel enz. enz. er zijn genoeg apparaten die continu onder spanning staan... Voor het geval dat het stuk gaat komt eerst nog de aardlek danwel breaker in je groepenkast in actie en als dat allemaal niet werkt is de kans op brand van een hue lampje nog steeds minimaal gezien wat er in zit...

Standby verbruik is ~0,4W, oftewel ik zou me er niet druk over maken als ik jouw was.

• eymey
Inderdaad. Als de lampen aan alle technische eisen hier in Europa voldoen, waar ik van uit ga, dan zou zelfs een beginnend brandje in de lamp vanzelf uitdoven en niet naar buiten komen.

En dat is dan het uiterste geval.

• DJFliX
Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:13:
Geen idee of ze al verbeterd waren, ik heb van die peertjes redelijk recent gekocht en groen en blauw blijft abominabel. Op zich geen kleuren die je standaard gebruikt dus het is geen ramp, maar ik liep er tegenaan toen ik bij het voetbal de hele kamer groen wilde maken. Dat kan je dus gewoon vergeten.
Hoewel het me eerder een beetje op viel (maar niet genoeg irriteerde om er verder naar te gaan kijken) valt het me nu wel op dat de LightStrip en de Blooms inderdaad een flink stuk beter in staat zijn om groen en blauw weer te geven, de E27 Hue peertjes worden bij blauw meetstal lichtpaars, bij groen zijn ze lichtgeel (bijna wit!).

Heb een filmpje gemaakt waar het ook wel te zien is: YouTube: Hue Bloom and Bulb colour differences Heb alles wel helemaal donker gemaakt verder, anders was het kleurverschil niet zo goed te zien. Oh ja sorry voor het landscape filmpje... Mijn woonkamer is niet groot genoeg om beide lampen in beeld te krijgen in landscape :')

• Clubbtraxx
Het klopt dat de Hue bulbs in kleurbereik wat beperkt zijn.
Aan de andere kant, hoe vaak wil jij in 100% puur groen of blauw licht zitten in je huiskamer?

• Gonadan

Gonadan

Bij elke voetbalwedstrijd op TV en Finding Nemo. Y:)

Maar dus als je iets minder vaak gebruikt hoeft het niet te functioneren? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DJFliX
Clubbtraxx schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:22:
Het klopt dat de Hue bulbs in kleurbereik wat beperkt zijn.
Aan de andere kant, hoe vaak wil jij in 100% puur groen of blauw licht zitten in je huiskamer?
Nja, het valt wel op als je meer producten uit het Hue ecosysteem hebt. Je zou toch verwachten dat de lightbulb die in principe geavanceerder is dan de Bloom (want RGBW vs RGB) toch wel hetzelfde kleurbereik zou moeten hebben. Het is vreemd als je alles in een kleur zet en maar de helft van je lampen doet echt mee. De Lightstrips (ook RGBW net als de lightbulbs) kunnen dit dit dus wel goed en dat vind ik vreemd.

• Clubbtraxx
Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:54:
Bij elke voetbalwedstrijd op TV en Finding Nemo. Y:)

Maar dus als je iets minder vaak gebruikt hoeft het niet te functioneren? :?
Bij mij functioneren ze gewoon zoals het hoort.
Het kleurbereik is sinds dag 1, inmiddels jaar of wat geleden, al zo vaak aan bod geweest dat die discussie hier niet nog een keer hoeft wat mij betreft. Als je er niet tevreden over bent, er zijn ook andere lampen te koop.

• Gonadan

Gonadan

Dan scroll je maar door. Zolang een product nog op de markt is zullen er nieuwe gebruikers komen die het opnieuw gaan ontdekken. Zo ook de tekortkomingen. Als je daar niet tegen kunt dan lees je het niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Clubbtraxx
Daar heb je inderdaad gelijk in Gonadan.... Nouja zo erg is het ook niet, maar soms denk ik toch niet weer die discussie over kleurverschil he... :O

[ Voor 3% gewijzigd door Clubbtraxx op 25-08-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Nu lees ik dat de Hue lampen standaard op 100% gaan branden wanneer ze aan gaan via een schakelaar. Maar dan lees ik dat de app wel de mogelijkheid heeft om de laatste stand te herstellen. Betekend dit dan dat de lampen eerst naar 100% gaan om vervolgens naar de laatste stand te gaan? Verder ben ik benieuwd of het mogelijk is om een instelling te hebben dat een lamp aangaat en dan langzaam van 0% naar 100% te gaan. (bijvoorbeeld bij het open doen van een deur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
De vraag over wat een lamp doet na het schakelen met een schakelaar komt hier elke 2 pagina's terug dus lees dat aub. Dat is mijn "zucht" moment in dit topic. Zeker omdat het gewoon in de TS staat.

Van 0 naar 100 kan alleen direct met de weg functie alle andere toepassingen moet of via de Hue api, of door een systeem als Domoticz 20 opdrachten te geven met telkens 5% ertussen.

[ Voor 5% gewijzigd door arjandijk162 op 26-08-2016 02:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

arjandijk162 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 02:17:
De vraag over wat een lamp doet na het schakelen met een schakelaar komt hier elke 2 pagina's terug dus lees dat aub. Dat is mijn "zucht" moment in dit topic. Zeker omdat het gewoon in de TS staat.

Van 0 naar 100 kan alleen direct met de weg functie alle andere toepassingen moet of via de Hue api, of door een systeem als Domoticz 20 opdrachten te geven met telkens 5% ertussen.
Zojuist weer de TS doorgenomen, maar ik lees het niet terug. Kan zijn dat ik eroverheen lees. En als het elke 2 pagina's terugkomt (overigens een heel arbitrair getal want een pagina is dynamisch door de instellingen in Tweakers) lijkt het me dat het dan beter aangegeven zou kunnen staan.

Ik heb overigens nog geen antwoord op mijn vraag gekregen, ondanks ik opnieuw moeite doe om antwoord te krijgen (met Google). Zal uiteindelijk wel uitkomen op een andere website. Handig zo'n forumgebruiker die een ander forumgebruiker helpt naar andere fora's. Zouden er mee van moeten zijn. Aldus mijn zucht moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJFliX
aex351 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 02:40:
[...]

Zojuist weer de TS doorgenomen, maar ik lees het niet terug. Kan zijn dat ik eroverheen lees. En als het elke 2 pagina's terugkomt (overigens een heel arbitrair getal want een pagina is dynamisch door de instellingen in Tweakers) lijkt het me dat het dan beter aangegeven zou kunnen staan.

Ik heb overigens nog geen antwoord op mijn vraag gekregen, ondanks ik opnieuw moeite doe om antwoord te krijgen (met Google). Zal uiteindelijk wel uitkomen op een andere website. Handig zo'n forumgebruiker die een ander forumgebruiker helpt naar andere fora's. Zouden er mee van moeten zijn. Aldus mijn zucht moment.
Ik denk dat arjandijk162 doelde op het volgende:
Wat gebeurt er als ik een Hue lamp schakel met een wandschakelaar.
Een Hue lamp waarbij de stroom wordt onderbroken is niet meer bereikbaar voor de bridge en kan daarom niet ingeschakeld worden zonder dat de wandschakelaar weer op aan wordt gezet. Als de stroom onderbroken is geweest zal de lamp starten op 100% lichtsterkte en in het geval van een kleuren lamp zal deze starten met wit licht. Het is niet mogelijk een instelling te maken waarbij de Hue lamp zijn laatste lichtsterkte weer zal gebruiken na de stroomonderbreking.

Bij Livingwhites lampen onthoudt de lamp wel de laatstgekozen instelling bij het inschakelen na stroomonderbreking. Dit betekend ook dat als de lamp via de bridge of remote is uitgeschakeld dat er door middel van de wandschakelaar het licht niet kan worden geactiveerd.
Maar ik ben het idd met je eens dat je vraag hiermee nog niet beantwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 21:39
Philips communiceert op zich wel over het kleurenbereik van hun lampen maar daarvoor moet je op de Hue Developer site terecht. De CIE grafiek van hun verschillende Hue lampen is daar te vinden.
Daarin kun je zien dat de color lampen een duidelijke beperking hebben in het blauwe en groene bereik. De Iris en Bloom laten een veel beter bereik zien.
http://www.developers.mee...entation/supported-lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja doei, we hebben het hier over een consumenten product. In alle uitingen, online of in papieren advertenties, zie je weergaloos verlichte kamers in allerlei fantastische kleuren. Er wordt werkelijk waar nergens duidelijk gemaakt dat twee van de drie primaire kleuren niet haalbaar zijn.

Ondanks dat ik het technisch heel goed begrijp en ze zelden mis vind ik dat bijna onder het kopje misleiding vallen. :)
Clubbtraxx schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:35:
Daar heb je inderdaad gelijk in Gonadan.... Nouja zo erg is het ook niet, maar soms denk ik toch niet weer die discussie over kleurverschil he... :O
Ik begrijp jou ook wel hoor, ik zou er vast ook lijp van worden als ik het al tig keer had zien langskomen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Gonadan schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:43:
[...]

Ik begrijp jou ook wel hoor, ik zou er vast ook lijp van worden als ik het al tig keer had zien langskomen. ;)
De ene keer dat ik gekleurde Hue bij iemand thuis zag was het: zo, geel, paars en oranje zien er erg mooi uit maar waar zijn de primaire kleuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Gonadan schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:43:
Ja doei, we hebben het hier over een consumenten product. In alle uitingen, online of in papieren advertenties, zie je weergaloos verlichte kamers in allerlei fantastische kleuren. Er wordt werkelijk waar nergens duidelijk gemaakt dat twee van de drie primaire kleuren niet haalbaar zijn.

Ondanks dat ik het technisch heel goed begrijp en ze zelden mis vind ik dat bijna onder het kopje misleiding vallen. :)
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Zonder dit te lezen was ik hier niet eens van op de hoogte geweest. Op basis van van ik zag en las was ik in de veronderstelling dat dit gewoon mogelijk was. Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op de Philips Hue, en nu ben ik dan wel benieuwd hoe dit zich verhoudt tot de andere merken. Bijvoorbeeld de MiLight RGBWW, die kennelijk ook veel feller kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
aex351 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:49:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Zonder dit te lezen was ik hier niet eens van op de hoogte geweest. Op basis van van ik zag en las was ik in de veronderstelling dat dit gewoon mogelijk was. Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op de Philips Hue, en nu ben ik dan wel benieuwd hoe dit zich verhoudt tot de andere merken. Bijvoorbeeld de MiLight RGBWW, die kennelijk ook veel feller kan branden.
Milight brand naar mijn idee iets minder fel dan de Hue. Behalve de nieuwe 8w Milight lamp die waarschijnlijk wel feller is dan de Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Jochemd13 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:27:
[...]
Milight brand naar mijn idee iets minder fel dan de Hue. Behalve de nieuwe 8w Milight lamp die waarschijnlijk wel feller is dan de Hue.
Het is geen race van wie of wat is beter, maar het mag duidelijk zijn dat de Philips Hue dus gelimiteerd is in het kleurbereik. Ik vind dat nogal een behoorlijke minpunt wanneer ik lees dat de Hue niet in staat is om de primaire kleuren goed te weergeven (juist ook omdat hiermee geadverteerd wordt). De MiLight kan dat kennelijk wel. Verder kan de MiLight ook de laatste ingestelde stand onthouden. Waar ik nog niet achter ben is hoe de overgang van kleur naar wit is met beide producten. Maar op basis van desk research heeft de MiLight wel alle plussen voor zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
Vergeet niet het belang van bediening/apps/api/ondersteuning bij een lichtsysteem. Daar wint Philips al jaren prijzen voor. Eer is geen systeem dat zo standaard door iedereen die iets met "smart" doet wordt ondersteund. Ik heb geen Milight dus daar kan ik weinig over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
arjandijk162 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:21:
Vergeet niet het belang van bediening/apps/api/ondersteuning bij een lichtsysteem. Daar wint Philips al jaren prijzen voor. Eer is geen systeem dat zo standaard door iedereen die iets met "smart" doet wordt ondersteund. Ik heb geen Milight dus daar kan ik weinig over zeggen
Ik kan je wel wat zeggen over Milight, het systeem werkt leuk en er is veel mogelijk, maar op zich is het maar weinig wat je in het begin krijgt en wint Hue met gebruiksvriendelijkheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Iemand een idee waarom Light finder mijn living colour gen 2 niet wilt toevoegen aan de hue? de lamp flasht wel (dus hij kan er wel mee verbinden) alleen hij geeft het programma aan ""geen nieuwe lichten gevonden"

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Jochemd13 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:57:
[...]

Ik kan je wel wat zeggen over Milight, het systeem werkt leuk en er is veel mogelijk, maar op zich is het maar weinig wat je in het begin krijgt en wint Hue met gebruiksvriendelijkheid..
Dit, plus dat het "W" van de RGBW lampen van MiLight niet echt heel 'warm' wit is, het gaat eerder richtin 3000K dan 2700K.

Ook begrijp ik uit een uitgebreide review in het LED lampen topic, een poos terug, dat je bij de MiLight lampen niet de RGB en de W led's tegelijk aan kan hebben.

Oftewel: De MiLight lampen kunnen wellicht dan wel primaire kleuren weergeven en ze evt. mengen. Maar juist combineren met de "W" led's, om bv. wat meer pasteltinten te genereren of om warmwit een 'tintje' te geven, dát kan dus juist niet.

Aangezien ik toch vaker warmwit of andere 'zachte' kleuren gebruik dan enkel primaire kleuren, weet ik voor mezelf in ieder geval dat MiLight om in mijn huis te komen kansloos is :).

Pagina: 1 ... 21 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue