Snelle vraag over de Philips dimmer: blijft de 'dimsetting' behouden of gaat hij elke keer weer 'vol gas' aan?
Bij mij blijft het zo als hij uitging.S0epkip schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:11:
Snelle vraag over de Philips dimmer: blijft de 'dimsetting' behouden of gaat hij elke keer weer 'vol gas' aan?
Dit kan je instellen in de Hue Gen2 app (en ook in sommige 3rd-party apps).
In de Hue Gen2 app kan je zelfs verschillende acties koppelen aan het herhaaldelijk indrukken van de "aan" knop. En 1 van die acties is ook de "last state" voordat je 'm de vorige keer uit deed (wat ook de default is).
Zo heb ik bv. op de slaapkamer, in het bedlampje aan de kant van m'n vriendin, een Philips Warmglow kaarsje icm. een LivingWhites dimmer geplaatst. En ik heb een dimmer switch zo geprogrammeerd dat, bij de eerste keer op "aan" drukken, de lamp op een heel laag lichtniveau aan gaat. Een soort orientatielampje voor het naar de wc gaan, etc. Nog een keer drukken geeft een iets hogere lichtsterkte en bij een derde keer drukken gaat het lampje voluit
In de Hue Gen2 app kan je zelfs verschillende acties koppelen aan het herhaaldelijk indrukken van de "aan" knop. En 1 van die acties is ook de "last state" voordat je 'm de vorige keer uit deed (wat ook de default is).
Zo heb ik bv. op de slaapkamer, in het bedlampje aan de kant van m'n vriendin, een Philips Warmglow kaarsje icm. een LivingWhites dimmer geplaatst. En ik heb een dimmer switch zo geprogrammeerd dat, bij de eerste keer op "aan" drukken, de lamp op een heel laag lichtniveau aan gaat. Een soort orientatielampje voor het naar de wc gaan, etc. Nog een keer drukken geeft een iets hogere lichtsterkte en bij een derde keer drukken gaat het lampje voluit
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Thanks voor de snelle reacties! Das handig zo te horen
Ik ben ook op zoek naar een oriëntatielampje voor de slaapkamer.
Na wat onderzoek nog steeds bovenstaande problemen niet weten op te lossen.. Iemand nog een geniaal idee?Vecodo schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:58:
De bridge 2.0 kan als het goed is 12 Hue accesoires aan. Op dit moment heb ik 9 dimmers aangesloten en werkt er telkens 1 niet. Als ik 1 dimmer wil toevoegen aan een kamer krijg ik de melding "Je hue bridge is vol. probeer eerst enkele routines te verwijderen."
Ik heb gekeken maar voor de rest geen routines aanstaan. Alleen via IFTTT dat wanneer de laatste weg gaat alle lichten uit gaan.
Heb ook 9 kamer gedefinieerd, maar dat zou geen verschil moeten maken toch?
Daarnaast weten jullie misschien nog een oplossing voor het volgende probleem.
Via de app kan ik de hue dimmers (die ik gebruik als vervanging van de wand schakelaars) alleen koppelen aan kamers. Ik zou deze graag willen koppelen aan een kamer.
Bijvoorbeeld:
Room: Woonkamer
Aantal lampen: 12
Dimmer 1 schakelt lamp: 1,2, en 3
Dimmer 2 schakelt lamp: 4 en 5
Dimmer 3 schakelt lamp: 6
Nu maak ik voor elke groep die een dimmer moet bedienen een nieuwe kamer aan.
Edit: Heb reactie van Philips gekregen:
Het is wellicht handiger om terug te reageren in het Nederlands, aangezien je daar naar vraagt. Het klopt inderdaad dat de 9e dimmer niet toegevoegd kan worden. Dat komt omdat de dimmer de scene cycle functie heeft gekregen en dit vraagt om meer geheugen. Hierdoor is het maximale aantal van de dimmers per bridge veranderd. Ons ontwikkelings-team is hier zich van bewust en zijn dus ook bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen, zodat er weer 12 dimmer switches gebruikt kunnen worden.
Als alternatief kunt u inderdaad een extra bridge nemen en de dimmers plus de lampen hieraan linken. Let er wel op dat je binnen de applicatie dan zou moeten switchen om de wijzigingen te kunnen maken van deze dimmers en lichten.
We horen graag of deze uitleg uw vraag genoeg beantwoord.
[ Voor 26% gewijzigd door Vecodo op 04-08-2016 15:39 ]
Ik heb een 1.0 bridge en daaraan zitten meerdere lampen. Waaronder 1 Iris die gekoppeld is aan mijn Philips 55PUS7600 tv om mee te gaan met het Amiblight. Sinds de software update van deze bridge van afgelopen week merk ik dat de Iris regelmatig niet aan gaat als de tv aangezet wordt, of juist niet uitgaat als de tv uitgezet wordt. Meer gebruikers met dit probleem?
Philips lightning verwijst naar de TV afdeling en die verwijzen weer naar de lightning afdeling. Iets met kastje naar de muur...
Alle andere lampen worden door Domoticz aan en uitgezet. En dat werkt perfect.
Wat heb ik al gedaan:
tv gereset
bridge gereset
Philips lightning verwijst naar de TV afdeling en die verwijzen weer naar de lightning afdeling. Iets met kastje naar de muur...
Alle andere lampen worden door Domoticz aan en uitgezet. En dat werkt perfect.
Wat heb ik al gedaan:
tv gereset
bridge gereset
[ Voor 11% gewijzigd door commentator op 03-08-2016 18:23 . Reden: wat heb ik gedaan toegevoegd ]
Thanks voor de reacties! Ik heb de DHCP een nachtje uitgelaten tot zowel m'n laptop als m'n smartphone geen verbinding meer konden maken. Daarna zowel de modem als de bridge gereset, en toen pakte 'ie eigenlijk direct een IP op. Opgelost dus!wizzmic schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:42:
[...]
Lijkt toch een probleem in/met je router. Het lan ledje brand dus er is verbinding met het netwerk.
Je zou kunnen proberen het IP adres van de bridge uit te lezen.
Enter het volgende in je browser van een PC in hetzelfde netwerk:
https://www.meethue.com/api/nupnp
De response van de bridge zou er als volgt uit moeten zien wanneer je bridge een IP adres toegewezen heeft gekregen:
[{"id":"123456abcde123456","internalipaddress":"192.168.1.100"}]
Geretourneerd, hoe dan?Tovenaar schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:41:
[...]
Had hetzelfde probleem met drie lampen (setje), deze geretourneerd en nieuwe lampen voor terug die niet piepen...
Want heb 2 setjes online gekocht via een dagaanbieding.
Neem contact op met die dagaanbieding. Normaal is de partij waarvan je koopt ook verantwoordelijk voor de garantieafhandeling. Het is niet dat zij geen garantie geven ofzo.
Ik heb een kleine uitdaging en ik hoop er iemand op Tweakers is die hier advies in heeft.
Over een weekje of 2 ga ik een nieuwe kast maken voor de slaapkamer ( schuifdeur kast ) deze kast is 3 meter breed.
Echter zou ik graag 2 Hue LED Strips gebruiken van beide een meter ( 1 meter + verleng ) en deze in de kast bevestigen in een profiel. ( ook geen probleem zijn kant en klaar te koop voor 9,95 per meter )
Echter zou ik graag willen deze strips aan gaan zodra de deur opengaat, heeft iemand een idee hoe ik dit kan realiseren ?
Over een weekje of 2 ga ik een nieuwe kast maken voor de slaapkamer ( schuifdeur kast ) deze kast is 3 meter breed.
Echter zou ik graag 2 Hue LED Strips gebruiken van beide een meter ( 1 meter + verleng ) en deze in de kast bevestigen in een profiel. ( ook geen probleem zijn kant en klaar te koop voor 9,95 per meter )
Echter zou ik graag willen deze strips aan gaan zodra de deur opengaat, heeft iemand een idee hoe ik dit kan realiseren ?
Ik had de setjes gekocht bij Amazon de en voor het piepende geluid meende ik contact opgenomen te hebben met Philips rechtstreeks, zij hebben mij toen aangeboden dat ik de lampen naar hun toe kon sturen, vervolgens nieuwe lampen ontvangen... Maar volgens mij kun je het ook gewoon via de verkopende partij regelen... (al ben ik over de Philips Consumer Care altijd erg te spreken)Frid0 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:01:
[...]
Geretourneerd, hoe dan?
Want heb 2 setjes online gekocht via een dagaanbieding.
@Mektheb
De simpelste manier is met een kleine eind-schakelaar de voeding schakelen.
Als de deur sluit komt hij tegen de schakelaar aan en gaat het licht uit.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Dat is misschien wel een idee, maar als je hem dan in een dim stand instelt en je zet hem aan en uit op het stroomnetwerk krijg je dan niet dat hij als hij aan gaat altijd 100% brightness doet ?.Speedy-Andre schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:39:
@Mektheb
Verder snap ik je idee wel en denk ik dat best wel is simpel kan zijn.
Ik weet niet hoe een led strip reageert als hij weer voeding krijgt nadat hij gedimd was, een Hue dim module blijft dan uit en sommige Hue lampen gaan volle bak aan (de Lux bijv.).
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Dan ga ik dat is onderzoekenSpeedy-Andre schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:05:
Ik weet niet hoe een led strip reageert als hij weer voeding krijgt nadat hij gedimd was, een Hue dim module blijft dan uit en sommige Hue lampen gaan volle bak aan (de Lux bijv.).
Bedankt voor de tips !
Ok, bedankt!Tovenaar schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:35:
[...]
Ik had de setjes gekocht bij Amazon de en voor het piepende geluid meende ik contact opgenomen te hebben met Philips rechtstreeks, zij hebben mij toen aangeboden dat ik de lampen naar hun toe kon sturen, vervolgens nieuwe lampen ontvangen... Maar volgens mij kun je het ook gewoon via de verkopende partij regelen... (al ben ik over de Philips Consumer Care altijd erg te spreken)
Dat verzenden is kostenloos? En hoe lang was je de lamp(en) kwijt?
Kreeg je ook nieuwe of zelfde maar dan gemaakt?
Verzenden was via UPS, kreeg een label thuis, dus gratis. Vervolgens kreeg ik netjes nieuwe lampen geleverd. (had generatie 1 ingeleverd en kreeg gen 2 terug) Ik meende dat het allemaal binnen een week geregeld was...Frid0 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:04:
[...]
Dat verzenden is kostenloos? En hoe lang was je de lamp(en) kwijt?
Kreeg je ook nieuwe of zelfde maar dan gemaakt?
Zie http://www.support.philip...anguage=nl&userCountry=nl voor contactgegevens...
[ Voor 26% gewijzigd door Tovenaar op 04-08-2016 12:55 . Reden: toevoegen contactgegevens Philips ]
Lightstrips (en Living Colors lampen / Friends of Hue) starten na een power cycle (spanning eraf en erop) met dezelfde instelling (kleur en brightness) als voor de power cycle. Alleen wanneer de laatste stand 'uit' was, dan gaan ze na een power cycle in een color loop mode en na alle kleuren gehad te hebben gaan ze weer uit.Mektheb schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:43:
[...]
Dat is misschien wel een idee, maar als je hem dan in een dim stand instelt en je zet hem aan en uit op het stroomnetwerk krijg je dan niet dat hij als hij aan gaat altijd 100% brightness doet ?.
Verder snap ik je idee wel en denk ik dat best wel is simpel kan zijn.
(Hue lampen: Whites, Ambiance etc. gaan na een power cycle naar full brightness met kleur van 2700 Kelvin)
ps. als je een deurschakelaar wilt gebruiken, zou je toch ook een Dimmer Switch door de kastdeur kunnen laten bedienen?
Ik ken je probleem, Same here, overstappen naar de app 1.0 is de oplossing die gratis is, de APP maakt namelijk de scenes aan de switches niet de switches zelf. Bedien nu alles met app 1.0 en ik wacht op een fix want een extra bridge kopen is geen optie voor zoiets triviaalsVecodo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:02:
[...]
Na wat onderzoek nog steeds bovenstaande problemen niet weten op te lossen.. Iemand nog een geniaal idee?
Edit: Heb reactie van Philips gekregen:
Het is wellicht handiger om terug te reageren in het Nederlands, aangezien je daar naar vraagt. Het klopt inderdaad dat de 9e dimmer niet toegevoegd kan worden. Dat komt omdat de dimmer de scene cycle functie heeft gekregen en dit vraagt om meer geheugen. Hierdoor is het maximale aantal van de dimmers per bridge veranderd. Ons ontwikkelings-team is hier zich van bewust en zijn dus ook bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen, zodat er weer 12 dimmer switches gebruikt kunnen worden.
Als alternatief kunt u inderdaad een extra bridge nemen en de dimmers plus de lampen hieraan linken. Let er wel op dat je binnen de applicatie dan zou moeten switchen om de wijzigingen te kunnen maken van deze dimmers en lichten.
We horen graag of deze uitleg uw vraag genoeg beantwoord.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ah helder.wizzmic schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 01:27:
[...]
Lightstrips (en Living Colors lampen / Friends of Hue) starten na een power cycle (spanning eraf en erop) met dezelfde instelling (kleur en brightness) als voor de power cycle. Alleen wanneer de laatste stand 'uit' was, dan gaan ze na een power cycle in een color loop mode en na alle kleuren gehad te hebben gaan ze weer uit.
(Hue lampen: Whites, Ambiance etc. gaan na een power cycle naar full brightness met kleur van 2700 Kelvin)
ps. als je een deurschakelaar wilt gebruiken, zou je toch ook een Dimmer Switch door de kastdeur kunnen laten bedienen?
Kan een dimmer gebruiken inderdaad, wil alleen niet zelf iets moeten hoeven indrukken voor licht.
Heb al het 1 en ander gevonden via internet met sensors en dergelijke die ik kan solderen aan een Hue.
Alleen even kijken of dat ook echt kan
Beetje vreemd, hoe lang wacht jij al op een fix van de nieuwe hue app? Vind het lastig want ben overgestapt naar HUE en zou graag de volledige verlichting van mijn huis vervangen. Echt door de beperkingen kan dat gewoon niet. Lijkt mij toch dat philips dit wel voor ogen heeft met Hue.SpoekGTi schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:02:
[...]
Ik ken je probleem, Same here, overstappen naar de app 1.0 is de oplossing die gratis is, de APP maakt namelijk de scenes aan de switches niet de switches zelf. Bedien nu alles met app 1.0 en ik wacht op een fix want een extra bridge kopen is geen optie voor zoiets triviaals
Ook al kan ik straks 12 dimmers gebruiken, dan kom ik er nog steeds een paar te kort.
Extra bridge zou mij niks uitmaken alleen het switchen in de app van Bridge vind ik lastig.
Daarnaast de hele inrichting dat je met de nieuwe hue app alleen maar dimmers aan 'kamers' kan vervinden is ook onlogisch. Ik heb een woonkamer met in totaal 5 groepen lampen die ik graag apart zou willen schakelen (ik gebruik de dimmers als vervangen voor mijn wand dimmers). Nu moet ik dus 5 'kamers' aanmaken.
Simpelste optie lijkt mij: deurschakelaar en nieuwe stekker kopen. Knip de stekker van de Hue lightstrip (strips onhouden instellingen nadat ze van spanning af zijn geweest). Verbind 230 snoer van de strip en de nieuwe stekker met de deurschakelaar.Mektheb schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:26:
[...]
Ah helder.
Kan een dimmer gebruiken inderdaad, wil alleen niet zelf iets moeten hoeven indrukken voor licht.
Heb al het 1 en ander gevonden via internet met sensors en dergelijke die ik kan solderen aan een Hue.
Alleen even kijken of dat ook echt kan
bv: https://www.klusspullen.n...KGm5f7oqc4CFUEUGwodbMUOCA
Ja exact helemaal top dat was mijn idee dus ook alleen dan met IR.wizzmic schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:11:
[...]
Simpelste optie lijkt mij: deurschakelaar en nieuwe stekker kopen. Knip de stekker van de Hue lightstrip (strips onhouden instellingen nadat ze van spanning af zijn geweest). Verbind 230 snoer van de strip en de nieuwe stekker met de deurschakelaar.
bv: https://www.klusspullen.n...KGm5f7oqc4CFUEUGwodbMUOCA
Maar helemaal super dan weet ik in iedergeval ik in de right corner ben zeg maar
Volgens mij is het voor mij nu al een maand geleden dat ik dit hoorde en merkte. Nu de oude app geïnstalleerd en werkt wel gewoonVecodo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:27:
[...]
Beetje vreemd, hoe lang wacht jij al op een fix van de nieuwe hue app? Vind het lastig want ben overgestapt naar HUE en zou graag de volledige verlichting van mijn huis vervangen. Echt door de beperkingen kan dat gewoon niet. Lijkt mij toch dat philips dit wel voor ogen heeft met Hue.
Ook al kan ik straks 12 dimmers gebruiken, dan kom ik er nog steeds een paar te kort.
Extra bridge zou mij niks uitmaken alleen het switchen in de app van Bridge vind ik lastig.
Daarnaast de hele inrichting dat je met de nieuwe hue app alleen maar dimmers aan 'kamers' kan vervinden is ook onlogisch. Ik heb een woonkamer met in totaal 5 groepen lampen die ik graag apart zou willen schakelen (ik gebruik de dimmers als vervangen voor mijn wand dimmers). Nu moet ik dus 5 'kamers' aanmaken.
Mis ook eigenlijk niets in de oude app behalve het minder gelikte uiterlijk
Heb nu 7 dimmers en 12 lampen waarvan er drie met ifttt worden geschakeld dus woonkamer is gewoon zonder switches
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Kan iemand mij vertellen waarom, na een mislukte poging om mijn Living colors remote te koppelen met mijn bridge, ik mijn Hue lampen niet meer kan vinden met de hue app? Werkte voordien perfect (tijdens de drie dagen dat de lampen in mijn bezit waren)
Alles is nieuw:
Brigde 2 - laatste firmware
2 x E27 lampen
Living colors gen 2 lamp + remote
Ik heb de remote en de bridge succesvol gereset (alles terug moeten instellen) maar ik vind mijn lampen niet meer! Iemand?
Ik moest de serienummer blijkbaar invoeren. Had ik moeten weten
Andere vraag: ik dacht dat ik mijn living colors gen2 kon koppelen met mijn Hue bridge 2.0? Zodat ik deze net zoals mijn e27 lampen aan en uit kan schakelen adh van scene's?
Ik kan de Living colors remote gen 2 wel gebruiken om de e27 lampen aan en uit te zetten, maar ik kan ze niet afzonderlijk van kleur veranderen.
Alles is nieuw:
Brigde 2 - laatste firmware
2 x E27 lampen
Living colors gen 2 lamp + remote
Ik heb de remote en de bridge succesvol gereset (alles terug moeten instellen) maar ik vind mijn lampen niet meer! Iemand?
Ik moest de serienummer blijkbaar invoeren. Had ik moeten weten

Andere vraag: ik dacht dat ik mijn living colors gen2 kon koppelen met mijn Hue bridge 2.0? Zodat ik deze net zoals mijn e27 lampen aan en uit kan schakelen adh van scene's?
Ik kan de Living colors remote gen 2 wel gebruiken om de e27 lampen aan en uit te zetten, maar ik kan ze niet afzonderlijk van kleur veranderen.
[ Voor 29% gewijzigd door J.One op 05-08-2016 18:05 ]
Dat is raar...met de gen2 remote (touch bediening) kan ik met de twee pijltjes toetsten (links/rechts) alle gekoppelde lampen selecteren, de lamp knippert dan. De geselecteerde lamp is dan individueel te dimmen, van kleur te veranderen en uit te zetten!J.One schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:37:
Is de remote zeker weten goed gekoppeld?
Zitten deze lampen toevallig in deze kamer / groep? En gebruik je de app 2.0?wizzmic schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:29:
[...]
Dat is raar...met de gen2 remote (touch bediening) kan ik met de twee pijltjes toetsten (links/rechts) alle gekoppelde lampen selecteren, de lamp knippert dan. De geselecteerde lamp is dan individueel te dimmen, van kleur te veranderen en uit te zetten!
Is de remote zeker weten goed gekoppeld?
Meer info en foto's van de Motion sensor.
http://zatznotfunny.com/2016-08/philips-hue-motion-sensor/

[ Voor 17% gewijzigd door burningbjorn op 06-08-2016 16:25 . Reden: Meer foto's toegevoegd ]
Ideaal. Daar zit ik echt op te wachten!burningbjorn schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
"Is de remote zeker weten goed gekoppeld?"
Gekoppeld is gekoppeld dacht ik. Ik kon alle lampen aan en uit zetten, alleen niet veranderen van kleur.
Om ze te koppelen heb ik deze handleiding gevolgd.
Dit is mijn remote.
"Zitten deze lampen toevallig in deze kamer / groep? En gebruik je de app 2.0?"
Ik heb versie 2.2.1, dus dat moet oké zijn.
Daarnaast heb ik ook alle mogelijke hulp apps gekocht die ik kon vinden, zoals 'all 4 hue', 'Hue Pro' en 'Hue Pro Tasker', maar tevergeefs..
Ik had gehoopt dat ik mijn bestaande Living Color Bloom kon koppelen met de bridge en de afstandbediening kon gebruiken om de lampen aan en uit en te zetten en te veranderen van kleur. meer niet!
edit: De lampen zitten niet in dezelfde groep.
Gekoppeld is gekoppeld dacht ik. Ik kon alle lampen aan en uit zetten, alleen niet veranderen van kleur.
Om ze te koppelen heb ik deze handleiding gevolgd.
Dit is mijn remote.
"Zitten deze lampen toevallig in deze kamer / groep? En gebruik je de app 2.0?"
Ik heb versie 2.2.1, dus dat moet oké zijn.
Daarnaast heb ik ook alle mogelijke hulp apps gekocht die ik kon vinden, zoals 'all 4 hue', 'Hue Pro' en 'Hue Pro Tasker', maar tevergeefs..
Ik had gehoopt dat ik mijn bestaande Living Color Bloom kon koppelen met de bridge en de afstandbediening kon gebruiken om de lampen aan en uit en te zetten en te veranderen van kleur. meer niet!
Ziet er erg handig uit!burningbjorn schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben dan niet echt fan van het uiterlijk dat toch weer een beetje goedkoop plastic lijkt, maar verder lijkt het mij goed.
Ik heb een aantal van dezelfde gen2 remotes.J.One schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:03:
Alle lampen die gekoppeld zijn aan een bepaalde remote kan ik individueel selecteren en van kleur veranderen, ongeacht in welke (app) groep ze zitten, zolang ze maar aan de remote zijn gekoppeld.
Dus alle lampen die aan gaan met de 'I' toetst van de remote, zijn individueel te selecteren en van kleur te veranderen! In mijn woonkamer heb ik bv 3 Hue's een Iris en een Bloom, allemaal werken ze volgens bovenstaand verhaal.
De remotes 'praten' niet met de bridge maar direct met de lampen. Zelfs als ik de bridge uit zet werken de remotes nog. Ik betwijfel dan ook of het uitmaakt welke app je gebruikt...
De hue white ambiance wil ik in combinatie met de dimmer switch gaan gebruiken in de badkamer. De kleur temperatuur zal aangepast gaan worden, kan ik dit doen zonder het aanschaffen van een hue bridge ?
neemrt-tweak schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:28:
De hue white ambiance wil ik in combinatie met de dimmer switch gaan gebruiken in de badkamer. De kleur temperatuur zal aangepast gaan worden, kan ik dit doen zonder het aanschaffen van een hue bridge ?
39
Hier kijk ik naar uit, als de prijs goed is koop ik direct een aantal :-)burningbjorn schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dank voor de update, goede info en eerder dan op de frontpage...
Okeeeeej maar goed ik nog niets heb aangeschaft voor me kast
?Mektheb schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:25:
[...]
Okeeeeej maar goed ik nog niets heb aangeschaft voor me kast
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nee, helaas niet.mrt-tweak schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:28:
Welke lamp heb je in de badkamer? Ik kan maar niks leuks vinden
Ik ook MAAR 1 ding,
De bridge ondersteund MAAR 12 accessoires.........
Ik zit nu al aan 7 dimmer switches en ik ben nog niet klaar er moeten er nog 3 bij. Dan hou ik mogelijkheid om nog 2 accessoires erbij te nemen en dan zit de bridge vol qua accessoires en ik heb nog niet eens zon bizar groot huis.
outlandos schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 08:46:
[...]
Nee, helaas niet.
Welke lamp heb je in de badkamer? Ik kan maar niks leuks vinden
Bedankt dan weet ik dat de investering wat groter gaat worden

De badkamer lamp heb ik van philips: http://www.philips.nl/c-p/320813116/mybathroom-plafonniere/overzicht
Heb een paar pagina's terug een hele post gehad over een motion sensor / ir sensor om light strip te bedienen in een zelfbouw kast etc.
Met allemaal oplossingen van 3e
[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 07-08-2016 12:32 ]
Alles nog eens gereset en opnieuw ingesteld en nu kan ik de lampen inderdaad aan en uit schakelen en van kleur veranderen. Maar nu kan ik de remote niet meer gebruiken om mijn Bloom afzonderlijk aan te zetten..
Als ik nu op de 'I' knop van de remote druk, gaat zowel mijn Bloom, als het licht in de keuken en het licht in de slaapkamer aan!
Ik kan ze wel weer uitschakelen, maar dat is toch niet de bedoeling?
Als ik nu op de 'I' knop van de remote druk, gaat zowel mijn Bloom, als het licht in de keuken en het licht in de slaapkamer aan!

Dank, gelijk besteld!mrt-tweak schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:47:
[...]
[...]
Bedankt dan weet ik dat de investering wat groter gaat worden![]()
De badkamer lamp heb ik van philips: http://www.philips.nl/c-p/320813116/mybathroom-plafonniere/overzicht
Nu zoeken we enkel nog een leuke lamp voor in de gang. E27 of GUI10 fitting. Mensen hier nog tips?
Deze goedkope spots (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60262659/) aan een kleine operatie onderworpen. Ik heb de (1) aansluitdraad van de middelste spot losgeknipt. Die sluit je dan aan op de bruine draad in de plafonddoos (permanente spanning).
Daar heb ik een GU10 van Hue (kleur) in, of zo je wilt een INNR (wit). Aan te sturen via Hue, enz.
De andere twee spots zijn gewoon via de wandschakelaar te bedienen, dus die sluit je aan op de zwarte (schakel)draad in de plafonddoos. En daar zitten twee gewone GU10 lampjes in.
De spotjes zijn naar alle kanten te verstellen, dat dan weer wel.
Daar heb ik een GU10 van Hue (kleur) in, of zo je wilt een INNR (wit). Aan te sturen via Hue, enz.
De andere twee spots zijn gewoon via de wandschakelaar te bedienen, dus die sluit je aan op de zwarte (schakel)draad in de plafonddoos. En daar zitten twee gewone GU10 lampjes in.
De spotjes zijn naar alle kanten te verstellen, dat dan weer wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Javandel op 07-08-2016 18:46 ]
De lampen die je niet wilt schakelen moet je natuurlijk wel ontkoppelen!J.One schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:06:
Alles nog eens gereset en opnieuw ingesteld en nu kan ik de lampen inderdaad aan en uit schakelen en van kleur veranderen. Maar nu kan ik de remote niet meer gebruiken om mijn Bloom afzonderlijk aan te zetten..
Als ik nu op de 'I' knop van de remote druk, gaat zowel mijn Bloom, als het licht in de keuken en het licht in de slaapkamer aan!Ik kan ze wel weer uitschakelen, maar dat is toch niet de bedoeling?
Remote dicht (paar cm) bij de lamp houden en de '0' knop ingedrukt houden. Zo kun je met de 'I' ook lampen naar wens toevoegen.
Ibood heeft de hue startsets in de aanbieding: http://www.ibood.com/nl/n...rtpakket-e27-of-gu10.html
Nice. Ik had al het een en ander hierover voorbij zien komen op het Philips forum. Kan niet wachten om het uit te proberen met mijn LED strip in mijn gang.burningbjorn schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
IBood is een beetje slordig: de E27 set is niet te selecteren, op de plaatjes staat de oude bridge terwijl 'Homekit-compatible' in de beschrijving staat.commentator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 00:37:
Ibood heeft de hue startsets in de aanbieding: http://www.ibood.com/nl/n...rtpakket-e27-of-gu10.html
Overigens hebben ze ook een Iris Clear in de aanbieding ( http://www.ibood.com/nl/n...iris-clear-tafellamp.html ), maar daar hetzelfde probleem: hij heet 'Friends of Hue Living Colors' maar er wordt gesproken over een afstandsbediening, dus ik denk dat het om de gewone Iris Clear gaat en niet om de Friends of Hue versie.
In ander nieuws: Philipsstore heeft de E27 startset voor € 125,69, maar momenteel niet op voorraad. Kan interessant zijn om in de gaten te houden: http://www.philipsstore.n...96461693_NL_SHOPPUB/NL/nl
dus...
Volgens de iBood beschrijving gaat het om Hue Starterskit voor GU10. Denk dat ze gewoon een handvol Google afbeeldingen erbij gezet hebben en daarbij niet gekeken hebben naar G10/E27 verschil.legofanaten schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:05:
[...]
IBood is een beetje slordig: de E27 set is niet te selecteren, op de plaatjes staat de oude bridge terwijl 'Homekit-compatible' in de beschrijving staat.
Overigens hebben ze ook een Iris Clear in de aanbieding ( http://www.ibood.com/nl/n...iris-clear-tafellamp.html ), maar daar hetzelfde probleem: hij heet 'Friends of Hue Living Colors' maar er wordt gesproken over een afstandsbediening, dus ik denk dat het om de gewone Iris Clear gaat en niet om de Friends of Hue versie.
In ander nieuws: Philipsstore heeft de E27 startset voor € 125,69, maar momenteel niet op voorraad. Kan interessant zijn om in de gaten te houden: http://www.philipsstore.n...96461693_NL_SHOPPUB/NL/nl
Inmiddels hebben ze de pagina aangepastBeekforel schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:46:
[...]
Volgens de iBood beschrijving gaat het om Hue Starterskit voor GU10. Denk dat ze gewoon een handvol Google afbeeldingen erbij gezet hebben en daarbij niet gekeken hebben naar G10/E27 verschil.
dus...
Ik heb een oude bridges hangen en met de oude app heb ik Wekkers & Timers aangemaakt, toen de nieuwe app geïnstalleerd en de oude verwijderd.
Nu zie ik de Wekkers & Timers niet meer in de nieuwe app, iemand een idee hoe ik deze zichtbaar maak?
Ik dacht de oude app te installeren en de Wekkers & Timers aan te passen, alleen geeft hij aan dat ze niet aan te passen zijn.
Nog een tweede vraag, wanneer de hub niet meer aan internet hangt, blijven de Wekkers & Timers het dan wel doen?
Nu zie ik de Wekkers & Timers niet meer in de nieuwe app, iemand een idee hoe ik deze zichtbaar maak?
Ik dacht de oude app te installeren en de Wekkers & Timers aan te passen, alleen geeft hij aan dat ze niet aan te passen zijn.
Nog een tweede vraag, wanneer de hub niet meer aan internet hangt, blijven de Wekkers & Timers het dan wel doen?
Het eerste probleem heb ik ook, de lampen in de woonkamer en in de tuin gaan elke keer om 19:00 aanGoof2000 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:27:
Ik heb een oude bridges hangen en met de oude app heb ik Wekkers & Timers aangemaakt, toen de nieuwe app geïnstalleerd en de oude verwijderd.

Het 2e, ja. De bridge blijft verbonden met de lampen en hij onthoudt alle timers en wekkers.
GU10 starterspakket in de aanbieding bij iBood, 139 ex verzendkosten:
http://www.ibood.com/nl/n...hue-startpakket-gu10.html
Zit een fout in de app op dit moment. Ik heb nu 9 dimmers en kan er niet meer toevoegen.SpoekGTi schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 10:22:
[...]
Ik ook MAAR 1 ding,
De bridge ondersteund MAAR 12 accessoires.........
Ik zit nu al aan 7 dimmer switches en ik ben nog niet klaar er moeten er nog 3 bij. Dan hou ik mogelijkheid om nog 2 accessoires erbij te nemen en dan zit de bridge vol qua accessoires en ik heb nog niet eens zon bizar groot huis.
Al contact over gehad met Philips, ze zijn er mee bezig. Maar goed, dat kan nog wel ff duren.
Wat een geld voor wat spotjes.paul-s83 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 07:13:
GU10 starterspakket in de aanbieding bij iBood, 139 ex verzendkosten:
Dat zeker, maar dat een LUX model E27 "30" euro kan kosten en een GU10 bijna 60 euro voor 1 spotje.
Terwijl als ik reken hoeveel GU10 lampjes ik in huis heb dan zou ik er zeker al 16 moeten hebben
Is iemand die hier een oplossing voor heeft bedacht/tegengekomen?Jochemd13 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:10:
[...]
Het eerste probleem heb ik ook, de lampen in de woonkamer en in de tuin gaan elke keer om 19:00 aan
Thanks!Het 2e, ja. De bridge blijft verbonden met de lampen en hij onthoudt alle timers en wekkers.
Heb je al de complete bridge gereset? (of via de app alle instellingen verwijderd?)Goof2000 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:04:
[...]
Is iemand die hier een oplossing voor heeft bedacht/tegengekomen?
[...]
Je zal ook nog via de api page <hueip>/debug/clip.html kunnen kijken via json misschien staat er alsnog een timer actie die niet in de app dmv een bug te zien is?
Ik zie de Wekkers & Timers gewoon, ik wil alleen de tijd iets aanpassen.Jboy1991 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:09:
[...]
Heb je al de complete bridge gereset? (of via de app alle instellingen verwijderd?)
Je zal ook nog via de api page <hueip>/debug/clip.html kunnen kijken via json misschien staat er alsnog een timer actie die niet in de app dmv een bug te zien is?

Alleen geeft een Lux alleen wit licht en de GU10 alle soorten wit + 1 miljoen kleurenMektheb schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:55:
[...]
Dat zeker, maar dat een LUX model E27 "30" euro kan kosten en een GU10 bijna 60 euro voor 1 spotje.
Terwijl als ik reken hoeveel GU10 lampjes ik in huis heb dan zou ik er zeker al 16 moeten hebben
Dat is wel waar, maar toch ik zou best de GU10 spot willen hebben die alleen licht geeft als de LUX en gewoon 2700k.Jochemd13 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:24:
[...]
Alleen geeft een Lux alleen wit licht en de GU10 alle soorten wit + 1 miljoen kleuren
Maar goed het blijft leuk speelgoed
dan verwijder je de oude wekker en timers en maak je een nieuwe aan? of is dit niet mogelijkGoof2000 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:19:
[...]
Ik zie de Wekkers & Timers gewoon, ik wil alleen de tijd iets aanpassen.
Dat is mogelijk, alleen een beetje veel werk voor alle hue lampen. Dan laat ik ze nu nog maar even zo staan.Jboy1991 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:57:
[...]
dan verwijder je de oude wekker en timers en maak je een nieuwe aan? of is dit niet mogelijk
Hi zie hierboven dat een aantal mensen dat tegen de limitaties van de bridge aanlopen met betrekking tot het aantal Hue dimmers dat kan worden toegevoegd.
Een mogelijke workaround is om dezelfde oplossing te gebruiken als voor de Gen2 Living Colors remote controls, zodat je de dimmer wel in het netwerk zit maar niet via de bridge maar rechtstreeks met de lampen praat.
Ik heb dat thuis ook zo gedaan voor een van mijn dimmers, deze heb ik gelinked met mijn LivingColors remote die ik al met de bridge had gekoppeld, daarna de lampen linken die ik wilde bedienen en klaar is kees.
Er zijn wel een paar nadelen, namelijk je bridge ziet de dimmer niet meer en dat betekend ook geen software updates, maar ook geen features zoals de scene selectie onder de aan knop, je kunt dan alleen lampen aan/uit zetten en dimmen.
Zoek het forum voor hoe je een gen2 remote control kunt linken met de bridge, dit werkt ook voor de dimmer, zie ook http://www.beaumotica.nl/...smartlink-met-philips-hue
Een mogelijke workaround is om dezelfde oplossing te gebruiken als voor de Gen2 Living Colors remote controls, zodat je de dimmer wel in het netwerk zit maar niet via de bridge maar rechtstreeks met de lampen praat.
Ik heb dat thuis ook zo gedaan voor een van mijn dimmers, deze heb ik gelinked met mijn LivingColors remote die ik al met de bridge had gekoppeld, daarna de lampen linken die ik wilde bedienen en klaar is kees.
Er zijn wel een paar nadelen, namelijk je bridge ziet de dimmer niet meer en dat betekend ook geen software updates, maar ook geen features zoals de scene selectie onder de aan knop, je kunt dan alleen lampen aan/uit zetten en dimmen.
Zoek het forum voor hoe je een gen2 remote control kunt linken met de bridge, dit werkt ook voor de dimmer, zie ook http://www.beaumotica.nl/...smartlink-met-philips-hue
Philips livingcolors Aura lamp voor 49 euri bij 1dayfly :
https://www.1dayfly.com/nl/nl/mobile/fly/sale
https://www.1dayfly.com/nl/nl/mobile/fly/sale
Ik ga tzt eens proberen ergens de INNR spots te scoren denk ik. Zou leuk zijn als dit bij de lokale karwei zou lukken met een kortingsbon of zo. Ik zie alleen dat op de karwei site net de GU10 spots niet (meer?) vermeld staan van Innr. Ander punt van "zorg" is natuurlijk dat het met 1 bridge update zomaar opeens gedaan kan zijn met de compatibiliteit van de innr lampjes met de hue bridge.Mektheb schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:27:
[...]
Dat is wel waar, maar toch ik zou best de GU10 spot willen hebben die alleen licht geeft als de LUX en gewoon 2700k.
Maar goed het blijft leuk speelgoed
Al met al komt het er op neer dat het jammer is dat Philips niet naar de eigen userbase lijkt te luisteren die ook graag betaalbaardere GU10 spotjes zou hebben in een normaal formaat zodat ze iig in bestaande armaturen passen.. Met of zonder kleurtjes..
Ik denk niet dat Philips dat geintje nog eens uit haalt. Ze hebben toen zoveel negatieve reacties gehad. Hoop dat ze hun les wel geleerd hebben.xxxneoxxx schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:29:
[...]
Ik ga tzt eens proberen ergens de INNR spots te scoren denk ik. Zou leuk zijn als dit bij de lokale karwei zou lukken met een kortingsbon of zo. Ik zie alleen dat op de karwei site net de GU10 spots niet (meer?) vermeld staan van Innr. Ander punt van "zorg" is natuurlijk dat het met 1 bridge update zomaar opeens gedaan kan zijn met de compatibiliteit van de innr lampjes met de hue bridge.
Ik wil iets schakelen via de Hue bridge. Weet iemand hoe ik dit het beste kan bewerktstelligen?
Osram Lightify Plug? Livingwhites plug? Iets anders?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Living Whites krijg je het snelst gekoppeld waarschijnlijk, maar slecht beschikbaar en 2de hands rond de ~50eur.anandus schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:58:
Ik wil iets schakelen via de Hue bridge. Weet iemand hoe ik dit het beste kan bewerktstelligen?
Osram Lightify Plug werkt prima, maar moet je wat meer moeite doen om ze te koppelen aan je bridge.
- power button aan uit aan uit aan uit aan uit aan uit - kun je kanaal wijzigen ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door hjw-001 op 10-08-2016 20:21 ]
Vraagje:
Ik heb 3 hue white lampen en 2 gewone gu5 spots op de zelfde schakelaar. Als ik de schakelaar aanzet dan gaan de 3 hue white lampen meteen op volle kracht branden die ik dan met m'n app/widget op de juiste stand zet. De spot hoef ik niet te dimmen maar zijn ook geen hue lampen... Wat ik zou willen vragen is of er een mogelijkheid bestaat dat als ik m'n schakelaar aanzet dat de 3 hue whites automatisch gedimd worden en de spots aan gaan. Makkelijkste optie zou natuurlijk zijn om de spots te vervangen door gu10. Maar dat zou zonde zijn van de huidige spots/armatuur.
Ik heb 3 hue white lampen en 2 gewone gu5 spots op de zelfde schakelaar. Als ik de schakelaar aanzet dan gaan de 3 hue white lampen meteen op volle kracht branden die ik dan met m'n app/widget op de juiste stand zet. De spot hoef ik niet te dimmen maar zijn ook geen hue lampen... Wat ik zou willen vragen is of er een mogelijkheid bestaat dat als ik m'n schakelaar aanzet dat de 3 hue whites automatisch gedimd worden en de spots aan gaan. Makkelijkste optie zou natuurlijk zijn om de spots te vervangen door gu10. Maar dat zou zonde zijn van de huidige spots/armatuur.
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+
Nope. Die mogelijkheid is er helaas niet.
Systemen van andere fabrikanten kunnen dat wel (bv. Milight), maar Philips heeft er voor gekozen om dat niet te implementeren en lijkt dat ook niet van plan te zijn.
Enige wat je zou kunnen doen is de Hue bridge aan een Domoticz server of andere domotica oplossing hangen, regelmatig pollen en zodra hij ziet dat de lampen op 100% sterkte staan, ze terugschroeft. Maar je zal dan dus altijd een periode hebben waarin ze het voluit doen omdat de bridge er sowieso eerst achter moet komen dat je lampen weer te zien zijn in het netwerk.
Systemen van andere fabrikanten kunnen dat wel (bv. Milight), maar Philips heeft er voor gekozen om dat niet te implementeren en lijkt dat ook niet van plan te zijn.
Enige wat je zou kunnen doen is de Hue bridge aan een Domoticz server of andere domotica oplossing hangen, regelmatig pollen en zodra hij ziet dat de lampen op 100% sterkte staan, ze terugschroeft. Maar je zal dan dus altijd een periode hebben waarin ze het voluit doen omdat de bridge er sowieso eerst achter moet komen dat je lampen weer te zien zijn in het netwerk.
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 11-08-2016 13:29 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Een Philips remote heeft wel de optie om de vorige 'status' weer te activeren.. Weer een reden om zon ding te kopen en nog een en nog eentjeKnoezelbos schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:09:
Vraagje:
Dus ik heb net die Lightify plug via Amazon.de binnengekregen, maar hoe installeer ik dit ding in de HUE-app? Ik heb 'm ingestoken en hij brandt groen, maar als ik via lamp configuratie in de HUE-app zoek kan ik precies geen nieuwe lampen vinden. Ook accessoires toevoegen lukt uiteraard niet. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Via reviews geplaatst op de website van Conrad zie ik dat dit het zichtbaar maken van de Lightify plug in de Hue app kan door hem te resetten: 5x uit - in een WCD en steeds paar seconde wachten.Roelvano schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:12:
Dus ik heb net die Lightify plug via Amazon.de binnengekregen, maar hoe installeer ik dit ding in de HUE-app? Ik heb 'm ingestoken en hij brandt groen, maar als ik via lamp configuratie in de HUE-app zoek kan ik precies geen nieuwe lampen vinden. Ook accessoires toevoegen lukt uiteraard niet. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Ook blijkt er een script (lampfinder.jar) te staan op developers.meethue.com waarmee het zoeken naar een Lightify plug eenvoudiger zou moeten gaan. (zelf geen vervaring mee)
Succes!
[ Voor 30% gewijzigd door Martino-s op 11-08-2016 23:31 ]
Martino's | Google is your friend...
Ah ja, die was ik vergeten, die lamp finder.Martino-s schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:21:
[...]
Via reviews geplaatst op de website van Conrad zie ik dat dit het zichtbaar maken van de Lightify plug in de Hue app kan door hem te resetten: 5x uit - in een WCD en steeds paar seconde wachten.
Ook blijkt er een script (lampfinder.jar) te staan op developers.meethue.com waarmee het zoeken naar een Lightify plug eenvoudiger zou moeten gaan. (zelf geen vervaring mee)
Succes!
Maar kan ik 'm dan ook nu op de een of andere manier dimmen? Het is dus een lamp met G4 lichtjes en een fysieke dimmer...
Aan en uit gaat prima tot nu toe.
Nee, ondanks dat de Hue-app de Lightify plug als een dimbare lamp ziet, heeft hij alleen maar een aan/uit functie. Dus het schuifbalkje in de app helemaal naar links = uit en boven 50% naar rechts = aan.Roelvano schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:47:
[...]
Ah ja, die was ik vergeten, die lamp finder.
Maar kan ik 'm dan ook nu op de een of andere manier dimmen? Het is dus een lamp met G4 lichtjes en een fysieke dimmer...
Aan en uit gaat prima tot nu toe.
Hmm, is daar nog een andere oplossing voor?Martino-s schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:59:
[...]
Nee, ondanks dat de Hue-app de Lightify plug als een dimbare lamp ziet, heeft hij alleen maar een aan/uit functie. Dus het schuifbalkje in de app helemaal naar links = uit en boven 50% naar rechts = aan.
Bedoel je om de Lightify plug dimbaar te maken? Want dat is niet mogelijk. Het is een schakelaar, geen dimmer.
Of bedoel je om in de Hue app een aan/uit knop te creëren ipv een dimbare lamp? Want dit kan niet in de Hue app. Dat laatste is denk ik niet nodig als je met automatische timers of met IFTT werkt, dan kan je hem gewoon automatisch aan/uit laten schakelen als bij bijvoorbeeld zons op/ondergang...
Of bedoel je om in de Hue app een aan/uit knop te creëren ipv een dimbare lamp? Want dit kan niet in de Hue app. Dat laatste is denk ik niet nodig als je met automatische timers of met IFTT werkt, dan kan je hem gewoon automatisch aan/uit laten schakelen als bij bijvoorbeeld zons op/ondergang...
Sorry, bedoelde meer om een andere manier te vinden een dimbare lamp via de bridge te dimmen in de HUE-app of andere app?Martino-s schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:35:
Bedoel je om de Lightify plug dimbaar te maken? Want dat is niet mogelijk. Het is een schakelaar, geen dimmer.
Misschien met een Livingwhites-stekker? Maar dat weet ik niet zeker.Roelvano schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:52:
[...]
Sorry, bedoelde meer om een andere manier te vinden een dimbare lamp via de bridge te dimmen in de HUE-app of andere app?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Iemand een oplossing voor het volgende:
ik heb twee switch van hue. 1 voor de woonkamer en de ander voor de slaapkamer. Echter verliest de switch van de slaapkamer steeds de verbinding. Als ik dan naar de woonkamer ga met deze afstandsbediening dan werkt hij ook niet meer. Pas na een restart van de bridge werkt hij weer.
Echter geeft het lampje van de switch wel steeds een groene actie lampje (dit hoort rood te zijn als hij de bridge niet kan bereiken toch?)
Is dit een bekende bug of ligt het aan de switch/bridge?
ik heb twee switch van hue. 1 voor de woonkamer en de ander voor de slaapkamer. Echter verliest de switch van de slaapkamer steeds de verbinding. Als ik dan naar de woonkamer ga met deze afstandsbediening dan werkt hij ook niet meer. Pas na een restart van de bridge werkt hij weer.
Echter geeft het lampje van de switch wel steeds een groene actie lampje (dit hoort rood te zijn als hij de bridge niet kan bereiken toch?)
Is dit een bekende bug of ligt het aan de switch/bridge?
Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van de nieuwe Home app van Apple (iOS 10)?
Ik gebruik nu niet meer de individuele apps van Philips en Eve Elgato.
Een handige feature van de nieuwe Home App is dat je regels kan aanmaken, zo kan je bijvoorbeeld instellen dat als Lamp X wordt aangezet, dat je op dat moment accessoire Y en Lamp Z ook aan zet.
Zo heb ik zelf bijvoorbeeld ingesteld dat wanneer ik via de Philips remote-switch een lamp aan zet, dat automatisch mijn Eve Energy aanspringt. Op deze Eve Energy heb ik vervolgens twee lampen gekoppeld waar ik geen Philips lamp in wil stoppen (blijft toch LED...). Maar je kan hier natuurlijk elk ander apparaat aan koppelen. Dit maakt het dus mogelijk om met je Philips remote ook niet-philips lampen aan te zetten.
Ik gebruik nu niet meer de individuele apps van Philips en Eve Elgato.
Een handige feature van de nieuwe Home App is dat je regels kan aanmaken, zo kan je bijvoorbeeld instellen dat als Lamp X wordt aangezet, dat je op dat moment accessoire Y en Lamp Z ook aan zet.
Zo heb ik zelf bijvoorbeeld ingesteld dat wanneer ik via de Philips remote-switch een lamp aan zet, dat automatisch mijn Eve Energy aanspringt. Op deze Eve Energy heb ik vervolgens twee lampen gekoppeld waar ik geen Philips lamp in wil stoppen (blijft toch LED...). Maar je kan hier natuurlijk elk ander apparaat aan koppelen. Dit maakt het dus mogelijk om met je Philips remote ook niet-philips lampen aan te zetten.
Ik heb een plafondlamp met een Hue lamp er in. Nou wil ik de wandschakelaar vervangen door een Hue dimmer. ( over de plek van de oude schakelaar heen monteren ).
Alleen moet ik dan zorgen dat de plafondlamp continu stroom ontvangt. Achter de muurschakelaar zit nu een blauw, zwart en bruine draad. In het plafond een blauwe 2.5mm een bruine en een dunne blauwe kabel.
Als ik op internet lees komt deze combinatie niet voor. Graag wat hulp.
---
Huidige situatie:
Plafond:
2 blauwe samen in de N van de lamp
1 bruine in de L van de lamp
Muurschakelaar:
Klik aan klik uit dimmer blauw n, zwart schakel, bruin L
Dit werkt zoals het moet.
Alleen moet ik dan zorgen dat de plafondlamp continu stroom ontvangt. Achter de muurschakelaar zit nu een blauw, zwart en bruine draad. In het plafond een blauwe 2.5mm een bruine en een dunne blauwe kabel.
---
Huidige situatie:
Plafond:
Muurschakelaar:
[ Voor 18% gewijzigd door RemcoINC08 op 12-08-2016 20:33 ]
Asus G501
Ik gebruik al enige tijd zonder problemen Hue lampen, een combinatie van GU10, E27, White, Ambiance en sinds kort ook 2 Go's. In totaal nu 25 lampen en 5 dimmers. Dit alles gekoppeld aan een V1 Bridge.
Normaal gesproken stuur ik alles aan via HomeSeer (vergelijk met Domoticz).
Sinds kort lijkt het wel alsof mijn bridge overbelast is. Bij het inschakelen van lampen lijken sommige lampen geen signaal te krijgen en/of langzamer achter elkaar te schakelen terwijl het vroeger juist zo snel ging. De plug-in in homeseer geeft ook meldingen die duiden dat de bridge niet reageert (Underlying connection was closed). Dit gedrag zie ik ook in Hue App waarbij ik soms zie dat de bridge "Not connected" is weer terugkomt en of traag reageert bij opslaan van wijzigingen. In mijn netwerk zie ik verder geen problemen. Een herstart van de bridge lijkt probleem kortstondig te verhelpen.
Het gekke is dat dimmers ook soms niet of langzaam reageren. Ik heb het gevoel dat ik het daarom ook wel in de bridge moet zoeken.
Zojuist heb ik ook eens geprobeerd van Zigbee kanaal te wisselen. Nadat ik gewisseld was reageerde geen een lamp meer, ook niet toen ik uiteindelijk terug zat op kanaal 11. Toen ik uiteindelijk alle lampen een keer van stroom af heb gehaald werden ze reachable. Uiteindelijk zit ik nu weer/nog steeds op 11.
Zou mijn bridge toch te zwaar belast worden? Hoe zou ik dat kunnen checken?
Overstappen op een V2 bridge?
Andere suggesties? Ik was zo enthousiast over de stabiliteit en snelheid maar hier baal ik wel van...
Sinds kort lijkt het wel alsof mijn bridge overbelast is. Bij het inschakelen van lampen lijken sommige lampen geen signaal te krijgen en/of langzamer achter elkaar te schakelen terwijl het vroeger juist zo snel ging. De plug-in in homeseer geeft ook meldingen die duiden dat de bridge niet reageert (Underlying connection was closed). Dit gedrag zie ik ook in Hue App waarbij ik soms zie dat de bridge "Not connected" is weer terugkomt en of traag reageert bij opslaan van wijzigingen. In mijn netwerk zie ik verder geen problemen. Een herstart van de bridge lijkt probleem kortstondig te verhelpen.
Het gekke is dat dimmers ook soms niet of langzaam reageren. Ik heb het gevoel dat ik het daarom ook wel in de bridge moet zoeken.
Zojuist heb ik ook eens geprobeerd van Zigbee kanaal te wisselen. Nadat ik gewisseld was reageerde geen een lamp meer, ook niet toen ik uiteindelijk terug zat op kanaal 11. Toen ik uiteindelijk alle lampen een keer van stroom af heb gehaald werden ze reachable. Uiteindelijk zit ik nu weer/nog steeds op 11.
Andere suggesties? Ik was zo enthousiast over de stabiliteit en snelheid maar hier baal ik wel van...
Ja, daar wel mee! Maar goed, nergens meer te krijgen, haha.anandus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:24:
[...]
Misschien met een Livingwhites-stekker? Maar dat weet ik niet zeker.
https://tweakers.net/aanbod/ goed in de gaten houden, soms komen ze wel eens voorbijRoelvano schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:07:
[...]
Ja, daar wel mee! Maar goed, nergens meer te krijgen, haha.
Zoals nu

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 13-08-2016 12:34 ]
39
toevallig de laatste firmware in de bridge? Daarin is de beveiliging opgeschroeft vandaar dat er allerlei vage problemen kunnen zijnpetermdevries schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:20:
Ik gebruik al enige tijd zonder problemen Hue lampen, een combinatie van GU10, E27, White, Ambiance en sinds kort ook 2 Go's. In totaal nu 25 lampen en 5 dimmers. Dit alles gekoppeld aan een V1 Bridge.
Versie 01033978 en geen meldingen van nieuwe firmware beschikbaar, dus neem aan de laatste versie.commentator schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:39:
[...]
toevallig de laatste firmware in de bridge? Daarin is de beveiliging opgeschroeft vandaar dat er allerlei vage problemen kunnen zijn
Staan op Marktplaats in totaal 11 stuks aangeboden bij 2 aanbieders.Roelvano schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:07:
[...]
Ja, daar wel mee! Maar goed, nergens meer te krijgen, haha.
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Wat ik vandaag heb gedaan is de complete schakelaar demonteren, ook het metalen frame eruitgeklikt de het plastic schakeldoosje compleet in de uitsparing geduwd. Zo kon ik m veilig behouden in altijd aan, is dit makkelijk omkeerbaar en paste de Hue dimmer plaat er keurig overheen.RemcoINC08 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:17:
Ik heb een plafondlamp met een Hue lamp er in. Nou wil ik de wandschakelaar vervangen door een Hue dimmer. ( over de plek van de oude schakelaar heen monteren ).
---
Huidige situatie:
Plafond:
Muurschakelaar:
Ik hoop eigenlijk dat die ook lux kan meten zodat we daarop de lampen kunnen schakelen.burningbjorn schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:48:
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Ik wilde je net deze tip geven, zo heb ik het ook opgelost en dat werkt prima.De Hue switch plak je dan over het gat heen op de muur.hjw-001 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:24:
[...]
Wat ik vandaag heb gedaan is de complete schakelaar demonteren, ook het metalen frame eruitgeklikt de het plastic schakeldoosje compleet in de uitsparing geduwd. Zo kon ik m veilig behouden in altijd aan, is dit makkelijk omkeerbaar en paste de Hue dimmer plaat er keurig overheen.
Let er wel op dat nergens sluiting kan ontstaan.
Ik heb dit probleem ook bij 1 set lampen. Ik wil ze niet op felwit maar op warmwit gedimd als de fysieke schakelaar aan gaat. Ik heb het als paardemiddel nu opgelost door een hele serie timers in te stellen voor deze scene tussen de tijdstippen dat deze schakelaar aan staat. Iedere paar minuten wordt nu dus de gewenste kleur en dimstand naar deze Hue lampen verstuurd door de bridge. Geen hele charmante oplossing, maar het werkt super en foolproof. Ook bij gebruik door logees etc. die niets van Hue weten.Knoezelbos schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:09:
Vraagje:
Slim.. dankje!ucsdcom schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 12:08:
[...]
Ik heb dit probleem ook bij 1 set lampen. Ik wil ze niet op felwit maar op warmwit gedimd als de fysieke schakelaar aan gaat. Ik heb het als paardemiddel nu opgelost door een hele serie timers in te stellen voor deze scene tussen de tijdstippen dat deze schakelaar aan staat. Iedere paar minuten wordt nu dus de gewenste kleur en dimstand naar deze Hue lampen verstuurd door de bridge. Geen hele charmante oplossing, maar het werkt super en foolproof. Ook bij gebruik door logees etc. die niets van Hue weten.
Vraagje. Kan ik een losse Hue lamp via de app een soort timer meegeven? Dus dat de lamp maximaal 1 uur in een gedimde stand kan aanzetten en dan de lamp automatisch uitschakelt (dus een automatisch bedlampje)?
met domoticz kan dan, maar ja dat is meer dan een appGustavSan schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:39:
Vraagje. Kan ik een losse Hue lamp via de app een soort timer meegeven? Dus dat de lamp maximaal 1 uur in een gedimde stand kan aanzetten en dan de lamp automatisch uitschakelt (dus een automatisch bedlampje)?
Wat is de handigste of snelste manier om de verschillende lichtbronnen (Go, strips, Living colors, Hue) in 1 ruimte dezelfde kleur te geven?
Wij hebben een open keuken. Boven op de keuken biedt perfect plaats voor een lightstrip. Helaas hebben we daarboven echter geen stekker. Bestaat er ook een lightstrip (zo mogelijk van een ander merk) die net zoals de Hue Go een batterij heeft? Zodat ik deze kan opladen en vervolgens bovenaan in de keuken kan uitrollen.
Met iConnectHue (iOS) heb je sleeptimers (per groep), dus voor bijvoorbeeld een slaapkamer groep.GustavSan schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:39:
Je zou ook 1 lamp in een groep "Nachtlamp" kunnen zetten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue