@Krilo_89: In de Hue 2 app moet je eerst bij je lampen in een bepaalde kamer de settings lamp voor lamp handmatig doen (kleur, helderheid, etc.). En dan kan je op het +'je klikken om een nieuwe scene toe te voegen op basis van de huidige instellingen.
Een scene editen is me eigenlijk nog niet gelukt. Meestal verwijder ik dan maar de oude scene, doe de wijziging en maak dan een nieuwe aan.
Maar verder wel met jou en SpoekGTi eens: De Hue 2 app is qua functionaliteit echt meerdere stappen achteruit. Door de nieuwe vormgeving vergt alles veel te veel veranderingen, plus de shitload aan voorgeprogrammeerde scenes die je idd per dimswitch, maar ook per kamer krijgt.
Heel iritant als je, zoals bij ons, gebruik wil maken van een hybride tussen scenes uit de Hue 2 app, als ook Domoticz. In Domoticz zie je dan echt door de bomen het bos niet meer. En de Hue 2 app (of een third party) blijf je wel nodig houden als je ook Dim Switch of Tap wil gebruiken.
Misschien toch maar een keer alles er weer uit gooien, en gewoon alles handmatig met "all 4 hue" doen. Die is wat minder intuitief, maar je houdt er wel veel meer mee zelf onder controle.
Lampen direct vanuit Domoticz aansturen vind ik ook niet alles (los van het feit dat Domoticz je switches niet ziet). Het instellen van kleur of bv. wittint vind ik in Domoticz erg omslachtig. Daarom gebruik Domoticz voornamelijk om in de bridge opgeslagen scenes aan te roepen, bv. voor timer- of eventgestuurde schakelingen of op de plekken waar het beter uit komt om een KAKU switch als schakelaar voor Hue spul te gebruiken.
[
Voor 7% gewijzigd door
eymey op 28-07-2016 13:39
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.