[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.732 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick_PunkLover
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 18:16
Martino-s schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:35:
[...]

De Iris geeft een lichtopbrengst van max. 210 lumen. [bron]
De Go geeft een lichtopbrengst van max. 300 lumen. [bron]

Als ik jouw was zal ik de Hue Go aanschaffen.
Ik heb beide lampen, maar vind de Hue Go toch echt het mooiste. Ook kan deze tot bijna 0 gedimd worden, handig voor 'wake up light' functionaliteit.
En hij is bijvoorbeeld ook op de tuintafel te gebruiken. Erg gezellig in de candle light mode. :)

Beide lampen gebruik ik overigens nooit op maximale lichtsterkte. maar dat komt omdat ik 10 Hue lampen in mijn woonkamer heb, die ik allemaal gedimd heb branden.
Maar verlicht de Go ook goed een kamer, bijv. door een muur te laten beschijnen? Of is die meer bedoelt of voor sfeerlicht te zorgen?

Deze username zou ik nu niet meer kiezen, maar wegdoen is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sick_PunkLover schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:32:
[...]

Thanks!
Het is best wel een investering, dus ik hoop dat het werkt.
Zo niet, dan kan ik hem nog gebruiken als nachtlampje in de slaapkamer :P
Of terugsturen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Sick_PunkLover schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:27:
[...]

Maar verlicht de Go ook goed een kamer, bijv. door een muur te laten beschijnen? Of is die meer bedoelt of voor sfeerlicht te zorgen?
De muur beschijnen doet de Go (in gekantelde positie) zeker net zo goed als de Iris.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Let wel op dat het aantal lumen op accu lager is dan netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:06
Ik kwam er achter tijdens het doorspitten van mijn netwerkverkeer dat de HUE set in 14 dagen ruim 2.5gb aan data heeft verstookt. Aardig wat voor 6 lampjes en een bridge. Gaat om de oude zonder homekit integratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gqkwkAsa2cM4knJ0spUDF3ze/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N6NX7rhai4X6OMICQeCPlOF6/thumb.png

[ Voor 4% gewijzigd door robbinonline op 20-07-2016 11:26 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
robbinonline schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:22:
Ik kwam er achter tijdens het doorspitten van mijn netwerkverkeer dat de HUE set in 14 dagen ruim 2.5gb aan data heeft verstookt. Aardig wat voor 6 lampjes en een bridge.

[afbeelding][afbeelding]
Heb je de oude of nieuwe bridge? Ik heb de oude en bij mij heeft ie maar ~4MB verstookt in een maand

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:06
DennusB schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:24:
[...]

Heb je de oude of nieuwe bridge? Ik heb de oude en bij mij heeft ie maar ~4MB verstookt in een maand
Je was m'n edit net voor. Het is de oude variant.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
robbinonline schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Je was m'n edit net voor. Het is de oude variant.
Je hebt m niet per ongeluk open staan aan de buitenkant waardoor mensen proberen je bridge te attacken of zo ? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Tovenaar schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Hue Go op 8 juli besteld, 10 juli bevestiging Philips, 14 juli speaker ontvangen...
Bedankt voor je reactie. Ik heb 13 juli het zooitje ingestuurd, toen alleen een ontvangstbevestiging gehad.

Zonder enige verdere informatie stond de postbode net voor de deur met de speaker. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

5 juli besteld, vandaag pas aangekomen, aktie afgelopen. Juist om de aktie ging ik overstag. -O-

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
paar weken geleden 2 starter setjes besteld van HUE, vandaag bij de buren opgehaald. Was niet eerder terug van vakantie :-)

Vanavond de 6 lampen maar eens in mijn woonkamer "monteren".
Iemand nog tips welke app(s) ik het beste, IOS, kan gebruiken?

Kan ik trouwens de lampen trouwens met maar 1 "device" , bv iPhone van mij bedienen of ook met de iPhone van mijn vriendin, als ik er niet ben of de iPad Mini die in de kast ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:54
Frid0 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:02:
paar weken geleden 2 starter setjes besteld van HUE, vandaag bij de buren opgehaald. Was niet eerder terug van vakantie :-)

Vanavond de 6 lampen maar eens in mijn woonkamer "monteren".
Iemand nog tips welke app(s) ik het beste, IOS, kan gebruiken?

Kan ik trouwens de lampen trouwens met maar 1 "device" , bv iPhone van mij bedienen of ook met de iPhone van mijn vriendin, als ik er niet ben of de iPad Mini die in de kast ligt?
Elk device met de app is te koppelen dus ook de iPad of de phone van de vriendin

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
SpoekGTi schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:56:
[...]

Elk device met de app is te koppelen dus ook de iPad of de phone van de vriendin
Ok, top!
Want nu met de zomer is het niet zo erg maar was ik er een beetje "bang" voor dat mijn vriendin de HUE lampen niet kon aanzetten. Dat ik dat alleen kon omdat ik de app op mijn iPhone heb en gekoppeld heb aan de HUB.

Maar begrijp dat mijn vriendin ook de app op haar iPhone kan zetten, koppelen aan de HUE bij ons in huis en dan kan zij net zo goed de lampen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:36

itsalwaysme

Graast voor DB

Martino-s schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:37:
[...]

Zojuist is de actie door Philips vroegtijdig beëindigd. :'(

In de actievoorwaarden onder 1.3 en 1.4 staat:
  • De Actie duurt van 5 juli 2016 t/m 31 juli 2016.
  • De Organisator behoudt zich het recht voor te allen tijde zonder opgaaf van redenen de Actie om haar moverende redenen stop te zetten of de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen, zonder dat deelnemer enige aanspraak jegens Organisator kan doen gelden.
Wel jammer voor iedereen die speciaal een Hue Go heeft aangeschaft voor deze actie en nog geen Spotify Speaker heeft aangevraagd...
Die kunnen de Hue Go op basis van het herroepsingsrecht binnen 14 dagen terugsturen naar de webshop.
Staat er eigenlijk ergens dat ze de actie stop gezet hebben. Ik zie namelijk alleen de knop om de gegevens in te vullen gedeactiveerd.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ja, in deze link:
http://www2.meethue.com/nl-nl/philips-hue-go-actie/

Helemaal bovenaan de pagina:
meethue website:
Helaas!

De Spotify speakers zijn door de grote belangstelling voor deze actie inmiddels allemaal vergeven. Bedankt voor de interesse en veel plezier met je Hue Go!

[ Voor 23% gewijzigd door NIMIC op 21-07-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Dank je, Ik heb daar gewoon overheen gelezen :O Geeft het weer wel de schuld ;)

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:06
robbinonline schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:22:
Ik kwam er achter tijdens het doorspitten van mijn netwerkverkeer dat de HUE set in 14 dagen ruim 2.5gb aan data heeft verstookt. Aardig wat voor 6 lampjes en een bridge. Gaat om de oude zonder homekit integratie.

[afbeelding][afbeelding]
nice, waar monitor je dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Hi,

Ik heb er een keer wat over zien langskomen, maar weet niet meer of dit nu hier was of elders.

Ik wil in de voortuin een grote bak laten plaatsen (van stenen of beton). De bank heeft een afwijkende vorm, maar is grofweg 2x3 meter. Aan 1 zijde (de binnenzijde van de voortuin) wil ik een lightstrip verwerken. Ik wil graag een lightstrip zodat ik het makkelijk aan de rest kan koppelen en verder ook makkelijk kan 'besturen'. Ik kan de lightstrip in de rand aan de bovenzijde van de bak verwerken. Ik wil het echter in een profiel kunnen plaatsen. Dit profiel dient echter weersbestendig te zijn. Bestaat dit? Waterdicht en ook bestand tegen kou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de Philips LivingWhites Plug (69165/31/PH)? Ik wil graag een paar bestaande lampen (zonder HUE verlichting) aansluiten mbv deze powerplug. Dit zodat ik hem kan bedienen (on/off/dim) met de HUE app.

Zie: http://www.philips.nl/c-p/6916531PH/livingwhites-stekker

Of is er een andere oplossing?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
De LED profielen van Philips HUE gen 2 zijn breder dan andere LED strips

Zelf heb ik profielen van LED-Gigant.nl. Voor rechte stukken perfect, maar helaas zijn er geen hoekprofielen voor beschikbaar. Mijn profielen zijn volgens mij niet waterdicht.

Iemand anders op het forum had profielen bij de hornbach gekocht. Daar zijn wel hoekprofielen voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:20:
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de Philips LivingWhites Plug (69165/31/PH)? Ik wil graag een paar bestaande lampen (zonder HUE verlichting) aansluiten mbv deze powerplug. Dit zodat ik hem kan bedienen (on/off/dim) met de HUE app.

Zie: http://www.philips.nl/c-p/6916531PH/livingwhites-stekker

Of is er een andere oplossing?
Als je een bridge hebt, kan je deze pluggen koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:37
https://www.amazon.de/Phi...p/B016151IRQ?tag=pnl01-21

Hue starterset voor 140 euro hier bij amazon.de.

Best goede aanbieding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalwaysme schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:01:
[...]

Als je een bridge hebt, kan je deze pluggen koppelen.
Worden ze dan als een Lamp zichtbaar in de App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:59
Als je nog afvraagt of je een Spotify speaker gaat ontvangen dan kun je even een berichtje via FB naar Philips sturen. Ik kreeg binnen een paar uur een reactie dat hij met GLS is verzonden. Via de bijgevoegde tracktrace code kon ik zien dat hij vanochtend is bezorgd. Vrijdag geleverd en gelijk alles ingevuld nadat ik de Hue Go dinsdag had besteld bij Amazon voor 49 euro. Leuke deal _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door laredo op 21-07-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

laredo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:57:
Als je nog afvraagt of je een Spotify speaker gaat ontvangen dan kun je even een berichtje via FB naar Philips sturen. Ik kreeg binnen een paar uur een reactie dat hij met GLS is verzonden. Via de bijgevoegde tracktrace code kon ik zien dat hij vanochtend is bezorgd. Vrijdag alles ingevuld en besteld bij Amazon voor 49 euro. Leuke deal _/-\o_
Hier precies hetzelfde. Vrijdag de Hue Go ontvangen (van Amazon.de voor 49,95) en direct de upload gedaan. Vandaag het pakket met de Philips Spotify speaker binnengekregen. Ik hoor dus ook bij de gelukkigen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Bartske schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:12:
https://www.amazon.de/Phi...p/B016151IRQ?tag=pnl01-21

Hue starterset voor 140 euro hier bij amazon.de.

Best goede aanbieding toch?
Goeie aanbieding maar het is wel een Prime deal!
Je zult dus een Amazon Prime abonnement moeten afsluiten.
( Heb je dit nog niet eerder gedaan dan kun je een proefmaand Prime nemen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkart
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-07 14:30
lowo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:30:
[...]

Goeie aanbieding maar het is wel een Prime deal!
Je zult dus een Amazon Prime abonnement moeten afsluiten.
( Heb je dit nog niet eerder gedaan dan kun je een proefmaand Prime nemen )
Ik heb de bestelling kunnen plaatsen zonder Prime abonnement hoeven af te sluiten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Ik heb m ook besteld en heb echt geen Prime :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 08:22
Tip: Hier is er 20% korting op een aantal hue artikelen: https://www.praxis.nl/sea...6c-4591-8ca6-552a9c624841

Helaas wel de oudere modellen, maar ik heb er toch een paar whites gekocht. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Deagle op 22-07-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Sluuz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:40:
Ik heb m ook besteld en heb echt geen Prime :)
Vreemd, als ik erop klik staat er 188 euro ipv. 140. Is het al weer veranderd?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Spam schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:40:
[...]

Vreemd, als ik erop klik staat er 188 euro ipv. 140. Is het al weer veranderd?
Het was een Amazon-dagactie... Inderdaad nu niet meer te krijgen voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

Japie.G

Colour Classic

Hue ledstrips bij personeelsvoordeelwinkel.nl voor 25e. Als je toegang hebt mooie aanbieding!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Japie.G schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:42:
Hue ledstrips bij personeelsvoordeelwinkel.nl voor 25e. Als je toegang hebt mooie aanbieding!
Of iemand die ze kan kopen namens tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Helaas al uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Helaas :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 13:30
Ik overweeg de LivingWhites Stekker ergens te kopen (alleen nog ff online zoeken waar het kan).

Maar deze is dus handig voor een lamp die kan dimmen begrijp ik? We hebben hier een lamp staan met 8 kleine G4lichtjes met een grote dimschakelaar aan de lamp. Dan kan ik dus gewoon die stekkerset ergens kopen en ook aan de Hue-app toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Roelvano schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:36:
Ik overweeg de LivingWhites Stekker ergens te kopen (alleen nog ff online zoeken waar het kan).

Maar deze is dus handig voor een lamp die kan dimmen begrijp ik? We hebben hier een lamp staan met 8 kleine G4lichtjes met een grote dimschakelaar aan de lamp. Dan kan ik dus gewoon die stekkerset ergens kopen en ook aan de Hue-app toevoegen?
Winkels vinden zal moeilijk zijn, het beste is om V&A en marktplaats in de gaten te houden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Red Boll

Kick Ass!

commentator schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:23:
[...]

nice, waar monitor je dat mee?
Ziet er heel erg Ubiquiti (UniFi) uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 20:17
GustavSan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:05:
Hi,

Ik heb er een keer wat over zien langskomen, maar weet niet meer of dit nu hier was of elders.

Ik wil in de voortuin een grote bak laten plaatsen (van stenen of beton). De bank heeft een afwijkende vorm, maar is grofweg 2x3 meter. Aan 1 zijde (de binnenzijde van de voortuin) wil ik een lightstrip verwerken. Ik wil graag een lightstrip zodat ik het makkelijk aan de rest kan koppelen en verder ook makkelijk kan 'besturen'. Ik kan de lightstrip in de rand aan de bovenzijde van de bak verwerken. Ik wil het echter in een profiel kunnen plaatsen. Dit profiel dient echter weersbestendig te zijn. Bestaat dit? Waterdicht en ook bestand tegen kou?
Een willekeurig metalen of kunstof U profiel pakken, strip erin, uiteinden afplakken/dicht maken en vol met epoxy (2 componenten) gieten. Kun je in potten kopen en er is ook een uv resistante variant. (Alsnog proberen uit direct zonlicht te houden, uv van direct zonlicht verpaupert het wel na een paar jaar)

Mengverhouding (goed roeren!) erg nauwkeurig aanhouden en hoe meer volume je giet en bij hogere temperaturen hard het sneller uit. Beter niet te snel laten uitharden want dan krijg je bubbels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29

Overwegen is het ietwat te laat voor, het is nu meer mazzel hebben als je er nog ergens een vind.

That said, de plugs gaan NIET goed samenwerken met armaturen die zelf al een dimmer hebben.
Soms lukt het door die dimmer op vol vermogen te laten staan maar het is geen garantie.
Je kan dan dus hooguit schakelen maar niet dimmen met de LW plug.

Als je je lamp toch wilt kunnen dimmen (weliswaar handmatig) kan je beter naar Osram lightfy plug kijken.
Die kan je dan schakelen vanuit de Hue app, en je kan je lamp nog met de ingebouwde dimmer dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Clubbtraxx schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:59:
[...]
That said, de plugs gaan NIET goed samenwerken met armaturen die zelf al een dimmer hebben.
Soms lukt het door die dimmer op vol vermogen te laten staan maar het is geen garantie.
Ik heb zo’n LivingWhites Plug gebruikt bij een staande lamp met ingebouwde dimmer. Deze dimmer staat bijna op vol en de LW werkt hier prima mee…….
Mocht je er een vinden en hij werkt niet met jouw lamp, dan wil ik hem eventueel wel overnemen voor een leuk prijsje……. :P

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Clubbtraxx schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:59:
[...]

Overwegen is het ietwat te laat voor, het is nu meer mazzel hebben als je er nog ergens een vind.

Als je je lamp toch wilt kunnen dimmen (weliswaar handmatig) kan je beter naar Osram lightfy plug kijken.
Die kan je dan schakelen vanuit de Hue app, en je kan je lamp nog met de ingebouwde dimmer dimmen.
De Livingwhites plug heeft twee standen, schakelen en dimmen. Is dus prima geschikt voor een lamp met ingebouwde dimmer. Ik zou zelf alleen die dimmer uit halen om te dimmen met de LW plug, want wat is het nut van een dubbele geschakelde bediening op 1 lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
arjandijk162 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:30:
[...]

De Livingwhites plug heeft twee standen, schakelen en dimmen. Is dus prima geschikt voor een lamp met ingebouwde dimmer. Ik zou zelf alleen die dimmer uit halen om te dimmen met de LW plug, want wat is het nut van een dubbele geschakelde bediening op 1 lamp.
Oh, ik dacht dat ze nog te krijgen waren, zag ze op de site van Philips staan. Nu is de lamp altijd uit het stopcontact en ben ik vaak te lui (jaja) om hem aan te zetten. Ik ga even kijken naar die andere plug.

Hebben jullie trouwens ook problemen met Hue icm Siri? Vaak melding; de lichten reageren niet etc.
Of ik heb gecommuniceerd met de lichten maar... het werkt niet. Meestal gaan ze alsnog uit, maar soms ook weer niet.. Erg vervelend en irritant. Oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Lees toch veel problemen met Siri bediening. Hier thuis echter helemaal niets geen problemen. Gebruik de homekit zelfs gedeeld met mijn vriendin en ook daar geen problemen. Toch eens goed kijken naar je homekit configuratie. Eventueel een keer leeghalen en opnieuw instellen en syncen.

Alles leeghalen
Hue App openen
SIRI spraakbesturing settings openen. Daar dan een 'nieuw' huis aanmaken in homekit en de bridge koppelen.
Vervolgens de gewenste scenes ook syncen met de bridge/homekit

Homekit via de algemene settings van je iPhone/iPad delen met je vriendin/huisgenoten.

Zo werkt het bij mij echt feiloos. Ik gebruik hoofdzakelijk siri om scenes te activeren ("Activeer scenenaam") en om alle lichten uit te doen ("Zet de lampen uit"). Maar ook "Zet de lampen in de woonkamer aan" en dergelijke werkt perfect als je je kamerconfiguratie goed hebt staan in de Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:23
De bridge 2.0 kan als het goed is 12 Hue accesoires aan. Op dit moment heb ik 9 dimmers aangesloten en werkt er telkens 1 niet. Als ik 1 dimmer wil toevoegen aan een kamer krijg ik de melding "Je hue bridge is vol. probeer eerst enkele routines te verwijderen."

Ik heb gekeken maar voor de rest geen routines aanstaan. Alleen via IFTTT dat wanneer de laatste weg gaat alle lichten uit gaan.

Heb ook 9 kamer gedefinieerd, maar dat zou geen verschil moeten maken toch?

Daarnaast weten jullie misschien nog een oplossing voor het volgende probleem.

Via de app kan ik de hue dimmers (die ik gebruik als vervanging van de wand schakelaars) alleen koppelen aan kamers. Ik zou deze graag willen koppelen aan een kamer.

Bijvoorbeeld:

Room: Woonkamer
Aantal lampen: 12
Dimmer 1 schakelt lamp: 1,2, en 3
Dimmer 2 schakelt lamp: 4 en 5
Dimmer 3 schakelt lamp: 6

Nu maak ik voor elke groep die een dimmer moet bedienen een nieuwe kamer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://mediatodaybe.webhosting.be/webimages/temp-tweakers/schema-verlichting_kleinplaatje.pngklik op afbeelding voor grotere versie

Al enkele weken heb ik de duizenden topics doorgeklikt, maar zou nu toch even enkele concrete vragen willen stellen (ook al werd er hier en daar al iets over gepost, maar niet altijd duidelijk/volledig beantwoord). Ik begrijp ook dat er velen met ongeveer dezelfde situatie en vragen zitten.

In onze tuin wensen we enkele led 'wall lights' te hangen, doch de modellen die we mooi vinden bevatten geen GU10 noch E27 ...en graag zouden we deze ook draadloos willen schakelen vanuit onze woonkamer via Philips Hue.

Dit zou dan moeten met:
  • De lampen verbinden met een stekker naar een Osram Lightify Plug
  • Een Philips Hue Bridge in de woonkamer aan de router
  • Een Phiips Hue Dim switch in de woonkamer (en eventueel aan het tuinhuis)
Nu nog wat twijfels:
  • De afstand tussen de bridge en de Osram lightify plug bedraagt ongeveer 15 m, is dat een probleem ?
  • Hebben we een Osram lightify gateway nodig of volstaat de Philips Hue Bridge
  • Als er toch een Osram lightify gateway bijgevoegd wordt, kunnen we dan ook dimmen (en niet alleen schakelen) met de Phiips Hue App
  • Kunnen de Hue Dim Switches de Osram lightify plug bedienen?
  • De Philips Hue Dim Switch aan het tuinhuis, kan die rechtstreeks met de Osram lightify plug communiceren of moet die verbinding kunnen maken met de Hue Bridge in de woonkamer ... afstand 15 m ....?
  • Als ik de gewone buitenverlichting aan het huis (GU10 led) vervang door Philips Hue GU10, functioneren die als een soort range extender, en ook naar de Osram lightify Plug, of enkel naar andere Philips Hue lampen ?
  • Als ik de gewone buitenverlichting aan het huis (GU10 led) vervang door Osram lightify GU10, kunnen die functioneren als een soort range extender tussen Philips Hue Bridge en de Osram lightify Plug ?
Volgens mij (en na het lezen van de topics) ben ik niet de enige die ook andere types (niet GU10 of E27) lampen wilt schakelen en lijkt dit me een praktische voorstelling/vraag die voor vele forumgebruikers kan dienen.
Hopelijk kan er iemand zoveel mogelijk ineens beantwoorden, indien niet (en in stukjes) zal ik de verschillende antwoorden steeds mooi in het topic aanvullen in een kleurtje/bold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
arjandijk162 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:30:
[...]

Ik heb anders bij dimbare armaturen gehad dat de LW plug evengoed gaat knipperen, ondanks dat de schakelaar op 'schakelen en niet dimmen' staat. Dus nogmaals, het is geen garantie dat het uberhaupt werkt. Vandaar het advies om naar Lightify plug te kijken aangezien die in elk geval makkelijk verkrijgbaar zijn en geen potentiele dimmer problemen zou moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Vecodo schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:58:
Alleen via IFTTT dat wanneer de laatste weg gaat alle lichten uit gaan.
Hoe heb je dat gedaan??? Ik gebruik IFTTT ook, maar dan meer om lampen aan te doen als het donker wordt.
Maar alles uit als de laatste weg gaat; ik weet niet hoe dat zou moeten.
Kun je mij dat a.u.b. even uitleggen?
Alvast bedankt. _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00
Martino-s schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:05:
[...]

Hier precies hetzelfde. Vrijdag de Hue Go ontvangen (van Amazon.de voor 49,95) en direct de upload gedaan. Vandaag het pakket met de Philips Spotify speaker binnengekregen. Ik hoor dus ook bij de gelukkigen... 8)
Hier ook, bedankt voor de tips. Was een leuke actie zo 8)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Clubbtraxx schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Ik heb anders bij dimbare armaturen gehad dat de LW plug evengoed gaat knipperen, ondanks dat de schakelaar op 'schakelen en niet dimmen' staat. Dus nogmaals, het is geen garantie dat het uberhaupt werkt. Vandaar het advies om naar Lightify plug te kijken aangezien die in elk geval makkelijk verkrijgbaar zijn en geen potentiele dimmer problemen zou moeten geven.
Zou best goed kunnen. Ook als de LW plug op schakelen staat, hoor ik geen relais klikken ofzo. Het is en blijft dus een 'electronische' schakelaar, waar niet alle soorten voedingen lekker op reageren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waarom zijn er toch zoveel leuke armaturen die dan weer ingebouwde touchdimmers moeten hebben of dergelijke meuk. Als je er Hue in wilt draaien valt er snel veel af. :'(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Laatst online: 20:23
funske schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:14:
[...]

Hoe heb je dat gedaan??? Ik gebruik IFTTT ook, maar dan meer om lampen aan te doen als het donker wordt.
Maar alles uit als de laatste weg gaat; ik weet niet hoe dat zou moeten.
Kun je mij dat a.u.b. even uitleggen?
Alvast bedankt. _/-\o_
Ik en mijn vrouw maken gebruik van live 360 (zoek vrienden) die kan je koppelen met IFTTT.. zodoende kan instellen dat de lampen aan moeten als de eerste thuis komt of uit als de laatste weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Vecodo schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:08:
[...]
Ik en mijn vrouw maken gebruik van live 360 (zoek vrienden) die kan je koppelen met IFTTT.. zodoende kan instellen dat de lampen aan moeten als de eerste thuis komt of uit als de laatste weg gaat.
Okè, dat maakt het wat duidelijker!! Thanks!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
Japie.G schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:14:
Lees toch veel problemen met Siri bediening. Hier thuis echter helemaal niets geen problemen. Gebruik de homekit zelfs gedeeld met mijn vriendin en ook daar geen problemen. Toch eens goed kijken naar je homekit configuratie. Eventueel een keer leeghalen en opnieuw instellen en syncen.

Alles leeghalen
Hue App openen
SIRI spraakbesturing settings openen. Daar dan een 'nieuw' huis aanmaken in homekit en de bridge koppelen.
Vervolgens de gewenste scenes ook syncen met de bridge/homekit

Homekit via de algemene settings van je iPhone/iPad delen met je vriendin/huisgenoten.

Zo werkt het bij mij echt feiloos. Ik gebruik hoofdzakelijk siri om scenes te activeren ("Activeer scenenaam") en om alle lichten uit te doen ("Zet de lampen uit"). Maar ook "Zet de lampen in de woonkamer aan" en dergelijke werkt perfect als je je kamerconfiguratie goed hebt staan in de Hue app.
Gedaan, maar nu kan ik "woonkamer" als naam niet meer gebruiken, want die "is al in gebruik bij Siri" Grrr, vreselijk frustrerend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:45:
  • De afstand tussen de bridge en de Osram lightify plug bedraagt ongeveer 15 m, is dat een probleem ?
  • Hebben we een Osram lightify gateway nodig of volstaat de Philips Hue Bridge
  • [i]Zonder de Osram gateway kun je de lampen niet opdaten, dat is zeker een beperking, ze moeten wel werken op je bridge zonder die gateway[/i]
  • Als er toch een Osram lightify gateway bijgevoegd wordt, kunnen we dan ook dimmen (en niet alleen schakelen) met de Phiips Hue App
  • [i]een osram gateway werkt niet samen met een bridge, dus dat worden 2 afzonderlijke netwerken. Je zou [i]daarnaast een overkoepelend homeautomationsysteem (fibaro, domoticz) kunnen draaien. De osram lampen worden hier genoemd omdat je ze direct aan de Hue bridge kunt koppelen.[/i]
  • Kunnen de Hue Dim Switches de Osram lightify plug bedienen?
  • [i]Ja[/i]
  • De Philips Hue Dim Switch aan het tuinhuis, kan die rechtstreeks met de Osram lightify plug communiceren of moet die verbinding kunnen maken met de Hue Bridge in de woonkamer ... afstand 15 m ....?
  • [i]De Dimmer zou beiden moeten kunnen, maar als je de Dimmer direct met je Osram lamp laat praten kan dat alleen in een netwerk dat niet bedient kan worden door de bridge, in jou geval zou de dimmer dus met de bridge praten en de bridge me de lamp. De dimmer op grote afstand zou slecht kunnen werken. Philips LC remotes werken daar wel goed mee, maar die werken weer alleen met echte Hue lampen [/i]
  • Als ik de gewone buitenverlichting aan het huis (GU10 led) vervang door Philips Hue GU10, functioneren die als een soort range extender, en ook naar de Osram lightify Plug, of enkel naar andere Philips Hue lampen ?
  • [i]Geen idee, reken er niet op.[/i]
  • Als ik de gewone buitenverlichting aan het huis (GU10 led) vervang door Osram lightify GU10, kunnen die functioneren als een soort range extender tussen Philips Hue Bridge en de Osram lightify Plug ?
  • [i]Zie vorige antwoord[/i]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Roelvano schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:44:
[...]

Gedaan, maar nu kan ik "woonkamer" als naam niet meer gebruiken, want die "is al in gebruik bij Siri" Grrr, vreselijk frustrerend allemaal.
Ja das inderdaad super verrot. De enige manier om dat goed te krijgen is volgens mij opnieuw beginnen. Dus homekit config weg gooien, en net hele zakie van 0 af aan opnieuw koppelen. Ook zo verrot als ik een scene wil aanpassen.

Heb scene Avond, pas die scene iets aan in de Hue app, althans dat wil ik maar kan niet. Moet opslaan als nieuwe scene. Okee, avond2 dan maar. Gooi ik vervolgens Avond weg, en hernoem ik avond2 naar avond. Kan ik m niet meer syncen met siri, omdat ie al bestaat. Grrrrrrrrrrrr

edit: toch maar naar V&A verplaatst..

[ Voor 16% gewijzigd door Japie.G op 26-07-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:45:
.....
Nu nog wat twijfels:
Ik heb geen osram lighify plug maar wel een philips living whites plug in mijn schuurtje op ongeveer 15 meter afstand van het huis. Die plug schakelt probleemloos en betrouwbaar. Ik heb aan de achterkant van het huis wel enkele hue lampen hangen die rechtstreeks 'zicht' hebben op het schuurtje. De afstand lampen - schuurtje is ongeveer 15 meter. De bridge zit bij mij aan de andere kant van het huis, ca 8 meter en een paar muren verder.

De hue lampen vormen een mesh netwerk en sturen het signaal van de bridge door naar de plug. Bij mij is 15 meter dus geen probleem.

Ik heb geen ervaring met osram spullen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arjandijk162
En er is root toegang tot de bridge :)
http://colinoflynn.com/20...n-philips-hue-bridge-2-0/

Ik weet dat een Livingwhites plug het netwerk niet versterk, maar maar waarschijnlijk wel gebruik van het mesh netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door arjandijk162 op 26-07-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 20:17
Misschien wat vroeg om te zeggen maar zou er iets te behalen zijn met die root toegang qua mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

warcow schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:23:
Misschien wat vroeg om te zeggen maar zou er iets te behalen zijn met die root toegang qua mogelijkheden?
Inprincipe zou je Hue hub een website kunnen hosten. Of een Pokemon Go trainer kunnen draaien. Of welke software dan ook, dus ook software om functies aan te passen van je Hue. Maar dat komt vaak later pas. :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 23:57
Ik hoop zelf dat met het verkrijgen van root op de Hub, dat ze dan ook de basis instellingen van de lamp kunnen veranderen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik zou het heel handig vinden als je de Bridge urls kunt laten oproepen bij events. Dat zou het mogelijk maken om een dimmer ook andere apparaten dan Hue lampen te laten bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

arjandijk162 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:47:
Ik zou het heel handig vinden als je de Bridge urls kunt laten oproepen bij events. Dat zou het mogelijk maken om een dimmer ook andere apparaten dan Hue lampen te laten bedienen.
Precies.. Heb ik jaren geleden al om gevraagd bij Philips, een event / push API in de bridge zodat je een domoticacontroller kan synchroniseren ipv steeds te moeten pollen.
"We zijn er mee bezig, maar we doen geen uitspraken over de roadmap"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Is denk ook dat dat een potentieel gevaarlijk apparaat maakt. Stel dat je door een virus alle Hue bridges url requests kan laten doen, dan ligt de server die de requests krijgt snel plat. Kan me voorstellen dat je het niet in de normale API doet, maar in een gerootte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:07
Zijn er al mensen die de nieuwe Hue App in gebruik hebben?

Ik snap er vrij weinig van. Scenes moet je op basis van een foto toevoegen? Nu moet ik dus een foto zoeken met precies de juiste hoeveelheid licht/donker om een lamp op het juiste percentage te laten dimmen?
Ik wil met timers etc aan de gang om lampen op bepaalde tijdstippen op bepaalde percentages te laten branden, maar dat kan dus niet meer.
Ik kan mooi draaien aan een scene om de percentage te veranderen, maar elke keer als je de scene weer wilt "bewerken" dan gaat hij naar zijn oude stand.

Ook moet ik voor elke lamp/kamer een nieuwe scene maken?

De dimmer kan je nu bepaalde acties geven in de App, maar dit gaat niet verder dan 1 klik = Fel aan, twee klikken is bijv. minder fel aan. Waarschijnlijk zijn die meerdere klikken leuk voor kleurtjes, maar voor de normale witte lampen heeft dit geen nut. Die kun je toch al dimmen met de andere knoppen. Ik wil twee keer klikken om beneden mijn lampen in scene 1 te doen en boven in scene 2 etc.

Om écht goede schema's te maken op basis van tijd en/of mensen die wel/niet thuis zijn ben ik dus meer aangewezen op Domoticz? En zijn er apps die bovenstaande wel goed kunnen doen?

De nieuwe app is qua vormgeving 2 stappen vooruit, maar qua werking weer een stap achteruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 22:54
Sowieso in de 2de app worden er veul te veul scenes gemaakt op de dimswitches zodat je als je zoals ik veel dimswitches heb al heel snel een volle bridge hebt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
@Krilo_89: In de Hue 2 app moet je eerst bij je lampen in een bepaalde kamer de settings lamp voor lamp handmatig doen (kleur, helderheid, etc.). En dan kan je op het +'je klikken om een nieuwe scene toe te voegen op basis van de huidige instellingen.

Een scene editen is me eigenlijk nog niet gelukt. Meestal verwijder ik dan maar de oude scene, doe de wijziging en maak dan een nieuwe aan.

Maar verder wel met jou en SpoekGTi eens: De Hue 2 app is qua functionaliteit echt meerdere stappen achteruit. Door de nieuwe vormgeving vergt alles veel te veel veranderingen, plus de shitload aan voorgeprogrammeerde scenes die je idd per dimswitch, maar ook per kamer krijgt.

Heel iritant als je, zoals bij ons, gebruik wil maken van een hybride tussen scenes uit de Hue 2 app, als ook Domoticz. In Domoticz zie je dan echt door de bomen het bos niet meer. En de Hue 2 app (of een third party) blijf je wel nodig houden als je ook Dim Switch of Tap wil gebruiken.

Misschien toch maar een keer alles er weer uit gooien, en gewoon alles handmatig met "all 4 hue" doen. Die is wat minder intuitief, maar je houdt er wel veel meer mee zelf onder controle.

Lampen direct vanuit Domoticz aansturen vind ik ook niet alles (los van het feit dat Domoticz je switches niet ziet). Het instellen van kleur of bv. wittint vind ik in Domoticz erg omslachtig. Daarom gebruik Domoticz voornamelijk om in de bridge opgeslagen scenes aan te roepen, bv. voor timer- of eventgestuurde schakelingen of op de plekken waar het beter uit komt om een KAKU switch als schakelaar voor Hue spul te gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 28-07-2016 13:39 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Als je een iOS device hebt kan ik iConnectHue aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Als je een Android device hebt kan ik Hue Pro (€1,10) aanraden. Vind ik zelf veel beter dan "all 4 hue" (gratis).

[ Voor 3% gewijzigd door Martino-s op 28-07-2016 16:47 . Reden: All 4 hue toch niet gratis? (zie onderstaand bericht) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb zowel Hue Pro als All4hue erop staan (beiden betaald). En op zich heb ik een lichte voorkeur voor All4hue. Maar dat is mss persoonlijk.

Overigens, ik mis nog een belangrijke feature voor de Dimmer switches (of heeft iemand dit via 1 van de 3rd party apps toch weten te integreren?).

Ik zou graag zien dat, als ik met de Dimmer Switch een Ambiance lamp dim, dat ik 'm 'warmer' kan laten kleuren naarmate ik hem meer dim.

Dat zou mooi samen kunnen gaan met de 3 LivingWhites plugs die ik ook gebruik, waar Philips Warmglow of Megaman DimToWarm achter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
lowfi schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:36:
Als je een iOS device hebt kan ik iConnectHue aanraden.
Waarom als ik vragen mag??

Ik ben namelijk vrij nieuw met de Hue wereld.
Heb net 2 start setjes en daardoor 6 color E27 lampen geinstalleerd.

Werkt allemaal maar ben er nog niet echt uit hoe je het, het beste kan gebruiken.
Bv, kan je de lampen maar bedienen met 1 iPhone of als ik de app ook op de iPhone van mijn vriendin zet kan zij met haar iPhone ook de lampen aan/uit zetten enzo?

Nu pakken we altijd mijn iPhone om alles te doen.

Verder wilde ik graag weten met de standard HUE app over dat als je weg bent en/of thuis bent de lampen auto aan gaan als de zon onder is. Heb dit ingesteld en ben aankomend weekend van huis. Vroeg mij dus af hoe dat werkt? Moet ik bij beide iPhone's, vriendin en die van mij instellen als we weg zijn dat de lampen dan auto aan moeten?

En als ze dan aan zijn, blijven ze dan de hele nacht ook aan tot dat de zon op is of gaan ze gegeven moment wel uit? Want dat lijkt mij echt iets om te vergeten. Gaan de lampen netjes auto aan als de zon onder is als je van huis bent maar gaan ze niet meer uit s'nachts waardoor ze de hele nacht branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Ik heb geen iOS device maar die app doet alles wat je wil, ik gebruik zelf op mijn android toestel All4Hue, doet precies hetzelfde.

Je kan instellen dat de als de zon ondergaat de lampen aangaan, en zeg tegen 23.31 ze weer uit gaan, prima oplossing zo'n app

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Frid0 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:18:
[...]

Waarom als ik vragen mag??

Ik ben namelijk vrij nieuw met de Hue wereld.
Heb net 2 start setjes en daardoor 6 color E27 lampen geinstalleerd.

Werkt allemaal maar ben er nog niet echt uit hoe je het, het beste kan gebruiken.
Bv, kan je de lampen maar bedienen met 1 iPhone of als ik de app ook op de iPhone van mijn vriendin zet kan zij met haar iPhone ook de lampen aan/uit zetten enzo?

Nu pakken we altijd mijn iPhone om alles te doen.

Verder wilde ik graag weten met de standard HUE app over dat als je weg bent en/of thuis bent de lampen auto aan gaan als de zon onder is. Heb dit ingesteld en ben aankomend weekend van huis. Vroeg mij dus af hoe dat werkt? Moet ik bij beide iPhone's, vriendin en die van mij instellen als we weg zijn dat de lampen dan auto aan moeten?

En als ze dan aan zijn, blijven ze dan de hele nacht ook aan tot dat de zon op is of gaan ze gegeven moment wel uit? Want dat lijkt mij echt iets om te vergeten. Gaan de lampen netjes auto aan als de zon onder is als je van huis bent maar gaan ze niet meer uit s'nachts waardoor ze de hele nacht branden.
Omdat er veel functionaliteit inzit met een prettig UI. Nadeel is dat het niet gratis is.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
lowfi schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:50:
[...]

Omdat er veel functionaliteit inzit met een prettig UI. Nadeel is dat het niet gratis is.... ;-)
Dat het niet gratis is, is geen problem. Die paar euro maakt mij ook niet uit. Heb hem ook al gekocht :-)
Alleen ben ik wel erg benieuwd wat die veel functionaliteiten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Een beetje eigen initiatief kan geen kwaad he...

http://iconnecthue.com/?page_id=19

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Laatst online: 16-09 19:48
Afbeeldingslocatie: https://images.ifun.de/wp-content/uploads/2013/11/philips-remote.jpg

Hallo allemaal,

Philips HUE (app 2.0) en de Living Colors remote (2x)

Heeft er iemand ervaring met 2 living colors remotes op een HUE systeem? Ik gebruik inmiddels al lange tijd zonder problemen 1 van deze remotes in de woonkamer, deze schakelt de lampen prima.

Echter nu wil ik de 2e living colors remote toepassen op de lampen in de slaapkamer. Vervolgens loop ik tegen allerlei problemen aan.

i) ik heb de extra remote ge-reset en ge-paired met de bestaande afstandsbediening.
ii) vervolgens controleert ie alle HUE apparaten in het netwerk 8)7 ipv de woonkamer
iii) alle lampen losgekoppeld met de o-toets.
iv) nu koppel ik de slaapkamer
v) nu neemt ie iedere keer alle gekleurde HUE lampen in het huis mee... (witte zijn wel losgekoppeld)

Wie heeft tips? :9

? Worden lampen sinds de HUE update samengevoegd per kamer of per type?
? Waarom koppelt deze remote direct meerdere lampen terwijl ik slechts 1 lamp koppel met de I-toets? ik dacht dat alle lampen uniek benaderd werden?

EDIT
Het is inmiddels gelukt door eerst alle rules en scenes uit de bridge te verwijderen :+ en vervolgens de living colors remote te koppelen en de regels weer opnieuw in te voeren.

gr. Henk

[ Voor 7% gewijzigd door hjw-001 op 04-08-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtweaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-01-2021
Hallo allemaal,

Recent heb ik een huis gekocht. De meterkast en elektra in het huis worden geheel opnieuw gedaan. Nu zit ik te twijfelen om geen wandschakelaars meer te plaatsen en oude wandschakelaar dus weg te halen en alles op te lossen met taps / hue's (in inder geval in de woonkamer).

Wie zou dit aandurven in zijn eigen huis? Ervaringen, tegenargumenten, tips zijn welkom!

[ Voor 6% gewijzigd door bigtweaker op 30-07-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Ik heb na de laatste hub update de osram lamp maar weer eens in een lamp gestoken, eens kijken of de random aan/uit perikelen toevallig zijn opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
bigtweaker schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:07:
Hallo allemaal,

Recent heb ik een huis gekocht. De meterkast en elektra in het huis worden geheel opnieuw gedaan. Nu zit ik te twijfelen om geen wandschakelaars meer te plaatsen en oude wandschakelaar dus weg te halen en alles op te lossen met taps / hue's (in inder geval in de woonkamer).

Ervaringen, tegenargumenten, tips zijn welkom!
Aangezien een huis even meegaat zou ik vooral kijken hoe future proof deze oplossing is ;) er is veel informatie in dit topic over mogelijkheden mbt schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
bigtweaker schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:07:
Hallo allemaal,

Wie zou dit aandurven in zijn eigen huis? Ervaringen, tegenargumenten, tips zijn welkom!
Persoonlijk zou ik niet zo snel definiteif alles weghalen, al is het maar vanwege het doorverkopen van je huis.

Wat je wel kan doen is elke schakelaar direct verbinden met de meterkast ipv direct met de lamp. Dan kun je in de meterkast kiezen of je de schakelaar direct wil verbinden met een lichtpunt of via domoticz oid wil gebruiken om de Hue lampen te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
hjw-001 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:11:
[afbeelding]

Hallo allemaal,

Philips HUE (app 2.0) en de Living Colors remote (2x)

Heeft er iemand ervaring met 2 living colors remotes op een HUE systeem? Ik gebruik inmiddels al lange tijd zonder problemen 1 van deze remotes in de woonkamer, deze schakelt de lampen prima.

Echter nu wil ik de 2e living colors remote toepassen op de lampen in de slaapkamer. Vervolgens loop ik tegen allerlei problemen aan.

i) ik heb de extra remote ge-reset en ge-paired met de bestaande afstandsbediening.
ii) vervolgens controleert ie alle HUE apparaten in het netwerk 8)7 ipv de woonkamer
iii) alle lampen losgekoppeld met de o-toets.
iv) nu koppel ik de slaapkamer
v) nu neemt ie iedere keer alle gekleurde HUE lampen in het huis mee... (witte zijn wel losgekoppeld)

Wie heeft tips? :9

? Worden lampen sinds de HUE update samengevoegd per kamer of per type?
? Waarom koppelt deze remote direct meerdere lampen terwijl ik slechts 1 lamp koppel met de I-toets? ik dacht dat alle lampen uniek benaderd werden?

gr. Henk
Misschien heb je iets aan onderstaand: http://www.beaumotica.nl/...smartlink-met-philips-hue
Daarmee heb ik twee afstandsbedieningen ingesteld. Volgens mij heb ik gewoon ook los alle lampen ingeleerd op de afstandsbediening, vervolgens via de app mijn voorkeuren ingesteld (alleen lampen TV, leeslamp, etc) en vervolgens ingeleerd op de voorkeuzeknoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Korte update Osram wrgb lamp na hue update weer eens in gebruik genomen om te kijken of die nu weer bruikbaar is. Er zit vooruitgang in overdag en savonds tijdens gebruik gaat alles goed (overdag blijft ie gewoon uit savonds geen random resets) maar als ik sochtends de woonkamer in kom staat ie wel vrolijk te branden dus snachts springt ie nog ergens vrolijk aan 8)

Nou is er ook nieuwe firmware voor de lamp geloof ik maar ik heb de Osram hub niet, kortom ik hou het voortaan bij originele Philips lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
Tovenaar schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:18:
[...]

Misschien heb je iets aan onderstaand: http://www.beaumotica.nl/...smartlink-met-philips-hue
Daarmee heb ik twee afstandsbedieningen ingesteld. Volgens mij heb ik gewoon ook los alle lampen ingeleerd op de afstandsbediening, vervolgens via de app mijn voorkeuren ingesteld (alleen lampen TV, leeslamp, etc) en vervolgens ingeleerd op de voorkeuzeknoppen...
Het gaat goed, totdat ik een paar keer de lampen aan/uit zet met de HUE app. Dan is op een of andere manier de smartlink met de living colors remote verbroken.

ON + sc2 button om te switchen naar ander kanaal op de living colors remote helpt ook niet. Ze werken in ieder geval ook op de volgende kanalen:

Wireless specifications:
Wireless RF mode frequency band: 2405~2475 MHz Wireless communications protocol: IEEE 802.15.4) Operating channels: channels 11, 15, 20 or 25

Klopt het dat er sommige varianten gewoon niet goed werken met HUE ?

[ Voor 11% gewijzigd door hjw-001 op 01-08-2016 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
hjw-001 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:56:
Het gaat goed, totdat ik een paar keer de lampen aan/uit zet met de HUE app. Dan is op een of andere manier de smartlink met de living colors remote verbroken.

ON + sc2 button om te switchen naar ander kanaal op de living colors remote helpt ook niet. Ze werken in ieder geval ook op de volgende kanalen:

Wireless specifications:
Wireless RF mode frequency band: 2405~2475 MHz Wireless communications protocol: IEEE 802.15.4) Operating channels: channels 11, 15, 20 or 25

Klopt het dat er sommige varianten gewoon niet goed werken met HUE ?
Hmmm, alle ronde remotes (gen2&3) werken bij mij feilloos en ik heb er een stuk of 10 met veel verschillende configuraties en lampen, zie 't overzicht hieronder.
Er moet wat anders aan de hand zijn...
Ik zou een volledige reset geven (is niet leuk want je bent alles kwijt) en de handleidingen van b.v. Beaumotica netjes volgen. Wanneer je dan nog steeds problemen hebt, zou ik die ene remote gaan verdenken.
ps. De ovale remotes kunnen soms problemen geven afhankelijk van de versie, maar die heb je niet.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/xmr604.jpg
(click voor zoom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
wizzmic schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:35:
[...]

Hmmm, alle ronde remotes (gen2&3) werken bij mij feilloos en ik heb er een stuk of 10 met veel verschillende configuraties en lampen, zie 't overzicht hieronder.
Er moet wat anders aan de hand zijn...
Ik zou een volledige reset geven (is niet leuk want je bent alles kwijt) en de handleidingen van b.v. Beaumotica netjes volgen. Wanneer je dan nog steeds problemen hebt, zou ik die ene remote gaan verdenken.
ps. De ovale remotes kunnen soms problemen geven afhankelijk van de versie, maar die heb je niet.

[afbeelding]
(click voor zoom)
Dankjewel voor je overzicht en reactie.

-Ik ben inmiddels te weten gekomen dat ook als je de lampen scenes opslaat onder (1) en (2) dat niets uitmaakt.
-Kanaal wisselen helpt niets
-Zelfs als ik de lampen van de andere afstandsbediening koppel aan afstandsbediening 2

Dan raakt ook in dat geval de afstandsbediening de verbinding kwijt nadat ik enkele keren de lampen heb geschakeld met de Hue 2.0 app..

-Gebruik jij ook de Hue 2.0 app?
-Hoe zorg je dat de status van de lampen altijd bekend is ? Ik heb namelijk met de living colors remotes dat de Hue App soms denkt dat de lamp is ingeschakeld (laatste actie van de app) maar dat de living colors remote de lamp inmiddels heeft uitegeschakeld.

gr. Henk

[ Voor 9% gewijzigd door hjw-001 op 02-08-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
hjw-001 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:42:
[...]
Dankjewel voor je overzicht en reactie.

-Ik ben inmiddels te weten gekomen dat ook als je de lampen scenes opslaat onder (1) en (2) dat niets uitmaakt.
-Kanaal wisselen helpt niets
-Zelfs als ik de lampen van de andere afstandsbediening koppel aan afstandsbediening 2

Dan raakt ook in dat geval de afstandsbediening de verbinding kwijt nadat ik enkele keren de lampen heb geschakeld met de Hue 2.0 app..

-Gebruik jij ook de Hue 2.0 app?
-Hoe zorg je dat de status van de lampen altijd bekend is ? Ik heb namelijk met de living colors remotes dat de Hue App soms denkt dat de lamp is ingeschakeld (laatste actie van de app) maar dat de living colors remote de lamp inmiddels heeft uitegeschakeld.

gr. Henk
- Ik gebruik geen (in een app gemaakte) scenes in mijn remote. Ik koppel een nieuwe remote aan het netwerk en (ont)koppel individuele lampen. Stap 2: Ik geef de lampen voor een specifieke remote een bepaalde instelling en dat sla ik op onder 1 van de remote knoppen 9dit zou je ook een scene kunnen noemen, maar is anders dan in een app).

- Ik heb de 2.0 app, maar doe er weinig mee. Ik gebruik iConnectHue (IOS), hierin heb ik alle kamers als groepen opgeslagen. Ik zal eens wat gaan spelen met de 2.0 app, kijken wat er gebeurd.

- Wat ik merk bij iConnectHue is een delay in lamp status. Wanneer ik met een remote de lampen schakel, wordt de status van de lampen 1 voor 1 zichtbaar in de app. Het kan zomaar een minuut (of 2) duren voordat alle lampen in een groep de correcte status hebben. Ik vermoed dat dit komt doordat de remotes direct met de lampen communiceren, dus de bridge en de app moeten na een actie van een remote de status 'inlezen'. In de praktijk heb ik hier geen last van. Als ik een scene uit de app opstart, is de status direct goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooi dat er weer iets bijkomt. Nu nog een GU10 met hue white ambiance.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFScholten
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 12:54
Goeienavond Tweakers,

Vorige week mezelf een cadeautje gegeven; een HUE starter pack 3x GU10 met bridge 2.0. Thuis enthousiast begonnen met aansluiten, maar tot m'n spijt kreeg ik de boel niet aan de praat. Van de drie indicatielampjes (power, lan, internet connection) gingen de eerste twee branden. De laatste deed het alleen bij opstarten, daarna knipperde 'ie een tijdje, en daarna bleef hij uit. Logischerwijs geeft de app aan dat hij geen bridge kan vinden.

Vervolgens heb ik in mijn modem ingelogd om wat informatie te vinden, maar daarin stond de bridge niet listed als apparaat. Het leek erop dat de bridge geen IP aanvraagt en/of de DHCP-server van mijn modem geen IP uit wilde delen. Ik heb gecontroleerd of het aan de kabel lag, en zowel mijn modem als de bridge een hard reset gegeven, maar dat werkte ook niet. Vervolgens het hele doosje ingeleverd bij CoolBlue in de veronderstelling dat het gewoon stuk was..... tot ik vandaag keurig een nieuwe doos kreeg en met mijn nieuwe pack precies tegen hetzelfde probleem aanloop.

Vervolgens heb ik geprobeerd om zelf een DHCP-server op te zetten op m'n laptop, om zo de bridge alsnog een IP toe te kennen. Dat is ook niet gelukt.

Nu is internet echt niet mijn tak van sport, dus hier houdt mijn kennis op. I turn to you. Heeft er iemand ervaring met hetzelfde probleem, of een gouden oplossing?

Specs als volgt:

Philips HUE Starter Kit (3x GU10 + Bridge 2.0)
iPhone 6 + Philips HUE app 2
Ziggo Connect Box (=Compal CH7465LG-ZG)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
Fietsbel schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:00:
[...]

Mooi dat er weer iets bijkomt. Nu nog een GU10 met hue white ambiance.
Inderdaad. Ik zit eigenlijk veel meer te wachten op "Hue White Ambiance" versies in GU10 en E14 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Kans dat er een hele nieuwe serie wordt gepresenteerd tegelijk met die sensor zit er ook nog wel in :)

Ik probeer hue op een budget bij elkaar te sprokkelen. Gister via marktplaats een bridge 1.0 (heb Android) voor een tientje gekocht. Nu nog lampen :) langzaam gaan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

MFScholten schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:23:
Goeienavond Tweakers,

Vorige week mezelf een cadeautje gegeven; een HUE starter pack 3x GU10 met bridge 2.0. Thuis enthousiast begonnen met aansluiten, maar tot m'n spijt kreeg ik de boel niet aan de praat. Van de drie indicatielampjes (power, lan, internet connection) gingen de eerste twee branden. De laatste deed het alleen bij opstarten, daarna knipperde 'ie een tijdje, en daarna bleef hij uit. Logischerwijs geeft de app aan dat hij geen bridge kan vinden.

Vervolgens heb ik in mijn modem ingelogd om wat informatie te vinden, maar daarin stond de bridge niet listed als apparaat. Het leek erop dat de bridge geen IP aanvraagt en/of de DHCP-server van mijn modem geen IP uit wilde delen. Ik heb gecontroleerd of het aan de kabel lag, en zowel mijn modem als de bridge een hard reset gegeven, maar dat werkte ook niet. Vervolgens het hele doosje ingeleverd bij CoolBlue in de veronderstelling dat het gewoon stuk was..... tot ik vandaag keurig een nieuwe doos kreeg en met mijn nieuwe pack precies tegen hetzelfde probleem aanloop.

Vervolgens heb ik geprobeerd om zelf een DHCP-server op te zetten op m'n laptop, om zo de bridge alsnog een IP toe te kennen. Dat is ook niet gelukt.

Nu is internet echt niet mijn tak van sport, dus hier houdt mijn kennis op. I turn to you. Heeft er iemand ervaring met hetzelfde probleem, of een gouden oplossing?

Specs als volgt:

Philips HUE Starter Kit (3x GU10 + Bridge 2.0)
iPhone 6 + Philips HUE app 2
Ziggo Connect Box (=Compal CH7465LG-ZG)
Klinkt als een netwerkprobleem inderdaad.
Heb je support al gebeld / gemaild? Het is een premium merk, zit ook wel behoorlijke support afdeling achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
MFScholten schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:23:
Goeienavond Tweakers,

Lijkt toch een probleem in/met je router. Het lan ledje brand dus er is verbinding met het netwerk.
Je zou kunnen proberen het IP adres van de bridge uit te lezen.
Enter het volgende in je browser van een PC in hetzelfde netwerk:
https://www.meethue.com/api/nupnp
De response van de bridge zou er als volgt uit moeten zien wanneer je bridge een IP adres toegewezen heeft gekregen:
[{"id":"123456abcde123456","internalipaddress":"192.168.1.100"}]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Goedemorgen,

Vraagje, het viel mij gisteravond op dat 1 van de 3 HUE lampen boven de eetkamertafel "zoemt". Als het stil in huis is en je gaat er met je oor bij hoor je het. Wat kan dat zijn? Kan ik daar zelf iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Ja, omruilen. Ze horen niet te zoemen. Ik hoor dat ook altijd bij alle IKEA led lampen (behalve de standaard LED lamp). Die zoemen ook allemaal. een reden waarom ik ze niet meer gebruik. Maar bij dit soort premium merken mag je verwachten dat ze niet zoemen, en dus zou ik 'm terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dat zou zo mooi zijn, heb een plek waarbij en motion sensor erg goed op zijn plek zou zijn, maar om daarvoor een heel domotica project op te starten of via andere merken iets in elkaar te draaien gaat net te ver.

Een simpele sensor in het hue geheel zou het zo veel makkelijker maken. (zou helemaal mooi wezen als het ook nog eens een lichtsensor zou zijn, maar dat zal wel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
staat er bij wel luchtsensor en motion. Dus als het nog licht is zal die de lamp niet triggeren.

Ik heb nu precies dit gebouwd met een esp8266 een pir en lux sensor (koste €10 oid), maar dat is nogal omslachtig want je hebt ook gelijk een domotica platform nodig en dan kan je weer een raspberry pi gaan inrichten etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Crazyanz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:22:
staat er bij wel luchtsensor en motion. Dus als het nog licht is zal die de lamp niet triggeren.

Ik heb nu precies dit gebouwd met een esp8266 een pir en lux sensor (koste €10 oid), maar dat is nogal omslachtig want je hebt ook gelijk een domotica platform nodig en dan kan je weer een raspberry pi gaan inrichten etc :+
Zat meer te denken aan het kunnen instellen bij welke lichtsterkte mijn huiskamer lampen aan gaan zonder de motion te gebruiken. Na gaan ze rond zonsondergang aan, maar op een regenachtige dag mogen ze wel eerder vanzelf aan.

Koop ik er een voor de motion en een voor de lichtsensor. (Veel) duurder dan een oplossing zoals die van jou, maar waarschijnlijk een hogere WAF en minder gedoe eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
Frid0 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:52:
Goedemorgen,

Vraagje, het viel mij gisteravond op dat 1 van de 3 HUE lampen boven de eetkamertafel "zoemt". Als het stil in huis is en je gaat er met je oor bij hoor je het. Wat kan dat zijn? Kan ik daar zelf iets aan doen?
Had hetzelfde probleem met drie lampen (setje), deze geretourneerd en nieuwe lampen voor terug die niet piepen...
Pagina: 1 ... 19 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue