oh...SpeedingWilly schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:39:
Nergens is bij die aanbieding te zien of het met de nieuwe of de oude bridge is.

39
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
oh...SpeedingWilly schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:39:
Nergens is bij die aanbieding te zien of het met de nieuwe of de oude bridge is.
39
Wat is een U10 lamp, je bedoelt een GU10?technoaddict schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:08:
Hm ok.. Misschien toch interessant. Heb alleen nog 3 E27 lampen, en vind de woonkamer nog niet volledig belicht met Hue.
Anyway, weet iemand waar je leuke vloerlampen kan kopen waar de U10 lampen in kunnen ? Als je naar dit filmpje kijkt zie je gelijk op het begin welke vloerlamp er in dat filmpje gebruikt wordt. Zo'n u10 geeft toch heel wat meer licht dan een Iris of Bloom..
YouTube: Philips Hue Wireless Bloom vs. Iris vs. Par16 Bulb in Action
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
of een extenderanandus schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:35:
Als ik het goed begrijp is er geen E14-variant, maar moet ik daarvoor Osram Lightify gebruiken?
Raistly schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:52:
In de woonkamer heb ik een "twee spotter" met beide E14 fittingen max 40W.
Osram blijkt de laatste tijd problemen op te leveren binnen Hue, maar ik weet er zelf niet meer over te zeggen.anandus schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:35:
Zo, Philips Hue in huis. Mooi spul, allemaal.
Vooral fijn dat het via allerlei systemen benaderbaard isHue zelf, Logitech Harmony, Toon thermostaat en Domoticz.
Ben er blij mee
Nog een klein vraagje:
Als ik het goed begrijp is er geen E14-variant, maar moet ik daarvoor Osram Lightify gebruiken?
Is dat goed compatible?
Ja, dat zag ik ook inderdaad, maar geloof niet dat dat gaat passen
GU10 bedoelde ik idd. Lamp in het filmpje is inderdaad via Amazon verkrijgbaar, maar vind het onduidelijk of in die lamp nou GU10 lampen passen. Zie het nergens in de specs staan, en de lamp ziet er ook anders uit dan in het filmpje.Jochemd13 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:04:
[...]
Wat is een U10 lamp, je bedoelt een GU10?
De lamp in het filmpje is niet in Nederland verkrijgbaar maar wel via Amazon enzo.
39
zo een https://www.ledlampenkope...-fitting-set-van-3-stuks/Frid0 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:40:
Maar is er een verloopstekkertje wat je op aansluit op de stroomdraad die uit het plafond komt zodat de aansluiting wel GU10 is en ik de GU10's spots van HUE kan monteren in mijn verschillende verlaagde planfonds in huis?
roelbb
Top! Dat heb ik nodig. Ook een stuk goedkoper dan bv een Praxis zag ik.
Ik heb zelf MR16 fittingen in mijn plafond. De GU10 zijn inderdaad wel een stukje groter dan MR16 spotjes. Bij mij gaat het passen.Frid0 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:37:
[...]
Top! Dat heb ik nodig. Ook een stuk goedkoper dan bv een Praxis zag ik.
Moet zeker alleen kijken of ik genoeg ruimte heb om de HUE GU10 lampen "kwijt" te kunnen in het plafond omdat deze volgens mij iets groter zijn, toch?
bedankt ook voor de armatuur maar zoek meer gewoon wit omdat het plafond ook wit is.
heb er al witte in zitten en hoop dat de GU10 van HUE gewoon in gaan
[ Voor 11% gewijzigd door Vecodo op 01-07-2016 20:54 ]
Als die MR16 spotjes 12V spotjes zijn, moet je inderdaad de trafo er tussenuit halen en een rechtstreekse verbinding maken tussen de 230V-bekabeling en de GU10 spotjes.Vecodo schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:51:
[...]
Kan ik deze https://www.ledlampenkope...-fitting-set-van-3-stuks/ gewoon verbinden met de 12V draden die nu naar de MR16 fitting lopen? Volgens mij niet.
Je hebt 230 stroom -> travo naar 12V -> kabels naar MR16 fitting -> fitting
Om er een GU10 fitting van te maken komt het plaatje er toch zo uit te zien
230 stroom -> GU10 bedrading aansluiting die loopt naar fitting -> GU10 fitting
[ Voor 24% gewijzigd door funske op 02-07-2016 11:25 ]
Have Fun Funske
Ja, ik zou je tweede bridge op marktplaats zetten. Er staat een serienummer op je lamp, voer die eens in bij het zoeken en zoek opnieuw. Mijn white ambiance lampen werden toen wel gevonden.Vecodo schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:06:
Vraagje. Ik heb een starter set gekocht met 2 E27 normale white lampen. Dit werkt perfect.
Nu was er een goede aanbieding voor een starter set met 2 white ambiance lampen,dimmer en nog een bridge.
Deze heb ik aangeschaft.
Kan ik deze lampen koppelen aan de eerste bridge?
Als ik de ambiance lampen aansluit kan ik ze niet vinden met de hue app.
Helemaal correct. Nu invullen serie nummer werkt het perfect.Irminsul schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:14:
[...]
Ja, ik zou je tweede bridge op marktplaats zetten. Er staat een serienummer op je lamp, voer die eens in bij het zoeken en zoek opnieuw. Mijn white ambiance lampen werden toen wel gevonden.
Volgens mij zijn lampen die in een startpakket zitten altijd al automatisch gekoppeld aan de bijgevoegde bridge.
[ Voor 26% gewijzigd door outlandos op 04-07-2016 07:21 ]
Heb je hier een schema of tutorial van?ATS schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:17:
[...]
Je bent op zoek naar dit. Met wat hobby werk haal je ze uit elkaar en bouw je er een in in je doos in het plafond.
Helaas niet meer nieuw te koop, vandaar de link naar een tweedehandsje.
[ Voor 10% gewijzigd door sympa op 04-07-2016 21:16 ]
Plakken met super tape. De standaard tape werkt niet.Vecodo schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:35:
Iemand een goed idee om de hue dimmers echt in te bouwen in plaats van normale schakelaars? Op een standaard wand contact doos kan je ze niet vast schroeven. Werken met de plakstrip is ook niet handig want heb geen effen muur.
Water-Escape
Mag ik vragen waar je de lampen van Kudled besteld hebt en wat je ervoor betaald hebt?sympa schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:53:
Zo, ik heb de Kudled RGBW lamp binnen.
Bla Bla Bla
ik neem aan deze: http://nl.aliexpress.com/...e=true&isOrig=true#extendMarchelHoek schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:45:
[...]
Mag ik vragen waar je de lampen van Kudled besteld hebt en wat je ervoor betaald hebt?
roelbb
Je koopt alleen de lamp, de afstandsbediening en of gateway is los.roelbb schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:52:
[...]
ik neem aan deze: http://nl.aliexpress.com/...e=true&isOrig=true#extend
beschrijving is helaas in chinlish, krijg je nu een lamp of een afstandsbediening of beide?
Bla Bla Bla
Leuk gedaan, wat mij betreft kan dit zo in de OP, dan verdwijnt deze post ook niet zo tussen alle anderenwizzmic schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:24:
Hoewel Hue al een jaar of 4 bestaat, is er nog steeds geen kant en klare, standaard integreerbare schakelaar op de markt...voor zover ik weet.
Dit heeft vast een aantal redenen, bv. verschillende standaarden in landen(?), maar daardoor niet minder vervelend en een groot gemis naar mijn mening.
Wel zijn er een aantal hele mooie oplossingen bedacht door (mede-) tweakers. Deze zijn echter verspreid over bijna 500 pagina's (deel1&2) lastig terug te vinden, m.u.v. de oplossingen genoemd in de startpost.
Voor nieuwe en bestaande Hue gebruikers, heb ik geprobeerd een zo volledig mogelijk overzicht te maken van alle mogelijkheden om de Hue producten mee te kunnen bedienen. De nadruk ligt hierbij op fysieke schakelaars.
[afbeelding]
https://www.dropbox.com/s...tching%20options.pdf?dl=0
Input / comments zijn welkom (PM)
Dit kudled schakelaar kom ik nergens tegen als Zigbee LL, het lijkt meer Zigbee HAsympa schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:08:
Ik heb de Kudled RGBW hier vandaan: http://www.aliexpress.com...art-Home/32635389655.html en dat kostte 23 euro. Goed verpakt in fabrieksdoosje in heel veel kussentjesplastic. Kost nu $ 25,50 en duurde 3 weken.
Overigens zijn bij Reichelt de Osram spullen goedkoop in vergelijking met Nederlandse winkels: de RGBW kost daar 32,49 en het stopcontact kost 23,90. Je betaalt wel 6,95 verzendkosten naar Nederland. Maar ik begreep dat sommigen problemen hebben met de Osram lamp.
[ Voor 34% gewijzigd door arjandijk162 op 05-07-2016 22:44 ]
Perfect en super bedankt! Hier heb ik wat aanwizzmic schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:24:
Hoewel Hue al een jaar of 4 bestaat, is er nog steeds geen kant en klare, standaard integreerbare schakelaar op de markt...voor zover ik weet.
Dit heeft vast een aantal redenen, bv. verschillende standaarden in landen(?), maar daardoor niet minder vervelend en een groot gemis naar mijn mening.
Wel zijn er een aantal hele mooie oplossingen bedacht door (mede-) tweakers. Deze zijn echter verspreid over bijna 500 pagina's (deel1&2) lastig terug te vinden, m.u.v. de oplossingen genoemd in de startpost.
Voor nieuwe en bestaande Hue gebruikers, heb ik geprobeerd een zo volledig mogelijk overzicht te maken van alle mogelijkheden om de Hue producten mee te kunnen bedienen. De nadruk ligt hierbij op fysieke schakelaars.
[afbeelding]
Dank je wel, komt goed uit en direct besteldpaul-s83 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:42:
voor diegene die toevallig van plan is een Hue Go aan te schaffen, hier een leuke aanbieding:
http://www2.meethue.com/nl-nl/philips-hue-go-actie/
39
(beetje offtopic) Wel een leuke aanbieding maar kan je de speaker ook zonder spotify gebruiken, bv met apple music of je eigen muziek op je telefoon?Fietsbel schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:13:
[...]
Dank je wel, komt goed uit en direct besteld
Voor zover ik weet alleen icm Spotify (connect).Silent_Bob schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:27:
[...]
(beetje offtopic) Wel een leuke aanbieding maar kan je de speaker ook zonder spotify gebruiken, bv met apple music of je eigen muziek op je telefoon?
[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 07-07-2016 18:16 ]
Ik denk dat Philips daar wel wat op bedacht heeft
[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 07-07-2016 18:15 ]
Op zich wel geinig, maar het lijkt een redelijk EOL product, volgens mij kun je multiroom niet toepassen icm chromecast. Zo ben je wel heel afhankele van Spotify Connect...paul-s83 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:42:
voor diegene die toevallig van plan is een Hue Go aan te schaffen, hier een leuke aanbieding:
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Lees de Topic Start even goed door. Daar staan de antwoorden op je vragen.Wicked-Game schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:46:
....
Zijn er eventueel GU10 alternatieven die met HUE werken? Of zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld de lampen via een slimme knop aan de muur aan te sturen (ik roep maar wat).
Martino's | Google is your friend...
heb inmiddels 9 INNR GU10 lampen en die functioneren zeer na wensWicked-Game schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:46:
Heb een vraagje omtrent hue.
Heb zelf een basiskit met de nieuwe bridge nog liggen (bedoeld voor het nieuwe huis). En nu komen er een flink aantal up/down lighters in huis met een GU10 spot aansluiting daarin. Nu zat ik te denken om GU10 lampen te kopen van HUE, maar met een prijs van 55,- euro stuk word het plots een dure aangelegenheid.
Zijn er eventueel GU10 alternatieven die met HUE werken? Of zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld de lampen via een slimme knop aan de muur aan te sturen (ik roep maar wat).
Had juist begrepen dat de Osram's niet altijd vlekkenloos werkte. Innr had ik overigens nog niet gevonden.Martino-s schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:17:
[...]
Lees de Topic Start even goed door. Daar staan de antwoorden op je vragen.
Kort samengevat:
Ook lampen van Osram Lightify en Innr zouden moeten kunnen werken met Hue.
En met een Hue Tap en Hue Dimmer kan je deze aansturen via een knop aan de muur.
Thanks voor de tip!geertseb schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:51:
[...]
heb inmiddels 9 INNR GU10 lampen en die functioneren zeer na wens
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Bij de Karwei te koop voor €19,95 en met de 20% keuzekorting die deze week geldig is, maar €15,96.geertseb schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:51:
[...]
Hoezit het met eventuele PWM flicker (smartphone camera redelijk dichtbij en tegen lichtbron in houden zou dat moeten detecteren), zowel bij volle lichtsterkte als gedimd?geertseb schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:51:
[...]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat flicker heb ik laatst wel erg opgemerkt toen ik keek naar bepaalde feestverlichting die wij hebben, erg vervelend.eymey schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:31:
[...]
Hoezit het met eventuele PWM flicker (smartphone camera redelijk dichtbij en tegen lichtbron in houden zou dat moeten detecteren), zowel bij volle lichtsterkte als gedimd?
En geven ze ook in gedimde toestand een beetje aangenaam licht? (vergelijkbaar met de gewone Hue Whites).
[ Voor 95% gewijzigd door eymey op 08-07-2016 13:16 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Is idd de LC versie en niet de Friends of Hue versie zoals iBood doet voorkomen in de kop.paul-s83 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:36:
Nu bij iBood, de Living colors Iris voor 49,95 ex verzendkosten:
http://home-living-nl-nl....ors-iris-clear-tafellamp/
[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 09-07-2016 17:10 ]
Ik dacht toch van wel.Crazyanz schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:41:
Volgens mij kan je niet friend of hue niet eens verbinden met de hue hub, aangezien zigbee ontbreekt?
Werkt idd, omdat de Hue Bridge ook Smartlink ondersteuning heeft, maar adverteer er dan niet mee als Friends of Hue versie (Zigbee).eymey schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:07:
Hmm, hoe zie je dat het niet de "Friends of Hue" versie is? En is dat noodzakelijkerwijs een probleem?
Ik heb zelf hier ook zo'n "Iris"-achtige LC lamp staan, ergens in 2012 gekocht. En die doet het, ookal is hij niet officieel friends of Hue, er prima mee.
Overigens, ik heb er al menig keer iets besteld. En los van het feits dat ze soms uitlopende modellen verkopen, heb ik ze nog niet kunnen betrappen op nepspul, op een enkele keer met geheugenkaartjes na.
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 09-07-2016 23:26 ]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
In principe wel, MAAR volgens mij moet je dan de lamp plus dimmerswitch set hebben en dan alleen de lamp nog extra koppelen aan de bridge, immers de switch plus lamp werken al samen. Zolang jij dan de switch niet aan de bridge koppelt heb je dus ook zonder de bridge communicatie tussen die lamp en die switchanandus schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:40:
Kan je lampen koppelen aan meerdere dingen?
Ik heb lampen en dimmer switches, en de switches lopen nu via de bridge, maar ik wil ze onafhankelijk hebben (volgens de verpakking kunnen ze dat), maar kan ik de lampen dan nog wel via de app besturen?
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Iris en Bloom, en overigen ook de lightstrip, zijn offcieel Philips friends of Hue producten.[b][message=47551259,noline]
Maar goed, buiten dat klopt het verder inderdaad niet dat ze deze lamp als een "friends of hue" product aanbieden. Voor zover ik kan zien zijn er eigenlijk maar twee "friends of Hue" 'dingen', en dat zijn Apple Homekit en Nest.
Volgens mij heeft de Hue Go altijd gewoon gewerkt met de API. Het is op de API in ieder geval een gewone lamp. Je kunt er dus hetzelfde mee als met andere lampen (aan/uit, dimmen, kleur).Martino-s schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:38:
Toen de Hue Go begin vorig jaar uit kwam was er nog geen API-ondersteuning. Philips gaf toen aan "daar nog bezig mee te zijn".
Is deze er ondertussen wel? Dus kan ik met bijv. mijn webbrowser, de Hue Go lamp aanzetten en bijv. een bepaalde kleur laten doorsturen?
Verwijderen hoeft niet lijkt me?anandus schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:53:
De afstandsbediening heb ik al gereset, die lopt nu via de bridge.
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus:
Eerst alles verwijderen uit de bridge(?)
De afstandsbediening resetten
Koppelen aan de lamp
Daarna de lamp koppelen aan de bridge
En dan zou het moeten werken?
De dimmer heb ik gereset en aan de bridge gekoppeld, maar ik wil hem weer stand-alone hebben werken.Waus26 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:24:
[...]
Verwijderen hoeft niet lijkt me?
- De dimmer is gekoppeld
- De lamp kan je aan de bridge koppelen (dmv het nr op de lamp)
Vervolgens kan je in de app via instellingen --> schakelaar configuratie de lampen per dimmer toewijzen.
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2016 16:47 . Reden: Geen referrals plaatsen! ]
Thx voor de complimentenwizzmic schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:24:
Dank voorde tip. Order zojuist geplaatst!outlandos schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:45:
Hue Go enkel vandaag te koop voor 49,95 bij Amazon Prime, voor meer details zie:
Amazon Prime Day 2016
Voordat je besteld kan je nog eens 10GBP of EUR besparen door eens de 3 maanden gratis Audible deal te gebruiken. Je krijgt dan 10EUR/GBP aan credit. Niet vergeten deze ook weer stop te zettenHelaas stopt Audible direct met werken vanaf het moment dat je het stop zet, dus als je dit wilt gebruiken moet je over 3 maanden even een alert zetten voor jezelf.
.de: https://www.amazon.de/dp/B00ZSLMDHE/?tag=pnl01-21
Ja onze Philips 40PFK6550 ondersteund ook Hue, leuk om de Ambilight te koppelen aan Hue bij een film.Cid Highwind schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:22:
temeer omdat ik toch nog wel graag eens aan wil gaan klooien met Hue plus het Ambilight van m'n TV. Heeft iemand daar ervaring mee?
Heb er gisteren meteen nog een Hue Go bij besteld...wat mij betreft de leukste van alle Hue productenCid Highwind schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:22:
Ben er net pas achter gekomen dat de Hue Starter Kit E27 voor slechts 133€ te koop was bij Amazon.de. Zo goedkoop heb ik deze in de tijd dat ik er geïnteresseerd in ben geweest nog niet gezien. De aanbieding loopt in het kader van de eerder aangehaalde Prime Day nog ruim anderhalf uur.
Ik kan niet wachten om er eindelijk mee aan de gang te kunnen gaan. Voor dit bedrag is mij de meerprijs ten opzichte van reguliere led lampen me te gering om hem te laten schieten, temeer omdat ik toch nog wel graag eens aan wil gaan klooien met Hue plus het Ambilight van m'n TV. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik hoop dat die support niet in de laatste maanden om zeep is geholpen. Als het goed is, is mijn TV van de eerste generatie waar het mee zou moeten werken. De Iris die ik heb staan zou er ook in geïntegreerd moeten kunnen worden.
Spannend!
Cid Highwind schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:22:
Voor dit bedrag is mij de meerprijs ten opzichte van reguliere led lampen me te gering om hem te laten schieten, temeer omdat ik toch nog wel graag eens aan wil gaan klooien met Hue plus het Ambilight van m'n TV. Heeft iemand daar ervaring mee?
Wij hebben een HTPC aangesloten aan de TV. En maken gebruik van de ambilight i.c.m. hue. Via de App vind ik dat er een grote vertraging is én de telefoon wordt vrij snel leeg getrokken.Winkiller schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:27:
Ja onze Philips 40PFK6550 ondersteund ook Hue, leuk om de Ambilight te koppelen aan Hue bij een film.
Bij ons gaan de lampen op de muur bij de tv dan mee met de film, nadeel is dat ze +/- 1 sec. achterlopen.
Hue Phoenixarjandijk162 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:23:
Ik zat eens naar de Hue Phoenix lampen te kijken. Hier wordt gesproken over verschillende wittinten. Is dat dan als het ware de voorloper van de Hue Ambiance? Of kan deze serie wel full color aan?
[ Voor 15% gewijzigd door wizzmic op 14-07-2016 12:06 ]
Ik ben juist ook het meeste fan van de Go.spokje schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:33:
Wat is er zo bijzonder aan die Go? Je kan 'm verplaatsen, ding doet het 3 uur op een accu. Lijkt me juist de minst aantrekkelijke van de productensteeds opladen....
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Heel goed overzicht. Blijf nog een beetje experimenteren met wippen voor de tap die beter passen bij mij Gira schakel materiaal. Vimar wipjes heb ik redelijk groot ingekocht om andere tweakers te helpen.wizzmic schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:49:
[...]
Thx voor de complimenten![]()
Versie 2 via dezelfde link.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Deze username zou ik nu niet meer kiezen, maar wegdoen is zonde.
Dat denk ik wel. Ik heb twee Iris'en als nachtlamp en daarvan zou ik soms willen dat ze nog meer gedimd kunnen worden zoveel licht komt eraf.Sick_PunkLover schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:06:
Ik woon sinds kort in mijn huur-appartement.
Er zitten geen lampen in het plafond, dus ik maak gebruik van een stalampje die al aanwezig was.
Hij is alleen heel lelijk en een beetje kapot.
Nu kan ik een nieuwe kopen, maar ik zit te denken aan de Hue Iris.
Het is mij alleen niet duidelijk of het voor voldoende licht zorgt?
Het hoeft niet enorm licht te zijn, alsof er een tl-lamp brandt![]()
Het lampje dat ik nu heb verlicht voldoende, maar het is dus niet enorm licht.
Ik ben op zoek naar rustig licht, waarbij ik eventueel iets kan lezen.
Zou de Iris dit kunnen leveren, wanneer ik het een stukje van de muur afzet en de muur laat beschijnen?
De woonkamer is ongeveer 20m2 groot.
Het lampje in de stalamp wat voldoet qua licht is 18W / 2800K.
Zojuist is de actie door Philips vroegtijdig beëindigd.paul-s83 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:42:
Thanks!Beekforel schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:52:
[...]
Dat denk ik wel. Ik heb twee Iris'en als nachtlamp en daarvan zou ik soms willen dat ze nog meer gedimd kunnen worden zoveel licht komt eraf.
Deze username zou ik nu niet meer kiezen, maar wegdoen is zonde.
Idd. Wat jij zegt. En als aanvulling: op de accu heerlijk voor in de tuin of op reis/weekendjes weg. Perfect voor even wat sfeerlicht.ice-T106 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:41:
[...]
Ik ben juist ook het meeste fan van de Go.
- Zowel op accu als ook powered te gebruiken!
- Ziet er gewoon heel goed uit:
- Mooi diffuus licht over heel het apparaat
- Mooi diffuus licht uitgestraald
- Kan lekker ver terug dimmen
- Speciale effecten (die vreemd genoeg niet via de remote API aan kan zetten)
Hue Go op 8 juli besteld, 10 juli bevestiging Philips, 14 juli speaker ontvangen...Tim14ww schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:27:
Heeft iemand hier inmiddels al een bevestiging gehad van de Spotify Speaker? Ik heb mijn spullen afgelopen donderdag geupload, en toen een bevestiging gehad van deelname, maar daarna geen mail meer ontvangen? Iemand anders hier wel?
Wat een slechte reclame voor Philips is dit zeg, zo laat je je als (groot) bedrijf wel kennen.Martino-s schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:37:
[...]
Zojuist is de actie door Philips vroegtijdig beëindigd.![]()
In de actievoorwaarden onder 1.3 en 1.4 staat:Wel jammer voor iedereen die speciaal een Hue Go heeft aangeschaft voor deze actie en nog geen Spotify Speaker heeft aangevraagd...
- De Actie duurt van 5 juli 2016 t/m 31 juli 2016.
- De Organisator behoudt zich het recht voor te allen tijde zonder opgaaf van redenen de Actie om haar moverende redenen stop te zetten of de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen, zonder dat deelnemer enige aanspraak jegens Organisator kan doen gelden.
Die kunnen de Hue Go op basis van het herroepsingsrecht binnen 14 dagen terugsturen naar de webshop.
De Iris geeft een lichtopbrengst van max. 210 lumen. [bron]Sick_PunkLover schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:32:
[...]
Thanks!
Het is best wel een investering, dus ik hoop dat het werkt.
Zo niet, dan kan ik hem nog gebruiken als nachtlampje in de slaapkamer
Bij Aliexpress kun je die wel krijgen verwacht ik. Bijvoorbeeld deze, waarbij je kiezen uit IP30, IP65 en IP67:CyBeRSPiN schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:25:
Niet meteen Hue gerelateerd, maar had een mooie RGBW ledstrip aan mn tuinhuisje gehangen, aangestuurd met een Dresden FLS-PP driver (Hue compatible).
De strip zou 'waterproof' zijn, en de bovenkant van de strip met de leds zaten ook in een soort gel gegoten.
De achterkant echter, waar de plakstrip op zit, was niet zo goed beschermd.
Gevolg: de koperbaantjes zijn helemaal weggerot onder invloed van het weer (geen directe regen op gekomen).
Dus nu zien wat ik doe, er zijn volgens mij ook strips waar de de ledstrip in een soort tube zit.
Iemand ervaring met RGB(W) ledstrips die het wel langer uithouden in de buitenlucht?
[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-07-2016 14:26 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq