[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.727 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

SpeedingWilly schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:39:
Nergens is bij die aanbieding te zien of het met de nieuwe of de oude bridge is.
oh...

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/0EKFW3yJmbamv13LFFayXyrX/full.png

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39
Aanvullend: bij de afbeeldingen zie je een vierkante bridge = 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:07
Zijn die bridges een beetje verkoopbaar? Heb maand geleden ook starts pack gekocht bij 1dayfly. Zou er haast nog 1 kopen, want ja, 50 euro per lamp. Maar dan heb je wel een bridge over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Die worden nog wel prima verkocht volgens mij, ik zie ze altijd snel weer verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Hm ok.. Misschien toch interessant. Heb alleen nog 3 E27 lampen, en vind de woonkamer nog niet volledig belicht met Hue.

Anyway, weet iemand waar je leuke vloerlampen kan kopen waar de U10 lampen in kunnen ? Als je naar dit filmpje kijkt zie je gelijk op het begin welke vloerlamp er in dat filmpje gebruikt wordt. Zo'n u10 geeft toch heel wat meer licht dan een Iris of Bloom..
YouTube: Philips Hue Wireless Bloom vs. Iris vs. Par16 Bulb in Action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
technoaddict schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:08:
Hm ok.. Misschien toch interessant. Heb alleen nog 3 E27 lampen, en vind de woonkamer nog niet volledig belicht met Hue.

Anyway, weet iemand waar je leuke vloerlampen kan kopen waar de U10 lampen in kunnen ? Als je naar dit filmpje kijkt zie je gelijk op het begin welke vloerlamp er in dat filmpje gebruikt wordt. Zo'n u10 geeft toch heel wat meer licht dan een Iris of Bloom..
YouTube: Philips Hue Wireless Bloom vs. Iris vs. Par16 Bulb in Action
Wat is een U10 lamp, je bedoelt een GU10?

De lamp in het filmpje is niet in Nederland verkrijgbaar maar wel via Amazon enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, Philips Hue in huis. Mooi spul, allemaal.
Vooral fijn dat het via allerlei systemen benaderbaard is :) Hue zelf, Logitech Harmony, Toon thermostaat en Domoticz.
Ben er blij mee :)

Nog een klein vraagje:
Als ik het goed begrijp is er geen E14-variant, maar moet ik daarvoor Osram Lightify gebruiken?
Is dat goed compatible?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01 23:36
anandus schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:35:
Als ik het goed begrijp is er geen E14-variant, maar moet ik daarvoor Osram Lightify gebruiken?
of een extender
Raistly schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:52:
In de woonkamer heb ik een "twee spotter" met beide E14 fittingen max 40W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
anandus schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:35:
Zo, Philips Hue in huis. Mooi spul, allemaal.
Vooral fijn dat het via allerlei systemen benaderbaard is :) Hue zelf, Logitech Harmony, Toon thermostaat en Domoticz.
Ben er blij mee :)

Nog een klein vraagje:
Is dat goed compatible?
Osram blijkt de laatste tijd problemen op te leveren binnen Hue, maar ik weet er zelf niet meer over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, dat zag ik ook inderdaad, maar geloof niet dat dat gaat passen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Jochemd13 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:04:
[...]

Wat is een U10 lamp, je bedoelt een GU10?

De lamp in het filmpje is niet in Nederland verkrijgbaar maar wel via Amazon enzo.
GU10 bedoelde ik idd. Lamp in het filmpje is inderdaad via Amazon verkrijgbaar, maar vind het onduidelijk of in die lamp nou GU10 lampen passen. Zie het nergens in de specs staan, en de lamp ziet er ook anders uit dan in het filmpje.
Maar ik zoek wel zo iets.. In de NL winkels, ook via internet, kom ik ze nog niet echt tegen. Of ze zijn heel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Zo! vanmorgen via 1dayFly mijn eerste 2 setjes HUE E27 besteld. Ben benieuwd!! De extra Bridge gaat op MP zodra de set's binnen zijn.

Zat net ook te kijken naar de GU10 spots. Ik heb namelijk op verschillende plekken verlaagde plafonds met daarin simple Praxis spots. Weet dat daar nu geen GU10 aansluitingen op zitten.

Maar is er een verloopstekkertje wat je op aansluit op de stroomdraad die uit het plafond komt zodat de aansluiting wel GU10 is en ik de GU10's spots van HUE kan monteren in mijn verschillende verlaagde planfonds in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ja, genoeg verloopstukjes te vinden met google.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

Frid0 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:40:

Maar is er een verloopstekkertje wat je op aansluit op de stroomdraad die uit het plafond komt zodat de aansluiting wel GU10 is en ik de GU10's spots van HUE kan monteren in mijn verschillende verlaagde planfonds in huis?
zo een https://www.ledlampenkope...-fitting-set-van-3-stuks/

of incl armatuur https://www.ledlampenkope...elbaar-nikkel-geborsteld/

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Top! Dat heb ik nodig. Ook een stuk goedkoper dan bv een Praxis zag ik.
Moet zeker alleen kijken of ik genoeg ruimte heb om de HUE GU10 lampen "kwijt" te kunnen in het plafond omdat deze volgens mij iets groter zijn, toch?

bedankt ook voor de armatuur maar zoek meer gewoon wit omdat het plafond ook wit is.
heb er al witte in zitten en hoop dat de GU10 van HUE gewoon in gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:23
Frid0 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:37:
[...]

Top! Dat heb ik nodig. Ook een stuk goedkoper dan bv een Praxis zag ik.
Moet zeker alleen kijken of ik genoeg ruimte heb om de HUE GU10 lampen "kwijt" te kunnen in het plafond omdat deze volgens mij iets groter zijn, toch?

bedankt ook voor de armatuur maar zoek meer gewoon wit omdat het plafond ook wit is.
heb er al witte in zitten en hoop dat de GU10 van HUE gewoon in gaan
Ik heb zelf MR16 fittingen in mijn plafond. De GU10 zijn inderdaad wel een stukje groter dan MR16 spotjes. Bij mij gaat het passen.

Kan ik deze https://www.ledlampenkope...-fitting-set-van-3-stuks/ gewoon verbinden met de 12V draden die nu naar de MR16 fitting lopen? Volgens mij niet.

Je hebt 230 stroom -> travo naar 12V -> kabels naar MR16 fitting -> fitting

Om er een GU10 fitting van te maken komt het plaatje er toch zo uit te zien

230 stroom -> GU10 bedrading aansluiting die loopt naar fitting -> GU10 fitting

Of zit ik er nu helemaal naast?

Ik ben zo niet technisch op dit gebied 8)7

YouTube: How to change MR16 Halogen Spot Lights to GU10 LED Spot Lights in 2 ...

[ Voor 11% gewijzigd door Vecodo op 01-07-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Vecodo schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:51:
[...]
Kan ik deze https://www.ledlampenkope...-fitting-set-van-3-stuks/ gewoon verbinden met de 12V draden die nu naar de MR16 fitting lopen? Volgens mij niet.

Je hebt 230 stroom -> travo naar 12V -> kabels naar MR16 fitting -> fitting

Om er een GU10 fitting van te maken komt het plaatje er toch zo uit te zien

230 stroom -> GU10 bedrading aansluiting die loopt naar fitting -> GU10 fitting
Als die MR16 spotjes 12V spotjes zijn, moet je inderdaad de trafo er tussenuit halen en een rechtstreekse verbinding maken tussen de 230V-bekabeling en de GU10 spotjes.

[ Voor 24% gewijzigd door funske op 02-07-2016 11:25 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Vraagje. Ik heb een starter set gekocht met 2 E27 normale white lampen. Dit werkt perfect.

Nu was er een goede aanbieding voor een starter set met 2 white ambiance lampen,dimmer en nog een bridge.

Deze heb ik aangeschaft.

Kan ik deze lampen koppelen aan de eerste bridge?

Als ik de ambiance lampen aansluit kan ik ze niet vinden met de hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Vecodo schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:06:
Vraagje. Ik heb een starter set gekocht met 2 E27 normale white lampen. Dit werkt perfect.

Nu was er een goede aanbieding voor een starter set met 2 white ambiance lampen,dimmer en nog een bridge.

Deze heb ik aangeschaft.

Kan ik deze lampen koppelen aan de eerste bridge?

Als ik de ambiance lampen aansluit kan ik ze niet vinden met de hue app.
Ja, ik zou je tweede bridge op marktplaats zetten. Er staat een serienummer op je lamp, voer die eens in bij het zoeken en zoek opnieuw. Mijn white ambiance lampen werden toen wel gevonden.
Volgens mij zijn lampen die in een startpakket zitten altijd al automatisch gekoppeld aan de bijgevoegde bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:59
Op amazon.de is weer een leuke warehouse deal met de Hue starterset V1 (met de ronde bridge). Er staat bij gebruikt maar mijn ervaring is (heb er drie besteld in de afgelopen 6 maanden) dat het nieuwe exemplaren zijn die geretourneerd zijn. Dozen waren vaak open (lees: verzegeling verbroken) maar alles zag er nieuw uit. Lampen werken ook perfect!

https://www.amazon.de/gp/...ed?ie=UTF8&condition=used

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Irminsul schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:14:
[...]

Ja, ik zou je tweede bridge op marktplaats zetten. Er staat een serienummer op je lamp, voer die eens in bij het zoeken en zoek opnieuw. Mijn white ambiance lampen werden toen wel gevonden.
Volgens mij zijn lampen die in een startpakket zitten altijd al automatisch gekoppeld aan de bijgevoegde bridge.
Helemaal correct. Nu invullen serie nummer werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15
Ik wil graag een Hue lightstrip plaatsen onder de bank. Hebben jullie nog tips?

De bank zelf is 3 meter lang, maar vormt een L (dus aan één zijde kun je verticaal liggen). Kan ik 2 verlengstukken koppelen aan één lightstrip? Want doordat de bank een L vormt heb ik die lengte wel nodig denk ik.

En plakken jullie de lightstrip vast onder de bank of laten jullie het gewoon los liggen?

[ Voor 26% gewijzigd door outlandos op 04-07-2016 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ik heb ook een bank van ongeveer 3 meter in een L vorm. Ik heb geen verlenging, dus de uiteindes van de bank zijn niet verlicht. Maar ook dan is het effect al wel mooi.
De strip heb ik onder de bank geplakt. Mijn advies is wel om de strip wat verder weg onder de bank te plakken, omdat je anders de strip gemakkelijk ziet hangen, en dat ziet er niet heel mooi uit. Dus probeer de strip uit het zicht te krijgen als je bijvoorbeeld 2 meter voor de bank sta.
De hoek omgaan vond ik niet heel makkelijk. In de hoek draai je de strip een kwart slag zodat de strip de draai kan maken, maar de strip plakt bij dat stuk dus niet aan de bank en hangt als het ware los. Dat is dus nog een reden om de strip wat verder onder de bank te monteren, want als ik 2 meter van de bank sta zie ik helaas de strip onder de bank hangen in de hoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 15:47
ATS schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:17:
[...]

Je bent op zoek naar dit. Met wat hobby werk haal je ze uit elkaar en bouw je er een in in je doos in het plafond.

Helaas niet meer nieuw te koop, vandaar de link naar een tweedehandsje.
Heb je hier een schema of tutorial van?

Heb je dit zelf succesvol gedaan?

Ik heb er twee op ebay gevonden en zou het echt super vinden als ik dit voor de spotjes in mijn keuken kan gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vecodo
Iemand een goed idee om de hue dimmers echt in te bouwen in plaats van normale schakelaars? Op een standaard wand contact doos kan je ze niet vast schroeven. Werken met de plakstrip is ook niet handig want heb geen effen muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:49
Zo, ik heb de Kudled RGBW lamp binnen. Op het eerste gezicht niet slecht, alleen wel een nadeel: bij sommige kleuren/lichtsterktes geeft hij een zachte fluittoon. Op volle kracht gebruikt hij 9 watt, in standby tussen 0.5-0.6 watt, en met een mooie kleur warmwit wordt het een 5 watt lamp.
De primaire kleuren komen op een watt of 3.

Volgende keer ga ik een Osram proberen. Die zijn leuk geprijsd bij Reichelt.

Ik heb hem gekoppeld met de Hue bridge via de Philips app, en bestuur hem met all 4 hue.

[ Voor 10% gewijzigd door sympa op 04-07-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Ik heb hier een Osram rgbw liggen die gaf hier problemen (gaat random aan). Als je het perse zelf wil proberen je mag hem overnemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
Vecodo schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:35:
Iemand een goed idee om de hue dimmers echt in te bouwen in plaats van normale schakelaars? Op een standaard wand contact doos kan je ze niet vast schroeven. Werken met de plakstrip is ook niet handig want heb geen effen muur.
Plakken met super tape. De standaard tape werkt niet.

Of een plaatje erachter schroeven. Deze staat al meerdere keren in dit topic.

Zo heb ik alle kamers voorzien :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
sympa schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:53:
Zo, ik heb de Kudled RGBW lamp binnen.
Mag ik vragen waar je de lampen van Kudled besteld hebt en wat je ervoor betaald hebt?

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

MarchelHoek schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:45:
[...]

Mag ik vragen waar je de lampen van Kudled besteld hebt en wat je ervoor betaald hebt?
ik neem aan deze: http://nl.aliexpress.com/...e=true&isOrig=true#extend

beschrijving is helaas in chinlish, krijg je nu een lamp of een afstandsbediening of beide?

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Nu online
roelbb schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:52:
[...]

ik neem aan deze: http://nl.aliexpress.com/...e=true&isOrig=true#extend

beschrijving is helaas in chinlish, krijg je nu een lamp of een afstandsbediening of beide?
Je koopt alleen de lamp, de afstandsbediening en of gateway is los.
Overigens heb je nu alleen de wit licht lamp gelinked. Er bestaat ook een RGBW versie.
Hier de link naar de RGBW versie:http://nl.aliexpress.com/...1.html?isOrig=true#extend

Mocht je al een Hue bridge hebben dan kan je alleen een lamp aanschaffen

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 21:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zou me niet verbazen als die lampen door Philips geblokkeerd gaan worden op termijn, iets zegt me dat die niet officieel Zigbee certified zijn..
Is de kleur vergelijkbaar? Kun je er hetzelfde warme licht mee krijgen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
Hoewel Hue al een jaar of 4 bestaat, is er nog steeds geen kant en klare, standaard integreerbare schakelaar op de markt :? ...voor zover ik weet.
Dit heeft vast een aantal redenen, bv. verschillende standaarden in landen(?), maar daardoor niet minder vervelend en een groot gemis naar mijn mening.
Wel zijn er een aantal hele mooie oplossingen bedacht door (mede-) tweakers. Deze zijn echter verspreid over bijna 500 pagina's (deel1&2) lastig terug te vinden, m.u.v. de oplossingen genoemd in de startpost.
Voor nieuwe en bestaande Hue gebruikers, heb ik geprobeerd een zo volledig mogelijk overzicht te maken van alle mogelijkheden om de Hue producten mee te kunnen bedienen. De nadruk ligt hierbij op fysieke schakelaars.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/x1fyo9.jpg

https://www.dropbox.com/s...tching%20options.pdf?dl=0
Input / comments zijn welkom (PM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Ik heb de Kudled RGBW hier vandaan: http://www.aliexpress.com...art-Home/32635389655.html en dat kostte 23 euro. Goed verpakt in fabrieksdoosje in heel veel kussentjesplastic. Kost nu $ 25,50 en duurde 3 weken.

Overigens zijn bij Reichelt de Osram spullen goedkoop in vergelijking met Nederlandse winkels: de RGBW kost daar 32,49 en het stopcontact kost 23,90. Je betaalt wel 6,95 verzendkosten naar Nederland. Maar ik begreep dat sommigen problemen hebben met de Osram lamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
wizzmic schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:24:
Hoewel Hue al een jaar of 4 bestaat, is er nog steeds geen kant en klare, standaard integreerbare schakelaar op de markt :? ...voor zover ik weet.
Dit heeft vast een aantal redenen, bv. verschillende standaarden in landen(?), maar daardoor niet minder vervelend en een groot gemis naar mijn mening.
Wel zijn er een aantal hele mooie oplossingen bedacht door (mede-) tweakers. Deze zijn echter verspreid over bijna 500 pagina's (deel1&2) lastig terug te vinden, m.u.v. de oplossingen genoemd in de startpost.
Voor nieuwe en bestaande Hue gebruikers, heb ik geprobeerd een zo volledig mogelijk overzicht te maken van alle mogelijkheden om de Hue producten mee te kunnen bedienen. De nadruk ligt hierbij op fysieke schakelaars.

[afbeelding]

Leuk gedaan, wat mij betreft kan dit zo in de OP, dan verdwijnt deze post ook niet zo tussen alle anderen ;)
sympa schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:08:
Ik heb de Kudled RGBW hier vandaan: http://www.aliexpress.com...art-Home/32635389655.html en dat kostte 23 euro. Goed verpakt in fabrieksdoosje in heel veel kussentjesplastic. Kost nu $ 25,50 en duurde 3 weken.

Overigens zijn bij Reichelt de Osram spullen goedkoop in vergelijking met Nederlandse winkels: de RGBW kost daar 32,49 en het stopcontact kost 23,90. Je betaalt wel 6,95 verzendkosten naar Nederland. Maar ik begreep dat sommigen problemen hebben met de Osram lamp.
Dit kudled schakelaar kom ik nergens tegen als Zigbee LL, het lijkt meer Zigbee HA

Ik heb wel de AB besteld, ben benieuwd hoe dat gaat werken met Hue lampen.

Afbeeldingslocatie: http://2869946.s21i-2.faiusr.com/2/ABUIABACGAAghPGWuAUoj_Xs9QMwwgw4oAY.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door arjandijk162 op 05-07-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo

[afbeelding]

Perfect en super bedankt! Hier heb ik wat aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:54
voor diegene die toevallig van plan is een Hue Go aan te schaffen, hier een leuke aanbieding:

http://www2.meethue.com/nl-nl/philips-hue-go-actie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

paul-s83 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:42:
voor diegene die toevallig van plan is een Hue Go aan te schaffen, hier een leuke aanbieding:

Dank je wel, komt goed uit en direct besteld :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 23:34

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

Fietsbel schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:13:
[...]

Dank je wel, komt goed uit en direct besteld :)
(beetje offtopic) Wel een leuke aanbieding maar kan je de speaker ook zonder spotify gebruiken, bv met apple music of je eigen muziek op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Silent_Bob schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:27:
[...]

(beetje offtopic) Wel een leuke aanbieding maar kan je de speaker ook zonder spotify gebruiken, bv met apple music of je eigen muziek op je telefoon?
Voor zover ik weet alleen icm Spotify (connect).
Daarnaast, *knip*, dit soort adviezen zijn natuurlijk echt not-done! Doelbewust de boel lopen flessen kan echt niet, uitkijken met dit soort reacties in het vervolg :o

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 07-07-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
paul-s83 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:58:
[...]

*knip*, illegaal advies weggehaald
Ik denk dat Philips daar wel wat op bedacht heeft ;)

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 07-07-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162

Op zich wel geinig, maar het lijkt een redelijk EOL product, volgens mij kun je multiroom niet toepassen icm chromecast. Zo ben je wel heel afhankele van Spotify Connect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 19:21
Heb een vraagje omtrent hue.

Heb zelf een basiskit met de nieuwe bridge nog liggen (bedoeld voor het nieuwe huis). En nu komen er een flink aantal up/down lighters in huis met een GU10 spot aansluiting daarin. Nu zat ik te denken om GU10 lampen te kopen van HUE, maar met een prijs van 55,- euro stuk word het plots een dure aangelegenheid.

Zijn er eventueel GU10 alternatieven die met HUE werken? Of zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld de lampen via een slimme knop aan de muur aan te sturen (ik roep maar wat :D).

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Wicked-Game schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:46:
....
Zijn er eventueel GU10 alternatieven die met HUE werken? Of zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld de lampen via een slimme knop aan de muur aan te sturen (ik roep maar wat :D).
Lees de Topic Start even goed door. Daar staan de antwoorden op je vragen.
Kort samengevat:
Ook lampen van Osram Lightify en Innr zouden moeten kunnen werken met Hue.
En met een Hue Tap en Hue Dimmer kan je deze aansturen via een knop aan de muur.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
Wicked-Game schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:46:
Heb een vraagje omtrent hue.

Heb zelf een basiskit met de nieuwe bridge nog liggen (bedoeld voor het nieuwe huis). En nu komen er een flink aantal up/down lighters in huis met een GU10 spot aansluiting daarin. Nu zat ik te denken om GU10 lampen te kopen van HUE, maar met een prijs van 55,- euro stuk word het plots een dure aangelegenheid.

heb inmiddels 9 INNR GU10 lampen en die functioneren zeer na wens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 19:21
Martino-s schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:17:
[...]

Lees de Topic Start even goed door. Daar staan de antwoorden op je vragen.
Kort samengevat:
Ook lampen van Osram Lightify en Innr zouden moeten kunnen werken met Hue.
En met een Hue Tap en Hue Dimmer kan je deze aansturen via een knop aan de muur.
Had juist begrepen dat de Osram's niet altijd vlekkenloos werkte. Innr had ik overigens nog niet gevonden.

Qua bediening snap ik die Tap en Dimmer, maar dacht meer aan een unit aan de muur die reguliere GU10's kon aansturen dmv de wandknop.
geertseb schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:51:
[...]

Thanks voor de tip!

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

[...]

Bij de Karwei te koop voor €19,95 en met de 20% keuzekorting die deze week geldig is, maar €15,96.
(betreft dus een dimbare [warm]witte lamp, geen kleuren lamp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
[...]

Hoezit het met eventuele PWM flicker (smartphone camera redelijk dichtbij en tegen lichtbron in houden zou dat moeten detecteren), zowel bij volle lichtsterkte als gedimd?

En geven ze ook in gedimde toestand een beetje aangenaam licht? (vergelijkbaar met de gewone Hue Whites).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
eymey schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Hoezit het met eventuele PWM flicker (smartphone camera redelijk dichtbij en tegen lichtbron in houden zou dat moeten detecteren), zowel bij volle lichtsterkte als gedimd?

En geven ze ook in gedimde toestand een beetje aangenaam licht? (vergelijkbaar met de gewone Hue Whites).
Dat flicker heb ik laatst wel erg opgemerkt toen ik keek naar bepaalde feestverlichting die wij hebben, erg vervelend.

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat bij deze lampen is, die wall-switch is misschien wel handig voor onze tuinverlichting in opkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Welke wall-switch? :)

Overigens ben ik ook nog wel benieuwd of Osram en Innr lampen, ookal zijn ze verbonden met Zigbee-LL producten van een andere fabrikant, wel onderdeel van het Mesh netwerk uit gaan maken.

1 van de plekken waar ik mogelijk die Innr Gu10's zou plaatsen, is in het 3-spots Gu10 armatuur op de overloop.

Op dit moment hebben we een LivingWhites dimmer en Philips dimmer switch in gebruik in de slaapkamer. Maar we merken dat de dimmer soms erg slecht reageert op de switch. Terwijl de meterkast, met bridge, praktisch onder de slaapkamer zit. Maar wel met een dikke laag beton ertussen en aluminium onder het laminaat.

Het zou mooi zijn als de Innr lampen ook het Mesh netwerk versterken. De overloop heeft een wat 'vrijere' verbinding met de meterkast, dus dat zou net kunnen helpen om boven ook netwerk te krijgen :).

[ Voor 95% gewijzigd door eymey op 08-07-2016 13:16 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Nu bij iBood, de Living colors Iris voor 49,95 ex verzendkosten:

http://home-living-nl-nl....ors-iris-clear-tafellamp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Is idd de LC versie en niet de Friends of Hue versie zoals iBood doet voorkomen in de kop.
Weinig betrouwbare club trouwens (nep artikelen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, hoe zie je dat het niet de "Friends of Hue" versie is? En is dat noodzakelijkerwijs een probleem?

Ik heb zelf hier ook zo'n "Iris"-achtige LC lamp staan, ergens in 2012 gekocht. En die doet het, ookal is hij niet officieel friends of Hue, er prima mee.

Overigens, ik heb er al menig keer iets besteld. En los van het feits dat ze soms uitlopende modellen verkopen, heb ik ze nog niet kunnen betrappen op nepspul, op een enkele keer met geheugenkaartjes na.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 09-07-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Volgens mij kan je niet friend of hue niet eens verbinden met de hue hub, aangezien zigbee ontbreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
Crazyanz schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:41:
Volgens mij kan je niet friend of hue niet eens verbinden met de hue hub, aangezien zigbee ontbreekt?
Ik dacht toch van wel.
Living Colors lampen gebruiken van gen2 (2009) het Smartlink protocol, een voorloper van Zigbee. Deze lampen zijn gewoon te koppelen.
Friend of Hue is in 2013 geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
eymey schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:07:
Hmm, hoe zie je dat het niet de "Friends of Hue" versie is? En is dat noodzakelijkerwijs een probleem?

Ik heb zelf hier ook zo'n "Iris"-achtige LC lamp staan, ergens in 2012 gekocht. En die doet het, ookal is hij niet officieel friends of Hue, er prima mee.

Overigens, ik heb er al menig keer iets besteld. En los van het feits dat ze soms uitlopende modellen verkopen, heb ik ze nog niet kunnen betrappen op nepspul, op een enkele keer met geheugenkaartjes na.
Werkt idd, omdat de Hue Bridge ook Smartlink ondersteuning heeft, maar adverteer er dan niet mee als Friends of Hue versie (Zigbee).

En een enkele keer betrapt op nep geheugenkaartjes vind jij hetzelfde als nog niet kunnen betrappen?? Vreemde redenatie... maar goed moet ieder voor zich weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, dat zei ik niet. Ik zei dus dat ik het alleen een enkele keer met geheugenkaartjes heb gezien. Met de nadruk op "enkele', want ik heb er ook diverse keren geheugenkaartjes besteld die gewoon prima voldoen aan wat er werd gespecificeerd.

Om dat vervolgens te veralgemeniseren naar "nep artikelen, etc." vind ik wat te ver gaan.

Maar goed, buiten dat klopt het verder inderdaad niet dat ze deze lamp als een "friends of hue" product aanbieden. Voor zover ik kan zien zijn er eigenlijk maar twee "friends of Hue" 'dingen', en dat zijn Apple Homekit en Nest.

Overigens wel grappig dat ik maar 1 andere shop heb kunnen vinden die deze 'gewone' Living Colors lamp ook als "Friends of Hue" market, namelijk de Mediamarkt :P

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 09-07-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik heb sinds kort vage problemen met een hue bridge 2.0.

Situatie en hardware

1x bridge 2.0
12 lampen, divers 2x colour, 2x iris, 1 bloom de rest wit
8 dimswitches

Het begon met een dimswitch die niet meer reageerde op uit althans de lamp reageerde niet in de app zag ik namelijk gewoon dat de uit knop werd ingedrukt. Maar de lamp ging niet uit.

Wat dingen getest, kanaalwissel lamp verwijderd en opnieuw toegevoegd en hetzelfde voor de switch geen effect. De dag erna op de gang hetzelfde probleem

Gebeld met support, conclusie dimswitch kapot :S ik denk dat kan niet wat de app/bridge ziet dat hij ingedrukt wordt alleen het lijkt dat de bridge de lamp niet aanstuurt als je de dimswitch gebruikt via de app wel :)

Maar goed switches zijn geswapped. En die eerste werkte ook weer maar de tweede wilde niet.

Bridge opgeruimd, lampen en switches gaan koppelen aan de kamers en ik kom bij de een na laatste kamer en mijn bridge begint te mekkeren dat hij vol zit? Dus kan geen switch meer toekennen aan een kamer......

Bridge factory default gemaakt (reset knopje) beginnen we schoon denk ik. Zelfde probleem, na alle lampen en switches te hebben toegevoegd en een X aantal switches aan kamers te hebben gekoppeld kan ik de laatste twee dus niet koppelen omdat de bridge vind dat hij al vol is

Maandag maar weer eens bellen.......

Wel gratis 2 nieuwe switchhouders gekregen ;)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kan je lampen koppelen aan meerdere dingen?

Ik heb lampen en dimmer switches, en de switches lopen nu via de bridge, maar ik wil ze onafhankelijk hebben (volgens de verpakking kunnen ze dat), maar kan ik de lampen dan nog wel via de app besturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sympa
Hierbij presenteer ik het nieuwe model E27 Hue lamp. Hij is korter dan de gewone bol en past dus beter in potjes.

Ingekorte Hue lamp

En ja, ik heb hem zelf ingekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
anandus schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:40:
Kan je lampen koppelen aan meerdere dingen?

Ik heb lampen en dimmer switches, en de switches lopen nu via de bridge, maar ik wil ze onafhankelijk hebben (volgens de verpakking kunnen ze dat), maar kan ik de lampen dan nog wel via de app besturen?
In principe wel, MAAR volgens mij moet je dan de lamp plus dimmerswitch set hebben en dan alleen de lamp nog extra koppelen aan de bridge, immers de switch plus lamp werken al samen. Zolang jij dan de switch niet aan de bridge koppelt heb je dus ook zonder de bridge communicatie tussen die lamp en die switch

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Ik heb zo'n Hue set gekocht van een lamp en een dimmer. Uit de doos zijn die twee gekoppeld; ze werken zonder bridge samen. Als je de boel aan een bridge wil koppelen moet je eerst de afstandbediening resetten. En dan loopt de communicatie dus via de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De afstandsbediening heb ik al gereset, die lopt nu via de bridge.

Maar als ik het goed begrijp moet ik dus:
Eerst alles verwijderen uit de bridge(?)
De afstandsbediening resetten
Koppelen aan de lamp
Daarna de lamp koppelen aan de bridge

En dan zou het moeten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
[b][message=47551259,noline]

Maar goed, buiten dat klopt het verder inderdaad niet dat ze deze lamp als een "friends of hue" product aanbieden. Voor zover ik kan zien zijn er eigenlijk maar twee "friends of Hue" 'dingen', en dat zijn Apple Homekit en Nest.
Iris en Bloom, en overigen ook de lightstrip, zijn offcieel Philips friends of Hue producten.
Die versies hebben geen ronde Smartlink remote en zijn volledig Zigbee.

Iedereen die de oude versie als zodanig aanprijst verkoopt feitelijk een nep artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Al vanaf Day One gebruik ik Hue!

Nu ben ik sinds dit weekend in het bezit van meerdere Ledstrips Plus voor in de keuken en in de woonkamer.

Waar ik naar op zoek ben is de kleine witte connector waarmee de ledstrips met de controller worden verbonden.

Iemand een idee waar deze te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Toen de Hue Go begin vorig jaar uit kwam was er nog geen API-ondersteuning. Philips gaf toen aan "daar nog bezig mee te zijn".
Is deze er ondertussen wel? Dus kan ik met bijv. mijn webbrowser, de Hue Go lamp aanzetten en bijv. een bepaalde kleur laten doorsturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 11:16
Martino-s schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:38:
Toen de Hue Go begin vorig jaar uit kwam was er nog geen API-ondersteuning. Philips gaf toen aan "daar nog bezig mee te zijn".
Is deze er ondertussen wel? Dus kan ik met bijv. mijn webbrowser, de Hue Go lamp aanzetten en bijv. een bepaalde kleur laten doorsturen?
Volgens mij heeft de Hue Go altijd gewoon gewerkt met de API. Het is op de API in ieder geval een gewone lamp. Je kunt er dus hetzelfde mee als met andere lampen (aan/uit, dimmen, kleur).
De Hue Go staat ook in de supported devices lijst van de API http://www.developers.mee...entation/supported-lights (gratis registratie nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:57
anandus schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:53:
De afstandsbediening heb ik al gereset, die lopt nu via de bridge.

Maar als ik het goed begrijp moet ik dus:
Eerst alles verwijderen uit de bridge(?)
De afstandsbediening resetten
Koppelen aan de lamp
Daarna de lamp koppelen aan de bridge

En dan zou het moeten werken?
Verwijderen hoeft niet lijkt me?

- De dimmer is gekoppeld
- De lamp kan je aan de bridge koppelen (dmv het nr op de lamp)

Vervolgens kan je in de app via instellingen --> schakelaar configuratie de lampen per dimmer toewijzen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 21:15
Hue Go enkel vandaag te koop voor 49,95 bij Amazon Prime, voor meer details zie:

Amazon Prime Day 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Ook de standaard starterset met 3 lampen is nu 133 euro. Scheelt nogal. Damn, als ik het geld had.... Wist ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waus26 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:24:
[...]

Verwijderen hoeft niet lijkt me?

- De dimmer is gekoppeld
- De lamp kan je aan de bridge koppelen (dmv het nr op de lamp)

Vervolgens kan je in de app via instellingen --> schakelaar configuratie de lampen per dimmer toewijzen.
De dimmer heb ik gereset en aan de bridge gekoppeld, maar ik wil hem weer stand-alone hebben werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik zie dat je ook een single lamp kan selecteren bij het starterspakket op Amazon.co.uk. Dat is toch dezelfde als deze lamp?

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2016 16:47 . Reden: Geen referrals plaatsen! ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wizzmic
Thx voor de complimenten :)
Versie 2 via dezelfde link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
outlandos schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:45:
Hue Go enkel vandaag te koop voor 49,95 bij Amazon Prime, voor meer details zie:

Amazon Prime Day 2016
Dank voorde tip. Order zojuist geplaatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hoe heb je besteld? ik moet dan eerst een prime account kopen voor een jaar a 79 pond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
Eerst mijn Amazon.de account geactiveerd voor 'Prime Day' en vervolgens de 'Audible direct deal' geactiveerd. Als je hierna de Hue Go besteld en naar de checkout gaat wordt de 10 euro er in de laatste stap, vlak voor het definitief plaatsen van je order, af getrokken.

Alles bij elkaar was nog geen 2 minuten werk... Nu wel even Audible niet vergeten stop te zetten. ;)

https://www.amazon.de/Phi...table-Light/dp/B00UEMFGQM
Voordat je besteld kan je nog eens 10GBP of EUR besparen door eens de 3 maanden gratis Audible deal te gebruiken. Je krijgt dan 10EUR/GBP aan credit. Niet vergeten deze ook weer stop te zetten :P Helaas stopt Audible direct met werken vanaf het moment dat je het stop zet, dus als je dit wilt gebruiken moet je over 3 maanden even een alert zetten voor jezelf.

.de: https://www.amazon.de/dp/B00ZSLMDHE/?tag=pnl01-21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De oude versie kleurenlampen zijn vandaag 39,95€
https://www.amazon.de/dp/B016151IW6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ben er net pas achter gekomen dat de Hue Starter Kit E27 voor slechts 133€ te koop was bij Amazon.de. Zo goedkoop heb ik deze in de tijd dat ik er geïnteresseerd in ben geweest nog niet gezien. De aanbieding loopt in het kader van de eerder aangehaalde Prime Day nog ruim anderhalf uur.

Ik kan niet wachten om er eindelijk mee aan de gang te kunnen gaan. Voor dit bedrag is mij de meerprijs ten opzichte van reguliere led lampen me te gering om hem te laten schieten, temeer omdat ik toch nog wel graag eens aan wil gaan klooien met Hue plus het Ambilight van m'n TV. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik hoop dat die support niet in de laatste maanden om zeep is geholpen. Als het goed is, is mijn TV van de eerste generatie waar het mee zou moeten werken. De Iris die ik heb staan zou er ook in geïntegreerd moeten kunnen worden.
Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 20:44

Winkiller

De Mopperpot

Cid Highwind schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:22:

temeer omdat ik toch nog wel graag eens aan wil gaan klooien met Hue plus het Ambilight van m'n TV. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ja onze Philips 40PFK6550 ondersteund ook Hue, leuk om de Ambilight te koppelen aan Hue bij een film.
Bij ons gaan de lampen op de muur bij de tv dan mee met de film, nadeel is dat ze +/- 1 sec. achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ben er net pas achter gekomen dat de Hue Starter Kit E27 voor slechts 133€ te koop was bij Amazon.de. Zo goedkoop heb ik deze in de tijd dat ik er geïnteresseerd in ben geweest nog niet gezien. De aanbieding loopt in het kader van de eerder aangehaalde Prime Day nog ruim anderhalf uur.

Ik kan niet wachten om er eindelijk mee aan de gang te kunnen gaan. Voor dit bedrag is mij de meerprijs ten opzichte van reguliere led lampen me te gering om hem te laten schieten, temeer omdat ik toch nog wel graag eens aan wil gaan klooien met Hue plus het Ambilight van m'n TV. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik hoop dat die support niet in de laatste maanden om zeep is geholpen. Als het goed is, is mijn TV van de eerste generatie waar het mee zou moeten werken. De Iris die ik heb staan zou er ook in geïntegreerd moeten kunnen worden.
Spannend!
Heb er gisteren meteen nog een Hue Go bij besteld...wat mij betreft de leukste van alle Hue producten :).
Dank je Amazon.de :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Wat is er zo bijzonder aan die Go? Je kan 'm verplaatsen, ding doet het 3 uur op een accu. Lijkt me juist de minst aantrekkelijke van de producten :P steeds opladen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:34
Voor dit bedrag is mij de meerprijs ten opzichte van reguliere led lampen me te gering om hem te laten schieten, temeer omdat ik toch nog wel graag eens aan wil gaan klooien met Hue plus het Ambilight van m'n TV. Heeft iemand daar ervaring mee?
Winkiller schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:27:
Ja onze Philips 40PFK6550 ondersteund ook Hue, leuk om de Ambilight te koppelen aan Hue bij een film.
Bij ons gaan de lampen op de muur bij de tv dan mee met de film, nadeel is dat ze +/- 1 sec. achterlopen.
Wij hebben een HTPC aangesloten aan de TV. En maken gebruik van de ambilight i.c.m. hue. Via de App vind ik dat er een grote vertraging is én de telefoon wordt vrij snel leeg getrokken.
Na wat zoekwerk ben ik deze applicatie tegengekomen: HAmbiSync. Deze is bij ons geïnstalleerd op de HTPC en de vertraging is nog maar minimaal, telefoon is dan helemaal niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 20:44

Winkiller

De Mopperpot

Ik gebruik de App niet, bij mij kan ik de TV aan Hue koppelen en naar believen aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik zat eens naar de Hue Phoenix lampen te kijken. Hier wordt gesproken over verschillende wittinten. Is dat dan als het ware de voorloper van de Hue Ambiance? Of kan deze serie wel full color aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
arjandijk162 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:23:
Ik zat eens naar de Hue Phoenix lampen te kijken. Hier wordt gesproken over verschillende wittinten. Is dat dan als het ware de voorloper van de Hue Ambiance? Of kan deze serie wel full color aan?
Hue Phoenix
http://www2.meethue.com/n...etail/philips-hue-phoenix
Shades of white (complete lampen)

Hue Beyond
http://www2.meethue.com/e...detail/philips-hue-beyond
Full Color (complete lampen)

Hue white ambiance
http://www2.meethue.com/e...-ambiance-extension-bulbs
Shades of white (bulbs)

Hue white and color ambiance
http://www2.meethue.com/e...mbiance---extension-bulbs
Full color (bulbs)

Kolom:
"Kleur met licht" = Full color mogelijk
"Creëer uw eigen sfeer" = Shades of white mogelijk
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2qajuat.png
Click for large pic.

[ Voor 15% gewijzigd door wizzmic op 14-07-2016 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00
spokje schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:33:
Wat is er zo bijzonder aan die Go? Je kan 'm verplaatsen, ding doet het 3 uur op een accu. Lijkt me juist de minst aantrekkelijke van de producten :P steeds opladen....
Ik ben juist ook het meeste fan van de Go.
- Zowel op accu als ook powered te gebruiken!
- Ziet er gewoon heel goed uit:
- Mooi diffuus licht over heel het apparaat
- Mooi diffuus licht uitgestraald
- Kan lekker ver terug dimmen
- Speciale effecten (die vreemd genoeg niet via de remote API aan kan zetten)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00
wizzmic schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:49:
[...]

Thx voor de complimenten :)
Versie 2 via dezelfde link.

Heel goed overzicht. Blijf nog een beetje experimenteren met wippen voor de tap die beter passen bij mij Gira schakel materiaal. Vimar wipjes heb ik redelijk groot ingekocht om andere tweakers te helpen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick_PunkLover
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 18:16
Ik woon sinds kort in mijn huur-appartement.
Er zitten geen lampen in het plafond, dus ik maak gebruik van een stalampje die al aanwezig was.
Hij is alleen heel lelijk en een beetje kapot.
Nu kan ik een nieuwe kopen, maar ik zit te denken aan de Hue Iris.
Het is mij alleen niet duidelijk of het voor voldoende licht zorgt?

Het hoeft niet enorm licht te zijn, alsof er een tl-lamp brandt :P
Het lampje dat ik nu heb verlicht voldoende, maar het is dus niet enorm licht.
Ik ben op zoek naar rustig licht, waarbij ik eventueel iets kan lezen.
Zou de Iris dit kunnen leveren, wanneer ik het een stukje van de muur afzet en de muur laat beschijnen?

De woonkamer is ongeveer 20m2 groot.
Het lampje in de stalamp wat voldoet qua licht is 18W / 2800K.

Deze username zou ik nu niet meer kiezen, maar wegdoen is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sick_PunkLover schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:06:
Ik woon sinds kort in mijn huur-appartement.
Er zitten geen lampen in het plafond, dus ik maak gebruik van een stalampje die al aanwezig was.
Hij is alleen heel lelijk en een beetje kapot.
Nu kan ik een nieuwe kopen, maar ik zit te denken aan de Hue Iris.
Het is mij alleen niet duidelijk of het voor voldoende licht zorgt?

Het hoeft niet enorm licht te zijn, alsof er een tl-lamp brandt :P
Het lampje dat ik nu heb verlicht voldoende, maar het is dus niet enorm licht.
Ik ben op zoek naar rustig licht, waarbij ik eventueel iets kan lezen.
Zou de Iris dit kunnen leveren, wanneer ik het een stukje van de muur afzet en de muur laat beschijnen?

De woonkamer is ongeveer 20m2 groot.
Het lampje in de stalamp wat voldoet qua licht is 18W / 2800K.
Dat denk ik wel. Ik heb twee Iris'en als nachtlamp en daarvan zou ik soms willen dat ze nog meer gedimd kunnen worden zoveel licht komt eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Zojuist is de actie door Philips vroegtijdig beëindigd. :'(

In de actievoorwaarden onder 1.3 en 1.4 staat:
  • De Actie duurt van 5 juli 2016 t/m 31 juli 2016.
  • De Organisator behoudt zich het recht voor te allen tijde zonder opgaaf van redenen de Actie om haar moverende redenen stop te zetten of de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen, zonder dat deelnemer enige aanspraak jegens Organisator kan doen gelden.
Wel jammer voor iedereen die speciaal een Hue Go heeft aangeschaft voor deze actie en nog geen Spotify Speaker heeft aangevraagd...
Die kunnen de Hue Go op basis van het herroepsingsrecht binnen 14 dagen terugsturen naar de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Daar baal ik van. Had het bonnetje nog niet gescand maar wel om die reden dit weekend een Hue go gekocht en verpakking weggegooid. Lekker Philips....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Heeft iemand hier inmiddels al een bevestiging gehad van de Spotify Speaker? Ik heb mijn spullen afgelopen donderdag geupload, en toen een bevestiging gehad van deelname, maar daarna geen mail meer ontvangen? Iemand anders hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick_PunkLover
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 18:16
Beekforel schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:52:
[...]

Dat denk ik wel. Ik heb twee Iris'en als nachtlamp en daarvan zou ik soms willen dat ze nog meer gedimd kunnen worden zoveel licht komt eraf.
Thanks!
Het is best wel een investering, dus ik hoop dat het werkt.
Zo niet, dan kan ik hem nog gebruiken als nachtlampje in de slaapkamer :P

Deze username zou ik nu niet meer kiezen, maar wegdoen is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
ice-T106 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:41:
[...]

Ik ben juist ook het meeste fan van de Go.
- Zowel op accu als ook powered te gebruiken!
- Ziet er gewoon heel goed uit:
- Mooi diffuus licht over heel het apparaat
- Mooi diffuus licht uitgestraald
- Kan lekker ver terug dimmen
- Speciale effecten (die vreemd genoeg niet via de remote API aan kan zetten)
Idd. Wat jij zegt. En als aanvulling: op de accu heerlijk voor in de tuin of op reis/weekendjes weg. Perfect voor even wat sfeerlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Laatst online: 18-09 09:26
Tim14ww schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:27:
Heeft iemand hier inmiddels al een bevestiging gehad van de Spotify Speaker? Ik heb mijn spullen afgelopen donderdag geupload, en toen een bevestiging gehad van deelname, maar daarna geen mail meer ontvangen? Iemand anders hier wel?
Hue Go op 8 juli besteld, 10 juli bevestiging Philips, 14 juli speaker ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Martino-s schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:37:
[...]

Zojuist is de actie door Philips vroegtijdig beëindigd. :'(

In de actievoorwaarden onder 1.3 en 1.4 staat:
  • De Actie duurt van 5 juli 2016 t/m 31 juli 2016.
  • De Organisator behoudt zich het recht voor te allen tijde zonder opgaaf van redenen de Actie om haar moverende redenen stop te zetten of de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen, zonder dat deelnemer enige aanspraak jegens Organisator kan doen gelden.
Wel jammer voor iedereen die speciaal een Hue Go heeft aangeschaft voor deze actie en nog geen Spotify Speaker heeft aangevraagd...
Die kunnen de Hue Go op basis van het herroepsingsrecht binnen 14 dagen terugsturen naar de webshop.
Wat een slechte reclame voor Philips is dit zeg, zo laat je je als (groot) bedrijf wel kennen.
Doe dan een actie van één week als je je beloftes niet kunt nakomen.
Ben blij dat ik niet meegedaan heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Sick_PunkLover schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:32:
[...]

Thanks!
Het is best wel een investering, dus ik hoop dat het werkt.
Zo niet, dan kan ik hem nog gebruiken als nachtlampje in de slaapkamer :P
De Iris geeft een lichtopbrengst van max. 210 lumen. [bron]
De Go geeft een lichtopbrengst van max. 300 lumen. [bron]

Als ik jouw was zal ik de Hue Go aanschaffen.
Ik heb beide lampen, maar vind de Hue Go toch echt het mooiste. Ook kan deze tot bijna 0 gedimd worden, handig voor 'wake up light' functionaliteit.
En hij is bijvoorbeeld ook op de tuintafel te gebruiken. Erg gezellig in de candle light mode. :)

Beide lampen gebruik ik overigens nooit op maximale lichtsterkte. maar dat komt omdat ik 10 Hue lampen in mijn woonkamer heb, die ik allemaal gedimd heb branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Niet meteen Hue gerelateerd, maar had een mooie RGBW ledstrip aan mn tuinhuisje gehangen, aangestuurd met een Dresden FLS-PP driver (Hue compatible).
De strip zou 'waterproof' zijn, en de bovenkant van de strip met de leds zaten ook in een soort gel gegoten.
De achterkant echter, waar de plakstrip op zit, was niet zo goed beschermd.
Gevolg: de koperbaantjes zijn helemaal weggerot onder invloed van het weer (geen directe regen op gekomen).
Dus nu zien wat ik doe, er zijn volgens mij ook strips waar de de ledstrip in een soort tube zit.

Iemand ervaring met RGB(W) ledstrips die het wel langer uithouden in de buitenlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:25:
Niet meteen Hue gerelateerd, maar had een mooie RGBW ledstrip aan mn tuinhuisje gehangen, aangestuurd met een Dresden FLS-PP driver (Hue compatible).
De strip zou 'waterproof' zijn, en de bovenkant van de strip met de leds zaten ook in een soort gel gegoten.
De achterkant echter, waar de plakstrip op zit, was niet zo goed beschermd.
Gevolg: de koperbaantjes zijn helemaal weggerot onder invloed van het weer (geen directe regen op gekomen).
Dus nu zien wat ik doe, er zijn volgens mij ook strips waar de de ledstrip in een soort tube zit.

Iemand ervaring met RGB(W) ledstrips die het wel langer uithouden in de buitenlucht?
Bij Aliexpress kun je die wel krijgen verwacht ik. Bijvoorbeeld deze, waarbij je kiezen uit IP30, IP65 en IP67:
  • IP30: Non- waterproof
  • IP65: Waterproof in Silicon Coating
  • IP67: Waterproof in SiliconTube
Jij zal IP67 nodig hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja idd, maar vraag is of die tube dan wel echt duurzaam is. Die Silicon Coating had ik en is dus waardeloos gebleken (na 1,5 jaar stuk).
En zo'n strip kost maar 20 euro, maar gaat me om het werk en de ergernis om iets wat werkte opnieuw werkend te moeten krijgen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-07-2016 14:26 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue