[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.306 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
technoaddict schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:51:
Toch wel lastig, sinds een week de HUE Color starter kit in huis. En nu elke dag weer met de wens zitten om uit te breiden, en elke keer zit ik zo van.. Niet doen.. Wel doen.. Niet doen.. Wel doen.. 60 euro voor een color lamp is niet niks. En dan mezelf de vraag stellen, wat is nou 60 euro op 25000 branduren?..... Tja.. Toch maar wachten op mn volgende salaris. Heb nu de Starter Kit en een Amazon Echo Dot gekocht, dus voor deze maand genoeg uitgegeven aan 'hobby' spul..
Waar heb je die Amazon Echo Dot gekocht?
Deze lijkt niet te bestellen via Amazon.com.
Is het trouwens niet een uitbreiding van de Amazon Echo? ( Deze is niet leverbaar naar een adres in Nederland werd mij meegedeeld door Amazon )

Lijkt mij een heel leuk ding ben benieuwd hoe jij eraan bent gekomen en hoe die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:33
lowo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:28:
[...]

Waar heb je die Amazon Echo Dot gekocht?
Deze lijkt niet te bestellen via Amazon.com.
Is het trouwens niet een uitbreiding van de Amazon Echo? ( Deze is niet leverbaar naar een adres in Nederland werd mij meegedeeld door Amazon )

Lijkt mij een heel leuk ding ben benieuwd hoe jij eraan bent gekomen en hoe die bevalt.
Via Amazon lukte het mij ook niet. Je moet sowieso premium member zijn en zelfs dan kan het alleen als je in de US woont. Ik heb dat ding via EBay op biedingen gewonnen. Betaal wel de hoofdprijs, alles bij elkaar meer dan 150 €. Maar ik verwacht dat het dat geld meer dan waard zal zijn.

De Dot is een volwaardige echo, met als enig verschil dat er geen grote speaker onder zit. Het is geen uitbreiding maar meer een slankere opvolger :)
Krijg het ding volgende week donderdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunko1979
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-04-2022
Mijn HUE- ledstrip blijft ondanks dat ik alles uitschakel groen licht geven. Iemand een idee hoe ik dit verholpen krijg? BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-08 12:41
technoaddict schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:37:
[...]

Via Amazon lukte het mij ook niet. Je moet sowieso premium member zijn en zelfs dan kan het alleen als je in de US woont. Ik heb dat ding via EBay op biedingen gewonnen. Betaal wel de hoofdprijs, alles bij elkaar meer dan 150 €. Maar ik verwacht dat het dat geld meer dan waard zal zijn.

De Dot is een volwaardige echo, met als enig verschil dat er geen grote speaker onder zit. Het is geen uitbreiding maar meer een slankere opvolger :)
Krijg het ding volgende week donderdag binnen.
Je kan alexa ook gewoon op een raspberry instaleren he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robsato schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:20:
[...]
Als je in de app naar nieuwe lampen zoekt dan wordt een via de app/API verwijderde lamp gewoon weer gevonden (tenzij je de lamp tussendoor op een andere bridge hebt gebruikt ofzo, dan gaat het via de 6-cijferige code op de lamp).
Ah, super, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Soms als ik mijn Hue app start en hij connect met de bridge komt er heel even 'buitenverlichting' te staan. Iemand die weet waardoor dit komt/hoe ik dit krijg opgelost?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 18-06-2016 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:33
Crazyanz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:37:
[...]

Je kan alexa ook gewoon op een raspberry instaleren he O-)
Zie het, maar heb liever een goed uitziend apparaatje op mijn dressoir staan. Vooral omdat de Echo in het zicht moet staan :)

Over de Hue lightstrip, het is buigzaam. Maar hoe scherp kan de bocht zijn? Stel ik heb een hoekbank, kan ik de bocht scherp maken met de strip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 11:57
outlandos schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 07:15:
Soms als ik mijn Hue app start en hij connect met de bridge komt er heel even 'buitenverlichting' te staan. Iemand die weet waardoor dit komt/hoe ik dit krijg opgelost?
Volgens mij staat er "Buitenshuisverbinding" en komt dat doordat de app eerder met de Hue portal verbinding heeft dan lokaal via je bridge. Misschien dat dit komt doordat WiFi nog aan het opstarten is en hij wel al verbinding met de portal kan maken via 4g?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
technoaddict schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:42:
[...]

Over de Hue lightstrip, het is buigzaam. Maar hoe scherp kan de bocht zijn? Stel ik heb een hoekbank, kan ik de bocht scherp maken met de strip?
Redelijk strak, niet recht 90 graden, maar wel in een rechte hoek. In de bocht zelf zal het iets bol zijn, maar niet veel. De leds zitten bovenop en aan de onderkant zit een plakstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
Nog een tip:
Alle Philips Hue verlichting met 10% korting bij Gamma miv maandag 20 juni.
De Hue Ambiance starterkit nu € 125,95.

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 18-06-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
En de losse ambiance, 31,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
HoppyF schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:56:
Nog een tip:
Alle Philips Hue verlichting met 10% korting bij Gamma miv maandag 20 juni.
De Hue Ambiance starterkit nu € 125,95.
Philips Hue-kenners,
Een aantal vragen voor jullie:
• Is de korting bij de Gamma volgens jullie de moeite waard om een starterskit voor White Ambiance of Color te kopen? Want Praxis heeft soms toch ook bijvoorbeeld 20% keuzekorting?

• Ik begrijp ook dat er nog "oude" kits in omloop zijn. Hoe herken ik of ze de meest recente kits aanbieden?

• Kun je met die Color-lampen ook "gewoon" verschillende tinten wit/geel licht instellen, zoals White Ambiance eigenlijk ook biedt?

• En als laatste: Gebruiken jullie die gekleurde lampen ook echt? Dus als je bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd zit te kijken, dat je dan groen licht aan zet?

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spierincx schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:06:
[...]

Philips Hue-kenners,
Een aantal vragen voor jullie:
• Is de korting bij de Gamma volgens jullie de moeite waard om een starterskit voor White Ambiance of Color te kopen? Want Praxis heeft soms toch ook bijvoorbeeld 20% keuzekorting?

• Ik begrijp ook dat er nog "oude" kits in omloop zijn. Hoe herken ik of ze de meest recente kits aanbieden?

• Kun je met die Color-lampen ook "gewoon" verschillende tinten wit/geel licht instellen, zoals White Ambiance eigenlijk ook biedt?

Bedankt voor de reacties!
Praxis verkoopt geen Hue en color lampen, dus ik denk dat je er prima voor kan gaan ;)

De oude kits herken je aan de oude bridge (1.0) die rond is. De nieuwe bridge is vierkant met ronde hoeken.

Ja, dit kunnen de color lampen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zal me hier ook maar eens melden, ik had al een behoorlijke set hangen en die heb ik gisteren uitgebreid met 3 color lampen.

Inmiddels heb ik het hele huis met uitzondering van de badkamer, enkele spots in de keuken en de WC voorzien van Hue lampen. Ik heb nu:
• 3 Blooms
• 6 Whites
• 3 Color & Whites

Ik ben nog op zoek naar een goedkope betaalbare moderne stalamp voor de woonkamer waarin de Hue Color mooi naar voren komt. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FiXeR.nl schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:53:
Ik zal me hier ook maar eens melden, ik had al een behoorlijke set hangen en die heb ik gisteren uitgebreid met 3 color lampen.

Inmiddels heb ik het hele huis met uitzondering van de badkamer, enkele spots in de keuken en de WC voorzien van Hue lampen. Ik heb nu:
• 3 Blooms
• 6 Whites
• 3 Color & Whites

Ik ben nog op zoek naar een goedkope betaalbare moderne stalamp voor de woonkamer waarin de Hue Color mooi naar voren komt. Iemand tips?
Ik lees wel eens dat het in combinatie met deze lamp een mooi effect geeft http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60321588/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 13:43
Wat zou een nieuwe 2.0 bridge nog opleveren? Ik dacht zelf aan 35-40 euro. Ik heb de mijne te koop gezet in v&a omdat ik al een bridge heb.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpeedingWilly schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:03:
Wat zou een nieuwe 2.0 bridge nog opleveren? Ik dacht zelf aan 35-40 euro. Ik heb de mijne te koop gezet in v&a omdat ik al een bridge heb.
Ja dat is zeker een vaak gevraagd bedrag, op marktplaats etc. gaan ze ook voor 40-45 weg zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik vraag me altijd af wie er een losse bridge nodig heeft, meeste mensen beginnen met een starterkit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:37
Met een dimmerset misschien? Die kan ook los van de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
Jochemd13 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:27:
[...]

Praxis verkoopt geen Hue en color lampen, dus ik denk dat je er prima voor kan gaan ;)

De oude kits herken je aan de oude bridge (1.0) die rond is. De nieuwe bridge is vierkant met ronde hoeken.

Ja, dit kunnen de color lampen gewoon.
Bedankt voor je reactie.

Ik wil nu zo'n Color starterspakket kopen, maar nu bedenk ik me nog één ding: Ik heb gewone hanglampen, waar je zeg maar het peertje kunt zien hangen. Er is dus geen lampenkap die het licht kan verspreiden. Het zijn van die grote zwarte industriële lampen (met witte binnenkant).
Is Hue dan wel aan te raden? Of heeft het dan überhaupt weinig tot geen effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Spierincx schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:29:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik wil nu zo'n Color starterspakket kopen, maar nu bedenk ik me nog één ding: Ik heb gewone hanglampen, waar je zeg maar het peertje kunt zien hangen. Er is dus geen lampenkap die het licht kan verspreiden. Het zijn van die grote zwarte industriële lampen (met witte binnenkant).
Ik heb ook van die hanglampen waar je het peertje ziet hangen. Of het dan aan te raden is... dat is aan jezelf, maar ik zie er nog steeds de meerwaarde van in. Dat komt ook omdat ik drie Hue-lampen heb in staanders en twee aan het plafond. Dan is het wel zo makkelijk dat je alle lampen tegelijkertijd kan bedienen. De lichteffecten blijven verder gewoon goed te zien in de hanglampen, maar het is natuurlijk wel iets anders dan een lampenkap die het licht mooi vorm kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 19:59

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Crazyanz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:08:
ik vraag me altijd af wie er een losse bridge nodig heeft, meeste mensen beginnen met een starterkit...
Als je een Hue 1.0 gebruiker bent bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 19:36
Ik zou nu ook beginnen met een bridge en een lamp om even te prutsen. Hoef niet meteen een starterkit. Vind de totale bedragen die je ervoor betaald net te hoog. Koop liever zo nu en dan een lamp bij. Wel ben je dan iets meer kwijt uiteindelijk. Maar ik hoef bijvoorbeeld niet meteen 3 gekleurde lampen. Heb liever een Bloom, 1 gekleurde lamp en twee white ambiance. Daar is geen starterkit voor (behalve als je de dimmer erbij neemt, maar die hoef ik niet) :) dus dan is een 2e hands bridge + losse lampen leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Crazyanz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:08:
Of als je met 1 lightstrip wilt spelen. De lightstrip set met bridge is erg duur. En ik kan me voorstellen dat je in een groot huis 2 bridges wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Psycho_Mantis schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:45:
[...]

Als je een Hue 1.0 gebruiker bent bijvoorbeeld.
Mja, maar zoveel heb je toch niet aan een 2.0-bridge? Ik heb nog een 1.0-bridge, maar zie geen reden om te upgraden. HomeKit van Apple gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
RoD schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:15:
[...]

Mja, maar zoveel heb je toch niet aan een 2.0-bridge? Ik heb nog een 1.0-bridge, maar zie geen reden om te upgraden. HomeKit van Apple gebruik ik niet.
Als je HomeKit niet gebruikt heb je een punt. Maar de nieuwe bridge is veel sneller dan de oude, en ik verwacht dat bij toekomstige nieuwe functionaliteit (en of nieuwe lampen) de 1.0 bridge niet meer ondersteund wordt. Dit heb ik in 'het roddelcircuit' gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SpeedingWilly schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:19:
[...]

Als je HomeKit niet gebruikt heb je een punt. Maar de nieuwe bridge is veel sneller dan de oude, en ik verwacht dat bij toekomstige nieuwe functionaliteit (en of nieuwe lampen) de 1.0 bridge niet meer ondersteund wordt. Dit heb ik in 'het roddelcircuit' gehoord.
Dat zou inderdaad wel kunnen. Mocht dat zich aandienen ga ik wel naar een 2.0-bridge kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Ik weet niet of het hier mag, maar doe toch een poging ;):

*knip*, nee dat mag hier niet. Dit soort dingen kunnen prima in V&A. En iets plaatsen waar je zelf al over twijfelt is ook niet echt de bedoeling, vraag het dan eerst...

[ Voor 76% gewijzigd door ThinkPad op 20-06-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezekielll
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-08 15:35
Ook ik heb nog een vraag

Over 2 weken krijg ik de sleutel van mn huis en gaan we direct een verlaagd plafond maken, voor zowel woonkamer, keuken als de gang wil ik er gu10 spots in verwerken

Hebben jullie nog tips voor welk type armatuur te gebruiken? de gu10 spots en een aantal e27 zijn ondertussen al besteld.

Hoor graag jullie tips/bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 11-08 22:12
Standaard armatuur kan je gewoon gebruiken,
GU10 is een standaard maat.. alleen de lengte kan een probleem zijn daar moet je wel rekening mee houden. dus plafond moet minimaal cm 10 verlaagd zijn.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Spierincx schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:29:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Neem aan dat je die hanglampen boven de eettafel hebt?
Daarvoor zou ik die dure colorlampen niet gebruiken.
Ik heb boven mijn eettafel gewone whites in de ( metalen ) industriële lampen gedaan en dit bevalt mij prima.
Goed ( wit ) licht op de eettafel en verder alle voordelen van Hue verlichting.
De colorlampen heb ik in heel goedkope staande lampen van de Ikea ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20139874/ )

Zoek je een goedkope complete set color lampen en maakt het je niet uit dat er een 1.0 bridge bij zit dan zou ik even over de grens kijken bij Amazon.de.
Ze hebben regelmatig aanbiedingen van "gebruikte" lampen maar meestal is er alleen verpakkingsschade!
Zie bijvoorbeeld: https://www.amazon.de/Phi...37652&sr=8-8&keywords=hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
lowo schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:48:
[...]

Neem aan dat je die hanglampen boven de eettafel hebt?
Daarvoor zou ik die dure colorlampen niet gebruiken.
Nee, één boven de salontafel en de andere op een random plek waar niks onder staat.

Bedankt voor de tip, maar als ik het koop dan wil ik wel meteen de nieuwe bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 19:29
To_Tall schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:37:
Standaard armatuur kan je gewoon gebruiken,
GU10 is een standaard maat.. alleen de lengte kan een probleem zijn daar moet je wel rekening mee houden. dus plafond moet minimaal cm 10 verlaagd zijn.
Je doet je naam eer aan, het probleem met de HUE GU10 is dat ie nogal eens Too Tall is voor een 'standaard' armatuur. Je moet dus gaan voor armaturen waar de GU10 fitting zelf met een stukje draad verbonden is met het armatuur en niet een fixed hoogte heeft want dan passen ze vaak niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 19:33
De Hue lampen zijn net als andere LED lampen modellen die bedoeld zijn om ook meteen heel wat jaren mee te gaan. De extra investering in Hue color lampen smeer je uit over vele jaren. Voor bijvoorbeeld de eettafel heb je doorgasns wit of warmwit licht nodig. Ik wil vaak toch iets warmer licht kunnen maken als je daar met vrieden een borreltje zit te drinken. Verder moet je eens zien hoe enthousiast de vriendjes of vriendinnetjes van je kinderen zijn als ze frietjes mogen eten onder gekleurd licht aan de eettafel. Reken maar dat het meteen feest is op het kinderfeestje!

Het afgelopen jaar hebben we een "Wie is de mol" feestje gehouden. Even een foto van de TV maken en daarmee in de app de hue colors en Led strip op Mol groen zetten en de mol sfeer was compleet. Toen ik de lampen en LEDstrip kocht had ik dat nog niet voor ogen. De LED strips in versie 2 geven de diepste kleur trouwens. De lampen zelf geven blauw en groen wat mij betreft nog niet intens genoeg weer.

En wat denk je van ondersteuning van het aquarium op je TV (plaatje is aanklikbaar):

Hue vissen

Kortom: ik zou toch gewoon de color lampen bestellen. Daar wordt je vanzelf creatief van en anders leuk bij gebruik van de Hue disco app.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 20-06-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Clubbtraxx schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:11:
[...]

Je doet je naam eer aan, het probleem met de HUE GU10 is dat ie nogal eens Too Tall is voor een 'standaard' armatuur. Je moet dus gaan voor armaturen waar de GU10 fitting zelf met een stukje draad verbonden is met het armatuur en niet een fixed hoogte heeft want dan passen ze vaak niet.
dat is toch wat ik zeg??

Fitting zelf is een standaard maat. je moet alleen zorgen dat de hoogte voldoende is.. al met al zijn bijna alle inbouwspotjes losse armaturen met een kabeltje.. GU10 kan altijd in hoogte verschillen. de diameter is altijd gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
Nog even een antwoord op de kortingsbonnen van de bouwmarkten: Bij zowel de Praxis als bij de Gamma en Karwei heb ik helaas nog nooit color lampen in de schappen gezien. Ook een paar keer online gezocht bij ze, maar helaas ook niets. De whites hebben ze wel even als de draadloze aan/uit schakelaars op batterij.

De starterpakketten zag ik bij Mediamarkt voor wisselende prijzen. Rond de kerst de advies prijs van 199,-. Losse lampen kostten daar toen zelfs meer dan de adviesprijs van 59,95. Laatst waren de pakketten met nieuwe bridge 179,-. Daar kan geen bouwmarkt korting tegenop als je het pakket daar toch zou vinden voor de advies prijs. Paradigit had aanbiedingen, beaumotica ook. Let vooral goed op dat je de bvierkante bridge krijgt (versie 2.0) als je homekit op je Iphone of Ipad wilt gebruiken.

Volgens revieuws sturen verkopers op Amazon nog we eens nieuwe bridges met oude lampen op. Het verschil tussen de lampen is niet zo groot. Maar er zijn kopers die zich eraan storen. De nieuwe colors geven zoals anderen al eerder noemden iets makkelijker regelbaar kleuren weer, (meer variaties van dezelfde kleur) zijn iets feller en gaan volgens de specificaties iets langer mee.

Dan alsnog een goede bestemming voor je bouwmarkt kortingsbon: Het kopen van zo'n aan/uit schakelaar/afstandbediening van 24,95 is wel de moeite. Deze zitten magnetisch op een bodemplaatje bevestigd. Haal je de bodemplaat eraf, dan heb je een losse afstandbediening. Hier kan je 1 of meerdere lampen via de app aan toewijzen. Ook kan je scenes aan de knop toewijzen (1scene per afstandbediening).

[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 21-06-2016 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:37
Misschien hier dan ook maar eens controleren of de color lampen wel v2 zijn. Zou wel een beetje oplichterij zijn als het v1 zijn.

Verder zijn de starterskits zo nu en dan voor 140-150 te krijgen. Genoeg geduld en er komt weer zo'n actie voorbij. Heb zelf nu 3 color starterskits en daar mag nog wel 1 bij. Wil alles met hue zodat ik het hele huis met 1 knop uit kan zetten als ik weg ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik speur altijd marktplaats af, eergisteren een Hue Color starterkit met 3 lampen en bridge 2.0 gekocht voor €100,- nieuw in de verpakking. De meneer had geen idee wat hij er mee moest, en had de set ergens bij cadeau gekregen. :)

Wel altijd je spullen ophalen en checken. Er lopen namelijk een hoop oplichters rond. (Pun intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FiXeR.nl schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:19:
Ik speur altijd marktplaats af, eergisteren een Hue Color starterkit met 3 lampen en bridge 2.0 gekocht voor €100,- nieuw in de verpakking. De meneer had geen idee wat hij er mee moest, en had de set ergens bij cadeau gekregen. :)

Wel altijd je spullen ophalen en checken. Er lopen namelijk een hoop oplichters rond. (Pun intended)
Ik kreeg ook laatst het bericht van marktplaats dat ik een bod had gedaan op de advertentie van een oplichter :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Jochemd13 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:29:
[...]

Ik kreeg ook laatst het bericht van marktplaats dat ik een bod had gedaan op de advertentie van een oplichter :P
Ik stond pas op het punt om geld over te maken, toch besloten om even het telefoonnummer te bellen wat bij het opgegeven adres hoorde. Bleek onbekend te zijn met de Hue, dus toch maar geannuleerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ucsdcom schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:22:
Nog even een antwoord op de kortingsbonnen van de bouwmarkten: Bij zowel de Praxis als bij de Gamma en Karwei heb ik helaas nog nooit color lampen in de schappen gezien. Ook een paar keer online gezocht bij ze, maar helaas ook niets. De whites hebben ze wel even als de draadloze aan/uit schakelaars op batterij.

De starterpakketten zag ik bij Mediamarkt voor wisselende prijzen. Rond de kerst de advies prijs van 199,-. Losse lampen kostten daar toen zelfs meer dan de adviesprijs van 59,95. Laatst waren de pakketten met nieuwe bridge 179,-. Daar kan geen bouwmarkt korting tegenop als je het pakket daar toch zou vinden voor de advies prijs. Paradigit had aanbiedingen, beaumotica ook. Let vooral goed op dat je de bvierkante bridge krijgt (versie 2.0) als je homekit op je Iphone of Ipad wilt gebruiken.

Volgens revieuws sturen verkopers op Amazon nog we eens nieuwe bridges met oude lampen op. Het verschil tussen de lampen is niet zo groot. Maar er zijn kopers die zich eraan storen. De nieuwe colors geven zoals anderen al eerder noemden iets makkelijker regelbaar kleuren weer, (meer variaties van dezelfde kleur) zijn iets feller en gaan volgens de specificaties iets langer mee.

Dan alsnog een goede bestemming voor je bouwmarkt kortingsbon: Het kopen van zo'n aan/uit schakelaar/afstandbediening van 24,95 is wel de moeite. Deze zitten magnetisch op een bodemplaatje bevestigd. Haal je de bodemplaat eraf, dan heb je een losse afstandbediening. Hier kan je 1 of meerdere lampen via de app aan toewijzen. Ook kan je scenes aan de knop toewijzen (1scene per afstandbediening).
Gamma heeft de Ambiance starterkit wel in het assortiment.
Deze week met 10% korting.
Strikt genomen geen Color maar iets er tussenin.
De Color zullen ze ook wel in het assortiment krijgen.

https://www.gamma.nl/asso...id%3db_product_b021547917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Sinds gister ook een trotse Hue bezitter. Van vader een Hue white met dimmer switch gekregen voor de babykamer om straks als de kleine er is te kunnen wisselen tussen standje ‘niet wakker maken’ en standje ‘duitse sfeerverlichting’.
Vervolgens gister naar de Gamma gereden en uitgebreid met een Hue White starterpack (Bridge v2 met 2 lampen) en 2 Hue Bloom’s. Alles staat nu maar merk dat er voor de woonkamer wel wat meer lampen nodig zijn om een gezellig sfeertje te creëren. Echter hebben wij alleen maar lampen hangen met halogeen G4 lampjes erin, gelukkig wel handmatig gedimd. Situatie nu:
Gang begane grond: plafonniere met Hue white
Huiskamer: Bridge en 2x Hue Bloom
Overloop 1e verdieping: plafonniere met Hue white
Babykamer: plafonniere met Hue white en Dimmer switch

Persoonlijk vind ik de philips app tot dusver niet zo handig, er is weinig afzonderlijk in te stellen.. zojuist geïnvesteerd in de all 4 hue app, dat ziet er al wat beter uit.

Wat ik nu wil is het volgende: Als ik ’s avonds later naar bed ga dan mn vriendin wil ik wel wat licht hebben, maar niet iedereen wakker maken. Ik zou dus graag een soort van scene maken waarmee ik (liefst met 1 druk op de knop, of widget) direct de 2 lampen op de gang/overloop aan zet op 10% sterkte. Is dit mogelijk en hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:59
Ik liep tegen de beperkingen van de HUE software aan en stuur mijn lampen nu via Domoticz aan, wellicht iets voor jou om te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
commentator schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:42:
Ik liep tegen de beperkingen van de HUE software aan en stuur mijn lampen nu via Domoticz aan, wellicht iets voor jou om te bekijken?
Ik wil liever niet zelf systemen daarvoor gaan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-07 15:18
Via widgets kan je dit doen. Alleen niet tijdgebonden.

1. Maak een kamer (bv gang)
2. Klik op de kamer
3. Klik daarna op lampen (links onder)
4. zet de kleur en de intensiteit van de lampen apart
5. Klik op het plusje om het op te slaan en geef het een naam
6. Klik linksboven op het tandwieltje
7. Widget configuratie
8. klik rechtsonder op het +
9. Geef de widget een naam
10. Geef de widget een icoon
11. Selecteer de kamer
12. Klik daarna op de hall en selecteer de scene

Nu zie je de scene als widget terug in het widget scherm. Het kan helaas niet korter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Fried schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:16:
Sinds gister ook een trotse Hue bezitter. Van vader een Hue white met dimmer switch gekregen voor de babykamer om straks als de kleine er is te kunnen wisselen tussen standje ‘niet wakker maken’ en standje ‘duitse sfeerverlichting’.
Vervolgens gister naar de Gamma gereden en uitgebreid met een Hue White starterpack (Bridge v2 met 2 lampen) en 2 Hue Bloom’s. Alles staat nu maar merk dat er voor de woonkamer wel wat meer lampen nodig zijn om een gezellig sfeertje te creëren. Echter hebben wij alleen maar lampen hangen met halogeen G4 lampjes erin, gelukkig wel handmatig gedimd. Situatie nu:
Gang begane grond: plafonniere met Hue white
Huiskamer: Bridge en 2x Hue Bloom
Overloop 1e verdieping: plafonniere met Hue white
Babykamer: plafonniere met Hue white en Dimmer switch

Persoonlijk vind ik de philips app tot dusver niet zo handig, er is weinig afzonderlijk in te stellen.. zojuist geïnvesteerd in de all 4 hue app, dat ziet er al wat beter uit.

Wat ik nu wil is het volgende: Als ik ’s avonds later naar bed ga dan mn vriendin wil ik wel wat licht hebben, maar niet iedereen wakker maken. Ik zou dus graag een soort van scene maken waarmee ik (liefst met 1 druk op de knop, of widget) direct de 2 lampen op de gang/overloop aan zet op 10% sterkte. Is dit mogelijk en hoe doe ik dat?
Ik ben ook sinds kort trotse papa :)

Ik heb eigenlijk het zelfde gedaan. mooie lamp gekocht en een bloom in de kamer geplaats.
Als we de lampen aan zetten dan gaan ze naar 15% intensiteit. hij wordt dan ook niet direct wakker en de kamer is mooi gedimd. verschonen eten geven en weer naar bed. In de ochtend zijn de grodijnen nog dicht dan de knop 2x indrukken en lampen gaan naar 50% intensiteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
vdpoorten schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:29:
Via widgets kan je dit doen. Alleen niet tijdgebonden.

1. Maak een kamer (bv gang)
2. Klik op de kamer
3. Klik daarna op lampen (links onder)
4. zet de kleur en de intensiteit van de lampen apart
5. Klik op het plusje om het op te slaan en geef het een naam
6. Klik linksboven op het tandwieltje
7. Widget configuratie
8. klik rechtsonder op het +
9. Geef de widget een naam
10. Geef de widget een icoon
11. Selecteer de kamer
12. Klik daarna op de hall en selecteer de scene

Nu zie je de scene als widget terug in het widget scherm. Het kan helaas niet korter
dat is juist goed, dat wil ik ook helemaal niet... ik wil het gewoon op afroep kunnen regelen. maar idd wel met een druk op de knop als het even kan. lig ik in bed dan is het 'all off' en kan ik plat :)

bovenstaand doe je allemaal in de all 4 hue app?
1. bij groups&rooms kan ik een kamer/groep lampen aanmaken, dat heb ik nu: 'gangen'
2. ik heb hier de 2 hue whites aan toegevoegd
bij 4 loop ik al vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Dit is de Philips Hue app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
de oude dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Nee de gen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06
Foutje in de Hue Gen 2 app: Als je een widget aanmaakt voor 2 kamers, waarbij je er 1 uit wil zetten en bij de ander een scene, dan schakelen de lichten niet uit van de kamer die je uit wil. Ook als je maar 1 kamer pakt en je geeft aan dat die uit moet, dan krijg je een error van de widget omdat er geen kamer is geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
To_Tall schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:24:
[...]

Ik ben ook sinds kort trotse papa :)

Ik heb eigenlijk het zelfde gedaan. mooie lamp gekocht en een bloom in de kamer geplaats.
Als we de lampen aan zetten dan gaan ze naar 15% intensiteit. hij wordt dan ook niet direct wakker en de kamer is mooi gedimd. verschonen eten geven en weer naar bed. In de ochtend zijn de grodijnen nog dicht dan de knop 2x indrukken en lampen gaan naar 50% intensiteit..
Gefeliciteerd :)

Houd er wel rekening mee dat als er een keertje de stroom uitvalt en later weer terug komt je ineens in een huis met 100% licht zit!
Heb ik meegemaakt toen in januari hier een paar uur 's nachts de stroom uitviel en rond 02:30 weer werkte. Raar wakker worden hoor met het hele huis in "lichterlaaie" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom

De makkelijkste slag als je heel je huishouden hier gebruik van wilt laten maken is een scene 10% aanmaken, waarin die 2 lampen zitten op de juiste dimstand. Vervolgens 2 dimschakelaars toewijzen. Bij de trap heb ik een hue schakelaar met scene 100% aan de muur hangen. Kom k met iets thuis wat ik boven neer wil leggen dan heb je altijd 100% fel licht onafhankelijk van wat de vorige lichtstand was.

Als je in de scene 10% alle lampen op uit zet beneden en die 2 lampen op de trap op 10%, dan activeer je op een 2e afstandbediening met 1 druk op de knop de 10% trapverlichting en zet je beneden met deze handeling ook meteen alle lampen beneden uit. Boven heb ik ook zo'n afstandbediening hangen, tussen de deurposten in bleek de muur magnetisch. Daar zet je het licht dan weer uit. Dus eigenlijk hotelschakeling met daarin een aangepaste scene en uitschakelen van alle lampen beneden met 1 scene gekoppeld aan 1 afstandbediening.

Optie 2: zo'n mechanische afstandbediening van 59'95 kan volgens mij 3 scenes aansturen.

Optie3: De schene bedienen via je smartphone en als widget toevoegen aan je opstartscherm.

Ik hoop dat het bovenstaande je creativiteit met hue losmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 06:45
Gebruikt iemand de philips hue om zijn/haar slaapcyclus te verbeteren? Kan het worden gekoppeld aan sleep as android?

[ Voor 31% gewijzigd door appel00 op 06-07-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18
lowo schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:01:
[...]

Houd er wel rekening mee dat als er een keertje de stroom uitvalt en later weer terug komt je ineens in een huis met 100% licht zit!
Heb ik meegemaakt toen in januari hier een paar uur 's nachts de stroom uitviel en rond 02:30 weer werkte. Raar wakker worden hoor met het hele huis in "lichterlaaie" :P
Dit houdt mij wel deels tegen om meer in Hue te gaan investeren. Het is eigenlijk gewoon belachelijk dat de lampen niet de 'last state' hanteren. Dit zou veel meer wenselijk gedrag opleveren: het huis niet meteen vol in het licht na een stroomstoring en toch ook 'ouderwetse' schakelaars blijven gebruiken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

tozzke

aka tozzert

eymey schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:56:
[...]

Dit houdt mij wel deels tegen om meer in Hue te gaan investeren. Het is eigenlijk gewoon belachelijk dat de lampen niet de 'last state' hanteren. Dit zou veel meer wenselijk gedrag opleveren: het huis niet meteen vol in het licht na een stroomstoring en toch ook 'ouderwetse' schakelaars blijven gebruiken.
Hoe zie jij dit voor je dan? De lamp dus wél aangaan bij bedienen van die 'ouderwetse' schakelaar maar bij een herstel van stroomstoring niet? Hoe kan die lamp nou weten of de schakelaar bediend wordt of het een stroomstoring geweest is?

Het is ook al vaker voorbij gekomen dat het waarschijnlijk gedaan is uit het oogpunt van veiligheid. Tevens zou je dan ook niet weten (zonder de app erbij te pakken) of een lamp nu uitstaat (via app/tap/dimmer/remote) of dat de spanning eraf is als de laatste status 'uit' was en je de 'ouderwetse' schakelaar bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 21:15
eymey schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:56:
[...]

en als er brand is met veel rookontwikkeling, dan wil ik ze wel op volle sterkte hebben. Maar zolang Philips niet met een rookmelder kom, dan vind ik de oplossing die zij nu hanteren prima.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
donald_dick schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:07:
[...]

en als er brand is met veel rookontwikkeling, dan wil ik ze wel op volle sterkte hebben. Maar zolang Philips niet met een rookmelder kom, dan vind ik de oplossing die zij nu hanteren prima.
Helamaal mee eens!
Hoe vaak komt het tegenwoordig voor dat de stroom uitvalt ( en dan ook nog eens 's nachts! )?
Bijna nooit!
(Ik heb dit de laatste jaren 's nachts maar 1x meegemaakt dus no problemo :) )
En mocht er brand zijn dan hoop je dat je nog wat kunt zien, dus ja graag; 100% wit licht _/-\o_

Natuurlijk was het wel raar wakker worden hiero in Januari maar ach, ff de gsm erbij "alles uit" en daarna weer lekker gaan slapen :z

[ Voor 9% gewijzigd door lowo op 23-06-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:50
appel00 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:16:
Gebruikt iemand de philips hue om zijn/haar slaapcyclus te verbeteren? Kan het worden gekoppeld aan sleep as android?

Ik zag laatst dit voorbij komen, misschien ook een interessant concept:
http://ninadriel.wix.com/glowi
De lampen kunnen inderdaad worden gekoppeld aan Sleep as Android. Ik geloof dat ze aangaan samen met de Smart Period, startend met een rode kleur en uiteindelijk een witte kleur.

Persoonlijk gebruik ik hier wel een Hue Go voor, aangezien deze minder fel kan starten. De Hue Ambiance lampen zouden ook prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:20
tozzke schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 06:28:
[...]
Het is ook al vaker voorbij gekomen dat het waarschijnlijk gedaan is uit het oogpunt van veiligheid. Tevens zou je dan ook niet weten (zonder de app erbij te pakken) of een lamp nu uitstaat (via app/tap/dimmer/remote) of dat de spanning eraf is als de laatste status 'uit' was en je de 'ouderwetse' schakelaar bedient.
Heel herkenbaar. Dit heb ik meerdere malen meegemaakt met mij livingwhites. Die houden wel de status vast, dus dan begin je te twijfelen of de lamp niet gewoon kapot is als deze niet aangaat.

Stroomuitval komt hier nauwelijks voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162

Ik heb nu een aantal kamer van de volgende instellingen voorzien met de Hue2 app van Philips. In mijn geval gaat het om 1 lamp.

1. Schakelaar configuratie (voor Hue Dimmers)
2. Hue dimmer kinderkamer
3. Eerste druk op aan knop: Nachtlampje
4. Tweede druk op aan knop: Gedimd
5. Derde druk op aan knop Helder
6. Uit knop reset de dimmer weer naar "eerste druk"

Dit bevalt mij zeer goed en zocht ik eigenlijk al lang.

In mij geval gaat het om een scene voor 1 lamp, maar aan jou om deze voor meerdere lampen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
lowo schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:01:
[...]

Klopt, ik ben ook bezig met de Domoticz om te kijken of ik de status van elke lamp kan uitlezen en bij stroom uitval zo snel mogelijk weer naar de oude stand terug te brengen. de PI, router en HUE draaien via een kleine UPS.. die houd het als het goed is ong 2 uur uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
lowo schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Helamaal mee eens!
Hoe vaak komt het tegenwoordig voor dat de stroom uitvalt ( en dan ook nog eens 's nachts! )?
Bijna nooit!
(Ik heb dit de laatste jaren 's nachts maar 1x meegemaakt dus no problemo :) )
En mocht er brand zijn dan hoop je dat je nog wat kunt zien, dus ja graag; 100% wit licht _/-\o_

Natuurlijk was het wel raar wakker worden hiero in Januari maar ach, ff de gsm erbij "alles uit" en daarna weer lekker gaan slapen :z
De kans dat de stroom uitvalt is vele malen groter dan dat er brand uitbreekt.
De kans dat je iets aan brandende lampen hebt bij brand is klein.
Lampen staat meestal wat hoger of hangen aan het plafond, rookt stijgt en neemt het licht dus weg.
Beter is het om zo snel mogelijk kruipend over de vloer, het huis te verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-08 09:05
HoppyF schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:37:
[...]

De kans dat de stroom uitvalt is vele malen groter dan dat er brand uitbreekt.
De kans dat je iets aan brandende lampen hebt bij brand is klein.
Lampen staat meestal wat hoger of hangen aan het plafond, rookt stijgt en neemt het licht dus weg.
Beter is het om zo snel mogelijk kruipend over de vloer, het huis te verlaten.
Had ik toch de lightstrips plus in de plinten moeten integreren :+ .

Andere vraag,

Hoe is jullie ervaring met ramen en muren in icm hue buiten, heb diverse gu10 spots en een white op een meter afstand van het raam, deze maken echter geen verbinding met een aantal blooms op 10 meter buiten of een grondspot met een white. heb de bridge al wel verhangen maar het lijkt alsof de ramen (HR++) als spiegel fungeren, de vraag is al wel een aantal keren voorbij gekomen maar heb nog geen passend antwoord (en thuis nog niet werkend gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18
tozzke schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 06:28:
[...]

Hoe zie jij dit voor je dan? De lamp dus wél aangaan bij bedienen van die 'ouderwetse' schakelaar maar bij een herstel van stroomstoring niet? Hoe kan die lamp nou weten of de schakelaar bediend wordt of het een stroomstoring geweest is?

Dat laatste is dan ook misschien het enige probleem: als de laatste status 'uit' was, weet je idd niet of dat nou via de ouderwetse schakelaar of van zichzelf was.

En hoe ik dat voor me zie? Lamp krijgt een geheugen dat bewaart waar hij op ingesteld staat. Dus als hij op pimpelpaars gedimd stond, verwacht ik dat hij, of het nou door stroomstoring of schakelaar komt, ook weer naar die staat terug gaat.

Ik verwacht dus helemaal niet dat de lamp 'weet' of hij door stroomstoring of schakelaar van de spanning af is geweest, maar gewoon dat hij op zn minst naar de instelling van voor de stroomstoring gaat (wat dus ook 'uit' kan zijn geweest). Dat je in dat geval, als je ook een fysieke schakelaar gebruikt, even niet weet of de lamp nou stuk of fysiek uit is, vind ik persoonlijk minder vervelend dan na een stroomstoring al je lampen fel aan. Wat als dat bv gebeurt als je met vakantie bent?

Veiligheid vind ik BS. Een gewone lamp gaat na een stroomstoring ook niet plotseling aan als hij met een fysieke schakelaar spanningsloos is gemaakt want hij is nou eenmaal spanningloos. En een moderne tastdimmer stelt de lamp ook in op de laatste staat. Dus waarom een smart lamp ineens naar default 100 procent fel wit licht moet en dat veiliger is, is mj een raadsel.

En stroomstoringen komen echt nog wel eens voor. In 15 jaar Almere al meerdere keren bijvoorbeeld. Zelfs al is het 1 keer per jaar, zou ik het al vervelend vinden. En anders mijn vriendin wel.

En hoe moeilijk moet het nou zijn om het desnoods instelbaar te maken? Last state wordt door andere smartlight systemen vaak wel ondersteund.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
To_Tall schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Klopt, ik ben ook bezig met de Domoticz om te kijken of ik de status van elke lamp kan uitlezen en bij stroom uitval zo snel mogelijk weer naar de oude stand terug te brengen. de PI, router en HUE draaien via een kleine UPS.. die houd het als het goed is ong 2 uur uit..
Het is niet zo dat de bridge na stroomuitval alle instellingen kwijt is maar dat de afzonderlijke lampen allemaal op 100% en wit licht aan gaan.
Heb mij laten vertellen dat dit een Amerikaanse eis is ivm veiligheid.
De Hue Bridge achter een UPS zetten heeft dan volgens mij weinig tot geen zin.
Ben wel benieuwd of en hoe je wilt realiseren dat na stroomuitval de Pi via de router de bridge aan kan sturen en dan automatisch ervoor kan zorgen dat een bepaalde scene of helderheid gestart wordt.
Een scene zou mooier zijn want ook wit licht op bijvoorbeeld 20% ipv een warme lichtkleur kan de kleine wakker doen schrikken. Mooiste zou dan zijn als het licht zowel in dezelfde stand alsook in dezelfde kleur aan gaat ( of liever nog uit blijft in de babykamer )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik vind het wel bijzonder dat een aantal mensen hier zich heel druk maken om een voorval dat in NL zeer weinig voorkomt. Hoeveel tijd wil je daar werkelijk aan spenderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:41

Nicap

Tsssk....

Idd, of gebruik domoticz i.c.m. Hue. Maak een blockly dat wanneer de lamp 100% is, dat hij deze dimt naar 50%. Ben je ook klaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 27-07 13:52
Gawd wat is de nieuwe officiele Hue app op android een draak. Misschien mis ik het helemaal, of snap ik het niet, maar is het nu echt zo dat je aan de rooms vast zit? Ik vond in de voorgaande versie van de app de scenes onhandig, maar dit is nog onhandiger. Zeker omdat een lamp geen onderdeel uit kan maken van bijv. 2 rooms. Is lamp onderdeel van room 1, en wordt ie onderdeel van room 2, dan verdwijnt ie van room 1. Het idee is logisch, totdat je een vaste gedimde preset wil om bijv. films bij te kijken..

Overigens werkt bij mij het My Hue ook van geen meter. Gisteravond geprobeerd meermaals in te loggen in de app thuis op de wifi wat lukte, maar waarna ik na elke schermwisseling binnen de app vervolgens opnieuw een inlogscherm kreeg van My Hue. Vandaag op het werk zie ik dat ik binnen de app wel ingelogd sta, maar is er uiteraard.. No HUE connection. Zucht. Dan maar weer 3rd party apps gebruiken. Gelukkig staat de oude app er ook nog op..

TL/DR: Nieuwe app ziet er OK uit, maar voelt aan als beta imho

[ Voor 11% gewijzigd door xxxneoxxx op 24-06-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Hue word ondersteund (of vv) door Samsung Smartthings.

Elke nieuwe TV van Samsung heeft de mogelijkheid om als bridge te werken voor een Smartthings home pakket.

Ik vraag mij werkelijk af of dit inhoud dat ook Ambilight hierdoor dus niet meer 'Philips exclusive' is.
Ik ben geen Android fan, maar dit en de andere merken die dit protocol gaan ondersteunen maken het wel éé'n van de betere 'future proof' oplossingen.

Heeft iemand dit al thuis? Het is officieel nog niet gelanceerd hier, maar aangezien we tweakers zijn ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
lowo schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:33:
[...]

Het is niet zo dat de bridge na stroomuitval alle instellingen kwijt is maar dat de afzonderlijke lampen allemaal op 100% en wit licht aan gaan.
Heb mij laten vertellen dat dit een Amerikaanse eis is ivm veiligheid.
De Hue Bridge achter een UPS zetten heeft dan volgens mij weinig tot geen zin.
Ben wel benieuwd of en hoe je wilt realiseren dat na stroomuitval de Pi via de router de bridge aan kan sturen en dan automatisch ervoor kan zorgen dat een bepaalde scene of helderheid gestart wordt.
Een scene zou mooier zijn want ook wit licht op bijvoorbeeld 20% ipv een warme lichtkleur kan de kleine wakker doen schrikken. Mooiste zou dan zijn als het licht zowel in dezelfde stand alsook in dezelfde kleur aan gaat ( of liever nog uit blijft in de babykamer )
De bridge is niet zijn instellingen kwijt, de lampen gaan dan idd op 100% aan.
nu woon ik in een wijk waar nog volop gebouwd wordt en afgelopen week toevallig stroom storing in de wijk kast.. en ja wij zaten 10 min zonder stroom ;-)

Domoticz weet de laaste stand van de lampen.. dus uit aan 10% 100% licht.. kleurtjes enz.. dat kan je uit de Hue bridge lezen.. op het moment dat er weer stroom is gaan alle lampen in huis ineens 100% schijnen. Nu heb ik domotociz via lua zo gescript dat hij de lampen status kan inlezen..

nu moet ik het nog zo slim maken dat domoticz de lampen uitleest via de hue bridge maar indien geen enkele lamp beschikbaar is.. en dus status niet bereikbaar heeft. de lampen bij opnieuw bereik deze weer terug zet op laatste stand.. lampen zullen dus wel even op 100% staan maar ben ik van huis zal niet onnodig alle lampen aan staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Mothergoose schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:46:
Hue word ondersteund (of vv) door Samsung Smartthings.

Elke nieuwe TV van Samsung heeft de mogelijkheid om als bridge te werken voor een Smartthings home pakket.

Ik vraag mij werkelijk af of dit inhoud dat ook Ambilight hierdoor dus niet meer 'Philips exclusive' is.
Ik ben geen Android fan, maar dit en de andere merken die dit protocol gaan ondersteunen maken het wel éé'n van de betere 'future proof' oplossingen.

Heeft iemand dit al thuis? Het is officieel nog niet gelanceerd hier, maar aangezien we tweakers zijn ;) ;)
Je kunt al langer het beeld uit je TV "lezen" mbv een RPI en dan RGB lampen daarop laten reageren. Dit zal niet anders zijn met Smartthings. Het lijkt me niet dat Samsung zelf een wannabee ambilight app ontwikkelt. Smartthings en de homeautomation oplossingen van Google zijn voor de toekomst wel de meest logische concurrenten voor Homey, Domoticz en andere oplossingen die qua aantal developers niet gelijk zijn aan Samsung en Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 23:33

robertwebbe

Robert Webbe

*knip*, niet hier spammen. Mensen kunnen prima zelf in V&A kijken

[ Voor 88% gewijzigd door ThinkPad op 25-06-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 13:49
Ik had een hele tijd Kodi gekoppeld aan mijn Hue lampen. Lampen veranderde netjes van kleur mee met een film. Echter sinds mijn nieuwe bridge 2.0 lijkt dit niet meer te werken.

Heeft iemand dit toevallig nog aan de gang gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
In de hue app staan standaard 3 scenes: Helder, gedimd en nachtlampje. respectievelijk 100, 30 en 1% brightness.
Ik zou hier graag een standaard scene van 60% bij maken, kan dit? en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-12-2022
Beste allemaal,

Ik heb mij de laatste dagen verdiept in het gehele hue "gebeuren". Deze lampen wil ik graag aanschaffen. Nou zit ik alleen nog met 1 vraag (nog geen antwoord erop kunnen vinden). In de woonkamer heb ik een "twee spotter" met beide E14 fittingen max 40W. Er bestaan omvormers van E14 > E27. Iemand hier ervaring mee en werkt het hiermee!? Mocht dit zo zijn dan neem ik zeker de overweging het combi pakket te kopen met bridge en drie E27 fittingen. Het zou alleen zonde zijn mocht het niet werken icm de omvormer ;) . De laatste E27 fitting uit het pakket gaat ik gebruiken voor de lamp boven de eetkamertafel daarin zit sowieso een E27 fitting. Graag ziet ik mijn vraag beantwoord worden. Alvast bedankt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Raistly schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:52:
Iemand hier ervaring mee en werkt het hiermee!?
Ja. Dit werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 22:28

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Raistly schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:52:
Beste allemaal,

Ik heb mij de laatste dagen verdiept in het gehele hue "gebeuren". Deze lampen wil ik graag aanschaffen. Nou zit ik alleen nog met 1 vraag (nog geen antwoord erop kunnen vinden). In de woonkamer heb ik een "twee spotter" met beide E14 fittingen max 40W. Er bestaan omvormers van E14 > E27. Iemand hier ervaring mee en werkt het hiermee!? Mocht dit zo zijn dan neem ik zeker de overweging het combi pakket te kopen met bridge en drie E27 fittingen. Het zou alleen zonde zijn mocht het niet werken icm de omvormer ;) . De laatste E27 fitting uit het pakket gaat ik gebruiken voor de lamp boven de eetkamertafel daarin zit sowieso een E27 fitting. Graag ziet ik mijn vraag beantwoord worden. Alvast bedankt :)!
Werkt wel maar hou er rekening mee dat de pit veel meer naar voren komt door de converter, bij de lamp waar ik het geprobeerd heb leek het nergens meer naar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
Ik heb nu mijn starters pack binnen met de drie Color-lampen, maar nog geen Internet thuis. Dus nog even wachten.
Er zit eigenlijk helemaal geen beschrijving bij hoe ik die lampen kan/moet gebruiken. Moet ik mijn schakelaar waar de lampen in komen aan laten staan als ik ze straks met de app wil bedienen?

Ik kom er straks waarschijnlijk zelf wel achter, maar dan weet ik het vast. En ik merk dat de community elkaar graag helpt hier.

Verder nog tips voor het eerste gebruik?

[ Voor 0% gewijzigd door SixFo op 26-06-2016 13:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:34

Winkiller

De Mopperpot

Spierincx schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:13:
Ik heb nu mijn starters pack binnen met de drie Color-lampen, maar nog geen Internet thuis. Dus nog even wachten.
Er zit eigenlijk helemaal geen beschrijving bij hoe ik die lampen kan/moet gebruiken. Moet ik mijn schakelarmband waar de lampen in komen aan laten staan als ik ze straks met de app wil bedienen?

Ik kom er straks waarschijnlijk zelf wel achter, maar dan weet ik het vast. En ik merk dat de community elkaar graag helpt hier.

Geen idee wat je bedoeld met schakelarmband, maar ja er moet stroom op blijven staan.
Je zet de lampen aan en uit met je Smartphone, Toon, of de andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
Winkiller schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:31:
[...]

Geen idee wat je bedoeld met schakelarmband, maar ja er moet stroom op blijven staan.
Je zet de lampen aan en uit met je Smartphone, Toon, of de andere mogelijkheden.
Oeps, auto-correct. Bedoelde schakelaar.
Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:02
Zijn er mensen die de diffuser al eens bewust hebben losgemaakt van een E27 Hue lamp?
Ik heb een bol waar ik de lamp in wil plaatsen, maar de diffuser past niet door het gat?

En krijg je deze dan eventueel/makkelijk weer terug mocht het effect toch tegenvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Fried schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:04:
In de hue app staan standaard 3 scenes: Helder, gedimd en nachtlampje. respectievelijk 100, 30 en 1% brightness.
Ik zou hier graag een standaard scene van 60% bij maken, kan dit? en zo ja, hoe?
iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01 23:36
Je kunt je lampen in de kamerinstellingen op de juiste kleur en helderheid zetten. Dan klik je op de + en creeer je daar een scene van. Net geprobeerd en hij onthoudt dan inderdaad de helderheid, zo zou je het op 60% kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
petermdevries schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:20:
Zijn er mensen die de diffuser al eens bewust hebben losgemaakt van een E27 Hue lamp?
Ik heb een bol waar ik de lamp in wil plaatsen, maar de diffuser past niet door het gat?

En krijg je deze dan eventueel/makkelijk weer terug mocht het effect toch tegenvallen :)
Hier zijn wel beschrijvingen van te vinden even goed zoeken op google, ik ben ze wel tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Vinzzz243 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:30:
Je kunt je lampen in de kamerinstellingen op de juiste kleur en helderheid zetten. Dan klik je op de + en creeer je daar een scene van. Net geprobeerd en hij onthoudt dan inderdaad de helderheid, zo zou je het op 60% kunnen krijgen.
thanks, dat was de truc! Vrouw ook weer blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-08 22:44
Hallo iedereen, ik heb sinds een week hue overal aangelegd. Ik zit alleen met 1 probleempje. Boven op zolder als ik na een tijdje mijn hue switch niet heb gebruikt en vervolgens dan op de aan knop druk, dan gebeurt er niks. Als vervolgens 5x klik pakt hij het opeens en werkt de schakelaar weer. Zou de afstand tussen brigde te groot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb dit ook wel eens, met een dimmer ongeveer 4 meter van de bridge vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Spierincx schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:13:
Er zit eigenlijk helemaal geen beschrijving bij hoe ik die lampen kan/moet gebruiken. Moet ik mijn schakelaar waar de lampen in komen aan laten staan als ik ze straks met de app wil bedienen?

Ik zou de lampen gewoon alvast in de fittingen draaien. Als je ze met de wandschakelaar die in je muur zit schakelt, dan gaan ze aan en uit alsof het een gewone LED lamp is. (Dus spanning erop is aan, en zonder spanning uit natuurlijk). Zodra je internet hebt en je je bridge hebt draaien,moet de spanning er continu op blijven.

Je Hue bridge doet het volgens mij trouwens ook zonder internet. Je wifi netwerk verbind je telefoon slechts met de lampen. Dat kan ook zonder internet. Het internet is alleen voor updates van je lampen en bridge, backup van je instellingen en bediening van buiten je huis via 3G en 4G.

Probeer het eens zou ik zeggen. Als je een starterset koopt, dan zijn de lampen al af fabriek gekoppeld met de bridge. Een appje downloaden op de smartphone via 3G of 4G moet ook nog wel kunnen (of via wifi onderweg/op werk/Ziffo of Fon hotspot). Je oude router aansluiten op de bridge, ookal heb je nog geen internet. De bediening loopt in en rond je huis dan via je thuisnetwerk. Volgens mij is daar geen internet voor nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door ucsdcom op 27-06-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Hue is volgens mij op dit moment een van de meest verkochte lichtsystemen bij Mediamarkt etc. Laat Philips dit alweer snel doodbloeden door gebrek aan ontwikkeling of zijn ze er nog serieus mee bezig? De nieuwe hue app is na al die tijd geen reclame. Vooral niet omdat Philips uitgebreid de kans heeft gehad om naar andere hue apps van derden te kijken. De vierkant bridge leek een beta product voor wat de homekit ondersteuning betreft. De eerste updates brachten eerder nieuwe problemen dan oplossingen. Gelukig is dat onlangs opgelost en werkt het nu wel. Maar toch.

De smalle fittingen/kaarslampen met hue ondersteuning blijven nog steeds uit. De nieuwe modellen GU10 zijn nog even groot als de oude en verder onverandert. De nieuwe hue colors geven een iets beter lichtspectrum af, maar nog te flets als je vergelijkt met de lightstrip+. En nog dezelfde grotere behuizing.

Voor een prijs van bijna 60,- per lamp zou het toch inmiddels wel mogelijk moeten zijn om de hue electronica vergaand te miniaturiseren? Een hue color voor normale fitting die korter is en eventueel een dikkere voet voor de electronica heeft is anders ook nog een wens. Daar waar ik nu geen hue gebruik zit er nu of een smalle fitting in, of wordt het lichtbeeld niet mooi omdat de hue lampen te lang zijn. Ook in staande lampen komt de lichtbron vaak te hoog uit. Een transparante of melkwitte doorzichtige behuizing zou misschien dan ook al helpen.

De lightstrip+ is trouwens wel een flinke verbetering. Ook goed dat ze die een andere naam hebben gegeven, zodat je kan kiezen. Als ze weer wijzigingen in de spots en colors gaan doen, dan hoop ik dat ze die ook een nieuwe naam gaan geven, zodat je niet hoeft te gissen wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 12:45
https://tweakers.net/pric...htstrip-plus-2-meter.html
Weet iemand wat de lengte is van de DV volt adapter naar de lightstrip is? Ik wil graag twee strips vlak bij mijn plafind plaatsen, ongeveer 2,2 meter hoog, maar wil het liefste geen 'zwevende' adapter halverwege de muur. Ik kan 't niet vinden in de specs of de handleiding op de Philips site.

EDIT: gevonden :)
How long is the cable of the Power supply unit?
The total length of the cable of the power adaptor to the RF box is 2m, and from the RF box to the lightstrip is 15 cm.

[ Voor 21% gewijzigd door jick op 28-06-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ik meet zelfs 2,40 meter van stekkerbox tot aan de RF box. Dit is een redelijk stugge ronde kabel. De kabel plug je met zo'n soort Nokia oplaad stekkertje in de voedingsadapter. Je kan dus een kabelgootje maken en hem daarin wegwerken en vervolgens de kabel in de adapter pluggen. Eigenlijk best praktisch, hier is duidelijk over nagedacht. Die extra lengte van de kabel bij mij kan ik niet plaatsen tov. de specs. Goede draadknipdag in China blijkbaar ;)

Vanaf de RF box loopt een flatcable naar de strip die inderdaad ongeveer 15 cm is. Aan het einde van de lichtstrip zit een rubbertje waar je eventueel een verlengstrip in kan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik wil misschien met Philips Hue beginnen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn.

Ik wil alleen wit licht. Ik kom de volgende 3 soorten lampen tegen, maar wat is het verschil?
Philips Lux
Philips White
Philips White Ambiance

De Lux is de oudere versie van White geloof ik, maar wat is het verschil tussen White en White Ambiance? De eerste is felwit en de tweede warmwit?

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 29-06-2016 08:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
Lux is oude versie met platte kop, White is de nieuwe met traditionele ronde vorm en beide zijn warmwit. De White Ambiance kun je dan nog een keer instellen tussen warmwit en koudwit en lijkt op de oudere Lux qua vorm. (dus niet rond maar platte kop net als de Hue color)

Als instellen tussen warmwit en koudwit je niet boeit zou ik voor de mooie goedkope white gaan. Lijkt het je wel cool om bijvoorbeeld s' ochtends en s' avonds warmwit te doen en overdag wat meer koud wit dan is de ambiance wel een leuke optie als het je de meerprijs waard is.

edit: Aanpassing: vorm van Hue white ambiance is net als de Hue color en niet net als de Hue white (lekker verwarrend allemaal, snap niet waarom ze met die ronde vorm zijn gekomen..)

[ Voor 20% gewijzigd door warcow op 29-06-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
We hebben altijd warmwit, eigenlijk, alleen soms wat meer gedimd dan andere keren. Maar dan kan ik dus gewoon de White nemen? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 19:36
Let wel op dat warm wit 2700K betreft (dit geldt dus voor de Philips White). 2700K wordt altijd aangeprijsd als 'warm wit', maar dit is eigenlijk nog steeds vrij kil wit. Ik vind het zelf totaal niet een warme wit in ieder geval. IKEA heeft ook alleen maar 2700K en laatst alle ledlampen daarvan in de la gedonderd en vervangen door 2500K led lampen.

Als ik jou was zou ik die tien euro meer betalen voor White Ambiance lampen. Dan kun je tenminste zelf de warmte van het witte licht bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Zie nu net ook dat die Ambiance tot 2200K kan gaan, die kan dan inderdaad warmer wit dan 2700K. Zelf vind ik 2700K warm genoeg voor normaal gebruik maar kan mij voorstellen dat het wel meerwaarde voor je kan hebben.

De Hue White is zo nu en dan voor circa 16 euro wel te vinden, de Ambiance is dan rond de 10-15 euro duurder. Heb zelf al vrij veel whites gekocht, anders was ik misschien wel meer voor de ambiance gegaan. Ga nu uitbreiden met meer colors en dan de whites die ik al heb puur voor simpele dingen zoals wc/kast verlichting gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-07 15:16
Irminsul schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:38:
Ik heb dit ook wel eens, met een dimmer ongeveer 4 meter van de bridge vandaan.
Same here! Ik heb 4 dimmers variërend in afstand tot de bridge die de afgelopen 8 maanden alle 4 wel één keer per maand de verbinding met de bridge verliezen (lampje knippert rood bij drukken op knop). Hard reset en een reconnect met bridge nodig.
Vanaf april ben ik bezig met Philips tech support. Het lijkt erop dat de dimmers meer last hebben van interferentie en geen deel uitmaken van het mesh-netwerk (zie reactie hieronder).

"Regarding the dimmers, it is very likely that they will be more affected by interference than the bulbs, for example. The technical explanation for this is the software of the bulbs, which allows them to connect to each other as well as the bridge. This means that, for example, if you have a set of three bulbs in a line, where the first bulb is one meter away from the bridge, the second three meters and the third five meters, the system works as a «string» that connects the first bulb to the bridge and then the other bulbs to the first bulb. Dimmer switches, however, are constantly searching for that bridge connection and any type of interference, especially electrical or electronic - though hard materials such as cement on a wall, for example, will also cause it - is prone to affect your dimmer switch connectivity.""

Ik heb verschillende keren het Zigbee kanaal gewijzigd op advies van Philips maar dat hielp niet.
Bij mijn laatste actie heb ik m'n 2 Wifi accespoints op fixed kanalen gezet (1 en 6) en het Zigbee kanaal op 25. Dit zorgt in ierder geval voor de grootste afstand tussen kanalen in het spectrum, maar...je heb ook nog buren.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2hpkr2o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 14:55
De HUE lampen zijn weer in de aanbieding bij 1dayFly

PHILIPS HUE GU10 OF E27 STARTERKIT MET DRIE LAMPEN
http://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Nergens is bij die aanbieding te zien of het met de nieuwe of de oude bridge is.

Pagina: 1 ... 17 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue