[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.834.953 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:48
Vraagje. Heb net een Philips Hue White Ambiance starter pack gekocht en 'geïnstalleerd'. Ik heb de Philips Hue app gedownload en hiermee wat zitten spelen. Maar ik zou eigenlijk liever Apple's Home gebruiken om alles aan te sturen, wat overigens ook prima gaat. Er is echter een belangrijk functie welke wel in de Hue app kan maar niet in de Home app, namelijk het veranderen van de kleurtemperatuur van de White Ambiance lichten. Weet iemand of dit mogelijk is??

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10
Ook niet als je je vinger iets langer op de lamp in de Home app vasthoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Nee, dan kom ik bij een schermpje terecht om de helderheid in te stellen.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:17
Korte eerste impressie van de Hue motion na een paar dagen. Ik had voorheen al wat geëxperimenteerd met een pir sensor en een esp8266 maar het gemak en de werking van deze sensor overstijgt dat echt en rechtvaardigt de prijs van €40.

Ik heb de motion sensor op de gang hangen, en het bereik is goed aka dekt de hele gang (6 meter). Via de app kan je simpel wat zaken instellen als gevoeligheid en vanaf welke lichtsterkte de lamp ook echt aangeschakeld moet worden en bij beweging gaat de lamp gelijk aan.

Wat het nog gaver zou maken is een koppeling tussen de home & away functie en bv homekit notificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:17
nMad schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:39:
Nee, dan kom ik bij een schermpje terecht om de helderheid in te stellen.
Onder die helderheid is een knop(je) colour. Tenminste bij mijn colour bulb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Hier helaas niet :( in de Hue app kan ik de kleur instellen van kaars geel tot vrij blauw licht.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/IMG_0101.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-05 08:13
nMad schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:00:
Hier helaas niet :( in de Hue app kan ik de kleur instellen van kaars geel tot vrij blauw licht.

[afbeelding]
Klik eens op Details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Had ik al geprobeerd, maar dan kom ik hier terecht.. dus dat is het ook niet.

Valt me eerlijk gezegd wel wat tegen. Misschien kan ik Philips en/of Apple helpdesk morgen bellen om dit door te geven.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/IMG_0102.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Heb contact gehad met de Philips helpdesk. Probleem is bekend en wordt aan gewerkt, zij moeten zulke updates doorgeven aan Apple en zulke procedures duren nogal lang blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-08-2020
Hier ook de motion sensor binnen, via Conrad.

Jammer dat de sensor niet wordt herkend als los object door Apple's Home app.

Ik heb namelijk ook een stekker van Elgato Eve, die kan dus niet getriggerd worden door de Philips sensor. Dan gaat het idee van het HomeKit protocol toch een beetje weg.

Met een omweg kan het het wel oplossen, maar werkt niet altijd even goed. In Home een regel aanmaken dat wannee Philips lamp X aan gaat (welke wordt getriggerd door de sensor), dat dan Elgato Eve ook aan springt. Zelfde regel voor het uitschakelen.

Ik zou graag zien dat je een HomeKit scène kan triggeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:35

swv

Ik zag gisteren dat Coolblue de bewegingssensor op voorraad had (en nog steeds). Toch maar op de valreep eentje besteld voor middernacht. Onder het mom van 14 dagen op zicht de knoop doorgehakt. Ik heb een sweet spot in mijn slaapkamer gevonden om de sensor bevestigen. De sensor heeft zicht op de deur en het bureau. Mijn bed blijft buiten schot. Maar het mooie is dat als ik mijn benen over de rand heen slinger, er beweging gedetecteerd wordt. Dus een situatieschets: Ik heb een scene samengesteld die ik voor algemeen gebruik wel acceptabel vind voor overdag. Ik gebruik een interval van 5 minuten om de lampen weer uit te laten gaan. Toen ik net de slaapkamer binnenkwam gingen de lampen netjes aan. En tot nu toe staan ze nog steeds aan nu ik een tijdje achter mijn bureau zit. Dat lijkt dus goed te gaan. Als ik nu weer uit de kamer ga of op bed ga liggen gaan de lampen weer uit.

Wat nog even spannend wordt is wat er straks gaat gebeuren. Ik heb namelijk nog mijn routine's aanstaan die nog zo zijn ingesteld op het ritueel van het naar bed gaan en nog even lezen. Op basis van wat ik vanmiddag kort getest heb bij een test routine, zouden de huidige routine's gewoon hun ding moeten doen. En anders moet ik even kijken wat er gebeurd met de optie 'niets doen' voor het nachtdeel.

Ik ken de verhalen hier van overrulen enzo, maar ik wil het toch even met eigen ogen zien om het systeem te begrijpen. Niet iedereen kiest immers voor dezelfde implementatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
Jasper-NL schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:22:
Hier ook de motion sensor binnen, via Conrad.

Jammer dat de sensor niet wordt herkend als los object door Apple's Home app.

Ik heb namelijk ook een stekker van Elgato Eve, die kan dus niet getriggerd worden door de Philips sensor. Dan gaat het idee van het HomeKit protocol toch een beetje weg.

Met een omweg kan het het wel oplossen, maar werkt niet altijd even goed. In Home een regel aanmaken dat wannee Philips lamp X aan gaat (welke wordt getriggerd door de sensor), dat dan Elgato Eve ook aan springt. Zelfde regel voor het uitschakelen.

Ik zou graag zien dat je een HomeKit scène kan triggeren.
Het was toch bekend dat de Hue Motion geen HomeKit ondersteunt? Hetzelfde geldt voor andere 'bedienings' apparatuur van Hue, zoals de Tap en Dimmer. De Elgato Eve motion sensor is een betere optie. Deze wordt dit jaar nog leverbaar met een verwachte prijs van 49,95 euro.

Ik heb trouwens een zelfde soort workaround met de Hue Tap. Als ik met de tap lamp X wordt aangezet, gaan ook de Eve pluggen aan.

Ik wacht nog even op de Eve Motion sensor en bepaal daarna welke de beste optie voor mij is. Het sterke aan de Philips is dat bv de bewegingssensor alleen iets triggert bij weinig licht. Hopelijk kan zoiets ook met Elgato.

Dit brengt me trouwens bij een andere uitdaging. Hoe richt je in dat alleen bij binnenkomst de lampen aan gaan en niet bij vertrek? Stel het schemert, je lampen staan nog niet aan, maar bij vertrek wordt de motion sensor getriggerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
meesje schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:50:
[...]

Het was toch bekend dat de Hue Motion geen HomeKit ondersteunt? Hetzelfde geldt voor andere 'bedienings' apparatuur van Hue, zoals de Tap en Dimmer. De Elgato Eve motion sensor is een betere optie. Deze wordt dit jaar nog leverbaar met een verwachte prijs van 49,95 euro.

Ik heb trouwens een zelfde soort workaround met de Hue Tap. Als ik met de tap lamp X wordt aangezet, gaan ook de Eve pluggen aan.

Ik wacht nog even op de Eve Motion sensor en bepaal daarna welke de beste optie voor mij is. Het sterke aan de Philips is dat bv de bewegingssensor alleen iets triggert bij weinig licht.
Ik was niet bekend met de Eve Sensor die nog moet uitkomen, interessant. Ik hoop inderdaad dat deze ook licht-sterkte kan detecteren, dat is wel erg handig. Wel merk ik dat de Eve Elgato een stuk trager reageert, als dat bij de sensor ook het geval is dan zou dat wel irritant zijn. Is dat bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jasper-NL schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:25:
[...]

Ik was niet bekend met de Eve Sensor die nog moet uitkomen, interessant. Ik hoop inderdaad dat deze ook licht-sterkte kan detecteren, dat is wel erg handig. Wel merk ik dat de Eve Elgato een stuk trager reageert, als dat bij de sensor ook het geval is dan zou dat wel irritant zijn. Is dat bij jou ook het geval?
Wat bedoel je precies met trager. Als ik de Eve Energy bedien via de Apple Home app, gaat de Energy heel snel aan en uit. Wanneer aangestuurd via een trigger/rule (wanneer lamp X aan dan ook Energy aan), merk ik wel wat vertraging. Deze varieert ook nog wel eens.

Ik maak trouwens geen gebruik van een Apple TV4, maar heb mijn ipad als home hub ingesteld. Ik had ergens gelezen dat het met een ATV4 alles sneller gaat.

Een ATV4 staat nog op mijn wensenlijst, maar ben bang dat er snel een 5 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ow nice routine's overrulen de sensor. M.a.w. blijven de lampen gewoon aanstaan als een routine een actie heeft uitgevoerd. Langs de sensor lopen of deze volledig negeren heeft dus geen invloed. Logisch ook wel maar het was ernstiger geweest als dat niet zo was. Dan is de volgorde dus:
1. Routine's
2. Bewegingssensor
3. Hue tab, dimmer of app

-----
Edit: Ik moet bovenstaande nog even nagaan want de resultaten zijn wisselend. Dus nu klopt mijn post hieronder ook niet helemaal meer ;(
-----

Nu moet ik het nog met mijzelf eens worden of een 5 minuten interval te veel of te weinig is. Want als ik dus gebruik maak van de tab of app gaan de lampen wel weer uit als ik er 5 minuten niet ben. Dus ik moet leren leven met minder scene's denk ik of scene's voor korte situaties. Bijvoorbeeld een zoeklicht ofzo met alle lampen op 100% welke sowieso blijft werken zo lang de sensor getriggerd wordt.

Trouwens, als je de sensor in de woonkamer wilt toepassen is er nog steeds het een en ander mogelijk met het creëren van scene's die je los activeert met je tab, dimmer of app. Als je bijvoorbeeld tijdens een verjaardag of het kijken van een film een bepaalde scene wilt gebruiken, blijft deze aanstaan zo lang als dat er mensen in de woonkamer aanwezig zijn. Pas als er niemand meer is wordt pas weer de standaard ingestelde dag of nacht scene gebruikt bij de eerst volgende beweging.

Ik zie dus mogelijkheden met de sensor en de huidige functies. Meer functies zijn uiteraard welkom maar je kunt er nu dus ook al meer mee dan alleen voor op de gang ;) Alleen even goed nadenken waar je hem neerzet of ophangt en welke scene's, tijden en routine's je wilt toepassen voor een juist verloop van jouw lichtspektakel.

Ik hoef eigenlijk alleen nog de optie te hebben dat de bridge 'in gedachte' alle routine's afspeelt die ik heb ingesteld, maar daarbij pas daadwerkelijk de lampen aanzet als er iemand is. En dat de bridge er dus rekening mee houdt dat een routine na beweging niet geheractiveerd hoeft te worden wanneer een eindtijd is verstreken. Maar misschien wordt het dan wel te ingewikkeld voor de dames en heren programmeurs bij Philips :+

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 07-10-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28
Sensor hier ook binnen. Werkt perfect hier in de keuken.

Heb ook de Ikea lampen en AB binnen. Heb de Ikea lamp nog niet getest, maar de remote kun je gebruiken om aan de lampen te koppelen. Dat werkt bij alle Hue lampen. Ze worden dan wel ontkoppeld van het Hue netwerk. Ik weet niet hoe je de remote in hetzelfde netwerk krijgt als de Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 17:04
arjandijk162 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:25:
Sensor hier ook binnen. Werkt perfect hier in de keuken.

Heb ook de Ikea lampen en AB binnen. Heb de Ikea lamp nog niet getest, maar de remote kun je gebruiken om aan de lampen te koppelen. Dat werkt bij alle Hue lampen. Ze worden dan wel ontkoppeld van het Hue netwerk. Ik weet niet hoe je de remote in hetzelfde netwerk krijgt als de Bridge.
Je kunt de remote denk ik gewoon touchlinken met de bridge.
Dit zou in elk geval redelijk logisch naar mijn idee als ze een goede Zigbee LL implementatie hebben.
Probeer het eens... zelfde procedure volgen als met de LC remotes neemt misschien ook weer de lampen op in de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Probleem met de LC procedure is dat de Bridge de key overneemt van de remote, daarmee reset je de bridge ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
meesje schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:52:
[...]

Wat bedoel je precies met trager. Als ik de Eve Energy bedien via de Apple Home app, gaat de Energy heel snel aan en uit. Wanneer aangestuurd via een trigger/rule (wanneer lamp X aan dan ook Energy aan), merk ik wel wat vertraging. Deze varieert ook nog wel eens.

Ik maak trouwens geen gebruik van een Apple TV4, maar heb mijn ipad als home hub ingesteld. Ik had ergens gelezen dat het met een ATV4 alles sneller gaat.

Een ATV4 staat nog op mijn wensenlijst, maar ben bang dat er snel een 5 komt.
Ik heb zelf sinds vorige week een ATV4 (verwacht namelijk niet op korte termijn een update).

Ik merk dat wanneer ik de Eve bedien vanaf m'n iPhone (7) dat hij erg snel reageert, ik heb het idee dat hij dan de Bluetooth van mijn iPhone gebruikt. Wanneer ik de Bluetooth van m'n iPhone uitschakel (en dus wel via m'n Apple tv moet lopen) reageert hij trager, soms een paar seconden. Vergelijkbaar met de vertraging via de trigger die jij ook noemt.

Ook merk ik dat de toegang vanuit buiten huis niet altijd even goed is, soms komt het voor dat de Eve niet reageert en soms reageert de Philips Bridge hub niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:50
arjandijk162 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:25:
Heb de Ikea lamp nog niet getest, maar de remote kun je gebruiken om aan de lampen te koppelen. Dat werkt bij alle Hue lampen.
Ik ben benieuwd of het lukt de ikea lampen met de Hue Bridge te koppelen, ik kan op internet nog geen bevestiging vinden dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 21-05 13:31

nexhil

BAM!

Ik heb gisteren een lamp aangeschaft waar dimbare led bulbs in komen.

Nu weet ik dat voor wat ik wil "vroeger" gewoon de living white plugs werden gemod/gesloopt om dit soort lampen dimbaar via de HUE app te maken, maar is hier nou al een fatsoenlijke oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nexhil schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:11:

Nu weet ik dat voor wat ik wil "vroeger" gewoon de living white plugs werden gemod/gesloopt om dit soort lampen dimbaar via de HUE app te maken, maar is hier nou al een fatsoenlijke oplossing voor?
Nee , nog steeds geen alternatief.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gewoon vijf hue peertjes in draaien. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Of misschien de Osram plug gebruiken (weet alleen niet of die inmiddels 100% werkt) , die is nog wat kleiner.

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 08-10-2016 11:18 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Jasper-NL schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:28:
[...]

Ik heb zelf sinds vorige week een ATV4 (verwacht namelijk niet op korte termijn een update).

Ik merk dat wanneer ik de Eve bedien vanaf m'n iPhone (7) dat hij erg snel reageert, ik heb het idee dat hij dan de Bluetooth van mijn iPhone gebruikt. Wanneer ik de Bluetooth van m'n iPhone uitschakel (en dus wel via m'n Apple tv moet lopen) reageert hij trager, soms een paar seconden. Vergelijkbaar met de vertraging via de trigger die jij ook noemt.

Ook merk ik dat de toegang vanuit buiten huis niet altijd even goed is, soms komt het voor dat de Eve niet reageert en soms reageert de Philips Bridge hub niet.
Via mijn ipad gaat het waarschijnlijk inderdaad direct via de bluetooth verbinding. Ik zal het dit weekend eens testen via mijn iphone (bluetooth uit) en mijn ipad als hub (wel bluetooth aan natuurlijk). Dus eigenlijk dezelfde opstelling als bij jou maar dan atv=ipad.

Wellicht kunnen we verder gaan in het homekit topic? :-)
Apple HomeKit

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 08-10-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 21-05 13:31

nexhil

BAM!

5 Hue peertjes ja :D
Tja dit keer moet ik de vrouw gelijk geven dat dat er niet uit ziet :D
Fietsbel schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:18:
Of misschien de Osram plug gebruiken (weet alleen niet of die inmiddels 100% werkt) , die is nog wat kleiner.
Die is ook dimbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-05 10:12
Vannochtend merke ik dat de Hue Motion via de app niet meer bereikbaar was. Ik moest hem verwijderen. Uiteindelijk 5 keer moeten resetten.

Hoop dat het iets eenmaligs was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Fietsbel schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:18:
Werkt wel, maar is niet dimbaar... m.a.w. er is helaas nog steeds geen goed alternatief voor de LW plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
arjandijk162 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:02:
Probleem met de LC procedure is dat de Bridge de key overneemt van de remote, daarmee reset je de bridge ook nog eens.
Volgens mij hoeft dat niet... je kan de LC remote ook eerst touchlinken met een nieuwe remote en daarna de lampen overnemen. Ik heb hier verschillende remotes op die manier met dezelfde bridge verbonden zonder bridge reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Clubbtraxx schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:32:
[...]

Volgens mij hoeft dat niet... je kan de LC remote ook eerst touchlinken met een nieuwe remote en daarna de lampen overnemen. Ik heb hier verschillende remotes op die manier met dezelfde bridge verbonden zonder bridge reset.
En daar zit dus het probleem. De LC remote is geen Zigbee LL en kan dus niet linken met de Ikea lamp of met de ikea remote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burningbjorn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 17:26
nexhil schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:11:

Volgens mij kan je dit bereiken met een LED-dimmersokkel ZigBee Light Link van Busch Jaeger.

https://www.busch-jaeger.de/nl/producten/productoplossing/afstandsbediening/zigbee-light-link/
https://www.goedkopermetschakelmateriaal.nl/busch-jaeger-6715-u-led-dimmersokkel-zigbee-light-link-2-100w.html

Volgens mij ziet de HUE bridge de dimmersokkel als 1 dimbare lamp.

MrMuthafukka heeft hier ervaring mee, misschien kan hij het bevestigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-05 19:56

TradeMarkNL

Videoproducer
Geinig spul hoor! Heb sinds een paar dagen de witte starterskit en nu wat aan het experimenteren met Siri. Zo even alle commands opzoeken, maar heb er al een paar ontdekt door te gokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
arjandijk162 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:45:
[...]

En daar zit dus het probleem. De LC remote is geen Zigbee LL en kan dus niet linken met de Ikea lamp of met de ikea remote.
Je hebt natuurlijk gelijk, die had ik even over het hoofd gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:29

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

ranjo schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:55:
[...]

Ik ben benieuwd of het lukt de ikea lampen met de Hue Bridge te koppelen, ik kan op internet nog geen bevestiging vinden dat dit werkt.
Ik kan (helaas) bevestigen dat Ikea Trådfri lampen niet aan een hue-bridge gekoppeld kunnen worden. Ik heb ze geprobeerd met touchlink toe te voegen:
- De lamp dichtbij de bridge (+- 5 cm) hangen
-Touchlink starten via de REST API.
- De lamp gaat na een paar seconden minder fel branden en knipperen. (hoopvol, er gebeurt dus wel wat)
- Na een tijdje gaat de lamp weer fel branden, maar is 'ie niet toegevoegd aan de bridge. Ook opnieuw zoeken naar lampen (ook als de lamp aan het knipperen is) helpt helaas niet.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44

Sabbi

je denkt aan mij.

Ethnocentrix schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:35:
[...]

Ik kan (helaas) bevestigen dat Ikea Trådfri lampen niet aan een hue-bridge gekoppeld kunnen worden. Ik heb ze geprobeerd met touchlink toe te voegen:
- De lamp gaat na een paar seconden minder fel branden en knipperen. (hoopvol, er gebeurt dus wel wat)
- Na een tijdje gaat de lamp weer fel branden, maar is 'ie niet toegevoegd aan de bridge. Ook opnieuw zoeken naar lampen (ook als de lamp aan het knipperen is) helpt helaas niet.
Ik las in de Trädfri handleiding dat je door zes keer snel de stroom aan en uit te zetten de lamp kan resetten, dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:29

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Yep, meerdere keren zelfs maar dat hielp helaas niet.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

sww89 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:55:
Ow nice routine's overrulen de sensor. M.a.w. blijven de lampen gewoon aanstaan als een routine een actie heeft uitgevoerd. Langs de sensor lopen of deze volledig negeren heeft dus geen invloed. Logisch ook wel maar het was ernstiger geweest als dat niet zo was. Dan is de volgorde dus:
1. Routine's
2. Bewegingssensor
3. Hue tab, dimmer of app

-----
Edit: Ik moet bovenstaande nog even nagaan want de resultaten zijn wisselend. Dus nu klopt mijn post hieronder ook niet helemaal meer ;(
-----

Nu moet ik het nog met mijzelf eens worden of een 5 minuten interval te veel of te weinig is. Want als ik dus gebruik maak van de tab of app gaan de lampen wel weer uit als ik er 5 minuten niet ben. Dus ik moet leren leven met minder scene's denk ik of scene's voor korte situaties. Bijvoorbeeld een zoeklicht ofzo met alle lampen op 100% welke sowieso blijft werken zo lang de sensor getriggerd wordt.

Trouwens, als je de sensor in de woonkamer wilt toepassen is er nog steeds het een en ander mogelijk met het creëren van scene's die je los activeert met je tab, dimmer of app. Als je bijvoorbeeld tijdens een verjaardag of het kijken van een film een bepaalde scene wilt gebruiken, blijft deze aanstaan zo lang als dat er mensen in de woonkamer aanwezig zijn. Pas als er niemand meer is wordt pas weer de standaard ingestelde dag of nacht scene gebruikt bij de eerst volgende beweging.

Ik zie dus mogelijkheden met de sensor en de huidige functies. Meer functies zijn uiteraard welkom maar je kunt er nu dus ook al meer mee dan alleen voor op de gang ;) Alleen even goed nadenken waar je hem neerzet of ophangt en welke scene's, tijden en routine's je wilt toepassen voor een juist verloop van jouw lichtspektakel.

Ik hoef eigenlijk alleen nog de optie te hebben dat de bridge 'in gedachte' alle routine's afspeelt die ik heb ingesteld, maar daarbij pas daadwerkelijk de lampen aanzet als er iemand is. En dat de bridge er dus rekening mee houdt dat een routine na beweging niet geheractiveerd hoeft te worden wanneer een eindtijd is verstreken. Maar misschien wordt het dan wel te ingewikkeld voor de dames en heren programmeurs bij Philips :+
Ik heb bovenstaande voorlopig opgelost door de slaapkamer virtueel te splitsen in twee kamers. De sensor bedient dan de lampen die nodig zijn wanneer meer licht vereist is (alle scenario's buiten het in bed liggen) in virtuele kamer A, en in virtuele kamer B gebruik ik mijn ledstrips voor de voorgeprogrammeerde routine's voor het slapen gaan. Icm mijn Philips wake up light, welke ik toch beter vind werken dan de Hue lampen als slaap en wekker routine, heb ik dan voldoende licht. En als ik mijn bed uit ga worden sowieso de andere lampen (van A) bijgeschakeld.

Het blijft jammer dat je geen timers meer kunt koppelen aan scene's zoals vroeger het geval was. Want dan kon ik met de Tap een scene activeren die vanzelf weer uitging. Met de huidige routine's heb je dan toch dat lampen vaak onnodig aanstaan, ook al is het verbruik onwijs laag. Dus wat dat betreft lost de sensor in de slaapkamer in ieder geval op dat het niet een onnodig lichtspectakel wordt. Daar komt bij dat de helderheidssensor super relaxt is en nog beter is dan de veel gevraagde maar nog steeds ontbrekende zonsop- en ondergang functie. Want nu hoef ik niet meer eens in de zoveel tijd de tijden aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik heb de Hue Motion sensor nu ook. Hangt bovenaan de trap zodat het licht in de gang boven aan gaat als ik de trap op wil gaan en als ik de gang boven op kom vanuit een van de kamers. Werkt goed tot nu toe! Overdag blijf hij netjes uit door de lichtsensor.
Ik heb wel een keer de sensor opnieuw moeten toevoegen omdat hij ineens niks meer deed na het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik heb nu inmiddels een paar dagen 2 Philips Motion Sensor's. Ik heb het nu tijdsgebonden ingesteld, maar ik zou graag willen overgaan naar Daglicht Gevoeligheid.

Nu heb ik wat met die slider in Daglicht Gevoeligheid gedaan, wat is nu leading? Die Tijdsgebonden instellingen die ik gisteravond laat heb ingesteld of nu de Daglicht Gevoeligheid tijdens de 1ste setup paar dagen geleden?
Of kan ik het Tijdsgebonden gedeelte compleet uitzetten?

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 09-10-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:44
Ik begrijp dat die bij Beaumotica de nieuwe versie is?
Maar is er al een review/test of die echt beter is / de 40 euro meer waard?

https://www.conrad.nl/nl/...388_pla-1388646&WT.srch=1

http://www.beaumotica.nl/...ere-kleuren-en-bridge-2-0

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 09-10-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Marsman83 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:31:
Ik heb de Hue Motion sensor nu ook. Hangt bovenaan de trap zodat het licht in de gang boven aan gaat als ik de trap op wil gaan en als ik de gang boven op kom vanuit een van de kamers. Werkt goed tot nu toe! Overdag blijf hij netjes uit door de lichtsensor.
Ik heb wel een keer de sensor opnieuw moeten toevoegen omdat hij ineens niks meer deed na het instellen.
Voor jouw doeleinde (verlichting in de hal, begane grond, of verlichting overloop, 1e verdieping) vind ik een Motion Sensor een mooie toevoeging. Als je nu b.v. naar bed gaat, gaat de verlichting op de overloop voor een x minuten aan.

Voor andere doeleinden (b.v. verlichting aan in de woonkamer bij beweging) vind ik niet praktisch. Je kunt niet instellen of je thuis komt of weg gaat. Stel het schemert, je bevindt je in de woonkamer en de lampen zijn nog niet aan. Als je dan weg gaat, floepen de lampen aan, maar dat wil je eigenlijk niet. In de woonkamer wil je ze ook niet ingesteld hebben dat ze na x minuten weer uit gaan.

Al met al erg handig voor (kleine) ruimtes waarbij de verlichting maar even aan hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-05 14:25
Vraagje. Ik heb nu in de tuin de Osram Gardenspots. Werkt lekker. Ik wil echter ook een gerichte spot in de tuin, met hierin een e27 van Hue (bv Ambiance) of een van Osram.

Ik heb een IP67 grondspot gevonden: http://www.lampenonline.c...ondspot-buitenverlichting

Maar nu vraag ik mij af of de Hue of Osram de winter wel doorkomt? De lampen zelf zijn niet vorst- en waterdicht. Moet ik de lamp er bij te koud weer maar uithalen?

Daarbij, bestaan er ook gerichte spots die én IP67 zijn, en waar ook nog eens een e27 lamp in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 20:40
Ik zat naar hetzelfde te kijken maar er is voor een E27 lamp niet veel keus. Ik kwam de Philips Rosebud nog tegen maar die zijn wel prijzig en wat lomp.

Ik wil graag de E27 hue lamp omdat die meer licht geven dan de GU10.

Ik ben ben benieuwd welk lamp en gaat worden en wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 00:02
meesje schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

Voor jouw doeleinde (verlichting in de hal, begane grond, of verlichting overloop, 1e verdieping) vind ik een Motion Sensor een mooie toevoeging. Als je nu b.v. naar bed gaat, gaat de verlichting op de overloop voor een x minuten aan.

Voor andere doeleinden (b.v. verlichting aan in de woonkamer bij beweging) vind ik niet praktisch. Je kunt niet instellen of je thuis komt of weg gaat. Stel het schemert, je bevindt je in de woonkamer en de lampen zijn nog niet aan. Als je dan weg gaat, floepen de lampen aan, maar dat wil je eigenlijk niet. In de woonkamer wil je ze ook niet ingesteld hebben dat ze na x minuten weer uit gaan.

Al met al erg handig voor (kleine) ruimtes waarbij de verlichting maar even aan hoeft.
Klopt, ik zat te bedenken of ik er iets leuks mee in de woonkamer kon doen maar dat kwam steeds in een onpraktische situatie uit. Daar werken de geplande taken veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle46
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01-2024
Sinds een paar dagen de Motion Sensor in huis. Had begrepen dat je zowel beweging als lichtsterkte als trigger kon gebruiken als starter van routines. Klopt niet. Beweging is de trigger met als toevoeging/extra mogelijkheid de lichtsterkte. Nu wel een routine bedacht die te gebruiken is in afwachting van meer mogelijkheden. Als het overdag (bij regen en onweer bijvoorbeeld) donker wordt en begin van de avond donkerder wordt, kan ik door middel van een beweging de verlichting aan doen. Lichtsterkte instellen en in een tijdblok koppelen aan lampen. Niet elegant maar wel functioneel en bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 14-05 14:25
Nico111 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:50:
Ik zat naar hetzelfde te kijken maar er is voor een E27 lamp niet veel keus. Ik kwam de Philips Rosebud nog tegen maar die zijn wel prijzig en wat lomp.

Ik wil graag de E27 hue lamp omdat die meer licht geven dan de GU10.

Ik ben ben benieuwd welk lamp en gaat worden en wat het resultaat is.
FYI die Rosebud is €76 bij Amazon.de. Ik twijfel. Leuk ding, maar ip44 terwijl die grondspots IP67 zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er iemand die de motion sensor en katten heeft?

Ik ben namelijk bang dat de lampen elke keer aanspringen als er katten langslopen ...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
anandus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:29:

Ik ben namelijk bang dat de lampen elke keer aanspringen als er katten langslopen ...
Ik heb geen katten. Ik heb wel de motion.
Ik zou hem dan laag op de grond, maar boven de hoogte van de katten monteren. (iets schuin omhoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162

Dat is toch de reden dat je de gevoeligheid kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:49:
ik heb nu inmiddels een paar dagen 2 Philips Motion Sensor's. Ik heb het nu tijdsgebonden ingesteld, maar ik zou graag willen overgaan naar Daglicht Gevoeligheid.

Nu heb ik wat met die slider in Daglicht Gevoeligheid gedaan, wat is nu leading? Die Tijdsgebonden instellingen die ik gisteravond laat heb ingesteld of nu de Daglicht Gevoeligheid tijdens de 1ste setup paar dagen geleden?
Of kan ik het Tijdsgebonden gedeelte compleet uitzetten?
even een kleine bump...iemand die het antwoord op mijn vraag hier weet? please share! dankjewel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
Geert1976 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:27:
[...]

even een kleine bump...iemand die het antwoord op mijn vraag hier weet? please share! dankjewel
De motion kijkt als eerste naar motion en dan pas naar licht. Dit is ook bevestigd door Hue. Zie mijn bericht een paar post terug. Zelf als je geen actie instelt dan kijkt deze. Als de licht drempel hoog genoeg is dan activeert deze pas de scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
vdpoorten schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:30:
[...]

De motion kijkt als eerste naar motion en dan pas naar licht. Dit is ook bevestigd door Hue. Zie mijn bericht een paar post terug. Zelf als je geen actie instelt dan kijkt deze. Als de licht drempel hoog genoeg is dan activeert deze pas de scene.
helder! dank voor de duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 22:30
baronruud schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:20:
Ik begrijp dat die bij Beaumotica de nieuwe versie is?
Maar is er al een review/test of die echt beter is / de 40 euro meer waard?

https://www.conrad.nl/nl/...388_pla-1388646&WT.srch=1

http://www.beaumotica.nl/...ere-kleuren-en-bridge-2-0
Zoals ik het begrijp krijg je dezelfde kleuren als de Hue Go versie en ledstrip, dus echt volledig RGB met echt groen en echt blauw.

Zie:
http://www.ifa.philips.co...s-hue-new-lamps-and-bulbs
https://www.cnet.com/news...but-youll-need-new-bulbs/
http://www.theverge.com/c...e-better-greens-and-cyans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:44
Lennart_1337 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:25:
[...]

Zoals ik het begrijp krijg je dezelfde kleuren als de Livingcolors Go versie en ledstrip, dus echt volledig RGB met echt groen en echt blauw.

Zie:
http://www.ifa.philips.co...s-hue-new-lamps-and-bulbs
https://www.cnet.com/news...but-youll-need-new-bulbs/
http://www.theverge.com/c...e-better-greens-and-cyans
Bedankt voor je reactie. Bij ons zal die 90% van de tijd op warm wit blijven staan, dus dan is die 40euro meer het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 22:30
Ik las ook dat de advies prijs zou dalen van 60,- van de oude versie naar 50,- doller nieuwe versie maar wel weer 60,- euro voor de nieuwe versie :S mogelijk daalt hier dus ook de prijs verder.

Cnet:
"These new Hue bulbs will be the same price as the old bulbs in the US: $200 for a three-bulb starter kit and $50 for each additional bulb (down from the original price of $60). International pricing for the UK and Australia has not yet been confirmed, but the bulbs will sell for €60 each in Europe, or €200 for the starter kit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:38

Hier 2 flinke katten rondlopen (Savannahs) en ik krijg het niet zo afgesteld dat de sensor de katten niet ziet maar ons wel. De sensor hangt in een hoek bij trap/overloop zodat we licht hebben als we 's nachts naar beneden moeten. De ene keer als er een kat voorbij loopt gaat het licht wel aan en een andere keer niet als ik bewegingsgevoeligheid laag kies, nadeel van deze stand is dat de sensor ook minder snel op ons reageert en dat wil je natuurlijk wel als het donker is en je de trap af moet :)

Dus het blijft een beetje puzzelen met een sensor en katten, maar bij achterdeur is het ideaal (komen de katten niet) deur open en licht in de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477788

Als ik de Hue API mag geloven, of ik lees er overheen, zie ik alleen de mogelijkheid om uit te lezen of er beweging is gedetecteerd, maar kan je niet de lux waarde uitlezen.

Heeft iemand al eens gekeken wat je uit de API kan halen over de Motion Sensor? In principe moet het toch ergens opgeslagen worden, zou ik denken dan. Het kunnen uitlezen van de lux waarde maakt de sensor voor mij meer bruikbaar dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-05 10:48
Dissidend schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:01:
[...]
Hier 2 flinke katten rondlopen (Savannahs) en ik krijg het niet zo afgesteld dat de sensor de katten niet ziet maar ons wel. De sensor hangt in een hoek bij trap/overloop zodat we licht hebben als we 's nachts naar beneden moeten. De ene keer als er een kat voorbij loopt gaat het licht wel aan en een andere keer niet als ik bewegingsgevoeligheid laag kies, nadeel van deze stand is dat de sensor ook minder snel op ons reageert en dat wil je natuurlijk wel als het donker is en je de trap af moet :)

Dus het blijft een beetje puzzelen met een sensor en katten, maar bij achterdeur is het ideaal (komen de katten niet) deur open en licht in de gang.
Is het misschien mogelijk een deel van de sensor afplakken en daardoor het detectie bereik verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
Anoniem: 477788 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:54:
Als ik de Hue API mag geloven, of ik lees er overheen, zie ik alleen de mogelijkheid om uit te lezen of er beweging is gedetecteerd, maar kan je niet de lux waarde uitlezen.

Heeft iemand al eens gekeken wat je uit de API kan halen over de Motion Sensor? In principe moet het toch ergens opgeslagen worden, zou ik denken dan. Het kunnen uitlezen van de lux waarde maakt de sensor voor mij meer bruikbaar dan zonder.
In de Hue API is er naast de ZLLPresence sensor ook een ZLLLightlevel sensor waar je de lightlevel uit kunt lezen. Dit kan je omrekenen naar lux via de formule op de volgende pagina van de API beschrijving (zoek op LightLevel):
http://www.developers.mee...ntation/supported-sensors (gratis registratie verplicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:38
Robsato schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:00:
[...]
Is het misschien mogelijk een deel van de sensor afplakken en daardoor het detectie bereik verminderen?
Ik moet inderdaad nog even verder kijken of dat een oplossing kan zijn.
Ben alleen bang dat er dan zo'n klein bereik overblijft dat er van het doel, lamp aan als we de gang/trap op gaan, weinig overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 21:42
Ik heb binnen en buiten lampen.

Nu heb ik een Tap waarbij ik wil dat alle lampen binnen uitgaan, maar die buiten aanblijven.

Ik heb meer dan 3 kamers met Hue, dus heb ik bij kamers gekozen voor "Woning". Helaas gaan dan ook de lampen buiten uit. Valt hier nog iets voor te verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477788

Robsato schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:06:
[...]
In de Hue API is er naast de ZLLPresence sensor ook een ZLLLightlevel sensor waar je de lightlevel uit kunt lezen. Dit kan je omrekenen naar lux via de formule op de volgende pagina van de API beschrijving (zoek op LightLevel):
http://www.developers.mee...ntation/supported-sensors (gratis registratie verplicht)
Helemaal Top. Ik had gehoopt dat dat zo zou zijn. Bij de ZLLPresence sensor werd specifiek de Motion Sensor vermeld, maar bij die ZLLLightLevel niet dus ik begon te twijfelen.

Ik denk dat ik ook maar eens zo'n sensor ga bestellen. Volgens mij heeft het precies wat ik nodig heb.

Bedankt voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nog een extra vraag:

Ik heb mijn hue motion sensor aan de lichten in de hal gekoppeld. Is er nog een mogelijkheid om het % in te stellen? Bij het aanspringen staan ze steeds weer op 57% en dat zou ik graag iets lager willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

outlandos schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:26:
Nog een extra vraag:

Ik heb mijn hue motion sensor aan de lichten in de hal gekoppeld. Is er nog een mogelijkheid om het % in te stellen? Bij het aanspringen staan ze steeds weer op 57% en dat zou ik graag iets lager willen.
Een nieuwe scene maken met daarin de juiste afstelling van de lamp(en) in de gang en die dan weer koppelen aan je sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 15:28
outlandos schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:43:

Nu heb ik een Tap waarbij ik wil dat alle lampen binnen uitgaan, maar die buiten aanblijven.

Ik heb meer dan 3 kamers met Hue, dus heb ik bij kamers gekozen voor "Woning". Helaas gaan dan ook de lampen buiten uit. Valt hier nog iets voor te verzinnen?
Gaat prima, maar niet met de standaard-app van Philips. Op mijn iPad heb ik iConnectHue geïnstalleerd, daarmee krijg je veel meer mogelijkheden met zowel de tap als de dimmer. Ze geven op hun eigen website aan dat dit in de toekomst ook voor de motion gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
Hebben de nieuwere Hue lampen eigenlijk nog last van brom- / zoemgeluiden als ze op volle helderheid branden? Ik heb hier twee Hue Lux lampen die op volle lichtsterkte flink brommen maar omdat ik ze toch altijd gedimd heb had ik daar nooit zo'n last van.
Omdat de garantietermijn bijna is verlopen heb ik vorige week toch bij de supportdesk een nieuwe lamp gevraagd en die heb ik vandaag ontvangen. Tot mijn grote irritatie bromt deze nog harder dan de Hue Lux lamp die ik eerst had!

Mijn Hue White bromt ook een beetje op volle lichtsterkte, maar hoe zit het eigenlijk met de nieuwe lampen zoals de Hue White Ambiance, hebben deze ook last van dit euvel?

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
spocky schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:23:
Hebben de nieuwere Hue lampen eigenlijk nog last van brom- / zoemgeluiden als ze op volle helderheid branden? Ik heb hier twee Hue Lux lampen die op volle lichtsterkte flink brommen maar omdat ik ze toch altijd gedimd heb had ik daar nooit zo'n last van.
Omdat de garantietermijn bijna is verlopen heb ik vorige week toch bij de supportdesk een nieuwe lamp gevraagd en die heb ik vandaag ontvangen. Tot mijn grote irritatie bromt deze nog harder dan de Hue Lux lamp die ik eerst had!

Mijn Hue White bromt ook een beetje op volle lichtsterkte, maar hoe zit het eigenlijk met de nieuwe lampen zoals de Hue White Ambiance, hebben deze ook last van dit euvel?
Die van mij hebben dat niet. Ik heb de nieuwste gen whites. Net even getest. Heb ze overigens zeer zelden op volle sterkte staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162

Dit is een exemplarisch probleem. Gewoon omruilen dus. Ik heb het met Hue lux gehad. Omgeruild en geen probleem meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:09

Sorcerer8472

Mens sana?

Zitten die lampen soms achter een dimmer (die dan wel vol open staat)?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:49
Hebben de nieuwere Hue lampen eigenlijk nog last van brom- / zoemgeluiden als ze op volle helderheid branden?
Ik heb 1 starterset en 8 losse lampen (Hue white and color) besteld over de afgelopen 6 maanden (incl de nieuwe met witte omhulsel via Coolblue) en er bromt er geeneen. Wellicht de oudere partijen dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-02 20:57
Ethnocentrix schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:35:
[...]

Sta zelf op punt om deze lampen te kopen (icm de Hue Bridge) en zag volgende op youtube:
Ikea trådfri with Philips Hue bridge
You need a hue bridge that's not updated with the latest software. My new bridge did not work but my old one worked flawlessly.
In volgende thread lijkt Philips er mee bezig te zijn:
http://www.developers.mee...hue-and-ikea-tr%C3%A5dfri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
DenDries schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:15:
[...]

Sta zelf op punt om deze lampen te kopen (icm de Hue Bridge) en zag volgende op youtube:

[...]

Okee interessant. Bedankt voor de post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10
Hmm, uit die Hue developers thread kan ik niet echt opmaken dat ze ermee bezig zijn.

Er zijn 3 posts in die thread en het enige wat ik zie staan is "Ikea staat niet op de ZLL alliance website, dus voor zo ver wij weten gebruikt Ikea geen ZLL", of iets in die geest.

Maar ben benieuwd. Ik hoop net zo hard mee dat dit gewoon gaat werken :P.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 11-10-2016 09:35 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:18:
[...]

Zitten die lampen soms achter een dimmer (die dan wel vol open staat)?
Nee, er zit geen dimmer voor. Wel fijn dat uit deze (zeer) beperkte steekproef blijkt dat de nieuwe Hue lampen geen last meer hebben van gebrom op volle lichtsterkte. Ik had dus gewoon pech dat de vervangende lamp die ik van de Philips helpdesk heb ontvangen ook bromt. Vandaag wordt hij weer opgehaald door DHL.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04 16:20
Gisteren die nieuwste color startset met e27 van Beaumotica ontvangen. Geen gebrom gehoord.
ik had eerst de startset met de oudere lampen, maar daar kwam echt geen groen of blauw uit.
Bij deze is dat wel zo, dus wil je een wijd kleurbereik dan moet je deze hebben.
Wel heb ik de indruk dat het wit (warm, levend etc. etc.) ietsje minder mooi van kwaliteit is, hoewel dat handmatig binnen de app nog best goed te krijgen is.
Ik vermoed dan ook dat de apps nog niet aangepast zijn voor de nieuwe lampen en een te geel licht geven.
Tegelijkertijd denk ik nog steeds dat de wittinten van de nieuwe serie ietsje minder zijn.
Voor mensen voor wie het wit het belangrijkste is, is wellicht de ambient wit set nog net ietsje beter, en goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legofanaten
  • Laatst online: 19:40
legofanaten schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:25:
Is er eigenlijk zoiets als een hue compatible wekker? Ik zoek eigenlijk een wekker(radio) die als ie afgaat ook m'n hue lampen inschakelt. (Ik weet dat je met de app tijden kunt instellen, maar ik zoek eigenlijk een wekker/alarmklokachtig apparaat, anders blijf ik twee apparaten apart moeten instellen)
Ok, ik heb een wekker gevonden die precies goed zou zijn: http://www.wittidesign.com/en/beddi/

Op Amazon.com wisselen de ervaringen, maar het lijkt erop dat mensen die echt wat fancy dingen willen doen (meer dan naar spotify luisteren bij het opstaan) niet tevreden zijn: https://www.amazon.com/WI...btm?ie=UTF8&sortBy=recent :-(

Heeft een van de Tweakers ervaringen met Beddi?

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
dura schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:27:
Gisteren die nieuwste color startset met e27 van Beaumotica ontvangen. Geen gebrom gehoord.
ik had eerst de startset met de oudere lampen, maar daar kwam echt geen groen of blauw uit.
Bij deze is dat wel zo, dus wil je een wijd kleurbereik dan moet je deze hebben.
Wel heb ik de indruk dat het wit (warm, levend etc. etc.) ietsje minder mooi van kwaliteit is, hoewel dat handmatig binnen de app nog best goed te krijgen is.
Ik vermoed dan ook dat de apps nog niet aangepast zijn voor de nieuwe lampen en een te geel licht geven.
Tegelijkertijd denk ik nog steeds dat de wittinten van de nieuwe serie ietsje minder zijn.
Voor mensen voor wie het wit het belangrijkste is, is wellicht de ambient wit set nog net ietsje beter, en goedkoper.
Ik heb zelf zowel de hue white als de white ambiance. Vind de kleurtemperatuur van de hue white eigenlijk wel mooi in balans en prima voor gebruik in de woonkamer. Hue ambiance vind ik wel mooi voor boven de eettafel als sfeerverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44

Sabbi

je denkt aan mij.

DenDries schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:15:
[...]

[...]

Het lijkt er op dat Philips stiekem 3rd party hardware weer geblokkeerd heeft.

Op reddit ook al een melding van iemand die lampen die hij eerder gewoon kon toevoegen nu niet meer gekoppeld krijgt:
https://www.reddit.com/r/...cree_bulbs_blocked_again/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:41
legofanaten schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:40:
[...]

Ok, ik heb een wekker gevonden die precies goed zou zijn: http://www.wittidesign.com/en/beddi/

Op Amazon.com wisselen de ervaringen, maar het lijkt erop dat mensen die echt wat fancy dingen willen doen (meer dan naar spotify luisteren bij het opstaan) niet tevreden zijn: https://www.amazon.com/WI...btm?ie=UTF8&sortBy=recent :-(

Ik heb vorige week hier ergens iemand over de Musaic horen spreken.. Op termijn ga ik wel eens aan de slag met dit speelgoed :-)
http://www.musaic.com/en-wo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
legofanaten schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:40:
[...]

Sleep for Android kan iets soorts gelijks voor een paar euro kan je een 30 min wake up cycle instellen met Hue lampen (nieuwe generatie) en kan je gebruik maken van spotify voor het wekker geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-02 20:57
Sabbi schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:48:
[...]

Op reddit ook al een melding van iemand die lampen die hij eerder gewoon kon toevoegen nu niet meer gekoppeld krijgt:
Op de Philips Hue twitteraccount beweren ze dat dit niet geblokkeerd werd in de laatste firmware upgrade. Ze zijn dit momenteel aan het bekijken.
https://twitter.com/tweethue/status/785967716658245633

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 20:35
Heb zojuist de nieuwe versie besteld met de 16 miljoen kleuren. Daarvoor heb ik wel de 'oude' set via marktplaats verkocht. Ben benieuwd! Vond het hinderlijk bij gebruik van ambilight dat de kleuren sterk afweken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Sinus_rhythm schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:42:
Vond het hinderlijk bij gebruik van ambilight dat de kleuren sterk afweken..
Ik heb nu ook de nieuwe E27s in de TV ruimte maar eigenlijk moet ik zeggen dat ik de kleurovereenkomst met de oudere lichten bijna beter vind.

Daar waar de oude soms iets te "paars" waren, vind ik de nieuwe vaak te "blauw".

"Groen" is wel duidelijk (een beetje) beter.

Misschien een kwestie van persoonlijke smaak of van TV/app instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Laatst online: 07-05 20:03
outlandos schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:43:

Ik heb ook binnen en buiten lampen. Ik selecteer gewoon de lampen die uitmoeten, dus alle binnen lampen. Ik stel het in met de oude gen app. De nieuwe gen app crasht bij mij bij het instellen van de accessoires...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:31
Sabbi schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:48:
[...]

De motion sensor slikt ook geen LivingWhites lampen. Toen ik die er in had zitten ging het licht binnen een paar seconden weer uit. Een gewone Hue lamp doet het prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:43
Voor de mensen die nog een goedkope Hue Dimmer zoeken :
Heb zojuist bij de Praxis de bon van de gamma ingeleverd voor 25% korting op schakelmateriaal. En toen nog een 5 euro kortingsbon : https://prd-mediafolder.s...lijk-2016-tm-december.pdf

2x Hue dimmer gehaald voor totaal 32,48 euro, dus nog net geen 16,25 per stuk. Lijkt me een mooie aanschaf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942

Hoe is de ervaring met Hue lampen in een gesloten armatuur. Werkt dat gewoon goed, of is bv de levensduur dan korter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefandeGroot
jip_86 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:51:
[...]

De motion sensor slikt ook geen LivingWhites lampen. Toen ik die er in had zitten ging het licht binnen een paar seconden weer uit. Een gewone Hue lamp doet het prima.
Hoe bedoel je dit nu precies? Ik heb voor mijn tuin een stel LivingWhites. Als ik nu huis een motion sensor wil gebruiken zal dat dan werken? Of werkt de aansturing op LivingWhites niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Zelf merk ik de afgelopen week dat de motion toch soms een storing heeft. ipv naar 100% van een scene te krijgen gaat mijn ledstrip na beweging naar 5/10-%.

Dit is niet in een scene gezet en ik heb ook geen routine met dit percentage ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik heb nog 0 problemen ervaren met de motion. En ik heb al vele uren achter de rug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
In de TS mis ik nog een verwijzing naar de bulk nieuwe Friends of Hue producten die Philips pas geleden op de markt heeft gebracht. Feitelijk oude producten, maar dan met zigbee... ;-) Ze hebben ze Connected Luminaires genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe zit het met het maximaal aantal INNR lampen dat je op een bridge kan aansluiten? Die kosten namelijk fors minder dan de Hue varianten.

Heeft iemand ervaring met lampen van andere aanbieders met zigbee LL, werkt dat bijvoorbeeld nog met homekit? Iets staat me bij van niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:31
StefandeGroot schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:26:
[...]

Hoe bedoel je dit nu precies? Ik heb voor mijn tuin een stel LivingWhites. Als ik nu huis een motion sensor wil gebruiken zal dat dan werken? Of werkt de aansturing op LivingWhites niet?
Heb zo'n livingwhites spaarlampmodel met zo'n kronkel zeg maar. Als ik die aanstuur met de sensor gaat het ligt zo'n 5 seconden aan en daarna meteen weer uit. Toen Philips zei dat dat kwam omdat het een ander protocol was maar een andere Hue lamp gehaald, en die werkt perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door jip_86 op 13-10-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
jip_86 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Heb zo'n livingwhites spaarlampmodel met zo'n kronkel zeg maar. Als ik die aanstuur met de sensor gaat het ligt zo'n 5 seconden aan en daarna meteen weer uit. Toen Philips zei dat dat kwam omdat het een ander protocol was maar een andere Hue lamp gehaald, en die werkt perfect.
Ja die heb ik ook. Raar genoeg met 2 verschillende modelnummers (ik zie er uiterlijk geen enkel verschil tussen en de verpakking is identiek). :+ Te weten LWB003 en LWB001. Die heb ik een tijd terug snel nog gekocht toen het nog kon. 8)
Maar goed met de motion sensor werken ze dus helaas niet. Dan hoef ik daarvoor niet zo'n sensor aan te gaan schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
jip_86 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:09:
[...]Heb zo'n livingwhites spaarlampmodel met zo'n kronkel zeg maar. Als ik die aanstuur met de sensor gaat het ligt zo'n 5 seconden aan en daarna meteen weer uit. Toen Philips zei dat dat kwam omdat het een ander protocol was maar een andere Hue lamp gehaald, en die werkt perfect.
Dat is apart, ik heb een LivingWhites lamp (LWB001) en een LivingWhites plug en die werken prima als ze met de Motion Sensor geschakeld worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Robsato op 13-10-2016 11:40 . Reden: Lamp type toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:57

WoutF

Hoofdredacteur
enzoronald schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:41:
Voor de mensen die nog een goedkope Hue Dimmer zoeken :
Heb zojuist bij de Praxis de bon van de gamma ingeleverd voor 25% korting op schakelmateriaal. En toen nog een 5 euro kortingsbon : https://prd-mediafolder.s...lijk-2016-tm-december.pdf

2x Hue dimmer gehaald voor totaal 32,48 euro, dus nog net geen 16,25 per stuk. Lijkt me een mooie aanschaf :-)
Ze deden daar niet moeilijk over? In hun eigen voorwaarden staat immers: "In geen geval kunnen er acties en/of kortingen gestapeld worden op hetzelfde artikel"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Net op Facebook gezien:

The Philips Hue app 2.5 is now available! If you like creating picture scenes, this is the update for you. Update the app now to discover new ways to personalize a picture scene, and adjust and save the individual light color and brightness of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Jep. Zie nu de update ook in de appstore!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:43
WoutF schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:26:
[...]

Ze deden daar niet moeilijk over? In hun eigen voorwaarden staat immers: "In geen geval kunnen er acties en/of kortingen gestapeld worden op hetzelfde artikel"
Nee, was geen enkel probleem. Op de bon van 5 euro staat ook niet dat t niet kan. Als je t wil, kun je t altijd proberen. Nee heb je , ja kun je krijgen :-)
Pagina: 1 ... 29 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue