Het is ook maar net hoe je speelt, ik ben persoonlijk beter in het tactisch spelen en voorkomen dat een site wordt gepakt maar qua kills loop ik vaak in mg2 op dezelfde scores, van 10-20 kills max en vrij veel deaths door veelal domme acties, teammates die je niet goed coveren of callen (soloq ftl) of gewoon mijn niet al te supergoede aim. Kills kijk ik dan ook niet zo heel erg naar, meer naar of je op de juiste momenten de kills kan maken, de clutches kan winnen en de games ook wint.Sebastiaannn schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:14:
Ik lees hier regelmatig dat mensen voor hun gevoel ten onrechte een derank krijgen of sinds de rankshift op een rank spelen waarin de tegenstanders slechter zijn dan ze zelf zijn. Dan zie ik WarOwl op z'n tweede account een derank krijgen van LE naar DMG terwijl ie altijd de beste van z'n team is en dan snap ik het niet meer, want ik heb het tegenovergestelde probleem.
Ik ben pas na de rankshift in december begonnen met Competitive en werd ingedeeld op Gold Nova 4. Daar was ik best blij mee want dat was destijds de gemiddelde rank, met ongeveer 50% van de spelers boven en onder me. Daar kon ik best lekker meekomen, eindigde regelmatig bovenin het lijstje dus duurde het niet lang voordat ik naar MG1 werd gepromoveerd.
Nu ben ik dit weekend na 58 competitive wins naar MGE gepromoveerd, waarin inmiddels de top 21% tot 15% speelt. Ik ben natuurlijk wel beter geworden in de tussentijd maar het verschil tussen de top 50% en de top 20/15% is zo groot dat ik niet echt goed meer kan meekomen. Ik word op bijna alle gebieden overtroefd, van aim tot movement en gamesense. Zelfs op MG2 was ik al niet één van de betere dus snap ik deze promotie niet.
M'n laatste 5 scores waren 13-13, 11-18, 14-17, 11-21 en 10-19. Ik heb het gevoel dat ik niet thuishoor op deze rank, en daardoor breng ik ook een soort onzekerheid in m'n spel, wat niet goed is want als je vol vertrouwen speelt gaat het een stuk beter.
Wat wel fijn is is dat op deze rank m'n teamgenoten eindelijk de economy lijken te snappen en qua strategieën op mijn niveau zitten. Ik ben wel een teamspeler dus m'n team wordt niet vaak kwaad op me maar het zo vervelend om bijna elk aim-duel te verliezen.
Misschien zit er een component in het rankingsysteem die ziet hoe snel je beter wordt, dat zou kunnen verklaren waarom ik voor m'n gevoel te hoog wordt ingedeeld. Dat het systeem inschat dat ik binnenkort wél kan meekomen op dit niveau. In dat opzicht is het goed, want van met betere mensen spelen wordt je zelf sneller beter.
Dus dat wordt hopen dat er snel wat van de geavanceerdere mechanieken zoals stutterstep en prefire gaan klikken, en anders vind ik een derank ook geen probleem. Vrees alleen dat ik over 20 potjes vrolijk wéér wordt gepromoveerd en hetzelfde probleem heb.
Laat je iig niet gekmaken daardoor, gewoon lekker spelen, soms gaat het goed soms niet, leer van je fouten door af en toe de wtf momenten terug te kijken in de viewer van csgo.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker