Hmm, mja de verbeteringen die ze met BF4 (en Battlefront) hebben gedaan, waren wel positief. Maar de problemen waren nog niet helemaal over. Vooral mensen met hoge ping hadden nog steeds wel wat voordeel.
Gezien ik de laatste Battlefields met vrienden op consoles heb gespeeld, is mijn enige verzoek om (admins van servers) op scoreboards de lag-o-meter te zien of iets van een ping-indicatie. Daar waar PC al sinds de brons-tijd ping kon laten zien, was dat bij BF eigenlijk nooit. En gezien je op consoles toch iets vaker mensen hebt die maar gewoon quick join doen of server-browsers niet op regio filteren, had je aardig wat laggy bullshit. Wat voor mij een reden was om met BF-games te stoppen. Dat en het feit dat Hardline voor mijn main-account maandenlang niet speelbaar was vanwege crashes (had iets met vriendenlijst te maken die ervoor zorgde dat na 30 sec ingame de game gewoon hing met 95% kans dat dat gebeurde).
Verder was levelution wel gaaf de eerste keer, maar daarna vooral een gimmick en irritant. Ook commanders waren eerder irritatie dan dat ze echt wat toevoegden (even een scan en je was gewoon genaaid, sneaky had geen zin meer). Hardline maakte het spawnsysteem ook nog eens erger door niet 3 maar 4 man op je te laten spawnen. Iets wat Rush helemaal de nek om draaide.
Als laatste hoop ik geen clusterfuck en slecht mapdesign meer tegen te komen ala Operation Metro of Operation Locker, maar dat zal wel ijdele hoop zijn (ze zijn helaas erg populair onder de no-skill spelers). En dan heb ik het dus vooral over maps waar je geforceerd wordt 1 van de 3 beperkte gangen te pakken om je objective te bereiken, wat gewoon enerzijds prijsschieten en anderzijds spawnkillen is. Niet mijn ding, doe mij maar vrijheid. Om nog niet te spreken over de te snelle time-to-kill van Hardline die het eigenlijk niet echt leuk maakt om te spelen omdat je geen kans hebt om een leuke killstreak op te zetten icm een aanvallende strategie.
Ik hoop dat ze van hun fouten geleerd hebben en van BF5 de eerste echte BF maken die vanaf launch geen grote gebreken kent en daarbij ook nog eens leuk is om te doen. Battlefront was eigenlijk de eerste die geen grote bugs kende bij launch (al was de balans een beetje fucked na een week of 2 plus het gebrek aan grote maps bracht veel negativiteit hoewel ik me met de kleine modi prima vermaakt heb). En als het dan ook nog eens op console wat beter wordt bijgehouden en men niet alleen luistert naar de grootste schreeuwers op hun fora, dan wordt het nog wat moois. En tuurlijk, het zal worden uitgemolken. En tuurlijk zal de SP weer afgekraakt worden (al heb ik me persoonlijk met BF3 en BF4 SP prima vermaakt), maar dat is allemaal bijzaak. Geef mij een "echte" battlefield/warzone en ik ben in mn nopjes. Gaan ze rare dingen doen of maken ze weer dezelfde fouten, dan is de kans zelfs aanwezig dat deze Battlefield veteraan de game aan zich voorbij laat gaan.