[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 52 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 114 Laatste
Acties:
  • 361.075 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:32
Hoezo zou je de VK 72.01 (K) willen spelen als de E-100 gebuffed word? Vind het ook vrij raar dat alle tanks zowat een gun depression buff krijgen..

T28
– Maximum speed forward changed from 18 km / h to 22 km / h :') :') :')
geef dat ding dan dezelfde speed buff als de prot.

VKB wordt qua armor generfed, nu ga ik sturdy armor voor de 260 nooit halen :| }:O

[ Voor 13% gewijzigd door Kepro op 27-01-2017 13:35 ]

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-10 13:06
p0st schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Haha ik las het vanmorgen al en dacht letterlijk; dit zal GJ wel niet grappig vinden _/-\o_
de tank was toch sowieso al slecht, nu die langzamer wordt gemaakt betekent het alleen maar dat je minder snel in je zijkant wordt gepenned door alles en iedereen :+ Elke keer als ik nu een vk zie ingame begin ik al een beetje te kwijlen, je hoeft er niet eens gold op te spammen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:24
Kepro schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:33:
Hoezo zou je de VK 72.01 (K) willen spelen als de E-100 gebuffed word? Vind het ook vrij raar dat alle tanks zowat een gun depression buff krijgen..
Omdat de VK K wat mij betreft vele malen beter is dan de E-hundo, juist omdat ie een stuk rapper is. De VK K is veel flexibeler in wat ie kan doen dan de E-2x50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-10 18:24
User schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:29:
http://www.mmowg.net/worl...-patchnotes-tank-changes/

9.17.1 patchnotes.

Ik ben in ieder geval flink salty over de VK K snelheid nerf.
Wat mij opvalt :

Tiger I
– Penetration of Pzgr 40 projectile for 8,8 cm Kw.K. 36 L/56 changed from 171 mm to 194 mm

Deze gun had toch altijd maar 132 pen, dit is toch die korte 88? of zijn dit de prem shells zeker?

Grille 15
– Reload time for 15 cm Pak L/63 changed from 16.5 to 18 sec.
– Depression of 15 cm Pak L/63 changed from -8 degrees to -7 degrees
– Maximum speed is changed back to 20 kph to 15 kph
– Engine power for Maybach NL 234 was changed from 900 hp to 850 hp

Oftewel Grille is langzamer op top speed maar gaat nog steeds keihard.....beter hadden ze top speed nerf kunnen doen |:(

Maus
– Front turret armor increased from 240 to 260 mm
– Bottom hull side armor increased from 80 to 140 mm
– Hull armor increased from 200 to 250 mm

Moar heat want maus is dus niet meer te pennen zonder 8)7

E 50
– Depression f all guns in both turrets changed from -5 degrees and -8 degrees

Zit hier ook de 10,5cm in? harde E50 buff

E 100
– Penetration of Pzgr 42 guns for 15 cm Kw.K. L / 38 changed from 235 mm to 246 mm

VK 45.02 (P) Ausf. B
– Lower plate armor reduced from 200 to 170 mm
– Hull side armor increased from 100 to 120 mm
– Removed vulnerable zones in the upper plate armor

Is dit een buff of nerf.... armor MM zegt me weinig op die VK als lfp te pennen is valt het mee.

VK 72.01 (K)
– Maximum speed forward changed from 43 km / h to 33 km / h

GG inderdaad, dat was nog het enige voordeel dat dat ding sneller was dan een E-100

@kepro ik kan dat ding met 252 pen niet pennen hoor lfp, frontal armor is best goed.

T95
– rotation speed running T95HVSS changed from 16 to 20
– rotation speed running T95HVSSM2 changed from 18 to 24
– Maximum speed forward changed from 13 km / h to 20 km / h
– Maximum reverse speed changed from 6 km / h to 10 km / h

T95 is nu wss god mod met 20 km/h, tank is gewoon zeker decent maar was te traag.

T110E5
– Armor at side of the roller is reduced from 254 to 76.2 mm.

Wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Trellelllellll ze buffen de e50. Meest op tank in de game had dat nodig ja. Het enige beetje skill dat nodig was in die tank is nu ook niet meer nodig, wp wg. Wp.

Ik vermoed dat ze de lowerplate en turret ook buffen voor de e50 met het hd model 8)

De e5 armour bij drivewheel is nu een stuk minder. Nu track je waarschijnlijk sneller met damage vermoed ik (nog meer ammoracks yeey)

En wat betreft de vk armour, die is frontaal ook goed. Maar de zijkant onder de turret is heel vaak heel makkelijk te raken, nog makkelijker dan de fv

[ Voor 37% gewijzigd door gotfurrr op 27-01-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
De E50 heeft toch al -8 depression? Niet over de frontplate maar aan de zijkanten. Buffen ze dat dan of...?
Panther
– Reload time for 7,5 cm Kw.K. L/100 for the second turret changed from 4.4 seconds up to 4 seconds.
– Recharge time gun 7,5 cm Kw.K. L / 100 in the first turret is changed from 4.6 to 4.2 seconds.
Dit is ook een nutteloze buff... Ben door die Panther lijn gegaan naar de E50M en god wat is die Panther 1 een kut tank. Meest hopeloze alpha damage op de top gun tenzij je derpgun wilt gaan spelen. Ik bedoel, de Cromwell op T6 heeft 135 dmg. En daar moet de Panther het op T7 ook mee doen. Altijd leuk als je een T9 tank 10-15 keer moet raken vanaf full health en zij jou slechts 2-3 keer :P.

Edit: Wat haat ik die Panther toch met een passie... Kan niet eens hits traden met een Tier 8 Light Tank.

[ Voor 6% gewijzigd door Propane op 27-01-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:03:
De E50 heeft toch al -8 depression? Niet over de frontplate maar aan de zijkanten. Buffen ze dat dan of...?

[...]

Dit is ook een nutteloze buff... Ben door die Panther lijn gegaan naar de E50M en god wat is die Panther 1 een kut tank. Meest hopeloze alpha damage op de top gun tenzij je derpgun wilt gaan spelen. Ik bedoel, de Cromwell op T6 heeft 135 dmg. En daar moet de Panther het op T7 ook mee doen. Altijd leuk als je een T9 tank 10-15 keer moet raken vanaf full health en zij jou slechts 2-3 keer :P.

Edit: Wat haat ik die Panther toch met een passie... Kan niet eens hits traden met een Tier 8 Light Tank.
Panther is wel heerlijk voor permatracken over grote afstand. Goede RoF i.c.m. accuracy en pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:06:
[...]

Panther is wel heerlijk voor permatracken over grote afstand. Goede RoF i.c.m. accuracy en pen.
Zegt ook wel wat als dat het enige goede is aan die tank :P. Damage buffje naar iets tussen de 160-180 met iets langere reload zou die tank gewoon een stuk beter maken zonder OP te worden. Ik bedoel, kom op... De Bulldog, same tier light tank heeft nog hogere alpha damage en rate of fire. Zo zonde.

[ Voor 10% gewijzigd door Propane op 27-01-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

User schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:29:
http://www.mmowg.net/worl...-patchnotes-tank-changes/

9.17.1 patchnotes.

Ik ben in ieder geval flink salty over de VK K snelheid nerf.
Maar op dat en de Grille na krijgt de GER lijn wel lekkere buffs. 194 standaard pen op Tier 6 :D

Propane schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:03:

De Panther is liefde. Ga je mond spoelen. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Edmin op 27-01-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:13

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het is weer even geleden voor mij, maar ik kan mij T67 en Hellcat exp niet gebruiken voor m'n T25 of wel?

[ Voor 5% gewijzigd door Mad-Matt op 27-01-2017 20:48 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mad-Matt schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:47:
Het is weer even geleden voor mij, maar ik kan mij T67 en Hellcat exp niet gebruiken voor m'n T25 of wel?
Nee. Tenminste, tenzij de dat overschot met gold omzet naar free XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ah ok jammer, Dit T25 is wel een enorm kut ding na een volledig geupgrade Hellcat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:46:
[...]

Never! Tank voor masochisten! :+ Ik heb het uitgehouden tot zo'n 50.000XP vandaag, denk dat ik de rest maar Free XP naar de Tiger II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

50k exp? alleen vandaag?
Damn, ik krijg maar zo'n 300-500 exp per ronde en ben premium. Ik doe iets fout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Dagje vrij vandaag dus paar uurtjes ingestopt met personal reserves ;) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:01

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het begon zo mooi met 5 wins, echter daarna ging het bergafwaarts. Na 17 potjes en een winrate van 35% ben ik maar gestopt... had ik eerder moet doen. :X

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRacer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-08 22:01
Heerlijk avondje. Heb even op mijn NA account gespeeld. Alleen Tier II... :) 7 potjes, 100% winrate en 4,5k wn8... hahahaha, zalig. Heb nu 40 wins uit 60 potjes... :P Wil alleen geen geld in dit account stoppen, zal dus lange grinds worden en de cijfertjes zullen ook wel zakken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:49
Mad-Matt schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:00:
Ah ok jammer, Dit T25 is wel een enorm kut ding na een volledig geupgrade Hellcat.
Wacht maar tot je bij de T28 prot. bent... Die T25/2 is nog best ok mee te spelen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 19:46
Propane schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:05:
[...]

Never! Tank voor masochisten! :+ Ik heb het uitgehouden tot zo'n 50.000XP vandaag, denk dat ik de rest maar Free XP naar de Tiger II.
Hoeveel battles heb jij dan wel niet gespeeld vandaag..? En was dat met een Personal Reserve aan of niet?

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Panzer VII en nieuwe VK K stats zijn bekend.

Eeeeeeeennnnn de Panzer VII en VK K zijn exact dezelfde tank alleen heeft de Panzer VII 550 alpha en iets andere gun stats. Voor de rest zijn ze exact hetzelfde.

YouTube: Часть 1 ★ ЖИР&...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
wsLy schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 01:47:
[...]

Hoeveel battles heb jij dan wel niet gespeeld vandaag..? En was dat met een Personal Reserve aan of niet?
Propane schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:17:
Dagje vrij vandaag dus paar uurtjes ingestopt met personal reserves ;) :P.
Had nog een aantal van die 100% extra XP reserves dus dan schiet het wel redelijk op, maar ik heb er dan ook wel redelijk wat uurtjes ingestopt gisteren. Je pakt dan toch al vrij gemakkelijk minstens 1000-1500XP per potje, plus daily double, en met de uitschieters van goede potjes die zo naar de 2500-3000 gaan. Ik heb eigenlijk geen tijd voor lange grinds normaal gesproken, vanwege werk, dus wilde dit zo snel mogelijk gedaan hebben.

Het ging ook best wel OK gisteren, zat een beetje mee. Zelfs de Ace Tanker in m'n E50M kunnen halen tussendoor, voornamelijk door spotting damage:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/wjwi2d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

User schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:26:
Panzer VII en nieuwe VK K stats zijn bekend.

Eeeeeeeennnnn de Panzer VII en VK K zijn exact dezelfde tank alleen heeft de Panzer VII 550 alpha en iets andere gun stats. Voor de rest zijn ze exact hetzelfde.

YouTube: Часть 1 ★ ЖИР&...
Cyka blyat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:46:
[...]

Maar op dat en de Grille na krijgt de GER lijn wel lekkere buffs. 194 standaard apcr pen op Tier 6 :D
O-)
De Panther is één van de tanks waarbij ik na de grind nog geen Ace gehaald heb, en absoluut geen behoefte heb om die alsnog te halen. Die tank heeft niets wat ik met mijn (beperkte) set aan skills kan gebruiken om een pot te carry-en. Groot, traag, geen camo, geen armor, geen alpha, meh rate of fire gezien de alpha, meh dpm, meh-ish gun depression. Doe mij maar de Comet, T-43 of T20 als tier 7 medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

OK, APCR. Nog steeds heul veul voor tier 6 :)
Gaius schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:06:

De Panther is één van de tanks waarbij ik na de grind nog geen Ace gehaald heb, en absoluut geen behoefte heb om die alsnog te halen. Die tank heeft niets wat ik met mijn (beperkte) set aan skills kan gebruiken om een pot te carry-en. Groot, traag, geen camo, geen armor, geen alpha, meh rate of fire gezien de alpha, meh dpm, meh-ish gun depression. Doe mij maar de Comet, T-43 of T20 als tier 7 medium.
Ik denk dat veel van die zaken echt in je hoogd zitten. De stats zijn prima:
http://tanks.gg/wot/compa...met.c:t-43.c:leo.c:t-34-1

[ Voor 88% gewijzigd door Edmin op 28-01-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Yes, mijn eerste Naydin's en Pool's :+
Had al eerder 10 en 11 kills gehad, maar toen was het nog Bölter's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Edmin schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:27:
OK, APCR. Nog steeds heul veul voor tier 6 :)

[...]

Ik denk dat veel van die zaken echt in je hoogd zitten. De stats zijn prima:
http://tanks.gg/wot/compa...met.c:t-43.c:leo.c:t-34-1
Wat je daar vooral kunt zien is dat de tank inderdaad groot, zwaar en lomp is. Beroerde mobiliteit. Minder camo dan bijvoorbeeld de Comet. Laagste alpha damage van allemaal. Lagere rate of fire dan de Comet, terwijl de Comet iets hoger alpha damage heeft.

OK, de armor kan af en toe iets bouncen als je top of mid tier bent, maar je bent een gigantisch doelwit vergeleken met de meeste andere mediums. Penetratie is top, maar daar heb je zo weinig aan met die lage alpha damage. Met de 8 graden depressie ga je niet echt snel ridgelines domineren, en je bent niet mobiel genoeg om te brawlen of even snel te peeken en terug te trekken. Dus sta je constant buiten cover om een beetje te kunnen blijven schieten. En dan zie je je hitpoints heeeeel snel dalen, tenzij je als een TD ergens achterin staat te snipen. Maar dan ben je weer een mooi doelwit voor arty omdat je zo'n gigantische medium tank bent :P.

Nee, die Panther doet eigenlijk niets goed. De Panther II ook niet echt, totdat je de 8,8 unlocked. En zelfs dan is je DPM nog lager dan die van de Comet. Maar vanaf daar kun je dan tenminste een tikje uitdelen die de vijand iets meer voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander0506_1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-10-2017
Ik had net een lekker potje met de E25 ik maakte een foutje waardoor ik dood ging. Er waren nog een t37, een one shot, een luchs, full hp, tegen een ikv 65, had 136 hp. En zij gingen beide dood. |:(
Replay: http://wotreplays.com/site/3294838#stats
EDIT: Heeft iemand nog tips voor de m5 stuart met APCR pen ik bijna niks, ook pen ik veel weinig op de achterkant.

[ Voor 21% gewijzigd door Alexander0506_1 op 28-01-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Alexander0506_1 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:38:
Ik had net een lekker potje met de E25 ik maakte een foutje waardoor ik dood ging. Er waren nog een t37, een one shot, een luchs, full hp, tegen een ikv 65, had 136 hp. En zij gingen beide dood. |:(
Replay: http://wotreplays.com/site/3294838#stats
EDIT: Heeft iemand nog tips voor de m5 stuart met APCR pen ik bijna niks, ook pen ik veel weinig op de achterkant.
Toen ik zelfs met apcr niets pende heb ik Free xp gebruikt om die tank te slippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het verbaasd mij echt hoe makkelijk een team geflanked kan worden, de meeste focussen met z'n allen op 1 kant van de map en laten de andere kant volledig open.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander0506_1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-10-2017
Kepro schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:45:
[...]

Toen ik zelfs met apcr niets pende heb ik Free xp gebruikt om die tank te slippen.
Oke, ik denk dat ik dat ook ga doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Alexander0506_1 op 28-01-2017 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
Te yolo
Te lucky
Geen gold spam

True unicum gameplay. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Andere mensen ook problemen met de EU servers op dit moment? Ik zie ze als online staan op de WOT website, maar ik kom er toch echt niet in (en krijg uberhaupt geen ping response).
Mad-Matt schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:41:
Het verbaasd mij echt hoe makkelijk een team geflanked kan worden, de meeste focussen met z'n allen op 1 kant van de map en laten de andere kant volledig open.
Dat is een vrij recente traditie, helaas. "Vroegah" (op z'n minst 2.5 jaar geleden) gebeurde de dat vrij weinig. Flanks werden beter beschermd, overall teamplay was beter dan dat het nu is. Mensen trokken zich terug als ze zagen dat er te veel tanks op één kant aanwezig waren enz.

Het punt is dat de lemmingtrain een betere manier is om een grotere kans te krijgen om de tegenstanders voor je op te rollen. Power in numbers. De exacte motivatie kan ik niet geven, maar wellicht dat missions een rol spelen in dit fenomeen aangezien veel daar van gaan over damage en kills, maar het winnen veelal een secundary achievement is. De andere reden is ongetwijfeld dat zulke pushes van Clanwars zijn komen overwaaien waar het veelal standaard is. Het spelletje wordt dan helaas erg simpel omdat het dan gaat om wie zo snel mogelijk een flank kan overrompelen, de gok nemende dat je vijand trager is op de andere flank dan jou OF recht tegenover je staat en het dan weer power in numbers wordt. Je motiveert teams dus om alle tanks bij elkaar te groeperen, want elke tank die besteed wordt aan het elders verdedigen is weer minder DPS/hitpoints in het geval van frontal clash van twee lemmingtrains. En tevens toch verloren als de vijand op de andere (bijna lege) flank pushed met hun lemmingtrain.

In plaats van een vrij dynamische speelstijl heb je dus nu de all-out-speelstijl van clanwars op public servers. Gelukkig zijn er maps waar dit gewoon niet goed werkt en krijg je de traditionelere speelstijl weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003

StarWing

Huh ?!?

Hier geen probleem om te connecteren

Page intentionally left blank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
majic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:23:

Het punt is dat de lemmingtrain een betere manier is om een grotere kans te krijgen om de tegenstanders voor je op te rollen. Power in numbers. De exacte motivatie kan ik niet geven, maar wellicht dat missions een rol spelen in dit fenomeen aangezien veel daar van gaan over damage en kills, maar het winnen veelal een secundary achievement is. De andere reden is ongetwijfeld dat zulke pushes van Clanwars zijn komen overwaaien waar het veelal standaard is. Het spelletje wordt dan helaas erg simpel omdat het dan gaat om wie zo snel mogelijk een flank kan overrompelen, de gok nemende dat je vijand trager is op de andere flank dan jou OF recht tegenover je staat en het dan weer power in numbers wordt. Je motiveert teams dus om alle tanks bij elkaar te groeperen, want elke tank die besteed wordt aan het elders verdedigen is weer minder DPS/hitpoints in het geval van frontal clash van twee lemmingtrains. En tevens toch verloren als de vijand op de andere (bijna lege) flank pushed met hun lemmingtrain.

In plaats van een vrij dynamische speelstijl heb je dus nu de all-out-speelstijl van clanwars op public servers. Gelukkig zijn er maps waar dit gewoon niet goed werkt en krijg je de traditionelere speelstijl weer terug.
The first and most important rule to observe...is to use our entire forces with the utmost energy. the second rule is to concentrate our power as much as possible against that section where the chief blows are to be delivered and to incur disadvantages elsewhere, so that our chances of success may increase at the decisive point. the third rule is never to waste time. unless important advantages are to be gained from hesitation, it is necessary to set to work at once. by this speed a hundred enemy measures are nipped in the bud, and public opinion is won most rapidly. finally, the fourth rule is to follow up our successes with the utmost energy. only pursuit of the beaten enemy gives the fruits of victory.
- Karl von Clausewitz

Ik heb wel eens gedacht, 'ik ga niet mee in de lemmingtrain want dan is de andere flank in gevaar' om daar vervolgens door 2-3 mediums in no-time uitgeschakeld te worden en dan heeft mijn eigen team 1 gun minder. Hoe stom een lemmingtrain soms ook is, ik kies er steeds vaker voor om mee te gaan of om in ieder geval rear-guard action te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zo eindelijk genoeg exp om upgrades te kopen voor de T25. Die nieuwe motor klinkt lekker zeg, gaat ook weer wat vlotter.
Alleen die reload speed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Rare MM soms ook... In een battletier 10 potje een IS-3 met 2 LTP platoonbuddy's EN dan krijgen de tegenstanders ook nog eens 1 tier 10 tank meer :+ In 4 minuten verloren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Volgens mij snap ik de Tiger II nog niet zo goed. Ik hoor en lees en zie dat die goed is in sidescrapen, maar zelfs 90mm gaat er bij mij doorheen onder een hoek van 60-65 graden... Ik zal wel iets verkeerd doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Het spel is goed stuk vandaag. 11 potten gespeeld, 11 gewonnen. Ook kwa WN8 gaan de potten best goed. Ik zal wel lief zijn geweest ofzo

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Propane schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:42:
Volgens mij snap ik de Tiger II nog niet zo goed. Ik hoor en lees en zie dat die goed is in sidescrapen, maar zelfs 90mm gaat er bij mij doorheen onder een hoek van 60-65 graden... Ik zal wel iets verkeerd doen :P.
80mm side armor. Neem je normalisatiehoek mee, dan moet je wel heel weinig pen hebben om er niet doorheen te komen. Sidescrapen doe je met autobounce angles. :)

edit:
hier heb je een mooi tabelletje:
http://worldoftanks.eu/en...k-academy-armour-angling/
Bij 60 graden (in de tabel is dat 30 graden) is je armor effectief 2x zo dik. Jouw 80mm is dan dus 160mm. De 90mm T15E2M2 gun van de Pershing heeft 190mm pen (+/- 25% RNG), dus daar ga je al.

[ Voor 23% gewijzigd door Edmin op 29-01-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Blijkbaar over angle ik dan, maar echt minder kan ook vaak moeilijk zonder de beroerde lower front plate bloot te geven. Dus hoe speel je de Tiger II dan het beste eigenlijk :P. Tweede linie heavy ofzo...

De T29 met nog minder side armor bounced makkelijker met sidescrapen, of misschien eten de tracks daar iets liever de hits op.

[ Voor 24% gewijzigd door Propane op 29-01-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
Propane schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:57:
Blijkbaar over angle ik dan, maar echt minder kan ook vaak moeilijk zonder de beroerde lower front plate bloot te geven. Dus hoe speel je de Tiger II dan het beste eigenlijk :P. Tweede linie heavy ofzo...

De T29 met nog minder side armor bounced makkelijker met sidescrapen, of misschien eten de tracks daar iets liever de hits op.
Ja de Tiger II moet je vooral op afstand houden.

De zijkant van een T29 is alleen maar tracks, maar bij de Tiger II zit er nog een heel stuk boven de tracks en daar zit in het midden ook nog eens de ammo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Is de E75 nog iets beter wat dat betreft of kan ik beter stoppen met de grind? Ik deed het voornamelijk omdat ik vanaf de Panther naar de Tiger II kon en dus niet een hele nieuwe lijn hoefde te grinden. Plus, reviews die het een sidescraping beast noemden :+. Maar een heavy die geen klappen kan vangen is geen lol aan voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De E75 is heerlijk. Misschien wel de beste tier9 heavy. Alleen de lange reload is wat problematisch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:27

Rianata

Have you played Atari today?

Tjonge jonge jonge, het heeft even geduurd maar daar is dan eindelijk HT12.4... *O*

Ik kan de Liberte aanraden voor de missie, al meerdere malen dichtbij geweest (dan wel weer 3K geschoten maar op een paar honderd HP niet genoeg gebounced en andersom):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y8oBHEK.jpg

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Echt, die matchmaker soms.... Mijn team krijgt 4 heavies op een city map met hoogste Tier 9. Tegenstander krijgt 8 heavies, 4 stuks Tier 10 waarvan twee E100's. #wargamingplease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Rianata schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:00:
Tjonge jonge jonge, het heeft even geduurd maar daar is dan eindelijk HT12.4... *O*

Ik kan de Liberte aanraden voor de missie, al meerdere malen dichtbij geweest (dan wel weer 3K geschoten maar op een paar honderd HP niet genoeg gebounced en andersom):

[afbeelding]
Jeetje hoeveel euro heb je uitgegeven voor WOT :o vijfmiljoen premium tanks :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

majic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:44:
[...]

Jeetje hoeveel euro heb je uitgegeven voor WOT :o vijfmiljoen premium tanks :D
Wee 't breed hef, löt 't breed hangen! :P

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik vroeg me eigenlijk af welke tanks voor jullie echt blijvertjes zijn in jullie garage? Op de tier 10 en premium tanks na natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 29-01-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertvdk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09-2020
TheBrut3 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:31:
Ik vroeg me eigenlijk af welke tanks voor jullie echt blijvertjes zijn in jullie garage? Op de tier 10 en premium tanks na natuurlijk.
USA
T-67
T-71
Bulldog
T-29

USSR
KV-2
IS-3
T-54
SU-100
Object 704

UK
Cromwell

FR
AMX 13 90

Duutsers
Ru 251
Tiger II

Lijst werd toch langer dan ik van tevoren had gedacht :)

Noobmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Hoe lang mag het lijstje worden?!?!

Tier 3: Panzer 1C
Tier 4: Luchs / Hetzer / SU-85B / Matilda / Pz.Sfl.IVb
Tier 5: KV-1 / T67 / ELC
Tier 6: KV-2 / T37 / Hellcat / M44 / Cromwell / FV304 / O-I
Tier 7: T29 / Tiger I / IS / SU-152 / Bulldog / T71
Tier 8: (alle lights) / IS-3 / ISU-152 / T32 / 110
Tier 9: E50 / Skoda T50 / E75 / VK 45.02B / Waffentrager Pz IV / T-54 / Obj. 430 II / ST-I / Object 704 / M46 Patton / T30 / WZ-111-1111-1-1111-1--111-11-11-1-1-1-1-1-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
Vrijwel elke duitse tank van tier 5 of hoger, de Cromwell, Centurion Mk.1, T67, T29, T-34-85, KV2, T-150, SU-152 en de AMX t12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tier 3: Panzer 1C / Marder II
Tier 4: Hetzer / Marder 38t / Matilda / Pz.Sfl.IVb / M8A1
Tier 5: T67 / Pz IV H / T-34 / Stug III ausf. G / M4 Sherman
Tier 6: KV-2 / T37 / Hellcat / M44 / Cromwell / T-34-85 / Nashorn / SU-100
Tier 7: T29 / Tiger I / IS / JagdPanther / Bulldog / Panther
Tier 8: (alle lights) / IS-3 / Tiger II / M26 Pershing / Borsig
Tier 9: E50 / E75 / T-54

Iki houd te veel tanks :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UiGMIDk0Uh3B1euuIR8DdfIH/thumb.jpg

Ach ja ik ben iig halverwege 8)7 Helaas gunde mijn team mij de laatste kill niet, reageerde compleet nergens op in chat. Ondanks best zijn pogingen om ze omver te rijden/te blocken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Mr_Size schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:32:
[afbeelding]

Ach ja ik ben iig halverwege 8)7 Helaas gunde mijn team mij de laatste kill niet, reageerde compleet nergens op in chat. Ondanks best zijn pogingen om ze omver te rijden/te blocken :+
Gaan we die pot nog terug zien op yt?

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Mr_Size schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:32:
Ouch, pijnlijk idd. Welke kant stond je, heavy brawlers plek of lafjes in een bosje op open plein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ik speel sowieso bijna geen T10 (Alleen voor mn missies en soms vrienden). Op volgorde van fun:

- S35CA
- KV-2
- Rhm-Borsig Waffentrager
- Bishop
- M7

De S35 CA is denk ik de coolste tank van het spelletje. Een gun die niet misstaat op een tier 8 tank, premium APCR shells die méér damage doen dan stock (330, 225 pen!). Een upper hull die heel erg bouncy is en een zeer redelijke camo rating, samen met een zeer redelijke gun depression. En natuurlijk zijn verborgen talent : Kan om (rechter) hoekjes kijken zoals geen één andere tank, wat veel voordeel kan hebben.

KV-2 : Behoeft geen uitleg, verder ook erg vermakelijk met de 107 als afwisseling voor de derp.

RHM-Borsig : Met de derp of de top tier gun een genot om te spelen. De derp geeft meer spelplezier maar minder voorspelbaarheid. Wanneer goed ingezet kan t' echter paniek en chaos veroorzaken bij een t8 tegenstander team, zeker als je wat royaler met HEAT rounds kunt gooien.

- Bishop. It's a TD! It's coming from the sky....is it an arty after all? 60mm all round armor en een gun die on the move en voor close combat TD-achtige prestaties geeft maken dit tankje erg leuk om mee te spelen. Shell arc is extreem (en daardoor moet je ook vaak een beetje semi frontlinen) maar het positieve is dat je over huizen kunt heenschieten waar andere arty niet komt. Leuk ding om beetje gekkigheid mee uit te halen, helaas traag maar verder niks dan lol mee gehad inclusief naar de enemy base rijden, arties zelf maar uitschakelen en de bijbehorende scout en td's zelf op short range afmaken 8)

- M7 : Een tank die welliswaar medium als stickertje heeft, maar waar we allemaal van weten dat het gewoon een light is. Heerlijk snel, goede gun en wil nog wel eens wat bouncen. Kan je erg leuke spelletjes mee spelen en komt het dichtste in de buurt van wat de T34 pre-nerf was. Circle rapen bestaat nog !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

majic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:08:
[...]
Ik speel sowieso bijna geen T10 (Alleen voor mn missies en soms vrienden). Op volgorde van fun:

- S35CA
- KV-2
- Rhm-Borsig Waffentrager
- Bishop
- M7
Kortom, sealclubber de luxe :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size
ElPaco schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:35:

Gaan we die pot nog terug zien op yt?
Neuh ws niet, is echt niet heel speciale gameplay.
Rianata schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:45:

Ouch, pijnlijk idd. Welke kant stond je, heavy brawlers plek of lafjes in een bosje op open plein?
Ben naar de killzone op K6 gegaan, vanaf oost spawn. Je kan daar heerlijk in een straatje staan en onder de brug schieten. En dan moet je de mazzel hebben dat de tegenstander goed doorrijdt, maar ook weer niet yolo-ed ;) Kon van dichtbij lekker veel T10 heavies farmen, dan gaat de dmg echt ziek hard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Rianata schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:33:
[...]

Kortom, sealclubber de luxe :+
Ik vind de fantasietanks van high tier gewoon niks, en bovendien vind ik de speelstijl ook veel minder leuk. Ik gedij in chaos 8) En vind het leuker om in een T7 match te komen met m'n S35 of een T8 met m'n KV-2, veel meer XP te behalen en een echte uitdaging :)

Ik speel ook veel T34/Lowe overigens, voor de cash maar vind dat zeker in een platoontje erg leuk. Zeker als het vs T8 is. De 9/10de tiers wordt ik niet zo warm van, ook niet als ik in een "op" tank speel (Had een E5, heb een Grille maar geniet echt niet van het spel zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
majic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:08:
[...]

- Bishop. It's a TD! It's coming from the sky....is it an arty after all? 60mm all round armor en een gun die on the move en voor close combat TD-achtige prestaties geeft maken dit tankje erg leuk om mee te spelen. Shell arc is extreem (en daardoor moet je ook vaak een beetje semi frontlinen) maar het positieve is dat je over huizen kunt heenschieten waar andere arty niet komt. Leuk ding om beetje gekkigheid mee uit te halen, helaas traag maar verder niks dan lol mee gehad inclusief naar de enemy base rijden, arties zelf maar uitschakelen en de bijbehorende scout en td's zelf op short range afmaken 8)
Die Bishop is inderdaad een heerlijk trol apparaat, onmogelijke lobjes met granaten, constant tracken/pinnen, dikke HT's stukje bij beetje slopen, iedereen vergist zich in de snelle reload, handmatig snipen is geen probleem, brawlen closed range is vaak insta kill, lower en mid tier bouncen regelmatig , prima cammo waarden en zelfs al rijdend schieten is een optie >:)

Nadeel is wel de snelheid, ca 1.5-2.0 sec flight time en beperkte arty range (499 meter)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tige
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-10 08:19
Nog bedankt voor de invite Rianata!
Ik speel onder de naam Selks, eind 2014 begonnen met spelen en inmiddels 14k battles verder.
Om gelijk aan te haken bij het gesprek, ik speel graag de Britse Medium lijn, maar ga wat meer focussen op de Russische Mediums en de komende Tier IX light tanks! Vooral de RU251 en de T-54 ltwt bevallen momenteel erg goed. d:)b

Selks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Ik speel nu voornamelijk Cent 1, T29 (wat een beest blijft dat), CDC, Skorpion G en de Bromwell. Ik dacht eerst dat ik vooral van wat tragere tanks met genoeg armour was, maar ik kan me steeds meer vermaken met de CDC en Britse mediums.

De premiums moeten me helpen genoeg credits te hebben om de 13 90 aan te kopen voordat die een T9 light wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door ElPaco op 30-01-2017 09:17 . Reden: Prems ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertvdk
majic schreef op maandag 30 januari 2017 @ 07:04:
[...]

De 9/10de tiers wordt ik niet zo warm van, ook niet als ik in een "op" tank speel (Had een E5, heb een Grille maar geniet echt niet van het spel zo).
Heb precies hetzelfde.
Heb gewoon geen geduld voor tier 9/10 battle's. Wordt in tegenstelling tot tier 6-8 veel te lang gecampt waardoor een battle veranderd in een statisch snipen. De meeste mappen zijn te klein voor tier 9/10 en arty van tier 8 en hoger zijn ongelooflijk bs.

Om dit laatste even te illustreren:

Gister even een rondje in mijn nieuwe T34/100 tier 7 med gespeeld op Lakeville.
Uiteraard zwaar lowtier, dus dan maar achterin hangen en snipen op de lights in het midden en de tanks in de stad. Na 5 minuten stond het 11 tegen 11 dus besloot om via het midden naar voren te rijden, want ik was nog vol HP en het enige wat hun team nog over had waren 2 artas en 2 TD's.
Kwam een SU 122 44 in het midden tegen, na een geraakte snapshot ga ik hull down en wordt na 6 seconden 'even' geclickt door hun Lorr arta.

Op zo'n moment ben je terecht blij dat de cross team chat niet meer werkt.
PS. Mijn muis en toetsenbord hebben wel de volle laag gekregen :+

Noobmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Bertvdk schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:08:
[...]
De meeste mappen zijn te klein voor tier 9/10 en arty van tier 8 en hoger zijn ongelooflijk bs.
Fixed it for you :P

Gisteren ging ik ook weer lekker met arty. Ge-oneshot in de IS3 door een t7 arty op sandriver (in de kloof op volle snelheid). In de t-54 en caer ook hits ruim boven de 1k mogen incasseren. Ook als een malle gefocussed op t6 door een 2mans platoon fv304s met xvm. Toen men eindelijk wist te raken was het met 2 hits binnen een seconde ook einde verhaal. (Wel goed door hun gespeeld trouwens, ze hadden flink gerelocate om wel een schot op me te hebben.)
Anderzijds wel weer een AP shell van een m40-43 gebounced met de zij/achterkant van de isu152 :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Laatst online: 13:13
Roozzz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Anderzijds wel weer een AP shell van een m40-43 gebounced met de zij/achterkant van de isu152 :+
Ja ik had gisteren ook zo zijn voor een tegenspoed. Maar met 65% winrate over 40 games en 1800 wn8 mag in niet klagen. Ik had werd gisteren ook een paar keer gewoon weggefocust in mijn charioteer. Maar mijn moment van de dag was wel een bounce van een HEAT shell van een e100 op mijn turret. Ik zat wel wat verbijstert achter mijn pc

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Tier 3 : boring
Tier 4: boring
Tier 5 : boring
Tier 6: boring
Tier 7 : boring
Tier 8 : Prems alleen voor credits te grinden, en T8 scouts en wat "oude" ESL tanks.
Tier 9 : Als ik iets zou moeten spelen voor de "fun" E50 / M46, momenteel alleen nog M46 in me garage.
Tier 10: M60 en de oude ongenerfde obj 268 *R.I.P. patch 7.5 - 8,6 :| 1ste T10 dus beetje sentimenteel en de 3 mans 140 yolo platoon 8)

Ik heb eigenlijk helemaal geen tanks die ik voor de fun speel, waarom zou ik tanks voor de fun spelen? :+ Je schiet er niets mee op. Ik speel voor progessie. Grinden en 3 marken is eigenlijk de enige reden waarom ik speel.

Momenteel bezig met de zweedse TD grind op T9, wat ik opzich ook best een leuke tank vindt om te spelen, maar ik zal hem niet in me garage houden. En de Kravagn te 3 marken, maar die staat even op een laag pitje wegens "triggerness ziekte" 1 potje in dat ding en je hebt insta rage mode |:(

Gisteren dan eens sinds lange tijd T62-A voor de "semi-fun" gespeeld maar meer om wat crew te trainen, dubbel RR overal doorheen rijden te veel spotting damage gedaan en te weinig damage 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertvdk
Haha bedankt :+

WoT zal wel nooit deze class gaan verwijderen of kapot nerven, ondanks dat dit enorm veel zal verbeteren...

[ Voor 67% gewijzigd door Bertvdk op 30-01-2017 11:19 ]

Noobmeter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
jantje 2 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Tier 3 : boring
Tier 4: boring
Tier 5 : boring
Tier 6: boring
Tier 7 : boring
Tier 8 : Prems alleen voor credits te grinden, en T8 scouts en wat "oude" ESL tanks.
Tier 9 : Als ik iets zou moeten spelen voor de "fun" E50 / M46, momenteel alleen nog M46 in me garage.
Tier 10: M60 en de oude ongenerfde obj 268 *R.I.P. patch 7.5 - 8,6 :| 1ste T10 dus beetje sentimenteel en de 3 mans 140 yolo platoon 8)

Ik heb eigenlijk helemaal geen tanks die ik voor de fun speel, waarom zou ik tanks voor de fun spelen? :+ Je schiet er niets mee op. Ik speel voor progessie. Grinden en 3 marken is eigenlijk de enige reden waarom ik speel.

Momenteel bezig met de zweedse TD grind op T9, wat ik opzich ook best een leuke tank vindt om te spelen, maar ik zal hem niet in me garage houden. En de Kravagn te 3 marken, maar die staat even op een laag pitje wegens "triggerness ziekte" 1 potje in dat ding en je hebt insta rage mode |:(

Gisteren dan eens sinds lange tijd T62-A voor de "semi-fun" gespeeld maar meer om wat crew te trainen, dubbel RR overal doorheen rijden te veel spotting damage gedaan en te weinig damage 8)7.
Sommige tier ix's zijn vooral leuk omdat ze vreselijk op zijn, maar na een paar games is dat ook weer te saai en te zielig.

Tanks op lagere tiers gebruik ik eigenlijk alleen om sh mee te spelen of om (bijna)full gold crews in te trainen (6 en 8 prems dus).

Voor mij was lang de fun in de game om zo'n hoog mogelijke wn8 te halen. Inmiddels is dat tier x 3 marken, wat lastiger is dan hoge wn8 recents te farmen imho. Geen idee wat je nog moet doen als je die zoals jij allemaal al bijna hebt :+

Verder irriteer ik me mateloos aan unicum platoongenoten waardoor je idiote routes moet nemen om nog maar een beetje damage bij elkaar te kunnen klikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
jantje 2 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:11:
Ik heb eigenlijk helemaal geen tanks die ik voor de fun speel, waarom zou ik tanks voor de fun spelen? :+
Omdat sommige mensen daadwerkelijk gamen voor de fun, om er lol in te hebben :+ Eyeopener? :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jantje 2
TheBrut3 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:43:
[...]

Omdat sommige mensen daadwerkelijk gamen voor de fun, om er lol in te hebben :+ Eyeopener? :9
Ja dat hoor ik wel vaker van mensen die spelen voor de fun? Maar wat is dan de fun die je hebt in WoT als je zomaar speelt? Fun in WoT is zo'n relatief begrip dat iedereen zijn eigen definitie er van heeft.

Voor mij is de fun een doel te hebben om met een bepaalde tank te spelen. Het is of een hogere tank vrij te spelen of door een zo goed mogelijke pot te hebben en marks te halen of een ace tanker. Ik denk dat iedereen dit toch wel heeft, iedereen wel toch een goede game spelen? Waarom pak je een bepaalde tank? Omdat je dat een goede tank vindt en je er goede games mee kan hebben, dat is de rede waarom mensen T67 spelen of de E-50.

Een KV-2 of T49 is meer voor de lolz, door de bs RNG en de oneshots net zoals de 183 niet omdat het goede tanks zijn, dat kan ik allemaal best begrijpen.

Ik snap dat als je 's avond van het werk ed. thuis komt lekker ff een paar potjes wil knallen en dat het dan niet altijd hoeft te gaan om goede stats of dergelijke en dat je af en toe eens keer,zeker met een platoontje iets wil yoloen ed. Maar uiteindelijk zal iedereen wel een gevoel van progessie willen hebben, net zo goed als iedereen kan ragen om slechte RNG, de één wat meer dan de ander ( Voelt zich niet aangesproken :z )

Maar waarom gebruiken mensen dan vaak i pley for fun als excuus voor domme dingen? Ik neem aan dat niemand de game opstart om gewoon weer eens lekker z'n team te zieken of te verliezen. Cappen in de 1ste minuut is toch niet fun? Suiciden op een unicum is toch niet fun? 1 schot damage doen en doodgaan is toch niet fun? 10 minuten achterin een bosje zitten en niets doen is toch niet fun? ( ik heb sowieso respect dat mensen een hele avond keer op keer 10 minuten achterin een bosje kunnen hangen en totaal niets klaar spelen, je leven moet wel heel saai zijn dat je dit ook daadwerkelijk volhoudt dag in dag uit :+ )

Ik ben best wel benieuwd naar de "fun" die de (below) average spelers uit deze game halen, wat is hun drijfveer om WoT elke dag weer op te starten? Net zo goed als waarom ze XVM gebruiken, wordt je niet depressief als je elke keer dat je op tab drukt weer allemaal rode/oranje cijfers zit?

#no hate post, maar ik ben serieus benieuwd aangezien het voor mij lastig voor te stellen is dat dat ook fun is.
gotfurrr schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:15:
[...]

Verder irriteer ik me mateloos aan unicum platoongenoten waardoor je idiote routes moet nemen om nog maar een beetje damage bij elkaar te kunnen klikken :+
Haha ja het waren wel wat rare walk overs inderdaad, teams die gewoon hele flanks links lieten liggen. Ik ging zelf nog arty voor je spelen zodat je meer damage kon doen, maarja dat mocht ook niet helpen :+.

[ Voor 8% gewijzigd door jantje 2 op 30-01-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:14
Mijn defenitie fun is om een goed pot neer te zetten en hopelijk daardoor ook een hoge WN8. Helaas heb ik nog teveel slechte potten en dat gecombineerd met goed potten van zo'n 4000 WN8. Hierdoor blijf ik hangen zo rond 913 WN8. Maar de fun potjes zijn dan toch wel een goede pot in de IS7 waar je maximaal kan bouncen en genoeg schade kan doen om het team te helpen.

Het voelt ook heerlijk om in je light zo'n beetje het hele team kan spotten en daardoor veel spotting damage kan doen, qua WN8 niet super maar geeft wel voldoening om 10+ tanks te kunnen spotten.

Echt fun zijn de KV-2 of OI, af en toe een tank one shotten. Maar ook dat gaat vervelen als het te vaak lukt.

[ Voor 0% gewijzigd door StugIII op 30-01-2017 15:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 13:18
jantje 2 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:00:
[...]

Ja dat hoor ik wel vaker van mensen die spelen voor de fun? Maar wat is dan de fun die je hebt in WoT als je zomaar speelt? Fun in WoT is zo'n relatief begrip dat iedereen zijn eigen definitie er van heeft.

Voor mij is de fun een doel te hebben om met een bepaalde tank te spelen. Het is of een hogere tank vrij te spelen of door een zo goed mogelijke pot te hebben en marks te halen of een ace tanker. Ik denk dat iedereen dit toch wel heeft, iedereen wel toch een goede game spelen? Waarom pak je een bepaalde tank? Omdat je dat een goede tank vindt en je er goede games mee kan hebben, dat is de rede waarom mensen T67 spelen of de E-50.

Een KV-2 of T49 is meer voor de lolz, door de bs RNG en de oneshots net zoals de 183 niet omdat het goede tanks zijn, dat kan ik allemaal best begrijpen.

Ik snap dat als je 's avond van het werk ed. thuis komt lekker ff een paar potjes wil knallen en dat het dan niet altijd hoeft te gaan om goede stats of dergelijke en dat je af en toe eens keer,zeker met een platoontje iets wil yoloen ed. Maar uiteindelijk zal iedereen wel een gevoel van progessie willen hebben, net zo goed als iedereen kan ragen om slechte RNG, de één wat meer dan de ander ( Voelt zich niet aangesproken :z )

Maar waarom gebruiken mensen dan vaak i pley for fun als excuus voor domme dingen? Ik neem aan dat niemand de game opstart om gewoon weer eens lekker z'n team te zieken of te verliezen. Cappen in de 1ste minuut is toch niet fun? Suiciden op een unicum is toch niet fun? 1 schot damage doen en doodgaan is toch niet fun? 10 minuten achterin een bosje zitten en niets doen is toch niet fun? ( ik heb sowieso respect dat mensen een hele avond keer op keer 10 minuten achterin een bosje kunnen hangen en totaal niets klaar spelen, je leven moet wel heel saai zijn dat je dit ook daadwerkelijk volhoudt dag in dag uit :+ )

Ik ben best wel benieuwd naar de "fun" die de (below) average spelers uit deze game halen, wat is hun drijfveer om WoT elke dag weer op te starten? Net zo goed als waarom ze XVM gebruiken, wordt je niet depressief als je elke keer dat je op tab drukt weer allemaal rode/oranje cijfers zit?

#no hate post, maar ik ben serieus benieuwd aangezien het voor mij lastig voor te stellen is dat dat ook fun is.
Bovenstaande is voor vele mensen fun denk ik (incl mezelf)
Niet tegenstaande dat ik ook graag goede potten neerzet.
Als ik dan eens echt voor damage ga verwijten ze me voor campende noob gezien ik mij zeker in het begin van de pot niet full yolo naar voor rij...

Ieder zijn ding zou ik zeggen...

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Gesproken over suiciden op een unicum; dat ben ik nog lang niet, maar zojuist werd ik op Ruinberg in de Skoda t25 na 2 minuten in de game "gehaald" door 2 kv3's in platoon. Ik stond vrolijk wat naar het midden te schieten vanaf het veld aan de south spawn kant. Men peakt eerst een keer over de ridge en rijdt vervolgens gewoon domweg over de rand heen, negeren alles dat op ze schiet en knallen mij af. 2-3 seconden later zijn ze beide weggeschoten door alles wat nog stond. GG.
Ik snap dat niet, waarom ga je in godsnaam als toptier (geel) een bottom tier (smurf) halen op een plek waarvan je weet dat je doodgaat. Ze hadden zo veel meer impact kunnen hebben als ze zoiets niet doen. Het is nou niet dat ik nou een dusdanige impact zou gaan hebben op de game.

Anyway, voor mij zit de fun in simpelweg goede potjes spelen en mezelf daarin te verbeteren. Ik ben niet zo van het die-hard grinden, maar het unlocken van nieuwe tanks is ook altijd mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-10 16:03
Ik speel eigenlijk liever tier 5-8 dan 9 en 10.

Mijn favoriete 'blijvertjes':

Tier 3: BT-7 Artillery (je moet geduld hebben, maar een derp van ~170 dmg op een tank die 70 rijdt is geweldig)
Tier 4: Matilda, Luchs
Tier 5: M4 met 105mm derp, Crusader voor sommige light tank missies (voordeel: je wordt niet als light gematched) en de Leopard
Tier 6: KV-2, AMX-12t (geweldig met goeie camo), VK28.01 met 105mm en FV304
Tier 7: T29 beste tank 'tier for tier'
Tier 8: T32 omdat het kan en de IS-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik hou de Tiger II maar even voor gezien. Af en toe een uitschieter waar je top tier bent en voor de verandering alles bounced, maar verder kan die veel te slecht tegen klappen, geen lol aan in een heavy. Ik bedoel, traagheid OK. Beetje matige alpha, OK. Maar geef me dan een beetje fatsoenlijke armor zodat ik nog steeds een heavy kan zijn. De upper front plate is prima, de tweede turret is prima, maar de side armor en lower front plates zijn zacht als boter :(.

Ga wel weer lekker hull-down beast bounce mode in de T29 :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tsja, als je de Panther al niet beheerst...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:25:

Oy, ik heb hem wel netje ge-aced hoor 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Panther Master Race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:25:

Nou, de Tiger II was beter te doen dan de Panther. Die heeft tenminste alpha. Al is de Tiger II ook zo'n tank die ik niet ge-aced heb, en ook geen behoefte aan heb om te halen voorlopig. :)
boohiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik voel een 2vs2 coming up, twee Panthers tegen onze Tier 7 tanks naar keuze :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreezjie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 16:03
Propane schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:38:
Ik voel een 2vs2 coming up, twee Panthers tegen onze Tier 7 tanks naar keuze :P.
Be careful what you wish for :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Full yolo ftw.
Arme Panthers... mijn favoriete exp pinatas... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kepro
Wat een haat naar de panter. Vind het zelf 1 van de betere tier 7 meds. Overigens ook eens van de meest sexy tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Haha, ik heb de onderbouwing voor mijn haat een paar pagina's terug al gegeven :P. Denk dat het minder logisch is om van die tank te houden dan hem te haten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is natuurlijk niet gezegd welke Panther hé. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:47
https://thearmoredpatrol....-t110e5-new-armor-values/

Wat denken we hiervan? ik zie nog steeds een rode streep midden op de t110E5 cuppola, dus nog steeds een onbetrouwbare weakspot? Verder snap ik nu pas waarom moneyshots op het drivewheel niet lukten, die HD armor is belachelijk...

Op het voorzien van de sumo tank van nog meer flat armor ga ik niet eens in, men wil maximale heat spam schijnbaar, zie ook Maus buff...

[ Voor 12% gewijzigd door _Anvil_ op 31-01-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Voor of na de buff, als ik een maus of type tegenkwam was het toch meteen heat laden. Zal dus weinig veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje 2
Kepro schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:56:
Voor of na de buff, als ik een maus of type tegenkwam was het toch meteen heat laden. Zal dus weinig veranderen.
scrub.... l2aim you suck at WoT get gud }:O al die heat spammers verpesten de game. Kan ook nooit lekker een heavy tank spelen, altijd gaan ze gelijk maar heat schieten op me |:(

Maus bounced nu ook reliable heat shells als je goed angled, alleen T10 TD heat is niet te bouncen.

[ Voor 11% gewijzigd door jantje 2 op 31-01-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verademing die eerste 120mm gun op de M103. Er valt nu tenminste iets te pennen zonder gold. En de M103 is nog verassend bouncy ook ondanks zijn bijna niet te missen lower plate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:33:
En de M103 is nog verassend bouncy ook ondanks zijn bijna niet te missen lower plate.
En wat dacht je van zijn joekel van een cupola... nee, niet echt een heavy om vooraan mee te brawlen.

Overigens, ik lees net dat:

"First public test of 9.17.1 is expected to come out on 2nd February, if everything goes okay. The release of the patch should be in the 2nd half of February." Bron: https://thearmoredpatrol....9-17-1-test-release-date/

Mensen die nog snel willen grinden om straks gratis tier 9 Duitse heavies te bemachtigen hebben nog even tijd 8)

Voorlopige patchnotes van supertest: https://thearmoredpatrol....ertest-9-17-1-patchnotes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rianata schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:10:
[...]

En wat dacht je van zijn joekel van een cupola... nee, niet echt een heavy om vooraan mee te brawlen.

Overigens, ik lees net dat:

"First public test of 9.17.1 is expected to come out on 2nd February, if everything goes okay. The release of the patch should be in the 2nd half of February." Bron: https://thearmoredpatrol....9-17-1-test-release-date/

Mensen die nog snel willen grinden om straks gratis tier 9 Duitse heavies te bemachtigen hebben nog even tijd 8)

Voorlopige patchnotes van supertest: https://thearmoredpatrol....ertest-9-17-1-patchnotes/
Heb er vandaag wel even heerlijk mee gebrawled in de eerste linie (weliswaar top tier). Maar ja als alle tegenstanders gewoon rechtdoor het hoekje om komen peaken is het niet al te moeilijk om die gun te laten werken.

Heb nu enkel nog de eerste 120mm gun unlocked ben heel benieuwd hoe dat ding is wanneer hij full ge-upgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 19:46
Ik vraag mij echt af wat er aan de hand is met de teams, ik heb nu al meer dan een week niks anders dan complete schijt teams. Niemand lijkt te weten wat ze aan het doen zijn, niemand lijkt te weten hoe ze de vijand moeten damagen... Vandaag weer meerdere tier 10 battles gehad die we met 3-15 verliezen omdat onze tier 10's gewoon te dom zijn om hun eigen naam correct te kunnen schrijven, als ze al instaat zijn om überhaupt te kunnen schrijven. Het is gewoon te triest voor woorden hoe slecht deze mensen zijn, het ergste ervan is dat ik en soms mijn platoongenoten (als ik in platoon zit) hier gewoon de dupe van zijn... teams die binnen 2 minuten gewoon dood zijn gegaan zonder iets te doen, dan kun je nog zo goed zijn maar dan verlies te gewoon.

Lijkt wel alsof er een vakantie of een of andere retarded x5 special bezig is die de grootste shitlords weer tevoorschijn laat komen.

/rant

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een dingetje blijft het ook die KV-1S. 5 schoten, 5 kills. KV-1Shot.

Over fun-tanks gesproken zeg.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:21:
Wat een dingetje blijft het ook die KV-1S. 5 schoten, 5 kills. KV-1Shot.

Over fun-tanks gesproken zeg.
Ik heb tegenwoordig ook wel lol in de Pz IVH. Vroegah doorheen gegrind en vond er weinig aan, maar snap het spelletje nu wat beter en het gaat dus ook een stuk beter. Gister ook weer zo'n moment: "Goh, hoeveel hp zou zo'n full hp Ikv 103 hebben? Ach, heb HEAT geladen, we gaan het zo zien." *BLAM* "ah, 350 dus". :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gaius schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:14:
[...]

Ik heb tegenwoordig ook wel lol in de Pz IVH. Vroegah doorheen gegrind en vond er weinig aan, maar snap het spelletje nu wat beter en het gaat dus ook een stuk beter. Gister ook weer zo'n moment: "Goh, hoeveel hp zou zo'n full hp Ikv 103 hebben? Ach, heb HEAT geladen, we gaan het zo zien." *BLAM* "ah, 350 dus". :+
Pro-tip: zet in de settings de interface zo dat je niet het % HP van de vijand ziet, maar het exacte aantal. Dat kan je enorm helpen in doel- en munitiekeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Edmin schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:21:
[...]

Pro-tip: zet in de settings de interface zo dat je niet het % HP van de vijand ziet, maar het exacte aantal. Dat kan je enorm helpen in doel- en munitiekeuze.
Dit.
Óf even de alt-toets ingedrukt houden als je de hitpoints wilt weten. Somehow heb ik in het algemeen liever % (anders te druk ofzo), maar je komt regelmatig situaties tegen waar je het toch exact wilt weten. Dan is dit een prima oplossing.

In ander nieuws, van de week eindelijk de 2e Mark of de Caer gehaald. Met een serie van minimaal 3k dmg per game schieten ging dat snel genoeg. Maar wat een hopeloze heavy is dit eigenlijk. Je bent eigenlijk veroordeeld tot second line support en het voelt altijd alsof je een tier lager bent. Iedere hit die je tegen krijgt doet module dmg of raakt je crew...
Anyway als je een beetje gewend bent aan de speelstijl en kan leven met het gebrek aan carry-potential is ie eigenlijk best redelijk om te spelen. Dit vooral door de uitstekende gun, weakspots raken is geen enkel probleem, en turret, hulldown is ie verrassend bouncy.

De Ace laat nog op zich wachten, maar met nog 50k te gaan richting de conqueror komt dat vast nog wel. Bizar eigenlijk: normaal heb ik allang een ace gehaald tegen de tijd dat ik de 1e mark haal. Ik vermoed dat dit vooral komt doordat de dmg altijd op afstand gedaan wordt en je dus gewoon minder xp krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-10 13:08
Gaius schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:13:
[...]

Nou, de Tiger II was beter te doen dan de Panther. Die heeft tenminste alpha. Al is de Tiger II ook zo'n tank die ik niet ge-aced heb, en ook geen behoefte aan heb om te halen voorlopig. :)

[...]

[afbeelding]

Op papier heeft de Tiger 2 een degelijke alpha.
In de praktijk is mijn ervaring dat ik blij moet zijn als ik een keer de average alpha haal :(
Kost dan meer credits dan dat het oplevert.
Daarom heb ik hem al een hele tijd laten staan, terwijl ik het toch een heel fijne tank vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
wsLy schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:35:
Ik vraag mij echt af wat er aan de hand is met de teams, ik heb nu al meer dan een week niks anders dan complete schijt teams. Niemand lijkt te weten wat ze aan het doen zijn, niemand lijkt te weten hoe ze de vijand moeten damagen... Vandaag weer meerdere tier 10 battles gehad die we met 3-15 verliezen omdat onze tier 10's gewoon te dom zijn om hun eigen naam correct te kunnen schrijven, als ze al instaat zijn om überhaupt te kunnen schrijven. Het is gewoon te triest voor woorden hoe slecht deze mensen zijn, het ergste ervan is dat ik en soms mijn platoongenoten (als ik in platoon zit) hier gewoon de dupe van zijn... teams die binnen 2 minuten gewoon dood zijn gegaan zonder iets te doen, dan kun je nog zo goed zijn maar dan verlies te gewoon.

Lijkt wel alsof er een vakantie of een of andere retarded x5 special bezig is die de grootste shitlords weer tevoorschijn laat komen.

/rant
soms heb je gewoon pech met je teams en verlies je uberhard, gisteren nog een 0-15 game mogen meemaken. maar andersom vind ik het net zo erg, aangezien winrate me op dit moment weinig interesseert.

Af en toe wordt je gewoon zo hard genaaid door de MM, dan weet je al in de countdown dat de kans 90% is dat het een loss wordt en soms weet je al bijna zeker dat de game een vervelende fase gaat krijgen omdat er bijvoorbeeld 23923892382332 td's in de game zitten die allemaal ergens in een bosje tegen de redline staan te fappen.

De laatste weken (als ik solo speel) kijk ik gewoon waar ik de meeste hp verwacht van de tegenstander en/of waar ik lagere tiers kan verwachten, daar rij ik dan meestal naar toe of kies een positie waar ik ze kan raken en dan is het gewoon een kwestie van klikken en genoeg hp bewaren voor eventuele endgame cleanup. Maarja, meestal rij ik als een retard rond en klik maar een beetje random op tanks O-)

Daarmee wil ik alleen zeggen dat je in elke game wel wat damage kan farmen en in sommige games gewoon niet omdat de MM je naait. Maar over meer dan een paar games is de factor toch meestal je eigen spel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:00
Hallo mensen,

Ik lees hier ook even mee voor de nodige tips. Een paar weken geleden ben ik begonnen met WOT maar ben nog super slecht :)
http://www.noobmeter.com/player/eu/Mario_Visser/542693005/

Grootste valkuil voor mij is dat ik te ongeduldig ben en dan zonder (goed) te kijken het battlefield in rij :P

Ik speel regelmatig samen met mijn broertje, die probeert het me een beetje te leren, maar ik ben hardleers haha
http://www.noobmeter.com/player/eu/bereklauw/501786989/

Momenteel heb ik 2 Tier 5 tanks. de Kv-1 en de M4. ben nog op zoek naar een volgende :)

www.mariovisser.com

Pagina: 1 ... 75 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is ook een console topic: ~~~~~~~[MMO] World of tanks topic (PS4 en XBOX).