Gadgeteer schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:06:
[...]
Als je niet blijft spelen, weet je niet of / wanneer WG er weer een leuke game van maakt
PS! wat is er nu niet leuk aan? Het speelt anders dan men gewend is maar dat geldt toch ook voor de starters en de mensen met infinite noob status (zoals ik)?
Naarmate je beter wordt in het spel ga je merken hoeveel zaken buiten je invloed liggen waardoor je vaak dingen niet kan bepalen zoals je zou willen. En daaarnaast is de perceptie tussen de goede en slechte spelers anders. Voor mij is een 2,5k damage game in een T9 med onwijs slecht en frusterend terwijl een slechte speler hier onwijs blij mee is. Voor mij is een 3,7k game mijn average en voor een slechte speler een monster pot.
Accucary wordt momenteel alleen negatief beinvloed door RNG van 0 naar -25% en penetration kan ook varieren van -25% naar + 25% hezelfde geldt voor de damage die je doet. Bijvoorbeeld de gun van de E5
Min roll pen 193 high roll pen 322
Min roll damage 300 high roll damage 500
Dat betekent dat als je pech hebt je een T8 tank frontaal niet kan pennen terwijl je aimed op de weakspot ( bijvoorbeeld angled ufp van een IS3. En met je damage kan het zijn dat een 340-360hp target die eigenlijk in 70% van de gevallen oneshot is alsnog overleefd.
Door al deze random dingen is heel het schieten heel moeilijk te bepalen en kan je hierin niet de invloed uitoefenen die je wilt. Waarom denk je dat alle 5k WN8 spelers als decha/x3n4 full heat schieten? Om die onzin RNG tegen te gaan, niet omdat ze niet weten hoe ze moeten mikken.
Het enige waarvoor je skill nut heeft in deze game is map aweneress en inschattingsvermogen. Echter worden de meeste maps zo gemaakt dat het een brawlfest is gemaakt voor mensen zonder hersens. Zodat dit stukje steeds meer wordt tegengegaan en alles wat overblijft het random schieten op elkaar is.
En dan hebben we daarna nog een counter voor goede spelers, arties. Iets wat dynamische gameplay tegengaat en zoveel RNG brengt dat je soms na 1 schot al game over bent ( crew / module damage )
XVM heeft hier natuurlijk ook zijn steentje in bijgedragen, door het verschil te laten zien.
Het spel is en blijft leuk om te spelen, als ik een goede avond heb haal ik onwijs veel plezier uit het tactische stukje van dit spel wat echt diep zit. Maar ik kan me ook onwijs frustreren aan schijt RNG waardoor ik niet de games kan hebben die ik wil hebben. En pak daarbij nog een paar annoying xvm hoertjes in arty en je avond is al snel verpest.
[
Voor 5% gewijzigd door
jantje 2 op 08-07-2016 15:47
]