[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 52 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 114 Laatste
Acties:
  • 361.040 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 13:03
gotfurrr schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:20:
[...]

Nou 3k average op een tier 10 med is te doen, maar in een reeks waarbij je elke game netjes 3k+ moet doen ipv af en toe een 1k/2k game afwisselen met 5k/4k games is het wel lastiger imho
Naja als ik geen 3k schiet in me t9 ben ik al teleurgesteld en als dat 2x achter elkaar gebeurd wil ik al ALT +f4en 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
User schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:28:
Size, waarom mix je Engels en Nederlands in de titel?
Voel je vrij om te vertalen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 12:04
jantje 2 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:38:
[...]

Naja als ik geen 3k schiet in me t9 ben ik al teleurgesteld en als dat 2x achter elkaar gebeurd wil ik al ALT +f4en 8)7
reality check >:) :

mijn tier X stats:
obj140 3070dpg 3120wn8
t62a 3031dpg 3275wn8
t50/51 3392dpg 3477wn8
m48 3337dpg 3831wn8
stb1 3069dpg 2992wn8
bc 3042dpg 3054wn8
907 3169dpg 3131wn8

Dat wil dus zeggen dat je echt 3k+ wn8 moet spelen om rond de 3k average damage per game te zitten.

hoe het bij mij vaak gaat, 0dmg, 1200dmg, 2300dmg, 2300dmg, 8k dmg, 5k dmg etc. wat jij je niet kan voorstellen is dat mensen ook de 0-2k dmg games hebben, en 99,9999% van de wotspelers hebben die wel in meer of mindere mate.

just saying ;)

overigens ben ik het met je eens dat 3k damage op tier IX en X niet indrukwekkend is, en ook ik baal van 3k damage games. maar gemiddeld gezien is het best wel goed. edit: maar in een reeks is het dus best lastig voor de meeste spelers, gelet op het feit dat "wij" met de hoge damage games de mindere games compenseren en dus minder consistent zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door gotfurrr op 25-05-2016 13:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 22:29

p0st

Dutch Reefer

Update v2 van p0st_m0ds voor 9.15

Forum Link
Directe Link

* Damage log fix
* Icoontjes fix

[ Voor 38% gewijzigd door p0st op 25-05-2016 18:21 ]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Chapeau dat je dit mod pack blijft onderhouden ook al denk ik dat je niet vaak meer speelt. Thanks! :)

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

"Het internet"/T.net vind het blijkbaar nodig om het streepje aan het einde van de URL niet mee te nemen .. sigh..

Fixed!

[ Voor 5% gewijzigd door p0st op 25-05-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
gotfurrr schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:46:
[...]

reality check >:) :

mijn tier X stats:
obj140 3070dpg 3120wn8
t62a 3031dpg 3275wn8
t50/51 3392dpg 3477wn8
m48 3337dpg 3831wn8
stb1 3069dpg 2992wn8
bc 3042dpg 3054wn8
907 3169dpg 3131wn8

Dat wil dus zeggen dat je echt 3k+ wn8 moet spelen om rond de 3k average damage per game te zitten.

hoe het bij mij vaak gaat, 0dmg, 1200dmg, 2300dmg, 2300dmg, 8k dmg, 5k dmg etc. wat jij je niet kan voorstellen is dat mensen ook de 0-2k dmg games hebben, en 99,9999% van de wotspelers hebben die wel in meer of mindere mate.

just saying ;)

overigens ben ik het met je eens dat 3k damage op tier IX en X niet indrukwekkend is, en ook ik baal van 3k damage games. maar gemiddeld gezien is het best wel goed.
Het ging ook niet zozeer over het feit dat andere mensen er moeite mee hebben, dat begrijp ik best( naja tot in zekere hoogte :+ ) maar het was meer tegen user bedoeld >:)

Ja ik ben, als ik op me normale niveau speel, meestal wat constanter in me games vaak meestal 3,5k-4k en af en toe uitschieters naar 5-6k en af en toe naar 1-2k toe. Ik heb vrij weinig van die monster games met 8k-10k damage eigenlijk.

Vaak omdat ik niet het geduld heb om tactisch te spelen of hits te vermijden, ik zie endgame altijd wel of ik het red met me HP. en als arty er is blijft het toch een loterij 8)7

Zowiezo speel ik afgelopen maand echt zwaar onder mijn niveau. Grinds die ik heb gedaan hebben niet echt geholpen, maar ook met die tanks kon niet echt preformen.

Nu bezig met de Type 61, hopelijk kan ik daar "ouderwets" 5k op spelen, al was de laatste keer ook weer drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-10 16:19
jantje 2 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:58:
[...]

Het ging ook niet zozeer over het feit dat andere mensen er moeite mee hebben, dat begrijp ik best( naja tot in zekere hoogte :+ ) maar het was meer tegen user bedoeld >:)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tiImnMQ.jpg
U zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
stetpeddering skills over 9000 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Steek je iemand in de fik.

Arta.

k dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Size schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:27:
[video]

Na het geweld van bestofbest wellicht een stapje terug, maar zoals de titel al aangeeft: je hoeft geen super unicum te zijn om een goede game te hebben ;)
Sow, na 4k games al een Kolobanov's... Ik zit nog steeds op mijn eerste échte Kolobanov's medaille te wachten (ik heb wel een 'cheape' Kolobanov's door in Defense modus mezelf als enige overgebleven tank te verstoppen). Dat einde was wel hilarisch trouwens, ik zou echt gek worden als ik die IS-3 in het andere team was :P

Verder leuk om zo af en toe ook eens een op papier mindere speler op je kanaal een bazenpot te zien hebben (kan me ook nog iemand met 700 WN8 herinneren in de SU-152 een tijd geleden). Hoewel, gezien de kennis die hij al van het spel heeft kan het niet anders dan dat zijn stats razendsnel omhoog gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:20
TTLCrazy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:32:
Na lange tijd spelen gisteren eindelijk mijn eerste missie voltooid en de STUG IV binnen gehaald. Ik speel er niet echt op, ik kijk wel welke missie ik op dat moment nodig heb, maar zie wel of het lukt. Zodoende hier ook erg lang over gedaan. TD + arty missie's had ik zo af, medium missie als laatste :P

Op naar de volgende missie :D
nu pas? Schande, zelfs HottboyMM heeft hem al :p

Wat leuker is dan die suffe Stug4, is de bergen credits die je nu met de T28htc missies kunt binnenharken. Eerst de makkelijkste aanzetten en je pakt 2M credits op 1 dag!

[ Voor 50% gewijzigd door _Anvil_ op 25-05-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
:| Even geen tier 9 meer spelen voorlopig voor mij , iedereen is nu die Grille 15 aan het uit proberen, zojuist 2 potjes achter elkaar : 7 vs 6 en 8 vs 9 Grille 15 tegen elkaar...... TD party

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Breezers schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:37:
:| Even geen tier 9 meer spelen voorlopig voor mij , iedereen is nu die Grille 15 aan het uit proberen, zojuist 2 potjes achter elkaar : 7 vs 6 en 8 vs 9 Grille 15 tegen elkaar...... TD party
Nice, extra He laden en vanavond MT15.4 eens te halen :)

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Mr_Size schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:27:
[video]

Na het geweld van bestofbest wellicht een stapje terug, maar zoals de titel al aangeeft: je hoeft geen super unicum te zijn om een goede game te hebben ;)

@User: weet eigenlijk niet, heb het altijd zo gedaan. Misschien de 'hoop' om daarmee nog wat niet-Nederlandse viewers te lokken ;)
Grappige game en ook alleen mogelijk in de IS-3 natuurlijk ^^ Je merkt ook wel in de replay dat hij 50% totaal nog clueless is wat hij moet doen lol, maar dat wordt wss wel beter naarmate er langer wordt gespeeld.

Is de kill op de MT-25 en WZ 131 met of zonder auto aim? ( geen geluid weer :+ )

Als dit zonder auto aim is, hoeveel misschien schieten hier op zo'n manier in third person? Als ik dat probeer mis ik namelijk 100% van me shells, maar ik heb het gevoel dat heel veel spelers op zon manier schieten en heel weinig gebruik maken van sniper mode.

Wordt zo vaak "outplayed" op die manier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBladee
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-07-2020
jantje 2 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:47:
[...]

Grappige game en ook alleen mogelijk in de IS-3 natuurlijk ^^ Je merkt ook wel in de replay dat hij 50% totaal nog clueless is wat hij moet doen lol, maar dat wordt wss wel beter naarmate er langer wordt gespeeld.

Is de kill op de MT-25 en WZ 131 met of zonder auto aim? ( geen geluid weer :+ )

Als dit zonder auto aim is, hoeveel misschien schieten hier op zo'n manier in third person? Als ik dat probeer mis ik namelijk 100% van me shells, maar ik heb het gevoel dat heel veel spelers op zon manier schieten en heel weinig gebruik maken van sniper mode.

Zonder auto aim. Ikzelf ben mij hier nu ook op aan het trainen want auto-aimen op een is-3 met je t54 ltw. is nou niet bepaald handig in een push tijdens een skirmish of cw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:56
Even wat korte testjes gedaan met de T22 nerf:
Turret traverse is inderdaad 32 geworden zoals in de patch notes beschreven
Hull traverse is niet van 54 naar 40 gegaan, maar naar 52 zo lijkt het. Dat filmpje wat laatst verscheen waarin iemand dat uitgezocht had blijkt dus nog niet gefixt te zijn/intended.

Also, om aan te geven dat die tank niet OP is even lopen kijken hoe makkelijk je door de gun mantel heen komt.

High roll AP WZ131
Reliable Tier 8 guns als FCM en 50 100 met AP.

Dus leuk dat je side armor OP is, gewoon op de mantel schieten = GG. Dus het geen hem over OP maakt(zijn armor) is dus eigenlijk een non issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Ah ja, de zwakke plek is de kanonmantel. Alleen jammer dat daar zo'n aparte buis in zit die iets van 50% kans heeft om je schot op te eten. Om nog maar niet te spreken over het feit dat die plek praktisch constant in beweging is.

D'r is nog zo'n tank waar zo'n beetje de enige weakspot de kanonmantel is, en dat is de T-54 First Prototype. en we weten allemaal hoe geweldig makkelijk het is om die kanonmantel goed te raken.

Ik bedoel, de T-62A staat bekend als de tank met 1 van de sterkste torens in het spel, maar toch zit zit er een significante weakspot op de voorkant van de toren.

Also, hoezo loop je tanks wel/niet OP te bestempelen aan de hand van de bepantsering op de kanonmantel? Zo ken ik er nog wel een paar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:56
User schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:42:
Ah ja, de zwakke plek is de kanonmantel. Alleen jammer dat daar zo'n aparte buis in zit die iets van 50% kans heeft om je schot op te eten. Om nog maar niet te spreken over het feit dat die plek praktisch constant in beweging is.

D'r is nog zo'n tank waar zo'n beetje de enige weakspot de kanonmantel is, en dat is de T-54 First Prototype. en we weten allemaal hoe geweldig makkelijk het is om die kanonmantel goed te raken.

Ik bedoel, de T-62A staat bekend als de tank met 1 van de sterkste torens in het spel, maar toch zit zit er een significante weakspot op de voorkant van de toren.

Also, hoezo loop je tanks wel/niet OP te bestempelen aan de hand van de bepantsering op de kanonmantel? Zo ken ik er nog wel een paar. :+
Zeker zeker, alleen die zijn voor zover ik weet niet afgelopen patch kapot generfd nadat ze door WG als sterk geadverteerd zijn 8)7 Ze hebben die tank alleen zo OP gemaakt zodat men die modus ging spelen...

Oh well, heb jij hem nog gehaald User?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
iTitus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:12:
[...]

Zeker zeker, alleen die zijn voor zover ik weet niet afgelopen patch kapot generfd nadat ze door WG als sterk geadverteerd zijn 8)7 Ze hebben die tank alleen zo OP gemaakt zodat men die modus ging spelen...

Oh well, heb jij hem nog gehaald User?
Nee, daar hebben we de Type 59 voor. :+

Dunno dat ie daarom zo sterk was, de Object 260 wordt over het algemeen ook gezien als overpowered, maar daar zijn de meeste eigenaren het ook niet mee eens. ;)
Ik denk dat iemand redeneerde van: Als ie goeie armour heeft maar slechte DPM balanceert dat elkaar mooi!
Niet dus. :P

Neuh ik heb er de moeite niet voor gedaan. Ik heb momenteel (helaas) wat belangrijkere dingen aan mijn hoofd dan een tank.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gotfurrr
gisteren nog snel even 2 games gereviewed op 9.14, ik plaats ze nu al om even te zien of mensen er wat aan hebben en hoe het er op youtube uit ziet.

feedback is welkom, ik weet dat ik veel EEHHHH zeg, maar aangezien ik de games in 1 keer opneem ga ik daar weinig aan veranderen ben ik bang ;) En aangezien het een flink aantal games betreft, kost het me al tijd genoeg 8)

Als het interessant genoeg gevonden wordt dan ga ik hier mee door, want ik wil natuurlijk financieel onafhankelijk worden met dit project :O ;w

Ik vermoed dat ik ergens tussen de 5 tot 10 games per replaypack besteed. replaypacks zijn overigens nog steeds welkom, ook van 9.14.

review is van kattekrab in een IS7.

[YouTube: https://youtu.be/_ENAaNZtKE4]

[YouTube: https://youtu.be/klx0f1qtMnE]

[ Voor 9% gewijzigd door gotfurrr op 25-05-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
jantje 2 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:47:

Beide schoten zijn zonder auto aim. En idd, ik mis dan ook vaak, hoewel auto aimen op een bewegend doel ook niet altijd goed is, zelfs niet van zo dichtbij.

En 50% clueless? Vond het wel meevallen tbh, ik vond hem redelijk goed timen en goede keuzes maken ;)

Vanmiddag 2x de Grille 15 uitgelaten. We zijn van broken (WTF E100) naar OP neigend naar broken gegaan. De reload is belachelijk snel voor zo'n gun, de AP pen is hoog (279) en hij aimed ook supersnel. En vooruit rijden gaat ook snel, waardoor je snel op sleutel posities bent zonder dmg te vangen.
Enige wat heb nog enigszins nerfed is de trage track traverse en de niet volledig draaiende turret. En uiteraard heeft hij geen armor en 200 minder HP dan de waffle.
2e game ging super slecht, miste van alles (want RNG) en einidgde toch nog op 3,6K dmg door 2 hits aan het einde van de game. Wát een bs tank weer :P Maar, ik vind hem wel leuker om te spelen dan de Waffle. Die heb ik alleen nog van stal gehaald voor wat missies een paar maanden geleden en toen weer links laten liggen. Die tank was echt vies broken en bovendien ook niet echt leuk om te spelen. Dat lijkt met deze tank beter, omdat er meer actie is. (13,92 sec _/-\o_ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Mr_Size schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:18:
[...]

Vanmiddag 2x de Grille 15 uitgelaten. We zijn van broken (WTF E100) naar OP neigend naar broken gegaan. De reload is belachelijk snel voor zo'n gun, de AP pen is hoog (279) en hij aimed ook supersnel. En vooruit rijden gaat ook snel, waardoor je snel op sleutel posities bent zonder dmg te vangen.
Enige wat heb nog enigszins nerfed is de trage track traverse en de niet volledig draaiende turret. En uiteraard heeft hij geen armor en 200 minder HP dan de waffle.
2e game ging super slecht, miste van alles (want RNG) en einidgde toch nog op 3,6K dmg door 2 hits aan het einde van de game. Wát een bs tank weer :P Maar, ik vind hem wel leuker om te spelen dan de Waffle. Die heb ik alleen nog van stal gehaald voor wat missies een paar maanden geleden en toen weer links laten liggen. Die tank was echt vies broken en bovendien ook niet echt leuk om te spelen. Dat lijkt met deze tank beter, omdat er meer actie is. (13,92 sec _/-\o_ )
Hihi ja die Grille 15 game op het laatst was wel even hilarisch idd, ondanks RNG soms :9
Verder prima platoon middagje, wel wat zure games ertussen maar over het algemeen leuk :)

Meanwhile.......

Forum Link
Directe Link

* Damage log fix
* Icoontjes fix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

p0st schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:23:
[...]

Meanwhile.......

Forum Link
Directe Link

* Damage log fix
* Icoontjes fix
Held! _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door MrJ op 25-05-2016 19:48 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Net weer eens een potje in mijn Skoda T40 gespeeld, blijkt het mijn tweede game in dat ding ooit te zijn. Impulse buy FTW :P Doe ik dat vaker? Oja, zeker...

Dicker Max: 1 (Reward tank, maar stevig voor gegrind.
T-28E - F30: 2
Rudy: 9
M4 Improved: 11
IS-2: 12
M41/90: 18

WG must love me... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Verdomme al 2x een crash van WoT gehad midden in een game

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 19:46
smallblock schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:16:
Verdomme al 2x een crash van WoT gehad midden in een game
Mods geïnstalleerd?
Ik heb alleen XVm en nergens last van.

Overigens:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J158dIX.jpg

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 13:43
gotfurrr schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:10:
gisteren nog snel even 2 games gereviewed op 9.14, ik plaats ze nu al om even te zien of mensen er wat aan hebben en hoe het er op youtube uit ziet.

feedback is welkom, ik weet dat ik veel EEHHHH zeg, maar aangezien ik de games in 1 keer opneem ga ik daar weinig aan veranderen ben ik bang ;) En aangezien het een flink aantal games betreft, kost het me al tijd genoeg 8)

Als het interessant genoeg gevonden wordt dan ga ik hier mee door, want ik wil natuurlijk financieel onafhankelijk worden met dit project :O ;w

Ik vermoed dat ik ergens tussen de 5 tot 10 games per replaypack besteed. replaypacks zijn overigens nog steeds welkom, ook van 9.14.

[video]

[video]
Leuk en leerzaam dit, gotfurrr. Deze nab met 1100 games leert weer bij! Mooie tip over het doen van snapshots en hoe je de battle analyseert :)
Tip nog: Wellicht kan je indien nodig gebruik maken van fast forward en rewind. Bij het 1e filmpje wacht je op een gegeven moment tot het spel begint, en bij het 2e filmpje had ik zelf bijvoorbeeld wel behoefte aan een korte rewind van het snapshot. Anderzijds kwam dat later ook vaak genoeg goed in beeld :)
Een iets hoger tempo kijkt gewoon lekkerder imo.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Anvil_ schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:06:
Sold:
'Jagdpanzer E 100' successfully sold. Received credits: 3.087.360. Spent gold: 30.

Life is too short.
Mooi; ik heb hetzelfde met de Jagdtiger voor. Ik heb er mijn eerste 10 games in gespeeld en heb er net één gewonnen... Heb mij met veel frustratie door de Jagdpanther II geworsteld met WR van 46% - waarvan iedereen zei dat die tank zo goed is - maar heb er nooit van genoten. Ik dacht eerst dat het lag aan de stock gun die ik had, maar zelfs na full upgrades geen verbetering. Met de Jagdtiger is het nu nog erger.

Ik speel eigenlijk te casual om mij daarmee bezig te houden. Ik geniet best van alles onder de tier 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Maardiweb schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:46:
[...]

Leuk en leerzaam dit, gotfurrr. Deze nab met 1100 games leert weer bij! Mooie tip over het doen van snapshots en hoe je de battle analyseert :)
Tip nog: Wellicht kan je indien nodig gebruik maken van fast forward en rewind. Bij het 1e filmpje wacht je op een gegeven moment tot het spel begint, en bij het 2e filmpje had ik zelf bijvoorbeeld wel behoefte aan een korte rewind van het snapshot. Anderzijds kwam dat later ook vaak genoeg goed in beeld :)
Een iets hoger tempo kijkt gewoon lekkerder imo.
Leuk dat je er wat aan hebt! Zie het iig niet als absolute waarheid wat ik vertel, er zijn zoveel meningen ;)

Verder ga ik zeker wat met je feedback doen, het is voor mij ook nog ff wennen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[video]

[video]
Ah, van dit soort video's ben ik wel een fan! Ik weet nog dat User ook ooit dit soort replay reviews maakte, en daar heb ik best wat van geleerd. Het zorgde er bij mij i.i.g. voor dat ik me meer bewust werd van het maken van de juiste keuzes in-game. Ik weet ook zeker dat een goede collega van me, die nog niet zo heel lang speelt, heel wat van deze serie kan leren als je ermee doorgaat. En zelf ben ik er ook nog wijzer door geworden door je uitleg over het moment waarop je het meest accurate snapshot kunt doen, top! :D

Ben het wel met Maardiweb eens dat je, na je uitleg over de team setup en wat je daardoor kunt verwachten (dat is zeker een meerwaarde), wel even mag fast-forwarden naar de actie. Persoonlijk zou ik het ideaal vinden om bijv. 2 à 3 replays in één video van rond de 10 tot 15 min. te zien, maar geen idee of dat een hoop extra werk is of dat je dat ook van plan was na deze eerste try-out.

En van 'EHHH' heb ik in de video's niets gemerkt... Maar ja, nu je het hier op het forum hebt geschreven ga ik daar misschien op letten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:02:
[...]

Ah, van dit soort video's ben ik wel een fan! Ik weet nog dat User ook ooit dit soort replay reviews maakte, en daar heb ik best wat van geleerd. Het zorgde er bij mij i.i.g. voor dat ik me meer bewust werd van het maken van de juiste keuzes in-game. Ik weet ook zeker dat een goede collega van me, die nog niet zo heel lang speelt, heel wat van deze serie kan leren als je ermee doorgaat. En zelf ben ik er ook nog wijzer door geworden door je uitleg over het moment waarop je het meest accurate snapshot kunt doen, top! :D

Ben het wel met Maardiweb eens dat je, na je uitleg over de team setup en wat je daardoor kunt verwachten (dat is zeker een meerwaarde), wel even mag fast-forwarden naar de actie. Persoonlijk zou ik het ideaal vinden om bijv. 2 à 3 replays in één video van rond de 10 tot 15 min. te zien, maar geen idee of dat een hoop extra werk is of dat je dat ook van plan was na deze eerste try-out.

En van 'EHHH' heb ik in de video's niets gemerkt... Maar ja, nu je het hier op het forum hebt geschreven ga ik daar misschien op letten :P
`
ik was nog niks van plan ;) maar ik denk dat het wel een goed idee is wat je voorsteld, op die manier hoef je ook geen superlang filmpje te kijken wat niet altijd even interessant is, aan de andere kant vergt het wat meer voorbereiding omdat je de replays eerst moet kijken. maar de volgende ga ik zeker even 3 replays in max 15 minuten proppen. thx voor de feedback ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

wsLy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:25:
[...]

Mods geïnstalleerd?

Overigens:
[afbeelding]
Ik zal eens kijken zonder mods, want dit is knap vervelend ;)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRacer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-08 22:01
Breezers schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:37:
Jammer dat ik nu niet kan spelen... Ben net met MT15.2 bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
p0st schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:52:

Forum Link
Directe Link

* Damage log fix
* Icoontjes fix
Hee, hij geeft de naam van de Churchill III niet weer in-battle... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch

[video]

[video]
Allereerst nogmaals bedankt dat je dit wil doen! Op basis van deze eerste 2 filmpjes heb ik al wel zaken bijgeleerd. Ik ben er mij van bewust dat ik te weinig players in de tracks schiet en om eerlijk te zijn wist ik ook niet wat te doen als er bij het sidescrapen iemand (al yolo) naast mij komt.

Het is eigenlijk wel grappig als ik die replays terug bekijk en naderhand bekeken doe ik hier en daar wel domme moves. Zoals het afrijden van de hill aan de verkeerde kant. Ik vermoed dat ik soms zo hard in een game op ga, dat die minimap zo goed als onbestaande is voor mij. En ik moet ook eerlijk toegeven dat ik bij elke tank ook niet elke weak spot ken zoals bij de Object 263. Meestal na zo'n game open ik gelijk een tank inspector.

Ik probeer de laatste tijd ook wel de tanks te bekijken voor de match en een voorspelling te maken wie naar waar gaat. Nu ik probeer wel verder te kijken dan enkel de top tier, want - en dit klinkt misschien heel stom - ik heb meer problemen om een E75 of een VK45.02B uit te schakelen dan een E100 of een Maus.

Daar aansluitend, denk ik dat ik te casual speel om elk hobbeltje en golfje in elke map te weten. Iets waar de IS-7 toch erg van afhankelijk is.

Nu moet ik ook wel toegeven dat ik schrik heb gekregen dat je de meer beschamende replays online gaat zetten. ;)
Maar confrontatie is de beste manier om te leren denk ik dan ...

[ Voor 3% gewijzigd door Catscratch op 26-05-2016 08:59 ]

Frank Lenaerts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:32
Prima initiatief, dit soort filmpjes. Zeer zeker leerzaam. Ieder filmpje dat hier gepost wordt door de verschillende leden bekijk ik. Ik waardeer jullie tijd en uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zat gisteren even te kijken naar m'n stats in de T25/2 (die ik aan het grinden ben, op weg naar de T30) en het viel me op dat ik nog niet hoger had gescoord dan een 2nd class. En toen gisteravond zowaar gelijk de Ace gepakt. Ik kwam helaas net 250 dmg te kort voor TD15. :'(
Rare pot trouwens, zaten aan beide kanten 3 tier 8 scouts, terwijl de hoogste tier ook 8 was.

En dat was ook gelijk de enige goeie pot van de avond. De rest was zwaar kut. Ofwel het andere team werd te snel afgeschoten, ofwel mijn team werd te snel afgeschoten waarbij ik geen goed plan kon verzinnen om iets toe te voegen. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• User
Gezien de populariteit van Tieguls videos leek het mij op zich wel interessant om deze ook even te bekijken om mijn commentaar er op te geven, naast dat van Tiegul. Hopelijk zien jullie dat er niet 1 beste speelstijl is, maar dat verschillende speelstijlen even goed kunnen werken. Onze recente stats zijn, met uitzondering van WR, gelijk. Alleen platoon ik veel en ik weet niet of Tiegul dat ook doet.

[video]
Interessant om te horen dat Tiegul eerst bepaalt waar hij heen rijd, en dan pas kijkt welke tanks hij mogelijk tegen kan komen. Ik doe dat min of meer andersom. Ik kijk waar ik de vijand mogelijk kan verwachten, en speel daar op in, om zo mijn tank in de meest optimale positie te kunnen zetten.

Ik ben het met je eens dat de 9/0-lijn een betere plek is op Steppes, vanaf beide spawns, maar niet direct om dezelfde redenen als wat jij geeft. Ik ga altijd 9/0-lijn omdat je vanaf daar de basis enorm goed kan beschermen. Je staat hulldown en je hebt een enorme bewegingsvrijheid. Vanaf de 1/2-lijn kan je ook hull-down staan, maar door de rotsen, heuvels en de iets diepere geul kan je daar heel makkelijk geflankt worden. Op de 9/0-lijn is dat niet het geval omdat je met een simpele peek alles in een cirkel om je heen kan spotten. Flanken wordt dan enorm lastig omdat je bijna altijd de vijand wel ziet aankomen. Het wordt dan een beetje een soort loopgravenoorlog waar de vijand over het veld komt rennen terwijl jij lekker in je loopgraafje zit te kamperen.

Als je er niet zeker van bent waar je heen wil rijden omdat je nog niet goed kan inschatten waar je beide teams heenrijden, is het een optie om gewoon even ~20 seconden op de cap stil te blijven staan. Zo kan je rustig kijken waar je eigen team heen gaat en waar ze mogelijk versterking nodig zijn.

Als het kan, sidescrapen. Die kiekeboe met je neus om de hoek had zo enorm hard afgestraft kunnen worden. Als je een terugtrekkende vijand wil pakken bij sidescrapen, yolo gewoon in een bochtje achteruit, meestal kun je hem nog wel pakken. Het is volgens mij ietsje sneller dan bijdraaien en je neus om de hoek steken, en het is een stukje veiliger. Let wel, je hoeft niet per se die IS-7 te halen. Als die IS-7 een bounce op je had, kan je prima een shell in die M103 rammen. Ik zou dat zelfs aanraden omdat die gasten daar achterin jouw team tegenhouden dat je er niet zo maar in kan yoloen om die IS-7 te rushen.

Eensch over het counteren van die pushende IS-7.

Ah, nu ga je wel voor een IS-7 die er wat achter staat.
Whyyyyyy, whyyyyyy
Je had moeten inzien dat jij de enige echte heavy bent, en dat een 50B altijd graag naar de heuvel gaat. Ik parkeer mijn heavies meestal in het kapotte huis op G6. Je kan vanaf daar de 5-lijn helemaal spotten en je kan door raampjes schieten op de D-lijn. Als alle posities wat duidelijker zijn is het een redelijk flexibele positie. De enige positie waar je niet snel heen kan, is de heuvel. Maar je kan vanaf daar wel redelijk goed in een positie komen om de basis te verdedigen of G7/H8.

Eensch over de heuvel. Als je de heuvel wint, yolo direct door. Ga absoluut niet op een kluitje gaan snipen op de heuvel. Dat is zo'n beetje gegarandeerd verliezen. Je kan vanaf de heuvel gewoon geen druk op de vijand uitoefenen, ze zijn vrij om te rijden waar ze willen. En tenzij de vijand retarded is, heb je vanaf de heuvel niet denderend veel schoten op de vijand.

Heel goeie punten over snapshotten! Ik doe het zelf ook, maar zonder dat ik er zelf bij stilsta! Nog een kleine toevoeging, als je gaat snapshotten, zorg er voor dat je toren goed gericht staat. Autoaim als dat een goeie optie is op de vijandelijke tank. Je hebt namelijk meerdere vormen van 'gun bloom' van de tank zelf, namelijk: rijden, draaien en het draaien van de toren. Al deze dingen stapelen. Als je dus al rijdend, draaiend en met je toren zwaait tijdens een snapshot/peek heb je dus drie vormen van bloom, dus ben je relatief inaccuraat. Als je in een rechte lijn rijdt zonder dat je de toren draait, heb je maar 1 vorm van bloom dus ben je een stuk accurater.

Ik zou op die plek zijn gaan sidescrapen trouwens.

Waarom pak je het killshot op die IS-7 niet? Wat kan jou die tier 8 schelen als je een tier 10 uit het potje kan halen?

Autoaim gewoon op die Cent en yolo er in, die IS-7 had dood moeten zijn en die T54E1 reed weg. Zoals Tiegul al zei, de andere flank gaat er aan, dus tijd is nu belangrijk. Die Cent pent je misschien, maar imo is die 200 HP van veel minder belang dan de, I dunno, 30 seconden tijdswinst.

Goed gebruik van dat wrak als cover terwijl je naar voren rijdt.

Inderdaad, waarom winnen op cap terwijl je ook kan verliezen?

Toen die 263 draaide had je een snapshot moeten doen. 50% kans dat ie in zijn zijkant zou gaan, en 90% dat je binnen de tijd van je reload geen schot zou krijgen met een kans van meer dan 50%.

Als je een 263 facehugged in een IS-7 kan hij jou praktisch niet pennen, jij hem wel. Ook met AP. Z'n engine deck is namelijk maar 30 mm dik, dus dat overmatch je. Andere optie is om op het onderste stukje van zijn superstructure te schieten, dat staat namelijk niet onder een hoek, dus is het 'maar' 250 mm effectief pantser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
User schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:01:

Heel goeie punten over snapshotten! Ik doe het zelf ook, maar zonder dat ik er zelf bij stilsta! Nog een kleine toevoeging, als je gaat snapshotten, zorg er voor dat je toren goed gericht staat. Autoaim als dat een goeie optie is op de vijandelijke tank. Je hebt namelijk meerdere vormen van 'gun bloom' van de tank zelf, namelijk: rijden, draaien en het draaien van de toren. Al deze dingen stapelen. Als je dus al rijdend, draaiend en met je toren zwaait tijdens een snapshot/peek heb je dus drie vormen van bloom, dus ben je relatief inaccuraat. Als je in een rechte lijn rijdt zonder dat je de toren draait, heb je maar 1 vorm van bloom dus ben je een stuk accurater.
Ik heb laatst een Youtuber horen zeggen dat als hij wil snapshotten met een tank die een flinke bloom heeft dat hij naar voren rijdt door 1x op 'r' te drukken. Je gaat dan wel langzaam naar voren, maar je bloom wordt kleiner. Op die manier is de kans dat je raakt veel groter. Je kan natuurlijk ook enkel het laatste stukje met een enkele 'r' doen.

Heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar het leek me wel een valide tactiek.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Gaius schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:10:
Ik zat gisteren even te kijken naar m'n stats in de T25/2 (die ik aan het grinden ben, op weg naar de T30) en het viel me op dat ik nog niet hoger had gescoord dan een 2nd class. En toen gisteravond zowaar gelijk de Ace gepakt. Ik kwam helaas net 250 dmg te kort voor TD15. :'(
Rare pot trouwens, zaten aan beide kanten 3 tier 8 scouts, terwijl de hoogste tier ook 8 was.

En dat was ook gelijk de enige goeie pot van de avond. De rest was zwaar kut. Ofwel het andere team werd te snel afgeschoten, ofwel mijn team werd te snel afgeschoten waarbij ik geen goed plan kon verzinnen om iets toe te voegen. :'(
Kom jij ook niet door TD15? ;(

Ik haal ace na ace met de SU-100, geweldige potjes met meerdere kills, maar ik blijf telkens rond de 2250 - 2500 damage steken. De andere TD's die ik heb (Jax, Achilles, ook allen tier VI) doen gewoon niet genoeg damage en/of zijn té situationeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
ElPaco schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:09:
[...]

Ik heb laatst een Youtuber horen zeggen dat als hij wil snapshotten met een tank die een flinke bloom heeft dat hij naar voren rijdt door 1x op 'r' te drukken. Je gaat dan wel langzaam naar voren, maar je bloom wordt kleiner. Op die manier is de kans dat je raakt veel groter. Je kan natuurlijk ook enkel het laatste stukje met een enkele 'r' doen.

Ik was hier een heel verhaal aan het typen, maar het kan kort samengevat worden, dus waarom ook niet:
Kan, maar te weinig (lees: geen) winst voor te veel moeite. :)

Edit: Komt doordat bloom een functie is van de snelheid, niet van de acceleratie.

[ Voor 5% gewijzigd door User op 26-05-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
User schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:17:
[...]
Ik was hier een heel verhaal aan het typen, maar het kan kort samengevat worden, dus waarom ook niet:
Kan, maar te weinig (lees: geen) winst voor te veel moeite. :)
Dan ga ik er niet aan beginnen :P Heel misschien dat het ooit helpt bij m'n T34, want die doet er 2 jaar over om te aimen. Aan de andere kant ben ik vaak dichtbij genoeg om gewoon ongeveer te mikken en te schieten. Pen van dat ding is doorgaans toch goed zat.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
Ik ben het met je eens dat de 9/0-lijn een betere plek is op Steppes, vanaf beide spawns, maar niet direct om dezelfde redenen als wat jij geeft. Ik ga altijd 9/0-lijn omdat je vanaf daar de basis enorm goed kan beschermen. Je staat hulldown en je hebt een enorme bewegingsvrijheid. Vanaf de 1/2-lijn kan je ook hull-down staan, maar door de rotsen, heuvels en de iets diepere geul kan je daar heel makkelijk geflankt worden. Op de 9/0-lijn is dat niet het geval omdat je met een simpele peak alles in een cirkel om je heen kan spotten. Flanken wordt dan enorm lastig omdat je bijna altijd de vijand wel ziet aankomen. Het wordt dan een beetje een soort loopgravenoorlog waar de vijand over het veld komt rennen terwijl jij lekker in je loopgraafje zit te kamperen.
Deze feedback lijkt mij eerder van toepassing voor mediums en niet echt voor een IS-7 zonder noemenswaardige gun depression? Ik moet eerlijk zijn dat ik de 1/2 niet al te veel bezoek, of ik moest onderweg zijn met een TD om als support te dienen. Correct me if I'm wrong.
Als het kan, sidescrapen. Die kiekeboe met je neus om de hoek had zo enorm hard afgestraft kunnen worden. Als je een terugtrekkende vijand wil pakken bij sidescrapen, yolo gewoon in een bochtje achteruit, meestal kun je hem nog wel pakken.
Sta je dan niet te haaks op achterliggend support fire van het enemy team. Maar idd, peaken zal veiliger zijn met een sidescrape. Het is niet de eerste keer dat ik getrackt word, en er redelijk snel uit lig.
Eensch over het counteren van die pushende IS-7.

Ah, nu ga je wel voor een IS-7 die er wat achter staat.
Hoe langer er ik bij stil sta, en ik daar nu mee geconfronteerd word, denk ik dat ik dit spel met een foute mindset speel. Ik denk niet: "Hoe kan ik dit spel winnen?", ik denk "Waar kan ik het meeste damage doen?". Lees: WN8 > WR.

Als ik misschien in dit spel de yolo-IS-7 had uitgeschakeld, ipv een pen in de achterliggende IS-7 te schieten had ik langer geleefd.
Whyyyyyy, whyyyyyy
Je had moeten inzien dat jij de enige echte heavy bent, en dat een 50B altijd graag naar de heuvel gaat. Ik parkeer mijn heavies meestal in het kapotte huis op G6. Je kan vanaf daar de 5-lijn helemaal spotten en je kan door raampjes schieten op de D-lijn. Als alle posities wat duidelijker zijn is het een redelijk flexibele positie. De enige positie waar je niet snel heen kan, is de heuvel. Maar je kan vanaf daar wel redelijk goed in een positie komen om de basis te verdedigen of G7/H8.
Ik weet nog dat ik dacht dat we met onze heavies in de minderheid waren. En dat ik zou overrompeld worden in het heavy-straatje. De optie om in het westen low tier tanks neer te halen, zou ik ook nooit overwogen hebben, omdat je dan imho minder bijdraagt aan het spel. En zoals ik te vaak hoor, "win hill = win game", ben ik naar daar gegaan. Ook gewoon, omdat ik weet dat ik daar van een hull down positie kan genieten terwijl ik op andere plaatsen gewoon open en bloot sta.

Als je in het huis op G6 staat, loop je dan niet het gevaar dat niemand op de hoek staat van de heavy-straat en dat de vijand op te korte termijn teveel terrein wint?
User schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:01:Waarom pak je het killshot op die IS-7 niet? Wat kan jou die tier 8 schelen als je een tier 10 uit het potje kan halen?
Zie mijn vorige mindset opmerking.

En ook bedankt voor je feedback. Much appreciated!

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Catscratch schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:42:
[...]

Deze feedback lijkt mij eerder van toepassing voor mediums en niet echt voor een IS-7 zonder noemenswaardige gun depression? Ik moet eerlijk zijn dat ik de 1/2 niet al te veel bezoek, of ik moest onderweg zijn met een TD om als support te dienen. Correct me if I'm wrong.
Je kan die horizontale bumps/heuvels gebruiken zodat je ook met weinig gun depression dan die plek gebruik maken. Aan de noordkant kan je met behulp van een paar bumps naar de cap schieten en aan de zuidkant zitten er 2 gaten in de verticale heuvel zodat je helemaal geen gun depression nodig bent, maar je kan je romp daar wel verbergen.
[...]

Sta je dan niet te haaks op achterliggend support fire van het enemy team. Maar idd, peaken zal veiliger zijn met een sidescrape. Het is niet de eerste keer dat ik getrackt word, en er redelijk snel uit lig.
Zoals ik verder op al zei, je hoeft niet per se díe IS-7 te raken, je kan prima die M103 schieten door een stukje achteruit te rijden.

Edit: Het is in principe een stalemate, en dan is je doel om zo veel mogelijk HP bij de vijand weg te snoepen zonder dat jij zelf HP verliest, en dan vind ik het van vrij weinig belang op wie die HP is. Sure, als je enigszins veilig een tank kan killen, doe dat, maar het gaat er om dat je stand houd totdat hulp gearriveerd is. En dat doe je door de HP balans in jouw voordeel te laten omslaan.
[...]

Hoe langer er ik bij stil sta, en ik daar nu mee geconfronteerd word, denk ik dat ik dit spel met een foute mindset speel. Ik denk niet: "Hoe kan ik dit spel winnen?", ik denk "Waar kan ik het meeste damage doen?". Lees: WN8 > WR.

Als ik misschien in dit spel de yolo-IS-7 had uitgeschakeld, ipv een pen in de achterliggende IS-7 te schieten had ik langer geleefd.
Die achterliggende IS-7 zou ik waarschijnlijk ook beschoten hebben, maar dan moet je wel in het achterhoofd houden dat ik die pushende IS-7 al een paar keer getracked zou hebben bij zijn peeks.

Maar goed dat je realiseert dat je meer voor damage gaat dan voor de win, als je voor de win gaat, komt de damage meestal vanzelf.
[...]

Ik weet nog dat ik dacht dat we met onze heavies in de minderheid waren. En dat ik zou overrompeld worden in het heavy-straatje. De optie om in het westen low tier tanks neer te halen, zou ik ook nooit overwogen hebben, omdat je dan imho minder bijdraagt aan het spel. En zoals ik te vaak hoor, "win hill = win game", ben ik naar daar gegaan. Ook gewoon, omdat ik weet dat ik daar van een hull down positie kan genieten terwijl ik op andere plaatsen gewoon open en bloot sta.

Als je in het huis op G6 staat, loop je dan niet het gevaar dat niemand op de hoek staat van de heavy-straat en dat de vijand op te korte termijn teveel terrein wint?
Kan, maar je mag er vanuit gaan dat er altijd wel *iemand* heen rijdt. Als ze komen pushen kan je achter de hoop rommel gaan staan waar je anders op staat. Je bent wel een beetje exposed van achteren, maar het is beter dan je voorkant aan rushende vijanden laten zien. Gebeurt regelmatig dat mensen mij daar wel in de achterkant kunnen schieten vanaf tracks maar dat niet doen. Waarom niet? Ze hebben simpelweg niet door dat ze mij kunnen raken en hebben tunnelvisie op iets wat voor ze staat. Als je jezelf niet beschermt tegen de pushende tanks ben je sowieso de sjaak omdat die op jou gefocust zijn.

Het gaat dan niet om lage tiers aan puin te trappen, sure "If bully then bully", maar je hoofdtaak in een situatie als dit (jij als top tier beneden, de rest op de heuvel) is om de vijand te vertragen. Des te meer jij vertraagt, des te groter de kans dat je de heuvel wint en die tanks vrij komen om je te helpen.
[...]

Zie mijn vorige mindset opmerking.

No problemo. Af en toe denk ik dat ik weer filmpjes moet maken, maar er komt nooit wat van. :P

[ Voor 5% gewijzigd door User op 26-05-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Okars schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Kom jij ook niet door TD15? ;(

Ik haal ace na ace met de SU-100, geweldige potjes met meerdere kills, maar ik blijf telkens rond de 2250 - 2500 damage steken. De andere TD's die ik heb (Jax, Achilles, ook allen tier VI) doen gewoon niet genoeg damage en/of zijn té situationeel.
Nope. Leuk om te horen dat hier mensen zijn die even 3k potjes uit hun mouw schudden met een T67 of Hellcat, mij lukt het niet. Dus daarom focus ik nu op 1 TD-lijn. 3k in een T25/2 is een top pot, op tier 8 is het alweer makkelijker, en met een tier 9 tank zou het nog makkelijker moeten zijn. Maar ja, dat duurt nog wel even voordat ik daar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Gaius schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:00:
[...]

Nope. Leuk om te horen dat hier mensen zijn die even 3k potjes uit hun mouw schudden met een T67 of Hellcat, mij lukt het niet. Dus daarom focus ik nu op 1 TD-lijn. 3k in een T25/2 is een top pot, op tier 8 is het alweer makkelijker, en met een tier 9 tank zou het nog makkelijker moeten zijn. Maar ja, dat duurt nog wel even voordat ik daar ben.
Ik heb hem met heel veel geluk in de Hellcat gehaald. Gewoon verdedigen op Sand river en dan campen op die heuvel bij J9. Stonden steeds wat tanks voor me die de damage opslokte en ik mocht m'n gun zijn werk laten doen. Was ook niet voor de missie aan het gaan maar achteraf zag ik ineens dat ik hem had.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jantje 2
ElPaco schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:09:
[...]

Persoonlijk kan ik dit geen snapshot noemen, aangezien je hier duidelijk bezig bent je bloom zo min mogelijk te maken zodat je zo volledig mogelijk aimed bent wanneer je schiet.

Een snapshot in de algemene zin van het woord is volgens mij een unaimed schot die je doet waarbij je van te voren niet de intentie had om hem te nemen en waarvan de kans klein is dat hij raakt. Als deze raken is het dus meer luck dan wijsheid. Hoe groter de reticle nog is hoe groter de snapshot eigenlijk.

Als je met een IS7 on the move schiet en iets raakt op 300m is het een snapshot, maar als je hetzelfde doet op 30m is het niet echt meer een snapshot omdat je haast niet kan missen.

Als je een full on the move 180 turret degree schot schiet op 500m en deadcenter schiet is het een aardige snapshot. :+
Catscratch schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:42:
[...]

Steppes zou ik eigenlijk nooit heavy kant gaan met een heavy die redelijk mobiel is. Je rijdt je vaak vast in het hoekje waarna er een peakgevecht gaat ontstaan die bijna nooit goed verlopen, zeker als je in de minderheid bent. Daarnaast ben je easy target voor arty ( overal wel op steppes :+ ) waardoor ik die plek meestal vermijd.

Het is beter die kant over te geven voor je andere heavies en de andere kant te clearen en eventueel de base te defenden als ze door pushen, ze rijden dan in het open veld waardoor je ze rustig één voor één kan afmaken omdat ze niet meer geconcentreerd rijden.

Probeer ook op je zoom te letten, je zoomt soms gelijk in de verste stand voor een tank die op 2m van je afstaat waardoor je af en toe kwijt bent waar je nu eigenlijk moet aimen. Het is dat je APCR had geladen anders had je die lfp van die IS7 niet gepenned in die angles.

Himmelsdorf hill met een IS7 is dus vaak de rede dat ik de hill niet meer op ga met meds, zeker als er support is. Zeker in de huidige meta is de hill belangrijk aangezien je heel de map tegenwoordig kan schieten. Ik ga persoonlijk nooit meer hill omdat ik altijd wordt afgemaakt O-)

Hill push was verder ok zover ik kon zien, op het moment dat je ziet dat je aan het verliezen bent moet je wel het tempo erin gooien en de juiste kan van de hill rijden. Dat was denk ik de grootste fout van de game. Als je ziet dat heel het enemy links staat, dan ga je niet naar rechts :+ Cappen had wss niet gelukt omdat die 263 dan wel op tijd was teruggeweest.

Jij bent de 1ste die ik zie die niet op instant op de mantle van een 263 schiet ( volgens mij is je pen marker nog groen ook ) daarnaast had je 1x een sideshot in zn superstructure die je niet nam en 1 shot in zn zijkant die je niet nam omdat je weer liep te klote met je te verre inzoom ;)

Uiteindelijk stond je daar ook te lang niets te doen waardoor het enemy team kon cappen. Meer aggresiviteit daar had je uiteindelijk missn nog net een decap opgeleverd zeker als die ene tank bij kwam zodat je 2 vs 1 was op die 263.

ff kort wat ik gezien heb ^^

[ Voor 45% gewijzigd door jantje 2 op 26-05-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Gezien de populariteit van Tieguls videos leek het mij op zich wel interessant om deze ook even te bekijken om mijn commentaar er op te geven, naast dat van Tiegul. Hopelijk zien jullie dat er niet 1 beste speelstijl is, maar dat verschillende speelstijlen even goed kunnen werken. Onze recente stats zijn, met uitzondering van WR, gelijk. Alleen platoon ik veel en ik weet niet of Tiegul dat ook doet.

....
Goede post User! zoals ik overigens al zei, mijn mening is niet de absolute waarheid ;) En vind het zelf ook interessant wat andere goede spelers van mijn ideeën vinden

Ik heb bij game1 dan iets niet duidelijk gezegd, ik kijk altijd eerst naar de class verdeling en op basis daar van bepaal ik of bepaalde spots op de map safe zijn, of je verwachte te kunnen pushen of dat je er absoluut niet naar toe kan rijden.

Het snapshotten is inderdaad een goede toevoeging van je, altijd in een rechte lijn vooruit en achteruit rijden en al preaimen op de tank (kan idd met autoaim, doe ik tegenwoordig nooit meer overigens) zonder je turret te draaien.

De weakspot op de 263 met het facehuggen kende ik wel, maar dacht er alleen aan toen jij het noemde in je post d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

ElPaco schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:02:
[...]

Ik heb hem met heel veel geluk in de Hellcat gehaald. Gewoon verdedigen op Sand river en dan campen op die heuvel bij J9. Stonden steeds wat tanks voor me die de damage opslokte en ik mocht m'n gun zijn werk laten doen. Was ook niet voor de missie aan het gaan maar achteraf zag ik ineens dat ik hem had.
Hier ook toen met de hellcat gehaald, in het begin goed campen en bij het opruimen nog wat geluk.
Heeft me aardig wat potjes gekost.

En even 3k met een t67 schieten lukt denk maar een enkeling, 128 avg dmg per schot is dus rond de 24 pen shots met avg dmg. Je hebt maar 45 shells en van een afstand is de gun niet al te precies en op een t5+ HT of zelfs een matilda kun je flink bouncen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Catscratch schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:49:
[...]

Allereerst nogmaals bedankt dat je dit wil doen! Op basis van deze eerste 2 filmpjes heb ik al wel zaken bijgeleerd. Ik ben er mij van bewust dat ik te weinig players in de tracks schiet en om eerlijk te zijn wist ik ook niet wat te doen als er bij het sidescrapen iemand (al yolo) naast mij komt.

Het is eigenlijk wel grappig als ik die replays terug bekijk en naderhand bekeken doe ik hier en daar wel domme moves. Zoals het afrijden van de hill aan de verkeerde kant. Ik vermoed dat ik soms zo hard in een game op ga, dat die minimap zo goed als onbestaande is voor mij. En ik moet ook eerlijk toegeven dat ik bij elke tank ook niet elke weak spot ken zoals bij de Object 263. Meestal na zo'n game open ik gelijk een tank inspector.

Ik probeer de laatste tijd ook wel de tanks te bekijken voor de match en een voorspelling te maken wie naar waar gaat. Nu ik probeer wel verder te kijken dan enkel de top tier, want - en dit klinkt misschien heel stom - ik heb meer problemen om een E75 of een VK45.02B uit te schakelen dan een E100 of een Maus.

Daar aansluitend, denk ik dat ik te casual speel om elk hobbeltje en golfje in elke map te weten. Iets waar de IS-7 toch erg van afhankelijk is.

Nu moet ik ook wel toegeven dat ik schrik heb gekregen dat je de meer beschamende replays online gaat zetten. ;)
Maar confrontatie is de beste manier om te leren denk ik dan ...
Er is helemaal niks beschamend aan je games, je speelt na 5.5k games 1750 wn8 met 54% winrate. Dat doen niet veel spelers je na hoor, dit is gewoon supergoed.

Ok 2k average damage op tier X is niet heel goed, maar het is ook niet slecht. Bovendien is tier X een van de moeilijkste tiers om in mee te komen (in het begin dan, na een x aantal honderden games is tier X makkelijker en leuker dan tier 8 en lager imho, tier IX is het makkelijkst van alle tiers IMHO ;) )

Je volgende games ga ik ook nog reviewen, maar zal er een stuk of 4 in 15 minuten proppen en kijken wat mensen van die opzet vinden

edit: bovendien krijg je ook nog extra feedback van echt hele goede spelers in dit topic, ideale situatie lijkt me ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User
gotfurrr schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:30:
[...]

Ik heb bij game1 dan iets niet duidelijk gezegd, ik kijk altijd eerst naar de class verdeling en op basis daar van bepaal ik of bepaalde spots op de map safe zijn, of je verwachte te kunnen pushen of dat je er absoluut niet naar toe kan rijden.
Volgens ~1:52 doe jij dit (als ik het goed begrijp):
  1. Teamsetup bekijken
  2. Positie bepalen
  3. Beredeneren welke vijanden er op die positie kunnen zijn
  4. Beredeneren hoe je de verwachte tegenstanders individueel gaat opruimen
Ik doe:
  1. Teamsetup bekijken
  2. Beredeneren waar de vijand heen gaat
  3. Mijn positie bepalen
  4. Beredeneren hoe ik de verwachte tegenstanders ga opruimen
Cruciale verschil voor mij is dat ik mij op deze manier niet op een suboptimale positie neerzet, terwijl dat bij jouw wel mogelijk is.
Waarom?
Ik probeer de tactiek van de vijand al te counteren voordat het potje überhaupt begonnen is, jij probeert op de tactiek van de vijand te reageren wanneer je op je positie bent gearriveerd. Verder probeer ik per groep/flank te denken, en niet specifiek per tank. Het zal mij een zorg zijn wat die tanks op de 1/2-lijn doen, als ik 9/0 win zijn ze nutteloos. Maar als ik 1/2 win, wordt pushen nog steeds lastig door tanks op 9/0/

Ik zou in die replay één van de E5s zijn. Ik counter de 1/2-lijn door de 9/0-lijn te pushen, wat makkelijker is dan de 1/2-lijn pushen. Maar mijn doel is om het leven op de 1/2-lijn ongemakkelijk te maken, en niet direct om de 9/0-lijn te winnen (Okay okay, mijn directe doel is het potje winnen :P).
Jij wil voorkomen dat de 1/2-lijn valt, dus ga je daar heen. Maar het maakt niet uit dat die lijn wel of niet valt, cappen kunnen ze toch niet. Daarom ga ik 9/0, die flank is hoe dan ook belangrijker.

Maar zoals ik al zei, het kan best zijn dat ik je verkeerd begrijp. :P

Ik zat net nog te zoeken naar een goeie Steppes replay, waar dit goed zichtbaar wordt. Ik heb genoeg replays van Steppes, maar ze zijn bijna stuk voor stuk roflstomps omdat we de 9/0-lijn winnen, of roflstomps omdat we de 9/0-lijn verliezen.

Eigenlijk is Steppes een slecht voorbeeld omdat de 9/0-lijn zo achterlijk overpowered is ten opzichte van de 1/2-lijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Gaius schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:00:
[...]

Mijn pad door tiers 7, 8 en 9 voeren in eerste instantie via de medium en heavy tanks dus het zal nog wel even duren voor ik de TD's ga doen. Ik denk dat ik maar eens een week of twee exclusief met de SU-100 en de Jackson ga spelen, om te kijken of ik op beiden twee sterren kan krijgen en die missie te halen.

En daarna LT-15... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Okars schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:00:
[...]

Mijn pad door tiers 7, 8 en 9 voeren in eerste instantie via de medium en heavy tanks dus het zal nog wel even duren voor ik de TD's ga doen. Ik denk dat ik maar eens een week of twee exclusief met de SU-100 en de Jackson ga spelen, om te kijken of ik op beiden twee sterren kan krijgen en die missie te halen.

En daarna LT-15... :-(
Ja, dat heb ik ook. Genoeg tier 8 mediums en heavies. 1 tier 9 medium ook. Maar geen high tier TD's. LT15 ben ik nog niet eens, moet eerst nog LT14 doen. :(

edit: voor de LT's heb ik de T37 en de Duitse M41, dus dat moet wel goed komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gaius op 26-05-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
User schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:58:
[...]
Volgens ~1:52 doe jij dit (als ik het goed begrijp):
  1. Teamsetup bekijken
  2. Positie bepalen
  3. Beredeneren welke vijanden er op die positie kunnen zijn
  4. Beredeneren hoe je de verwachte tegenstanders individueel gaat opruimen
Ik doe:
  1. Teamsetup bekijken
  2. Beredeneren waar de vijand heen gaat
  3. Mijn positie bepalen
  4. Beredeneren hoe ik de verwachte tegenstanders ga opruimen
Cruciale verschil voor mij is dat ik mij op deze manier niet op een suboptimale positie neerzet, terwijl dat bij jouw wel mogelijk is.
Waarom?
Ik probeer de tactiek van de vijand al te counteren voordat het potje überhaupt begonnen is, jij probeert op de tactiek van de vijand te reageren wanneer je op je positie bent gearriveerd. Verder probeer ik per groep/flank te denken, en niet specifiek per tank. Het zal mij een zorg zijn wat die tanks op de 1/2-lijn doen, als ik 9/0 win zijn ze nutteloos. Maar als ik 1/2 win, wordt pushen nog steeds lastig door tanks op 9/0/

Ik zou in die replay één van de E5s zijn. Ik counter de 1/2-lijn door de 9/0-lijn te pushen, wat makkelijker is dan de 1/2-lijn pushen. Maar mijn doel is om het leven op de 1/2-lijn ongemakkelijk te maken, en niet direct om de 9/0-lijn te winnen (Okay okay, mijn directe doel is het potje winnen :P).
Jij wil voorkomen dat de 1/2-lijn valt, dus ga je daar heen. Maar het maakt niet uit dat die lijn wel of niet valt, cappen kunnen ze toch niet. Daarom ga ik 9/0, die flank is hoe dan ook belangrijker.

Maar zoals ik al zei, het kan best zijn dat ik je verkeerd begrijp. :P

Ik zat net nog te zoeken naar een goeie Steppes replay, waar dit goed zichtbaar wordt. Ik heb genoeg replays van Steppes, maar ze zijn bijna stuk voor stuk roflstomps omdat we de 9/0-lijn winnen, of roflstomps omdat we de 9/0-lijn verliezen.

Eigenlijk is Steppes een slecht voorbeeld omdat de 9/0-lijn zo achterlijk overpowered is ten opzichte van de 1/2-lijn. :+
nee dan heb ik het verkeerd uitgelegd, ik doe het volgens mij precies zoals jij. Dat merk je denk ik ook wel in replay 2, waarbij ik aangeef een groot gedeelte van het team in de banaan te verwachten, en lower tier tanks wellicht in het westen, waardoor ik (oa) zelf naar het westen zou zijn gegaan. (Heuvel is imho sowieso geen optie in een heavy omdat je jezelf te weinig opties geeft en het heel lang duurt om van de heuvel af te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
jantje 2 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:27:
[...]

Steppes zou ik eigenlijk nooit heavy kant gaan met een heavy die redelijk mobiel is. Je rijdt je vaak vast in het hoekje waarna er een peakgevecht gaat ontstaan die bijna nooit goed verlopen, zeker als je in de minderheid bent. Daarnaast ben je easy target voor arty ( overal wel op steppes :+ ) waardoor ik die plek meestal vermijd.

Het is beter die kant over te geven voor je andere heavies en de andere kant te clearen en eventueel de base te defenden als ze door pushen, ze rijden dan in het open veld waardoor je ze rustig één voor één kan afmaken omdat ze niet meer geconcentreerd rijden.

Probeer ook op je zoom te letten, je zoomt soms gelijk in de verste stand voor een tank die op 2m van je afstaat waardoor je af en toe kwijt bent waar je nu eigenlijk moet aimen. Het is dat je APCR had geladen anders had je die lfp van die IS7 niet gepenned in die angles.

Himmelsdorf hill met een IS7 is dus vaak de rede dat ik de hill niet meer op ga met meds, zeker als er support is. Zeker in de huidige meta is de hill belangrijk aangezien je heel de map tegenwoordig kan schieten. Ik ga persoonlijk nooit meer hill omdat ik altijd wordt afgemaakt O-)

Hill push was verder ok zover ik kon zien, op het moment dat je ziet dat je aan het verliezen bent moet je wel het tempo erin gooien en de juiste kan van de hill rijden. Dat was denk ik de grootste fout van de game. Als je ziet dat heel het enemy links staat, dan ga je niet naar rechts :+ Cappen had wss niet gelukt omdat die 263 dan wel op tijd was teruggeweest.

Jij bent de 1ste die ik zie die niet op instant op de mantle van een 263 schiet ( volgens mij is je pen marker nog groen ook ) daarnaast had je 1x een sideshot in zn superstructure die je niet nam en 1 shot in zn zijkant die je niet nam omdat je weer liep te klote met je te verre inzoom ;)

Uiteindelijk stond je daar ook te lang niets te doen waardoor het enemy team kon cappen. Meer aggresiviteit daar had je uiteindelijk missn nog net een decap opgeleverd zeker als die ene tank bij kwam zodat je 2 vs 1 was op die 263.

ff kort wat ik gezien heb ^^
jou kennende heb je deze filmpjes zonder geluid moeten kijken en vind het wel grappig dat je het min of meer eens bent met mijn commentaar :+

Het zoom verhaal was mij ook opgevallen, maar niet genoemd. Zelf speelde ik tot 9.14 altijd met mods, en daar had ik een mod waarbij zoom altijd een default level had van 2x, op die manier kon je met shift uit zoom modus en de volgende keer zat je dan gelijk weer op minimale zoom.

sinds ik zonder mods speel, mis ik die mod misschien wel het meeste. Wat ik tegenwoordig doe is zoomen met shift, en zodra ik geschoten heb scroll ik ASAP uit zoom. Dit heeft als voordeel dat de volgende keer dat je zoomed het zoomlevel op 2x staat ipv hoger. vind het nog steeds onhandig, ik zie dat in 9.15 WG wel de optie heeft om zoom te locken op shift, nu nog een default level en het feest is compleet.

@user en catscratch:
Ik zou WEL spelen voor damage, damage is alles in deze game. vind ik zelf dan. Het is alleen wel heel erg belangrijk in welke fase van de game je de damage doet. 4k dmg doen early game of 4k dmg doen endgame is een wereld van verschil.

Verder is winrate de meest makkelijk te padden statistiek, wil je een winrate boven de 60%? platoon gewoon met goede spelers en je eindigt een avond makkelijk boven de 70% winrate. Damage is veel moeilijker te padden en ik zou eerst de focus leggen op leren hoe je damage kan farmen (dus hoe/waar aim ik, ken je weakspots, weet hoe je je tank moet positioneren om optimaal gebruik te maken van armour en gun depression etc) en daarna hoe je games kan winnen. Het een sluit het ander niet uit overigens, veel early damage geeft je een hogere kans op een win. etc.

disclaimer: hier is bijna niemand het mee eens met mijn damage/win verhaal :+

[ Voor 12% gewijzigd door gotfurrr op 26-05-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
brid schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:33:
[...]

Hier ook toen met de hellcat gehaald, in het begin goed campen en bij het opruimen nog wat geluk.

En even 3k met een t67 schieten lukt denk maar een enkeling, 128 avg dmg per schot is dus rond de 24 pen shots met avg dmg. Je hebt maar 45 shells en van een afstand is de gun niet al te precies en op een t5+ HT of zelfs een matilda kun je flink bouncen
Nog een probleem van hem proberen te halen in een T67 is dat er wel 3K hp op het veld moet staan. Als je toptier bent dan kan je lekker los gaan, maar dan moet de tegenstander wel even bij elkaar 3K hp hebben voor jou om op te schieten. Bij hogere tiers heb je inderdaad last van je pen/hoeveelheid shells.
[...]

Persoonlijk kan ik dit geen snapshot noemen, aangezien je hier duidelijk bezig bent je bloom zo min mogelijk te maken zodat je zo volledig mogelijk aimed bent wanneer je schiet.

Een snapshot in de algemene zin van het woord is volgens mij een unaimed schot die je doet waarbij je van te voren niet de intentie had om hem te nemen en waarvan de kans klein is dat hij raakt. Als deze raken is het dus meer luck dan wijsheid. Hoe groter de reticle nog is hoe groter de snapshot eigenlijk.

Als je met een IS7 on the move schiet en iets raakt op 300m is het een snapshot, maar als je hetzelfde doet op 30m is het niet echt meer een snapshot omdat je haast niet kan missen.

Als je een full on the move 180 turret degree schot schiet op 500m en deadcenter schiet is het een aardige snapshot. :+
Ok, geen snapshot inderdaad. Meer een manier om te peaken (om een hoek of over een ridge) en meteen te kunnen schieten.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
gotfurrr schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:47:
[...]

Je volgende games ga ik ook nog reviewen, maar zal er een stuk of 4 in 15 minuten proppen en kijken wat mensen van die opzet vinden
Ik weet niet meer exact welke replays die ik heb ingestuurd, maar met een beetje geluk zitten er bij waar ik in de eerste 3 minuten wordt genekt. ;)
Dat is de eerste keer dat me dit opvalt ... straks thuis die replay eens terug bekijken.
Met die Object 263 was ik stevig aan het klungelen. Agreed. :)

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ik op weg naar de Panther het ergste al gehad te hebben met de DoucheWagen2 maar toen kwam die VK 3001H...... Zit nu te twijfelen of die Waffe unlocken of rechtstreeks doorgrinden tot de VK3002M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-10 09:29
VKM is erg leuk!!

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Laatst online: 08-10 10:22
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:56:
Dacht ik op weg naar de Panther het ergste al gehad te hebben met de DoucheWagen2 maar toen kwam die VK 3001H...... Zit nu te twijfelen of die Waffe unlocken of rechtstreeks doorgrinden tot de VK3002M.
De VK3002M is wel fijn. Zeker vergeleken met de VK3001H.
Erg jammer dat ze destijds de duitse tanks in die midden regionen hebben aangepast. Vond de VK36 ook een super fijne tank om te spelen. Was van plan om hem te houden, maar uiteindelijk toch besloten om hem te verkopen aangezien de aanpassing hem in een hell on tracks heeft veranderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:38
gotfurrr schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:26:
@user en catscratch:
Ik zou WEL spelen voor damage, damage is alles in deze game. vind ik zelf dan. Het is alleen wel heel erg belangrijk in welke fase van de game je de damage doet. 4k dmg doen early game of 4k dmg doen endgame is een wereld van verschil.

Verder is winrate de meest makkelijk te padden statistiek, wil je een winrate boven de 60%? platoon gewoon met goede spelers en je eindigt een avond makkelijk boven de 70% winrate. Damage is veel moeilijker te padden
Helemaal mee eens. Maar op 1 of andere manier gaat ook mijn damage automatisch mee omhoog. Paar dagen terug met macamba en nog wat andere goede spelers gespeeld. Winrate 91% en WN8 van boven de 3k na 30 potjes.

Als je platoont met goede spelers krijg ik altijd het gevoel dat de game meer open is. Of dat nou komt omdat ik dan meer durf of dat het komt dat meer gunfood zich aanbiedt doordat ze XVM focus toepassen? Dit laatste zie ik in ieder geval wel bij enemy arty, als ik in een tier 8 medium zit in een dikke tier 10 pot en ik krijg van een enemy arty platoon de volle lading terwijl alle tier 10's nog leven dan weet je voldoende.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dweebus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:06:
[...]

De VK3002M is wel fijn. Zeker vergeleken met de VK3001H.
Erg jammer dat ze destijds de duitse tanks in die midden regionen hebben aangepast. Vond de VK36 ook een super fijne tank om te spelen. Was van plan om hem te houden, maar uiteindelijk toch besloten om hem te verkopen aangezien de aanpassing hem in een hell on tracks heeft veranderd :P
Dat is dan in ieder geval een mooi vooruitzicht, net de 'Waffe' gemonteerd en eerste potje gelijk 1800 dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Damage zal mij verrotten. Ga liever voor de kil. Zit gemiddeld toch op 3k damage gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 08:55
Hij is al een paar pagina's terug al gepost op dit forum ;)

EDIT
Hier dus
wsLy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:25:
Mods geïnstalleerd?

Overigens:
[afbeelding]

[ Voor 30% gewijzigd door bal130 op 26-05-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lama

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 13:35

PRR

Nice... Eindelijk die 'Raiders' medaille binnen. En nog niets eens door me afzijdig te houden :)
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ok4tow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Leuk man die Grille 15... Heel tier 10 is ermee vergaggeld. De grille is sneller dan de tier 10 TVP. Vanavond ook de m103 vrij gespeeld, zal voorlopig wel even op tier 9 blijven Hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Kepro schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:48:
Leuk man die Grille 15... Heel tier 10 is ermee vergaggeld. De grille is sneller dan de tier 10 TVP. Vanavond ook de m103 vrij gespeeld, zal voorlopig wel even op tier 9 blijven Hangen.
Wat ik het meest irritant aan de grille vind is de combinatie van early damage spots die deze wg grap kan bereiken icm snelle aimtijd en de snelheid in zn achteruit. Imho is het nu een soort van ongenerfde hellcat. Nerf de snelheid achteruit, verhoog de aimtijd naar 2 ofzo en dan lijkt het me al meer balanced. 1.4 aimtijd fu wg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
gotfurrr schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:54:
[...]

Wat ik het meest irritant aan de grille vind is de combinatie van early damage spots die deze wg grap kan bereiken icm snelle aimtijd en de snelheid in zn achteruit. Imho is het nu een soort van ongenerfde hellcat. Nerf de snelheid achteruit, verhoog de aimtijd naar 2 ofzo en dan lijkt het me al meer balanced. 1.4 aimtijd fu wg.
Ik vind de alpha damage ook veel te hoog en de nauwkeurigheid van het kanon slaat ook nergens op. Hoge alpha damage is meer weggelegd voor non turreted TD's. Zelfs 2 seconden aimtijd vind ik nog te snel. Grilles die naar med spots rijdenen kom je daar aan. 2/3 van de HP weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsanity
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-09 13:10
Kepro schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:57:
[...]

Ik vind de alpha damage ook veel te hoog en de nauwkeurigheid van het kanon slaat ook nergens op. Hoge alpha damage is meer weggelegd voor non turreted TD's. Zelfs 2 seconden aimtijd vind ik nog te snel. Grilles die naar med spots rijdenen kom je daar aan. 2/3 van de HP weg.
Inderdaad niet erg leuk om tegen te komen nee. Straks was ik nog geen 20 seconden leven en werd ik meteen neergeschoten in m'n IS-3 doordat er zo'n Grille 15 midden door de map geyoloed kwam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
brid schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:33:
[...]

Omdat het me niet lukte in mijn Hellcat (mijn enige TD), heb ik een eerdere missie opnieuw gestart om te kijken of ik de secundaire ook kon halen... schiet ik uitgerekend in dat potje 3,1K damage :( Die missies zijn gewoon niet aan mij besteed (ben nog steeds in de 1e reeks :s alleen de heavies heb ik afgerond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:54
Hebben meer tankers last van dat de Requesting Assistance niet meer werkt?
Bij mij komt er nu telkens attack voor in de plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:32
StugIII schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:30:
Ja, hier ook. Best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 19:58
StugIII schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:30:
Yep, hier ook helaas... je moet echt de tank gericht hebben of zo en je kan er niet naast zitten.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
gotfurrr schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:26:
@user en catscratch:

Verder is winrate de meest makkelijk te padden statistiek, wil je een winrate boven de 60%? platoon gewoon met goede spelers en je eindigt een avond makkelijk boven de 70% winrate. Damage is veel moeilijker te padden en ik zou eerst de focus leggen op leren hoe je damage kan farmen (dus hoe/waar aim ik, ken je weakspots, weet hoe je je tank moet positioneren om optimaal gebruik te maken van armour en gun depression etc) en daarna hoe je games kan winnen. Het een sluit het ander niet uit overigens, veel early damage geeft je een hogere kans op een win. etc.

disclaimer: hier is bijna niemand het mee eens met mijn damage/win verhaal :+
Ben ik absoluut niet met je eens.

Je leert ze dan niet hoe ze damage kunnen farmen, je leert ze hoe ze het snelst een tank de grond in kunnen trappen. Met andere woorden: Je leert ze hoe ze het snelst van die tank kunnen winnen. Als ie iemand leert damage farmen dan zet je hem ergens achter de linies neer in zijn medium tankje en leer je hem redline snipen.

Rara wie is hier de damage padder en wie is degene die speelt om te winnen?
Spieler Eins:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JoT4WAk.png

Spieler Zwei:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7FZVMUE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Aan de invader medals te zien speelt de bovenste om te winnen :p

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
ElPaco schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:12:
Aan de invader medals te zien speelt de bovenste om te winnen :p
ElPaco, ik heb slecht nieuws voor je...

Dat zijn Defender medailles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:48
Maar ondanks de hele discussie, het doel van het spel is toch echt om het potje te winnen. Als je kijkt naar hoe WN8 is opgebouwd is dat ook puur op de stats van wat er nodig is om een potje te winnen. In veel gevallen zal dat damage doen zijn, maar je hebt ook vaak genoeg potjes waarbij je b.v. beter naar cap terug kunt, decappen en 100 damage doen ipv 2k damage doen op een al gewonnen kant en verliezenop cap :+

Maar je ziet het inderdaad vaak aan de damage done vergeleken met de wins. Je hebt gewoon heel veel spelers met een heel hoge WN8 (damage done) maar een relatief lage winrate. Dat zijn ook bijna altijd de redline snipers.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
User schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:46:
[...]
Ben ik absoluut niet met je eens.

Je leert ze dan niet hoe ze damage kunnen farmen, je leert ze hoe ze het snelst een tank de grond in kunnen trappen. Met andere woorden: Je leert ze hoe ze het snelst van die tank kunnen winnen. Als ie iemand leert damage farmen dan zet je hem ergens achter de linies neer in zijn medium tankje en leer je hem redline snipen.

Spieler Eins:
[afbeelding]

Spieler Zwei:
[afbeelding]
Zoals gezegd, winrate is de makkelijkst te padden statistiek en als iemand 90% van de tijd platooned zijn de statistieken niet zoveel zeggend. Ik zou overigens ook geen idee hebben hoe je uit bovenstaande statistieken een bepaalde conclusie met zekerheid zou kunnen trekken, tenzij je naar de medailles kijkt - maar die ken ik niet allemaal uit mn hoofd.

De discussie is natuurlijk ook, wat is de definitie van spelen voor damage en de definitie van spelen voor een win. het spelen voor damage heeft weinig te maken met redline snipen vind ik.

volgens mij win je al bijna automatisch als je in de early game fase veel dmg doet, en win je nog meer games als je in de midgame dmg blijft doen en is de endgame wat betreft damage meestal (niet altijd uiteraard) irrelevant voor de uitkomst van de game.

ik heb liever een verloren game met 8k dmg en 6 kills, dan een win op cap met 1.5k dmg

ik vind elke win waarbij ik nog niet aan een bepaalde dmg zit, kut. idem voor losses, maar de uitkomst maakt mij dus niet zoveel uit.

ik zeg niet dat spelen voor de win slecht is, helemaal niet. maar het is veeel en veeeeeel, oneindig veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker uit te voeren dan spelen voor damage.

wat betreft de cap situatie : natuurlijk rij je terug naar de cap als het nog kan. als het zeer waarschijnlijk is dat je het niet gaat redden dan natuurlijk niet. het is niet zo dat ik bedoel dat je willens en wetens games verliest omdat je nog ff 2k damage wil farmen

andere situatie: er wordt gecapped, je weet dat als je probeert te decappen dat je 90% zeker in een crossfire rijdt en binnen 2 seconden dood bent. Er is verder niemand anders van je team die kan decappen. voor je staan 3 full hp heavies die de andere kant op kijken. ik farm de heavies. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door gotfurrr op 27-05-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
User schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:17:
[...]
ElPaco, ik heb slecht nieuws voor je...

Dat zijn Defender medailles.
Ah shit, nog fout zitten kijken ook :p Het is nog vroeg zullen we maar zeggen. Ik zal m'n mond verder houden en eerst rustig wakker worden ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
gotfurrr schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:37:
[...]

Zoals gezegd, winrate is de makkelijkst te padden statistiek en als iemand 90% van de tijd platooned zijn de statistieken niet zoveel zeggend.
Beide spelers platoonen ongeveer evenveel met spelers van ongeveer hetzelfde kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Laatst online: 07-09 20:49
Weet iemand toevallig of/waar je die herrie kan uitzetten die je nu te horen krijgt bij het opstarten v/d game/launcher?

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Mutz is te koop! Toch wel een hele leuke medium om te spelen Afbeeldingslocatie: http://altbeta.icoachmath.com/math_Dictionary/socialicons/facebook-like-icon.png

https://eu.wargaming.net/shop/wot/specials/2947/

[ Voor 30% gewijzigd door p0st op 27-05-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsanity
HirzoSchuurman schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:20:
Weet iemand toevallig of/waar je die herrie kan uitzetten die je nu te horen krijgt bij het opstarten v/d game/launcher?
Wanneer je in het login scherm bent kun je rechtsboven het filmpje en/of de muziek uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Laatst online: 07-09 20:49
Kingsanity schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:23:
[...]

Wanneer je in het login scherm bent kun je rechtsboven het filmpje en/of de muziek uitzetten.
Thanks, dat ik daar overheen kon kijken... 8)7
'k zat al ingewikkeld te denken van daarvoor dingen moeten aanpassen in een .config file ofzo :)

'k had net nog mooie noobactie trouwens.
Max ingezoomd (x25), en maar wachten tot die dispersion/aim circle kleiner werd (lijkt relatief groot dan vergeleken met hoe de max zoom voor 9.15 was),
maar was al helemaal klaar met aimen 8)7

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
gotfurrr schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:37:
[...]

andere situatie: er wordt gecapped, je weet dat als je probeert te decappen dat je 90% zeker in een crossfire rijdt en binnen 2 seconden dood bent. Er is verder niemand anders van je team die kan decappen. voor je staan 3 full hp heavies die de andere kant op kijken. ik farm de heavies. O-)
Ik zou nog proberen te decappen tbh :+ Komt niet vaak voor maar heb al meedere keren moeten suiciden op de cap omdat mensen het vertikken ook maar iets te spotten daar. Uiteindelijk zelf een klote game( verhoudingsgewijs ) maar wel de game gewonnen.

Ik probeer altijd een middenweg te vinden in damage dealen / winnen. Ik speel over het algemeen meer voor de win dan daadwerkelijk voor de damage. ( spelers zoals decha/x3n4 dat zijn echt damage padders )

Maar het is natuurlijk wel zoals gotfurr zegt, early game damage en midgame damage is meestal voldoende om uiteindelijk ook de win binnen te harken. Tenzij je de verkeerde tanks farmed ofc.
User schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:46:
[...]
Spieler Eins:
[afbeelding]

Spieler Zwei:
[afbeelding]
Ik zou zeggen dat speler 1 meer voor de win speelt omdat hij nog tijd neemt om terug naar base te rijden om te decappen en daarmee ervoor te zorgen dat hij niet verliest. en speler 2 is eigenlijk de damage farmer als ik het aantal top guns vergelijk per games played. Beetje lastige vergelijking omdat er 1500 battles verschilt in zit alleen :+
Kepro schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:48:
Mja, het blijft wel een paper TD, gisteren ff X3N4 er mee zien spelen en die schiet gemiddeld 4k met dat ding, met hier en daar extra heat waar de meeste nog AP blijven spelen. Dit is voor een TD niet uitzonderlijk hoog en ik denk dat de cap ook zo rond die 4k zal liggen. Uiteraard wel wat hoger dan een average T10 TD die denk ik rond de 3,5k gemiddeld uitkomt.

Heb hem zelf nog niet echt gespeeld, denk een stuk of 4 potjes met ook een gemiddelde van 4k denk ik. Heb atm niet zo zin om de game te spelen als 50% van het team uit die dingen bestaat dan wacht ik liever ff een paar daagjes, toch andere dingen om te doen ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
jantje 2 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:38:
[...]

Ik zou zeggen dat speler 1 meer voor de win speelt omdat hij nog tijd neemt om terug naar base te rijden om te decappen en daarmee ervoor te zorgen dat hij niet verliest. en speler 2 is eigenlijk de damage farmer als ik het aantal top guns vergelijk per games played. Beetje lastige vergelijking omdat er 1500 battles verschilt in zit alleen :+
Fout! U gaat niet door voor de koelkast!

Speler 1 heeft in verhouding veel Tank Sniper medailles. Speler 2 heeft omgerekend 14 Tank Snipers. Speler 1 heeft dus 57% meer Tank Snipers. Dat vind ik nogal een verschil. Helemaal als je ziet dat ze gemiddeld evenveel DPG hebben. Speler 1 heeft een hogere damage ratio, maar een veel lagere K/D ratio en een lagere KPG. Dat ziet er in mijn ogen uit als een speler die tanks met een HP lager dan een oneshot laat lopen omdat ie dan damage mist. Speler 2 schiet die tanks wel af, waardoor zijn KPG hoger is en hij dus ook meer Top Guns heeft. De K/D ratio van Speler 1 is lager omdat hij zit te kamperen. Kamperende vijanden gaan vaker dood dan iemand die wat agressiever is omdat een rondrijdende speler makkelijker weg kan komen dan bijvoorbeeld Speler 1 die de sjaak is zodra hij in zijn camp-bosje gespot wordt. Een Top Gun krijgen terwijl de laatste 10 vijanden op je af komen yolo'en. :+

Speler 2 heeft bijna geen decappunten omdat hij stomweg de vijand niet naar zijn cap laat komen. ;)

Dit vergelijken kan prima, de meeste statistieken in WoT hebben na een potje of 100-200 hun laagste standaarddeviatie bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Gadgeteer schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:29:
[...]

Omdat het me niet lukte in mijn Hellcat (mijn enige TD), heb ik een eerdere missie opnieuw gestart om te kijken of ik de secundaire ook kon halen... schiet ik uitgerekend in dat potje 3,1K damage :( Die missies zijn gewoon niet aan mij besteed (ben nog steeds in de 1e reeks :s alleen de heavies heb ik afgerond)
Yeah life's a bitch met TD .2 ook gehad. Schiet een keer een 4k dmg pot met de T30 voor een platoon missie( denk TD14.2) daarna niet meer lukken voor td15.2 waar je 4k moet doen :/ wie weet lukt het na 17 juni

* brid zuigt in de t30, lange reloads zijn niet zo mijn ding

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsanity
De nieuwe special. Straks even al mijn gold wat ik over gehouden heb van de Cromwell B kopen eens uitgeven aan garage slots! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die de 58 Mutz heeft? Iemand advies in de keuze tussen de Mutz of de AMX CDC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 10:19

Rianata

Have you played Atari today?

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:10:
Iemand hier die de 58 Mutz heeft? Iemand advies in de keuze tussen de Mutz of de AMX CDC?
Ik prefereer de Mutz, voordeel van de CDC is de hogere snelheid, maar profiel is zoveel groter en Mutz wil nog wel eens een shell op de turret bouncen, waar de CDC een rijdend kartonnen ammorack is.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Plus de Mutz kan ook niet echt gerekt worden door normale tanks die HE schieten, de CDC heeft daar wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 13:18
User schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:26:
Plus de Mutz kan ook niet echt gerekt worden door normale tanks die HE schieten, de CDC heeft daar wel last van.
Jep dat klopt als je een T49 met derp gun tegen komt kan je beter weglopen want je bent rap 900 HP kwijt.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:10:
Zou de FCM kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik al ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Kingsanity schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:07:
De nieuwe special. Straks even al mijn gold wat ik over gehouden heb van de Cromwell B kopen eens uitgeven aan garage slots! O+
Discount op crew skill reset is altijd chill 8)
Wil de Mutz op zich wel hebben, maar om nou weer dik 30 euries over te maken naar de faalhazen... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kepro
Fijn. Net gisteren een crew hertraind.

Pagina: 1 ... 32 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is ook een console topic: ~~~~~~~[MMO] World of tanks topic (PS4 en XBOX).