Gezien de populariteit van Tieguls videos leek het mij op zich wel interessant om deze ook even te bekijken om mijn commentaar er op te geven, naast dat van Tiegul. Hopelijk zien jullie dat er niet 1 beste speelstijl is, maar dat verschillende speelstijlen even goed kunnen werken. Onze recente stats zijn, met uitzondering van WR, gelijk. Alleen platoon ik veel en ik weet niet of Tiegul dat ook doet.
Interessant om te horen dat Tiegul eerst bepaalt waar hij heen rijd, en dan pas kijkt welke tanks hij mogelijk tegen kan komen. Ik doe dat min of meer andersom. Ik kijk waar ik de vijand mogelijk kan verwachten, en speel daar op in, om zo mijn tank in de meest optimale positie te kunnen zetten.
Ik ben het met je eens dat de 9/0-lijn een betere plek is op Steppes, vanaf beide spawns, maar niet direct om dezelfde redenen als wat jij geeft. Ik ga altijd 9/0-lijn omdat je vanaf daar de basis enorm goed kan beschermen. Je staat hulldown en je hebt een enorme bewegingsvrijheid. Vanaf de 1/2-lijn kan je ook hull-down staan, maar door de rotsen, heuvels en de iets diepere geul kan je daar heel makkelijk geflankt worden. Op de 9/0-lijn is dat niet het geval omdat je met een simpele peek alles in een cirkel om je heen kan spotten. Flanken wordt dan enorm lastig omdat je bijna altijd de vijand wel ziet aankomen. Het wordt dan een beetje een soort loopgravenoorlog waar de vijand over het veld komt rennen terwijl jij lekker in je loopgraafje zit te kamperen.
Als je er niet zeker van bent waar je heen wil rijden omdat je nog niet goed kan inschatten waar je beide teams heenrijden, is het een optie om gewoon even ~20 seconden op de cap stil te blijven staan. Zo kan je rustig kijken waar je eigen team heen gaat en waar ze mogelijk versterking nodig zijn.
Als het kan, sidescrapen. Die kiekeboe met je neus om de hoek had zo enorm hard afgestraft kunnen worden. Als je een terugtrekkende vijand wil pakken bij sidescrapen, yolo gewoon in een bochtje achteruit, meestal kun je hem nog wel pakken. Het is volgens mij ietsje sneller dan bijdraaien en je neus om de hoek steken, en het is een stukje veiliger. Let wel, je hoeft niet per se die IS-7 te halen. Als die IS-7 een bounce op je had, kan je prima een shell in die M103 rammen. Ik zou dat zelfs aanraden omdat die gasten daar achterin jouw team tegenhouden dat je er niet zo maar in kan yoloen om die IS-7 te rushen.
Eensch over het counteren van die pushende IS-7.
Ah, nu ga je wel voor een IS-7 die er wat achter staat.
Whyyyyyy, whyyyyyy
Je had moeten inzien dat jij de enige echte heavy bent, en dat een 50B altijd graag naar de heuvel gaat. Ik parkeer mijn heavies meestal in het kapotte huis op G6. Je kan vanaf daar de 5-lijn helemaal spotten en je kan door raampjes schieten op de D-lijn. Als alle posities wat duidelijker zijn is het een redelijk flexibele positie. De enige positie waar je niet snel heen kan, is de heuvel. Maar je kan vanaf daar wel redelijk goed in een positie komen om de basis te verdedigen of G7/H8.
Eensch over de heuvel. Als je de heuvel wint, yolo direct door. Ga absoluut niet op een kluitje gaan snipen op de heuvel. Dat is zo'n beetje gegarandeerd verliezen. Je kan vanaf de heuvel gewoon geen druk op de vijand uitoefenen, ze zijn vrij om te rijden waar ze willen. En tenzij de vijand retarded is, heb je vanaf de heuvel niet denderend veel schoten op de vijand.
Heel goeie punten over snapshotten! Ik doe het zelf ook, maar zonder dat ik er zelf bij stilsta! Nog een kleine toevoeging, als je gaat snapshotten, zorg er voor dat je toren goed gericht staat. Autoaim als dat een goeie optie is op de vijandelijke tank. Je hebt namelijk meerdere vormen van 'gun bloom' van de tank zelf, namelijk: rijden, draaien en het draaien van de toren. Al deze dingen stapelen. Als je dus al rijdend, draaiend en met je toren zwaait tijdens een snapshot/peek heb je dus drie vormen van bloom, dus ben je relatief inaccuraat. Als je in een rechte lijn rijdt zonder dat je de toren draait, heb je maar 1 vorm van bloom dus ben je een stuk accurater.
Ik zou op die plek zijn gaan sidescrapen trouwens.
Waarom pak je het killshot op die IS-7 niet? Wat kan jou die tier 8 schelen als je een tier 10 uit het potje kan halen?
Autoaim gewoon op die Cent en yolo er in, die IS-7 had dood moeten zijn en die T54E1 reed weg. Zoals Tiegul al zei, de andere flank gaat er aan, dus tijd is nu belangrijk. Die Cent pent je misschien, maar imo is die 200 HP van veel minder belang dan de, I dunno, 30 seconden tijdswinst.
Goed gebruik van dat wrak als cover terwijl je naar voren rijdt.
Inderdaad, waarom winnen op cap terwijl je ook kan verliezen?
Toen die 263 draaide had je een snapshot moeten doen. 50% kans dat ie in zijn zijkant zou gaan, en 90% dat je binnen de tijd van je reload geen schot zou krijgen met een kans van meer dan 50%.
Als je een 263 facehugged in een IS-7 kan hij jou praktisch niet pennen, jij hem wel. Ook met AP. Z'n engine deck is namelijk maar 30 mm dik, dus dat overmatch je. Andere optie is om op het onderste stukje van zijn superstructure te schieten, dat staat namelijk niet onder een hoek, dus is het 'maar' 250 mm effectief pantser.