Na een paar maanden gestopt te zijn heb ik eergisteren WOT toch maar weer eens aangeslingerd om te spelen en de laatste updates geïnstalleerd.
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik heb nu al ca 100+ potjes verdeeld over allerlei tiers de ene drama pot na de andere

, winrate is prut, raak echt verotte weinig meer (lijkt wel of RNG bij mij vervloekt is), constant ammoracks, tracks en engines die gevoelsmatig vaker achter elkaar kapot geschoten worden dan daarvoor, 9/10 potjes die eindigen met te lage XP etc.etc
Zomaar wat met dingen die mij opvallen sinds ik weer begonnen ben:
Ik zie veel (diep) rode spelers die ineens in tier 9 tanks rijden, teams met veel arty spelers, vreemde matchmaking (bijv top tier is arty vs HT en 2 lage tier arty als laagste tier bij andere partij etc).
Standaard tactieken lijken niet of nauwelijks te werken, complete teams die echt alle kanten opvliegen of lemming treintjes maken, niemand lijkt meer op mini map te kijken of te reageren op ingame chat.
Bepaalde mods (aslain) blijken niet meer lekker te werken, zoom, carrousel, XVM bar etc.
Ook de nieuwe geluiden zijn nog steeds heel erg wennen (lijkt een vertraging in te zitten en veel te hard), nieuwe fysics blijven soms apart met optrekken, bochten of remmen (scouts is bij mij een drama), spotten lijkt soms buggy te zijn (ik weet zeker dat ik spot en team damage heeft gemaakt maar ik krijg geen punten daarvoor) De foliage/terrein/belichting lijkt compleet anders te zijn en zie soms echt niet waarvan ik wordt beschoten of waar de tegenstander ineens naar toe is ( spotting tijd lijkt ook korter gemaakt te zijn dan vroeger ?) Klooien met grafische instellingen heeft dit wel iets beter gemaakt.
Ik krijg damage van tanks die voorheen geen nauwelijks pen hadden op mijn tanks (ongeacht angle) op zowel korte als lange afstand. Ik doe zelf geen damage meer op tracks/zijkant/spatborden of point-blank terwijl anderen soms mij met 1 schot compleet lam schieten. Ik zie meerdere spelers al rijdend snapshotten alsof er massaal een aimbot gebruikt wordt, terwijl ik zelf echt moet stilstaan, aimen en redelijk geluk moet hebben met RNG (heb zelf lage ping en hoge FPS)
Ook lame arty spelen lijkt qua damage/ RNG generfed te zijn en is nog weinig fun om te spelen en als TD een beetje lurken in de bosjes mag ik al blij zijn als ik 1 of 2 redelijk schoten kan lossen die raak zijn per potje....
Het enige wat nog werkt om nog wat XP te verdienen is met HT een andere teamgenoot te volgen en een beetje samen browlen.
Ligt het nu echt aan mij of is het spel wat minder leuk/anders geworden om te spelen na de laatste updates ?