Wat betreft de mod discussie, dit is mijn standpunt (bijna copy paste van mijn post op ons clanforum):
Persoonlijk vind ik, niet gehinderd door kennis over het precieze 'standpunt' van WG, de volgende mods die hierboven genoemd zijn echt niet kunnen, buiten de al illegaal verklaarde mods uiteraard:
-witte skin/hitzone skin mods
-OTM reloads
-direction indicator
-minimap tankview (dit is misschien wel de grootste 'cheat' mod imho)
De auto aim snap mod zit op het randje. Het vergemakkelijkt voornamelijk auto aimen, maar om nou te zeggen dat ik dit illegaal vind, neuh. Lijkt me meer een feature die WG gewoon in de vanilla client moet gaan implementeren. Auto aimen is nu echt SUPER lastig, ik moet soms echt meerdere keren op de RMB raggen om een fucking Maus o.i.d. te kunnen locken. Het systeem pakt gewoon niet goed op. Die snap mod werkt echt heel relaxed en wat mij betreft implementeert WG die gewoon zodat iedereen er voordeel van kan hebben. Probleem met deze mod, waardoor ik hem op het randje vind zitten, is dat je toch wel wat voordeel hebt t.o.v. iemand die de mod niet gebruikt. Vandaar ook mijn pleidooi voor vanilla implementatie, maar goed, dat is weer een andere discussie
Maar de zoom in en zoom out mod, really? Echt IEDEREEN gebruikt die mod, ik bedoel QB heeft hem ook standaard in zijn modpack en volgens mij gebruiken heel veel mensen zijn modpack. Hierdoor is het imo al bijna een standaard onderdeel van de game geworden. Deze mod vind ik dan ook absoluut niet illegaal. Ook hier vind ik dat WG het standaard zoomniveau in hun client gewoon dient aan te passen, conform de mod.
Ik bedoel, ze hebben al aardig wat features van XVM over genomen, dus blijkbaar zien ze wel in welke mods echt een verrijking zijn voor het spel. Daar valt extended zoom wmb ook absoluut onder.
Verder ben ik het wel met Tiegul en Rianata eens dat mods een niet te groot voordeel mogen opleveren t.o.v. iemand die volledig Vanilla speelt. Maar of iets wel of niet een voordeel oplevert, daar kan je vervolgens ook weer over discussiëren natuurlijk
Het zou om te beginnen al eens een hoop schelen als WG nou eens een duidelijk standpunt inneemt hierin en een aantal mods gewoon expliciet verbiedt.
My 2 cents