Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Lijkt er op dat je al een goed beeld hebt, even inline wat feedback:Cranzai schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:24:
Het valt me op dat ik toch stukken fanatieker geworden ben sinds ik mijn account weer afgestoft heb. Begin nu steeds meer een idee te krijgen van de mechanics en hoe tanks kunnen verschillen.
Vanavond maar eens mijn huidige tanks doorgelopen om te zien of de situatie een beetje uitzicht biedt.
Mijn conclusies zijn als volgt:
....
Hebben jullie tips voor mij betreft deze keuzes en mogelijk aanbevelingen voor andere tanks?
Churchill I:
Wordt aardig pittig verderop, op laag pitje zetten
>absoluut, de church 1, 7 en BP zijn lastige tanks om goed in te presteren. lage alpha, traag, armor niet goed genoeg vaak etc. Speel de ruski of US heavy lijn. Of als je echt een skill loze aap bent, de OI's, die zijn ontworpen voor zwakbegaafde spelers.
T-34:
Alle drie de research paths op, USSR-tanks zijn relatief goed in hun classes en relatief makkelijk speelbaar.
> klopt, maar de obj416 (pannekoek) lijn is anders dan de rest. Persoonlijk vond ik de a44 superslecht. Verder is de t43/44 erg middelmatig, ik ben zelf via de t54 lwt (top! was op t8 vroegah al een betere med) gegaan.
Type T-34:
Verder naar de LT's zoals gepland.
>slim plan, maar dingen als de 59-16 zijn kansloos, succes tegen t8 heavies die je zelfs van achter niet kunt pennen...
M8A1:
Gewoon rustig aan door gaan, T67 (tip van @garathane ) als sniper en de daaropvolgende tanks als guerilla-style.
>> monsterlijk goed ja, de t67 is makkelijk farmen... ff bosjes/camo truuk leren en op tijd herpositioneren. echt cool is het niet, elke t5 pot zit vol met wannabe sealclubbers.
M41 HMC:
Lekker door spelen
>> jep, de m44 was voor de arty redesign al heerlijk. still is. zeker als je zoals ik eerst de s51 probeerde voor de pers. missions.
StuG III Ausf. G:
Fijne tank, volgen van de lijn lijkt me niet bijzonder lastig.
> jep, de stug3 is een poor mans e25.. let er op dat het vanaf de jagdpanther assault guns zijn, geen bosjes snipers.
Type 1 Chi-He:
Door naar Chi-Nu (tevens tip van @garathane ) zoals gepland en dan zien we wel.
>persoonlijk vind ik die hele lijn meh.
ST vz.39:
Gewoon de tsjechische lijn doorlopen.
>tier 6 t25 autoloader is top, daarna begint de grote droogte tot t9
Renault FT:
Richting de AMX lights?
Heb gelezen dat deze lijn vrij wisselend is qua tanks maar lijkt me een leuke uitdaging.
>te veel uitdaging , tenzij je een ervaren light speler bent. elc amx is kapot generfd. helaas.
Strv fm/21:
Richting de TD's?
Wil graag van elk land tenminste 1 tank en de zweedse td's lijken me wel geinig of is de mixed lijn mogelijk iets makkelijker?
>allebei goed, hopelijk heb je de kortingen en female crew members uit de swedish tank missions van vorig jaar? bedenk dat 95% vd spelers 4 skilled female crews in hun zweedse tanks heeft, dat geeft een vertekend beeld. je kon ze vrij makkelijk gratis verdienen met kerst.
Met zoveel lijnen krijg je een credit tekort, probeer zo efficient mogelijk credits te grinden. Van een t8 premium (wel in de aanbieding kopen en goed je huiswerk doen welke bij je past) heb je jaren plezier. En met een dagje premium account en evt. een credit reserve kun je extreem snel credits verdienen. Ook via de personal missions kun je vrij snel een paar M credits binnenharken.
P.s. ik zit bij een leuke casual clan genaamd Paper Tigers (al is iedereen wel minimaal geel of beter qua stats) met vooral dertigers en veertigers, weinig op de TS gillende tieners dus.
Je bent welkom om eens op teamspeak te komen voor wat platooning of tips. GOT zelf heeft ook een leuke clan, al zijn ze daar wat serieuzer en fanatieker met alles (maw er wordt veel van je verwacht). Ingame heet ik Ronny555.
[ Voor 11% gewijzigd door _Anvil_ op 20-07-2017 09:46 ]
[ Voor 99% gewijzigd door _Anvil_ op 20-07-2017 09:13 . Reden: deed hierboven quote ipv edit ]
Ik moet nog 4 dagen?Kepro schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:30:
Hatsiekidee. De t34-85 staat ook de garage. Altijd mooi meegenomen een gratis tank.
Dat valt (de laatste tijd) best mee hoor!_Anvil_ schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:10:
[...]
GOT zelf heeft ook een leuke clan, als zijn ze daar wat serieuzer en fanatieker met alles (maw er wordt veel van je verwacht)
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Gevonden:Rianata schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:24:
Zonet een kleine update naar 0.9.19.1.1 ontvangen... niks over gehoord of gelezen. Iemand een idee wat de patch inhoudt?
The micopatch contents. (from RU portal)
- Fixed a bug due to which the post-notification notifications indicated a map.
- Fixed a bug due to which in the standard Hanger II level machine, obtained for passing the “Training Ground”, could not get the status of “Elite Tank”.
- The bug due to which keyboard input mode and right mouse button did not work in clan management mode was fixed.
- The logic of operation of some LBZs has been fixed: the fulfillment of task conditions with damage to different machines of one class of equipment will be counted according to the description of the combat mission.
- Fixed a bug due to which the personal rating did not change after team battles.
"deze beloning compenseert voor de spelactiva die je al hebt' . die 1.5 miljoen heb ik er nioet bij geklregen. Klopt dit dan wel? weet iemand wat dat groene sterretje betekent?

laat maar. weet al wat het is. dit is het aantal muntjes wat gelijk staat dan het goud wanneer je de T34 moet kopen. :-)
[ Voor 17% gewijzigd door kuwerti op 20-07-2017 12:07 ]
Bedankt voor je uitgebreide reactie, zoals @Kepro ook aangaf heb ik bij nader inzien idd wat veel lines lopen. Denk dat dit ook niet ten goede komt aan mijn spelvaardigheden omdat iedere tank toch net even anders speelt en als je ze allemaal door elkaar speelt speel je ik ze ook wat gelijker._Anvil_ schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:05:
[...]
Lijkt er op dat je al een goed beeld hebt, even inline wat feedback:
...
Met zoveel lijnen krijg je een credit tekort, probeer zo efficient mogelijk credits te grinden. Van een t8 premium (wel in de aanbieding kopen en goed je huiswerk doen welke bij je past) heb je jaren plezier. En met een dagje premium account en evt. een credit reserve kun je extreem snel credits verdienen. Ook via de personal missions kun je vrij snel een paar M credits binnenharken.
P.s. ik zit bij een leuke casual clan genaamd Paper Tigers (al is iedereen wel minimaal geel of beter qua stats) met vooral dertigers en veertigers, weinig op de TS gillende tieners dus.
Je bent welkom om eens op teamspeak te komen voor wat platooning of tips. GOT zelf heeft ook een leuke clan, al zijn ze daar wat serieuzer en fanatieker met alles (maw er wordt veel van je verwacht). Ingame heet ik Ronny555.
De Churchill gaat denk ik ffkes in de pauze en ik denk dat ik ga focussen op m'n T-34, Type T-34 en M8A1. Drie grinds tegelijk lijkt me prima te doen denk ik?
Betreft de Franse tanks gaan die maar ff on hold als die inderdaad aan de pittige kant zijn.
De zweedse tanks weet ik zo nog niet na jullie advies, heb die missies toentertijd nooit gedaan/gezien dus die voordelen die ze gaven heb ik niet.
M'n eerste premium tank komt eraan net zoals iedereen er weer eentje bij krijgt en miss dat er dan ooit nog eens een T8 premium komt.
Qua clan zit ik momenteel bij GOT2 wel aardig maar iig bedankt.
Verwijderd
Ik zou adviseren ook sowieso de Russische heavy line te grinden.Cranzai schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:35:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie, zoals @Kepro ook aangaf heb ik bij nader inzien idd wat veel lines lopen. Denk dat dit ook niet ten goede komt aan mijn spelvaardigheden omdat iedere tank toch net even anders speelt en als je ze allemaal door elkaar speelt speel je ik ze ook wat gelijker.
De Churchill gaat denk ik ffkes in de pauze en ik denk dat ik ga focussen op m'n T-34, Type T-34 en M8A1. Drie grinds tegelijk lijkt me prima te doen denk ik?
Betreft de Franse tanks gaan die maar ff on hold als die inderdaad aan de pittige kant zijn.
De zweedse tanks weet ik zo nog niet na jullie advies, heb die missies toentertijd nooit gedaan/gezien dus die voordelen die ze gaven heb ik niet.
M'n eerste premium tank komt eraan net zoals iedereen er weer eentje bij krijgt en miss dat er dan ooit nog eens een T8 premium komt.
Qua clan zit ik momenteel bij GOT2 wel aardig maar iig bedankt.
Zelf als je bottom tier bent en voorzichtig speelt is het feest, veel bounces.
Whatever.
Zelfs voor een noob speler zoals ik (WN8 1000) is dit een enorm leuke tank. De credits verdien je er makkelijk mee.Harmen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:27:
Gisteren mijn T54 first prototype weer eens onder het stop vandaan gehaald. Blijft toch een fijne tank!
Zelf als je bottom tier bent en voorzichtig speelt is het feest, veel bounces.
Ik weet dat het raar klinkt maar ik kan met de IS3 op een of andere marnier niet lekker uit de voetenVerwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:13:
[...]
Ik zou adviseren ook sowieso de Russische heavy line te grinden.
Nickname KasPlantje.
bedankt
Hogere tierkuwerti schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:14:
ik krijg arty missie SPG-5 maar niet voor elkaar (600 damage door verdoving). heb zeker 50 potjes gespeeld... heeft iemand tips? (bijv welke arty tank (tier 4 of 5) het beste is hiervoor???
bedankt
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
"That's what I do. I drink and I know things."
Hier ondertussen ook ik was wel verbaast over de 100 crewFrozenhands schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:49:
T-34-85M staat hier zojuist in de garage :-)
Nickname KasPlantje.
ja, misschien is dat de juiste oplossing. speel nu voornamelijk met de M41 HMC (amerikan Tier5) ga maar eens sparen voor de M44. thanks voor de reply.

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Bijna, maar kan mij slecht inhouden bij dat soort mensen als ze gaan janken om gold.ZTeeVeR schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:30:
je hebt bijna de eer aan jezelf gehouden..:)
Altijd leuk die aanmoedigingen achterafFrozenhands schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:50:
Wat een liefde tegenwoordig, ik mag geen eens met goud schieten in mijn AMX 13 57 GF...
[afbeelding]
Nou swen de goede had niet echt een goede dag.Frozenhands schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:50:
Wat een liefde tegenwoordig, ik mag geen eens met goud schieten in mijn AMX 13 57 GF...
[afbeelding]
Nickname KasPlantje.
Mag ook wel weer... Sinds vrijdag was het een drama, slechte rng, slechte teams, alles zat tegen, niet normaal meer.
Gisteren nog een 'leerling' meegenomen in platoon, een speler van FILO vroeg of ik hem iets kon leren zodat hij beter zou worden. Vorige week hadden een paar S3AL's blijkbaar een FILO stronghold gejoined om te helpen en daarom vroeg hij mij of ik hem kon helpen toen hij mij zag. Beetje op sleeptouw genomen, uitgelegd over positionering, wanneer terug te vallen etc. Tegen het einde van de sessie zag ik al vooruitgang bij hem!
1000wn8 speler die echt beter wilde worden en er ook moeite voor wilde doen en niet eigenwijs was
Ben ook zo'n speler, vind het altijd leerzaam om filmpjes van goede spelers te kijken. Het lijkt altijd zo makkelijk als goede spelers een potje spelen. Totdat ik het zelf probeer, dan is het heel anders.wsLy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:29:
..
Gisteren nog een 'leerling' meegenomen in platoon, een speler van FILO vroeg of ik hem iets kon leren zodat hij beter zou worden. Vorige week hadden een paar S3AL's blijkbaar een FILO stronghold gejoined om te helpen en daarom vroeg hij mij of ik hem kon helpen toen hij mij zag. Beetje op sleeptouw genomen, uitgelegd over positionering, wanneer terug te vallen etc. Tegen het einde van de sessie zag ik al vooruitgang bij hem!
1000wn8 speler die echt beter wilde worden en er ook moeite voor wilde doen en niet eigenwijs wasdit weekend nog wat platoonen met hem, was wel relaxt spelen met hem
1 potje en direct vriendjes met die tank
Ook dat dunkirk-emblem binnen gehaald, vraag me alleen af hoe deze in gebruik werkt. Kan ik deze onbeperkt en altijd op al mijn voertuigen zetten of kan deze maar op 1 voertuig?
[ Voor 8% gewijzigd door Cranzai op 22-07-2017 10:44 ]
Je moet wel winnen.Artemiev schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:04:
Tijdje niet gespeeld. Nu zie ik dat er een x4 weekend is, maar ik heb helemaal geen dubbels bij de tanks staan, krijg overal enkele XP. Moet ik tegenwoordig ergens iets aanvinken ?
Dit kan ook veroorzaakt worden door een "verouderde" mod....Artemiev schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:04:
Tijdje niet gespeeld. Nu zie ik dat er een x4 weekend is, maar ik heb helemaal geen dubbels bij de tanks staan, krijg overal enkele XP. Moet ik tegenwoordig ergens iets aanvinken ?
http://wotlabs.net/eu/player/GJP
Is volgens mij een bugje; ik zie ook vandaag geen 'first win bonus' markering in de carousel. Je krijgt het overigens wel. Gisteren stond de standaard x2 er nog gewoon wel.Artemiev schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:04:

[ Voor 6% gewijzigd door kuwerti op 23-07-2017 08:58 ]
Verwijderd
Die eervolle vermeldingen verwijzen niet naar de hoeveelheid missies die je met eer hebt behaald. Je haalt die 20 benodigde eervolle vermeldingen door de 15e en dus laatste missie van elke klasse te voltooien. Als je deze missie met eer voltooid krijg je 5 eervolle vermeldingen en als je ze zonder eer haalt krijg je er 4. Waarschijnlijk heb je dus 2 van de laatste missies met eer voltooid en 2 zonderkuwerti schreef op zondag 23 juli 2017 @ 08:30:
Ik heb operatie STUG-IV bijna afgerond :-) in het missie overzicht (hoover met muis over STUG-IV missie) zie ik dat ik voor 20 eervolle vermeldingen een beloningsvoertuig krijg. nu zie ik hier ook dat ik er 18 heb, maar tel ik het aantal missies die ik heb voltrooid met eer in het detail overzicht dan tel ik er 31. (heb 73 vd 75 missies voltooid, waarvan 31 met eer) weet iemand hoe dit kan?.
Het komt er dus op neer dat je óf 4 van de 5 laatste missies met eer moet voltooien om de StuG IV binnen te halen óf alle 5 zonder eer
super. duidelijk. dank voor je reactie. ik ga die laatste twee missies ff halen :-)Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:29:
[...]
Die eervolle vermeldingen verwijzen niet naar de hoeveelheid missies die je met eer hebt behaald. Je haalt die 20 benodigde eervolle vermeldingen door de 15e en dus laatste missie van elke klasse te voltooien. Als je deze missie met eer voltooid krijg je 5 eervolle vermeldingen en als je ze zonder eer haalt krijg je er 4. Waarschijnlijk heb je dus 2 van de laatste missies met eer voltooid en 2 zonder
Het komt er dus op neer dat je óf 4 van de 5 laatste missies met eer moet voltooien om de StuG IV binnen te halen óf alle 5 zonder eer
Slow day (as are most weekends) but we have a bit of a schedule for upcoming for update 9.20, and a few other events (subject to change and other specifications):
July 25 – 9.20 patch information
26 July – Official announcement for 9.20 on the WoT main page
27 July – 9.20 ends supertest phase
24-30 July – Beginning of the new season for the Global Map
August 2nd – 19th Birthday for WarGaming
2-3 August – First public test server phase for 9.20
August 12th – World of Tanks 7th Anniversary
August 16th – Second public test phase for 9.20
End of Summer – Tentative window for 9.20 release
That’s it for the time being.
Nu moet ik wel zeggen dat een AMX 13 57 GF (laat staan een platoon van deze ettertjes ) die constant gold staat te spammen super irritant kan zijn (mits goed gespeeld) en best een rant waard kunnen zijnFrozenhands schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:50:
[afbeelding]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Maar eens ff wat gaan tryharden voor TD 15. E4 en JPZ gespeeld maar die tanks zijn te traag.
Enige andere T10 TD die ik heb is de Grille, maar die had ik al 4 maanden niet aangeraakt sinds de bullshit nerf. Maar goed, dus toch maar weer afgestoft. En wat blijkt? Is weer ge ninja buffed ofzo. Kon weer als vanouds veel dmg doen. Flink wat 5K dmg games gehad, maar ja das nog steeds 3K te weinig.
En dan... breekt dé game aan: Ensk. Bleek eindelijk eens een redelijk slow paced game, dus ik kon vrij snel een hoop dmg doen. End game heb 7K dmg en een cappende IS-4, die ik perfect in zijn zijkant schiet en pen: 7853 dmg done en 4 kills. Vervolgens staat er een Patriot voor mijn neus die ~300 HP heeft, genoeg dus om boven de 8K te komen en mijn 5e kill op te pakken. Ik krijg een side shot en......
Crit, no dmg... Vervolgens kan hij 2x schieten en killed hij me... Dahaaaaaaag missie!!!

Mr_Size schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:20:
Crit, no dmg... Vervolgens kan hij 2x schieten en killed hij me... Dahaaaaaaag missie!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

20 battles gespeeld, 45% winrate en 3.9k wn8. Man man man, schijt weekend teams.
Ik heb het lang met de E4 geprobeerd + food ivm reload, accuratie en handling.Mr_Size schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:20:
Het mag gewoon NIET!!
Maar eens ff wat gaan tryharden voor TD 15. E4 en JPZ gespeeld maar die tanks zijn te traag.
Enige andere T10 TD die ik heb is de Grille, maar die had ik al 4 maanden niet aangeraakt sinds de bullshit nerf. Maar goed, dus toch maar weer afgestoft. En wat blijkt? Is weer ge ninja buffed ofzo. Kon weer als vanouds veel dmg doen. Flink wat 5K dmg games gehad, maar ja das nog steeds 3K te weinig.
En dan... breekt dé game aan: Ensk. Bleek eindelijk eens een redelijk slow paced game, dus ik kon vrij snel een hoop dmg doen. End game heb 7K dmg en een cappende IS-4, die ik perfect in zijn zijkant schiet en pen: 7853 dmg done en 4 kills. Vervolgens staat er een Patriot voor mijn neus die ~300 HP heeft, genoeg dus om boven de 8K te komen en mijn 5e kill op te pakken. Ik krijg een side shot en......
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En als bonus m'n eerste tier 10 light binnen, de XM551 Sheridan
Hoe veel missies moet jij nog Quantor?Quantor schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:26:
Ik had vandaag echt een super dag, alles zat mee in soloplay, 3 obj 260 missies gehaald, 2 TD missies (5x je hitpunten met de hellcat en 4K damage en 3 kills in de Strv 103-0) en de light missie waar je 3 arties moet spotten, damage doen en 1 ervan killen en die had ik zonder erop te spelenNa 25 games ruim 5K wn8, 60% winrate en daarna gaan tryharden voor die TD missie met de hellcat, toch noch een kleine 4K overgehouden.
En als bonus m'n eerste tier 10 light binnen, de XM551 Sheridan
Eerst ging het aardig. Toen ging het mega slecht dus gestopt en aan het eind van de avond nog wat potjes gedaan en die gingen eigenlijk best lekker een 4k damage pot met een Ax gevolgt door een 3k damage pot. Die 4k pot werd wel een beetje gedomineerd door low rolls bedoel ik weet niet hoor maar 308 gevolgd door 325 en 312 is toch echt wel weinig voor een 390 alfa gun.
Nickname KasPlantje.
Ik heb altijd 50/50 mee in die tank. Ik kan je vertellen ik heb altijd mijn goud nodig haha, hoeveel ik wel niet weg schiet in dat ding.Breezers schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:24:
[...]
Nu moet ik wel zeggen dat een AMX 13 57 GF (laat staan een platoon van deze ettertjes ) die constant gold staat te spammen super irritant kan zijn (mits goed gespeeld) en best een rant waard kunnen zijn(maar reporten op basis van onsportief gedrag, nuh)
Nochtans, ik ben een ondermaatse speler, maar in dit diamantje presteer ik redelijk goed.
Verwijderd

Best veel nog, krijg je als je ze niet bewust te probeert te halen. Zo heb ik al heel lang die LT-7 actief gehad. En ik wil m'n plezier in het spel niet verliezen omdat een missie niet lukt.
LT-8 9 10 11 12 15
MT- 9 12 15
HT-7 8 9 10 11 12 15
TD-9 15
SPG-12 15
[ Voor 0% gewijzigd door Quantor op 24-07-2017 22:47 . Reden: scratch MT9 ]

Hehe ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik heb wel een tier 10 HT maar dat is een amx 50b dus dat valt niet echt onder een heavy tank. Soms is het raar ik haalde HT mission 12.2 ook in een IS3 omdat een e75 en een e100 me hull down niet konden pennen.Breezers schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:50:
Pfff, eindelijk HT-15 Tempered Steel op secondary gerealiseerd en die T28 concept missie reeks kunnen afronden(die MT-15 Hunter and the Hunted is voor mij puur Russisch roulette en dat geluk is mij niet weggelegd na tig pogingen
) Ik heb geen HT tanks hoger dan tier 8 dus had niet verwacht dat ik deze zou halen in een tier 7 HT (ook al is die O-Ni lastig te pennen op lagere tiers)
[afbeelding]
Had je meer dan 4 k blocked dan?
Nickname KasPlantje.
Iets van 4119 damage uitgedeeld, 3130 damage blocked en iets van 800 damage receivedGerGio schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:29:
[...]
Hehe ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik heb wel een tier 10 HT maar dat is een amx 50b dus dat valt niet echt onder een heavy tank. Soms is het raar ik haalde HT mission 12.2 ook in een IS3 omdat een e75 en een e100 me hull down niet konden pennen.
Had je meer dan 4 k blocked dan?

http://imgur.com/QD1T7pu

http://imgur.com/o8XJRBO
Nice gratz!Rianata schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:12:
Eindelijk, hij staat ook in mijn garage![]()
![]()
Weliswaar via de oneervolle weg, TD15.4 kan me gestolen worden, ik heb gewoon SPG15.4 gehaald met honors
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]

Absoluut!jantje 2 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:36:
[...]
Nice gratz!Dat is ook een manier om de obj 260. te fixen. Ik denk dat SPG15.4 ook een stuk makkelijker is om te halen dan TD15.4 momenteel
Gefeliciteerd Ria!!!Rianata schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:12:
![]()
Weliswaar via de oneervolle weg, TD15.4 kan me gestolen worden, ik heb gewoon SPG15.4 gehaald met honors
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]

Toch knap, top XP, zonder kills, 1700 dmg en alleen stun assistance.
Die XP received is daarvan verhoogd toch met de laatste patch??
Selks
British MTs have excellent elevation angles and a good view range, but unfortunately, the turret isn’t strong enough for allowing you to fully take advantage of these top British vehicles. That’s exactly why we plan to improve the front armor of Medium tanks turrets starting from Tier VIII to Tier X.
The effective armor will now start from 240mm, which will allow you to play more confidently on terrain folds and to feel less vulnerable.
British premium MT FV4202 was not ignored either. Besides improving the front of the turret (common for all top Medium tanks), we’ll also improve the armor of the front hull so it reaches 223mm effective armor. Due to tht, FV 4202 will be able to fight with opponents using its strong front. Moreover, we’ll increase the engine power to 650 h.p., which will allow this tank to reach its maximum speed quicker, become more mobile and dynamic overall.

Ik snap dat sommige tanks van deze lijnen buffs nodig hebben, maar het lijkt er wel op dat hun go to buff plak er meer armor op is.
Volgens mij ga je dan nog veel meer goldspam krijgen.
Die stelling van WG dat er maar voor een paar procent gold geschoten word klopt nu al niet volgens mijn eigen hitlog...
http://wotlabs.net/eu/player/GJP
Daarnaast behouden ze op T8 nog steeds de zwakte van lage DPM, alpha damage en hoge shell cost.
Op T9 ook de lage DPM, maar dat was vanwege de L7 eigenlijk geen probleem.
En de T10, tja, was naar mijn mening mediocre dus met de turret buff dat die eindelijk ergens goed in zal zijn?
[ Voor 31% gewijzigd door Miyazono op 26-07-2017 00:19 ]
Die tier 10 kan best wel heel goed zijn maar je kunt niet still hull down blijven zitten. Dan kunnen de meeste mensen je wel pennen. Dat geld ook voor de 7/1. Ik kreeg van de week gewoon een 7/1 klein in mijn Pz 58 mutz omdat ik net naast zijn gunshield kon blijven schieten en hij me elke keer net of met zijn B barrel gun gewoon niet gegoeg schade kon doen.Miyazono schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:17:
Nu moet ik toch zeggen dat de Britse mediums echt underperformen dus de buff zijn toch echt nodig naar mijn mening.
Daarnaast behouden ze op T8 nog steeds de zwakte van lage DPM, alpha damage en hoge shell cost.
En de T10, tja, was naar mijn mening mediocre dus met de turret buff dat die eindelijk ergens goed in zal zijn?
Ergens hoop ik dat al deze buffs het gevolg hebben dat de tier 10 lights gebuffed kunnen worden naar het niveau wat ze zouden moeten zijn. omdat de meds en de lights dan ver genoeg uit elkaar liggen.
Nickname KasPlantje.
Verwijderd
Is dat echt zo? Ik vind de 7/1 echt een waanzinnig fijne tank. Dan ben ik wel heel benieuwd naar de andere high tier mediums.Miyazono schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:17:
Nu moet ik toch zeggen dat de Britse mediums echt underperformen dus de buff zijn toch echt nodig naar mijn mening.
Ik heb de 7/1 voor de vorige buffs gespeeld en vond 'm best okay, hooguit tikkie traag en derpy gun handling. Toen werd het beschouwd als de slechtste tier 9 medium, dus ik ben nog steeds benieuwd naar andere tier 9 mediums. Probleem is alleen dat ik nu bij meerdere tier 8 tanks zit, en ik werd dusdanig niet vrolijk van de tier 8 MM dat ik maar even een pauze heb ingelast.Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:39:
[...]
Is dat echt zo? Ik vind de 7/1 echt een waanzinnig fijne tank. Dan ben ik wel heel benieuwd naar de andere high tier mediums.
Merk inmiddels wel dat de zin weer terug begint te komen, dus wellicht binnenkort toch 's kijken of ik verder kan met de T-44, Panther II, Indien Panzer en (nog een paar k xp), straks de Pershing.
Chapeau !Rianata schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:12:
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is voor een gemiddelde speler bijna onmogelijk, ik kom nauwelijks aan de T55, bv 6000 dmg voor TD's en spot 6 zonder zelf gespot te worden... dat zijn er een paar waar ik maar op blijf hangen.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Ik beschouw mezelf echt als een gemiddelde speler die in de loop der tijd gewoon veel heeft geleerd in 50.000 potjes WoT (gisteren deze 'mijlpaal' geslecht). Ik denk dat je voor de missies die je aangeeft gewoon per map bepaalde posities en tactieken moet aannemen. En uiteraard moet jedan geluk hebben dat je voor bijv. de light missie prokhorovka, malinovka of murovanka krijgt. Let ook even op dat de niet-standaard modi (assault en encounter) ook heel geschikt kunnen zijn om bepaalde missies makkelijker te halen.Caveman schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:36:
[...]
Chapeau !
Het is voor een gemiddelde speler bijna onmogelijk, ik kom nauwelijks aan de T55, bv 6000 dmg voor TD's en spot 6 zonder zelf gespot te worden... dat zijn er een paar waar ik maar op blijf hangen.
6k damage in TD´s vind ik nog redelijk te doen als middelmatige speler (ik dus). Wel belangrijk dat je op een voldoende hoge tier speelt. Bij uitzondering lukt het me op tier 8, maar 9 en 10 zijn een stuk eenvoudiger.Caveman schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:36:
[...]
Chapeau !
Lights is altijd hopeloos situationeel. Je hebt domweg mazzel nodig met de map en de tegenstanders. Daarnaast is een stukje mapkennis noodzakelijk, maar als gemiddelde speler vallen vanzelf een keer alle puzzelstukjes samen en heb je spontaan die missie. Ook hier raad ik aan om dit op hogere tiers te doen (8+). Dan is je viewrange en camo een stuk makkelijker voldoende hoog te krijgen én volgens potjes meer standaard patronen.
Zelf loop ik vooral achter met de heavy tank missies. Simpelweg omdat ik deze momenteel niet leuk vind om te spelen met allerlei superheavies en drama matchmaking op tier 8/9. Misschien moet ik ook maar gaan grinden naar de Maus oid.
If you can see, look. If you can look, observe
Verwijderd
TD en MT missies gaan nog wel vind ik. Maar die light missions zijn zo gigantisch afhankelijk van van MM helaas... HT missies gaan over het algemeen wel maar je moet bijna bepaalde tanks grinden om HT12 en 15 te behalen...Caveman schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:36:
[...]
Chapeau !
Er zijn nog 2 missies die ik moet voltooien van de T-55A, maar dit heeft niet echt haast aangezien ik gewoon de 260 missies al kan doen.
T-55a:
LT:
LT-7; 3 SPG's spotten en damage of critical hits doen
LT-15; Minimaal 7k damage en assisting damage hebben
Obj 260;
LT: 1/15
MT: 10/15
HT: 7/15
TD: 13/15
SPG: 14/15
Als het dan eenmaal goed gaat krijg je zulke resultaten:
http://dezgamez.wot-recor...aggressive_spot_malinovka
[ Voor 19% gewijzigd door ElPaco op 26-07-2017 15:54 . Reden: Replay toevoegen ]
ik denk dat je even opnieuw moet kijken in de missie's, er is het 1 en ander veranderd. De 3 spg spotten bestaat niet meer sinds de nieuwe matchmaking. Hij is nu een stuk makkelijker, ik geloof 2 spg spotten en damage doen.wsLy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:24:
Eens even kijken hoe ik ervoor sta mbt missies voor de Obj 260. Doe niet eens meer de moeite ervoor, sowieso zijn de teams gewoon te schijt om bepaalde missies te behalen en ik heb geen zin om te gaan tryharden in een spel dat ik steeds minder leuk vind worden.
Er zijn nog 2 missies die ik moet voltooien van de T-55A, maar dit heeft niet echt haast aangezien ik gewoon de 260 missies al kan doen.
T-55a:
LT:
LT-7; 3 SPG's spotten en damage of critical hits doen
LT-15; Minimaal 7k damage en assisting damage hebben
Obj 260;
LT: 1/15
MT: 10/15
HT: 7/15
TD: 13/15
SPG: 14/15
Staat er toch echt bij hoor als ik naar de missies kijk...Caveman schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:40:
[...]
ik denk dat je even opnieuw moet kijken in de missie's, er is het 1 en ander veranderd. De 3 spg spotten bestaat niet meer sinds de nieuwe matchmaking. Hij is nu een stuk makkelijker, ik geloof 2 spg spotten en damage doen.
Voor de T55a moet je zeker weten 3 arties spotten en damage doen... Ik kijk al maanden tegen die missie aanCaveman schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:40:
[...]
ik denk dat je even opnieuw moet kijken in de missie's, er is het 1 en ander veranderd. De 3 spg spotten bestaat niet meer sinds de nieuwe matchmaking. Hij is nu een stuk makkelijker, ik geloof 2 spg spotten en damage doen.
Ik heb gisteren maar eens de M44 afgestoft om te kijken of ik via de arty missies meer kans maak...
Mbt 8 kille, je had op de T30 kunnen springen
Mbt high caliber, volgens mij krijgt degene die als eerste genoeg damage bij elkaar schiet om hem te halen de medaille, en niet altijd degene die het meeste doet.
Verder erg leuke pot die goed laat zien waartoe de 13 90 in staat is!
Jullie hebben gelijk.....Roozzz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:36:
[...]
Voor de T55a moet je zeker weten 3 arties spotten en damage doen... Ik kijk al maanden tegen die missie aan
Ik heb gisteren maar eens de M44 afgestoft om te kijken of ik via de arty missies meer kans maak...
Er zijn inderdaad wat wijzigingen geweest, maar deze zat daar niet bij... Helaas! Ik hoop nog steeds dat ze hier iets aan gaan doen. In t9 lights zie ik bij uitzondering 3 arties in de game. Dus bijna altijd bij voorbaat kansloos.Caveman schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:42:
[...]
Jullie hebben gelijk.....Maar er was toch iets veranderd met de missie's of moet dat nog gebeuren?
Ik ga binnenkort maar eens een nieuwe lijn lights vrinden, misschien is er op lagere tiers iets meer arty beschikbaar...
Jer zou kunnen platoonen met iemand die arty speelt, heb je in ieder geval geen arty-loze games.Roozzz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:08:
[...]
Er zijn inderdaad wat wijzigingen geweest, maar deze zat daar niet bij... Helaas! Ik hoop nog steeds dat ze hier iets aan gaan doen. In t9 lights zie ik bij uitzondering 3 arties in de game. Dus bijna altijd bij voorbaat kansloos.
Ik ga binnenkort maar eens een nieuwe lijn lights vrinden, misschien is er op lagere tiers iets meer arty beschikbaar...
Verwijderd
Nu 6k damage dealen voor TD15... Heb volgens mij nog maar een keer boven de 6k damage gescoord in dit spel

Ik heb praktisch de hele grind van de tier 9 Waffel 4 TD15.3 proberen te halen zonder succes...Eenmaal ik de Grille15 gekocht had, had ik die missie te pakken in de 6e game...Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:27:
Zo en dan zo in twee potjes achter elkaar TD 12 en 14 gehaald met hoe kan het ook anders de Skorpion G![]()
Nu 6k damage dealen voor TD15... Heb volgens mij nog maar een keer boven de 6k damage gescoord in dit spelWellicht dat het beter gaat wanneer ik eenmaal de JPz. E100 heb.

En ik ben blijkbaar een uitzondering op de meeste spelers...Bij mij zijn steevast de lightmissies als eerste gedaan. LT15-4 is ook al een hele tijd gedaan terwijl de heavies dan weer altijd een eindje achterop sukkelen

Tja die heb ik gedaan met de Foch 155. Het punt is gewoon dat je de tijd moet hebben in de battle om die damage te kunnen doen zoals Size al zegt. Kijk dat ding doet 2250 damage in een clip dus in theorie heb je maar 3 clips nodig. Maar ook 3 keer die 2250 hitpoints voor je gun en RNG die een beetje meewerkt.Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:27:
Zo en dan zo in twee potjes achter elkaar TD 12 en 14 gehaald met hoe kan het ook anders de Skorpion G![]()
Nu 6k damage dealen voor TD15... Heb volgens mij nog maar een keer boven de 6k damage gescoord in dit spelWellicht dat het beter gaat wanneer ik eenmaal de JPz. E100 heb.
Dus het zou zomaar kunnen dat je ineens het haalt in een Jagttiger
Nickname KasPlantje.
by DecoNoir WoT •
With news from 9.20 coming out, we have a bit more info on the latest go at a 30v30 mode, this new “General Battle” (yeah, that’s probably just an off translation) will apparently be variant on Random Battles. Here are the basic rules:
60 Players: 30v30
15 minute battle time
Tier X only
Victory Conditions:L Capture the enemy base or destroy all enemy tanks
Matchmaking
Players will be drawn from the Random Battle queue
Tier X vehicles only
The occurrence of the new mode will be largely random
The new mode will be enabled by default for all players, though you can manually disable it in the same manner as the other game variants
Each team will be further divided into 3 subgroups of 10 each (cannot be manually chosen, this is determined by the matchmaker)
The composition of each team is still bound by the new MM 2.0 rules
Each subgroup will try to be matched as equally as possible with a subgroup on the opposing team
The number of SPGs per team will be limited to 4
When matching up platoons, there can not be a difference of more than two players when matching platoons between both teams
If one player in a platoon has the new game type selected, then it is possible for the platoon to be queued into the new mode
Map

Only one map will be available so far: Nebelburg (previously known as Sunny Valley)
Map size: 1.4 x 1.4 km
One base per team, as in Standard battles
Each aforementioned subgroup will have its own starting spawn position
A few changes to the interface will be coming as well. The UI showing teams will be adjusted to compensate for having 60 players. The team display will show subgroups, with each subgroup able to be viewed in greater detail. The team display will also have a “total strength” score for each team.
As this is a new mode for Random Battles, all of the rewardsthat come in Random Battles will also be available. Players can earn MoEs, complete Personal Missions etc. just as they normally would. Statistics for the new mode will be available in their own separate tab and will not affect statistics for normal game modes.
Nickname KasPlantje.
Makkelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Kepro op 27-07-2017 18:44 ]
Verwijderd
Heb de JgPzE100 net binnen, ben benieuwd of dit een geschikte tank ervoor is. 6-7 schoten dealen moet niet zo moeilijk zijn zou je denken... In de eerste paar potjes wel ik weet niet hoeveel one-shots en ammoracks met dat ding haha. Meest irritante zijn nog teammates die in de weg gaan rijden enz.kreezjie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:08:
[...]
Ik heb praktisch de hele grind van de tier 9 Waffel 4 TD15.3 proberen te halen zonder succes...Eenmaal ik de Grille15 gekocht had, had ik die missie te pakken in de 6e game...![]()
En ik ben blijkbaar een uitzondering op de meeste spelers...Bij mij zijn steevast de lightmissies als eerste gedaan. LT15-4 is ook al een hele tijd gedaan terwijl de heavies dan weer altijd een eindje achterop sukkelen![]()
Met de Jagdtiger heb ik mijn hoogste damage ooit behaald, iets van 7,2k dmg. Maar dat is ook gelijk de enige keer (in 10k battles) dat ik ooit boven de 6000 heb gedaan. 4 -5k heb ik vrij regelmatig maar die 6k lijkt wel een soort magische grens voor mij.GerGio schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:40:
[...]
Tja die heb ik gedaan met de Foch 155. Het punt is gewoon dat je de tijd moet hebben in de battle om die damage te kunnen doen zoals Size al zegt. Kijk dat ding doet 2250 damage in een clip dus in theorie heb je maar 3 clips nodig. Maar ook 3 keer die 2250 hitpoints voor je gun en RNG die een beetje meewerkt.
Dus het zou zomaar kunnen dat je ineens het haalt in een Jagttiger
Gaat je tegenvallen vrees ik... JPZ is heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg situationeel en je hebt echt teammaten nodig om je back up te geven, anders wordt je in no time ge yolo-ed.Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:21:
Heb de JgPzE100 net binnen, ben benieuwd of dit een geschikte tank ervoor is. 6-7 schoten dealen moet niet zo moeilijk zijn zou je denken... In de eerste paar potjes wel ik weet niet hoeveel one-shots en ammoracks met dat ding haha. Meest irritante zijn nog teammates die in de weg gaan rijden enz.
Ik heb het eerste deel van TD 15.4 gehaald in de JPZ, met 8,5K dmg, maar dat is ook gelijk het hoogste ooit in die tank. Als ik >3K schiet ben ik tbh al tevreden..
https://thedailybounce.ne...-155-fate-in-update-9-20/
Nickname KasPlantje.
Mag ook eens positief zijn hé van WGGerGio schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:45:
Valt kerst echt zo vroeg dat ik een gratis tier 10 premium krijg
Helaas gestopt aan AC46 en teveel voor die te free exp'en.
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Yup, lijkt er wel op, QB heeft er al een filmpje over gemaakt, zie hieronder. Voor mezelf was dit het moment om met de tier 9 vanavond te beginnen en de eerste 20K heb ik erop zitten, dus nog 270K naar de tier X :-)GerGio schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:45:
Valt kerst echt zo vroeg dat ik een gratis tier 10 premium krijg
Wanneer patch 9.20 ?Rianata schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:45:
[...]
Yup, lijkt er wel op, QB heeft er al een filmpje over gemaakt, zie hieronder. Voor mezelf was dit het moment om met de tier 9 vanavond te beginnen en de eerste 20K heb ik erop zitten, dus nog 270K naar de tier X :-)
[video]
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Posted by atikabubu
New Random Battle scenario – Grand Battle
Conditions:
60 players in a battle, 30 per team
Only for Tier X vehicles
Battle duration: 15 minutes
Win conditions: cap the base or kill everyone
Matchmaker:
A ‘Grand Battle’ is made through the use of a Random Battle
Only X tiers can participate
You can toggle it like Assault and Encounter modes
Each team is divided into 3 subdivision, 10 players each
You can’t pick your subdivision, the matchmaker decides
The team rosters are picked using the Matchmaker 2.0 algorithms
Subdivision lineups will me possibly identical to those in the enemy team
4 arty per team
2 platoon amount difference max
If one player from the platoon has this mode enabled, the whole platoon might get into a Grand Battle
Map:
Battles will be done on the new map – Nedelburg
Map size 1.4 km x 1.4 km
Spawns are decided by subdivisions
Each subdivision has their own spawn
Each team has only one base
Interface:
The battle loading screen, team list, post-battle stats and team panels were adjusted to 60 players
A team is divided into 3 subdivisions
The lineup of a subdivision can be seen by clicking it
A total team health percentage display has been added to the ally vs enemy count
Prizes, achievements, and statistics:
In Grand Battles AND X tier ONLY Random Battles you’ll be able to get Bonds.
Bonds are XP dependent
You can do personal and daily missions in this mode, thus being eligible to their rewards.
Marks of Excellence and Mastery Badges can be earned in Grand Battle
Grand Battle stats are independent from Random Battle stats
Stats from Grand Battle will have their own spot in the dossier, both general and per-vehicle
Hall of Fame:
The Hall of Fame made it to the game client
You will be able to view not only Random Battle stats, but also information about vehicles, etc.
Players will be able to compare their stats for a given time span, also using a new World of Tanks Rating (WTR)
The Hall of Fame and the new WTR are in an open beta phase.
SPG changes:
Post-battle stats will contain the total stun time
Tanks hiding behind a fence or cover thinner than 2 meters will receive a stun timer as if they’re in an open field
If the cover is thicker than two meters but the tank isn’t fully covered, the stun time and damage will be dependent on how much of the tank was ‘visible’ to the shell. It will be either:
25% total damage and stun time
50% total damage and stun time
75% total damage and stun time
100% total damage and stun time
Removed the boosts (a.k.a. ‘mountaingoating’ spots) on following maps:
Karelia
Steppes
Lakeville
Abbey
Mines
Sacred Valley
Mountain Pass
El Halluf
Arctic Circle
HD tanks:
SU-5
SU-14-1
Bat.-Châtillon 25 t
M12
M5A1 Stuart
Pz.Kpfw. 38H 735 (f)
Pz.Kpfw. IV Ausf. D
VK 30.01 (D)
T69
Matilda Black Prince
Churchill III
T-44-85
New vehicles:
CN server exclusive:
Waffenträger auf E 100 (P) (oh look, more fake news…)
Chinese tank destroyers (EU, NA, SEA):
T-26G FT
M3G FT
SU-76G FT
60G FT
WZ-131G FT
T-34-2G FT
WZ-111-1G FT
WZ-111G FT
WZ-113G FT
Supertester tank:
T-44 ltwt.
Yep, en erg veel heb je ook niet meer aan je armor op dat ding tegenwoordigMr_Size schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:06:
[...]
Gaat je tegenvallen vrees ik... JPZ is heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg situationeel en je hebt echt teammaten nodig om je back up te geven, anders wordt je in no time ge yolo-ed.
Ik heb het eerste deel van TD 15.4 gehaald in de JPZ, met 8,5K dmg, maar dat is ook gelijk het hoogste ooit in die tank. Als ik >3K schiet ben ik tbh al tevreden..
Nee want je bounces meestal maar twee shells en dan denk de enemy "oke lets bring the HEAT"wsLy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:30:
[...]
Yep, en erg veel heb je ook niet meer aan je armor op dat ding tegenwoordig![]()
![]()
edit: klopt ik had de verkeerde geqoute
[ Voor 39% gewijzigd door GerGio op 28-07-2017 14:54 ]
Nickname KasPlantje.
verkeerde gequote denk ik...GerGio schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:42:
[...]
Nee want je bounces meestal maar twee shells en dan denk de enemy "oke lets bring the HEAT"
Verwijderd
Nou, wat een verschrikking... Eerste 4 potjes verloren met 200 XP of zo, maar daarna eindelijk een win! En wat voor een epische win:

Schiet lekker op zo

Dit topic is gesloten.
Er is ook een console topic: ~~~~~~~[MMO] World of tanks topic (PS4 en XBOX).