Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:57:
Ik moet toch wel zeggen dat de comfort veel beter is. Het is natuurlijk een een persoonlijk iets maar de oude headstrap begon toch wel zijn leeftijd te vertonen. ik kijk nu al uit naar de knuckels controller release :)
Nu een weekje kunnen testen en ik merk vooral dat langer speelsessie's een stuk prettiger zijn. Het eerste half uur merk je wel verschil maar dat lijkt niet zo heel erg groot in vergelijk met de oude strap. Als je echter langer dan een uur bezig bent merk je toch wel dat het een stuk comfortabeler zit.

Ik merk ook dat mijn speelsessies weer langer worden. Helaas loop ik nu tegen een ander probleem aan: Content..... iemand nog leuke ideeen/tips?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoratNL_
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 22:46
ChojinZ schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:57:

Ik merk ook dat mijn speelsessies weer langer worden. Helaas loop ik nu tegen een ander probleem aan: Content..... iemand nog leuke ideeen/tips?
Onward? Laatste update van een paar dagen geleden heeft AI toegevoegd, zowel op multi- als single-player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
BoratNL_ schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:24:
[...]

Onward? Laatste update van een paar dagen geleden heeft AI toegevoegd, zowel op multi- als single-player
4 keer een poging gewaagd maar ik blijf ziek worden. Honderden uren in de Vive zitten maar motion sickness blijft voor mij een probleem.... :( Maar bedankt voor de tip! Is zeker een aanrader!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

Heedless schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Alleen al vanwege het afschuwelijke filmpje en de naam wil ik ze niet hebben.
Approved https://uploadvr.com/vivenchill-fan-sweat-fog/

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:00:
[...]

Geen ervaring met shops in Nederland maar ik heb de VRCovers gekocht via hun website. Duurde niet lang, binnen een anderhalve week waren ze binnen. ik ben er nog erg tevreden over.
Inderdaad. Ik ben erg tevreden met de full (nep-)leren covers. Ik heb in het begin ook die stoffen hoesjes gekocht, maar de fout gemaakt ze in de droger te stoppen waardoor ze net teveel gekrompen waren.

De memory-foam cover is erg fijn. Ik heb ook een 7(?)mm cover, maar die gebruik ik eigenlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36
ChojinZ schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:57:
Content blijft wel een ding ja. Ik zal eens opnoemen welke VR spellen ik heb en wat mijn mening er van is. Ik vermoed dat je zelf het grootste gedeelte al hebt, of hebt gespeeld, maar het kan geen kwaad lijkt me ;)
  • Arizone Sunshine - daar hoeven we het niet over te hebben denk ik. Fantastisch spel.
  • Audioshield - leuk om af en toe een potje te doen, maar ook niet meer dan dat. Wel goed uitgewerkt.
  • Castle must be mine - leuk en behoorlijk uitdagend tower defence spel, maar niet super veel diepgang. Ik vond het het geld waard, zeker nu er al meerdere levels gemaakt zijn. Leuk gemaakt en netjes afgewerkt
  • A chair in a room - de sfeer is zo fantastisch en creepy dat ik zelf niet veel verder wilde spelen :P Ook mooi uitgewerkt
  • Conductor - leuk puzzelspel wat niet al te lang is. Als je 'm voor weinig kan krijgen, zeker doen. Je kan in een treintje rijden, dat alleen al maakt het de moeite.
  • Eleven: table tennis - Ook een spel om af en toe te doen. De AI vind ik tot nu toe te moeilijk en er zijn net nog iets teveels 'coming soon' in het spel, maar de physics zijn echt goed.
  • A fear of heights and other things - kost geen reet en stelt niets voor, maar ideaal om mensen voor de eerste keer VR te laten zien.
  • Final approach - geinig spel waarbij je vliegtuigen moet laten landen zonder ze te laten crashen.
  • The Gallery - Episode 1 - zat bij de Vive en waarschijnlijk ook bij die van jou. Iets te kort, maar extreem goed uitgewerkt. Ik kijk uit naar episode 2.
  • Holopoint - persoonlijk vind het te spel te weinig content hebben (plus ik kan er geen reet van).
  • Overkill VR - Vrij matig spel, maar wel onderhoudend als je niet teveel voor het spel betaald. Het lijkt een beetje een arcadespel waarbij je automatisch van plek naar plek gaat en daar de vijanden moet uitschakelen.
  • Racket: NX - squash-achtig spel wat ik persoonlijk goed uitgewerkt vind. Vooral multiplayer is leuk.
  • Raw Data - misschien ook wat te weinig content, maar ook dit spel vind ik vooral multiplayer leuk. Qua graphics ook behoorlijk goed, maar van tijd tot tijd wat buggy.
  • The solus project - zeker niet slecht, maar het kan mij niet genoeg boeien om door te gaan. Graphics zijn ok, maar het spel is duidelijk achteraf voor VR geschikt gemaakt wat soms een beetje rare controls oplevert. Speelt verder wel verassend goed.
  • Star Trek: Bridge crew - ook te duur zoals zoveel spellen, maar wel heel goed en netjes uitgewerkt. Je voelt je echt een captain op de bridge van een starship. De controls zijn niet diepgaand, maar je moet absoluut samenwerken en vooral online of met vrienden super.
  • Superhot VR - Dit spel moet ik nog een paar keer doen. De insteek is super en speelt lekker, maar ik heb heel snel het gevoel van: is dit het nou? Korte 'levels'/scenes achter elkaar en meer niet?
  • The thrill of the fight - geen idee wat de status van het spel nu is, het is een boksspel. Ik was te laat om 'm te refunden, het is niet echt mijn spel, anders had ik 'm niet meer gehad.
  • Vanishing realms - speelt wel OK en de graphics zijn prima in orde en verzorgd, maar ook dit spel kon mij niet zo heel lang echt boeien.
  • Zombie training simulator - zat bij de Vive, zal je wel kennen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:44:
[...]

Content blijft wel een ding ja. Ik zal eens opnoemen welke VR spellen ik heb en wat mijn mening er van is. Ik vermoed dat je zelf het grootste gedeelte al hebt, of hebt gespeeld, maar het kan geen kwaad lijkt me ;)
  • Arizone Sunshine - daar hoeven we het niet over te hebben denk ik. Fantastisch spel.
  • Audioshield - leuk om af en toe een potje te doen, maar ook niet meer dan dat. Wel goed uitgewerkt.
  • Castle must be mine - leuk en behoorlijk uitdagend tower defence spel, maar niet super veel diepgang. Ik vond het het geld waard, zeker nu er al meerdere levels gemaakt zijn. Leuk gemaakt en netjes afgewerkt
  • A chair in a room - de sfeer is zo fantastisch en creepy dat ik zelf niet veel verder wilde spelen :P Ook mooi uitgewerkt
  • Conductor - leuk puzzelspel wat niet al te lang is. Als je 'm voor weinig kan krijgen, zeker doen. Je kan in een treintje rijden, dat alleen al maakt het de moeite.
  • Eleven: table tennis - Ook een spel om af en toe te doen. De AI vind ik tot nu toe te moeilijk en er zijn net nog iets teveels 'coming soon' in het spel, maar de physics zijn echt goed.
  • A fear of heights and other things - kost geen reet en stelt niets voor, maar ideaal om mensen voor de eerste keer VR te laten zien.
  • Final approach - geinig spel waarbij je vliegtuigen moet laten landen zonder ze te laten crashen.
  • The Gallery - Episode 1 - zat bij de Vive en waarschijnlijk ook bij die van jou. Iets te kort, maar extreem goed uitgewerkt. Ik kijk uit naar episode 2.
  • Holopoint - persoonlijk vind het te spel te weinig content hebben (plus ik kan er geen reet van).
  • Overkill VR - Vrij matig spel, maar wel onderhoudend als je niet teveel voor het spel betaald. Het lijkt een beetje een arcadespel waarbij je automatisch van plek naar plek gaat en daar de vijanden moet uitschakelen.
  • Racket: NX - squash-achtig spel wat ik persoonlijk goed uitgewerkt vind. Vooral multiplayer is leuk.
  • Raw Data - misschien ook wat te weinig content, maar ook dit spel vind ik vooral multiplayer leuk. Qua graphics ook behoorlijk goed, maar van tijd tot tijd wat buggy.
  • The solus project - zeker niet slecht, maar het kan mij niet genoeg boeien om door te gaan. Graphics zijn ok, maar het spel is duidelijk achteraf voor VR geschikt gemaakt wat soms een beetje rare controls oplevert. Speelt verder wel verassend goed.
  • Star Trek: Bridge crew - ook te duur zoals zoveel spellen, maar wel heel goed en netjes uitgewerkt. Je voelt je echt een captain op de bridge van een starship. De controls zijn niet diepgaand, maar je moet absoluut samenwerken en vooral online of met vrienden super.
  • Superhot VR - Dit spel moet ik nog een paar keer doen. De insteek is super en speelt lekker, maar ik heb heel snel het gevoel van: is dit het nou? Korte 'levels'/scenes achter elkaar en meer niet?
  • The thrill of the fight - geen idee wat de status van het spel nu is, het is een boksspel. Ik was te laat om 'm te refunden, het is niet echt mijn spel, anders had ik 'm niet meer gehad.
  • Vanishing realms - speelt wel OK en de graphics zijn prima in orde en verzorgd, maar ook dit spel kon mij niet zo heel lang echt boeien.
  • Zombie training simulator - zat bij de Vive, zal je wel kennen.
Er zit toch nog wel wat spul bij wat ik niet ken. Tx! Zal vanavond ff kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik Rec Room stiekem toch best leuk vind, vooral paintball. Je kan alle andere spelers horen praten wat over het algemeen leuk werkt. Zitten altijd wel wat irritante kinderen tussen natuurlijk, maar toch ook al behoorlijk wat leuke spelletjes gedaan met andere mensen.

Batman Arkham VR vond ik ook echt gaaf. Geen snelle shooter of zo, maar juist langzaam en sfeervol. Wel aan de korte kant. Wat mij betreft een heel goede techdemo van Vive mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Heedless schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:54:
Ik moet zeggen dat ik Rec Room stiekem toch best leuk vind, vooral paintball. Je kan alle andere spelers horen praten wat over het algemeen leuk werkt. Zitten altijd wel wat irritante kinderen tussen natuurlijk, maar toch ook al behoorlijk wat leuke spelletjes gedaan met andere mensen.
Persoonlijk was ik op rec room na twee keer helemaal uitgekeken. De spellen als paintball en dodgeball werken voor mij gewoon niet als je moet teleporteren en zelf stil staat. Alleen als zelf zou kunnen rondrennen lijkt het mij wat.
Heedless schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:54:
Batman Arkham VR vond ik ook echt gaaf. Geen snelle shooter of zo, maar juist langzaam en sfeervol. Wel aan de korte kant. Wat mij betreft een heel goede techdemo van Vive mogelijkheden.
Ik heb 'm zelf niet gedaan, maar inderdaad, het is volgens mij echt puur een techdemo en daarvoor issie veel en veel te duur.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Luuk1983 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:59:
Ik heb 'm zelf niet gedaan, maar inderdaad, het is volgens mij echt puur een techdemo en daarvoor issie veel en veel te duur.
Ik heb hem voor 7 euro gekocht, prima prijs. Je hebt een headset van 800 euro en een PC van 1200+, maar een spelletje van een tientje is te duur? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Heedless schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:26:
[...]

Ik heb hem voor 7 euro gekocht, prima prijs. Je hebt een headset van 800 euro en een PC van 1200+, maar een spelletje van een tientje is te duur? ;)
Ik ben er in de tussentijd wel achter dat VR games gewoon nog wat duur zijn in verhouding met content omdat het nieuw is met een beperkte doelgroep. Dat wil niet zeggen dat ik niet naar prijs/kwaliteit kijk. Wat ik overal lees is dat het inderdaad meer een techdemo is waar je vrij weinig zelf mag doen en waar je zo doorheen bent. Voor 7 euro kan dat de moeite waard zijn, maar de normale prijs is 20 (!!!) Euro. Het geld heb ik wel, dat is het probleem niet. Maar bedrijven die denken dat ze techdemos kunnen verkopen voor die bedragen verpesten de naam van VR. Nogmaals, ik heb het niet gespeeld dus ik kan niet eerlijk oordelen, Maar zou jij er 20 euro voor overhebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Luuk1983 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:04:
[...]
Maar zou jij er 20 euro voor overhebben?
Haha, nee, daarom ging ik ook op zoek naar een goedkopere key.
Was een beetje een flauwe opmerking van mij, want ik ben het helemaal met je eens. Het valt echt op hoe veel games er zijn waar ze gemakkelijk 20+ euro voor vragen, maar dat echt niet waar zijn. Er lijken ontzettend veel developers in het VR gat te springen en de meest grote bagger af te leveren.

De nieuwe aanpak van Steam Direct (de opvolger van Greenlight) lijkt mij wel een slimme om wat van de crappy games (in het algemeen, niet alleen VR) tegen te houden.
Steam Direct, Valve’s upcoming replacement for Steam Greenlight, will require a fee of just $100 for developers to publish their games on Steam. A developer will have to pay the fee for each game they want to release on Steam. Steam Direct’s $100 fee will be recoupable — Valve keeps the money only if a game’s revenue doesn’t exceed that amount.
bron: https://www.polygon.com/2...76/steam-direct-fee-valve

Bij IOS moest je oit 70 dollar neerleggen per jaar, en er zijn genoeg crap developers geweest die dat deden om hun troep in de store te krijgen, maar 100 dollar per game lijkt me toch wel een betere drempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Heedless schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:43:
[...]

Was een beetje een flauwe opmerking van mij, want ik ben het helemaal met je eens. Het valt echt op hoe veel games er zijn waar ze gemakkelijk 20+ euro voor vragen, maar dat echt niet waar zijn. Er lijken ontzettend veel developers in het VR gat te springen en de meest grote bagger af te leveren.
Roerend met je eens. - wat ik voorbij zie komen is meestal bagger. Maarja, we betalen het er blijkbaar allemaal voor dus de devvers komen ermee weg. Daardoor vallen sommige juweeltjes minder op.

In de ontwikkeling van onze titel is het zo dat wij niet in die categorie gaan vallen. Daarom nemen we de tijd om iets af te leveren wat in verhouding staat met de prijs. Dat je daar een stuk kwaliteit voor terugkrijgt dat je mag verwachten en niet dat je na de koop alweer spijt hebt.

Ik ben benieuwd wat de grote AAA studio's gaan doen met hun VR games. Fallut 4 belooft veel goeds maar eerst maar eens zien of het die flinke prijs wel waard gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Vanmiddag komt hij binnen YAY :D

Vraagje: Ik heb een gamekamer met een stevige PC. De VR kamer zit een ernaast (met halletje ertussen). Nu was de gedachte mijn gamepc telkens heen en weer te slepen tot er wat geld vrijkomt voor een dedicated Vive PC.

Maar is het mogelijk om met een 15/20 meter lange HDMI & USB kabel deze van de VR kamer gewoon door te trekken naar de pc waar hij nu staat? Of werkt dat niet op die lengte, of werkt dat wel maar krijg in lag? Als dat kan dan hoef ik namelijk alleen maar tekens even de kabels te slepen en in te prikken en klaar!
(Dan nutuurlijk ook nog een BT keyboard/muisje, maar dat is stap 2)

[ Voor 15% gewijzigd door Fiddle op 02-08-2017 13:49 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Fiddle schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:32:

Maar is het mogelijk om met een 15/20 meter lange HDMI & USB kabel deze van de VR kamer gewoon door te trekken naar de pc waar hij nu staat? Of werkt dat niet op die lengte, of werkt dat wel maar krijg in lag? Als dat kan dan hoef ik namelijk alleen maar tekens even de kabels te slepen en in te prikken en klaar!
(Dan nutuurlijk ook nog een BT keyboard/muisje, maar dat is stap 2)
Zolang je een actieve HDMI kabel gebruikt en een powered(active) usb verlengkabel zal het werken. Zelf heb ik het zo opgelost. Let bij het aansluiten wel op dat je een actieve HDMI goed aansluit. Deze heeft een input en een output kant.

Er is nog een aparte pagina reddit waar resultaten van verschillende kabels zijn vermeld:
https://www.reddit.com/r/Vive/wiki/cables

Zelf heb ik succes met een UGreen 10m 3.0 USB extender en een Sewell Redhead premium 25 ft .

P.S. Een Steamlink is ook een goede oplossing om er bij te hebben. Dan kan je gewoon streamen naar je TV en ook nog een muis of toetsenbord aansluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door CapTVK op 02-08-2017 22:21 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Nickbn schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:10:
[...]

Fallut 4 belooft veel goeds maar eerst maar eens zien of het die flinke prijs wel waard gaat zijn.
Fallout 4 word een port dus qua verhaal/content weet je nu al wat je gaat krijgen. Maar de vraag is of een port wel gaat werken:
https://www.theverge.com/...bethesda-hands-on-e3-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
CapTVK schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:50:
[...]

Zolang je een actieve HDMI kabel gebruikt en een powered(active) usb verlengkabel zal het werken. Zelf heb ik het zo opgelost. Let bij het aansluiten wel op dat je een actieve HDMI goed aansluit. Deze heeft een input en een output kant.

Er is nog een aparte pagina reddit waar resultaten van verschillende kabels zijn vermeld:
https://www.reddit.com/r/Vive/wiki/cables

Zelf heb ik succes met een UGreen 10m 3.0 USB extender en een Sewell Redhead premium 25 ft .

P.S. Een Steamlink is ook een goede oplossing om er bij te hebben. Dan kan je gewoon streamen naar je TV en ook nog een muis of toetsenbord aansluiten.
Bedankt voor je hulp CapTVK.

Even voor mijn beeld, een active/powered HDMI kabel werkt gewoon door de (correct) aan te sluiten op mijn 980ti toch? Dus mijn GFX voorziet het van die extra power? Of moet daar iets tussen?
Zelfde vraag geld eigenlijk ook voor de USB :)

Steamlink is een goeie tip! ~20 euro op marktplaats! Ik heb ik de Vive kamer namelijk wel een beeldschermpje staan die ik over had. De Steamlink kan dus draadloos op wifi, en ik de Steamlink prik ik gewoon keyboard/mouse!

Ik denk dat ik dit ga proberen (alle kabels van die pagina gekozen):

HDMI 15m:
- https://www.amazon.co.uk/...age_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

USB 15m:
- https://www.amazon.co.uk/...ds=ugreen+15m+activer+usb

Steamlink:
- Marktplaats

Keyboard/mouse voor in de Steamlink:
- https://www.amazon.co.uk/...keywords=rii+mini+i8+plus

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Fiddle schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Even voor mijn beeld, een active/powered HDMI kabel werkt gewoon door de (correct) aan te sluiten op mijn 980ti toch? Dus mijn GFX voorziet het van die extra power? Of moet daar iets tussen?
Zelfde vraag geld eigenlijk ook voor de USB :)
De hardware zit in de kabel zelf. Zolang je op de uiteinden let ( in/out; source/TV etc..) zal het gewoon werken.

http://hometheaterreview....dmi-cables-right-for-you/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
CapTVK schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

De hardware zit in de kabel zelf. Zolang je op de uiteinden let ( in/out; source/TV etc..) zal het gewoon werken.

http://hometheaterreview....dmi-cables-right-for-you/
Okay thx, goed artikel.

Nu hintte iemand anders mij op een (volgens hem) goed alternatief. USB-over-ethernet en HDMI-over-ethernet.

--knip--
N.v.m.! 4K & 60+hz HDMI-over-UTP is bijna niet te doen en/of word erg duur. Ik heb zojuist de eerdergenoemde kabels besteld, thx!

[ Voor 41% gewijzigd door Fiddle op 03-08-2017 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Update, deze verlengkabels werken goed. Dus voor wie geïnteresseerd is, deze oplossing scheel je ~1000,- aan een dedicated Vive PC.

HDMI 15m:
- https://www.amazon.co.uk/...age_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

USB 15m:
- https://www.amazon.co.uk/...ds=ugreen+15m+activer+usb

(Aanvullend kun je dus in je Vive ruimte een monitor+SteamLink+keyboard/mouse plaatsen voor volle controle)

Nu opzoek naar een leuke nieuwe game, wil een leuke afwisseling op de vele shooters.Wie weet een bijvoorbeeld een goede strategie of god-game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Fiddle schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:13:
....

Nu opzoek naar een leuke nieuwe game, wil een leuke afwisseling op de vele shooters.Wie weet een bijvoorbeeld een goede strategie of god-game?
Wel arcade-RTS, maar ik vond Lazerbait erg leuk. Erg hoog in de ranking inmiddels, heb'm gedownload toen hij nog gratis was. Weet niet hoe duur nu (kan niet op steam van m'n werk uit).

http://store.steampowered.com/app/529150/Lazerbait/

God game.
Tethered demo gespeeld op PSVR, vond het best leuk. Is nu ook een volledige versie op de Vive beschickbaar. Ratings ook goed, nog niet gekocht.

http://store.steampowered.com/app/431120/Tethered/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Batman VR is in de aanbieding bij bundle stars. 10€

Zelf niet gespeeld maar ik hoor er wel goede dingen over.

https://www.bundlestars.com/en/game/batman-arkham-vr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
CapTVK schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:08:
Batman VR is in de aanbieding bij bundle stars. 10€

Zelf niet gespeeld maar ik hoor er wel goede dingen over.

https://www.bundlestars.com/en/game/batman-arkham-vr
Beste 'demo' tot nu toe? Heb em zelf wel, ziet er schitterend uit, maar het is geen volwaardige game. 10 euro is een mooie prijs. De game laat we goed zien wat in de toekomst mogelijk is binnen VR. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
De aankondiging van vandaag; de Vive gaat naar $599
https://blog.vive.com/us/...ive-announces-price-drop/

Overigens een interessante zin in de aankondiging:
"The high-end, PC-based consumer Vive that is in market today, and will be for the foreseeable future, will now be available for $599."

Klinkt een beetje alsof de huidige versie van de Vive niet lang meer de enige versie zal zijn? Komt over alsof ze zeggen dat er een nieuwe versie aankomt, maar dat ze meteen iedereen gerust willen stellen dat deze versie nog wel ondersteund zal worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Heedless op 21-08-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Heedless schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:44:
De aankondiging van vandaag; de Vive gaat naar $599
https://blog.vive.com/us/...ive-announces-price-drop/

Overigens een interessante zin in de aankondiging:
"The high-end, PC-based consumer Vive that is in market today, and will be for the foreseeable future, will now be available for $599."

Klinkt een beetje alsof de huidige versie van de Vive niet lang meer de enige versie zal zijn? Komt over alsof ze zeggen dat er een nieuwe versie aankomt, maar dat ze meteen iedereen gerust willen stellen dat deze versie nog wel ondersteund zal worden.
HTC gaat ook met een stand alone bril komen, waarschijnlijk dat ze het daarom benadrukken?

Maar goed dat de prijs omlaag gaat! Dat is alleen maar goed voor VR. Hopelijk worden sommige mensen nu over de streep getrokken en hopelijk kiezen er nu weer meer mensen voor de Vive in plaats van de Rift ;)

Het staat ook net op de frontpage: nieuws: HTC verlaagt prijs van Vive-headset met controllers naar 699 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Frenzy_LS schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 06:29:
Wel arcade-RTS, maar ik vond Lazerbait erg leuk. Erg hoog in de ranking inmiddels, heb'm gedownload toen hij nog gratis was. Weet niet hoe duur nu (kan niet op steam van m'n werk uit).

http://store.steampowered.com/app/529150/Lazerbait/
Hij is nog steeds gratis :)

Ik heb 'm ook in het begin gedownload. Dit is echt zo'n spel: easy to learn, hard to master. Het is niet een spel waar ik lang mee vermaakt kan worden, maar het speelt wel echt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Bij de set worden bovendien de applicaties Google’s Tilt Brush, EverestVR en Richie's Plank Experience geleverd.
Wel leuk dat ze Tilt Brush er nu gratis bij doen. Toen ik de Vive kocht zaten alleen die andere twee er bij en die zijn beiden compleet oninteressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Goede zet om Tilt brush er weer bij te doen. Het is ook interessant om te zien dat het wat invloed heeft op de cijfers van Steamspy. Die was op eigen kracht langzaam van 180K, naar 190K naar, 200K owners aan het kruipen. Met de nadruk op langzaam, Tilt brush zit al een half jaar in die range dat je af en toe een terugval ziet heeft te maken hoe de cijfers worden verzameld.

Maar sinds de prijsverlaging zie je dat er weer sprongetjes worden gemaakt bij Tilt Brush qua aantallen. Is een teken maar of dat significant is is nog afwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door CapTVK op 27-08-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:04

Kiwi

Gadgetfreak

De TPCAST accessoire is nu te pre-orderen in Europa.

Volgensmij nog niet in Nederland, wel bij Alternate.de, die verzenden voor zover ik weet ook naar Nederland.
Ik zit heel erg te twijfelen of ik hem ga kopen. Er zitten toch nog best wat nadelen aan, en de prijs is ook vrij fors. Voor datzelfde geld koop ik liever de set die Intel binnenkort op de markt zal brengen, daar heb ik wat meer vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 07:40
Kiwi schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:46:

Volgensmij nog niet in Nederland, wel bij Alternate.de, die verzenden voor zover ik weet ook naar Nederland.
Ik zit heel erg te twijfelen of ik hem ga kopen. Er zitten toch nog best wat nadelen aan, en de prijs is ook vrij fors. Voor datzelfde geld koop ik liever de set die Intel binnenkort op de markt zal brengen, daar heb ik wat meer vertrouwen in.
Zo te zien gaat Coolblue hem ook leveren. Vanaf 31 oktober beschikbaar staat er.
https://www.virtualrealit...vanger-voor-htc-vive.html

[ Voor 8% gewijzigd door Therach op 02-09-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
De laatste Steamstats zijn binnen en het wordt een warme herfst als ik het zo zie. Oculus schiet omhoog richting de 44%. De summersale heeft duidelijk gewerkt.

VR headsets steamstats aug 2017

• Luuk1983
Er komt een VR-versie van L.A. Noire: https://blog.vive.com/us/...ockstar-la-noire-for-vive. Ik moet zeggen, daar ben ik zeer benieuwd naar! Het is een spel dat zich prima leent voor VR omdat het over het algemeen een redelijk rustig spel is waarbij je goed moet zoeken en objecten moet bekijken. Ik ben zeer benieuwd!

Ik snap ook wel waarom bestaande spellen gebruikt worden voor VR. Op deze manier hoef je niet alles te maken, je hebt immers alle assets al, maar kan je het spel aanpassen. Op deze manier kan je toch aan groot spel voor VR maken zonder de bijbehorende dikke ontwikkelkosten. En volledig nieuw spel ter grootte van L.A. Noire zou nooit voor VR gemaakt worden met de huidige beperkte markt.

[ Voor 37% gewijzigd door Luuk1983 op 07-09-2017 15:05 ]

• ChojinZ
Kiwi schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:46:

Vind em ook te duur. Gooi er honderd euro extra tegen aan en je kan weer een Oculus kopen.
Ik wacht wel lekker tot de volgende generatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:28
ChojinZ schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:10:
[...]

Vind em ook te duur. Gooi er honderd euro extra tegen aan en je kan weer een Oculus kopen.
Ik wacht wel lekker tot de volgende generatie...
Duur wel, maar gaat ook wel veel schelen!
Vind de kabels wel vaak erg irritant en dit scheelt weer enorme geouwehoer als je keer lekker fanatiek bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
kneusteun schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:34:
[...]

Duur wel, maar gaat ook wel veel schelen!
Vind de kabels wel vaak erg irritant en dit scheelt weer enorme geouwehoer als je keer lekker fanatiek bezig bent.
Tuurlijk, dat met die kabels is gewoon klote. Ik zou ook liever draadloos gaan. Ik vind het echter nogal tricky om hier in te investeren. De ontwikkelingen gaan nu heel hard en het zou me niets verbazen als je binnen een jaar een alternatief hebt. Ik kijk nog even de kat uit de boom... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik denk inderdaad dat het niet heel lang meer zal duren tot de WiGig module uit zal komen.

nieuws: Intel stopt met 802.11ad-producten en richt zich op vr met WiGig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:28
ChojinZ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:32:
[...]

Tuurlijk, dat met die kabels is gewoon klote. Ik zou ook liever draadloos gaan. Ik vind het echter nogal tricky om hier in te investeren. De ontwikkelingen gaan nu heel hard en het zou me niets verbazen als je binnen een jaar een alternatief hebt. Ik kijk nog even de kat uit de boom... :)
Ja ach, als je 1x zo'n set-up wegzet heb je hem er al weer uit ;)
Denk dat via werk er wel een komt en dan bekijken we eens hoe het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Hands on met de Pimax8K, ja hij heeft lighthouse support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 22:49

16K

CapTVK schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:10:
[video]Hands on met de Pimax8K, ja hij heeft lighthouse support.
De kickstarter is begonnen:
https://www.kickstarter.c...8k-vr-headset/description
Binnen half uur was doel bereikt.

• 16K

16K

Weet iemand dit toevallig?

De Pimax 8K heeft als kabels: 1x USB3.0 en 1 x Displayport 1.4.
Videokaart 'vanaf GTX 980' schrijven ze op hun pagina.

Ik heb een GTX 980ti met DP1.2

Betekend dit dat ik hem niet kan aansluiten op mijn DP1.2 port?

Geen enkele GTX 980 heeft trouwens DP1.4, dus hoe kan het dan werken vanaf een GTX 980?

Pimax geeft als antwoord: DP1.4 is compatible to DP1.2

Dus volgens hun werkt het gewoon. Dit lijkt mij vreemd, natuurlijk werkt een 1.2 apparaat op een 1.4 port. maar andersom ook?

Ik heb geen zin om een nieuwe videokaart te kopen namelijk..

Ik heb echter wel een moederbord met Thunderbolt 3 aansluiting.
http://www.gigabyte.us/Motherboard/GA-Z170X-UD5-TH-rev-10#ov
Wellicht dat het met een 'dp1.4 to USB-C adapter' kan?

• ChojinZ
migimigi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:51:

Ik heb geen zin om een nieuwe videokaart te kopen namelijk..
Uhhh.... met die resolutie's ontkom je daar niet aan.... ;)

• 16K

16K

ChojinZ schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:42:
[...]

Uhhh.... met die resolutie's ontkom je daar niet aan.... ;)
De levering is pas op zijn vroegst in januari, dus misschien met een beetje rekken kan ik de volgende generatie videokaart kopen.
Ook is elk spel dat ik nu speel op de Vive gewoon perfect op de 980Ti, dus hoop dat het wel meevalt.

De 8K Primax hoeft ook niet letterlijk 8K te verwerken. ik lees dingen over 2x1440
( 2 x 1440p (2560×1440) upscaled to 2 x 2160p (3840x2160).
technieken als:
Brainwarp (boosted refresh rates)
en de minimum specs zijn toch echt de GTX 980, als je ze mag geloven....

Ik vind de FOV van 200 graden ook belangrijker dan die 2x 4K schermen, want ook dan zie je nog steeds pixels, dat schijnt pas te verdwijnen bij 2x16K schermen.

De Primax 8K X moet wel echt 2x4K beelden kunnen ontvangen, maar daarvan zeggen ze zelf al dat je waarschijnlijk aan een 1080Ti niet genoeg hebt.

Aangezien ik geen lighthouses en controllers hoefde te bestellen (die van de Vive werken ermee) en er vroeg genoeg bij was om een Early Bird versie te kopen, heb ik het maar besteld. Word pas in November betaald (410 euro) en kan eventueel voor die tijd nog annuleren.

Sneaky trouwens,
Ze noemen het 8K maar 4 x 4K schermen is 8K ... een 4K scherm per oog is geen 8K natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door 16K op 20-09-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Vriendelijke reminder dat dit een Vive thread is. Voor uitgebreide discussies over de Primax is het misschien handig een los topic aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
migimigi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:02:
[...]

De levering is pas op zijn vroegst in januari, dus misschien met een beetje rekken kan ik de volgende generatie videokaart kopen.
Ook is elk spel dat ik nu speel op de Vive gewoon perfect op de 980Ti, dus hoop dat het wel meevalt.

De 8K Primax hoeft ook niet letterlijk 8K te verwerken. ik lees dingen over 2x1440
( 2 x 1440p (2560×1440) upscaled to 2 x 2160p (3840x2160).
technieken als:
Brainwarp (boosted refresh rates)
en de minimum specs zijn toch echt de GTX 980, als je ze mag geloven....

Ik vind de FOV van 200 graden ook belangrijker dan die 2x 4K schermen, want ook dan zie je nog steeds pixels, dat schijnt pas te verdwijnen bij 2x16K schermen.

De Primax 8K X moet wel echt 2x4K beelden kunnen ontvangen, maar daarvan zeggen ze zelf al dat je waarschijnlijk aan een 1080Ti niet genoeg hebt.

Aangezien ik geen lighthouses en controllers hoefde te bestellen (die van de Vive werken ermee) en er vroeg genoeg bij was om een Early Bird versie te kopen, heb ik het maar besteld. Word pas in November betaald (410 euro) en kan eventueel voor die tijd nog annuleren.

Sneaky trouwens,
Ze noemen het 8K maar 4 x 4K schermen is 8K ... een 4K scherm per oog is geen 8K natuurlijk.
Ik vind het een dappere aanschaf. Het product moet zich nog bewijzen, ook al zijn de specs erg goed. Ik hoop dat het een succes word en dat jij hier je ervaringen wilt delen. Denk dat er zat VR enthousiatelingen zijn die graag hier meer over willen weten. :)
Heedless schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:06:
Vriendelijke reminder dat dit een Vive thread is. Voor uitgebreide discussies over de Primax is het misschien handig een los topic aan te maken?
Ik snap je punt maar zo'n topic heeft nauwelijks bestaansrecht. Dit is een product wat bijna niemand koopt dus er zullen heel weinig gebruikers in dat topic verschijnen. Dat zag je ook met OSVR:
[OSVR HDK2] Ervaringen & Discussie

Topic is alweer bijna een jaar oud maar bestaat uit slechts 2 pagina's.

Ik vind het in iedergeval geen probleem als dat hier besproken word. Je ziet in het OR topic ook zat Vive gebruikers posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Nu is de Vive op dit moment de enige VR-kit die werkt met lighthouse maar dat gaat dus op termijn veranderen als andere VR-kits verschijnen (LG o.a.). De primax gaat werken met de lighthouse techniek en mogen we wat geluk begin volgend jaar verwachten.

Deze thread is hier de beste plek voor discussie en informatie over de diverse kits en op termijn kunnen we de titel nog aanpassen zodat hij ook verwijst naar lighthouse in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 10:52
CapTVK schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:22:
[...]

Deze thread is hier de beste plek voor discussie en informatie over de diverse kits en op termijn kunnen we de titel nog aanpassen zodat hij ook verwijst naar lighthouse in het algemeen.
Dan kan je beter een algemeen VR-topic naast dit topic aanmaken, lijkt mij. Hier een "Lighthouse VR" topic van maken lijkt mij geen goed idee. Dan gaan alle headsets door elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
LongBowNL schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:44:
[...]

Dan kan je beter een algemeen VR-topic naast dit topic aanmaken, lijkt mij. Hier een "Lighthouse VR" topic van maken lijkt mij geen goed idee. Dan gaan alle headsets door elkaar lopen.
Die 3 tweakers die een OSVR/Pixma hebben zullen dit topic echt niet gaan vervuilen. :+ Een eigen topic heeft (nog geen ) bestaansrecht simpelweg omdat er bijna niemand is die een OSVR/Pixma bril heeft...

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een R290 en wil ook een Vive gaan draaien. Ik ben alleen bang dat mijn 290 te traag is en wil hem daarom verkopen een een 1070 2e hands kopen. Is dat genoeg en aan te raden?

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Nu een weekje Project Cars 2 gespeeld en wauw wat een geweldige game voor VR is dat!
Deel 1 vond ik niet te doen in VR, dus vooral Assetto Corsa gedaan (erg fijn dat ze controller/wheel support hebben in de menu's... |:( )

Maar nu Project Cars 2 is heb ik AC geen seconde meer aangeraakt, PC2 voelt zo veel beter gefinetuned voor VR!

• Tennisbal
Kiwi schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:47:
Nu een weekje Project Cars 2 gespeeld en wauw wat een geweldige game voor VR is dat!
Deel 1 vond ik niet te doen in VR, dus vooral Assetto Corsa gedaan (erg fijn dat ze controller/wheel support hebben in de menu's... |:( )

Maar nu Project Cars 2 is heb ik AC geen seconde meer aangeraakt, PC2 voelt zo veel beter gefinetuned voor VR!
Waarom werkte cars 1 niet?

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Performance was vrij slecht, maar het was ook ontzettend lastig om in de verte te kijken. Verder de algehele ervaring denk ik. Zodra ik in PC2 instapte (met helmet cam O+ ) voelde het meteen goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Tennisbal schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:14:
Ik heb een R290 en wil ook een Vive gaan draaien. Ik ben alleen bang dat mijn 290 te traag is en wil hem daarom verkopen een een 1070 2e hands kopen. Is dat genoeg en aan te raden?
Het ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen. Mijn ervaring is dat een GTX970 OF meer dan snel genoeg is OF lang niet snel genoeg. Wat ik daarmee bedoel is dat veel games en demo's, zeker op lager niveau echt prima werkten op een GTX970 en ik vermoed ook op een R290, die iets van 5 - 10% langzamer is. Echter, zodra je gebruik wilt maken van hoger detail en supersampling (met name letters worden daar beter leesbaar door), dan heb je meteen een heel veel dikkere videokaart nodig en is mijn GTX1080 soms nog niet eens snel genoeg.

Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Je kan altijd nog een nieuwe videokaart kopen als het nodig is. Ik heb zelf op een gegeven moment een 1080 gekocht omdat ik graag wat hogere supersampling wilde kunnen instellen, anders was de 970 waarschijnlijk ook nog wel goed geweest.

Mocht je het niet weten: supersampling is een techniek waarbij je een spel in een hogere resolutie dan het scherm berekend en het vervolgens terugschaalt naar de daadwerkelijk (lagere) resolutie van het scherm. Dit levert een scherper beeld op dan welke vorm van anti-aliasing dan ook. Anti-aliasing moet in feite zelf maar verzinnen aan de hand van de aanwezige pixels hoe hoekjes mooi afgerond moeten worden, terwijl je die informatie daadwerkelijk hebt bij supersampling omdat je meer pixelinformatie hebt om tot een mooi beeld te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17

jacobras

Developer

Tennisbal schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:14:
^ wat @Luuk1983 hierboven zegt: probeer het en kijk of het voldoet aan je eisen. Wat betreft een 1070: die heb ik en dat werkt perfect met een Vive en in het algemeen voor games. Kan alles wat ik speel in ieder geval op de hoogste settings draaien.
Kiwi schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:47:

Klinkt goed! Project Cars had ik gekocht maar na een kwartiertje laten refunden. Vond er totaal niks aan. Aan het begin kijk je even om je heen in de wagen, maar uiteindelijk bij het rijden tuur je alleen maar door je voorruit en daarmee viel voor mij het hele VR-effect compleet weg. Het was daardoor alsof ik op een lage resolutie een racegame zat te spelen. Hoe ervaar jij dat met PC1 en 2?

Moet wel zeggen dat die "helmet cam" die je noemde mij niet bekend was.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

jacobras schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:19:
Klinkt goed! Project Cars had ik gekocht maar na een kwartiertje laten refunden. Vond er totaal niks aan. Aan het begin kijk je even om je heen in de wagen, maar uiteindelijk bij het rijden tuur je alleen maar door je voorruit en daarmee viel voor mij het hele VR-effect compleet weg. Het was daardoor alsof ik op een lage resolutie een racegame zat te spelen. Hoe ervaar jij dat met PC1 en 2?

Moet wel zeggen dat die "helmet cam" die je noemde mij niet bekend was.
Ik moet ook wel zeggen dat ik voornamelijk open wheel klassen rijdt, daar werkt VR ook wel een stuk beter. Lekker door de bochten sliden met een Formula Rookie car :9~

Die helmet cam past eigenlijk perfect in het VR plaatje, aangezien de FOV al wat gelimiteerder is, en je al padding op je gezicht hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ah, open-wheel klassen spreken mij dan weer weinig aan. Ik kwam via https://www.roadtovr.com/...-support-virtual-reality/ deze game tegen: Assetto Corsa (http://store.steampowered.com/app/244210/Assetto_Corsa/). Die ga ik eens proberen met de Vive.

Update: die is tof ;-) In een 488 Italia kunnen rijden. Leuk! Vet om in die wagen te zitten, VR geeft een uitstekend beeld van hoe die er van binnen uitziet. Tof om je om te kunnen draaien en de motor te zien liggen.

[ Voor 28% gewijzigd door jacobras op 30-09-2017 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Voor de mensen die zitten te wachten op DoomVR.

De preorder op amazon.co.uk gaat voor 12 GBP.

(let op: bezorgkosten buiten UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:22
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hoe groot is de kans dat de vive 2 komend jaar uitkomt? Ik wil hem misschien kopen maar zou zonde zijn als er direct een 2e komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Op dit moment is er weinig nieuws over de Vive 2. Nu er langzaam concurrentie op gang komt (LG, Pimax) zullen we ze wel iets moeten doen. Maar totdat die andere headsets daadwerkelijk leverbaar zijn verwacht ik weinig.

Ik ben vooral benieuwd naar de komende maanden. Er komen een hoop alternatieve headsets aan (hololens) ben benieuwd wat dit voor de Vive en de Oculus Rift gaat betekenen. Naar mijn idee gaat het met name om welke richtingen VR opgaat. We hebben PC VR aan de ene en mobile VR aan de andere kant.

[ Voor 19% gewijzigd door CapTVK op 02-10-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

jacobras schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:57:
Ah, open-wheel klassen spreken mij dan weer weinig aan. Ik kwam via https://www.roadtovr.com/...-support-virtual-reality/ deze game tegen: Assetto Corsa (http://store.steampowered.com/app/244210/Assetto_Corsa/). Die ga ik eens proberen met de Vive.

Update: die is tof ;-) In een 488 Italia kunnen rijden. Leuk! Vet om in die wagen te zitten, VR geeft een uitstekend beeld van hoe die er van binnen uitziet. Tof om je om te kunnen draaien en de motor te zien liggen.
Inmiddels heb ik mijn setup geüpgradet met een stuur (Logitech G29). Dat maakt de ervaring een stuk toffer :) Vind persoonlijk met VR racen de ervaring het leukst als je bochtige wegen hebt door bijvoorbeeld bergen. Het diepte-effect komt dan goed tot uiting, waar dat op lange uitgerekte circuits wat minder is.
Hoewel het alsnog leuk is om met de Vive op over Zandvoort te scheuren, dat heb ik IRL ook een keertje gedaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik twijfel of ik de vive ga kopen. Ik lees opeens overal negatieve verhalen over vr. Te lage resolutie, ligt na paar weken stof te happen, nog niet echt klaar voor vr enz. Wat vinden jullie?

Kan ik hem testen bij een tweaker? Randstad ergens?

[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 10-10-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
"Multiple Vive's owner" van het eerste uur. Maar zou nu toch ff op de Samsung Odyssey wachten.
Inside out tracking en hogere resolutie.Vive is alweer 1.5 jaar oud.
Alleen de controllers kwa vormgeving zijn echt ruk. Heb heel kort de Lenovo MR headset op gehad dit weekend, de controllers zo on-ergonomisch maken is echt bizar.

nieuws: Samsung introduceert high-end vr-bril met hoge resolutie voor Windows...

Twijfel of er echt wel een competatieve 2e "HTC" Vive komt. Valve gaat geen uitsluitende partnerschap meer aan. Ze geven hun hardware IP aan iedereen die wil developen. Is toch wel de doodsteek for the Vive tak lijkt me. Helaas het was een mooi begin.

http://www.tomshardware.c...-third-parties,35638.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Nou, nou.... das wel heel negatief....

Waarom zou dit een doodsteek zijn? Nu zijn er enkel meer spelers die zich op de Vive kunnen storten. De investeringen die HTC heeft gedaan in VR doet ook vermoeden dat HTC voorlopig niet klaar is met het ontwikkelen van HMD brillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Tennisbal schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:25:
Ik twijfel of ik de vive ga kopen. Ik lees opeens overal negatieve verhalen over vr. Te lage resolutie, ligt na paar weken stof te happen, nog niet echt klaar voor vr enz. Wat vinden jullie?

Kan ik hem testen bij een tweaker? Randstad ergens?
Ik heb de Vive nu al een flinke tijd en mijn mening is als volgt:

Er is nog een hele hoop te winnen met en te verbeteren aan VR, maar wat er is, werkt heel erg goed. Als je het hebt over immersion dan werkt dat met de huidige headsets echt fantastisch. Niet voor niets durf ik A chair in a room praktisch niet meer verder te spelen omdat ik het een te creepy sfeer vind hebben. Als iets op je af komt lopen dan komt ook iets echt op je aflopen of als je in een kamer staat, dan voel je ook echt alsof je zelf in de kamer staat. Als bijvoorbeeld een zombie in Arizona sunshine op je af komt rennen, dan geeft dat toch een onbehagelijk gevoel - ook al zijn de graphics van de zombie overduidelijk niet life-like.

De resolutie wordt vaak aangehaald omdat je inderdaad pixels goed kan zien zitten. MIjn ervaring is dat het nogal verschilt per spel in hoeverre het een beperking is. Zoals gezegd, de immersion is erg goed en vaak merk ik de pixels niet zo erg. Vaak valt bij cartroon graphics minder op dat spellen met veel detail. Bij Arizona sunshine vind ik de 'korrel' van het wapen soms slecht te zien. Veel is op te lossen met een hogere super sampling, alleen kost dat behoorlijk wat kracht van de videokaart. Overigens krijg je met een hogere resolutie hetzelfde probleem. In die zin zou ik persoonlijk op dit moment liever een grotere Field Of View hebben. Je hebt nu net iets te vaak het idee van een duikbril en kan je niet vanuit je ooghoeken kijken.

Content blijft een issue. De doelgroep van VR groeit gestaag, maar het blijft een kleine doelgroep. Ontwikkelaars zullen over het algemeen geen hele grote bedragen uitgeven voor VR-only titles omdat het bijna niet terug te verdienen is. Je ziet daarom veel producties van indie developers en wat kleinere titels van grote developers. Het ligt eraan wat je zoekt of je aan je trekken komt. Racegames kan je bijvoorbeeld oneindig doen en er zijn ook genoeg sportspellen die je nooit 'uitspeelt' en altijd even een potje van kan doen. Spellen met een verhaal zijn redelijk dun gezaaid.

Ikzelf speel op het moment veel minder VR. Dit komt sowieso doordat er een kleine rondloopt en ik er minder tijd voor heb, maar ook omdat ik op dit moment weer even andere (niet-VR) spellen speel. Over een tijd heb ik vast weer een periode dat ik meer met VR ga doen. Uiteraard gaat de nieuwigheid er vanaf en is het minder 'speciaal' dan in het begin, maar VR is geen vervanging van traditioneel gamen.

Hoe dan ook is het een branch die nog aan het uitvinden is hoe je VR het beste kan gebruiken en wat er wel en niet werkt. Racespellen en vliegspellen zijn voor mij een schot in de roos, maar snelle shooters werken voor mij niet in VR. Ik kan zelf niet goed tegen 'lopen' met de controller, dus ik ben afhankelijk van teleportatie en dat werkt naar mijn mening minder voor snelle actiespellen. Ik denk dat Doom VR bijvoorbeeld niets voor mij gaat zijn. Wat dan weer wel heel goed werkt zijn adventurespellen zoals The Gallery, of tower defence spellen. Maar ook Google Earth VR geeft heel goed de mogelijkheden en beleving van VR weer.

Roomscale is echt heel gaaf, maar in een thuissituatie is de ruimte die je hebt om vrij te bewegen eigenlijk te klein. Zeker in het heetst van de strijd kom ik altijd ruimte tekort en ram ik weer de muur of het plafond. Thank god voor de beschermhoezen om de controllers ;)

Al met al betaal je veel voor een product dat nog in de kinderschoenen staat, maar WAT er is werkt heel erg goed. Wees bewust van de beperkingen en realiseer je dat over een paar jaar er waarschijnlijk betere versies van VR-producten zijn. Ik zou de Vive in ieder geval zo weer kopen als ik de keuze overnieuw mocht doen. Als geek en Tweaker had ik de eerste stappen van deze revolutie (zo mag je het best noemen vind ik) niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Frenzy_LS schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 06:26:
"Multiple Vive's owner" van het eerste uur. Maar zou nu toch ff op de Samsung Odyssey wachten.
Inside out tracking en hogere resolutie.
Ik ben heel benieuwd naar de inside-out tracking. In potentie heeft dat altijd de voorkeur boven losse sensoren/lighthouses, want het scheelt kabels en gedoe met configuratie. Het moet echter wel zo precies werken en dat moet ik nog maar zien.

Ik denk dat iedereen een hogere resolutie zou willen als ze zouden mogen kiezen, maar het probleem zit 'm ook in de aansturing van alle pixels. De 'lage resolutie' Vive heeft al een flink systeem nodig hebben, een hogere resolutie is volgens mij amper te doen met de huidige hardware, tenzij er technieken geïmplementeerd worden waarbij alleen dingen direct in het gezichtsveld scherp gerendered worden. We moeten oppassen dat hogere resolutie ook echt een meerwaarde heeft en niet alleen maar voor marketing gebruikt gaat worden op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 09:38
Ik sluit me helemaal aan bij de ervaringen van Luuk1983. Bij de wat betere spellen is de immersion zo goed, dat je na een paar seconden de beperkingen niet meer waarneemt. Zowel ikzelf als vrienden die ik voor het eerst The Brookhaven Experiment liet doen, zaten binnen een paar zombies ineengedoken onder het bureau achter de play area :D

Ik heb de Vive nu anderhalf jaar, en met name race games kan ik me niet voorstellen dat ik ooit nog terug zou gaan naar 2d schermen.

Maar ik heb ook heel veel plezier gehad met de RPG Vanishing Reals... wat een ervaring om opeens in een dungeon te lopen in plaats van te kijken naar een scherm met een dungeon, en zelf met een zwaard tegen meer dan manshoge tegenstanders te moeten vechten in plaats van klikken met een muis. Kan niet wachten op nieuwe chapters!

Tijdje geleden ook Obduction gekocht. Nog niet zo ver gekomen, maar zo mooi om in dat landschap rond te lopen.

Verder vind ik escape rooms zich goed lenen voor VR, net als Google Earth. Ongelovelijk dat Ikea en Funda nog maar zeer beperkt met VR bezig zijn, dat lijken me grote spelers die er heel veel profijt van zouden kunnen hebben.
(hoewel voor Ikea misschien de verloren impuls aankopen te nadelig zouden zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Blubkens schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:45:
Je kan inderdaad de pixels tellen bij sommige games maar als je er eenmaal inzit ben ik het alweer vergeten en ga ik helemaal op in de game.
ared schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:28:
Ik sluit me helemaal aan bij de ervaringen van Luuk1983. Bij de wat betere spellen is de immersion zo goed, dat je na een paar seconden de beperkingen niet meer waarneemt.
Maar, to be fair, als je de screenshots op Steam ziet van de verschillende VR-games, dan ziet het er in de praktijk nooit zo mooi uit vanwege de lagere resolutie. En met name de details in de verte zijn nooit heel goed. De immersion maakt een heleboel goed en met super sampling kan je het allemaal wel flink wat verbeteren. Probeer 'm eerst eens uit, want ik merk dat het voor sommige een dealbreaker is, terwijl het voor anderen juist geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
ChojinZ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

Nou, nou.... das wel heel negatief....

Waarom zou dit een doodsteek zijn? Nu zijn er enkel meer spelers die zich op de Vive kunnen storten. De investeringen die HTC heeft gedaan in VR doet ook vermoeden dat HTC voorlopig niet klaar is met het ontwikkelen van HMD brillen.
Ok wat nuance.
HTC's telefoon tak is naar Google. Met dat geld gaat HTC inderdaad nog wel op VR richten.
Maar er zijn tekenen dat HTC meer focus gaat leggen of standalone "once piece machines".
Valve geeft de VR IP aan andere OEM's, LG komt eraan met een mi.i ook een goede headset. En er zullen meer volgen, daar zal een Vive-2 het nog knap lastig krijgen. Op hardware vlak is het sowieso moeijlijk overleven met relatief lage marges. Je ziet hoe iedereen loopt te klagen dat het allemaal zo duur is. True, het is niet goedkoop, maar wat je ervoor terugkrijgt kwa ervaring is het meer dan waard. Dat weten we hier op het forum ook allemaal, maar zie dat maar is aan 'de massa' over te brengen. Vive probeert dan wel hun software platfrom Vive-port te pushen. Maar zie daar geen rooskleurige toekomst in, Steam is te sterk/dominant. En in China koopt niemand software, allemaal pirated.

Windows MR push en hun platform is exclusief voor hun HMD's vooralsnog. Dus ik kan met m'n Vive / Oculus niet in de Windows Cliff house komen. Als dit doorzet heb je dus 3 platforms in strijd met elkaar. Windows heeft mbt adoptie voor commerciele bedrijven en scholen betere kaarten in handen.

Maar ik hoop met harte op een knaller van een Vive 2. Wenslijst:
- Hogere resolutie met Eye tracking & Foveated Rendering (Fove heeft al bezen dat dit werkt. Zelf ook in bezit en getest). De screendoor effect met name met tekst is nog te sterk aanwezig.
- Hogere FOV (alhoewel ik weinig last ondervind van het 'duikbril effect").
- Flip top design, met drukpunt ala PSVR
- Integrated Headphones
- Knuckle controllers
- SteamVR tracking 2.0. Grotere playspace ~10x10meter en tot 4 lighhouses mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:44:
[...]

[...]
De immersion maakt een heleboel goed en met super sampling kan je het allemaal wel flink wat verbeteren.
Voor super sampling moet je wel een degelijke videokaart. Je FPS kan hierdoor hard achteruit gaan als je nog een basic videokaart hebt zoals bv de GTX970.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Gaaf. Beetje groter en lomper dan ik gehoopt had, ben erg gescharmeerd van de touch controllers.

Implementatie meen ik nog niet gelezen te hebben. Neem aan dat de knuckle de standaard controllers volledig gaan vervangen. En niet als optionele exra's op de markt worden gezet.
In dat laatste geval zou adoptie en development ervoor toch een probleem zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 01:49
Nieuwe news item mbt de lighthouses 2.0:
http://steamcommunity.com/app/507090/allnews/

Nog veel meer info:
https://www.vrheads.com/valve-knuckles-controllers
https://www.roadtovr.com/...ckles-motion-controllers/

En een mooi lang filmpje:
YouTube: PROJECTIONS, Episode 21: Valve's SteamVR "Knuckles" Co...

Wat me erg interessant lijkt de tracking van je individuele vingers.
Het lijkt er op dat ze pas in 2018 de markt op komen. Werken alleen met de 2.0 lighthousen meende ik te lezen ergens. Nog geen nieuwe headset lijkt te worden aangekondigd.
Ik denk dat er waarschijnlijk een kit komt met 2 nieuwe lighthouses en de nieuwe controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
serienummer schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:08:

En een mooi lang filmpje:
YouTube: PROJECTIONS, Episode 21: Valve's SteamVR "Knuckles" Co...

Wat me erg interessant lijkt de tracking van je individuele vingers.
Het lijkt er op dat ze pas in 2018 de markt op komen. Werken alleen met de 2.0 lighthousen meende ik te lezen ergens. Nog geen nieuwe headset lijkt te worden aangekondigd.
Ik denk dat er waarschijnlijk een kit komt met 2 nieuwe lighthouses en de nieuwe controllers.
Is leuk om te zien dat ze in die demo gekozen hebben voor cartoon achtige avatars met wat kleine random animaties voor de vingers en ogen om het "uncanny valley"-effect tegen te gaan dat je met menselijke avatars krijgt.

Alleen jammer dat we voor 2.0 lighthouses en de knuckles tot 2018 moeten wachten. Het nieuws over de LG set is intussen opgedroogd dus die zal ook wel in 2018 gaan uitkomen.

Nog wat nieuws:
Steam VR heeft een Halloween release.
http://steamcommunity.com...etail/1449455963849716390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik ga denk toch voor de rift ivm prijs van 450 e ipv 700. Bestaat er een kans dat de vive goedkoper gaat worden? Wss niet denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tennisbal schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:26:
Ik ga denk toch voor de rift ivm prijs van 450 e ipv 700. Bestaat er een kans dat de vive goedkoper gaat worden? Wss niet denk ik?
Vive fanboy hier, maar ik zou hetzelfde doen. ;)

De prijsverschillen zijn gewoon te groot. Als de Vive al gaat dalen in prijs, verwacht ik niet dat rond de prijs van de OR gaan zitten maar waarschijnlijk daar net iets boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Tennisbal schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:26:
Denk het ook niet en je moet er eigenlijk ook de deluxe headstrap bij hebben. Dat werkt zoveel prettiger. De Rift wil je misschien een extra camera bij. Let wel dat je genoeg en de juiste type USB porten heb. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de huidige compatibility van de Rift, maar in het begin werkte sommige moederborden wel goed en andere niet.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
Een vriend heeft de Rift, Maar die wil juist investeren in een Vive. Ach zo gaat het maar heen en weer.
Ik heb de delux headset ook. Het is zo veel beter geworden. Maar ik twijfel over het aanschaffen van de Draadloze set. Ik weet niet in hoeverre deze compatable is met de nieuwe onderdelen.

Ik hoop dat er een nieuwe HDM aangekondigt worden. In gewicht is hij wel toe aan een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Isniedood schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Ik ben niet helemaal op de hoogte van de huidige compatibility van de Rift, maar in het begin werkte sommige moederborden wel goed en andere niet.
Is nog steeds een issue. In het OR topic lees ik nog steeds veel klachten.
serienummer schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:09:

Ik hoop dat er een nieuwe HDM aangekondigt worden. In gewicht is hij wel toe aan een update.
Ik weet wanneer jij de Vive hebt aangeschaft, maar de Vive kent iteraties en de laatste versies zijn al lichter geworden. Meen mij te herinneren dat de Vive inmiddels meer dan 100 gram is afgevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
Die van mij is van oktober 2016. 100 gr is best veel.
Ik hoop dat de nieuwe lighthouse 2.0 en de nieuwe knuckles wel met deze HDM werken.
Dan vind ik het wel waard voor een upgrade.

Maar als ik een te oude HDM heb dan heb ik gewoon pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
serienummer schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:13:
Die van mij is van oktober 2016. 100 gr is best veel.
Ik hoop dat de nieuwe lighthouse 2.0 en de nieuwe knuckles wel met deze HDM werken.
Dan vind ik het wel waard voor een upgrade.

Maar als ik een te oude HDM heb dan heb ik gewoon pech gehad.
Correctie: 80 gram:
https://www.vrheads.com/h...w-very-different-original

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ChojinZ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:12:
[...]

Is nog steeds een issue. In het OR topic lees ik nog steeds veel klachten.

[...]

Ik weet wanneer jij de Vive hebt aangeschaft, maar de Vive kent iteraties en de laatste versies zijn al lichter geworden. Meen mij te herinneren dat de Vive inmiddels meer dan 100 gram is afgevallen. :)
Mijn asus board is vr ready plus dus moet goedkomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tennisbal schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:31:
[...]

Mijn asus board is vr ready plus dus moet goedkomen denk ik.
Zou ik niet te snel concluderen. VR ready zegt in princiepe weinig. Waar het om gaat zijn de usb poorten. Die moeten compatible zijn met de Rift. Maar vraag het anders in het OR topic. Daar vind je veel meer mensen die je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

Voor als je een extra accu nodig heb voor je TPCast
http://www.ibood.com/nl/n...re-20000-qualcomm-30.html

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
Zijn er al mensen hier die een Tcast hebben?
Hoe ervaren ze het apparaat. Ik twijfel namelijk nog een beetje..
Vind hem best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:18
serienummer schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:50:
Zijn er al mensen hier die een Tcast hebben?
Hoe ervaren ze het apparaat. Ik twijfel namelijk nog een beetje..
Vind hem best prijzig.
Dat vraag ik me ook af. Heb al sinds begin september besteld maar nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K

16K

TPCast is nu ook bij Alternate (349 euro) en Conrad (400 euro) te bestellen.

Ik vind het ook te duur.

Hier nog een uitgebreide review van SweViver:
YouTube: TPCAST Review: Retail EU version In-Depth Testing & Full Coverag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Het is aan de prijs maar op dit moment is de TPcast ook de enige wireless VR kit die ook doet wat het beloofd.

Min of meer dan,want de issues met USB en de mic zijn uiteindelijk opgelost door de community.

Hier uitleg over hoe je moet flashen met een uitvoerige toelichting in de description.

YouTube: TPCast - So schaltet ihr das Mikro, USB und Kamera frei!! [Tutorial]...

En een link naar OpenTPcast.
https://github.com/OpenTP.../master/guides/UPGRADE.md

[ Voor 23% gewijzigd door CapTVK op 12-11-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 164% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28
Helaas staat mijn TP-Cast nog in de pre-order bij Coolblue.
De datum is nu ook al 2x aangepast, van 7-11 -> 10-11 -> 17-11.
Ik hoop dat de TP-Cast nog wel deze week komt.
@Mar.tin Is het aan te raden om OpenTPCast te gebruiken en ook die extra license te kopen?
Kan je ook uitleggen hoe je die extra router weg gekregen hebt? Zelf heb ik ook wel BT in mijn desktop, dus dat klinkt erg interessant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 110% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
16K schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:07:
TPCast is nu ook bij Alternate (349 euro) en Conrad (400 euro) te bestellen.

Ik vind het ook te duur.

Hier nog een uitgebreide review van SweViver:
YouTube: TPCAST Review: Retail EU version In-Depth Testing & Full Coverag...
Er is voor mij te weinig content om de aanschaf te kunnen motiveren. Als er nu een shitload aan games was die ik met dat ding zou kunnen spelen, ok dan zou ik het nog wel willen overwegen. Maar met de huidige stand van zaken mbt games laat ik em voor nu nog ff liggen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Mar.tin schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:33:
Na 2 (extra) avondjes uitgebreid testen, de OpenTPCast werkt vlekkeloos op mijn eigen netwerk. Daarnaast de conclusie getrokken dat de transmitter toch echt wel op een optimalere plek moet liggen dan op mijn bureau :+

Met mijn rug naar de transmitter toe, voorover gebukt, krijg ik een verlies van het signaal / hevige artifacts. Maar neem daar dan wel bij in acht, dat de transmitter plat op mijn bureau, +- 75cm van de grond ligt. Véél suboptimaler gaat het niet worden in mijn setup dus dat is alvast positief :).
Ik ga dus echt niet nog wat aan mijn plafond hangen. In mijn huis wordt het vermoedelijk lastig de TP-cast echt lekker werkend te krijgen. Enige plek die ik kan verzinnen is onder aan de bar hangen, maar ik vermoed dat dát niet lekker werkt. Wel jammer, maar voorlopig vind ik hem érg duur. Ik wil eerst eigenlijk wachten tot gen 2. Momenteel doe ik vooral racegames en dan stoor ik mij niet zo aan de kabels.
Mar.tin schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:33:

Daarnaast lijkt het erop dat mijn lighthouses niet automagisch meer uit gaan :+, maar heb ik me verder ook nog niet in verdiept, dus misschien is dat een kwestie van even pairen met mijn huidige bluetooth shizzle en gaan.
Die worden aangestuurd door de link box. Dat zal wel kloppen dus.

[ Voor 56% gewijzigd door Isniedood op 15-11-2017 10:06 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Mar.tin schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:09:
Hier na een weekend spelen met de TP-Cast, niet anders dan genieten! Geen kabels meer, ultieme vrijheid, heerlijk!

...

Wat met OpenTPCast aangeklooid, heerlijk compacte setup nu :).

Mijn TP-Cast connect met mijn huis-wifi, ideaal.

Mijn Link-Box + kabels is overbodig nu. Gewoonlijk schijnt daar de bluetooth in te zitten, maar ik heb ook nog een losse bluetoothmodule in mijn pc, dus vermoedelijk wordt die gebruikt nu.

...
Ik ben wel benieuwd hoe het intussen werkt na een paar dagen. Gaat het allemaal vlot op wifi?

edit: zie inmiddels dat het aankomt op de transmitter.

[ Voor 4% gewijzigd door CapTVK op 15-11-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 22:55

Mitchell

Ondertitel

Staat ook gewoon op Tweakers: nieuws: HTC onthult Focus-standalone-vr-headset en vr-platform :9

Op zich is het wel interessant, maar zolang het geen Vive 2.0 is heb ik er vrij weinig interesse in. Daydream is leuk, maar niet iets waar ik me geld aan ga uitgeven.

[ Voor 17% gewijzigd door Mitchell op 17-11-2017 16:08 ]

Signature

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering