Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 12:13
ErikRo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:36:
539 zou nog te doen zijn. Kun je voor zittende sim games hier mee wegkomen ?
Ik las ergens dat je ook dan minstens 1 basestation nodig had.

Anders wordt een hp reverb of zelfs een quest toch leuker qua geld of resolutie
Voor tracking is een basestation verplicht. Voor zittende sim games heb je dus minimaal 1 station nodig. Anders zou het gewoon eens statisch scherm zijn wat op je voorhoofd geplakt zit. :+

De HDM is 539. De vraag is of je daar dan wel de splitters, kabels en een adapter bij krijgt. Als je die los moet kopen ben je zomaar 100 euro verder. Ik vermoed dat de 539 euro optie enkel interessant is voor mensen die al een Vive hebben en willen upgraden.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
ChojinZ schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:57:
[...]

Voor tracking is een basestation verplicht. Voor zittende sim games heb je dus minimaal 1 station nodig. Anders zou het gewoon eens statisch scherm zijn wat op je voorhoofd geplakt zit. :+

De HDM is 539. De vraag is of je daar dan wel de splitters, kabels en een adapter bij krijgt. Als je die los moet kopen ben je zomaar 100 euro verder. Ik vermoed dat de 539 euro optie enkel interessant is voor mensen die al een Vive hebben en willen upgraden.
Oké dat is dan jammer. Maar hoe doen die Windows brillen dat dan? die kun je wel zittend gebruiken begreep ik?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53
ErikRo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:50:
[...]

Oké dat is dan jammer. Maar hoe doen die Windows brillen dat dan? die kun je wel zittend gebruiken begreep ik?
Je hebt natuurlijk meerdere soorten tracking:
• Alleen interne sensoren, bijvoorbeeld als je een telefoon in een cardboard of Galaxy gear zet. Door de sensoren in de telefoon kunnen hoofdbewegingen geregistreerd worden, maar er is geen tracking in de ruimte. Je kan dus wel om je heen kijken, maar je kan dus niet bijvoorbeeld om een object heen kijken door je hoofd naar de zijkant te bewegen.
• Externe tracking, zoals de Vive en Rift die vereisen iets van een basisstation om op die manier de positionering binnen de ruimte te kunnen bepalen. Volgens mij is het wel degelijk mogelijk om de Vive te gebruiken zonder basisstation voor bepaalde toepassingen die geen tracking nodig hebben (zoals het bekijken van video), maar pin me er niet op vast.
• Inside out tracking, waarbij de bril zonder externe bronnen zelf de tracking regelt. Door carmera's wordt de omgeving gescanned en aan de hand van de omgeving wordt de positionering bepaalt. Volgens mij is deze vorm van tracking nog echt minder nauwkeurig dan de tracking met de lighthouses, maar heeft wel als voordeel dat je geen extrene bronnen nodig hebt, wat mogelijk geld, setuptijd en ruimte scheelt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 22:49
Ik heb alleen voor race simulatie een Index met 1 lighthouse besteld. Ik heb op dit moment een oculus en de touch controllers zijn al meer dan 1 jaar niet gebruikt.

Kan ik straks wel een zittende / staande roomset up in steam doen zonder de index controllers?

[ Voor 4% gewijzigd door Henkus op 03-05-2019 11:59 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:19

JoSchaap

Had a life, got a modem..

ik wacht de pricedrop nog even af omdat ik al op de limits van mn i7 3770k zit.

als eerste zal het de controllers only zijn. want die vive wands ben ik nu wel klaar mee :+
afhankelijk wat mn upgrade naar ryzen/i9 gaat kosten (wacht tot de ryzen gen3 launch) word het dus voorlopig controller only.

valt het mee... dan gaat mn hele OG vive kit op marktplaats :Y)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 11:53
Zelf de pro-order kunnen plaatsen voor de complete Valve Index set.

Daarnaast ook een comparison sheet gemaakt om de VR headsets te kunnen vergelijken.

https://docs.google.com/s...O0p8fuRQFa3Tpg/edit#gid=0

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:06

Plainside

I browse when I'm at work

Was zelf paar uur te laat met mijn pre-order dus zal Aug. worden van wat ik begrijp voordat ik hem krijg nu wachten op dat mailtje (heb wel reservering geplaatst). Heb de volledige Kit (Valve Index) besteld want ja... eerste VR headset, slimste keuze? Waarschijnlijk niet, wat mij wel overhaalde zijn de controlers die erbij komen. Van de gameplay footage van Boneworks op YT kanaal van Node stond ik gewoon verbaasd te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Plainside schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:23:
Was zelf paar uur te laat met mijn pre-order dus zal Aug. worden van wat ik begrijp voordat ik hem krijg nu wachten op dat mailtje (heb wel reservering geplaatst). Heb de volledige Kit (Valve Index) besteld want ja... eerste VR headset, slimste keuze? Waarschijnlijk niet, wat mij wel overhaalde zijn de controlers die erbij komen. Van de gameplay footage van Boneworks op YT kanaal van Node stond ik gewoon verbaasd te kijken.
Same here! Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. De HMD was binnen 1 dag uitverkocht...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:06

Plainside

I browse when I'm at work

Ik zie dat de lever datum nu ergens in Augustus, maar wanneer kunnen we bestellen voor de tweede batch.
Had al zitten zoeken maar staat helaas nergens, zal dit pas nadat de eerste batch geleverd wordt kunnen?

En @ChojinZ idd, dacht de volgende dag nog wel even te kunnen bestellen maar holy shit, schijnt binnen minuten uit te verkocht zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Europa heeft nog redelijk tijdje op juni/juli gestaan.
De full kit ging daarna wel omhoog, alle losse onderdelen bleven nog heel lang op juni staan. Veel mensen hebben toen ook alles los besteld voor de meerprijs.
Dat ging wat later ook wel omhoog natuurlijk.

Ik had na ~20 min een full kit te pakken, in het begin had iedereen een error. Dus ik moet bij de 1e wave zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door The Chosen One op 07-05-2019 14:26 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Laatst online: 21-06 12:37
De Vive Pro Eye is sinds vandaag in Europa te koop. In NL varieert de prijs van €1708 ( via de officiële site van HTC tot maar liefst €1999 bij CoolBlue, alwaar op voorraad. Voor die prijs zit er dan vermoedelijk wél een commerciële licentie bij.
Ik vind het wel een behoorlijk bedrag, maar overweeg er toch eentje aan te schaffen i.v.m. de te verwachten EyeTracking ( die dus overigens vanuit de apps moet komen ). Is dus wel bijna twee keer zo duur als de Valve Index met dezelfde resolutie....

https://store.eu.vive.com...gCheckoutShoppingCartPage

[ Voor 8% gewijzigd door Reinhard op 15-05-2019 14:42 ]

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heb ook de Index besteld (volledige pakket), helaas 31 augustus, pffoeee gaat wel even duren. Zat te twijfelen tussen RiftS en Vive Index, uiteindelijk beide besteld :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
Reinhard schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:36:
De Vive Pro Eye is sinds vandaag in Europa te koop. In NL varieert de prijs van €1708 ( via de officiële site van HTC tot maar liefst €1999 bij CoolBlue, alwaar op voorraad. Voor die prijs zit er dan vermoedelijk wél een commerciële licentie bij.
Ik vind het wel een behoorlijk bedrag, maar overweeg er toch eentje aan te schaffen i.v.m. de te verwachten EyeTracking ( die dus overigens vanuit de apps moet komen ). Is dus wel bijna twee keer zo duur als de Valve Index met dezelfde resolutie....

https://store.eu.vive.com...gCheckoutShoppingCartPage
Ik denk eerlijk gezegd dat je weinig nut gaat hebben aan die eyetracking in games. Als een set zoveel geld kost, gaan er weinig ontwikkelaars geld pompen in het ondersteunen van foveated rendering, gezien de kleine afzetmarkt. De markt is nu al te klein voor vele spelontwikkelaars waardoor er amper tot geen AAA titels uitkomen.

Nee, eerlijk gezegd zou ik zelf voor de Valve Index gaan voor de helft van de prijs. Die bril richt zich 100% op gaming en daar ga je dan ook de meeste content en support voor krijgen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Laatst online: 21-06 12:37
Largamelion schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:16:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat je weinig nut gaat hebben aan die eyetracking in games. Als een set zoveel geld kost, gaan er weinig ontwikkelaars geld pompen in het ondersteunen van foveated rendering, gezien de kleine afzetmarkt. De markt is nu al te klein voor vele spelontwikkelaars waardoor er amper tot geen AAA titels uitkomen.

Nee, eerlijk gezegd zou ik zelf voor de Valve Index gaan voor de helft van de prijs. Die bril richt zich 100% op gaming en daar ga je dan ook de meeste content en support voor krijgen.
Dat is inderdaad een sterk punt. Wat ik ook las op een Duitse site, dat Eye Tracking niet heel veel zin heeft bij een gezichtsveld van 110 graden.
Ik gebruik voornamelijk grafische toepassingen als Tilt Brush en Oculus Medium, waar ik met de scherpte van mijn huidige Vive en Rift mee uit de voeten kan.
Aangezien ik echter ook Flightsims gebruik is een betere scherpte wel een pré. Ik vraag me alleen af of de Eye Tracking een scherper beeld oplevert dan de Index, die ook een aardige verbetering op het gebied van scherpte belooft te zijn. Eye tracking levert m.i. wel voordeel op als het gaat om processor-gebruik

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kan iemand mij vertellen of het verschil tussen de Htc vive en Htc Vive pro groot is qua resolutie / scherpte / god-rays etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
Xtr3me4me schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:07:
Kan iemand mij vertellen of het verschil tussen de Htc vive en Htc Vive pro groot is qua resolutie / scherpte / god-rays etc?
Hier krijg je er wel ietwat een beeld van: YouTube: THROUGH THE LENSES - VIVE vs OCULUS vs LENOVO vs VIVE PRO

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zat te denken de Rift S te skippen en de Vive Pro full kit te halen en dan de Knuckle controllers van Valve los te kopen later.

De Valve index en Vive Pro liggen nagenoeg wel heel erg dicht bij elkaar.

Edit: Haal de Rift S en de Valve Index wel. Hou me pre-orders wel :P

[ Voor 6% gewijzigd door Xtr3me4me op 15-05-2019 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:40
Laat alsjeblieft de pro liggen. Wacht de reviews van de Index af. De Rift S zou ik, gezien de refreshrate, niet eens aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ZFLaSH schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:03:
Laat alsjeblieft de pro liggen. Wacht de reviews van de Index af. De Rift S zou ik, gezien de refreshrate, niet eens aan denken.
Sowieso komt er een HMD of 2. Weet niet, ben sinds DK1 al supporter van Oculus geweest en heb de CV1 ook gehad (Daarna verkocht omdat ik de resolutie gewoon te laag nog vond) de Vive Pro vond ik belachelijk prijzig.

Maar ja, nu veel meer geld dan toen en dacht aan de Index en Rift S beiden te nemen. Aangezien de Index niet in de Oculus store kan komen en zijn toch wel leuke exclusive games voor de Rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Xtr3me4me schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:42:
[...]

Sowieso komt er een HMD of 2. Weet niet, ben sinds DK1 al supporter van Oculus geweest en heb de CV1 ook gehad (Daarna verkocht omdat ik de resolutie gewoon te laag nog vond) de Vive Pro vond ik belachelijk prijzig.

Maar ja, nu veel meer geld dan toen en dacht aan de Index en Rift S beiden te nemen. Aangezien de Index niet in de Oculus store kan komen en zijn toch wel leuke exclusive games voor de Rift.
Denk dat er wel zoiets gaat komen als Revive voor de Index. Dan kun je ook je games spelen uit de oculus store. De Rift S is voor mij een echte tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZFLaSH schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:03:
De Index heeft duidelijke voordelen, maar de Pro heeft toch ook wel voordelen? OLED bijvoorbeeld, of een wireless optie.
Reinhard schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:54:
[...]

Dat is inderdaad een sterk punt. Wat ik ook las op een Duitse site, dat Eye Tracking niet heel veel zin heeft bij een gezichtsveld van 110 graden.
Ik gebruik voornamelijk grafische toepassingen als Tilt Brush en Oculus Medium, waar ik met de scherpte van mijn huidige Vive en Rift mee uit de voeten kan.
Aangezien ik echter ook Flightsims gebruik is een betere scherpte wel een pré. Ik vraag me alleen af of de Eye Tracking een scherper beeld oplevert dan de Index, die ook een aardige verbetering op het gebied van scherpte belooft te zijn. Eye tracking levert m.i. wel voordeel op als het gaat om processor-gebruik
Ik denk dat het primaire probleem is dat zolang geen goed verkopende headset het ondersteund geen game het zal gebruiken. En de Vive Pro Eye gaat iig niet goed onder consumenten verkopen.

Het volgende probleem is at zijn resolutie sowieso niet zo hoog is dat foveated rendering echt nodig is, je bent beter af dan gewoon een Pro te kopen of een Index, en het geld wat je overhoudt stoppen in een sterkere GPU.

Wat betreft het gezichtsveld, volgens Wiki heeft het gedeelte met betere resolutie in je oog een 18 graden gezichtsveld. Natuurlijk moet je daar nog marge omheen nemen (vanwege snelle bewegingen, verschillen tussen mensen, etc), maar lijft toch significant minder dan 110 graden. En daar binnen zitten nog verschillende gradaties, het gebied wat de allerhoogste resolutie heeft in je oog heeft slechts een veld van 1 graad. Wikipedia: Fovea centralis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ZFLaSH schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:46:
[...]

Denk dat er wel zoiets gaat komen als Revive voor de Index. Dan kun je ook je games spelen uit de oculus store. De Rift S is voor mij een echte tegenvaller.
Waar ik meer benieuwd naar ben van hoe zwaar het voor je PC zal zijn als je 120Hz met de Index wilt gamen. Daar ben ik meer benieuwd naar, kan ik het met mijn huidige rig het doen of moet ik die ook weer upgraden waar ik niet al te veel zin in heb (niet om het geld maar meer luiheid :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

1e paar VR games staan in de library. Nu de headset nog. :+

En kwa hz/fps ligt het erg aan de game ofc. Ze hebben 120hz met 980's gedaan. Maar ja dat gaat je niet lukken bij Hellblade bijv.

Maar met kwaliteit, sampling e.d. kun je redelijk wat sleutelen als je gewoon meer fps wilt.
2080's zijn ofc het 'leukst' maar met een 1080TI moet ik ieg redelijk kunnen gamen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Sissors schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:04:
[...]

De Index heeft duidelijke voordelen, maar de Pro heeft toch ook wel voordelen? OLED bijvoorbeeld, of een wireless optie.

[...]
Ik heb de Vive Pro gehad en ik vond het een teleurstellende headset voor de prijs. Ik heb in dit topic al gezegd wat ik er van vond. Graag zou ik een Pimax 5K XR willen hebben met de bouwkwaliteit van een Vive met DAS, de comfort van en PSVR en de Software van Oculus...

Dromen...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Oled is in bovenstaande geval geen voordeel tegenover de Index. En Wireless tja, op het moment is dat nog niet (technisch) mogelijk voor de Index maar dat kan altijd nog komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Chosen One schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:22:
Oled is in bovenstaande geval geen voordeel tegenover de Index. En Wireless tja, op het moment is dat nog niet (technisch) mogelijk voor de Index maar dat kan altijd nog komen.
Waarom niet? We kennen nog niet de kwaliteit van de Index schermen, maar OLED is nog steeds iig beter in kleuren en waarschijnlijk ook in zwartwaardes (ervan uitgaande dat de Vive Pro ook niet volledig zijn OLEDs uitschakelt bij zwart, als hij dat wel doet is hij uiteraard per definitie beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Sissors schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:57:
[...]

Waarom niet? We kennen nog niet de kwaliteit van de Index schermen, maar OLED is nog steeds iig beter in kleuren en waarschijnlijk ook in zwartwaardes (ervan uitgaande dat de Vive Pro ook niet volledig zijn OLEDs uitschakelt bij zwart, als hij dat wel doet is hij uiteraard per definitie beter).
Zwart waardes wel, maar LCD doet kleur(volume) over het algemeen wel beter. Maar ik ben met je eens dat we eerst de recensies moeten afwachten. Eerst eens zien hoe de schermen performen. :)

LCD heeft een aantal voordelen in een VR bril maar ook een paar nadelen. Zo vind ik de slechtere zwartwaardes niet heel aantrekkelijk. Daarnaast zit je ook met de warmte van LCD (backlight).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Valve (Index) e-mailtje gehad om mijn adres te bevestigen (meer checken). Kom maar op. :9~

Mensen hier nog tips voor een first time VR user? En dan niet perse games of zo of buiten de gezond verstand gevallen (als je misselijk wordt, stop etc) om.

edit; hebben mensen hier nog tips met betrekken tot bedraad spelen?

Ik heb bijv. YouTube: HTC Vive VR overhead cable solution. gezien.

(random info just in case; Valve Index bestelt, 1080TI GPU, roomscale optie ~2 bij ~2,5m.
221cm (letterlijk bureau tot bed) bij 273 (rand van dvdkasten tot kleine kastjes voor raam))

[ Voor 45% gewijzigd door The Chosen One op 09-06-2019 16:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik speel roomscale games op sokken en heb in het exaxt midden van de play area een kleedje liggen zodat ik altijd weet waar ik ben zonder dat die lelijke chaperone boundry aan hoeft te staan :)

Verder als je eenmaal een beetje gewend bent is OVRAS (OpenVR Advanced Settings) een goede toevoeging als je wat meer controle wilt hebben over je instellingen en binds :)

en sja, je kunt het zo gek maken als je zelft wilt :Y)
YouTube: Beat Saber - My first spin ever! [Unlisted]

*edit* omdat jij zelf ook een edit hebt gedaan. :Y)

ik heb toevallig vorige week een overhead cable sollution gebouwd zoals je aanhaalt. als je in je plafond mag boren ben je met wat montagemateriaal, elastiek en een badge-keychain van staples/officecenter al klaar.

zie hier mijn setup: https://www.instagram.com/p/ByXVTyoCZqp/

werkt perfect, en ik mis het 'over de kabel stappen' echt niet!

ohja, als je geen airco in huis hebt, en intensieve spellen als beatsaber gaat spelen. haal dan ook even een ventilator bij de blokker ofzo! :)

/edit

[ Voor 52% gewijzigd door JoSchaap op 11-06-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Vraagje voor sims zit ik voor mn bureau. Als ik staand speel met de rug ernaar toe want daar is meer ruimte

Ik vermoed dat ik het niet red met maar 2 base stations mocht ik later naar Index willen overstappen?
Dan zou ik staand eentje voor me en eentje achter me hebben.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ErikRo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:43:
Vraagje voor sims zit ik voor mn bureau. Als ik staand speel met de rug ernaar toe want daar is meer ruimte

Ik vermoed dat ik het niet red met maar 2 base stations mocht ik later naar Index willen overstappen?
Dan zou ik staand eentje voor me en eentje achter me hebben.
2 stations kunnen meer als je denkt. als line of sight niet mogelijk is kun je de sync cable gebruiken.

ik heb met meerdere headsets in 1 playspace gespeeld met deze methode (4x8m)

YouTube: Pavlov VR 2 players in 1 room 1v1 de_dust

de index stations kun je inderdaad tot 4 units tegelijk gebruiken.
maar ik zou eerst eens testen of het niet al kan met wat je nu hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

JoSchaap schreef op maandag 24 juni 2019 @ 00:18:
[...]
2 stations kunnen meer als je denkt. als line of sight niet mogelijk is kun je de sync cable gebruiken.
De basisstations (2.0) van de Valve Index hoeven niet meer "in line of sight" te staan.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41

jacobras

Developer

Ik meende dat Fallout 4 alleen te spelen was met een room-scale setup. Heb het daarom al een tijdje niet gespeeld aangezien mijn pc normaal staat waar ik alleen een seated setup kan instellen wegens de ruimte. Speel voornamelijk racing (Assetto Corsa) en flight (Elite:Dangerous/DCS:World). Gisteren rolde ik mijn bureaustoel opzij en raakte ik Fallout 4 aan om te kijken of het werkt: en dat doet het! Gewoon met mijn seated setup stond ik in het rondje en kon ik het spelen. Niet gedacht dat dat zou werken.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
jacobras schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:41:
Ik meende dat Fallout 4 alleen te spelen was met een room-scale setup. Heb het daarom al een tijdje niet gespeeld aangezien mijn pc normaal staat waar ik alleen een seated setup kan instellen wegens de ruimte. Speel voornamelijk racing (Assetto Corsa) en flight (Elite:Dangerous/DCS:World). Gisteren rolde ik mijn bureaustoel opzij en raakte ik Fallout 4 aan om te kijken of het werkt: en dat doet het! Gewoon met mijn seated setup stond ik in het rondje en kon ik het spelen. Niet gedacht dat dat zou werken.
Maar wat vind je van het spel zelf?

Ik heb het geprobeerd toen hij net uit was. En als grote Fallout fan was dat toch wel een terleurstelling. Performance was een drama en de GUI was niet heel VR vriendelijk gedaan. Is dit inmiddels opgelost/gepatched?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ChojinZ schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:47:
[...]

Maar wat vind je van het spel zelf?

Ik heb het geprobeerd toen hij net uit was. En als grote Fallout fan was dat toch wel een terleurstelling. Performance was een drama en de GUI was niet heel VR vriendelijk gedaan. Is dit inmiddels opgelost/gepatched?
Het is mijn eerste Fallout-game en ik vind het leuk so far. Ben nog niet heel ver (trage gamer, helemaal in VR) maar ik vermaak me. Vind het leuk hoe bepaalde interacties verlopen met bijvoorbeeld de PIP-boy die echt op je arm zit. Voor zover ik gisteren kon zien werkt het nog net als een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Hebben anderen hier tbv de Valve Index first wave bestelling reeds een email ontvangen dat deze verzonden is?
Op reddit meldingen genoeg van "buitenlanders" die bericht hebben ontvangen met track info.
Geen idee of wij Nederlanders de email pas morgen krijgen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Xymox schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:29:
Hebben anderen hier tbv de Valve Index first wave bestelling reeds een email ontvangen dat deze verzonden is?
Op reddit meldingen genoeg van "buitenlanders" die bericht hebben ontvangen met track info.
Geen idee of wij Nederlanders de email pas morgen krijgen.
Ik wacht nog op de aankondiging van de 2e batch. De eerste was ik helaas mis gelopen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Als het goed is wordt het (voor ons) vanuit Tilburg verstuurd dus zullen we 1 dag van te voren pas een e-mail krijgen.
Valve probeerd iedereen het op dezelfde dag te laten krijgen. De Amerikanen die allemaal 2-3 dagen van het depot wonen hebben de e-mails al gehad. Diegene die dichterbij wonen (ook) nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

The Chosen One schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:03:
Als het goed is wordt het (voor ons) vanuit Tilburg verstuurd dus zullen we 1 dag van te voren pas een e-mail krijgen.
Valve probeerd iedereen het op dezelfde dag te laten krijgen. De Amerikanen die allemaal 2-3 dagen van het depot wonen hebben de e-mails al gehad. Diegene die dichterbij wonen (ook) nog niet.
Dat hoop ik dan maar. Vandaag zou de info moeten komen.
Er zijn er al trouwens veel die de Index zelfs al ontvangen hebben, zie Reddit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:22
Xymox schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 06:58:
[...]

Dat hoop ik dan maar. Vandaag zou de info moeten komen.
Er zijn er al trouwens veel die de Index zelfs al ontvangen hebben, zie Reddit.
Om 17:30 van Valve een shipping mail gekregen voor de index controllers. Dus morgen zijn ze binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ding ding ding!!! 17:30!

Also reminder; Steam Summer sale.
Paar packs in de aanbieding en wat van de populaire games.

Ook Payday 2 Ultimate pack voor ~95% of zo korting. Moet blijkbaar ook wat zijn in VR.

En Talos Principle en Serious Sam games voor hetzelfde idee; https://store.steampowere...e/5145/CROTEAM_VR_Bundle/

Nog een optie (1 game is wel flut?); https://store.steampowered.com/bundle/7060/VR_MegaPack/

VR essentials; https://store.steampowered.com/bundle/9184/VR_Essentials/

edit; HIJ IS BINNEN!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Over 2 uur naar werk toe! :( :( :( :( :(

[ Voor 57% gewijzigd door The Chosen One op 28-06-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

The Chosen One schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:36:
Also reminder; Steam Summer sale.
Paar packs in de aanbieding en wat van de populaire games.

Ook Payday 2 Ultimate pack voor ~95% of zo korting. Moet blijkbaar ook wat zijn in VR.
Payday 2 zelf niet, maar er is een gratis uitbreiding blijkbaar: https://store.steampowered.com/app/826090/PAYDAY_2_VR/ De basisgame heb ik al een tijdje, deze binnenkort eens proberen!

Ik zag dat Arizona Sunshine ook in de sale is. Ondanks dat het de eerste game is die ik op een beurs speelde nog voordat de Vive uit was heb ik die nog steeds niet gekocht want enigszins prijzig. Zie echter dat ze nog steeds eraan werken en dat je tegenwoordig co-op in VR kan spelen! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:59

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb de Index controllers vandaag binnen gekregen voor mijn Vive, maar mijn eerste indrukken zijn nog niet zo geweldig als ik ze verwacht had. De fingertracking lijkt niet echt te kloppen (sommige vingers gaan bij een klein beetje buigen al helemaal dicht, andere weer andersom). Ook heb ik het idee dat de controls een stuk minder intuïtief zijn in bijvoorbeeld SteamVR Home (misschien nog niet aan gewerkt? Er zit al wel fingertracking in).

Ik heb het idee dat ik ze verkeerd vasthoud o.i.d., maar geen enkele andere manier is comfortabel.

Heb wel flink wat tijd gespendeerd in het opblazen van astronauten in Moondust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Goede en kritische index reviews. Al gaat er geen eentje echt in op de scherpte en tot hoever het scherp blijft alleen centrum of tot in de hoeken.

https://www.polygon.com/p...eadset-virtual-reality-pc

https://www.theverge.com/...set-review-shipping-today

[ Voor 42% gewijzigd door ErikRo op 29-06-2019 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Is te spelen met een bril maar ik ga zeker voor lensen, van VRoptician gok ik dan. Misschien 2e paar met ramenglas voor andere mensen met bril.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

jacobras schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:05:
[...]

Payday 2 zelf niet, maar er is een gratis uitbreiding blijkbaar: https://store.steampowered.com/app/826090/PAYDAY_2_VR/ De basisgame heb ik al een tijdje, deze binnenkort eens proberen!
Best vet! Lekkere chaos, net als normaal in de game. Heel goed gedaan: op elk moment kan je het pauzemenu (hoewel Payday nooit echt pauzeert, alles gaat gewoon door) oproepen en dan zie je links een map hoe je controls werken. Handig! Kort even geprobeerd maar vraag me af hoe een lange speelsessie is. In Payday is het gebruikelijk dat je enemies van álle kanten komen, continu. Veel draaien in VR dus.

Verder: ik heb Onward gescoord in de sale! Wát een game, heel immersive! Ik deed even één combat situatie (6 enemies) maar kon nog niet vinden hoe je zelf AI's in je eigen team krijgt (als dat überhaupt kan?). Liep daar in m'n uppie rond, best zenuwachtig. Na tijdje rondlopen stond ik achter een muurtje, keek ik daar omheen en zag ik eentje lopen! Voorzichtig mikken (wat best lastig is) en het vuur geopend. Best intens :P

Standaarduitrusting bevat ook een mes. Wilde die terugstoppen maar vergat de knop dus stabte mezelf net niet. Raar gevoel als je een mes op je buik ziet afkomen, kon het bijna voelen.

Je hebt een radio om te communiceren als je met anderen speelt. Radio zit op je linkerschouder, dus daar moet je knop indrukken. Ook voor een kaart moet je bewegen: er zit een tablet op je rug. Kan je eraf pakken en dan heb je een digitale kaart waarop je je teammates ziet (en andere doelen volgens mij). Gave is: in co-op kan je die ook aan iemand anders laten zien en samen een plan bedenken. Nog vetter: je kan een drone meenemen! Die zit dan aan de tablet. Je pakt tablet, lanceert drone en kan verder kijken hoe je de situatie aan wil pakken. Wat een game!

In other news: die Vive controllers zien er vet uit. Dacht dat die wel leuk bij m'n Vive zouden zijn, maar 299 euro vind ik best prijzig voor een uitbreiding.
ChojinZ schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:30:
[...]

Mijn persoonlijke mening: 6mm covers zijn verplichte kost voor elke Vive eigenaar. Ik vind ze een stuk fijner zitten en je FOV en sweetspot worden groter.
Deze ook eindelijk maar eens besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door jacobras op 01-07-2019 17:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

ErikRo schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:58:
Goede en kritische index reviews. Al gaat er geen eentje echt in op de scherpte en tot hoever het scherp blijft alleen centrum of tot in de hoeken.
Komende van een Vive, de scherpte over het gehele blikveld is bij de Valve Index overweldigend beter. Je kan nu met de ogen rondkijken zonder je hoofd te draaien en geen verlies in scherpte ontdekken.
SDE is ook significant teruggebracht.

Ik heb oude games nogmaals gespeeld, zoals bijv. The Lab, en had een echt WOW gevoel. De details zijn zo veel beter. Tekst is zeer scherp.

Een game die mij mijn bek deed openvallen is Moss. De details zijn zo overweldigend. Je wordt gewoon letterlijk in het spel getrokken om alle hoekjes en gaatjes van het speelveld te onderzoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Xymox op 01-07-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Gisteren Pavlov VR geïnstalleerd (had 'm blijkbaar al eind vorig jaar gekocht, kinda forgot). Game vroeg of ie Visual C++ 2015 mocht installeren, maar na "ja" kiezen opende ie een Unreal installer waar niets gebeurde. Na wat googelen handmatig geïnstalleerd. Rebootje et voilà: SteamVR startte niet meer :X

In het uur daarna heb ik denk ik viermaal SteamVR opnieuw geïnstalleerd, tweemaal Steam opnieuw geïnstalleerd en een aantal keer gereboot. Uiteindelijk werkte het weer, maar ik zou niet kunnen vertellen waarom. Behoorlijk vervelend dat het zo hard stuk kan gaan! Gelukkig kon ik 'm nog even spelen. Tof spel wel, soort Counter-Strike maar dan in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

JoSchaap schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:43:

ik heb toevallig vorige week een overhead cable sollution gebouwd zoals je aanhaalt. als je in je plafond mag boren ben je met wat montagemateriaal, elastiek en een badge-keychain van staples/officecenter al klaar.

zie hier mijn setup: https://www.instagram.com/p/ByXVTyoCZqp/

werkt perfect, en ik mis het 'over de kabel stappen' echt niet!
Ik heb deze week ook wat tijd gestoken in een overhead setup. Badges van mijn toegangspas van werk aan het plafond getaped en na wat tweaken werkt het nu best aardig! Ik heb de Deluxe Audio Strap en om te voorkomen dat ik die tegen mijn hoofd voel leid ik de kabel eerst naar de achterkant (met een oranje ijzerdraadje). Enige waar ik nog mee zit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WEP6kkh.jpg

Dit is na een half uurtje Pavlov VR spelen en hierdoor moest ik de game stoppen om de headset terug te laten draaien. Iemand suggesties? Ik kwam https://store.steampowered.com/app/689580/TurnSignal/ tegen maar af en toe pirouettes doen voel ik niet veel voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Kun je niet iets van http://demandware.edgesui...wall/620005_rotor_web.jpg of sorts gebruiken? Ff slecht plaatje maar dan iets wat werkt samen met de kabel/plafond situatie ofc.

[ Voor 5% gewijzigd door The Chosen One op 12-07-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik heb inmiddels aangeleerd om op rustige momenten even terug te draaien. bijvoorbeeld tijdens een reload in cover in pavlov. even 2 rondjes terugdraaien :)

het vloerkleedje in het midden van de playspace is dan wel handig om te voorkomen dat je ineens ergens tegen een muur eindigt :P

oja, in plaats van een index. heb ik het geld aan een pc upgrade besteed.. dus nu 3x het aantal cores. en 4x het geheugen :D

ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik deze setup aan het zweten krijg :+

[ Voor 36% gewijzigd door JoSchaap op 13-07-2019 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

The Chosen One schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:50:
Kun je niet iets van http://demandware.edgesui...wall/620005_rotor_web.jpg of sorts gebruiken? Ff slecht plaatje maar dan iets wat werkt samen met de kabel/plafond situatie ofc.
Ik zie niet helemaal hoe dat kan helpen. De huidige kaarthouders zijn ook draaibaar, maar uiteindelijk zit de kabel aan het eind vast aan het Vive-kastje dus zal de boel door mijn rotaties opgerold raken. Misschien maar mee leren omgaan.
JoSchaap schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 02:09:
ik heb inmiddels aangeleerd om op rustige momenten even terug te draaien. bijvoorbeeld tijdens een reload in cover in pavlov. even 2 rondjes terugdraaien :)
Ik heb nu TurnSignal geïnstalleerd, die werkt goed! Ik heb totaal geen richtingsgevoel dus tijdens een rustig moment even naar de vloer kunnen kijken om terug te draaien is handig. Opvallend genoeg moet ik altijd naar links terugdraaien. Pirouettes naar rechts zijn blijkbaar mijn ding ;-)

[ Voor 31% gewijzigd door jacobras op 13-07-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 22:02

Boullie

Da Bulster

Gisteravond de mail gekregen dat ik de Index Full kit kan betalen. Vanochtend de knoop doorgehakt.
Lijkt er dus op dat er veel mensen hem toch niet besteld hebben na de reservering. Mijn verwachte levertijd was eind augustus.

Boullie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

serienummer schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:40:
De games die ik speel: Onward, Arizona Shunshine, The trill of the Fight, Zero Caliber, VTOL, Star-trek, Ironwolf.
Ik verbaas me erover dat dit de enige vermelding van Zero Caliber in dit hele topic is! Ik kwam 'm toevallig tegnen via het kanaal van Node: YouTube: Call of Duty Meets VR In New FPS! - ZERO CALIBER Net gekocht en 45 minuten gespeeld. Eerste indruk: dit is dé VR shooter. Mind is blown!

Er zit een verhaal in met veel content, zo lijkt het op het eerst gezicht. Je begint in het hoofdmenu dat is opgezet in de vorm van een hoofdkwartier. Daar zijn losse ruimtes met schietbaan, wapenkamer (waar je wapens kan kopen, het grovere geschut unlockt bij hogere levels) en meer. Er is een grote kaart en daar kan je missies kiezen (ook unlockable). Eerste "missie" is je training. Verschillende wapens, beetje rennen, ducken et cetera. Daarna testronde versus borden (net als in Onward) en daarna testronde versus "echte" enemies, samen met je team.

Het is een beetje Crysis meets Call of Duty meets VR! Je hebt namelijk een soort pak aan waarmee je ontzettend sterke grip hebt. Je kan simpelweg met je handen een muur beklimmen en dat is cool. Maar ze hebben ook meteen de kans aangegrepen om iets op te lossen wat ik persoonlijk irritant vind in VR: dingen oppakken van de grond (controllers tegen vloer rammen enzo en gewoon het fysiek bukken :P) Je handschoenen kunnen objecten in nabijheid naar je toe eh, doen zweven zegmaar. Nooit meer irritant hoeven bukken om wapen van een enemy op te pakken. Briljant!

Wapens zijn vergelijkbaar met Pavlov uitgewerkt: attachments klik je er "fysiek" op. Het gaat een klein stapje verder: je kan een wapen vinden, daar interessante attachment af halen en die op je eigen wapen monteren.

Het ziet er ontzettend gelikt uit en daar zit mogelijk een nadeel: mijn pc (i5-6500, 1070, 32GB) trekt het op lage settings maar net volgens mij. De meeste gameplay is soepel maar ik merkte een paar framedropmomenten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C44XYDxTCfIbTUHTrHnThDyc/full.jpg

Hoewel het in alle VR-shooters werkt is dit de enige game waar ik daadwerkelijk buk om cover te zoeken. Pavlov en Onward vind ik heel vet, maar ik denk dat dit voorlopig mijn favoriet is.

Steam: https://store.steampowered.com/app/877200/Zero_Caliber_VR/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Zetten we ff op de wishlist dan. 2700X, 1080TI, 32GB moet zeker te doen zijn dan.

Ik ga hopelijk snel lenzen bestellen voor de Index. Widmovr.com heeft ze al beschikbaar en VRoptician.com is bezig met de laatste details en hebben mogelijk 2 versies (kiezen tussen voor/nadelen) waar ze nog naar kijken.
Kan spelen met bril maar wil toch gewoon zonder als het kan.

[ Voor 7% gewijzigd door The Chosen One op 13-07-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Boullie schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:36:
Gisteravond de mail gekregen dat ik de Index Full kit kan betalen. Vanochtend de knoop doorgehakt.
Lijkt er dus op dat er veel mensen hem toch niet besteld hebben na de reservering. Mijn verwachte levertijd was eind augustus.
Je gaat er geen spijt van krijgen :)

Wellicht heeft Valve de productie opgeschroefd zodat nu de levertijden naar voren geschoven zijn.
Ik heb trouwens extra face gaskets besteld (rond 42 euro, krijg je er twee).
Met de Steam coins die ik verdiend heb met de aankoop van de Index heb ik vorige week nog net binnen de tijd de gaskets voor slechts 4 euro kunnen kopen, inclusief nog een spel.
Ze worden pas geleverd op 31 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

The Chosen One schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:37:
Ik ga hopelijk snel lenzen bestellen voor de Index. Widmovr.com heeft ze al beschikbaar en VRoptician.com is bezig met de laatste details en hebben mogelijk 2 versies (kiezen tussen voor/nadelen) waar ze nog naar kijken.
Kan spelen met bril maar wil toch gewoon zonder als het kan.
Hoe werkt zoiets? Een soort van opzetstuk die voor de headset lenzen geplaatst/geklikt wordt?

Waarom ga je niet voor "echte" lenzen? Dan kan je die zowel gebruiken voor in VR en ook in de real reality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Xymox schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:49:
[...]

Hoe werkt zoiets? Een soort van opzetstuk die voor de headset lenzen geplaatst/geklikt wordt?

Waarom ga je niet voor "echte" lenzen? Dan kan je die zowel gebruiken voor in VR en ook in de real reality.
https://widmovr.com/produ...escription-lens-adapters/

Doe mij maar een bril. Geen gedoe met lenzen in me ogen. :+

@Boullie Je hebt dus ook; https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/valve-index . Lastig te kiezen.
waarschijnlijk 2 versies; https://twitter.com/vroptician/status/1148859988519116800
Hopelijk kan ik snel de keus maken.
Maar wil ook nog een set plano kopen om mensen met bril de headset "veilig" te laten proberen. Die zijn daar ieg wel goedkoper bij widmovr.

[ Voor 29% gewijzigd door The Chosen One op 13-07-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 22:02

Boullie

Da Bulster

Xymox schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:47:
[...]

Met de Steam coins die ik verdiend heb met de aankoop van de Index..
Ik was helaas net te laat voor de coins :'(
Die heb ik gelijk bij besteld.

Nu maar hopen dat de rest van de verlengkabels van Ali snel arriveren :)

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ik heb mn index controllers order laten verlopen omdat ik met mn pc upgrade bezig was (en die is redelijk over budget gegaan :+).

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met de Index 'knuckles'. Niet persee met betrekking tot de nieuwe features zoals finger tracking; maar voornamelijk het gewicht en de balans in games zoals beat saber :)

Overigens.. Beat-Saber is prima zittend te spelen heb ik gisteren ontdekt! :Y)
https://www.twitch.tv/videos/453226576?t=13m27s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Kleine beetje dat ik met Beat Saber gespeeld hebt, perfect naar mijn gevoel. Kwa vasthouden is het alsof je de sabers vast hebt in je hand. Het (door)zwaaien voelt gewoon natuurlijk.

Geen ervaring met andere controllers hoe 'goed' die dan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Voor de mensen met een bril; https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/valve-index zijn nu beschikbaar.
Zelf net besteld. Eind juli waarschijnlijk verzending.

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Edit... n.v.t.!

[ Voor 124% gewijzigd door Fiddle op 03-09-2019 12:07 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 21:45

mvz

muziek verslaafde

Zo sinds vandaag de Vive Cosmos binnen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fVGqJscOQXxRTjUyJUuzEz4K/thumb.jpg

Vanavond even lekker set-uppen.. wat hopelijk super eenvoudig is met de inside-out tracking..
Ik laat nog weten hoe de ervaring is :) - schijnt ook uitgebreid te kunnen worden met lighthouses later.. :P - en Wireless kit voor de goggles.

*edit*
Gelijk een paar lenzen besteld bij VROptician.. met bril op in VR is niet fijn..
Ben best impressed eigenlijk, las veel negatieve ervaringen met de inside-out tracking van de Cosmos, maar bij de huidige firmware is het heel erg goed te gebruiken..
De controllers zelf liggen ook fijn in de hand, maar zijn idd een stukje zwaarder dan de concurrent.

Wel jammer is de redelijk aanwezige fan-whine...
De resolutie is echt wel een step up van m'n DK2 :9

De RTX 2070 Super heeft 't in sommige spelletjes nog zwaar :'(
In een leuke game zoals RedOut ( wipeout clone ) VR zitten er toch af en toe wat ergerlijke framedrops in.

[ Voor 42% gewijzigd door mvz op 05-12-2019 15:29 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb vanavond de samsung odyssey+ binnen gekregen. Tov de vive valt mij op dat het scherm echt een flinke stap vooruit is. Setup is ook veel makkelijker en dat de koptelefoon ingebouwd zit is een goede quality of life upgrade. Controller tracking is helaas wel duidelijk minder, met iets gooien gaat vaak mis omdat de controller "buiten beeld is". En comfort is wel even zoeken voordat hij lekker zit en het beeld goed is.
Een 3d film kijken gaat prima, ik zou zeggen dat het beeld vergelijkbaar is met de bios, best wel relaxed op je eigen bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb al enige tijd de Index en wat ik erg jammer vind t.o.v. de origine Vive, is het panel. ALs je met ATS/ETS2 of Elite in het donker speelt is het LCD panel van de Index gewoon grijs i.p.v. diep zwart. Hierdoor mis je veel details en breekt het de immersie. Erg jammer. Voor andere games is de Index echt top.

Zou graag een keer de Cosmos willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

ZFLaSH schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:28:
Ik heb al enige tijd de Index en wat ik erg jammer vind t.o.v. de origine Vive, is het panel. ALs je met ATS/ETS2 of Elite in het donker speelt is het LCD panel van de Index gewoon grijs i.p.v. diep zwart. Hierdoor mis je veel details en breekt het de immersie. Erg jammer. Voor andere games is de Index echt top.

Zou graag een keer de Cosmos willen proberen.
Dan moet ik je teleurstellen, bij Elite heb ik ook belabberde zwart waardes op de cosmos..
En wat je zegt, voor eigenlijk bijna alle andere games is het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:58

KneoK

Not in a million lightyears

mvz schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:30:
Zo sinds vandaag de Vive Cosmos binnen!
[Afbeelding]

Vanavond even lekker set-uppen.. wat hopelijk super eenvoudig is met de inside-out tracking..
Ik laat nog weten hoe de ervaring is :) - schijnt ook uitgebreid te kunnen worden met lighthouses later.. :P - en Wireless kit voor de goggles.

*edit*
Gelijk een paar lenzen besteld bij VROptician.. met bril op in VR is niet fijn..
Ben best impressed eigenlijk, las veel negatieve ervaringen met de inside-out tracking van de Cosmos, maar bij de huidige firmware is het heel erg goed te gebruiken..
De controllers zelf liggen ook fijn in de hand, maar zijn idd een stukje zwaarder dan de concurrent.

Wel jammer is de redelijk aanwezige fan-whine...
De resolutie is echt wel een step up van m'n DK2 :9

De RTX 2070 Super heeft 't in sommige spelletjes nog zwaar :'(
In een leuke game zoals RedOut ( wipeout clone ) VR zitten er toch af en toe wat ergerlijke framedrops in.
Ik heb de Cosmos al sinds release en met de nieuwe firmwares en drivers is het nu echt een wereld van verschil, ik merk geen verschil meer in tracking ten opzichte van mijn oude Samsung Odyssey. Ten opzichte van een CV1 en zelfs een Odyssey is de resolutie echt weer een stap omhoog. Ik zet de bril helaas veel te weinig op dus die staat inmiddels weer te koop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Handig, gister geupdate naar 1.0.8.8 software, omdat m'n vive er om vroeg... verder geen warning ofzo..
Alles is gelukkig goed gegaan.. maar op de HTC site lees ik dit :

**Must Read Before Updating**

We discovered a bug that has a very small chance of bricking the headset during updates. This release will fix this for the future.
To safely upgrade to 1.0.8.8, please unplug your Vive Cosmos from the Link Box/Converter before you trigger the update. You may plug it back in once the update is finished, which will trigger a firmware upgrade and complete the process.

Alsof je voor elke firmware update eerst hun site gaat checken..

*edit*

Ik begon me te ergeren aan de ERG kleine sweet spot op de Vive Cosmos, en heb ter test nu een Rift S er bij aangeschaft.. maar wat een wereld van verschil!! de sweet spot is ERG groot, en ook tracking tijdens richten met geweren is veeel beter.. ik hou ze wel beide, maar wou het toch even kwijt.. ook het feit dat die fan in de cosmos zo'n herrie maakt helpt niet mee.

[ Voor 22% gewijzigd door mvz op 29-12-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-06 09:29
Heeft iemand enig idee of ik met deze specs de HTC Vive op minimum kan draaien?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RuPctSQ.jpg

De videokaart betreft een Sapphire R9 280X Vapor X 4GB.

En ik kan de HTC Vive krijgen voor 340.. Is dat een mooie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nee, dat gaat een onprettige ervaring opleveren.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Betreffende de Gear VR lens mod voor de Vive... maakt het nog uit welke Gear VR je pakt? Ik zie jaartallen genoemd worden als 2016, 2017, en er is ook een Gear VR 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Saturnus schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:55:
Betreffende de Gear VR lens mod voor de Vive... maakt het nog uit welke Gear VR je pakt? Ik zie jaartallen genoemd worden als 2016, 2017, en er is ook een Gear VR 2...
ik heb de zwartkleurige gebruikt die met een controller kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Done. SM-R323 lenzen er in gezet. Jammer toch als een noob uitgeschoten met de boormachine bij demonteren van de GearVR waardoor er een kras van 2mm in v-vorm op zit maar lijkt vreemd genoeg niet voor problemen te zorgen.
Version 3 profiel geïnstalleerd van https://www.reddit.com/r/...ve_lens_adapters/dwdigxa/

Helaas heb ik minder dan 20 uur ervaring met de originele lenzen waardoor ik nog niet direct denk: "WOW!".

Na test installatie had ik flinke 'pupil swim', wat voelt alsof je bij het bewegen tegen een bolling aankijkt, waar je omheen beweegt. Ik had een vermoeden...dus frames er weer uit en de plaktape geknipt waar die verfrommeld was tot een propje, wat er dus voor zorgt dat de lensframes niet perfect plat liggen. Dat verbeterde de zaak enorm veel. Ik ga nu Superhot VR testen.

Ruim een half uur later voelt het wel wat mooier aan, maar ook zwaarder voor de hersenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 17-04-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ok correctie, het is niet per se 'pupil swim' maar de standaard 'barrel distortion'. Het is alsof er een vergrootglas als cirkel voor je ogen zit of anders gezegd alsof er achter wat je ziet een bal zit die ietswat tegen het plaatje aanduwt waardoor er bolvorming komt die meebeweegt met je hoofd. Met die profielen en handmatig aanpassen daar weer van, bijv. met http://distortionbuddy.s3-website-us-west-2.amazonaws.com en https://github.com/sencercoltu/steamvr-undistort ter controle valt er een en ander te verbeteren maar zo plat als de normale lenzen heb ik het nog niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

BD en SCD met deze mod is een bekend probleem inderdaad.

zelfs met alle fixes blijft het een beetje aanwezig. maar ik moet zeggen dat ik het inmiddels niet meer merk (tenzij ik er echt op let).

Probeer het gewoon een tijdje. dit is een vrij persoonlijk iets. voor de een werkt de gearvr mod super. de ander ergert zich dusdanig aan BD en SCD dat ze de normale lenzen weer terugplaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@JoSchaap
Ik ga het zeker proberen. Maar wat nog mooier zou zijn is om het eerst meer te fixen. Zoiets als die tool uit mijn vorige post maar dan meer visueel zodat je beter snapt hoe de correctie uitpakt, en met een tiental niveaus voor hogere precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
Saturnus schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:26:
Ok correctie, het is niet per se 'pupil swim' maar de standaard 'barrel distortion'. Het is alsof er een vergrootglas als cirkel voor je ogen zit of anders gezegd alsof er achter wat je ziet een bal zit die ietswat tegen het plaatje aanduwt waardoor er bolvorming komt die meebeweegt met je hoofd. Met die profielen en handmatig aanpassen daar weer van, bijv. met http://distortionbuddy.s3-website-us-west-2.amazonaws.com en https://github.com/sencercoltu/steamvr-undistort ter controle valt er een en ander te verbeteren maar zo plat als de normale lenzen heb ik het nog niet gekregen.
Misschien een overbodige suggestie: maar heb je ze er niet omgekeerd ingedaan?
Ik heb de mod nl. ook gedaan en had in eerste instantie hetzelfde.. ongeacht wat voor profiel ik pakte.
Toen kwam ik erachter dat de lenzen er verkeerd om in zaten. Daarna was het top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
razorhead schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:46:
[...]

Misschien een overbodige suggestie: maar heb je ze er niet omgekeerd ingedaan?
Ik heb de mod nl. ook gedaan en had in eerste instantie hetzelfde.. ongeacht wat voor profiel ik pakte.
Toen kwam ik erachter dat de lenzen er verkeerd om in zaten. Daarna was het top :)
Ze zouden goed moeten zitten. Op gelet en gecontroleerd. Kan best dat ik mierenneuk of er gevoelig voor ben, of een slechte batch GearVR lenzen heb ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hagridsbaas
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-01 12:15
Wij overwegen een HTC Vive Pro 2 aan te schaffen. Maar ik ben zelf brildrager, en misschien is zo'n headset erg zwaar voor mijn zoon van 10 jaar (al mag hij toch niet lang gamen >:) )? We twijfelen dus of hij ons past.

Is er een winkel, of misschien iemand van jullie, waar we hem eventjes kunnen uitproberen? We wonen in Twente (Overijssel).
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering