Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcorefreak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:12
hardcorefreak schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 05:16:
[...]

Ja dat bedoel ik er mee. merk dat het niet een heel grot gebied is maar vind het toch vrij vervelend dat het beeld weg valt.
Maar dan ga ik het een proberen om me venster te bedekken en dan eens kijken of er verbetering in zit.
Mmm heb de me glazen venster dicht geplakt met papier.
Maar het probleem blijft bestaan :O
Echter val het me op dat het niet gelijk vanaf het begin is. Het komt na een paar minuten pas dat ie problemen begint te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
nielsvv schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:07:
Ik heb onlangs een demo gevolgd met de vive pro. Dit was de eerste keer dat ik vr probeerde en was onmiddelijk verkocht.
Nu hoopte ik dat mijn huidige game pc nog overweg kon met vr (muv van mijn gpu), maar na heel wat opzoekingswerk toch besloten om een heel nieuwe pc op te bouwen. Maar dit terzijde.

Ik wil de 2 basis stations op een verstelbaar lampstatief gaan monteren en elke keer ik ga gamen stel ik deze op.
Mijn vraag : moet ik deze basis stations elke keer opnieuw gaan instellen als ik deze opstel? Of volstaat het om deze op te stellen, in het stopcontact te pluggen en gaan? Is het absoluut noodzakelijk dat deze elke keer op exact dezelfde plaats staan?
Je moet elke keer als je de basis stations opzet, opnieuw de "Room Setup" doen. In theorie verandert er niets als je de basis stations precies op de dezelfde plek neerzet, maar dat lijkt me een uitdaging om precies goed te krijgen. Dus de setup opnieuw doen is veiliger. Dat kost ook maar 2 minuutjes. Wat is de reden dat je de stations niet ergens wil vastmaken?

PS. Je kan kijken of je PC VR-ready is met deze test op Steam: https://store.steampowere...SteamVR_Performance_Test/
Of je specs hier geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
LongBowNL schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:44:
[...]

Je moet elke keer als je de basis stations opzet, opnieuw de "Room Setup" doen. In theorie verandert er niets als je de basis stations precies op de dezelfde plek neerzet, maar dat lijkt me een uitdaging om precies goed te krijgen. Dus de setup opnieuw doen is veiliger. Dat kost ook maar 2 minuutjes. Wat is de reden dat je de stations niet ergens wil vastmaken?

PS. Je kan kijken of je PC VR-ready is met deze test op Steam: https://store.steampowere...SteamVR_Performance_Test/
Inderdaad. Die room setup kost je de eerste keer best wat tijd, maar als je het een paar keer gedaan hebt kan je het in 2 minuten met je ogen dicht (onderhand). Is niets moeilijks aan.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:55

nielsvv

100% Afol

LongBowNL schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:44:
[...]

Volgens de steam vr performance test is mijn setup 'capable', maar raad wel een upgrade van mijn gpu aan.

Mijn specs van mijn huidige systeem :
Case : Corsair Carbide Air540
Mobo : Asus Z97 Maximus VII Hero
CPU : Intel 4790K 16GB Ram
GPU : Asus GTX780-DC2OC-3GD5
Storage : Samsung SSD 840 EVO 1TB x 2

Volgens de man die ik sprak (bij Alternate) zal indien ik mijn gpu upgrade de cpu de bottleneck worden en raad daarom een geheel nieuwe pc aan. Wil graag vr vloeiend kunnen spelen.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
@nielsvv Zelf speel ik vr met een i5-4690k (3,5GHz) in combinatie met een GTX 1070, en heb niet direct de indruk dat de cpu de bottleneck vormt. Als ik in jouw positie zat, dan zou ik eerst enkel je gpu upgraden.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Drumatiko schreef op zondag 8 juli 2018 @ 16:50:
@nielsvv Zelf speel ik vr met een i5-4690k (3,5GHz) in combinatie met een GTX 1070, en heb niet direct de indruk dat de cpu de bottleneck vormt. Als ik in jouw positie zat, dan zou ik eerst enkel je gpu upgraden.
Ga ik inderdaad eerst proberen. Zonet de 1080ti samen met de vive pro besteld. Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Drumatiko schreef op zondag 8 juli 2018 @ 16:50:
Inderdaad, de keren dat ik mijn CPU-performance bijgehouden heb was de GTX1080 die ik heb toch echt veruit de grootste bottleneck.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
nielsvv schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:07:
Ik heb onlangs een demo gevolgd met de vive pro. Dit was de eerste keer dat ik vr probeerde en was onmiddelijk verkocht.
Nu hoopte ik dat mijn huidige game pc nog overweg kon met vr (muv van mijn gpu), maar na heel wat opzoekingswerk toch besloten om een heel nieuwe pc op te bouwen. Maar dit terzijde.

Ik wil de 2 basis stations op een verstelbaar lampstatief gaan monteren en elke keer ik ga gamen stel ik deze op.
Mijn vraag : moet ik deze basis stations elke keer opnieuw gaan instellen als ik deze opstel? Of volstaat het om deze op te stellen, in het stopcontact te pluggen en gaan? Is het absoluut noodzakelijk dat deze elke keer op exact dezelfde plaats staan?
Statieven zijn verre van ideaal. De lighthouses bevatten kleine motoren die continu draaien. Daardoor trillen de basisstations een beetje. Als je een goedkoop statief neemt, en deze tot het uiterste uitschuift, hier een basisstation op gooit, dan bestaat de kans dat het statief ligt gaat weiberen waardoor de tracking niet lekker loopt.

Koop dus degelijk statieven die stabiel staan. Of monteer gewoon de boel aan de muur. Blijf uit de buurt van goedkope, wiebelende statieven. Das vragen om problemen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Heb er inmiddels al enkele uurtjes opzitten met de vive pro met mijn huidige cpu (4790k op 4.4ghz) en er niets van dat mijn cpu de bottleneck is. Nog geen last gehad van lag of framedrops. Ben helemaal tevreden!

Is bij shooter games wel intensief, lijkt net fitness.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
nielsvv schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:52:
Heb er inmiddels al enkele uurtjes opzitten met de vive pro met mijn huidige cpu (4790k op 4.4ghz) en er niets van dat mijn cpu de bottleneck is. Nog geen last gehad van lag of framedrops. Ben helemaal tevreden!

Is bij shooter games wel intensief, lijkt net fitness.
De 4790K is dan ook nog steeds een hele goede processor! Heb ik namelijk ook oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOLORUNNER
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik ben al erg lange tijd geintresseerd in een VR headset maar tot nu toe nooit zelf kunnen ervaren voor de PC ( wel de playstation VR )

Ik wil een VR headset ook misschien gaan gebruiken voor de virtual desktop mogelijkheden ( https://www.roadtovr.com/...red-oculus-rift-htc-vive/ )

En aangezien de keuze tussen Ocolus en de Vive nu alleen op papier en in videos(youtube) heb kunnen zien zou ik het graag eens zelf willen testen, weet iemand daarom waar deze VR headsets zelf te testen zijn? in een showroom of iets dergelijks? ( Amsterdam/Almere )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Weet niet hoe het zit in NL, maar ik heb de Vive kunnen testen bij Alternate. Had er online een afspraak voor gemaakt.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 22:49

16K

SOLORUNNER schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:17:
Ik ben al erg lange tijd geintresseerd in een VR headset maar tot nu toe nooit zelf kunnen ervaren voor de PC ( wel de playstation VR )

Ik wil een VR headset ook misschien gaan gebruiken voor de virtual desktop mogelijkheden ( https://www.roadtovr.com/...red-oculus-rift-htc-vive/ )

En aangezien de keuze tussen Ocolus en de Vive nu alleen op papier en in videos(youtube) heb kunnen zien zou ik het graag eens zelf willen testen, weet iemand daarom waar deze VR headsets zelf te testen zijn? in een showroom of iets dergelijks? ( Amsterdam/Almere )
Je hebt in Amsterdam dit: https://vrgamehouse.nl/nl/#pricing-nl 40+ games
en hier kan je hem huren, al ken ik de sites verder niet. https://www.peerby.com/c/htc-vive-vr-huren
of Google eens HTC Vive Amsterdam

[ Voor 8% gewijzigd door 16K op 20-07-2018 04:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
steenbok schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:41:
Ik heb onlangs de tpcast wireless adapter gekocht voor de vive. Kan je ergens de bevestigingskit los kopen die worden gebruikt voor de base stations of een andere bevestigingskit voor de transmitter van de tpcast?.
Ik heb 2 spijkers in de muur gedaan en blijft prima hangen. Ding weegt in principe niks en hij hang boven mijn speelveld.

TPCast
Sorry voor de was! Gelukkig kan ik altijd een schone kamer instappen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Blubkens op 26-07-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoose
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-02-2024

Knoose

look at my shiny meat bicycle

Hier een HTC vive gebruiker van het eerste uur! Leuk speelgoed ;)
Ik vroeg mij af of iemand het heeft aangedurfd om de lens mod uit te voeren. Op ebay kun je een volledig pakket bestellen om je lensen te vervangen waar ik wel interesse in heb.
Ik vraag mij alleen af of het beduiden meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas na 2 jaar en 9 dagen.... is lighthouse B laser 0 stuk gegaan... HTC doet moeilijk en vind dat ik maar een nieuwe mag kopen. Iemand wellicht een idee of informatie hoe je dit wellicht zelf kan doen? Kan op internet weinig vinden over een lighthouse fixen.
Andere mensen hier wellicht problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:22:
helaas na 2 jaar en 9 dagen.... is lighthouse B laser 0 stuk gegaan... HTC doet moeilijk en vind dat ik maar een nieuwe mag kopen. Iemand wellicht een idee of informatie hoe je dit wellicht zelf kan doen? Kan op internet weinig vinden over een lighthouse fixen.
Andere mensen hier wellicht problemen mee?
Hoe weet je juist dat de laser stuk is? Is hij helemaal dood als je hem inplugt?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nielsvv schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:21:
[...]

Hoe weet je juist dat de laser stuk is? Is hij helemaal dood als je hem inplugt?
code:
1
lighthouse: Base 75BDFAAD (modelid: 9) transmitting faults +laser0 (00000004)

Hierom, dit vind ik terug in de logs. Het rare is wel, de lasers doen het allebei nog wel... je ziet gewoon onder en rechts IR komen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2018 11:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Knoose schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:00:
Hier een HTC vive gebruiker van het eerste uur! Leuk speelgoed ;)
Ik vroeg mij af of iemand het heeft aangedurfd om de lens mod uit te voeren. Op ebay kun je een volledig pakket bestellen om je lensen te vervangen waar ik wel interesse in heb.
Ik vraag mij alleen af of het beduiden meerwaarde heeft.
als je doelt op de mod om er Samsung Gear VR 2 lenzen in de vive te zetten. Ik heb deze adapters inmiddels ook in huis maar nog geen gear VR2. Zodra ik de mod ga doorzetten zal ik wat foto's maken en hier plaatsen.

Ik kan overigens niet wachten tot de temperatuur weer zakt.
Kan ik eindelijk verder met mijn volgende projectje (budget LIV:VR/MixedReality setup)

https://imgur.com/a/IRcT4yE
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/avGXi39.jpg

Schaamteloze crosspost uit het show je gameroom topic :+

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoose
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-02-2024

Knoose

look at my shiny meat bicycle

JoSchaap schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:07:
[...]

als je doelt op de mod om er Samsung Gear VR 2 lenzen in de vive te zetten. Ik heb deze adapters inmiddels ook in huis maar nog geen gear VR2. Zodra ik de mod ga doorzetten zal ik wat foto's maken en hier plaatsen.
Exact die :), ikzelf heb volgens mij zojuist een gear vr weten te bemachtigen (even zien of de deal doorgaat), helaas nog geen reactie gekregen van de 3d printer voor een offerte. Als ik klaar ben zal ik zelf ook mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:45
SOLORUNNER schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:17:

Het verschilt per game.
Heb hier beide en gebruik zelf het liefst de oculus.
Oculus is net wat strakker beeld en draait soepeler bij project cars2 etc. Controllers van de oculus zijn nu ook ver beter dan vive en het gewicht aanzienlijk minder.
Vive is dan weer makkelijker zelf dingen voor te ontwikkelen en de lighthouses zijn beter dan de sensors voor de vive.

Wij zijn nu bezig om zelf meerdere lighthouses te koppelen, maar het lijkt erop dat dit straks gewoon beschikbaar is dus staat even op laag pitje.

Wat ook erg tof is is om de leap te combineren met de oculus! je krijgt dan je eigen handen ipv die geprojecteerde dingen. En sinds de update kan je ook gewoon weer je middelvinger opsteken _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

Mario Kart O+

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

JoSchaap schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:07:
[...]

Ik kan overigens niet wachten tot de temperatuur weer zakt.
Kan ik eindelijk verder met mijn volgende projectje (budget LIV:VR/MixedReality setup)

https://imgur.com/a/IRcT4yE
[afbeelding]

Schaamteloze crosspost uit het show je gameroom topic :+
and it works! :Y)

Ik zal nog wel wat met het licht en de chroma keying moeten spelen maar vooralsnog lijkt het allemaal lekker te werken! :)

[ Voor 16% gewijzigd door JoSchaap op 16-08-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Nieuws over de VIVE wireless adapter, te pre-orderen vanaf 5/9.

https://www.vive.com/eu/wireless-adapter/

Gezien de prijs van 335, vraag ik me nog wel af of dit het echt waard is? Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Wat mij eigenlijk verbaasd, is dat er nog steeds geen opvolger is aangekondigd voor de Rift en de Vive (pro is niet gericht op de consumer). We zijn nu zover dat de techniek het mogeljk maakt om iets substantieels beter neer te zetten en de Pro is daar al een klein voorbeeldje van. Pimax maakt er op dit moment een zooitje van en de backers beginnen met de dag zenuwachtiger te worden, dus het lijkt erop dat VR een neerwaarste spiraal heeft, waar ik enorm van zou balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan niet zeggen dat Pimax die er een zooitje van maakt echt als complete verrassing komt :P. Ik verwacht, al is dat ook maar een gok, dat Oculus echt een volgende generatie headset wil neerzetten. Dingen als de Vive Pro zijn natuurlijk mooi voor degene die er het geld voor over hebben, maar niet voor de grote markt. En ik denk dus dat Oculus niet een headset gaat releasen die enkel een hogere resolutie biedt: De systeem eisen zouden daar te hoog van worden.

Dus ik denk zelf een beetje dat de huidige techniek voor de redelijke massa er niet is om iets substantieels beters neer te zetten. Je moet nu al een behoorlijke PC hebben voor VR, en anders zouden die eisen nog hoger worden. En het is niet alsof GPUs nu veel betere price/performance ratio hebben als twee jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
ReddishRat schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:23:

Gezien de prijs van 335, vraag ik me nog wel af of dit het echt waard is? Wat denken jullie?
Man man man wat een prijs, dat had ik echt niet verwacht. Ik dacht eerder aan een euro of 100/150... Dit is veel en veel te duur imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K

16K

Duur geintje deze wireless module, 345 euro, en 420 euro voor de Vive Pro. Ik weet niet of ik dat het wel waard vind. weliswaar geen kabel naar PC meer, maar je loopt dan wel de hele tijd met een (lompe?) powerbank rond.

Ik twijfel nog. ik heb ook de Pimax 8K headset besteld dus als die echt goed is dan zal ik de Vive headset toch nog maar weinig gebruiken. Mocht deze wireless module nou ook met de Pimax werken dan is het voor mij al meer het overwegen waard, maar daar ga ik niet van uit.
Dus ik wacht eerst maar even de Pimax af, en de reviews van deze wireless module, en dan kijk ik dan wel wat ik doe.

Die 345 / 420 euro van Vive.com is dan ook nog zonder verzendkosten. Hopelijk gaat Alternate en andere hem ook verkopen. en er staat op de site onderaan: Sales tax not included in MSRP dus er komt nog 21% BTW bij? Hopelijk heb ik het mis.

[ Voor 16% gewijzigd door 16K op 25-08-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:07

Kiwi

Gadgetfreak

Ik ben blij dat ik voor de TPCast heb gekozen. Ongeveer dezelfde prijs, maar je zit wel vast aan een PCI slot, waardoor mijn huidige set-up, waarbij ik af en toe met een 20 meter HDMI kabel naar de beneden verdieping ga, waarschijnlijk ook niet zou werken. Daarnaast ook de helft van de accu duur.

Wat je er waarschijnlijk wel voor terug krijgt is een fool-proof installatie en camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
ReddishRat schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:23:

Eindelijk
Kiwi schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:34:
...waarbij ik af en toe met een 20 meter HDMI kabel naar de beneden verdieping ga, waarschijnlijk ook niet zou werken....
En dat brengt me op jouw punt... Ik heb geen dedicated Vive PC en ik gooi nu ook elke keer een kabel van 15 meter uit naar een andere kamer.

Vandaar de vraag, iemand al een installatie manual gezien? Hoe lang is de kabel uit de PCI-e slot? Wat voor kabel is dit? En is deze eventueel te verlengen net als dat we dit nu doen met USB / HDMI?

Ik vind 345 namelijk een hoop geld, maar dat is het mij nog best waard. Daarentegen 345 + een nieuwe dedicated Vive PC niet....

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Hmm, ik dacht ik koop ff een Vive pro full kit... Echt nergens op voorraad... 😅

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 16K

16K

Adamoland schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:26:
Hmm, ik dacht ik koop ff een Vive pro full kit... Echt nergens op voorraad... 😅
op Vive.com is hij in stock. Maar hun eventuele reparatie service is verschrikkelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door 16K op 25-08-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik weet niet of jullie 'm al gedaan hebben, maar hier kan je de shareware levels van Wolfenstein 3D is VR spelen. Het is echt te briljant voor woorden! https://further-beyond.itch.io/wolf3dvr Werkt behoorlijk lekker en speelt verrassend goed in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Die had ik gezien. Erg geinig. Wat op zich ook positief is, is dat de backer meeting in Berlijn voor de Pimax 8K en de 5K+ (die kwam als een verrassing) behoorlijk positief is uitgevallen. Ze gaan die dingen ook vanaf half september versturen naar backers en als dit ding een succes blijkt te zijn, zal HTC van zijn reet af moeten komen en ook iets fatsoenlijks releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K

16K

de HTC Vive Wireless adapter is nu te reserveren.
op Vive.com, gelukkig zat BTW al in het bedrag. verzendkosten 24.78 euro (Express) of 19.28 euro (standaard).

Hij is ook al vooruit te bestellen op Alternate.de .. maar nog niet op de Nederlandse Alternate site.

[ Voor 8% gewijzigd door 16K op 05-09-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K

16K

ZFLaSH schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:20:
Die had ik gezien. Erg geinig. Wat op zich ook positief is, is dat de backer meeting in Berlijn voor de Pimax 8K en de 5K+ (die kwam als een verrassing) behoorlijk positief is uitgevallen. Ze gaan die dingen ook vanaf half september versturen naar backers en als dit ding een succes blijkt te zijn, zal HTC van zijn reet af moeten komen en ook iets fatsoenlijks releasen.
Ja schijnt succes te zijn geweest.

Hier allerlei impressie filmpjes voor eventuele geinteresseerde:
[VR] Pimax 8K & 5K+ (Kickstarter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:11
Heeft iemand toevallig al een Nederlandse leverancier gevonden waar je de wireless adapter kan pre-orderen? Wil eerlijk gezegd niet rechtstreeks bij HTC bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K

16K

Moogles schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:53:
Heeft iemand toevallig al een Nederlandse leverancier gevonden waar je de wireless adapter kan pre-orderen? Wil eerlijk gezegd niet rechtstreeks bij HTC bestellen.
HTC Vive Wireless Adapter (345 euro):
https://www.alternate.nl/...pter/html/product/1467285

HTC Vive Pro 'Bevestigings clip' (79 euro):
https://www.alternate.nl/...ging/html/product/1477153

[ Voor 20% gewijzigd door 16K op 05-09-2018 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik speel toch echt niet genoeg VR om 345 euro af te tikken voor zo'n wireless adapter. Ik vind VR echt tof en ik begrijp dat we nog steeds early adopters zijn, maar qua kosten vind ik het niet echt leuk meer zo.

Dat gezegd hebbende, het spel Eagle Flight heeft mij wel aangenaam verrast. In het spel speel je een vogel en kan je rond Parijs vliegen. Geen idee - zoals met zoveel spellen - hoe lang het leuk is, maar ik vind het voor nu nog wel een leuk spel of af en toe te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Eens. Ikzelf ben een Simracer / Elite speler en ik kan niet wachten op de nieuwe Vive of Pimax. Feit dat HTC nog helemaal niets van een consumenten Pro laat weten, schiet mij ook in het verkeerde keelgat. Ze proberen ons, als early adopters, gewoon leeg te melken. Nu weet je dat je meer moet betalen voor nieuwe tech, maar dit is niet echt nieuw meer. Als je een pro hebt, ben je een complete Vive set armer om die alleen wireless te krijgen. 150 euro voor die deluxe headset, 190 euro voor een basestation of controller. Wat een prijzen.

• Luuk1983
Alleen vandaag de Vive Pro voor 779 euro bij Alternate voor de liefhebber: https://m.alternate.nl/mo...oduct&utm_campaign=20jaar

• ZFLaSH
Eigelijk nog veel te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Da's een andere discussie ;)

• ZFLaSH
Da's waar 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier kan ik hem ook wel melden. Ik heb nog beta codes voor Space Junkies (Echo Arena, maar dan sneller en meer arcade, of zie het als een Quake in space). Als iemand interesse heeft, stuur een PB'tje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Isniedood
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ik drop ze gewoon hier. Komen ze!
Space Junkies is best enjoyed with friends for up to 2v2 matches!

That’s why we’re giving you 3 Ubisoft codes that your friends can exchange for Oculus or Steam keys:
ALL TAKEN

Provide your friend with a Ubisoft code and have them head over here .

From there they will be able to register and select either OculusVR or SteamVR and will then receive a confirmation email with the desired key to redeem on Steam or Oculus Home.
Meldt het even als je er 1 geactiveerd heeft zodat anderen het niet hoeven te proberen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:49
@Isniedood
Ik heb de onderste gepakt

Van het weekend maar eens proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
@Isniedood Thanks! Ik heb de 2 key gebruikt. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:07

Kiwi

Gadgetfreak

@Isniedood ik heb de bovenste gepakt :) Thanks!

• Isniedood
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Mooi hoe jullie van beneden naar boven werken:) ben benieuwd of het wat is

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

https://www.coolblue.nl/p...vanger-voor-htc-vive.html €349
=
https://www.coolblue.nl/p...ger-voor-oculus-rift.html €199
+
https://www.mysn.de/detail.asp?bestellnr=TPCAST-CABLE € 40,99 (incl. verzending)

B-)
Hij is besteld @Kanarie ;)

[ Voor 0% gewijzigd door glashio op 13-10-2018 09:59 . Reden: verkeerde Arie :+ ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
iemand al ervaringen met de Vive Wireless?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 01:49
Hoi,
Ik heb hem bestel op 27 september.
Maandag contact gehad of het nog ging gebeuren deze maand. Aangezien ze melden dat het "early October" zou zijn. Het is inmiddels "Late October" en hij is ook al bij Alternate te bestellen (en morgen in huis).
Jammer dat de retailers voorrang krijgen.

Als hij binnen is zal ik een kort verslag maken.

To be continued.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• serienummer
Trouwens,
Ik heb de huidige (Stock) glazen vervangen door deze:
https://www.etsy.com/nl/l...r-vr-lens-and-adapter-mod

Het is een complete kit. je moet alleen je oude glazen voorzichtig eruit halen.
Moet je wel doen als je garantie verlopen is, of de gok nemen. Het is niet zo moeilijk uit te voeren.

Verder is het beeld echt veel beter. Je ziet het vooral bij tekst en cijfers. Maar het is in zn geheel een goede update.

Voor degene die het aandurven een goede optie. Op de website staat ook een link naar Youtube van een man die het helemaal voordoet goede review.

Mocht je het ook wat vinden. Laat even weten wat je er van vind.

Success :-)

Groeten
Serienummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 00:06
Hi,

Ik wil graag in vr instappen, maar kan niet kiezen tussen de rift of vive.
Laatste tijd kom ik mooi geprijsde gebruikte vr headsets tegen. Alleen heb ik nog geen ervaring met de headsets.
Is er iemand in omgeving Rotterdam die een rift en vive heeft, zodat ik het een keer uit te proberen?
Als dank kan ik je een kratje van je favoriete bier meenemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Crashcat op 28-10-2018 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

serienummer schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:21:
Trouwens,

Moet je wel doen als je garantie verlopen is, of de gok nemen. Het is niet zo moeilijk uit te voeren.

Verder is het beeld echt veel beter. Je ziet het vooral bij tekst en cijfers. Maar het is in zn geheel een goede update.

Voor degene die het aandurven een goede optie. Op de website staat ook een link naar Youtube van een man die het helemaal voordoet goede review.

Groeten
Serienummer
deze kende ik nog niet!

Ik had een paar maanden terug al adapters laten printen voor de gear VR 2017 lenzen voor mn vive (tientje ofzo).

Inmiddels heb ik de gear VR 2017 lenzen nu een paar weken in mn vive zitten. het is echt de upgrade waard!

barrel view is nagenoeg weg na de config aanpassing. alleen nog enigszins merkbaar als je er specifiek op let.

Het enige nadeel is wel dat ze iets 'te' helder zijn, en je nu dus ook de pixels ziet in je schermen in de HMD :P

Hoe dan ook ben ik er tevreden mee! :)

ik heb de lenzen in een stofvrije ruimte vervangen. (badkamer, gewoon even de douche heet aanzetten zodat de damp overal komt).

moest de linker lens nog een keer opnieuw openen. niet ivm stof.. maar een baardhaar was in de unit gevallen tijdens de swap :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door JoSchaap op 27-10-2018 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 00:30
serienummer schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:21:
Trouwens,

Groeten
Serienummer
Ziet er interessant uit, maar om nou ongeveer hetzelfde bedrag voor shipping te betalen vind ik net iets te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
@Lizard
Dat kan ik me voor stellen,
Je kan ook de GearVR ook los kopen op marktplaats, en het mounttje zelf laten 3Dprinten https://www.thingiverse.com/thing:2837804

Is wel iets meer werk. Maar dan wel goedkoper.

@JoSchaap
Die van de douch is een goed idee. Daar was ik zelf nog niet op gekomen.
Ik heb een lucht spuitbus gebuikt en zodra je de HTC lens eruit hebt de bril op de kop houden.
Zo is de kans ook minder dat er stof inkomt.

Groeten
Serimummer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• serienummer
Voor de zoveelste keer met de help desk van HTC Vive gechat.
Ik kan niet begrijpen dat dat als je een pre-order doet op 28 september. Dat ik eind oktober nog niks heb gehoord. Alternate heeft hem al lang op voorraad (Levering volgende dag). het is me ook duidelijk dat ze het zelf ook niet snappen wat ze aan het doen zijn. Dus order geannuleerd en bij alternate bestellen.

2 dagen later had ik 2 dozen op de mat staan. HTC de order niet gecanceld en toch verstuurd. Maar goed.!!

Hij is binnen. De HTC Vive Wireless.
Ik kan me natuurlijk niet op de bank houden wetende dat er een doosje boven staat dat heel stilletjes aan het roepen is. Dus mijn vriendin zeg. OKee ga maar. Ik ben nog nooit zo snel naar de zolder gerend.

Ik ben 5 minuten bezig geweest om alles te installeren.
PC open, Wifi Kaart erin. PC dicht.
Wifi module op de Bril monteren.
Software installeren en klaar.
De software die je installeert geeft je een status programma van hoe sterk je verbinding is. In mijn geval: sterk..
Na het opstarten van de VR in Steam gaat het scherm van de bril aan en klaar. Na 3 minuten rond lopen op de top van mijn huis op de bergen (in steam athans) ben ik er al helemaal gewend aan. Dat ik niet aan een kabel zit,,, heerlijk. Toch merk ik dat ik af en toe een grijs frame ziet. Ik snap er niks van. Na het 5e grijze frame wil ik wel even weten hoe de verbinding is. Dus ik zet mijn bril af. Dan is het ook duidelijk waarom ik grijze schermen krijg. Ik sta namelijk tegen het trap hekje aan (Voor mijn dochter :P ). Ver buiten het vak (Chaparone grens). Nogmaals, het geeft een heerlijk vrij gevoel. Maar pas op met trappen en glazen kasten.

2 weken later.
Ik heb nu voldoende games gespeeld om een indruk te krijgen of het de 350 euro waard is... JA zeker weten. Heel enkel zie ik wel eens een grijs frame. Maar heb er verder geen last van. Mogelijk zal ik nog wel een extra accu kopen. Je krijgt geen waarschuwing als de Battery bijna of leeg is. Maar met een reserve volle accu kan je weer extra 4 uur mee.

De games die ik speel: Onward, Arizona Shunshine, The trill of the Fight, Zero Caliber, VTOL, Star-trek, Ironwolf.

Zijn er vragen hoor ik het graag.

Edit: Typo, Nederlands niet zo best, Sorry

[ Voor 7% gewijzigd door serienummer op 30-11-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Goed om te horen dat hij je bevalt. Jouw ervaring met HTC is precies de reden dat ik er niet zelf iets zou bestellen. Ikzelf speel heel erg weinig roomscale games, dus voor mij is de wireless kit nog even niet zo van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

serienummer schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:40:
Voor de zoveelste keer met de help desk van HTC Vive gechat.
Ik kan niet begrijpen dat dat als je een pre-order doet op 28 september. Dat ik eind oktober nog niks heb gehoord. Alternate heeft hem al lang op voorraad (Levering volgende dag). het is me ook duidelijk dat ze het zelf ook niet snappen wat ze aan het doen zijn. Dus order geannuleerd en bij alternate bestellen.

2 dagen later had ik 2 dozen op de mat staan. HTC de order niet gecanceld en toch verstuurd. Maar goed.!!

Hij is binnen. De HTC Vive Wireless.
Ik kan me natuurlijk niet op de bank houden wetende dat er een doosje boven staat dat heel stilletjes aan het roepen is. Dus mijn vriendin zeg. OKee ga maar. Ik ben nog nooit zo snel naar de zolder gerend.

Ik ben 5 minuten bezig geweest om alles te installeren.
PC open, Wifi Kaart erin. PC dicht.
Wifi module op de Bril monteren.
Software installeren en klaar.
De software die je installeert geeft je een status programma van hoe sterk je verbinding is. In mijn geval: sterk..
Na het opstarten van de VR in Steam gaat het scherm van de bril aan en klaar. Na 3 minuten rond lopen op de top van mijn huis op de bergen (in steam athans) ben ik er al helemaal gewend aan. Dat ik niet aan een kabel zit,,, heerlijk. Toch merk ik dat ik af en toe een grijs frame ziet. Ik snap er niks van. Na het 5e grijze frame wil ik wel even weten hoe de verbinding is. Dus ik zet mijn bril af. Dan is het ook duidelijk waarom ik grijze schermen krijg. Ik sta namelijk tegen het trap hekje aan (Voor mijn dochter :P ). Ver buiten het vak (Chaparone grens). Nogmaals, het geeft een heerlijk vrij gevoel. Maar pas op met trappen en glazen kasten.

2 weken later.
Ik heb nu voldoende games gespeeld om een indruk te krijgen of het de 350 euro waard is... JA zeker weten. Heel enkel zie ik wel eens een grijs frame. Maar heb er verder geen last van. Mogelijk zal ik nog wel een extra accu kopen. Je krijgt geen waarschuwing als de Battery bijna of leeg is. Maar met een reserve volle accu kan je weer extra 4 uur mee.

De games die ik speel: Onward, Arizona Shunshine, The trill of the Fight, Zero Caliber, VTOL, Star-trek, Ironwolf.

Zijn er vragen hoor ik het graag.

Edit: Typo, Nederlands niet zo best, Sorry
Bedankt voor je review. Als ik over een paar maanden nog steeds zo veel gebruik maak van mijn Vive, ga ik denk ik ook een wireless set kopen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Een tijdje terug heb ik met wat maten een VR weekendje gehouden waarin het zowaar gelukt is om multiplayer VR in 1 ruimte werkend te krijgen met maar 2 lighthouses!
(en mixed content naar de schermen dankzij OBS en een capturecard) :)

BeatSaber blijft uiteraard het grappigst/leukst (indien je de start van de nummers goed timed).
Maar ook 1v1 en co-op games zijn erg leuk als je ook echt naast elkaar staat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Afgelopen weekend de Vive pro binnen gekregen. Ik moet echt zeggen dat ik enorm teleurgesteld ben. Ja, het beeld is wat scherper dan bij de OG, maar het het is het bedrag niet waard. Dan heb ik het nog niet over de issues die ik met de Pro heb gehad. Rare crashes, lighthouses die spontaan in sleepmode werden gezet, geluid wat soms wegvalt, microfoon die voor geen meter klinkt, een headset die kraakt bij het minste of geringste en het enorm gevoelig zijn voor de USB poort waarop hij is aangesloten.

Nee, ik vond de Pro een behoorlijke teleurstelling en ik heb hem ook weer retour gedaan naar Coolblue (hulde Coolblue!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Normaal pas ik mijn laatste antwoord aan, maar dan wordt dit niet zichtbaar:

https://www.coolblue.nl/product/807210/htc-vive-pro.html

De vive Pro kost bij Coolblue nog maar 495 euro. Ik ben blij dat ik hem toch teruggestuurd heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 11:43
Ik zit al langer te azen op een htc vive pro bril aangezien ik de resolutie van de standaard vive vaak vind tegenvallen bij shooters.

Als ik de oude bril kan verkopen voor +-200 euro en een vive pro kan kopen voor 500-470 kan het wel een een goede tussenstap zijn voor wanneer de pimax 5k+ goed leverbaar wordt voor een leuke prijs.

Ik weet dat het verschil niet mega is maar ik heb nog geen audio strap deluxe en loop nu altijd te kutten met een koptelefoon dus eigenlijk is het verschil dan nog maar 200 euro tussen wat ik nu heb en de vive pro.

Dit wordt voor mij nu echt twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
rodebest schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:31:
Ik zit al langer te azen op een htc vive pro bril aangezien ik de resolutie van de standaard vive vaak vind tegenvallen bij shooters.

Als ik de oude bril kan verkopen voor +-200 euro en een vive pro kan kopen voor 500-470 kan het wel een een goede tussenstap zijn voor wanneer de pimax 5k+ goed leverbaar wordt voor een leuke prijs.

Ik weet dat het verschil niet mega is maar ik heb nog geen audio strap deluxe en loop nu altijd te kutten met een koptelefoon dus eigenlijk is het verschil dan nog maar 200 euro tussen wat ik nu heb en de vive pro.

Als deze 300 euro zou zijn, zou het een mooie deal zijn. Het verschil is merkbaar maar niet super. De Deluxe audio strap is overigens comfortabeler dan de vive pro strap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvspronsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:12
rodebest schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:31:

Bij de vive pro worden (volgens mij) geen lighthouses/controllers meegeleverd. Misschien iets om in gedachten te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 11:43
jvspronsen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:14:
[...]

Bij de vive pro worden (volgens mij) geen lighthouses/controllers meegeleverd. Misschien iets om in gedachten te houden
Ik heb de orginele set al met controllers en lighthouses. Dus ik heb dan alleen de nieuwe bril nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
rodebest schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:32:
[...]

Ik heb de orginele set al met controllers en lighthouses. Dus ik heb dan alleen de nieuwe bril nodig
Maar wie wil je oude bril dan kopen zonder lighthouses?

Ik heb het zelf de overstap ook overwogen maar ik heb het niet gedaan omdat ik vermoed dat de kosten toch hoger zullen uitvallen. Ik wacht wel een generatie... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Inmiddels ook tijdje eigenaar van een Vive Pro. Complete set aangeschaft, dus inclusief de nieuwere lighthouses 2.0. Ook de Vive Wireless erbij aangeschaft. Hierbij mijn overwegingen/review:

Ja, de pro kost substantieel meer dan de gewone Vive, maar voor mij was het verschil in resolutie voldoende om te gaan naar een ervaring waarin de pixels (het screendoor effect) mij niet meer opvallen tijdens gewoon gebruik. Dit in tegenstelling tot de gewone Vive waarbij mij toch steeds weer de zwarte ruimte tussen de pixels opviel. Qua scherpte is de gewone Vive het nét niet voor mij en de Pro het nét wel. Dat verschil was mij de meerprijs uiteindelijk toch waard. In dit geval dacht ik: ik doe het meteen goed of helemaal niet.

Natuurlijk zijn er andere systemen die goedkoper zijn met dezelfde scherpte, maar er is op dit moment geen alternatief dat daarbij ook alle andere positieve punten van de vive pro kan aftikken:
  • De tracking werkt verbazingwekkend goed. Elke keer weer als ik naar m'n virtuele handen, boog, zwaard of pistool kijk verbaasd het me weer hoe precies en foutloos de tracking werkt. Het enige wat jammer is is dat de controllers wat minder verfijnt zijn dan die van de Oculus rift. Die laatste kan bijvoorbeeld een vingerbeweging detecteren en ligt beter in de hand.
  • Idem voor de headset zelf. Geen enkele hapering, geen drifting of afwijkingen. Inside out tracking zoals bij de Windows Mixed Reality brillen dat gebaseerd is op twee camera's in de bril schijnt ook goed te werken, maar van wat ik overal lees is het systeem met lighthouses gewoon precieser en betrouwbaarder.
  • Hetzelfde geldt voor de Vive wireless module. Dat is ook iets dat gewoon werkt. Ik merk geen verschil tussen bedraad en wireless. En de vrijheid om rond te lopen zonder draad is écht een groot voordeel! Daarbij vind ik het een knap staaltje techniek dat dit realtime zonder latency op Vive Pro resolutie werkt. De enige beperking die het heeft is dat als je ver voorover bukt en de gehele wireless module met je lichaam afschermt (t.o.v de antenne in de hoek van de kamer) dat het signaal dan tijdelijk wegvalt.
  • De lighthouses (in tegenstelling tot bijv. de oculus rift) hebben geen USB kabels nodig naar de PC en zijn 'stand alone' met alleen een power adapter. De range is ongeveer 5.5 meter diagonaal. Ook dat was in mijn geval een voordeel. Mijn PC staat nu boven in de werkkamer en het enige wat via een klein gaatje in de hoek van die kamer door de grond naar de woonkamer beneden gaat is de coax kabel van de draadloze antenne. In principe kan je een speelveld creeeren van bijna 25 vierkante meter. Helaas is mijn woonkamer niet zó groot... ;)
  • De accuduur van de wireless set is ook prima. Met de bijgeleverde powerbank kan je ruim twee uur spelen. Overigens is de Vive Pro Wireless gewoon compatible met andere Quick Charge 3.0 powerbanks. Met een Xiaomi 20.000 pack in je achterzak kan je ruim vier uur spelen. Ik gebruik die en het gewicht daarvan in je achterzak merk je na 10 seconden al niet meer.
Is alles dan perfect? Nee, dat niet.
  • Voor het grootste gemis moet ik de vergelijking met de upcoming VR bril de Pimax 5K+ erbij pakken. Die bril heeft een aanzienlijk grotere kijkhoek en het is jammer dat de Vive Pro nog op dezelfde +- 110 graden zit als alle andere brillen. Maar met de komst van de Pimax 5K+ is de Vive Pro nog steeds een heel mooi systeem dat in mijn geval op alle vlakken een goede en betrouwbare VR ervaring biedt, incl die wireless optie.
  • Het tweede punt is het gebruik van de lenzen in de bril. De Vive en de Vive Pro maken gebruik van fresnell lenzen. En bij hoog contrast (bijvoorbeeld witte objecten in een zwarte ruimte) kan je godrays tegenkomen. Zelf vind ik het nauwelijks storend ook omdat ik ze heel weinig tegenkom, maar het is er wel. Wat mij echter wat meer meer opviel is dat de lenzen vooral in het midden scherp zijn. Naar de hoeken toe wordt het beeld waziger. De sweetspot (het gedeelte midden in het beeld dat scherp is) is vrij klein
Maar.....
Voor iedereen met een Vive of Vive Pro: Zet de bril eens op zonder de dikke foam inlay. Ja, dat is oncomfortabel maar probeer het toch maar eens. Op die wijze zit de bril een halve centimeter dichter op je gezicht. En wat blijkt dan? Niet alleen wordt de field of view een stukje groter, ook het gedeelte wat scherp is (die sweet spot) wordt aanzienlijk groter! Vervolgens kan je met een klein beetje handigheid uit geluiddempend foam bijvoorbeeld je eigen dunnere foam inlay maken die beter past bij je eigen gezichtsvorm en waarbij de bril nog steeds dichter op je gezicht zit. Voor mij is het een dusdanig verschil dat ik geen enkele reden meer zie om die lens-mod uit te voeren waarbij je de glazen lenzen uit de Galaxy VR bril in de Vive headset plaatst.

Wat blijft met bovenstaande modificatie voor mij over aan nadelen? Ja, de prijs. Daar kan je niet omheen. En als tweede de field of view die niet '2e generatie' is. De vraag is alleen welke alternatieven er op dat punt zijn en wat je vervolgens op andere vlakken weer inlevert bij dat alternatief.

Alternatieven
De Pimax 5K+ is nieuw en heeft die grotere field of view met daarbij meer pixels om te compenseren. Maar deze heeft een LCD scherm met mindere kleuren, contrast en zwartwaardes t.ov OLED van de Vive. Ook is er (voorlopig) nog geen wireless module voor en zijn er nog wat kinderziektes en kwaliteitscontrole issues her en der. Ook was deze toen ik de Vive kocht nog niet te koop en vooralsnog kan ik hem nog nergens op voorraad vinden in NL.

De Windows Mixed Reality brillen (Bijv. Samsung Odessey) met hun inside out tracking betekent weer minder precieze tracking en ook hier: geen wireless module.

Idem voor de oculus die ook niet draadloos kan en daarbij met tracking sensors werkt die via USB ingeplugd moeten worden.

Al met al ben ik prima tevreden met de Vive pro en is het nog maar afwachten wanneer er een systeem in de winkel ligt dat op alle vlakken net zo goed werkt inclusief draadloos én die grotere field of view heeft.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
Ik zou me niet te blindstaren op de Pimax. In de praktijk blijkt hij namelijk flink wat kinderziektes te hebben. Vooral support in software laat het vaak afweten en zorgt ervoor dat je heel veel moet gaan tweaken.
Daarnaast schijnen de LCD's ontzettend laggy te zijn. Persoonlijk ben ik sowieso niet zo'n fan van LCD in VR headsets.

Overigens kan je voor de Vive dunnere covers halen en hoef je dus niet perse de covers te verwijderen om een beter beeld te krijgen. Vervangen van de covers bied hetzelfde voordeel maar geeft wel meer draagcomfor:
https://vrcover.com/product/htc-vive-foam-replacement-6mm/

Voor de rest: Leuke mini review! d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 04-01-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
ChojinZ schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:42:
[...]

Ik zou me niet te blindstaren op de Pimax. In de praktijk blijkt hij namelijk flink wat kinderziektes te hebben. Vooral support in software laat het vaak afweten en zorgt ervoor dat je heel veel moet gaan tweaken.
Daarnaast schijnen de LCD's ontzettend laggy te zijn. Persoonlijk ben ik sowieso niet zo'n fan van LCD in VR headsets.

Overigens kan je voor de Vive dunnere covers halen en hoef je dus niet perse de covers te verwijderen om een beter beeld te krijgen. Vervangen van de covers bied hetzelfde voordeel maar geeft wel meer draagcomfor:
https://vrcover.com/product/htc-vive-foam-replacement-6mm/

Voor de rest: Leuke mini review! d:)b
Precies, de devil is in the details. Je ziet een aantal specs dat op papier allemaal heel mooi is, maar in de praktijk moet alle andere zaken óók goed zijn voor een goede totaalervaring. Ik zag al verhalen voorbij komen van mensen die opmerkten dat de brightness per oog op de Pimax 5k+ verschillend is. Dat zijn toch wel puntjes zegmaar... En ja, de software is er ook nog niet helemaal. En voor mij dus ook belangrijk, maar nog niet beschikbaar voor de Pimax: een draadloze verbinding

Ben wel benieuwd hoe die Pimax zich de komende tijd gaat ontwikkelen.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik vond de Pro echt tegen vallen. Het resolutie verschil was niet enorm en de algehele bouw van de HMD vond ik matig. Speakers klinken schel / wollig en de microfoon is slecht. Ook vond ik de kabel wat vervelende dan de kabel bij de OG Vive. Hij is wat stugger waardoor je hem in een racesimstoel lastiger achter langs kan laten gaan. Ook kraakt de headset behoorlijk (tenminste mijn exemplaar). Als je een Vive 1 hebt met Deluxe audio strap is het comfort echt stukken beter. Nee, voor dat bedrag (600+) zou ik de Pro niet kopen. Als de HMD ~300 zou zijn zou het wel een goede deal zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door ZFLaSH op 06-01-2019 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
Ff cross posten uit het Rift topic voor degenen die dat niet volgen:
Largamelion schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:09:
Dit wou ik hier en in het Vive topic toch ook ff delen, eentje om naar uit te kijken:

YouTube: Boneworks - Next Gen VR Gameplay!

Hoe de game zelf wordt is nog afwachten, maar de physics zijn om van te 🤤 en eindelijk een game waarbij je hele lichaam erin zit.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kon nergens aparte topic vinden, dus dan maar hier.

Ik zie nog niemand praten over de Vive Index. Het nieuwe paradepaardje van Valve. Wat vinden/denken jullie hiervan? Bestellingen/pre-orders kunnen uitgevoerd worden per 1 mei en levering zal plaats vinden op 15 juni.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Xtr3me4me schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:43:

Ik zie nog niemand praten over de Vive Index. Het nieuwe paradepaardje van Valve. Wat vinden/denken jullie hiervan? Bestellingen/pre-orders kunnen uitgevoerd worden per 1 mei en levering zal plaats vinden op 15 juni.
Ik denk dat een hoop mensen teleur gesteld gaan worden.

De meeste gebruikers willen een hogere resolutie. Dat lijk je nu te krijgen maar die grotere FOV gaat er voor zorgen dat de hogere resolutie uitgesmeerd gaat worden over een groter oppervlak waardoor de scherpte weer verdwijnt. Effectief verwacht ik dat de Index niet heel veel scherper is dan de originele Vive.

En ik moet zeggen, een grotere FOV is leuk, maar staat bij mij persoonlijk niet bovenaan de wensen lijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ChojinZ schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat een hoop mensen teleur gesteld gaan worden.

De meeste gebruikers willen een hogere resolutie. Dat lijk je nu te krijgen maar die grotere FOV gaat er voor zorgen dat de hogere resolutie uitgesmeerd gaat worden over een groter oppervlak waardoor de scherpte weer verdwijnt. Effectief verwacht ik dat de Index niet heel veel scherper is dan de originele Vive.

En ik moet zeggen, een grotere FOV is leuk, maar staat bij mij persoonlijk niet bovenaan de wensen lijst.
Daar heb je wel een punt. Alleen "geruchten" zeggen dat het dezelfde reso zal hebben als de Vive Pro, alleen wel met Fresnell lenzen en handmatige IPD.

Daarbij ook ergens gelezen op reddit dat het niet zoals de Rift S 1 soort LCD lens zal hebben, maar 2 aparte OLED lenzen zal hebben, net als de huidige VR helmen.

Maar geruchten zijn geruchten. Ben zelf wel benieuwd naar die Resolutie, dat deed me afdoen van de CV1 en htc vive en vive pro. Vind de resolutie helaas nog te laag voor goede scherpte in VR en de FoV vond ik ook nog te laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Xtr3me4me schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:59:
[...]

Daar heb je wel een punt. Alleen "geruchten" zeggen dat het dezelfde reso zal hebben als de Vive Pro, alleen wel met Fresnell lenzen en handmatige IPD.

Daarbij ook ergens gelezen op reddit dat het niet zoals de Rift S 1 soort LCD lens zal hebben, maar 2 aparte OLED lenzen zal hebben, net als de huidige VR helmen.

Maar geruchten zijn geruchten. Ben zelf wel benieuwd naar die Resolutie, dat deed me afdoen van de CV1 en htc vive en vive pro. Vind de resolutie helaas nog te laag voor goede scherpte in VR en de FoV vond ik ook nog te laag.
Ook niet onbelangrijk: de prijs. Als ik enkel de headset kan kopen (heb al lighthouses en controllers, etc.) voor, laten we zeggen 400 euro, dan bestaat de kans dat ik em alsnog haal.
Uiteraard is het eea ook afhankelijk van de reviews. Maar het is in ieder geval goed dat de ontwikkelingen niet stil staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:16:
[...]

Ook niet onbelangrijk: de prijs. Als ik enkel de headset kan kopen (heb al lighthouses en controllers, etc.) voor, laten we zeggen 400 euro, dan bestaat de kans dat ik em alsnog haal.
Uiteraard is het eea ook afhankelijk van de reviews. Maar het is in ieder geval goed dat de ontwikkelingen niet stil staan. :)
Gelukkig inderdaad, want ik kreeg juist het idee dat het wel stil staat. Nou is de VR-markt vooral een markt voor bedrijven en minder voor consumenten, maar toch. Ik zou vooral graag een grotere FOV willen hebben. Natuurlijk zou ik het liefst ook een hogere resolutie erbij willen hebben, maar ik denk dat een grotere FOV veel meer immersion geeft doordat je ook meer vanuit je ooghoeken kan kijken.

Ik heb persoonlijk mijn HTC Vive al maanden niet meer aangeraakt omdat ik het niet zo heel boeiend meer vind. Komt ook wel bij dat ik niet teveel herrie kan maken ivm de kleine die slaapt, maar toch. Ik heb het allemaal wel even gezien en er zit niet echt vooruitgang in VR. Hopelijk komen er binnenkort nieuwe interessante ontwikkelingen die ook betaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Xtr3me4me schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:43:

Wait wut? Vive Index? Valve Index bedoel je of staat er ergens dat HTC de Index maakt?

Ik persoonlijk wacht alles even af. Zelf ben ik ontzettend benieuwd naar alle releases die er aan zitten te komen, maar de tijd... oh de tijd om er mee te spelen heb ik nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:03
Luuk1983 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:31:
[...]

Gelukkig inderdaad, want ik kreeg juist het idee dat het wel stil staat. Nou is de VR-markt vooral een markt voor bedrijven en minder voor consumenten, maar toch. Ik zou vooral graag een grotere FOV willen hebben. Natuurlijk zou ik het liefst ook een hogere resolutie erbij willen hebben, maar ik denk dat een grotere FOV veel meer immersion geeft doordat je ook meer vanuit je ooghoeken kan kijken.

Ik heb persoonlijk mijn HTC Vive al maanden niet meer aangeraakt omdat ik het niet zo heel boeiend meer vind. Komt ook wel bij dat ik niet teveel herrie kan maken ivm de kleine die slaapt, maar toch. Ik heb het allemaal wel even gezien en er zit niet echt vooruitgang in VR. Hopelijk komen er binnenkort nieuwe interessante ontwikkelingen die ook betaalbaar zijn.
ik lees overal dat iedereen na x aantal maanden ermee kapt omdat het allemaal niet echt spannend meer is. Idem voor mij, vorig jaar een Rift gekocht maar ben hem wel zat. Blijven toch wat simpele spellen en vooral grafisch is het gewoon 15 jaar terug. Maar wel veel lol gehad voor 500 euro oid dus dat is prima.

Wel nog 5 maanden bezig geweest met VR development , dat was tof maar ga hier wss niet verder in ivm weinige opdrachtgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
TweakerVincent schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:44:
ik lees overal dat iedereen na x aantal maanden ermee kapt omdat het allemaal niet echt spannend meer is. Idem voor mij, vorig jaar een Rift gekocht maar ben hem wel zat. Blijven toch wat simpele spellen en vooral grafisch is het gewoon 15 jaar terug. Maar wel veel lol gehad voor 500 euro oid dus dat is prima.
Het grafische aspect vind ik niet zo erg omdat de immersion erg goed is. Maar qua spellen met een verhaal zijn er niet tot nauwelijks. The Gallery adventures zijn briljant, maar de replaywaarde is niet zo hoog. Idem voor Arizona Sunshine. Leuk om af en toe zombies te knallen en het speelt ook erg lekker, maar niet voor lang.

Het gros van de spellen zijn wave shooters en daar heb ik simpelweg al heel snel genoeg van. Dan blijft eigenlijk één ding over waar ik de Vive het best voor zou kunnen gebruiken: bewegen. Ik ben niet zo'n sport-persoon en ik denk dat ik de Vive prima zou kunnen gebruiken voor wat beweging, zoals een paar potjes Audio Shield, The Thrill of the fight etc. Alleen zit de draad bij snelle spellen soms in de weg. En dat is het kip-ei-verhaal: eigenlijk moet de draad weg om lekker te spelen, maar dat is een flinke investering. En ik weet niet of ik het wel lang ga doen. Maar ik doe het niet lang omdat de draad irritant is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:49:
[...]

Het grafische aspect vind ik niet zo erg omdat de immersion erg goed is. Maar qua spellen met een verhaal zijn er niet tot nauwelijks. The Gallery adventures zijn briljant, maar de replaywaarde is niet zo hoog.
Ze hebben om één of andere reden niet hele goede reviews/verkoopcijfers, maar Gallery hoort inderdaad bij mijn favoriete games. Maar die zien er grafisch ook best goed uit. Replay waarde is absoluut nul, want je kan alle puzzels zo oplossen.

Mijn Rift ligt redelijk op de plank door gebrek aan goede games, niet dat ik uitgekeken ben op VR. Nu zijn er wel een paar die ik wil, maar die hebben niet voldoende hoge prioriteit om nu te kopen, dus wacht lekker tot ze in de aanbieding zijn. En het probleem blijft dat je na een uur of 5 wel elk VR spel hebt uitgespeeld, spellen van 20-30 uur zijn er niet.

Maar goed, de Valve Index dus. De knuckles controllers zullen sowieso interessant zijn voor Vive spelers, omdat Wands toch wel achter schijnen te lopen. Voor Rift spelers minder interessant, één omdat je al de Touch hebt, en twee omdat je ook lighthouses moet kopen erbij. Van de Index is verder nog zo goed als niks bekend behalve een hoop geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

IS VR-Skyrim of VR-FO4 dan niks? Daarbij tevens kun je met VorpX veel spellen die niet VR zijn, omzetten in VR. Zoals GTA5 etc..

Bedoel kennen jullie VorpX dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken het, nooit uitgeprobeerd. Het ziet er vast leuk uit, maar als ik het daarvan moet hebben, dan wacht ik nog wel een generatie minstens qua VR headsets, met betere resoluties (en foveated rendering zodat mijn PC het aan kan). Maar je zal geen (goede) tracked controller besturing hebben, en persoonlijk heb ik nooit veel plezier beleefd aan VR ports. FO4 niet geprobeerd dus, Skyrim drie keer geprobeerd. Nu had ik eerste keren last van glitches, maar laatste keer was dat met nieuwe CPU opgelost. Nog steeds kon het me niet boeien en vond ik het er onscherp uit zien. 'Echte' VR spellen ipv ports vind ik gewoon veel leuker. Waar ik een deur open maak met mijn handen ipv door op een knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik doe nauwelijks Roomscale Vr games, maar voor RaceSim, SpaceSims en Flightsimulators is het waanzinnig. Kwaliteit van graphics boeien mij echt nauwelijks. Als ik met 180Km/h langs de pits rij, heb ik echt geen tijd om te kijken wat er op dat bordje staat. de FOV verhogen zou wel prettig zijn. Zeker in een spacesim.

Nee, ik kan nu games op een scherm nauwelijks meer spelen. VR Ruined me..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sissors schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:07:
Ik ken het, nooit uitgeprobeerd. Het ziet er vast leuk uit, maar als ik het daarvan moet hebben, dan wacht ik nog wel een generatie minstens qua VR headsets, met betere resoluties (en foveated rendering zodat mijn PC het aan kan). Maar je zal geen (goede) tracked controller besturing hebben, en persoonlijk heb ik nooit veel plezier beleefd aan VR ports. FO4 niet geprobeerd dus, Skyrim drie keer geprobeerd. Nu had ik eerste keren last van glitches, maar laatste keer was dat met nieuwe CPU opgelost. Nog steeds kon het me niet boeien en vond ik het er onscherp uit zien. 'Echte' VR spellen ipv ports vind ik gewoon veel leuker. Waar ik een deur open maak met mijn handen ipv door op een knop te drukken.
Heeft inderdaad wel wat voor het zeggen. Maar er is ook een reden waarom op dit moment en met deze huidige generatie games en resolutie in de headsets.

Het heeft niks anders te maken met pure rekenkracht en de buildprijs ervan. Stel dat Oculus of HTC besluit een helm te bouwen die 8k resolutie per oog heeft met een FoV van 200 graden losstaand van kabel of draadloos. Welke pc op de huidige markt zou dat uberhaupt trekken? Geen enkele consument zou ervan kunnen genieten ook al heb je dubbel of triple 2080Ti, je komt mega rekenkracht te kort om zoiets op minimaal 80-90Hz te draaien.

We hebben de techniek om het wel te doen, alleen er moet totaal anders gekeken worden naar het plaatje, maar helaas zien de grote bedrijven het niet in om dat te doen en denken alleen aan de $$$ tekens.
Simpele reso met simpele fov wat weinig rekenkracht nodig heeft om het zelfs op een snapdragon chip te laten draaien op 80Hz draadloos, zodat je het grote publiek kan benaderen voor een "el cheapo" prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Xtr3me4me schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:19:
We hebben de techniek om het wel te doen, alleen er moet totaal anders gekeken worden naar het plaatje, maar helaas zien de grote bedrijven het niet in om dat te doen en denken alleen aan de $$$ tekens.
Uiteraard denken bedrijven aan $$$. Ze moeten investeren en een investering wil je terugverdienen. De doelgroep voor VR is heel klein, dus je kan simpelweg niet teveel investeren. Dan heb je twee opties: bestaande games een VR-optie geven of kleinere dedicated spellen ontwikkelen.

Ik vind persoonlijk dat veel spellen niet echt werken in VR. First person shooters vind ik over het algemeen niet echt leuk om te doen. Op zich het schiet-aspect wel, maar ik word kotsmisselijk van full locomotion, dus voor mij is teleporteren de enige optie. Ik heb daarnaast de neiging om zelf weg te willen rennen/ontwijken etc, maar logischerwijs is de ruimte om dat echt te doen vrij beperkt ;)

Wel vind ik zittende zaken, zoals race games etc beter werken wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
Boneworks is toch wel een titel om naar uit te kijken, wordt een van de meest revolutionaire games voor VR denk ik. Alleen hopen dat het uitgebreid genoeg is en je er niet te snel doorheen bent.

En verder de geruchten van een nieuwe Half Life bij de introductie van de nieuwe VR bril van Valve, maar dat is nog afwachten.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Largamelion schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:47:
Boneworks is toch wel een titel om naar uit te kijken, wordt een van de meest revolutionaire games voor VR denk ik. Alleen hopen dat het uitgebreid genoeg is en je er niet te snel doorheen bent.
Het ziet er wel grappig uit, maar geeft mij wel een hoog 'been there done that' gevoel. Alles hangt af van het 'verhaal' of de puzzels en niet de zoveelste game die als sandbox in het begin even cool is en daarna niks verder meer biedt. We gaan het zien, het kan wel leuk zijn.
Largamelion schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:47:
En verder de geruchten van een nieuwe Half Life bij de introductie van de nieuwe VR bril van Valve, maar dat is nog afwachten.
Ik kan het mij bijna niet voorstellen dat ze dat zouden doen. Sowieso kunnen ze echt never-nooit-niet voldoen aan de hype als ze met een nieuwe half-life komen, maar ook kan ik het mij niet voorstellen dat ze vervolgens een half-life maken voor een beperkte doelgroep. Sure, het kan een plan zijn om voor deze 'exclusive' mensen over te halen om een VR-bril te halen, maar zoals gezegd, ik kan het mij niet voorstellen. Sowieso, bij alles wat Valve doet komen de geruchten over een nieuwe Half-life op gang, dat is bijna standaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
Sissors schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:00:
[...]
De knuckles controllers zullen sowieso interessant zijn voor Vive spelers,
Ja deze zijn zeker interessant. 1 mei Pre-order en de uitlevering in juni.
Wat ik alleen niet begrijp is de promo pagina. Het is nog 5 dagen. Waarom wordt er niet goed reclame voor gemaakt. Er moet toch een pagina zijn waar we fans straks herhaaldelijk op F5 kunnen drukken om hem te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:03

The Chosen One

Zie signature!

Is er ook een bepaalde tijd bekend wanneer de 'page' live moet gaan?
Of wat wat zou de meest logische tijd zijn voor de headset om te "verschijnen" op Steam? Soms hebben bedrijven bepaalde dagen/tijden die ze hanteren.

ps. Denken jullie dat je er van uit kunt gaan dat alles wat HTV Vive supported is ook Index supported zal zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door The Chosen One op 27-04-2019 20:58 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

DING DING DING!!!! Er zal nog wel een eigen topic komen maar hierbij...

https://store.steampowered.com/valveindex

Alles in €.

HMD: 539,-
Controllers: 299,-
1(!) x Base Stations 2.0: 159,-

Total package (met 2 Base Stations): 1079,-
HMD + controllers: 799,-

Dicht bij mijn verwachtingen, had iets erger geschat. Denk dat ik overstag ga voor een volledige set.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
The Chosen One schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:20:

https://store.steampowered.com/valveindex

Alles in €.

HMD: 539,-
Controllers: 299,-
1(!) x Base Stations 2.0: 159,-

Total package (met 2 Base Stations): 1079,-
HMD + controllers: 799,-

Dicht bij mijn verwachtingen, had iets erger geschat. Denk dat ik overstag ga voor een volledige set.
Ik wacht nog eventjes de reviews af, maar voor 539 ben ik bereid om een upgrade van mijn huidige set te doen. 8)

Hands-On review:

[ Voor 9% gewijzigd door ChojinZ op 30-04-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
De huidige HTC wifi past hier denk ik niet op. Dat zou jammer zijn.. Ik ga niet meer terug naar de kabel versie.

Voormij alleen de controllers. Daar kan ik naar uit kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Chosen One schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:20:
Beetje OT: Maar zijn we niet beter af met één VR hardware topic en één VR software topic? (Danwel één VR topic). Het is niet dat de bestaande topics zo druk zijn, en er is gewoon veel overlap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
539 zou nog te doen zijn. Kun je voor zittende sim games hier mee wegkomen ?
Ik las ergens dat je ook dan minstens 1 basestation nodig had.

Anders wordt een hp reverb of zelfs een quest toch leuker qua geld of resolutie

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

"Your Valve Index order is confirmed."

Voor als het niet lukt... blijf proberen, volgens mij zijn er meer mensen die er één proberen te bestellen.

[ Voor 59% gewijzigd door The Chosen One op 01-05-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Denken jullie dat de Index headset een upgrade is t.o.v. de Vive Pro? Als ik zo naar de specs kijk valt dat misschien wat tegen. Waarchijnlijk koop ik alleen de controllers, aangezien dat wel een behoorlijke upgrade lijkt. En mijn Vive controllers werken niet zo goed meer.

Ben ook erg benieuwd naar de reviews van de nieuwe base stations.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
Geen idee, Het voelt niet als een echt flinke upgrade. Ook omdat de WiFi er waarschijnlijk niet op kan.
Ik ben wel verslaaft geworden aan de WiFi optie. Misschien komt dat wel later als een upgrade

Controllers besteld. Als het via de webpagina niet lukt, kan je het via de Steam app proberen.
Dat werkte voor mij meteen..

Now we wait :-)

[ Voor 41% gewijzigd door serienummer op 01-05-2019 19:51 ]

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering