[Pimax 8K & 5K+] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 22:49
Er is dit weekend een Pimax Kickstarter meeting in Berlijn voor alle backers om de Pimax 8K & 5K Virtual Reality headset uit te proberen.

Ze hebben bekend gemaakt dat alle 5K backers gratis een nieuw aangekondigd 5K+ model gaan ontvangen.
Dit scherm is iets beter dan de gewone 5K .. o.a. 8 PPI meer dan voorheen en betere kleuren.

Degene die een 8K hebben besteld mogen, als ze willen, switchen naar het 5K+ model, en krijgen dan 100 dollar aan accessoires als tegoed.

De levering gaat eind september van start. en ze zijn er 90% van overtuigd dat ze voor kerst alle headsets hebben geleverd aan de ongeveer 5000/6000 backers.

Degene die geen kickstarter hebben kunnen vanaf oktober ook de 5K , 5K+ en 8K bestellen, deze worden verzonden nadat alle kickstarters hun pledge hebben ontvangen. De verwachting is Q1 2019. Degene die een HTC Vive hebben hoeven alleen de headset te kopen want deze werkt met de HTC Vive lighthouses en controllers.

Hieronder voor de liefhebbers, interview met Pimax CEO, en allerlei impressies van de 8K & 5K+ headset van gisteren en vandaag:

Video van MixedReality TV:
BREAKING: Pimax Introduces New Pimax 5k Plus - Pimax 8k / 5k Plus Ships End September to Backers:
YouTube: BREAKING: Pimax Introduces New Pimax 5k Plus - Pimax 8k / 5k Plus Sh...

Impressie video van SweViver:
Pimax 8K & 5K+ Backer Meetup Berlin 2018 45 korte impressie video's, gedurende 2 dagen.
YouTube: Pimax 8K & 5K+ Backer Meetup Berlin 2018 (Playlist)

Impressie video van MixedReality TV:
YouTube: Pimax Backer Meetup - First Impression Interviews: Pimax 8k or Pimax...

04-09-2018 1e Livestream SweViver:
Q&A: Pimax 8K & 5K+ Info & Release Date, Backer Meetup summary and more!
YouTube: LIVE Q&A: Pimax 8K & 5K+ Info & Release Date, Backer Mee...

[ Voor 72% gewijzigd door 16K op 05-09-2018 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste review, voor zover ik weet. Ziet er interessant uit...!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2018 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:05
Bedankt voor deze link! Goede review, veel positieve punten qua hardware. En inderdaad, vooral fov is belangrijk voor VR. Het misselijk worden blijft voor velen echter een obstakel en helaas wordt juist dat erger met grotere fov. Ik ga misschien voor iets als de 8KX versie, maar waarschijnlijk voor de 3e generatie VR. Heb op dit moment een Rift. Honderden uren veel plezier mee gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik neem toch aan dat het aan het spel ligt, bij iets als beat saber zou grotere FoV niet voor meer misselijkheid moeten zorgen. Voor andere spellen hebben we comfort instellingen om FoV tijdelijk te verminderen. Uiteraard wel beetje zonde als je juist een grote FoV headset hebt :P.

Hier nog een review: https://www.reddit.com/r/...pimax_headsets_after_nda/

En omdat in dit comment de benchmark getallen mooier zijn geordened (maar komen ook uit de review):
https://www.reddit.com/r/...adsets_after_nda/e633eoz/

Voor mij heb je daar de reden dat Oculus nooit een gen 1.5 headset zoals Pimax heeft uitgebracht. Die framerate getallen zijn op medium presets, met een i7 8700 en en een GTX1080ti! Voor de echte liefhebber voor wie geld geen bezwaar is lijkt de Pimax ondanks problemen in het begin het product te worden om voor te gaan. Maar dan zou ik meteen in je budget een 2080ti meenemen. Tenzij je alleen spellen als beatsaber speelt zullen veel zelfs op een 1080ti onspeelbaar zijn, of iig zware framerate issues.

Oftewel mooi product, voor de echte liefhebber. Voor iemand die in VR wil stappen zou ik toch een Oculus of WMR eerst adviseren (of reguliere Vive als daar een keer een leuke aanbieding voor komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar (nogal lange) reviews. Ik heb ze niet helemaal bekeken... ;)

Bij die laatste kan je ondertiteling aanzetten. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Vooral SweViver's review is de moeite waard, hij heeft er echt veel werk in gestoken. Zijn video heeft ook handige timestamps. (bij zijn YouTube beschrijving)

Ik ben er nog niet over uit of ik de 8K zal nemen of dat ik beter kan gaan switchen naar de 5K+

[ Voor 10% gewijzigd door 16K op 17-09-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16K schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:40:
Ik ben er nog niet over uit of ik de 8K zal nemen of dat ik beter kan gaan switchen naar de 5K+
Ik ben er wel uit: ik sla deze over. ;) Het gaat me veel te veel geld kosten om mijn PC te upgraden én de Primax te kopen en dan alsnog is alles beter (dan mijn huidige Rift) maar alsnog niet echt heel overtuigend subliem beter. Vooralsnog wacht ik op de volgende (3rd?) generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:07:
[...]

Ik ben er wel uit: ik sla deze over. ;) Het gaat me veel te veel geld kosten om mijn PC te upgraden én de Primax te kopen en dan alsnog is alles beter (dan mijn huidige Rift) maar alsnog niet echt heel overtuigend subliem beter. Vooralsnog wacht ik op de volgende (3rd?) generatie.
Ja dat overslaan dat was al in November 2017 natuurlijk, toen eindigde de kickstarter namelijk. ;)

Het is dat ik early bird was, en alleen de headset hoefde te bestellen, 410 euro ongeveer, en dan al die extra perks. verzendkosten, BTW erin. opzich de gok wel waard geweest. Erger me al heel lang niet zozeer aan de pixels maar vooral aan de field of view van de Vive.

Alleen nu videokaart kopen maakt het wel stuk duurder allemaal ja. (Mijn 980Ti is vorige week letterlijk in brand gevlogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:55
Valt mij op dat het lijkt alsof de 5k+ gewoonweg beter uit vrijwel alle tests komt dan de 8k.

Hier een goed voorbeeld waar de 5k versie toch echt beter uit de verf lijkt te komen.

Is misschien nog wat vroeg voor conclusies (en ik focus me vooral op DCS World), maar het lijkt er dus haast op dat de 5k+ goedkoper is, betere kwaliteit biedt en een minder extreem systeem vereist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Pimax “5K” Plus Breeds Confusion as Previewers Recommend it Over “8K” Headset
shows that the “5K” Plus uses an RGB-stripe pixel layout with rectangular pixels, while the “8K” appears to use a PenTile-like layout with what appear to be round sub-pixels.
Zie ook deze video.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c591HSf0cqFAq8dMdYQgCcK0/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dhCans5qpGwafh7yTMZtY2td/medium.jpg

De Pimax 5K+ heeft dus een RGB-subpixel layout, terwijl de 8K van PenTile gebruik maakt. Daardoor heeft de 5K+ dus effectief 2560*1440*3 = 11,06 miljoen subpixels per oog, en de 8K effectief 3840*2160*2 = 16,59 miljoen subpixels per oog. De 8K zou dus nog steeds scherper zijn, maar er zijn meer factoren die meespelen.

De invoer per oog is in beide gevallen slechts 2560x1440 pixels per oog. Dat is dus precies de native resolutie van de 5K+, waar de 8K dus moet upscalen. Vervolgens heeft de 5K ook nog eens alle kleurinformatie per pixel, waarbij de 8K slechts twee kleuren per pixel weergeeft. Tot slot is de layout ook anders, de subpixels van de 5K+ zijn rechthoekig en lijken een hogere fillrate te hebben dan de ruit-vormige subpixels van de 8K.

De 5K+ is gewoon het beste compromis wat ze met huidige schermtechnologie, connectoren en beschikbare computerkracht kunnen bereiken. 8K is beter voor marketing, maar nu nog onhaalbaar.

TL;DR: 5K+ is scherper dan 8K, want native resolutie, volledige kleurinformatie (RGB) per pixel en hogere fillrate, en upscaling is altijd kut.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07
Twee dingen vallen me op. De website praat nog steeds over 4k en 8k niks over 5kplus vroeg me zelfs of pimaxvr.com wel de echte site was.
Dus niks over hoe duur een 5k plus kost. Slordig als je klanten wil lokken lijkt me.

En twee zelfs een 1080 TI is niet genoeg voor 90 fps laat staan een 1070, jammer wordt wel erg duur zo.

Verder zou steam compatible wel fijn zijn wil het succes hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 27-09-2018 22:12 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ook Toms Hardware heeft review gepubliceerd. Die focussen zich op wat andere zaken, en hebben heel aantal benchmarks gedraaid. Conclusie is ook daar dat primaire probleem is hoeveel grafisch vermogen je nodig hebt: https://www.tomshardware....k-m2-headset-vr,5818.html

Commentaren zijn heel negatief op dat artikel, zonder echter duidelijk te maken wat het probleem ermee is. Iemand vind het wel positief omdat er naar low-end en mid-high end GPUs ook wordt gekeken. Waarbij diegene een GTX1070 low end vind, en een RTX2080 medium tot high end...

[ Voor 33% gewijzigd door Sissors op 01-10-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
Wie is er hier een kickstarter backer? Enig idee wanneer je Pimax headset zou toekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Sjoepap schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:27:
Wie is er hier een kickstarter backer? Enig idee wanneer je Pimax headset zou toekomen?
Ik ben een 8K backer, ongeveer backer nr. 300.
De eerste 100 zijn nu verzonden, en ik hoop over 3/4 weken mijn headset te krijgen.
Ik kan nog switchen naar de 5K+ maar ik denk dat ik bij de 8K blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
16K schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:45:
[...]

Ik ben een 8K backer, ongeveer backer nr. 300.
De eerste 100 zijn nu verzonden, en ik hoop over 3/4 weken mijn headset te krijgen.
Ik kan nog switchen naar de 5K+ maar ik denk dat ik bij de 8K blijf.
Wat is de reden waarom je toch bij je 8k blijft? Ik hoor overal dat de 5k+ in vele opzichten eigenlijk “beter” is? Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Sjoepap schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:30:
[...]

Wat is de reden waarom je toch bij je 8k blijft? Ik hoor overal dat de 5k+ in vele opzichten eigenlijk "beter" is? Niet?
Ik heb niet echt 'n bepaalde reden, of veel redenen, waarom ik bij de 8K blijf.
Voor films schijnt die iets beter te zijn dan de 5K+. Het screendoor effect is ook iets beter bij de 8K ..

Ze raden ook vooral de 5K+ aan als je niet minimaal de 1080Ti zult hebben, en ik heb sinds deze week de 2080Ti gekocht dus ik hoop dat de 8K goed genoeg is.

Ook word gezegd dat zowel de 8K als de 5K+ beter zijn dan alle voorgaande headsets en dat je hooguit onderling wat kleine verschillen zult zien als je echt goed gaat vergelijken.

Maar ik heb nog geen mail gehad om te bevestigen, dus hou het natuurlijk allemaal in de gaten. SweViver heeft deze week ook z'n 2080ti ontvangen dus ik hoop nog de nodige video's te zien voordat ik moet beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
Interessant. Ik volg het ook op de voet, laat ons iets weten als je meer info hebt, ben benieuwd naar je ervaringen!

Ik volg het ook allemaal op reddit en om even op je punten te reageren (onderstaand is allemaal gebaseerd op subjectieve reddit meningen natuurlijk, bvb deze
https://www.reddit.com/r/...ax_headsets_calls_it/..):

-De 5k+ zou net minder screendoor effect hebben omwille van het "type pixels" ofzoiets dat de 5k+ gebruikt? Lijkt me ook inderdaad raar, maar wordt wel bevestigd door verschillende reviewers..

-De 8k en 5k+ hebben dezelfde input 5k resolutie. De Pimax 8k schaalt dit signaal intern op naar 8k. Dus qua vereiste grafische kracht is er geen verschil tussen de 8k en 5k+. De Pimax 8k+ daarentegen (nog niet beschikbaar) zou wel native 8k input aankunnen. Die upscaling (die de 8k dus heeft en de 5k+ niet) zou trouwens voor wat vertraging zorgen wat in sommige situaties hinderlijk kan zijn (snel je hoofd schudden bvb).

-De reviewers zijn het er min of meer allemaal over eens dat de 8k beter is voor films dan de 5k+ (maar ik snap niet goed waarom eigenlijk). Voor alle andere situaties zou de 5k+ de betere keus zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoepap op 14-10-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Shipping schiet wederom voor geen meter op. Er zijn wat Chinezen die nu die eerste versies hebben gekregen, maar tegen die tijd duurt het tot 2022 eer all backers hun PiMax hebben. Ben benieuwd wanneer Oculus en HTC weer eens wat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Sjoepap schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:24:
...
-De 5k+ zou net minder screendoor effect hebben omwille van het "type pixels" ofzoiets dat de 5k+ gebruikt? Lijkt me ook inderdaad raar, maar wordt wel bevestigd door verschillende reviewers..
...
De 5k+ gebruikt een RGB-scherm met 3 subpixels per pixels, terwijl de 8K een PenTile-scherm gebruikt met 2 subpixels per pixels.

Zie ook mijn vorige reactie: Balance in "[VR] Pimax 8K & 5K+ (Kickstarter)"

Wat achtergrond info: reviews: Achter de schermen: displays in smartphones

[ Voor 7% gewijzigd door Balance op 15-10-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
Balance schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

De 5k+ gebruikt een RGB-scherm met 3 subpixels per pixels, terwijl de 8K een PenTile-scherm gebruikt met 2 subpixels per pixels.

Zie ook mijn vorige reactie: Balance in "[VR] Pimax 8K & 5K+ (Kickstarter)"

Wat achtergrond info: reviews: Achter de schermen: displays in smartphones
Zeer interessant, bedankt!

Heb ondertussen een Samsung Odyssey besteld, 493 euro kan er nog wel af terwijl ik wacht tot de Pimax voor consumenten niet backers beschikbaar is

[ Voor 11% gewijzigd door Sjoepap op 15-10-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Sjoepap schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:56:
[...]

Zeer interessant, bedankt!

Heb ondertussen een Samsung Odyssey besteld, 493 euro kan er nog wel af terwijl ik wacht tot de Pimax voor consumenten niet backers beschikbaar is
Waar heb je die besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoepap
Eglobalcentral. Beetje shady maar ik waag het erop.

Je kan extra korting voucher (6 euro ofzo) krijgen als je je inschrijft voor nieuwsbrief.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjoepap op 15-10-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Sjoepap schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:51:
[...]

Eglobalcentral. Beetje shady maar ik waag het erop.

Je kan extra korting voucher (6 euro ofzo) krijgen als je je inschrijft voor nieuwsbrief.
Zou je me op de hoogte kunnen houden van je bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
ZFLaSH schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:19:
[...]

Zou je me op de hoogte kunnen houden van je bestelling?
Komt voor de bakker. Zal het misschien wel beter posten in de WMR thread ipv hier in de Pimax thread (en je pm-en als ik post).

Ik verwacht dat medetweakrr 16k ons uitvoerig zijn ervaringen zal delen! Heb spijt dat ik indertijd Pimax niet gebacked heb op Kickstarter. Leek me toen een te hoog risico (“wat zou een Chinese startup nu kunnen wat Oculus/HTC niet lukt”)...ach ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Sjoepap schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 01:22:
[...]

Komt voor de bakker. Zal het misschien wel beter posten in de WMR thread ipv hier in de Pimax thread (en je pm-en als ik post).

Ik verwacht dat medetweakrr 16k ons uitvoerig zijn ervaringen zal delen! Heb spijt dat ik indertijd Pimax niet gebacked heb op Kickstarter. Leek me toen een te hoog risico (“wat zou een Chinese startup nu kunnen wat Oculus/HTC niet lukt”)...ach ja
Thanks!

Over de Pimax zou ik me daar nog niet al te ongelukkig over voelen. Er zijn 3 testers die (MRTV, VoodooDE en SweViver) die dat ding al weken uitvoerig aan het testen zijn. Als je die filmpjes kijkt, zie je gelijk flinke nadelen van de 8K en de 5K+. Die PiTool blijkt niet alles te zijn en zelfs met een 2080Ti kom je met een aantal games niet aan een stabiele framerate. Ook zet ik echt mijn vraagtekens bij de bouwkwaliteit. De afwerking is echt slecht, dus hopelijk is die een stuk verbeterd zodra ze de massa produktie in gaan. Ik weet niet waar 16k woont, maar er zijn nu al meldingen dat er binnen de EU flinke invoer, BTW en douane kosten betaald moeten worden dus dat is ook wel een dingetje.

Ik snap dat iedereen enorm graag dit ding wil, maar ik zou echt even de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Sjoepap schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 01:22:
[...]

Ik verwacht dat medetweakrr 16k ons uitvoerig zijn ervaringen zal delen! Heb spijt dat ik indertijd Pimax niet gebacked heb op Kickstarter. Leek me toen een te hoog risico ("wat zou een Chinese startup nu kunnen wat Oculus/HTC niet lukt&")...ach ja
Ik hou jullie op de hoogte! Ik vermoed dat ik deze week moet doorgeven of ik bij de 8K blijf of switch naar 5K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
ZFLaSH schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:19:
[...]

Thanks!

Over de Pimax zou ik me daar nog niet al te ongelukkig over voelen. Er zijn 3 testers die (MRTV, VoodooDE en SweViver) die dat ding al weken uitvoerig aan het testen zijn. Als je die filmpjes kijkt, zie je gelijk flinke nadelen van de 8K en de 5K+. Die PiTool blijkt niet alles te zijn en zelfs met een 2080Ti kom je met een aantal games niet aan een stabiele framerate. Ook zet ik echt mijn vraagtekens bij de bouwkwaliteit. De afwerking is echt slecht, dus hopelijk is die een stuk verbeterd zodra ze de massa produktie in gaan. Ik weet niet waar 16k woont, maar er zijn nu al meldingen dat er binnen de EU flinke invoer, BTW en douane kosten betaald moeten worden dus dat is ook wel een dingetje.

Ik snap dat iedereen enorm graag dit ding wil, maar ik zou echt even de kat uit de boom kijken.
Pitool software lijkt me ook niet het meest ideale, vermoed dat ik bij veel spellen eerst even moet 'tweaken', en dat kan wel vervelend zijn als je gewoon wilt spelen.

Qua 2080Ti, ik vermoed dat 99% van de spellen gewoon goed speelbaar zullen zijn, en je kan altijd natuurlijk een beetje terug schalen met allerlei instellingen als dat nodig is. ik ben in 2.5 jaar Vive niet 1 keer duizelig of misselijk geweest dus ik denk dat ik geen moeite zal hebben om met eventueel 60/70/80 FPS in VR te gamen (mocht een 2080Ti niet voluit constant de 90FPS halen).

Ik woon in Den Haag, ik heb niks gehoord over eventuele invoer, BTW en douane kosten. Pimax zend de headsets eerst naar een distributie partner hier in Europa (Londen geloof ik) en van daaruit naar NL om juist wat van die kosten te vermijden. Ik heb op pimax forum en reddit nog niks gelezen dat iemand deze kosten moet betalen. (Alleen SweViver telkens ongeveer 60 euro toen hij de test-headsets rechtstreeks vanuit China kreeg opgestuurd)

Je hebt gelijk over nu even de kat uit de boom kijken, al is het maar omdat ze nu geen lighthouses en geen controlers maken/leveren, dus alleen voor Vive gebruikers is het nu even interessant, ik vermoed niet dat ze binnen 3 / 4 maanden al met controllers gaan komen. Denk dat ze nu eerst 3/4 maanden nodig hebben om de 6000 headsets te verzenden naar alle backers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
16K schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:36:
[...]

Pitool software lijkt me ook niet het meest ideale, vermoed dat ik bij veel spelen eerst even moet 'tweaken', en dat kan wel vervelend zijn als je gewoon wilt spelen.

Qua 2080Ti, ik vermoed dat 99% van de spellen gewoon goed speelbaar zullen zijn, en je kan altijd natuurlijk een beetje terug schalen met allerlei instellingen als dat nodig is. ik ben in 2.5 jaar Vive niet 1 keer duizelig of misselijk geweest dus ik denk dat ik geen moeite zal hebben om met eventueel 60/70/80 FPS in VR te gamen (mocht een 2080Ti niet voluit constant de 90FPS halen).
Het feit dat je al een 2080Ti nodig gaat hebben om soepel te kunnen draaien, is me eigenlijk al te gek. De eerste belofte die ze deden, was dat je met een 1070 de 8K kon aansturen en dat het signaal geupscaled kon worden in de software. Je zou zelf in staat zijn de resolutie en de SS door te sturen. MRTV heeft hier een mooi stukje aan gewijd in 1 van zijn reviews, waarbij hij uitlegt dat daar dus helaas niets van terecht gekomen is. Hij heeft zelfs speciaal een laptop voor dat ding gekocht waarmee hij totaal niets kon.

Dan is er nog het stukje dat Pimax nog geen Brainwarp (of ASW) heeft. Ik hoop dat dat snel komt (ze zeggen in de volgende beta), want voor een headset die met moeite in veel games de 90fps kan halen, is dat een must.
Ik woon in Den Haag, ik heb niks gehoord over eventuele invoer, BTW en douane kosten. Pimax zend de headsets eerst naar een distributie partner hier in Europa (Londen geloof ik) en van daaruit naar NL om juist wat van die kosten te vermijden. Ik heb op pimax forum en reddit nog niks gelezen dat iemand deze kosten moet betalen. (Alleen SweViver telkens ongeveer 60 euro toen hij de test-headsets rechtstreeks vanuit China kreeg opgestuurd)
Er is sprake van dat Pimax een branch in Berlijn gaat openen (die is er nog niet). Ze zeggen over het versturen trouwens het volgende:
Current logistics solutions
1. The European Union includes the United Kingdom: The solution that our logistics partner has provided is that we send the items to the UK warehouse in batches, and then send them from the British warehouse to the receiving address of the European Union and British backers.
PIMAX(Shanghai)->UK->backers
Laten we echt hopen dat het zo is, al zijn er nog geen backers uit de EU die al gereageerd hebben. Ik weet niet wat je nummer is trouwens, maar ik zie dat ze er tot nu toe nog maar 35 hebben verstuurd :(.
Je hebt gelijk over nu even de kat uit de boom kijken, al is het maar omdat ze nu geen lighthouses en geen controlers maken/leveren, dus alleen voor Vive gebruikers is het nu even interessant, ik vermoed niet dat ze binnen 3 / 4 maanden al met controllers gaan komen. Denk dat ze nu eerst 3/4 maanden nodig hebben om de 6000 headsets te verzenden naar alle backers.
Ik ben bang dat ze veel langer nodig gaan hebben en daar baal ik wel een beetje van. Zelf zit ik echt in tweestrijd over de 5K+. Zou hem zo graag hebben, maar dan zie ik alle issues en dan begin ik toch weer te twijfelen. We weten ook nog helemaal niets over het RMA gedeelte en dat vind ik ook een beetje naar.

Hopelijk gaan ze alles goed op de rit hebben en geven ze Oculus en HTC een dikke trap onder hun reet met deze 2 HMD's. Post vooral je bevindingen als je hem hebt, want daar ben ik erg benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
ZFLaSH schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:32:
[...]

Het feit dat je al een 2080Ti nodig gaat hebben om soepel te kunnen draaien, is me eigenlijk al te gek. De eerste belofte die ze deden, was dat je met een 1070 de 8K kon aansturen en dat het signaal geupscaled kon worden in de software. Je zou zelf in staat zijn de resolutie en de SS door te sturen. MRTV heeft hier een mooi stukje aan gewijd in 1 van zijn reviews, waarbij hij uitlegt dat daar dus helaas niets van terecht gekomen is. Hij heeft zelfs speciaal een laptop voor dat ding gekocht waarmee hij totaal niets kon.

Dan is er nog het stukje dat Pimax nog geen Brainwarp (of ASW) heeft. Ik hoop dat dat snel komt (ze zeggen in de volgende beta), want voor een headset die met moeite in veel games de 90fps kan halen, is dat een must.
Ja een 1080Ti zal ook vast een heel eind komen, hoop dat ze nog verschillende verbeteringen zullen doorvoeren in de komende maanden. Hun eerste belofte was zelfs een GTX 980 als minimum. ik had tot 3 weken geleden een 980Ti en wilde het eerst daarmee gaan proberen (dan was ik wel geswitched naar 5K+) maar die is in brand gevlogen LOL.

Ja over dat Brainwarp hebben daar ze het niet echt meer over he? Cool over volgende beta! hoop het, eindelijk.
Laten we echt hopen dat het zo is, al zijn er nog geen backers uit de EU die al gereageerd hebben. Ik weet niet wat je nummer is trouwens, maar ik zie dat ze er tot nu toe nog maar 35 hebben verstuurd :(.
Backer 306. Hier kan je de voortgang volgen qua mails/verzending e.d. Hoop hem toch wel binnen zo'n 3 weken te hebben.

[...]
Ik ben bang dat ze veel langer nodig gaan hebben en daar baal ik wel een beetje van. Zelf zit ik echt in tweestrijd over de 5K+. Zou hem zo graag hebben, maar dan zie ik alle issues en dan begin ik toch weer te twijfelen. We weten ook nog helemaal niets over het RMA gedeelte en dat vind ik ook een beetje naar.

Hopelijk gaan ze alles goed op de rit hebben en geven ze Oculus en HTC een dikke trap onder hun reet met deze 2 HMD's. Post vooral je bevindingen als je hem hebt, want daar ben ik erg benieuwd naar!
Ja ik verwacht zoiezo niet veel van hun controllers, hopelijk brengt Valve snel hun Knuckles controllers uit, die lijken me ook beter dan zowel de Pimax als de Vive controllers.

En de RMA zal vast niet zo slecht als HTC zijn ;) Ik heb er ooit maanden over gedaan om een controller te kunnen laten repareren, uiteindelijk was een nieuwe kopen goedkoper. Maar hoop dat de kwaliteit wel goed is natuurlijk, en hoop er nooit gebruik van hoeven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
16K schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:44:

Hun eerste belofte was zelfs een GTX 980 als minimum. ik had tot 3 weken geleden een 980Ti en wilde het eerst daarmee gaan proberen (dan was ik wel geswitched naar 5K+)
Zowel de 5k+ als de 8k nemen hetzelfde inputsignaal resolutie en hebben dezelfde GPU kracht nodig. Daar is dus geen verschil tussen.

De 8k schaalt dit intern op naar hogere resolutie, maar dat maakt voor je GPU geen verschil.

Waarschijnlijk vertel ik je niets nieuws, maar ik neem toch even het zekere voor het onzekere. Ik heb immers de indruk dat jij denkt dat de 8k meer GPU kracht nodig heeft dan de 5k+, wat dus niet het geval is..

[ Voor 20% gewijzigd door Sjoepap op 17-10-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Sjoepap schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:31:
[...]

Zowel de 5k+ als de 8k nemen hetzelfde inputsignaal resolutie en hebben dezelfde GPU kracht nodig. Daar is dus geen verschil tussen.

De 8k schaalt dit intern op naar hogere resolutie, maar dat maakt voor je GPU geen verschil.

Waarschijnlijk vertel ik je niets nieuws, maar ik neem toch even het zekere voor het onzekere. Ik heb immers de indruk dat jij denkt dat de 8k meer GPU kracht nodig heeft dan de 5k+, wat dus niet het geval is..
Ja weet ik, maar ze raden nu wel de 1080Ti aan voor 8K, en dus iets eronder (bijvoorbeeld GTX 1080?), voor de 5K+ .. dus ik krijg wel de indruk dat er een verschil inzit, al hebben ze hetzelfde input signaal. Ook halen ze geloof ik niet hetzelfde aantal frames in dezelfde games toch? Als een game op de 5K+ bijvoorbeeld maar 80 frames zou halen dan betekent het geloof ik niet persé dat je bij de 8K ook 80 frames haalt toch? Waar zit het hem dan in? die upscaler? Maar ook allerlei andere instellingen spelen mee he, Anti Aliasing enzo. En hoop dat Pimax het allemaal nog wat kan optimaliseren.

Maar om eerlijk te zijn lijkt het 4K per oog gewoon mooier dan 2560x1440 per oog, en om die rede wil ik eigenlijk niet graag switchen. Ook neem ik aan dat de 8K gewoon te spelen is, want anders zouden ze de 8K toch annuleren, afraden of vertragen? Dus ik hoop gewoon dat die goed is.

Ook ben ik eigenlijk nog altijd super blij met de Vive, is gewoon een geweldig apparaat en in het slechtste geval, als de 8K echt niet veel blijkt te zijn, ga ik de 8K maar als Bioscoop scherm gebruiken en dan gebruik ik de Vive, misschien dan wireless, nog wel een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Er zit nog een heel groot verschil tussen de 2 en dat is dat de 8K maar 80hz doet en de 5K+ 90hz. Dat is voor mij alleen al een reden om voor de 5K+ te gaan. Daarnaast is het scherm van de 5K+ veel helderder voor tekst, dus als je veel Eilte of zo doet zou ik zeker voor de 5K+ gaan. De 8K doet het iets beter met film kijken, maar dat zou mij vrij weinig boeien.

[ Voor 9% gewijzigd door ZFLaSH op 17-10-2018 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
ZFLaSH schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:04:
Er zit nog een heel groot verschil tussen de 2 en dat is dat de 8K maar 80hz doet en de 5K+ 90hz. Dat is voor mij alleen al een reden om voor de 5K+ te gaan. Daarnaast is het scherm van de 5K+ veel helderder voor tekst, dus als je veel Eilte of zo doet zou ik zeker voor de 5K+ gaan. De 8K doet het iets beter met film kijken, maar dat zou mij vrij weinig boeien.
Ja 5K is helderder. Maar de zwartwaarde is weer beter op de 8K. Wat ook wel fijn is voor Elite waarin je veel zwarte ruimtes ziet.
Ja 80hz inderdaad i.p.v. 90. Maar dan denk ik maar aan de vele 60hz apparaten zoals de Oculus Go, daydream, Pimax 4K en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik zou de 4k even niet als referentie pakken, want dat ding was verschrikkelijk. Ik denk dat er voor beide hmds wat te zeggen valt en het is net wat je belangrijk vindt. 90hz is het minimale wat ik prettig vindt en ik kan niet wachten op de 120hz schermen. Sweviver heeft gisteren een video gepost met daarin zijn 2080ti ervaringen. Wat teleurstellend zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
ZFLaSH schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:45:
Ik zou de 4k even niet als referentie pakken, want dat ding was verschrikkelijk. Ik denk dat er voor beide hmds wat te zeggen valt en het is net wat je belangrijk vindt. 90hz is het minimale wat ik prettig vindt en ik kan niet wachten op de 120hz schermen. Sweviver heeft gisteren een video gepost met daarin zijn 2080ti ervaringen. Wat teleurstellend zeg.
Ja heb de video gisterenavond gezien. Jammer dat hij geen 8K heeft getest. Waarschijnlijk morgen of overmorgen.
Ja als je 1080Ti hebt zou ik ook niet switchen naar 2080Ti denk ik, zou mooi minimaal een generatie overslaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Zeker. Het wordt een ander verhaal zodra DLSS wordt geïntroduceerd, al weet ik niet wat voor impact dat gaat hebben in VR. Denk dat er op basis van drivers misschien nog een paar %-jes winst gehaald kan worden, maar voor 1400 euro... slik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
Volgens die Google docs excel is er een Nederlander met nog een lagere backing # dan jou 16k. Anonieme Pimax fan, onthul jezelf!

16k nog steeds geen 5k+\8k keuze email gekregen? Het zou nu toch echt aan jou moeten zijn als ik de lijst zo bekijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Ja backer 168. En nog een Nederlander op 576. Ik weet niet hoeveel Nederlanders in totaal. Hier wel een lijst maar daar staat Nederland niet bij.
Ik heb vanochtend de mail ontvangen. Ik heb maar gekozen voor de 8K. Ben benieuwd!! :)

[ Voor 31% gewijzigd door 16K op 18-10-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Hopelijk krijg je hem heel snel! Wij zijn reuze benieuwd.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=GGyuX6tnEno

Dat is niet goed...

Edit2:
The reason for the stoppage is mentioned in another thread: The housings are not up to QA standards. The manufacturing yield is low and Pimax is working with the manufacturer to improve the yield.
Oh oh...

[ Voor 88% gewijzigd door ZFLaSH op 19-10-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 13:14
Ben eigenlijk blij dat ik een hoog backer nummer heb (rond de 4300). Hopelijk kan ik tegen dan een geïnformeerde keuze maken tussen 5k+ of 8k. En is de software ook al stabieler.

Het is soms wel een klucht en chaotisch (nu nog met die 5KS die per ongeluk opdook op hun preorder pagina met OLED-schermpjes, inderdaad die productieproblemen nu, de onstabiele .84 PiTool versie uit de video die hierboven staat, de 5K+ die uit het niets verscheen, de 8K die geen 90hz kan halen, de 5K+ RGB-layout tov de 8K pentile layout, enz).

Maar wel een leuke rollercoaster en kijk ik er naar uit om een Pimax te ontvangen :D Hoe dan ook blijft de brede FOV de grootste troef..

Voorlopig neig ik eerder naar een 5K+ dan de 8K. Maar dat kan dus nog wijzigen zodra er wat meer user reviews komen. 16K, laat dus zeker je bevindingen weten. Zou fijn zijn moesten er wat Lage Landen backers hun 5K+'en en 8K's bijeen komen en samen vergelijken.

(Wat betreft de reden van een zwaardere graka nodig te hebben voor een 8K dan een 5K+, lijkt het me inderdaad aannemelijk dat dit komt door de (lichte) blurriness van de 8K, al dan niet veroorzaakt door de upscaler en/of pentile structuur): je moet veel meer supersampling gebruiken om een vergelijkbare scherpte te hebben als de 5K+.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 12:28
titelfix voor meer consequentie in HSA :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Pimax headsets zijn vandaag en morgen uit te proberen op VRDays in Amsterdam. En de gewone pre orders zijn vandaag begonnen. De mijne is voor zover ik weet nog niet verzonden.

Pimax Pre-order:
5K+ $699
8K $899
5K Business Edition OLED $999
Dit zijn alleen de headsets dus zonder base stations en controllers.

https://www.pimaxvr.com/e...r-hmd-en/pimax-8k-series/
https://www.pimaxvr.com/en/

Website ligt wel al uren plat.

[ Voor 49% gewijzigd door 16K op 25-10-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik hoop dat er veel naar VRDays gaan. Ik zou graag veel indrukken en ervaringen horen over de Pimax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
ZFLaSH schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:20:
Ik hoop dat er veel naar VRDays gaan. Ik zou graag veel indrukken en ervaringen horen over de Pimax.
Ik hoop het ook. Pimax heeft aan SweViver gevraagd of hij een PC kon meenemen naar VRDays, en hij heeft zijn laptop met GTX 1070 meegenomen, dus ze zullen misschien maar paar spellen hebben geinstalleerd, en niet de meest veeleisende games natuurlijk, maar men krijgt in ieder geval een idee. (SweViver, MRTV, Cas and Chary VR, VooDooDe VR en geloof Nathie zijn ook aanwezig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
16K schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Ik hoop het ook. Pimax heeft aan SweViver gevraagd of hij een PC kon meenemen naar VRDays, en hij heeft zijn laptop met GTX 1070 meegenomen, dus ze zullen misschien maar paar spellen hebben geinstalleerd, en niet de meest veeleisende games natuurlijk, maar men krijgt in ieder geval een idee. (SweViver, MRTV, Cas and Chary VR, VooDooDe VR en geloof Nathie zijn er ook aanwezig)
Je maakt een grapje. Ze hebben Martin gevraagd of HIJ een PC mee kan nemen?? Is dat niet een beetje een armoedig gedoe of zie ik dat verkeerd? Als je als bedrijf weet dat je zo'n beurs hebt, huur je voor die dagen een dikke PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
ZFLaSH schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Je maakt een grapje. Ze hebben Martin gevraagd of HIJ een PC mee kan nemen?? Is dat niet een beetje een armoedig gedoe of zie ik dat verkeerd? Als je als bedrijf weet dat je zo'n beurs hebt, huur je voor die dagen een dikke PC.
Ja serieus. ter verdediging, ze hebben pas 2/3 dagen geleden geregeld dat ze toch naar VRDays kwamen, 2 man vanuit China, maar dan nog moet je toch wel iets beters kunnen regelen lijjkt me ja. desnoods via VRDays organisatie, of inderdaad huren ergens in Amsterdam. Hij verteld erover in dit filmpje, maar is alleen patreon dus weet niet of het werkt. Hij heeft nu een filmpje geplaatst over de XTal Headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik kan binnen een paar uur een PC huren waar ter wereld. Dat zijn non excuses en geeft ook gelijk aan waarom ik baal dat juist een bedrijf als Pimax nou net deze mooie brillen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
ZFLaSH schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:51:
Ik kan binnen een paar uur een PC huren waar ter wereld. Dat zijn non excuses en geeft ook gelijk aan waarom ik baal dat juist een bedrijf als Pimax nou net deze mooie brillen maakt.
Ja klopt, is weer erg amateuristisch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Een GTX1070 is nu net niet krachtig genoeg om een mooi indruk te geven over de mogelijkheden en hopelijk hebben ze op tijd een bugfix voor 0.84.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Zeker jammer ja, gisteren maakte SweViver nog een video over dat hij Pimax vertelde dat hij wel de games zelfs selecteert, dus geen fruit ninja en beatsaber maar eerder Onward en Pavlov. maar zelfs gisteren wist hij nog niet zeker of Pimax nou wel of niet komt, hij had de laptop in elk geval meegenomen. Ik heb hem er vandaag ook nog niet over gehoord eigenlijk.

Trouwens, For European backers we (VR Space) will do a full [8K and 5K+]
demo in Gouda / The Netherlands in November 2018. Stay tuned!
https://twitter.com/VRSpace/status/1054664693531447296

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K

Sorry, ik had het net zo goed niet hoeven te vermelden want: Pimax toch niet aanwezig op VRDays.

[ Voor 53% gewijzigd door 16K op 26-10-2018 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Impressie VRDays:
YouTube: Quick VR Days round tour :)

En
Pimax Backer Meetup New York / Los Angeles / San Francisco -
Impressies - Gefilmd door Pimax:

Bron: Reviews.

[ Voor 82% gewijzigd door 16K op 26-10-2018 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Heb je hem al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Nee, hij is zelfs nog niet eens verzonden.

Vandaag eindelijk een update daarover:
the last batch of housing cannot meet our requirement.
http://forum.pimaxvr.com/...iscussion-nov-6-2018/9931

Hier kan je beetje volgen:
https://docs.google.com/s...5W-Mr7gC1pFTuGkv2WBrQr-Y/

Momenteel trouwens 12 Nederlanders.

[ Voor 22% gewijzigd door 16K op 14-11-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ow, waauw. Er is er praktisch niets verstuurd. Ik had gehoopt dat ze de backers nu wel voorzien hadden en ik dat ding in retail kon kopen. :( :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 16K
Hij is vandaag eindelijk verzonden :)
Zal wel zo'n 2 weken duren, eerst naar West Yorkshire UK en van daaruit naar mij.

[ Voor 4% gewijzigd door 16K op 14-11-2018 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
16K schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:47:
Hij is vandaag eindelijk verzonden :)
Zal wel zo'n 2 weken duren, eerst naar West Yorkshire UK en van daaruit naar mij.
Helemaal top! Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Demo voor geïnteresseerde in Gouda, 1 en 2 december:
Met dank aan VRSpace.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jWoQ0L/pimax-klein.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door 16K op 17-11-2018 13:24 ]

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59

The Chosen One

Zie signature!

Niet toevallig een backer hier die ergens in de Achterhoek woont om later bij te komen testen? :+

Twijfel erg tussen headsets (en aanschaf algemeen ;p), budget is gewoon minder is beter maar als het het waard is dan is dat ook goed maar Vive Pro + alles is het toch niet echt, redelijk duur maar ook minder als deze dus lose/lose. Samsung Odessy+ is kwa value for money ook zeker een optie maar Europa...

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
ZFLaSH schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:58:
[...]

En? En? En? En? En? En? En?

Heb je hem al?
Helaas nog steeds niet, pfff. Ze schijnen al sinds 20 november in Engeland te zijn Maar nog altijd niet ontvangen Niet eens een trackings nummer van Engeland naar NL ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
16K schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:52:
[...]

Helaas nog steeds niet, pfff. Ze schijnen al sinds 20 november in Engeland te zijn Maar nog altijd niet ontvangen Niet eens een trackings nummer van Engeland naar NL ontvangen.
Ah shit. Ik lees wel op het pimax forum dat mensen in twijfel trekken of ze überhaupt wel verzonden zijn of gaan verzenden. Hopelijk komt hij snel en is hij 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
ZFLaSH schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:19:
[...]

Ah shit. Ik lees wel op het pimax forum dat mensen in twijfel trekken of ze überhaupt wel verzonden zijn of gaan verzenden. Hopelijk komt hij snel en is hij 100%.
Ja ik zit ook op dat forum, begin te denken dat ze niet (bijvoorbeeld) 50 stuks naar Engeland hebben verzonden maar bijvoorbeeld 10 stuks en gewoon 50 mensen dezelfde trackingscode hebben gegeven (trackingscode van China naar Engeland.) die geeft dus wel netjes aan dat het 20 november is aangekomen in Engeland. daarna is het one big mystery....

Of misschien i.v.m. black friday, vriend van me werkt bij een DPD distributiecentrum en het is wel echt een gekkenhuis de laatste dagen qua pakketjes. PostNL app geeft ook melding dat er een algemene vertraging is i.v.m. black friday.

Ik had hem vandaag of gisteren echt uiterlijk wel verwacht, maar ja, volgende week dan maar hopelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door 16K op 30-11-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik lees net dat Pimax nu ook gewoon bestellingen accepteert (zij het met een wachttijd van 80+ dagen). Nogal vreemd aangezien ze nog lang niet alle backers voorzien hebben en dit dus een beetje gemixt wordt met de pre-sales.

Ik begrijp van dit bedrijf echt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
ZFLaSH schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:45:
Ik lees net dat Pimax nu ook gewoon bestellingen accepteert (zij het met een wachttijd van 80+ dagen). Nogal vreemd aangezien ze nog lang niet alle backers voorzien hebben en dit dus een beetje gemixt wordt met de pre-sales.

Ik begrijp van dit bedrijf echt helemaal niets.
Ja dat geld willen ze natuurlijk graag alvast incasseren, maar van die 80 dagen komt natuurlijk echt niks van terecht. letterlijk 100 backers hebben hun headset nu pas binnen, dus dat duurt nog wel even helaas. als ze eenmaal echt de productie goed hebben lopen dan nog word het eerder februari/maart/april, op z'n vroegst..
Hetzelfde met al die extra perks, die verwacht ik echt niet dit jaar nog, al zeggen ze van wel. denk sommige zelfs pas tegen eind 2019, zo niet later, zoals die wireless module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
16K schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:17:
[...]

Ja dat geld willen ze natuurlijk graag alvast incasseren, maar van die 80 dagen komt natuurlijk echt niks van terecht. letterlijk 100 backers hebben hun headset nu pas binnen, dus dat duurt nog wel even helaas. als ze eenmaal echt de productie goed hebben lopen dan nog word het eerder februari/maart/april, op z'n vroegst..
Hetzelfde met al die extra perks, die verwacht ik echt niet dit jaar nog, al zeggen ze van wel. denk sommige zelfs pas tegen eind 2019, zo niet later, zoals die wireless module.
Lijkt inderdaad alsof ze veel mogelijk geld willen binnenharken. Hun site lijkt ook nog steeds lek te zijn, dus ik ga ook op dit moment niets bestellen. Ik wacht rustig even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
ZFLaSH schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:29:
[...]

Lijkt inderdaad alsof ze veel mogelijk geld willen binnenharken. Hun site lijkt ook nog steeds lek te zijn, dus ik ga ook op dit moment niets bestellen. Ik wacht rustig even af.
Ja ik zou ook even wachten, dat ze zich eerst maar eens bewijzen met leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59

The Chosen One

Zie signature!

Ik zou ook graag een Pimax willen, indien goede garantie (dus "lokaal" bestellen) en ook "betrouwbaar product" (dat is nog te zien na een echte launch/distributie). Maar bestellen en lang wachten met alles nog niet duidelijk gebeurd dus niet.
Misschien als de Samsung Odessy+ nog in Europe komt voor 400-500 met 2-3 maand max is dat een acceptabele optie.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
The Chosen One schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:35:
Ik zou ook graag een Pimax willen, indien goede garantie (dus "lokaal" bestellen) en ook "betrouwbaar product" (dat is nog te zien na een echte launch/distributie). Maar bestellen en lang wachten met alles nog niet duidelijk gebeurd dus niet.
Misschien als de Samsung Odessy+ nog in Europe komt voor 400-500 met 2-3 maand max is dat een acceptabele optie.
Lokaal bestellen gaat eraan komen!
Alternate Duitsland en Belgie verkopen al Pimax producten.

De 8K en 5KPlus zijn zelfs al te reserveren (op de Duitse site) voor 999 euro en 799 euro:
https://www.alternate.de/Virtual-Reality/PIMAX

Nederlandse Alternate nog niet, maar die zal dan ook ongetwijfeld komen. :)

De Samsung Odyssey+ is al te koop via deze 'Nederlandse' webwinkel, momenteel 521 euro, ze verzenden het wel vanuit China (ooit via deze webshop een Google Home besteld en is gewoon goed aangekomen)

[ Voor 27% gewijzigd door 16K op 02-12-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 14:38
16K schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:32:
[...]

De Samsung Odyssey+ is al te koop via deze 'Nederlandse' webwinkel, momenteel 521 euro, ze verzenden het wel vanuit China (ooit via deze webshop een Google Home besteld en is gewoon goed aangekomen)
Hoe zit het met eventuele douanekosten die bij import van zo'n product vaak erbij komen?

Heb een goed jaar geleden een Oculus Rift gehad, maar kon er vanwege de lage resolutie en het sde in sim racing niet echt van genieten. Is dit inmiddels op de nieuwere hmd's opgelost of moet ik dan toch echt meer naar een Primax kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
jeffreygek1 schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:19:
[...]

Hoe zit het met eventuele douanekosten die bij import van zo'n product vaak erbij komen?

Heb een goed jaar geleden een Oculus Rift gehad, maar kon er vanwege de lage resolutie en het sde in sim racing niet echt van genieten. Is dit inmiddels op de nieuwere hmd's opgelost of moet ik dan toch echt meer naar een Primax kijken?
Volgens deze post (van paar jaar geleden) zijn er geen extra kosten, maar ik weet het niet, mijn google home was maar 45 euro ofzo:. gajus26 in "Webshop Eglobalcentral - ontwijkt BTW of invoerrechten?"

Resolutie zijn bij de Vive Pro en Odyssey+ al wat hoger dan de Rift en originele Vive, maar ik heb ze nooit opgehad dus kan daar niet over oordelen. SDE schijnt bij Odyssey+ en Pimax 8K zeer laag te liggen t.o.v. vorige generatie headsets.
Hier interessant topic: Made the jump from Vive to Samsung Odyssey+, and absolutely loving it. Happy to answer any questions about it.

[ Voor 13% gewijzigd door 16K op 02-12-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Van Odyssey+ heb ik verschillende zaken gelezen. De één vind het SDE filter geweldig, en vind het prachtige beelden opleveren, de ander zegt dat hij liever SDE heeft dan dat filter, wat volgens diegene een wazig beeld oplevert. Dus ik weet niet of dat gewoon verschillende voorkeuren is, of dat filters niet erg consistent worden geproduceerd.

Trouwens, van die 100 backers die hem binnen hebben, zijn die wel te spreke over de productie kwaliteit? Als in, dat zijn dan neem ik aan de eerste aan echte backers uitgeleverd ipv de bekenden in de community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 16K
Sissors schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:21:

Trouwens, van die 100 backers die hem binnen hebben, zijn die wel te spreke over de productie kwaliteit? Als in, dat zijn dan neem ik aan de eerste aan echte backers uitgeleverd ipv de bekenden in de community.
Hier allerlei reviews van backers die hem hebben ontvangen:
https://forum.pimaxvr.com/c/reviews

En hier wat video's van Gouda:

Dag 1:

Dag 2, vandaag:

Met dank aan SweViver.

[ Voor 7% gewijzigd door 16K op 02-12-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Leuk om te zien. Ben wel echt benieuwd naar de reprojection / ASW / Motion Smoothing support die de Pimax gaat krijgen. Dat gaat een win or break worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
16K schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:59:
[...]

Hier allerlei reviews van backers die hem hebben ontvangen:
https://forum.pimaxvr.com/c/reviews
Dan hoop ik dat ze beter met hun productie zijn dan met hun certificaten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimoLimo
Ik was gisteren ook (even) aanwezig op de Gouda-meeting om de beide modellen eens te kunnen vergelijken, ik sta hier en daar op de achtergrond in SweVivers filmpjes. Ik ben slechts occasioneel VR-gebruiker met mijn HTC Vive, vooral tijdens de donkere wintermaanden.
(Ter info de first impressions van mijn Vive 2 jaar geleden: het SDE was het eerste dat me daar opviel, dus daar ben ik wat gevoeliger aan. Het tweede was eigenlijk dat ik pikzwart verwachtte van OLED schermen, maar zwart blijft grijs, toch in mijn Vive)

Eerst en vooral, big thanks aan het VR Space team om dit te organiseren! Leuk initiatief!
Voorts is Martin/SweViver een heel sympathieke man, heel fijn om mee te praten.

De vergelijkingstest zelf:
ik vond persoonlijk de verschillen niet zo dag en nacht zoals op de verschillende fora of door reviewers worden aangegeven. Ik vond het allemaal veel subtieler. Ik zou blij zijn met zowel de 5K+ als de 8K, maar zal dan toch kiezen voor de 5K+.
Hoofdreden: de 8K heeft een iets softer/waziger beeld (toch voornamelijk door de upscaler, vermoed ik), het diagonale SDE was door de pentile-structuur ietsje aanweziger dan de 5K+ (bij deze had ik dan meer zichtbare pixels en horizontale lijnen/SDE, maar dat viel minder op). Op beide was SDE dus nog aanwezig, maar leidde voor mij de aandacht niet meer af (welke ik wel met de Vive heb).

Als het enkel om spelbeleving gaat is dat scherpere beeld voor objecten in de verte of leesbaarheid van de tekst op de 5K+ wel aangenamer. Door de game (Project Cars 2) niet echt de kleur- en/of zwartweergave goed kunnen bestuderen, maar ik had op beide modellen geen last van washed out colours ofzo. Dit zal me ook enkel opvallen wanneer je on the spot vergelijkt met een OLED VR headset, naar mijn mening.

Maar mijn aandacht ging toch wel onmiddelijk naar de bredere FOV, welke zeer prettig is. Het was alsof ik mijn motorhelm aanhad ipv een duikbril: veel breder gezichtsveld. Blijft de main selling point van de Pimax modellen. Geen last van onwennigheid, kon er zo uren mee aan de slag (FOV was de 'normal' stand). De headset voelt ook niet echt zwaar aan op het hoofd, vergeleken met mijn Vive (maar lijkt wel wat fragieler).

Het was een kort testje, ik kon eventueel Skyrim ook eens getest hebben om wat naar de details in donkere omgevingen te kijken, maar zal dus voor de 5K+ gaan. Mocht er enkel de 8K zijn, die we oorspronkelijk gebacked hebben, was ik ook wel tevreden geweest!

Nu alleen wachten op dat mailtje dat ik mag kiezen, maar zit in de 4200 backer-range dus het zal nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
@TimoLimo bedankt voor deze impressie, en tof dat je geweest bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
TimoLimo schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:53:
Ik was gisteren ook (even) aanwezig op de Gouda-meeting om de beide modellen eens te kunnen vergelijken, ik sta hier en daar op de achtergrond in SweVivers filmpjes. Ik ben slechts occasioneel VR-gebruiker met mijn HTC Vive, vooral tijdens de donkere wintermaanden.
(Ter info de first impressions van mijn Vive 2 jaar geleden: het SDE was het eerste dat me daar opviel, dus daar ben ik wat gevoeliger aan. Het tweede was eigenlijk dat ik pikzwart verwachtte van OLED schermen, maar zwart blijft grijs, toch in mijn Vive)
Hoewel ik er geen last van heb, heeft geloof ik de Rift dat ook. Reden hiervoor is dat response tijden schijnbaar groter zijn van schermen naar volledig zwart. Is wel aan te passen ergens in een config file (bij de Rift iig), maar het heet dus een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
@TimoLimo Kun je iets zeggen over:

- Diepte; Objecten verder weg en de scherpte hiervan
- Kleuren; hoe vond je die in vergelijk met de Vive?
- Reprojection;
- FOV: stond die op 150?
- Hardware die daar gebruikt werd en wat was de SS?
- Tracking; Heb je haperingen in de tracking kunnen zien?
- Lighthouses; Gebruikte ze V1 of V2?

Alvast bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door ZFLaSH op 04-12-2018 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimoLimo
Wel, ik ben er niet zo lang geweest, heb gebruik gemaakt van de koopzondag in het centrum van Gouda ;)

Dus ik heb niet al te veel gevraagd over de setup maar ik zal proberen zoveel mogelijk te beantwoorden (er was nog volk, zou me verbazen moesten het geen tweakers zijn, eerlijk gezegd, misschien kunnen zij wat aanvullen)

Onderstaande zijn dus mijn impressies en kunnen (en zullen!) verschillen met de beleving van anderen:
- Diepte: Ik vond bij de 5K+ dat objecten in de verte beter zichtbaar/scherper waren, maar het is weliswaar miniem (voor mij althans). Maar de demo van Project Cars 2 was hier niet ideaal voor. Bv. ik wou even zien vanaf welke afstand ik een verkeersbord goed kon lezen maar de texture/resolutie van dat bord was zo slecht dat het zelfs op het pc-scherm slecht te lezen was. Pech dus. Dus dan maar naar de huisjes, bomen en rotsen kijken in de verte, vangrails, enz. En daar leek het me scherper op de 5K+.

- Kleuren; Ik denk dat de kleuren nog altijd wat beter zijn op de Vive/OLED schermpjes, maar ik heb me er dus totaal niet aan gestoord. Om te gamen lijkt het me geen probleem, je bent dan bezig met de actie zelf. Maar als je films/tv series wil zien, misschien dat het dan meer stoort? Kan er niet echt een oordeel over vellen, we zouden het zelf moeten testen.

- Reprojection; Was aanwezig op het 8K systeem. Maar het had een beetje kuren, (lag het aan windows, de graka of de 8K, was niet duidelijk)

- FOV: Stond inderdaad op normal, zijnde 150°. Voor Wide mode zou het wat duren om te wennen, en de tijd was te beperkt.

- Hardware die daar gebruikt werd en wat was de SS? Waren twee identieke systemen, maar heb niet naar de system specs gevraagd. Ik dacht dat het GTX1080Ti graka's waren, CPU geen idee. SS was op beide hetzelfde, maar geen idee wat de settings waren in Steam en de PiTool. Niet achter gevraagd, sorry. Ik blijf wel bij mijn mening: Door de upscaler en de schermstructuur van de 8K heeft deze een hogere SS setting nodig om op vlak van scherpte met de 5K+ gelijk te blijven. Bij gelijke SS was het beeld van de 8K dus ietsje softer.

- Tracking; Enkel bij de 8K waren er bij mij problemen met tracking. Niet zozeer de tracking van de bewegingen, die waren goed, maar het systeem had moeite met de positie te houden. Maar leek eerder op een storend element (bv. een weerspiegelend oppervlak) waardoor de basestations wat moeite hadden. Ik heb hetzelfde met mijn Vive af en toe (waar je POV dus begint te zweven/verspringen).

- Lighthouses; Leken me V1's zoals de mijne, maar verder geen aandacht aan geschonken of bestudeerd.

In retrospect had ik op het einde van de dag nog eens moeten testen (was nog dag gaan zeggen voor ik terug naar België reed, en er was niet veel volk meer), en liefst Skyrim voor andere kleuren en een donkere speelwereld. 7mins per device is heel kort en time flies! Ik twijfel zelf eigenlijk nog altijd, maar dus wel voorkeur voor de 5K+ (en dan waarschijnlijk afwachten tot een volgende generatie, bv. de nieuwe Valve VR-bril, al zijn dat maar geruchten).

Ik zou zeker ook de bevindingen van anderen lezen op het Pimax-forum waar bv. iemand de 8K prefereert en op basis van de betere kleurenervaring en contrast op de 8K (welke waarschijnlijk zo is, maar mij viel het niet zo op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Helemaal super. Dankjewel voor je antwoorden. Het bevestigd eigenlijk een beetje mijn vermoeden, dat de Pimax na de eerste "WOW" fase een stijle helling naar beneden is met allerlei issues. Die PiTool heeft echt nog wat stappen te zetten en ook de bouwkwaliteit.

Nogmaals bedankt voor je antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
Graag gedaan. Het is en blijft allemaal wel subjectief natuurlijk..

En krijg net mijn mailtje binnen van Pimax om te beslissen.. What to do, what to do :)
Ik ga waarschijnlijk de 5K+ kiezen, dan komt er nog een 100$ bon bij, die ik dan bij de wireless module bijleg ($200 korting in totaal).. Toch nog eventjes over beraden..

En ben akkoord, die PiTool is weer een extra last op het systeem en iets waar het fout kan gaan. Spijtig dat er niet enkel binnen SteamVR gewerkt kan worden (of dat komt misschien nog?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Het grootste gemis op dit moment, gaat het niet aanwezig zijn van ASW / Motion Smoothing. Dat is voor een VR bril met die specs een echte must. Als je SweViver bezig ziet met een 2080ti, dan zie je dat de Pimax dat systeem op zijn knieën krijgt. Ik ken op dit moment ook niemand die zo'n GPU heeft.

Ik zou trouwens ook voor de 5K+ gaan, baserend op alle opmerkingen van reviewers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Ik heb net eindelijk mijn trackingscode ontvangen, de headset is nu onderweg naar Nederland, verwachte bezorgdatum: morgen. :) Ik ga hem wel heel misschien verkopen, is nog niet 100% zeker.

[ Voor 20% gewijzigd door 16K op 06-12-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Top! Ben heel benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 16K
Ik heb de 8K headset inmiddels binnen. Ben er erg blij mee.
De resolutie is ongelofelijk veel beter dan de originele Vive, ik zie alleen nog maar in sommige scenes zeer kleine pixels maar meestal kan je geen pixels meer zien. Ik zie 99% van de tijd geen screendoor efffect meer, veel minder godrays dan de originele Vive.
Het beeld is wel een stuk donkerder dan de originele Vive, zijn natuurlijk geen OLED schermen, valt me nog steeds elke keer op, donkere scenes bij de Vive en Rift zijn dus NOG donkerder bij de Pimax 8K.

Er is wel wat vervorming aan de uiterste randen van het gezichtsveld. Merk je voornamelijk bij het rondkijken.
De Pimax heeft 3 views, Large, Normal en Small...

Bij Small view valt het minder op, bij 'normal view' valt het het meest op, vandaag voor het eerst 'large view' geprobeerd (nog niet eerder want 'normal view' is al gigantisch) en het valt me op dat het daar gek genoeg minder opvalt dan bij 'normal view', het is zo groot dat de vervorming vooral plaatsvind buiten je gezichtsveld, en dus stuk minder opvalt. Ook is 'Small view' breder dan de Vive en Rift.

Kwaliteit is zover ik kan zien goed, steviger plastic dan ik had verwacht.
Software Pitool is wel wat vervelend af en toe. De controllers worden niet elke keer herkend. Wel wat gedoe af en toe. Verder kan je eenmaal verbonden gewoon spellen starten vanuit SteamVR, PC Scherm, eigenlijk hetzelfde als bij de Vive.
Bij de meeste spellen haal ik de volle 80 FPS, Bullets and More, Job Simutator, Google Earth, SteamVR, Serious Sam VR Second encounter, Pavlov, Project Cars. En ik merk geen verschil in 80 hertz scherm t.o.v. 90 hertz scherm van mijn Vive.

Bij het spel Hellblade: Sensua's Sacrifice VR zit ik bij de grafische gamesettingsNormal tussen de 60 en 80 FPS (zware scenes 60/70 en de rest van het spel gewoon 80), bij 'Low' continu 80 FPS. Bij momenten van 60 fps loopt het gewoon soepel, ik merk geen stotter of lag bij 60 fps. Ik heb trouwens een RTX 2080Ti.

Erg blij mee, lang op moeten wachten maar meer dan waard. Blij dat Pimax kickstarter project is uitgekomen.
Zou ik hem aanraden? Ja, maar ik raad ook de 5K+ , HTC Vive, Vive Pro, Odyssey/Odyssey+/Rift/WMR headsets aan want Virtual Reality is hoe dan ook waanzinnig indrukwekkend. Staan IN een virtuele wereld is gewoon iets unieks, alleen voor een Google Earth VR is het dat al waard.

[ Voor 5% gewijzigd door 16K op 10-12-2018 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Leuke roundup! Ik kan niet wachten om hem een keer te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Video's van de Nederlandse Nathie:

[ Voor 49% gewijzigd door 16K op 10-12-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Hmm,. dooie pixels. Dat is erg vervelend, zeker in de sweet spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Hoe zit het nu eigenlijk met de techniek achter de headset tracking? Die heeft toch geen sensors zoals de Vive?

Stel dat je gaat rondlopen in je kamer en je gebruikt ook de Vive controllers, werkt dat dan net zo goed als de Vive?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
Undertaker2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:17:
Hoe zit het nu eigenlijk met de techniek achter de headset tracking? Die heeft toch geen sensors zoals de Vive?

Stel dat je gaat rondlopen in je kamer en je gebruikt ook de Vive controllers, werkt dat dan net zo goed als de Vive?
De Pimax 5K en 8K werken precies als de Vive, ze gebruiken ook de basestations/lighthouses van de Vive. Pimax zelf gaat de lighthouses binnenkort ook zelf verkopen, maar voor nu moet je dus de lighthouses van de Vive gebruiken. de Pimax werkt ook met de Vive controllers, en werken met de Lighthouses 1.0 en de nieuwe 2.0 versie.

De ouwe Pimax 4K , (uit 2016), die werken niet met de Vive lighthouses/controllers, maar met Nolo Controllers.

[ Voor 5% gewijzigd door 16K op 11-12-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
16K schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:45:
[...]

De Pimax 5K en 8K werken precies als de Vive, ze gebruiken ook de basestations/lighthouses van de Vive. Pimax zelf gaat de lighthouses binnenkort ook zelf verkopen, maar voor nu moet je dus de lighthouses van de Vive gebruiken. de Pimax werkt ook met de Vive controllers, en werken met de Lighthouses 1.0 en de nieuwe 2.0 versie.

De ouwe Pimax 4K , (uit 2016), die werken niet met de Vive lighthouses/controllers, maar met Nolo Controllers.
Ah oke, maar als zowel de Pimax als de HTC hetzelfde werken, waarom zie ik op de Pimax headset dan geen sensoren?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 16K
Undertaker2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 00:10:
[...]

Ah oke, maar als zowel de Pimax als de HTC hetzelfde werken, waarom zie ik op de Pimax headset dan geen sensoren?
doorzichtig plastic, doorzichtig voor de lasers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Kan je hem al in NL bestellen? En kan je iets met alleen de headset, bijvoorbeeld racen ofzo?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Je hebt een basisstation nodig. En ik weet niet zeker of voor alleen de headset één voldoende is of dat hij er altijd twee nodig heeft. Maar met puur de headset kan hij je niet tracken en kan je er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Wat is zo'n 5K+ 2e hands waard? Iemand hier in de buurt verkoopt hem na enkele uren gebruik.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@JDx Het klinkt wellicht flauw, maar het is uiteindelijk waard wat jij ervoor wil geven. Ze kosten nieuw, incl verzending, zo'n €729. Maar als de verkoper een backer is vanuit het Kickstart project, dan waren ze ong de helft? Dat zou @16K wel kunnen vertellen.

specs | 3360wP met SE3000

Pagina: 1 2 Laatste