Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
ChojinZ schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Op het moment van release zal het het beste VR platform zijn van dat moment en daar zit een prijskaartje aan. Niet iedereen zal dat willen betalen, net zoals niet iedereen voor een 1080TI OC edition gaat omdat deze, in verhouding met andere GPU's, veels te duur is. Maar wil je het beste wat er is, dan zal je flink moeten dokken.
Maar dat is in het begin ook al aangegeven door Valve. De eerste jaren zal VR een luxe goed zijn wat niet iedereen kan (of wil) betalen.

Maar de markt is er. En vergeet niet dat de bril ook los te krijgen zal zijn voor 1st gen users. Gerucht is dat de losse bril rond de 400 euro zal gaan kosten. Voor die prijs bestel ik em meteen!
Lijkt erop dat je mijn comments verkeerd gelezen hebt. Ik heb het continue over de losse HMD gehad en niet over het package. Geruchten van 400 heb ik ook niet gehoord maar eerder dus 700 euro zoals hier al in het topic gemeld staat. Ook op RoadToVR heb ik bedragen gezien in dezelfde categorie (700 á 800 dollar).

Ik hoop dat je gelijk hebt met je 400. Dan is het voor mij ook een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
ZFLaSH schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:25:
[...]

Lijkt erop dat je mijn comments verkeerd gelezen hebt. Ik heb het continue over de losse HMD gehad en niet over het package. Geruchten van 400 heb ik ook niet gehoord maar eerder dus 700 euro zoals hier al in het topic gemeld staat. Ook op RoadToVR heb ik bedragen gezien in dezelfde categorie (700 á 800 dollar).

Ik hoop dat je gelijk hebt met je 400. Dan is het voor mij ook een no-brainer.
Excuses... dat was idd niet duidelijk...

Omdat jij het bedrag van 700 euro noemde ging ik vanuit dat het om de gehele set ging:
https://medium.com/silico...-price-rumor-9e311ee6c5a5

Nogmaals, is een gerucht. Maar snap je mijn verwarring? Hier krijg je (als het gerucht waar is) voor 700 euro de gehele set. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
ChojinZ schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:28:
[...]

Excuses... dat was idd niet duidelijk...

Omdat jij het bedrag van 700 euro noemde ging ik vanuit dat het om de gehele set ging:
https://medium.com/silico...-price-rumor-9e311ee6c5a5

Nogmaals, is een gerucht. Maar snap je mijn verwarring? Hier krijg je (als het gerucht waar is) voor 700 euro de gehele set. :)
Dit vind ik veel schappelijkere prijzen om eerlijk te zijn. Kende die site nog niet, maar we gaan het hopelijk snel zien. Q1 is nog maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Probeer dit eens uit:

Welcome to Light Fields
Welcome to Light Fields. Experience real-world reflections, depth, and translucence like never before in VR. Explore the Gamble House, Mosaic Tile House, and the Space Shuttle Discovery. These navigable stills showcase the emerging technology Google is using to power its next generation of VR content.
Steam.

Bijbehorende blog-post is ook erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Wat zijn nou eigenlijk leuke spellen waar je echt rond kan lopen en kan schieten? Dus niet stilstaan zoals Serious Sam en ook niet teleporteren maar echt lopen en schieten?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
YoshiBignose schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:32:
Wat zijn nou eigenlijk leuke spellen waar je echt rond kan lopen en kan schieten? Dus niet stilstaan zoals Serious Sam en ook niet teleporteren maar echt lopen en schieten?
Arizona Sunshine (y)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:04
YoshiBignose schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:32:
Onward :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ah dat heb ik ff gespeeld ja, vond het wel iets te lastig. Als ik iemand zag moest ik zo lang nadenken om alle handelingen uit te voeren dat ik dood was voordat ik wat kon doen :')
Oke ga ik proberen :P

[ Voor 21% gewijzigd door YoshiBignose op 17-03-2018 22:04 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Zijn er nog mensen die tips hebben voor spellen met een seated experience? Ik kan 's avonds niet altijd staande VR-spellen doen omdat je stiekem toch hard aan het stampen bent zonder dat je het door hebt, dus ik zie nog wat zittende spellen. Ik heb mij (helaas heel kort) vermaakt met I expect you to die bijvoorbeeld. Erg vermakelijk! Maar niet de volle prijs waard.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 01:49
@Luuk1983

Deze heb ik, Zijn erg leuk

X-Planes (Vliegtuig Simulator, serieus)
VTOL (Straaljager Simulator,Fantasie)
IronWolf (Submarine Simulator, Fantasie) Deze doe ik zittend, je staat veel op de zelfde plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 16K
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 22:49

16K

De prijs van de HTC Pro is bekend gemaand, 799 dollar. (€879) Dat is dus alleen de headset.
Pre-order vanaf vandaag.
Beetje belachelijke prijs, ik had 399 euro / 450 euro gehoopt.

https://blog.vive.com/us/...y-price-vive-reduced-499/

Europese pagina:
https://www.vive.com/eu/product/vive-pro/

De gewone Vive (Kit) word 100 dollar goedkoper. (599?)

Nu ook op Tweakers.

[ Voor 31% gewijzigd door 16K op 19-03-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:41:
Zijn er nog mensen die tips hebben voor spellen met een seated experience? Ik kan 's avonds niet altijd staande VR-spellen doen omdat je stiekem toch hard aan het stampen bent zonder dat je het door hebt, dus ik zie nog wat zittende spellen. Ik heb mij (helaas heel kort) vermaakt met I expect you to die bijvoorbeeld. Erg vermakelijk! Maar niet de volle prijs waard.
Moet je wel via Revive doen, maar Lone Echo heb ik primair zittend gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
16K schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:37:
De prijs van de HTC Pro is bekend gemaand, 799 dollar. (€879) Dat is dus alleen de headset.
Pre-order vanaf vandaag.
Beetje belachelijke prijs, ik had 399 euro / 450 euro gehoopt.

https://blog.vive.com/us/...y-price-vive-reduced-499/

Europese pagina:
https://www.vive.com/eu/product/vive-pro/

De gewone Vive (Kit) word 100 dollar goedkoper. (599?)

Nu ook op Tweakers.
Ik dacht eerst dat de prijs echt niet alleen van de bril kon zijn, maar dat het een spraakverwarring is of we nou een hele kit of alleen de bril bedoelen. Maar holy shit, ze vragen dus echt 799 dollar voor alleen de bril (https://www.vive.com/us/product/vive-pro/)! Ze zijn echt helemaal gek geworden daar. Ondanks dat het bagger gaat met HTC hebben ze volgens mij last van grootheidswaanzin, want ze doen precies hetzelfde met hun telefoons: ze VEEL TE FRIGGIN DUUR MAKEN!

Mocht je het niet door hebben: no way dat ik die bril ga halen, ze zakken er maar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Zoals ik al dacht. Boven de 700 euro. Dat gaat hem dus niet worden en betekent denk ik dat dit ding niet gaat vliegen.

Dom HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
Wat gaat de kit dan kosten als die aan het heinde van het jaar uit komt 1600, 1800 euro.

Niet te geloven. Ik laat hem even liggen. Ik wacht wel op de prijs daling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Luuk1983 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:41:
Elite dangerous.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:52:
[...]

Mocht je het niet door hebben: no way dat ik die bril ga halen, ze zakken er maar in.
Mwah, hangt ervanf of ik de oude bril makkelijk kan verkopen of niet. Stel dat ik voor de oude bril 300 euro kan krijgen, dan gaat de Pro al richting de 500 euro en dat vind ik het overwegen waard.

Alleen.... wie wil er in godsnaam enkel een headset kopen? Die markt zal wel ontzettend klein zijn...

Dat de bril zo duur is, is gedeeltelijk ook aan Oculus te wijten. Als zij nou eens zorgde voor wat concurrentie, dan moet HTC wel die prijzen verlagen. :+

Maar op dit moment lijkt de onwikkeling van high end HMD's bij OR volledig dood te zijn...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• serienummer
Volg een beetje het ViVe draadje op Reddit.
Hier kom ik de volgende post tegen : About that Vive Pro Bundle.... Link

Hier lijkt het erop dat HTC zelf heeft toegegeven dat er meer info bekend word gemaakt op 5 april
over de ViVe Pro Bundle. Dit vind ik wel raar zo kort na de lancering van de ViVe Pro.

Ik durf niks meer te zeggen over de prijs. Die zal ook wel hoog zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door serienummer op 21-03-2018 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
serienummer schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:41:
Volg een beetje het ViVe draadje op Reddit.
Hier kom ik de volgende post tegen : About that Vive Pro Bundle.... Link

Hier lijkt het erop dat HTC zelf heeft toegegeven dat er meer info bekend word gemaakt op 5 april
over de ViVe Pro Bundle. Dit vind ik wel raar zo kort na de lancering van de ViVe Pro.

Ik durf niks meer te zeggen over de prijs. Die zal ook wel hoog zijn.
Er staat in het bericht van HTC customer support zelfs dat de prijs nog niet bevestigd zou zijn...
Of dat enkel de bundle durf ik dan weer niet te zeggen...

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Met een beetje omgereken vanuit deze Reddit-post en wetende dat de losse editie €879 gaat kosten, kom ik op een prijs voor de Vive Pro kit uit rond de €1200 (plusminus twee tientjes). Dat is dus gewoon het dubbele van de reguliere Vive, die nu €599 kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
HTC staat aan het randje van de afgrond qua financiën en het is aan de VR enthousiastelingen moeilijk uit te leggen dat een bril met zo goed als dezelfde specs als de Odyssey, 2x zo duur is zonder controllers. Denk dat HTC een klein beetje geschrokken is van de backlash en ook op RoadToVR waren de comments niet mals, maar of ze genoeg geschrokken zijn om iets aan de prijs te doen, betwijfel ik.

Ik wacht gewoon rustig af. De Vive 1 voldoet prima voor me en vermaak me er nog steeds super mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het is dit weekend dan toch bij mij gebeurd: een controller door mijn 50" plasma-tv.. Ik had visite, iemand die voor het eerst de Vive gebruikte en tijdens een potje Gorn werd hij te enthousiast.

Vervanging is onderweg, alleen wordt dat een nog kwetsbaarder scherm. 65" Oled dat op de dunste plekken een paar millimeter dik is. Daarmee vergeleken was mijn oude dikke plasma een tank.

Hoe beschermen jullie je tv? Alleen een doek eroverheen hangen vangt een beuk zoals dit weekend aan mijn tv werd uitgedeeld niet op :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Gizz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:09:
Het is dit weekend dan toch bij mij gebeurd: een controller door mijn 50" plasma-tv.. Ik had visite, iemand die voor het eerst de Vive gebruikte en tijdens een potje Gorn werd hij te enthousiast.

Vervanging is onderweg, alleen wordt dat een nog kwetsbaarder scherm. 65" Oled dat op de dunste plekken een paar millimeter dik is. Daarmee vergeleken was mijn oude dikke plasma een tank.

Hoe beschermen jullie je tv? Alleen een doek eroverheen hangen vangt een beuk zoals dit weekend aan mijn tv werd uitgedeeld niet op :P
Altijd de bandjes om doen en de rand van de ruimte op meer dan een arm lengte afstand instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Gizz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:09:

Dit helpt een hoop:
https://www.amazon.com/Hy...e-2-Pack-pc/dp/B01LEZO1ZO

Kheb zelf de Aliexpress variant. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
Tweakers frontpage;

nieuws: HTC komt met Vive Pro-bundel inclusief controllers voor 1099 dollar

Toch een flinke kluif zo :(
Had zelf een beetje gehoopt op dezelfde prijs of íets minder als bij de introductie van de originele Vive :|
Wat ook het nog minder aantrekkelijk maakt is dat deze prijzen vaak excl. BTW zijn omdat dit in de US per staat verschilt. doe de 1099 prijs * 1,21 (=$1329.79) en je hebt een aardig idee van wat het hier moet gaan kosten (ik gok €1300) ;w

Overige toelichting van HTC;
https://blog.vive.com/us/...e-viveport-titles-galore/

[ Voor 36% gewijzigd door jimz93 op 03-04-2018 20:21 . Reden: toelichting HTC added ]

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
jimz93 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:17:
Tweakers frontpage;

nieuws: HTC komt met Vive Pro-bundel inclusief controllers voor 1099 dollar

Toch een flinke kluif zo :(
Had zelf een beetje gehoopt op dezelfde prijs of íets minder als bij de introductie van de originele Vive :|
Wat ook het nog minder aantrekkelijk maakt is dat deze prijzen vaak excl. BTW zijn omdat dit in de US per staat verschilt. doe de 1099 prijs * 1,21 (=$1329.79) en je hebt een aardig idee van wat het hier moet gaan kosten (ik gok €1300) ;w

Overige toelichting van HTC;
https://blog.vive.com/us/...e-viveport-titles-galore/
En die set is dus met 1.0 lighthouses en 1.0 controllers...lekker dan! Eigenlijk zeggen ze: de nieuwe HMD is awesome en de top of the line in VR, dus je moet er dik voor betalen. Alles er omheen komt wel een keer.

Overigens interessant voor ons allemaal, je kan een paar gratis titels claimen in Viveport:
Continuing the celebration for Vive Day we’re offering the following Vive Studios content, for free to every Vive owner:
• Front Defense
• Front Defense Heroes
• Super Puzzle Galaxy Lite
• Arcade Saga

Those titles can be redeemed via Viveport starting at 12:01am PDT on 4/4/18 through 11:59pm on 4/8/18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Heeft iemand hier de Vive Pro al binnen? Ik kreeg een mailtje van Coolblue vandaag dat ik em deze week niet meer hoef te verwachten terwijl vandaag het toch echt launch day is :(

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik volg dit topic al een tijdje en heb mijzelf nog niet zover gekregen om daadwerkelijk in de VR wereld te storten. Wat ik allemaal zie is uitermate interessant, maar ik heb het tot nu toe afgehouden vanwege het feit dat wat we nu hebben generatie 1 is met nog een redelijk lage resolutie en FOV.

Ik had gehoopt dat de Vive pro een behoorlijke stap zou zijn en zou vallen onder generatie 2.
Dus significante verbeteringen.

Maar wat ik juist zie is dat Valve/HTC de boot lijkt te missen door een soort van sub-generatie te introduceren terwijl andere producenten reeds met generatie 2 bezig zijn en reeds te koop of binnenkort verwacht.

Gezien de reviews over bijvoorbeeld Pimax 8K lijkt dit een product die qua resolutie en FOV een echte stap voorwaarts is. En dat voor een prijs die wellicht nog lager ligt dan de Vive pro.

Waarom zou je überhaupt voor de Vive pro gaan als concurrenten producten hebben die gewoon een generatie voor lopen?

De Vive pro zou op die punten minstens gelijk moeten lopen met de concurrentie. Maar dat doet het niet.

Voor die prijs laat ik 'm zeker lopen.

Waar in mijn argumentatie heb ik het mis?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:49
Schijnbaar heeft die pimax nogal wat issues.
Komt bij dat je een beste bak mag hebben om het allemaal aan te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Xymox schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:38:
Ik volg dit topic al een tijdje en heb mijzelf nog niet zover gekregen om daadwerkelijk in de VR wereld te storten. Wat ik allemaal zie is uitermate interessant, maar ik heb het tot nu toe afgehouden vanwege het feit dat wat we nu hebben generatie 1 is met nog een redelijk lage resolutie en FOV.

Ik had gehoopt dat de Vive pro een behoorlijke stap zou zijn en zou vallen onder generatie 2.
Dus significante verbeteringen.

Maar wat ik juist zie is dat Valve/HTC de boot lijkt te missen door een soort van sub-generatie te introduceren terwijl andere producenten reeds met generatie 2 bezig zijn en reeds te koop of binnenkort verwacht.

Gezien de reviews over bijvoorbeeld Pimax 8K lijkt dit een product die qua resolutie en FOV een echte stap voorwaarts is. En dat voor een prijs die wellicht nog lager ligt dan de Vive pro.

Waarom zou je überhaupt voor de Vive pro gaan als concurrenten producten hebben die gewoon een generatie voor lopen?

De Vive pro zou op die punten minstens gelijk moeten lopen met de concurrentie. Maar dat doet het niet.

Voor die prijs laat ik 'm zeker lopen.

Waar in mijn argumentatie heb ik het mis?
Misschien dat ik achter loop, maar welke merken lopen dan precies 1 generatie voor op de Vive Pro?
Je noemt de Pixma 8K, die op papier idd beter is dan de Vive Pro. Maar heb je de reviews gelezen? De Pixma kent flinkt wat bugs/kinderziektes en een flink aantal review is helemaal niet zo positief.
In zijn huidige staat zou ik mijn vingers niet branden aan de Pixma.

Dan heb je nog de Windows Mixed Reality headsets. Maar die verschillen ontzettend veel van elkaar. Zo schijnt die van Acer ontzettend slecht uit de test te komen en doet voornamelijk de Samsung Odessey het goed. Dus van die lijn kan je ook niet zomaar zeggen dat ze voorbij de Vive Pro zijn.

Vergeet daarnaast niet de software kant. Die is net zo belangrijk. En dat heeft de Vive icm SteamVR heel goed voor elkaar. Pixma word bv niet in elke game goed gesupport. Daar hoef jij je bij de Vive geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik volg de VR scene al een tijdje en de meeste laatste reviews van de Pimax met de laatste incarnaties van het prototype zijn toch redelijk positief.

Maar wat mij opvalt is dat het lijkt alsof andere bedrijven die ook bezig zijn met VR headsets duidelijk bezig zijn significante stappen te maken op juist de punten die men zwak acht bij Vive en Rift, daar waar ik dat niet zie bij de Vive met de pro. Het is een verbetering.

Maar ik denk dat iedereen hier behoorlijk teleurgesteld is in wat de pro geeft tegen de prijs die men ervoor moet neerleggen. De Vive pro had een Vive 2 moeten zijn met de eigenschappen die Pimax in het prototype tracht te bereiken. Het kan dus wel, 4k per oog met een veel grotere FOV.

Je zou denken dat men bij Valve/HTC er alles aan tracht te doen een high-end headset op de markt te zetten die duidelijk veel meer biedt qua resolutie en FOV dan wat de Pro biedt. En zeker voor die prijs.

Uiteraard dient de Pimax het daadwerkelijk waar te maken zodra de retail versie klaar is.
Maar wat ik zo zie aan reviews is de resolutie en FOV zodanig veel beter dat je onmogelijk de Pro kan zien als een volgende Vive generatie die het geld echt waard is.

Wellicht is het zelfs zo dat je beter even kan wachten tot de Pimax er is, mocht deze goed zijn, dan de Vive 1 kopen en een losse Pimax headset. Dan ben je wellicht even veel kwijt als een complete Vive Pro met bijbehorende apparatuur.

[ Voor 9% gewijzigd door Xymox op 06-04-2018 17:47 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelf heb ik niet zoveel problemen met de FoV. Meer is natuurlijk altijd beter, maar de resolutie is voor mij een groter issue. Echter hoe los je dat op? Met een geupscalede input zal het vast wel mooier worden hoor, maar eigenlijk wil je native draaien. En hoeveel mensen denk je dat een PC hebben 2x4k schermen op 90fps kunnen aansturen? Ik gok dat dat er heel erg weinig zijn.

Persoonlijk zie ik foveated rendering als realistische optie om echt betere headsets te gaan maken zonder dat je 1080tTIs in SLI moet hebben om het aan te sturen. Gewoon veel hogere resolutie in de headset gooien en verder niks zie ik niet als een enorm zinvolle stap voor de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:26
Verder is het zo dat de hele telefoon markt niet overgestapt is op 4k waardoor vraag en ontwikkeling op een andere tempo gaat. Alleen sony heeft wat 4k telefoons uitgebracht. Ik denk dat hierdoor de ontwikkeling in schermen en aansturing daardoor ook langzamer gaat. Het feit dat samsung nog geen speciale gear versie voor de s9 heeft uitgebracht is eigenlijk ook wel zorgelijk... Ik denk dat we nog wel wat jaartjes moeten wachten op 8k...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
Uitgebreide vergelijking van de Vive met Vive Pro door Tested:

YouTube: HTC Vive Pro VR Headset Review!

Conclusie is dat ze de Pro ook zijn geld niet waard vinden. Enkel voor degenen die de beste VR experience willen en het geld er voor over hebben.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 14:56
Avioto schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:56:
Heeft iemand hier de Vive Pro al binnen? Ik kreeg een mailtje van Coolblue vandaag dat ik em deze week niet meer hoef te verwachten terwijl vandaag het toch echt launch day is :(
Ik heb hem vrijdag 6 april bij Coolblue besteld en zaterdag had ik hem binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
RockGoosex schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:44:
[...]

Ik heb hem vrijdag 6 april bij Coolblue besteld en zaterdag had ik hem binnen.
Yep, hier kwam ie zaterdag ook opeens binnen :) Hoe bevalt het je?

Ik heb een paar uur Skyrim mee gespeeld en ik ben er erg tevreden mee. Resolutie is duidelijk beter en het zit een stuk comfortabeler. De hoofdreden dat ik de Pro heb gekocht is omdat mijn bril niet in de oude Vive paste en dat gaat nu perfect.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de koptelefoon fijn vind. Aan de ene kant klinkt het prima, maar ik ben over-ear/in-ear gewend en dit is toch wat minder meeslepend. Had toch liever gezien dat ik mijn eigen koptelefoon kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Avioto schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:02:
[...]

Ik heb een paar uur Skyrim mee gespeeld en ik ben er erg tevreden mee. Resolutie is duidelijk beter en het zit een stuk comfortabeler. De hoofdreden dat ik de Pro heb gekocht is omdat mijn bril niet in de oude Vive paste en dat gaat nu perfect.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de koptelefoon fijn vind. Aan de ene kant klinkt het prima, maar ik ben over-ear/in-ear gewend en dit is toch wat minder meeslepend. Had toch liever gezien dat ik mijn eigen koptelefoon kon gebruiken.
kan gewoon via de usb-c poort toch....naast de normale kabel, ergens onder de foam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Xymox schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:44:
Ik volg de VR scene al een tijdje en de meeste laatste reviews van de Pimax met de laatste incarnaties van het prototype zijn toch redelijk positief.
Ik lees juist het tegenover gestelde. Veel mensen klagen over slechte support en dat bepaalde kinderziektes worden niet opgelost.

Maar wat mij opvalt is dat het lijkt alsof andere bedrijven die ook bezig zijn met VR headsets duidelijk bezig zijn significante stappen te maken op juist de punten die men zwak acht bij Vive en Rift, daar waar ik dat niet zie bij de Vive met de pro. Het is een verbetering.
Zoals ik boven al vroeg: Heb je voorbeelden? Dat er onderlinge verschillen zijn ben ik met je eens. Maar dat de stappen die genomen worden significant groter zijn, dat zie ik nergens terug.

Maar ik denk dat iedereen hier behoorlijk teleurgesteld is in wat de pro geeft tegen de prijs die men ervoor moet neerleggen. De Vive pro had een Vive 2 moeten zijn met de eigenschappen die Pimax in het prototype tracht te bereiken. Het kan dus wel, 4k per oog met een veel grotere FOV.

Je zou denken dat men bij Valve/HTC er alles aan tracht te doen een high-end headset op de markt te zetten die duidelijk veel meer biedt qua resolutie en FOV dan wat de Pro biedt. En zeker voor die prijs.
Mwah, dit is wel de pricerange die ik had verwacht. Als je naar het totaal plaatje kijkt, is de Vive Pro nog steeds 1 van de beste, zoniet de beste HMD die je kan kopen. En dat heeft een prijskaartje. High-End producten zijn nu eenmaal prijzig.
Daarnaast is 4k per oog voor nu helemaal niet interessant. Wie heeft er een setup die dat kan draaien? Die markt is ontzettend klein. Door zoiets op de markt te brengen snij je jezelf enkel in de vingers.

Uiteraard dient de Pimax het daadwerkelijk waar te maken zodra de retail versie klaar is.
Maar wat ik zo zie aan reviews is de resolutie en FOV zodanig veel beter dat je onmogelijk de Pro kan zien als een volgende Vive generatie die het geld echt waard is.

Wellicht is het zelfs zo dat je beter even kan wachten tot de Pimax er is, mocht deze goed zijn, dan de Vive 1 kopen en een losse Pimax headset. Dan ben je wellicht even veel kwijt als een complete Vive Pro met bijbehorende apparatuur.
Jij staart je veels te veel blind op die FOV en resolutie. Een HMD is veel meer dan dat. Juist de randzaken die in eerste instantie niet zo belangrijk zijn, zijn op lange termijn de zaken die de bril maken of breken.
Daarnaast, maar dat is mijn mening, heb ik voor nu liever een hogere refreshrate dan een groter FOV. Die FOV is nu degelijk en daar kan ik goed mee leven. Een hogere refreshrate daarentegen zou in veel spellen de wagenziekte verschijnselen flink doen verminderen. Naast het feit dat het allemaal een stuk lekkerder en soepeler loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johbolas
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-01-2024
Waar is die Vive Pro Starter Kit nou eigenlijk al te koop? Hier staat dat het pas in Mei in Europa te koop komt. In de UK is de set blijkbaar al wel te krijgen, maar alleen levering in UK. Afzonderlijk is alles hier al beschikbaar, maar goedkoopste manier bij bijv. Coolblue is nog steeds om zowel de Vive als de Vive Pro te kopen, en dat is dan 300€ meer dan de aangekondigde Pro Starter Set (1178€), dus daartoe laat ik me niet verleiden. Hoe moeilijk is het om de Vive Pro met sensors en controllers in 1 doos te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Johbolas schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:19:
Waar is die Vive Pro Starter Kit nou eigenlijk al te koop? Hier staat dat het pas in Mei in Europa te koop komt. In de UK is de set blijkbaar al wel te krijgen, maar alleen levering in UK. Afzonderlijk is alles hier al beschikbaar, maar goedkoopste manier bij bijv. Coolblue is nog steeds om zowel de Vive als de Vive Pro te kopen, en dat is dan 300€ meer dan de aangekondigde Pro Starter Set (1178€), dus daartoe laat ik me niet verleiden. Hoe moeilijk is het om de Vive Pro met sensors en controllers in 1 doos te doen?
Standaard HTC shipping. :+ Tijdens de eerste maanden van de uitlevering van de Vive 1 was het ook een zooitje. Vaak hebben ze een paar maanden nodig om de boel op orde te krijgen. Shit, maar het is niet anders..

Ik twijfel zelf nog over de Pro. Ik weer eerst nog wat reviews afwachten. En de levering moet op orde zijn. Dan kijk ik wel verder... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983

Het is heel makkelijk om met een bril te komen die op papier beter is dan de gevestigde orde door een 8K scherm erin te plakken of een grotere FOV te hebben. Echter is er niet voor niets een reden waarom een Rift of Vive geen grotere kijkhoek heeft. De lenzen zijn heel erg duur en het blijkt heel erg moeilijk om dit goed voor elkaar te krijgen. Ook is 8K natuurlijk erg leuk, maar videokaarten zijn al amper snel genoeg om de huidige brillen aan te sturen.

Ik moet de eerste bril zien die niet alleen op papier beter is, maar in de praktijk ook qua support, lenzen, infrastructuur, beeldkwaliteit, draagcomfort, audio, microfoon én daarbij ook nog betaalbaar is. Ik hoop uiteraard wel dat dit soort brillen snel gaan komen, want dat zou de concurrent natuurlijk ten goede komen. Maar tot dat gebeurt geloof ik direct dat de Vive Pro op dit moment het beste is wat VR te bieden heef, ook al is het in verhouding wat aan de dure kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:29:
[...]

Ik moet de eerste bril zien die niet alleen op papier beter is, maar in de praktijk ook qua support, lenzen, infrastructuur, beeldkwaliteit, draagcomfort, audio, microfoon én daarbij ook nog betaalbaar is. Ik hoop uiteraard wel dat dit soort brillen snel gaan komen, want dat zou de concurrent natuurlijk ten goede komen. Maar tot dat gebeurt geloof ik direct dat de Vive Pro op dit moment het beste is wat VR te bieden heef, ook al is het in verhouding wat aan de dure kant.
De enige die in de buurt komt is de Samsung Odessey. En dat is, naast de Vive Pro, de enige HMD die ik op dit moment interessant vind. Alle andere MS mixed reality brillen zijn van een mindere kwaliteit dan de Vive en de Pixma is gewoon nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

Ik heb twee korte vraagjes over mijn nieuwe Vive.

Als eerste komt er een lichte zoem/fluittoon uit de base-stations? Nu las ik op internet dat dit normaal is, dat je het spiegeltje hoort dat 60x per seconden draait?

Mijn tweede vraag gaat over de content bundle redeem code en de bijbehorende spellen. Als ik de code volgens de handleiding wil verzilveren staat er alleen "2-Month VIVEPORT Subscription". Volgens coolblue zitten games bij maar die kan ik nergens vinden en om de 2 maanden viveport te activeren moet ik wel creditcard gegevens opgeven (welke ik niet heb). Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Dreanor schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:42:
Als eerste komt er een lichte zoem/fluittoon uit de base-stations? Nu las ik op internet dat dit normaal is, dat je het spiegeltje hoort dat 60x per seconden draait?
Ja hoor. Volgens mij hebben de 1.0 base stations zelf twee 'spiegels' (ik weet niet of het daadwerkelijk spiegels zijn, maar in ieder geval één horizontaal en één verticaal) die snel bewegen. Je voelt de stations ook resoneren als ze aan staan. Dus ja, die zoem is helemaal normaal. Die zoem hoor je overigens alleen als ze aan staan. Je kan overigens in de instellingen van SteamVR instellen dat de base stations aan- en uitgaan als SteamVR opstart en afsluit. De Vive heeft Bluetooth en kan daarmee ook de stations bedienen. Als je de stekker uit een base station haalt en je stopt 'm weer in het stopcontact, dan gaan ze altijd direct aan (te herkennen aan het geluid en de vage rode 'lampjes' van de IR-lampen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RockGoosex
Avioto schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:02:
[...]

Hij bevalt prima , vooral het comfort.
Ik vind het geluid behoorlijk goed en de resolutie is echt een flinke stap vooruit.
In het begin denk je dat het wel meevalt , maar als je dan de normale Vive weer opzet, zie je pas goed wat een verschil het is.
Ik ben ook van plan Skyrim te kopen , moet alleen nog wel even uitzoeken welke mods je het beste kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
RockGoosex schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:05:
[...]

Hij bevalt prima , vooral het comfort.
Ik vind het geluid behoorlijk goed en de resolutie is echt een flinke stap vooruit.
In het begin denk je dat het wel meevalt , maar als je dan de normale Vive weer opzet, zie je pas goed wat een verschil het is.
Ik ben ook van plan Skyrim te kopen , moet alleen nog wel even uitzoeken welke mods je het beste kan gebruiken.
Hoe is de performance? Dikke videokaart nodig? Ben zelf nog in twijfel, maar als ik mijn (overclockte non-TI) 1080 moet upgraden, maakt dat de beslissing wel wat makkelijker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Linus zijn impressies over de Vive Pro, ook niet al te positief: YouTube: Why does this exist...

En hier bij Tested hebben ze het vanaf minuut 20 nog over een paar upcoming games: YouTube: Hands-On with VR OmniDirectional Treadmill!

[ Voor 39% gewijzigd door Largamelion op 14-04-2018 01:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
ChojinZ schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:13:
[...]

Hoe is de performance? Dikke videokaart nodig? Ben zelf nog in twijfel, maar als ik mijn (overclockte non-TI) 1080 moet upgraden, maakt dat de beslissing wel wat makkelijker. :+
Tot nu toe draait alles prima op mijn 1080, zie geen verschil met de originele Vive. Skyrim draait ook perfect met supersampling op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
Avioto schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 06:41:
[...]

Tot nu toe draait alles prima op mijn 1080, zie geen verschil met de originele Vive. Skyrim draait ook perfect met supersampling op max.
Bij mij draait ook alles prima.
GTX 1080 , 6700k .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik was eens aan het denken wat ik nou het belangrijkste vind bij een toekomstige bril en ik kwam tot onderstaand lijstje. Het liefst zie ik natuurlijk alles in een nieuwe bril, maar resolutie vind ik eigenlijk niet eens het belangrijkste:

1. Draadloos - ik vind het nog te duur, maar zodra ik de gelegenheid heb op de Vive betaalbaar en betrouwbaar draadloos te maken, dan doe ik dat meteen. Ik draai echt te vaak de draad om mijn benen heen en dat verpest echt de immersion die verder goed is.

2. Kijkhoek - ik vind de kijkhoek denk ik nog wel belangrijker dan resolutie. Zeker in schietspellen mis ik het kunnen zien van vijanden vanuit je ooghoeken. Met name wave shooters die steeds moeilijker worden laten mij te vaak schrikken doordat iemand ineens dichtbij is zonder dat je het gemerkt hebt.

3. Resolutie - spreekt voor zich!

4. Headstrap en audio - Voor mij komt de betere headstrap en dergelijke pas op de vierde plek. Ik heb eigenlijk geen last van de standaard Vive headstrap. Het kan vast allemaal comfortabeler, maar voor mij niet noodzakelijk. Enige voordeel is dat dit een relatief betaalbare upgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 20-09 00:30
Steam heeft nu een VR Spring sale: http://store.steampowered.com/sale/vrspringsale/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
Iemand ervaring met de Vive in de tuin of buitenlucht?
Vandaag mag ik de TPCast in ontvangst nemen en zat te denken om mijn tuin tijdelijk te voorzien van een Garden- Scale :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:07

Kiwi

Gadgetfreak

Geen ervaring mee, maar pas in ieder geval op met de zon. Sowieso werkt tracking niet/slecht in de zon, maar als de zon in de lenzen van de Vive schijnt heb je grote kans dat je je scherm verbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
Kiwi schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:20:
Geen ervaring mee, maar pas in ieder geval op met de zon. Sowieso werkt tracking niet/slecht in de zon, maar als de zon in de lenzen van de Vive schijnt heb je grote kans dat je je scherm verbrandt.
Ja idd. Ik probeer ook altijd de lenzen goed af te dekken of doe er een doek over als ik hem af heb gedaan.
Zal dan ook meteen kijken of er verschil is tussen met en zonder zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Blubkens schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:22:
[...]

Ja idd. Ik probeer ook altijd de lenzen goed af te dekken of doe er een doek over als ik hem af heb gedaan.
Zal dan ook meteen kijken of er verschil is tussen met en zonder zon.
Zeer waarschijnlijk gaat het in de zon niet werken. De hoeveelheid infraroodlicht is zo groot dat ik nooit geloof dat het gaat werken...maar ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:07

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb overigens laatst de TP Cast uitgeprobeerd, maar helaas weer geretourneerd. Tracking had in het begin veel problemen, en het leek alsof er een deel van het beeld ontbrak aan de zijkanten. Dan wacht ik liever op een officiële oplossing vanuit HTC.

Hoewel ik er ook achter kwam dat dat ook weer een omslachtige oplossing wordt, met een PCI kaart i.p.v. een router. Zet me aan het twijfelen voor welke oplossing ik zal gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
Ruk. Had ik een heel verhaal getypt met mijn bevindingen... And it's gone :P

Even in het kort. Werkt prima in de tuin als de zon onder is.
Geen last van tracking. Klein beetje maar, maar dit kwam omdat de afstand tussen beide lighthouses the ver was. Zelfs i.c.m. sync cable.
Heerlijk om helemaal los te zijn. Begon op een gegeven moment zelfs te springen.
In de zon werkt het dus stukken minder. Vooral als de zon weg is of schaduw werkt het prima.
Ook binnen boven op zolder totaal geen tracking issues. Ben wel benieuwd welke je dan had kiwi.
Je krijgt er veel apparaten en kabels bij.
Router, Transmitter, Receiver met powerbank en een receiver op je kop.
Er zit een hoge pieptoon in de main receiver, maar als je je oordopjes in hebt merk je daar niks van.
Aan de zijkanten van je bril heb je links een blauwe gloed en rechts een groene.
Ook ingame merk ik hier zelf niks meer van. Kijk ik hier in vanuit de VR mainroom dan zie ik het in mijn ooghoeken. Kijk ik direct naar de hoek van de gloed zie ik em niet.

I.c.m. OpenTPCast kan je de bijgeleverde router vervangen door je huidige mits die snel genoeg is.
Ook las ik dat je je linkbox van steam er tussen uit kan halen. Zo kan je dus je transmitter direct aansluiten op je hdmi en maak he gebruik van de stroom die bij je linkbox zit.
Dit moet ik dus nog gaan testen maar misschien haal ik hier de gloed aan de zijkanten weg.

Wat is het heerlijk om zonder kabel te kunnen gamen. Ofja alleen nog naar je broekzak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Avioto
Ik heb weer een boel VR games van mijn wishlist kunnen halen dankzij de Steam VR sale. Nog wat game aanraders die ik niet (veel) in dit topic voorbij heb zien komen:

Thumper
Afbeeldingslocatie: http://screenshotdaily.com/wp-content/uploads/2015/04/tumblr_nmj0ey8gag1u4rawro3_400.gif

Soort van endless runner waar je op de beat van (geniale) muziek moves moet timen. Erg trippy en VR verbeterd de ervaring enorm. Ook zonder VR te spelen.

Sublevel Zero
Afbeeldingslocatie: http://www.sigtrapgames.com/presskit/sublevel_zero/images/SublevelZeroRedux_Gameplay13.gif

Een 6dof shooter (zoals Descent, vroeger) waar je in een cockpit zit en vijanden verslaat en langzaam aan je schip verbeterd met upgrades. Erg claustrofobisch, niet geschikt voor mensen die snel misselijk worden in VR denk ik. Ook zonder VR te spelen.

Quar Battle for Gate 18
Turnbased strategie game. Grafisch niet top, maar wel erg veel content. Tussen de battles door kun je je basis verbeteren en mooie interacties bekijken tussen een soldaat en zijn zoon.

Operation Warcade VR
Afbeeldingslocatie: https://img-cms.pchome.net/article/1k1/er/40/omn1gd-222l.gif

Misschien wel mijn favoriete VR game. In eerste instantie een arcade kast simulator waarbij je met een uzi vijanden neerknal, maar op een gegeven moment word je letterlijk de kast ingezogen en zit je opeens achter achter het stuur van een auto, in first person en rijd je vijanden omver of zit je in een cockpit van een vliegtuig of steek je vijanden neer met je messen. Onwijs veel variatie en leuke wapens. Supertof gedaan :)

Scanner Sombre

Game waarbij je in pikdonkere grotten rondloopt en de omgeving moet scannen met je scanner, wat zorgt voor hele mooie plaatjes. Het is best lastig uit te leggen hoe mooi de VR versie is zonder het te kunnen zien. Niet echt geschikt voor mensen die niet van enge games houden. Het is niet echt een horror game, maar er zitten wel degelijk schrikmomenten in, ik rukte op een gegeven moment bijna de kabel van mijn Vive los van de schrik :+ Ook zonder VR te spelen, maar zoveel toffer/mooier in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
Ik heb ook gebruik gemaakt van de VR Sale op steam en heb de volgende bundle gekocht voor 35 euro.
Dead Ninja Warriors VR Bundle bestaande uit:
Sairento VR
Dead Effect 2 VR
Eternity Warriors™ VR

Heb nog geen tijd gehad om het te proberen. Dit komt voornamelijk dat ik elke keer een rond Gorn en maar door blijf hammeren :P

Hier nog een video van de Garden Scale. Geen super kwaliteit en donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johbolas
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-01-2024
Dus nu is de HTC Vive Pro 2.0 kit te koop! Volgens dit is hij nu in Europe te krijgen voor 1399€, en dat is dan met de nieuwe controlers en basisstations voor een 6x6m 'speelplaats'. Is natuurlijk heel duur, maar die beloofde 'starter kit' van 1178€ is nog steeds niet te krijgen (met standaard controlers/basisstations). En bedoeld voor bedrijven... maar die kan je toch ook gewoon thuis gebruiken?? Gaat iemand die 2.0 set kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
Opvallend genoeg is de SamSung Odyssey qua specs vs. prijs na 6 mnd nog steeds overwegend beter dan Vive Pro:
productreview: Samsung HMD Odyssey review door bluf98

Helaas zijn de SteamVR drivers voor WMR nog steeds merkbaar bèta ...

[ Voor 7% gewijzigd door bluf98 op 26-04-2018 21:47 ]

Sysje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
bluf98 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 21:41:
Opvallend genoeg is de SamSung Odyssey qua specs vs. prijs na 6 mnd nog steeds overwegend beter dan Vive Pro:
productreview: Samsung HMD Odyssey review door bluf98

Helaas zijn de SteamVR drivers voor WMR nog steeds merkbaar bèta ...
Beetje copy+paste verhaal uit een youtube filmpje en kanaal, meer geinteresseerd naar je eigen ervaringen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
coldasice schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:28:
[...]

Beetje copy+paste verhaal uit een youtube filmpje en kanaal, meer geinteresseerd naar je eigen ervaringen....
?huh?
Heb je mn Odyssey review met zeer uitgebreide comments goed gelezen?

Natuurlijk refereer ik aan andere bronnen, zo ook deze, juist om mn Odyssey review meer balans en backing te geven. Wie niet? Iedereen borduurt immers referentieel verder. ;)

FYI mijn Odyssey review is vóóral gebaseerd op eigen ervaringen met non-Pro Vive, Pimax4K en Odyssey. Die wil ik graag zo objectief en genuanceerd mogelijk doen. Samsung en WMR hebben ook hun nadelen...

Ik haal uit Sabastian zijn MRTV filmpje weer een aantoonbare bevestiging wat ik zélf al bij de non-Pro heb ervaren. Bijgevoegde plaatjes van en zijn review zelf spreken hier boekdelen.

Feitelijk en niet onaardig bedoeld voor de ‘Vivers’.
Zowel Pro als Odyssey zijn momenteel voor ons gamers best in class. :)

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Is er iemand die steam spellen speelt op de Vive die niet in VR zijn, dus met het grote scherm? De nieuwe Vive Pro spreekt mij wel aan maar ik speel nu eigenlijk vooral spellen die niet in VR beschikbaar zijn... is het spelen van dergelijke spellen in een virtuele woonkamer een leuke feature om eens te zien of zijn er ook echt mensen die dat standaard gebruiken tijdens het gamen?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
FireFoz schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:46:
Is er iemand die steam spellen speelt op de Vive die niet in VR zijn, dus met het grote scherm? De nieuwe Vive Pro spreekt mij wel aan maar ik speel nu eigenlijk vooral spellen die niet in VR beschikbaar zijn... is het spelen van dergelijke spellen in een virtuele woonkamer een leuke feature om eens te zien of zijn er ook echt mensen die dat standaard gebruiken tijdens het gamen?
Ik zie daar nu niet echt de meerwaarde van in. De resolutie is nog te laag en het screendoor effect maakt de ervaring toch wat minder. Zelfs met een Vive Pro.

Dan speel ik "normale" PC games toch liever op een mooie TV/monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
FireFoz schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:46:
Als je misschien ligt, maar het gewicht van een VR set wordt na een tijd vervelend en af en toe wil je je ogen een keer luchten.
Hier zul je denk ik toch nog een paar jaar mee moeten wachten tot de headset lichter worden met een hogere resolutie.
Nu heb je toch iets teveel blur in je hoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Dikke aanrader: Beat Saber

Dit herinnert me weer waarom ik VR zo vet vind _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Largamelion
Niet direct Vive nieuws maar wel gerelateerd (ook in Rift topic gepost): https://www.theverge.com/...display-high-res-headsets

Klinkt wel veelbelovend voor de toekomst van VR en vooral de bewering dat een mobiele chipset dit al kan aandrijven op 75Hz lijkt me straf, al denk ik niet dat dat geldt voor games die realtime gerenderd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

Komende donderdag :9~
https://store.steampowered.com/app/400940

Edit: nee he https://arthands-vr.com/2...e-budget-cuts-is-delayed/

[ Voor 30% gewijzigd door glashio op 30-05-2018 15:15 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 21:30
Ik wil binnenkort een HTC vive gaan kopen en ik ben alweer een tijdje van de PC markt af. Is dit een goede pc voor de HTC vive: reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018

Of raden jullie minderen of hogere specs aan? Wil het geheel een beetje onder de 2000 euro houden.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 22:05
Ik ben zelf ingestapt met een Vive met een GTX970 en op zich werkte dat wel ok, maar ben toch wel erg blij nu ik een GTX1070 heb. Vooral bij games waar een hoge framerate belangrijk is (in mijn geval met name Project Cars/2) is dat een stuk fijner. Dus als je nog een stukje budget over hebt, zou mijn advies wel zijn om de beste grafische kaart te nemen die je kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51

jacobras

Developer

Steam Sale! Dat betekende voor mij Eagle Flight scoren, van veertig euro voor tien. Leuke, relaxte game. Beetje rondvliegen als een arend boven Parijs. Soms dingen verzamelen en soms racen. Vermakelijk! Besturing is met je hoofd, dus naar links buigen is naar links afbuigen. Went snel. In je handen heb ik mijn Xbox 360-controller, daarmee kan je sneller/langzamer vliegen en menu-opties selecteren.

Andere game die ik vorige week heb gekocht: Subnautica. Leuke game, veel te doen en te verkennen. Heb alleen last van een bug waarbij de controls freezen (de game niet, maar je kan niets meer) zodra je interacteert met een object (wat je vrijwel continu doet). Workaround is "gaze based cursor" inschakelen, maar nu speelt het een stuk minder prettig. Aangezien de bug al sinds december 2017 bekend is (https://steamcommunity.co...ns/3/1621724915794550871/) overweeg ik een refund.

[ Voor 70% gewijzigd door jacobras op 22-06-2018 10:11 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReddishRat
Voor de liefhebbers van spanning. Er is een modder die langzaamaan Alien Isolation helemaal VR klaar aan het maken is. De recentste update is alweer een stuk beter geworden. Helaas nu nog alleen een seated versie maar room scale gaat eraan komen.

Ik moet zeggen dat dit echt wel een hele vette ervaring is. Sowieso was ik enthousiast over die game dus voor mij nu dubbel plezier en wellicht wat bevooroordeeld. :)

Check deze pagina: https://github.com/Nibre/MotherVR/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
Zojuist closed beta toegang gekregen voor multiplayer FPS Space Junkies. Vanaf 28 juni tot 3 juli. Daarbij heb ik nog drie extra keys gekregen om weg te geven. Zijn er mensen geïnteresseerd? Zowel voor Rift als Vive. PM me mocht je een key willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcorefreak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 08:12
Goedendag,

Ik wil graag jullie mening.
Ik sta op het punt om een Vive aan te schaffen.
Echter sta ik op twijfel om het nu te doen of wachten op de volgende versie.
Dus ik wil bij deze aan jullie vragen, wat zouden jullie doen? nu een bestellen of wachten ?!?

Ik ben benieuwd.

M.V.G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
hardcorefreak schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:02:
Goedendag,

Ik wil graag jullie mening.
Ik sta op het punt om een Vive aan te schaffen.
Echter sta ik op twijfel om het nu te doen of wachten op de volgende versie.
Dus ik wil bij deze aan jullie vragen, wat zouden jullie doen? nu een bestellen of wachten ?!?

Ik ben benieuwd.

M.V.G.
Net als met alle hardware kan je altijd wachten op een nieuwe versie, want die komt gegarandeerd. Er is wel een nieuwe versie in de vorm van de Vive Pro en de base stations 2.0 komen eraan, maar voor de 'gewone consument' thuis maakt dat naar mijn mening niet zoveel uit. De Pro is veel te duur en base stations 2.0 zijn vooral interessant voor bedrijven.

De huidige Vive is al een erg mooi staaltje techniek die erg goed werkt. De immersion is geweldig en de tracking werkt uitstekend. En - persoonlijke mening - voor de spellen die ik speel vind ik de controller van de Vive beter. Maar er is nog genoeg te verbeteren, zoals de resolutie en kijkhoek. Je bent en blijft een early adopter als je nu koopt, want er komen geheid op termijn goedkopere en betere versies uit. De vraag is alleen wanneer. En tot die tijd, als je het geld hebt, zou ik er lekker voor gaan.

Ik ben redelijk anti-Oculus Rift, maar met het huidige prijspeil is de Rift misschien ook wel interessant voor je, dat moet ik toegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
Luuk1983 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:15:
[...]

Net als met alle hardware kan je altijd wachten op een nieuwe versie, want die komt gegarandeerd. Er is wel een nieuwe versie in de vorm van de Vive Pro en de base stations 2.0 komen eraan, maar voor de 'gewone consument' thuis maakt dat naar mijn mening niet zoveel uit. De Pro is veel te duur en base stations 2.0 zijn vooral interessant voor bedrijven.

De huidige Vive is al een erg mooi staaltje techniek die erg goed werkt. De immersion is geweldig en de tracking werkt uitstekend. En - persoonlijke mening - voor de spellen die ik speel vind ik de controller van de Vive beter. Maar er is nog genoeg te verbeteren, zoals de resolutie en kijkhoek. Je bent en blijft een early adopter als je nu koopt, want er komen geheid op termijn goedkopere en betere versies uit. De vraag is alleen wanneer. En tot die tijd, als je het geld hebt, zou ik er lekker voor gaan.

Ik ben redelijk anti-Oculus Rift, maar met het huidige prijspeil is de Rift misschien ook wel interessant voor je, dat moet ik toegeven.
Ik prefereer de Oculus Rift boven de HTC Vive om een paar redenen:
- De controllers die ik bij veel games (niet alle) een stuk fijner in de hand vind liggen.
- Heeft perfecte/prima tracking (ik gebruik zelf 4 censors zonder issues)
- Ook heeft de Rift een lagere instelbare IPD adjustment (afstand tussen je ogen) 58-71 mm vs 60.9-73.6 voor de HTC Vive mm (Dit verschilt per persoon dus ook op basis hiervan kan je een keuze maken tussen de 2)
- Zit en voelt lichter op je hooft (deels persoonlijke mening, hangt ook af van je gezichtsbouw)
- Dikke prima ingebouwde audio welke je ook los kan halen van de headset.
- Hij is ook 150,- euro goedkoper.

Aan de andere kant heeft de HTC Vive weer andere pluspunten zoals een ingebouwde camera en roomscaling met 2 censors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
dylan111111 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:32:
- De controllers die ik bij veel games (niet alle) een stuk fijner in de hand vind liggen.
- Ook heeft de Rift een lagere instelbare IPD adjustment (afstand tussen je ogen) 58-71 mm vs 60.9-73.6 voor de HTC Vive mm (Dit verschilt per persoon dus ook op basis hiervan kan je een keuze maken tussen de 2)
- Zit en voelt lichter op je hooft (deels persoonlijke mening, hangt ook af van je gezichtsbouw)

Aan de andere kant heeft de HTC Vive weer andere pluspunten zoals een ingebouwde camera en roomscaling met 2 censors.
Laten we het vooral geen Vive- vs Rift-discussie gaan maken. In de praktijk vind ik namelijk dat er in praktisch gebruik amper verschil zit tussen de twee brillen. De dingen die je aanhaalt zijn echt heel minor en alleen merkbaar als je beide systemen direct naast elkaar gebruikt.

- Controllers zijn persoonlijk en ook gaat er een soortgelijke controller voor de Vive komen als de Rift. De Vive controllers zijn als 'gun' juist weer veel natuurlijker. Ik vind zelf de voor beide controllers een toepassing is. Eigenlijk zou je ze allebei moeten hebben ;)
- De tracking van de Vive is veel veelzijdiger en makkelijker uit te breiden, maar in de gewone kamer boeit het systeem amper. Wel is het voordeel dat je geen USB-poort per base station nodig hebt bij de Vive (alleen stroom) en met twee base stations is roomscale perfect op orde. Bij de Rift heb je eigenlijk minimaal 3 trackers nodig (en drie USB-poorten en drie lange USB-kabels). Ook kan de Vive uitgebreid worden met nieuwe trackers die je op appliances plakt.
- IPD vond ik in de praktijk geen verschil, hoewel ik voor mijn Vive wel een after market kussentje gehaald heb die veel dunner is. Dat maakte juist wel het verschil.
- De balans van de Rift is in de basis beter. Let wel op dat er al meerdere revisies van de Vive zijn en de Vive is al een stuk lichter dan eerst. Maar eigenlijk zou je de Deluxe audiostrap moeten hebben en daar betaal je extra voor. Rift heeft het hier out-of-the-box zeker beter op orde. Maar ook daar geldt voor mij voor: in de praktijk zit de Vive ook prima. Alleen de Rift net wat beter.
- Audio is idd beter. Bij de Vive kan je wel de dopjes door de headstrap 'lussen' zodat ze altijd goed bij je oor zitten. Of je moet de deluxe audio strap nemen. Staaltje afkijken bij de Rift ;)
- Dit jaar komt een officiele wireless kit voor de Vive, dat wordt voor mij een instant buy!
- Die camera op de Vive is inderdaad leuk om even in de echte wereld te kunnen kijken zonder je bril af te doen, maar dat is wat mij betreft amper een reden om 'm wel of niet te kopen.

Uiteindelijk concludeer is dat het eigenlijk niet uitmaakt, bij beiden heb je een prima ervaring. Maar 150 euro prijsverschil is heel erg fors. Als ik niet anti-Facebook was zou ik - als ik nu een systeem zou kopen - waarschijnlijk voor de Rift gaan. Ik heb echter veel meer sympathie voor Valve en HTC met hun open systeem ipv de Rift die alles zo gesloten mogelijk naar zich toe wil trekken en hun data (mogelijk) deelt met Facebook.

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk1983 op 03-07-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcorefreak
Luuk1983 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:15:
[...]

dylan111111 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:32:
[...]

Luuk1983 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:46:
[...]

Laten we het vooral geen Vive- vs Rift-discussie gaan maken. In de praktijk vind ik namelijk dat er in praktisch gebruik amper verschil zit tussen de twee brillen. De dingen die je aanhaalt zijn echt heel minor en alleen merkbaar als je beide systemen direct naast elkaar gebruikt.

- Controllers zijn persoonlijk en ook gaat er een soortgelijke controller voor de Vive komen als de Rift. De Vive controllers zijn als 'gun' juist weer veel natuurlijker. Ik vind zelf de voor beide controllers een toepassing is. Eigenlijk zou je ze allebei moeten hebben ;)
- De tracking van de Vive is veel veelzijdiger en makkelijker uit te breiden, maar in de gewone kamer boeit het systeem amper. Wel is het voordeel dat je geen USB-poort per base station nodig hebt bij de Vive (alleen stroom) en met twee base stations is roomscale perfect op orde. Bij de Rift heb je eigenlijk minimaal 3 trackers nodig (en drie USB-poorten en drie lange USB-kabels). Ook kan de Vive uitgebreid worden met nieuwe trackers die je op appliances plakt.
- IPD vond ik in de praktijk geen verschil, hoewel ik voor mijn Vive wel een after market kussentje gehaald heb die veel dunner is. Dat maakte juist wel het verschil.
- De balans van de Rift is in de basis beter. Let wel op dat er al meerdere revisies van de Vive zijn en de Vive is al een stuk lichter dan eerst. Maar eigenlijk zou je de Deluxe audiostrap moeten hebben en daar betaal je extra voor. Rift heeft het hier out-of-the-box zeker beter op orde. Maar ook daar geldt voor mij voor: in de praktijk zit de Vive ook prima. Alleen de Rift net wat beter.
- Audio is idd beter. Bij de Vive kan je wel de dopjes door de headstrap 'lussen' zodat ze altijd goed bij je oor zitten. Of je moet de deluxe audio strap nemen. Staaltje afkijken bij de Rift ;)
- Dit jaar komt een officiele wireless kit voor de Vive, dat wordt voor mij een instant buy!
- Die camera op de Vive is inderdaad leuk om even in de echte wereld te kunnen kijken zonder je bril af te doen, maar dat is wat mij betreft amper een reden om 'm wel of niet te kopen.

Uiteindelijk concludeer is dat het eigenlijk niet uitmaakt, bij beiden heb je een prima ervaring. Maar 150 euro prijsverschil is heel erg fors. Als ik niet anti-Facebook was zou ik - als ik nu een systeem zou kopen - waarschijnlijk voor de Rift gaan. Ik heb echter veel meer sympathie voor Valve en HTC met hun open systeem ipv de Rift die alles zo gesloten mogelijk naar zich toe wil trekken en hun data (mogelijk) deelt met Facebook.
Dank jullie wel voor jullie reactie !
Ik denk zelf dat de Vive beter is voor me, puur omdat via steam aan word geboden, en ik eigenlijk alleen maar via steam games speel. (het kan zijn dat de Rift ondersteuning net zo goed is maar dat durf ik niet te zeggen.)

En Kwa wachten bedoel ik meer dat er niet volgende maand ofzo een nieuwe versie uit komt.
Ik weet dat de Vive Pro nog niet zo oud is. maar je weet maar nooit haha.

Wil hem dat waarschijnlijk bestellen via Alternate omdat je nu die deluxe audio strap (en een voetball game :r erbij)

Maar in conclusie dus gewoon nu een bestellen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
hardcorefreak schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:15:

Vive gebruiker van het eerste uur hier. Kheb ook al een paar honderd uur achter de rug en heb ontzettend veel plezier gehad van mijn Vive.

Maar als ik nu zou kiezen zou ik voor de Samsung Odyssey gaan. De Odyssey samen met de Vive Pro zijn op dit moment de 2 beste HMD's die je kan krijgen. Echter is de Oddessey meer dan de helft goedkoper...
Levering in NL is wel lastig. althans, een aantal maanden geleden waren ze hier niet te krijgen. Kweet niet hoe het er nu voor staat...

[ Voor 5% gewijzigd door ChojinZ op 03-07-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
hardcorefreak schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:15:
[...]

[...]

[...]

Dank jullie wel voor jullie reactie !
Ik denk zelf dat de Vive beter is voor me, puur omdat via steam aan word geboden, en ik eigenlijk alleen maar via steam games speel. (het kan zijn dat de Rift ondersteuning net zo goed is maar dat durf ik niet te zeggen.)

En Kwa wachten bedoel ik meer dat er niet volgende maand ofzo een nieuwe versie uit komt.
Ik weet dat de Vive Pro nog niet zo oud is. maar je weet maar nooit haha.

Wil hem dat waarschijnlijk bestellen via Alternate omdat je nu die deluxe audio strap (en een voetball game :r erbij)

Ook de Rift is volledig te gebruiken in de steam omgeving ;)

De HTC Vive of de Oculus Rift zijn alle 2 een prima aankoop welke je ook kiest. Plezier ga je er zeker van hebben. Persoonlijk zou ik hem gewoon bestellen, het gaat in ieder geval nog een tijd duren voordat er een opvolger uitkomt.

@Luuk1983
Ik ben het volledig met je eens, zelf gebruik ik ook een andere cover om de afstand tussen oog en lens te verkleinen, ook zit het een stuk lekkerder :)
Een draadloze optie vanuit Oculus zelf is ook voor mij een instand buy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:25:
[...]

Vive gebruiker van het eerste uur hier. Kheb ook al een paar honderd uur achter de rug en heb ontzettend veel plezier gehad van mijn Vive.

Maar als ik nu zou kiezen zou ik voor de Samsung Odyssey gaan. De Odyssey samen met de Vive Pro zijn op dit moment de 2 beste HMD's die je kan krijgen. Echter is de Oddessey meer dan de helft goedkoper...
Levering in NL is wel lastig. althans, een aantal maanden geleden waren ze hier niet te krijgen. Kweet niet hoe het er nu voor staat...
Ik vind dit een voordeel en een nadeel:
The lighthouses aren't exactly difficult to set up, but the Samsung Odyssey doesn't have any external sensors to worry about. Tracking is handled from the inside out, and the motion controllers rely on sensors in the front of the headset. While you can basically plug in the headset, power on the controllers, and be ready to go, tracking isn't as precise as with the Vive Pro; the controllers sometimes lose tracking if they're out of view of the headset too long.
Voordeel: geen tracking stations nodig
Nadeel: maar als het niet zo goed werkt, dan houdt het toch wel een beetje op :P
Bron: https://www.windowscentra...ve-pro-vs-samsung-odyssey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:36:
[...]

Nadeel: maar als het niet zo goed werkt, dan houdt het toch wel een beetje op :P
Flink wat reviews gelezen en gezien maar de tracking is niet echt een groot issue. In ieder geval niet groot genoeg om de bril af te schrijven. Groter probleem schijnen grote lichtbronnen te zijn. Maar dat probleem heb je ook met de Vive.

Daarentegen is de Roomscale setup van de Vive soms een echt groot drama. Ken zat verhalen van mensen die 2 dagen bezig waren, enkel met het goed plaatsen van de Lighthouses. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiiiiieee
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-01-2023
Dag iedereen, nieuw hier.

Kun je de lighthouses ook los kopen? Zo ja waar? Ik kom alleen maar in het buitenland terecht.

Ik wil de Vive pro kopen om te gebruiken voor racegames, dus heb de controllers niet nodig en heb begrepen dat 1 lighthouse genoeg is voor de tracking in een 'seated' situatie. (iemand ervaring?)

Als iemand een lighthouse over heeft die weg mag dan hoor ik het ook graag. Ik weet dat er later dit jaar een 2.0 versie uitkomt maar ik geloof dat die features voor mij toch niet zo interessant zijn.

Groet, Ed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:53:
Daarentegen is de Roomscale setup van de Vive soms een echt groot drama. Ken zat verhalen van mensen die 2 dagen bezig waren, enkel met het goed plaatsen van de Lighthouses. :o
Ja dat is dan weer de keerzijde. Ikzelf deel die ervaring totaal niet overigens.
eddiiiiieee schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:04:
Dag iedereen, nieuw hier.

Kun je de lighthouses ook los kopen? Zo ja waar? Ik kom alleen maar in het buitenland terecht.

Ik wil de Vive pro kopen om te gebruiken voor racegames, dus heb de controllers niet nodig en heb begrepen dat 1 lighthouse genoeg is voor de tracking in een 'seated' situatie. (iemand ervaring?)

Als iemand een lighthouse over heeft die weg mag dan hoor ik het ook graag. Ik weet dat er later dit jaar een 2.0 versie uitkomt maar ik geloof dat die features voor mij toch niet zo interessant zijn.

Groet, Ed :)
In principe zou ik ze gewoon bij HTC kopen (https://www.vive.com/eu/accessory/base-station/, alleen nu out of stock..). Wat is het probleem met het 'buitenland'? HTC is normaal gesproken behoorlijk snel met versturen en de spullen worden gewoon vanuit Europa verstuurd.

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 03-07-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcorefreak
ChojinZ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:25:
[...]

dylan111111 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:28:
[...]

Ook de Rift is volledig te gebruiken in de steam omgeving ;)

De HTC Vive of de Oculus Rift zijn alle 2 een prima aankoop welke je ook kiest. Plezier ga je er zeker van hebben. Persoonlijk zou ik hem gewoon bestellen, het gaat in ieder geval nog een tijd duren voordat er een opvolger uitkomt.

@Luuk1983
Ik ben het volledig met je eens, zelf gebruik ik ook een andere cover om de afstand tussen oog en lens te verkleinen, ook zit het een stuk lekkerder :)
Een draadloze optie vanuit Oculus zelf is ook voor mij een instand buy!
Luuk1983 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:36:
[...]

Ik vind dit een voordeel en een nadeel:

[...]

Voordeel: geen tracking stations nodig
ChojinZ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:53:
[...]

Flink wat reviews gelezen en gezien maar de tracking is niet echt een groot issue. In ieder geval niet groot genoeg om de bril af te schrijven. Groter probleem schijnen grote lichtbronnen te zijn. Maar dat probleem heb je ook met de Vive.

Nogmaals dank jullie wel voor jullie reactie,
De samsung Odyssey, klinkt wel aantrekkelijk. echter staat die nu in de prichwatch voor 699.
samsung odyssey
Echter is dit toch net ff te veel voor wat ik er voor wil uitgeven. Vind het 599 van de Vive me uiterste limiet kwa budget.
En lees meerdere malen dat de ondersteuning van WMR nogal Beta is in steam.. wat op zich toch wel een klein twijfel puntje maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk zou ik een Rift overwegen met het huidige prijsverschil. Dat was mijn keuze ook, dus misschien niet geheel objectief ;). Maar heb je toch voorkeur voor een Vive, dan zou ik hem gewoon kopen. Er komt voorlopig echt geen betere Vive uit voor een lagere of vergelijkbare prijs. Het zou kunnen dat hij een prijsverlaging krijgt met de concurrentie, maar misschien ook niet. Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:29:
[...]

Ja dat is dan weer de keerzijde. Ikzelf deel die ervaring totaal niet overigens.
Thuis niet, daar is de setup ideaal en zit te stations vast geboord in de muur. Maar ik heb weleens wat uitdaging gehad tijdens demo's buitenshuis. Gehannes met statieven en gorilla pods is mij niet onbekend. :o
Sissors schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:02:
Persoonlijk zou ik een Rift overwegen met het huidige prijsverschil.
Met een klein budget kan ik me dat goed voorstellen. Maar als je wat ruimer in de slappe was zit zou ik vooral ook kijken naar welke games je wilt gaan spelen. 1st gen consumer HMD's liggen qua kwaliteit dicht bij elkaar. Software aanbod (support) maakt een groot deel van de beleving maar word vaak onderschat.

[ Voor 37% gewijzigd door ChojinZ op 03-07-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcorefreak
Sissors schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:02:
Persoonlijk zou ik een Rift overwegen met het huidige prijsverschil. Dat was mijn keuze ook, dus misschien niet geheel objectief ;). Maar heb je toch voorkeur voor een Vive, dan zou ik hem gewoon kopen. Er komt voorlopig echt geen betere Vive uit voor een lagere of vergelijkbare prijs. Het zou kunnen dat hij een prijsverlaging krijgt met de concurrentie, maar misschien ook niet. Wie het weet mag het zeggen.
ChojinZ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:11:
[...]

Thuis niet, daar is de setup ideaal en zit te stations vast geboord in de muur. Maar ik heb weleens wat uitdaging gehad tijdens demo's buitenshuis. Gehannes met statieven en gorilla pods is mij niet onbekend. :o

[...]

Met een klein budget kan ik me dat goed voorstellen. Maar als je wat ruimer in de slappe was zit zou ik vooral ook kijken naar welke games je wilt gaan spelen. 1st gen consumer HMD's liggen qua kwaliteit dicht bij elkaar. Software aanbod (support) maakt een groot deel van de beleving maar word vaak onderschat.
Mja het punt wat me nu naar de Vive overhaalt, is dat je nu extra dingen krijg (de deluxe audio strap en een vr game (helaas voetbal haha)).
En ik zal de Vive niet snel uit me kleine kamertje verplaatsen. dus ik boor hem ook vast in de muur. moet alleen even kijken met het kabeltje hoe dik die is etc.
En moet even kijken voor een paar leuke VR games. (enige aanraders? :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReddishRat
Mijn huidige lijstje van VR toppers die ik regelmatig opstart.

Kleinere games:
  • Beat Saber*
  • Budget Cuts*
  • Moss*
  • Serious Sam VR: The Last Hope
  • Superhot VR
  • Space Pirate Trainer
Grotere games:
  • Doom VFR
  • Skyrim VR*
* = must buy; beste VR ervaring tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn persoonlijke ranking:
Lone Echo (en Echo Combat lijkt ook leuk te gaan worden) *
RoboRecall *
Sunshine Arizona
Arctica.1 *
Apex Construct *

Beat Saber is ook erg vermakelijk, maar wel ander type spel. Space Junkies lijkt leuk te gaan worden als je van het Unreal Tournament achtige spellen houdt. Serious Sam VR: The Last Hope idd gewoon als basic wave shooter. Het is niet dat ik hem ooit nog speel, maar aan het begin vond ik hem vermakelijk.

* Oculus exclusives, maar met ReVive zou je die ook moeten kunnen spelen, hoe goed de controller erbij werkt zou ik je niet kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiiiiieee
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-01-2023
Luuk1983 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:29:

In principe zou ik ze gewoon bij HTC kopen (https://www.vive.com/eu/accessory/base-station/, alleen nu out of stock..). Wat is het probleem met het 'buitenland'? HTC is normaal gesproken behoorlijk snel met versturen en de spullen worden gewoon vanuit Europa verstuurd.
Dank voor je reactie, maar dat inderdaad, out of stock. Als iemand een adres weet hou ik me aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardcorefreak schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 05:00:

Mja het punt wat me nu naar de Vive overhaalt, is dat je nu extra dingen krijg (de deluxe audio strap en een vr game (helaas voetbal haha)).
En ik zal de Vive niet snel uit me kleine kamertje verplaatsen. dus ik boor hem ook vast in de muur. moet alleen even kijken met het kabeltje hoe dik die is etc.
En moet even kijken voor een paar leuke VR games. (enige aanraders? :P)
Waar krijg je de deluxe audio strap erbij? Ben zelf ook op zoek. Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardcorefreak
Ik heb de vive besteld en binnen gekregen ! en super blij mee :D
Echter heb ik wel een "blind spot" die me wel begint te irriteren.
Kan er reflectie ontstaan door glas ? (me venster in me Cosmos 2 is van echt glas ipv plexi :P)
De blind spot heb ik wel als ik richting me Computer kijk.
Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:58:
[...]

Waar krijg je de deluxe audio strap erbij? Ben zelf ook op zoek. Alvast bedankt.
Dat was blijkbaar een actie van HTC zelf. en heb hem net te laat besteld want ik hem hem helaas niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:58:
[...]

De DAS is wel een aanrader hoor. Ik vond hem vrij prijzig maar achteraf dik zijn geld waard.

De Vive voelt dan wel wat meer als een helm aan, het gewicht word veel beter verdeeld waardoor de voorkant van je hoofd niet continu door het gewicht naar beneden word getrokken.
Comfort word een stuk beter! :)

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 06-07-2018 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
hardcorefreak schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:41:
Ik heb de vive besteld en binnen gekregen ! en super blij mee :D
Echter heb ik wel een "blind spot" die me wel begint te irriteren.
Kan er reflectie ontstaan door glas ? (me venster in me Cosmos 2 is van echt glas ipv plexi :P)
De blind spot heb ik wel als ik richting me Computer kijk.
Wat bedoel je met blind spot? Dat je tracking niet goed werkt? Ja glas zou daar voor kunnen zorgen. De base stations zijn in feite infrarood lasers, dus spiegels en glas kunnen het behoorlijk verpesten. Ik heb een grote spiegel in de computerkamer die ik echt moet afdekken, anders gaat de tracking over de zeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcorefreak
Luuk1983 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:46:
[...]

Wat bedoel je met blind spot? Dat je tracking niet goed werkt? Ja glas zou daar voor kunnen zorgen. De base stations zijn in feite infrarood lasers, dus spiegels en glas kunnen het behoorlijk verpesten. Ik heb een grote spiegel in de computerkamer die ik echt moet afdekken, anders gaat de tracking over de zeik.
Ja dat bedoel ik er mee. merk dat het niet een heel grot gebied is maar vind het toch vrij vervelend dat het beeld weg valt.
Maar dan ga ik het een proberen om me venster te bedekken en dan eens kijken of er verbetering in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:55

nielsvv

100% Afol

Ik heb onlangs een demo gevolgd met de vive pro. Dit was de eerste keer dat ik vr probeerde en was onmiddelijk verkocht.
Nu hoopte ik dat mijn huidige game pc nog overweg kon met vr (muv van mijn gpu), maar na heel wat opzoekingswerk toch besloten om een heel nieuwe pc op te bouwen. Maar dit terzijde.

Ik wil de 2 basis stations op een verstelbaar lampstatief gaan monteren en elke keer ik ga gamen stel ik deze op.
Mijn vraag : moet ik deze basis stations elke keer opnieuw gaan instellen als ik deze opstel? Of volstaat het om deze op te stellen, in het stopcontact te pluggen en gaan? Is het absoluut noodzakelijk dat deze elke keer op exact dezelfde plaats staan?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:10
Ik heb onlangs de tpcast wireless adapter gekocht voor de vive. Kan je ergens de bevestigingskit los kopen die worden gebruikt voor de base stations of een andere bevestigingskit voor de transmitter van de tpcast?.
Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering