Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 16:18
Mitch377 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:05:
[...]

Staat ook gewoon op Tweakers: nieuws: HTC onthult Focus-standalone-vr-headset en vr-platform :9

Op zich is het wel interessant, maar zolang het geen Vive 2.0 is heb ik er vrij weinig interesse in. Daydream is leuk, maar niet iets waar ik me geld aan ga uitgeven.
Gemist!

Ben er wel blij mee. Ga em niet aanschaffen maar het is weer een extra inmpuls. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:27
Ik ben al een tijdje zoekende naar een VR bril en nu zie ik op coolblue deze aanbieding:

https://www.virtualrealit...777-2104343351.1505643796

Dat lijkt me toch een hele goede deal of wordt er nu idd oude voorraad gedumpt?

Bij aanschaf van een HTC Vive van 24/11/2017 t/m 26/11/2017 2017 ontvang je de volgende vette goodies:
- Coolblue Cadeabon t.w.v. 100 euro (een week na aankoop in je mailbox).
- Gratis HTC Vive Deluxe Audio Headstrap (OP=OP)
- Pre-order codes voor Doom VFR en Fallout 4 VR (18+)
- Fallout 4 VR Skinset voor je HTC Vive (OP=OP)

[ Voor 36% gewijzigd door vanisher op 24-11-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:15
In het Rift topic lees ik dat de Rift nu in de aanbieding staat voor 399€, da's toch een behoorlijke kloof voor een soortgelijke ervaring. Had mooier geweest moesten ze die cadeaubon achterwege laten en gewoon de set voor 599€ verkopen ... en zelfs dan zat je nog met 200€ prijsverschil.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanisher
Ik ben toch voor de Vive gegaan. De goodies die er al met al bij zitten maken ook een hoop goed.
100 cadeau bon, 50 voor 2 games, audio headstrap.

Wegens problemen bij dynalogic wordt ie helaas pas maandag bezorgt. Ben heeeel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 22:49

16K

vanisher schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:02:
Ik ben toch voor de Vive gegaan. De goodies die er al met al bij zitten maken ook een hoop goed.
100 cadeau bon, 50 voor 2 games, audio headstrap.

Wegens problemen bij dynalogic wordt ie helaas pas maandag bezorgt. Ben heeeel benieuwd.
Gaaf! mooie deal, en? hoe bevalt het? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanisher
Ik heb al wel even gekeken maar we zitten nog met wat restanten van een verhuizing dus ik moet eerst even een kamer opruimen voordat ik die sensoren op kan hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 16K
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 22:49

16K

vanisher schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:56:
Ik heb al wel even gekeken maar we zitten nog met wat restanten van een verhuizing dus ik moet eerst even een kamer opruimen voordat ik die sensoren op kan hangen.
Ok succes en veel plezier.

NVidia Funhouse VR is leuk, mooi en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
16K schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:01:
[...]

Ok succes en veel plezier.

NVidia Funhouse VR is leuk, mooi en gratis.
wel iets wat een avondje leuk is.
Zelf vind ik de race sims echt veruit de beste games om te spelen!
Ook kingspray is een erg toffe "game".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Largamelion schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:29:
In het Rift topic lees ik dat de Rift nu in de aanbieding staat voor 399€, da's toch een behoorlijke kloof voor een soortgelijke ervaring. Had mooier geweest moesten ze die cadeaubon achterwege laten en gewoon de set voor 599€ verkopen ... en zelfs dan zat je nog met 200€ prijsverschil.
Hardcore Vive fan maar als ik nu een keuze zou moeten maken, koos ik direct voor de OR, simpelweg vanwege de prijs.

1 1/2 jaar geleden was de keuze gelukkig een stuk makkelijker... 8)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Toegeven, met 399 vs 699€ is de keus snel gemaakt voor Oculus.

Een van de markten waar de Vive wel populair is bij het bedrijfsleven. Zeker voor training en instructie wordt de Vive daar ingezet.

http://www.telegraph.co.u...ality-to-train-engineers/

Ik zie af en toe wel games maar zijn er nog andere voorbeelden van enterprise apps? En die je ook gewoon kan uitproberen?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 15:23
Vraagje aan alle Vive eigenaren.

Ik ga overmorgen een tweedehands Vive ophalen. Zijn er dingen waar ik op kan letten bij het ophalen? Hebben jullie tips hoe te controleren of de Vive en zijn accessoires in orde zijn?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
baio schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:40:

Ik ga overmorgen een tweedehands Vive ophalen. Zijn er dingen waar ik op kan letten bij het ophalen? Hebben jullie tips hoe te controleren of de Vive en zijn accessoires in orde zijn?

Dank alvast!
Uhm is denken. Je zal iig wel ff mogen spelen toch?
Je kan "the lab - long bow" spelen. Opzich vind ik de headsets redelijk robust, niet zo gek veel wat kapot gaat wat je niet anders direct op zou merken.

Waar je op moet letten, Headset:
- Geen duidelijke krassen op de lens van bril dragers

- Dat je de scherm afstand nog kan verstellen (Dit doe je door de ringen naar buiten te duwen waar de strap aan de headset verbonden is. Deze kun je dan rond draaien.) Dit will nog wel is vast zitten in een stand te ver van je ogen. Je wil zo dicht mogelijk met je ogen bij de lenzen

- Dat je de IPD afstand nog kan verstellen en een waarde geeft (ik zie geen getallen meer).

- Kijk naar een zwarte hemel tijdens een laadscherm, rommel wat met de kabel, als je kleine artifacts ziet betekend het dat de kabel een breuk heeft en binnenkort erger gaat worden todat het niet meer werkt. Nieuwe kabel is ~50e

- Check the "wear & tear" van de straps, dit geeft wel aan hoeveel uur de vorige eigenaar ermee gespeeld heeft. Denk dat je sowieso nieuwe gezicht kussens moet kopen ivm hygiene. De originele zien niet optimaal, zou bij https://vrcover.com/ kijken.

Waar je op moet letten Controller:
- Check dat de grote "pad" je alle richtingen op kan clicken zegmaar. Dit slijt nogal snel. En je krijgt dat 1 kant niet meer clickbaar is wat redelijk irritant is in sommige spellen. Je kan dit wel verhelpen door de controllers open te maken. Ik heb dit een tijd geleden gepost.

Lighthouse's. Dat ze werken krijg je in SteamVR te zien. Verder niet echt veel aan op te merken.

Originele doos zou handig zijn.

Veel plezier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
baio schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:40:

Dank alvast!
Ik weet niet hoelang er nog garantie op zit maar soms kan de registratie mail (en het aanpassen van het mailadres naar jou adres) wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 15:23
Thanks voor alle tips!

Ik heb inderdaad gevraagd of ik de Vive mag uitproberen. Dus dat is geregeld.

Het zou gaan om een Vive van april dit jaar, dus er zit nog garantie op en de aankoopbonnen zijn nog beschikbaar. Dus dat klinkt allemaal goed.

We gaan het morgen zien. Ik ga met vol vertrouwen met jullie tips op stap, ben benieuwd! Daarna snel m'n eerste game maar eens kopen. Daar ben ik nog niet zo over uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
baio schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:35:
Daarna snel m'n eerste game maar eens kopen. Daar ben ik nog niet zo over uit :)
Gratis, maar heel veel uurtjes speelplezier
The Lab
Rec Room (sinds kort ook laser tag _/-\o_ )
Google Earth

En niet gratis:

Arizona Sunshine
Space Pirate Trainer

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 08:04
Maandag/dinsdag komt Fallout 4 VR uit, hier een korte video met gameplay: YouTube: An Intro to Fallout 4 VR on HTC Vive

Zijn er mensen die hem gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Spectre schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:28:
Maandag/dinsdag komt Fallout 4 VR uit, hier een korte video met gameplay: YouTube: An Intro to Fallout 4 VR on HTC Vive

Zijn er mensen die hem gaan halen?
Halen zeker, als het niks is kun je altijd refunden. Hoop wel dat ze iets van Doom VFR hebben geleerd, want daar zijn nog wel wat problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
DarthSjaak schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:06:
[...]

Halen zeker, als het niks is kun je altijd refunden. Hoop wel dat ze iets van Doom VFR hebben geleerd, want daar zijn nog wel wat problemen mee.
Is inderdaad altijd nog een optie. Volgens mij is er geen pre-load?

Doom VFR heb ik uiteindelijk toch gekocht en het is erg vermakelijk, maar de controls voelen erg onnatuurlijk aan vergeleken met andere games en heb regelmatig crashes en freezes. Als het draait, draait het als een zonnetje op max settings met 1.7 supersampling met nog ruimte om het verder te verhogen als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
En de pre-load voor Fallout 4 VR is live!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:38
DarthSjaak schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:15:
Rec Room (sinds kort ook laser tag _/-\o_ )
Grappig, dat hele Rec Room vind ik dan weer geen ene klap aan :P Maar ieder zijn ding natuurlijk!

Ik zal weer eens een update geven over verschillende spellen die ik speel, dat is weer even geleden. Ik ben over het algemeen vrij kritisch over spellen, want ik heb in de tussentijd zoveel spellen (VR en non-VR) gespeeld dat ik niet snel meer verrast wordt. Tripple A spellen wil voor mij niet zeggen dat het spel goed is bijvoorbeeld.

Met betrekking tot VR heb ik de volgende spellen in mijn library:

Arizona Sunshine
Blijft één van mijn favoriete spellen. Het speelt gewoon heerlijk en de wapens voelen goed aan. En zombies kapot schieten is natuurlijk fantastisch. De horde modussen (waves zombies killen) vind ik verder niet zo heel boeiend, behalve om met iemand samen de Undead Valley map te doen. Ik hoop dat er een nieuwe campaign komt in ieder geval!

Audioshield
Moet je ding zijn. Ik vind het wel leuk om af en toe een keer een liedje te doen, maar ik weet niet of ik het spel weer zou kopen als ik het opnieuw zou doen.

Castle Must Be Mine
Leuk, hetzij wat beperkte, tower defence spel. Speelt erg goed en ziet er ook erg goed uit. Misschien wat te duur voor 14,99, maar hou de aanbiedingen in de gaten. Easy to learn, difficult to master!

A chair in a room: greenwater
Oprecht eng met een geweldige sfeer en interessant verhaal. Maakt geen gebruik van easy scares, maar dit is een demonstratie waar VR tot in staat is met betrekking to immersion. Moet wel je ding zijn net als audio shield.

Conductor
Leuk, simpel, puzzelspel. De puzzels zijn niet super ingewikkeld en je bent waarschijnlijk in 1 a 2 uur klaar, maar speelt lekker en ziet er goed uit. Het besturen van een trein is het sowieso al waard.

Eleven: table tennis
Ik speel het niet heel vaak, maar dit is een spel dat ik graag met een vriend speel. Het is het enige tafeltennis speel wat ik gespeeld heb, dus ik heb geen referentie, maar ik vind dit spel erg goed spelen. Alle effecten die ik in het echt ook kon, die lukken in het spel ook.

A fear of height, and other things
Ok, dit stelt helemaal niks voor en kost ook nagenoeg niks, maar het is een soort demo voor mensen die nooit VR ervaren hebben. Alleen al het feit dat je als spiderman door het (grafisch weinig indrukwekkende stad) kan zweven maakt het de moeite waard (en mijn in ieder geval kotsmisselijk).

Final approach
Dit is een spel wat er goed uitziet en wat goede controls heeft, maar op één of andere manier kan het mij niet zoveel boeien en speel ik het veel minder dan ik verwacht had. Ik kan de vinger er niet op leggen waarom niet. Op zich wel een aanrader als het jouw spel is.

The Gallery episodes
Ik heb helaas weinig tijd gehad voor VR de laatste tijd, maar ik kan niet wachten om verder te gaan naar episode 2. Heel sfeervol, geweldige controls en leuke puzzels, ik vind het echt een aanrader. Wel stevig aan de prijs.

Holopoint
Niet echt een aanrader. Op zich goed uitgewerkt en speelt prima, maar ik was er heel erg snel op uitgekeken, net als heel veel wave shooters. Er zit gewoon weinig content in het spel. Wel een goede workout en waarschijnlijk een stuk beter te doen met een TPCast ;)

Mars 2030
Nog te weinig tijd aan besteed. Is niet echt een spel, maar ik heb de key ergens gratis vandaan kunnen halen.

Overkill VR
Is een homage aan de arcade shooters waarbij je zelf niet hoeft te lopen. Je wordt naar een positie verplaatst, je verslaat de vijanden, wordt naar de volgende positie verplaatst etc. Voor weinig geld een leuk spelletje voor tussendoor, maar verwacht er niet teveel van. Voor 20 euro echt veel te duur.

Racket: Nx
Dit is een soort 360 graden squash. Dit spel blijft mij op één of andere manier weer wel erg boeien. Ziet er mooi uit en speelt heel erg lekker. Wel is het spel best moeilijk. Vooral multiplayer vind ik het een erg leuk spel.

Raw Data
Voor even leuk, maar toch kon het spel mij daarna niet zo heel erg meer boeien. Hoewel het grafisch wat gepolijster is dan Arizona Sunshine voelt het minder bevredigend als dat spel. Zeer beperkte wapens en de shotgun is gewoon niet fatsoenlijk te gebruiken met twee controllers naar mijn mening. Zit wel goed in elkaar.

The Solus Project
Ook dit spel heb ik een tijdje gespeeld, maar kon mij ook niet super lang boeien. Het is duidelijk een spel dat achteraf voor VR geschikt gemaakt is. Grafisch is het spel al snel veel te zwaar voor VR als je details niet wat lager zet en er zijn simpelweg teveel acties/buttons die gemapped zijn op de controllers. Wel heeft het spel een volwaardig verhaal en zien natuurstormen er absoluut adembenemend uit als je er midden in staat.

Space pirate trainer
Zeer bekend spel, maar net als veel wave shooters zeer beperkt qua content en maar beperkt leuk. Ik zou er nooit de volledige prijs voor betalen (en dat heb ik dan ook niet gedaan). Ik heb het spel twee keer aangeraakt en het eigenlijk al wel weer gezien.

Star Trek Bridge Crew
Met dit spel heb ik een soort van haat/liefde-verhouding. Het spel ziet er behoorlijk goed uit en werkt heel erg lekker. Maar ik merk dat ik vaak geen zin heb om met andere, willekeurige mensen, online wil gaan spelen. Dat had ik uiteraard van tevoren kunnen bedenken. Ik speel het spel wel regelmatig met een vriend online, alleen met 2 personen is het toch lastig de taken van 4 te doen. Hoewel het besturen en onderhouden van het schip behoorlijk gesimplificeerd is, heb je wel echt het geval op de brug van een Star Trek-schip te zijn. Eigenlijk ook te duur voor de hoeveelheid content, maar zeker een spel van hoog niveau.

Superhot VR
Vond ik na twee keer spelen eigenlijk al niet boeiend meer. Ja het is cool dat de tijd alleen verder gaat als je zelf beweegt en dat werkt ook goed in VR, maar de hele stylistische graphics en het gebrek aan een doorlopend verhaal maakte het snel oninteressant.

The thrill of the fight
Heeft potentie en misschien is het spel in de tussentijd al beter geworden, maar boxen met controllers in je handen is niet echt mijn ding. Je mis toch de bepaalde feedback als je iemand raakt. Werkt gewoon niet zo in VR vind ik. Maar het is wel een geweldige work out (en daar had ik het spel voor gekocht), want na 5 minuten stond ik te hijgen als een paard, wat misschien ook meer over mijn conditie zegt ;)

Vanishing realms
Zwaardvechten met skeletten, weet je hoe vet. Maar gaat zoals zo veel dingen snel vervelen. De cartoony graphics werken heel goed in VR. In de aanbieding wat mij betreft de moeite waard. Niet voor de volle prijs.

Zombie training simulator
Ik vind het toch één van de betere wave shooters. De cartoonstijl werkt goed in VR en de wapens zijn echt geweldig lekker om mee te schieten. Alleen jammer dat de zombies van karton zijn. Ook dit spel zou ik nooit voor de volledige prijs kopen, maar in de aanbieding is dit één van de weinig wave shooters die ik nog wel eens speel omdat het zo lekker werkt.

Als je nog vragen hebt over één van de spellen, dan hoor ik het graag natuurlijk!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Luuk1983 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:23:
[...]

Grappig, dat hele Rec Room vind ik dan weer geen ene klap aan :P Maar ieder zijn ding natuurlijk!
Voor Rec Room komen regelmatig flinke updates uit en de 4 verschillende paintball en lasertag arena's zijn echt aan te raden, zeker als je een paar goede teams hebt. En gratis!

Space Pirate trainer is pas ook een flinke update voor gekomen die het spel een stuk minder eentonig maakt (extra wapens en galaga-achtige waves), dus zou ik zeker nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
DarthSjaak schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:45:
Voor Rec Room komen regelmatig flinke updates uit en de 4 verschillende paintball en lasertag arena's zijn echt aan te raden, zeker als je een paar goede teams hebt. En gratis!
Ik vond juist dat paintballen, laser tag, maar bijvoorbeeld ook dodge ball gewoon niet werken, omdat je niet vrij kan rondrennen. Dit soort 'sporten' vind ik persoonlijk niet goed werken met teleporteren. En ik weet niet of het kan, maar van full locomotion wordt ik nogal misselijk, dus dat ik geen optie. In de basis is Rec room een heel goed idee en ook goed uitgewerkt, maar voor mij werkt het gewoon niet.
DarthSjaak schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:45:
Space Pirate trainer is pas ook een flinke update voor gekomen die het spel een stuk minder eentonig maakt (extra wapens en galaga-achtige waves), dus zou ik zeker nog eens proberen.
Ga ik zeker proberen!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Ik had eigenlijk wel wat Fallout 4 ervaringen verwacht. Niemand het spel gekocht? Of zijn we te druk bezig met spelen waardoor er geen tijd meer is om te posten? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:39:
Ik had eigenlijk wel wat Fallout 4 ervaringen verwacht. Niemand het spel gekocht? Of zijn we te druk bezig met spelen waardoor er geen tijd meer is om te posten? 8)
Ik vond Fallout niet-VR al niet boeiend, dus ik ga er zeker geen geld in stoppen voor de VR-versie. Misschien als alle reviews heel lovend zijn dat ik het een keer in de aanbieding overweeg, maar anders ga ik er geen geld aan uitgeven. Het lijkt mij geen spel dat echt goed werkt in VR namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:47:
[...]

Ik vond Fallout niet-VR al niet boeiend, dus ik ga er zeker geen geld in stoppen voor de VR-versie. Misschien als alle reviews heel lovend zijn dat ik het een keer in de aanbieding overweeg, maar anders ga ik er geen geld aan uitgeven. Het lijkt mij geen spel dat echt goed werkt in VR namelijk.
Ben zelf wel een groot Fallout fan dus ik zie de game wel zitten. Maar waarom denk je dat dit niet het soort spellen is voor VR?
Mij lijkt open world games juist wel erg geschikt. Mits lange afstanden makkelijk te overbruggen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Youtube VR is uit op Steam.

Deze moet ik eens uitproberen.

http://store.steampowered.com/app/755770/YouTube_VR/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre
ChojinZ schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:39:
Ik vind het echt geweldig tot nu toe. Ja, er zijn issues zoals bij elke Bethesda game zo'n beetje, maar veel ervan zijn al op te lossen door ini edits en mod's. De immersion in VR is echt bizar, de eerste keer toen ik de vault uit kwam, de eerste keer toen ik de grote stad in ging, de eerste keer dat ik een deathclaw zag. Dit soort momenten zijn in VR een stuk indrukwekkender dan in niet-VR. Ik heb echt nog nauwelijks quests gedaan in 9 uur, omdat het exploren van de immense wereld in VR echt tof is om te doen.

De controls zijn opzich prima, ik ben eigenlijk best blij dat reloaden bijvoorbeeld niet handmatig hoeft. De eerste paar keer zou het leuk zijn, daarna niet meer. Ik denk dat het een goede beslissing is geweest om te focussen op de fun van de gameplay i.p.v. het meest realistische.

Het enige echte probleem momenteel is de performance. Met een GTX1080 en SuperSampling van 0.9(!!!) heb ik buiten zelfs nog een reprojection rate van 10-20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Na een tijdje de Vive niet aangeraakt te hebben. nu maar weer met TP Cast erbij. Lijkt allemaal goed te werken :P alleen nog even goeie plek voor het stream kastje zoeken.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
YoshiBignose schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:48:
Na een tijdje de Vive niet aangeraakt te hebben. nu maar weer met TP Cast erbij. Lijkt allemaal goed te werken :P alleen nog even goeie plek voor het stream kastje zoeken.
Ik dacht dat de prijs zo rond de 200-300 zou liggen, maar ik zie dat hi bij Alternate 350 Euro is? Dat is echt schandalig duur, waar heb jij hem gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Spectre schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:03:
[...]

Ik dacht dat de prijs zo rond de 200-300 zou liggen, maar ik zie dat hi bij Alternate 350 Euro is? Dat is echt schandalig duur, waar heb jij hem gehaald?
Coolblue €350 inderdaad. Schandalig duur, maar ja ik had de Vive ook al gekocht toen ie schandalig duur was en nu deed ik er al een tijdje niets mee dus moet maar weer investeren :') :9~ :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
YoshiBignose schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:53:
[...]

Coolblue €350 inderdaad. Schandalig duur, maar ja ik had de Vive ook al gekocht toen ie schandalig duur was en nu deed ik er al een tijdje niets mee dus moet maar weer investeren :') :9~ :-(
Ik kan hem alleen niet meer vinden bij Coolblue? Als ik hem zou kopen het liefst voor als hij niet bevalt, zij doen toch wat makkelijker over retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Spectre schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:06:
[...]

Ik kan hem alleen niet meer vinden bij Coolblue? Als ik hem zou kopen het liefst voor als hij niet bevalt, zij doen toch wat makkelijker over retourneren.
https://www.consoleshop.n...vanger-voor-htc-vive.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Oké, ik ben dom, zat te zoeken op TPCAST omdat hij overal zo staat :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre
Heb de TP Cast dan toch binnen. Wat een frustratie om te installeren, m'n pc wilde de bijgeleverde router maar niet herkennen, blijkt dat m'n ethernet adapter op gigabit stond ingesteld waar de router niet mee overweg kan. Staat nu op 100 full duplex en dat werkt wel, maar dat een router verplicht is voor de installatie is niet ideaal.

Het werkt nu wel helemaal goed en dat is toch wel echt heel fijn. Complete vrijheid, je voelt je niet als een AT AT als je vaak om je heen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Heeft iemand al ervaring met Doom Vr, Fallout VR en La Noire vr case files? Met name die laatste lijkt mij erg leuk in vr, maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre
Luuk1983 schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:25:
Heeft iemand al ervaring met Doom Vr, Fallout VR en La Noire vr case files? Met name die laatste lijkt mij erg leuk in vr, maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen hier!
Jazeker, even een copy/paste voor Fallout:

Ik vind het echt geweldig tot nu toe. Ja, er zijn issues zoals bij elke Bethesda game zo'n beetje, maar veel ervan zijn al op te lossen door ini edits en mod's. De immersion in VR is echt bizar, de eerste keer toen ik de vault uit kwam, de eerste keer toen ik de grote stad in ging, de eerste keer dat ik een deathclaw zag. Dit soort momenten zijn in VR een stuk indrukwekkender dan in niet-VR. Ik heb echt nog nauwelijks quests gedaan in 9 uur, omdat het exploren van de immense wereld in VR echt tof is om te doen.

De controls zijn opzich prima, ik ben eigenlijk best blij dat reloaden bijvoorbeeld niet handmatig hoeft. De eerste paar keer zou het leuk zijn, daarna niet meer. Ik denk dat het een goede beslissing is geweest om te focussen op de fun van de gameplay i.p.v. het meest realistische.

Het enige echte probleem momenteel is de performance. Met een GTX1080 en SuperSampling van 0.9(!!!) heb ik buiten zelfs nog een reprojection rate van 10-20%.

Betreffende DOOM: game ziet er echt goed uit in VR en draait ontzettend soepel op mijn systeem. Ik had me alleen niet zo goed ingelezen en had eigenlijk de originele DOOM campaign verwacht, maar het blijkt er dus eentje te zijn die speciaal voor de VR is gemaakt (en volgens mij ook korter is).

De gameplay zelf is tof, maar heeft minpunten. De vijanden zijn zoals je verwacht erg cool en af en toe best pittig. De gunplay an sich voelt erg lekker aan met veel verschillende wapens, maar met de Vive controllers zitten de in-game guns op een erg rare hoek. Je moet de controllers meer naar beneden richten om de in-game gun horizontaal te krijgen vergeleken met andere VR shooters. Het is tevens jammer dat je alleen teleport en dash hebt en niet artificial locomotion, maar de dash vind ik persoonlijk ook wel cool. Geeft meer het gevoel dat je enemies kan ontwijken en voor velen zal het voor minder motion sickness zorgen.

Jammer dat er ook geen multiplayer inzit, maar de game daarentegen is ook niet full priced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:25:
Kheb Fallout VR. Maar die vond jij toch niet boeiend? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:44:
[...]

Kheb Fallout VR. Maar die vond jij toch niet boeiend? ;)
Hehe, nee op zich niet nee, maar ik wilde vooral wat meer interactie hier in het topic met persoonlijke ervaringen van mensen hier. Reviews zijn één ding, maar ik hecht wel veel waarde aan de ervaringen van Tweakers. Sommige hebben al hun ervaringen eerder gegeven overigens hoor, dat klopt helemaal.

Stel dat iedereen helemaal lyrisch zou zijn over Fallout, dan zou het zomaar kunnen dat ik het toch een keer zou proberen (aangezien ik altijd nog kon refunden). Het lijkt me namelijk tof in de wereld van Fallout te lopen, maar het spel an sich (niet-VR) kon mijn niet zo lang boeien.

Van Doom, wat ik al eerder zei, heb ik niet zo'n hoge pet op omdat het mij geen speel lijkt voor VR en als ik zo de reviews lees, dan sluit het een beetje aan bij mijn verwachting. En waar Fallout nog een toffe wereld heeft om in rond te lopen, heeft Doom dat helemaal niet.

Maar L.A. Noire heb ik de meeste interesse in. Ik vond het namelijk best wel een prima spel en ik denk dat het zich goed leent voor VR omdat het allemaal niet snel hoeft. Ik ben alleen bang dat je clues gaat missen vanwege de resolutie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 18-12-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:38:
[...]

Hehe, nee op zich niet nee, maar ik wilde vooral wat meer interactie hier in het topic met persoonlijke ervaringen van mensen hier. Reviews zijn één ding, maar ik hecht wel veel waarde aan de ervaringen van Tweakers. Sommige hebben al hun ervaringen eerder gegeven overigens hoor, dat klopt helemaal.

Stel dat iedereen helemaal lyrisch zou zijn over Fallout, dan zou het zomaar kunnen dat ik het toch een keer zou proberen (aangezien ik altijd nog kon refunden). Het lijkt me namelijk tof in de wereld van Fallout te lopen, maar het spel an sich (niet-VR) kon mijn niet zo lang boeien.

Van Doom, wat ik al eerder zei, heb ik niet zo'n hoge pet op omdat het mij geen speel lijkt voor VR en als ik zo de reviews lees, dan sluit het een beetje aan bij mijn verwachting. En waar Fallout nog een toffe wereld heeft om in rond te lopen, heeft Doom dat helemaal niet.

Maar L.A. Noire heb ik de meeste interesse in. Ik vond het namelijk best wel een prima spel en ik denk dat het zich goed leent voor VR omdat het allemaal niet snel hoeft. Ik ben alleen bang dat je clues gaat missen vanwege de resolutie ;)
Helaas is mijn GPU kapot en krijg ik morgen (als het mee zit) mijn nieuwe binnen. Dan kan ik een wat uigebreidere ervaring schrijven.

Maar wat ik tot nu toe heb gezien is heel erg immersief. Vooral het open-world concept werkt erg goed in VR. De volledige vrijheid die je krijgt is een hele nieuwe ervaring. Niets houd je meer tegen en je kan overal naar toe.

Grafisch ziet het er nog best aardig uit. Ik had eigenlijk wat mindere graphics verwacht. Het is geen Arkhum VR maar ik vond het wel weer beter dan Arizona Sunshine.

Wel vond ik het menu systeem niet heel erg handig. Het is werkbaar maar nogal omslachtig.
Maar mijn grootste irritatie punt was de fencing bubbel waar je inloopt. Om er voor te zorgen dat je niet door muren heen loopt, zit je in een soort van bubbel die er voor zorgt dat je, wanneer je in een object dreigt te lopen, de wereld iets voor je opschuift. Is wel noodzakelijk (anders kan je gaan cheaten of glitchen) maar het is niet de meest ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:33:
[...]

Helaas is mijn GPU kapot en krijg ik morgen (als het mee zit) mijn nieuwe binnen. Dan kan ik een wat uigebreidere ervaring schrijven.

Maar wat ik tot nu toe heb gezien is heel erg immersief. Vooral het open-world concept werkt erg goed in VR. De volledige vrijheid die je krijgt is een hele nieuwe ervaring. Niets houd je meer tegen en je kan overal naar toe.

Grafisch ziet het er nog best aardig uit. Ik had eigenlijk wat mindere graphics verwacht. Het is geen Arkhum VR maar ik vond het wel weer beter dan Arizona Sunshine.

Wel vond ik het menu systeem niet heel erg handig. Het is werkbaar maar nogal omslachtig.
Maar mijn grootste irritatie punt was de fencing bubbel waar je inloopt. Om er voor te zorgen dat je niet door muren heen loopt, zit je in een soort van bubbel die er voor zorgt dat je, wanneer je in een object dreigt te lopen, de wereld iets voor je opschuift. Is wel noodzakelijk (anders kan je gaan cheaten of glitchen) maar het is niet de meest ideale oplossing.
Oh ja, dat is inderdaad een systeem wat ik 'conductor' ook gezien heb. De eerste keer is het erg raar wat er gebeurd. Ik dacht dat ik tracking-problemen had en ik werd er ook een beetje misselijk van. Het is niet perse een slechtere aanpak, maar ideaal is het zeker niet.

Dat is een andere aanpak dan het simpelweg donker worden van het beeld, zoals bij Arizona Sunshine. Overigens kon je in Arizona Sunshine daarmee in sommige gevallen wel 'cheaten'. In een kantoor kan je een raam kapot schieten, waarna je door het raam kan lopen zonder dat het beeld zwart wordt. Daarmee kan je zo een stuk van het level overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Review van TPCast door Tested: YouTube: Tested: TPCast Wireless VR Review!

Op het einde gaat het ook nog een stukje over L.A. Noire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik ben ook een trotse Vive eigenaar nu. Gister na de kerst borrel uitgepakt en geïnstalleerd... Maar wat gaaf! Nu eens rustig alles gaan ontdekken.

Iemand nog tips voor een nieuwe gebruiker qua content?

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Ebayzo schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 07:28:
Ik ben ook een trotse Vive eigenaar nu. Gister na de kerst borrel uitgepakt en geïnstalleerd... Maar wat gaaf! Nu eens rustig alles gaan ontdekken.

Iemand nog tips voor een nieuwe gebruiker qua content?
Google VR is een must see, zeker met de laatste update voor streetview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

CapTVK schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:26:
[...]

Google VR is een must see, zeker met de laatste update voor streetview.
Dank voor de tip! Is inderdaad gaaf.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb ook sinds een week de Vive in huis; wat een geweldige ervaring. Tegelijkertijd is de wintersale actief, wat een uitkomst :P

Een game die ik hier nog niet voorbij heb zien komen maar ik echt wel kan aanraden is The Assembly. Een niet al te lange (3 a 4 uur) adventure/puzzle game in een sci-fi setting. Goede controls, combi van teleport en mogelijkheid van draaien met de trackpad, goeie gfx en voice acting. Kan zowel zittend als staand maar ik vond zelf de staande ervaring beter bij deze game.

Edit:

Nog een vraag waar ik nog geen goed antwoord op kan vinden. Als ik in de VR options mijn achtergrond wil aanpassen dan kan ik daar wel een andere achtergrond kiezen/downloaden van de workshop maar de achtergrond wordt niet ingesteld. De custom controller en lighthouse modellen doen het wel direct.

Enig idee wat dit kan zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door ReddishRat op 01-01-2018 14:17 . Reden: Toevoegen vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 01:49
YouTube: HTC Vive CES 2018 Press Conference

Live stream naar de presentatie van HTC die de VIVE Pro presenteerd. HEt is niet echt een lekkere stream maar toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44

glashio

C64 > AMIGA > PC

https://blog.vive.com/us/...de-wireless-vive-adaptor/

[ Voor 59% gewijzigd door glashio op 08-01-2018 23:38 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Wel wat de vive nodig had. Maar had toch liever hogere resolutie nog gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• serienummer
Ik heb de presentatie gezien gister. Met 10 min was de hardware kant van de presentatie klaar. Toe is er nog iets verteld over Vive port. Maar ik denk dat dat meeste toch gebruik maken van Steam.

Even een sum-up van wat er gepresenteerd is:
  • 2880x1600 total resolution (615dpi)
  • [b][/b]
  • Integrated audio with in line amplifier for much richer sound
  • Two front facing cameras (keynote speaker didn't elaborate)
  • Dual microphones
  • Improved optics (new lenses?)
  • Headstrap redesigned from ground up
  • Better overall balance & lighter weight
  • Backwards Compatible (will work with Base station 1.0 and 2.0)
  • Able to pair four Base stations (2.0) together and track 10m x 10m
  • Available Q1 for HMD upgrade-only
  • Full package with new controllers available this year
  • Vive Wireless Adapter announced (WiGig), available Summer 2018 (Works with both Vive and Vive Pro)/li]
Bron:​reddit (HTC VIVE)

De vraag is of je tot het einde van het jaar moet/wilt wachten tot er een samen gesteld packet komt met de nieuwe HDM + lighthouse 2.0 + knuklels + WiFi module.

Wat gaan jullie doen?

Groeten
Serienummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Echt super, bijna 2 keer hogere resolutie, ingebouwd geluid en dubbele front camera en ook nog wireless.

Dat is makkelijk, nieuwe losse HMD kopen, en later de wireless uitbreiding erbij. En misschien ook nog 2 base stations erbij want als ik wireless ben, dan wil ik ook wel naar een grotere ruimte.

Ik zag de afgelopen maanden veel reacties van mensen die riepen dat ze wel zouden wachten tot hogere resolutie en wireless, dus die worden helemaal op hun wenken bediend en gaan nu ook voor vr. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:43
Ben benieuwd naar het kostenplaatje.
Wel erg netjes van HTC dat de headset los beschikbaar komt (mits de prijs hiervan ook daadwerkelijk veel scheelt met het complete pakket). Kan is inderdaad aanwezig dat er later een pakket komt met de knuckle controllers, maar die zijn misschien ook wel los verkrijgbaar tegen die tijd.

Al met al een mooie upgrade lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Leuk die nieuwe bril, maar content is nog steeds een probleem. Wat zou ik moeten spelen op de nieuwe bril wat ik niet al eerder heb gespeeld met de oude bril?

Sommige games hebben enige replay waarde, maar een hoop ook niet (ga niet voor de 4e keer Arizona Sunshine uitspelen).

Mooi om te zien dat de bril verder word ontwikkeld. Nu nog de games/tools... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ChojinZ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:41:
Leuk die nieuwe bril, maar content is nog steeds een probleem. Wat zou ik moeten spelen op de nieuwe bril wat ik niet al eerder heb gespeeld met de oude bril?

Sommige games hebben enige replay waarde, maar een hoop ook niet (ga niet voor de 4e keer Arizona Sunshine uitspelen).

Mooi om te zien dat de bril verder word ontwikkeld. Nu nog de games/tools... :(
Valve komt met 2 AAA titels en heb je Fallout 4 en Elite al uitgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
DarthSjaak schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Valve komt met 2 AAA titels en heb je Fallout 4 al uitgespeeld?
Ben ik nog mee bezig. Opzich bevalt het wel, maar er zijn ook flink wat irritatie puntjes. Daarnaast is de performance om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:56
De Wireless optie werkt ook op de originele Vive en de aansluitingen zijn verandert van HDMI naar DP 1.2. Dat is voor mij persoonlijk wat minder i.v.m de 3 schermen die ik aan DP heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Kortom alleen wat hogere resolutie, valt me wat tegen had toch wel op meer gerekend bij een V2. Bv hogere resolutie dan de concurrentie ipv gelijktrekken aan samsung odyssee.
Meer POV dan V1, alleen renderen wat je ziet ipv hele scherm, draadloos al ingebouwd ipv in toekomst als add on aanbieden.
Niet van onder de indruk als de prijs ook nog eens hoger wordt ivm "pro" dan valt het nog meer tegen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ErikRo schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:46:
Kortom alleen wat hogere resolutie, valt me wat tegen had toch wel op meer gerekend bij een V2. Bv hogere resolutie dan de concurrentie ipv gelijktrekken aan samsung odyssee.
Meer POV dan V1, alleen renderen wat je ziet ipv hele scherm, draadloos al ingebouwd ipv in toekomst als add on aanbieden.
Niet van onder de indruk als de prijs ook nog eens hoger wordt ivm "pro" dan valt het nog meer tegen.
Dus je blijft nog even bij je huidige Vive?

Ik vind draadloos als optie alleen maar goed, daardoor kan de prijs voor de hmd omlaag en kun je zelf kiezen of je het wel of niet wilt....als je weinig ruimte hebt of alleen zittend speelt, dan heb je niet zoveel aan draadloos.

Was het al ingebouwd, dan had je vandaag de reactie gekregen: "Ja mooi dat draadloos, maar dat ga ik niet gebruiken maar moet ik wel voor betalen" ;)

En iedereen leest een beetje over de 2 camera's aan de voorkant heen, maar dat biedt wel mogelijkheden voor AR toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
DarthSjaak schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Dus je blijft nog even bij je huidige Vive?

Ik vind draadloos als optie alleen maar goed, daardoor kan de prijs voor de hmd omlaag en kun je zelf kiezen of je het wel of niet wilt....als je weinig ruimte hebt of alleen zittend speelt, dan heb je niet zoveel aan draadloos.

Was het al ingebouwd, dan had je vandaag de reactie gekregen: "Ja mooi dat draadloos, maar dat ga ik niet gebruiken maar moet ik wel voor betalen" ;)

En iedereen leest een beetje over de 2 camera's aan de voorkant heen, maar dat biedt wel mogelijkheden voor AR toepassingen.
Ja leuk die 2 camera's maar je koopt iets voor nu en niet voor mogelijke leuke games over een jaar. Tenminste zo redeneer ik.
Wat de add on betreft ja los zal die best veel extra kosten maar ingebouwd met extra chips en antenne had er misschien €50 gekomen dat was voor de meesten nog wel te doen. Nu krijg ik het Apple effect gevoel accessoires voor veel extra verkopen.

Ik mis trouwens nog wat info of er nu een enkel dun kabeltje komt ipv de huidige kabel.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ErikRo schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:06:
[...]

Ja leuk die 2 camera's maar je koopt iets voor nu en niet voor mogelijke leuke games over een jaar. Tenminste zo redeneer ik.
Wat de add on betreft ja los zal die best veel extra kosten maar ingebouwd met extra chips en antenne had er misschien €50 gekomen dat was voor de meesten nog wel te doen. Nu krijg ik het Apple effect gevoel accessoires voor veel extra verkopen.

Ik mis trouwens nog wat info of er nu een enkel dun kabeltje komt ipv de huidige kabel.
Daarnaast is de wireless option ook nog eens mooi omdat het ook op de oude Vive gaat werken en dat is zeker niet zoals Apple het zou doen!

Wat HTC tot nu toe heeft gedaan is zorgen dat ontwikkelaars zo snel als mogelijk met de nieuwe headset aan de gang kunnen. Ik denk dat de nieuwe HMD pas richting de zomer voor consumenten beschikbaar is, en tegen die tijd is er wel content voor.

De reden dat ik de nieuwe HMD ga kopen is simpel....hogere resolutie en draadloos.....precies de dingen waar ik (en vele anderen) op zaten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Het blijft ook een mooi ding natuurlijk. Denk ik dat ik gewoon te hoge verwachtingen had en dan valt het altijd wat tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik denk dat puur een twee keer zo hoge resolutie niet perse heel veel gaat oplossen. Het is nog steeds te laag om het screendoor effect tegen te gaan en waarschijnlijk te hoog om lekker aan te sturen, gezien de dikke videokaart die je nu al nodig hebt voor de huidige Vive. Ik ben daarnaast benieuwd of de kijkhoek veel verbeterd is.

Op dit moment kijk ik de kat uit de boom. Ik wil eerste weten of de nieuwe lenzen nog verschil gaat maken en of dit bijvoorbeeld invloed heeft op de kijkhoek. Ik ben eigenlijk helemaal niet ontevreden met de huidige Vive, zelfs niet met de gewone headstrap. Ik heb dus nog niet echt een hele dringende behoefte om te upgraden.

Wel vind ik de backwards compatibility een hele grote pré, dit maakt de drempel voor de nieuwe HMD een stuk lager. Ook ben ik op termijn zeker nog geïnteresseerd in het draadloze gebeuren.

Misschien is het niet de WOW die mensen verwachten, maar het is in ieder geval een logische evolutie waar ze weer op verder kunnen bouwen. Alleen of het de moeite waard is voor bestaande users, dat moet ik nog maar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
ErikRo schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:46:
Hehe, ik geloof dat je iets te hard van stapel loopt... ;)

Wat jij nu noemt kan wel maar OF staat nog in de kinderschoenen en is nog niet gereed voor een launch, OF is te duur om te implementeren waardoor de nieuwe Vive de 1000 euro grens ver gaat overstijgen.
Luuk1983 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:30:

Misschien is het niet de WOW die mensen verwachten, maar het is in ieder geval een logische evolutie waar ze weer op verder kunnen bouwen. Alleen of het de moeite waard is voor bestaande users, dat moet ik nog maar zien.
Hangt er ook vanaf voor hoeveel je de oude Vive kan verkopen. Als ik hier 600 euro voor kan vragen (niet realistisch, maargoed :9 ) dan stap ik zo over op de Pro.
Denk alleen dat, door de prijs verlaging van Oculus, je Vive ineens een stuk minder waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik vind het anders alvast een mooie upgrade tegen over de normale vive. Een 4k@90fps scherm kunnen de gpu's met games als fallout 4 en project cars 2 toch niet aan. En dan volgend jaar (of het jaar daarna) de echte nieuwe generatie htc vive aan te kondigen met het 4k scherm met een betere fov plus de knuckle controllers.

Je kan deze vive pro het best het zelfde zien als de ps4 pro, die als zoethouder dient tot dat de ps5 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Van wat ik begrepen heb, kun je de HMD in Q1 los kopen. De kit zal pas medio dit jaar verkrijgbaar zijn. Ook hoor ik veel mensen praten over de Pimax. Die beloven een hoop, maar mijn ervaringen met hun vorig produkt waren dramatisch (de 4K). Ik moet nog zien of ze het allemaal voor elkaar krijgen.

Ik ben wel van mening dat ik graag eerst de Pro zou willen proberen om te ondervinden of het voor mij de upgrade waard zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
ZFLaSH schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:11:
Van wat ik begrepen heb, kun je de HMD in Q1 los kopen. De kit zal pas medio dit jaar verkrijgbaar zijn. Ook hoor ik veel mensen praten over de Pimax. Die beloven een hoop, maar mijn ervaringen met hun vorig produkt waren dramatisch (de 4K). Ik moet nog zien of ze het allemaal voor elkaar krijgen.

Ik ben wel van mening dat ik graag eerst de Pro zou willen proberen om te ondervinden of het voor mij de upgrade waard zou zijn.
Ik snap de Pimax hype ook niet. Laat ze eerst maar eens een goed product lanceren. De huidige versies waren niet heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Goede ontwikkeling maar zelf heb ik ook een afwachtende houding. De (losse) prijs van de Vive Pro is nog niet eens bekend op dit moment.

Qua graphics performance ben ik niet zo bang maar dat hangt ook af van de soort apps die je draait. Tilt Brush en Google Earth VR zullen ook op deze resolutie nog wel fatsoenlijk draaien. Games is misschien een ander verrhaal.

Punt van zorg : heeft de Vive Pro (ook nog) een HDMI aansluiting of wordt het een Display Port aansluiting? In dat laatste geval mag ik een nieuwe verlengkabel kabel gaan zoeken en active DP kabels zijn een stuk prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Nee, alleen dp 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 17:27

The Chosen One

Zie signature!

Nu het Vive Pro nieuws langskwam zag ik in een filmpje dat een hands-on meneer zei dat de 'oogruimte' groter was en hij zijn bril fijner opkon dan bij de gewone Vive.

Weet iemand hoe groot die 'ruimte' is bij de Vive Pro? Sinds paar weken een nieuwe bril die relatief groot is. (zijn er wel heel veel van tegenwoordig, maar geen idee hoeveel rekening ze houden met grote(re) brillen)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
We zullen echt af moeten wachten op de reviews. Van die 5 minuten speeltijd kun je nog weinig zeggen. Dat DP 1.2 vind ik overigens wel een nadeel i.v.m. mijn 3 monitor setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:17

Kiwi

Gadgetfreak

De wireless addon wordt overigens gewoon via HDMI aangesloten op de headset, wie weet zitten er gewoon weer 2 opties op de linkbox. Is daar überhaupt al een foto of iets dergelijks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
The Chosen One schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:03:
Nu het Vive Pro nieuws langskwam zag ik in een filmpje dat een hands-on meneer zei dat de 'oogruimte' groter was en hij zijn bril fijner opkon dan bij de gewone Vive.

Weet iemand hoe groot die 'ruimte' is bij de Vive Pro? Sinds paar weken een nieuwe bril die relatief groot is. (zijn er wel heel veel van tegenwoordig, maar geen idee hoeveel rekening ze houden met grote(re) brillen)
Wat is oogruimte?

Bedoel je niet gewoon FOV? Zoja, die schijnt gewoon hetzelfde te zijn als de oude Vive..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

ChojinZ schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:02:
[...]

Wat is oogruimte?

Bedoel je niet gewoon FOV? Zoja, die schijnt gewoon hetzelfde te zijn als de oude Vive..
De ruimte om je ogen heen. :+ Waar de bril meestal zit.
Als iemand nou toevallig een centimeter er langs gehouden heeft. ^^

[ Voor 14% gewijzigd door The Chosen One op 11-01-2018 10:09 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
The Chosen One schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:05:
[...]

De ruimte om je ogen heen. :+
Waar de bril meestal zit.
De oogruimte is instelbaar (voor brildragers). Maar de oogruimte zelf is niet echt bepalend voor het comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
De gruchten gaan de ronde dat de HTC Vive Pro 350 euro gaat kosten en in Q1 beschikbaar komt.
Lijkt me een goede prijs. Ik hoop dat er later een kit komt waar de LH en de knuckels in zitten. waarde: 600 euro schat ik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

En waar zijn die geruchten van? forumzakdoekjeleggen.nl? Heel misschien dat de Vive die richting op gaat zonder extra's. Vive Pro lijkt me eeerder 600-900 afhankelijk van pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
Andere controllers van HTC zelf, en niet de verwachte knuckles van Valve.
Persoonlijk vind ik de knuckles mooier dan de wand versie 2.0

Bron: https://www.roadtovr.com/...esign-not-valve-knuckles/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
serienummer schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:16:
De gruchten gaan de ronde dat de HTC Vive Pro 350 euro gaat kosten en in Q1 beschikbaar komt.
Lijkt me een goede prijs. Ik hoop dat er later een kit komt waar de LH en de knuckels in zitten. waarde: 600 euro schat ik in.
Heb je een linkje naar die geruchten? Ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van. 350 euro is absurd laag en ik kan me absoluut niet voorstellen dat dat de introductie prijs word. Zeker niet als je het vergelijkt met de huidige prijs van de oude bril.

Mocht de bril wel 350 euro worden, dan betekend dat voor mij meteen een insta-buy. Maar zelf vermoed ik dat de prijs wel weer richting de 1000 euro (of meer) zal gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• serienummer
@ChojinZ @The Chosen One

Ik heb deze info via redit gevonden.. Hier de direct link naar de webside

https://medium.com/silico...-price-rumor-9e311ee6c5a5

Vooralsnog blijft het een gerucht.

De bril alleen zal nooit in een keer 1000 euro worden, dat is echt teveel. Zal nooit iemand kopen.
Zou betekenen dat een kit ongeveer 1600 euro gaat kosten in Q4. Lijkt me veel
het gaat hier om een niet al te grote update hoor. Maar... time wil tell. Voor 350 haal ik hem op. 1000 laat ik hem liggen.

[ Voor 39% gewijzigd door serienummer op 12-01-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
350€ lijkt me ook weinig al zou dit misschien nog kunnen voor de bril alleen. In Q1 zou die los verkocht worden als upgrade voor de huidige Vive bezitters.

Hoeveel kosten de lighthouses + controllers los? Dan kan je misschien uitrekenen hoeveel de prijs ongeveer zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
@Largamelion

Ik denk dat de LH 2.0 ongeveer 200 a 300 euro gaan kosten. Ik denk ook dat de knuckles deze prijs gaan aannemen. Totaal ongeveer 600 euro. Dit zijn ook de prijzen die rond gaan op redit. Maar nu lijkt HTC nu met eigen controllers te komen. De knuckles worden zeker niet door HTC zelf gemaakt maar door Valve.

Waar ik echt heel nieuwsgierig naar ben is de nieuwe HTC WiFi module. Ziet er een beetje gek uit maar lijkt me echt gaaf. Ik lees teveel slechte verhalen over TPCAST. dus deze laat ik maar even gaan.

Ik hoop dat er in Q4 een kid komt die voor de mensen zijn die de HTC Vive HDM 1.5 al hebben aangeschaft. Vast iets duurder in verhouding met een volledige kit. maar dat zou ik niet zo erg vinden.
Ik heb ook geen geduld om te wachten tot de de volledige kit er is :-)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
serienummer schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:32:
@Largamelion

Ik denk dat de LH 2.0 ongeveer 200 a 300 euro gaan kosten. Ik denk ook dat de knuckles deze prijs gaan aannemen. Totaal ongeveer 600 euro. Dit zijn ook de prijzen die rond gaan op redit. Maar nu lijkt HTC nu met eigen controllers te komen. De knuckles worden zeker niet door HTC zelf gemaakt maar door Valve.

Waar ik echt heel nieuwsgierig naar ben is de nieuwe HTC WiFi module. Ziet er een beetje gek uit maar lijkt me echt gaaf. Ik lees teveel slechte verhalen over TPCAST. dus deze laat ik maar even gaan.

Ik hoop dat er in Q4 een kid komt die voor de mensen zijn die de HTC Vive HDM 1.5 al hebben aangeschaft. Vast iets duurder in verhouding met een volledige kit. maar dat zou ik niet zo erg vinden.
Ik heb ook geen geduld om te wachten tot de de volledige kit er is :-)..
1 van de voordelen van LH 2.0 is dat de kosten juist lager worden:
https://skarredghost.com/...0-will-foundation-vive-2/

LH 2.0 word dus waarschijnlijk wat goedkoper maar ook de tracking sensoren in de headset kosten minder.
Ben dan ook erg benieuwd wat de uiteindelijke prijs word. Zoals het er nu uitziet word het goedkoper dan tijdens de eerste release. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
Deze mensen zijn niet ontevreden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzody
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2023
Hoewel ik weet dat dit niet het Bestelling & Levering topic is, weet iemand hoe het zit met Vive Trackers kopen ergens?
Die dingen zijn bijna niet te vinden. Heb ze wel nog op Alibaba gevonden, maar de invoerrechten en BTW maken het niet echt een goedkope oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• serienummer
Hier een post gevonden met iemand die een prijs noemt. Maar ik denk dat nog niks zeker is (Laat ik het hopen:-)

In the U.S., the Vive Pro is priced at $799 USD ( approximately $1,012 CAD).

Bron:
https://mobilesyrup.com/2...ands-opening-screen-door/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik heb gister VR weer eens aangeslingerd. Ik had al een tijd niet gespeeld en omdat ik elke keer alles opnieuw moet calibreren (dochter vind het leuk om aan de statieven met de lighthouses te gaan hangen) en een spiegel moet afdekken had ik telkens geen zin om de moeite te nemen. Ik heb (eindelijk) The Gallery episode 2: heart of the emberstone (uit)gespeeld. Wat een machtig spel is dat! Geweldige voice acting, geweldige sfeer, mooie omgevingen! De puzzels zijn allemaal uitdagend genoeg, maar nergens super moeilijk. En ik vind het fijn dat het niet gaat om snel te zijn of je te laten schrikken. Ja, je speelt het in een paar uur uit, maar de kwaliteit is echt heel erg goed. Ik kan niet wachten op deel 3! Ik ben er alleen bang voor dat het wel weer even gaat duren, aangezien er iets van 1,5 jaar tussen deel 1 en 2 zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Kan me niet voorstellen dat ze de headset alleen voor 700-800 euro gaan verkopen. Dat koopt echt helemaal niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@Luuk1983 Zelfde probleem, heb alles wel "klaar staan" maar het koste me toch te veel moeite om alles weer even aan te slingeren. In de stoel ploffen en een potje Overwatch opstarten is makkelijker. Als ik de luxe had voor een dedicated game room was het wellicht wat toegankelijker geweest. Heb de Vive ook al op V&A staan. Niet omdat ik hem persé kwijt moet, maar als iemand een goede prijs betaald wacht ik even met VR totdat mijn ruimte wat handiger is voor de setup. Het blijft wel een gaaf ding hoor. Ik moet nog steeds The Exorcist verder spelen... :X

Overigens vond ik de deluxe audio strap wel een goede aankoop. Stuk comfortabeler!

[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 27-02-2018 09:51 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Ebayzo schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:50:
@Luuk1983 Zelfde probleem, heb alles wel "klaar staan" maar het koste me toch te veel moeite om alles weer even aan te slingeren. In de stoel ploffen en een potje Overwatch opstarten is makkelijker. Als ik de luxe had voor een dedicated game room was het wellicht wat toegankelijker geweest. Heb de Vive ook al op V&A staan. Niet omdat ik hem persé kwijt moet, maar als iemand een goede prijs betaald wacht ik even met VR totdat mijn ruimte wat handiger is voor de setup. Het blijft wel een gaaf ding hoor. Ik moet nog steeds The Exorcist verder spelen... :X
Ik heb op zich wel een dedicated ruimte en kan ook een speelveld van ongeveer 2,5 bij 2,5 meter maken. Ik ga op korte termijn de lighthouses aan de muur maken zodat ze altijd 'klaar' staan. Ik moet alleen even nog een kast veranderen zodat ik de lighthouses op een goede plek kan hangen. Als dat allemaal klaar is denk ik dat ik veel makkelijker 'even' VR aanslinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Vraagje, heb heel af en toe nog weleens dat je even een grijs scherm krijgt waarin je niets ziet, duurt een paar seconden en dan gaat het weer verder. Ik gebruik de draadloze TP Cast. Ligt dit nou aan het signaal van de lighthouses of de tpcast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:09
ZFLaSH schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:48:
Kan me niet voorstellen dat ze de headset alleen voor 700-800 euro gaan verkopen. Dat koopt echt helemaal niemand.
Tuurlijk wel, het enigste wat mij nog tegen houdt zijn de controllers van de Vive, die van de Rift vind in persoonlijk lekkerder in de hand liggen tijdens langs speel sessies.

Helaas kan je de Rift controllers niet met de Vive gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
dylan111111 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:54:
[...]

Tuurlijk wel, het enigste wat mij nog tegen houdt zijn de controllers van de Vive, die van de Rift vind in persoonlijk lekkerder in de hand liggen tijdens langs speel sessies.

Helaas kan je de Rift controllers niet met de Vive gebruiken :(
Voor alleen de headset? Dat zou een flinke blunder zijn van HTC. Dat zullen alleen de echt die-hards zijn en daar kun je geen product op baseren om uit de kosten te komen. De Samsung Odessey is ongeveer gelijk en kost dan iets meer dan de helft.

De reden dat we nu nog steeds niets gehoord hebben, zegt ook wel het e.e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:09
ZFLaSH schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Voor alleen de headset? Dat zou een flinke blunder zijn van HTC. Dat zullen alleen de echt die-hards zijn en daar kun je geen product op baseren om uit de kosten te komen. De Samsung Odessey is ongeveer gelijk en kost dan iets meer dan de helft.

Aha ja, voor 700-800 gaat het hem dan niet worden.
Zit ik alleen weer met die controllers met die Samsung Odessey :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
YoshiBignose schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:29:
Vraagje, heb heel af en toe nog weleens dat je even een grijs scherm krijgt waarin je niets ziet, duurt een paar seconden en dan gaat het weer verder. Ik gebruik de draadloze TP Cast. Ligt dit nou aan het signaal van de lighthouses of de tpcast?
Ik heb het idee dat het dan aan de tracking ligt. Ik heb dat ook heel af en toe. En let maar op als je VR opstart en je bril opdoet voordat alles opgestart is, dan heb je ook een grijs scherm totdat de trackers goed werken, dan krijg je beeld. Ook als je de bril neerlegt buiten het bereik van de lighthouses, dan zie je een grijs scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 23:03
Wat foto's van de nieuwe linkbox: https://www.pcgamer.com/r...-loses-hdmi-connectivity/

Grootste verschil is dat ze van HDMI naar Displayport gaan.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Inderdaad en dat vind ik klote. Ik heb 3 schermen via DP aangesloten. Wordt dus plugje wisselen iedere keer als ik de Pro zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
ZFLaSH schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:56:
[...]

De Samsung Odessey is ongeveer gelijk en kost dan iets meer dan de helft.

Tracking is anders een big issue voor sommige bij de Odessey. In sommige gevallen is het dramatisch slecht.
En laat goede tracking nou een must zijn voor VR. Tracking>hi res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
ChojinZ schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:26:
[...]

Tracking is anders een big issue voor sommige bij de Odessey. In sommige gevallen is het dramatisch slecht.
En laat goede tracking nou een must zijn voor VR. Tracking>hi res.
Ik had het eigenlijk meer over het scherm. De tracking van de Pro blijft in Q1 gewoon met de huidige Lighthouses en controllers, dus daar zitten de kosten ook niet meer in. 700 euro zou ik dus een enorme fout vinden voor alleen de HMD. Maar weinig particulieren zullen dat, voor de geringe update dat de Pro is, uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
ZFLaSH schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:14:
[...]

Ik had het eigenlijk meer over het scherm. De tracking van de Pro blijft in Q1 gewoon met de huidige Lighthouses en controllers, dus daar zitten de kosten ook niet meer in. 700 euro zou ik dus een enorme fout vinden voor alleen de HMD. Maar weinig particulieren zullen dat, voor de geringe update dat de Pro is, uitgeven.
Op het moment van release zal het het beste VR platform zijn van dat moment en daar zit een prijskaartje aan. Niet iedereen zal dat willen betalen, net zoals niet iedereen voor een 1080TI OC edition gaat omdat deze, in verhouding met andere GPU's, veels te duur is. Maar wil je het beste wat er is, dan zal je flink moeten dokken.
Maar dat is in het begin ook al aangegeven door Valve. De eerste jaren zal VR een luxe goed zijn wat niet iedereen kan (of wil) betalen.

Maar de markt is er. En vergeet niet dat de bril ook los te krijgen zal zijn voor 1st gen users. Gerucht is dat de losse bril rond de 400 euro zal gaan kosten. Voor die prijs bestel ik em meteen!

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 12-03-2018 11:38 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering