Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiCloX
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06 13:28
Dames en Heren.

In dit topic kunnen we onze ervaringen delen rondom deze VR-set.

Ik ben zelf sinds een weekje de eigenaar van een OSVR HDK2 van Razer.
Prachtig ding! Ik snap er alleen weinig van.

Ik heb hem gekocht met een doel en dat is dcs simulator spelen.
Tot nu toe krijg ik mijn scherm niet eens goed, want alles is zelfs nog op de kop en dcs, nee dat heb ik er nog nooit op kunnen spelen.
Ik heb al diverse dingen op youtube gekeken en ingesteld maar helaas.

Ik begin nu mijn moed een beetje te verliezen. is er iemand die veel VR ervaring heeft en mij hier mee zou kunnen helpen?

[ Voor 34% gewijzigd door Grotman op 22-11-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Interessant ding als je hem tenminste werkend krijgt. Hoge resolutie toch en goedkoper. Wat kost die tegenwoordig als ik vragen mag?

Qua hulp, is er niets te vinden op het forum van DCS of OSVR? Denk dat je daar meer kans maakt. Zou ook eens kijken naar andere spellen als die wel werken weet je in ieder geval dat bril goed werkt en van daaruit verder kijken.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:32

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Gebruik je de bril in combinatie met steam? Zoja, dan zou je is kunnen kijken in steamvr.vrsettings ( C:\Program Files (x86)\Steam). In dit config bestand kan je nog het eea handmatig aanpassen.

Daarnaast, google:
https://www.google.nl/sea...rsettings+inverted+screen

;)

*En kan je em niet terug sturen en een Vive halen? Kost iets meer maar dan heb je wel een volledig werkend systeem MET controllers. OSVR HDK2 is leuk maar nog wel erg een beta product. Als je echt een goede VR ervaring wil kan je beter voor OR of de Vive gaan. *

[ Voor 61% gewijzigd door ChojinZ op 28-10-2016 16:56 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiCloX
update. hij doet nu helemaal niks meer na advies op een ander forum heb ik de vr bril voorzien van nieuwe firmware. ik vond het al redelijk verdacht dat hij hier zeer snel mee was maar nu is het beeld zwart.

en word de OSVR alleen nog herkend als usb hub. ik vermoed dat dit een Rma gevalletje gaat worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiCloX
Update de OSVR is retour en krijg een nieuwe.

Tevens de vraag omdat ik niet zo goed ben qua fora en dingen is er iemand
die een nieuw topic wil starten?

[OSVR HDK2] Ervaringen & Discussie.

[ Voor 62% gewijzigd door NiCloX op 31-10-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radje996
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-06 16:51
Ik ben zelf in het bezit van een OSVR HDK2
..Ja het is zeker in het begin ff aardig prutsen om hem aan de praat te krijgen...maar ik ben er serieus tevreden over.
een aantal punten :

https://www.reddit.com/r/...5gq1/osvr_survival_guide/

- Altijd de juiste Runtime versie gebruiken en niet de pakket installer omdat die de 32bit versie pakt.
- Flashen van de HDK en infrarood receiver pas doen als alles werkt(je hebt die van jou waarschijnlijk gebricked met de update draaien). terugsturen was niet nodig, oplossen was ook zelf mogelijk.
- altijd kijken of in de OSVR control software de juiste HDK aanstaat(default is de 1.3 versie)
- bij mij moest ik in de Nvidia settings nog het tweede scherm 90c draaien
- Redit bookmarken, hier staat echt alle laatste en juiste informatie op.

Alles werkt nu bij mij, ik kan via Revive zowel Oculus als HTC games spelen.

Ik was een Oculus rift DK2 gebruiker en lang getwijfeld of ik een Rift of Vive zou aanschaffen, uiteindelijk een HDK2 gekocht. Nog geen seconde spijt... Volledige vrijheid in de te spelen games. Ja het is soms even uitvogelen hoe een game aan de praat te krijgen is, maar via Redit en google eigenlijk alles wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
radje996 schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:36:
Ik was een Oculus rift DK2 gebruiker en lang getwijfeld of ik een Rift of Vive zou aanschaffen, uiteindelijk een HDK2 gekocht. Nog geen seconde spijt... Volledige vrijheid in de te spelen games. Ja het is soms even uitvogelen hoe een game aan de praat te krijgen is, maar via Redit en google eigenlijk alles wel te vinden.
Leuk om iets te lezen over dit model.
Merk je nog andere voordelen of wat zijn de voordelen om voor dit te gaan ipv een oculus/hive?
Vrijheid zegt me zo even niets. Prijs is beter, voor "zit" games lijkt die me erg geschikt, meer resolutie maar vraag me af of dat ergens ondersteund wordt cq zichtbaar is.
Ben erg benieuwd naar je ervaringen en verschillen mocht je die ooit willen delen :)

is er een plek waar veel gebruikers ervaringen staan en geplaatst worden op tweakers is er niets te vinden

[ Voor 8% gewijzigd door ErikRo op 14-11-2016 13:46 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radje996
Ik heb nu deze HDK2 een paar maanden in gebruik. Het is helaas geen plug and play apparaat. Ik hoop dan ook dat er aankomende maanden meer/veel tijd gestoken word in het laagdrempeler in gebruik maken van deze VR set. Beeldschermtechnisch is deze gelijkwaardig aan de Vive en Rift. Ook het ophebben van deze bril is erg prettig. Ik heb de HDK2 gekozen omdat ik het concept toejuich, meer openheid in VR is wat mij betreft de enige manier voor VR(en geen Vive/Oculus specifieke releases).
Mijn ervaring is in het begin vooral veel prutsen en googlen om goed te snappen wat en hoe de software werkt. Uiteindelijk via diverse sites en youtube kanalen alles goed werkend te gekregen.
Nu heb ik alles werkend, ook mijn Leapmotion werkt volledig en kan aan de usb poort op de VR bril aangesloten worden.
Ik gebruik de bril voornamelijk voor Racegames. Assetto Corsa en Project Cars zijn werkelijk fantastisch. Ik heb hiervoor een jaar of 2 de DK2 van Oculus gebruikt. De beeldschermresolutie van de OSVR is vele malen beter dan de DK2 en de bril zit fijner dan deze Oculus.
Dus resume, ben je beetje thuis in zaken uitzoeken, heb je geduld(das een belangrijke) en wil je voor een nette prijs een VR oplossing....dan is deze bril een aanrader. Wil je plug en play gamen ...neem de Vive of Rift. Ik heb wel de hoop dat de OSVR mannen/vrouwen de setup van deze bril eenvoudiger gaan maken, deze software is helaas (deels een terechte) show stopper voor deze fantastische VR bril.
Je koopt als het ware een Hardware oplossing die gebruikt maakt van generieke VR software(OSVR).
Alleen de prijs...maar dat is het zelfde bij de Rift en Oculus....de prijs in de US is 399$ en hier in Nederland 499 Euro....das een aardige klap duurder....
Ik draai alles op een I7 met een GTX 1060

[ Voor 8% gewijzigd door radje996 op 14-11-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
radje996 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:47:
meer openheid in VR is wat mij betreft de enige manier voor VR(en geen Vive/Oculus specifieke releases).
In princiepe doet HTC/Vive niet echt aan exclusives. Ja er zijn spellen die enkel op de Vive draaien. Maar dat is een keuze van de ontwikkelaar zelf. Of in sommige gevallen is een controller vereist en deze heeft de Oculus nog niet.
Maar het is niet zo dat Steam/HTC grote zakken met geld uitdeeld om games exclusief te krijgen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-06 11:20

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ervaringen topic zou geweldig zijn ja, ik wist niet eens dat dit product bestond. Bedankt, nu heb ik dus toch een alternatief voor de dubbel zo dure Vive en bijna 300 euro duurdere Rift :o .

Maar, ze krijgen het toch weer voor elkaar: http://www.razerzone.com/eu-en/store/hdk2
Terwijl deze in de USA shop 'maar' 399$ kost. Dat is 372 euro. Importtax is ongeveer 106 euro waarmee hij alsnog 40 euro goedkoper zou uitkomen dan hier. Maar uiteraard hebben ze in de USA ook tax die erna komt, zal zich wel niet veel schelen.

Ook leuk is dat je zo'n Razer Watch ding krijgt twv 179,- en 2 games plus gratis priority shipping tot 21 november.

Als ik heel eerlijk ben wil ik hem wel bestellen, alleen heb ik mezelf beloofd tot kerst te wachten :( Heb eigenlijk gespaard voor een Vive, maar als ik voor de helft van de kosten ook daar kom (verkoop Razer watch misschien 100 euro, dus minder dan de helft) hoor je mij niet klagen. Dat is geld dat volgend jaar naar een nieuwe videokaart kan.

En als je een alternatief wilt voor de PSVR dan lijkt deze me ook wel geniaal voor 349,- plus die gratis watch: http://www.razerzone.com/eu-en/store/hdk1 is nog goedkoper ook, al moet daar wel de kanttekening bij dat je nog geen mogelijkheden hebt tot het tracken van je handen d.m.v. controllers.

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/6e706eddb0804d778c73ce65e131277c.png
Eigenlijk geen geld voor wat je krijgt imho. Alleen is die 30 dagen warranty een beetje raar.

[ Voor 20% gewijzigd door Kuusj op 14-11-2016 16:52 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
radje996 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:47:
Dus resume, ben je beetje thuis in zaken uitzoeken, heb je geduld(das een belangrijke) en wil je voor een nette prijs een VR oplossing....dan is deze bril een aanrader. Wil je plug en play gamen ...neem de Vive of Rift. Ik heb wel de hoop dat de OSVR mannen/vrouwen de setup van deze bril eenvoudiger gaan maken, deze software is helaas (deels een terechte) show stopper voor deze fantastische VR bril.
Je koopt als het ware een Hardware oplossing die gebruikt maakt van generieke VR software(OSVR).
Alleen de prijs...maar dat is het zelfde bij de Rift en Oculus....de prijs in de US is 399$ en hier in Nederland 499 Euro....das een aardige klap duurder....
Oei dat is idd een stuk duurder ik dacht even dat deze €400 zou gaan kosten een beetje de PSVR prijs dan zou het wat aantrekkelijker worden om te sponsoren en gokje te nemen. Zie zelf de gen 1 versies van hive/oc niet als de volledige versies zou eerder wachten op een gen 2 ervan. 1 kabel of geen kabel, hogere res en meer comfort ala PSVR.
OSVR kan dan een overbrugging zijn maar dan moet het of veel goedkoper of net zo gebruiksvriendelijk nu is het net niet al jeukt de drang naar een VR bril nog steeds.

vraagje: kan je met je hoofd opzij en achterkom kijken, naar links leunen met je hoofd en dat dat verwerkt wordt in spel met racen dat haal ik niet helemaal uit verhaal

Edit: hogere res was een vergissing er bestaat ook een bril met 2 schermen maar dat is niet dit model. Hij heeft wel echte ipv frensel lenzen en dat kijkt prettiger

[ Voor 11% gewijzigd door ErikRo op 14-11-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
kuusj98 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:34:
Ervaringen topic zou geweldig zijn ja, ik wist niet eens dat dit product bestond. Bedankt, nu heb ik dus toch een alternatief voor de dubbel zo dure Vive en bijna 300 euro duurdere Rift :o .

Maar, ze krijgen het toch weer voor elkaar: http://www.razerzone.com/eu-en/store/hdk2
Terwijl deze in de USA shop 'maar' 399$ kost. Dat is 372 euro. Importtax is ongeveer 106 euro waarmee hij alsnog 40 euro goedkoper zou uitkomen dan hier. Maar uiteraard hebben ze in de USA ook tax die erna komt, zal zich wel niet veel schelen.
Je weet dat je versie 1 hebt aangevinkt dat is ene heel ander en veel minder model je moet hk2 hebben aan hk 1 zou niet beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radje996
Ja, Dit is de 1.4 versie...dus eigenlijk de bril die qua resolutie vergelijkbaar is met de Oculus DK2, deze kan wel worden geupgrade met een andere face plate.
ErikRo schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:57:
[...]
Je weet dat je versie 1 hebt aangevinkt dat is ene heel ander en veel minder model je moet hk2 hebben aan hk 1 zou niet beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radje996
Er zijn een aantal spellen waar de controllers echt voor benodigd zijn, dus die zijn merkspecifiek.
Als je op Steam kijkt zie je nu ook spellen die specifiek voor een HTC of Oculus gemaakt zijn. Wat ik dus hoop is dat de mannen bij OSVR dit doorbreken en een VR software oplossing maken die enkel een VR bril nodig heeft, onafhankelijk van een merk, ik denk dat alleen dan VR echt gaat doorbreken...De huidige OSVR software ondersteund nu de Oculus en de HDK brillen. Met Revive ook HTC, dus ze zijn goed onderweg.
Binnen Steam kan ik nu de HTC en Oculus games spelen, alleen is dat soms nog aardig wat gepruts, als OSVR dit nu eenvoudiger/plug and play voor elkaar krijgt hebben ze een top product....nu helaas nog af en toe voeding voor wat extra scheldwoorden ;)
ChojinZ schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:18:
[...]

In princiepe doet HTC/Vive niet echt aan exclusives. Ja er zijn spellen die enkel op de Vive draaien. Maar dat is een keuze van de ontwikkelaar zelf. Of in sommige gevallen is een controller vereist en deze heeft de Oculus nog niet.
Maar het is niet zo dat Steam/HTC grote zakken met geld uitdeeld om games exclusief te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

ErikRo schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:57:
[...]
Daar ben ik me van bewust, maar de PSVR heeft die resolutie en daar is niks mis mee. De prijs is er ook naar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
radje996 schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:15:
Er zijn een aantal spellen waar de controllers echt voor benodigd zijn, dus die zijn merkspecifiek.
Als je op Steam kijkt zie je nu ook spellen die specifiek voor een HTC of Oculus gemaakt zijn. Wat ik dus hoop is dat de mannen bij OSVR dit doorbreken en een VR software oplossing maken die enkel een VR bril nodig heeft, onafhankelijk van een merk, ik denk dat alleen dan VR echt gaat doorbreken...De huidige OSVR software ondersteund nu de Oculus en de HDK brillen. Met Revive ook HTC, dus ze zijn goed onderweg.
Binnen Steam kan ik nu de HTC en Oculus games spelen, alleen is dat soms nog aardig wat gepruts, als OSVR dit nu eenvoudiger/plug and play voor elkaar krijgt hebben ze een top product....nu helaas nog af en toe voeding voor wat extra scheldwoorden ;)

[...]
Snap ik helemaal en ben ik ook met je eens. Hoe meer brillen er verkocht worden hoe groter de kans dat VR echt doorbreekt. Als Vive bezitter ben ik trouwens wel nieuwsgierig naar de OSVR:

-Welke spellen kan je nu al out-of the box spelen? En welke spellen na wat hacken/tweaken?
-Wat heb je aan OpenVR tot nu toe gehad als OSVR gebruiker? Het zou een open standaard moeten zijn. Merk je daar wat van?
-Hoe werkt het tracking systeem?
-Zijn er (3rd party) controllers?
-Kan je roomscalen?
-Hoeveel brillen zijn er verkocht

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:55
kuusj98 schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:20:
[...]

Daar ben ik me van bewust, maar de PSVR heeft die resolutie en daar is niks mis mee. De prijs is er ook naar :P
Daar is vooral, op de PSVR, geen issue mee omdat de pixeldichtheid een stuk beter is dan, bijvoorbeeld op de DK2 van Oculus. Hoewel ik niet weet of de OSVR hetzelfde werkt als de DK2. Als dat zo is, dan kan het nog wel eens tegenvallen, zeker omdat de huidige games ervan uitgaan dat je een hogere resolutie hebt. Het lezen van teksten en dergelijke zal dus best moeilijk zijn tot onmogelijk in sommige games. Het is dan ook een 'hacker' platform geen consumer product. Voor de prijs is het natuurlijk te overwegen, maar let wel dat er al iets veel beters is op de markt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

SacreBleu schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:23:
[...]

Daar is vooral, op de PSVR, geen issue mee omdat de pixeldichtheid een stuk beter is dan, bijvoorbeeld op de DK2 van Oculus. Hoewel ik niet weet of de OSVR hetzelfde werkt als de DK2. Als dat zo is, dan kan het nog wel eens tegenvallen, zeker omdat de huidige games ervan uitgaan dat je een hogere resolutie hebt. Het lezen van teksten en dergelijke zal dus best moeilijk zijn tot onmogelijk in sommige games. Het is dan ook een 'hacker' platform geen consumer product. Voor de prijs is het natuurlijk te overwegen, maar let wel dat er al iets veel beters is op de markt.
Tja, dat is natuurlijk 100% waar, maar bijna 1000 euro voor een Vive of 500 euro voor dit is nogal een verschil. Zou zelf nog steeds eerder voor de Vive gaan vanwege de complete en makkelijke ervaring maar dit is zeker een reële optie als je niet bang bent wat te moeten kloten met settings imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 15:55
kuusj98 schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:25:
[...]

Tja, dat is natuurlijk 100% waar, maar bijna 1000 euro voor een Vive of 500 euro voor dit is nogal een verschil. Zou zelf nog steeds eerder voor de Vive gaan vanwege de complete en makkelijke ervaring maar dit is zeker een reële optie als je niet bang bent wat te moeten kloten met settings imho.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je eerst de ene koop en daarna de ander is het al €1500. Ik zou zeker aanraden om eens bij iemand te snuffelen. Er zijn er genoeg in het Vive topic die graag een uurtje of twee voor je vrijmaken. :)

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radje996
Pixeldichtheid van de HDK2 is gelijk aan de Oculus rift. de 1.4 versie van de HDK is gelijk aan de Dk2 van Oculus. Ik heb zowel de rift(gehad) als de HDK2 en kan zeggen dat het ook echt gelijkwaardig is. Het klopt dat de HDK2 vwb gebruiksgemak nog echt niet op het niveau staat van een Oculus, maar dit ligt voornamelijk aan de onderliggende software. Ik ben zelf met VR bezig en dan is de onderliggende OSVR software weer eenvoudiger dan het gesloten home systeem van Oculus.
Dus in het kort, hardwarematig is de HDK2 te vergelijken met een Rift of HTC. Ja de HDK2 is een stuk goedkoper, alleen wel bewerkelijker om het allemaal aan de praat te krijgen....ik vind dit een deel van de hobby, dus ben er erg tevreden over, maar realiseer dit wel voor de aanschaf om teleurstelling te voorkomen.
SacreBleu schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:23:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radje996
Ik denk dat je de Vive vooral moet zien als een device waar je in een ruimte free format kunt rondlopen, waarbij de Oculus vooral bedoeld is om vanuit een stoel VR te ervaren. Wil je het eerste en heb je daar de ruimte voor, dan is de HTC echt de meest geschikte.
Wil je het laatste dan zou je de keuze Oculus of de HDK2 kunnen maken, met daarin altijd weten dat Oculus met hun Home software echt plug and play is. OSVR software voor de HDK2 is dat zeer zeker niet, hardwarematig wel(windows herkend alles direct).
SacreBleu schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:33:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je eerst de ene koop en daarna de ander is het al €1500. Ik zou zeker aanraden om eens bij iemand te snuffelen. Er zijn er genoeg in het Vive topic die graag een uurtje of twee voor je vrijmaken. :)

• Tazzy
  • Laatst online: 18-06 08:17
Ben benieuwd wat de ervaringen zijn. Omdat ik niet ga lopen door de woonkamer maar simracen vind ik de Rift beter passen dan de Vive, maar door de prijs en omdat ik wat er voor moeten doen niet erg vind... naja daarom kijk ik nu naar een HDK2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerophobia1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 08:43
Heeft iemand de HDK2 werkend gekregen met iRacing?
iRacing zou zowel de Rift als Vive mode moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dit is een beetje een raar topic zo. Je opent een topic om anderen te vragen een topic te openen?

Er staan nu al veel informatieve posts hier en er is blijkbaar belangstelling, dus ik vind het zonde om deze te sluiten. Ik zal de OP en titel wat aanpassen zodat er verder kan worden gediscussieerd, maar mocht iemand zich geroepen voelen om een nieuw topic te starten, dan kan ik de reacties van hier daarheen verhuizen. Stuur me dan even een DM of maak een topicreport aan met een linkje naar het nieuwe topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radje996
Ik heb van het weekend deze update gedraaid:

https://www.reddit.com/r/..._for_hdk2_fixing_display/

Ik kan nu zeggen dat mijn HDK2 toch wel heel erg goed werkt nu... de term plug and play komt wel in de buurt nu ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingJelle
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 14:54
Zijn hier mensen met ervaring over het updaten van de IR-board firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Het zou super stoer zijn als een van jullie een review over de HDK 2 zou kunnen schrijven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik denk dat er amper mensen zijn in NL die zo'n ding hebben misschien vijf max.
Dus zou niet teveel verwachten
KingJelle schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:04:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mg794613
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 15:47
Balance schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:05:
Het zou super stoer zijn als een van jullie een review over de HDK 2 zou kunnen schrijven! :)
Heb hem net besteld bij CoolBlue. Heb enkel de Oculus DK1 hiervoor getest dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal tot de huidige VR concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radje996
Ik zou dit niet willen aanraden, er komt een grote update waarin de tracking een stuk beter gaat worden.
De IR-board upgrade is best omslachtig. Daarnaast, vanaf de 1.98 nov en 1.99 release is de ir tracking al een stuk beter. Wel na de update opnieuw je HDK laten initialiseren.
KingJelle schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:04:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
HDK Windows Installer (Beta 0.7)
We recommend you upgrade your HDK 2 to firmware 2.0
  • Only software you need to get your HDK set up
  • Fast access to over 300 supported games on Steam
  • Toggle key features and configurations on and off for the best experience
  • Easy to create, test and set custom configurations for developers
Key Updates:
  • Improved tracking for both native and SteamVR content
  • More intuitive controls, tools, and configuration settings
  • Improved configuration files, updated drivers, and components
  • Easier-to-use firmware updater
  • Officially supports NVIDIA, with beta support for AMD
  • Improved overall stability
Full release notes can be viewed here.

Direct download.

De OSVR is nu een stuk toegankelijker, met een enkel programma kan je gelijk aan de slag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
De OSVR HDK 2 is nu in de Razer Store verkrijgbaar voor €299: https://www.razerzone.com/eu-en/hdk2-promo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Laatst online: 19:01
Wat zijn de ervaringen met dit apparaat? Bij de introductie vorig jaar heb ik het een beetje gevolgd, maar waren de reviews weinig positief. Software matig zouden er een hoop aanpassingen geweest zijn. Ik ben benieuwd of daarmee het apparaat vergeleken mag worden met een Rift of Vive.

[ Voor 0% gewijzigd door meintje op 21-08-2017 09:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
meintje schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:07:
Wat zijn de ervaringen met dit apparaat? Bij de introductie vorig jaar heb ik het een beetje gevolgd, maar waren de reviews weinig positief. Software matig zouden er een hoop aanpassingen geweest zijn. Ik ben benieuwd of daarmee het apparaat vergeleken mag worden met een Rift of Vive.
Een paar maanden geleden, toen OR nog op de oude prijs zat, was de OSVR nog enigszins interessant. Maar nu de OR zo in prijs is gedaald, zou ik voor die 150 euro minder, geen risico nemen en lekker voor de OR gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 22:39
Nu te koop voor €109,99. Toch leuk om voor die prijs VR te proberen. Ik ben benieuwd, zal hem vooral gaan gebruiken voor racing games, dus geen controllers nodig.

Price at €499.99 > €109.99*
Use OSVR99 at checkout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645104

nee, zie de reactie op je vorige topic voor hoe dit wel moet. BM in "Razer OSVR HDK2 , heeft iemand dit nog?"

[ Voor 62% gewijzigd door BM op 06-02-2021 10:32 ]

Pagina: 1