Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmoustache
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 13:27
Hey tweakers! Momenteel ben ik samen met een medestudent bezig met afstuderen aan de HKU Animatie opleiding. Ons afstudeerproject betreft een VR prototype (Odu) die te bezichtigen en te spelen zal zijn op Indigo 2017, 30 Juni in Utrecht! Het zou leuk zijn om wat meer ervaren VR spelers ons prototype te laten spelen, en feedback te ontvangen.

Wij hebben onderzocht of er een manier is waarbij we de speler een wereld laten ontdekken, zonder de speler te teleporteren of te dashen oid. Hier hebben wij een prototype omheen gebouwd, die ongeveer 20 minuten duurt. De speler kan de wereld beïnvloeden om zo puzzels op te lossen en vijanden te verslaan.
Hier een aantal screenshots: album

En vragen wil ik natuurlijk graag beantwoorden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
mrmoustache schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:05:
Het zou leuk zijn om wat meer ervaren VR spelers ons prototype te laten spelen, en feedback te ontvangen.
Klinkt interessant. Maar hoe kunnen we het spelen?

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmoustache
DarthSjaak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:05:
[...]

Klinkt interessant. Maar hoe kunnen we het spelen?
Voorlopig alleen op events zoals Indigo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 08:25
mrmoustache schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:05:
Wij hebben onderzocht of er een manier is waarbij we de speler een wereld laten ontdekken, zonder de speler te teleporteren of te dashen oid. Hier hebben wij een prototype omheen gebouwd, die ongeveer 20 minuten duurt. De speler kan de wereld beïnvloeden om zo puzzels op te lossen en vijanden te verslaan.
Hier een aantal screenshots: album

En vragen wil ik natuurlijk graag beantwoorden!
Ziet er grafisch leuk uit :)

Maarre; wat is nu precies eht prototype, de game zelf? ik verwachtte een hardware oplossing ^^'

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
mrmoustache schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:39:
[...]

Voorlopig alleen op events zoals Indigo.
Oh, ik had het verkeerd begrepen, ik dacht dat je feedback van ervaren vr spelers nodig had ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Feedback nr. 1: misschien kan je een filmpje online zetten? Die screenshots zijn nogal onduidelijk. De derde lijkt zelfs een clipping probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmoustache
DarthSjaak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:51:
[...]

Oh, ik had het verkeerd begrepen, ik dacht dat je feedback van ervaren vr spelers nodig had ;)
Ik heb het misschien iets verkeerd verwoord, ik bedoelde te zeggen dat hij mij leuk leek dat ook ervaring VR spelers naar Indigo zouden kunnen komen om het te spelen :)
jimz93 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:11:
[...]

Ziet er grafisch leuk uit :)

Maarre; wat is nu precies eht prototype, de game zelf? ik verwachtte een hardware oplossing ^^'
Ja het prototype is inderdaad de game zelf. Wij hebben een game gebouwd om ons concept heen. Alles wat je ziet en hoort is door ons gemaakt.
Heedless schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:10:
[...]

Feedback nr. 1: misschien kan je een filmpje online zetten? Die screenshots zijn nogal onduidelijk. De derde lijkt zelfs een clipping probleem ;)
Goed idee. Wij zijn redelijk druk, maar inderdaad meer mensen vragen om bewegend beeld. We moeten nog even kijken hoe we dat aan gaan pakken zonder te veel te spoilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17

jacobras

Developer

Placid_K schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:46:
Heeft iemand van jullie Batman Arkham VR gespeeld? Holy f#cking shit. Hoe scary! Dat spel laat zien wat VR in potentie heeft.
Ik heb 'm vandaag gespeeld. Een spel dat je in één keer uitspeelt (mijn langste VR-sessie ooit) omdat het zo meesleepend en tegelijk vrij kort is. Maar wát een game! Zonder te spoilen zal iedereen wel weten dat alles met Batman begint met een scène met de ouders.. die maakt meteen indruk! Erg tof detail is dat het camerastandpunt laag is, omdat je daar het jochie Bruce Wayne speelt en dus kleiner bent.

Het tofste aan de game vind ik de karakters. De bewegingen zijn opgenomen met motion tracking en komen erg goed over. Audiovisueel is het een spektakel en de tools die je gebruikt om de game te spelen zijn goed en innovatief uitgedacht. Aanrader!

Zijn er meer van dit soort games, waar je een verhaal speelt met karakters erin? Deze vond ik ook heel tof (gratis, maar kort): The Price of Freedom

[ Voor 6% gewijzigd door jacobras op 05-06-2017 00:15 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
jacobras schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:56:
[...]Deze vond ik ook heel tof (gratis, maar kort): The Price of Freedom
Die werkte inderdaad ook echt goed. De ruimtes waren wat klein, maar je had wel echt het idee ergens anders te zijn. Voor een gratis spelletje vond ik hem wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Net de Deluxe Audio Strap besteld bij HTC. Hopelijk is hij er snel!

[ Voor 4% gewijzigd door EnigmaNL op 06-06-2017 12:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Officiële aankondiging van Valve voor de nieuwe 2.0 basestations.

De oude 1.0 blijven gewoon werken met 2.0 maar het is niet zo dat oudere 1.0 systemen draaien op 2.0. Voor gewoon gebruik betekent het dat je qua compatibilty het beste uit bent met de oude basestations. Al zal dit allemaal pas in 2018 gaan spelen.

https://www.reddit.com/r/...ore_then_2_base_stations/

Officiële post van Valve
http://steamcommunity.com...etail/1264796421606498053
That is all a fair amount of detail on our roadmap for SteamVR Tracking. If you want your devices to support more than two base stations, you need to switch to TS4231.

Those TS4231-based devices will work with both 1.0 and 2.0 bases, and when they are tracking with 2.0 bases they will support all of the SteamVR Tracking 2.0 features. TS3633-based devices will only work with 1.0 bases.

We will have more details about TS4231 (and our roadmap) to share around the end of June when the verification tests are complete.

[ Voor 58% gewijzigd door CapTVK op 06-06-2017 11:10 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

EnigmaNL schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:00:
Net developer Deluxe Audio Strap besteld bij HTC. Hopelijk is hij er snel!
Same here! gelijk 2 wide face cusions meebesteld. Kan zo erg niet wachten dat ik voor express shipping ben gegaan.. die 5 euro.. :o

edit: ze zijn shipped

[ Voor 3% gewijzigd door Isniedood op 06-06-2017 16:55 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Isniedood schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:01:
[...]

Same here! gelijk 2 wide face cusions meebesteld. Kan zo erg niet wachten dat ik voor express shipping ben gegaan.. die 5 euro.. :o

edit: ze zijn shipped
Die van mij is ook shipped. Hopelijk is hij er morgen of overmorgen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 21:33

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb hem sinds vandaag binnen, en hij is het voor mij zeker waard. Ik had vooral veel last van de banden die de kabels te veel in mijn hoofd drukten, wat niet altijd even prettig zat. Dat is met deze strap compleet niet meer het geval.

Hij gaat makkelijk op, simpel te verstellen, en zit een stuk prettiger. De headset wiebelt nog wel een beetje bij snel bewegen, maar een stuk minder. Misschien moet ik hem nog wat strakker zetten.

Morgen kan ik hem wat langer gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36
EnigmaNL schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:00:
Net de Deluxe Audio Strap besteld bij HTC. Hopelijk is hij er snel!
Ik neig er ook naar om 'm te bestellen. Maar 120 euro...pfff das niet misselijk! :O En hij is (in iig bij HTC) out of stock. Nog maar even een nachtje over slapen. Ik ben niet zo ontevreden met de standaard straps. Alleen lees je toch overal dat het zoveel fijner is en betere gewichtsverdeling oplevert enzo.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
Luuk1983 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:13:
[...]

Ik neig er ook naar om 'm te bestellen. Maar 120 euro...pfff das niet misselijk! :O En hij is (in iig bij HTC) out of stock. Nog maar even een nachtje over slapen. Ik ben niet zo ontevreden met de standaard straps. Alleen lees je toch overal dat het zoveel fijner is en betere gewichtsverdeling oplevert enzo.
Ik denk dat hij vandaag binnenkomt, ik laat hier wel weten wat ik er van vind. Ik vermoed dat de strap zijn geld wel waard is.

Vooral bij roomscale games heb ik wel eens last van de normale strap, als ik naar beneden moet kijken voelt het alsof de Vive van mijn hoofd af gaat vallen. Dit is hopelijk met de deluxe strap opgelost. Ook de ingebouwde audio spreekt mij erg aan, geen losse oordopjes met extra kabel meer!

P.s. met Express verzendkosten erbij kost hij ongeveer 140 euro 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door EnigmaNL op 07-06-2017 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Als jullie even kijken naar het laatste filmpje van TribalInstincts, dan legt hij uit dat de foam in de nieuwe headstrap al na enkele dagen aan het vergaan is. Slechte zaak als dat bij de consumer versie ook is!

[ Voor 13% gewijzigd door ZFLaSH op 07-06-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Net thuis gekomen en gelijk de strap gemonteerd en getest... Wat een verschil! Hij zit echt super comfortabel en het is een compleet andere (betere) ervaring. Het gewicht wordt zoveel beter verdeeld en de bril blijft veel beter zitten wanneer je je hoofd beweegt of naar beneden kijkt. De kabel loopt ook niet meer over je hoofd en dat voelt ook veel beter, het geheel voelt een stuk lichter.

Ook het geluid is uitstekend, omgevingsgeluid is wel beter te horen dan met oordopjes maar ik vind dat wel fijn.

Het enige nadeel is dat je de bril wat minder eenvoudig omhoog kunt tillen om even snel op je telefoon te kijken maar een echt groot nadeel is dat niet.

[ Voor 9% gewijzigd door EnigmaNL op 07-06-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
ZFLaSH schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:54:
Als jullie even kijken naar het laatste filmpje van TribalInstincts, dan legt hij uit dat de foam in de nieuwe headstrap al na enkele dagen aan het vergaan is. Slechte zaak als dat bij de consumer versie ook is!

[video]
Oei..... das niet goed... Ik was bijna overtuigd en wilde ook gaan bestellen. Toch nog even wat meer reacties afwachten..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ook ik ben heel enthousiast over de nieuwe headstrap. Gewicht is veel prettiger verdeeld. De headset zit steviger. Zicht blijft goed wanneer je naar beneden kijkt. Ook het geluid is verrassend goed. Ik had gelezen dat er weinig bass in zou zitten, maar in vergelijking met de oordopjes is dit echt 10 x beter. De schotgeluiden bij Pavlov klinken zoveel beter. Ik ben zeer tevreden met de aankoop! Heb er alleen 2 ontvangen (en betaald) door een fout bij HTC, dus morgen maar 1 terug sturen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 11:19
Ik voeg mij bij bovenstaande reacties op de nieuwe headstrap. Ben er echt ontzettend blij en tevreden mee. Heb nu ook 3 sessies met Star Trek Bridge Crew gedaan met compleet vreemden. Bij eentje zat een irritant jochie de hele tijd te praten, ben daar dus weggegaan, maar de andere 2 sessies waren echt tof met aardige mensen. Werd een beetje aan role playing gedaan, was ook echt een chaos toen we de eerste keer met de Original Enterprise gingen vliegen maar wel super gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Isniedood schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:40:
Ook ik ben heel enthousiast over de nieuwe headstrap. Gewicht is veel prettiger verdeeld. De headset zit steviger. Zicht blijft goed wanneer je naar beneden kijkt. Ook het geluid is verrassend goed. Ik had gelezen dat er weinig bass in zou zitten, maar in vergelijking met de oordopjes is dit echt 10 x beter. De schotgeluiden bij Pavlov klinken zoveel beter. Ik ben zeer tevreden met de aankoop! Heb er alleen 2 ontvangen (en betaald) door een fout bij HTC, dus morgen maar 1 terug sturen.
Misschien de 2e doorverkopen? Wat vraag je er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Fuuuuuuu....... De knoop door gehakt om de strap te bestellen, zijn ze uitverkocht.... 8)7 :(

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:30:
Fuuuuuuu....... De knoop door gehakt om de strap te bestellen, zijn ze uitverkocht.... 8)7 :(
Hij was al super snel uitverkocht, tenzij d'r tussendoor nog een keer voorraad geweest is...

Mocht je geld teveel hebben: https://www.gamingheadset...742-2054877364.1497007742.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:29:
[...]

Hij was al super snel uitverkocht, tenzij d'r tussendoor nog een keer voorraad geweest is...

Mocht je geld teveel hebben: https://www.gamingheadset...742-2054877364.1497007742.
Tx. Had em ook al gezien. Wel duur in vergelijking met bestellen bij HTC zelf. Iemand die kan vertellen wat de verzendkosten zijn als je em bij HTC zelf besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

ChojinZ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:19:
[...]

Tx. Had em ook al gezien. Wel duur in vergelijking met bestellen bij HTC zelf. Iemand die kan vertellen wat de verzendkosten zijn als je em bij HTC zelf besteld?
Volgensmij rond de 139 euro totaal, je kan het zien als je de checkout in gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Kiwi schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:52:
[...]

Volgensmij rond de 139 euro totaal, je kan het zien als je de checkout in gaat
Tx!

Checkout krijg ik niet te zien. Voorraad is op dus er is geen mogelijkheid om een bestelling te plaatsen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Wie m nog niet heeft; de Vive voor 899 op voorraad bij Alternate met gratis verzenden en 50 euro cadeaubon.

Linky: https://www.alternate.nl/...bril/html/product/1334127

[ Voor 25% gewijzigd door Luuk1983 op 13-06-2017 20:05 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

TECH.SUPPORT@amd.com op dinsdag 13 juni 2017

Thank you for the email. I understand for the R9 390X, Asynchronous Reprojection support is not there.

I cannot comment on the upcoming drivers and its features.
:(

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:52
Het is inderdaad lang wachten op Asynchronous Reprojection op de "oudere" AMD hardware. :/
Ik zit hier ook te wachten met mijn 290x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
IK zag dat er inmiddels een hele hoop filmpjes zijn van mensen die problemen hebben met de deluxe audiostrap; dat ding geeft blijkbaar super snel af (zoals ook te zien was in het filmpje van ZFLaSH). Ben benieuwd wat HTC hier aan gaat doen, aangezien ze dit niet echt kunnen negeren natuurlijk. Dure terugroep actie, of nieuwe strap opsturen? Zou denken dat laatste, aangezien ze alleen het deel van de strap dat afgeeft hoeven te vervangen, niet de koptelefoon e.d. Hoewel er ook mensen zijn geweest die melden dat de strap veel sneller losklikt van de headset, dus daar lijkt ook iets niet goed te zitten.
Veel problemen voor zo'n dure headstrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Heedless schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:34:
IK zag dat er inmiddels een hele hoop filmpjes zijn van mensen die problemen hebben met de deluxe audiostrap; dat ding geeft blijkbaar super snel af (zoals ook te zien was in het filmpje van ZFLaSH). Ben benieuwd wat HTC hier aan gaat doen, aangezien ze dit niet echt kunnen negeren natuurlijk. Dure terugroep actie, of nieuwe strap opsturen? Zou denken dat laatste, aangezien ze alleen het deel van de strap dat afgeeft hoeven te vervangen, niet de koptelefoon e.d. Hoewel er ook mensen zijn geweest die melden dat de strap veel sneller losklikt van de headset, dus daar lijkt ook iets niet goed te zitten.
Ik heb inderdaad in de tussentijd genoeg gezien om 'm voor nu niet te bestellen. Ik ben benieuwd of er nog een nieuwe revisie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Luuk1983 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:00:
[...]

Ik heb inderdaad in de tussentijd genoeg gezien om 'm voor nu niet te bestellen. Ik ben benieuwd of er nog een nieuwe revisie komt.
Ik heb hem nu 2 weekjes in huis en heb absoluut geen klachten. Blijkbaar kan je, als dat voorkomt bij jouw unit, die zwarte 'smurrie' er gewoon uitwassen. Ik ben er ook een stuk meer door gaan Vive'en, omdat het gewoon een flink stuk comfortabeler zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Spectre schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:03:
[...]

Ik heb hem nu 2 weekjes in huis en heb absoluut geen klachten. Blijkbaar kan je, als dat voorkomt bij jouw unit, die zwarte 'smurrie' er gewoon uitwassen. Ik ben er ook een stuk meer door gaan Vive'en, omdat het gewoon een flink stuk comfortabeler zit.
Same here. Speel ook weer een stuk vaker Assetto Corsa omdat ik met deze strap gewoon comfortabel tegen de leuning aan kan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Spectre schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:03:
[...]

Ja dat heb ik ook gezien. 't is alleen dat daarmee de eigenschappen van de strap veranderen, dus dat hij wat gladder is en wat minder dik geloof ik. Ik vind het in ieder geval heel kwalijk voor zo'n duur ding. Maar jullie commentaar doet me toch weer twijfelen. Op zich heb ik namelijk geen 'last' van de normale headstrap en vind ik de audio met de in-ear-dingen ook prima. Maar ik zou best wat maar stabiliteit als je snelle spellen doet met snelle bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Luuk1983 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:16:
[...]

Ja dat heb ik ook gezien. 't is alleen dat daarmee de eigenschappen van de strap veranderen, dus dat hij wat gladder is en wat minder dik geloof ik. Ik vind het in ieder geval heel kwalijk voor zo'n duur ding. Maar jullie commentaar doet me toch weer twijfelen. Op zich heb ik namelijk geen 'last' van de normale headstrap en vind ik de audio met de in-ear-dingen ook prima. Maar ik zou best wat maar stabiliteit als je snelle spellen doet met snelle bewegingen.
Een puntje dat wellicht ook onderbelicht is: de geïntegreerde audio. Geen moeilijk gedoe met een headset die je eerst moet af doen en dan pas de headset. Zet de headset op en klaar, lekker makkelijk. Audio kwaliteit is ook meer dan voldoende en directional audio werkt verassend goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Spectre schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:46:
[...]

Een puntje dat wellicht ook onderbelicht is: de geïntegreerde audio. Geen moeilijk gedoe met een headset die je eerst moet af doen en dan pas de headset. Zet de headset op en klaar. Audio kwaliteit is ook meer dan voldoende en directional audio werkt verassend goed.
Ik heb nooit moeilijk gedoe met de bijgeleverde dopjes. Ik heb ze door de band naar de zijkanten gelust waardoor de dopjes praktisch al voor mijn oren hangen aan de goede kant op het moment dat ik de set op gezet heb. Bij de nieuwe strap moet je de 'oortjes' even naar beneden klappen, ik moet de dopjes alleen even in mijn oren doen. Andersom is het afdoen nog simpeler omdat de dopjes vanzelf uit mijn oren gaan als ik de bril af doe.

De audio is voor mij op zich geen overweging om de nieuwe strap te kopen. Meer het comfort en gewichtsverdeling.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 21-06-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:48:
[...]

Ik heb nooit moeilijk gedoe met de bijgeleverde dopjes. Ik heb ze door de band naar de zijkanten gelust waardoor de dopjes praktisch al voor mijn oren hangen aan de goede kant op het moment dat ik de set op gezet heb. Bij de nieuwe strap moet je de 'oortjes' even naar beneden klappen, ik moet de dopjes alleen even in mijn oren doen. Andersom is het afdoen nog simpeler omdat de dopjes vanzelf uit mijn oren gaan als ik de bril af doe.

De audio is voor mij op zich geen overweging om de nieuwe strap te kopen. Meer het comfort en gewichtsverdeling.
Same here. Ik vermoed ook dat wij dezelfde tutorial hebben gevolgd. ;) Maar dat lussen van de earbuds werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik wacht zeker nog met de aanschaf van de strap. Het is wel zo, dat het velcro gedeelte gewoon los gehaald kan worden, dus HTC kan gewoon je een nieuwe velcro stuk sturen. Ben wel benieuwd wat ze er aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:46:
[...]

Same here. Ik vermoed ook dat wij dezelfde tutorial hebben gevolgd. ;) Maar dat lussen van de earbuds werkt erg goed!
[video]
Niet helemaal, ik had 'm een hele tijd geleden gepost: Luuk1983 in "[HTC Vive] Ervaringen & Discussie". Komt natuurlijk wel op hetzelfde neer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 21-06-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Valve heeft een "Knuckles quick start" online gezet voor developers.

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=943406651

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/847089117790677890/EC0CF3744132AEE54770B1F51644BDA80A839AB4/

Nice hoe ze de strap vastzetten aan je hand. d:)b
Afbeeldingslocatie: http://cloud-3.steamusercontent.com/ugc/847089277720338909/3D43840A02EAE926C302FB48270E6F2B504BA8BF/

En de Vive is ook in de aanbieding op de steamstore. 849€ plus nog een steam gift card van 50€. ( niet zeker of dit ook voor de EU is.

[ Voor 65% gewijzigd door CapTVK op 22-06-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Nu de steamsale is begonnen. Wie heeft nog aanraders bij VR titels? en dan bedoel bijzondere titels.

De VR versie van Scanner Sombre ziet er wel interessant uit. Het is wel een kort spel van zo'n 2-5 uur afhankelijk van of je alles gaat verkennen. Maar met 50% off is het maar 6€.

Hier nog een beschouwing op het eindresultaat van Scanner Sombre door Intro Version zelf. Warning : Spoilers

[ Voor 14% gewijzigd door CapTVK op 23-06-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
The solus project. Echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Vanmiddag ook een Vive en DAS besteld, krijg alleen geen confirmation e-mail van HTC/Digital River.
Is het normaal dat je niks ontvangt dat je uberhaupt een bestelling hebt geplaatst? heb btw met CC betaald.

Edit: 24 uur later heb ik net mijn confirmation binnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mant op 25-06-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoratNL_
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 22:46
Op de site van htc zelf (http://store.steampowered.com/app/358040/HTC_Vive/) is het nu praktisch 100 euro goedkoper dan momenteel de goedkoopste in de pricewatch, alleen weet ik niet hoe lang/betrouwbaar de levering van htc zelf is.
Is dit het moment om een te bestellen?
En heeft iemand ervaring met het kopen vanaf hun website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
BoratNL_ schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:59:
Op de site van htc zelf (http://store.steampowered.com/app/358040/HTC_Vive/) is het nu praktisch 100 euro goedkoper dan momenteel de goedkoopste in de pricewatch, alleen weet ik niet hoe lang/betrouwbaar de levering van htc zelf is.
Bijna alle early adopters hier hebben via de site besteld. Ben ook in dit topic weinig negatieve verhalen over de levering tegen gekomen. Via HTC bestellen is totaal geen probleem. In het begin werden ze vanuit Ierland geleverd dus meestal had je em binnen een week wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
BoratNL_ schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:59:
Ik heb m daar besteld. Geen problemen, binnen een paar werkdagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoratNL_
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 22:46
Bedankt voor de reacties.
Daarnaast heb ik nog een paar vragen: ik heb een bril met -2 in beide ogen (afstanden zijn wazig), is het dan wel verstandig om een vive te kopen? Of past het om ook nog een bril op te hebben? En kan via die site ook geretourneerd worden indien het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
BoratNL_ schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:49:
Daarnaast heb ik nog een paar vragen: ik heb een bril met -2 in beide ogen (afstanden zijn wazig), is het dan wel verstandig om een vive te kopen? Of past het om ook nog een bril op te hebben? En kan via die site ook geretourneerd worden indien het niet werkt?
Als ze in Nederland willen verkopen, dan moeten ze zich aan de Nederlandse wet houden, wet verkoop op afstand. Je kan de Vive met bril gebruiken. Ik heb er zelf geen ervaring mee, misschien dat anderen je wat meer kunnen vertellen hoe goed dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre
Toch maar overstag gegaan en Dirt Rally gekocht in de sale. D.m.v. Revive werkend gekregen en ik moet toch wel zeggen, wat een ongelooflijk toffe ervaring is dat. Jammer dat ik geen race stuur heb, dan zou de ervaring nog vetter zijn.

Zijn er mensen die Doom 3 BFG hebben geprobeerd met de Vive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Ik heb zelf -1 en dat is goed te doen. Zolang je van dichtbij goed kan focussen is dat geen probleem.
Vive en bril is overigens geen goede combo. Ik hoor veel gasten die mijn Vive proberen hier over klagen. Zit niet lekker, werkt onhandig en de kans op krassen op je lenzen is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
ik heb een bril met -2 in beide ogen (afstanden zijn wazig), is het dan wel verstandig om een vive te kopen? Of past het om ook nog een bril op te hebben?
Aan de zijkant van de headset zitten twee draaiknoppen waarmee je de lenzen wat naar voren kan schuiven, dat geeft wat meer ruimte (kost je wel een beetje kijkhoek), maar of je bril past hangt uiteindelijk wel af van hoe groot die is. Mijn bril past, maar het is wel geklooi om hem goed recht te houden bij het opzetten van de headset. Vaak komt hij dan vervelend schuin te zitten, dus met mijn -1 speel ik altijd zonder bril.
Als je twijfelt zou ik even kijken of je hem van te voren kan testen ergens, misschien bij een lokale shop of mede Tweaker? Als je hem in NL koopt heb je in principe een week zichttermijn waarbinnen je hem terug kan sturen, dus daar zou je ook gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
En mochten slechten ogen echt een probleem zijn, je kan altijd nog inserts kopen voor de Vive:
https://vr-lens-lab.com/product/lens-inserts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

ChojinZ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:18:
En mochten slechten ogen echt een probleem zijn, je kan altijd nog inserts kopen voor de Vive:
https://vr-lens-lab.com/product/lens-inserts/
Zelf geen ervaring mee, maar ik kom elke keer best wel negatieve reacties tegen over die lenzen volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellino1903
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 15:04
hoi ik heb nu ook htv vive maar stuit steeds op probleem dat mijn headset (bril) niet word gezien en code 10003 krijgt.controllers herkent hij wel . steeds herhaald maar nope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:54
marcellino1903 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:28:
hoi ik heb nu ook htv vive maar stuit steeds op probleem dat mijn headset (bril) niet word gezien en code 10003 krijgt.controllers herkent hij wel . steeds herhaald maar nope.
Kabels gecontroleerd?

https://www.reddit.com/r/...ase_station_sync_problem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellino1903
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 15:04
is opgelost. ik wist eerst niet hoe je die 2 ontvangers moest updaten. zelf erachter gekomen dat ze verbonden met aansluitsnoer(die erbij zit) , zodat ze allebei tegelijk gaat updaten. dat kon ik nergens in beschrijving vinden.dus hij doet het en spel star trek is leuk .vituel net als je in de echte vloot zit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Spectre schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:46:
Toch maar overstag gegaan en Dirt Rally gekocht in de sale. D.m.v. Revive werkend gekregen en ik moet toch wel zeggen, wat een ongelooflijk toffe ervaring is dat. Jammer dat ik geen race stuur heb, dan zou de ervaring nog vetter zijn.

Zijn er mensen die Doom 3 BFG hebben geprobeerd met de Vive?
Ik erger me kapot aan die microstutter in Dirt Rally.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
marcellino1903 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:33:
is opgelost. ik wist eerst niet hoe je die 2 ontvangers moest updaten. zelf erachter gekomen dat ze verbonden met aansluitsnoer(die erbij zit) , zodat ze allebei tegelijk gaat updaten. dat kon ik nergens in beschrijving vinden.dus hij doet het en spel star trek is leuk .vituel net als je in de echte vloot zit. _/-\o_
Je kan bij de instellingen van SteamVR ook een Bluetooth driver installeren, dan kan je alles ook draadloos via Bluetooth updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ZFLaSH schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:35:
[...]

Ik erger me kapot aan die microstutter in Dirt Rally.
Ik erger me kapot dat ik na 15 minuten echt kots- en kotsmisselijk ben van Dirt Rally :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Luuk1983 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:44:
[...]

Ik erger me kapot dat ik na 15 minuten echt kots- en kotsmisselijk ben van Dirt Rally :P
Daar heb ik gelukkig geen last van. De micorstutter daar aantegen is zo irritant, dat ik de game niet aanraak voordat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Luuk1983 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:44:
[...]

Wat dat betreft heb ik echt mazzel, ik kan gerust 2 uur achter elkaar games als Dirt Rally en Onward spelen zonder er iets van te merken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ZFLaSH schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:02:
[...]

Daar heb ik gelukkig geen last van. De micorstutter daar aantegen is zo irritant, dat ik de game niet aanraak voordat het is opgelost.
Spectre schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:45:
[...]

Wat dat betreft heb ik echt mazzel, ik kan gerust 2 uur achter elkaar games als Dirt Rally en Onward spelen zonder er iets van te merken. :P
Ik heb nog geen microstutter gezien eerlijk gezegd, maar kan ook zijn dat ik er nog niet echt op gelet heb. Ga het binnenkort nog eens proberen. Ik had wel het idee dat het goed loopt qua fps.

Dirt Rally is ook het enige spel waar ik echt heel snel misselijk van wordt. Heel veel andere spellen valt wel mee, behalve als je full locomotion hebt (als je dus 'loopt' ipv teleporteert in een spel). Voor de rest heb ik vrij weinig last van misselijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Luuk1983 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:47:

Ik heb nog geen microstutter gezien eerlijk gezegd, maar kan ook zijn dat ik er nog niet echt op gelet heb. Ga het binnenkort nog eens proberen. Ik had wel het idee dat het goed loopt qua fps.

Dirt Rally is ook het enige spel waar ik echt heel snel misselijk van wordt. Heel veel andere spellen valt wel mee, behalve als je full locomotion hebt (als je dus 'loopt' ipv teleporteert in een spel). Voor de rest heb ik vrij weinig last van misselijkheid.
Deze microstutter zie je echt heel goed en ik ben niet de enige die er last van heeft helaas. Bij veel CodeMasters games komt dit voor. Er zijn wat aanpassingen, wat iets geholpen heeft (van een mega stutter naar microstutter) maar het is nog steeds enorm irritant. Bij Assetto, iRacing en anderen heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Luuk1983 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:47:
[...]

[...]

Bij mij loopt het echt buttery smooth gelukkig, Qua FPS loopt het inderdaad ook ontzettend goed.

Zelfs met full locomotion merk ik niks, terwijl een paar vrienden na een kwartiertje wel even pauze wilden. Ik begrijp wel waar het vandaan komt, je ogen zien je bewegen in de omgeving, maar je lichaam staat nog gewoon stil wat de hersenen niet bepaald leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Niet echt een superaanbieding, maar wilde toch even noemen dat Arizona Sunshine in de aanbieding is voor € 31,99 (20% korting). Best veel geld, maar persoonlijk (als je van het genre houd) zou ik het direct doen!

http://store.steampowered.com/app/342180/Arizona_Sunshine/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Luuk1983 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:50:
Niet echt een superaanbieding, maar wilde toch even noemen dat Arizona Sunshine in de aanbieding is voor € 31,99 (20% korting). Best veel geld, maar persoonlijk (als je van het genre houd) zou ik het direct doen!

http://store.steampowered.com/app/342180/Arizona_Sunshine/
Het is relatief veel geld. Bedenk je echter wel dat dit één van de eerste echt volledige VR games is met goede polish. Games als Onward, SPT, Pavlov en nog vele andere zitten in Early Access voor 10-20 euro, maar missen nog veel features en polish. Je ziet duidelijk dat Arizona Sunshine een relatief groot budget heeft en de ontwikkelaar gaat nooit z'n hoofd boven water houden als ze hun game voor een tientje verkopen.

Uiteindelijk willen we allemaal AAA VR games hebben en dat betekent dat ontwikkelaars geld in het laatje moeten brengen. Daarom snap ik niet al die mensen die zeuren over Fallout 4 VR. Bethesda stopt behoorlijk wat geld in de ontwikkeling voor een markt van nog niet eens 500.000 verkochte Vive's. Voor 2 tientjes verkopen gaat dat nooit rendabel voor hen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Spectre schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:22:
[...]

Het is relatief veel geld. Bedenk je echter wel dat dit één van de eerste echt volledige VR games is met goede polish. Games als Onward, SPT, Pavlov en nog vele andere zitten in Early Access voor 10-20 euro, maar missen nog veel features en polish. Je ziet duidelijk dat Arizona Sunshine een relatief groot budget heeft en de ontwikkelaar gaat nooit z'n hoofd boven water houden als ze hun game voor een tientje verkopen.

Uiteindelijk willen we allemaal AAA VR games hebben en dat betekent dat ontwikkelaars geld in het laatje moeten brengen. Daarom snap ik niet al die mensen die zeuren over Fallout 4 VR. Bethesda stopt behoorlijk wat geld in de ontwikkeling voor een markt van nog niet eens 500.000 verkochte Vive's. Voor 2 tientjes verkopen gaat dat nooit rendabel voor hen zijn.
Oh ik snap het ook allemaal wel, ik weet het economie werkt. Maar ik weet ook hoe mensen denken en dat zie je constant terug in de reviews bij producten.

Een bedrijf dat een VR-titel maakt, maakt een titel voor een vrij beperkte doelgroep en dus is het lastig om de kosten eruit te halen. Vandaar dat we ook niet zo heel veel grote VR-titels zien met super veel content, maar vooral veel indie games. Ik ben het zeker met je een dat Arizona Sunshine de eerste grote VR-titel is.

Maar mensen kijken ook naar prijs in combinatie met speeltijd. En als je een beetje doorspeelt heb je Arizona Sunshine in een paar uur uit. En dan is het veel geld. Misschien net iets beter dan de gemiddelde game van 50 euro die je single player ook in een paar uur uitspeelt, maar prijs per uur is vrij fors. En eigenlijk zie ik dat constant in de comments van veel VR-spellen: te duur voor de hoeveelheid content en hoe lang het interessant blijft.

Ik denk dat de waarheid ergens in het midden zal liggen. Misschien moeten we inderdaad de factor technologie niet vergeten en niet alleen puur naar content kijken. UHD Blu-rays zijn ook veel duurder dan blu-rays voor dezelfde content (alleen wat hoger detail) omdat het nieuw is en in verhouding waarschijnlijk meer kost om te maken, terwijl de doelgroep nog beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Luuk1983 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:34:
[...]

Oh ik snap het ook allemaal wel, ik weet het economie werkt. Maar ik weet ook hoe mensen denken en dat zie je constant terug in de reviews bij producten.

Een bedrijf dat een VR-titel maakt, maakt een titel voor een vrij beperkte doelgroep en dus is het lastig om de kosten eruit te halen. Vandaar dat we ook niet zo heel veel grote VR-titels zien met super veel content, maar vooral veel indie games. Ik ben het zeker met je een dat Arizona Sunshine de eerste grote VR-titel is.

Maar mensen kijken ook naar prijs in combinatie met speeltijd. En als je een beetje doorspeelt heb je Arizona Sunshine in een paar uur uit. En dan is het veel geld. Misschien net iets beter dan de gemiddelde game van 50 euro die je single player ook in een paar uur uitspeelt, maar prijs per uur is vrij fors. En eigenlijk zie ik dat constant in de comments van veel VR-spellen: te duur voor de hoeveelheid content en hoe lang het interessant blijft.

Ik denk dat de waarheid ergens in het midden zal liggen. Misschien moeten we inderdaad de factor technologie niet vergeten en niet alleen puur naar content kijken. UHD Blu-rays zijn ook veel duurder dan blu-rays voor dezelfde content (alleen wat hoger detail) omdat het nieuw is en in verhouding waarschijnlijk meer kost om te maken, terwijl de doelgroep nog beperkt is.
Ik snap de combinatie prijs met speeltijd, maar dat is iets dat ik als early adopter accepteer. Over een jaar of 5 zal VR veel meer gemeengoed zijn, zullen er volwaardige AAA VR games zijn zoals nu voor non-VR en hoor je niemand meer klagen. Ik heb al 850 betaald voor de Vive, 130 voor de DAS, waarschijnlijk 100 voor de nieuwe knuckle controllers, dan maakt die 20-30 euro verschil voor een game mij niet echt meer uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Voor de geïnteresseerden, morgen tonen wij onze laatste build van Panzerwehr 1949 op de Indigo showcase in Utrecht. Aanmelden is gratis dus als je in de buurt bent, hartstikke leuk om jullie feedback te verzamelen.

Tot daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Spectre schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:44:
[...]

Ik snap de combinatie prijs met speeltijd, maar dat is iets dat ik als early adopter accepteer. Over een jaar of 5 zal VR veel meer gemeengoed zijn, zullen er volwaardige AAA VR games zijn zoals nu voor non-VR en hoor je niemand meer klagen. Ik heb al 850 betaald voor de Vive, 130 voor de DAS, waarschijnlijk 100 voor de nieuwe knuckle controllers, dan maakt die 20-30 euro verschil voor een game mij niet echt meer uit.
100 Euro voor de knuckle controllers lijkt mij extreem onwaarschijnlijk, eerder 200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Is dit serieus? Dit kun je toch makkelijk zelf maken en ook nog zonder dat je haren in de fan terecht gaan komen. Vraag me ook af of het uberhaupt werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Alleen al vanwege het afschuwelijke filmpje en de naam wil ik ze niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Heedless schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Alleen al vanwege het afschuwelijke filmpje en de naam wil ik ze niet hebben.
Flame intended? Ik heb serieus veel last van beslagen Vive lenzen, en voor die €20,00 ben ik te beroerd om het zelf te maken :)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heedless schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:34:
De zwarte smurrie is er gewoon af te wassen. Niet iedereen had er last van en het was dus gewoon een storm in een glas water:
YouTube: CLEAN OFF THE SLUDGE! - Salvaging the gross HTC Deluxe AudioStrap Pa...

Ik heb hem net besteld via alternate. Laat nog wel even weten of deze ook eerst gewassen moet worden 😊
https://www.alternate.nl/.../product/1350642?lk=20388

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Voor 139 euro verwacht ik toch echt niet dat ik die headstrap eerst schoon moet gaan staan boenen hoor. Zou echt niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb hem gisteren ook binnen gekregen en ik vind het erg prettig. Zeker de goede audio kwaliteit had ik helemaal niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
glashio schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:04:
[...]
Flame intended? Ik heb serieus veel last van beslagen Vive lenzen, en voor die €20,00 ben ik te beroerd om het zelf te maken :)
Het is ook niets voor mij, maar van de andere kant, als het voor 20 euro werkt, prima toch? Ik heb zelf eigenlijk geen last van beslagen lenzen. Moet je de lenzen niet een keer goed ontvetten misschien? Vette lenzen beslaan veel sneller dan schone lenzen. En is een ander face cushion misschien een optie?
Heedless schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:47:
Voor 139 euro verwacht ik toch echt niet dat ik die headstrap eerst schoon moet gaan staan boenen hoor. Zou echt niet mogen.
Mijn idee inderdaad... ik vraag mij sowieso af of de beperkte beschikbaarheid bij HTC zelf (is alweer weken out of stock) hier een gevolg van is? Ik wacht de 'tweede batch' af in ieder geval.

[ Voor 28% gewijzigd door Luuk1983 op 06-07-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heedless schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:47:
Eens, maar het nieuws dat de headset onbruikbaar is zijn gewoon sterk overdreven.
Die van mij is zojuist binnen gekomen. Even met men vinger stevig er overheen gegaan maar geen rommel.
Komt weekend probeer ik het uit met een lange sessie audioshield. Ik laat men bevindingen hier nog wel even achter.

/edit:
Ik moet mezelf corrigeren. Hij geeft wel degelijk af. Het viel me niet direct op maar als je je vinger nat maakt zie je het. De vulling is wel erg makkelijk los te halen en ik heb deze dus even schoongemaakt. Het is een soort ‘bovenste’ laag die je er vanaf wrijft. Even drogen en zodirect even gamen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Afbeeldingslocatie: http://cdn.edgecast.steamstatic.com/steam/apps/533970/header.jpg?t=1499361227

Aanrader: Blocks van Google
Blocks lets you easily create 3D objects in virtual reality, no matter your modelling experience. Using six simple tools, you can bring your applications to life, create a volumetric masterpiece, or simply let your imagination run wild.
Nu nog niet heel veel functionaliteit, maar dat had Tilt Brush ook niet toen het net uitkwam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:27:
[...]

De zwarte smurrie is er gewoon af te wassen. Niet iedereen had er last van en het was dus gewoon een storm in een glas water:
YouTube: CLEAN OFF THE SLUDGE! - Salvaging the gross HTC Deluxe AudioStrap Pa...

Ik heb hem net besteld via alternate. Laat nog wel even weten of deze ook eerst gewassen moet worden 😊
https://www.alternate.nl/.../product/1350642?lk=20388
Ben ook maar voor de duurdere versie van Alternate gegaan en hij word vandaag geleverd. Ben erg benieuwd!

De oude strap gebruik ik nu al langer dan een jaar en ik merk dat langzamerhand de 'stretch' aan het verdwijnen is. Hij zit een stuk losser en wiebelt wat meer op mijn hoofd dan voorheen dus dat was voor mij wel een goede reden om er ook 1 aan te schaffen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 25-09 15:49

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Eindelijk ook overstag!

Coolblue heeft een 2e kansje voor 810 staan: https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/348286
Tevens gaan ze op Marktplaats in goede staat tussen de 600-650 euro over de bank :)

De partygames zijn echt geweldig! sports-bar en dergelijke ook.

Drunkn Bar Fight is gaaf, maar niet als je in de minimale afmetingen van Room Scale speelt! In een potje diverse malen toch door de boundry heen gemept en daarbij de boekenkast of muur geraakt :')

Sports Bar is met name leuk, door de random mensen die ineens in je game langs kunnen komen. Zo was ik gister in mn eentje aan het skee-ballen, binnen 10 minuten stond er 2 man naast me uit de US :D

Pavlov (CS:GO achtige game in VR) is leuk, echter hebben de bots nog een hoop te leren :)

[ Voor 4% gewijzigd door JoSchaap op 07-07-2017 12:09 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Ben ook maar voor de duurdere versie van Alternate gegaan en hij word vandaag geleverd. Ben erg benieuwd!

De oude strap gebruik ik nu al langer dan een jaar en ik merk dat langzamerhand de 'stretch' aan het verdwijnen is. Hij zit een stuk losser en wiebelt wat meer op mijn hoofd dan voorheen dus dat was voor mij wel een goede reden om er ook 1 aan te schaffen...
Ik geloof niet dat je ontevreden zult zijn. Ik heb deze ook gekocht om precies dezelfde redenen als jij en hij overtreft tot nu toe mijn verwachtingen. Audio is goed (niet als mijn sennheiser, maar prima en veel makkelijker) en de ‘comfort level’ is zeer verbeterd. Het is echt als een helm die je pakt en opzet.

Dit alles echter gebaseerd op een 2 uur gametime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-07 22:19
Weet iemand een adresje in Nederland of België waar je face foams kan bestellen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Gorn, een over-the-top gladitor game is nu officieel beschikbaar op Steam. Ik heb de gratis demo nog eerder gespeeld en het is echt een ervaring die alleen met VR zou kunnen Alsof je in een "itchy and schratzy" cartoon terecht bent gekomen. (Met wat geluk krijgen we nog een reskin) :)

Wees voorzichtig in je huiskamer ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CapTVK op 10-07-2017 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:14:
[...]

Ik geloof niet dat je ontevreden zult zijn. Ik heb deze ook gekocht om precies dezelfde redenen als jij en hij overtreft tot nu toe mijn verwachtingen. Audio is goed (niet als mijn sennheiser, maar prima en veel makkelijker) en de ‘comfort level’ is zeer verbeterd. Het is echt als een helm die je pakt en opzet.

Dit alles echter gebaseerd op een 2 uur gametime.
Paar dagen getest en ik ben wel tevreden! Geen wereldschokkende verbeteringen maar het zit net ff wat lekkerder, geen gehannes met oordoppen/headphones en het opzetten gaat een stuk sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet toch wel zeggen dat de comfort veel beter is. Het is natuurlijk een een persoonlijk iets maar de oude headstrap begon toch wel zijn leeftijd te vertonen. ik kijk nu al uit naar de knuckels controller release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBoulanger schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:56:
Weet iemand een adresje in Nederland of België waar je face foams kan bestellen?
Geen ervaring met shops in Nederland maar ik heb de VRCovers gekocht via hun website. Duurde niet lang, binnen een anderhalve week waren ze binnen. ik ben er nog erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Gorn nu on sale op humble bundle voor 11,24€ 🤑

https://www.humblebundle.com/store/gorn

Kan niet veel beter dan dit. Ik wil het nog eens benadrukken maar Gorn is een van die VR games die het echt probeert goed te doen. Ja, het is leuk om te spelen maar het hele traject er om heen is ook goed geregeld. Gratis demo, toegankelijke beta voor testers en streamers (zoek op "Gorn VR " en check maar eens een paar youtube video's ) , langdurige playtesting periode en nu een nog eens deze super korting voor early buyers.

Als dit geen hit (naar VR maatstaven) wordt dan vrees ik dat de gaming markt voor VR weinig toekomst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
CapTVK schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:20:
Als dit geen hit (naar VR maatstaven) wordt dan vrees ik dat de gaming markt voor VR weinig toekomst heeft.
Ik heb genoeg bloederige games gespeeld in het verleden en doe het nog steeds, maar om de een of andere reden staan dit soort gewelddadige games in VR mij echt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CapTVK schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:20:
Gorn nu on sale op humble bundle voor 11,24€ 🤑

https://www.humblebundle.com/store/gorn

Kan niet veel beter dan dit. Ik wil het nog eens benadrukken maar Gorn is een van die VR games die het echt probeert goed te doen. Ja, het is leuk om te spelen maar het hele traject er om heen is ook goed geregeld. Gratis demo, toegankelijke beta voor testers en streamers (zoek op "Gorn VR " en check maar eens een paar youtube video's ) , langdurige playtesting periode en nu een nog eens deze super korting voor early buyers.

Vanishing Realms in een arena? Dat is wel de eerste indruk die ik krijg. Niets mis mee hoor want Vanishing Realms is ook best wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik bouw al eventjes geen PC's meer, maar wat vinden jullie van mijn Vive Build? Ik probeer zoveel mogelijk kosten te drukken, maar ik wil niet minder dan een GTX 1070. Sluit dit op elkaar aan? Wat kan goedkoper?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 200,25€ 200,25
1Asus H170-PRO€ 109,49€ 109,49
1MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC€ 484,99€ 484,99
1Fractal Design Define S€ 83,10€ 83,10
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4B3000C15R€ 155,05€ 155,05
1Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart€ 13,65€ 13,65
1Corsair VS450€ 39,36€ 39,36
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,45€ 164,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.250,34

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Fiddle schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:41:
Beste Tweakers,

Ik bouw al eventjes geen PC's meer, maar wat vinden jullie van mijn Vive Build? Ik probeer zoveel mogelijk kosten te drukken, maar ik wil niet minder dan een GTX 1070. Sluit dit op elkaar aan? Wat kan goedkoper?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 200,25€ 200,25
1Asus H170-PRO€ 109,49€ 109,49
1MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC€ 484,99€ 484,99
1Fractal Design Define S€ 83,10€ 83,10
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4B3000C15R€ 155,05€ 155,05
1Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart€ 13,65€ 13,65
1Corsair VS450€ 39,36€ 39,36
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,45€ 164,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.250,34
Ik zou persoonlijk geen i5 meer nemen. Als het budgetair moet, zou ik echt eerder naar Ryzen kijken. Zeker nu games meer en meer schaalbaar worden, ga je er in de toekomst veel meer plezier van hebben. Voor nu is de IPC misschien iets minder, maar dat wordt steeds beter en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik twijfel of ik een Rift ga aanschaffen nu deze aardig goedkoop is. De Vive lijkt me echter beter, hoe groot is de kans dat de Vive ook een stuk goedkoper gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Laatst online: 08-09 11:01
Tennisbal schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:50:
Ik twijfel of ik een Rift ga aanschaffen nu deze aardig goedkoop is. De Vive lijkt me echter beter, hoe groot is de kans dat de Vive ook een stuk goedkoper gaat worden?
Lijkt me dat twijfelen niet echt nodig is, de brillen zijn erg aan elkaar gewaagd. En beide hebben voor- nadelen. Met het prijsverschil lijkt me de Rift altijd de meest logische keuze. Plus nog goedkoper dan dit kan het echt niet worden denk ik. :+

Lijkt me sterk dat HTC ook zo extreem in prijs gaat zakken. Ik heb minder dan een jaar geleden de Rift+Touch nog gekocht voor de originele prijs van 900+ euro. Ik had zoiets als dit echt nooit aan zien komen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tennisbal schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:50:
Hardcore Vive fanboy hier maar ik zou toch voor de OR gaan.

De brillen zijn aan elkaar gewaagd en de verschillen zijn nihil. Enige grote verschil is nu de prijs. Want hou er rekening mee: Met enkel een bril ben je er nog niet. Je zal ook voor een paar honderd euro content moeten kopen. Er is zat gratis spul maar de echte leuke games moet je betalen.

Prijsdaling van de Vive zie ik niet zo snel gebeuren. En als ze het wel doen geloof ik niet dat het een hele grote daling zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
ChojinZ schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:27:
[...]

Hardcore Vive fanboy hier maar ik zou toch voor de OR gaan.

De brillen zijn aan elkaar gewaagd en de verschillen zijn nihil. Enige grote verschil is nu de prijs. Want hou er rekening mee: Met enkel een bril ben je er nog niet. Je zal ook voor een paar honderd euro content moeten kopen. Er is zat gratis spul maar de echte leuke games moet je betalen.

Prijsdaling van de Vive zie ik niet zo snel gebeuren. En als ze het wel doen geloof ik niet dat het een hele grote daling zal zijn.
Ok helder, ik twijfel nog want ik heb een r290. Niet al te best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tennisbal schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:46:
[...]

Ok helder, ik twijfel nog want ik heb een r290. Niet al te best...
R290 voldoet aan de eisten. Je zal niet alles op High kunnen spelen maar Medium moet voor de meeste games wel haalbaar zijn. Nu is vaak het verschil tussen medium en high niet zo groot als op de pc (2D gaming).

Pagina: 1 ... 26 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering