Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:00:
[...]

Ik wil ook even ihaken. Let op dat alles wat ik hier neerzet een mening is, maar mogelijk helpt je dat nog bij je keuze. Ik heb zelf ervaring met de Vive en de Oculus.
Mijn keuze gaat niet over het kopen van de Vive of de Rift (maar je voors en tegens lezen is alsnog fijn): ik twijfelde er even over maar (ik vind de Rift bijvoorbeeld een stuk mooier, ook al is dat niet relevant want je ziet hem toch niet tijdens het gebruik) , maar ben volkomen tegen het dichttimmeren wat zij het liefste willen doen (zoals het actief tegenwerken van Revive) en ben vooral ook geen fan van Facebook.

De keuze is meer, koop ik hem vandaag of is het handig om nog even te wachten ivm die headstrap en nieuwe controllers. Is natuurlijk lastig te zeggen aangezien niet bekend is wanneer ze komen.

update
Ik zie trouwens dat Coolblue nu ook de prijzen aangepast heeft: paar dagen geleden nog 849/899, gisteren 929 (waar dat opeens vandaan kwam, geen idee) en nu 799.

[ Voor 10% gewijzigd door Heedless op 05-04-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Heedless schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:01:
Daar heb je misschien wel een punt. Tijdens het spelen met de Vive controllers dacht ik niet meteen, wat lomp. Van de Rift controllers heb ik alleen dummies vastgehad en die lagen goed in de hand, maar ik snap wat je bedoelt met het vasthouden van guns e.d. Ik heb de Vive tot nu toe eigenlijk vooral gebruikt in installaties / kunstwerken waarbij ze de controllers gebruikten als een manier om iets te pakken / aan te wijzen, geen dikke guns vasthouden.

Toch denk ik dat er wel een compromis te vinden moet zijn. Die nieuwe controllers die laatst te zien waren lijken qua formaat er een beetje tussenin te zitten? Het kunnen openen van je hand lijkt me ook een mooie toevoeging.
Eea is ook afhankelijk wat je er mee doet. Ik kan me voorstellen dat Oculus controllers in, bv, Tilt Brush wel lekkerder werken.
Luuk1983 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:00:
[...]

En wederom: als je eenmaal in VR zit merk je het verschil niet zo meer.
Is ook mijn ervaring. Als de content maar goed genoeg is merk je niets van die controllers, de headset of zelfs de kabel. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 22:49

16K

Heedless schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:08:
[...]

update
Ik zie trouwens dat Coolblue nu ook de prijzen aangepast heeft: paar dagen geleden nog 849/899, gisteren 929 (waar dat opeens vandaan kwam, geen idee) en nu 799.
Alternate inmiddels ook naar € 799,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
migimigi schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:48:
[...]

Alternate inmiddels ook naar € 799,00
Offtopic, maar mooie vertaling op de Alternate site ;)
Totaaloplossing: 2160 x 1200
(zal komen van total resolution)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Valve houdt een VR sale. Hoop junk maar toch nog een paar goede sales zoals Tilt Brush voor 50%

http://store.steampowered...?vrsupport=402&specials=1

En Tilt Brush en Raw Data zijn free to play t/m maandag. :)

[ Voor 16% gewijzigd door CapTVK op 05-04-2017 22:38 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik hoor goede verhalen over Pavlov VR. Iemand die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
De Steam sale is nog bezig maar ik wil wel nog even wijzen op Final goalie. Deze zit in een bundle bij indiegala voor $4. Alles met steamkeys en goedkoper dan bij de steamsale voor 5$. En apart genoeg is het een van de 1e games met support voor de trackers! Je kan naast keeper spelen nu ook penalties nemen.

https://www.indiegala.com/vr

P.s de rest van de bundel is....matig. Maar smaken verschillen.
Today you can download the free update of Final Goalie where you can shoot! Yes! Shoot with your foot in Virtual Reality using your standard HTC-VIVE controller or the new HTC-TRACKER. Check the video:

This is the first of the upcoming 3 major updates (All of them included with no DLC's):

1- SHOOTER MODE: You can shoot penalties and free kicks against the computer.

2- MULTIPLAYER MODE: HTC-VIVE versus HTC-VIVE. Penalty shootout in realtime.

3- FREESTYLE MODE: Just to enjoy it!

NOTE: This last update is only for HTC-VIVE. If you have OCULUS you can continue playing the 4 original Final Goalie game modes.
Als iemand nog wat bijzonders heeft gevonden hoor ik graag.

[ Voor 12% gewijzigd door CapTVK op 08-04-2017 18:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Het is inderdaad de Vive geworden.
Wat betreft de controllers: het zijn lompe, grote dingen. Maar zodra je in een game staat zijn ze perfect. Het is inderdaad precies de goede maat om het gevoel te hebben een gun of wat dan ook in je handen te hebben.

Ik heb hem om eigen content te maken, maar als ik hem toch heb liggen natuurlijk ook wat games getest. Het aanbod van (niet al te dure) games valt me nog wel tegen. The Lab en Space Pirate Training zijn nu eigenlijk mijn favorieten. Tilt Brush is leuk om even te proberen (wat een paar dagen gratis kon) maar niet iets wat ik mezelf vaak ga zien doen.
Veel spellen zijn van het type dat in die indiegala.com box zit die CapTVK aanhaalde; ongeïnspireerde en lelijke games. Hopelijk komen er snel meer leuke bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
Nieuwe content voor Arizona Sunshine: Undead Valley

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steamcommunity/public/images/clans/8824504/9de81260beb90057884d7e013c15b5c193baaad7.jpg

http://steamcommunity.com...etail/1285058721718781680

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
En intussen is Rick and Morty: Virtual Rick-ality uit, Het is een beetje aan de prijs maar ok. :+

Wie wat van de humor in R&M wil proeven raad ik aan virtual accounting uit te proberen (nog gratis ook).

En nu de lighthouse trackers gewoon beschikbaar zijn zie je ook meer voorbeelden van wat je zoal kan doen.
Hier heeft iemand een ingame gun gemaakt met een tracker en een arduino voor switchen van een guncontroller naar een gewone controller.

[WIP] DIY tracked gun with Vive tracker + Arduino

[ Voor 37% gewijzigd door CapTVK op 20-04-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 15:15
CapTVK schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:07:
En intussen is Rick and Morty: Virtual Rick-ality uit, Het is een beetje aan de prijs maar ok. :+

[video]

Wie wat van de humor in R&M wil proeven raad ik aan virtual accounting uit te proberen (nog gratis ook).

En nu de lighthouse trackers gewoon beschikbaar zijn zie je ook meer voorbeelden van wat je zoal kan doen.
Hier heeft iemand een ingame gun gemaakt met een tracker en een arduino voor switchen van een guncontroller naar een gewone controller.

[WIP] DIY tracked gun with Vive tracker + Arduino
Die DIY gun is echt gruwelijk. Ik hoop dat er bedrijven zijn die dit gaan oppakken. Een spel zoals Hotdogs, Horseshoes and hand grenades en Onward zijn meteen een andere beleving.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CapTVK schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:07:

Gespeeld. Wat een weirde shit. Aparte geest die dit weet te bedenken. Wel echt een aanrader. Ik hoop dat hier een volledige versie van komt. Dat zou voor mij een insta-buy zijn. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Samen met een vriend van mij ben ik momenteel een VR titel aan het ontwikkelen : Panzerwehr 1949: Stalingrad. In deze game ben je de bestuurder, schutter en commandant in 1 van een Jaeger of Samokhod in een alternatieve historie setting waarin de grootmachten elkaar ruimschoots aan het bestoken zijn met kernwapens. Resultaat hiervan is dat de asmogendheden en geallieerden hebben moeten nadenken over nieuwe manieren van oorlogsvoering en.. **tromgeroffel** : Mechs in WW2.

We hebben ons laten inspireren door games als Mechwarrior en Steel Battalion. de game is getoond op Reboot Develop in Dubrovnik afgelopen week en we hebben al aardig wat positieve reacties mogen ontvangen, maar tot op heden nog niet veel van de Nederlandse zijde. Daarom hebben we een trailert.

Schaamteloze zelfpromotie terzijde, ik ben benieuwd naar jullie meningen! :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
Nickbn schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:39:

Ziet er erg goed uit, doet ook een beetje denken aan Battlezone. Het werd tijd voor een mooi Mech spel voor de Vive!

Heel klein kritiek puntje...de hendel voor je linkerhand steekt nu zomaar uit het dashboard maar kan denk ik toch voor en achteruit bewegen, zonder dat daar een uitsparring voor is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

DarthSjaak schreef op donderdag 27 april 2017 @ 09:18:
[...]

Ziet er erg goed uit, doet ook een beetje denken aan Battlezone. Het werd tijd voor een mooi Mech spel voor de Vive!

Heel klein kritiek puntje...de hendel voor je linkerhand steekt nu zomaar uit het dashboard maar kan denk ik toch voor en achteruit bewegen, zonder dat daar een uitsparring voor is...
Dank je voor je compliment!

Klopt, dit soort "kleinigheden" hebben we even gelaten voor wat het is voordat we de boel op Reboot Develop showden. Op het moment dat je de bril zelf op hebt merk je er niet zo veel van omdat je druk bezig bent alle controls onder de knie te krijgen, maar dank voor je scherpe blik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 19:59
Staan er ergens op Tweakes advies voor HTC Vive PC builds?
Ik ga binnen kort een nieuwe pc kopen en daarbij ook een Vive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:01
DarkGodMaster schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:57:
Staan er ergens op Tweakes advies voor HTC Vive PC builds?
Ik ga binnen kort een nieuwe pc kopen en daarbij ook een Vive.
Niet echt, maar de moraal is: zo snel mogelijk ;) De processor is al snel snel genoeg, maar hoe snellere videokaart, hoe beter. Een GTX970 is de minimale eis, maar mijn persoonlijke ervaring is dat je heel veel dingen daarmee prima kan spelen. Maar wil je iets meer, of meer details, dan heb je al snel veel meer nodig. De NVIDIA 10-serie heeft sowieso multiple reprojection (of hoe het ook heet), dat renderen voor VR in ieder geval efficiënter maakt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Luuk1983 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:18:
[...]

Niet echt, maar de moraal is: zo snel mogelijk ;) De processor is al snel snel genoeg, maar hoe snellere videokaart, hoe beter. Een GTX970 is de minimale eis, maar mijn persoonlijke ervaring is dat je heel veel dingen daarmee prima kan spelen. Maar wil je iets meer, of meer details, dan heb je al snel veel meer nodig. De NVIDIA 10-serie heeft sowieso multiple reprojection (of hoe het ook heet), dat renderen voor VR in ieder geval efficiënter maakt.
Goed om te weten! GPU>CPU
Hoe zit het met RAM, heb je 32GB nodig of zou 16GB genoeg zijn?

Momenteel heb ik een 2500K, 7970 en 16GB RAM volgens de benchmark is de 7970 veel te slecht voor VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
DarkGodMaster schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:05:
[...]

Goed om te weten! GPU>CPU
Hoe zit het met RAM, heb je 32GB nodig of zou 16GB genoeg zijn?

Momenteel heb ik een 2500K, 7970 en 16GB RAM volgens de benchmark is de 7970 veel te slecht voor VR.
Ik zou beginnen met een nieuwe videokaart en kijken hoe dat werkt. De 2500k is inderdaad wat oud en misschien niet toereikend, van de andere kant kan het ook wel meevallen. Er wordt echt niet zo heel van de CPU verwacht. Als het niet werkt kan je altijd naar een nieuwe computer kijken. 16gb is meer dan genoeg, 8gb is waarschijnlijk ook al zat. Zoals gezegd, het is vooral de GPU die het werk moet doen, full hd op 90fps moet rederen, voor de rest zijn de meeste spellen niet zwaarder dan normale spellen.

Edit: aanvullend, de minimale eis qua CPU is een i5 4590. Ik had zelf een 4570 en als ik naar het CPU gebruik kijk, dan was dat niet in de buurt van de 100%. Ging prima. Een 2500k is niet eens zoveel langzamer dan een 4570. Misschien iets overclocken?

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 28-04-2017 11:02 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Voor VR performance is de eerste prioriteit een fatsoenlijke videokaart en dan de CPU in de verhouding 80/20. Kijk maar eens bij de SteamVR rankings op Reddit. Zelfs een Core 2 Duo E7200 scoort daar nog 9.4 op Win 10 met een GTX 980 TI.

Zelf heb ik een GTX 1060. Die zit op het niveau van 980. Net dat beetje meer dan een 970 en is voor het meeste VR werk/gaming al voldoende.

[ Voor 4% gewijzigd door CapTVK op 28-04-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 11:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Samen met een vriend van mij ben ik momenteel een VR titel aan het ontwikkelen : Panzerwehr 1949: Stalingrad. In deze game ben je de bestuurder, schutter en commandant in 1 van een Jaeger of Samokhod in een alternatieve historie setting waarin de grootmachten elkaar ruimschoots aan het bestoken zijn met kernwapens. Resultaat hiervan is dat de asmogendheden en geallieerden hebben moeten nadenken over nieuwe manieren van oorlogsvoering en.. **tromgeroffel** : Mechs in WW2.

We hebben ons laten inspireren door games als Mechwarrior en Steel Battalion. de game is getoond op Reboot Develop in Dubrovnik afgelopen week en we hebben al aardig wat positieve reacties mogen ontvangen, maar tot op heden nog niet veel van de Nederlandse zijde. Daarom hebben we een trailert.

[video]

Gaaf man, heb met plezier het filmpje lopen kijken! Goed bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)

Het is nogal donker maar aangezien je in een soort tank zit is dat ook bedoeling. De pieptoon in je oren nadat je een schot afvuurt is een leuke zet.

Ik heb altijd een zachte plek gehad voor sims waar je vaak nog aan de knoppen moet zitten. Het doet me een beetje denken aan Accolade's/ USgold/Artech Ace of Aces uit de 8-bit era.

[ Voor 22% gewijzigd door CapTVK op 29-04-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

CapTVK schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:16:
[...]

Het is nogal donker maar aangezien je in een soort tank zit is dat ook bedoeling. De pieptoon in je oren nadat je een schot afvuurt is een leuke zet.

Ik heb altijd een zachte plek gehad voor sims waar je vaak nog aan de knoppen moet zitten. Het doet me een beetje denken aan Accolade's/ USgold/Artech Ace of Aces uit de 8-bit era.

[video]
Dank voor je feedback! De game op dit moment is op de VR bril nog zelfs een stuk donkerder, maar dan zie je helemaal niets meer van de video als ik dit zo overneem. Maar je ogen wennen sneller aan het donker in de game omdat je omgevingslicht bijna volledig geblokkeerd wordt als je de bril op hebt. Uiteraard krijgt iedereen in de laatste versie de mogelijkheid de brightness makkelijk aan te passen zodat je het volledig naar je eigen wensen kan instellen.

Die pieptoon (oorsuis) die je hoort als het even te luid wordt kan soms angstvallig echt lijken. Ik heb mensen gehad die de bril direct afzetten omdat ze hier zo van schrokken. Dit waren danwel voornamelijk de mensen die nooit gamen en ook nog nooit een VR bril hadden opgezet, dus dat is voor ons een enorm compliment dat we de goede richting op gaan. Dank! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik heb gister 'The cubicle' even gedaan. Ik vond het best een grappige paar minuten en het is gratis, dus ik zou het zeker even uitproberen: http://store.steampowered...2490/The_Cubicle/?l=dutch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:55:
Ik heb gister 'The cubicle' even gedaan. Ik vond het best een grappige paar minuten en het is gratis, dus ik zou het zeker even uitproberen: http://store.steampowered...2490/The_Cubicle/?l=dutch.
Poe! Das een oudje! :+ Een jaar geleden 1 van mijn eerste VR ervaringen geweest. Vanavond nog maar eens spelen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:19:
[...]

Poe! Das een oudje! :+ Een jaar geleden 1 van mijn eerste VR ervaringen geweest. Vanavond nog maar eens spelen... 8)
Hehe ja zeker een oude. Stond al heel lang op de lijst om eens te doen. Stelt niet zoveel voor natuurlijk, maar voor een gratis ding best grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:37:
[...]

Hehe ja zeker een oude. Stond al heel lang op de lijst om eens te doen. Stelt niet zoveel voor natuurlijk, maar voor een gratis ding best grappig.
Zeker!
Mensen klagen altijd dat er zoveel demo spul is maar je kan er toch wat avondjes leuk mee opvullen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die twijfelen of hun oude i7 dit nog zou aankunnen.

Alles draait bij mij probleemloos op een i7 950, ondanks dat het volgens VR tests niet zou kunnen...
De cpu draait al vanaf aanschaf op een bescheiden overclock van 3.5 ghz, verder heb ik 24 GB geheugen en gebruik ik een GTX 1080.

Ik speel oa Onward, Raw data, hotdogs horseshoes and hand grenades, Serious sam, hover junkers, the brookhaven experiment, etc etc.

Ook de maximale afstand van 5 meter tussen de lighthouses is een wel erg voorzichtige schatting, ze hangen bij mij ruim 7 meter uit elkaar. Een keer een melding op de monitor gehad dat ze te ver uit elkaar zouden hangen, verder nooit meer en nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

Als het goed is kun je vandaag de Vive Deluxe Audio Strap gaan pre-orderen :9

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:33

Kiwi

Gadgetfreak

Ik zie dat ze de shipping costs enorm omlaag hebben gebracht bij vive.com, dus ik ga hem waarschijnlijk daar bestellen i.p.v. wachten tot bijv. Coolblue ze heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Kiwi schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:44:
Ik zie dat ze de shipping costs enorm omlaag hebben gebracht bij vive.com, dus ik ga hem waarschijnlijk daar bestellen i.p.v. wachten tot bijv. Coolblue ze heeft.
Inderdaad. Laat ik gelijk een face cushion meekomen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Het wordt dus 6 juni, er staat echter niks over pre-orders, dus het lijkt erop dat ze meteen gaan uitleveren? Hij zou dan ook bij Vive retailers beschikbaar moeten zijn, dus misschien toch wel meteen bij winkels als Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Ben nog bezig met het samen stellen van de computer ondelen en zag dat de prijs bij coolblue van de HTC Vive weer omhoog was gegaan.

Staat nu op 929
Vorige week 899 en vorige maand met vive dag nog lager van wegen de sale.

Lekker die flexible prijs, handig dat ik 1 maand "te laat" ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
DarkGodMaster schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:48:
Ben nog bezig met het samen stellen van de computer ondelen en zag dat de prijs bij coolblue van de HTC Vive weer omhoog was gegaan.

Staat nu op 929
Vorige week 899 en vorige maand met vive dag nog lager van wegen de sale.

Lekker die flexible prijs, handig dat ik 1 maand "te laat" ga kopen.
Anders kan je 'm altijd bij HTC zelf bestellen hoor. Lijkt 'eng', maar had 'm binnen 3 werkdagen binnen, geen problemen. Worden gewoon vanuit Europa verzonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 05-05-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Luuk1983 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:31:
[...]

Anders kan je 'm altijd bij HTC zelf bestellen hoor. Lijkt 'eng', maar had 'm binnen 3 werkdagen binnen, geen problemen. Worden gewoon vanuit Europa verzonden.
Dat maakt volgens mij niet zo veel uit, daar kost hij 899 met 14,52 verzending uit Nederland, scheelt toch rond de 15 euro.

Had gister een Demo bij Alternate gedaan via HTC website, was mijn eerste ervaring met VR en best gaaf en leuk, zat al te kijken toen er die 100 euro korting was maar als het nog nooit geprobeerd had weet je het niet zeker of je het wil hebben.

Deus EX gespeeld maar daar zat waarschijnlijk een bug in want de explosie door het glas heen zag er uit als minecraft blokjes en alles was super wazig/blokkerig.

The Lab en zombie karton spel waren erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 12:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Heeft iemand van jullie Batman Arkham VR gespeeld? Holy f#cking shit. Hoe scary! Dat spel laat zien wat VR in potentie heeft.

Wie van jullie heeft Serious Sam gespeeld? Vraag me af of de multiplayer leuk is? Wil het spel aanschaffen maar het is nog in ontwikkeling, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Placid_K schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:46:
Heeft iemand van jullie Batman Arkham VR gespeeld? Holy f#cking shit. Hoe scary! Dat spel laat zien wat VR in potentie heeft.

Wie van jullie heeft Serious Sam gespeeld? Vraag me af of de multiplayer leuk is? Wil het spel aanschaffen maar het is nog in ontwikkeling, vandaar.
Ik heb serious sam the first encounter, je hebt ook nog the second encounter en last hope, kosten allemaal 37 euro per stuk...
Vind het die 37 euro niet echt waard eigenlijk, vond de missies maar matig en speel enkel af en toe nog survival voor de hectische actie. Moet wel bekennen dat ik bij lange na niet alle missies heb uitgespeeld en ook geen multiplayer heb gespeeld en dat dit type game waarschijnlijk ook gewoon mijn ding niet is.
Buiten dat heb ik zoveel VR titels die ik beter vind dat ik ook amper nog voor serious sam kies als ik eens wat wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 12:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:26:
[...]

Ik heb serious sam the first encounter, je hebt ook nog the second encounter en last hope, kosten allemaal 37 euro per stuk...
Vind het die 37 euro niet echt waard eigenlijk, vond de missies maar matig en speel enkel af en toe nog survival voor de hectische actie. Moet wel bekennen dat ik bij lange na niet alle missies heb uitgespeeld en ook geen multiplayer heb gespeeld en dat dit type game waarschijnlijk ook gewoon mijn ding niet is.
Buiten dat heb ik zoveel VR titels die ik beter vind dat ik ook amper nog voor serious sam kies als ik eens wat wil spelen.
3 versies?? Ben vooral geïnteresseerd in het multiplayer gedeelte eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Placid_K schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:59:
[...]

3 versies?? Ben vooral geïnteresseerd in het multiplayer gedeelte eigenlijk.
Ja 3 versies, kijk maar op steam.
Met het multiplayer deel heb ik geen ervaring dus daar kan ik verder niets over zeggen, wie weet iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Hebben mensen hier setups met tripods in plaats van wall mounts?

Zoals iets als dit:
http://imgur.com/a/wXRCT

https://www.statiefshop.n...yes-lampstatief-w805.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
DarkGodMaster schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:10:
Hebben mensen hier setups met tripods in plaats van wall mounts?

Zoals iets als dit:
http://imgur.com/a/wXRCT

https://www.statiefshop.n...yes-lampstatief-w805.html
Ja ik heb ze hier op statieven staan, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Tripods werken prima en de prijs valt mee maar ik vond ze teveel ruimte innemen. Als je een schilderijen rails hebt kan je ook dit proberen.

VR Bracket voor rails

(ps foto slag draaien) :)

Ik heb een speciale beugel gemaakt die je op een schilderijen rails kan schroeven. Zit zo vast als een huis en geen last van trillingen. Waarschijnlijk zelfs beter voor stabiliteit dan een tripod omdat ik nog houten vloeren hier heb liggen en deze rails aan de muur bevestigd zijn. Ziet er veel beter uit dan een tripod in de hoek.

[ Voor 14% gewijzigd door CapTVK op 06-05-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Luuk1983 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:50:
[...]

Ja ik heb ze hier op statieven staan, hoezo?
Ben aan het kijken hoe ik de setup neer wil gaan zetten en dacht dat statieven een optie zijn.
Vroeg me af of Tweakers hier wat ervaring mee hadden, goed te doen dus?
Moest je ze nog op een hoek zetten op plat op het statief werkte prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
DarkGodMaster schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:15:
[...]

Ben aan het kijken hoe ik de setup neer wil gaan zetten en dacht dat statieven een optie zijn.
Vroeg me af of Tweakers hier wat ervaring mee hadden, goed te doen dus?
Moest je ze nog op een hoek zetten op plat op het statief werkte prima?
Ah ok :) Ja het gaat prima hoor. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de poten uitsteken. Dus als de statieven IN je speelveld komen te staan, dan moet je opletten dat je er niet overheen struikelt. Bij mij staan ze net buiten het speelveld, dus dat is niet zo'n probleem. Voordeel van goede statieven is dat ze > 2 meter hoog kunnen en zo dus bijna tegen het plafond kunnen.

Zeker als je statieven tot zo hoog gaan is het wel echt aan te raden om ze in een hoek naar beneden te zetten. Ik heb heel lang met tie-wraps en duct-tape de muurbeugels die bij de Vive zitten aan de statieven gemaakt, dat werkte prima. Uiteindelijk heb ik twee hoek-dingen (geen idee hoe ze heten) gekocht voor op het statief. Dat was 2 of 3 tientjes ofzo. Zoek even in dit topic (eventueel op mijn username). Ik heb ooit wat foto's geplaatst van mijn statieven en daarnaast zijn ook die hoekdingen door iemand anders toen genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Luuk1983 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:51:
[...]

en daarnaast zijn ook die hoekdingen door iemand anders toen genoemd.
Dat is een mini balhoofd. Zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.cameratools.nl/_clientfiles/king/Falcon%20Eyes/xlarge1/Falcon%20Eyes%20MiniBalhoofd%20Zwart%20MPH-2.jpg

https://www.cameratools.n...ini-balhoofd-zwart-mph-2/

En plat op het statief schroeven kan in principe ook. Zelf heb ik eerst geïmproviseerd met met een paar dozen. Werkte ook wel.

Zolang de lighthouses elkaars bereik maar kunnen dekken (120 graden) is het goed. Maar het is aan te raden ze toch wat hoger en in hoek naar beneden te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door CapTVK op 06-05-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
CapTVK schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:33:
[...]

Dat is een mini balhoofd. Zoals deze:

[afbeelding]

https://www.cameratools.n...ini-balhoofd-zwart-mph-2/

En plat op het statief schroeven kan in principe ook. Zelf heb ik eerst geïmproviseerd met met een paar dozen. Werkte ook wel.

Zolang de lighthouses elkaars bereik maar kunnen dekken (120 graden) is het goed. Maar het is aan te raden ze toch wat hoger en in hoek naar beneden te zetten.
Die ja, die heb ik toen ook gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Heb je nog een goede tip voor betaalbare statieven?
Ik ken eigenlijk alleen de camera statieven, maar die zijn lang niet zo hoog en de poten lijken veel verder uit elkaar te staan. Dit zijn studiolamp statieven o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik begon wat problemen met m'n trackpads te krijgen. Naarboven en rechts "clicken" werkte niet meer, soort van al ingedrukt gevoel.

Deze reddit repair guide gevolgd :)

https://www.reddit.com/r/.../?st=j2e4kiwc&sh=bfda965d

In het midden van de pad zit een rubberen dome. Deze verschuift als je hard in het midden drukt. (Sommige mensen houden de controllers echt krampachtig hard vast).
Rubbertje terug in het midden geplaatst met wat superlijm. 1 rubber was te dun geworden, hier heb ik een klein stukje duct tape bij gedaan om het wat optevullen.

Nu clicken m'n contollers weer heerlijk. 8)

let op, je garantie ben je wel kwijt.
Andere tip is om een telefoon repair kit te nemen met torx5. M'n andere repair kit was de torx kop te dik om de schroefkop door de schacht te bereiken.

ControllerFix01

fix02

fix03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 22:00
Heedless schreef op zondag 7 mei 2017 @ 01:18:
Ik ken eigenlijk alleen de camera statieven, maar die zijn lang niet zo hoog en de poten lijken veel verder uit elkaar te staan. Dit zijn studiolamp statieven o.i.d.?
Zelf gebruik ik deze https://www.cameranu.nl/n...pstatief-82-200cm-2952041 ook een keer hier uit het topic gehaald, geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Lizard schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:39:
[...]
Zelf gebruik ik deze https://www.cameranu.nl/n...pstatief-82-200cm-2952041 ook een keer hier uit het topic gehaald, geen problemen mee.
Ik heb zelf de I-2501 statieven van Falcon Eyes, die gaan tot 240 meter. Komt verder op hetzelfde neer. Ik had ze toevallig al omdat ik een lampenset van Falcon Eyes heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Dat kleine stukje extra hoogte van die Falcon eyes is wel handig, maar ze zijn wel twee keer zo duur. Binnenkort maar eens goed vergelijken. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Frenzy_LS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 05:36:
Ik begon wat problemen met m'n trackpads te krijgen. Naarboven en rechts "clicken" werkte niet meer, soort van al ingedrukt gevoel.

https://www.reddit.com/r/.../?st=j2e4kiwc&sh=bfda965d

In het midden van de pad zit een rubberen dome. Deze verschuift als je hard in het midden drukt. (Sommige mensen houden de controllers echt krampachtig hard vast).
Rubbertje terug in het midden geplaatst met wat superlijm. 1 rubber was te dun geworden, hier heb ik een klein stukje duct tape bij gedaan om het wat optevullen.

Nu clicken m'n contollers weer heerlijk. 8)
Mooie fix, Tweakers waardig, ik had al van het probleem gehoord maar nog niet hoe het ontstond. Vooral de scherpe foto's verduidelijken een hoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Frenzy_LS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 05:36:

Was je garantie al afgelopen of wou je het liever zelf doen?
Volgens mij kan je ze terug sturen als hij niet meer goed clickt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

jacobras

Developer

Heedless schreef op zondag 7 mei 2017 @ 01:18:
Zoals genoemd zijn het inderdaad lichtstatieven. Zelf heb ik deze met balhoofd: jacobras in "[HTC Vive] Ervaringen & Discussie" Dat was wel nodig ook, zonder schuine hoek kreeg ik het niet lekker werkend. Momenteel heb ik mijn Vive overigens in een seated opstelling staan, met één statief met daarop dus één lighthouse. Werkt goed voor Elite:Dangerous.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
DarkGodMaster schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:02:
[...]

Was je garantie al afgelopen of wou je het liever zelf doen?
Volgens mij kan je ze terug sturen als hij niet meer goed clickt
Ik heb ze langer dan een jaar ja. Maar dat was niet echt m'n beweegreden.
Had al eerder een controller gestuurd die een Holoball sessie niet overleefde.
Gedoe en tijd die ik weer kwijt zou zijn was niet de moetie (HTC China).

Heb namelijk 3 Vive sets en met 4 controllers die problemen gaven. En zal in de toekomst ook nog wel nog een keer gebeuren, dus dacht het beter zelf ff te fixen. Wat prima ging. Gister merkte ik op dat controller nummer 5 al wat minder clickte.
Nu met een experience center zien m'n Vive's ook ver ver bovengemiddeld gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Frenzy_LS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 05:48:
ook ver ver bovengemiddeld gebruik.
Gebruik je dan iets van een sleeve o.i.d. om te voorkomen dat ze te snel om het leven komen? Ik zag ook een soort hekwerkjes die je vast zet aan de controller en die er voor zorgen dat je ze niet tegen elkaar aan kan slaan.

Overigens zijn die sleeves nog best prijzig. Op Aliexpress zijn ze met wat moeite wel te vinden (om de een of andere reden kan je echt niks vinden met alleen "HTC Vive"), maar de controller sleeves zijn een tientje per stuk (de sleeve voor de bril zelf 4).
Misschien duur doordat de vorm tricky is om te maken, met de uitsparingen voor de sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Heedless schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:05:
[...]

Gebruik je dan iets van een sleeve o.i.d. om te voorkomen dat ze te snel om het leven komen? Ik zag ook een soort hekwerkjes die je vast zet aan de controller en die er voor zorgen dat je ze niet tegen elkaar aan kan slaan.

Overigens zijn die sleeves nog best prijzig. Op Aliexpress zijn ze met wat moeite wel te vinden (om de een of andere reden kan je echt niks vinden met alleen "HTC Vive"), maar de controller sleeves zijn een tientje per stuk (de sleeve voor de bril zelf 4).
Misschien duur doordat de vorm tricky is om te maken, met de uitsparingen voor de sensoren.
Ik heb 1 controllers sleeve set. Ik ben er niet tevreden over. Het rubber is vrij dik en maakt het vasthouden van de controller erg onhandig (de totale omtrek zegmaar). Ook maakt het de contollers beduidend zwaarder. Soms gebruik ik ze op locatie in bepertke ruimtes (vlak bij een muur of i.d) Maar meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Frenzy_LS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 06:49:
[...]

Ik heb 1 controllers sleeve set. Ik ben er niet tevreden over. Het rubber is vrij dik en maakt het vasthouden van de controller erg onhandig (de totale omtrek zegmaar). Ook maakt het de contollers beduidend zwaarder. Soms gebruik ik ze op locatie in bepertke ruimtes (vlak bij een muur of i.d) Maar meestal niet.
Ik heb ze ook en ze zijn zeker lomp. Maar het heeft mij wel al meerdere controllers bespaard. Al wat flinke klappen gemaakt en ben blij dat ik ze toch heb...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
De officiele HTC Vive video voor de deluxe audio strap is uit

De headphones kan je losschroeven.

En op Reddit druppelen de eerste TPcast impressies binnen.

Ziet er naar uit dat er een Anker portable battery wordt gebruikt. Extra batterijen aanschaffen zou dan geen probleem zijn.

En er is een hoop geharrewar op Reddit over hoeveel Vive's inmiddels verkocht/shipped zijn. Volgens de ene zijn er afgelopen kwartaal 95.000 verkocht, volgens een ander weer 2.1 mln in totaal. al is die laatste erg twijfelachtig. Dan zou een wat serieuzere app als Tilt Brush nu toch wel boven de 200K in Steamspy moeten zitten. Maar hij stagneert al maanden rond 185-195K.

Al zou het kunnen dat de Vive meer succes heeft in China dan we denken. Op dit moment is dit nog een witte vlek op de kaart.

Ik zou eigenlijk eens wat dieper moeten kijken maar dan heb ik betere cijfers nodig en ik heb het idee dat veel van die marktonderzoeks bureau's het uit hun duim zuigen.

[ Voor 7% gewijzigd door CapTVK op 11-05-2017 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Nog een leuke tip voor mensen die beelden van de Vive op hun TV willen streamen. Gebruik een steamlink.

Zelf werk ik met een 10m HDMI verleng kabel om mijn Vive in de woonkamer te gebruiken en op deze manier kunnen mensen daar gewoon meekijken op de TV. Alles wordt via steamlink gestreamed. Werkt erg goed.

Er is nu een steam Hardware sale bezig. Bundle 54,43€ en steamlink voor 22€ + verzend*

Ik had hem bij een eerdere sale gekocht, gewoon om hem uit te proberen. Eerlijk gezegd wist ik niet wat ik er in het begin mee moest maar ik heb er geen spijt van nu. :Y

* kan betekenen dat andere resellers meegaan in prijs komende dagen. Dus wees alert als je verzendkosten wilt besparen.

En voor de tweakers onder ons. De steamcontroller trackpad is identiek aan die op de Vive controller!
I accidentally ripped the ribbon cable right off of the touchpad on a coworker's vive controller while attempting to do the touchpad click fix, and successfully replaced the touchpad with the smooth one from a $35 steam controller. I suspected they were exactly the same, and was hoping they didn't have different firmware or some other subtle difference. Turns out they're near identical and seem to be interchangeable. The steam controller has a slightly longer ribbon, but only by perhaps a quarter inch. It fit perfectly and seems to work the same as the original.

If you've got a vive controller with a broken touchpad or damaged touchpad flex cable, then buying a $35 steam controller for parts is much cheaper than buying a whole new vive controller. You will need T5 and T6 screwdrivers to do the swap however.

UPDATE: Both the smooth and D-pad touchpads on the steam controller will work to replace a Vive touchpad! If you want to keep the d-pad shape you need to carefully peel the circuit board out and realign it to be straight, or you can install it into the plastic housing of a smooth touchpad easily. I just fixed two controllers for $35, not too bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
@CapTVK

Thanks voor de tip, nogal verschil in prijs idd tussen Steam Controller en Vive controller. Trackpad is waar de meeste issues mee zijn.

Ik heb m'n TP-Casts binnen en heb er al wat mee draadloos ge-vived :D. Lache om tijdens "The Blu" gewoon een flink stuk te gaan lopen door de kamer (voorzichtig). Heb al zo'n 8 meter ver wireless kunnen lopen (limitatie was de muur en Lighthouse positie).

Toch wat kantekeningen. De TP-cast software is "K met P", bijzonder instabiel en je moet vaak hertstarten om eindelijk beeld te krijgen in je display.
De 60 GHz ontvanger/receiver (wat het ook is, vaste deel iig), maakt een heel hoog piep geluid wat je tot ongeveer 2meter ervan kan horen.Wanneer je zelf vive'ed geen probleem, maar als je als buitenstaander er bent een beetje storend.

Zal proberen van het weekend wat pics en details te geven.

O ja, en accu is standaard telefoon power bank type.
M'n Belkin power bank is precies juiste formaat en layout van usb connectors (2x type A horizontaal)
powerbank

[ Voor 15% gewijzigd door Frenzy_LS op 12-05-2017 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
CapTVK schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:04:
De officiele HTC Vive video voor de deluxe audio strap is uit

[video]
De headphones kan je losschroeven.
Kan iemand mij vertellen waarom ik de DeLuxe headstrap zou moeten hebben? Ik heb eerlijk gezegd met de normale headstrap nooit het idee gehad dat ik iets miste of dat ik een betere headstrap zou moeten hebben. Ik zet 'm gewoon op als een petje en door de 'oortjes' via de zijkant van de headstrap te leiden zitten ze altijd al aan de goede kant praktisch bij de oren. Ik zie dus nog niet zo in waarom ik een deluxe headstrap zou moeten hebben.
Frenzy_LS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 06:30:
Toch wat kantekeningen. De TP-cast software is "K met P", bijzonder instabiel en je moet vaak hertstarten om eindelijk beeld te krijgen in je display.
De 60 GHz ontvanger/receiver (wat het ook is, vaste deel iig), maakt een heel hoog piep geluid wat je tot ongeveer 2meter ervan kan horen.Wanneer je zelf vive'ed geen probleem, maar als je als buitenstaander er bent een beetje storend.
Bah daar was ik al bang voor. Er zijn twee dingen waar ik echt op zit te wachten in VR: bredere FOV en draadloos. Ik ben zo bereid een paar honderd euro uit te geven om de Vive draadloos te maken. MAARRRRR dan moet het wel gewoon goed werken. En als het regelmatig klooien is om de boel aan de praat te krijgen, dan laat maar zitten...

Iets helemaal anders; hebben jullie ook problemen met Steam voice? Ik probeer regelmatig in steam een vriend te 'bellen' die ook een Vive heeft, maar het is constant gekloot dat we elkaar niet horen, of dat de Voice-instellingen toch weer de verkeerde microfoon pakken, of de 'telefoon' gaat niet over aan de andere kant etc. Eigenlijk werken alle andere systemen, zoals Skype, of bijvoorbeeld de ingame voice van Raw Data perfect. Ik heb niet zo'n hoge dunk van Steam voice meer wat dat betreft. En dat is jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Members only: alternate.de
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
:9

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:59:
[...]

Kan iemand mij vertellen waarom ik de DeLuxe headstrap zou moeten hebben? Ik heb eerlijk gezegd met de normale headstrap nooit het idee gehad dat ik iets miste of dat ik een betere headstrap zou moeten hebben. Ik zet 'm gewoon op als een petje en door de 'oortjes' via de zijkant van de headstrap te leiden zitten ze altijd al aan de goede kant praktisch bij de oren. Ik zie dus nog niet zo in waarom ik een deluxe headstrap zou moeten hebben.
Draagcomfort? Ik heb de Oculus meerdere malen opgehad en die zit toch wel een stuk beter dan de Vive.
Ik kan leven met zoals de Vive nu is maar het kan wel een stuk beter. Ik heb heel vaak dat de Vive naar voren afzakt. Nu de straps wat langer gebruikt zijn en dus de 'stretch' verliezen word het alleen maar erger.

Ik vind de nieuwe Vive strap het geld niet waard maar ik snap wel dat er zeker een markt voor is.
[...]

[...]

Bah daar was ik al bang voor. Er zijn twee dingen waar ik echt op zit te wachten in VR: bredere FOV en draadloos. Ik ben zo bereid een paar honderd euro uit te geven om de Vive draadloos te maken. MAARRRRR dan moet het wel gewoon goed werken. En als het regelmatig klooien is om de boel aan de praat te krijgen, dan laat maar zitten...
De FOV kan je iets groter maken met de 6mm covers van VRcover. Het is niet gigantisch, maar alle beetjes helpen. Persoonlijk vind ik dat elke Vive eigenaar de 6mm covers zou moeten hebben. :P
[...]

Iets helemaal anders; hebben jullie ook problemen met Steam voice? Ik probeer regelmatig in steam een vriend te 'bellen' die ook een Vive heeft, maar het is constant gekloot dat we elkaar niet horen, of dat de Voice-instellingen toch weer de verkeerde microfoon pakken, of de 'telefoon' gaat niet over aan de andere kant etc. Eigenlijk werken alle andere systemen, zoals Skype, of bijvoorbeeld de ingame voice van Raw Data perfect. Ik heb niet zo'n hoge dunk van Steam voice meer wat dat betreft. En dat is jammer!
Nergens problemen mee. Werkt hier perfect. Ook bellen via bleutooth en je phone werkt gewoon.
Wel had ik in het begin dat telkens de verkeerde mic werd gepakt. Maar dat was een windows dingtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:56:
De FOV kan je iets groter maken met de 6mm covers van VRcover. Het is niet gigantisch, maar alle beetjes helpen. Persoonlijk vind ik dat elke Vive eigenaar de 6mm covers zou moeten hebben. :P
Die heb ik inderdaad al :) Dat scheelt zeker. Maar ik merk wel dat je toch door een 'duikbril' kijkt en dat je in spellen waar je echt 360 graden om je heen bezig bent (zoals Raw Data of Holopoint) je toch teveel om je heen mist. Dingen die je normaal in je ooghoeken wel zou zien. Wat niet meehelpt is natuurlijk ook nog dat het beeld aan de randen sowieso al onscherper is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 15:15
[...]

Je geeft zelf aan dat je hem niet nodig vindt, dan kunnen wij moeilijk vertellen waarom je 'm zou moeten kopen. ;)

Persoonlijk zou ik hem aanschaffen omdat de constructie er hetzelfde uitziet als dat van de Oculus. Bij mij wil de Vive een beetje 'zwengelen' als ik van links naar rechts kijk omdat hij 'front-heavy' is. Er is geen goed balans qua gewicht. Hij zit niet lekker genoeg, waardoor naar beneden of naar boven kijken vaak zorgt voor het verschuiven van de HMD.

Dat probleem heb ik met de Oculus niet, omdat het gewicht beter is verdeeld, hij is een héél stuk lichter. Dat werkt lekkerder in shooters waar je snel om je heen moet kunnen kijken, zoals Raw Data, Arizona Sunshine en in mindere mate Robo Recall.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Ik zit er aan te denken om een HTC Vive te halen met m'n vakantiegeld.
Alleen waar kan ik dit het beste halen.

Ik zie dat hij in buitenland vooral 799 dollar is en in Nederland is ie minimaal 923 euro O_O
Gigantisch prijsverschil.

Waar hebben jullie hem allemaal vandaan?
Ik kan hem niet bij Amazon halen daar ik geen Credit Card heb.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Jeffroiscool schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:09:

Ik zie dat hij in buitenland vooral 799 dollar is en in Nederland is ie minimaal 923 euro O_O

Ik heb 'm rechstreeks via HTC besteld, dan heb je 'm binnen een paar dagen. Ik denk dat de meeste mensen hier hetzelfde hebben gedaan, want dat was de enige manier toen de bril uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

Ik heb 'm ook rechtstreeks bij HTC besteld. Was binnen een paar dagen geleverd. Dat was in de aanbieding voor 799 inclusief verzendkosten. De bril wordt dan binnen een paar dagen geleverd en je hebt niets te maken met invoerrechten of iets dergelijks omdat de bril vanuit Europa verzonden wordt. CoolBlue heeft 'm ook, maar vaak net iets duurder, hoewel ze mee gaan met aanbiedingen. Ik weet niet hoe het gaat bij HTC met gerantie, maar een vriend van me heeft de Vive bij CoolBlue gehaald en 'm zonder problemen omgeruild toen bleek dat hij 3 defecte pixels had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17

Ik heb een refurbished versie gekocht bij Coolblue voor 650. Helemaal nieuw, geen krasje te zien.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

https://steamcommunity.co...etail/1256913672017157095

Steam VR Beta bevat nu Steam Home, waarbij je je eigen omgeving helemaal kunt customizen, mensen kan uitnodigen en een heleboel meer! Net even uitgeprobeerd en het is echt heel gaaf gedaan _/-\o_ Valve O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
De eerste review voor de nieuwe Vive headset komen binnen op Reddit. Is hier al iemand die hem heeft besteld en ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CapTVK schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:10:
De eerste review voor de nieuwe Vive headset komen binnen op Reddit. Is hier al iemand die hem heeft besteld en ontvangen?
Hmmmm.... ik had geen interesse maar als ik dit zo lees ga ik toch weer twijfelen.... Eerst maar eens wat reviews afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:04:
[...]

Hmmmm.... ik had geen interesse maar als ik dit zo lees ga ik toch weer twijfelen.... Eerst maar eens wat reviews afwachten...
Ja ik heb hetzelfde probleem. Ik dacht vooral dat het handiger bijstellen was en 'mooiere' headphones. Maar het blijkt toch echt veel bij te dragen aan de balans en hoe goed de HMD blijft zitten. Vooral bij holopoint heb ik last van een bril die afvalt als ik niet oppas. Ben geneigd de strap te gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Hmm. Hij is wel erg negatief over hoe los de standaard bandjes zitten. Dat vind ik op zich wel meevallen. Maar ik heb dan ook eigenlijk nog veel te weinig met de Vive gespeeld.

Weet iemand trouwens een Europese shop die van die 'leren' (gezicht)pads levert? Ik zou graag lokaal willen bestellen. Maar ik vind niets anders dan Amazon/Ebay/VR Cover.

En heeft iemand ervaring met zulke pads, of het nou 6, 11mm, of de standaard dikte is? ( https://vrcover.com/product/htc-vive-foam-replacement-6mm/ ). Gaat zweet niet nog steeds door die gaatjes in de stof achter het 'leer' zitten? En zijn de bobbels in het materiaal niet oncomfortabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ArmEagle schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:43:
[...]

Weet iemand trouwens een Europese shop die van die 'leren' (gezicht)pads levert? Ik zou graag lokaal willen bestellen. Maar ik vind niets anders dan Amazon/Ebay/VR Cover.

En heeft iemand ervaring met zulke pads, of het nou 6, 11mm, of de standaard dikte is? ( https://vrcover.com/product/htc-vive-foam-replacement-6mm/ ). Gaat zweet niet nog steeds door die gaatjes in de stof achter het 'leer' zitten? En zijn de bobbels in het materiaal niet oncomfortabel?
Ik heb de 6mm variant, bevalt erg goed! Zit erg comfortabel en is makkelijk schoon te maken, een stuk makkelijker dan de standaard foam. Je kunt 'm zelfs (ook) gewoon met koud water uitspoelen. De bobbels vind ik niet oncomfortabel, ze vormen zich makkelijk naar je gezicht en het leer plakt niet. Ik heb 'm vanuit de VS besteld, was snel en probleemloos geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983

Ik heb ze ook van VR Cover en ze waren zonder problemen geleverd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al zo lang speel met de 6mm covers dat ik geen idee meer heb hoe de originele covers waren. Dat geeft waarschijnlijk wel aan hoe goed de covers voor mij zitten. Ze zijn sowieso makkelijker schoon te maken en heb geen last van 'zweet' in de gaatjes ofzo. Plakken doen ze sowieso niet. Ik heb ook het idee dat ze minder irriteren dan de originele. Of de FOV echt groter is durf ik niet te zeggen, maar alles beetje helpen zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:43:
[...]

Ja ik heb hetzelfde probleem. Ik dacht vooral dat het handiger bijstellen was en 'mooiere' headphones. Maar het blijkt toch echt veel bij te dragen aan de balans en hoe goed de HMD blijft zitten. Vooral bij holopoint heb ik last van een bril die afvalt als ik niet oppas. Ben geneigd de strap te gaan bestellen.
Die headphones boeien mij eigenlijk niet zo. Ik vind waarschijnlijk mijn Sennheiser HD25 toch beter klinken. Maar wat extra comfort is mij wel wat waard.
Aan de andere kant: Je kan nu al flink investeren in accesoires (covers, TPlink, controllerguards, etc) en eigenlijk wil ik dat niet teveel doen. Dan steek ik dat geld liever in mijn spaarpotje voor de Vive2.
Lastig hoor, die 1st World problems... :+
Hmm. Hij is wel erg negatief over hoe los de standaard bandjes zitten. Dat vind ik op zich wel meevallen. Maar ik heb dan ook eigenlijk nog veel te weinig met de Vive gespeeld.
Ik heb mijn Vive nu langer dan een jaar maar merk wel dat de rekkracht van de band wel minder word. Het is niet meer zo strak als in het begin en alles zit al wat losser. Ik vermoed dat dat in de toekomst alleen maar erger word.

Mijn persoonlijke mening: 6mm covers zijn verplichte kost voor elke Vive eigenaar. Ik vind ze een stuk fijner zitten en je FOV en sweetspot worden groter.
Luuk1983 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:36:
[...]

Ik heb ze ook van VR Cover en ze waren zonder problemen geleverd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al zo lang speel met de 6mm covers dat ik geen idee meer heb hoe de originele covers waren. Dat geeft waarschijnlijk wel aan hoe goed de covers voor mij zitten.
Ik heb ze onlangs nog even geprobeerd maar het valt meteen op. Wat opvalt is het ski-mask effect. Of je in een kijkdoos aan het kijken bent! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

ChojinZ schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:30:
[...]

[...]

Mijn persoonlijke mening: 6mm covers zijn verplichte kost voor elke Vive eigenaar. Ik vind ze een stuk fijner zitten en je FOV en sweetspot worden groter.
Mijn mening.. Ik vind ze niet prettig. wimpers zitten te snel tegen de lenzen. Ik vind ze ook hard en oncomfortabel. Ik heb ongeveer alle VR Covers geprobeerd en ben weer terug bij de originele Vive foam. Voor mij de perfecte dikte en zit het prettigste. Die Velour zat ook lekker, maar die zijn weer net even harder en vooral ook dikker. Die zijn slecht voor je VOF. Die VR Covers die om je gewone Vive Foam heen gaan is een vervelend gehannes.

Die nieuwe headstrap gaat hier overigens day 1 hier komen, al moet er nog een plek gevonden worden om ze te bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Isniedood op 24-05-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Isniedood schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Mijn mening.. Ik vind ze niet prettig. wimpers zitten te snel tegen de lenzen. Ik vind ze ook hard en oncomfortabel. Ik heb ongeveer alle VR Covers geprobeerd en ben weer terug bij de originele Vive foam. Voor mij de perfecte dikte en zit het prettigste. Die Velour zat ook lekker, maar die zijn weer net even harder en vooral ook dikker. Die zijn slecht voor je VOF. Die VR Covers die om je gewone Vive Foam heen gaan is een vervelend gehannes.

Die nieuwe headstrap gaat hier overigens day 1 hier komen, al moet er nog een plek gevonden worden om ze te bestellen.
Wimpers tegen de lenzen hoor je wel vaker. En ergens is dat ook logisch dat dit kan voorkomen. Je zit immers dichter op de lens. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat behoorlijk irritant is. Gelukkig heb ik daar geen last van.

Dat je ze te hard vind verbaasd mij wel. Ik heb juist het idee dat ze een stuk zachter zijn dan de foam die op de standaard cover zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:59
Je kunt door beide grijze ringen aan de zijkant van de headset uit te trekken en daarna (tegelijk!) te draaien, de afstand de lenzen tot je ogen groter maken. Standaard staat hij op de kleinste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

LongBowNL schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:45:
Je kunt door beide grijze ringen aan de zijkant van de headset uit te trekken en daarna (tegelijk!) te draaien, de afstand de lenzen tot je ogen groter maken. Standaard staat hij op de kleinste stand.

[video]
Het ging over de extra dunne VRcover foam. Het idee daarvan is dat je dichter op de lenzen zit en dus een grotere VOF hebt. Als ik vervolgens de afstand weer moet vergroten is het idee van de extra dunne (en minder comfortabele) foamcoverer een beetje van af. Met de meegeleverde foam heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:59
Degene die over het foam begon, vond het juist "fijner" zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
LongBowNL schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:45:

[video]
Zoals Isniedood al aangeeft word je FOV dan wel kleiner. Maar je sweetspot ook en die sweetspot bij de Vive vind ik al zo klein. Ik zou niet willen dat de sweetspot nog kleiner word. Dan maar een gare cover dragen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Nog een aanvulling op de dunne leren VR cover. Het voordeel van een (kunst)leren cover is met name dat hij gemakkelijk is schoon te maken. Dat is vooral handig als je meerdere mensen je Vive wil laten uit proberen. Met name als sommige peentjes blijken te zweten want zo'n leren cover hoef je dan alleen maar af te vegen zodat ie weer droog is. Als je de standaard foam cover gebruikt zou ie zijknat worden en dat is niet zo'n fris gevoel als je de volgende bent die hem op mag doen.

Als je de enige bent die de Vive gebruikt is het voordeel van een leren VR cover beperkt. Maar als je demo's wilt geven zou ik hem aanraden. Plus nog een sweatband voor op je hoofd als het warm is en je intensieve games gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Jammer dat VRCover geen combinaties verkoopt (6 & 14mm). Hoewel ik daar zojuist een vraag over heb gestuurd.

Maar aangezien je die dingen per set van twee koopt; als iemand de tweede (6mm) niet gebruikt en door wil verkopen; stuur me een berichtje. Of misschien wil iemand samen de combinatie van 6 en 14mm kopen? Stuur dan ook maar een bericht. Ik zie over een paar dagen wel wat de reacties zijn.

* https://vrcover.com/shop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Na 3 dagen de Deluxe Audio Headstrap te hebben gebruikt. Fantastisch :) De bril zit stukken beter! Geen kijkgaten meer bij de neus, laagdrempelig op en af doen, zit super comfortabel, audio kwaliteit is top. Had eigenlijk vanaf dag 1 bij een ieder in z'n Vive doos moeten zitten. Maar zeker een aanrader om alsnog aan te schaffen. Toppertje B-)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
glashio schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:11:
Na 3 dagen de Deluxe Audio Headstrap te hebben gebruikt. Fantastisch :) De bril zit stukken beter! Geen kijkgaten meer bij de neus, laagdrempelig op en af doen, zit super comfortabel, audio kwaliteit is top. Had eigenlijk vanaf dag 1 bij een ieder in z'n Vive doos moeten zitten. Maar zeker een aanrader om alsnog aan te schaffen. Toppertje B-)
Goed om te horen! Maar: kijkgaten bij de neus? Daar heb ik nog nooit last van gehad?

Op de EU-site van de vive staat de headstrap nog op 'coming soon'. Waar heb jij 'm vandaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 28-05-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Superhot VR is in de aanbieding en nu compatible met de Vive: http://store.steampowered.com/app/617830/SUPERHOT_VR/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Vond het een leuk spel, maar om nou nog een ker 20 euro neer te leggen voor de VR update. Wat mij betreft had dat best als gratis DLC gemogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Uitgebreide discussie over de verschillen tussen de oude en nieuwe Vive's. De HMD van de Vive heeft inmiddels een paar revisies gehad.

Ik heb wat dingen samengevat uit de thread. Hieronder staan, zover bekend, de verschillende versies met partnumber van de HMD en jaar.
  • 77H02568-00M Rev.A (2016) (HMD 485 grams), metal ring cable holder, old 3 in 1 cable, old basestations) Large box with foam
  • 77H02568-00M Rev.B (2016) (HMD 485 grams), large box, old basesations
  • 77H02568-00M Rev.C (2016) (HMD 460 grams?) plastic ring cable holder, old 3-in-1 cable, old basestations
  • 77H02568-00M Rev.D (Dec 2016) (HMD 412 grams), slim 1-3 cable, smaller box (halve the size of original), new (9 IR) Basestations
  • 77H02568-13M Rev.A ( 2017?) (HMD 411 grams?), slim 1-3 cable, smaller box
Als iemand verdere revisies uit 2016, 2017 heeft hoor ik het graag. Ter bevestiging maar ook om te weten vanaf wanneer de nieuwe headstrap standaard wordt bijgeleverd. Ook zou ik graag de maand weten voor de verschillende revisies.

Zie hier voor screenshots van de verschillende versies

Lighthouse base stations :
Old: 15 IR Older 15 led "bunch-a-grapes" pattern
New (9 IR): 9 IR matrix (New 9 led 3x3 pattern with brighter leds)
nog onbekend? (updated basestation with one motor)

HTC Vive weight difference rev A and D. ~ 75 grams
Oculus Rift : 470g with cable, the Rift is 300g by itself.

Edit: curieus genoeg heeft mijn Vive box twee stickers 77H02568-01M Rev.A en 77H02568-02M Rev.A ?

[ Voor 9% gewijzigd door CapTVK op 28-05-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
CapTVK schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:07:
• 77H02568-00M Rev.D (Dec 2016) (HMD 412 grams), slim 1-3 cable, smaller box (halve the size of original), new (9 IR) Basestations
Wow, de oude doos was echt gigantisch zeg. Mijn versie (de D zo te zien) vind ik al groot zat. Deze kan je nog wel bewaren als doos voor opslag/vervoer.

[ Voor 54% gewijzigd door Heedless op 30-05-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Waar heb je die vandaan dan? Alternate lijkt de enige te zijn die heeft geleverd, maar die leveren enkel nog in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Isniedood schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:06:
Waar heb je die vandaan dan? Alternate lijkt de enige te zijn die heeft geleverd, maar die leveren enkel nog in Duitsland.
Klopt alternate.de, 24 mei ontvangen in NL via €9 verzendkosten UPS INT

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Coolblue lijkt hem voor €159 te gaan verkopen. Ik kan hem nog niet bij andere winkels vinden, maar ik hoop toch echt niet dat dit de normale prijs gaat zijn in Nederland... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Kiwi schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:31:
Coolblue lijkt hem voor €159 te gaan verkopen. Ik kan hem nog niet bij andere winkels vinden, maar ik hoop toch echt niet dat dit de normale prijs gaat zijn in Nederland... :/
Das niet mis inderdaad! Ik dacht dat de adviesprijs 99 euro (of dollar?) zou worden. Laat het 99 dollar zijn, dat zou dan ergens rond de 110 euro zijn inclusief btw. Ik wacht de prijs via HTC zelf wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 23-09 11:28
Heeft iemand ervaring met de 3-1 kabel t.o.v. de standaard flat cable? Is het het waard om die te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Hoe komt het dat jij hem nu al hebt dan? Op de HTC site kan ik alleen maar "Stay updated" aanklikken maar bestellen ho maar...

Heb je trouwens de nieuwe 3 in 1 kabel nodig om de deluxe strap te gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door EnigmaNL op 31-05-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

ZFLaSH schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:56:
Heeft iemand ervaring met de 3-1 kabel t.o.v. de standaard flat cable? Is het het waard om die te vervangen?
Zelf geen ervaring, maar op Reddit lees ik vaak dat de flat cable over het algemeen prettiger is dan de nieuwe. Volgensmij omdat de oude makkelijker uit de "knoop" te halen is.
EnigmaNL schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:29:
[...]

Hoe komt het dat jij hem nu al hebt dan? Op de HTC site kan ik alleen maar "Stay updated" aanklikken maar bestellen ho maar...

Heb je trouwens de nieuwe 3 in 1 kabel nodig om de deluxe strap te gebruiken?
Hij was een tijdje terug bij Alternate.de te bestellen, blijkbaar ook naar Nederland te leveren. Nieuwe 3 in 1 kabel is niet vereist, maar het is wat lastiger om hem te monteren als ik de ervaringen op Reddit lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Cool, bedankt voor de info.

Heeft iemand trouwens ervaring met de nose rests? Ze hebben S en L op de Vive store staan maar wat is precies het verschil? Ik snap dat L groter zou zijn dan S maar er staat niet of nauwelijks uitgelegd wat het verschil precies is. Zijn ze breder of langer?

Met de standaarde nose rest komt mijn neus er tegenaan en dat is best vervelend (warm).
Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering