Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 09:17
DarthSjaak schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:34:
[...]

Van het weekend een 3d film (sbs) gekeken met Bigscreen Beta. Toch wel heel bijzonder om in zo'n grote virtuele 3d bioscoopzaal een 3d film te kijken.
Ik zat een beetje te kijken wat ik moest aanschaffen, virtual desktop, bigscreen beta, of wat er verder nog beschikbaar is. Ik begrijp dat Bigscreen beta veel opties heeft en ook met half SBS werkt?

Is dit dan ook meteen de beste virtueele desktop app? of zijn er nog andere overwegingen?

Bedankt alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
Rhaegar1 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Ik zat een beetje te kijken wat ik moest aanschaffen, virtual desktop, bigscreen beta, of wat er verder nog beschikbaar is. Ik begrijp dat Bigscreen beta veel opties heeft en ook met half SBS werkt?

Is dit dan ook meteen de beste virtueele desktop app? of zijn er nog andere overwegingen?

Bedankt alvast
Ik heb ze niet vergeleken, maar ik gebruik Big Screen graag.

Ondersteund inderdaad half sbs, mooie omgevingen, filmzalen "kleuren" met de film mee. Ook heel veel social mogelijkheden, maar daar heb ik nog niets mee gedaan.

Volgens mij nog steeds gratis, dus gewoon proberen.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:01
Rhaegar1 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Bedankt alvast
Ik zou zeggen: lees de recent reviews van Virtual Desktop en kom er dan achter dat je daar geen geld in moet stoppen. Slechte support, geen nieuwe features, alleen maar duurder geworden, halen negatief commentaar weg etc. Bigscreen werkt in ieder geval erg goed en zoals DarthSjaak zegt, het is gratis, dus gewoon proberen. Ondanks dat het beta is heb ik tot nu toe nog geen slecht werkende dingen gezien. De makers zijn sympathiek en dus nog steeds gratis. Maar in de huidige vorm zou ik zo 15 euro betalen voor Big Screen :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
Luuk1983 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:23:
[...]

Ik zou zeggen: lees de recent reviews van Virtual Desktop en kom er dan achter dat je daar geen geld in moet stoppen. Slechte support, geen nieuwe features, alleen maar duurder geworden, halen negatief commentaar weg etc. Bigscreen werkt in ieder geval erg goed en zoals DarthSjaak zegt, het is gratis, dus gewoon proberen. Ondanks dat het beta is heb ik tot nu toe nog geen slecht werkende dingen gezien. De makers zijn sympathiek en dus nog steeds gratis. Maar in de huidige vorm zou ik zo 15 euro betalen voor Big Screen :)
Ok thanks zowel voor jou als DarthSjaak. Super awesome dit zeg. Can't wait to get home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Rhaegar1 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:29:
[...]

Ok thanks zowel voor jou als DarthSjaak. Super awesome dit zeg. Can't wait to get home.
Al geprobeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
Mochten mensen het nog niet gezien hebben, deze (irritante) gast heeft wat mij betreft een briljante manier om de earbuds te verwerken en gebruiken. Ik heb het zelf thuis gedaan en ben er extreem blij mee: YouTube: HTC VIVE ESSENTIAL TIPS & TRICKS! ik hoef nu niet meer na te denken bij het opzetten welke kant links en rechts is bijvoorbeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 07-02-2017 12:49 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Luuk1983 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:48:
Mochten mensen het nog niet gezien hebben, deze (irritante) gast heeft wat mij betreft een briljante manier om de earbuds te verwerken en gebruiken. Ik heb het zelf thuis gedaan en ben er extreem blij mee: YouTube: HTC VIVE ESSENTIAL TIPS & TRICKS! ik hoef nu niet meer na te denken bij het opzetten welke kant links en rechts is bijvoorbeeld.
Leuk om te zien dat zulke goede tips vaak een hele simpele uitwerking hebben. Handige tip. tx!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
Jep big screen beta zag er goed uit. Denk dat dat mijn behoeften wel dekt.

Heb me gisteren ook prima vermaakt met zombie trainer. Vanavond echt proberen of ik elite aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 11:19
Ik had gisteren even de tijd genomen om te kijken hoe ik mijn ervaring kon verbeteren. Heb de narrow face cushion op m'n Vive gezet en moet eerlijk bekennen dat het echt een verschil heeft gemaakt. Iets hogere FOV doordat de lenzen iets dichter op je ogen zitten en flink minder lightbleed bij de neus. Tevens door middel van een chat openen even de IPD echt goed ingesteld en alles oogt iets scherper.

Kan echt niet wachten tot die nieuwe head strap en TPCast beschikbaar komt, merk toch dat ik bij games als Onward waar je veel rondkijkt nog wel eens in de knel komt met de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Spectre schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:00:
Ik had gisteren even de tijd genomen om te kijken hoe ik mijn ervaring kon verbeteren. Heb de narrow face cushion op m'n Vive gezet en moet eerlijk bekennen dat het echt een verschil heeft gemaakt. Iets hogere FOV doordat de lenzen iets dichter op je ogen zitten en flink minder lightbleed bij de neus. Tevens door middel van een chat openen even de IPD echt goed ingesteld en alles oogt iets scherper.

Kan echt niet wachten tot die nieuwe head strap en TPCast beschikbaar komt, merk toch dat ik bij games als Onward waar je veel rondkijkt nog wel eens in de knel komt met de kabels.
Ik had niet het idee dat de narrow cushion ervoor zorgt dat je dichter op de lenzen zit. Voor mijn hoofd is het narrow cushion overigens juist veel beperkter en vervelender (blijkbaar heb ik een groot hoofd ;)). Ik had om dezelfde reden als jij het narrow cushion geprobeerd, maar ik krijg dan een veel benauwder en beperkter gevoel.

Wel wil ik eens kijken of ik dunnere cushions ga bestellen. Daarmee zitten je ogen zeker dichter op de lenzen, alleen schijnt het wat minder comfortabel te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:18
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mar.tin schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:26:
Ik heb hier mijn Vive alweer een paar weken in zijn reiskoffer zitten.. Twijfel om hem weer van de hand te doen of te wachten op de bredere beschikbaarheid van de TP-cast..

Met vrienden is het leuk gamen om en om arizona sunshine of andere shooters, maar merk dat ik er in mijn eentje niet zoveel schik van heb. Teveel moeite om aan te zetten en aan te sluiten telkens.

Zijn er anderen die dit ook ervaren?
Nee, bij mij is de Vive praktisch altijd klaar voor gebruik (alleen moet ik de spiegel even afdekken). De bril ligt klaar, de afstandsbedieningen op het bureau in de oplader en de lighthouses gaan vanzelf aan zodra je Steam VR opstart. Ik kan mij voorstellen dat als je de boel elke keer moet aansluiten het erg veel werk is en je minder snel gaat spelen. Ik gebruik de Vive namelijk vooral veel voor korte potjes tafeltennis/Racket NX/Holopoint/Audioshield etc. Gewoon even een paar potjes actief doen zonder dat je echt uren ermee bezig bent. Ik gebruik 'm op dit moment ook een beetje om te fitnessen ;) Maar ik denk als ik telkens alles moest aansluiten dat de drempel wel hoger zou zijn. Want spellen als Arizona Sunshine/chair in a room met een verhaal die je uren kan spelen zijn er niet zoveel nee.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 08-02-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:18
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mar.tin schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:33:
[...]

Nouja, alles aansluiten is misschien overdreven, Headset ligt gewoonlijk altijd in een la, samen met de remotes aan een lader.

Lighthouses hangen in principe uit de weg en aan de stroom. Ook de link box hangt gewoonlijk netjes weggewerkt onder het bureau.

Enkel dus telkens het snoer netjes uit en oprollen is me al een te grote hobbel om hem te gebruiken, wat voor mij wel een klein beetje spreekt hoeveel "waarde" de ervaring momenteel heeft.

Aan de andere kant als ik hem nu verkoop schrijf ik binnen een paar maanden al gauw 300,- erop af, terwijl ik me kan voorstellen dat als ik straks een grotere woonkamer heb dat ik hem wel meer ga gebruiken want meer ruimte :).
Is het gewoon niet wat je verwacht? Of vind je de spellen niets? Voor mij zijn er drie categorieën spellen:
  • Uitgebreide spellen die je lang kan doen met een verhaal en voortgang en levels, zoals Arizona Sunshine , Chair in a room, Solus project. Hier zijn wat mij betreft nog vrij weinig spellen van. Dat gaat vast beter komen. Als je zo'n spel uitgespeeld hebt is de replay value vaak wat minder.
  • Indie games met relatief weinig content, maar ook met wat lagere prijs. Hier zijn heel erg veel spellen van en hebben voor mij een hoog snack gehalte. Veel spellen lijken op elkaar en ik ben met veel spellen al vrij snel klaar. De hele berg wave-shooters (al dan niet goed uitgevoerd) vallen hier onder, maar ook een heleboel vrij matige spellen die niet zo interessant zijn.
  • De echte korte spellen waar je vooral actief mee kan zijn. Niet dat ze perse veel content hebben, maar wel spellen die je telkens even een potje kan doen, dus tafel tennis, skill games, audioshield en dergelijke.
Misschien kan je bekijken waar je naar op zoek bent. Wil je veel spellen uit de eerste categorie spelen, dan kan me voorstellen dat je snel uitgekeken bent op de Vive. Zelf speel ik dus ook veel spellen uit de laatste categorie, misschien is dat ook wat voor jou? Zeker als je een beetje actief en fit wil doen. Ik probeer nu dit schema uit (heb ik ergens online gevonden):

- 8 minuten Audioshield als warm up
- 20 minuten The Thrill of the Fight
- 20 minuten Holopoint
- 12 minuten Racket NX als cooldown

Thrill of the fight is bijvoorbeeld geen bijster goed spel, maar na 5 minuten ben ik al compleet bekaf, dus in die zin doet het z'n werk ;) Al met al ben ik dan toch bijna een uur bezig met 'beperkte' spellen, maar het is altijd nog beter dan op een hometrainer zitten.

Overigens denk ik niet dat je 300 euro afschrijft. je kan de Vive nog best voor een behoorlijk bedrag tweedehands verkopen als je er zuinig op bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Luuk1983 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:50:
[...]

Is het gewoon niet wat je verwacht? Of vind je de spellen niets? Voor mij zijn er drie categorieën spellen:
  • Uitgebreide spellen die je lang kan doen met een verhaal en voortgang en levels, zoals Arizona Sunshine , Chair in a room, Solus project. Hier zijn wat mij betreft nog vrij weinig spellen van. Dat gaat vast beter komen. Als je zo'n spel uitgespeeld hebt is de replay value vaak wat minder.
  • Indie games met relatief weinig content, maar ook met wat lagere prijs. Hier zijn heel erg veel spellen van en hebben voor mij een hoog snack gehalte. Veel spellen lijken op elkaar en ik ben met veel spellen al vrij snel klaar. De hele berg wave-shooters (al dan niet goed uitgevoerd) vallen hier onder, maar ook een heleboel vrij matige spellen die niet zo interessant zijn.
  • De echte korte spellen waar je vooral actief mee kan zijn. Niet dat ze perse veel content hebben, maar wel spellen die je telkens even een potje kan doen, dus tafel tennis, skill games, audioshield en dergelijke.
Misschien kan je bekijken waar je naar op zoek bent. Wil je veel spellen uit de eerste categorie spelen, dan kan me voorstellen dat je snel uitgekeken bent op de Vive. Zelf speel ik dus ook veel spellen uit de laatste categorie, misschien is dat ook wat voor jou? Zeker als je een beetje actief en fit wil doen. Ik probeer nu dit schema uit (heb ik ergens online gevonden):

- 8 minuten Audioshield als warm up
- 20 minuten The Thrill of the Fight
- 20 minuten Holopoint
- 12 minuten Racket NX als cooldown

Thrill of the fight is bijvoorbeeld geen bijster goed spel, maar na 5 minuten ben ik al compleet bekaf, dus in die zin doet het z'n werk ;) Al met al ben ik dan toch bijna een uur bezig met 'beperkte' spellen, maar het is altijd nog beter dan op een hometrainer zitten.

Overigens denk ik niet dat je 300 euro afschrijft. je kan de Vive nog best voor een behoorlijk bedrag tweedehands verkopen als je er zuinig op bent geweest.
Is The Solus Project leuk om te spelen? Op het moment doe ik elke dag een paar potjes Onward en in het weekend langzaamaan A Chair in a Room, maar ben op zoek naar een iets meer complete game zoals Arizona Sunshine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Spectre schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:57:
[...]

Is The Solus Project leuk om te spelen? Op het moment doe ik elke dag een paar potjes Onward en in het weekend langzaamaan A Chair in a Room, maar ben op zoek naar een iets meer complete game zoals Arizona Sunshine.
Probeer Raw Data eens...hoop levels die best lastig zijn en je kunt met verschillende personages/wapens/skills spelen. Niet zo goed als Arizona Sunshine, maar komt redelijk in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48
Heb heel vaak het probleem (2 à 3 keer per week) dat ik de Vive niet 'geïnitialiseerd' krijg. Dan worden de headset en de controllers niet herkend door de software. Heel af en toe is het op te lossen middels het even ontkoppelen van de USB kabel van de controller box, maar meestal is dat niet afdoende.

Wat vervolgens altijd wel werkt is het opnieuw draaien van het installatieprogramma, tot het punt dat hij vraagt of de room-setup opnieuw moet. Dit is gelukkig niet nodig.

Maar al met al duurt dat toch altijd weer een minuut of 3 (ook steamVR wordt opnieuw geïnstalleerd), net op het moment dat je het niet kunt gebruiken.

Herkent iemand dit en heeft diegene er wellicht een eenvoudiger oplossing voor?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

Lijkt me ideaal als ik me Vive Deluxe Audio Strap & TP Cast heb :9

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61mAqdbWIPL._SX522_.jpg
klik

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Spectre schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:00:
Ik had gisteren even de tijd genomen om te kijken hoe ik mijn ervaring kon verbeteren. Heb de narrow face cushion op m'n Vive gezet en moet eerlijk bekennen dat het echt een verschil heeft gemaakt. Iets hogere FOV doordat de lenzen iets dichter op je ogen zitten en flink minder lightbleed bij de neus.
Das raar wat de narrow face cushion heeft exact dezelfde dikte als de standaard cushion. Het zou dus niet heel veel mogen uitmaken.

Overigens, als je echt een grote verbetering zoekt, dan moet je voor de 6mm cushions van VRcover gaan:
https://vrcover.com/product/htc-vive-foam-replacement-6mm/

Zitten een stuk beter maar door de dikte heb je ook een flinke FOV verbetering. Daarnaast is de bril iets minder zwaar omdat de bril dichter tegen je gezicht zit. Het is allemaal niet wereld schokkend maar je merkt het wel en uiteindelijk helpen alle kleine beetjes. Ik vond het in iedergeval die 3 tientjes meer dan waard!

Bijkomend voordeel: Gasten mogen lekker die vieze, zweterige Vive cushions gebruiken. Voor mezelf heb ik dan de VR covers. :P
Spectre schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:57:
[...]

Is The Solus Project leuk om te spelen?
Meh.... ik was niet onder de indruk. Graphics vond ik tegenvallen, game kende redelijk wat bugs en de game zelf deed mij niet heel veel. Maargoed, dat kan per persoon verschillen. Het is maar net wat je in een game zoekt.

[ Voor 14% gewijzigd door ChojinZ op 08-02-2017 11:25 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

jacobras

Developer

ChojinZ schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:23:
[...]

Overigens, als je echt een grote verbetering zoekt, dan moet je voor de 6mm cushions van VRcover gaan:
https://vrcover.com/product/htc-vive-foam-replacement-6mm/

Zitten een stuk beter maar door de dikte heb je ook een flinke FOV verbetering. Daarnaast is de bril iets minder zwaar omdat de bril dichter tegen je gezicht zit. Het is allemaal niet wereld schokkend maar je merkt het wel en uiteindelijk helpen alle kleine beetjes. Ik vond het in iedergeval die 3 tientjes meer dan waard!
Interessant! Op de site staat:
It is a bit less comfortable compared to the original HTC Vive foam padding
Maar jij vindt ze zelfs beter zitten?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
jacobras schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:39:
[...]

Interessant! Op de site staat:

[...]

Maar jij vindt ze zelfs beter zitten?
Ja, vond ik persoonlijk een rare opmerking. Ik vind ze zelf vele malen beter zitten. De stof (leer) is een stuk zachter en vooral bij langere sessie's heb je minder het gevoel dat de cushions in je gezicht drukken.

Uiteraard zal dat per persoon verschillen omdat elk gezicht anders is gevormd. Maar zoals ik al zei: Ik vond het die 3 tientjes meer dan waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
TimoLimo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:12:
[...]

Had de silikonen bescherming van aliexpress besteld dat hier al eerder ergens vermeld was.. Zijn toevallig vandaag toegekomen, na twee weken ofzo.. Heb ze al rond de controllers gedaan, pasvorm is prima. Moet het wel nog even testen dit weekend of de trackers nog goed gezien worden en er dus geen interferentie is..

Mocht het problemen geven, dan laat ik wel iets weten..

Op de Duitse Amazon zijn er ook te verkrijgen, maar ze verzenden niet naar onze landen..Misschien op aanvraag?
En? Werkt het goed? Wilde ze ook gaan bestellen, dus wat is je uiteindelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:04:
[...]

En? Werkt het goed? Wilde ze ook gaan bestellen, dus wat is je uiteindelijke ervaring?
Ik heb ze ook. Ervaring is redelijk goed. Het heeft mij al een kapot geslagen controller bespaart. 8)

De hoes zorgt er wel voor dat de controller nog dikker word. Persoonlijk vind ik ze iets te dik maar ik heb wel vrij kleine handen. Als je grote handen hebt is dat een minder groot probleem.

Ook had ik dat in sommige gevallen de tracking raar deed. Bleek achteraf dat er nog resten silliconen rond de sensor gaten zaten (slechte afwerking). Deze met een stanley mes weg gesneden en sinds dien geen problemen meer gehad met de tracking.

Ik zie het meer als noodzakelijk kwaad. Zonder protector speelt gewoon lekkerder maar ik heb de bescherming wel nodig omdat ik al meerdere malen tegen de muur en het hoofd van mijn vrouw heb geslagen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

jacobras

Developer

Pfoeh, wat een verschrikkelijke UI heeft dat spel zeg. Die is duidelijk niet voor VR gemaakt. Menu's vullen het complete beeld, om ook maar iets te doen moet je je hoofd alle kanten op bewegen om teksten te lezen of te vinden waar de OK-knop nu weer ergens hangt :X Het hele avontuur begon eigenlijk al voor het spel: geen "play in VR"-knopje in Steam. Spel stond ook niet onder "VR" in de library, maar had in de start-applicatie wel een VR-vinkje.

Uiteindelijk lukte het me mijn HOTAS te configureren en de tutorial te starten. Beetje vrij rondgevlogen daarna, dat was wel leuk. Ook tijdens het vliegen zie je dat de UI niet voor VR bedoeld is: je moet flink heen en weer kijken om alle teksten/panels te vinden.

Screenies:

Hier zat ik. Die piloot zou ik moeten zijn, maar het lukte me niet om het spel daarvan op de hoogte te stellen :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zGsDSFt.jpg

Duikvluchten maken was wel heel leuk. Proberen te landen op een vliegdekschip ook, dat was praktisch niet te doen met de wind die erstond. Mooie uitdaging.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dhqqCLt.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door jacobras op 08-02-2017 23:09 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Luuk1983 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:48:
Ow. Zo doe ik het sinds dag 1 :D. Er was destijds een foto geplaatst met deze wijze. Erg handig idd, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 21:44
Luuk1983 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:04:
[...]

Sorry voor de late reply.. Deze week eens uitgetest en heb er zelf geen problemen mee gehad.. Ook niets moeten wegsnijden, hier waren alle gaten mooi.. Ben er dus best wel tevreden van! Ze zijn ook wat handiger neer te leggen nu..

Samen met het dunne brilkussentje van VRCover, een prima investering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
TimoLimo schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:42:
[...]

Sorry voor de late reply.. Deze week eens uitgetest en heb er zelf geen problemen mee gehad.. Ook niets moeten wegsnijden, hier waren alle gaten mooi.. Ben er dus best wel tevreden van! Ze zijn ook wat handiger neer te leggen nu..

Samen met het dunne brilkussentje van VRCover, een prima investering :)
Thanks, beiden staan in de bestelling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
http://www.roadtovr.com/s...dvanced-settings-sharpen/

Kende ik nog niet. Vanavond maar eens kijken. Ziet er wel goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Van het weekend toch maar overstag gegaan en Raw Data gekocht. Ik heb een speelruimte van ongeveer 3mx2.5m (behoorlijk groter dan mininum) maar merk toch dat het iets te klein is i.c.m. die zwaard character. Inmiddels een mooie deuk in m'n muur en krassen op de controller omdat ik iets te enthousiast was met enemies neerhakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Luuk1983 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Thanks, beiden staan in de bestelling!
Ik wil je niet afschrikken, maar ik heb 4 verschillende VrCovers en gebruik ze inmiddels allemaal niet meer. Die extra dunne vind ik verschikkelijk pijnlijk zitten en mijn wimpers zitten letterlijk tegen de lenzen aan. Die worden dus onwijs smerig. De Velour zit een stuk lekkerder, maar die is te dik. Je VOF is dan een flink stuk slechter dan de standaard meegeleverde.

Ik heb ook nog de eerste versie die je om het origineel moet vouwen. Echter trekt het klittenband je foam stuk.

Uiteindelijk wil ik die velour nog wel aanhouden voor de hete zomer dagen dat ik t helemaal vol ga zweten. De dunne leren is wellicht meer comfortabel met de nieuwe headstrap. Met racen is het wel te doen, maar met roomscale vind ik die verschrikkelijk.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Isniedood schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:07:
[...]

Ik wil je niet afschrikken, maar ik heb 4 verschillende VrCovers en gebruik ze inmiddels allemaal niet meer. Die extra dunne vind ik verschikkelijk pijnlijk zitten en mijn wimpers zitten letterlijk tegen de lenzen aan. Die worden dus onwijs smerig. De Velour zit een stuk lekkerder, maar die is te dik. Je VOF is dan een flink stuk slechter dan de standaard meegeleverde.

Ik heb ook nog de eerste versie die je om het origineel moet vouwen. Echter trekt het klittenband je foam stuk.

Uiteindelijk wil ik die velour nog wel aanhouden voor de hete zomer dagen dat ik t helemaal vol ga zweten. De dunne leren is wellicht meer comfortabel met de nieuwe headstrap. Met racen is het wel te doen, maar met roomscale vind ik die verschrikkelijk.
Thanks voor de feedback. Ik ga het merken. Ik heb de dunnere VR cover samen met een vriend besteld (omdat een setje uit twee stuks bestaat), zodat we relatief goedkoop het kunnen uitproberen. Dat scheelt al. Ik ging er in ieder geval al vanuit dat er een mogelijkheid zou zijn dat ik ze niets zou vinden of ze niet prettig zouden zitten. En anders ga ik gewoon verder met de standard wide face van HTC, daar vind ik het ook prima mee te doen :)
Spectre schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:18:
Van het weekend toch maar overstag gegaan en Raw Data gekocht. Ik heb een speelruimte van ongeveer 3mx2.5m (behoorlijk groter dan mininum) maar merk toch dat het iets te klein is i.c.m. die zwaard character. Inmiddels een mooie deuk in m'n muur en krassen op de controller omdat ik iets te enthousiast was met enemies neerhakken :P
Ken het probleem. Ik 'gooi' in Arizona Sunshine de deuren in het spel nog wel eens open en ram daarbij de controller weleens tegen de muur aan hehe. Zijn nog best stevig die dingen!

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk1983 op 13-02-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Isniedood schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:07:
[...]

Pasvorm en comfort is erg afhankelijk per persoon. Ik vond de leren 6mm veel lekkerder zitten dan de standaard cover. Eigenlijk speel ik enkel nog met de 6mm cover. De standaard Vive covers zijn nu lekker voor de visite... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

ChojinZ schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:10:
[...]

Pasvorm en comfort is erg afhankelijk per persoon. Ik vond de leren 6mm veel lekkerder zitten dan de standaard cover. Eigenlijk speel ik enkel nog met de 6mm cover. De standaard Vive covers zijn nu lekker voor de visite... :+
Ik zal wel uitpuilende ogen hebben ofzo :p

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Isniedood schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:17:
[...]

Ik zal wel uitpuilende ogen hebben ofzo :p
Of ik heb een Neanderthaler hoofd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
Je kan de lenzen eventueel een klikje verder draaien zodat je wimpers er niet meer tegen komen? Ik doe dit standaard voor de brillendragers hier. Ikzelf draag geen bril, mijn field-of-view is dan misschien iets smaller, maar liever dat dan telkens de lenzen dichter of verder te zetten (spaart het mechanisme wat), of dat er met de brillen krassen op de lenzen komen..

Btw, waterproof (of beter, zweetproef) lijkt de Vive niet te zijn (wat ook nergens beweerd wordt, uiteraard)
Vlogger tribalInstincts had zijn Vive meegenomen voor een testsessie, maar die persoon zweette blijkbaar nogal wat.. Heeft de Vive letterlijk verzopen in zweet..

byebye Vive! ;w

Wat verder in het filmpje zie je de natte afdruk wanneer ze de headset oppikken van hun greenscreen-tapijt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
TimoLimo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:13:
Je kan de lenzen eventueel een klikje verder draaien zodat je wimpers er niet meer tegen komen?
Als dat meer dan een paar mm is dan is het effect waarom je de dunnere covers zou kopen weg, beetje zonde van het geld dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
Misschien wel, maar het draagcomfort vind ik toch ook wel beter dan de standaard covertjes..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Ik kan iedereen met een Vive ( of Oculus ) ook Gravity Sketch aanbevelen. Ben daarvoor al een tijdje beta-tester, en je kunt er - ook zonder grote grafische vaardigheden - vreselijk gave dingen mee ontwerpen.
Vervolgens kun je de gemaakte object-files weer exporteren naar sites als bijvoorbeeld Sketchfab, om daar weer allerlei fraaie effecten aan toe te voegen.
https://skfb.ly/6nBUS

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Reinhard schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:31:
Ik kan iedereen met een Vive ( of Oculus ) ook Gravity Sketch aanbevelen. Ben daarvoor al een tijdje beta-tester, en je kunt er - ook zonder grote grafische vaardigheden - vreselijk gave dingen mee ontwerpen.
Vervolgens kun je de gemaakte object-files weer exporteren naar sites als bijvoorbeeld Sketchfab, om daar weer allerlei fraaie effecten aan toe te voegen.
Het ziet er grappig uit ja, ben benieuwd hoe het in de praktijk is. Wat betreft de beta:
All Gone! Check back soon!
We have filled up our spaces for this round of beta testers. We plan to open again before launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Reinhard schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:31:
Heeft het ook import mogelijkheden? Wat voor formaten kan hij zoal aan? En met welke beperkingen? (Import/export)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Hij is hier nog niet langsgeweest maar ik post hem hier voor de zekerheid. Het Valve News Network interview met Gabe newell.

http://uploadvr.com/valve...n-base-station-prototype/

In het kort :
nieuwe Vive/headset in 2018
Nieuwe lighthouses van Valve, later in het jaar.
500 licentiehouders die bezig met het ontwikkelen van hardware (controllers, headsets, etc..). Ik ben vooral benieuwd naar dat laatste. Krijgen we alternatieve headsets?

• Luuk1983
CapTVK schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:30:
Hij is hier nog niet langsgeweest maar ik post hem hier voor de zekerheid. Het Valve News Network interview met Gabe newell.

http://uploadvr.com/valve...n-base-station-prototype/

In het kort :
nieuwe Vive/headset in 2018
Nieuwe lighthouses van Valve, later in het jaar.
500 licentiehouders die bezig met het ontwikkelen van hardware (controllers, headsets, etc..). Ik ben vooral benieuwd naar dat laatste. Krijgen we alternatieve headsets?
Ik ben benieuwd waarom er nieuwe lighthouses komen? Ik bedoel, er is heel veel nog te verbeteren/vernieuwen aan de VR brillen en dergelijke, maar de tracking en de lighthouses zijn juist één van de onderdelen waarvan ik vind dat ze eigenlijk al perfect werken.

• DarthSjaak
Luuk1983 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:54:
[...]

Ik ben benieuwd waarom er nieuwe lighthouses komen? Ik bedoel, er is heel veel nog te verbeteren/vernieuwen aan de VR brillen en dergelijke, maar de tracking en de lighthouses zijn juist één van de onderdelen waarvan ik vind dat ze eigenlijk al perfect werken.
Lighthouses met ingebouwde wireless zender? De lighthouses hebben altijd minimaal 1 line of sight met de bril, dus misschien wel een alternatief voor de losse tp-cast zender.

Is maar een idee, want er is inderdaad verder helemaal niets mis mee.

Update: is trouwens een stom idee, wat ik nu roep, want dan zouden de lighthouses met een kabel aan de pc moeten en dat is weer helemaal niet handig

Update2: Lighthouse met oplaadbare batterij?

[ Voor 14% gewijzigd door DarthSjaak op 16-02-2017 09:34 ]

• Luuk1983
DarthSjaak schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:32:
Lighthouses met ingebouwde wireless zender? De lighthouses hebben altijd minimaal 1 line of sight met de bril, dus misschien wel een alternatief voor de losse tp-cast zender.
Ze hebben in ieder geval al bluetooth ;) Denk alleen niet dat je daar genoeg data doorheen krijgt met een lage latency ;)

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:54:
[...]

Waarschijnlijk de inhoud zelf. Het systeem werkt goed maar ik kan me herinneren dat HTC zich enigzins zorgen maakte om de motors in de lighthouses. De vraag is hoe lang deze mee gaan. De motors worden namelijk best wel intensief gebruikt. Zal is kijken of ik dat stuk kan vinden...

Daarnaast, het lighthouse systeem werkt erg goed voor een 1e gen apparaat maar er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:33

Kiwi

Gadgetfreak

De nieuwe lighthouses zijn inderdaad vooral een verbetering qua duurzaamheid. In plaats van een dubbele motor willen ze overstappen naar een enkele motor. Daarnaast zou het ook makkelijker zijn om ze te kalibreren, en ook de productie kosten een stuk lager. Hoewel ik dat eigenlijk niet helemaal begrijp, want ik dacht dat die lighthouses juist vrij goedkoop te produceren zijn. Dan zou 1 extra motor ook niet moeten uitmaken.

http://www.roadtovr.com/n...ng-rapid-cost-reductions/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Aanvulling op het interview: (polygon)

Ik heb eerder van iemand die bij de steam dev days was vernomen dat je bij de volgende generatie echt high end moet verwachten. Dan moet je bijv ook denken aan 200hz displays. Budget PC VR zit er voorlopig niet in.

Dit lijkt het te bevestigen:

""We think most of the interesting stuff is going to be happening on the high end. With CPU or GPU constraints, the interesting stuff is going to happen at the higher end of the market. "

Hopelijk kunnen die goedkopere lighthouse boxjes het wat compenseren.

[ Voor 18% gewijzigd door CapTVK op 16-02-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
CapTVK schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:40:

Ik heb eerder van iemand die bij de steam dev days was vernomen dat je bij de volgende generatie echt high end moet verwachten. Dan moet je bijv ook denken aan 200hz displays. Budget PC VR zit er voorlopig niet in.

Dit lijkt het te bevestigen:

""We think most of the interesting stuff is going to be happening on the high end. With CPU or GPU constraints, the interesting stuff is going to happen at the higher end of the market. "

Hopelijk kunnen die goedkopere lighthouse boxjes het wat compenseren.
Zo gaat het met alle electronica, de nieuwe generatie is nooit goedkoper, maar wel beter. De mensen die denken dat de Vive 2 of Vive 3 goedkoper gaat worden kunnen lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

CapTVK schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:40:

Ik zit eerder aan een hogere resolutie te denken. Met Foveated rendering gaat de impact van dubbele resolutie (= x4) nog wel meevallen. Maar nog hogere resolutie voor grotere Fov en nog meer beeldkwaliteit is denk ik nog wel nodig. De verdubbeling van fps is voor mij nu echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Voor (nieuwe) Onward spelers: http://uploadvr.com/onward-guide-tips-strategies/

En wil je eens samen spelen met andere Tweakers/Nederlanders? Kom dan eens langs op Discord en/of Telegram want:

Voor iedereen die het leuk vind om andere VR fans en spelers te ontmoeten, en samen online te spelen, ben je van harte welkom in 1 of beide van deze groepen.

De Telegram groep (in tegenstelling tot whatsapp blijft je telnummer hier anoniem) is om kort af te stemmen of iemand samen wil gaan gamen. Het is niet echt de bedoeling om daar lange gesprekken te voeren.
Vervolgens kun je in de Discord server langer chatten en via voice elkaar ontmoeten en samen gaan gamen!

Telegram groep joinen: https://telegram.me/joinchat/BAPNv0EimW3yvsKhtExX0A
Discord Server joinen: https://discord.gg/kYweHxw

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ArmEagle schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:49:
[...]

Ik zit eerder aan een hogere resolutie te denken. Met Foveated rendering gaat de impact van dubbele resolutie (= x4) nog wel meevallen. Maar nog hogere resolutie voor grotere Fov en nog meer beeldkwaliteit is denk ik nog wel nodig. De verdubbeling van fps is voor mij nu echt niet nodig.
Je kunt nu vrij makkelijk supersampling aanzetten en zien hoe gigantisch veel impact dit heeft op de performance. Standaard door de SteamVR als een supersampling van 1.4x, maar als je dit verdubbelt met 2, dan zit je dus al een een resolutie van 6048 x 3360 die gerenderd moet worden op 90fps. Dus inderdaad, ik denk dat de FPS niet echt omhoog hoeft, maar om een hogere resolutie 9die echt het verschil kan maken) aan te kunnen sturen hebben de huidige topkaarten al extreem veel moeite mee. Ik denk daarom dat het nog wel even duurt voordat je echt een veel hogere resolutie gaat zien. Wel denk ik dat de FOV iets wat gaat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:12:
[...]
Dus inderdaad, ik denk dat de FPS niet echt omhoog hoeft,
Ik heb toch echt het gevoel dat 90Hz het minimum is voor een redelijke ervaring. Bij de slow paced games merk ik het wat minder maar bij snelle actie games voelt het vaak niet vloeiend genoeg.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat het ook een positieve uitwerking heeft op de tracking. Er zijn immers meer beelden per seconden die je positie van jou headset en controllers kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Luuk1983 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:12:
[...]

, maar om een hogere resolutie 9die echt het verschil kan maken) aan te kunnen sturen hebben de huidige topkaarten al extreem veel moeite mee. Ik denk daarom dat het nog wel even duurt voordat je echt een veel hogere resolutie gaat zien.
Door het gebruik van foveated rendering kun je hogere resoluties op de huidige kaarten renderen. In onderstaand filmpje wordt e.e.a. uitgelegd.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NZaQEQrk15A]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Maar heb je hier ook niet echte eye tracking voor nodig? Dus dat de beweging van je pupillen daadwerkelijk wordt getracked.

Dat systeem zit volgens mij nog niet in de huidige Vive. Wat nu met foveated rendering wordt gedaan is dat je hoofdbeweging wordt gebruikt.

Er bestaat wel pupil tracking maar dat is een add-on.
https://pupil-labs.com/bl...vive-eye-tracking-add-on/

Als zoiets in de volgende generatie zou zitten heb je iets heel moois.
[YouTube: https://youtu.be/Qq09BTmjzRs]

Al vraag ik me af hoe goed dit werkt bij brildragers. Kan iemand hier meer over vertellen?

Edit: Ook nog even opgezocht welke VR headset in de buurt komt. Dat is de FOVE. Maar die heeft geen lighthouse support. Al zit daar waarschijnlijk een reden achter.

Ziet er naar uit dat de eerste FOVE modellen geleverd worden. Is er toevallig een FOVE bezitter onder ons die zijn ervaringen wil delen?

[ Voor 41% gewijzigd door CapTVK op 18-02-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CapTVK schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:23:

Edit: Ook nog even opgezocht welke VR headset in de buurt komt. Dat is de FOVE. Maar die heeft geen lighthouse support. Al zit daar waarschijnlijk een reden achter.

Ziet er naar uit dat de eerste FOVE modellen geleverd worden. Is er toevallig een FOVE bezitter onder ons die zijn ervaringen wil delen?
De reactie's op reddit zijn niet erg positief. Mijn eerste indruk is ook niet best. Ik zou dan nog eerder gaan voor OSVR: https://www.razerzone.com/osvr

Maar dan nog: Vive/OR hebben zich inmiddels bewezen en hebben ook een eco-systeem opgebouwd wat compatible is met de hardware. Dat mis je bij FOVE en OSVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
CapTVK schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:23:
Maar heb je hier ook niet echte eye tracking voor nodig? Dus dat de beweging van je pupillen daadwerkelijk wordt getracked.
Dat klopt. Wat ik probeerde te verduidelijken is dat een volgende generatie vr brillen met hogerer resolutie schermen in combinatie met eye tracking toch nog met de huidige pc/video hardware zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
De maker van Vanguard V doet een tweede poging om de game af te krijgen.
https://www.indiegogo.com...an-developers-videogames/
Voor wie niet weet wat het ookal weer was: The Journey to Vanguard V

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Voor liefhebbers van het spel "Defcon"van introversion of de film "War Games": DefconVR. Het is alleen voor spectators bedoeld. Maar het blijft leuk om te zien hoe ze defcon in een nieuw jasje hebben gestopt.

Welcome to the war room. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door CapTVK op 20-02-2017 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Valve is bezig geweest, SteamVR tracking is nu voor iedereen beschikbaar.
February 21, 2017 - Valve today expands the availability of its SteamVR Tracking solution by eliminating the requirement of attending (and paying for) a $3,000 training course.

After working with numerous third parties and updating the tools, Valve is opening more direct access to the technology and course work, available free of charge in English and Chinese. The full, in person training courses are still available for those interested.

In addition, SteamVR base stations will be available from Valve later this year.

SteamVR Tracking was first made available to third parties in August of last year, and over 500 companies have signed up. Developed in-house at Valve, SteamVR Tracking is a hardware/software solution that lets your devices know in real time where they are, within a room.

SteamVR Tracking is royalty free and can be used for peripherals, HMDs, or other devices.

For more information and the tech, please visit http://steamvr.com/tracking
https://partner.steamgames.com/vrtracking#GetStarted

En de eerste Linux versie van SteamVR is uit

https://github.com/ValveSoftware/SteamVR-for-Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
CapTVK schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:09:
Valve is bezig geweest, SteamVR tracking is nu voor iedereen beschikbaar.

[...]

https://partner.steamgames.com/vrtracking#GetStarted

En de eerste Linux versie van SteamVR is uit

https://github.com/ValveSoftware/SteamVR-for-Linux
Zowel de Vive als de Oculus hebben hun specifieke voor- en nadelen, maar de tracking technology van de vive is echt heel erg superieur. Ik kan alleen maar blij zijn dat het ook te gebruiken is door derde partijen. Ik heb de vive omdat ik ziek word van het gesloten karakter van Oculus en het aansturen op exclusives. Ik kan alleen maar hopen dat Steamvr een groot succes wordt en juich het initiatief dan ook toe om alles beschikbaar te stellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
jacobras schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:26:
[...]

Ik heb een soortgelijke setup, volgens mij dezelfde statieven (Falcon Eyes I-2001). Wel heb ik in plaats van duct tape (no offence, if it works it ain't stupid :+) op elk statief een Falcon Eyes balhoofd (MPH2). Werkt perfect, kan direct de beacons erop schroeven:

[afbeelding]
Ik zag hoe het er uit ziet en heb net de zelfde spullen aangeschaft. De kosten vielen me nog mee dus bedankt voor het laten zien en met name het noemen van de spullen. Dat maakt het erg makkelijk! _/-\o_

Ik gebruikte mijn Vive tot nu toe alleen maar zittend en dat werkt prima, maar je mist de helft van de pret.

[ Voor 7% gewijzigd door EliteGhost op 22-02-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
EliteGhost schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:28:
Ik gebruikte mijn Vive tot nu toe alleen maar zittend en dat werkt prima, maar je mist de helft van de pret.
Grappig om te lezen. Ik gebruik mijn Vive eigenlijk nooit zittend, ik sta praktisch altijd. Ik heb niet echt spellen die je zittend doet, behalve eventueel een film kijken in big screen.

• EliteGhost
Luuk1983 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:03:
[...]

Grappig om te lezen. Ik gebruik mijn Vive eigenlijk nooit zittend, ik sta praktisch altijd. Ik heb niet echt spellen die je zittend doet, behalve eventueel een film kijken in big screen.
Voor een film heb ik te veel last van het SDE. Elite: Dangerous en Euro Truck simulator zijn voorbeelden van spellen die je zittend speelt. De Vive biedt echter veel meer en dat wil ik niet langer laten liggen.

Ik kan in mijn huurwoning geen gaten in de muren boren. Niet zozeer omdat het niet mag maar omdat de muren uit dunne gipsplaatjes bestaan (ik heb gelukkig alleen onderburen).
Daarbij is ook een groot deel onder schuin dak dus dat maakt het een beetje lastig. Heb per ongeluk al een keer de controller tegen het dak aan gesmeten :+

Door de statieven en de mooie lange kabels van de Vive kan ik straks eindelijk een beetje bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
EliteGhost schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 01:03:
[...]

Niet zozeer omdat het niet mag maar omdat de muren uit dunne gipsplaatjes bestaan
Misschien voor als je in de toekomst iets op wilt hangen...

https://www.toggler.nl/pluggen-holle-wanden/hollewandpluggen

[ Voor 8% gewijzigd door DarthSjaak op 23-02-2017 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
Het zelfde materiaal als jacobas heeft is binnen en opgezet. Past perfect! Als ik wil spelen hoef alleen maar een bijzet tafeltje te verschuiven :)

Update:
Dus, net m'n eerste potje 'Out of Ammo' gespeeld. Geweldig zo een beetje kunnen bewegen! Het is wat raar met wapens vast houden maar het is zo ontzettend gaaf!

[ Voor 37% gewijzigd door EliteGhost op 24-02-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Ik sprak eerder tegen dat ik geen hogere FPS nodig heb. Maar ik bedacht me net dat dat voor eye-tracking+foveated rendering waarschijnlijk wel nodig is.

De 90 fps is immers gebaseerd op hoe snel je je hoofd kunt bewegen. Zodat bij beweging de frames snel genoeg opnieuw gerenderd worden zonder lag te ervaren. Ik denk (of weet wel zeker) dat je je ogen nog een stuk sneller kunt bewegen, dus is een hogere refresh rate vereist. Helemaal als je je ogen en hoofd tegelijkertijd in dezelfde richting beweegt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reinhard
Voor de liefhebbers van zoetige filmpjes ( dames?) heb ik hier weer iets met Tilt Brush en de Vive vervaardigd: YouTube: Tilt Brush: "Spring and Summer Wonderland" Final Version

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Reinhard schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:50:
Voor de liefhebbers van zoetige filmpjes ( dames?) heb ik hier weer iets met Tilt Brush en de Vive vervaardigd: YouTube: Tilt Brush: "Spring and Summer Wonderland" Final Version
Netjes hoor!

Hoeveel tijd steek je in zo'n tekening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinhard
ChojinZ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:31:
[...]

Netjes hoor!

Hoeveel tijd steek je in zo'n tekening?
Deze ging vrij vlot. Alles bij elkaar een uurtje of acht. Het is een medium wat heel snel werken toelaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

AMD heeft op GDC live stream http://radeon.com/en-us/gdc-2017/ zojuist aangekondigd dat met de volgende driver release AMD drivers Steam VR ook (eindelijk) asynchronous reprojection krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Oculus gaat de prijzen verlagen: nieuws: Oculus verlaagt prijzen Rift-bril en Touch-controller.

Ik hoop in ieder geval dat HTC gaat volgen om meerdere redenen. Sowieso: hoe meer mensen een VR-set hebben hoe interessanter het wordt om content te ontwikkelen voor VR, maar ook dat straks niet de Oculus dermate vaker verkocht gaat worden dat de Vive gaat ondersneeuwen. Concurrentie is altijd goed! Ik hoop sowieso dat er nog een aantal andere spelers bijkomen die gebruik maken van SteamVR, dat zou de ontwikkeling van spellen voor mensen die een Vive hebben in ieder geval stimuleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Deze week was bij de mediamarkt outlet store de Oculus al een poosje in de aanbieding voor 560€. Blijkbaar wist men dat het eraan zat te komen.

Hoe dan ook een mooie ontwikkeling, ben benieuwd wat men bij HTC gaat doen. Ik verwacht iets meer dan een "free games/software"-bundle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Adam Savage's "tested" video over de SteamVR prototype headset van LG is waarschijnlijk de beste video tot nu toe. Hier kan je tenminste goed zien hoe hij in gebruik is. Wat ook opvalt is dat LG ook de basestations al zelf maakt ( blijkbaar zijn deze ook van het nieuwe type?) en dat de headset werkt met usb-c.

Daarnaast is er nog de vraag of ze met usb-c blijven werken voor de headset. De kabel aan de headset is vrij kort. Ja, er is een belofte dat men werkt aan een wireless verbinding maar die kon men niet laten zien. Dan blijft een normale verlengkabel over maar hoe lang mag een usb-c kabel max zijn?

Ben benieuwd of ze hem nog dit jaar kunnen uitbrengen.

[ Voor 46% gewijzigd door CapTVK op 04-03-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Nieuwe Horde map in Arizona Sunshine....in de mijn.... :P

En binnenkort DLC Undead Valley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dizzy

Where am I?

Robo Recall via revive, en gratis download.

Schijnt nog niet helemaal zuiver te werken, maar wellicht de moeite waard om ff te proberen:

https://www.reddit.com/r/...all_for_free_through_the/

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Dizzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 08:56:
Robo Recall via revive, en gratis download.

Schijnt nog niet helemaal zuiver te werken, maar wellicht de moeite waard om ff te proberen:

https://www.reddit.com/r/...all_for_free_through_the/
Het vasthouden van je wapen is nogal irritant. Dat werkt nog niet helemaal lekker en je moet dus de handgreep knoppen in gedrukt houden anders vallen de wapens uit je handen.

Spel zelf vond ik wat repetitief. Zag er gelikt uit, dat wel maar ik was niet heel erg onder de indruk van de gameplay. Wel jammer want ik had best wel verwachtingen van het spel. Maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 01:24
Is er al een releasedate voor de wireless addon en de nieuwe hoofdband voor Europa. De wireless addon is al beschikbaar in Azië dacht ik. Als je die hier ook kan kopen zal dat toch een kleine boost geven, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
steenbok schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:32:
Is er al een releasedate voor de wireless addon en de nieuwe hoofdband voor Europa. De wireless addon is al beschikbaar in Azië dacht ik. Als je die hier ook kan kopen zal dat toch een kleine boost geven, denk ik.
Ik meen me te herinneren Q2 van 2017.

Edit: https://www.vrfocus.com/2...ed-for-europe-in-q2-2017/

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk1983 op 13-03-2017 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

steenbok schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:32:
Voor de Vive Deluxe Audio Strap
https://www.vrfocus.com/2...ed-for-europe-in-q2-2017/
The Vive Deluxe Audio Strap, a more robust head-mount with integrated headphones, will also be priced at $100 and be available for pre-order (for everyone) on May 2nd with a launch in June.

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Leuk experiment met een lighthouse tracker. Maak er een voor je kat in VR.

http://www.triangularpixe...e-tracker-vr-pet-hacking/

edit: Dit hoe het in VR er uit ziet.

"The VR Tracked Pet, #VRCat, is coming along nicely! Injected into all @SteamVR games! #VR @htcvive"

[ Voor 38% gewijzigd door CapTVK op 22-03-2017 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
De officiële installatie video voor de TPcast is uit. Opvallend is dat er nog een aparte router moet worden ingeplugd om communicatie met de receiver te regelen. Toch opmerkelijk dat een dongle blijkbaar niet werkte maar goed, dit is de eerste versie.

Eerst maar eens de reviews afwachten. Had iemand in deze thread hem niet al besteld?

https://www.reddit.com/r/...llation_guide_in_english/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
CapTVK schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:05:
De officiële installatie video voor de TPcast is uit. Opvallend is dat er nog een aparte router moet worden ingeplugd om communicatie met de receiver te regelen. Toch opmerkelijk dat een dongle blijkbaar niet werkte maar goed, dit is de eerste versie.

Eerst maar eens de reviews afwachten. Had iemand in deze thread hem niet al besteld?

https://www.reddit.com/r/...llation_guide_in_english/
Ik heb er 2 kunnen bestellen met de 1e ronde. Q1 was de indicatie, hoop dat ze snel komen. Hoop ook dat ik nog extra accu's kan kopen (of krijg je er 2 per set, niet zeker, maar niet waarschijnlijk). Ff spelen en dan paar uur laden is ook niks.

Wanneer ze binnen zijn doe ik wel een korte post/review.

Edit. Die powerbank is best groot zeg. Weet niet of dat nu zo relaxed is om 1kg aan je broekriem te hangen. hmm.

Edit2.: Extra router ertussen zit ik ook niet op te wacthen.M'n ene PC heeft geen onboard wifi, dus zal ik wel door de router moten. Schijnt volgens reddit nieteens een GigaBit router te zijn. M'n andere Vive's PCs gelukkig wel onboard wifi, dus heb een open LAN poort.

Edit3: Wel gecompliceerd allemaal met bespoke software. Het gaat nu al best vaak mis met SteamVR / Viviport, extra software en hardware laag zal de stabiliteit niet ten goede komen. :/
Hebben jullie ook dat je wel de breakout boxvan stroom moet halen anders herkent hij geen headset.

[ Voor 28% gewijzigd door Frenzy_LS op 27-03-2017 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

CapTVK schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:05:
... Opvallend is dat er nog een aparte router moet worden ingeplugd om communicatie met de receiver te regelen.
Raar dat op de thumbs van de productpagina geen router/dongle te zien is http://www.tpcast.cn/index.php?s=/Front/Goods/ We wachten af :)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:17
Ik mag mij sinds afgelopen vrijdag ook aansluiten bij de Vive-familie. Van een medetweaker zijn HTC Vive overgenomen. Wat een geweldige speelgoed is het zeg. Ben al wat wezen testen met rythm games, shooters, Tiltbrush etc. Voelde me weer even helemaal kind :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
48 hour sale bij VR-cover.

Voor wie nog een cover voor de Vive of Oculus zoekt.

Wees er snel bij:

https://vrcover.com/product-category/oculus-rift-vr-cover/

Ik heb deze ook maar even bij de buren in de andere thread gedeeld :)

*Komt de Vive ook langs binnenkort?

[ Voor 9% gewijzigd door CapTVK op 29-03-2017 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
ChojinZ schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:32:
[...]

Het vasthouden van je wapen is nogal irritant. Dat werkt nog niet helemaal lekker en je moet dus de handgreep knoppen in gedrukt houden anders vallen de wapens uit je handen.

Spel zelf vond ik wat repetitief. Zag er gelikt uit, dat wel maar ik was niet heel erg onder de indruk van de gameplay. Wel jammer want ik had best wel verwachtingen van het spel. Maar helaas...
Wellicht valt dat in te stellen? Dat is mijn ervaring in ieder geval bij Arizona Sunshina. Een optie in het menu laat je kiezen tussen het ingedrukt houden of het eenmalig indrukken van de knop om het wapen op te pakken. Ingedrukt houden lijkt mij ook niks, daar krijg je alleen maar kramp van in je handen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
EliteGhost schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Wellicht valt dat in te stellen? Dat is mijn ervaring in ieder geval bij Arizona Sunshina. Een optie in het menu laat je kiezen tussen het ingedrukt houden of het eenmalig indrukken van de knop om het wapen op te pakken. Ingedrukt houden lijkt mij ook niks, daar krijg je alleen maar kramp van in je handen :F
Zal nog eens kijk. Wellicht dat ik wat over het hoofd heb gezien of dat er inmiddels het eea is gepatched waardoor dit mogelijk word. :)

Overigens heb ik mij een stuk meer vermaakt met Arizona Sunshine. Ik hoop nog stiekem op een add-on.

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 30-03-2017 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:24:
[...]

Zal nog eens kijk. Wellicht dat ik wat over het hoofd heb gezien of dat er inmiddels het eea is gepatched waardoor dit mogelijk word. :)

Overigens heb ik mij een stuk meer vermaakt met Arizona Sunshine. Ik hoop nog stiekem op een add-on.
https://uploadvr.com/arizona-sunshine-undead-valley-ces/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Nu de Vive trackers wat breder beschikbaar komen zie je allerlei mensen experimenteren. Dat je in VR kan jongleren met de trackers was al bekend maar dat je er een aan een ceiling fan kan vastknopen voor target practice is een leuke zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Wow, die TPCast is echt een brei van modules. Die powerbrick ziet er ook niet echt handzaam uit. Ik wacht de reviews wel af, maar die Router ertussen is voor mij al een dik minpunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 01:24
Die TPCast is dan ook revisie 1, bij revisie 2 zou die router ingebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Op 5 april is de Vive een jaar oud en wordt er 100$ korting gegeven in de store. Grote kans dus ook in de EU store.

https://blog.vive.com/us/...day-celebration-for-fans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
steenbok schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:11:
Die TPCast is dan ook revisie 1, bij revisie 2 zou die router ingebouwd zijn.
Wordt die gelanceerd of komt die later?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
De Vive is vandaag 100€ goedkoper via HTC. Bij de Duitse mediamarkt nog iets goedkoper voor 777€.

http://www.mediamarkt.de/...ality-brille-2225913.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
CapTVK schreef op woensdag 5 april 2017 @ 07:40:
De Vive is vandaag 100€ goedkoper via HTC. Bij de Duitse mediamarkt nog iets goedkoper voor 777€.

http://www.mediamarkt.de/...ality-brille-2225913.html
Dat is best een goede deal. Ik wil hem eigenlijk graag aanschaffen, maar wil er dan eigenlijk ook de nieuwe head-strap met koptelefoon bij, maar lijkt er op dat het nog niet bekend is wanneer die uit komt?
Daarnaast zouden de nieuwe controllers natuurlijk ook te gek zijn, de huidige zijn zo lomp. Een Vive met de controllers van de Rift zou het beste zijn, mooie kleine units.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Heedless schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:51:
[...]

Daarnaast zouden de nieuwe controllers natuurlijk ook te gek zijn, de huidige zijn zo lomp. Een Vive met de controllers van de Rift zou het beste zijn, mooie kleine units.
Heb je ze beiden beet gehad en getest? De praktijk is namelijk toch wat genuanceerder. Ik persoonlijk vond de rift controllers te klein, de finger tracking overrated (leuke feature maar voegt niet heel veel toe) en de Vive controllers vertalen zich beter naar virtuele objecten (zwaarden, rackets, shotguns, etc) dan de Rift controllers.

Vooral met shooters, waar je big ass guns beet houd, gaat een kleine unit alleen maar irriteren. Je ziet dat je een zwaar object beet hebt, maar je voelt een kleine, lichte unit die (in mijn geval) te klein is voor je handen.

Ik persoonlijk vind dat afbreuk doen van de immersie.

[ Voor 18% gewijzigd door ChojinZ op 05-04-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Daar heb je misschien wel een punt. Tijdens het spelen met de Vive controllers dacht ik niet meteen, wat lomp. Van de Rift controllers heb ik alleen dummies vastgehad en die lagen goed in de hand, maar ik snap wat je bedoelt met het vasthouden van guns e.d. Ik heb de Vive tot nu toe eigenlijk vooral gebruikt in installaties / kunstwerken waarbij ze de controllers gebruikten als een manier om iets te pakken / aan te wijzen, geen dikke guns vasthouden.

Toch denk ik dat er wel een compromis te vinden moet zijn. Die nieuwe controllers die laatst te zien waren lijken qua formaat er een beetje tussenin te zitten? Het kunnen openen van je hand lijkt me ook een mooie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 22:49

16K

De HTC Subscription service is vandaag ook Live gegaan, eerste maand gratis. dan kan je 5 games een maand lang hebben, na een maand eventueel weer 5 andere.
https://www.viveport.com/subscriptions/SB-1417512183

Ook trouwens alleen vandaag gratis te downloaden: Arcade Saga. normaal 20 euro.
Hier: https://www.viveport.com/...4c-4859-88a2-73065ed7da8a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
[...]

Dat is best een goede deal. Ik wil hem eigenlijk graag aanschaffen, maar wil er dan eigenlijk ook de nieuwe head-strap met koptelefoon bij, maar lijkt er op dat het nog niet bekend is wanneer die uit komt?
Op dit moment is alleen bekend dat de business edition de nieuwe head-strap gaat krijgen. Consumer versie zal wel wat later komen, als de oude voorraad er uit is.

https://blog.vive.com/us/2017/04/05/vive-year-one/
...
We will make it even easier for enterprises to jump into Vive, such as multi-user skus (recently announced at our VEC conference for China) and by bundling the new Deluxe Audio Strap with every Vive Business Edition purchase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik wil ook even ihaken. Let op dat alles wat ik hier neerzet een mening is, maar mogelijk helpt je dat nog bij je keuze. Ik heb zelf ervaring met de Vive en de Oculus.

Ik heb het al vaker gezegd: veel dingen vind ik 'geneuzel in de marge'. Zo'n headstrap is echt iets waar je je druk om maakt op papier en aan de hand van reviews van anderen. Ja de headstrap van de Oculus is mooier, maar als je de losse headphones van de Vive even netjes doorlust merk je in de praktijk niets van het verschil in headstrap. Als je eenmaal de bril op hebt en je zit in VR ga je er niet meer over nadenken en zitten beide brillen gewoon goed is mijn ervaring.

De controllers zijn door ChojinZ al besproken en daar sluit ik mijn bij aan. Beide controllers hebben zo hun voor en nadelen, maar ik heb de Vive-controllers nooit als 'lomp' beschouwd. Eerder dat je tenminste 'echt' wat in je handen hebt. Met name guns en dergelijke werken perfect met de Vive-controller. En wederom: als je eenmaal in VR zit merk je het verschil niet zo meer.

Maar goed, headstraps, controllers en dergelijke kunnen makkelijk nog veranderd en vervangen worden. Het tracking systeem veel minder snel. En ik vind het tracking systeem van de Vive gewoon veel beter, zeker nu de nieuwe losse trackers eraan komen vind ik dat een heel groot voordeel voor de Vive.

Dan blijft content nog over. Ik denk wel dat er meer kwaliteitsgames voor de Oculus uitkomen, dus dat zou een voordeel van de Oculus kunnen zijn. Overigens kan je op dit moment nog steeds met Revive een hoop spellen voor de Oculus op de Vive spelen.

Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering