Mar.tin schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:33:
[...]
Nouja, alles aansluiten is misschien overdreven, Headset ligt gewoonlijk altijd in een la, samen met de remotes aan een lader.
Lighthouses hangen in principe uit de weg en aan de stroom. Ook de link box hangt gewoonlijk netjes weggewerkt onder het bureau.
Enkel dus telkens het snoer netjes uit en oprollen is me al een te grote hobbel om hem te gebruiken, wat voor mij wel een klein beetje spreekt hoeveel "waarde" de ervaring momenteel heeft.
Aan de andere kant als ik hem nu verkoop schrijf ik binnen een paar maanden al gauw 300,- erop af, terwijl ik me kan voorstellen dat als ik straks een grotere woonkamer heb dat ik hem wel meer ga gebruiken want meer ruimte

.
Is het gewoon niet wat je verwacht? Of vind je de spellen niets? Voor mij zijn er drie categorieën spellen:
- Uitgebreide spellen die je lang kan doen met een verhaal en voortgang en levels, zoals Arizona Sunshine , Chair in a room, Solus project. Hier zijn wat mij betreft nog vrij weinig spellen van. Dat gaat vast beter komen. Als je zo'n spel uitgespeeld hebt is de replay value vaak wat minder.
- Indie games met relatief weinig content, maar ook met wat lagere prijs. Hier zijn heel erg veel spellen van en hebben voor mij een hoog snack gehalte. Veel spellen lijken op elkaar en ik ben met veel spellen al vrij snel klaar. De hele berg wave-shooters (al dan niet goed uitgevoerd) vallen hier onder, maar ook een heleboel vrij matige spellen die niet zo interessant zijn.
- De echte korte spellen waar je vooral actief mee kan zijn. Niet dat ze perse veel content hebben, maar wel spellen die je telkens even een potje kan doen, dus tafel tennis, skill games, audioshield en dergelijke.
Misschien kan je bekijken waar je naar op zoek bent. Wil je veel spellen uit de eerste categorie spelen, dan kan me voorstellen dat je snel uitgekeken bent op de Vive. Zelf speel ik dus ook veel spellen uit de laatste categorie, misschien is dat ook wat voor jou? Zeker als je een beetje actief en fit wil doen. Ik probeer nu dit schema uit (heb ik ergens online gevonden):
- 8 minuten Audioshield als warm up
- 20 minuten The Thrill of the Fight
- 20 minuten Holopoint
- 12 minuten Racket NX als cooldown
Thrill of the fight is bijvoorbeeld geen bijster goed spel, maar na 5 minuten ben ik al compleet bekaf, dus in die zin doet het z'n werk

Al met al ben ik dan toch bijna een uur bezig met 'beperkte' spellen, maar het is altijd nog beter dan op een hometrainer zitten.
Overigens denk ik niet dat je 300 euro afschrijft. je kan de Vive nog best voor een behoorlijk bedrag tweedehands verkopen als je er zuinig op bent geweest.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3