Ik heb sinds afgelopen zaterdag een HTC Vive. Holy moly wat gaaf.

Ben zelfs "bang" dat vanaf nu 2D games op een normale monitor zullen tegenvallen qua beleving.
Spellen die ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Space Pirate Trainer
- Leuk gedaan hoe je kogels kunt ontwijken, best wel intensief te noemen :)
- Rec Room
- M'n eerste VR multiplayer ervaring. Leuke sfeer, alleen al het ouwehoeren in de "lobby" is al tof
- Minecraft (ViveCraft)
- Wat zijn die blokken gróóót!
- Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades
- Lekker klooien met allerlei wapens. Elke keer maar weer uitvinden hoe je zo'n wapen moet herladen, etc.
- Eleven: Table Tennis VR
- Life-like physics, nog niet veel gespeeld maar hier ga ik me wel mee vermaken.
- the Lab
- Hele mooie weergave van wat allemaal mogelijk is met VR, en dat met een leuk Valve sausje eroverheen.
- Google Earth VR
- Supervet! Voornamelijk de steden die 3D beschikbaar zijn.
- Waltz of the Wizard
- Ik voelde me daadwerkelijk een tovenaar met allerlei krachten
- Job Simulator
- Voelde alweer wat gedateerd aan vergeleken met bv. the Lab. Ga hem wel uitspelen.
- theBlu
- Eerste VR ervaring, helaas snel voorbij.
- Assetto Corsa (ReVive)
- Zie onder
Stuk voor stuk hele vette ervaringen, met uitzondering van Assetto Corsa. Je merkt direct dat dit spel in eerste instantie niet gemaakt is voor VR. Waar het bij de overige spellen allemaal "dichtbij" gebeurt, zie je met Assetto Corsa voornamelijk pixels in de verte.
Mijn videokaart (Palit GeForce GTX 970 Jetstream) trekt alle spellen prima, maar vermoed dat je voor een mooiere ervaring in Assetto Corsa de supersampling omhoog moet schroeven. Dat gaat mijn kaart niet trekken ben ik bang.
Spellen die ik nog wil proberen:
- Elite: Dangerous
- Onward
- Richie's Plank Experience
- Tilt Brush
- A Chair in a Room : Greenwater
Jammer is wel dat volgens mij de FOV groter had kunnen zijn als de lenzen dichterbij m'n ogen zouden staan. Ik weet van het bestaan van de draaiknoppen, alleen deze staan al in de uiterste stand. Ik stoor me eigenlijk niet aan het screen door effect. Alleen een beetje het gevoel dat je door een duikbril naar buiten kijkt zeg maar.
Laatste is dat bij het naar beneden kijken (ik moet soms een magazijn oppakken in
Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades 
) de bril wat verschuift van m'n hoofd. Denk dat ik nog niet de ideale afstelling heb gevonden.
Verder nog een leuke ervaring die ik even wilde delen. In dat zelfde spel zag ik een granaat liggen. Dus ik denk ik pak die op. Wat gebeurt er... trek ik de PIN eruit. Fuck. Gooide als een idioot de granaat weg maar een paar meter verderop explodeerde hij. Ik schrok me de tering