NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
YouTube: THE FUTURE IS NOW! | HTC Vive Virtual Reality
Jackscepticeye, leuke gast. Soms. Maar hij klinkt in al zijn video's. Als je hem een pakket sokken geeft klinkt hij ook zo.in2duhCore schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:07:
Mooie impressie van de VIVE, gast is zeer onder de indruk.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Onder wat voor kostenpost verantwoord je dat dan? Ik weet niet wat voor zaak je hebt, maar ik kan niet zo veel bedrijfjes bedenken die een VR bril kunnen aftrekkenAnoniem: 1322 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:13:
Ik heb em maar even op de zaak besteld. Scheelt weer VAT.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Communicatie.FireFoz schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:29:
[...]
Onder wat voor kostenpost verantwoord je dat dan?
i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro
Wat een verschrikkelijk irritante gast..in2duhCore schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:07:
Wat ik uit verschillende reviews begrepen heb, is dat het in ieder geval sterk verminderd is.Moogles schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:55:
Ik ben zeer enthousiast over de Vive, maar heb nog nooit een VR headset gedragen. Waar ik me zorgen over maak is of gebruikers nog steeds misselijkheid ervaren of last krijgen van hun ogen na een bepaalde tijd. Of er een maximum aan het aantal te gebruiken uren zit, zeg maar. Heeft iemand hier meer informatie over? Ook ben ik benieuwd of films kijken (al dan niet 3D) een leuke ervaring is.
Het hangt voor een groot gedeelte af van de tracking en de software (bewegingen in game die je lichaam niet kan plaatsen). Ontwikkelaars zien dit ook steeds beter in.
Per persoon zal het verschillen hoeveel last je hiervan hebt, vergelijk het met wagenziek of zeeziek.
Voor de gemiddelde persoon moet het eigenlijk geen grote problemen opleveren en kan je in principe een paar uur achter elkaar de VR bril ophebben.
Wat betreft films is de ervaring wel tof. De resolutie is echter minder, verwacht niet de kwaliteit die je krijgt als je naar een 'normale' full HD of 4K televisie kijkt.
De enige keren dat ik draaierig werd van VR was wanneer ik, bijvoorbeeld, een FPS speelde zonder referentiekader - zoals een pistool, object of cockpit - en ik draaide in-game mijn lichaam en ik bleef met mijn hoofd naar het zelfde punt kijken.Moogles schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:55:
Ik ben zeer enthousiast over de Vive, maar heb nog nooit een VR headset gedragen. Waar ik me zorgen over maak is of gebruikers nog steeds misselijkheid ervaren of last krijgen van hun ogen na een bepaalde tijd. Of er een maximum aan het aantal te gebruiken uren zit, zeg maar. Heeft iemand hier meer informatie over? Ook ben ik benieuwd of films kijken (al dan niet 3D) een leuke ervaring is.
Wat er, denk ik, gebeurt is dat je 'weet' dat je je lichaam draait, en niet je hoofd, maar dat precies het tegenover gestelde gebeurt. Dat klopt volgens je evenwichtsorgaan - of je hersenen - niet en daardoor word je draaierig.
Met de tracking van controllers zie je je eigen handen waardoor je altijd een referentiekader hebt - ik heb bijvoorbeeld geen last van misselijkheid wanneer ik in een cockpit zit, tenzij ik de cockpit niet meer zie.
Met roomtracking en motion controls zal die misselijkheid een stuk minder of helemaal niet aanwezig zijn omdat je ook daadwerkelijk zélf draait, en niet het commando op een gamepad ingeeft.
Een demo die berucht staat om zijn misselijkmakendheid is de Tuscany. Er zijn ook games, zoals Windlands en de Minecraft VR-mod, die het anders oplossen.
In plaats dat je een 'vloeiende' overgang hebt, draai je je in-game lichaam in één keer met 45 graden. Oftewel, het 'stottert' maar zorgt er wel voor dat je niet snel misselijk wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door SacreBleu op 02-03-2016 15:00 . Reden: Pfoe, stijl-, grammatica- en spelfouten. ]
Anoniem: 1322
Inventaris, kantoorbenodigdheden, gereedschap/machines en anders op diversen.FireFoz schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:29:
[...]
Onder wat voor kostenpost verantwoord je dat dan? Ik weet niet wat voor zaak je hebt, maar ik kan niet zo veel bedrijfjes bedenken die een VR bril kunnen aftrekkenHooguit software ontwikkeling...
Daarnaast ga ik het inzetten voor reclame doeleinden.
Dit krijg je als je in de VR wereld loopt/rent/etc terwijl jij in je eigen wereld stil zit.Moogles schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:55:
Leuke van de Vive en de games die er voor gemaakt zijn is dat je 1 op 1 beweegt. hierdoor krijg je geen misselijkheid etc. en je brein gaat er na een tijdje vanuit dat het echt is.
Zie je terug op het moment dat je de bestelling gaat plaatsen (dus nog niets bevestigd/betaald hebt)Dionos schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:33:
Wat is momenteel de levertermijn van de Vive. Krijg je hiervan ook al een indicatie bij je pre-order? Ik heb momenteel een pre-order van de RIft, maar zou op zich ook graag de Vive willen uitproberen en vergelijken...
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Indicatie staat op de pre order pagina. Op reddit kwam ik vaak mei tegen. Maar of dit begin of eind mei is, staat er niet bij.Dionos schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:33:
Wat is momenteel de levertermijn van de Vive. Krijg je hiervan ook al een indicatie bij je pre-order? Ik heb momenteel een pre-order van de RIft, maar zou op zich ook graag de Vive willen uitproberen en vergelijken...
Op dit moment staat er nog steeds: May aangegeven. Niemand weet, echter, of dat begin of eind mei is. Dat is dus even afwachten. Het lijkt er wel op dat:Dionos schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:33:
- Of HTC heeft significant minder preorders ontvangen dan Oculus
- HTC heeft een significant grotere voorraad of capaciteit om de Vive te fabriceren.
Ik denk dat het een mix is van beide. Volgens mij is de bekendheid een stuk groter bij de Oculus Rift dan de Vive, waardoor die een stuk meer gepreordered zal zijn, maar HTC heeft natuurlijk ruime ervaring met smartphones, wat denk ik niet ontzettend verschilt van de Vive qua productie. Bij smartphones moet ook binnen een korte periode ontzettend veel geproduceerd worden.SacreBleu schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:02:
[...]
Op dit moment staat er nog steeds: May aangegeven. Niemand weet, echter, of dat begin of eind mei is. Dat is dus even afwachten. Het lijkt er wel op dat:Volgens mij duurde het maar een paar uren om de Rift naar juni te laten schuiven. Best bizar als je hem nu zou bestellen - de Rift - dan heb je hem, waarschijnlijk, pas in juli. Da's over vier maanden! Damn.
- Of HTC heeft significant minder preorders ontvangen dan Oculus
- HTC heeft een significant grotere voorraad of capaciteit om de Vive te fabriceren.
- goeie manieren om de lighthouse lasers te monteren in de kamer
- batterij packs zodat ik ze kan plaatsen op plekken zonder stroom
- goedkoop statief (met evt. tripod) om ze op te monteren en in de hoeken van de kamer te zetten...
[ Voor 8% gewijzigd door rickiii op 02-03-2016 17:46 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Hier staat de devkit Manual:rickiii schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:46:
Heeft iemand nog tips voor
- goeie manieren om de lighthouse lasers te monteren in de kamer
- batterij packs zodat ik ze kan plaatsen op plekken zonder stroom
- goedkoop statief (met evt. tripod) om ze op te monteren en in de hoeken van de kamer te zetten...
http://media.steampowered.com/apps/steamvr/vr_setup.pdf
Op de laatste pagina staan een paar links met handige opzetstukken.
http://i.imgur.com/JsV5i9k.gifv
Al twijfel ik of er veel software komt die er gebruik van gaat maken.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Edit: Me 390x is binnen
Steam Curators > HTC Vive Compatible
http://store.steampowered...-Compatible/?appid=334410
Steam Store -> Tracked motion controllers
http://store.steampowered.com/search/#vrsupport=201
Schoonmaak doekies
[ Voor 108% gewijzigd door glashio op 09-03-2016 09:19 ]
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Geniaal filmpje! Ik hoop dat ik net zo blown away ben als hem straks.in2duhCore schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:07:
PSN: Aramius1810
200 x 285 of 230 x 240 cm
Ik denk dat 230 x 240 mijn voorkeur heeft, omdat het wat meer vierkant is. Geen idee wat handig is?
i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro
Ik zou de vierkante doen (of een muurtje er tussen uitOnline JJ schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:24:
Ik kan kiezen tussen twee kamers:
200 x 285 of 230 x 240 cm
Ik denk dat 230 x 240 mijn voorkeur heeft, omdat het wat meer vierkant is. Geen idee wat handig is?
Ik heb mijn Vive afgelopen maandag gepreordered, ergens rond 16:30. Order nummer beginnend met 93489, verwachte levertijd ergens in April.
So far so good, vervolgens de confirmatie e-mail van de order. Deze kreeg ik even later binnen op mijn hotmail adres, en heeft shop.info-ie@htc.com als sender adres. Outlook.com geeft er een waarschuwing op (alarmbel nummer 1):
Be careful! This sender failed our fraud detection checks.
Show content
Inhoudelijk lijkt de mail correct, ze verwijst naar een link http://shop.eu.htc.com/store/htcemea/help, en daar kan ik mijn order ophalen, maar alleen als ik ordernummer/password invul. e-mail adres + laatste 5 cijfers van credit card werkt niet (alarmbel nummer 2)
Op de order pagina staat vervolgens een knop invoice. Als ik daar op druk dan krijg ik deze:
You will be able to retrieve your invoice – with a qualified electronic signature - as a pdf document in a few hours.
In order to access your VAT Invoices and VAT Credit Memos, please visit www.findmyorder.com.
Die melding staat er nu al sinds maandag (alarmbel nummer 3)
Contact opgenomen met de service desk om te vragen of dat adres correct was, en na wat heen en weer gaan zonder echt antwoord mijn telefoon nummer gegeven. Vandaag ben ik gebeld vanaf een nummer wat als +23085 in mijn telefoon staat. Ziet er niet uit als een valide telefoon nummer, en als het dat wel is, dan is +230 de landcode voor Mauritius (alarmbal nummer 4). Ik ga niet terug bellen naar dat nummer, maar ik weet dat het van HTC (of iemand die zich daarvoor uitgeeft) afkomt omdat ik even later een email kreeg met de melding dat ik drie keer gebeld was en niet opnam. Deze email komt van contact_us@htc.com en maakt melding dat ik daar niet op kan reageren, maar eventuele reacties moet sturen via http://www.htc.com/fr/support/, de Franse website.
Ik ben inmiddels erg wantrouwig geworden door deze situatie. Ben ik gescammed? Op mijn creditcard is nog niets gebeurd (nog helemaal niets, ook geen transactie controle bij de initiele order)
Kunnen jullie eens kijken of confirmatie mails die jullie gehad hebben hetzelfde zijn?
Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)
Klopt.LazySod schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:10:
So far so good, vervolgens de confirmatie e-mail van de order. Deze kreeg ik even later binnen op mijn hotmail adres, en heeft shop.info-ie@htc.com als sender adres. Outlook.com geeft er een waarschuwing op (alarmbel nummer 1):
Klopt.LazySod schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:10:
Op de order pagina staat vervolgens een knop invoice. Als ik daar op druk dan krijg ik deze:
You will be able to retrieve your invoice – with a qualified electronic signature - as a pdf document in a few hours.
In order to access your VAT Invoices and VAT Credit Memos, please visit www.findmyorder.com.
Die melding staat er nu al sinds maandag (alarmbel nummer 3)
Mijn bevestigingsmail komt van dat zelfde email adres.
Weet je zeker dat je geen typo's hebt gemaakt met email of cc nr?
Ja, http://www.vrdesktop.net/ maar je moet natuurlijk niet teveel verwachten van dat grote scherm (geen 4K)x360junkie schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:42:
Even een vraagje m.b.t. vive, heb je net zoals met bijv. de gear VR ook een soort van cinema app zodat je films kan kijken en of normale games kan spelen maar dan op een enorm scherm?
You can browse the web, watch movies or even play games on a giant virtual screen.
Nu weet ik dat er koptelefoons zijn met "3D" geluid maar hoe relevant is dit in VR?
Ik denk dat je juist geen 3d geluid in je koptelefoon moet hebben, gewoon simpel stereo. De software weet welke kant je oren opwijzen en laat dat geluid harder horen dan de andere geluiden (even simpel uitgelegd, want in de praktijk is het vast ingewikkelder).Anoniem: 1322 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:09:
Ik ben even aan het rondkijken naar een nieuwe headphone welke ik (ook) ga gebruiken voor de Vive. Heeft iemand hier ervaring mee waar ik op moet letten? Zo zag ik dit filmpje: YouTube: The HTC Vive Demo is Seriously Incredible. Daar gaven ze in de laatste demo aan dat het geluid ook van bepaalde posities leek te komen.
Nu weet ik dat er koptelefoons zijn met "3D" geluid maar hoe relevant is dit in VR?
Kort gezegd: niet.Anoniem: 1322 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:09:
De 7.1 headphones hebben meerdere drivers, maar dat gaat ten koste van de kwaliteit van het geluid. De kwaliteit van de Head Related Transfer Function (HRTF) zijn een betere oplossing in combinatie met een voor hetzelfde budget betere koptelefoon.
Met mijn AKG K-701 lijk ik de richting van geluiden beter te kunnen bepalen dan mijn teamgenoten in Arma3. Ik kan deze echter niet aanbevelen, door het slechte draagcomfort.
Als je nu een headphone hebt, kun je deze demo luisteren. Hier zie hoor je dat stereo headphone voldoende is.Anoniem: 1322 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:09:
Ik ben even aan het rondkijken naar een nieuwe headphone welke ik (ook) ga gebruiken voor de Vive. Heeft iemand hier ervaring mee waar ik op moet letten? Zo zag ik dit filmpje: YouTube: The HTC Vive Demo is Seriously Incredible. Daar gaven ze in de laatste demo aan dat het geluid ook van bepaalde posities leek te komen.
Anoniem: 1322 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:50:
[...]
Hier staat de devkit Manual:
http://media.steampowered.com/apps/steamvr/vr_setup.pdf
Op de laatste pagina staan een paar links met handige opzetstukken.
Interessant. Maar ik zie hier niet de meters hoge tripod die ik in veel YouTube videos terug veel lijkt niet leverbaar in Nederland. Heeft iemand ervaring met de Vive DK1 en Pre en kan wat advies geven om voor handige spullen en waar die te kopen?FOR BASESTATIONS
- Basestation power cable extension: If you were disappointed that the included ones were too short
http://www.amazon.com/NEE...ity-Camera/dp/B00H5GVZBU/
(any 12v power extension will do)- Basestation inline cable switch: so you can leave the basestations high up but switch them off at cable
http://www.amazon.com/Jac...plications/dp/B00R1YKNT6/- Floor to ceiling pole: great for stable, temporary installations of basestations
http://www.amazon.com/gp/product/B00020JO9Q/- Basestation pole mount: good option for mounting basestation securely to ‘floor to ceiling poles’
http://www.amazon.com/gp/product/B00E5M39AW/- Mini Basestation tripod: can also be attached to ‘floor to ceiling pole’
http://www.amazon.com/gp/product/B000ANCPNM/
Een fatsoenlijk flitsstatief kan elke fotozaak voor je regelen. Er zit een standaard schroefdraad onder de lighthouses waardoor merk op zich niet belangrijk is.rickiii schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:25:
[...]
[...]
Interessant. Maar ik zie hier niet de meters hoge tripod die ik in veel YouTube videos terug veel lijkt niet leverbaar in Nederland.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Dankje. Hier een behulpzaam filmpje voor mensen die nog geen ervaring met de Vive hebben.Phehistyr schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:12:
Een fatsoenlijk flitsstatief kan elke fotozaak voor je regelen. Er zit een standaard schroefdraad onder de lighthouses waardoor merk op zich niet belangrijk is.
Beetje Bob Ross achtige stem, maar verder wel interessant.
https://mobile.twitter.co...status/706893949680558080
[ Voor 46% gewijzigd door Righthere op 07-03-2016 19:15 ]
Niet heel veel meer info...
Een 3D film in de bioscoop (met de welbekende bril) geeft een slap aftreksel van 3D, waar het lijkt alsof er slechts een maximaal aantal 3D lagen zijn in het beeld. Ook dat je van nature wilt focussen op iets in het beeld, maar dat gaat uiteraard niet. De focus wordt je opgedrongen door de makers van de film.
Hoe zit dat bij de Vive? Is het "meer echt 3D" wat afstanden betreft en kan je überhaupt focussen?
Ik moet toch echt eens uitzoeken waar ik een demo kan ervaren...
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik denk dat de head tracking en controller tracking uiteindelijk meer aan de ervaring toevoegt dan het 3d effect.Xymox schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:22:
Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om VR zelf te mogen ervaren. Ik vraag mij daarom af in hoeverre het "3D effect" de werkelijkheid benadert.
Een 3D film in de bioscoop (met de welbekende bril) geeft een slap aftreksel van 3D, waar het lijkt alsof er slechts een maximaal aantal 3D lagen zijn in het beeld. Ook dat je van nature wilt focussen op iets in het beeld, maar dat gaat uiteraard niet. De focus wordt je opgedrongen door de makers van de film.
Hoe zit dat bij de Vive? Is het "meer echt 3D" wat afstanden betreft en kan je überhaupt focussen?
Ik moet toch echt eens uitzoeken waar ik een demo kan ervaren...
Je kunt niet focussen, maar in de demo's die ik heb gedaan was alles scherp, dus je hoeft ook niet te focussen.
Even mezelf quoten :Xymox schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:22:
"In the VR world, you're not looking at dollhouse-sized objects through a puppet-show square."
Omdat je niet vastzit aan de camera van de regisseur, heb je niet het "schoenendoos kijkdoos" effect. Bovendien sta je in die wereld, tussen de objecten en de NPCs. Omdat Halflife2 bijna iedereen kent... Het is een openbaring als jij in die HL2 wereld staat, en Barney levensgroot voor je staat.
en, roomscale ftw!
[ Voor 24% gewijzigd door Online JJ op 09-03-2016 18:35 ]
Roomscale: Die kabel is wel tricky. Zie mijzelf daarover wel struikelen.
Zit de kabel vast aan de bril of kan je die los pluggen? Het zou wel handig zijn als de kabel eruit schiet als je struikelt ipv de headset van je hoofd rukken of de boel stuk trekken.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik denk dat de kabels aan de zijde van de interface box dan eerst losgetrokken worden.ChojinZ schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:52:
Zit de kabel vast aan de bril of kan je die los pluggen? Het zou wel handig zijn als de kabel eruit schiet als je struikelt ipv de headset van je hoofd rukken of de boel stuk trekken.
Okay roomscale is.. Uhm beschamend?Online JJ schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:32:
Deze wil ik jullie niet onthouden, Vive tron mode...
[video]
en, roomscale ftw!
[video]
En idd binnen een week is je kabel/aansluiting kapot op deze manier, je moet iets met een bewegende rail aan het plafond verzinnen wil je dat voorkomen denk ik.
En de agony om met je knieschijf vol op die kabel te drukken lijkt me ook geen pretje. Maar ja wat zit ik te zeuren heb geen eens een PC.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik las ergens dat dat problemen gaf omdat de kabel dan steeds tegen je handen gaat (als je met je lichaam richting de kabel draait).Flagg schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:16:
[...]
En idd binnen een week is je kabel/aansluiting kapot op deze manier, je moet iets met een bewegende rail aan het plafond verzinnen wil je dat voorkomen denk ik.
Ik heb het trouwens in het echt geprobeerd en je hebt minder last van de kabel dan zou denken, alleen lijkt dat kruipen niet echt een goed idee.
[ Voor 15% gewijzigd door DarthSjaak op 09-03-2016 22:30 ]
Tering, dat is cool zeg. Dit wordt een erggggg lange maand.Online JJ schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:32:
Deze wil ik jullie niet onthouden, Vive tron mode...
[video]
en, roomscale ftw!
[video]

Ik was er zelf eigenlijk over verbaasd dat het volgende maand al wordt geshippedAnoniem: 1322 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:33:
[...]
Tering, dat is cool zeg. Dit wordt een erggggg lange maand.
Om een of andere reden had ik in m'n hoofd een maand of 3-4 wachttijd zitten
Heb je het zelf al eens geprobeerd?Flagg schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:16:
[...]
Okay roomscale is.. Uhm beschamend?
En de agony om met je knieschijf vol op die kabel te drukken lijkt me ook geen pretje. Maar ja wat zit ik te zeuren heb geen eens een PC.
Ik heb de Vive al aantal keer kunnen proberen en heb niet één keer gehad dat ik struikelde over de kabel.
Als je de kabels over de hoofdband heen en dan over je schouder doet valt het echt enorm mee.
Op reddit staat een lijst van 30 developers die tijdens de GDC hun game voor de vive gaan showen

Zitten leuke titels tussen
https://www.reddit.com/r/..._30_new_vr_titles_at_gdc/
[ Voor 13% gewijzigd door Toet3r op 10-03-2016 08:37 ]
Je kan de kleur veranderen en camerabeeld krijgen ipv alleen een grid zodra je in de buurt van de grens van speelveld komt.
VR lijkt me heel vet, maar ik was nog niet erg er van overtuigd, maar na een half uur van deze video te kijken ben ik best wel enthousiast
The devil is in the details.
Op het Westergasfabriek terrein in amsterdam is dit weekend (of de komende dagen dat weet ik niet zeker) Ton Ton Club XL, een hal met tientallen flipper kasten en tientallen arcade kasten. Daar is een VR hoekje ingericht waar je demo's kan krijgen met de Vive en de Samsung VR + S7, dus mocht er nog iemand twijfelen. Ga die kant op, pure Fun met oa de Duck Hunt VR game.
Ik vond het in ieder geval erg gaaf, die controllers erbij zijn ook echt fantastisch. Had altijd gehoopt dat het zo goed zou werken maar het eigenlijk nooit gedacht.
De hoofd bewegingen werden keurig overgebracht. Ik werd niet misselijk. Hij zat prima. De schermpjes waren mooi. Niets dan goeds eigenlijk.
Ik ga dit topic zeker in de gaten houden
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die lui hebben me echt enthousiast gemaakt voor VR met hun podcasts en beursverslagen. Weer een goed filmpje, vooral dat Jeremy in Budget Cuts zijn hoofd door de vloer wilde steken terwijl hij gewoon met Norm aan het praten wasHahn schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:11:
Tested (YouTube-kanaal) heeft een video van ruim een uur waarin ze meerdere HTC Vive demo's spelen:
[video]
VR lijkt me heel vet, maar ik was nog niet erg er van overtuigd, maar na een half uur van deze video te kijken ben ik best wel enthousiast
Ik had al gehoord van modbox en samen met Tiltbrush zijn dat voor mij de apps die ik hoop uit te proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door CapTVK op 13-03-2016 13:43 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Edit: lol
[ Voor 9% gewijzigd door glashio op 14-03-2016 13:23 ]
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
http://arstechnica.com/ga...s-lunar-rover-simulators/
Geen videos helaas, maar wel een leuke grap dat ze een TF2 toolbox hebben gebruiktLike in other recent Vive demos we've played, the ISS simulator (which doesn't have an official name) offers a mix of free walking and "teleporting" so that users can warp from room to room once they run out of real-world walking space. Everything from grabbing objects to moving between rooms was mapped to the Vive wand's buttons in weird ways, but once I got over that mental block, I was able to pick objects up, throw them around, and manipulate stuff like a flashlight and a drill.
The ISS simulator's current implementation offers a single "training" module, which Noyes admitted needs some polishing, but I was able to crack open a toolbox, grab some screws, position them into holes in a wall, and drill them in to secure some ISS hardware. ("That's a Team Fortress 2 toolbox," Noyes admitted.) The demonstration was meant to show how careful astronauts need to be with things like small screws when performing maintenance, but this current version was more of a consumer-facing demo of the astronaut experience than a realistic training exercise.
Still, Noyes insisted that NASA astronauts who have grabbed and thrown things in the demo's super-basic zero-gravity physics engine say that it replicates what it's really like to tap stuff inside of the ISS and watch it float away. This experience felt intense in the demo when Noyes asked me to walk up to one wall in the virtual world, where he'd positioned real-world metal rails. I held the rail with one hand and then began hanging on while touching zero-gravity objects with the Vive controller. This is when the 12-year-old boy inside of me emerged unexpectedly and exclaimed, "holy shit, I'm in the ISS!"
Ik heb inderdaad geen geld voor kleding en eten meer over na aanschaf van de Vive en content.
Met deze game kan iedereen thuis tekeer gaan als een echte jedi knight.
Hoop wel dat het er iets charmanter uit zal zien dan deze klassieker.
https://linustechtips.com...test-results-here/?page=1
Ik heb zelf een oude videokaart welke ik ga upgraden maar het is fijn om te zien dat mijn CPU nog prima mee gaat voor VR (en welke score ik haal na de GPU upgrade).
Hier een compactere en snellere lijstAnoniem: 1322 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:19:
Handig topic waar mensen hun systeem scores posten:
https://linustechtips.com...test-results-here/?page=1
Ik heb zelf een oude videokaart welke ik ga upgraden maar het is fijn om te zien dat mijn CPU nog prima mee gaat voor VR (en welke score ik haal na de GPU upgrade).
https://www.reddit.com/r/Vive/wiki/systems
Chet Faliszek op twitter
Day one of GDC - getting ready. Can't wait for people to see what we and all the devs have been up to.
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Edit: Valve’s ‘The Lab’ is a Wondrous Playground Full of VR Toys on HTC ViveAmong the free content is The Lab, a collection of eight mini-games set within Portal’s universe that includes activities such as fixing a robot, defending a castle, walking on Mars, and adopting a mechanical dog.
[ Voor 21% gewijzigd door Phehistyr op 16-03-2016 19:39 ]
SteamVR’s Desktop Theater Mode
(ik had het nog niet langs zien komen, of gemist)
[ Voor 10% gewijzigd door TNJ op 16-03-2016 20:00 ]
Indd echt heel erg vet!Anoniem: 1322 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:33:
[...]
Tering, dat is cool zeg. Dit wordt een erggggg lange maand.
GDC?Isniedood schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:41:
Ben ik de enige die tot zo ver het nieuws rond GDC nog wat magertjes vind.
Google? Game Developers Conference: http://www.gdconf.com/
Nog 1 dag dus wie weet wat ze uit hun hoge hoed toveren. Sowieso bijzonder dat er nog zo weinig bekend is over the Lab van Valve.Aramius schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:01:
Vind ik ook had veel meer verwacht!
Project cars heeft imiddels haar Oculus trailer getoond, helaas nog steeds niks over vive support
http://arstechnica.com/ga...d-a-valve-developed-game/Isniedood schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:44:
Sowieso bijzonder dat er nog zo weinig bekend is over the Lab van Valve.
Eerste stukje staat ervaring met the Lab
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Hier is het origineel, en je ziet ook gelijk hoe het er echt uit ziet. Vooral het boogschieten is leuk om te zien.
YouTube: HTC Vive Star Wars Trials on Tatooine + The Lab Gameplay Demo VR (GDC 2016)
[ Voor 13% gewijzigd door CapTVK op 18-03-2016 12:23 ]
Ik twijfel nog steeds tussen de Rift en Vive, voornamelijk vanwege de (waarschijnlijk) betere software ondersteuning voor de Rift. Aan de andere kant maken dit soort artikelen duidelijk dat desondanks de content voor de Vive ook genoeg gaat zijn om me lang mee te vermaken.
Ik zie je ook in [MMO] War ThunderPhehistyr schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:10:
Ik twijfel nog steeds tussen de Rift en Vive
http://www.vrfocus.com/20...port-htc-vive-eventually/
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ja, ik hoop enorm dat Gaijin op niet al te lange termijn duidelijkheid geeft over Vive support. Aan dat artikel te zien was er vorig jaar zomer nogal wat onduidelijkheid over wat er nodig is voor Vive support. Aan de andere kant zijn de technische jongens van Gaijin erg goed en misschien implementeren ze nu juist SteamVR zodat het tegelijk op Vive en Rift werkt.
Na 20+ dagen in Arcade air en 27+ dagen in Realistic air en nu de nodige tijd in ground forces zou een overstap naar Simulator air in elk geval geen kwaad kunnen.
Voor mij was de Vive het alternatief zonder Facebook. Gelukkig heb ik meer vertrouwen in de tracking van de Vive, welke in de toekomst misschien nog beter zou kunnen worden (lagere latency) door positie bepaling in de units te laten bepalen. Toen de prijs bekend gemaakt werd, was ik nog meer tevreden met de Vive, omdat deze heel erg meeviel.Phehistyr schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:10:
Ik twijfel nog steeds tussen de Rift en Vive, voornamelijk vanwege de (waarschijnlijk) betere software ondersteuning voor de Rift.
Hopelijk zijn de verkoop aantallen van de Vive en de Rift ongeveer gelijk. Bij de software moeten we hopen dat de goeie games dan beide VR-headsets ondersteunen. Tot nog toe zal ik door Elite:Dangerous en StarCitizen de Rift-exclusive EVE:Valkyrie niet missen.
Als het al een exclusive is, dan is het een Oculus exclusive, geen Rift exclusive.
Daarnaast lees ik dit op de Wikipedia pagina: Wikipedia: Eve: Valkyrie
Dus het lijkt erop dat het helemaal niet exclusive is en verwacht dus ook wel dat je die op termijn gewoon kunt spelen op de Vive. Ik zou me niet al teveel zorgen maken.EVE: Valkyrie is an upcoming multiplayer dogfighting shooter game set in the Eve Online universe that is designed to use virtual reality headset technology. Eve: Valkyrie is set to be released on Microsoft Windows and the PlayStation 4 video game console. It will be a launch title for both Facebook's Oculus Rift and Sony's PlayStation VR.
"Poteito potaato". Valkyrie is een PC exclusive bij Oculus.
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
YouTube: HTC Vive Final Hardware and Valve's The Lab Impressions!
Voor alle twijfelaars: De software ondersteuning voor de weinige exclusives verdwijnt wel. Iedere Devvers zijn laaiend enthousiast over de Vive en hun open mindset. Geen exclusives en alles open. We weten best dat deze ideologie de beste is voor iedereen. Kijk maar naar opensource, zelfs Microsoft geeft in en maakt hiervan tegenwoordig veelvuldig gebruik en support het. Daarnaast: Valve! Die gasten weten hoe ze een framework/platform moeten bouwen. Kijk naar al die indie developers op steam.
De Vive werkt prima zittend (zie filmpje) dus waarom zouden game developers het niet gaan ondersteunen?
En dan is er de rift. Geen ervaring met het bouwen van een platform en een grote terughoudenheid sinds de overname door Facebook. NDA's op de CV1 hardware? Die gasten zijn bezig met avatars en Xbox controllers terwijl valve devvers enthousiast maakt met coole demo's met zo veel verschillende mogelijkheden. Veel van deze dingen zijn alleen erg beperkt mogelijk met een rift.
Roomscale is baanbrekend en de tracking met de lighthouses werkt zeer goed. Er zijn al honderden YouTubers die dit bewijzen. Dat terwijl de rift meerdere malen tracking problemen laat zien in demo's. Straks moet je ook nog de extra controllers kopen bij de rift en ook nog een extra camera voor 360 tracking. Gaat vast weer 200 dollar kosten let maar op.
Al met al heeft de Vive een enorm goed product waar je niet bang hoeft te zijn dan je straks nog weer aan extra kosten zit. De Vive bied alles wat de rift bied en zo veel meer. Voor mij echt een simpele keuze.
Ik heb alleen medelijden met de mensen die direct voor de rift zijn gegaan. Ze gaan zo veel extra fun missen.
First time user ervaring:
https://www.reddit.com/r/...ied_the_vive_for_20_mins/
Check ook deze reddit voor het laatste nieuws om je over die streep te trekken:
https://www.reddit.com/r/Vive/
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1322 op 18-03-2016 22:22 ]
Hoog fanboy gehalte.Anoniem: 1322 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:13:
HTC Vive final verschillen met de Pre + ervaringen met the lab.
YouTube: HTC Vive Final Hardware and Valve's The Lab Impressions!
Voor alle twijfelaars: De software ondersteuning voor de weinige exclusives verdwijnt wel. Iedere Devvers zijn laaiend enthousiast over de Vive en hun open mindset. Geen exclusives en alles open. We weten best dat deze ideologie de beste is voor iedereen. Kijk maar naar opensource, zelfs Microsoft geeft in en maakt hiervan tegenwoordig veelvuldig gebruik en support het. Daarnaast: Valve! Die gasten weten hoe ze een framework/platform moeten bouwen. Kijk naar al die indie developers op steam.
De Vive werkt prima zittend (zie filmpje) dus waarom zouden game developers het niet gaan ondersteunen?
En dan is er de rift. Geen ervaring met het bouwen van een platform en een grote terughoudenheid sinds de overname door Facebook. NDA's op de CV1 hardware? Die gasten zijn bezig met avatars en Xbox controllers terwijl valve devvers enthousiast maakt met coole demo's met zo veel verschillende mogelijkheden. Veel van deze dingen zijn alleen erg beperkt mogelijk met een rift.
Roomscale is baanbrekend en de tracking met de lighthouses werkt zeer goed. Er zijn al honderden YouTubers die dit bewijzen. Dat terwijl de rift meerdere malen tracking problemen laat zien in demo's. Straks moet je ook nog de extra controllers kopen bij de rift en ook nog een extra camera voor 360 tracking. Gaat vast weer 200 dollar kosten let maar op.
Al met al heeft de Vive een enorm goed product waar je niet bang hoeft te zijn dan je straks nog weer aan extra kosten zit. De Vive bied alles wat de rift bied en zo veel meer. Voor mij echt een simpele keuze.
Ik heb alleen medelijden met de mensen die direct voor de rift zijn gegaan. Ze gaan zo veel extra fun missen.
Laten we eerst maar even afwachten wat er allemaal gaat komen. Beide platformen staan in de kinderschoenen en hebben hun voor- en nadelen. De echte kinderziektes moeten nog naar boven komen en dat gebeurt pas als de brillen bij de mensen thuis staan.
Nu al roepen dat mensen fun gaat missen is voorbarig en kan enkel als je een werkende glazen bol thuis hebt staan.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Geeft niet, heb ik ook.Anoniem: 1322 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:27:
Maar goed, wanneer ik me inlees over de mogelijkheden van de Vive word ik een beetje (te) enthousiast
Ik schommel al maanden heen en weer tussen de Vive en de Rift. Voor nu heeft de Vive mijn voorkeur maar dat kan zomaar veranderen.
Soms is dat best vermoeiend en denk ik: Fuck it.... ik wacht wel 2 jaar... Maarja, ook ik kan niet wachten.
Leuke interessante achtergrond informatie hoe de HTC Vive tot stand is gekomen.
Ik zou namelijk graag ook de Vive reserveren, echter zonder te betalen (geen zin in stornerings actie's die ik in de gaten moet houden ). Is die mogelijkheid er?
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:
[HTC Vive] Bestelling & Levering