Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 16:48
Via PayPal schrijft hij inderdaad meteen af. Als je via Credit Card betaalt zal het bedrag "gereserveerd" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
ChojinZ schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:05:
De Rift heb ik in pre-order staan. Nu wilde ik gister hetzelfde doen met de Vive. Tijdens het bestellen moest ik echter wel meteen afrekenen (althans, het leek er op dat er een bedrag van paypal zou worden afgeschreven). Klopt dat? Ik zou namelijk graag ook de Vive reserveren, echter zonder te betalen (geen zin in stornerings actie's die ik in de gaten moet houden ). Is die mogelijkheid er?
Ik heb de pre-order met creditcard gedaan, maar er is tot op heden niks afgeschreven.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
Tx heren, ik weet voldoende!
:)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

rickiii schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:15:
[...]

Ik heb de pre-order met creditcard gedaan, maar er is tot op heden niks afgeschreven.
Check dat even. Als het goed is is er 1 ct afgwschreven, en 1 ct weer terug geboekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Toet3r schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:47:
How HTC and Valve built the Vive

Leuke interessante achtergrond informatie hoe de HTC Vive tot stand is gekomen.
Hoort in de 1st post thuis. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Hier een andere WIP video van hoe je Vive controllers kan gebruiken voor het realistisch gebruik van een AR-15 en andere wapens. Je moet echt fysieke handelingen uitvoeren om hem te herladen, de safety omzetten, serieus mikken mbv het vizier en trillingen...etc..

Kijk ook een stukje verder als hij ook andere wapens uitprobeert. Zoals de Shotgun (leuk om te zien hoe de shells eruit vallen als je je controller omhoogt swingt).

Of zoiets simpels als een lighter open flippen en aansteken zodat je hem kan gebruiken. O.a voor dynamiet die je vasthoud in de andere hand.

De banana grenades hebben nog wel wat werk nodig. :)

YouTube: Virtual Objects Experiments Week 4: AR15, Banana Grenades and more!

[ Voor 19% gewijzigd door CapTVK op 20-03-2016 10:21 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-06 11:14
TNJ schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:12:
[...]

Check dat even. Als het goed is is er 1 ct afgwschreven, en 1 ct weer terug geboekt. :)
Bij mij niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 08:10

glashio

C64 > AMIGA > PC

CapTVK schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:15:
Hier een andere WIP video van hoe je Vive controllers kan gebruiken voor het realistisch gebruik
Totally Amazing :| :| :9~ O+ :D

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
TNJ schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:13:
[...]

Hoort in de 1st post thuis. d:)b
Done :)

Voor de fans van Project Cars, uiteindelijk komt Project Cars naar de HTC Vive. Voor nu is deze exclusief voor de Oculus Rift. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 10:00

Isniedood

nee, echt niet!

LongBowNL schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:24:
[...]

Done :)

Voor de fans van Project Cars, uiteindelijk komt Project Cars naar de HTC Vive. Voor nu is deze exclusief voor de Oculus Rift. Bron
Inderdaad! geweldig! Dirt Rally heeft uberhaupt nog geen VR plannen ook niet voor de oculus. Momenteel gaan al hun resources naar de console port.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Isniedood schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:32:
[...]
Dirt Rally heeft uberhaupt nog geen VR plannen ook niet voor de oculus.
Hmmm, toch staat hij er hier tussen : http://www.roadtovr.com/t...-support-virtual-reality/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Dat is dan ook niet de officiele oculus site. Dit wel, bericht van 4 dagen geleden: https://www.oculus.com/en...ng-to-oculus-on-march-28/

Als dirt Rally het zou supporten dan had hij daar bij gestaan.

edit: Dirt Rally heeft een oude versie van de SDK van oculus ondersteund. Om met de CV1 te gaan werken moeten ze dat gaan updaten, maar momenteel gaan al hun resources naar het porten naar de consoles. Daarna gaan ze wellicht weer aan het werk met VR.

[ Voor 21% gewijzigd door Isniedood op 20-03-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 16:31
Anoniem: 1322 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:13:
HTC Vive final verschillen met de Pre + ervaringen met the lab.
YouTube: HTC Vive Final Hardware and Valve's The Lab Impressions!

Voor alle twijfelaars: De software ondersteuning voor de weinige exclusives verdwijnt wel. Iedere Devvers zijn laaiend enthousiast over de Vive en hun open mindset. Geen exclusives en alles open. We weten best dat deze ideologie de beste is voor iedereen. Kijk maar naar opensource, zelfs Microsoft geeft in en maakt hiervan tegenwoordig veelvuldig gebruik en support het. Daarnaast: Valve! Die gasten weten hoe ze een framework/platform moeten bouwen. Kijk naar al die indie developers op steam.
De Vive werkt prima zittend (zie filmpje) dus waarom zouden game developers het niet gaan ondersteunen?

En dan is er de rift. Geen ervaring met het bouwen van een platform en een grote terughoudenheid sinds de overname door Facebook. NDA's op de CV1 hardware? Die gasten zijn bezig met avatars en Xbox controllers terwijl valve devvers enthousiast maakt met coole demo's met zo veel verschillende mogelijkheden. Veel van deze dingen zijn alleen erg beperkt mogelijk met een rift.

Roomscale is baanbrekend en de tracking met de lighthouses werkt zeer goed. Er zijn al honderden YouTubers die dit bewijzen. Dat terwijl de rift meerdere malen tracking problemen laat zien in demo's. Straks moet je ook nog de extra controllers kopen bij de rift en ook nog een extra camera voor 360 tracking. Gaat vast weer 200 dollar kosten let maar op.

Al met al heeft de Vive een enorm goed product waar je niet bang hoeft te zijn dan je straks nog weer aan extra kosten zit. De Vive bied alles wat de rift bied en zo veel meer. Voor mij echt een simpele keuze.

Ik heb alleen medelijden met de mensen die direct voor de rift zijn gegaan. Ze gaan zo veel extra fun missen.

First time user ervaring:
https://www.reddit.com/r/...ied_the_vive_for_20_mins/
Check ook deze reddit voor het laatste nieuws om je over die streep te trekken:
https://www.reddit.com/r/Vive/
Je kunt bij htc gaan werken als verkoper :) zonder gekheid.. De roomscalling lijkt me leuk, maar naast minigames zie ik er weinig voordeel bij. Heb jij zo voorbeelden? Mijn kamer is veel te klein omtr bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1322

grote_oever schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:23:
[...]

Je kunt bij htc gaan werken als verkoper :) zonder gekheid.. De roomscalling lijkt me leuk, maar naast minigames zie ik er weinig voordeel bij. Heb jij zo voorbeelden? Mijn kamer is veel te klein omtr bewegen.
Haha, sorry. Soms ben ik ook een beetje te enthousiast. Ik ben trouwens op uurbasis in te huren als je iets verkoopt! :+

Waar ik vooral op doelde is de toekomst bestendigheid van de Vive t.o.v. de rift.
Alle reviews die ik zie, hebben het vooral over de enorme goede tracking alle onderdelen (controllers, headset) van de Vive waarbij de immersie veel groter is. Iedereen lijkt het erover eens te zijn dat dit erg belangrijk is voor VR en erg veel toevoegt. Deze tracking is bij alle andere HMD's momenteel (nog) niet mogelijk en zal ook een enorme uitdaging worden (tenzij ze overstappen op de lighthouses, het is een open technology).

Voorbeelden (welke niet werken zonder roomscale / VR controllers):
VR Drone Blaster - Space Pirate Trainer
VR Co-op First Person Shooter - HOVER JUNKERS
VR Physics Adventure - Fantastic Contraption
VR Alien Surgeon Simulator
Minigolf Extreme Holes
Lighthouse Shenanigans

Wat je in de 5 meter al niet kun doen.....

Meer:
YouTube: Node

Berichten waar ik niet teveel van moet lezen:
HTC Vive might have won the VR war before it ever begun
First time VR user - I tried the Vive for 20 mins - People like me will never buy seated now they've tried room-scale
Me and a mate tested the Vive today. I used to be team Oculus. Now i'm reconsidering.
Is there any negative reviews of the Vive-CV1 or -Pre?

Ook wanner je alleen kunt staan is roomscale belangrijk (je hoeft niet perse rond te lopen):
Raw Data Combat in the HTC Vive
YouTube: Virtual Objects Experiments Week 4: AR15, Banana Grenades and more!
Dota 2's Amazing Secret Shop
Cloud9 CS:GO Try the HTC Vive
YouTube: Lucid Trips - HTC Vive
Inside ‘Realities’ Jaw-droppingly Detailed Photogrammetric VR Environments

Maar ook is er nog veel nieuws over de Rift. Zo komt er een nieuwe bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-06 21:48
grote_oever schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:23:
[...]

Het is heel moeilijk om uit te leggen wat room scale toevoegt. De meeste mensen die het proberen zijn meteen verkocht en de mensen die het nog niet geprobeerd hebben zijn allemaal van "zonde van de ruimte", "ik heb geen ruimte", "De rift heeft ook een camera".

Het is een wereld van verschil en dat moet je gewoon in het echt ervaren.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
De startpost is bijgewerkt met nieuwe info en plaatjes :)

Als je nog suggesties hebt voor de startpost kan je die bij mij of LongbowNL deponeren.

[ Voor 46% gewijzigd door Toet3r op 20-03-2016 18:48 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

DarthSjaak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:32:
[...]

Het is heel moeilijk om uit te leggen wat room scale toevoegt. De meeste mensen die het proberen zijn meteen verkocht en de mensen die het nog niet geprobeerd hebben zijn allemaal van "zonde van de ruimte", "ik heb geen ruimte", "De rift heeft ook een camera".

Het is een wereld van verschil en dat moet je gewoon in het echt ervaren.
En ik heb het dus zojuist kunnen proberen met duckhunt! Echt héél vet. Was in een relatief kleine ruimte volgens mij, maar dat roomscale is indrukwekkender dan ik had verwacht.

Mijn 60 seconde impressie is als volgt.

Helderheid scherm vond ik echt prima. Had echt het gevoel er te zijn. Toen ik de headset opzetten had ik wel het screendoor effect, maar na 3 seconde was dat weg. Ben het volledig vergeten. Had echt verwacht dat ik daar gevoelig voor zou zijn. Vervolgens in het spel heb je echt het gevoel een geweer vast te hebben. Wat een mindfuck. Begon ook gelijk te bukken om dingen beter te zien. Voelde wel af en toe de kabel bij het bewegen wat minder was. Denk wel dat je daar handig mee wordt met eroverheen stappen.

Ik vond het geniaal, mijn vriendin wilde eigenlijk niet, maar vond het ook echt kicken!

Oculus ga ik cancelen (zit daar ook in de juni groep) en de vive krijg ik in april ! Nu nog een nieuwe videokaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Isniedood schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:09:
[...]

Oculus ga ik cancelen (zit daar ook in de juni groep) en de vive krijg ik in april ! Nu nog een nieuwe videokaart :+
Krijgt iedereen zijn Vive in april of beginnen ze dan pas met leveren?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

ChojinZ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:59:
[...]

Krijgt iedereen zijn Vive in april of beginnen ze dan pas met leveren?
5 april beginnen ze met leveren en ik zit in de april batch als het goed is. Geen idee welke exacte datum. Als je nu pre-ordered zit je in mei. Bij oculus zat ik helaas in juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:36

Phehistyr

De Epische Lurker

De eerste levering zou op 5 april de deur uit gaan. Als je nu bestelt kan je hem in mei verwachten. Geen idee of alles in één grote batch per maand gaat. Ik ga binnenkort nog even met ze bellen of ik ook bij de '5 april groep' zit aangezien mijn ouders eind april met vakantie willen. Aangezien ik zelf geen creditcard heb laat ik de Vive daar afleveren om eventuele problemen zoals met de Rift te voorkomen...

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Had zelf al de Rift gereserveerd en zat in de levering van juli. Heb na veel wikken en wegen besloten om toch maar voor de Vive te gaan en heb deze net besteld.

Nu vingers kruizen en hopen dat ik het betere platform/systeem heb gekozen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Benieuwd ofdat The Vive ondersteuning voor SteamOS gaat krijgen komende maanden
http://steamcommunity.com...ons/0/405692758722161980/

Edit: Gamebeelden vanaf de Vive Fresnel Lens https://gfycat.com/IdealScientificBarracuda
bron

[ Voor 41% gewijzigd door glashio op 21-03-2016 11:15 ]

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259669

Ik had enorm zin in VR, maar de resolutie blijkt toch een enorme demper te zijn. Je moet nog steeds tekst dichtbij halen om et ook daadwerkelijk te kunnen lezen. In de cockpit van een voertuig kun je de meters en panelen nauwelijks lezen. Dat vind ik toch net niet goed genoeg voor een speeltje waarvoor ik 1000 van mijn zuurverdiende centjes moet afgeven.

Tenzij een in-store demo mij enorm kan overhalen, wacht ik denk ik toch liever op een volwassen versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Laatst online: 27-03 19:09
Anoniem: 259669 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:23:
Ik had enorm zin in VR, maar de resolutie blijkt toch een enorme demper te zijn.
Tja, dat zal een tijd zo blijven. Als er al geschikte panelen zijn, dan kunnen deze lastig goed gebruikt worden in games, omdat er nogal veel grafische kracht nodig is. Het kan enkele jaren duren voordat er iets met een hogere resolutie te koop is als consument.

Desalniettemin wacht ik ook, zij het waarschijnlijk voor een kortere periode. Ik heb zelf nog geen VR bril uitgeprobeerd. Daarnaast is het aanbod aan games e.d. enigszins beperkt, hoewel het er op lijkt dat hier verandering in komt. Verder kan ik de Oculus / Vive (voorkeur voor de laatste vanwege het bewegen) nog niet bij een Nederlandse winkel kopen waar de garantie en regelgeving gunstiger zijn. Ook is het nog de vraag of ondersteuning voor beide brillen gaat overlappen, of dat er één als winnaar uit de bus komt. Verder is het voor mij nog de vraag of je losse onderdelen makkelijk kunt krijgen. Stel voor dat je een lighthouse laat vallen. Zeker omdat HTC niet het meest gezonde bedrijf is, kan het zo maar zijn dat de Vive sterft omdat productie stopt wanneer HTC failliet gaat. Dan zit je met een dure headset zonder ondersteuning, mogelijk met een kapotte lighthouse, en kan je eigenlijk weinig er mee doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pastafarian op 21-03-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Pastafarian schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:17:
[...]

Tja, dat zal een tijd zo blijven. Als er al geschikte panelen zijn, dan kunnen deze lastig goed gebruikt worden in games, omdat er nogal veel grafische kracht nodig is. Het kan enkele jaren duren voordat er iets met een hogere resolutie te koop is als consument.

Desalniettemin wacht ik ook, zij het waarschijnlijk voor een kortere periode. Ik heb zelf nog geen VR bril uitgeprobeerd. Daarnaast is het aanbod aan games e.d. enigszins beperkt, hoewel het er op lijkt dat hier verandering in komt. Verder kan ik de Oculus / Vive (voorkeur voor de laatste vanwege het bewegen) nog niet bij een Nederlandse winkel kopen waar de garantie en regelgeving gunstiger zijn. Ook is het nog de vraag of ondersteuning voor beide brillen gaat overlappen, of dat er één als winnaar uit de bus komt. Verder is het voor mij nog de vraag of je losse onderdelen makkelijk kunt krijgen. Stel voor dat je een lighthouse laat vallen. Zeker omdat HTC niet het meest gezonde bedrijf is, kan het zo maar zijn dat de Vive sterft omdat productie stopt wanneer HTC failliet gaat. Dan zit je met een dure headset zonder ondersteuning, mogelijk met een kapotte lighthouse, en kan je eigenlijk weinig er mee doen.
Hoezo zou de garantie en regelgeving gunstiger zijn? Een bedrijf dat levert aan Nederland dient zich aan de Nederlandse wetgeving te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Laatst online: 27-03 19:09
Isniedood schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:48:
[...]Hoezo zou de garantie en regelgeving gunstiger zijn? Een bedrijf dat levert aan Nederland dient zich aan de Nederlandse wetgeving te houden.
Volgens mij zijn er inderdaad Europese richtlijnen. Ik had het beter kunnen verwoorden door te zeggen dat het handiger is om bij een Nederlandse winkel te kopen vanwege garantie (dus zonder regelgeving te noemen). Reden is dat je het dan gewoon kan brengen als het kapot is, of op korte afstand kan versturen. Verzendkosten van RMAs e.d. komen vaak op de rekening van de klant, ongeacht dat dit eigenlijk niet de bedoeling is.

Regelgeving noemde ik omdat je meer kans hebt om jouw gelijk te halen bij disputen (bijvoorbeeld bij zaken als verzendkosten RMA) als je binnen NL bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Pastafarian schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Volgens mij zijn er inderdaad Europese richtlijnen. Ik had het beter kunnen verwoorden door te zeggen dat het handiger is om bij een Nederlandse winkel te kopen vanwege garantie (dus zonder regelgeving te noemen). Reden is dat je het dan gewoon kan brengen als het kapot is, of op korte afstand kan versturen. Verzendkosten van RMAs e.d. komen vaak op de rekening van de klant, ongeacht dat dit eigenlijk niet de bedoeling is.

Regelgeving noemde ik omdat je meer kans hebt om jouw gelijk te halen bij disputen (bijvoorbeeld bij zaken als verzendkosten RMA) als je binnen NL bestelt.
Fair enough. Gaat inderdaad wel om veel geld dus wat dat betreft verstandig dat je wacht. Ik ben te hebberig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
En wat betreft het falliet gaan van HTC, mocht dit gebeuren dan is er vast wel een partij die dit over gaat nemen. Valve zelf zou kunnen of een andere Electronica boer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Shit ik zit in de tweede batch... Via dit contact formulier krijg je een automatische reactie binnen 3 minuten met in welke wave je zit. Wel even je juiste ordernummer invoeren: https://shop.eu.htc.com/D...le=en_IE&ThemeID=39873600

Dit was het antwoord dat ik kreeg:

Order Summary:
Product SKU: ########027-00
Product Name: VIVE Kit - April Shipment - Netherlands - Part 2
Qty Ordered: 1
Amount: 742.98 €
Shipment Tracking Numbers:

Het gaat om dat part 2. Ik heb binnen 3 uur besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoeZ
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09-2024
Isniedood schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:53:
Shit ik zit in de tweede batch... Via dit contact formulier krijg je een automatische reactie binnen 3 minuten met in welke wave je zit. Wel even je juiste ordernummer invoeren: https://shop.eu.htc.com/D...le=en_IE&ThemeID=39873600

Order Summary:

Thanks, wist niet dat het in april ook al in batches ging, wel relaxt dat je het zo kan checken, zit gelukkig in batch 1, maar had hem ook binnen 3 minuten besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Via dit contact formulier krijg je een automatische reactie binnen 3 minuten met in welke wave je zit. Wel even je juiste ordernummer invoeren: https://shop.eu.htc.com/D...le=en_IE&ThemeID=39873600
Kut, ik had binnen een half uur besteld (inclusief 20 minuten twijfelen nadat ik de verzendkosten zag tijdens het bestellen), maar zit ook bij 'part 2'. Dat gaat waarschijnlijk problemen opleveren met de vakantie van mijn ouders die als mijn afleveradres fungeren. Gelukkig kan ik altijd nog bij mijn ouders bivakkeren als het nodig blijkt te zijn.

Bedankt voor die link in elk geval!

[ Voor 19% gewijzigd door Phehistyr op 21-03-2016 15:36 ]

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ik werd net ook nog gebeld door iemand van HTC via een ander contact formulier. Mijn vraag was doorgestuurd naar Sales en Promotion. Aardige kerel die redelijk goed geinformeerd was. Gesprek was in het Engels.

Hij gaf aan dat standaard shipment enkel in het begin mogelijk was en niet meer terug ging komen. Ook gaf hij aan dat ik in de tweede wave zat. Exacte leverdatum wist hij ook niet. Hij noemde het 'late april'. Ik zou zelf verwachten dat ze iedere twee weken een batch versturen, 2 x per maand dus, maar dat is puur giswerk.

Hij zei dat ik verder informatie zou krijgen indien het verzonden wordt. Ik verwacht dus de komende maand niet of nauwelijks extra duidelijkheid te krijgen. Ik was wel stomverbaasd gebeld te worden naar aanleiding van een e-mail. Geeft wel weer extra vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Order Summary:

Handige link d:)b
Heb hem aan de start post toegevoegd :)

Zit zelf in april shipment Part 1 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Isniedood schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Hoezo zou de garantie en regelgeving gunstiger zijn? Een bedrijf dat levert aan Nederland dient zich aan de Nederlandse wetgeving te houden.
Ik denk dat hij bedoeld dat wanneer je het bij een Nederlandse vestiging koopt (b.v. Mediamarkt) je daar ook de garantie kunt komen verhalen. De winkel zit dan met het probleem van verschepen en vervanging, niet jij. Het is ook vaak fijn dat je gewoon naar een fysieke locatie kunt om je beklag te doen.

Uiteraard zijn garantie en regelgeving gewoon hetzelfde voor iedereen.
Al moet ik eerlijk zijn, als ik de rij bij de mediamarkt zie is dat ook geen fijne beleving :D

Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur.

Argh.. Zit nog naar een oude pagina te kijken. Iedereen heeft al gereageerd... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1322 op 21-03-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MkGrnd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Via dit contact formulier krijg je een automatische reactie binnen 3 minuten met in welke wave je zit. Wel even je juiste ordernummer invoeren: https://shop.eu.htc.com/D...le=en_IE&ThemeID=39873600.
Binnen 11 minuten besteld en zit in Part 1 *O*

Thanks voor de linkje! Fijn om te kunnen achterhalen in welke batch je zit.

[ Voor 82% gewijzigd door MkGrnd op 21-03-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-06 14:54
Pastafarian schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:17:
[...]
Stel voor dat je een lighthouse laat vallen. Zeker omdat HTC niet het meest gezonde bedrijf is, kan het zo maar zijn dat de Vive sterft omdat productie stopt wanneer HTC failliet gaat. Dan zit je met een dure headset zonder ondersteuning, mogelijk met een kapotte lighthouse, en kan je eigenlijk weinig er mee doen.
Ik denk dat dat wel mee valt. stél dat HTC ineenstort vanwege financiële redenen verwacht ik dat valve het VR deel over zal nemen om dit platform te blijven ondersteunen & uitbreiden.

Ik zie ze bij valve namelijk niet alle tijd, energie en geld zomaar weggooien omdat HTC het niet meer trekt :9

Edit: Ik zit in part 1 batch, nog een paar daagjes... *O* <3 :)F

[ Voor 4% gewijzigd door jimz93 op 21-03-2016 16:50 ]

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik lees op Reddit, dat de Vive via DHL wordt bezorgd (in Europa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

LongBowNL schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:57:
Ik lees op Reddit, dat de Vive via DHL wordt bezorgd (in Europa).
Ik vraag me ook af met wie Valve de Steam link en Steam controller heeft gemaakt. Die werden overigens ook met DHL bezorgd. DHL zakelijk wel te verstaan wat knap waardeloos is. Als je hem dan mist moet je het op een depot ophalen en die zijn er niet heel veel. Ik moet dan een takkeneind rijden. Heb er van geleerd dus laat ik het op mijn werk bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Laatst online: 09:22
MkGrnd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:10:
[...]

Hier ook Part 1, April shipment :) Zou ook wel moeten, want heb binnen 7 minuten besteld echter begon mijn order nr. met 10XX.... ipv 09XX...Daarom was ik toch nog onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MkGrnd
Isniedood schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:07:
[...]

Ik vraag me ook af met wie Valve de Steam link en Steam controller heeft gemaakt. Die werden overigens ook met DHL bezorgd. DHL zakelijk wel te verstaan wat knap waardeloos is. Als je hem dan mist moet je het op een depot ophalen en die zijn er niet heel veel. Ik moet dan een takkeneind rijden. Heb er van geleerd dus laat ik het op mijn werk bezorgen.
Wat ik met mijn steam controller merkte was dat hij geleverd werd op shipping date door DHL (16 oktober). Als ze dat kunnen regelen voor de Vive, zou mooi zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Laatst online: 29-06 11:14
MkGrnd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:10:
[...]

15 minuten en ik zit in Part 2. Daar ligt dus ongeveer de grens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
Nog wat foto's van de doos waar hij in komt.
https://imgur.com/a/ayTw4

Bron video rond 01:40: http://www.bloomberg.com/...-htc-s-800-vive-vr-system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:51
Part 1 hier oOo Kan niet wachten :D

Dit ziet er ook geniaal uit, dat herladen van die grenade launcher _O_:
YouTube: Mini Update: Trying out my prototype quick-belt (and an M79)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, beste reactie video!

Helaas geen nieuws voor de mensen die hem in Mei krijgen...
Na het opvragen van de shipment:
Product Name: VIVE Kit - May Shipment - Netherlands

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 1322 op 21-03-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31

Order Summary:

Bedankt voor de link!
Netherlands - Part 1, na 7 minuten. :*)

i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik neem aan dat je invult:

Shipping Question
When will my order arrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Hmm ook Part 2 (dat was wel duidelijk want heb niet binnen de eerste 15 minuten besteld)

Ik had al voorzichtig een evenement geplanned voor half April, maar als ik dit goed begrijp kan ik dat beter een week of twee uitstellen?

[ Voor 3% gewijzigd door rickiii op 22-03-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Ik heb ergens een datum langs zien komen voor de 2e april shipment, kan hem niet meer vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Toet3r schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:24:
Ik heb ergens een datum langs zien komen voor de 2e april shipment, kan hem niet meer vinden :|
Ik denk dat ik alle dagen in de maand april al voorbij heb zien komen. Ga uit van het ergste, eind april, dan kan het alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Is hij al ergens in nederland uit te proberen?

Vanwege de bagger lage resolutie durf ik er niet blind 1000 piek tegenaan te smijten.
De VR ervaring moet echt overdonderend goed zijn om 1080x1200 acceptabel te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Freakaz0id schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:22:

Vanwege de bagger lage resolutie durf ik er niet blind 1000 piek tegenaan te smijten.
De VR ervaring moet echt overdonderend goed zijn om 1080x1200 acceptabel te maken..
2 x 1080x1200 hè :P Afgelopen weekend was het in tonton xl amsterdam, maar of het nu ergens kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak

Bagger laag is wel een beetje overdreven, op welke resolutie speel je nu dan?

En ja, de VR ervaring is overdonderend, ik heb er binnenkort eentje, dus kom gerust eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Isniedood schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:29:
[...]

2 x 1080x1200 hè :P Afgelopen weekend was het in tonton xl amsterdam, maar of het nu ergens kan weet ik niet.
1080x1200 stereoscopisch is niet hetzelfde als gewoon twee keer die resolutie bij elkaar plakken. Het beeld van de vive is dus 1080x1200, maar dan in 3D, en dus niet 2160x1200 ofzo. Dat laatste wekt de illusie dat alles er loepzuiver uit ziet, maar dat is dus blijkbaar niet zo. In sommige games moet je text letterlijk vlak bij je virtuele snuit houden om het te kunnen lezen. :') Vandaar dat ik dus nogal sceptisch ben over het kopen van een apparaat van 1000 piek als het eruit ziet of ik mijn leesbril kwijt ben.
DarthSjaak schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:30:
[...]

Bagger laag is wel een beetje overdreven, op welke resolutie speel je nu dan?

En ja, de VR ervaring is overdonderend, ik heb er binnenkort eentje, dus kom gerust eens kijken.
Het is nog net geen 720p, maar het zit wel dichter daarbij in de buurt dan bij 1080p blijkbaar. -O-

Ik speel nu op 1080p in 3D op mijn asus monitor, maar dat ligt met die vive wat moeilijker (moet geloof ik meer 'buiten beeld' renderen om lens vervorming terug te winnen). Ik lees dat je in sommige spellen moeite zult hebben met het lezen van tekst. Dat lijkt me toch een teken dat het met de DPI nog vrij beroerd gesteld is. Ik ben iig nog niet helemaal overtuigd of dat nou wel 1000 euro waard is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Freakaz0id schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:54:
[...]
1080x1200 stereoscopisch is niet hetzelfde als gewoon twee keer die resolutie bij elkaar plakken. Het beeld van de vive is dus 1080x1200, maar dan in 3D, en dus niet 2160x1200 ofzo. Dat laatste wekt de illusie dat alles er loepzuiver uit ziet, maar dat is dus blijkbaar niet zo. In sommige games moet je text letterlijk vlak bij je virtuele snuit houden om het te kunnen lezen. :') Vandaar dat ik dus nogal sceptisch ben over het kopen van een apparaat van 1000 piek als het eruit ziet of ik mijn leesbril kwijt ben.

[...]
Het is nog net geen 720p, maar het zit wel dichter daarbij in de buurt dan bij 1080p blijkbaar. -O-

Ik speel nu op 1080p in 3D op mijn asus monitor, maar dat ligt met die vive wat moeilijker (moet geloof ik meer 'buiten beeld' renderen om lens vervorming terug te winnen). Ik lees dat je in sommige spellen moeite zult hebben met het lezen van tekst. Dat lijkt me toch een teken dat het met de DPI nog vrij beroerd gesteld is. Ik ben iig nog niet helemaal overtuigd of dat nou wel 1000 euro waard is..
Klopt maar net als dat je niet kan stellen dat het 2160x1200 is kan je ook niet stellen dat het 1080x1200 is zoals op een monitor. Games zullen er bovendien op ingericht worden dat teksten moeilijker leesbaar zijn. Ik snap dat je sceptisch bent en ik zou het dan ook vooral eerst testen voordat je investeert. Of gewoon niet proberen, want dat gaat je geld kosten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Freakaz0id schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:54:
[...]

[...]

Iets met appels en peren... :+

Je vergelijkt nu 2 totaal verschillende scherm technieken enkel op basis van de resolutie. Helaas werkt dat niet en is het een stuk genuanceerder. Afstand tot het scherm, schermgrote, pixelgrote, interpixel afstand etc. zijn zaken die je ook in je vergelijking mee moet nemen.

Vergeet ook niet dat het ook nog speelbaar moet blijven. Leuk 4k per oog, maar je systeem moet het ook nog kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Isniedood schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:08:
[...]
Klopt maar net als dat je niet kan stellen dat het 2160x1200 is kan je ook niet stellen dat het 1080x1200 is zoals op een monitor. Games zullen er bovendien op ingericht worden dat teksten moeilijker leesbaar zijn. Ik snap dat je sceptisch bent en ik zou het dan ook vooral eerst testen voordat je investeert. Of gewoon niet proberen, want dat gaat je geld kosten;)
Je brein maakt er een soort "interlaced" gebakje van, als ik et goed begrijp. Dus het zal aanvoelen als rond de 1620x1800 gok ik. Maar ja, met 110' FOV wordt dat dus wel flink uitgerekt.

Ervan uit gaan dat 'spellen zich wel aan zullen passen' vind ik een beetje lui eigenlijk. ;) Oudere spellen hebben daar nooit de kans toe gehad, dus die blijven slecht speelbaar door die lage resolutie. Vlieg simulators en dergelijke zijn vrees ik al bijna niet te pruimen. Zelfs games die eigenlijk al een beetje met oculus in gedachte zijn gemaakt, hebben er moeite mee (Elite dangerous bijvoorbeeld).

Misschien is het allemaal zo erg niet. Er zijn mensen bij wie het nooit goed is, en ook mensen die alles wel goed vinden. Fanboys en trolls, je kent ze wel. Ik wil het eigenlijk wel eens gewoon met eigen ogen bekijken.

Een nederlandse elektronika zaak die een demo model heeft staan zou super ideaal zijn. Ik zou hem persoonlijk ook liever in nederland kopen (is gunstiger met RMA / DOA garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 13:59

Xymox

Determinism rulez !

Zodra iemand hier hoort dat er ergens in NL opties zijn zelf de Vive te ervaren, graag hier melding van maken.
Ook ik heb geen flauw idee, maar ik ben wel uitermate geïnteresseerd, met name door de vrijwel zeer positieve ervaringen die op internet te vinden zijn.

Ik heb wel echt het gevoel dat dit de start is van een nieuwe revolutie in ervaring. Met "normale" games ben je nog steeds een "externe" in de voorgeschotelde wereld. VR zet je er midden in.

Ook denk ik, eigenlijk wel zeker, dat we over pakweg tien jaar lachen om wat er nu op de markt komt. Qua lompheid van de apparatuur, de kwaliteit van de ervaring en de kosten die er nu mee gemoeid zijn.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

ChojinZ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:19:
[...]

Iets met appels en peren... :+

Je vergelijkt nu 2 totaal verschillende scherm technieken enkel op basis van de resolutie. Helaas werkt dat niet en is het een stuk genuanceerder. Afstand tot het scherm, schermgrote, pixelgrote, interpixel afstand etc. zijn zaken die je ook in je vergelijking mee moet nemen.

Vergeet ook niet dat het ook nog speelbaar moet blijven. Leuk 4k per oog, maar je systeem moet het ook nog kunnen trekken.
"Welke resolutie speel je dan." vond ik ook een vreemde vraag. Zoals je zelf zegt, een HMD doet dingen op een heel andere manier. Freznell distortie correctie kost ook een hoop aan resolutie voordat het naar de headset gaat. 4k per oog? Mwah, we halen nu de 1.3k per oog nieteens. Een 1440p scherm doormidden hakken had al een hoop goed gedaan (1.8K per oog), en met de aankomende HBM2 pascal/polaris kaarten hadden we dat met gemak kunnen behappen. Nu is et het allemaal 'net niet', vermoed ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Freakaz0id schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:22:
[...]

Ervan uit gaan dat 'spellen zich wel aan zullen passen' vind ik een beetje lui eigenlijk. ;) Oudere spellen hebben daar nooit de kans toe gehad, dus die blijven slecht speelbaar door die lage resolutie. Vlieg simulators en dergelijke zijn vrees ik al bijna niet te pruimen. Zelfs games die eigenlijk al een beetje met oculus in gedachte zijn gemaakt, hebben er moeite mee (Elite dangerous bijvoorbeeld).
Ik bedoel meer dat spellen die nu gemaakt worden met het oog op VR rekening zullen houden met de mogelijkheden en de beperkingen van het systeem. Verwacht dan ook geen lettertype 8 comic sans in specifieke VR spellen. Reeds gemaakte spellen is het natuurlijk een ander verhaal voor.

Echter kan een beetje gamedesigner wel om deze beperkingen heen werken. Dit soort dingen horen gewoon bij de eerste generatie hardware van iets nieuws. Maar nu ik het geprobeerd heb neem ik alle beperkingen voor lief en moet ik het gewoon hebben. En het liefst vandaag nog!

Maar verwacht ook vooral niet allemaal spellen met 30 urige verhaallijnen, state of the art graphics en fanatieke online multiplayer compo's. Wanneer de massa VR heeft geaccepteerd (over jaren?) dan zullen de spellen steeds geavanceerder en uitgebreider worden. Dan komen de AA-titels, nu zijn het vooral indie-titels. Nu vermaak ik mij de laatste jaren sowieso al meer met indie-titels en spellen met een hoge funfactor. Én racegames, maar die kunnen VR sowieso makkelijker ondersteunen dan een shooter ala counterstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Freakaz0id schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:31:
[...]
"Welke resolutie speel je dan." vond ik ook een vreemde vraag. Zoals je zelf zegt, een HMD doet dingen op een heel andere manier. Freznell distortie correctie kost ook een hoop aan resolutie voordat het naar de headset gaat. 4k per oog? Mwah, we halen nu de 1.3k per oog nieteens. Een 1440p scherm doormidden hakken had al een hoop goed gedaan (1.8K per oog), en met de aankomende HBM2 pascal/polaris kaarten hadden we dat met gemak kunnen behappen. Nu is et het allemaal 'net niet', vermoed ik..
Probeer het eerst maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Isniedood schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:36:
[...]

-snip-

Maar verwacht ook vooral niet allemaal spellen met 30 urige verhaallijnen, state of the art graphics en fanatieke online multiplayer compo's. Wanneer de massa VR heeft geaccepteerd (over jaren?) dan zullen de spellen steeds geavanceerder en uitgebreider worden. Dan komen de AA-titels, nu zijn het vooral indie-titels. Nu vermaak ik mij de laatste jaren sowieso al meer met indie-titels en spellen met een hoge funfactor. Én racegames, maar die kunnen VR sowieso makkelijker ondersteunen dan een shooter ala counterstrike.
Vooral cockpit games lijkt VR op het lijf geschreven; Elite dangerous, war thunder, X-planes, mech warrior, star citizen, talloze racing games. Noem maar op. Maar je metertjes en paneeltjes moeten dan wel behoorlijk groot zijn, wil je het bruikbaar houden zonder dat je als een blinde mol om je heen zit te leunen. Iets dikkere lettertjes op je speedometer gaat nog wel, maar wat doe je als je, zoals in elite dangerous, letterlijk de krant moet gaan zitten lezen voor je verhaal? Star citizen wordt denk ik nog gekker met zijn ingewikkelde scheeps panelen.. Is dat nog wel leuk met de huidige vive?

Dat VR ooit een echt FPS platform zal worden, geloof ik eigenlijk weinig van. Hover Junkers doet het vrij leuk, maar battlefield achtige toestanden zullen lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Freakaz0id schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:46:
[...]
Vooral cockpit games lijkt VR op het lijf geschreven; Elite dangerous, war thunder, X-planes, mech warrior, star citizen, talloze racing games. Noem maar op. Maar je metertjes en paneeltjes moeten dan wel behoorlijk groot zijn, wil je het bruikbaar houden zonder dat je als een blinde mol om je heen zit te leunen. Iets dikkere lettertjes op je speedometer gaat nog wel, maar wat doe je als je, zoals in elite dangerous, letterlijk de krant moet gaan zitten lezen voor je verhaal? Star citizen wordt denk ik nog gekker met zijn ingewikkelde scheeps panelen.. Is dat nog wel leuk met de huidige vive?

Dat VR ooit een echt FPS platform zal worden, geloof ik eigenlijk weinig van. Hover Junkers doet het vrij leuk, maar battlefield achtige toestanden zullen lastig zijn.
Wat je zegt over een ED is precies wat ik bedoel. Als ze bij de ontwikkeling echt al vanaf begin af aan wisten met wat voor een HMD ze te maken zouden hebben dan hadden ze niet voor het lezen van een krant gekozen, maar een andere manier om het verhaal te vertellen.

Dat is een perfect voorbeeld van een spel dat niet 100% rekening heeft kunnen houden met de beperkingen van VR. Bij star Citizen is alles gesproken tekst en lukt dat al een stuk beter. Ik lees genoeg mensen die overigens enkel ED nog met een DK2 spelen en hun 4k monitor laten voor wat het is. Het is gewoon een hele manier van gamen dat je hebt moeten ervaren. Ik denk ook niet dat het de komende jaren al gewoon gamen gaat vervangen maar tzt denk ik van wel.

Wat betreft shooters zullen ze nieuwe manieren van voortbewegen moeten vinden. Hoover Junkers heeft het leuk opgelost en Budget Cuts net zo, maar een grootschalige fps waar je rond kan lopen zit er nog niet in. Ik ben benieuwd naar de innovaties op dat gebied. Op zich vind ik de lopenbanden relatief niet duur. EChter niet iets voor in de gemiddelde huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Isniedood schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:37:
[...]

Probeer het eerst maar eens ;)
Inderdaad, maar voor de meeste mensen geldt proberen=kopen...dus dat gaat geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Isniedood schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:55:
[...]Wat je zegt over een ED is precies wat ik bedoel. Als ze bij de ontwikkeling echt al vanaf begin af aan wisten met wat voor een HMD ze te maken zouden hebben dan hadden ze niet voor het lezen van een krant gekozen, maar een andere manier om het verhaal te vertellen.

Dat is een perfect voorbeeld van een spel dat niet 100% rekening heeft kunnen houden met de beperkingen van VR.
Maar ED was toch al zo goed als vanaf de start bezig met oculus? Ik heb daardoor het idee dat zelfs zij stiekem hoopte op een wat betere resolutie bij de consumenten versie..
Isniedood schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:55:Bij star Citizen is alles gesproken tekst en lukt dat al een stuk beter.
In squadron42 wel, maar wat als ik straks de cargo manifesto moet doorspitten van een A-Hull? ;) Dan zijn mijn oogjes denk ik mooi deaud. :')
Isniedood schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:55:Ik lees genoeg mensen die overigens enkel ED nog met een DK2 spelen en hun 4k monitor laten voor wat het is. Het is gewoon een hele manier van gamen dat je hebt moeten ervaren. Ik denk ook niet dat het de komende jaren al gewoon gamen gaat vervangen maar tzt denk ik van wel.
Dat lees ik dus ook een boel, daarom wil ik het toch echt eens een keer zelf zien.
Isniedood schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:55:Wat betreft shooters zullen ze nieuwe manieren van voortbewegen moeten vinden. Hoover Junkers heeft het leuk opgelost en Budget Cuts net zo, maar een grootschalige fps waar je rond kan lopen zit er nog niet in. Ik ben benieuwd naar de innovaties op dat gebied. Op zich vind ik de lopenbanden relatief niet duur. EChter niet iets voor in de gemiddelde huiskamer.
Niet moeilijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]
Of Pascal echt zoveel sneller word is natuurlijk afwachten. Daarnaast kan je als ontwikkelaar geen bril ontwikkelen die een videokaart nodig heeft die nog uitgebracht moet worden. Anders zit de consument met een bril die je pas een half jaar later kan gebruiken.
Freakaz0id schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:46:
[...]

Het staat nog in de kinderschoenen maar als ik dan dit zie:
YouTube: Battlefield 4 multiplayer online in VR with the Cyberith Virtualizer and the Oculus Rift

...heb ik wel de hoop dat het allemaal goed komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

ChojinZ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:26:
Of Pascal echt zoveel sneller word is natuurlijk afwachten. Daarnaast kan je als ontwikkelaar geen bril ontwikkelen die een videokaart nodig heeft die nog uitgebracht moet worden. Anders zit de consument met een bril die je pas een half jaar later kan gebruiken.

Het staat nog in de kinderschoenen maar als ik dan dit zie:
YouTube: Battlefield 4 multiplayer online in VR with the Cyberith Virtualizer and the Oculus Rift

...heb ik wel de hoop dat het allemaal goed komt. :)
Ik vind ook eigenlijk dat ze een jaar te vroeg zijn met die hele VR kermis. Resolutie is kantjeboord en de duurste PC's kraken ervan. De nieuwe stap naar 14 en 16nm kaarten zou een enorme sprong in grafisch vermogen moeten leveren. Ik meen daarstraks nog gelezen te hebben dat ATI's test kaart passief gekoeld 4K spul staat te draaien, dus eeeeuh.. ja? :9~

Battlefield in die resolutie, kweenie hoor. Ik vind het nu op een 1080p monitor al aardig pixels zoeken als je doel een eind weg is. De vijand zie je op een vive dan toch niet meer? Ook wel een puntje in ED denk ik, schepen zien eruit als rotsblokken als ze 1000m weg zitten lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Over een jaar (of misschien 2) is de resolutie ongetwijfeld 2K of 4K, maar is het net zo duur en heb je ook een zware pc nodig.

Gewoon een keer proberen, je zult aangenaam verrast zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Freakaz0id schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:31:
[...]
Ik vind ook eigenlijk dat ze een jaar te vroeg zijn met die hele VR kermis. Resolutie is kantjeboord en de duurste PC's kraken ervan. De nieuwe stap naar 14 en 16nm kaarten zou een enorme sprong in grafisch vermogen moeten leveren. Ik meen daarstraks nog gelezen te hebben dat ATI's test kaart passief gekoeld 4K spul staat te draaien, dus eeeeuh.. ja? :9~

Battlefield in die resolutie, kweenie hoor. Ik vind het nu op een 1080p monitor al aardig pixels zoeken als je doel een eind weg is. De vijand zie je op een vive dan toch niet meer? Ook wel een puntje in ED denk ik, schepen zien eruit als rotsblokken als ze 1000m weg zitten lijkt me?

[...]
Je gaf zelf aan dat je die resoluties niet echt kan vergelijken en toch blijf je telkens terug komen op het hele resolutie verhaal. Als je in die virtuele wereld staat dan heb je helemaal geen zin om te gaan pixelpeepen, maar je bent in een hele andere wereld. Ga er open minded it, pre-order vooral niks en kom gerust een keer kijken als het er is. Misschien blijft je mening onveranderd, misschien ben je helemaal om.

Zie het overigens ook niet als vervanging van het traditionele gamen, zie het als een toevoeging op. Voorlopig, en misschien altijd, zullen ze beide blijven bestaan. Ben je op zoek naar iets dat traditioneel gamen vervangt, kom dan over een paar jaar terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
Isniedood schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:55:
[...]
Wat betreft shooters zullen ze nieuwe manieren van voortbewegen moeten vinden. Hoover Junkers heeft het leuk opgelost en Budget Cuts net zo, maar een grootschalige fps waar je rond kan lopen zit er nog niet in. Ik ben benieuwd naar de innovaties op dat gebied. Op zich vind ik de lopenbanden relatief niet duur. EChter niet iets voor in de gemiddelde huiskamer.
Daar bestaat al e.e.a. voor maar is nog geen gemeengoed evenals VR.

Virtuix Omni :)

Edit: Ik zie dat dit ook nog enkel te preorderen valt voor de schappelijke prijs van $ 699.

daarnaast zie ik dat ze ook een ideale oplossing hebben voor het "kabel probleem" van de vive met dit product:

Virtuix VR Boom

The Virtuix VR Boom is a standalone accessory that manages your HMD cable during your VR experience. The Boom has the following features:
• Features an HMD cable retractor mechanism to ensure you get just the right amount of cable slack as you run, jump, duck and turn
• Includes a hook to hang your HMD before and after VR sessions
• Includes cable clips to guide your HMD cable alongside the shaft of the Boom
• Includes a mounting plate to attach your VR Cable extension box
• Has a sturdy octagonal base that matches your Omni and provides stability
• Is height adjustable

$79.00

[ Voor 42% gewijzigd door jimz93 op 22-03-2016 16:42 . Reden: VR Boom specs added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

jimz93 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:39:
[...]

Daar bestaat al e.e.a. voor maar is nog geen gemeengoed evenals VR.

Virtuix Omni :)
Ik ken ze ja, en die prijs valt ook reuze mee, maar dat is voorlopig nog wel een brug te ver denk ik om mainstream te worden.
[...]

Edit: Ik zie dat dit ook nog enkel te preorderen valt voor de schappelijke prijs van $ 699.

daarnaast zie ik dat ze ook een ideale oplossing hebben voor het "kabel probleem" van de vive met dit product:

Virtuix VR Boom

The Virtuix VR Boom is a standalone accessory that manages your HMD cable during your VR experience. The Boom has the following features:
• Features an HMD cable retractor mechanism to ensure you get just the right amount of cable slack as you run, jump, duck and turn
• Includes a hook to hang your HMD before and after VR sessions
• Includes cable clips to guide your HMD cable alongside the shaft of the Boom
• Includes a mounting plate to attach your VR Cable extension box
• Has a sturdy octagonal base that matches your Omni and provides stability
• Is height adjustable

$79.00
Ik denk eigenlijk dat je die beter kan gebruiken met een Oculus. Naja beter... Roomscale voegt in ieder geval niks toe bij zo'n virtuix. 360 tracking gaat de oculus ook wel kunnen.

[ Voor 63% gewijzigd door Isniedood op 22-03-2016 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93

Nee, maar ik heb er geen problemen mee om een aantal geïnteresseerde Tweakers 'm eens uit te laten proberen als ik 'm eenmaal heb over +/- 2 weekjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Vives worden eind maart al verzonden? (derde post)

http://vrtalk.com/forum/s...?1021-HTC-Vive-Deliveries
So this told me i'm in the first wave. But here is what HTC told me on the phone today.

1 - All European orders are currently warehousing in Czech Republic.
2 - In the UK, all customs/import fee's have already been paid for via the shipping and VAT charges assuming you paid via Paypal. If not, once you pay via debit/credit card at shipping, you'll pay the full price and won't be hit with a hidden charge.
3 - Shipping for the first wave will be leaving the Czech Republic at the end of March. BEFORE april. "This will give it a few days to arrive in time for the 4th/5th of April".

This is about as much information you could possible need/use on the subject i think. But feel free to let me know your thoughts/questions.
Met een korreltje zout nemen want die callcenter medewerkers willen vaak allemaal wat anders zeggen, maar als het klopt zal het wel nice zijn :) Omdat het express shipping is, is de levertijd zo'n één a twee werkdagen dus misschien nog wel eerder in huis dan eerder gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Virtuix VR Boom
Dan blijf ik liever bij mijn idee voor een gordijnrail met een honden-rollijn (maatje chihuahua). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
bjorntju schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:08:
Vives worden eind maart al verzonden? (derde post)

http://vrtalk.com/forum/s...?1021-HTC-Vive-Deliveries

[...]

Met een korreltje zout nemen want die callcenter medewerkers willen vaak allemaal wat anders zeggen, maar als het klopt zal het wel nice zijn :) Omdat het express shipping is, is de levertijd zo'n één a twee werkdagen dus misschien nog wel eerder in huis dan eerder gedacht :)
Iemand hierboven zei dat de Steam Controller precies op de release datum werd bezorgd. Het kan natuurlijk dat HTC/Valve een datum geeft aan DHL wanneer het bezorgd moet worden. Verwacht het niet eerder dan 5 april. Tuurlijk worden ze dan wel eerder (misschien eind maart) verstuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
LongBowNL schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:30:
[...]

Iemand hierboven zei dat de Steam Controller precies op de release datum werd bezorgd. Het kan natuurlijk dat HTC/Valve een datum geeft aan DHL wanneer het bezorgd moet worden. Verwacht het niet eerder dan 5 april. Tuurlijk worden ze dan wel eerder (misschien eind maart) verstuurd. :)
Ja ik ben benieuwd. Zo heel erg zal ik het niet eens vinden als ik hem niet eerder dan 5 april krijg. Volgens mij worden een hoop games voor de Vive op Steam toch pas uitgebracht op de vijfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
bjorntju schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:46:
[...]

Ja ik ben benieuwd. Zo heel erg zal ik het niet eens vinden als ik hem niet eerder dan 5 april krijg. Volgens mij worden een hoop games voor de Vive op Steam toch pas uitgebracht op de vijfde.
Ik krijg die van mij pas in mei. Maar ik vind het wel best. Heb ik nog een maand om een definitieve keuze te maken.
De Rift staat ook in pre-order en mijn uiteindelijke keuze zal grotendeels bepaald worden door wat ik hier en in het OR topic lees. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
En het is bevestigd, 5 april is de leverdatum!

https://twitter.com/obriend17/status/712389378195075072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MkGrnd
Wow, dat zou echt wel mooi zijn als ze de zelfde actie uit halen als met de Steam controller. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Dinsdag de 5e. Nice. Ben benieuwd wanneer in april Sixense de STEM kits gaat leveren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
Weet iemand de leverdatum als je op dit moment de Vive bestelt?

Ik heb zelf een pre-order in de eerste batch. Maar ik heb ook de Oculus Rift in bestelling staan (ook de eerste batch). En ik wil eigenlijk voor de een of de ander kiezen. Maar als de leverdatum van de Vive nu ook erg lang is dan laat ik de order misschien wel doorgaan (voor de hand-controllers). Anders kan ik hem achteraf altijd nog bestellen.

Daar moet je bij de Rift waarschijnlijk tot augustus-september op wachten heb ik gelezen. En hoe zeker is het dat de Rift ook room scale tracking krijgt en wanneer? Moet je dan een extra camera kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Seph schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:30:
Weet iemand de leverdatum als je op dit moment de Vive bestelt?
Ergens in mei, iets exacters is niet bekend.
Daar moet je bij de Rift waarschijnlijk tot augustus-september op wachten heb ik gelezen. En hoe zeker is het dat de Rift ook room scale tracking krijgt en wanneer? Moet je dan een extra camera kopen?
Er zit een tweede camera bij touch. Als je die wil gebruiken voor 360 graden motion controls dan moet je de tweede camera tegenover de andere zetten aan de andere kant van de speelruimte. Aangezien die met USB 3.0 aangesloten moet worden zal dat wel lastig worden. Technisch schijnt het wel goed te werken, maar ik vermoed dat weinig developers rekening gaan houden met die opstelling. Van demo's op GDC heb ik begrepen dat je met twee camera's van voren wel rond kan lopen, maar dat je je controllers min of meer richting de camera moet houden. De headset heeft ook tracking leds aan de achterkant, dus 360 graden om je heen kijken zal waarschijnlijk ook wel prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
De productie capaciteit van HTC zal groter zijn dan die van de Oculus Rift neem ik aan. Vandaar dat de Oculus Rift pas in Juli leverbaar is. Of de Rift is populairder door de lagere instapprijs en de betere Launch titles.

[ Voor 22% gewijzigd door Seph op 23-03-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Seph schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:02:
De productie capaciteit van HTC zal groter zijn dan die van de Oculus Rift neem ik aan. Vandaar dat de Oculus Rift pas in Juli leverbaar is. Of de Rift is populairder door de lagere instapprijs en de betere Launch titles.
Juli? Eind maart toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Niet als je nu bestelt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Klopt, maar als je nu besteld krijg je hem pas ergens in juli. Als je nu de Vive besteld krijg je hem "al" ergens in mei.

Wel is het zo dat als je later dan ongeveer 15 minuten nadat de pre-orders van de Vive opengingen had besteld, je waarschijnlijk pas in de tweede wave van April zit (of ergens in Mei). Om erachter te komen in welke wave je zit, kan je de stappen die op deze pagina staan uitvoeren: https://www.reddit.com/r/...know_your_shippment_wave/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

glashio 2 weeks ago
I hope it gets support for SteamVR :)
ThePinballArcade 25 minutes ago
+glashio We are eyeing VR for sure. We will see if it is possible.
Yes!!! Pinball Arcade ftw...

Ik heb al een Philips Virtual Pinball
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/zymO78pry6awj_qm9aHOPCWsIO78lTggdweSPUE92EQW2R9I-f21HLEs8hrzTNZJYrDU=w282-h211-p-no
thuis staan :D

[ Voor 59% gewijzigd door BM op 24-03-2016 10:36 ]

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Lol de eerste websites met vr porno zijn er al :9~
Heeft niet lang geduurd :+ :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Toet3r schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:50:
Lol de eerste websites met vr porno zijn er al :9~
Heeft niet lang geduurd :+ :
Niet zo gek toch? Ik denk dat bijna elke tweaker wel nieuwsgierig is naar VR-p0rn. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Kan porno achterwegen gelaten worden? Dank u

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:51
glashio schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:31:
Hoezo? Er kan best over gepraat worden, er is geen reden tot preutsheid, het is wat anders als mensen actief content blootstellen (haha) hier op het forum door links uit te delen of plaatjes, maar je overdrijft nu wel.

Tenzij een mod er anders over denkt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
de laatste SteamVR beta versie heeft power management functie voor basestations toegevoegd. Ze gaan dan automatisch op standby als je SteamVR niet gebruikt.
En het is nu mogelijk om ze te voorzien van OTA updates.

Dit werkt overigens niet bij de Vive Pre en eerdere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
glashio schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:31:
Waarom? Jij mag geen porno kijken van je vrouw/vriendin? :+

Overigens deelt P0rnhub nu gratis brillen uit. Linken doe ik niet (zoek zelf maar :P ) maar het geeft wel aan dat ook zij er een grote toekomst in zien. Een boost vanuit de porno industrie zou ik helemaal niet erg vinden.
Hoe meer grote spelers op de VR-bandwagon springen, des te beter dat voor de ontwikkeling van VR is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 13:59

Xymox

Determinism rulez !

Porno is een grote bepalende factor voor het succes van een medium. Zeker VR zal een extra dimensie geven aan dit genre.

Alhoewel ik er persoonlijk totaaaaal niet op zit te wachten...

;)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:51
Xymox schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:01:
Porno is een grote bepalende factor voor het succes van een medium. Zeker VR zal een extra dimensie geven aan dit genre.

Alhoewel ik er persoonlijk totaaaaal niet op zit te wachten...

;)
Ik denk niet dat porno zozeer een bepalende factor is of een medium geaccepteerd wordt of niet, ik denk dat dit eerder van toepassing is op het moment wanneer je twee nieuwe mediums hebt en je moet er met één verder. En dat is nog maar eens pure speculatie, want je hoort vaker in de wandelgangen dat mensen beweren dat Bluray het heeft gewonnen tegenover HD DVD omdat er porno was, en dat betwijfel ik - althans, het zal niet de enige reden zijn.

Ik denk echter wel dat het een markt is die bepaalde mensen aantrekt, maar daarmee hoeft het platform nog niet te overleven. Denk bijvoorbeeld aan Japan, die hebben allerlei poppen en dergelijke die je in Nederland of dergelijke niet echt tegenkom. Het kan dus wel zo zijn dat het een bepaalde markt aantrekt, maar ik verwacht niet dat het een immens groot verschil gaat maken. Spannend is het wel.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Typisch Valve om dit te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Bij mij werd aangegeven dat ik bij de tweede wave zat, maar ik krijg net een mailtje dat mijn bestelling wordt verwerkt. :D Of hebben de mensen van de eerste wave dit mailtje al eerder gekregen?

[ Voor 22% gewijzigd door Phehistyr op 26-03-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Phehistyr schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:02:
Bij mij werd aangegeven dat ik bij de tweede wave zat, maar ik krijg net een mailtje dat mijn bestelling wordt verwerkt. :D
Die heb ik ook gehad zie ik nu, die inhoud van de doos overzicht is toch wel handig :)
In the Box

Base station x 2
Sync cable
Base station power adapter x2
Mounting kit
Link box
Link box mounting pad
Link box power adapter
HDMI cable
USB cable
Earbuds
Alternate face cushion (narrow)
Cleaning cloth
Documentation
Headset with 3-in-1 cable and audio cable
Controller (with lanyard) x 2
Micro USB charger x 2

[ Voor 39% gewijzigd door Toet3r op 26-03-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Hm, op Reddit zie ik ook dat een lading mensen die hun Vive in mei verwachten dezelfde mail hebben gekregen. Waarschijnlijk nog gewoon geduld hebben dus.

Pagina: 1 ... 4 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering