Gelinkt met de bankrekening zou gewoon moeten werken. Ik heb even gekeken in de HTC store en je kunt ook via een "Bank Transfer" betalen. Ik weet niet precies hoe dat verloopt, maar je hebt een optie naast CC en PayPal.
Soms wel, soms niet. Een bedrijf kan - volgens mij - eisen dat er een CC is gekoppeld aan het Paypal account. Althans, in het verleden ben ik dat tegengekomen. In 99% van de gevallen wordt een gekoppelde bankrekening gezien als 'directe' betaalmethode.Toet3r schreef op zondag 28 februari 2016 @ 00:42:
Wat ik me trouwens afvraag is of een bankrekening gelinkt aan een paypal account gaat werken of dat je saldo op je paypal account moet hebben.
Heb zelf geen cc als alternatief. Moet dan me pa lief aankijken maar ik betwijfel of die dat gaat doen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Officiële bevestiging van de prijzen en de melding dat Tilt Brush gebundeld wordt met de Vive:
http://blog.htcvive.com/u...icing-for-vive-pre-order/
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
http://blog.htcvive.com/us/
is nu confirmed 1 unit per customer, bij deze word de discord voor groeps aanschaf veranderd naar de nederlandse Vive discord groep. https://discord.gg/0qm1lRyfNXGpUE41
geen group buy dus maar toch handig een nederlandse vive community op te bouwen.
is nu confirmed 1 unit per customer, bij deze word de discord voor groeps aanschaf veranderd naar de nederlandse Vive discord groep. https://discord.gg/0qm1lRyfNXGpUE41
geen group buy dus maar toch handig een nederlandse vive community op te bouwen.
Ok bedankt, dan zie ik het morgen wel.SacreBleu schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:36:
[...]
Soms wel, soms niet. Een bedrijf kan - volgens mij - eisen dat er een CC is gekoppeld aan het Paypal account. Althans, in het verleden ben ik dat tegengekomen. In 99% van de gevallen wordt een gekoppelde bankrekening gezien als 'directe' betaalmethode.
Laad als dikke stront hier, belooft niet veel goeds voor morgen.Phehistyr schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:42:
Officiële bevestiging van de prijzen en de melding dat Tilt Brush gebundeld wordt met de Vive:
Het blog is sloom inderdaad, maar de gewone webpagina is wel gewoon goed.
Plaatje van de blogpagina: https://i.imgur.com/vE35Udz.png
Plaatje van de blogpagina: https://i.imgur.com/vE35Udz.png
[ Voor 29% gewijzigd door LongBowNL op 28-02-2016 17:10 . Reden: Plaatje toegevoegd ]
Pfff €899 
Waarom issie in 'Murica $100 goehtkopur? (BTW not included?)
Waarom issie in 'Murica $100 goehtkopur? (BTW not included?)
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
BTW inderdaad. Het is gebruikelijk dat ze de sales tax voor de VS niet vermelden omdat dat per staat verschilt.
[ Voor 5% gewijzigd door Phehistyr op 28-02-2016 21:08 ]
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Ben ik de enige die in een ontzettende VR hype zit? Ik vind het in dit topic en het oculus topic maar rustig.
Het begint er steeds meer op te lijken dat de Vive de goedkoopste keus wordt voor hen die ook een touch controller wil. Maar de huidige exclusieve, afgekochte titels van de oculus beginnen toch wel wat vervelend te worden. De hoeveelheid beschikbare content voor de Vive is wel erg beperkt. Hopelijk knallen de verkopen en zullen de onafhankelijke ontwikkelaars ook Vive support toe gaan voegen.
Ik wil VR vooral voor race games, zoals Dirt Rally en Project cars, Spacesims en roomscale. De zojuist genoemde racegames werken momenteel nog enkel op de Rift. Geen signalen dat ze de Vive willen supporten. Nog een maand tot de leveringen...
Het begint er steeds meer op te lijken dat de Vive de goedkoopste keus wordt voor hen die ook een touch controller wil. Maar de huidige exclusieve, afgekochte titels van de oculus beginnen toch wel wat vervelend te worden. De hoeveelheid beschikbare content voor de Vive is wel erg beperkt. Hopelijk knallen de verkopen en zullen de onafhankelijke ontwikkelaars ook Vive support toe gaan voegen.
Ik wil VR vooral voor race games, zoals Dirt Rally en Project cars, Spacesims en roomscale. De zojuist genoemde racegames werken momenteel nog enkel op de Rift. Geen signalen dat ze de Vive willen supporten. Nog een maand tot de leveringen...
Daar gaat je vakantie geld:) Grootste probleem blijft nog steeds dat ik geen PC in mijn woonkamer heb. Ben benieuwd hoe Tweakers dit allemaal gaan doen. Zo'n bril is in je woonkamer op de bank toch veel vetter lijkt mij.
Oculus krijgt oa op reddit ook aardig wat kritiek op hun keus voor exclusiviteit.Isniedood schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:45:
Ben ik de enige die in een ontzettende VR hype zit? Ik vind het in dit topic en het oculus topic maar rustig.
Hoewel je door exclusiviteit klanten naar je toe kan trekken die je product kopen denk ik dat het uiteindelijk alleen maar slecht is voor heel de vr industrie doordat deze compleet gefragmenteerd raakt. Ben dan ook blij dat steam vr ondersteuning heeft voor zowel de vive als voor de rift.
Morgen de Vive bestellen, ben benieuwd naar de leverdatum. De Rift komt hopelijk in april.
Steam VR Performance test:

Firestrike 13693
Bring it on!
Steam VR Performance test:

Firestrike 13693
Bring it on!
i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro
Valve's antwoordPalmer Luckey:
@kaywalsk @LTeinn OpenVR is your example? The SDK with less features, lower performance, and frequently broken Rift support?
Ik mag hopen dat we over aantal jaren veel meer merken/headsets hebben; Compatible met OpenVR. Oculus lijkt met hun gesloten ecosystem meer op een Apple met hun iPhone.
/me glashio is hyper hyper voor morgen

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Interessante post op Reddit. Het klinkt dat de Vive echt de beste keuze is als je motion controls wil met je eerste generatie VR HMD.
Ik woon in een éénkamerappartement. Bij mijn bureau is geen plaats om meer te doen dan zitten, dus ga ik mijn PC achter mijn tv verstoppen. Met een paar kabels en verloopstukjes kan ik dan nog steeds mijn reguliere werkplek gebruiken terwijl ik de ruimte van mijn woonkamer-deel kan gebruiken voor VR.Wackmack schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:48:
Grootste probleem blijft nog steeds dat ik geen PC in mijn woonkamer heb. Ben benieuwd hoe Tweakers dit allemaal gaan doen. Zo'n bril is in je woonkamer op de bank toch veel vetter lijkt mij.
Nope, ik ben aardig geobsedeerd de laatste paar maanden.Isniedood schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:45:
Ben ik de enige die in een ontzettende VR hype zit?
Dat gaat wel meevallen, vermoed ik. Als het ene platform uiteindelijk succesvoller wordt dan stappen ontwikkelaars echt wel over. Het zal in het begin stroef lopen maar beide partijen hebben genoeg resources om games naar hun platform te trekken.Toet3r schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:08:
[...]
Oculus krijgt oa op reddit ook aardig wat kritiek op hun keus voor exclusiviteit.
Hoewel je door exclusiviteit klanten naar je toe kan trekken die je product kopen denk ik dat het uiteindelijk alleen maar slecht is voor heel de vr industrie doordat deze compleet gefragmenteerd raakt. Ben dan ook blij dat steam vr ondersteuning heeft voor zowel de vive als voor de rift.
Ik denk dat Oculus vooral wil voorkomen dat hun directe competitie straks ook nog eens de uitgever van 'hun' games gaat worden, omdat Oculus nu zelf bezig is om studios te ondersteunen.
Diezelfde gebruiker heeft al eerder een post geplaatst - een tijd terug - waarin hij pretendeerde de technologie te snappen. Echter viel hij toen direct door de mand en is toen maar vertrokken. Om nu ineens zijn hoofd te laten zien met een hoop jargon. Palmer heeft er al op gereageerd.Phehistyr schreef op maandag 29 februari 2016 @ 07:29:
Interessante post op Reddit. Het klinkt dat de Vive echt de beste keuze is als je motion controls wil met je eerste generatie VR HMD.
Ik zou het met een korrel zout nemen, voor nu.
Ik ook. Zit al maanden op Reddit te F5'en.Phehistyr schreef op maandag 29 februari 2016 @ 07:29:
[...]
Nope, ik ben aardig geobsedeerd de laatste paar maanden.
[ Voor 33% gewijzigd door SacreBleu op 29-02-2016 08:24 ]
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Zat er nou ook een verschil in de FOV? Volgens sommige sites wel en sommige sites niet.
Dat vind ik namelijk best wel een belangrijk verschil tussen de DK2 en GearVR.
Daarnaast heb ik na de verhuizing een aantal kamers over, dus ik zit er zwaar aan te denken om m'n Rift pre-order die toch pas in Juni komt, te annuleren.
Dat vind ik namelijk best wel een belangrijk verschil tussen de DK2 en GearVR.
Daarnaast heb ik na de verhuizing een aantal kamers over, dus ik zit er zwaar aan te denken om m'n Rift pre-order die toch pas in Juni komt, te annuleren.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Field of View is bij beide 110 graden horizontaal.
PS. Bedankt voor de topic warning Mods
PS. Bedankt voor de topic warning Mods
Daar geen verschil dus, Rift geannuleerd, na de verhuizing maar eens kijken welke het beste uit de bus komt!LongBowNL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:36:
Field of View is bij beide 110 graden horizontaal.
PS. Bedankt voor de topic warning Mods![]()
Even een testje gedaan met 2 x 7970 en kom uit op 5.8, net geen ready. Jammer dat kaarten zo snel zo hard achteruit gaan.
ik vind het wel gaaf dat die kaarten zo hard vooruit gaan :-)Wackmack schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:27:
Even een testje gedaan met 2 x 7970 en kom uit op 5.8, net geen ready. Jammer dat kaarten zo snel zo hard achteruit gaan.
Volgens mij zijn je kaarten niet minder gaan presteren en anders zou ik eens goed kijken of er niet met drivers geknoeid wordt....
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
-multigpu toegevoegd aan je startup opties? Hij gaat dit namelijk niet standaard gaan toevoegen als je met een SLI of crossfire opstelling zit.Wackmack schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:27:
Zelf zit ik met mijn R9 280x ook net onder ready.
Heb zelf de test gedaan met een 7970 + 280X op 1100/1500 (Ghz editie clocks van de 7970, de 280X is gedownclocked) icm. een i7 3770K op 3,9Ghz in kreeg een score van 6,2.Wackmack schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:27:
Wat mij vreemd leek aangezien deze kaarten samen een firestrike score hebben 12500, dik 10% boven een 970.
Hierna een standaard overclock profiel aangezet op de cpu zodat deze op 4,2Ghz liep en de test opnieuw gedaan.
Nu een score van 6,9.
De snelheid van de cpu is dus heel erg belangrijk bij VR, kijk eens of je nog wat ruimte hebt om te overclocken.
ik ga ervan uit dat jij ook makkelijk een voldoende moet kunnen halen.
HLN: Vive vanaf 5 april in de winkel in België. (€899)
Nice, nu afwachten of ze dit ook gaan doen in Nederland.
Dat staat er niet hoor. Vanaf 5 april beschikbaar in belgie. Zelfde geldt in Nederland. Vanaf 5 april kan je hem op je deurmat krijgen van onze vrienden van HTC.SacreBleu schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:42:
Had je die multi nog wat commandline parameter gebruikt om in crossfire te testen?nldbobg schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:30:
[...]
Heb zelf de test gedaan met een 7970 + 280X op 1100/1500 (Ghz editie clocks van de 7970, de 280X is gedownclocked) icm. een i7 3770K op 3,9Ghz in kreeg een score van 6,2.
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
Als je het artikel van Tweakers had gelezen, dan wist je het al.SacreBleu schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:42:
nieuws: HTC brengt vr-bril Vive in april in Nederland en België uit voor 899 ...
Ugh, ik zweer dat er zojuist in dat artikel stond "winkel" dat hebben ze nu weggemoffeld.LongBowNL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:44:
[...]
Als je het artikel van Tweakers had gelezen, dan wist je het al.![]()
nieuws: HTC brengt vr-bril Vive in april in Nederland en België uit voor 899 ...
De link werkt al, maar een lege pagina. Succes iedereen!
https://www.htcvive.com/preorder/
https://www.htcvive.com/preorder/
Sub-Total: 972.81 €
Toch duurder, 73 tax
Toch duurder, 73 tax
Klopt,
Maar dat is een "estimated" en incl. shipping geloof ik?
Maar de prijs zou al 900 euro met tax zijn, dat betekent ruim 70 euro voor shipping. En ik vond de shipping voor de rift al belachelijk.
Totaalprijs jup, voor nederland in ieder geval.

[ Voor 36% gewijzigd door heggico op 29-02-2016 16:04 ]
Countdown afgelopen, maar er gebeurt niks?
Alstu: https://www.htcvive.com/preorder/en-us/TNJ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:04:
staat in de order confirmation die ik me mail kreeg.Sub-Total: 742.98 €
Shipping: 61.00 €
Tax: 168.83 €
Total: 972.81 €
Hier wel. probeer ctrl + f5TNJ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:04:
[ Voor 37% gewijzigd door Toet3r op 29-02-2016 16:07 ]
De pre-order URL van hierboven werkt voor mij gewoon. Heb hem succesvol weten te bestellen en gewoon laten bezorgen naar een Nederlands adres. Let wel dat er dus nog ~€73 euro bijkomt dus je bent in totaal 973 euro kwijt.
I want to live forever, so far.. so good.
Bedankt, gelukt, nr 9344107 en nog drie cijfertjes.

Er is schijnbaar wel verschil in shipping costs in eu landen.
Ik zit in de 9343994xxx reeksTNJ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:09:
[...]
Bedankt, gelukt, nr 9344107 en nog drie cijfertjes.![]()
And now we wait...

Ik was ook even naar de juiste link aan het zoeken, ik bleef op die timer hangen.
934407xxxx
934407xxxx
i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro
9343990 en nog drie cijfers. Zal vast niet doorgenummerd zijn, dan zijn de aantallen wel bizar. Tussen ons alleen al 117.000.TNJ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:09:
[...]
Bedankt, gelukt, nr 9344107 en nog drie cijfertjes.![]()
Ik zit in de 9348718 reeks en in de eerste paar minuten besteld, ik denk dat de nummers gedeeltelijk willekeurig zijn 
Wel even over zitten twijfelen om hem te halen of niet, bijna duizend euro is erg veel geld, maar ik heb een vrij krachtige PC en het zal zonde zijn als ik die niet kan benutten voor VR. Daarnaast lijkt het mij echt ontzettend vet, vooral zoiets als Elite Dangerous met een HOTAS bijvoorbeeld
Wel even over zitten twijfelen om hem te halen of niet, bijna duizend euro is erg veel geld, maar ik heb een vrij krachtige PC en het zal zonde zijn als ik die niet kan benutten voor VR. Daarnaast lijkt het mij echt ontzettend vet, vooral zoiets als Elite Dangerous met een HOTAS bijvoorbeeld
[ Voor 55% gewijzigd door bjorntju op 29-02-2016 16:15 ]
Gefeliciteerd voor wie pre-order heeft gedaan maar allemaal opnoemen wat je order nr. is heeft niet echt veel toegevoegde waarde en vervuilt het topic teveel.
En de pre-orders zijn uitverkocht, kwam ik net achter na de knoop doorgehakt te hebben en het toch te bestellen ondanks de hoge verzendkosten. :-/
Als ik nu kijk geeft hij nog "In Stock" aan. Hoe weet je dat ze zijn uitverkocht?
Bij het uitcheckenWe're sorry but Vive is currently out of stock. Please return to the Shopping Basket and remove the product to complete your order. We apologise for any inconvenience.
Dat krijg ik ook te zien, je zou zeggen als pre-orders op zijn je een andere pagina te zien krijgt met de melding.
Ja zie het nu op reddit. Vreemd dat ze dat dan niet updaten.
Maar dan had ik liever de oculus manier gezien, dat de leverdatum gewoon opschuift. Dan had je in ieder geval in de rij gestaan.
Maar dan had ik liever de oculus manier gezien, dat de leverdatum gewoon opschuift. Dan had je in ieder geval in de rij gestaan.
Ik ben er doorheen na de out of stock error, gewoon blijven proberen.
Het lijkt er zowat op dat het wordt verscheept vanuit Ierland. Dat samen met het gewicht kan de verzendkosten wel verklaren.
Ben ik de enige die na het invullen van mijn gegevens continue de volgende error krijg? "Error 503 - Service Unavailable"
Zal vast komen doordat je niet de enige bent die een vive wil pre-orderen
Zou zeggen blijf proberen. flink op je f5 knop rammen.
Zou zeggen blijf proberen. flink op je f5 knop rammen.
Ook deze error heb ik een aantal keren gehad, gewoon accepteren blijven indrukken en blijven proberen.Scray schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:28:
Ben ik de enige die na het invullen van mijn gegevens continue de volgende error krijg? "Error 503 - Service Unavailable"
Ik hoop dat ik snel een bevestigingsmailtje krijg
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Bij mij werkte control + F5, of het was toeval...
Ik ga er wel nog even flink overna denken of ik hem niet alsnog ga cancelen. Ik vind de verzendkosten wel bizar eigenlijk ..
edit: heeft me gewoon 33 minuten F5'en gekost.
Ik ga er wel nog even flink overna denken of ik hem niet alsnog ga cancelen. Ik vind de verzendkosten wel bizar eigenlijk ..
edit: heeft me gewoon 33 minuten F5'en gekost.
[ Voor 12% gewijzigd door Isniedood op 29-02-2016 16:37 ]
Ik denk niet dat het alleen Vive orders zijn maar alle van alle producten in de HTC Store.Racierox schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:12:
[...]
9343990 en nog drie cijfers. Zal vast niet doorgenummerd zijn, dan zijn de aantallen wel bizar. Tussen ons alleen al 117.000.
Ik krijg de bevestiging direct.WillemAtHome schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:36:
Ik hoop dat ik snel een bevestigingsmailtje krijg
Hier ook de bevestigingsmail direct binnen gekregen. Nog wel even kijken wat ik ermee aanmoet, toch €230 meer dan de Rift... Kan me niet voorstellen dat de touch controllers zo duur zullen zijn, maar wie weet.
[ Voor 25% gewijzigd door Virtual Reality op 29-02-2016 16:44 ]
Nee, ik heb in ccc bij aanvullende radeon instellingen crossfire ingeschakeld en het vinkje dat crossfire wordt ingeschakeld zonder gekoppeld toepassingsprofief.GabberKooij schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:31:
[...]
Had je die multi nog wat commandline parameter gebruikt om in crossfire te testen?
Verschil tussen crossfire aan en uit is rond de 95% performance boost, dus zonder gebruik te maken van commandline -multigpu
Zie ook de updates. Hij is helemaal niet uitverkocht en de levertijden zijn nog steeds april.
Groot verschil in verzendkosten, zelfs binnen Europa
Verzendkosten per land:
Verzendkosten per land:
België € 73,81
Denemarken € 91,25
Duitsland € 60,69
Ierland € 75,03
Ijsland € 96,00
Italië € 74,42
Finland € 90,52
Frankrijk € 73,20
Oostenrijk € 61,20
Nederland € 73,81
Noorwegen € 74,00
Polen € 72,57
Spanje € 88,33
Tsjechië € 61,71
Zweden € 91,25
Zwitserland € 74,00
VK £57.60
US $ 30
Canada $ 65
Australië $ 110
Nieuw-Zeeland $ 120
Ohhh gelukkig! Nou hup hup mensen bestellen maarIsniedood schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:51:
[...]
Zie ook de updates. Hij is helemaal niet uitverkocht en de levertijden zijn nog steeds april.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Goede tips, deze week is kijken. Zag hier een linkje met een setup van 500dollar voor een high score. Kan ik gelijk mijn htpc voor 4K makennldbobg schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:30:
[...]
Heb zelf de test gedaan met een 7970 + 280X op 1100/1500 (Ghz editie clocks van de 7970, de 280X is gedownclocked) icm. een i7 3770K op 3,9Ghz in kreeg een score van 6,2.
Wat mij vreemd leek aangezien deze kaarten samen een firestrike score hebben 12500, dik 10% boven een 970.
Hierna een standaard overclock profiel aangezet op de cpu zodat deze op 4,2Ghz liep en de test opnieuw gedaan.
Nu een score van 6,9.
De snelheid van de cpu is dus heel erg belangrijk bij VR, kijk eens of je nog wat ruimte hebt om te overclocken.
ik ga ervan uit dat jij ook makkelijk een voldoende moet kunnen halen.
Deze setup: https://www.reddit.com/r/...ery_high_in_steamvr_perf/
[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 29-02-2016 18:31 ]
Shit, ik heb in alle snelheid en zenuwen de verkeerde toevoeging bij mijn huisnummer neergezet. T_T.
Oftewel, mijn buurman krijgt 'm want volgens de website kun je orders niet meer aanpassen én het telefoonnummer wat ze beschikbaar hebben gesteld is niet te bereiken vanuit Nederland.
Ik heb ze een mail gestuurd, nu maar nagelbijten. *zucht*
Oftewel, mijn buurman krijgt 'm want volgens de website kun je orders niet meer aanpassen én het telefoonnummer wat ze beschikbaar hebben gesteld is niet te bereiken vanuit Nederland.
Dat is wel zuur. Dat wordt dus je buurman lief aankijken 
Om dit te voorkomen heb ik alle gegevens van tevoren in een txt bestand gezet en deze daarvandaan ge-copy/paste in het bestel form.
Om dit te voorkomen heb ik alle gegevens van tevoren in een txt bestand gezet en deze daarvandaan ge-copy/paste in het bestel form.
Lang leve google chrome die alles netjes onthoudtSacreBleu schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:53:
Shit, ik heb in alle snelheid en zenuwen de verkeerde toevoeging bij mijn huisnummer neergezet. T_T.
Lijkt me overigens dat hier nog wel een mouw aan te passen valt hoor. Je zal tenslotte echt niet de enige zijn met een dergelijk probleem
Gefeliciteerd! Ben heel benieuwd. Waar ga je hem gebruiken, in een aparte game kamer?LongBowNL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:43:
[...]
Ik denk niet dat het alleen Vive orders zijn maar alle van alle producten in de HTC Store.
[...]
Ik krijg de bevestiging direct.
Heb net probleemloos een pre-order geplaatst. Nummer is 1045030xxxx , dus dat is willekeurig.

Het wordt misschien wel tijd voor een nieuwe grafische kaart. Maar ik wacht op Pascal.

Het wordt misschien wel tijd voor een nieuwe grafische kaart. Maar ik wacht op Pascal.
[ Voor 43% gewijzigd door Whatevar op 29-02-2016 21:05 ]
Hoezo willekeurig, de ordernummers lopen toch gewoon op? Vanmiddag 10 cijfers startend met 9, inmiddels 11 cijfers startend met 10.Whatevar schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:23:
Heb net probleemloos een pre-order geplaatst. Nummer is 1045030xxxx , dus dat is willekeurig.
Mijn order van 16.15u (na wat foutmeldingen te hebben moeten overwinnen) zit ook al hoog in de 10.Online JJ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:30:
[...]
Hoezo willekeurig, de ordernummers lopen toch gewoon op? Vanmiddag 10 cijfers startend met 9, inmiddels 11 cijfers startend met 10.
Ok, als je de berichten in deze thread leest rond die tijd, starten alle nummers met 9. Wazig, ik hoop in ieder geval begin april e.e.a. te ontvangen. Ik heb ergens gelezen dat de eerste shipments 5-4 de deur uit gaan.
Dat heb je misschien hier op Tweakers gelezen (en in de topicstartOnline JJ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:43:
Ok, als je de berichten in deze thread leest rond die tijd, starten alle nummers met 9. Wazig, ik hoop in ieder geval begin april e.e.a. te ontvangen. Ik heb ergens gelezen dat de eerste shipments 5-4 de deur uit gaan.
Ben aan't kijken voor mobiele setup 

*klikbaar*

Edit: Ideaal om bepaalde lichaamsdelen te tracken in VR

*klikbaar*

Edit: Ideaal om bepaalde lichaamsdelen te tracken in VR
[ Voor 7% gewijzigd door glashio op 29-02-2016 23:57 ]
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Shen Ye van HTC meld op Twitter dat er in 10 minuten 15k Vive's zijn verkocht 
https://mobile.twitter.com/shen/status/704427559530983425

https://mobile.twitter.com/shen/status/704427559530983425
[ Voor 27% gewijzigd door Toet3r op 01-03-2016 05:02 ]
in het VK zijn er mensen die bij orderen wel standard shipping optie hadden.
Scheelt nogal in de prijs.
http://imgur.com/iyjXWQ0
Scheelt nogal in de prijs.
http://imgur.com/iyjXWQ0
Moet zeggen dat ze het wel slim hebben aangepakt allemaal hoor, eerst jaren lang iedereen laten wachten op een betaalbare VR bril, dan langzaam steeds meer hinten naar 500-600 euro, dan verkopen voor 750 en er dan als Vive nog eens flink overheen gaan.
Maar mensen wachten al zo lang, zijn zo benieuwd en de prijs is langzaam opgekrikt, ach die 350 euro had ik al gespaard, nog wat erbij kan wel, dat het toch flink verkoopt en zelfs pre-orders uitverkocht zijn, heel slim!
Maar mensen wachten al zo lang, zijn zo benieuwd en de prijs is langzaam opgekrikt, ach die 350 euro had ik al gespaard, nog wat erbij kan wel, dat het toch flink verkoopt en zelfs pre-orders uitverkocht zijn, heel slim!
Tja het ligt volgens mij iets anders.JDx schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:43:
Moet zeggen dat ze het wel slim hebben aangepakt allemaal hoor, eerst jaren lang iedereen laten wachten op een betaalbare VR bril, dan langzaam steeds meer hinten naar 500-600 euro, dan verkopen voor 750 en er dan als Vive nog eens flink overheen gaan.
Men ging er vanuit dat Vive een premium price zou hebben ten opzichte van de Rift.
Het was al heel lang bekend dat de Vive veel ging kosten, dat Oculus zijn PR verkeerd heeft aangepakt waardoor iedereen geschokt was door de prijs heeft alleen maar goed uitgepakt voor HTC. Nu kost de Vive niet eens zoveel meer als de Rift. Terwijl je er wel een hele nieuwe dimensie bij krijgt (roomscale).
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Precies dat. Oculus Rift is in eerste instantie bedoelt voor de massa. Vive wilde het premium model maken puur gericht op kwaliteit. Ergens gedurende het traject heeft Oculus besloten dat als VR succesvol wil worden ook de rift een premium ervaring moest gaan worden. Daardoor zijn ze een stuk dichter bij elkaar komen te liggen. Ik denk dat dat iedereen ten goede komt. VR liefhebber, HTC en Oculus.WillemAtHome schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:10:
[...]
Tja het ligt volgens mij iets anders.
Men ging er vanuit dat Vive een premium price zou hebben ten opzichte van de Rift.
Het was al heel lang bekend dat de Vive veel ging kosten, dat Oculus zijn PR verkeerd heeft aangepakt waardoor iedereen geschokt was door de prijs heeft alleen maar goed uitgepakt voor HTC. Nu kost de Vive niet eens zoveel meer als de Rift. Terwijl je er wel een hele nieuwe dimensie bij krijgt (roomscale).
Ik ben alleen een beetje pissig over de verzendkosten, maar gezien wat je ervoor krijgt is 900 euro best redelijk voor het geheel.
Ik ga misschien nog contact opnemen met Digital River met hoe het zit met de verzendkosten. Als je kon besparen met de standaard methode, had ik dat wel gedaan.
Hopelijk liggen ze na m'n verhuizing (mei) gewoon bij de MM of Bol.com ofzo.LongBowNL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:29:
Ik ga misschien nog contact opnemen met Digital River met hoe het zit met de verzendkosten. Als je kon besparen met de standaard methode, had ik dat wel gedaan.
Ik heb mijn preorder geannuleerd en opnieuw geplaatst. HTC service is écht beneden peil. Ik krijg hem nu in mei, dat is prima, komt ook net iets beter uit met de vakantie. \o/
Waar kun je de leverdatum vinden?SacreBleu schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:00:
Ik heb mijn preorder geannuleerd en opnieuw geplaatst. HTC service is écht beneden peil. Ik krijg hem nu in mei, dat is prima, komt ook net iets beter uit met de vakantie. \o/
Hoeveel scheelt het?SacreBleu schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:00:
Tijdens het bestellen staat nu dat ze in mei leveren, ook in mijn orderbevestiging. Dat stond voor de vorige op april. Geen exacte datum, alleen de maand.
Ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoeld, maar als het gaat om het verschil in leveren, geen idee.
Het enige wat 'we' wisten was dat iedereen die gisteren bestelde hem op 4 april verzonden zou krijgen. Dat kon je, overigens, nergens terug lezen. In de orderbevestiging - en tijdens het bestellen - stond dat ze in april gingen verzenden, dat is nu mei geworden.
Of het begin, midden of eind mei is, dat weet ik niet, dat is afwachten.
[ Voor 48% gewijzigd door SacreBleu op 01-03-2016 14:46 ]
Hij bedoelt: Hoeveel geld scheelt het in de verzendkosten?
Enig nieuws wanneer de Vive daadwerkelijk ook via retail beschikbaar is? Het zou ieder geval schelen in verzendkosten en misschien zijn er nog aanbiedingen mogelijk in combinatie met bepaalde videokaarten.JDx schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:38:
[...]
Hopelijk liggen ze na m'n verhuizing (mei) gewoon bij de MM of Bol.com ofzo.
Ik neem bij voorbaat aan dat de pre-orders voorgaan. Maar hoe lang duurt het voordat je er een bij een media markt of Bol.com kan krijgen? Mei?
Ik heb dusver eigenlijk nog niks gehoord over (pre-)orders via retailers. Je zou verwachten dat een paar hiermee zouden schermen voor wat aandacht.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Niets, de kosten zijn gewoon hetzelfde als gisteren, daarin is niets veranderd.LongBowNL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:07:
Hij bedoelt: Hoeveel geld scheelt het in de verzendkosten?
Ik denk pas richting het najaar, zéker voor oculus gezien zij de pre-orders t/m juli hebben staan.CapTVK schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:00:
[...]
Enig nieuws wanneer de Vive daadwerkelijk ook via retail beschikbaar is?
Ik neem bij voorbaat aan dat de pre-orders voorgaan. Maar hoe lang duurt het voordat je er een bij een media markt of Bol.com kan krijgen? Mei?
Voor de vive vind ik het moeilijker inschatten omdat de pre-orders nu, een dag later maar 1 maand verschoven zijn waar dat bij oculus een stukje rapper ging. miscchien omdat ze meer kunnen produceren?
Ik vind die verzendkosten echt te idioot voor woorden. 899 is al echt serieus geld maar door die verzendkosten haak ik echt af. Ik bestel van alles van over de hele wereld en nergens kost het zo veel. Laptop komt ook gewoon uit Ierland voor niks.
Beetje verzendkosten is prima maar had hem dan gewoon 973 gemaakt zeg. Verzending in de USA is 30 dollar terwijl ie daar al 165 euro goedkoper is. Ze denken zeker die gekke Europeanen hebben toch geld zat.
Beetje verzendkosten is prima maar had hem dan gewoon 973 gemaakt zeg. Verzending in de USA is 30 dollar terwijl ie daar al 165 euro goedkoper is. Ze denken zeker die gekke Europeanen hebben toch geld zat.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Je weet dat de dollar prijs exclusief sales tax is, toch? De verzendkosten zijn astronomisch, dat geef ik je na. Maar dat heeft, waarschijnlijk, te maken met het pakket en het feit dat het een 'express' delivery is naar een ander land. Ze geven aan dat je in 1-2 dagen je bestelling hebt. Volgens mij zitten er in de US meerdere warenhuizen waar ze vandaan kunnen verzenden vandaar dat de verzendkosten - reeds zonder sales tax - lager zijn. Als er een voorraad in Nederland zou liggen hadden we, waarschijnlijk, ook minder kosten gehad.FireFoz schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:06:
Ik vind die verzendkosten echt te idioot voor woorden. 899 is al echt serieus geld maar door die verzendkosten haak ik echt af. Ik bestel van alles van over de hele wereld en nergens kost het zo veel. Laptop komt ook gewoon uit Ierland voor niks.
Daarnaast is het wel grappig dat het je minder had uitgemaakt als het apparaat €973 had gekost, dan de €73 bezorgkosten moeten betalen. Per saldo blijft het evenveel geld.
Ik snap het wel, hoor, begrijp me niet verkeerd.
Wat ik van Reddit begrijp is dat er twee bezorgopties zouden moeten zijn, maar dat bij de meeste mensen alleen de dure (snelle) optie zichtbaar was. Nogal een makkelijke manier om geld te verdienen van het bedrijf dat die pre-orders heeft geregeld zeg.
Ik krijg nu niet meer de optie om te kiezen, dat kreeg ik wel de eerste keer, maar toen was 'express' de enige mogelijkheid die ik had. Ik vind het prima, ik wil het apparaat graag hebben en zelfs mijn vriendin wil het apparaat graag hebben, dus we kunnen de kosten, in principe, delen.Phehistyr schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:42:
Wat ik van Reddit begrijp is dat er twee bezorgopties zouden moeten zijn, maar dat bij de meeste mensen alleen de dure (snelle) optie zichtbaar was. Nogal een makkelijke manier om geld te verdienen van het bedrijf dat die pre-orders heeft geregeld zeg.
Ik zou die 50 euro die het scheelt liever aan een paar VR devs geven dan aan een incompetent bedrijf. Een paar dagen wachten was voor mij geen probleem geweest. Helaas is de enige 'oplossing' nu om je bestelling te annuleren en een nieuwe te plaatsen. Maar dan zit je sowieso al in mei met je levering en het is blijkbaar maar de vraag of de andere optie dan wel beschikbaar is. Al met al ontzettend slordig zo.
Dat snap ik niet. Waarom zou je minder moeten betalen als je opnieuw gaat bestellen? Er is geen andere optie. Ik heb tijdens het bestellen vanochtend - en net nog - geen optie voor verzending gehad. Zodra ik aangeef dat ik uit Nederland kom krijg ik direct het totaal overzicht. That's it.Phehistyr schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:48:
Ik zou die 50 euro die het scheelt liever aan een paar VR devs geven dan aan een incompetent bedrijf. Een paar dagen wachten was voor mij geen probleem geweest. Helaas is de enige 'oplossing' nu om je bestelling te annuleren en een nieuwe te plaatsen. Maar dan zit je sowieso al in mei met je levering en het is blijkbaar maar de vraag of de andere optie dan wel beschikbaar is. Al met al ontzettend slordig zo.
Daarnaast vind ik het een beetje kort door de bocht om een bedrijf 'incompetent' te noemen omdat de bezorgkosten niet naar je wens zijn. Grote kans dat het niet alleen een express delivery is maar dat het hele zaakje ook nog eens verzekerd is. Niet gek als je voor bijna €1000 een product gaat verschepen naar verschillende landen.
Het 'incompetent' slaat op de ontbrekende optie in het bestelsysteem en de onmogelijkheid om je bestelling te wijzigen. Ik heb de goedkopere verzendoptie voor NL nog niet gezien, maar in veel omringende landen hebben mensen deze soms wel kunnen selecteren. Ik zie geen reden waarom het in NL per sé de dure optie moet zijn.Phehistyr schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:42:
Wat ik van Reddit begrijp is dat er twee bezorgopties zouden moeten zijn, maar dat bij de meeste mensen alleen de dure (snelle) optie zichtbaar was.
[ Voor 4% gewijzigd door Phehistyr op 01-03-2016 21:11 ]
Ik denk dat iedereen de dure optie hoort te krijgen. Waarschijnlijk hebben een paar mensen mazzel gehad en een bug getroffen in het systeem. Ik las zojuist van iemand dat hij eerst wel kon kiezen en toen hij koos voor de goedkope optie kreeg hij een foutmelding dat hij een shipping methode moest kiezen, daarna kon hij alleen nog maar voor express kiezen.Phehistyr schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:08:
[...]
Het 'incompetent' slaat op de ontbrekende optie in het bestelsysteem. Ik heb de goedkopere verzendoptie voor NL nog niet gezien, maar in veel omringende landen hebben mensen deze soms wel kunnen selecteren. Ik zie geen reden waarom het in NL per sé de dure optie moet zijn.
Er is een hele kleine kans dat de mensen die nu denken een goedkope shipping optie te hebben straks een hogere incassering van hun rekening krijgen of een annulering omdat die verzendmethode niet gebruikt kan worden voor de Vive. Je weet maar nooit.
Er wordt flink gezeurd over de prijs, maar er zijn schermen voor een vergelijkbare prijs, waar nauwelijks ophef over wordt gemaakt, omdat er genoeg goedkope alternatieven zijn.
En dan heb ik nog deze observatie :
"In the VR world, you're not looking at dollhouse-sized objects through a puppet-show square."
En dan heb ik nog deze observatie :
"In the VR world, you're not looking at dollhouse-sized objects through a puppet-show square."
Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:
[HTC Vive] Bestelling & Levering
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:
[HTC Vive] Bestelling & Levering