Voeding advies en informatie topic - Deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.072 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ja kan het wel aan, maar idd wel een slechte keuze en vervangen binnen 5 jaar aangezien die dan zijn beste tijd wel gehad heeft.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 20:34
-The_Mask- schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:05:
Ja kan het wel aan, maar idd wel een slechte keuze en vervangen binnen 5 jaar aangezien die dan zijn beste tijd wel gehad heeft.
zelf als de machine continu draait? zullen de onderdelen geen beschadiging oplopen? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De prestaties zijn niet heel geweldig, maar ook niet slecht, kwaliteit is wel matig, maar goed genoeg voor enkele jaren probleemloos werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 14:38
http://i.imgur.com/i4g9wYu.jpg

Heeft iemand enig idee of hier een beetje een degelijke videokaart op aan te sluiten valt zonder dat hij ontploft? Kan er vrijwel niks over vinden aangezien het een OEM voeding is. Ik neem aan dat als het al mogelijk is dat een 750Ti (of andere GPU zonder extra 6-pins/8-pins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe oud is die voeding en waar bestaan de andere onderdelen uit?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejong90
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09-2023
Dames en Heren, Ik ben op zoek naar een nieuwe PSU, ook wat meer toekomstbestendig.
Mijn setup is:

- Phenom II x6 1090T
- Asrock 990FX Extreme 3
- Sapphire r9 280x dual-x
- 4 x 4gb ballistix sport 1600mhz
- 2 x WD 1TB HDD
- 1 x Samsung 840 evo 120GB
- Corsair h55

Nu zit er een g550m van coolermaster in geloof ik, is in mijn beleving erg aan de krappe kant met overclocken... Iemand suggesties?
dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

rdejong90 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:21:
Dames en Heren, Ik ben op zoek naar een nieuwe PSU, ook wat meer toekomstbestendig.
Mijn setup is:

- Phenom II x6 1090T
- Asrock 990FX Extreme 3
- Sapphire r9 280x dual-x
- 4 x 4gb ballistix sport 1600mhz
- 2 x WD 1TB HDD
- 1 x Samsung 840 evo 120GB
- Corsair h55

Nu zit er een g550m van coolermaster in geloof ik, is in mijn beleving erg aan de krappe kant met overclocken... Iemand suggesties?
dank!
Een 550w voeding zal wel gaan maar ik zie een ander probleem. AM3+ bord icm overklokken en een waterkoeler. Daarmee ontneem je de noodzakelijke airflow langs de vrm's waardoor deze te warm worden en de cpu terug klokken. Op die manier heb je geen voordeel van je OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:17
Kan mijn vraag beter hier stellen: ik heb een +/- 5 jaar oude Sea Sonic S12II-520Bronze. Ik heb nu een versleten 6850 en ik wil upgraden naar een 7950/7970. Kan mijn voeding dat aan?

Rest van het systeem:
Moederbord: ASRock 870 Extreme3 - Moederbord - ATX - AMD 870 - Socket AM3
Processor: AMD Phenom II X4 955
Videokaart: 7950/7970
Voeding: Sea Sonic S12II-520Bronze
HDD's: 3 stuks
Geheugen: 8GB Kingston 1333mhz
Processorkoeler: Cooler Master Hyper 212 Plus
CD/DVD-drive
1 case fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejong90
Anoniem: 660294 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Een 550w voeding zal wel gaan maar ik zie een ander probleem. AM3+ bord icm overklokken en een waterkoeler. Daarmee ontneem je de noodzakelijke airflow langs de vrm's waardoor deze te warm worden en de cpu terug klokken. Op die manier heb je geen voordeel van je OC.
Thanks, ik ben inderdaad bekent met dit euvel. Heb een noctua 90mm fan direct op de VRM gezet waardoor deze toch koeling krijgen :) Het idee is er om een fx8370/50 te scoren zodat deze niet echt hoeft the oc'en. Maar dat plan is voor over een maand of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
Mijn Seasonic S12II-Bronze 520W maakt sinds een tijdje een ratelend geluid bij rustige omstandigheden. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen of is terug sturen de enige oplossing en is dat nog wel mogelijk na 1,5 jaar.

Zo'n beetje hetzelfde als deze:
YouTube: Seasonic S12II-430 - Clicking noise (not from fan)

[ Voor 25% gewijzigd door Metalbuster op 19-06-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
PascalvE schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:15:
Kan mijn vraag beter hier stellen: ik heb een +/- 5 jaar oude Sea Sonic S12II-520Bronze. Ik heb nu een versleten 6850 en ik wil upgraden naar een 7950/7970. Kan mijn voeding dat aan?
Zonder overklokken gaat dat prima.
rdejong90 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:27:
[...]

Thanks, ik ben inderdaad bekent met dit euvel. Heb een noctua 90mm fan direct op de VRM gezet waardoor deze toch koeling krijgen :) Het idee is er om een fx8370/50 te scoren zodat deze niet echt hoeft the oc'en. Maar dat plan is voor over een maand of 2.
Met die CPU's maak je het misschien nog wel zwaarder voor het VRM. Verbruik van deze CPU's ligt namelijk een stuk boven die van een Phenom II X6. Phenom II serie is overigens per kloktik ook sneller en omdat die twee extra core's niet veel zullen uitmaken, lijkt mij niet dat je echt een upgrade doet met een FX8350 of FX8370 tegenover een overgeklokte Phenom II X6 1090T.
Metalbuster schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:25:
Mijn Seasonic S12II-Bronze 520W maakt sinds een tijdje een ratelend geluid bij rustige omstandigheden. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen of is terug sturen de enige oplossing en is dat nog wel mogelijk na 1,5 jaar.
Ik zou hem terug zenden naar de winkel, er zit nog garantie op.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejong90
-The_Mask- schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:35:
[...]

Zonder overklokken gaat dat prima.

[...]

Met die CPU's maak je het misschien nog wel zwaarder voor het VRM. Verbruik van deze CPU's ligt namelijk een stuk boven die van een Phenom II X6. Phenom II serie is overigens per kloktik ook sneller en omdat die twee extra core's niet veel zullen uitmaken, lijkt mij niet dat je echt een upgrade doet met een FX8350 of FX8370 tegenover een overgeklokte Phenom II X6 1090T.

[...]

Thanks Mask, ik heb zojuist besloten om een swap naar intel te doen. Vanavond mobo en i5 bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rdejong90 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:54:
[...]

Thanks Mask, ik heb zojuist besloten om een swap naar intel te doen. Vanavond mobo en i5 bestellen
Of een ongeveer een half jaar er mee uitzingen en kijken wat Zen van AMD brengt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejong90
-The_Mask- schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:03:
[...]

Of een ongeveer een half jaar er mee uitzingen en kijken wat Zen van AMD brengt.
Hmm weet niet of ik dat red... ben die 40fps wel zat op low settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rdejong90 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:37:
[...]

Hmm weet niet of ik dat red... ben die 40fps wel zat op low settings...
Met welke game is dat?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejong90
Zowel GTA V als BF4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Laatst online: 28-05 12:22
-The_Mask- schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:35:

[...]

Het is toch apart, hij heeft dat geluid een paar weken gemaakt maar is nu (voorlopig) weer verdwenen. Toch beter om hem terug te sturen? Zul je zien dat ze bij de winkel niks constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou verwachten dat die Games wel wat beter moeten draaien.
Metalbuster schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:00:
[...]

Het is toch apart, hij heeft dat geluid een paar weken gemaakt maar is nu (voorlopig) weer verdwenen. Toch beter om hem terug te sturen? Zul je zien dat ze bij de winkel niks constateren.
Het is coil whine, niks ernstigs alleen irritant. Dus als het nu weg is dan gewoon wachten tot het terug komt of misschien komt het niet terug. Er zit 5 jaar garantie op.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-05 10:19
Mijn huidige systeem is inmiddels 6 jaar oud en dus wil ik een nieuw systeem samenstellen.
En de vraag is natuurlijk of ik mijn huidige voeding kan meenemen.

Dit is het systeem wat ik nu in gedachte heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 239,70€ 239,70
1MSI Z170A GAMING PRO€ 148,50€ 148,50
1Scythe Fuma€ 41,95€ 41,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 68,95€ 68,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,10

Daar komt verder nog een videokaart bij maar daar wacht ik nog even mee, het zal waarschijnlijk een GTX 1070 worden wanneer de prijzen wat gezakt zijn.
Verder zijn er nog 3 HDD's in en 2 SSD's (wil mijn huidige SSD ook nog gebruiken maar heb ook een grotere SSD genomen.)

Zal mijn huidige voeding dat aan kunnen?
Dat is een Seasonic X-650 80+ Gold V2

Ik ga overigens niet overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
reggie2000 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:54:
Mijn huidige systeem is inmiddels 6 jaar oud en dus wil ik een nieuw systeem samenstellen.
En de vraag is natuurlijk of ik mijn huidige voeding kan meenemen.

Zal mijn huidige voeding dat aan kunnen?
Dat is een Seasonic X-650 80+ Gold V2

Ik ga overigens niet overklokken.
Qua vermogen (wattage) is het geen enkel probleem. Als je niet overclockt dan trekt je hele systeem met i5-6600 + 1070 eens maximaal 225-300 watt afhankelijk van de applicatie (game, benchmark). Je voeding kan dit dus lachend leveren. De Seasonic X-serie is volgens de openingspost van The_Mask ook compatible met de C6/C7 power states; een stroombesparingstechniek van Haswell/Skylake. Je hoeft dus geen aanpassingen in je bios te maken mbt stroombesparingsinstellingen.

Dan nog even wat ongevraagd advies: waarom wil je een 6600K processor met Z170 moederbord als je niet gaat overclocken? Dan voldoet bijv. een wat goedkopere i5-6500 met B-chipset moederbord net zo goed. Waarom meer betalen voor features die je niet verwacht te gebruiken? :)

Ten slotte ten aanzien van de leeftijd van de voeding.. Wanneer is deze aangeschaft? Het is/was een goede kwaliteitsvoeding dus deze zou naar mijn mening wel 7 jaar mee moeten kunnen en met wat geluk 10 jaar. Kanttekening hierbij is dat 1.de voeding altijd goede airflow kreeg, 2. de voeding 'normaal' is gebruikt (niet 24/7 PC aan) en 3. de bouwkwaliteit van de voeding goed is vanuit de fabriek (silicon lottery ofterwijl goed gesoldeerd etc.).

Ik zou de voeding na 7+ jaar (intensief) gebruik eens open maken en bekijken of de caps nog goed zijn (bol? lekkend?) (Note: Doe dit alleen als je er vertrouwen in hebt dat je dit kan. Het is een kwestie van vwat schroeven loshalen maar je moet niet met een schroevendraaier gaan lopen porren in de componenten :+). Soms lijkt een voeding namelijk gewoon goed te werken maar heeft hij bolle of zelfs lekkende condensatoren. De voeding geeft dan een gevaarlijk hoge ripple af waardoor andere componenten kapot kunnen gaan (bijv. Mobo/GPU/CPU).

Als je hier allemaal geen zin in hebt dan zou ik hem na 7 à 8 jaar gebruik vervangen voor een nieuw exemplaar a la de Corsair RM550X (high-end) of een leuke 450w voeding al is de keuze in dat segment zeer beperkt waardoor je al snel bij 550w uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reggie2000
Dankjewel voor je reactie stin00.

De voeding is in 2010 aangeschaft, 6 jaar oud. En de pc heeft nooit 24/7 aangestaan dus ik zou zeggen de voeding is 'normaal' gebruikt. Openschroeven doe ik maar niet, ben wat dat betreft geen Tweaker.

Mijn kast is een SilverStone Fortress FT02B waarbij het moederbord 45 graden gedraaid is, onderin zitten 3 grote fans waar lucht binnen komt en bovenop een fan die de lucht eruit zuigt. Volgens mij zit het met de airflow wel goed, 6 jaar geleden waren de reviews van de kast in elk geval prima. Ook lekker stof vrij.

Waarom een 6600k processor en dat moederbord? Tja dit is waarschijnlijk niet het juiste topic daarvoor maar ik dacht het is sneller dan die i5-6500 :D
En qua moederbord ben ik er ook nog niet helemaal uit maar ik keek voornamelijk naar het aantal casefan aansluitingen, zitten er 4 van in mijn kast. Wellicht moet ik hier maar een ander draadje voor openen in de juiste forum groep. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:13:
[...]
Ten slotte ten aanzien van de leeftijd van de voeding.. Wanneer is deze aangeschaft? Het is/was een goede kwaliteitsvoeding dus deze zou naar mijn mening wel 7 jaar mee moeten kunnen en met wat geluk 10 jaar. Kanttekening hierbij is dat 1.de voeding altijd goede airflow kreeg, 2. de voeding 'normaal' is gebruikt (niet 24/7 PC aan) en 3. de bouwkwaliteit van de voeding goed is vanuit de fabriek (silicon lottery ofterwijl goed gesoldeerd etc.).

Ik zou de voeding na 7+ jaar (intensief) gebruik eens open maken en bekijken of de caps nog goed zijn (bol? lekkend?) (Note: Doe dit alleen als je er vertrouwen in hebt dat je dit kan. Het is een kwestie van vwat schroeven loshalen maar je moet niet met een schroevendraaier gaan lopen porren in de componenten :+). Soms lijkt een voeding namelijk gewoon goed te werken maar heeft hij bolle of zelfs lekkende condensatoren. De voeding geeft dan een gevaarlijk hoge ripple af waardoor andere componenten kapot kunnen gaan (bijv. Mobo/GPU/CPU).
Heeft helemaal geen zin om zo'n high-end voeding te openen en te controleren op lekkende condensators, aangezien dat toch niet gaat gebeuren. Voedingen zoals deze kunnen prima meer dan 10 jaar mee en als ze stuk gaan dan zijn het toch niet de condensators en ga je er ook niks aan zien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:12:
[...]
Heeft helemaal geen zin om zo'n high-end voeding te openen en te controleren op lekkende condensators, aangezien dat toch niet gaat gebeuren. Voedingen zoals deze kunnen prima meer dan 10 jaar mee en als ze stuk gaan dan zijn het toch niet de condensators en ga je er ook niks aan zien.
Ah weer wat geleerd vandaag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De pricewatch: Seasonic X-650 80+ Gold V2 is zo'n voeding welke je na 10 jaar gebruik nog steeds prima kan werken. De kans dat die over 10 jaar nog helemaal perfect werkt is zelfs heel groot, meer dan 90% zal dat waarschijnlijk gemakkelijk halen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
Dankjewel voor jullie beide input stin00 en The_Mask, ik ga er dan maar van uit dat ik voor mijn nieuwe systeem geen nieuwe voeding nodig heb. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:58:
Hoe oud is die voeding en waar bestaan de andere onderdelen uit?
Zal een jaar of 4 zijn denk ik. De PC is een Dell Inspiron 620, dus een 2de generatie i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejong90
[quote]-The_Mask- schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:44:
[...]

Ik zou verwachten dat die Games wel wat beter moeten draaien.

[...]

Daarom! Nu inmiddels en i5 4690k op een z97 gaming 5 draaiend, dat loopt gewoon een stuk lekkerder
bf4 op ultra gewoon minimaal 70fps en gta v alles op hoog of erg hoog netjes 60 fps. Buiten dat ook de temperatuur natuurlijk een stuk omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 17:08

Dhrax

Prog Lord

Helaas heeft mijn Corsair CX750M gisteren met een luide 'bang' de geest gegeven.

Deze gelijk maar vervangen voor een goede voeding, de Be Quiet Straight Power 10 800W. Wellicht voor nu overkill maar over pakweg 1 a 2 jaar wil ik de 980ti in SLI gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Ik ben van plan om een SFX systeem in elkaar te zetten:
Intel i5 6500
H170 moederbord
32GB RAM DDR4
2x Samsung EVO 850
1x WD Green 4TB
GTX 1080

De CPU verbruikt 65 en de GTX 180 watt, bij elkaar 245 watt. Ik zat te denken aan de Corsair SF450 en hiermee zou ik na de CPU en GTX nog 205 over hebben voor de andere onderdelen.

Heb ik het aan het goede eind?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DonnyL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:51:
[...]

Zal een jaar of 4 zijn denk ik. De PC is een Dell Inspiron 620, dus een 2de generatie i5.
Dan idd alles zonder PEG connector moet wel kunnen, GTX 750, GTX 750 Ti, GTX 950 en de toekomstige RX 460 zijn allemaal kaarten welke leverbaar zijn in versies zonder PEG connector. Bij moderne videokaarten wil het alleen wel eens voorkomen dat ze niet werken op een wat ouder moederbord, zonder BIOS update, maar dat merk je vanzelf. Als er echter geen BIOS update beschikbaar is en Dell je niet één kan leveren dan heb je wel pech, maar je kan de videokaart altijd binnen 14 dagen terug zenden als je de verpakking en videokaart netjes houdt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dhrax schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:41:
Helaas heeft mijn Corsair CX750M gisteren met een luide 'bang' de geest gegeven.

Deze gelijk maar vervangen voor een goede voeding, de Be Quiet Straight Power 10 800W. Wellicht voor nu overkill maar over pakweg 1 a 2 jaar wil ik de 980ti in SLI gaan draaien.
Ook overkill voor twee GTX 980 Ti's, of je moet echt heel flink overklokken. Daarnaast is een GTX 980 Ti nu al oud, laat staan over 1 of 2 jaar dan is het helemaal niet interessant om nog SLI te gaan draaien met zulke oude kaarten.
Mentox schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:51:
Ik ben van plan om een SFX systeem in elkaar te zetten:
Intel i5 6500
H170 moederbord
32GB RAM DDR4
2x Samsung EVO 850
1x WD Green 4TB
GTX 1080

De CPU verbruikt 65 en de GTX 180 watt, bij elkaar 245 watt. Ik zat te denken aan de Corsair SF450 en hiermee zou ik na de CPU en GTX nog 205 over hebben voor de andere onderdelen.

Heb ik het aan het goede eind?
Ja, voeding is meer dan genoeg, 100W minder kan ook gemakkelijk, maar de Corsair SF450 is zo'n goede SFX voeding voor zo'n relatief lage prijs dat je bijna altijd bij de Corsair SF450 uitkomt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
-The_Mask- schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:43:
[...]

Ook overkill voor twee GTX 980 Ti's, of je moet echt heel flink overklokken. Daarnaast is een GTX 980 Ti nu al oud, laat staan over 1 of 2 jaar dan is het helemaal niet interessant om nog SLI te gaan draaien met zulke oude kaarten.

[...]

Ja, voeding is meer dan genoeg, 100W minder kan ook gemakkelijk, maar de Corsair SF450 is zo'n goede SFX voeding voor zo'n relatief lage prijs dat je bijna altijd bij de Corsair SF450 uitkomt.
Bedankt voor het bevestigen. Mocht ik toch voor behuizing gaan met ATX voeding dan is de Corsair RMx550 mij keuze.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
-The_Mask- schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:48:
[...]

Dan idd alles zonder PEG connector moet wel kunnen, GTX 750, GTX 750 Ti, GTX 950 en de toekomstige RX 460 zijn allemaal kaarten welke leverbaar zijn in versies zonder PEG connector. Bij moderne videokaarten wil het alleen wel eens voorkomen dat ze niet werken op een wat ouder moederbord, zonder BIOS update, maar dat merk je vanzelf. Als er echter geen BIOS update beschikbaar is en Dell je niet één kan leveren dan heb je wel pech, maar je kan de videokaart altijd binnen 14 dagen terug zenden als je de verpakking en videokaart netjes houdt.
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik ga maar eens op V&A kijken dan of er nog wat te vinden valt. Ben allang blij dat de voeding niet per direct afgeschreven hoeft te worden :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Wie kan mij van wat advies voorzien.

Ik ben van plan om te gaan bouwen:

Intel i5 6500
Gigabyte H-170 moederbord
16GB RAM DDR4
2x Samsung EVO 850
Noctua NH-L9i CPU cooler

Nu wil ik dit gaan bouwen in een kleinere HTPC case en heb ik deze:

http://www.dx.com/p/mini-...e-red-370475#.V20ei1f3Dq0

op DX besteld. Wat naar mijn idee exact hetzelfde is als de duurdere PicoPSU varianten.

Vraag 1: Is bovenstaande aanname juist? Zo ja zie vraag 2 >>

Vraag 2: Wat is een goede (laptop) adapter voor deze voeding en mijn build? In dit youtube filmpje:

YouTube: Ultimate Small Form Factor Mini-ITX Build

gebruikt hij namelijk een 160W PicoPSU een 12V 192W laptop adapter. Ik heb al gezocht maar hier is in NL moeilijk aan te komen.

Opmerking: Eventueel in een later stadium wil ik er een videokaart bij prikken. De PNY NVIDIA Quadro K620 bijvoorbeeld. Heb ik dan ook nog genoeg aan bovenstaande 160W en kan dit meegenomen worden in het advies voor de adapter.

Alvast bedankt, ik zou er enorm mee geholpen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cancun schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:13:
http://www.dx.com/p/mini-...e-red-370475#.V20ei1f3Dq0

op DX besteld. Wat naar mijn idee exact hetzelfde is als de duurdere PicoPSU varianten.

Vraag 1: Is bovenstaande aanname juist?
Nee deze is kwalitatief en qua prestaties waarschijnlijk een stuk minder en het lijkt er ook niet echt op dat je er 160W kan doortrekken. Ben bang dat er dan wat kabels en/of connectors gaan smelten. 160W is namelijk 13,33A bij 12V en dat is nogal veel voor die rode en zwarte draad en de plug.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Aah jammer!
Via tweakers is de hoogst leverbare de 150W met adapter meen ik.
Is dat wel genoeg / juiste keuze voor mijn setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cancun schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 00:01:
Aah jammer!
Via tweakers is de hoogst leverbare de 150W met adapter meen ik.
Is dat wel genoeg / juiste keuze voor mijn setup?
150W adapter met 150W picoPSU moet kunnen.
http://www.mini-box.com/p...XT-150W-Adapter-Power-Kit

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503733

Hey

Ik heb een mooie msi gtx 970 op de kop kunnen tikken voor een mooie prijs. Nu heb ik al dezelfde kaart en dus zou ik deze dus graag in sli zetten.
Maar zal mijn pctje dit aankunnen? Sommigen zeggen dat ik een 850 watt voeding nodig heb? Dit is mijn setup.
- Asus sabertooth 990fx
- Amd fx 8350 black
- 16gb corsair vengeance ddr3
- evga supernova 750W
- 3 gewone hdd's
- 2 ssd's
- 2x 140mm casefan en 6x 120mm case fan.
- natuurlijk Gtx 970 sli.

Ik betaal 200€ voor de nieuwe gtx dus dit lijkt me stukken goedkoper dan een gtx 1070 aan te schaffen.

Graag jullie gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:35
Voeding is meer dan zat als je niet extreem gaat overklokken en stresstests draaien.
Videokaarten verbruiken samen 300-400W (afhankelijk van de load), de rest van het systeem 200W (zonder OC).
Met gamen zul je normaal gesproken niet boven de 500W uitkomen.

PS: even voor de volledigheid, welke voeding is het?
https://tweakers.net/cate...yNzDQMwAakJtYAeKZgXi1tbUA

[ Voor 37% gewijzigd door mitsumark op 28-06-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is de g2 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Prima dan, zelfs drie GTX 970's moet prima kunnen, mits de juiste connectors aanwezig zijn.

Niet dat je dat moet doen, want daarvoor wordt de CPU toch wel wat traag en drie kaarten in SLI werkt sowieso niet geweldig, als het al mogelijk is met het moederbord.

Overigens kan in sommige games de CPU nu ook al een bottleneck zijn, niet in alle overigens, maar enkelen wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat weet ik. Maar ik doe volgend jaar een upgrade naar de zen cpu van amd. Nu zie ik het nu nog niet echt op mijn cpu up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tweede GTX 970 is prima dan, als je trouwens nog een weekje wacht is de prijs misschien nog wel een stukje lager door de launch van de RX 480 van morgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welja ik al gezien dat veel mensen hun 970 wegdoen voor een 1070 dus er vallen zeker zaakjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661878

Mijn vraag
Ik heb momenteel een Cooler Master B500 voeding van 500W, nu zou ik daar graag een MSI GTX 760 Twin Frozr bij willen zetten, maar ik heb geen idee of mijn voeding genoeg is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
i5 4430
Cooler Master B500
ASUS H81M-A
Samsung 840 EVO
Western Digital Blue 1TB
2x 4GB Kingston HyperX Fury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-04 09:34
Op zich is 500w zeer ruim voldoende voor een gtx760. Omdat de b500 niet een kwalitatief heel goede voeding is, is het wel de vraag hoe oud deze is. Als hij ouder is dan 3-4 jaar zou ik hem vervangen. Op zich is een 400-450w voldoende voor je built.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661878

Heb ik ook de juiste aansluitingen ervoor op mijn voeding?
Philpend schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:39:
Op zich is 500w zeer ruim voldoende voor een gtx760. Omdat de b500 niet een kwalitatief heel goede voeding is, is het wel de vraag hoe oud deze is. Als hij ouder is dan 3-4 jaar zou ik hem vervangen. Op zich is een 400-450w voldoende voor je built.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-04 09:34
Anoniem: 661878 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:52:
Heb ik ook de juiste aansluitingen ervoor op mijn voeding?
[...]
Goede vraag die je ook zelf zou kunnen beantwoorden.....

De b500 heeft twee maal peg 6/8 dus voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

Heb nog wat onderdelen rond slingeren, en vroeg mij af of de PSU die ik momenteel over heb genoeg is voor dit systeem;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 99,-€ 99,-
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII IMPACT€ 229,-€ 229,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 296,11€ 296,11
1Noctua NH-D9L€ 47,95€ 47,95
1Noctua NF-A9 PWM, 92mm€ 14,95€ 14,95
1Noctua NF-F12 PWM, 120mm€ 16,95€ 16,95
1G.Skill TridentZ F4-3000C15D-16GTZ€ 86,-€ 86,-
1be quiet! System Power 7 350W€ 44,95€ 44,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 40,12€ 40,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 875,03

De GPU zal in dit geval niet overgeklocked worden, heb wel een non-K OC bios op de Impact draaien voor overclocken op de i3-6100(You Gotta benchmark :D) . Eventueel kan ik de gewone bios er weer op flashen als de voeding niet goed genoeg is voor een overclock, evt zou ik er een GTX 960 in kunnen zetten. Maar daar heb ik er geen een van liggen, dus t liefts gebruik ik de GTX 970.

Edit; PC word gebruikt als HTPC, er zal ook wat op gegamed worden, maar geen zware games, denk aan Limbo, Life is Strange, Ori and the Blind forest.

Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door wiLLius op 30-06-2016 09:41 . Reden: extra toevoeging ]

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wiLLius schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:38:

De GPU zal in dit geval niet overgeklocked worden, heb wel een non-K OC bios op de Impact draaien voor overclocken op de i3-6100(You Gotta benchmark :D) . Eventueel kan ik de gewone bios er weer op flashen als de voeding niet goed genoeg is voor een overclock, evt zou ik er een GTX 960 in kunnen zetten. Maar daar heb ik er geen een van liggen, dus t liefts gebruik ik de GTX 970.
Moet prima kunnen zonder overklokken.
Edit; PC word gebruikt als HTPC, er zal ook wat op gegamed worden, maar geen zware games, denk aan Limbo, Life is Strange, Ori and the Blind forest.
Custom RX 480 welke binnen enkele weken verschijnt niet interessanter? Vergelijkbaar verbruik, zullen ook hele stille versies verschijnen immers een vergelijkbaar verbruik, maar wel iets sneller, betere DX12 ondersteuning en ook de betere HTPC kaart.
Last but not least, for media center duties as well as streaming (via Twitch as an example), the video decoding/encoding block on Polaris is the most potent solution AMD has ever offered. It can handle up to 4K60 Main-10 HEVC decode, 4K VP9, 4K30 MJPEG, and 4K120 H.264 decoding. That's pretty impressive, but AMD's not done yet. On the encoding side, the hardware supports H.264 at 1080p120, 1440p60, and 4K30, and for HEVC (H.265) Polaris can do 1080p240, 1440p120, and 4K60. Polaris also supports 2-pass encoding, which can help improve quality without increasing the bitrate, though that won't be useful for live streaming.
http://www.pcgamer.com/radeon-rx-480-review/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxGuado
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 16:02
Beste -The_Mask- en anderen, ik zit met een probleem.
Ik heb helaas niet gemerkt dat ik een kabel miste om mijn videokaart (MSI 1070 Gaming X) volledig aan te kunnen sluiten op de voeding. Ik heb alleen een 6+2 pin kabel maar mis een 6 pin kabel.

Er zijn nog wel 2 acht pins aansluitingen op de PSU vrij. Ook heb ik nog een molexkabel met een fan connector, maar ik weet niet of ik hier nog iets mee kan. Het gaat om de Cooler Master V550.

Nu is mijn vraag welke kabel ik hiervoor precies nodig heb, op internet kom ik voornamelijk verlengkabels en converterkabels tegen. Ook dacht ik dat je zowieso niet zomaar elke willekeurige kabel in elke PSU kan gebruiken.. Wellicht dat ik iets eenvoudigs over het hoofd zie maar ik kom er even niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MaxGuado schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:04:
Beste -The_Mask- en anderen, ik zit met een probleem.
Ik heb helaas niet gemerkt dat ik een kabel miste om mijn videokaart (MSI 1070 Gaming X) volledig aan te kunnen sluiten op de voeding. Ik heb alleen een 6+2 pin kabel maar mis een 6 pin kabel.

Er zijn nog wel 2 acht pins aansluitingen op de PSU vrij. Ook heb ik nog een molexkabel met een fan connector, maar ik weet niet of ik hier nog iets mee kan. Het gaat om de Cooler Master V550.
Er zijn twee verschillende V550's de ene is semi-modulair en de andere volledig modulair, maar voor beide geld dat ze gewoon twee 6+2 pins PEG connectors hebben zodat je gewoon jouw videokaart kunt aansluiten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxGuado
-The_Mask- schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:07:
[...]

Er zijn twee verschillende V550's de ene is semi-modulair en de andere volledig modulair, maar voor beide geld dat ze gewoon twee 6+2 pins PEG connectors hebben zodat je gewoon jouw videokaart kunt aansluiten.
Ik heb de volledig modulaire versie. Maar ik heb maar een 6+2 pins kabel in de doos zitten dit zou dan moeten betekenen dat ze een kabel te weinig hebben meegeleverd.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MaxGuado schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:42:
[...]

Ik heb de volledig modulaire versie. Maar ik heb maar een 6+2 pins kabel in de doos zitten dit zou dan moeten betekenen dat ze een kabel te weinig hebben meegeleverd.?
Het moet één kabel met twee 6+2 pins connectors zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

Heb ook nog een R9 Nano liggen, zou dat evt beter geschikt zijn, ipv de GTX 970?

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxGuado
-The_Mask- schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:50:
[...]

Het moet één kabel met twee 6+2 pins connectors zijn.
O ok op die fiets, ik dacht in de eerste instantie al zoiets maar omdat ik nergens op foto's een dergelijke ''u vormige'' aansluiting gezien heb, altijd met 2 aparte kabels los van elkaar, ging ik ervan uit dat het aparte kabels moesten zijn. :F Wederom erg bedankt voor je hulp! :) :)

[ Voor 5% gewijzigd door MaxGuado op 30-06-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wiLLius schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:56:
[...]

Heb ook nog een R9 Nano liggen, zou dat evt beter geschikt zijn, ipv de GTX 970?
Nou als je hem al hebt liggen, de Nano is wel een stuk sneller, maar wel minder stil en is een mindere HTPC kaart. Maar als je hem al hebt zou ik het gewoon eerst proberen, voldoet het niet kan die altijd nog vervangen worden natuurlijk. Zo'n kaart levert tweedehands ook nog wel wat op.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
vraag: Ik ben op zoek naar een C5 voedingskabel (ook wel 3 prong of Mickey Mouse kabel), die standaard kabels die je in de transformator van je laptop plugt:

Afbeeldingslocatie: http://www.ekabels.nl/template/prodimg/bigEVN-4863.jpg

Het punt is nu dat ik deze in het wit nodig heb, omdat mijn laptop + transformator dat ook zijn (staat wel zo mooi). Heb al flink wat rond gezocht, maar kan alleen de C7/2 prong/figure 8 kabel in het wit vinden. Weet iemand waar deze te koop zijn? Zoek een lengte van max. rond de 1.80 meter.

[ Voor 4% gewijzigd door SteveWoz op 02-07-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-03 18:51
Ik ben van plan om een tweede handse 290 te halen. Bij de specificaties staat 275W stroomverbruik. Ik heb een corsair VX550W. Verder heb ik het volgende in mijn PC zitten.
CPU: 4670K niet overclocked
MOBO: Gigabyte GA-Z87P-D3
8GB ram, SSD, HDD
(Kan mijn inventaris niet kopiëren op mijn mobiel)

Is de voeding goed genoeg om een 290 hierbij te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SteveWoz schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:04:
Weet iemand waar deze te koop zijn?
Al door Google gehaald?
https://www.google.nl/sea...5+netsnoer+wit&gws_rd=ssl
http://teg-bv.nl/netsnoer...-mickey-mouse-5m-wit.html
versay schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:17:
Ik ben van plan om een tweede handse 290 te halen. Bij de specificaties staat 275W stroomverbruik. Ik heb een corsair VX550W. Verder heb ik het volgende in mijn PC zitten.
CPU: 4670K niet overclocked
MOBO: Gigabyte GA-Z87P-D3
8GB ram, SSD, HDD
(Kan mijn inventaris niet kopiëren op mijn mobiel)

Is de voeding goed genoeg om een 290 hierbij te plaatsen?
Ja geen probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Niet online
Ja, dank voor het helpen. Punt is dat de kabel bij T.E.G. 5m lang is. Dat is te lang voor gebruik met een laptop. Ik zoek rond de 1.80m max. Ik zal het er nog even duidelijk bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:19
SteveWoz schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:28:
[...]

Ja, dank voor het helpen. Punt is dat de kabel bij T.E.G. 5m lang is. Dat is te lang voor gebruik met een laptop. Ik zoek rond de 1.80m max. Ik zal het er nog even duidelijk bij zetten.
En zelf de kabel inkorten en een nieuwe stekker er aan zetten is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Niet online
Zo handig ben ik niet, dus koop liever een kant en klare kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Goed zoeken dus en anders mailtjes versturen naar site's welke zich hebben gericht op het verkoop van alleen maar kabels zoals allekabels.nl, kabeltje.nl, etc misschien dat zei daaraan kunnen komen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Hey, ik zit eraan te denken mijn voeding te vervangen (Inmiddels al bijna 5 jaar oud), en heb ik al een paar voedingen op het oog, maar nu vroeg ik me af of dit voldoende is voor mijn systeem.

Een i5 2500k overclocked naar 4.3 ghz
16 gb ram, ssd, hdd
R9 290 OC

Nu heb ik de Seasonic M12ii EVO op het oog, echter vroeg ik me af of de 520w versie voldoende zal zijn, of dat ik misschien toch beter de 620w moet nemen. En of er misschien toch een betere voeding op de markt is momenteel voor een vergelijkbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Heb je de startpost gelezen?

Ga liever voor 1 van deze: https://tweakers.net/pric...354;431430;411297;400999/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Topicstart gelezen? :)
Daar staat de Seasonic M12II EVO 520W ook tussen en ook nog een Cooler Master V550SM die al een tijdje EOL is en niet leverbaar.

[ Voor 89% gewijzigd door -The_Mask- op 03-07-2016 13:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik zet zijn keus er expres bij ter vergelijking.
Zie net dat de V550SM inderdaad niet meer verkrijgbaar is, wilde het editten maar je was me voor :)
Maargoed, daar kom je vanzelf achter als je gaat bestellen :P

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 03-07-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ipv genoemde modellen zou ik eerder een pricewatch: Corsair Vengeance 550M aanbevelen. Betere componenten voor dezelfde prijs. (muv de V550Sm die niet meer leverbaar is en een opvolger heeft in de vorm van pricewatch: Cooler Master V Series V550 en daarmee boven budget)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 660294 op 03-07-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Prima toevoeging, alleen kun/wil je hem alleen bij sicomputers bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zelf een Vengeance bij MaxICT gekocht en had deze binnen 3 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaitsev
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-05 14:43

Zaitsev

Investigator.

Beste mensen ik ben benieuwd of mijn voeding goed genoeg is voor mijn vooroogde setup

CPU: i7 6700k @ 4.2Ghz Turbo (niet overclockt) (90Tdp)
Gpu: EVGA GTX 980ti Classified (300tdp)
Mem: 16gb DDR4 3200mhz
SSD: 1
HDD: 2
MOBO: Asus z170 pro gaming
Cpu koeler: Gelid tranquilo rev.2
4 Casefans

De voeding is de bijna 3 jaar oude XFX 550W Pro, hij heeft 2x8PEG connectors en 1x6PEG.

Ik hang er 1 tv en 1 monitor aan.

i7 6700k - Asus Z170 Pro Gaming - Palit Gtx 1070 Jetstream - Corsair Vengeance LPX 3200 Mhz 2x8 - XFX 550W Pro - Fractal Define S - Crossover 2795QHD 1440P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mitsumark schreef op zondag 03 juli 2016 @ 15:33:
Prima toevoeging, alleen kun/wil je hem alleen bij sicomputers bestellen.
Anoniem: 660294 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:53:
Heb zelf een Vengeance bij MaxICT gekocht en had deze binnen 3 dagen in huis.
In dit geval zou ik ook nog wel MaxICT durven te gebruiken, alleen levertijd kan iets langer zijn maar voor de rest verwacht ik weinig problemen en voor garantie kun je ook altijd nog rechtstreeks bij Corsair aankloppen die doen daar niet moeilijk over.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zaitsev schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:11:
Beste mensen ik ben benieuwd of mijn voeding goed genoeg is voor mijn vooroogde setup

CPU: i7 6700k @ 4.2Ghz Turbo (niet overclockt) (90Tdp)
Gpu: EVGA GTX 980ti Classified (300tdp)
Mem: 16gb DDR4 3200mhz
SSD: 1
HDD: 2
MOBO: Asus z170 pro gaming
Cpu koeler: Gelid tranquilo rev.2
4 Casefans

De voeding is de bijna 3 jaar oude XFX 550W Pro, hij heeft 2x8PEG connectors en 1x6PEG.
Jouw voeding heeft één 6 pins PEG connector en één 6+2 pins PEG connector en de videokaart heeft twee 8 pins PEG connectors. Dus het is de vraag of die ook controleert als er ook twee 8 pins zijn aangesloten. Sommige videokaarten controleren dit namelijk niet en dan is een 6 en 8 pins zoals op jouw voeding ook perfect. Controleert de videokaart het wel dan merk je het wel want dan gaat de PC niet aan. Beste oplossing als je een beetje handig bent is dan een draadbruggetje maken tussen de twee overgebleven pinnen.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/MpjlxQE7EQovnBHQ49EyqtbX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/XqrrXmbsqJOGneE43p0d7ZaC/full.png

Zo bijvoorbeeld, is een veel betere oplossing dan een verloopje van 6 naar 8 pins PEG.
Ik hang er 1 tv en 1 monitor aan.
Die hebben hun eigen voeding. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaitsev

Zaitsev

Investigator.

-The_Mask- schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:15:
[...]

Jouw voeding heeft één 6 pins PEG connector en één 6+2 pins PEG connector en de videokaart heeft twee 8 pins PEG connectors. Dus het is de vraag of die ook controleert als er ook twee 8 pins zijn aangesloten. Sommige videokaarten controleren dit namelijk niet en dan is een 6 en 8 pins zoals op jouw voeding ook perfect. Controleert de videokaart het wel dan merk je het wel want dan gaat de PC niet aan. Beste oplossing als je een beetje handig bent is dan een draadbruggetje maken tussen de twee overgebleven pinnen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo bijvoorbeeld, is een veel betere oplossing dan een verloopje van 6 naar 8 pins PEG.

[...]

Die hebben hun eigen voeding. ;)
Hartelijk dank voor de reactie, is het ook mogelijk om het anders aan te sluiten? Misschien met een adapter? Molex naar pcie ofzo. Is 550w wel voldoende voor deze setup? Anders koop ik een 650watt voeding die het wel aankan..

i7 6700k - Asus Z170 Pro Gaming - Palit Gtx 1070 Jetstream - Corsair Vengeance LPX 3200 Mhz 2x8 - XFX 550W Pro - Fractal Define S - Crossover 2795QHD 1440P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zaitsev schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:19:
[...]

Hartelijk dank voor de reactie, is het ook mogelijk om het anders aan te sluiten? Misschien met een adapter? Molex naar pcie ofzo.
Een 6 pins PEG naar 8 pins PEG connector is dan beste oplossing, minder veilig dan gewoon een 6 pins met zelf een draadbruggetje doordat je een extra point of failure creëert, maar stukken beter dan een molex naar 8 pins PEG connector. Zwakke punt is namelijk altijd waar je twee connectors met elkaar verbonden worden en hoe meer stroom door één connector of kabel moet hoe zwakker dat punt is.
Is 550w wel voldoende voor deze setup? Anders koop ik een 650watt voeding die het wel aankan..
Een goede 400W zoals de be quiet! Straight Power 10 400W is al genoeg zonder overklokken. XFX Pro 550W is dus ook prima qua vermogen. Wel is het aan te raden om de C6 en C7 power state even uit te zetten in UEFI, voeding ondersteund dat namelijk niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaitsev

Zaitsev

Investigator.

-The_Mask- schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Een 6 pins PEG naar 8 pins PEG connector is dan beste oplossing, minder veilig dan gewoon een 6 pins met zelf een draadbruggetje doordat je een extra point of failure creëert, maar stukken beter dan een molex naar 8 pins PEG connector. Zwakke punt is namelijk altijd waar je twee connectors met elkaar verbonden worden en hoe meer stroom door één connector of kabel moet hoe zwakker dat punt is.

[...]

Een goede 400W zoals de be quiet! Straight Power 10 400W is al genoeg zonder overklokken. XFX Pro 550W is dus ook prima qua vermogen. Wel is het aan te raden om de C6 en C7 power state even uit te zetten in UEFI, voeding ondersteund dat namelijk niet.
Bedankt voor de snelle en heldere uitleg! 6 to 8 PEG connector it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-05 09:20
IK ben op zoek naar een nieuwe voeding voor mijn gigabyte gtx 1080 g1 gaming en Z77A-G45 moederbord. Welke raden jullie aan? Ik zit vooral met het aantal watt (momenteel 650 volgens mij) en de aansluitingen voor de videokaart en moederbord. Ik hoop niet teveel uit te geven, maar wat moet, dat moet :) Verder weet ik niet hoe erg je het geluid hoort, maar dat wil ik zo veel mogelijk beperken. Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke behuizing en CPU heb je? Ga je ook overklokken? CPU en/of videokaart? Nog andere upgrades wat de voeding aan moet kunnen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
-The_Mask- schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:31:
[...]

Welke behuizing en CPU heb je? Ga je ook overklokken? CPU en/of videokaart? Nog andere upgrades wat de voeding aan moet kunnen?
Dit is mijn setup

mobo : msi z77a-g45
case: CM Storm Scout 2
graphics card: gtx 1080 gigabyte g1 gaming
processor: i7 3770 3,4ghz
ram: hx318c10frk2/16
processor koeler: skyte mugen 4
144hz scherm aoc 27 L G2770PF

Ik wil eventueel later gaan overclocken om niet te hoeven upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stefan212 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:52:
[...]

Dit is mijn setup

mobo : msi z77a-g45
case: CM Storm Scout 2
graphics card: gtx 1080 gigabyte g1 gaming
processor: i7 3770 3,4ghz
ram: hx318c10frk2/16
processor koeler: skyte mugen 4
144hz scherm aoc 27 L G2770PF

Ik wil eventueel later gaan overclocken om niet te hoeven upgraden.
Dat is een relatief zuinige PC, zonder overklokken haal je namelijk niet eens de 300W. Met een beetje normaal overklokken zal het niet voorbij de 450W gaan.

Als je niet al te ver overklokt of één van twee onderdelen overklokt, dus alleen de videokaart of CPU kan zelfs een goede 400W voeding gemakkelijk.
In zo'n geval is de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W een erg goede keuze. Ook een erg stille voeding, onhoorbare voeding zelf.

pricewatch: Corsair CX450M
Is ook een goede keuze, maar niet bijzonder stil, gewoon stil. ;)

Maar met zo'n high-end PC moet je eigenlijk ook een high-end voeding nemen.
pricewatch: Corsair RM550x
Niet verkrijgbaar is een 450W versie, dus wel wat overdreven, maar waarschijnlijk de beste 550W te koop, met 10 jaar garantie en een prima prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
-The_Mask- schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:37:
[...]

Dat is een relatief zuinige PC, zonder overklokken haal je namelijk niet eens de 300W. Met een beetje normaal overklokken zal het niet voorbij de 450W gaan.

Als je niet al te ver overklokt of één van twee onderdelen overklokt, dus alleen de videokaart of CPU kan zelfs een goede 400W voeding gemakkelijk.
In zo'n geval is de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W een erg goede keuze. Ook een erg stille voeding, onhoorbare voeding zelf.

pricewatch: Corsair CX450M
Is ook een goede keuze, maar niet bijzonder stil, gewoon stil. ;)

Maar met zo'n high-end PC moet je eigenlijk ook een high-end voeding nemen.
pricewatch: Corsair RM550x
Niet verkrijgbaar is een 450W versie, dus wel wat overdreven, maar waarschijnlijk de beste 550W te koop, met 10 jaar garantie en een prima prijs.
Ik heb momenteel een raptoxx 600. ik heb een verloopje voor de videokaart omdat deze geen 8 pins aansluiting had. is een upgrade wel nodig? Ik maak me een beetje zorgen om het verloopje.

Zelf dacht ik dat het wel kon, maar vrienden van me zeiden dat 600watt echt te laag is.

[ Voor 3% gewijzigd door stefan212 op 04-07-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stefan212 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:08:
[...]

Ik heb momenteel een raptoxx 600. ik heb een verloopje voor de videokaart omdat deze geen 8 pins aansluiting had. is een upgrade wel nodig? Ik maak me een beetje zorgen om het verloopje.

Zelf dacht ik dat het wel kon, maar vrienden van me zeiden dat 600watt echt te laag is.
Bij voedingen moet je op een aantal dingen letten, kwaliteit, prestaties, vermogen op de 12V en connectors. Je noemt nu het precieze type niet, maar de kans is groot dat deze voeding niet voldoet, terwijl een goede 400W meer dan genoeg kan zijn. Komt o.a. dus door bovenstaande redenen.

Altijd kwaliteit boven kwantiteit verkiezen, liever een goede 400W voeding dan een slechte 800W voeding. De eerste kan namelijk gewoon een zwaardere PC aan als de 800W echt slecht is.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 04-07-2016 00:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:29:
[...]

Bij voedingen moet je op een aantal dingen letten, kwaliteit, prestaties, vermogen op de 12V en connectors. Je noemt nu het precieze type niet, maar de kans is groot dat deze voeding niet voldoet, terwijl een goede 400W meer dan genoeg kan zijn. Komt o.a. dus door bovenstaande redenen.

Altijd kwaliteit boven kwantiteit verkiezen, liever een goede 400W voeding dan een slechte 800W voeding. De eerste kan namelijk gewoon een zwaardere PC aan als de 800W echt slecht is.
Oke duidelijk!

Wat is eigenlijk het verschil tussen gold en platinum? Gewoon de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stefan212 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:53:
[...]

Oke duidelijk!

Wat is eigenlijk het verschil tussen gold en platinum? Gewoon de kwaliteit?
Nee het rendement bij drie bepaalde belastingen, namelijk 20%, 50% en 100% belasting getest op 115V. Zegt echter niks over het totale rendement en ook niet over de kwaliteit en prestaties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:36:
[...]

Nee het rendement bij drie bepaalde belastingen, namelijk 20%, 50% en 100% belasting getest op 115V. Zegt echter niks over het totale rendement en ook niet over de kwaliteit en prestaties.
Bedankt voor het uitleggen! Ik ga de corsair van 550 watt kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stefan212 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:39:
[...]
Bedankt voor het uitleggen! Ik ga de corsair van 550 watt kopen :)
Ja de RM550x bedoel je dan hopelijk, de VS550 van Corsair is namelijk een veel slechtere voeding. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:42:
[...]

Ja de RM550x bedoel je dan hopelijk, de VS550 van Corsair is namelijk een veel slechtere voeding. ;)
klopt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 01:05
Op het werk maak ik meestal builds met de system power 7 300W maar nu zie ik dat deze ineens 10 euro duurder is geworden, zou de system power b8 300W is nu dan 10 euro goedkoper. Zou dat genoeg zijn voor systemen die zo ongeveer 5 jaar mee moeten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
System Power 7 is EOL, zijn de laatsten die je nu nog kunt kopen, vandaar de hogere prijs. Voor simpele huis, tuin en keuken PC's kan een System Power B8 300W welke zo'n 5 jaar mee moet gaan idd ook.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Het zijn simpele werk pc's met een skylake pentium en een gt710 (om 3 beeldschermen aan te sturen) dus dat moet prima zijn. Ik vermoedde al dat hij EOL zou zijn.

Zolang er geen grote achteruitgang is dan lijkt dit me prima, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
qlum schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:54:
Het zijn simpele werk pc's met een skylake pentium en een gt710 (om 3 beeldschermen aan te sturen) dus dat moet prima zijn. Ik vermoedde al dat hij EOL zou zijn.

Zolang er geen grote achteruitgang is dan lijkt dit me prima, thanks.
Zakelijke PC's? Kan een voeding zoals de Seasonic G-series 360W er niet vanaf? En kan Skylake niet standaard al drie schermen aan sturen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Als een groeiend bedrijf met veel stagaires telt iedere euro dus 30 euro extra per pc tikt best wel aan. Ik wist trouwens niet dat de igp 3 schermen aan kan sturen, dit maakt de builds weer een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
qlum schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:35:
Als een groeiend bedrijf met veel stagaires telt iedere euro dus 30 euro extra per pc tikt best wel aan. Ik wist trouwens niet dat de igp 3 schermen aan kan sturen, dit maakt de builds weer een stukje goedkoper.
Kun je dat mooi voor de voeding gebruiken, verdien je het ook weer terug door een lagere energierekening en langere levensduur. ;)

Maar je moet wel even opzoeken als jouw gekozen CPU ook een IGP heeft welke drie schermen kan aansturen en met welke drie connectors en kijken of het gekozen moederbord dan de juiste connectors heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
dat heeft hij, en op energie gebeid ja dat klopt misschien maar zover ik weet betalen we een redelijk laag tarief en het op grotendeels idle zal het niet echt een vaart lopen. Bovendien heeft het bedrijf liever nu minder kosten en dan eerder vervangen dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

qlum schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:35:
Dan wel minimaal een B150 chipset. h110 doet maximaal 2 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 790079

Hallo,

Dit is mijn eerste post op Tweakers en ik zeg alvast direct dat ik weinig verstand heb van PC's, dus excuses als mijn vraag slecht is en/of al behandeld is op deze site. ;(

Mijn computer heeft op momenteel de volgende specs

CPU: Intel Core I5-4430 3.00 GHz
Ram: 8 GB
GPU: Nvidia GeForce GTX 650
Voeding: 500 Watt.
Ook beschikt mijn pc over 2 6-pin adapters (dacht dat dit misschien belangrijk was om te melden :P ).

Ik wil graag mijn huidige videokaart upgraden naar de GeForce GTX 970 4GB Gaming. Deze videokaart heeft als Recommended System Power 500 Watt. Nu vroeg ik mij af aangezien mijn voeding 500 Watt heeft of ik deze videokaart kan installeren met mijn huidige setup. Zo ja, zijn er ook nadelen als mijn voeding gelijk is aan mijn videokaart qua Wattage?

Met vriendelijk groet,
Dylan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 790079 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:32:
Zo ja, zijn er ook nadelen als mijn voeding gelijk is aan mijn videokaart qua Wattage?
Wat nVidia of andere fabrikant adviseert is onzin. Ze weten namelijk niet waar de rest van de PC uit bestaat dus kunnen ook geen advies geven over de voeding. De rest van de PC kan immers vrij zuinig zijn en maar 75W verbruiken maar meer dan 300W is ook prima mogelijk.

Daarnaast is de kwaliteit van de voeding en hoeveel vermogen die op de 12V kan leveren hetgeen waar je naar moet kijken dus als nVidia alleen aangeeft van x aantal watt dan zegt dat nog niks.

Een goede 500W voeding kan prima 500W stabiel leveren terwijl een echt slechte 500W voeding al bij 200W kan ontploffen, gewoon omdat de 500W onzin is, maar het wel als een 500W voeding verkocht wordt.

Ook moet je dus naar het vermogen op de 12V kijken. Dit omdat de twee onderdelen welke het meest verbruiken, de CPU en de videokaart, maar eigenlijk alle onderdelen, bijna al het vermogen van de 12V trekken.

Een 500W voeding welke dus maar 300W op de 12V kan leveren kan dus een minder zware PC aan als een 400W welke 350W op de 12V kan leveren. Als de rest van de voeding vergelijkbaar is, is de 400W dus de betere voeding welke een zwaardere PC aan kan.

De vraag is dus welke voeding heb jij? Merk en type staat er altijd wel op. ;)

Je kijkt trouwens naar de pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G? Die videokaart is veel te duur en heeft een dikke prijsverlaging nodig nu de AMD Radeon RX 480 is gelanceerd enkele dagen geleden. 200 euro is een realistische prijs voor deze videokaart, 300 euro is gewoon 50% te veel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Mee eens dat 300 teveel is voor een 970, maar de rx480 met reference koeler is ook geen beste koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Voordat ik een berg geld naar m'n nieuwe build gooi, toch maar even een kort vraagje. Kan het heel veel kwaad om een veel te sterke voeding in een systeem te zetten?

In principe zou ik voor een i7 6700K met een GTX 1080 wel prima genoeg hebben aan 450-500W, maar ik zit te denken dat ik wellicht wel eens zou willen overclocken. En aangezien het maar €20 scheelt, denk ik er dus aan om toch maar voor de pricewatch: Corsair RM750x te kiezen in plaats van de pricewatch: Corsair RM550x (de RMx lijkt mij de beste volledig modulaire voedingen).

Eigenlijk weet ik toch wel dat het niet echt uit gaat maken, maar liever safe than sorry, denk ik dan.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.