Voeding advies en informatie topic - Deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.079 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberuse
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-06-2016
Nee, ik ben niet van plan nog te upgraden (en ook niet overclocken) gezien de PC al 6 jaar oud is uiteindelijk (alles is uit garantie en nu is het de PSU die het begaf, wie weet in de nabije toekomst andere (duurdere) onderdelen). Ik koop in het eerste jaar wel een nieuwe. Ik wil gewoon kunnen de PC verder gebruiken nu tot de duurdere onderdelen het begeven of ik gewoon vanzelf een nieuwe koop.
De PSU hoeft niet mee te gaan naar een nieuwe PC, het is altijd handig als ik twee werkende PC's heb dan (een als backup of wie weet wat voor nut hij nog kan hebben)

mitsumark: had ook al gezien dat 400W voldoende is via zo'n online calculator. Vond ik vreemd, waarom heeft men destijds dan die PSU van 620W aangeraden? Door het grote verschil onder andere ben ik het hier maar eens gaan vragen voor de zekerheid.

Maar als ik het goed afleid allemaal gaan PSU's niet zozeer mee omhoog met de rest van de hardware (zoals de grafische kaarten en processoren altijd maar sneller en sneller worden) maar zijn het connectoren die verschillen etc?

Dus als ik mezelf kan redden, door een niet te fancy PSU te gebruiken om mijn oude te vervangen en dat het weer allemaal werkt ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:29
Onderdelen worden zuiniger, voedingen worden beter, vandaar dat je aan 400W genoeg hebt.

De realpower was destijds al niet geweldig, een matige voeding gaat 5 jaar mee, een goede voeding gaat 10+ jaar mee.

Zoiets kun je weer een paar jaar mee doen: pricewatch: be quiet! System Power B8 450W

Heb je een tientje meer te besteden zijn dit beter keuzes: http://tweakers.net/pricewatch/compare/431179;349125;486667/

Wil je wel een voeding waar je eigenlijk alles mee kunt doen de komende 10 jaar kun je denken aan zoiets: pricewatch: Corsair RM550x

[ Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 28-05-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjl9011
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-12-2023
Hoi allemaal,

Ik kan een GTX980TI op de kop tikken maar zit met een vraag, kan mijn psu deze kaart voedden?
In testen zie ik dat de kaart max 290 watt trekt maar stel toch de vraag nog even hier!

Het gaat om deze kaart:
pricewatch: Gigabyte GV-N98TWF3OC-6GD

En ik heb deze voeding:
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Verder zit er een i5-6500 in, 2x 4GB Ram, SSD, HDD en Dvd brander.

[ Voor 6% gewijzigd door bjl9011 op 28-05-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 00:13
De rest van je systeem zal maximaal 120 wat verbruiken als ik het zo zie. Dus de voeding kan het aan, die 290watt zal die zelden denk ik verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjl9011
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-12-2023
OK dan ga ik hem halen, wou eerst op de gtx1070 wachten maar zag het mekaar niet veel scheelt qua performance en de 1070 zal waarschijnlijk duurder worden

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenbv1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 20:48
Goedemiddag allemaal!

Na heel wat trouwe jaren dienst wil ik mijn Cooler Master Real Power M700-voeding gaan vervangen. Nu twijfel ik erg tussen de Corsair RM550x en de Corsair RM650x.

Graag zou ik de mogelijkheid om een tweede videokaart erbij te zetten behouden, maar het is dus niet zeker dat ik dit ga doen. Ook wil ik op den duur moederbord/processor/geheugen gaan upgraden, dus dat de voeding daar goed mee overweg kan zou ook wel prettig zijn.

Heb ik aan 550 Watt genoeg? Ook met het oog op een eventuele SLI-opstelling? Of kan ik dan toch beter gelijk voor de 650 Watt versie gaan? Of raden jullie misschien nog andere voedingen aan?

Dit is op dit moment mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock P67 Extreme4 Gen3€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M700€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 36,-€ 36,-
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 311,-€ 311,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z-4€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Xbox 360 Wired Controller Zwart€ 32,-€ 32,-
1NZXT H440 Special Edition€ 167,-€ 167,-
1NZXT HUE+€ 55,95€ 55,95
1NZXT Kraken X61€ 141,58€ 141,58
1Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Qwerty)€ 159,-€ 159,-
1Razer Destructor€ 37,57€ 37,57
1Razer Mamba Tournament Edition 5G€ 89,90€ 89,90
1Razer Piranha€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 117,95€ 117,95
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart€ 0,-€ 0,-
1Sennheiser CX 400-II Precision (Zwart)€ 44,99€ 44,99
1WD My Passport Essential 320GB Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.192,94

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jeroenboeve1 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:36:
Graag zou ik de mogelijkheid om een tweede videokaart erbij te zetten behouden, maar het is dus niet zeker dat ik dit ga doen. Ook wil ik op den duur moederbord/processor/geheugen gaan upgraden, dus dat de voeding daar goed mee overweg kan zou ook wel prettig zijn.

Heb ik aan 550 Watt genoeg? Ook met het oog op een eventuele SLI-opstelling? Of kan ik dan toch beter gelijk voor de 650 Watt versie gaan? Of raden jullie misschien nog andere voedingen aan?
Voor SLI met twee van die kaarten zonder overklokken of met alleen de CPU overgeklokt kan een high-end 550W voeding gewoon meer dan genoeg. Alleen de gekozen GTX 970 heeft twee PEG connectors nodig en twee van die kaarten hebben er dus vier nodig. De Corsair RM550x heeft er echter maar twee, dus dat is niet echt een optie.

Dus dan kom je automatisch op de Corsair RM650x uit. Andere optie is de pricewatch: EVGA 650 GQ (V2) maar dan alleen als je hem kan krijgen voor 90 euro, voor meer dan 100 euro wordt die te duur, dan is de Corsair RM650x een betere optie, aangezien dat de betere voeding is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenbv1
-The_Mask- schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:49:
[...]

Voor SLI met twee van die kaarten zonder overklokken of met alleen de CPU overgeklokt kan een high-end 550W voeding gewoon meer dan genoeg. Alleen de gekozen GTX 970 heeft twee PEG connectors nodig en twee van die kaarten hebben er dus vier nodig. De Corsair RM550x heeft er echter maar twee, dus dat is niet echt een optie.

Dus dan kom je automatisch op de Corsair RM650x uit. Andere optie is de pricewatch: EVGA 650 GQ (V2) maar dan alleen als je hem kan krijgen voor 90 euro, voor meer dan 100 euro wordt die te duur, dan is de Corsair RM650x een betere optie, aangezien dat de betere voeding is.
Goh wat dom, ik heb dus compleet over het hoofd gezien dat er überhaupt verschil zit in aansluitingen tussen de 550 en 650.. Dan is de keuze snel gemaakt, ik bestel de RM650x!

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 18:07
Grofweg een jaar na mijn eerste post in het vorige topic sta ik op het punt om daadwerkelijk de voeding te gaan kopen :+ Ik kan helaas zo 1-2-3 niet terugvinden wat het advies daar was, dus even een herhaalvraag helaas :-(

Specs van de machine:
  • 2x Intel X5492 (~150W max per stuk, ~300W totaal)
  • 16x DDR2 FB-DIMM (~160W totaal)
  • AMD R9 290X (~300W max)
  • 6x SAS 15k schijf (~15W per stuk, ~100W totaal)
En daarbij nog een slordige 50W op het moederbord en wat randapparatuur. In totaal kom ik uit op ruim 900W in totaal, zonder de dingetjes op het moederbord mee te nemen. De SAS schijven gaan er binnenkort uit, deze worden vervangen door een flinke SATA schijf. Meer opslag, sneller en zuiniger. Qua voeding heb ik (op basis van de topic start en wat ik me herinner van het vorige topic) deze shortlist qua voedingen:Mogelijk dat ik nog naar een dubbele AMD videokaart ga, maar dit acht ik onwaarschijnlijk (en de nieuwe generatie is waarschijnlijk een stuk zuiniger dan mijn R9 290X). Paar belangrijke punten:
  • EPS 8 pin en EPS 2x 4 pin connector nodig (dual CPU)
  • EPS kabels en 24 pin moederbordkabel moeten minstens 60 cm zijn om aan te kunnen sluiten
  • Maximaal ~€200 lijkt me een redelijk budget?
  • Voeding bij voorkeur in wit, vanwege witte kast met venster :)
Voor zover ik zie geeft enkel Seasonic de lengte van de kabels aan op de website (650mm), dus mijn voorkeur zou daar naar uitgaan voor nu. Tenzij ik een hele interessante voeding over het hoofd zie natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
2 maanden terug een nieuwe computer in elkaar gezet en eigenlijk niet nagedacht over de extra power die nieuwe videokaarten nodig zullen hebben vergeleken met de kaart die ik nu heb.

Momenteel heb ik een R9 270X zonder overclock (2x 6 pin, 175W volgens de specs op tweakers), en wil deze gaan vervangen met een GTX 1070 zodra deze te krijgen zijn. Volgens een nieuwsbericht van vandaag, verbruikt de GTX 1070 ongeveer 281W tijdens peak gaming.

Mijn specs;

- i5 6600k op 4.3GHz met 1.22v
- 2x 4GB Corsair Vengeance LP DDR4 2400MHz
- 6x 120mm fans
- 1 SSD
- 2 HDD

Dit wordt momenteel allemaal van stroom voorzien door middel van een Cooler Master GM G450M, 450W dus.
Zal deze voeding voldoende zijn, of zal ik moeten upgraden naar een voeding met een hoger voltage? Ik ga overigens niet voor de founders edition, maar waarschijnlijk voor de MSI of Asus variant met hun eigen koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
xPhantom schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:29:
Momenteel heb ik een R9 270X zonder overclock (2x 6 pin, 175W volgens de specs op tweakers), en wil deze gaan vervangen met een GTX 1070 zodra deze te krijgen zijn. Volgens een nieuwsbericht van vandaag, verbruikt de GTX 1070 ongeveer 281W tijdens peak gaming.
De 1070 verbruikt geen 281w, het TDP ligt op 150w. Ik denk dat je de grafiek verkeerd heb geïnterpreteerd, het systeem verbruikte daar 281w. Check bijvoorbeeld eens de Guru3D review: http://www.guru3d.com/art...ce_gtx_1070_review,8.html

Qua verbruik ligt het reference model rond de 970, al zullen de after-market modellen iets hoger inschieten en dus rond het verbruik van een 980 zitten.

Met je CM 450w voeding zit je meer dan veilig, geen enkel probleem dus :) Je kan zowel je 6600k als de 1070 een aardige OC meegeven op luchtkoeling. Wellicht dat de voeding het wel wat zwaar kan krijgen als je jouw 6600K @ 4.8 Ghz draait en je 1070 een maximale overclock krijgt + je dan een benchmark als 3Dmark gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:48:
[...]

De 1070 verbruikt geen 281w, het TDP ligt op 150w. Ik denk dat je de grafiek verkeerd heb geïnterpreteerd, het systeem verbruikte daar 281w. Check bijvoorbeeld eens de Guru3D review: http://www.guru3d.com/art...ce_gtx_1070_review,8.html

Qua verbruik ligt het reference model rond de 970, al zullen de after-market modellen iets hoger inschieten en dus rond het verbruik van een 980 zitten.

Met je CM 450w voeding zit je meer dan veilig, geen enkel probleem dus :) Je kan zowel je 6600k als de 1070 een aardige OC meegeven op luchtkoeling. Wellicht dat de voeding het wel wat zwaar kan krijgen als je jouw 6600K @ 4.8 Ghz draait en je 1070 een maximale overclock krijgt + je dan een benchmark als 3Dmark gaat draaien.
Mijn excuses, het staat inderdaad nota bene boven de grafiek, vond 281w ook al aardig hoog voor de kaart. Laten we het er maar op houden dat de 1070 niet snel genoeg kan komen zodat ik deze kaart er eindelijk uit kan halen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:48:
[...]

Guru3D gokt het gebruik van de videokaart, gebruik liever PCPer voor de GTX 1070, die heeft het verbruik namelijk werkelijk gemeten.

http://www.pcper.com/revi...pective-Advanced-Power-Te

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Xudonax schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:25:
In totaal kom ik uit op ruim 900W in totaal, zonder de dingetjes op het moederbord mee te nemen.
Ik denk dat minder dan 800W, rond de 750W maximaal een meer realistische waarde is. En dat is dan met alles maximaal belast, wat in de praktijk niet echt voor gaat komen.

Is trouwens best wel een dure server qua verbruik. Als dat ding 24/7 gaat draaien is elke watt die die verbruikt aan het einde van het jaar zo'n 2 euro aan verbruikskosten. Nu zal je natuurlijk niet continue rond de 750W zitten en dus 1500 euro per jaar kwijt zijn, maar het idle verbruik van dit ding zal ook verschrikkelijk hoog liggen. Hoger dan 200W zou mij echt niet verbazen.
Dat zijn idd de drie series die voldoen. NZXT Hale 90 v2 is echter wat aan de dure kant vergeleken met de Super Flower die toch wel een stuk beter is en de Seasonic is dat eigenlijk ook omdat die niet echt beter is als de Super Flower.

Nadeel is alleen dat de Super Flower eigenlijk in Nederland niet te krijgen is, dan moet je hem waarschijnlijk in Duitsland bestellen. Of je moet kijken naar de 750W versie, zou ook moeten voldoen en die is wel goed leverbaar. De Super Flower serie heeft trouwens wel niet uitschakelbare ledjes in de modulaire connectors, dus daar moet je wel van houden. En kijk idd even of de kabels wel lang genoeg is, als de fabrikant het niet vermeld is het wel te vinden in reviews.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:50:
[...]
Ik denk dat minder dan 800W, rond de 750W maximaal een meer realistische waarde is. En dat is dan met alles maximaal belast, wat in de praktijk niet echt voor gaat komen.

Is trouwens best wel een dure server qua verbruik. Als dat ding 24/7 gaat draaien is elke watt die die verbruikt aan het einde van het jaar zo'n 2 euro aan verbruikskosten. Nu zal je natuurlijk niet continue rond de 750W zitten en dus 1500 euro per jaar kwijt zijn, maar het idle verbruik van dit ding zal ook verschrikkelijk hoog liggen. Hoger dan 200W zou mij echt niet verbazen.
Laatste keer dat ik een meter er aan hing (toen nog met meer SAS schijven) hing 'ie idle rond de 500W. Het is puur een speelding omdat het leuk is, 24 uur per week is al erg veel voor dit ding.
-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:50:
[...]

Dat zijn idd de drie series die voldoen. NZXT Hale 90 v2 is echter wat aan de dure kant vergeleken met de Super Flower die toch wel een stuk beter is en de Seasonic is dat eigenlijk ook omdat die niet echt beter is als de Super Flower.

Nadeel is alleen dat de Super Flower eigenlijk in Nederland niet te krijgen is, dan moet je hem waarschijnlijk in Duitsland bestellen. Of je moet kijken naar de 750W versie, zou ook moeten voldoen en die is wel goed leverbaar. De Super Flower serie heeft trouwens wel niet uitschakelbare ledjes in de modulaire connectors, dus daar moet je wel van houden. En kijk idd even of de kabels wel lang genoeg is, als de fabrikant het niet vermeld is het wel te vinden in reviews.
750W vind ik, gezien het bovenstaande idle verbruik van 500W, een beetje eng. Ik zal vanavond voor de zekerheid even een load testje loslaten en hopen dat mijn hudiige voeding dat nog overleeft :) So far ziet de Super Flower er het beste uit, de 24 pin is "slechts" 590mm, maar de andere twee zijn 700mm. Zou moeten lukken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Xudonax schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Laatste keer dat ik een meter er aan hing (toen nog met meer SAS schijven) hing 'ie idle rond de 500W. Het is puur een speelding omdat het leuk is, 24 uur per week is al erg veel voor dit ding.
Oh dat is echt wel heel extreem. Maar dat komt vooral omdat het systeem komt uit een tijd dat er weinig aan een laag idle verbruik werd gedaan. Maar als je een meter hebt kun je het mooi meten. Je meet echter wel het AC verbruik inclusief verlies van de voeding. Dus voor het DC verbruik, het verbruik wat je werkelijk uit de voeding trekt moet je het rendement van de voeding even opzoeken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
As we speak (of eigenlijk terwijl ik typ) heb ik Furmark en Furmark's CPU stress lopen. CPU's op grofweg 95% belast en de GPU dus praktisch 100% zit ik omstreeks de 825W op een Voltcraft Energy Check 3000 (geen idee hoe nauwkeurig deze is, maar volgens mij best aardig?). Huidige voeding is een Zalman ZM850 uit begin 2009, met een efficiëntie van 85% meen ik. Dan zou ik qua pure belasting omstreeks de 700W uitkomen.

Een 750W zou dus genoeg zijn, maar ik weet niet of ik ook nog rekening moet houden met veroudering van de condensatoren en al dat spul? Want volgens mij wil je dan liever iets hoger zitten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Xudonax schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:03:
As we speak (of eigenlijk terwijl ik typ) heb ik Furmark en Furmark's CPU stress lopen. CPU's op grofweg 95% belast en de GPU dus praktisch 100% zit ik omstreeks de 825W op een Voltcraft Energy Check 3000 (geen idee hoe nauwkeurig deze is, maar volgens mij best aardig?). Huidige voeding is een Zalman ZM850 uit begin 2009, met een efficiëntie van 85% meen ik. Dan zou ik qua pure belasting omstreeks de 700W uitkomen.
Bij zo'n 700W uit de voeding is een rendement van 85% bij 230V idd best wel realistisch.
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/psu/2008/zalman-zm850-zm1000/eff-850.png
http://www.anandtech.com/show/2558/6
Een 750W zou dus genoeg zijn, maar ik weet niet of ik ook nog rekening moet houden met veroudering van de condensatoren en al dat spul? Want volgens mij wil je dan liever iets hoger zitten, toch?
Nee zie ook de uitleg in de topicstart bij slijtage en verder.

Wat betreft de condensators, toevallig heb ik net twee weken precies jouw voeding onder een test onderheven. De voeding had al meerdere lekkende condensators, maar werkt nog steeds. De voeding kon gewoon prima 850W leveren en de spanning gemeten met een multi-meter was gewoon zoals het hoort.

Echter door de defecte condensators kon de voeding de ripple niet meer goed onderdrukken en zelfs bij de allerlichtste test die ik deed 10% belasting (85W dus). Was de ripple al extreem hoog, ripple op de 5V mag maximaal 50mV zijn, maar was toen al 500mV (een halve volt dus).

Die voeding hoef je dus echt niet meer te gebruiken met een PC want dan sloop je gewoon de PC door de extreem hoge ripple. Dus ja condensators slijten, maar op het moment dat ze stuk zijn dan kun je echt niks meer met de voeding. De ripple is immers zelfs al bij heel weinig belasting meer dan 10 keer zo hoog op de 5V. Is dan ook een fabeltje dat je ruimer moet zitten voor zoiets.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Dan is het dus snel tijd voor een nieuwe :) Ook met het oog op een mogelijke dual GPU opstelling (het "mag" 2x 3440x1440 draaien). En als ik er een multimeter op aansluit (helaas geen oscilloscoop om ripple mee te meten) dan kom ik uit op 5,07V en ~12,3V, dus het lijkt in orde maar wegens het gebrek aan meetinstrumenten ga ik mee in wat je zegt. Vervangen die hap.

Ik kom dan met mijn wensen uit op deze twee, volgens mij zit er weinig verschil in kwaliteit tussen als ik kijk naar de Seasonic P-750 Snow White en de NZXT Hale90 v2 850W, met als (voor mij) het belangrijkste verschil dat de Seasonic slechts één EPS connector heeft, en de NZXT heeft er twee (ik heb een 4+4 en een 8 pins nodig). Als het even kan zou ik graag van mijn lichtelijk hacky oplossing met een 6 pins PCIe naar 8 pin EPS af willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Xudonax schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:34:
Dan is het dus snel tijd voor een nieuwe :) Ook met het oog op een mogelijke dual GPU opstelling (het "mag" 2x 3440x1440 draaien). En als ik er een multimeter op aansluit (helaas geen oscilloscoop om ripple mee te meten) dan kom ik uit op 5,07V en ~12,3V, dus het lijkt in orde maar wegens het gebrek aan meetinstrumenten ga ik mee in wat je zegt. Vervangen die hap.
De condensators gewoon met je ogen inspecteren schept meestal ook al genoeg duidelijkheid. Eén lekkende condensator is al te veel.
Ik kom dan met mijn wensen uit op deze twee, volgens mij zit er weinig verschil in kwaliteit tussen als ik kijk naar de Seasonic P-750 Snow White en de NZXT Hale90 v2 850W, met als (voor mij) het belangrijkste verschil dat de Seasonic slechts één EPS connector heeft, en de NZXT heeft er twee (ik heb een 4+4 en een 8 pins nodig). Als het even kan zou ik graag van mijn lichtelijk hacky oplossing met een 6 pins PCIe naar 8 pin EPS af willen ;)
pricewatch unsorted: Super Flower Leadex Gold white Netzteil, ATX, 750W, 80PL...
https://www.techpowerup.com/reviews/SuperFlower/SF-750F14MG/

Wordt hem niet? Te korte 24 pins ATX kabel of vind je de LEDjes niet mooi? Is namelijk wel degene die met afstand de beste prijs heeft. Beter als de NZXT en vergelijkbaar met de Seasonic. Voordeel is ook dat die twee EPS connectors heeft en alle kabels zijn ook zwart. Bij de NZXT is de 24 pins ATX kabel niet mooi zwart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Die kwam niet naar voren in de pricewatch, maar wel flink betaalbaarder :D Dat ding binnenkort maar bestellen dan, heel hartelijk bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Klopt stond ook nog niet in de pricewatch, morgen echter wel, nu even toegevoegd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:21

ABD

Ik ben me aan het oriënteren op een upgrade en ik vroeg me af of ik mijn Corsair HX620W kon behouden. Ik neig naar een systeem met een i5 6600K cpu, b150 of z170 mobo, 8 of 16gb ram, m2 ssd, 4GB HDD en één of twee GTX 1070 gpu's. Qua verbruik zou dit stressed schat ik maximaal 450W moeten zijn, dus ik vermoed dat de HX620W nog ruimschoots voldoet en dat ik enkel 2 6+2 pin peg connectoren hoef te bestellen bij Corsair. Ik heb er slechts 2 6 pin peg connectoren erbij gekregen, en officieel mag daar maximaal 75W aangehangen worden per poort en de GTX 1070 heeft een TDP van 150W.

Nu ik dit schrijf, besef ik me hoe oud die PSU is en denk ik dat ik er geen 8 pin connectoren bijgekregen heb, omdat die toen waarschijnlijk nog niet bestonden :D Misschien moet ik eerst binnenin kijken of de condensatoren nog allemaal heel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ABD schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:42:
Ik ben me aan het oriënteren op een upgrade en ik vroeg me af of ik mijn Corsair HX620W kon behouden.
Kan al is een nieuwe voeding natuurlijk ook zeker geen slechte keuze.
Ik neig naar een systeem met een i5 6600K cpu, b150 of z170 mobo, 8 of 16gb ram, m2 ssd, 4GB HDD en één of twee GTX 1070 gpu's. Qua verbruik zou dit stressed schat ik maximaal 450W moeten zijn, dus ik vermoed dat de HX620W nog ruimschoots voldoet en dat ik enkel 2 6+2 pin peg connectoren hoef te bestellen bij Corsair. Ik heb er slechts 2 6 pin peg connectoren erbij gekregen, en officieel mag daar maximaal 75W aangehangen worden per poort en de GTX 1070 heeft een TDP van 150W.
Sommige videokaarten werken gewoon met een 6 pins connector in een 8 pins aansluiting omdat ze niet controleren als er echt een 8 pins is aangesloten. Als dat zo is dan is er geen reden om het te veranderen. Het verschil tussen een 6 en 8 pins PEG connector is niet meer dan 2 grounds.

Mocht het overigens niet werken dan is het gewoon het gemakkelijkst om de 6 pins in te pluggen en een draadbruggetje te maken tussen de beide overgebleven pinnen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XqrrXmbsqJOGneE43p0d7ZaC/full.png

Zo dus, dat werkt ook gewoon. Simpel veilig en goedkoop.
Nu ik dit schrijf, besef ik me hoe oud die PSU is en denk ik dat ik er geen 8 pin connectoren bijgekregen heb, omdat die toen waarschijnlijk nog niet bestonden :D Misschien moet ik eerst binnenin kijken of de condensatoren nog allemaal heel zijn ;)
Condensators zullen prima zijn, stof eruit blazen kan altijd, maar defecte condensators zullen er toch niet inzitten. Zitten kwaliteitselco's in die gewoon heel lang mee gaan, langer dan je de voeding zal gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:21

ABD

Duidelijk, een draadbruggetje gaat wel lukken. Heel erg bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenbv1
Na het bestellen en binnenkrijgen van de Corsair RM650x heb ik toch nog een vraagje: op veel plekken in de voeding zitten allemaal witte klodders, vergelijkbaar met het exemplaar op de foto's in dit artikel: http://www.pctekindia.com/Reviews/RM650X.aspx

Nu heb ik dus niet bepaald veel verstand van voedingen, maar na snel wat rondlezen vroeg ik me dus af of dit wel goed is en of het iets uitmaakt of dat het zelfs juist de bedoeling is?

Foto's van mijn exemplaar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VwuZP1Zt2q5sn5bw4bjYL1i5/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G4Tz4jFLeWTEcClV88dSTteD/thumb.jpg

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is om componenten op hun plek te houden en zorgen dat ze niet gaan trillen, o.a. dus tegen coil whine.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenbv1
-The_Mask- schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:05:
Dat is om componenten op hun plek te houden en zorgen dat ze niet gaan trillen, o.a. dus tegen coil whine.
Nog bedankt! Alles ondertussen geïnstalleerd en het draait perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberuse
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-06-2016
mitsumark schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 02:16:
Onderdelen worden zuiniger, voedingen worden beter, vandaar dat je aan 400W genoeg hebt.

De realpower was destijds al niet geweldig, een matige voeding gaat 5 jaar mee, een goede voeding gaat 10+ jaar mee.

Zoiets kun je weer een paar jaar mee doen: pricewatch: be quiet! System Power B8 450W

Heb je een tientje meer te besteden zijn dit beter keuzes: http://tweakers.net/pricewatch/compare/431179;349125;486667/

Wil je wel een voeding waar je eigenlijk alles mee kunt doen de komende 10 jaar kun je denken aan zoiets: pricewatch: Corsair RM550x
Bedankt. ik heb nu de Cooler Master G450M. Computer werkt terug uitstekend (al moest ik terug het meoderbord losmaken en terug vastschroeven tegen dat het weer werkte wat ervoor zorgt dat ik niet 100% zeker ben dat de vorige voeding wel kapot was, al scheen het van wel omdat mijn baas merkte dat er te weinig voltage uit kwam met een voltagemeter... misschien waren er wel twee problemen tegelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 16:28

Shaggy

Misantroop pur sang

Ook ik had een adviesje nodig. Mijn coolermastr 900w is overleden vandaag. Dus heb een nieuwe nodig.

Mijn specs nu
i5 op 4400mhz
r290 lichte oc
Alphacool 655 waterpomp/koeling
3x ssd
32gb ram

Zit te kijken naar een corsair of coolermaster omstreeks 750w gold of wellicht iets anders/betere?

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
shaggy8675 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:43:

Zit te kijken naar een corsair of coolermaster omstreeks 750w gold of wellicht iets anders/betere?
Welk moederbord en behuizing heb je?

En waarom kijk je naar 750W en niet naar ~550W?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Mb is een asus p8z77
Kast is een lian-li pc60

Als een 550 of 650 ook voldoet is dat natuurlijk ook prima. Zal wel gaan upgraden met de tijd maar geen 4 dubbele sli of zo. Weer een i5 etc.

[ Voor 61% gewijzigd door Shaggy op 03-06-2016 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
shaggy8675 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:58:
Als een 550 of 650 ook voldoet is dat natuurlijk ook prima. Zal wel gaan upgraden met de tijd maar geen 4 dubbele sli of zo. Weer een i5 etc.
Voor als je bij een enkele videokaart blijft moet een high-end voeding zoals de Corsair RM550x altijd wel voldoen, ook met overklokken zolang het niet te extreem wordt.

Bij twee videokaarten kun je naar 650W en 750W kijken. Als je gewoon een goede high-end voeding zoekt dan is de Corsair RM650x en RM750x de meest logische keuze. Zijn erg goede voeding met een gewoon relatief lage prijs en 10 jaar garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

-The_Mask- schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:54:
[...]

Voor als je bij een enkele videokaart blijft moet een high-end voeding zoals de Corsair RM550x altijd wel voldoen, ook met overklokken zolang het niet te extreem wordt.

Bij twee videokaarten kun je naar 650W en 750W kijken. Als je gewoon een goede high-end voeding zoekt dan is de Corsair RM650x en RM750x de meest logische keuze. Zijn erg goede voeding met een gewoon relatief lage prijs en 10 jaar garantie.
Ik heb inmiddels de Coolermaster V750 gekocht welke hier op voorraad was. Werkt prima zo te zien, lekker stil en de modulaire kabels zijn een verademing tov mijn oude voeding.

Mijn antieke beestje uit 2009/2010 ongeveer
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/coolermaster_ucp-900w_80plus_gold_01.png

Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:40

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ben een systeem voor mijn zwager aan het samenstellen, en komen nu bij voeding uit.
Betreft :

i5 2500k
Asus p8p67le
8gb ram 1333mhz
oude kast met 2x 140mm
2x 120mm op cpu koeler
4890 1gb(tijdelijk)
SSD waarschijnlijk 850 evo
1tb wd bleu hdd

De bedoeling is zover mogelijk overclocken wat het moederbord toe laat(gratis moederbord van een maat)
En in toekomst of een 680gtx(krijgt ie van mij als ik een nieuwe gpu haal) of iets anders laag budget kaart.

Via zon calculator site kwam ik op rond de 600 watt uit.
Vind dit nogal veel voor dit systeem, dus vroeg me af wat wordt aangeraden voor zon systeem wat ook goed betaalbaar is zeg max 100 euro maar liever lager.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Hoe bevalt de RM650x goede voeding?

Gr, Julian

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
v8power67 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:20:

Via zon calculator site kwam ik op rond de 600 watt uit.
Vind dit nogal veel voor dit systeem, dus vroeg me af wat wordt aangeraden voor zon systeem wat ook goed betaalbaar is zeg max 100 euro maar liever lager.
Ja dat is idd nogal veel, zonder overklokken neemt het systeem met HD4890 gemiddeld zo'n 200W tijdens gaming en maximaal zo'n 300W piek. Met GTX 680 wordt dat zo'n 250W gemiddeld tijdens een zware game en ook 300W piek.

Met overklokken van de CPU zal er maximaal zo'n 100W bij komen in jouw geval. Goede voeding met twee PEG connectors vanaf 400W welke (zo goed als) al het vermogen op de 12V kan al voldoen.

pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Zijn goede voedingen met een lage prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:40

v8power67

Psn: Mausosaurus

-The_Mask- schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:25:
[...]

Ja dat is idd nogal veel, zonder overklokken neemt het systeem met HD4890 gemiddeld zo'n 200W tijdens gaming en maximaal zo'n 300W piek. Met GTX 680 wordt dat zo'n 250W gemiddeld tijdens een zware game en ook 300W piek.

Met overklokken van de CPU zal er maximaal zo'n 100W bij komen in jouw geval. Goede voeding met twee PEG connectors vanaf 400W welke (zo goed als) al het vermogen op de 12V kan al voldoen.

Thnx voor snelle en uitgebreide reply.
Ik ga het doorgeven en bespreken.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

-The_Mask- schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:25:
[...]

Beste mask,

Is een RM650X een goede voeding?

Gebruikt in:

R9 380 oc'd 1145 - 1545
i5-4690k 4.5 ghz
+ HDD'S
Nu: een RS-550 Real power in gebruik.

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja het is een goede voeding, maar met één videokaart draait dat systeem ook evengoed op de RM550x, zelfs met die overkloks.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Officialbamm
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-05 12:47
Mijn vraag
Ik heb een Asus GTX 760 die een 8-pin accepteerd. Nou zat er in mijn oude kast een verloop stekkertje voor 2 6-pins naar een 8pin.

Kan ik hiervoor ook een verloop stekker van een 6-pin naar een 8-pin gebruiken? Ik heb gezocht op het internet maar kan niet echt relevante informatie vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Videokaart: Asus GTX 760
Moederbord: Asus maximus VII Ranger
PSU: OCZ ModXStream pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De eventuele kabel die ik kan gebruiken:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16812200420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Officialbamm schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:24:

Kan ik hiervoor ook een verloop stekker van een 6-pin naar een 8-pin gebruiken? Ik heb gezocht op het internet maar kan niet echt relevante informatie vinden.
De voeding heeft één 6 pins en één 6+2 pins PEG connector, de 6+2 pins kun je dus gebruiken als 6 pins en als 8 pins PEG connector voor de videokaart.

Mocht je die kabel kwijt zijn dan zou ik eerst zien wat de PC doet met alleen de 6 pins PEG connector aangesloten op de 8 pins aansluiting op de videokaart. Mocht dat gewoon werken dan is dat de beste oplossing.

Mocht de PC dan echter niet aan gaan doordat de videokaart controleert of er werkelijk een 8 pins PEG connector is aangesloten dan kun je het 6 naar 8 pins PEG verloopje gebruiken, maar dat is wel de slechtste oplossing van de drie. Dus mocht één van de andere twee oplossingen kunnen kies dan daar voor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Officialbamm
-The_Mask- schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:18:
[...]

De voeding heeft één 6 pins en één 6+2 pins PEG connector, de 6+2 pins kun je dus gebruiken als 6 pins en als 8 pins PEG connector voor de videokaart.

Mocht je die kabel kwijt zijn dan zou ik eerst zien wat de PC doet met alleen de 6 pins PEG connector aangesloten op de 8 pins aansluiting op de videokaart. Mocht dat gewoon werken dan is dat de beste oplossing.

Mocht de PC dan echter niet aan gaan doordat de videokaart controleert of er werkelijk een 8 pins PEG connector is aangesloten dan kun je het 6 naar 8 pins PEG verloopje gebruiken, maar dat is wel de slechtste oplossing van de drie. Dus mocht één van de andere twee oplossingen kunnen kies dan daar voor.
Oke! Top. Ga ik vanavond dan even proberen. Vind zelf gewoon er 1 kabel voor gebruiken ook het mooist:). Zit daar helemaal geen verschil in watt in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Officialbamm schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:10:
[...]

Oke! Top. Ga ik vanavond dan even proberen. Vind zelf gewoon er 1 kabel voor gebruiken ook het mooist:). Zit daar helemaal geen verschil in watt in?
In theorie wel, praktijk meestal niet. In jouw geval ook niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Officialbamm
-The_Mask- schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:05:
[...]

In theorie wel, praktijk meestal niet. In jouw geval ook niet.
Oke top! Bedankt voor je advies :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 21:01

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Ik ben op zoek naar een ATX voeding van omstreeks 400W, met een hoge efficiency rating voor een systeem met een i5-6500, 1 SSD en een RX480. Budget ongeveer €75 euro. Zelf blijf ik steken bij de be quiet! Straight Power 10 400W: pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W, maar is dit de beste voeding voor mijn geld, of kan ik beter investeren in iets zoals een Corsair RM550x, terwijl ik de helft van dat wattage toch nooit ga gebruiken?

Enige suggesties zijn welkom.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Beide voedingen zijn goede keuzes. Als je echter 10 jaar of meer met de voeding wil doen neem dan de Corsair, vervang je de voeding al binnen ~8 jaar dan is de be quiet! ook prima.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 21:01

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

-The_Mask- schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:54:
[...]

Beide voedingen zijn goede keuzes. Als je echter 10 jaar of meer met de voeding wil doen neem dan de Corsair, vervang je de voeding al binnen ~8 jaar dan is de be quiet! ook prima.
Bedankt voor het advies, dan blijf ik lekker bij de be quiet!. Ik kan op korte termijn elke geldbesparing goed gebruiken en 7/8 jaar vind ik alsnog heel erg lang voor een voeding. 400w moet ook meer dan genoeg zijn voor mijn gebruik.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:54:
[...]

Imploderen de BQs na 8 jaar? ;)

Wat is het advies voor een Pentium G620 / Radeon 6570 combi? Simpele maar stille 300W PSU?

i3-6100 / GTX 960 of Radeon RX 480? Ik dacht aan een Antec EarthWatts die ik al heb.

[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-06-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De condensators die in die voeding zitten hebben hun beste tijd waarschijnlijk na zo'n 8 jaar wel gehad. Op het moment dat de secondaire condensators gaat lekken en dus stuk zijn kunnen ze hun functie van het weg filteren van de ripple niet meer uitvoeren. Dan wordt de ripple die de voeding produceert gevaarlijk hoog, gevaarlijk voor de overige componenten van de PC, kan daarnaast ook voor instabiliteit zorgen. Niet altijd echter en dan merk je er dus niks van dat de voeding defect is, sluipmoordenaar dus. ;)
Wat is het advies voor een Pentium G620 / Radeon 6570 combi? Simpele maar stille 300W PSU?
Ja
i3-6100 / GTX 960 of Radeon RX 480? Ik dacht aan een Antec EarthWatts die ik al heb.
Zou kunnen, maar welke is het? Zijn nogal wat verschillende versies van verschillende vermogens.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:27:
De condensators die in die voeding zitten hebben hun beste tijd waarschijnlijk na zo'n 8 jaar wel gehad. Op het moment dat de secondaire condensators gaat lekken en dus stuk zijn kunnen ze hun functie van het weg filteren van de ripple niet meer uitvoeren. Dan wordt de ripple die de voeding produceert gevaarlijk hoog, gevaarlijk voor de overige componenten van de PC, kan daarnaast ook voor instabiliteit zorgen. Niet altijd echter en dan merk je er dus niks van dat de voeding defect is, sluipmoordenaar dus. ;)
Hmm, gevaarlijk. 8 jaar ongeveer 8/5 gebruik? Of 24/7?
Ja
Ik dacht zelf aan een BQ Pure Power vanwege de stillere fan, zoveel duurder is ie ook weer niet dat de System Power.
Zou kunnen, maar welke is het? Zijn nogal wat verschillende versies van verschillende vermogens.
EA380D Green, 6 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:34:
[...]

Hmm, gevaarlijk. 8 jaar ongeveer 8/5 gebruik? Of 24/7?
Moeilijk te zeggen, dit model is nieuw. Ervaring met oudere modellen leert dat 8 jaar een redelijk goede gemiddelde gok is. Je kan het nooit precies weten, is afhankelijk van de ripple die de condensator weg moet filteren, de temperatuur die hij te verduren krijgt en natuurlijk het aantal draaiuren, al slijt die ook langzaam als de voeding uit staat.
Ik dacht zelf aan een BQ Pure Power vanwege de stillere fan, zoveel duurder is ie ook weer niet dat de System Power.
Dacht ik ook aan als je een echte stille voeding wil.
EA380D Green, 6 jaar oud
Je hoeft niet te verwachten dat deze nog 6 jaar mee gaat, dan zijn ook bij deze de condensators overleden. Nog één of twee jaar erbij kan waarschijnlijk wel als de voeding redelijk stof vrij is gebleven, maar condensators visueel inspecteren is absoluut een goed idee om te doen om de zoveel tijd. Mocht je de voeding nog een paar jaar willen gebruiken. Vervangen is echter ook geen slechte keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:44:
Je hoeft niet te verwachten dat deze nog 6 jaar mee gaat, dan zijn ook bij deze de condensators overleden.
Dat is wel de bedoeling, en C6/C7 zal die ook wel niet ondersteunen. pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W dan maar of zijn er voor die prijs betere voedingen te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:02:
[...]

Dat is wel de bedoeling, en C6/C7 zal die ook wel niet ondersteunen. pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W dan maar of zijn er voor die prijs betere voedingen te koop?
Als je graag een voeding zoekt die ten aller tijde onhoorbaar is, is dat de goedkoopste optie en het is ook gewoon een goede voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:08:
[...]

Als je graag een voeding zoekt die ten aller tijde onhoorbaar is, is dat de goedkoopste optie en het is ook gewoon een goede voeding.
En als geluid geen issue is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pricewatch: Super Flower Golden Green HX 350 watt
pricewatch: Seasonic G-series 360 watt

Waarvan de laatste degene is van echt hoge kwaliteit en die zou het wel 10 jaar of meer vol moeten kunnen houden, helaas is dat ook de voeding met maar één 6 pins PEG connector. Dan zit je in principe vast aan videokaarten welke ook maar een enkele 6 pins PEG connector nodig hebben. Dat zijn veel GTX 960's en zullen vast ook veel RX 480's worden, maar er zullen ook GTX 960's zijn en RX 480's komen welke een 8 pins of twee 6 pins nodig hebben. Voor de andere voedingen geld dat 7 à 8 jaar een realistische levensduur is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Laatst online: 14:23
Beste lui,

Is de Corsair (RM550x) een betere koop dan een Seasonic (G 550) omdat er bij de laatste een dubbele garantie termijn aan vast zit. Allebei zijn behoorlijke stabiele, long range geprezen merken natuurlijk. Maar ik twijfel toch.
Mijn idee is dat de seasonic de beste keus zou zijn, dit gebaseerd opdat velen schijnen het merk Seasonic als de nummer 1 te zien en dat te adviseren ten opzichte van oa het merk corsair (online en offline) qua duurzaamheid, reputatie, japans of chinese condensatoren pfff en ga zo maar door..

Ik heb een corsair tx650 en deze heeft het nu na 5,5 jaar begeven, garantie was 5 jaar. Voor de voedingen van hierboven geld seasonic 5 jaar en corsair 10 jaar. Is de garantie-after sales services van corsair van 10 jaar lang echt top? d:)b

De corsair heeft ook zo 7-10cm langere mobo/cpu/pci kabels, dat kan handig zijn maar niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Corsair is in elk opzicht beter, betere prestaties, betere kwaliteit, stiller, langere garantie, langere kabels, volledig modulair vs semi-modulair en ook betere garantieafhandeling. Corsairs klantenservice is waarschijnlijk de beste die je kunt hebben van alle fabrikanten hier verkrijgbaar. Corsair RM550x is dus duidelijk de betere keuze voor dat tientje meer.

Oh en mensen die Seasonic als nummer één zien hebben geen verstand van voedingen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Laatst online: 02-06 22:41

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Mogge luitjes,

Ik merk toch langzaam dat tijdens 't spelen van The Witcher 3 of Tomb Raider dat m'n http://tweakers.net/price...-modxstream-pro-500w.html er toch bovenuit komt met kop en schouders. Granted, het beestje is al 5 jaar oud en is ondertussen het enige onderdeel (naast m'n HDD) het enige onderdeel dat nog niet is vervangen.

Wellicht dat het tijd is voor iets nieuws. Liefst één die niet al te luidruchtig is onder (zware) load.

Budget: Rond de 100 euro. Ik wil 'r rustig een tientje of zo boven. Binnenkort toch jarig, dus dan verdien je wel een cadeautje. ;) Zeker als 't een investering is.

Een overzicht van mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 303,02€ 303,02
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Seagate Spinpoint M9T, 1,5TB€ 58,45€ 58,45
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 53,-€ 53,-
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 0,-€ 0,-
1Crucial BX100 250GB€ 79,99€ 79,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 678,31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RavonsDaro schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:25:

Wellicht dat het tijd is voor iets nieuws. Liefst één die niet al te luidruchtig is onder (zware) load.

Budget: Rond de 100 euro. Ik wil 'r rustig een tientje of zo boven. Binnenkort toch jarig, dus dan verdien je wel een cadeautje. ;) Zeker als 't een investering is.
Corsair RM550x muis stil, perfecte prestaties en hoge kwaliteit met 10 jaar garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Maar is 550 wel voldoende ook voor uitbreidingen? Niet dat ik ooit van plan ben om CF te draaien want dat schiet ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
RavonsDaro schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:46:
Maar is 550 wel voldoende ook voor uitbreidingen? Niet dat ik ooit van plan ben om CF te draaien want dat schiet ook niet op.
Geen enkel probleem. Componenten worden namelijk steeds zuiniger, kijk bijv. eens naar de 1070/1080 van Nvidia die zo rond de 150-180w verstoken dankzij de 16nm fin-fet procedé. De nieuwe AMD videokaarten, waaronder de 480, is net zo zuinig of zelfs nóg zuiniger. Processoren worden daarnaast ook steeds zuiniger en zuiniger. Je kan ook prima je videokaart nog overclocken, mocht je dit willen :)

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 09-06-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RavonsDaro schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:46:
550W is met één videokaart altijd voldoende, met enkele uitzonderingen daargelaten, maar dat is niet echt interessant. Of je moet extreem gaan overklokken, maar dat idee heb ik niet. Dus met de RM550x zit je sowieso de eerste 10 jaar waarschijnlijk wel goed.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Ik ben in ieder geval blij dat je hier nog actief bent, -The_Mask. ;) Ik weet nog dat je me ook advies heb gegeven toentertijd over m'n PC.

Maar goed, hoe presteert de Corsair onder zware load? Want zoals ik al; ik wil niet voor dat geld een PC hebben die zwaar staat te stampen als ik The Witcher 3 aan 't spelen ben. Ook heb ik (soms) het idee dat m'n huidige voeding het systeem ondervoed. Althans, niet dat dat echt opvalt want ik heb geen wegvallers gehad of andere vreemde fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Duidelijk. :) Maar goed, dus qua wattage van wat mijn systeempje trekt zit 't wel goed?

Ook even: Wat is nou 't effectieve verschil tussen Bronze en Gold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
RavonsDaro schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:09:
Duidelijk. :) Maar goed, dus qua wattage van wat mijn systeempje trekt zit 't wel goed?

Ook even: Wat is nou 't effectieve verschil tussen Bronze en Gold?
550w is echt meer dan genoeg, maak je geen zorgen :) 550 watt is voor 99% van de normale systemen meer dan genoeg. Het wordt pas spannend zodra je een dikke hexacore hebt op het X99 platform tezamen met een R9 390X en deze maximaal overclockt. Dit is in jouw geval totaal niet aan de orde.

Het verschil tussen brons en gold kan ik je wel even uitleggen aan de hand van een versimpelt voorbeeld. Het is een label dat gebruikt wordt om de efficiëntie van een voeding uit te drukken onder bepaalde load waarden. Wat houdt dit precies in? Je moederbord/cpu/gpu (je hele systeem) hebben stroom nodig. Je voeding haalt deze stroom uit het stopcontact, maar deze stroom is nog niet 'bruikbaar' voor je componenten. Je voeding moet de stroom uit het stopcontact omzetten in bruikbare stroom; bij dit proces van stroom omzetten gaat er helaas wat 'onbruikbare' stroom verloren hetgeen wordt omgezet in hitte.
De efficientie van een voeding bepaalt hoe 'goed' de voeding stroom kan omzetten. Bij dit proces wordt dus Alternating Current (AC) uit het stopcontact omgezet naar Direct Current (DC) voor je PC.

Stel je hebt een voeding van 500 watt met 90% efficiëntie en het systeem waar deze voeding in zit heeft exact 500 watt aan stroom nodig. Je voeding trekt op dat moment 500w / 0,90 = ~555w stroom uit het stopcontact. Er gaat dan 500w naar je componenten en de overige 55w gaat verloren aan warmte/hitte.

Dit is hoe het ongeveer werkt in een nutshell :)

Lees trouwens ook even de beginpost van The_Mask door in dit topic, staat vol met nuttige uitleg!

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 09-06-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Kijk. Duidelijk verhaal. :)

Dus ik kan 'r ook gewoon vanuit gaan dat vooral m'n R9 390 netjes genoeg power krijgt zonder me zorgen te maken over een bottleneck of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat bestaat niet bij een voeding. Bij zo'n 120% belasting zal de voeding uitschakelen. Dus dan valt de hele PC uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 16:30
hey! ff een vraagje.

Ik heb wat hardware bij elkaar gesprokkeld wat ik wil gaan inzetten als render pc'tje (Blender)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 950 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI Eclipse SLI€ 0,-€ 0,-
1EVGA GeForce GTX 580 3072MB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Dominator GT CMT6GX3M3A1866C9€ 0,-€ 0,-
1Corsair Dominator TR3X6G1600C7D€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Nu ben ik hiervoor aan het kijken voor een voeding. Volgens TechPowerUp is de TDP van de videokaart 244W en Intel stelt dat de TDP van de i7 130W is.

Simpel opgeteld komt dit neer op 374W bij piekbelasting. Met harde schijf en ventilator(en) zal het wel richting de 400W gaan.

De specificaties op geforce.com geven aan dat de minimale systeemvoeding 600W zou moeten zijn, wat ik zelf aan de hoge kant vind.

Is dan een pricewatch: Cooler Master GM G450M voldoende of zou een pricewatch: Cooler Master GM G550M beter zijn.

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is niet interessant wat nVidia zegt, de ene heeft bijvoorbeeld een zwaar overklokte CPU welke meer dan 300W verbruikt, terwijl een andere een hele zuinige CPU heeft die maar 10W verbruikt. Dit maakt nogal een verschil en aangezien nVidia dit niet weet kunnen ze ook geen advies geven.

G450M is dus prima.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 16:30

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Laatst online: 14:23
-The_Mask- schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:55:
[...]

De Corsair is in elk opzicht beter, betere prestaties, betere kwaliteit, stiller....voor dat tientje meer.
Dank u, ik neigde al naar deze maar nu weet ik het zeker,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:03

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zoek een voeding voor deze build
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,80€ 344,80
1MSI Z170A TOMAHAWK€ 119,95€ 119,95
1Scythe Fuma€ 41,95€ 41,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 58,95€ 58,95
1Fractal Design Edison M 450W€ 85,-€ 85,-
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 121,50€ 121,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 874,10

Ik dacht zelf aan deze: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
maar nu lees ik weer dat deze minder geschikt is voor de Z170 chipset?
Wat is een goed alternatief, volledig modulair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
sander817 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:58:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 874,10

Komt er geen videokaart in?

[ Voor 98% gewijzigd door mitsumark op 11-06-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

sander817 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:58:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 874,10

Wat is er mis met de voeding in sander817 in "desktop pc videoediting, dtp en gaming"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:03

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Semi modulair , net als de fractal design

videokaart wordt nu een oudere: pricewatch: Club 3D HD5850 Overclocked Edition

[ Voor 67% gewijzigd door sander817 op 11-06-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

sander817 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:42:

De enige kabels die niet modulair zijn aan de CX450M en de Fractal Design zijn de kabels voor het moederbord en de CPU, en die heb je altijd nodig. Dit is juist eerder een voordeel dan een nadeel.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 11-06-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sander817 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:42:

In een behuizing waarin goed kabelmanagement mogelijk is, en dat heeft de R5, heb ik liever een niet modulaire voeding. De kabels gaan dan als bundel direct achter het moederbord en hou je voor de voeding een schoner geheel over. Anders zitten over de breedte van de voeding de stekkers verspreid. Laatst voor een systeem een pricewatch: Corsair Vengeance 400W gebruikt wat een erg cleane build opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 779937

Ik wil een nieuwe moederbord,processor en videokaart halen. Maar ik weet niet of de voeding die ik nu heb het wel aan kan.

Moederbord: Gigabyte GA-B150-HD3P (https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4633268)
Processor: Intel Core i5-6400 Boxed (https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4623037)
Videokaart: MSI NVIDIA GeForce GTX 960 (https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4089319)
PSU: XFX Core Edition PRO550W (https://goo.gl/Br6rdI)

Alvast dank voor de hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja zet wel even C6 en C7 power states uit in UEFI om problemen te vermijden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 10:22
Beste The Mask

Ik ben voor een maat van mij op zoek naar een voeding met kabels die lang genoeg zijn voor een Corsair 650D. De processor is een i5 3330 en de videokaart is een MSI GTX 570. Verder heeft het systeem een dvd brander, 3 fans, en een HDD. Hij wil graag een voeding die bestand is voor toekomstige upgrades en wijzigingen aan het systeem. Denk daarbij aan een nieuwe high end videokaart en misschien een keer een nieuw moederbord, cpu en geheugen. Maar ook heeft hij op het moment niet veel budget voor een voeding, dus het liefst zo goedkoop mogelijk, zo lang het nog maar een verstandige koop is. Rond 60 euro zou erg mooi zijn. Graag lees ik jouw advies want ik ben totaal niet meer op de hoogte wat voedingen betreft

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Kijk even op de eerste pagina bij "Interessante mainstream voedingen".
Je hebt aan een 450W exemplaar voldoende.
Vergelijk dan van de verschillende fabrikanten op hun website de kabel lengtes (die weet ik zo ff niet).

Edit: ze hebben niet allemaal de kabellengte op de website staan zo te zien...
http://tweakers.net/price...297;486667;486673;400855/

[ Voor 30% gewijzigd door mitsumark op 11-06-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Hij wil toch het liefst minimaal een 550 watt voeding. Je hulp wordt gewaardeerd mitsumark. Maar ik heb toch het liefst dat The Mask zijn licht er even over laat schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robolokotobo schreef op zondag 12 juni 2016 @ 06:46:
Hij wil toch het liefst minimaal een 550 watt voeding. Je hulp wordt gewaardeerd mitsumark. Maar ik heb toch het liefst dat The Mask zijn licht er even over laat schijnen
Waarom een 550w als 400 - 450w al genoeg is. Je kunt voor die €60,- beter een goede kwaliteit 400w kopen dan een matige 550w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Een voeding gaat jaren mee. een 550 watt voeding wordt minder belast dan een 450 watt en is dus meestal stiller. Ook heb je met 550 watt genoeg om het zo gek te maken als je zelf wil. Een high end cpu met overklok. Een oudere veel verbruikende videokaart. Of een nieuwe monster van een kaart. Zijn systeem gaat nu al richting de 400 watt in benchmarks

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2aKTvaYzqHx3zggsnMoQrKBK/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Robolokotobo schreef op zondag 12 juni 2016 @ 06:46:
Ik heb de 550w versies ook in de link gezet, die kosten doorgaans wel een tientje meer.
Zijn systeem verbruikt met gamen overigens maar 250w, pas als je furmark gaat draaien kan het richting 350-400w gaan.
Het advies komt rechtstreeks van de topic start geschreven door the mask ;)

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 12-06-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Het is de CX550M geworden. Bedankt mitsumark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 12:52
Zojuist een deal overeengekomen met een Tweaker over een ASUS R9 280X DirectCU II, maar mijn voeding moet er nu dus ook aan geloven.

Specs van de PC:

- Phenom II X6 1090T @3,7Ghz
- HD7850 1GB
- 1 HDD, 1 SSD

En uiteraard nog wat kleinere dingen, maar die lijken mij niet significant...
Op dit moment draait de PC op een 430 watt Antec voeding, dus dit gaat niet genoeg zijn voor deze kaart. Zat zelf te denken aan:

pricewatch: Corsair VS550

Of desnoods de 650 watt versie. Tweedehands is voor mij ook een optie. Is 550 watt in dit geval voldoende? Ik ben van plan om de videokaart te gaan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cassie789 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:39:
The

Of desnoods de 650 watt versie. Tweedehands is voor mij ook een optie. Is 550 watt in dit geval voldoende? Ik ben van plan om de videokaart te gaan overclocken.
Neem een betere voeding als die Corsair, wat betreft tweedehands dat kan, maar op dit moment staat er echter niks op V&A. Tweedehands moet je sowieso goed naar de kwaliteit kijken. Je hebt immers niks aan een voeding van matige kwaliteit welke al zo goed als versleten is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cassie789 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:39:
Zojuist een deal overeengekomen met een Tweaker over een ASUS R9 280X DirectCU II, maar mijn voeding moet er nu dus ook aan geloven.

Specs van de PC:

- Phenom II X6 1090T @3,7Ghz
- HD7850 1GB
- 1 HDD, 1 SSD

En uiteraard nog wat kleinere dingen, maar die lijken mij niet significant...
Op dit moment draait de PC op een 430 watt Antec voeding, dus dit gaat niet genoeg zijn voor deze kaart. Zat zelf te denken aan:

Er zijn heel wat betere keuzes dan een VS550. Kosten iets meer maar zijn kwalitatief beter en kan je over een paar jaar meenemen naar een volgend systeem:
pricewatch: Aerocool Xpredator 550M
pricewatch: Antec VPF Series 550W
pricewatch: Cooler Master GM G550M
pricewatch: Corsair CX550M
pricewatch: Fractal Design Integra M 550W
pricewatch: Corsair Vengeance 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 683497 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:03:
[...]

De enige kabels die niet modulair zijn aan de CX450M en de Fractal Design zijn de kabels voor het moederbord en de CPU, en die heb je altijd nodig. Dit is juist eerder een voordeel dan een nadeel.
Als je ze wil vervangen door langere of kortere kabels lijkt het mij toch een nadeel.
-The_Mask- schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:44:
Je hoeft niet te verwachten dat deze nog 6 jaar mee gaat, dan zijn ook bij deze de condensators overleden. Nog één of twee jaar erbij kan waarschijnlijk wel als de voeding redelijk stof vrij is gebleven, maar condensators visueel inspecteren is absoluut een goed idee om te doen om de zoveel tijd. Mocht je de voeding nog een paar jaar willen gebruiken. Vervangen is echter ook geen slechte keuze.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6UAxVRiGRGWrhxu0jPlKn8JM/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PP22xs82fX4Zirnhn9J13dWD/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MntHLnWHqC8mUgP9i9pQ1iDm/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xaAQP5T1Ow90Q8PDWPNgyndD/thumb.jpg

Lijkt er nog goed uit te zien.

[ Voor 58% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-06-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zo te zien wel, al zijn ze niet allemaal zichtbaar. Maar ik had ook niet anders verwacht eigenlijk, alleen 6 jaar erbij dat zit er dus waarschijnlijk niet in.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Olaf van der Spek schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:31:
Als je ze wil vervangen door langere of kortere kabels lijkt het mij toch een nadeel.
Als je andere kabels gebruikt dan die voor een specifieke voeding bedoeld zijn heb je kans de boel te slopen. Dat is nog een groter nadeel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
-The_Mask- schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:40:
[...]

Neem een betere voeding als die Corsair, wat betreft tweedehands dat kan, maar op dit moment staat er echter niks op V&A. Tweedehands moet je sowieso goed naar de kwaliteit kijken. Je hebt immers niks aan een voeding van matige kwaliteit welke al zo goed als versleten is.
Bedankt voor je reactie, ACB2401 trouwens ook!

Ik kan een Seasonic S12II 520 watt goedkoop aanschaffen, zou dit voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cassie789 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:17:
[...]

Ik kan een Seasonic S12II 520 watt goedkoop aanschaffen, zou dit voldoende zijn?
Beetje krapjes met 40A op de 12V en sowieso zal die voeding erg veel geluid gaan maken onder load.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Hmm oke. Zal dan toch maar richting de 550/600 watt gaan met genoeg kracht op de 12V. Bedankt nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 18:11
Stom stom stom.
Ik heb nieuwe onderdelen gehaald voor een eenvoudige systeem,met een 'goedkope' voeding...die nu misschien een duur koop zal zijn.
Nieuwe onderdelen:
Cpu 8320e, 95 watt
Voeding corsair vs 450watt
Videokaart en 210 silent 1 gig
HD: 1 TB hd van seagate
Mobo: asrock 970 Extreme4

Ik lees nu pas achteraf dat deze voeding low end quality is.
Mijn vraag is: kan de voeding deze systeem aan?
Er zullen in de toekomst meer harde schijven erbij komen, en ik ga linux ubuntu hierop draaien.
Ik hoor het graag.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.