Voeding advies en informatie topic - Deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.333 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mitch. V schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:50:
Wellicht kan ik de voeding naar Alternate brengen om hun ernaar te laten kijken of er wat mee aan de hand is.
Ik denk niet dat ze apparatuur hebben om voedingen te testen. De PC meenemen en daar een andere voeding testen lijkt mij daarom een betere optie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
-The_Mask- schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:48:
[...]

Zijn twee erg vergelijkbare voedingen, dus ook een goede overweging.
Bedankt, de Corsair was nog steeds niet op voorraad dus heb de bestelling gewijzigd naar de Cooler Master. Het geheel wordt nu morgen geleverd :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Op dit moment zit ik te kijken naar een geschikte voeding voor mijn toekomstig systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5930K Boxed€ 594,95€ 594,95
1Asus X99-E WS€ 479,-€ 479,-
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 64,95€ 64,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 285,-€ 285,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.423,90

Nu twijfel ik eigenlijk over de te kiezen voeding.
Op zich zou ik zonder overklokken nog voldoende moeten hebben aan een kwalitatieve 550W.
Als ik echter de verschillende calculators invul, kom ik toch al snel een stuk hoger en als ik aangeef dat ik wil gaan overklokken met beide, ja dan vliegt hij omhoog.

Bij de calculator van EVGA kom ik uit op een 750W voeding, bij een andere op 650W.
550W lijkt me niet voldoende, toch?
Maar zou ik dan het beste een 750W kunnen pakken voor de eventuele overhead ruimte? Die € 10 op de aanschaf is het ook niet meer.

Ik kijk overigens naar de Corsair RMx / EVGA SuperNova G2 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DarkFire1985 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:45:
Op zich zou ik zonder overklokken nog voldoende moeten hebben aan een kwalitatieve 550W.
450W normaal gesproken ook wel.
Als ik echter de verschillende calculators invul, kom ik toch al snel een stuk hoger en als ik aangeef dat ik wil gaan overklokken met beide, ja dan vliegt hij omhoog.
Klopt, vooral de CPU gaat hard omhoog bij overklokken, over de 300W is mogelijk bij een hele flinke overklok. Wat voor overklok denk je aan? Welke CPU koeler neem je?

Bij een hele flinke overklok wil je trouwens ook beide 8 pins EPS connectors aansluiten, moederbord heeft er ook twee gelukkig, anders trek je eigenlijk te veel stroom door één. Al verwacht ik dat één maar verplicht is, maar dit zou ik sowieso even nakijken. Ook de 6 pins PEG connector op het moederbord, denk dat die alleen nodig is bij meerdere videokaarten, maar zou het wel even controleren.

Zijn beide EPS connectors namelijk verplicht en ook de 6 pins PEG connector op het moederbord, dan heb je namelijk wel een voeding nodig waar deze connectors opzitten.
Ik kijk overigens naar de Corsair RMx / EVGA SuperNova G2 series.
Corsair RMx serie is beter als de EVGA SuperNOVA G2 serie. :)

Nog iets waar je op moet letten is dat je moederbord iets groter is dan ATX, dit moet ook passen in de behuizing.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:34:
[...]

450W normaal gesproken ook wel.

[...]
Klopt, vooral de CPU gaat hard omhoog bij overklokken, over de 300W is mogelijk bij een hele flinke overklok. Wat voor overklok denk je aan? Welke CPU koeler neem je?

Bij een hele flinke overklok wil je trouwens ook beide 8 pins EPS connectors aansluiten, moederbord heeft er ook twee gelukkig, anders trek je eigenlijk te veel stroom door één. Al verwacht ik dat één maar verplicht is, maar dit zou ik sowieso even nakijken. Ook de 6 pins PEG connector op het moederbord, denk dat die alleen nodig is bij meerdere videokaarten, maar zou het wel even controleren.

Zijn beide EPS connectors namelijk verplicht en ook de 6 pins PEG connector op het moederbord, dan heb je namelijk wel een voeding nodig waar deze connectors opzitten.

[...]

Corsair RMx serie is beter als de EVGA SuperNOVA G2 serie. :)

Nog iets waar je op moet letten is dat je moederbord iets groter is dan ATX, dit moet ook passen in de behuizing.
In eerste instantie begin ik met een Noctua NH-D15 maar wil op termijn over naar waterkoeling en dan maar zien tot waar hij klokt en het nog wel goed stabiel blijft.

Ik schrok even want daar had ik niet aan gedacht maar de kast is gelukkig geen probleem. Ik heb een MountainMod U2-UFO.
Inderdaad ging mijn voorkeur ook uit naar de RMx serie mede omdat deze ook stiller zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DarkFire1985 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:48:
[...]

In eerste instantie begin ik met een Noctua NH-D15 maar wil op termijn over naar waterkoeling en dan maar zien tot waar hij klokt en het nog wel goed stabiel blijft.
Dus een flinke overklok is wel iets waar rekening mee gehouden moet worden? Neem dan minimaal een high-end 650W voeding met twee EPS connectors. Een 8 pins EPS connector is dan namelijk niet echt ideaal, zo'n connector zal erg heet worden namelijk bij zulke grote stromen. Geld trouwens ook voor de videokaart, als je die een flinke overklok mee wil geven kun je beter niet één kabel met twee PEG connectors nemen, maar twee losse PEG kabels.
Inderdaad ging mijn voorkeur ook uit naar de RMx serie mede omdat deze ook stiller zou zijn.
Nou als je dus heel flink wil overklokken, tot de max die je eruit kan persen, dan is een RMx voeding niet echt ideaal. De RM650x en RM750x hebben namelijk beide maar een enkele EPS connector.

Ik zou in zo'n geval dus een voeding zoeken welke twee EPS kabels heeft en ook twee PEG kabels zodat je de videokaart niet op een enkele PEG kabels aansluit met twee connectors aan de videokaart kant, maar welke maar één 8 pins aan de voeding kant heeft. 30A trekken door een 8 pins connector is gewoon niet echt aan te raden.

pricewatch: Corsair HX750i bijvoorbeeld een goede optie, twee EPS connectors en zelfs drie PEG kabels met elk twee connectors waarvan je dus maar één PEG connector per kabel gebruikt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:33:
[...]
Dus een flinke overklok is wel iets waar rekening mee gehouden moet worden? Neem dan minimaal een high-end 650W voeding met twee EPS connectors. Een 8 pins EPS connector is dan namelijk niet echt ideaal, zo'n connector zal erg heet worden namelijk bij zulke grote stromen. Geld trouwens ook voor de videokaart, als je die een flinke overklok mee wil geven kun je beter niet één kabel met twee PEG connectors nemen, maar twee losse PEG kabels.

[...]

Nou als je dus heel flink wil overklokken, tot de max die je eruit kan persen, dan is een RMx voeding niet echt ideaal. De RM650x en RM750x hebben namelijk beide maar een enkele EPS connector.

Ik zou in zo'n geval dus een voeding zoeken welke twee EPS kabels heeft en ook twee PEG kabels zodat je de videokaart niet op een enkele PEG kabels aansluit met twee connectors aan de videokaart kant, maar welke maar één 8 pins aan de voeding kant heeft. 30A trekken door een 8 pins connector is gewoon niet echt aan te raden.

pricewatch: Corsair HX750i bijvoorbeeld een goede optie, twee EPS connectors en zelfs drie PEG kabels met elk twee connectors waarvan je dus maar één PEG connector per kabel gebruikt.
Ah bedankt. Ik ga eens op zoek naar wat we kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Past een I5 4690k op deze voeding: Coolermaster RS 550?

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
JulianI-Intel schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:45:
Nee absoluut niet.

Deze i5 4690K past uitsluitend op een zogenaamd socket 1150 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Dat snap ik haha. Alleen ondersteund mijn voeding deze cpu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JulianI-Intel schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:45:
Wat is het volledige typenummer wat op de voeding staat en hoe oud is die ongeveer?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Een goeie 8 a 9 jaar staat wellicht nog in de price watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Jawel, maar er zijn er meerdere van.
Als het bijv deze is Cooler Master GX Series 550W ATX 2.3 (RS-550-ACAA-D3/RS-550-ACAA-E3)

dan heeft die blijkbaar c6 c7 power state ondersteuning (ik neem aan dat je dit bedoeld?)
Maar dat haal ik ook maar van internet, dus je kan beter even The Mask antwoord geven op zijn vraag, die weet het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Cooler master Real power 550 dat is em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JulianI-Intel schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:19:
Een goeie 8 a 9 jaar staat wellicht nog in de price watch.
Vraag ik omdat elke Cooler Master voeding begint de letters RS.
JulianI-Intel schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:34:
Cooler master Real power 550 dat is em.
Een 8 tot 9 jaar oude Real Power zou ik niet meer gebruiken, de kwaliteit is niet goed genoeg, zo'n voeding is niet meer betrouwbaar maar gevaarlijk voor de PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:23:
Jawel, maar er zijn er meerdere van.
Als het bijv deze is Cooler Master GX Series 550W ATX 2.3 (RS-550-ACAA-D3/RS-550-ACAA-E3)

dan heeft die blijkbaar c6 c7 power state ondersteuning (ik neem aan dat je dit bedoeld?)
De enige GX serie die dat heeft is een serie die hier niet verkrijgbaar is, alleen in Azië. Dat is namelijk de CM Storm GX serie. CM Storm GX serie is een niet modulaire GM voeding met Nippon Chemicon condensators in plaats van CapXon.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Recentelijk heeft familie van mij een kant en klare pc gekocht, en helaas heb ik niet het gezonde verstand gehad om de voeding van tevoren te checken. Het kwam bij een winkel vandaan dat ook nog in de prijzen was gevallen recentelijk, dus hoopte dat het mee zou vallen...

Helaas zit er dus een MS-TECH voeding in. Nu heb ik het advies al gegeven deze te gaan vervangen, maar mijn familie kennende gaan ze dat niet zomaar doen.

Nu ben ik dus op zoek naar een review die specifiek MS-TECH troep reviewed, maar zie er maar verdacht weinig voorbij komen.

Heeft iemand enig idee waar ik dit kan vinden zodat ik dit kan tonen, zodat het advies deze ASAP te vervangen aangehoord wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
-The_Mask- schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:48:
Welke MS-Tech en wat zijn de PC specs.
ms-tech ms-n450-sys

Het betreft verder deze pc:
https://www.hardwareoutle...sd-hd-graphics-actie.html

De vraag is dus eigenlijk: is die ms-tech voeding een beetje veilig te gebruiken? Als die sterft en de rest van de pc meeneemt met een stroomschok zou ik mezelf vervloeken dat ik ze niet nadrukkelijk genoeg geadviseerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ardjee schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:40:
Het kwam bij een winkel vandaan dat ook nog in de prijzen was gevallen recentelijk, dus hoopte dat het mee zou vallen...
Het komt echt zelden voor dat er echte hardwarekennis is bij een winkel. En awards die uit worden gedeeld door bepaalde bedrijven aan winkels hebben al helemaal geen kennis van PC's, dus dat gaat gewoon willekeurig. :p
Helaas zit er dus een MS-TECH voeding in. Nu heb ik het advies al gegeven deze te gaan vervangen, maar mijn familie kennende gaan ze dat niet zomaar doen.

Nu ben ik dus op zoek naar een review die specifiek MS-TECH troep reviewed, maar zie er maar verdacht weinig voorbij komen.
Er zijn eigenlijk niet echt reviews van MS-Tech. Nou ja Tweakers heeft er zelf één gemaakt maar die review stelt ook heel weinig voor.
reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end
Maar daar kun je iig zien dat de zogenaamde 750W voeding maar 60% van het beloofde vermogen kan leveren en boven de 30% al buiten de ATX specificatie valt op de 5V. Dat is maar 225W binnen de ATX specificatie.
Heeft iemand enig idee waar ik dit kan vinden zodat ik dit kan tonen, zodat het advies deze ASAP te vervangen aangehoord wordt?
De kwaliteit wel ruk zijn en daarmee de levensduur ook, rendement is laag dus de PC verbruikt veel meer dan nodig is. PC slijt een stuk harder door de niet stabiele spanningen die de voeding geeft. En ook mist van wel een deel van het input filter zodat storingen van buitenaf en spanningspieken gewoon aan de PC worden doorgeven. En storing wat uit de voeding komt zal ook in andere electronica komen als de voeding geen goed EMI filter heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubie
  • Laatst online: 17-07-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
PSU voor een gaming PC. Het zou handig zijn als de PSU modular was maar dat hoeft niet. De PSU blijft in de PC zitten en wordt waarschijnlijk vervangen met nieuwe PC, 3-4 jaar voor een PSU zou dan zeker goed zijn. Ik ga de CPU of GPU niet overlclocken!

Wat is je budget?
Hoe minder hoe beter. Maar de PSU moet nog steeds betrouwbaar zijn. Wat zou de minimale prijs zijn voor een redelijk goed PSU voor mijn build?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek een merk maar liefst een merk die goed bekend staat voor kwaliteit van PSU.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

***Behuizing***
NZXT S340 - Zwart / Rood

***Moederboard***
Gigabyte GA-X150-PLUS WS

***Voeding***
????

***CPU***
Intel Xeon E3-1230 v5

***GPU***
MSI Radeon R9 380 - Gaming - 2GB GDDR5

OF

MSI GeForce GTX 960 - Gaming - 2GB GDDR5

***Harddrive***
Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB

***RAM***
Corsair Vengeance LPX - DDR4-2133 - Rood - 8GB

***OS***
Windows 10

Met een calculator op internet kwam ik uit dat ik maar een 500W PSU nodig heb. Maar is dit waar?

[ Voor 5% gewijzigd door Ubie op 04-05-2016 13:16 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:03
Zie mijn signature voor mijn set die prima draait...

Kortom, die 500W is erg ruim bemeten.

[ Voor 28% gewijzigd door Leader98 op 04-05-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:35
Leader98 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:42:
Zie mijn signature voor mijn set die prima draait...

Kortom, die 500W is erg ruim bemeten.
Helaas is dat niet waar, jij hebt zo te zien een Nvidia 970, terwijl de TS een Radeon 380 noemt. Radeons zijn ERG power hungy
edit: i stand corrected: de 3xx serie lijkt een stuk efficienter te zijn

[ Voor 10% gewijzigd door stfn345 op 04-05-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49

br00ky

Moderator Harde Waren
razorhead schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:47:
[...]

Helaas is dat niet waar, jij hebt zo te zien een Nvidia 970, terwijl de TS een Radeon 380 noemt. Radeons zijn ERG power hungy
Generaliseren is ook een vak ;).*

*review is van een 380X, je kunt er gevoegelijk vanuit gaan dat een 380 minder verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ubie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:40:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
PSU voor een gaming PC. Het zou handig zijn als de PSU modular was maar dat hoeft niet. Ik ga de CPU of GPU niet overlclocken!

Wat is je budget?
Hoe minder hoe beter. Maar de PSU moet nog steeds betrouwbaar zijn. Wat zou de minimale prijs zijn voor een redelijk goed PSU voor mijn build?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek een merk maar liefst een merk die goed bekend staat voor kwaliteit van PSU.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

***Behuizing***
NZXT S340 - Zwart / Rood

***Moederboard***
MSI B150 Gaming M3

***Voeding***
????

***CPU***
Intel Xeon E3-1230 v5

***GPU***
MSI Radeon R9 380 - Gaming - 2GB GDDR5

OF

MSI GeForce GTX 960 - Gaming - 2GB GDDR5

***Harddrive***
Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB

***RAM***
Corsair Vengeance LPX - DDR4-2133 - Rood - 8GB

***OS***
Windows 10

Met een calculator op internet kwam ik uit dat ik maar een 500W PSU nodig heb. Maar is dit waar?
Wat ongevraagd advies: de Xeon gaat niet werken op dat moederbord. Daarvoor heb je een mobo met een C232/C236 chipset nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ubie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:40:
Hoe lang moet de voeding ongeveer meegaan? Zolang als je met de PC gaat werken? Bij een nieuwe PC vervang je direct alles en neem je niet onderdelen zoals een voeding mee?

Voor de rest heb je een ander moederbord of andere CPU nodig.

En neem in plaats van een 2GB R9 380 of GTX 960 een 4GB versie en liever een R9 380 dan een GTX 960, simpelweg omdat de R9 380 de betere game videokaart is. De GTX 960 mag dan wel iets zuiniger zijn maar dat zou voor zo'n PC niet de reden moeten zijn de GTX 960 te verkiezen.

Zo'n PC met R9 380 neemt namelijk nog maar max 300W, wat sowieso dus niet heel veel is.
[...]

nVidia heeft voor het eerst een generatie waarbij ze een betere performance/watt hebben en in eens neemt elke AMD videokaart veel. 8)7 En een paar jaar geleden toen AMD altijd de betere performance/watt had voor meerdere generatie hoorde je er niemand over. }:O

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubie
[...]

Naast R9 380 heb ik ook een GTX 960 genoemd. Ik probeer mijn totale budget onder de 900 euro te houden, dus als GTX 960 een voeding van 500W nodig heeft die goedkoper is dan neem ik liever de GTX 960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubie
-The_Mask- schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Hoe lang moet de voeding ongeveer meegaan? Zolang als je met de PC gaat werken? Bij een nieuwe PC vervang je direct alles en neem je niet onderdelen zoals een voeding mee?

Voor de rest heb je een ander moederbord of andere CPU nodig.

En neem in plaats van een 2GB R9 380 of GTX 960 een 4GB versie en liever een R9 380 dan een GTX 960, simpelweg omdat de R9 380 de betere game videokaart is. De GTX 960 mag dan wel iets zuiniger zijn maar dat zou voor zo'n PC niet de reden moeten zijn de GTX 960 te verkiezen.

Zo'n PC met R9 380 neemt namelijk nog maar max 300W, wat sowieso dus niet heel veel is.

[...]

nVidia heeft voor het eerst een generatie waarbij ze een betere performance/watt hebben en in eens neemt elke AMD videokaart veel. 8)7 En een paar jaar geleden toen AMD altijd de betere performance/watt had voor meerdere generatie hoorde je er niemand over. }:O
Ik heb eerlijk wel een reden om een GTX 960 te kiezen. Ik probeer met mijn totale budget sowiezo onder de 900 euro te blijven zelfs gaat dat af van de kwaliteit.
GTX 960 4G geeft geen betere benchmarks dan een GTX 960 2G, dus als ik voor een GTX 960 ga dan ga ik voor de 2G versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubie
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Wat ongevraagd advies: de Xeon gaat niet werken op dat moederbord. Daarvoor heb je een mobo met een C232/C236 chipset nodig.
Heb de moederboard gewijzigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zijn er eigenlijk ATX voedingen die geoptimaliseerd zijn voor mini-ITX cases? Ik heb recentelijk een Coolermaster elite 110 in elkaar geknutseld. Maar de standaard ATX Kabel is eigenlijk veel te lang waardoor deze moeilijk weg te werken is. En dan heb ik het nog niet eens over de vele nutteloze kabels met MOLEX, SATA en CPU connectoren (dat is dan misschien weer op te lossen met een modulaire PSU) Ik heb enkel een ATX en een SATA connector nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door kendo op 06-05-2016 20:15 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee wel heeft Silverstone speciale korte losse kabels te koop, andere mogelijkheid is een SFX voeding met ATX bracket.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Heeft hier iemand toevallig een Super Flower Leadex Gold 650W? Ben van plan die te kopen. Redelijk onbekend merk, zou je zo zeggen, maar alle reviews die ik er over lees zijn retepositief.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
albatross schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:00:
Heeft hier iemand toevallig een Super Flower Leadex Gold 650W? Ben van plan die te kopen. Redelijk onbekend merk, zou je zo zeggen, maar alle reviews die ik er over lees zijn retepositief.
Ik zou Super Flower niet echt onbekend meer willen noemen, dat was zo'n 5 jaar geleden misschien wel het geval maar dat is nu niet echt meer zo.

-The_Mask- in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26"

Als het een goede keuze is is ook afhankelijk van wat je er allemaal op aan wil sluiten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
-The_Mask- schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:14:
[...]

Ik zou Super Flower niet echt onbekend meer willen noemen, dat was zo'n 5 jaar geleden misschien wel het geval maar dat is nu niet echt meer zo.

-The_Mask- in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26"

Als het een goede keuze is is ook afhankelijk van wat je er allemaal op aan wil sluiten.
Ja, *grin*, heb niet alles meer bijgehouden sinds mijn laatste mobo (ASUS P6X58D Premium, van ongeveer 5 jaar geleden).

Ik heb de volle 650W niet echt nodig, maar een beetje surplus is altijd goed. En de ripple van dat ding, om maar eens iets te noemen, is echt 'out of this world.' Maar ja, ik kende het merk nog niet echt, dus vandaar dat ik dacht dat ik het maar eens moest vragen.

Bedankt, iig.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
albatross schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:24:
[...]

Ja, *grin*, heb niet alles meer bijgehouden sinds mijn laatste mobo (ASUS P6X58D Premium, van ongeveer 5 jaar geleden).
Super Flower is bekend geworden met de Golden Green serie van eind 2010. :p
Ik heb de volle 650W niet echt nodig, maar een beetje surplus is altijd goed. En de ripple van dat ding, om maar eens iets te noemen, is echt 'out of this world.' Maar ja, ik kende het merk nog niet echt, dus vandaar dat ik dacht dat ik het maar eens moest vragen.
Als je niet een 650W voeding nodig hebt dan zou ik eens kijken naar de Corsair RM550x, nog betere prestaties, stiller en betere en langere garantie (10 jaar), ook nog eens iets goedkoper.

http://www.tomshardware.c...0x-power-supply,4484.html

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 08-05-2016 16:38 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scythens
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-04 22:17
Voor m'n nieuwe build wil ik fresh beginnen in de FD Node 304. Door de beperkte ruimte raden ze aan max 150mm te nemen. Om gefriemel te besparen en op vrij korte termijn de componenten wil overzetten naar een nieuwe, kleinere case, wil ik alvast een SFX PSU nemen. De NCASE M1 is op 't moment te duur met een totaalplaatje van €270 na verzending en importheffing. :/

Weet jij toevallig of je een SFX PSU met een gemakkelijke DIY oplossing vast kan maken aan de mounting holes van de Node? M'n oog viel op de nieuwe SF450 PSU van Corsair, maar die SFX->ATX brackets kosten ~€22 incl verz.
Anders misschien een alternatieve manier om 't op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Scythens schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:49:
[...]

Anders misschien een alternatieve manier om 't op te lossen?
Een Cooler Master V550 is ook een leuke voeding. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scythens
-The_Mask- schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:13:
[...]

Een Cooler Master V550 is ook een leuke voeding. :)
Klopt, maar de EVGA SuperNova G2 is naar mijn mening een beter ATX alternatief (Geluidsproductie, modulariteit, service-ervaring, uitstraling, TomsHardware PSU Tier-list etc.)
Echter leun ik toch echt richting een SFX form-factor met oog op de toekomst. Zodra de NCASE of een vergelijkbaar alternatief beschikbaar komt op de Europese markt wil ik deze gaan aanschaffen ter vervanging van de Node 304.

[ Voor 9% gewijzigd door Scythens op 09-05-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Scythens schreef op maandag 09 mei 2016 @ 00:00:
[...]

Klopt, maar de EVGA SuperNova G2 is naar mijn mening een beter ATX alternatief (Geluidsproductie, modulariteit, service-ervaring, uitstraling,
Corsair's RMx serie is in dat alles beter, maar beiden zijn natuurlijk relatief groot.
TomsHardware PSU Tier-list etc.)
Die lijst is van voor tot achter volledig onzinnig en niet kloppend. Geld helaas trouwens voor het hele forum van de Engelse versie van TomsHardware, zo'n triest laag niveau daar wordt je alleen maar van de regen in de drup geholpen. Ik heb medelijden met de mensen die daar advies vragen.
Echter leun ik toch echt richting een SFX form-factor met oog op de toekomst. Zodra de NCASE of een vergelijkbaar alternatief beschikbaar komt op de Europese markt wil ik deze gaan aanschaffen ter vervanging van de Node 304.
Nou ja dan is er maar één voeding en dat is de Corsair SF450. Maar idd op dit moment zijn de ATX brackets niet voor een fatsoenlijke prijs leverbaar en kun je er zelfs amper aan komen.

Misschien zelf maken of misschien zelfs printen met een 3D printer, stukje draad er tussen voor aarding en klaar.

Corsair heeft hun bracket sinds enkele dagen trouwens ook te koop pricewatch unsorted: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133)

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 09-05-2016 00:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
-The_Mask- schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:38:
[...]
Super Flower is bekend geworden met de Golden Green serie van eind 2010. :p

[...]

Als je niet een 650W voeding nodig hebt dan zou ik eens kijken naar de Corsair RM550x, nog betere prestaties, stiller en betere en langere garantie (10 jaar), ook nog eens iets goedkoper.

http://www.tomshardware.c...0x-power-supply,4484.html
Die Corsair zal ik ook zeker in ogenschouw nemen! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scythens
-The_Mask- schreef op maandag 09 mei 2016 @ 00:27:
[...]

Corsair's RMx serie is in dat alles beter, maar beiden zijn natuurlijk relatief groot.

[...]
Die lijst is van voor tot achter volledig onzinnig en niet kloppend. Geld helaas trouwens voor het hele forum van de Engelse versie van TomsHardware, zo'n triest laag niveau daar wordt je alleen maar van de regen in de drup geholpen. Ik heb medelijden met de mensen die daar advies vragen.

[...]

Nou ja dan is er maar één voeding en dat is de Corsair SF450. Maar idd op dit moment zijn de ATX brackets niet voor een fatsoenlijke prijs leverbaar en kun je er zelfs amper aan komen.

Misschien zelf maken of misschien zelfs printen met een 3D printer, stukje draad er tussen voor aarding en klaar.

Corsair heeft hun bracket sinds enkele dagen trouwens ook te koop pricewatch unsorted: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133)
Het fora van TH is inderdaad bijzonder droevig. De tests en de breakdowns zijn naar mijn mening wel goed, maar dat is een ander verhaal. Het gekwijl over Japanse onderdelen is too much voor mij.

De Corsair bracket is behoorlijk duur. De adviesprijs vanuit Corsair zelf is $7, terwijl die 17 euro kost in de webshop. Nu valt het bedrag redelijk weg in m'n totaalbudget, maar principieel is het jammer.

Weet je toevallig of je in de Node 304 de SFX voeding in de hoek kan vastschroeven en 'm voor de rest vastetten met tie-wraps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een pc staan, er zat eerst een msi r9 390x in maar deze kaart deed het niet en stuurde hem retour. Ik heb nu aan het denken om toch weer naar nvidea kant te gaan en voor een gtx 980 ti te gaan maar mijn vraag is geeft mijn voeding voldoende stroom als alles is ingebouwd. Ben erg aan het twijfelen omdat elke website weer wat anders zegt (bijv: coolblue -> 750w minimaal)

Specs:
Intel i5-6600k
Asus z170 pro gaming
GTX 980 TI
Dark Rock 3
WD Blue 1tb
Samsung 850 evo 500gb
Corsair vengeance lpx 16gb
NZXT S340

VOEDING:
Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:44:
Ik heb hier een pc staan, er zat eerst een msi r9 390x in maar deze kaart deed het niet en stuurde hem retour. Ik heb nu aan het denken om toch weer naar nvidea kant te gaan en voor een gtx 980 ti te gaan maar mijn vraag is geeft mijn voeding voldoende stroom als alles is ingebouwd. Ben erg aan het twijfelen omdat elke website weer wat anders zegt (bijv: coolblue -> 750w minimaal)
R9 390X en GTX 980 Ti kunnen beide prima draaien op een Corsair RM550x. Nieuwe generatie videokaarten komt er trouwens ook aan mocht je dat gemist hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:10:
[...]

R9 390X en GTX 980 Ti kunnen beide prima draaien op een Corsair RM550x. Nieuwe generatie videokaarten komt er trouwens ook aan mocht je dat gemist hebben.
Zou de Gtx 980 ti ophet ook gewoon volhouden zodra ik ga gamen (moderne,zware games)
En verder heb ik bewust niet gekozen voor de nieuwe gen aangezien ik in toekomst minder tijd heb dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:16:
[...]

Zou de Gtx 980 ti ophet ook gewoon volhouden zodra ik ga gamen (moderne,zware games)
Wat bedoel je? Als de voeding wel genoeg kan leveren met een zware game? Ja meer dan genoeg dan, de PC trekt iets van 350W maximaal uit de voeding zonder overklokken met de GTX 980 Ti.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Scythens schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:45:
Weet je toevallig of je in de Node 304 de SFX voeding in de hoek kan vastschroeven en 'm voor de rest vastetten met tie-wraps?
Nee maar tie-wraps valt denk ik tegen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:01
Met 1 schroef en wat rubber/plastic om hem te ondersteunen moet je toch een heel eind komen, zolang er maar minsten 1 schroef in kan en je de pc dan niet overal mee naartoe gaat zeulen lijkt het me geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vaag probleem met mijn voeding:

Vorige week hier op V&A een Seasonic G360 gekocht.
Ingebouwd in mijn pc (Haswell i5 met 750ti) en draait het hele weekend als een zonnetje.

Maandag ochtend sluit ik de computer af, en probeer hem daarna weer aan te zetten. CPU fan gaat zacht draaien, maar geen bios post etc.

Dus test voeding uit de kast getrokken (PicoPSU met Seasonic 12V). Alles draait als een zonnetje en aan/uit geen probleem.

Nogmaals G360 proberen. Nu start hij wel op!
Maar na afsluiten weer hetzelfde euvel... Een tijdje verder getest, en het lijkt er op dat de voeding alleen werkt als hij minimaal 10/15 minuten uit is geweest. Dus een cold boot werkt, een hot/warm boot niet.

Is hier nog iets mee te beginnen? Of in de kliko knikkeren en uithuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Starck schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:19:

Is hier nog iets mee te beginnen? Of in de kliko knikkeren en uithuilen.
Garantie claimen, zit 5 jaar garantie op.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Heb jij daar ervaring mee met Seasonic? Ik heb ze wel even een mailtje gestuurd via support.

Ik heb geen factuur bij het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Starck schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:14:
Heb jij daar ervaring mee met Seasonic? Ik heb ze wel even een mailtje gestuurd via support.
Volgens mij willen ze wel graag een factuur hebben. Maar in principe kunnen ze de leeftijd ook aan het serienummer zien en de Seasonic G-series 360W valt sowieso nog binnen garantie aangezien die nog geen 5 jaar op de markt is.

Hoge verzendkosten zul je iig niet hebben, want het hoofdkantoor van de EU zit gewoon in Nederland, in Oosterhout om precies te zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:20:
[...]

Volgens mij willen ze wel graag een factuur hebben. Maar in principe kunnen ze de leeftijd ook aan het serienummer zien en de Seasonic G-series 360W valt sowieso nog binnen garantie aangezien die nog geen 5 jaar op de markt is.

Hoge verzendkosten zul je iig niet hebben, want het hoofdkantoor van de EU zit gewoon in Nederland, in Oosterhout om precies te zijn.
Bedankt voor de info!

Stel dat ik wel een nieuwe moet kopen. Adviseer je dan om dezelfde te doen?
Of is er in die prijsklasse iets beters (efficienter) te krijgen? De VPF 450 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Starck schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:26:
[...]

Stel dat ik wel een nieuwe moet kopen. Adviseer je dan om dezelfde te doen?
Of is er in die prijsklasse iets beters (efficienter) te krijgen? De VPF 450 misschien?
Nee de Seasonic G-series 360W is voor een dikke 60 euro de beste voeding die je kunt halen voor jouw PC.

Mocht Seasonic de RMA niet accepteren zonder factuur mag je de voeding ook altijd naar mij verzenden mocht je hem anders weggooien. :9

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:46
-The_Mask- spaart Seasonic PSU's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Als hij niet RMA geaccepteerd word dan zal ik hem naar jou opsturen :)

Nu niet stiekem Seasonic een bericht gaan sturen dat ze hem moeten weigeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:21:
[...]

Wat bedoel je? Als de voeding wel genoeg kan leveren met een zware game? Ja meer dan genoeg dan, de PC trekt iets van 350W maximaal uit de voeding zonder overklokken met de GTX 980 Ti.
Dus ook ingame heeft mijn systeem genoeg vermogen om correct te functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:31:
[...]

Garantie claimen, zit 5 jaar garantie op.
-Fout, dubbele reactie
verwijderd

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:34:
[...]

Dus ook ingame heeft mijn systeem genoeg vermogen om correct te functioneren?
Eh ja, 350W is niet veel voor een voeding welke gemaakt is voor het leveren van 550W 24/7. En 350W is het maximale verbruik waarbij alles tegelijk wordt belast, bij games gebeurt dat niet en licht het verbruik dan ook lager.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pay
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-07-2020

Pay

Hoe serieus moet je de garantie op een voeding nemen? In hoeverre zegt zoiets daadwerkelijk wat over de kwaliteit ervan? Corsair heeft dus voedingen met 10 jaar garantie, maar bij de voorwaarden staat wel het volgende:
This warranty does not cover problems or damage resulting from, but not limited to, any of the following:
Wear and tear associated with normal use
http://www.corsair.com/en-us/support/warranty
Moet ik hieruit opmaken dat zo'n garantie dus niet per se inhoudt dat je er 10 jaar mee kan doen? Of kan je zoiets wel verwachten van de voedingen die zo'n garantie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Pay schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:03:
Hoe serieus moet je de garantie op een voeding nemen? In hoeverre zegt zoiets daadwerkelijk wat over de kwaliteit ervan?
Niet veel, maar als een fabrikant x aantal jaar garantie geeft dan gaan ze er wel vanuit dat een groot percentage ook geen probleem heeft om zolang prima te werken. Of er moet heel veel winst op zitten zodat ze iedereen binnen de garantie een nieuwe voeding kunnen geven en toch geen verlies maken. Andere mogelijkheid is dat ze de garantie om de één of andere reden niet nakomen. De eerste twee jaar gaat garantie via de winkel, maar als een fabrikant langere garantie beloofd moet dat meestal via direct via de fabrikant.
Corsair heeft dus voedingen met 10 jaar garantie, maar bij de voorwaarden staat wel het volgende:

[...]
http://www.corsair.com/en-us/support/warranty
Moet ik hieruit opmaken dat zo'n garantie dus niet per se inhoudt dat je er 10 jaar mee kan doen? Of kan je zoiets wel verwachten van de voedingen die zo'n garantie hebben?
Voedingen zoals de RMx, RMi, HXi en AXi serie van Corsair moeten gewoon prima 10 jaar mee kunnen. Wil niet zeggen dat ze het allemaal halen, maar meer dan 95% van de voedingen moet dat wel kunnen halen in normale omstandigheden. Als die van jouw dat niet zo halen is dat niet meer dan pech, kan gewoon gebeuren. Maar Corsairs garantie is gewoon erg goed, dus die gaan niet moeilijk doen zolang je dus maar geen gekke dingen met de voeding hebt gedaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pay
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-07-2020

Pay

Dan is een voeding als een RM550x eigenlijk vrij goedkoop. Meer dan 3x de garantie van een VPF 550 en nog niet eens 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De VPF gaat wellicht ook gewoon 10+ jaar mee, ondanks dat er niet zo lang garantie op zit.

De RM550x is natuurlijk gewoon een erg goede voeding voor een dito prijs at the moment.

Ik zou alleen minder kopen als er geen high-end videokaart in hoeft te kunnen en wanneer er simpelweg geen budget over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Pay schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:50:
Dan is een voeding als een RM550x eigenlijk vrij goedkoop. Meer dan 3x de garantie van een VPF 550 en nog niet eens 2x zo duur.
De Corsair RM550x heeft idd een erg goede prijs. Niet alleen door de 10 jaar garantie die er tegenwoordig op zit, maar ook gewoon door de erg goede kwaliteit en de perfecte prestaties, zoals je ook in deze review kan lezen http://www.tomshardware.c...0x-power-supply,4484.html

De Corsair RM550x is eigenlijk zo goed dat het het hele high-end segment overbodig maakt door zijn relatief lage prijs en ook zet de voeding erg veel druk op de goedkopere 80PLUS Gold voedingen door zijn dus relatief lage prijs.
mitsumark schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:22:
De VPF gaat wellicht ook gewoon 10+ jaar mee, ondanks dat er niet zo lang garantie op zit.
Nou voor een Antec VPF voeding is dat wel wat lastiger, condensators zijn van wat mindere kwaliteit en dat geld ook voor het fan lager. Bij deze serie zal dan waarschijnlijk een veel groter deel na 10 jaar niet meer helemaal goed zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
-The_Mask- schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:32:
[...]
Nou voor een Antec VPF voeding is dat wel wat lastiger, condensators zijn van wat mindere kwaliteit en dat geld ook voor het fan lager. Bij deze serie zal dan waarschijnlijk een veel groter deel na 10 jaar niet meer helemaal goed zijn.
Ik ken genoeg voedingen van nog mindere kwaliteit die 10 jaar meegaan.

Wat ik bedoel te zeggen is dat een voeding niet precies na de garantieperiode kapot gaat.
Een gemiddelde VPF zal langer meegaan dan de helft van een gemiddelde RM550x.
De kans dat een RM550x 20 jaar meegaat is kleiner dan dat een VPF 10 jaar meegaat (uiteraard zou ik alsnog de RM550x kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Een tijdje terug heb ik hier wat vragen gesteld over het vervangen van mijn PSU, nu is het punt echt daar dat ik 'm wil vervangen, naar aanleiding van de tips die ik toen gekregen heb, heb ik mijn beeld een beetje bijgesteld.

Verbruik van mijn systeem zal maximaal op 350W liggen, voor het gemak pak ik 400W, er zijn ook niet veel relevante 2 PEG aansluitingen PSU's onder de 400W dus dat maakt het ook wat makkelijker filteren.
Ik heb 2 PEG aansluitingen nodig voor mijn R9 380X, ook heb ik nu 6 sata aansluitingen en met minder zou ik niet kunnen leven. Sterker nog ik zou graag deze 6 willen uitbreiden naar meer bijvoorbeeld 8. Nu zou dit denk ik ook met bijvoorbeeld zo'n soort voedingskabel splitter kunnen maar of dit nu zo goed is voor de voeding alsmede de hdd's(ssd's hang ik wel gewoon direct aan de PSU). Ook moet de PSU C6 en C7 powerstates ondersteunen, en ik vindt het belangrijk dat de producent ook geloofd in zijn eigen product en niet 80-90€ vraagt voor een PSU waar die maar 3 jaar garantie op durft te geven. Minimaal 5 jaar met uitstekende componenten of al het even kan 8-10 jaar garantie met bijbehorende componenten. Ik heb nu een deels modulaire voeding en een kast met redelijke mogelijkheid tot cablemanagement, graag zou ik dit ook weer hebben, hoewel een goed uit de verf gekomen PSU die helaas niet modulair is, is ook het overwegen waard. PCI-E aansluitingen(PEG) wil ik sowieso 6+2 en geen 6+0 in verband met eventuele upgrade de komende ~8 jaar, hoewel ik nu alleen maar 6+0 nodig zou hebben. 4 PEG zie ik geen meerwaarde in gezien de huidige kaarten qua verbruik minder en minder vragen. Veel meer power gaan ze denk ik niet nodig hebben en als ik een 400-500 Watt PSU heb zal er ook weinig over 4 PEG geperst kunnen worden. Ik zie liever een PSU met 8 sata en 2 PEG dan een PSU met 6 sata en 4 PEG aansluitingen.

Nu kom ik in de pricewatch ongeveer op dit lijstje uit: http://tweakers.net/categ...3z_OvmHl0qy1i72eN4ihmmaPg Hierbij heb ik al redelijk gefilterd op wel/niet goede merken.

Hierna ben ik alle:
  • Populaire voedingen
  • [list]
  • Beroerde voedingen
  • Niet interessante voedingen
  • Interessante budget voedingen
  • Interessante mainstream voedingen
  • Interessante high-end voedingen
  • Interessante enthousiast voedingen
  • [/list]
voedingen uit de TS langs gegaan en heb interessante voedingen welke binnen mijn kader, budget en randvoorwaarden toegevoegd aan een wenslijstje.

Dat resulteert in deze lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower Classic TP-550C€ 81,95€ 81,95
1be quiet! Straight Power 10 500W€ 84,-€ 84,-
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Corsair RM650x€ 98,95€ 98,95
1Enermax Revolution X't II 450W€ 83,50€ 83,50
1EVGA SuperNOVA 550 G2€ 96,-€ 96,-
1Seasonic G-series 450 watt€ 72,95€ 72,95
1XFX TS 550W 80+ Gold€ 69,75€ 69,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 678,05

Bij het vergelijken vallen er een aantal dingen op: http://tweakers.net/price...629;450115;317760;362354/
  • 10 jaar fabrieksgarantie kost 90€+
  • Corsair zijn luie honden voor 90€ heb je nog geen 8x sata, zou dit overigens fatsoenlijk te verhelpen zijn met zo'n splitter?
Ik neig nu naar een Corsair, al dan niet met of zonder splitter in de toekomst voor +2 sata, of de EVGA. Zijn er voedingen welke ik over het hoofd gezien heb die ook in mijn vergelijking horen? Zijn er andere dingen waar ik niet aan heb gedacht?

Ik denk dat ik nu ik toch al in de 90€ zit het ook niet meer zo erg vind er nog een tientje bij op te doen voor een 10 jr garantie 8x sata 4x PEG van Corsair.

Voor het gemak hieronder nog even mijn post van één maand geleden:
True schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:10:
Hoeveel watt zou ik ongeveer nodig hebben voor dit systeem:
#Product
1Intel Core i7-4790 Boxed
1Gigabyte GA-H97-HD3
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5
Bekijk collectie
Importeer producten

Daarbij nog 2 SSD's en 4 harddisks en 4x4GB memory op 1,5V.

techpowerup zegt 227W maximaal hoewel net ander type maar zal ongeveer hetzelfde zijn. TDP van de CPU is 84W, maar ik dacht altijd dat TDP temperatuur is niet het stroom verbruik :? 40W voor de disks. 10W voor SSD's.
Totaal: 361W

De videokaart heeft wel 2x6 pins nodig. Maar volgende TS kan een 6 pin maar 75 Watt leveren :?
Ook moet de PSU voldoen aan de C6 en C7 power states.

Ik las laatst dat het afgeraden wordt om bij een upgrade of nieuwe build weer de oude PSU te gebruiken, ik heb nu nog een pricewatch: Cooler Master Real Power M520 welke ik in januari 2010 gekocht heb. Deze voldoet logischerwijs niet aan de C6 en C7 power states.

Nu kom ik zo uit op dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec VPF Series 450W€ 52,-€ 52,-
1Cooler Master GM G450M€ 52,01€ 52,01
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
1Fractal Design Integra M 450W€ 54,95€ 54,95
1Super Flower Golden Green HX 450 watt€ 60,95€ 60,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 272,61

Waarbij alleen de CM 6 sata aansluitingen heeft.
De CM heeft ook 2x 6+2 PCI-e wat dus ook op deze GPU zou moeten passen(+2 hangt dan los, en is ongebruikt).

Ik denk dat de CM dan een goede keus is, wat denken jullie hier over? O-)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou de Corsair RM550x is duidelijk de beste PSU, dus als je het geld er voor over hebt neem dan die.

In plaats van een verloopje kun je trouwens ook een losse modulaire sata kabel kopen als je de molex kabel niet gebruikt.

http://www.corsair.com/en...a-cable-with-4-connectors misschien als je een goed (slijm) mailtje stuurt sturen ze de kabel misschien gratis naar je op. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Over corsair gesproken; ik heb hier een systeem met een nieuwe RM1000X, en die heeft de "chirp" te pakken, waarschijnlijk een vorm van coilwhine en het is load afhankelijk.. Wel is het een stuk minder op een geaard stopcontact. Op een niet geaarde is het vervelend, een geaarde waarschijnlijk wel te accepteren, alleen is het toch vervelend dat op een verder redelijk stil systeem dit naar voren komt..

Hoe veel mag ik op dit vlak verwachten?

Ik heb hier een seasonic en die heeft het ook een klein beetje, maar die heeft een cpu met oc zonder powersaving dus de load is meer constant.. (ook wel op een ongeaard stopcontact trouwens)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
maratropa schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:00:
Hoe veel mag ik op dit vlak verwachten?
Corsair heeft een goede garantieafhandeling dus je kunt altijd even een berichtje naar hun toesturen. Als je een nieuwe voeding van hun krijgt heb je vanzelfsprekend echter geen garantie meer via de webshop doordat je een andere voeding met ander serienummer hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
na aanleiding van het advies voor de SF450 voeding voor mijn Cougar QBX case, zag ik in de review van anandtech dat deze case toch geen voeding nodig heeft met een omgekeerde stekker (zoals ze zelf op hun site aangeven en ik in mijn eerdere post had neergezet)

Afbeeldingslocatie: http://cougargaming.com/global/img/products/cases/qbx/product-section-06.png

Cougar geeft aan dat er enkel voedingen in passen met zulke stekkers, maar anandtech laat met een foto hieronder zien dat het toch ook met de meer gangbare voedingstekkers ingebouwd kan worden.
http://www.anandtech.com/...bx-mini-itx-case-review/3
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/9757/CougarQBX_24.JPG?_ga=1.230888918.89956696.1463606707

Nu vraag ik me af wat in dit geval een betere voeding voor mij build is (tussen de 50/70 euro) ondanks dat het een mini-itx systeem is kan er in de case gewoon een ATX voeding. Aangezien de keuze door de plaatsing van de eurostekker de vorige keer best klein maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
d-russo schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:30:
Nu vraag ik me af wat in dit geval een betere voeding voor mij build is (tussen de 50/70 euro) ondanks dat het een mini-itx systeem is kan er in de case gewoon een ATX voeding. Aangezien de keuze door de plaatsing van de eurostekker de vorige keer best klein maakte.
Nog niks gekocht? :p

Maar nee een betere niet. De Corsair SF450 is zo goed dat er gewoon voor hetzelfde geld niks beters is ook niet in ATX formaat. De eerst volgende voeding die zich met de SF450 kan meten qua kwaliteit, prestaties en stilte is Corsair's eigen RM550x, maar die is veel te groot. Dit is overigens vrij bijzonder want nooit eerder was er zo'n goede SFX voeding, normaal waren die altijd stukken minder dan vergelijk geprijsde ATX voedingen, maar nu dus niet.

Maar in zo'n geval lijkt mij de pricewatch: Cooler Master GM G450M een goede keus voor jou. Net boven de 50 euro, maar wil betere kwaliteit en prestaties als de Corsair SF450. Wel is het een vrij stille voeding welke je niet mag horen met een PC met i5 Skylake en GTX 970. Zit een sleeve bearing Yate Loon fan in die dan op zo'n 600 RPM moet draaien en deze zou je niet mogen horen op een halve meter afstand.

Wat betreft de kwaliteit van de voeding, er zit 5 jaar garantie op en ik verwacht dat die wel zo'n 7 jaar goed moet kunnen werken en normale omstandigheden.

Review van de 550W versie welke een double ball bearing fan heeft en 100W meer kan leveren, voor de rest is het dezelfde voeding.
http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/G550M/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
thanx,

nee nog niets gekocht op dit moment, ben altijd wel redelijk van het uitzoeken en rondneuzen voor dat ik echt een aankoop doe, zo wil ik eigenlijk nog wachten op de reviews van de nieuwe GTX1070 kaart, al zou die het qua vermogen ook wel moeten redden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 13:06
Hallo mede-Tweakers,

Momenteel heb ik onderstaande build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 239,75€ 239,75
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 173,95€ 173,95
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING€ 699,-€ 699,-
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,95€ 42,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 62,95€ 62,95
1Corsair RM650x€ 98,95€ 98,95
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.531,50

Met de release van de nieuwe Pascal GPU's zullen de prijzen van (2e hands) 980 ti's waarschijnlijk snel in prijs dalen, waardoor ik van plan ben een tweede exemplaar in mijn pc te proppen. Het liefst een zelfde exemplaar als ik nu heb, dus met een factory overclock. Ook de CPU heb ik (licht) overgeklokt naar 4.0 Ghz en ik heb nog 2 oude 5.400 rpm 2,5"HDD's van 500 Gb elk uit mijn overleden laptop in de pc hangen.

Voldoet mijn huidige voeding (Corsair RM650x) voor de setup met 980 ti in SLI? Of kan ik beter eerst de voeding upgraden?

Bij de eXtreme Power Calculator komt na het invullen het volgende resultaat naar voren, wat er op lijkt dat mijn huidige PSU onvoldoende is:

Load Wattage: 735 W
Recommended UPS rating: 1400 VA
Recommended PSU Wattage: 785 W

Alvast bedankt voor het meedenken!

Boerhof

[ Voor 5% gewijzigd door Boerhof op 20-05-2016 10:56 . Reden: CPU overklok en oude HDD's toegevoegd, Power Calculator toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Boerhof schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:38:

Voldoet mijn huidige voeding (Corsair RM650x) voor de setup met 980 ti in SLI? Of kan ik beter eerst de voeding upgraden?
Alleen de CPU overklokken tot bijvoorbeeld zo'n 4,5GHz mag geen probleem zijn, zolang je maar niet ook de videokaarten gaat overklokken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

-The_Mask- schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:18:
Nou de Corsair RM550x is duidelijk de beste PSU, dus als je het geld er voor over hebt neem dan die.

In plaats van een verloopje kun je trouwens ook een losse modulaire sata kabel kopen als je de molex kabel niet gebruikt.

http://www.corsair.com/en...a-cable-with-4-connectors misschien als je een goed (slijm) mailtje stuurt sturen ze de kabel misschien gratis naar je op. ;)
De voeding komt vandaag met pakketpost binnen en de extra sata kabel is al onderweg. _/-\o_
Ze reageren ook echt veel te snel met hun tickets, niet gezond. :X
Mask in ieder geval hartelijk bedankt voor je tips en uitleg binnen dit topic de afgelopen weken, tot over een jaartje of 8 ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjl9011
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-12-2023
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een game pc samen te stellen, maar zit een beetje met een budget.
Ik heb een aardig B150 moederbordje gevonden, 16GB RAM een i5-6400 en als videokaart dacht ik aan GTX970.

Nou las ik al dat 750 watt aan voeding nogal overkill is, nu is mijn vraag;
Denken jullie dat ik met mijn huidige voeding genoeg kracht kan leveren (zie foto) of is het toch aan te raden om een andere voeding aan te schaffen?
Ik zit een beetje met een budget, mocht ik een andere voeding aan moeten schaffen moet ik weer besparen op mijn videokaart bijvoorbeeld, vandaar mijn vraag !!

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/erbiy98z5/ace2d50a_19a8_4797_826c_d1fb1f04d0c0.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door bjl9011 op 22-05-2016 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blackface schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:39:
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een game pc samen te stellen, maar zit een beetje met een budget.
Ik heb een aardig B150 moederbordje gevonden, 16GB RAM een i5-6400 en als videokaart dacht ik aan GTX970.

Nou las ik al dat 750 watt aan voeding nogal overkill is, nu is mijn vraag;
Denken jullie dat ik met mijn huidige voeding genoeg kracht kan leveren (zie foto) of is het toch aan te raden om een andere voeding aan te schaffen?
Ik zit een beetje met een budget, mocht ik een andere voeding aan moeten schaffen moet ik weer besparen op mijn videokaart bijvoorbeeld, vandaar mijn vraag !!

[afbeelding]
Deze voeding meenemen naar een nieuw systeem is niet verstandig. Hij zal 8 - 10 jaar oud zijn en was nieuw al een matig low-end product. Van de stabiliteit zal inmiddels niets meer over zijn waardoor erg slechte kwaliteit stroom wordt doorgegeven aan de componenten. De kans dat daardoor onderdelen beschadigd worden is erg groot.
Een nieuwe voeding hoeft ook de hele wereld niet te kosten. Voor iets meer dan €50,- heb je een goede voeding pricewatch: Corsair CX450M, pricewatch: Corsair Vengeance 400W, pricewatch: Cooler Master GM G450M, pricewatch: Antec VPF Series 450W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blackface schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:39:

[afbeelding]
De vraag is sowieso als het slim is om nu nog een GTX 970 te kopen, terwijl de nieuwe generatie er aan komt welke heel wat meer waar voor zijn geld bied.

Maar aan de Cooler Master heb je niks, die heeft ook niet eens PEG connectors dus een videokaart van stroom voorzien zit er niet eens in.

Had je een goede 400W voeding gehad was het idd wel prima mogelijk geweest.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRSTK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04 15:07
Hoi,

Ik wil graag mijn videokaart upgraden.
Nu zit ik misschien met een probleem. Ik heb een Cooler Master Real Power m520 (520w) powersupply. (pricewatch: Cooler Master Real Power M520)

Ik wil graag een GTX 780 voor in mijn systeem, en volgens meerdere websites zou dit moeten lukken, alleen is het een oud ding, en ik wil mijn systeem niet bricken door een rekenfoutje.

Mijn pc:
I5 4590
8GB crucial ballistix tactical ram
Crucial bx100 250 gb SSD
520 Cooler Master Real power m520

Ik game op 1080p, en ik wil graag games 60 fps-ish op ultra spelen. (Ik speel nu BF4, GTA V, maar ik wil ook BF1 spelen)

Ik zit op een budget, ik wil ongeveer 200 uitgeven aan een videokaart. Een nieuwe PSU past er echt niet in, misschien is een nieuwe PSU met R9 280x een beter idee?

Ik hoor graag jullie mening.

Mvg.
Jan

[ Voor 12% gewijzigd door JRSTK op 22-05-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Beste mensen,

Mijn voeding de Coolermaster RS-550 watts.

Is al oud. Alleen heeft deze voeding ook impact op mijn andere componenten?

En kan deze voeding nog even mee?

Graag jullie tips!

Met vriendelijke groet,

Julian-Intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JulianI-Intel schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:06:

Mijn voeding de Coolermaster RS-550 watts.

Is al oud.
Welke voeding heb je? Elk typenummer van Cooler Master begint namelijk met RS en en ze hebben echt wel een aantal 550W voedingen gehad.

En hoe oud is oud?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjl9011
-The_Mask- schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:23:
[...]

De vraag is sowieso als het slim is om nu nog een GTX 970 te kopen, terwijl de nieuwe generatie er aan komt welke heel wat meer waar voor zijn geld bied.

Maar aan de Cooler Master heb je niks, die heeft ook niet eens PEG connectors dus een videokaart van stroom voorzien zit er niet eens in.

Had je een goede 400W voeding gehad was het idd wel prima mogelijk geweest.
Ok, maar zo als ik zie kan het nog wel een paar maandjes duren voordat de 1070 er is..?
Deze voeding wel afdoende?? pricewatch: Antec VPF Series 450W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blackface schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:19:
[...]

Ok, maar zo als ik zie kan het nog wel een paar maandjes duren voordat de 1070 er is..?
Paar weken eerder voor de Reference versie die overigens wel duurder is met zo'n 475 euro, de custom exemplaren zullen waarschijnlijk nog wel een maand duren ongeveer, maar die zijn wel goedkoper vanaf zo'n 400 euro.

Alleen als je nu een nieuwe GTX 970 gaat kopen is die over een maand wel een stuk minder waard, dan kun je voor hetzelfde geld ook een snellere kaart krijgen door prijsverlagingen.

Sowieso is het nu eerder het moment om een tweedehands kaart te kopen.
Deze voeding wel afdoende?? pricewatch: Antec VPF Series 450W
Ja gemakkelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Cooler Master Real Power RS-550 Watts dat is hem! staat in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjl9011
-The_Mask- schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:46:
[...]
Paar weken eerder voor de Reference versie die overigens wel duurder is met zo'n 475 euro, de custom exemplaren zullen waarschijnlijk nog wel een maand duren ongeveer, maar die zijn wel goedkoper vanaf zo'n 400 euro.

Alleen als je nu een nieuwe GTX 970 gaat kopen is die over een maand wel een stuk minder waard, dan kun je voor hetzelfde geld ook een snellere kaart krijgen door prijsverlagingen.
OK, maar de 970 is nog wel een kaart die een poosje mee gaat toch ?
Wou eigenlijk wel binnen twee weken het systeem compleet hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JRSTK schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:16:
Ik wil graag een GTX 780 voor in mijn systeem, en volgens meerdere websites zou dit moeten lukken, alleen is het een oud ding, en ik wil mijn systeem niet bricken door een rekenfoutje.
Weet je ook hoe oud?
Ik zit op een budget, ik wil ongeveer 200 uitgeven aan een videokaart. Een nieuwe PSU past er echt niet in, misschien is een nieuwe PSU met R9 280x een beter idee?
Door driver updates is een R9 280X/HD 7970 aardig ingelopen op een GTX 780. nVidia heeft altijd minder optimalistaties in hun drivers, dus je ziet al jaren dat AMD kaarten steeds beter worden in vergelijking met hun nVidia tegenhangers.

Zie: http://www.techpowerup.co.../GeForce_GTX_1080/26.html en http://www.techpowerup.co...GTX_780_TF_Gaming/26.html

Zoals je kunt zien is het verschil in drie jaar tijd een heel stuk kleiner geworden.

AMD's architectuur is ook beter voor moderne games door de betere DX12 ondersteuning en meer parallelle architectuur. Daarnaast vraagt men ook eigenlijk altijd veel te veel voor tweedehands videokaarten. Een GTX 780 is geen uitzondering, vaak wordt er 200 euro voor gevraagd, maar daar heb je ook wel een veel betere R9 290 voor.

Wat betreft de voeding, wat is de leeftijd? ;)
JulianI-Intel schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:14:
Cooler Master Real Power RS-550 Watts dat is hem! staat in de pricewatch.
Zoals ik al zei begint elke Cooler Master met de letters RS en hebben ze heel veel 550W voedingen. Dus je noemt nu iets van 10 verschillende voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Er staat 1tje, in de pricewatch en dat is de voeding volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRSTK
Ja, ongeveer 5 jaar, best een oud ding dus.

Als ik filmpjes kijk van een 4590 met een 780 in GTA V haalt hij makkelijk 90-100 fps, en de R9 280x maar 70.

Ik vrees dat als ik een R9 290 koop dat hij veelste heet wordt en dat de fans dan 100% moeten draaien, en ik wil graag een stil systeem.

Mvg,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JulianI-Intel schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:22:
Er staat 1tje, in de pricewatch en dat is de voeding volgens mij.
Wel meer dan één, daarom als je geen antwoord gaat geven kan ik je ook nooit een antwoord geven.

Nog even gekeken, maar er zijn dus wel meer dan 10 Cooler Master voedingen welke beginnen met RS-500.

Silent Pro M 500W, Elite Power 500, eXtreme2 Power 500W, Thunder Series 500W, B-series 500W, iGreen Power 500W, en ga zo maar door allemaal heten ze RS-500 met nog enkele letters daarachter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JRSTK schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:30:
[...]

Ja, ongeveer 5 jaar, best een oud ding dus.
Dat valt op zich nog mee, een CM Real Power M520 kan ondertussen wel 8 jaar zijn.
Als ik filmpjes kijk van een 4590 met een 780 in GTA V haalt hij makkelijk 90-100 fps, en de R9 280x maar 70.
YouTube filmpjes bevatten vaak heel veel onzin, ik zou het nooit als bron gebruiken.
Daarnaast zullen veel filmpjes ook oud zijn en kan het verschil nu dus kleiner zijn geworden.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/gtav_1920_1080.png
http://www.techpowerup.co...SUS/R9_380X_Strix/13.html

Daar zie je dat de GTX 780 op dit moment zo'n 12% sneller is in die test met één van de nieuwste drivers van beide fabrikanten.
Ik vrees dat als ik een R9 290 koop dat hij veelste heet wordt en dat de fans dan 100% moeten draaien, en ik wil graag een stil systeem.
Je hebt stille en luidruchtige R9 290 kaarten. En dat geld eigenlijk voor elke kaart, er zijn ook stille een luidruchtige R9 280X kaarten en stille en luidruchtige GTX 780 kaarten.

Wat betreft de voeding, dat is een beetje een twijfel geval. Nog maar 5 jaar betekend dat er normaal gesproken nog wel 2 tot 3 jaar bij moet kunnen voor deze voeding mits die (redelijk) stof vrij heeft gewerkt die jaren. Als je een roker bent die bij de PC rookt dan is het wel verstandig hem te vervangen. Door het roken blijft al het stof plakken en zorgt voor een veel warmere voeding en veel kortere levensduur.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRSTK
-The_Mask- schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:19:
Wat betreft de voeding, dat is een beetje een twijfel geval. Nog maar 5 jaar betekend dat er normaal gesproken nog wel 2 tot 3 jaar bij moet kunnen voor deze voeding mits die (redelijk) stof vrij heeft gewerkt die jaren. Als je een roker bent die bij de PC rookt dan is het wel verstandig hem te vervangen. Door het roken blijft al het stof plakken en zorgt voor een veel warmere voeding en veel kortere levensduur.
Ik heb de voeding van iemand overgenomen die wel rookte, of hij dat ook deed bij zijn computer weet ik niet zeker.

Mijn budget is zo'n 200 euro voor een stille kaart, dus dat kan ook een 150 euro kaart met een 50 psu zijn.

Ik zit toch wel te kijken naar een GTX 970, hopelijk gaat die voor rond de 200 zodra de 1080 en 1070 uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoppie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 22:30
Hallo Tweakers

Ik heb een HTPC-tje gebouwd met de volgende delen.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock N3150-ITX€ 82,95€ 82,95
1Cooler Master MIN-110-KKA200€ 62,99€ 62,99
1Crucial CT2KIT51264BF160BJ€ 28,-€ 28,-
1Samsung SN-506AB Zwart€ 50,-€ 50,-
1Crucial BX100 120GB€ 62,99€ 62,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 286,93

De Coolermaster is een HTPC kast maar die maakt toch nog wel flink wat herrie... Dit volgens mij door de Flex ATX voeding en m'n vriendin begint al te klagen... :/

Nu vroeg ik mij af of een Pico PSU hier ook zou voldoen en welke ik dan nodig zou zijn. Er zijn nogal wat varianten en de zwaardere heeft volgens mij ook koeling wat dan ook weer niet handig zou zijn...

Misschien dat iemand hier mij kan zeggen welke Pico zou voldoen als het uberhaubt al kan...

Alvast bedankt voor jullie hulp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Snoppie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:33:
De Coolermaster is een HTPC kast maar die maakt toch nog wel flink wat herrie... Dit volgens mij door de Flex ATX voeding en m'n vriendin begint al te klagen... :/
Zou goed kunnen, maar ik zou de casefan eerst wel even los halen als je die hebt aangesloten, dan weet je iig zeker dat die het niet is.
Nu vroeg ik mij af of een Pico PSU hier ook zou voldoen en welke ik dan nodig zou zijn. Er zijn nogal wat varianten en de zwaardere heeft volgens mij ook koeling wat dan ook weer niet handig zou zijn...
De lichtste met 60W adapter is al prima.
pricewatch: Mini-box picoPSU 80 + 60W Adapter Power Kit

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoppie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 22:30
Bedankt voor je snelle antwoord.
-The_Mask- schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:43:
Zou goed kunnen, maar ik zou de casefan eerst wel even los halen als je die hebt aangesloten, dan weet je iig zeker dat die het niet is.
Die heb ik nu losgehad en de voeding maat inderdaad de herrie...
De lichtste met 60W adapter is al prima.
pricewatch: Mini-box picoPSU 80 + 60W Adapter Power Kit
Ok.. mooi... ook met een blu-ray brander? Heb geen idee wat zoiets vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Snoppie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:33:

Ok.. mooi... ook met een blu-ray brander? Heb geen idee wat zoiets vraagt...
Lijkt mij geen probleem, denk dat de rest zonder Blu-Ray minder als 30W zal verbruiken en de Blu-Ray zal niet meer dan 30W verbruiken. Maximale verbruik staat er misschien ook wel op.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberuse
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-06-2016
De voeding van mijn PC heeft het begeven. Dit zijn de specs:

Asrock P55 PRO, Intel P55, S1156, ATX
Samsung Spinpoint F3, 1TB, 32MB, 7200rpm, SATA2
Logitech Deluxe 250 Keyboard, Wired, USB Azerty
LG W2253V-PF, 2ms, 22", VGA, DVI-D
Asus EAH5870V2, 1GB, VGA, 2x DVI-I, HDMI, PCIe
Coolermaster Real Power M620
DVD RW AD-7240 24x12xRAM SATA Black
CoolerMaster 690, Midi, ATX, mATX
Scythe Mugen 2 Rev. B
Intel i7-860, 2.8Ghz, S1156, Box
Kingston 4GB 1333 DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 2), 4GB, 1333MHz

De "Coolermaster Real Power M620" vind ik niet meer in webshops. Wat is een goed alternatief?
Ik heb wat moeite met dit achterhalen, zit al een uur te lezen over voedingen en hoe meer ik lees hoe verwarder ik word :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
In principe heb je aan 400W al voldoende, zelfs met een lichte OC.
Wat voor eisen heb je aan de voeding en wat is het budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
En moet die mee naar een volgende PC of upgrades kunnen doorstaan? Zo ja, wat staat er dan op de planning of waar moet aan gedacht worden? Ga je ook overklokken?

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.