Op het moment dat er spanning op de voeding staat, de voeding zit met de stekker in het stopcontact en de schakelaar achterop de voeding staat op on, dan is het 5Vstandby circuit van de voeding actief. Zit er aan de voeding dan PC gekoppeld dan zorgt het 5Vsb circuit er voor dat ook een deel van het moederbord actief, dit is namelijk nodig om de PC te starten.
Op het moment dat je namelijk de PC aanzet met de knop voorop de PC dan verbind je twee pinnetjes op het moederbord met elkaar. Moederbord geeft de voeding vervolgens het PS-on signaal (dat is één draad in de 24 pins ATX stekker), waarna de voeding volledig wordt ingeschakeld, dit inschakelen duurt enkele honderden milliseconden en als de voedingen alle spanningen stabiel heeft dan geeft die PowerOK (ook weer een draad in de 24 pins ATX stekker) door aan het moederbord.
Probleem is echter dat enkele moederborden een beetje kieskeurig zijn en als de voeding niet snel genoeg PowerOK afgeeft dan weigert het moederbord gewoon door te starten. Probeer je dan dezelfde PC of eigenlijk moederbord met een andere voeding dan kan het wel werken, tenminste als die voeding wat sneller is met alle spanningen stabiel krijgen.
Bij Azerty.
Azerty zal de voeding sowieso niet zelf fiksen, daartoe zijn ze niet in staat. Leek het erop dat je dezelfde voeding kreeg in dezelfde doos of leek het er meer op dat je een hele nieuwe voeding kreeg in een nieuwe dichte verpakking?
Hoe lang duurde de RMA trouwens was dit iets van enkele dagen, weken of mocht je wel een maand wachten?
Ik ben afgegaan op verschillende bronnen (voorbeeld systemen, psu calculators, ...) en heb voor de zekerheid 650W gekozen. Ik wou/wil ook wat ruimte voor een overclock overhouden en de fan niet te hard laten draaien. Maar ik kan fout zijn, ik ken er eerlijk gezegt weinig van... Daarom dat ik hier hulp vraag natuurlijk

Dat kan ook prima met de RM550x en ik denk dat dat de beste vervanger is. Meer dan genoeg voor wat je er mee wil doen en ook onder maximale belasting nog lekker stil.
Daarnaast heb ik nooit problemen gezien bij andere mensen met dat moederbord in combinatie met die voeding en denk ik dus dat het gewoon pech hebt met jouw exemplaar en dat je misschien steeds dezelfde voeding terug kreeg omdat ze bij Azerty geen probleem zagen.
RM550x is dan de meest logische vervanger, dan weet je iig zeker dat je niet dezelfde voeding terug krijgt.

De voeding is meer dan genoeg en het is gewoon de beste voeding overal voor het geld. De rest is gewoon minder.