Voeding advies en informatie topic - Deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 46.023 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Rainbow schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:41:
Eigenlijk weet ik toch wel dat het niet echt uit gaat maken, maar liever safe than sorry, denk ik dan.
Een PC met i7 6700K en GTX 980 neemt maximaal zo'n 300W zonder overklokken, met overklokken ga je denk ik op zo'n 450W max uitkomen, dus zelfs de RM550x is al erg ruim. Wil je veiliger dan voegt meer vermogen nul komma nul toe, wat wel voor extra veiligheid kan zorgen is een voeding met betere beveiligingen. Bijvoorbeeld meerdere OCP's op de 12V of nog beter instelbare OCP en een voeding waarbij het verbruik per connector uitleesbaar is en waar je dan ook nog de OCP kunt instellen op een waarde die daar boven komt. Mocht er dan iets vreemds gebeuren, schakelt de voeding direct uit.

De RM750x heeft echter net als de RM550x maar één 12V rail en dus ook maar één OCP op de 12V of zelfs geen en is die afhankelijk van de OPP bij overbelasting/kortsluiting. Maar omdat de voeding dus 200W meer kan leveren schakelt de voeding ook minder snel uit bij kortsluiting/overbelasting van een onderdeel in de PC. Of te wel de RM750x is iets minder veilig dan de RM550x. ;) En natuurlijk ook gewoon duurder, terwijl je er niks aan hebt.

Dus beter safe than sorry gaat hier dus zeker niet op.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Rainbow schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:41:
Voordat ik een berg geld naar m'n nieuwe build gooi, toch maar even een kort vraagje. Kan het heel veel kwaad om een veel te sterke voeding in een systeem te zetten?

In principe zou ik voor een i7 6700K met een GTX 1080 wel prima genoeg hebben aan 450-500W, maar ik zit te denken dat ik wellicht wel eens zou willen overclocken. En aangezien het maar €20 scheelt, denk ik er dus aan om toch maar voor de pricewatch: Corsair RM750x te kiezen in plaats van de pricewatch: Corsair RM550x (de RMx lijkt mij de beste volledig modulaire voedingen).

Eigenlijk weet ik toch wel dat het niet echt uit gaat maken, maar liever safe than sorry, denk ik dan.
Met de Corsair RM550X kan je zowel de 6700K als de 1080 maximaal overclocken; beiden hebben namelijk een enorm laag TDP.

Je moet je bij de aanschaf van een voeding met een te hoog vermogen een aantal dingen beseffen:

Je bent met je PC regelmatig in Windows waardoor je PC dus IDLEd. Het verbruik loopt hierdoor terug tot enkele tientallen watt. De kans is groot dat een 750w voeding een lager rendement heeft bij ~5% belasting tov een 550w (van gelijke kwaliteit etc.). Bij een te voeding met te veel vermogen zal je absoluut gezien meer vermogen kwijtraken van uit het stopcontact naar warmte. ==> Dit weet ik overigens niet 100% zeker, wellicht dat The_Mask hier meer over weet? Volgensde review van Tomshardwaree verbruikt een 1080 idle bijvoorbeeld gemiddeld 7 watt.

Extra wattage 'overhouden' om 'safe' te zitten dient geen enkel doel/nut. Het is puur aanwezig, en that's it. Het biedt geen voordelen. Veel mensen denken dat het de levensduur van een voeding ten goede komt, maar dit is eigenlijk niet (echt) zo; hoge kwaliteit voedingen zoals de RMX-series zijn namelijk enorm overgedimensioneerd en kunnen meer vermogen leveren dan er op het label staat. Na 10 jaar leveren ze nog steeds 550watt. Ik denk dat de fan het eerder begeeft dan dat de voeding geen 550w kan leveren.

Verder maakt het qua fan-curve ook bijzonder weinig uit. De fan van een RMx voeding is namelijk al zo goed als onhoorbaar, al helemaal met dichte kast op ~50cm afstand. Het maakt dan niet uit of je het 750w of 550w model hebt bij bijv. 400w belasting. De fan ga je echt niet horen, je hoort dan eerder je GPU-fans of casefans.

Bottom line: je betaalt meer bij initieel aanschaf, idle zal er zeer waarschijnlijk meer watt verloren gaan naar hitte en het biedt geen voordelen behalve je eigen perceptie van voedingen in de hand te spelen doordat je voor je gevoel safe zit.

Maar om je vraag te beantwoorden: het kan verder geen kwaad om een te 'grote' voeding in je systeem te plaatsen, het biedt alleen geen voordelen :) Als we even gemakshalve uitgaan van een verbruik van 100w voor je 6700k en 180w voor je 1080 dan kom je op 100% belasting op maximaal 275-300w uit. Hierbij moeten dan zowel je CPU als je GPU op 100% continue belasting draaien. Je hebt dan 200-250 watt over om te overclocken; lijkt me meer dan genoeg.

Edit: meneer Masker was me voor :D

Als we onderstaande labels bekijken dan draait de fan van het 750w model bijna altijd harder, in ieder geval tot >~500w verbruik.

Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/en/~/media/1B74C31201264A568FA90B192ED8187A.ashx?w=625
Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/en/~/media/B958604DB3054361B4C14D456EFBF052.ashx?w=625

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 06-07-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Bedankt -The_Mask- en stin00, voor de inzichten! :)

Ik was er nog vergeten bij te zeggen dat ik héél misschien in de toekomst SLI wil gaan draaien, maar die kans is wel dusdanig zo klein dat ik denk dat ik daar voor nu gewoon niet over na hoef te denken (en dat zou toch maar zo'n 200W toevoegen).

Zo bekeken denk ik dan dat ik moet kiezen tussen de pricewatch: Corsair RM550x of pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2 (mede vanwege de kabelkleuren en dat die volledig modulair zijn - het oog wil ook wat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De beste high-end 550w voedingen (in mijn ogen):

pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart
pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2

pricewatch: Cooler Master V Series V550 ==> Alleen wanneer ruimte schaars is (bepaalde ITX / m-atx kasten), deze voeding is slechts 140mm diep terwijl andere voedingen op 160-165mm zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 06-07-2016 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De beste overal is toch wel de pricewatch: Corsair RM550x, betere fan en stiller, interne kwaliteit en prestaties zijn van de Super Flower Leadex en EVGA SuperNOVA G2 ook wel erg goed. Maar de fan, stilte en service van Corsair in Nederland wint het toch wel van de andere twee.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaitsev
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 20:07

Zaitsev

Investigator.

Mijn voeding heeft 1 6peg pcie connector en 1 8 peg pcie connector (xfx 550watt pro) en ik heb een videokaart die 2 8 peg pcie connectors vereist. Nu heb ik bij de videokaart 2 verschillende adapters gekregen. Een adapter met 2 6 peg connectors naar 1 8 peg en een adapter die 2x molex naar 8 pin heeft. Welke moet ik nou gebruiken voor het veiligste gebruik? Het gaat om de evga classified 980ti

i7 6700k - Asus Z170 Pro Gaming - Palit Gtx 1070 Jetstream - Corsair Vengeance LPX 3200 Mhz 2x8 - XFX 550W Pro - Fractal Define S - Crossover 2795QHD 1440P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zaitsev schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:33:
en ik heb een videokaart die 2 8 peg pcie connectors vereist.
Vereist? Heb je werkelijk geprobeerd met een 6 en 8 pins aangesloten op beide manieren? 6 pins PEG in de eerste en 8 pins PEG in de tweede aansluiting van de videokaart en als dat niet werkt andersom. Mocht dat namelijk werken is dat 100 maal beter dan welk ander verloopje ook. Elk verloopje is een zwakke schakel.
Nu heb ik bij de videokaart 2 verschillende adapters gekregen. Een adapter met 2 6 peg connectors naar 1 8 peg en een adapter die 2x molex naar 8 pin heeft. Welke moet ik nou gebruiken voor het veiligste gebruik? Het gaat om de evga classified 980ti
Met die twee bij geleverde is er maar een manier en dat is dat je beide moet gebruiken, anders kun je geen twee 8 pins aansluiten, maar dat is echt niet ideaal. Probeer eerst dus met de 6 pins en 8 pins aansluiten, werkt dat niet dan zijn er nog wel wat andere oplossingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Wit is stuk, blijkt na uitvoerige tests. Ik ga hem voor RMA opsturen, maar in de tussentijd heb ik een andere voeding nodig voor m'n i7 6700K workstation. Momenteel gebruik ik een geleende voeding en die moet terug, vandaar.

De vraag is nu: welke voeding heb ik minimaal nodig om maximaal een paar maandjes (uitgaan van een bizar trage RMA, post die kwijtraakt etc. etc. - better be safe) te overbruggen? Wat is het goedkoopste dat nog veilig is voor de componenten? Ik wil best mijn GTX 970 tijdelijk uit de pc halen als dat scheelt. Kan ik voor minder dan 50 euro iets veiligs kopen?

Of zeggen jullie: RM550x halen en daarna verkopen? Dat is namelijk de populairste voeding van dit moment en als ik die na afloop verkoop voor 70 euro kost het uiteindelijk ook maar 25-30 euro.

Ik ben erg gehecht aan m'n witte Super Flower, en het liefst bestel ik dezelfde maar ik heb zo het idee dat niemand in V&A op zo'n voeding zit te wachten en dat ik een RM550x sneller kan verkopen.

Zelf iets van V&A halen is geen optie omdat ik hem morgen al wil hebben en geen tijd heb om ergens iets op te halen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:43:
De vraag is nu: welke voeding heb ik minimaal nodig om maximaal een paar maandjes (uitgaan van een bizar trage RMA, post die kwijtraakt etc. etc. - better be safe) te overbruggen? Wat is het goedkoopste dat nog veilig is voor de componenten? Ik wil best mijn GTX 970 tijdelijk uit de pc halen als dat scheelt. Kan ik voor minder dan 50 euro iets veiligs kopen?
pricewatch: be quiet! System Power B8 450W is prima, ook wel voor iets langer dan een paar maandjes. Wel misschien verstandig om de C6 en C7 power states even uit te zetten in UEFI om incompatibiliteit te verkomen.

39 euro incl. verzenden en morgen in huis bij Afuture weg. Voeding wordt wel bulk verkocht, als het er allemaal wat kaal uitziet kan dat kloppen. ;)
Of zeggen jullie: RM550x halen en daarna verkopen? Dat is namelijk de populairste voeding van dit moment en als ik die na afloop verkoop voor 70 euro kost het uiteindelijk ook maar 25-30 euro.
Niet nodig, dan verlies je onnodig veel geld, een goedkopere voeding verkopen heeft minder verlies.
Ik ben erg gehecht aan m'n witte Super Flower, en het liefst bestel ik dezelfde maar ik heb zo het idee dat niemand in V&A op zo'n voeding zit te wachten en dat ik een RM550x sneller kan verkopen.
Klopt, ook al maakt Super Flower al een aantal jaren erg goede voedingen, bekend bij het grote publiek zijn ze nog lang niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Thanks voor de tips! :)

Uiteindelijk heb ik een CX450M besteld, die raak ik ook wel weer kwijt via V&A als de RMA van mijn eigen voeding afgehandeld is.

C6 en C7 power states zeggen me niks, dus als ik de be quiet! zou nemen had ik eerst moeten uitzoeken waar die instellingen zitten. Verder vind ik bulk/oem een minpuntje en heb ik liever zwarte kabels in plaats van een regenboog, ook al is het voor korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2023
In Mijn huidige build zit nog een forton epsilon 600 voeding .
Deze is wel bijna 9 jaar oud .
Zou ik deze nog kunnen hergebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De kans dat de voeding al defecte elco's heeft is vrij groot. Voeding met defecte elco's is een gevaar voor de overige onderdelen, doordat zo'n voeding extreme ripple afgeven. Dus nee dat lijkt mij zeer onverstandig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is EuP 2013 hetzelfde als C6 en C7 power states?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee EuP 2013 gaat over het verbruik in standby waar alle electronica aan moet voldoen in de EU en de C6 en C7 is een power state van Intel CPU's vanaf de Haswell serie. Maar de CX450M ondersteund gewoon de C6 en C7 power states van de CPU doordat de voeding beschikt over DC-DC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:16

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik heb mijn CPU op 4,5Ghz lopen en wil de GPU (die ik net heb, had eerst een 970) nog een goed stukje overclocken.. heb ik wel voldoende aan deze voeding van 550w?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 247,51€ 247,51
1Asus Z170 PRO GAMING€ 146,95€ 146,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 533,95€ 533,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 69,95€ 69,95
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX100 512GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.252,16

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

zit het dan niet net op het randje? er wordt mij gezegd dat de voeding dan onnodig overbelast wordt

GPU wil ik richting de 1450 boost clock halen

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 11-07-2016 14:23 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee het lijkt mij vrij sterk dat je de 550W voorbij gaat met deze PC. Maar mocht je dat wel doen dan geeft deze voeding daar ook weinig om.

Oh met 1450MHz zal je waarschijnlijk onder de 500W totaal blijven, denk iets van 475W max uit de voeding dan.

[ Voor 29% gewijzigd door -The_Mask- op 11-07-2016 14:27 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

-The_Mask- schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:24:
Nee het lijkt mij vrij sterk dat je de 550W voorbij gaat met deze PC. Maar mocht je dat wel doen dan geeft deze voeding daar ook weinig om.

Oh met 1450MHz zal je waarschijnlijk onder de 500W totaal blijven, denk iets van 475W max uit de voeding dan.
1,450GHz max op de GPU als boost clock.. :+ dat zou volgens de reviews hier op lucht wel een beetje de max zijn

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 11-07-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh83
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-11-2023
Dag Allen!

Een van jullie kan mij wel helpen of weet het antwoord, want weet het even niet meer?

zit met een pc, waarvan k denk dat de voeding het heeft begeven! Want in de kist was echt alles vol,vol stof?

Dus ga ervan uit dat voeding naar de aaien is,

Voeding is ? Recom Power Engine 600CF

Moederbord wat er inzit is een MSI P45 PLATINUM moederbord,

zit een 3d kaart van Asus in, simpele meende 512md

Dus de vraag is welke voeding past hier op?

want heb er 2 gehad en die kon k terug brengen want k kom een aansluiting te kort, want het is een echte war boel aan kabel

mijn dank bij voorbaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
spartacusNLD schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:43:
[...]

1,450GHz max op de GPU als boost clock.. :+
Dat zeg ik, 1450MHz is hetzelfde als 1,45GHz. ;)
dat zou volgens de reviews hier op lucht wel een beetje de max zijn
Nou meer dan 1,5GHz moet wel te doen zijn voor de meeste kaarten, in deze review zie je dat de kaart standaard ook al net over de 1,4GHz boost. https://www.techpowerup.c...GTX_980_Ti_Gaming/33.html. Dan doe je daar dus maar een minuscule 50MHz bij.

Maar komt er dus op neer dat het gemakkelijk moet kunnen met die voeding.
kh83 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:30:
Dag Allen!

Een van jullie kan mij wel helpen of weet het antwoord, want weet het even niet meer?

zit met een pc, waarvan k denk dat de voeding het heeft begeven! Want in de kist was echt alles vol,vol stof?

Dus ga ervan uit dat voeding naar de aaien is,

Voeding is ? Recom Power Engine 600CF

Moederbord wat er inzit is een MSI P45 PLATINUM moederbord,

zit een 3d kaart van Asus in, simpele meende 512md

Dus de vraag is welke voeding past hier op?

want heb er 2 gehad en die kon k terug brengen want k kom een aansluiting te kort, want het is een echte war boel aan kabel

mijn dank bij voorbaat ?
toon volledige bericht
Ik kan er weinig kaas van maken? Elke zin is ook een vraag? Je vraagt aan mij welke voeding je hebt? Je weet ook niet meer dat je het niet weet? Je vraagt ook als de PC vol stof zit? En je weet ook niet of je mij al bij voorbaat bedankt? Ik kan er dus weinig van maken, zou je het ook in een beetje fatsoenlijk Nederlands kunnen neerzetten. En ook alle specificaties, problemen eisen en wensen duidelijk neerzetten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

-The_Mask- schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:27:
[...]

Dat zeg ik, 1450MHz is hetzelfde als 1,45GHz. ;)

[...]
Nou meer dan 1,5GHz moet wel te doen zijn voor de meeste kaarten, in deze review zie je dat de kaart standaard ook al net over de 1,4GHz boost. https://www.techpowerup.c...GTX_980_Ti_Gaming/33.html. Dan doe je daar dus maar een minuscule 50MHz bij.

Maar komt er dus op neer dat het gemakkelijk moet kunnen met die voeding.
http://outervision.com/power-supply-calculator zegt dat ik 650w moet hebben.. wel vreemd want de computer gaat gewoon aan :P jammer dat je geen tooltje hebt die het gewoon meet en dat je dan van t gezijk af bent en je weet hoeveel je watt gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
spartacusNLD schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:35:
[...]

http://outervision.com/power-supply-calculator zegt dat ik 650w moet hebben.. wel vreemd want de computer gaat gewoon aan :P
Tja je kunt net zo goed https://www.random.org/ gebruiken en dan bij minimaal 100 invullen en maximaal 1000, zegt evenveel. :p
jammer dat je geen tooltje hebt die het gewoon meet en dat je dan van t gezijk af bent en je weet hoeveel je watt gebruikt
Sommige voedingen kunnen het verbruik meten zoals bijvoorbeeld de Corsair voedingen met een i in de naam (AXi, HXi en RMi) of je gebruikt een simpele AC meter en doet het gemeten getal maal het rendement, zodat je het DC verbruik kunt gokken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In mijn computer zit nu dus tijdelijk die Corsair CX450M. Doet het prima. Het rooster voelt wat goedkoper aan en er zat geen opbergtasje voor de overbodige kabels bij. Hoewel zo'n tasje ook overbodig is als er geen overbodige kabels zijn.

Maar kan iemand kort uitleggen wat nu echt het verschil is met een twee keer zo dure RM550x? En dan zonder al te veel technische details.

Minder kwaliteit zegt mij niet veel. Hij doet het of hij doet het niet, mijn computer wordt niet sneller van een betere voeding, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Betere prestaties, dus minder stres op de andere componenten en dus een langere verwachte levensduur van de andere componenten.
Veel stiller.
Betere kwaliteit en daardoor veel langere verwachte levensduur,
Dubbel zo lange garantie,
Hoger rendement en dus verbruikt de PC minder waardoor je geld bespaart op de energierekening.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 12-07-2016 23:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:19

RvL

Het ziet er naar uit dat ik het Ministerie van Financiën zover heb gekregen om moederbord, processor en geheugen te mogen vervangen.

Ik zit even te dubben over wat te doen met de voeding. Allereerst m'n beoogde configuratie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1Powercolor Radeon RX 480 8GB€ 292,51€ 292,51
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1WD Caviar WD1600JD, 160GB€ 0,-€ 0,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,14€ 32,14
1Samsung SH-S223C Zwart€ 22,-€ 22,-
1Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 610,10

Nieuw t.o.v. de huidige configuratie is de het moederbord, processor en geheugen. De overige componenten worden hergebruikt.

Op dit moment heb ik een oude pricewatch: Corsair CX400W, 30A op de 12V rail (single rail).

Is het aan of af te raden om een oude voeding te hergebruiken? Volgens mij is het geen verkeerde voeding, maar ik weet natuurlijk niet hoe het op dit moment met de elco's is.

Een probleem wat ik zie is dat deze voeding maar 1 4-pins connector heeft voor het moederbord, maar ik lees in de startpost ook dat dat geen probleem hoeft te zijn. Hoe zit dat bij deze combinatie? Is dat mogelijk of trekt de i5-6400 teveel?

Of is het wellicht toch verstandig om er een nieuwe voeding in te steken, bijvoorbeeld:
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: be quiet! System Power 7 450W

Voordeel (wat ik zo snel zie) van de Corsair en de Cooler Master is dat ze semi-modulair zijn, maar volgens mij is de Be Quiet een stukje stiller.

Wat is wijsheid in dit geval?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 19:02
Beste Mask (en anderen natuurlijk) Ik heb een zeer stille voeding nodig voor mijn nieuwe build. Zal een 6700K worden met lichte/normale overclock en een 1070 / 1080 GPU. Zal nooit een tweede GPU inkomen. Mijn doel is om in idle, als ik niet aan het gamen ben, de pc doodstil is!

Ik heb daarom geen budget en wil gewoon de stilste voeding hebben die er is met wel goede meetwaarden natuurlijk. Ik kan natuurlijk wachten op de seasonic prime, maar die is er nog steeds niet en ik wil eigenlijk deze week tot bestelling overgaan.

Voedingen die ik zelf heb uitgekozen zijn de:
Corsair RM550x
be quiet! Dark Power Pro 11 550W

Zijn dit de beste voedingen voor stilte? Zo ja welke van de twee kan ik dan het beste nemen?

Ik heb nu de seasonic X-760 en die hoor ik dus nog steeds (licht) ruisen. Ik heb het dan over de fan aangezien ik geen last heb van coil wine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RvL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 00:07:
Op dit moment heb ik een oude pricewatch: Corsair CX400W, 30A op de 12V rail (single rail).

Is het aan of af te raden om een oude voeding te hergebruiken? Volgens mij is het geen verkeerde voeding, maar ik weet natuurlijk niet hoe het op dit moment met de elco's is.
Dat zal wel een probleem worden voor de lange termijn, voor nu zijn de elco's waarschijnlijk nog wel goed, tenzij de voeding lange tijd vol stof heeft gewerkt. Maar als je wil dat de voeding nog 5 jaar mee gaat dan wordt dat voor de CX400 waarschijnlijk lastig.
Een probleem wat ik zie is dat deze voeding maar 1 4-pins connector heeft voor het moederbord, maar ik lees in de startpost ook dat dat geen probleem hoeft te zijn. Hoe zit dat bij deze combinatie? Is dat mogelijk of trekt de i5-6400 teveel?
Mag geen probleem zijn, verbruik van de i5 6400 is relatief laag.
Of is het wellicht toch verstandig om er een nieuwe voeding in te steken, bijvoorbeeld:
pricewatch: be quiet! System Power 7 450W

Voordeel (wat ik zo snel zie) van de Corsair en de Cooler Master is dat ze semi-modulair zijn, maar volgens mij is de Be Quiet een stukje stiller.
Nee de Cooler Master is het stilste en de be quiet! is sowieso niet echt een goede voeding of keuze, dus die zou ik sowieso niet nemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rows schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:30:

Ik heb daarom geen budget en wil gewoon de stilste voeding hebben die er is met wel goede meetwaarden natuurlijk. Ik kan natuurlijk wachten op de seasonic prime, maar die is er nog steeds niet en ik wil eigenlijk deze week tot bestelling overgaan.
Seasonic Prime komt volgens mij volgende week in een 650W, 750W en 850W versie. Maar Seasonic is niet gekend om hun hele stille voedingen dus het lijkt mij sowieso niet een hele interessante keuze en 650W is ook erg overdreven voor een PC welke zo'n 300W max verbruikt.
Beste Mask (en anderen natuurlijk) Ik heb een zeer stille voeding nodig voor mijn nieuwe build. Zal een 6700K worden met lichte/normale overclock en een 1070 / 1080 GPU. Zal nooit een tweede GPU inkomen. Mijn doel is om in idle, als ik niet aan het gamen ben, de pc doodstil is!

Voedingen die ik zelf heb uitgekozen zijn de:
Corsair RM550x
be quiet! Dark Power Pro 11 550W

Zijn dit de beste voedingen voor stilte?
Ja maar dit zijn ook voedingen die zelfs onder volledige belasting heel erg stil tot onhoorbaar zijn, afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
Zo ja welke van de twee kan ik dan het beste nemen?
De be quiet! (tegenwoordig met zwarte draden en geen gekleurde draden meer) heeft geen condensators in de kabels, daardoor iets hogere ripple maar wel soepelere kabel en dus wat beter weg te werken (volgens sommigen, maakt mij weinig uit). De be quiet! heeft daarnaast ook nog meerdere Over Current Protections op de 12V en dus een betere kortsluitbeveiliging dan de Corsair. Corsair levert echter betere prestaties, heeft langere garantie en is goedkoper. Is dus maar net wat je belangrijker vindt.
Ik heb nu de seasonic X-760 en die hoor ik dus nog steeds (licht) ruisen. Ik heb het dan over de fan aangezien ik geen last heb van coil wine.
Dat komt o.a. ook door het slechte ontwerp van het luchtrooster, die zorgt voor veel extra geluid.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

-The_Mask- schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:00:
[...]

Dat zal wel een probleem worden voor de lange termijn, voor nu zijn de elco's waarschijnlijk nog wel goed, tenzij de voeding lange tijd vol stof heeft gewerkt. Maar als je wil dat de voeding nog 5 jaar mee gaat dan wordt dat voor de CX400 waarschijnlijk lastig.

[...]

Mag geen probleem zijn, verbruik van de i5 6400 is relatief laag.

[...]

Nee de Cooler Master is het stilste en de be quiet! is sowieso niet echt een goede voeding of keuze, dus die zou ik sowieso niet nemen
OK, dank je wel voor je antwoord.

Dan houd ik voorlopig m'n huidige voeding. Ik acht de kans groot dat ik binnen nu en een paar jaar wel weer een upgrade uitvoer en dat lijkt me een mooi moment om eens naar een andere voeding te kijken.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RvL schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:21:
[...]

OK, dank je wel voor je antwoord.

Dan houd ik voorlopig m'n huidige voeding. Ik acht de kans groot dat ik binnen nu en een paar jaar wel weer een upgrade uitvoer en dat lijkt me een mooi moment om eens naar een andere voeding te kijken.
Zet dan wel even de C6 en C7 power states uit in UEFI om problemen te voorkomen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Goede tip! Daar zou ik niet bij stil gestaan hebben

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Goedemorgen :)

Ik ben hier gekomen omdat ik een stille voeding aan het zoeken ben voor mijn Nas. Ik denk dat ik ga voor een Picopsu van ongeveer 150 watt.

Echter.... ik lees de boel ff door en kom tot de conclusie dat mijn psu veel te zwaar is voor mijn pc. Dus ff een controle.

Moederbord: Ga-z77x-d3h
Processor: i5 3570k @ 4.3ghz (1.250V)
EVGA 980Ti Classified (boost rond de 1485mhz)
3x Fractal Venturi HF 14
3x Fractal Venturi HP 14 pwm
2x Cryorig fans

Voor dit alles heb ik op dit moment een RM850x van Corsair.

Nu wil ik in de toekomst een custom loop maken t.b.v. het koelen van mijn Gpu. Hiervoor wordt een Swifttech mcp35x gebruikt.

Ga ik aan een RM550x ook genoeg hebben? En is er dan mogelijkheid tot SLI?

Alvast bedankt!

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mr-E schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:30:

Ga ik aan een RM550x ook genoeg hebben?
Ja ook met overklokken.
En is er dan mogelijkheid tot SLI?
Nee, maar een GTX 980 Ti is nu al verouderd, door de matige DX12 ondersteuning en performance en geen ondersteuning voor Async Compute, dus een tweede voor SLI is nu al niet de beste optie laat staan over bijvoorbeeld een jaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
-The_Mask- schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:51:
[...]
Ja ook met overklokken.
[...]
Nee, maar een GTX 980 Ti is nu al verouderd, door de matige DX12 ondersteuning en performance en geen ondersteuning voor Async Compute, dus een tweede voor SLI is nu al niet de beste optie laat staan over bijvoorbeeld een jaar.
Ahh ok, en als ik het goed begrijp ben ik nu de levensduur van de rm850x nadelig aan het beïnvloeden? Als dat niet zo is heeft ruilen weinig nut.

Tot dusver bedankt :Y

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mr-E schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:13:
[...]

Ahh ok, en als ik het goed begrijp ben ik nu de levensduur van de rm850x nadelig aan het beïnvloeden? Als dat niet zo is heeft ruilen weinig nut.
Nee waarom zou het de levensduur van de voeding nadelig beïnvloeden? Wel is het zo dat door de single 12V rail je een slechtere kortsluitbeveiliging hebt bij de 850W versie. De voeding zal pas bij een stroom van dik boven de 70A een kortsluiting zien als een kortsluiting. Bij de 550W versie ligt dat veel lager omdat de voeding minder kan leveren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
Omdat ik ver onder het vermogen zit... dacht dat ergens tegen te zijn gekomen in dit topic, wellicht verkeerd begrepen... maar dan is het dus geen enkel probleem om deze te houden :)

Wat zijn jou ervaringen met de Fractal Edison voedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee niet echt, kost je alleen wat extra energie, de voeding is minder goed beveiligd tegen kortsluiting en de aanschafprijs is dus een stuk hoger.

Fractal Design Edison M voedingen zijn intern Seasonic G-series met een Fractal Design stickertje erop. Seasonic G-series is niet echt heel bijzonder meer, beetje aan de dure kant op dit moment, maar Seasonic heeft de opvolger klaar onder de naam Focus, afwachten als dat wel weer een interessante serie wordt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flixion
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Wellicht niet het juiste topic: maar heeft een van jullie een tip voor een winkel waar ik kabels voor mijn voeding kan aanschaffen? In het bijzonder zoek ik een 6 en een 8 pins PCIe kabel met een haakse stekker.

Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Flixion schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:45:
Wellicht niet het juiste topic: maar heeft een van jullie een tip voor een winkel waar ik kabels voor mijn voeding kan aanschaffen? In het bijzonder zoek ik een 6 en een 8 pins PCIe kabel met een haakse stekker.
Ik denk niet dat die bestaan, enige plaats waar je zoiets zou kunnen krijgen is bij Corsair. Modulaire kabels zijn namelijk niet uit wisselbaar tussen verschillende merken of zelfs series. Corsair is ook de enige fabrikant welke wel een duidelijke standaard voor hun eigen kabels heeft en de verschillende kabelseries ook een eigen naam heeft gegeven. Maar als zij ze niet kunnen leveren dan zijn ze er niet en ik denk dus dat ze niet bestaan.

Waarom wil je haakse stekkers? Te weinig ruimte? Met een haakse stekker zul je trouwens ook niet echt veel winnen verwacht ik, als ze zouden bestaan. Oplossing lijkt mij gewoon een niet zo'n hoge videokaart, maar één die zich gewoon aan de PCI Express standaard houdt.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 18-07-2016 19:52 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flixion
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
-The_Mask- schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:50:
[...]

Ik denk niet dat die bestaan, enige plaats waar je zoiets zou kunnen krijgen is bij Corsair. Modulaire kabels zijn namelijk niet uit wisselbaar tussen verschillende merken of zelfs series. Corsair is ook de enige fabrikant welke wel een duidelijke standaard voor hun eigen kabels heeft en de verschillende kabelseries ook een eigen naam heeft gegeven. Maar als zij ze niet kunnen leveren dan zijn ze er niet en ik denk dus dat ze niet bestaan.

Waarom wil je haakse stekkers? Te weinig ruimte? Met een haakse stekker zul je trouwens ook niet echt veel winnen verwacht ik, als ze zouden bestaan. Oplossing lijkt mij gewoon een niet zo'n hoge videokaart, maar één die zich gewoon aan de PCI Express standaard houdt.
Hey! Ja inderdaad wat krap met de ruimte, had onderschat hoeveel ruimte die PCI-e kabels nodig hebben ;-). Ik moet nu een klein beetje puzzelen om de zijkant van mn kast erop te krijgen, maar geen groot issue verder. Thanks!

Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:04

muhda

Time & Space traveler

Heb ik voor mijn volgende build voldoende aan een Corsair SF450?
Ook als ik later bijvoorbeeld een Nvidia 1080 als GPU neem?

De corsair is gold, modulair en heeft 7 jaar garrantie.
Doordat ik een non K CPU, denk ik dat ik geen 500 Watt of meer nodig heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 318,90€ 318,90
1ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac€ 181,95€ 181,95
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 275,50€ 275,50
1Silverstone RAVEN RVZ02 (Window)€ 102,-€ 102,-
1Noctua NH-L9i€ 39,40€ 39,40
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C16G4D240FSE€ 127,18€ 127,18
1Corsair SF450€ 83,95€ 83,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 294,90€ 294,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,90€ 148,90
1Samsung 950 Pro 512GB€ 314,14€ 314,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.886,82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
muhda schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:38:

Ook als ik later bijvoorbeeld een Nvidia 1080 als GPU neem?
Zowel als met een RX 480 als GTX 1080 haal je de 300W niet, dus zelfs als je zou overklokken zou de SF450 nog meer dan genoeg zijn.

Overigens lijkt een moederbord met Z170 chipset niet de meest logische keuze als je niet gaat overklokken. Je neemt juist een Z170 chipset voor overklokken en/of SLI/CrossFire, nu is CrossFire/SLI sowieso uitgesloten met een mITX moederbord waar alleen maar ruimte is voor één videokaart dus als je dan ook niet gaat overklokken zie ik helemaal het niet nut niet van zo'n moederbord in.

Mis je bijvoorbeeld iets bij pricewatch: Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI? Die heeft ook WiFi AC, USB 3.1 Type-C en M.2 PCIe NVMe & SATA SSD ondersteuning.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:04

muhda

Time & Space traveler

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:15:
[...]
Zowel als met een RX 480 als GTX 1080 haal je de 300W niet, dus zelfs als je zou overklokken zou de SF450 nog meer dan genoeg zijn.
Ah, mooi om te horen. Nou maar hopen dat Corsair weer goeie onderdelen gebruikt zoals in de RM550x.
Mis je bijvoorbeeld iets bij pricewatch: Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI? Die heeft ook WiFi AC, USB 3.1 Type-C en M.2 PCIe NVMe & SATA SSD ondersteuning.
Hmm, goeie tip omtrent de moederbord, ik zal er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
muhda schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Ah, mooi om te horen. Nou maar hopen dat Corsair weer goeie onderdelen gebruikt zoals in de RM550x.
Ja de SF450 is ook een hele goede voeding. Normaal gesproken zijn SFX voedingen zelfs altijd duurder dan de ATX tegenhangers omdat alles kleiner gemaakt moet worden. Maar er bestaat gewoon geen ATX voeding welke beter of vergelijkbaar is als de SF450 voor 85 euro of minder. Dat maakt de SF450 dus niet alleen erg goed, maar ook de concurrentie helaas erg slecht.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:05
De componenten van mijn huidige pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 203,50€ 203,50
1MSI H97 GAMING 3€ 101,95€ 101,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,50€ 86,50
2Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 143,52€ 287,04
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,95€ 28,95
1Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000€ 46,95€ 46,95
1CM Storm Speed RX Mousepad medium€ 9,95€ 9,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 45,95€ 45,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 73,95€ 73,95
1Lite-On IHOS104 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 50,95€ 50,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 119,95€ 119,95
1Arctic Z2 Pro€ 79,75€ 79,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.135,39

Ik ga een modulaire voeding kopen en deze omwisselen met de huidige, daarvoor zoek ik een stille psu. 450wat moet genoeg zijn aangezien ik geen videokaart gebruik.

zit momenteel te twijfelen tussen:

en

Welke zouden jullie kiezen of eventueel een heel andere?
Het enige dat vereist is is dat hij stil is en krachtig genoeg is(logisch), wil max €60 uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 19:02
Nog bedankt voor het advies Mask ik heb de RM550x besteld. Super voeding en lekker stil ook!

Mijn vorige voeding, te weten de seasonic x760 van dik 5 jaar oud, hoe lang kan die nog meegaan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SBTweaker schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:07:

Welke zouden jullie kiezen of eventueel een heel andere?
Het enige dat vereist is is dat hij stil is en krachtig genoeg is(logisch), wil max €60 uitgeven.
Vind je de huidige Seasonic te luidruchtig of veel te luidruchtig of is die ook gewoon stil genoeg.

Geen videokaart trouwens? Ook niet op de planning?
rows schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:59:
Mijn vorige voeding, te weten de seasonic x760 van dik 5 jaar oud, hoe lang kan die nog meegaan eigenlijk?
Niks aan die voeding is echt aan slijtage onderheven om een onderdeel aan te wijzen dat eerst stuk zou gaan. Zowel de condensators als de fan is van uitstekende kwaliteit, dus nog eens 10 jaar erbij zou kunnen, maar voor hetzelfde heb je pech en is die morgen stuk. Niet echt veel nuttigs over te zeggen dus, behalve dat die in potentie nog heel lang mee zou moeten kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:22:
[...]

Vind je de huidige Seasonic te luidruchtig of veel te luidruchtig of is die ook gewoon stil genoeg.

Geen videokaart trouwens? Ook niet op de planning?

[...]
Nee ik programmeer er op en heb daar geen videokaart voor nodig ik speel nooit Games.

De huidige is niet modulair wel en ik wil graag een modulaire omdat ik een pc in een bureau ga bouwen, hij is wel stil genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SBTweaker schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:05:
[...]

Nee ik programmeer er op en heb daar geen videokaart voor nodig ik speel nooit Games.

De huidige is niet modulair wel en ik wil graag een modulaire omdat ik een pc in een bureau ga bouwen, hij is wel stil genoeg.
Dan heb je niks aan een 450W voeding, een 450W voeding gebruik je voor een high-end game PC. Jouw PC met bijvoorbeeld een GTX 1080 (de snelste videokaart van dit moment) gebruikt nog geen 300W. In de huidige configuratie zonder videokaart haal je de 100W niet.

En als je een wat minder overdreven voeding kiest kun je ook betere kwaliteit halen voor hetzelfde geld en daarnaast neemt de noodzaak van een modulaire voeding ook heel erg af. De voeding heeft immers veel minder kabels en als je alle kabels gebruikt blijft er ook niet één ongebruikt.

pricewatch: Seasonic G-series 360 watt lijkt mij dan ook de beste keuze voor jouw PC. Bij deze voeding gebruik je ook gewoon de meeste kabels, dus de noodzaak van een modulaire voeding neemt ook af.

Betere kwaliteit als de Cooler Master G450M en Corsair CX450M en sowieso stiller als de Corsair.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:44:
[...]

Dan heb je niks aan een 450W voeding, een 450W voeding gebruik je voor een high-end game PC. Jouw PC met bijvoorbeeld een GTX 1080 (de snelste videokaart van dit moment) gebruikt nog geen 300W. In de huidige configuratie zonder videokaart haal je de 100W niet.

En als je een wat minder overdreven voeding kiest kun je ook betere kwaliteit halen voor hetzelfde geld en daarnaast neemt de noodzaak van een modulaire voeding ook heel erg af. De voeding heeft immers veel minder kabels en als je alle kabels gebruikt blijft er ook niet één ongebruikt.

pricewatch: Seasonic G-series 360 watt lijkt mij dan ook de beste keuze voor jouw PC. Bij deze voeding gebruik je ook gewoon de meeste kabels, dus de noodzaak van een modulaire voeding neemt ook af.

Betere kwaliteit als de Cooler Master G450M en Corsair CX450M en sowieso stiller als de Corsair.
De enige vereiste naast stil is (semi)modulair het aantal wat mag best lager zijn inderdaag maar hij moet modulair zijn aangezien ik geen overbodige kabels in mijn project wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:57

Rick-Jan

always connected

Vraagje, recentelijk heb ik een upgrade gedaan aan mijn pc,(leeftijd van de meeste componenten 5 jaar) Ook heb ik net een upgrade gedaan naar een GTX 1060. Nu heb ik mijn oude voeding meegenomen, maar vraag ik mij af of deze voeding het nieuwe systeem aan kan en of het handig is om deze voeding van 5,5 jaar in een nieuw systeem te zetten of ik beter een nieuwe kan kopen. Op internet vind ik meerdere verhalen, maar volgens mij ligt het net aan welke voeding je hebt. Ik heb het idee dat de ventilator van de voeding wat meer herrie maakt (ondanks stofvrij gemaakt) dan toen ie nieuw was, maar verder geen problemen tot nu toe.

Mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,50€ 206,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Asus GeForce GTX 770 DirectCU II€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,-€ 70,-
1WD Green SATA 3 Gb/s, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 54,90€ 54,90
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 63,95€ 63,95
1Chieftec Super CFT-650-14CS€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 91,50€ 91,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,75

[ Voor 2% gewijzigd door Rick-Jan op 22-07-2016 12:24 . Reden: aanvulling ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SBTweaker schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:05:
[...]

Tja dan doe je wel een grote stap terug in kwaliteit en kom je idd uit op de Corsair CX450M en Cooler Master G450M waarbij de kwaliteit van de Corsair iets beter is, maar de Cooler Master de stillere is.
Rick-Jan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:49:
Vraagje, recentelijk heb ik een upgrade gedaan aan mijn pc,(leeftijd van de meeste componenten 5 jaar) Ook heb ik net een upgrade gedaan naar een GTX 1060. Nu heb ik mijn oude voeding meegenomen, maar vraag ik mij af of deze voeding het nieuwe systeem aan kan en of het handig is om deze voeding van 5,5 jaar in een nieuw systeem te zetten of ik beter een nieuwe kan kopen. Op internet vind ik meerdere verhalen, maar volgens mij ligt het net aan welke voeding je hebt. Ik heb het idee dat de ventilator van de voeding wat meer herrie maakt (ondanks stofvrij gemaakt) dan toen ie nieuw was, maar verder geen problemen tot nu toe.
Je hebt hem open gemaakt bij het ontstoffen? Nog gekeken naar de elco's?

Maar de voeding is een CWT PSH design op zich aardig in die tijd, maar wel relatief hoge ripple op de 12V waardoor er meer stres op de condensators komt die dit moeten filteren. Dan zijn die condensators ook nog eens slecht gekoeld doordat ze verstopt zitten onder de heatsink en kabels, niet echt goed voor de levensduur.

En ik dacht dat er SamXon GF condensators in zitten, dat zijn geen kwaliteitscondensators, dus dan kun je de voeding beter vervangen. CWT PSH voedingen met SamXon GF condensators (wat de standaard keuze van CWT was voor deze voeding) hebben op dit moment na zo'n 5 à 6 jaar dus, al vaak problemen met condensators die het begeven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:57

Rick-Jan

always connected

-The_Mask- schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:39:

[...]

Je hebt hem open gemaakt bij het ontstoffen? Nog gekeken naar de elco's?

Maar de voeding is een CWT PSH design op zich aardig in die tijd, maar wel relatief hoge ripple op de 12V waardoor er meer stres op de condensators komt die dit moeten filteren. Dan zijn die condensators ook nog eens slecht gekoeld doordat ze verstopt zitten onder de heatsink en kabels, niet echt goed voor de levensduur.

En ik dacht dat er SamXon GF condensators in zitten, dat zijn geen kwaliteitscondensators, dus dan kun je de voeding beter vervangen. CWT PSH voedingen met SamXon GF condensators (wat de standaard keuze van CWT was voor deze voeding) hebben op dit moment na zo'n 5 à 6 jaar dus, al vaak problemen met condensators die het begeven.
Niet gekeken naar de elco's, maar n.a.v. je verhaal wel duidelijk dat ik m moet vervangen. ik heb een Corsair RM550x besteld! Bedankt voor de info :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen tweak
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-01-2023
Tweakers, ik zoek hulp.

Ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet en ondervond gisteren op de tweede dag van draaien problemen met de voeding. Het viel me ineens op dat er een vreemd geluid uit de pc kwam. Toen ik ging zoeken waar het vandaan kwam werd al snel duidelijk dat het om de voeding ging. Als ik mijn oor aan de achterkant leg hoor ik een tikkend geluid uit de voeding komen. Het lijkt net of er op een constant ritme stroomstoten naar de voeding gaan. Met eerdere pc's heb ik dit nooit ervaren.

Daarnaast hoor ik een nog harder geluid als de pc opstart. Echt zo'n KLOENK geluid.

Het betreft een nieuwe Be Quiet Dark Power 11 650W.

Nou heb ik vandaag de voeding op zijn kant gezet en toen zag ik ineens een blokje zitten op de fan van de voeding. Geen kabel in de buurt. Als ik voorzichtig draai aan de fan blijft het blokje keurig zitten. Lijkt net of het er opgeplakt is. Bij het uitpakken en installeren van de voeding was dit me niet opgevallen. Anders was ik er sowieso niet mee doorgegaan. Hij is direct in de pc gezet en geïnstalleerd met de fan naar beneden. Ik vermoed dus dat het blokje echt uit de voeding zelf komt.

Hier twee foto's om het duidelijker te maken:
https://www.mupload.nl/img/p0uucu83z5b0j.jpg
https://www.mupload.nl/img/dktxonro7bz2y.jpg

Weet iemand wat dit kan zijn? En is het schadelijk? Moet ik me daarnaast zorgen maken om het vervelende geluid? Kan het bijvoorbeeld schade aanrichten aan de andere componenten? Uit voorzorg gebruik ik mijn nieuwe pc op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 11:32
Schadelijk of niet, zelf zou ik dat niet meer betrouwen.
Het is nieuw, dus terugsturen die voeding en een nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen tweak
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-01-2023
ennekke schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:46:
Schadelijk of niet, zelf zou ik dat niet meer betrouwen.
Het is nieuw, dus terugsturen die voeding en een nieuwe vragen.
Ja ik vond het risico ook te groot. Heb het retourformulier al aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Ik had een vraag dit is mijn voeding: pricewatch: Cooler Master Real Power 550W

Dit is mijn systeem:
R9 380 1110-1510 OC 4G D5 Met backplate
I5 4690K @4.5ghz 1.256v
Samsung 120 GB 840 evo
HDD Toshiba 1TB uit 2009?
Crucial 8GB DDR3 (1.600MHZ)

Hoe lang zou deze voeding het nog kunnen volhouden met dit systeem?

Ik weet hij is al tig jaar oud maar toch even handig om te weten waneer die zou kunnen sterfen voor dat m'n hele systeem naar de klote gaat.

Mvg

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
Hoe oud is de voeding dan?

Anyway, minimaal 7 jaar, dus kan elk moment dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

mitsumark schreef op zondag 31 juli 2016 @ 15:05:
Hoe oud is de voeding dan?

Anyway, minimaal 7 jaar, dus kan elk moment dood gaan.
Dat dacht ik al ja! misschien weet The mask meer raad?

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JulianI-Intel schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:13:
[...]

Dat dacht ik al ja! misschien weet The mask meer raad?
Het is de RS-550-ACLY welke dus maar 360W op de 12V kan leveren? Dat is wel vrij weinig een moderne goede 400/450W voeding kan al meer leveren op de 12V. CPU en videokaart, maar ook andere onderdelen trekken verreweg het meeste van de 12V dus daar moet je naar kijken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 13:16
Hoi Tweakers,

Het systeem:
ASUS Maximus VIII Ranger
Intel Core i7-6700K
Corsair Hydro Series H100i
MSI GTX 980Ti Gaming 6G
Corsair Vengeance LPX 2 x 8 GB DDR4 2400 MHz
3x Corsair Air Series AF140 Quiet Edition
2x Corsair Air Series SP120 PWM High Performance Edition

Ik heb bij dit systeem de Corsair RM650x meerdere malen retour moeten sturen, deze zou steeds gemaakt zijn, helaas startte het systeem nooit op. Dit terwijl hij wel gewoon opstart met een oude XFX Pro 650W.

Nu ben ik met de winkel overeengekomen om een alternatief te nemen. Welke voeding zou je mij dan aanraden? Zwarte kabels zijn een must ;)

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door degeens op 03-08-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
degeens schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:57:
Ik heb bij dit systeem de Corsair RM650x meerdere malen retour moeten sturen, deze zou steeds gemaakt zijn, helaas startte het systeem nooit op. Dit terwijl hij wel gewoon opstart met een oude XFX Pro 650W.

Nu ben ik met de winkel overeengekomen om een alternatief te nemen. Welke voeding zou je mij dan aanraden? Zwarte kabels zijn een must ;)
De winkel gaf je steeds wel een andere voeding? Serienummer was wel telkens anders? Als je namelijk steeds dezelfde voeding terug kreeg dan was het probleem gewoon de voeding en had je een timings issue tussen het moederbord en de voeding.

Bij welke winkel was het trouwens? Niet elke winkel heeft elke voeding te koop.

Nog een reden waarom je de RM650x had en niet bijvoorbeeld de RM550x?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hij schrijft "deze zou steeds gemaakt zijn", niet "vervangen"..

[ Voor 30% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-08-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
-The_Mask- schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:45:
[...]

De winkel gaf je steeds wel een andere voeding? Serienummer was wel telkens anders? Als je namelijk steeds dezelfde voeding terug kreeg dan was het probleem gewoon de voeding en had je een timings issue tussen het moederbord en de voeding.
Daar heb ik eigenlijk geen idee van. Ik heb er niet aan gedacht om het serienummer te noteren. Goede tip voor in de toekomst! Mag ik vragen wat je precies bedoelt met een "timings issue"?
Bij welke winkel was het trouwens? Niet elke winkel heeft elke voeding te koop.
Bij Azerty.
Nog een reden waarom je de RM650x had en niet bijvoorbeeld de RM550x?
Ik ben afgegaan op verschillende bronnen (voorbeeld systemen, psu calculators, ...) en heb voor de zekerheid 650W gekozen. Ik wou/wil ook wat ruimte voor een overclock overhouden en de fan niet te hard laten draaien. Maar ik kan fout zijn, ik ken er eerlijk gezegt weinig van... Daarom dat ik hier hulp vraag natuurlijk ;)
Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:07:
Hij schrijft "deze zou steeds gemaakt zijn", niet "vervangen"..
Gemaakt of vervangen... Ik weet het niet. De communicatie met de winkel was niet altijd even duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
degeens schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:38:
[...]

Daar heb ik eigenlijk geen idee van. Ik heb er niet aan gedacht om het serienummer te noteren. Goede tip voor in de toekomst! Mag ik vragen wat je precies bedoelt met een "timings issue"?
Op het moment dat er spanning op de voeding staat, de voeding zit met de stekker in het stopcontact en de schakelaar achterop de voeding staat op on, dan is het 5Vstandby circuit van de voeding actief. Zit er aan de voeding dan PC gekoppeld dan zorgt het 5Vsb circuit er voor dat ook een deel van het moederbord actief, dit is namelijk nodig om de PC te starten.

Op het moment dat je namelijk de PC aanzet met de knop voorop de PC dan verbind je twee pinnetjes op het moederbord met elkaar. Moederbord geeft de voeding vervolgens het PS-on signaal (dat is één draad in de 24 pins ATX stekker), waarna de voeding volledig wordt ingeschakeld, dit inschakelen duurt enkele honderden milliseconden en als de voedingen alle spanningen stabiel heeft dan geeft die PowerOK (ook weer een draad in de 24 pins ATX stekker) door aan het moederbord.

Probleem is echter dat enkele moederborden een beetje kieskeurig zijn en als de voeding niet snel genoeg PowerOK afgeeft dan weigert het moederbord gewoon door te starten. Probeer je dan dezelfde PC of eigenlijk moederbord met een andere voeding dan kan het wel werken, tenminste als die voeding wat sneller is met alle spanningen stabiel krijgen.
Bij Azerty.
Azerty zal de voeding sowieso niet zelf fiksen, daartoe zijn ze niet in staat. Leek het erop dat je dezelfde voeding kreeg in dezelfde doos of leek het er meer op dat je een hele nieuwe voeding kreeg in een nieuwe dichte verpakking?

Hoe lang duurde de RMA trouwens was dit iets van enkele dagen, weken of mocht je wel een maand wachten?
Ik ben afgegaan op verschillende bronnen (voorbeeld systemen, psu calculators, ...) en heb voor de zekerheid 650W gekozen. Ik wou/wil ook wat ruimte voor een overclock overhouden en de fan niet te hard laten draaien. Maar ik kan fout zijn, ik ken er eerlijk gezegt weinig van... Daarom dat ik hier hulp vraag natuurlijk ;)
Dat kan ook prima met de RM550x en ik denk dat dat de beste vervanger is. Meer dan genoeg voor wat je er mee wil doen en ook onder maximale belasting nog lekker stil.

Daarnaast heb ik nooit problemen gezien bij andere mensen met dat moederbord in combinatie met die voeding en denk ik dus dat het gewoon pech hebt met jouw exemplaar en dat je misschien steeds dezelfde voeding terug kreeg omdat ze bij Azerty geen probleem zagen.

RM550x is dan de meest logische vervanger, dan weet je iig zeker dat je niet dezelfde voeding terug krijgt. :p De voeding is meer dan genoeg en het is gewoon de beste voeding overal voor het geld. De rest is gewoon minder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 01:46
Luitjes,

ik heb het volgende systeem al hier in dozen thuis staan, is zojuist binnengekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 199,-€ 199,-
1WD Black SATA 6Gb/s WD7500BPKX, 750GB€ 64,-€ 64,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 35,25€ 35,25
1Crucial BX200 480GB€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 694,60

Ook heb ik een Corsair CX450M én een Coolermaster G550M liggen, beiden ook nieuw.

Welke achten jullie geschikt voor het systeem? Ik vernam dat de R9 380 onder load veel power verbruikt en heb gezien dat bij fullhd gaming, maxed out het verbruik zo naar 250W kan schieten.. ik twijfel dus nog.

Iemand die een goed advies heeft? Eeuwig dank!

-edit-

Over voedingen gesproken, zo'n 7/8 jaar geleden de Antec TruePower TP-550 gekocht. Deze blaast nu nog vrolijk door in mijn huidige (te vervangen) bak. Geweldig spul dus. Geen idee waarom ik niet weer een Antec heb genomen, maar soit.

[ Voor 4% gewijzigd door Youp1e op 04-08-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
-The_Mask- schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:01:
[...]

Op het moment dat er spanning op de voeding staat, de voeding zit met de stekker in het stopcontact en de schakelaar achterop de voeding staat op on, dan is het 5Vstandby circuit van de voeding actief. Zit er aan de voeding dan PC gekoppeld dan zorgt het 5Vsb circuit er voor dat ook een deel van het moederbord actief, dit is namelijk nodig om de PC te starten.

Op het moment dat je namelijk de PC aanzet met de knop voorop de PC dan verbind je twee pinnetjes op het moederbord met elkaar. Moederbord geeft de voeding vervolgens het PS-on signaal (dat is één draad in de 24 pins ATX stekker), waarna de voeding volledig wordt ingeschakeld, dit inschakelen duurt enkele honderden milliseconden en als de voedingen alle spanningen stabiel heeft dan geeft die PowerOK (ook weer een draad in de 24 pins ATX stekker) door aan het moederbord.

Probleem is echter dat enkele moederborden een beetje kieskeurig zijn en als de voeding niet snel genoeg PowerOK afgeeft dan weigert het moederbord gewoon door te starten. Probeer je dan dezelfde PC of eigenlijk moederbord met een andere voeding dan kan het wel werken, tenminste als die voeding wat sneller is met alle spanningen stabiel krijgen.
Bedankt voor de heldere uitleg! Altijd leuk om bij te leren :)
[...]

Azerty zal de voeding sowieso niet zelf fiksen, daartoe zijn ze niet in staat. Leek het erop dat je dezelfde voeding kreeg in dezelfde doos of leek het er meer op dat je een hele nieuwe voeding kreeg in een nieuwe dichte verpakking?

Hoe lang duurde de RMA trouwens was dit iets van enkele dagen, weken of mocht je wel een maand wachten?
Of het een nieuwe of de oude voeding was weet ik niet. Wel kreeg ik steeds dezelfde verpakking terug en waren alle individuele verpakkingen (in de doos zelf) open. De RMA ging zeer snel, dit duurde steeds maar een paar dagen.
[...]

Dat kan ook prima met de RM550x en ik denk dat dat de beste vervanger is. Meer dan genoeg voor wat je er mee wil doen en ook onder maximale belasting nog lekker stil.

Daarnaast heb ik nooit problemen gezien bij andere mensen met dat moederbord in combinatie met die voeding en denk ik dus dat het gewoon pech hebt met jouw exemplaar en dat je misschien steeds dezelfde voeding terug kreeg omdat ze bij Azerty geen probleem zagen.

RM550x is dan de meest logische vervanger, dan weet je iig zeker dat je niet dezelfde voeding terug krijgt. :p De voeding is meer dan genoeg en het is gewoon de beste voeding overal voor het geld. De rest is gewoon minder.
Bedankt voor de goede tip om een RM550x te proberen, dan kunnen ze inderdaad niet meer dezelfde terugsturen :P

Ik ben bij het systeem wel 2x Samsung 850 EVO series 500gb en een RGB ledstrip van 2 meter vergeten er bij te zetten. Maar dat zal wel niet veel uitmaken voor het verbruik, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Youp1e schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:08:

Welke achten jullie geschikt voor het systeem? Ik vernam dat de R9 380 onder load veel power verbruikt en heb gezien dat bij fullhd gaming, maxed out het verbruik zo naar 250W kan schieten.. ik twijfel dus nog.
250W is ongeveer het maximale wat deze PC uit de voeding gaat trekken bij de zwaarste games. De videokaart alleen neemt minder.
Iemand die een goed advies heeft? Eeuwig dank!
Beide zullen totaal geen moeite hebben met de PC, kwaliteit van de Corsair is wel een beetje beter.
Over voedingen gesproken, zo'n 7/8 jaar geleden de Antec TruePower TP-550 gekocht. Deze blaast nu nog vrolijk door in mijn huidige (te vervangen) bak. Geweldig spul dus. Geen idee waarom ik niet weer een Antec heb genomen, maar soit.
Als die 7 of 8 jaar oud is dan is het waarschijnlijk een Antec True Power Trio TP3-550, die werd namelijk verkocht in die tijd en dat is idd een goede voeding in die tijd, waarbij de kans redelijk groot is dat die nu nog goed werkt.

Daarvoor had je echter een Antec True Power 2.0 TP-II 550 en die was kwalitatief echt een heel stuk slechter, de kans dat die nog goed werkt is uiterst klein, als die überhaubt nog werkt. Als die wel werkt heb je waarschijnlijk een probleem, want dan zou ik mij zorgen maken over de andere onderdelen die eraan hangen. Als die niks meer doet dan is dat een geluk kan die andere onderdelen ook niet (verder) stuk maken. :p

En dan is er ook nog de eerste versie de Antec True Power TP550, maar die is al zo'n 12/13 jaar oud en al jaren geleden afgeschreven.

Overigens is er ook nog een Antec True Power New TP-550, die was 5 tot 7 jaar geleden erg populair en toen was dat één van de betere voedingen die je kunt halen. Dat zou nu ook nog steeds een prima voeding zijn die je in een nieuwe PC zou kunnen plaatsen. Dat is overigens ook de enige van de gehele True Power series van 550W welke je nog in een nieuwe PC moet plaatsen. De rest is allemaal afgeschreven en sommigen zijn dus echt gevaarlijk voor de PC. Dus zoals je ziet nooit blind staren op één fabrikant, zelfs niet op een serie, onderling kwaliteitsverschil is heel groot.
degeens schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:48:
[...]

Ik ben bij het systeem wel 2x Samsung 850 EVO series 500gb en een RGB ledstrip van 2 meter vergeten er bij te zetten. Maar dat zal wel niet veel uitmaken voor het verbruik, toch?
Nee verwaarloosbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 04-08-2016 13:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 01:46
@The Mask:

Jouw kennis over voedingen doet mij flabbergasted staan, geweldig! En bedankt voor de input, ik zal de Corsair inbouwen.

Over de Antec, heb even doorgespeurd en is inderdaad de True Power New, daar kon je je toen geen buil aan vallen dus, en zelfs nu is 'ie lekker bezig, ongelofelijk van zo'n lange levensduur. Ben wel blij dat ik voor m'n nieuwe build ook gewoon een nieuwe voeding heb, nog een keer zo'n 8 acht jaar lijkt me wel te veel van het goede.

(mocht je interesse hebben in deze Antec, om hem open te sleutelen of wat dan ook, ik weet niet hoever je interesse in voedingen reikt, ben ik gaarne bereid hem je doen toekomen)

Nogmaals bedankt, The Mask!

[ Voor 43% gewijzigd door Youp1e op 04-08-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
ik heb redelijk mijn best gedaan om het forum etc. te doorzoeken, maar ik zie hem nergens genoemd, dus ik vraag het maar even: zijn er argumenten om de pricewatch: XFX TS 430W 80+ Bronze niet te willen nemen, gerelateerd aan bouwkwaliteit (incl. fan)? Ik hecht wel aan duurzaamheid, maar ik wil het wel een beetje afwegen tegen de prijs. Mijn systeem: kort samengevat, een AMD 845 (65w) + gtx 950 (90w) + max 5 HDs, en ik verwacht niet dat ik ooit een systeem zal nemen dat >350w eist.
Ik zie dat deze maar 3 sata power connectors heeft, wat jammer is maar dat los ik wel op met verloopjes, maar zijn er redenen om de cx450m of g450m te willen kopen (de seasonic g360 klinkt goed, maar is >50% duurder dan deze xfx). Modulariteit heeft voor mij geen enorme meerwaarde.

Alvast bedankt. :)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
Ik denk dat voornamelijk de fan van BQ's beter is, heb je ook gelijk meer sata aansluitingen (een verloopje is doorgaans ook niet gratis).
https://tweakers.net/pric...are/483269;411303;475713/

Iets als een cx450m is intern natuurlijk weer beter, maar zoals je zegt ook weer 15 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
mitsumark schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:00:
Ik denk dat voornamelijk de fan van BQ's beter is, heb je ook gelijk meer sata aansluitingen (een verloopje is doorgaans ook niet gratis).
https://tweakers.net/pric...are/483269;411303;475713/

Iets als een cx450m is intern natuurlijk weer beter, maar zoals je zegt ook weer 15 euro duurder.
offtopic:
Sure, maar verloopjes heb ik al, die zaten ooit bij de antec psu die bij deze kast kwam. :)

Doel je mbt het 'beter' zijn van de BQ! fan op het feit dat hij stiller is, of slijtvaster? (Of beide?)
Het andere punt wat me irriteert aan die cx450 is dat er geen 350/400w versie is; ook de 430w van deze xfx is al redelijke overkill voor mijn use case, maar van wat ik aan info kan vinden is men redelijk positief over de kwaliteit van het merk / de serie, dus...

[ Voor 6% gewijzigd door foppe-jan op 06-08-2016 18:23 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Youp1e schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:41:

Over de Antec, heb even doorgespeurd en is inderdaad de True Power New, daar kon je je toen geen buil aan vallen dus, en zelfs nu is 'ie lekker bezig, ongelofelijk van zo'n lange levensduur. Ben wel blij dat ik voor m'n nieuwe build ook gewoon een nieuwe voeding heb, nog een keer zo'n 8 acht jaar lijkt me wel te veel van het goede.
Sommigen moeten het wel halen, maar idd nogmaals 7 tot 8 jaar is lang. De Corsair CX450M is trouwens een stapje lager qua kwaliteit, prestaties niet. Maar de CX450M zou ook wel zo'n 8 jaar mee moeten kunnen, als je die dan dus over 8 jaar weer vervangt zit je prima. De CX450M heeft trouwens ook 5 jaar garantie, dus mocht er wat mee zijn binnen die tijd kan die altijd terug naar de winkel of direct via Corsair kan ook nog.
(mocht je interesse hebben in deze Antec, om hem open te sleutelen of wat dan ook, ik weet niet hoever je interesse in voedingen reikt, ben ik gaarne bereid hem je doen toekomen)
Ik spaar voedingen. :P Dus als je hem kwijt wil mag je het zeggen. ;)
Nogmaals bedankt, The Mask!
Graag gedaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
foppe-jan schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:19:
ik heb redelijk mijn best gedaan om het forum etc. te doorzoeken, maar ik zie hem nergens genoemd, dus ik vraag het maar even: zijn er argumenten om de pricewatch: XFX TS 430W 80+ Bronze niet te willen nemen, gerelateerd aan bouwkwaliteit (incl. fan)? Ik hecht wel aan duurzaamheid, maar ik wil het wel een beetje afwegen tegen de prijs. Mijn systeem: kort samengevat, een AMD 845 (65w) + gtx 950 (90w) + max 5 HDs, en ik verwacht niet dat ik ooit een systeem zal nemen dat >350w eist.
Ik zie dat deze maar 3 sata power connectors heeft, wat jammer is maar dat los ik wel op met verloopjes, maar zijn er redenen om de cx450m of g450m te willen kopen (de seasonic g360 klinkt goed, maar is >50% duurder dan deze xfx). Modulariteit heeft voor mij geen enorme meerwaarde.
Voor 45 euro inclusief verzenden, wat de voeding kost bij SiComputers, is deze XFX TS Bronze 430W de voeding met de beste kwaliteit die je nieuw kunt kopen in Nederland.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik ben voor de BBG met een high-end gamesysteem bezig en daar zit momenteel een BeQuiet! SP10 400W in. Nadeel van deze voeding is dat die niet modulair is. Een voeding waarvan jij zegt dat die een nette prijs heeft.

Ik zie in de ts dat je de Seasonic G-Series onder hetzelfde kwaliteitsniveau als de BeQuiet! hebt staan. Je zegt dat alleen de 360Watt een goede prijs heeft.

Echter is de prijs van de Seasonic 450W slechts 4 euro hoger dan de BeQuiet 400W. En daarvoor krijg je wel een semi-modulaire voeding.

Speelt er meer om die 450W Seasonic niet aan te prijzen of is de tekst in de ts outdated?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-05 11:53

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Hoi! Ik ben bezig met een massive systeem upgrade. Uiteindelijk kom ik op het volgende systeem uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,99€ 348,99
1Gigabyte GA-Z170X-SOC FORCE€ 385,-€ 385,-
2Nvidia Titan X€ 0,-€ 0,-
1Silverstone TJ07-W€ 319,50€ 319,50
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 784,95€ 784,95
12Xigmatek XLF-F1253 LED Fan 120mm€ 15,04€ 180,48
1Razer Naga Molten Special Edition€ 0,-€ 0,-
2G.Skill Trident Z F4-3200C15D-16GTZKO€ 109,01€ 218,02
1Logitech G35 Gaming Headset€ 81,33€ 81,33
2Samsung 950 Pro 512GB€ 322,27€ 644,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.962,81

De boel wordt gekoeld door een custom loop met in totaal 480mm + 240mm aan radiatoroppervlak met twee D5 pompen en wordt tot de max overgeclockt. Zowel de CPU, RAM als beide videokaarten.

De vraag is, is dit (tweedehands)beestje voldoende?

pricewatch: Cooler Master Silent Pro Hybrid 1050W

Hij heeft al drie jaartjes gedraaid en is niet meer van het nieuwste design. Vervangen doe ik echter liever nog niet aangezien alle kabels ervoor al netjes gesleeved zijn in de juiste kleur.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-04 08:03
Ik ben opzoek naar een voeding voor mijn nieuwe workstation. Hetgeen waar ik tegen aanloop is dat ik volgens mij een 2 x 8 pins CPU connector moet hebben voor de ASUS Asus Z9PA-D8.

Volgens mijn snelle berekening zou ik plusminus 410 watt minimum nodig hebben waardoor ik voor een RM550x zou kunnen gaan. Alleen heeft deze volgens mij geen dubbele 8 pins aansluiting. Vandaar dat ik denk dat ik een RM650x nodig heb. Klopt dat?

Hieronder de specs:

#Product
2Intel E5-2670 Tray
1Asus Z9PA-D8
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
1Seagate Desktop HDD, 2TB
1Asus Xonar DGX
1Fractal Design Define S
1Kingston ValueRAM KVR16E11K4/32
1Corsair RM650x
1Samsung 850 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NitroX infinity schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:13:
Speelt er meer om die 450W Seasonic niet aan te prijzen of is de tekst in de ts outdated?
De tekst is al weer wat oud, ondertussen is de eurokoers er niet beter op geworden en is alles wat duurder geworden met uitzondering van de Seasonic G-series welke goedkoper is geworden.
Blaat schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:23:
De vraag is, is dit (tweedehands)beestje voldoende?

pricewatch: Cooler Master Silent Pro Hybrid 1050W

Hij heeft al drie jaartjes gedraaid en is niet meer van het nieuwste design. Vervangen doe ik echter liever nog niet aangezien alle kabels ervoor al netjes gesleeved zijn in de juiste kleur.
Ja prima.
Konijn schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:33:
Ik ben opzoek naar een voeding voor mijn nieuwe workstation. Hetgeen waar ik tegen aanloop is dat ik volgens mij een 2 x 8 pins CPU connector moet hebben voor de ASUS Asus Z9PA-D8.

Volgens mijn snelle berekening zou ik plusminus 410 watt minimum nodig hebben waardoor ik voor een RM550x zou kunnen gaan. Alleen heeft deze volgens mij geen dubbele 8 pins aansluiting. Vandaar dat ik denk dat ik een RM650x nodig heb. Klopt dat?
Half, je hebt idd twee 8 pins EPS connectors nodig, maar de RM650x heeft er ook maar één. De RM650x heeft echter wel drie modulaire EPS/PEG sockets, terwijl de RM550x op twee blijft steken. Eén heb je nodig voor de PEG kabel en één kun je gebruiken voor de meegeleverde EPS kabel, maar dan zou je nog een extra modulaire EPS kabel bij moeten kopen.

Misschien dat Corsair die wel gratis wil opsturen als je lief vraagt, http://www.corsair.com/se...th-all-type-3-pin-out-psu met typenummer CP-8920045 kun je gebruiken, al is dit niet helemaal dezelfde als bij de voeding. Degene die standaard bij de voeding komt is een Type 4 Gen 2 kabel en daar zitten condensators in de kabels voor verdere ripple onderdrukking. Maar bovenstaande kabel, zonder die condensators werkt even goed.

Andere goede optie is de pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 550W die komt standaard wel met twee 8 pins EPS connectors.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02:14
Hallo voeding-expert(s), even een kort vraagje.

Ik ben in het bezit van 2 systemen waarbij dezelfde voeding gebruik, de be quiet! Straight Power van 400W. Echter bij mijn Skylake systeem merk ik op dat de ventilator weer een tikkend/ratelend geluid produceert, ik heb dit eens een keer eerder gehad bij een SeaSonic voeding. Dit was toen zo erg dat ik hem heb laten vervangen door de be quiet! voeding. Het systeem waar ik nu over praat heb ik in april samengesteld dus is nog vrij recent.

Nou is het zo dat wanneer ik de computer aanzet en ik de computer ga gebruiken het geratel/getik in principe onhoorbaar is. In tegendeel, je hoort het geluid alleen wanneer ik mijn oor op de voeding leg en zelfs dan is het zelfs goed luisteren, echter heb ik het vermoeden dat dit geluid niet altijd aanwezig was en dat het pas later gekomen is, ik ben daarom ook bang dat het in de loop van de tijd erger gaat worden. Moet ik mij zorgen maken om dit geratel/getik of is dit normaal als de voeding een tijdje gedraaid heeft, want ik heb eigenlijk niet zo zin om wederom weer een voeding RMA te moeten sturen vanwege een ventilator die ratelt of tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Allard Pruim schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:29:

Nou is het zo dat wanneer ik de computer aanzet en ik de computer ga gebruiken het geratel/getik in principe onhoorbaar is. In tegendeel, je hoort het geluid alleen wanneer ik mijn oor op de voeding leg en zelfs dan is het zelfs goed luisteren, echter heb ik het vermoeden dat dit geluid niet altijd aanwezig was en dat het pas later gekomen is, ik ben daarom ook bang dat het in de loop van de tijd erger gaat worden. Moet ik mij zorgen maken om dit geratel/getik of is dit normaal als de voeding een tijdje gedraaid heeft, want ik heb eigenlijk niet zo zin om wederom weer een voeding RMA te moeten sturen vanwege een ventilator die ratelt of tikt.
Bij de fan in de be quiet! hoort het niet. Ik kon hem zelf ook niet horen. Maar als het alleen te horen is als je je oor erop legt zou ik mij geen zorgen maken. Mocht het al erger worden kan die altijd nog RMA, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 12:10
GTX 1060 - 120W
i5 3450 - 70W
HDD + SSD
2*4GB RAM

Is er een reden om niet voor een 300W PSU te gaan? Ik wil stil en zuinig. Heb het helemaal gehad met de huidige 650W voeding met z'n vliegtuig lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
Twijfelde nog even tussen een be quiet! Straight Power System Power 7/8 die zijn ook mooi stil blijkbaar. Toch maar even iets meer betaald en de 10 besteld.

Danku.

[ Voor 6% gewijzigd door grippa op 10-08-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
grippa schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:23:
Twijfelde nog even tussen een be quiet! Straight Power 7/8 die zijn ook mooi stil blijkbaar. Toch maar even iets meer betaald en de 10 besteld.
Een Straight Power 7 of 8 is redelijk oud, bedoel je niet een andere be quiet!? Als je dacht aan een Pure Power 9 CM 400/500W die zijn niet echt aan te raden en een System Power 7 450W ook niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
-The_Mask- schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:34:
[...]

Een Straight Power 7 of 8 is redelijk oud, bedoel je niet een andere be quiet!? Als je dacht aan een Pure Power 9 CM 400/500W die zijn niet echt aan te raden en een System Power 7 450W ook niet.
Je hebt gelijk. Ik doelde op deze:
pricewatch: be quiet! System Power 7 400W
pricewatch: be quiet! System Power 8 400W

Anoniem: 803599

Beste experts,

Ik kon de verleiding niet weerstaan om de MSI GeForce GTX 760 in mijn bijna 3 jaar oude systeem te upgraden naar een Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming. Aangezien ik echter niet heel erg ervaren ben met zelf klussen en upgraden begon ik de twijfelen of mijn huidige PSU wel voldoende is voor dit systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4670K Boxed€ 242,91€ 242,91
1MSI Z87-G41 PC Mate€ 91,99€ 91,99
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 474,32€ 474,32
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Corsair Carbide 300R€ 78,95€ 78,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 35,-€ 35,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Seasonic M12II 520W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 131,42€ 131,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.168,50

Is de bijna 3 jaar oude Seasonic M12II 520W voorlopig nog voldoende of is het verstandig om een nieuwe PSU aan te schaffen?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-05 14:35
GTX 760 TDP: 170W. GTX 1070 TDP: 150W. M.a.w. als je voeding goed genoeg was om je systeem eerst van prik te voorzien is het daarna nog steeds voldoende. Snellere chip, minder verbruik -- gotta love those die shrinks.

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 803599

MneoreJ schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:48:
GTX 760 TDP: 170W. GTX 1070 TDP: 150W. M.a.w. als je voeding goed genoeg was om je systeem eerst van prik te voorzien is het daarna nog steeds voldoende. Snellere chip, minder verbruik -- gotta love those die shrinks.
Thanks. In al mijn onwetendheid was ik er vanuit gegaan dat een grotere en snellere kaart ook automatisch een krachtigere PSU vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dan is de be quiet! Straight Power 10 400W wel een stuk interessanter voor die relatief kleine meerprijs. Ook zijn dit gewoon niet echt stille of bijzonder zuinige voedingen, iets wat de Straight Power 10 400W wel is.
MneoreJ schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:48:
Je moet bij videokaarten niet naar het TDP kijken.

De GTX 1070 verbruikt over het algemeen wat meer tijdens gaming, maar dit verschil is klein en zijn huidige voeding moet het idd prima aan kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/EVGA/GTX_1070_SC/images/power_average.png

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 804539

Ik twijfel tussen Gaming X varianten van de MSI Radeon RX 480, de MSI GTX 1060 en eventueel de MSI GTX 1070. De voorkeur ligt momenteel bij de MSI Radeon RX 480, echter lijkt deze veel meer te verbruiken dan de twee andere varianten (uitschieters tot 224W).

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/MSI/RX_480_Gaming_X/images/power_peak.png

Voor de voeding had ik momenteel de Corsair CX450M of de Cougar CG-GX-S450EU op het oog (zag hem langskomen in ander topic). De enige alternatieven hierop zijn denk ik EVGA 500B of Corsair RM550x.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 301,-€ 301,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Corsair Carbide 200R Closed€ 60,95€ 60,95
2Crucial CT2K8G4DFD8213€ 63,95€ 127,90
1Corsair CX450M€ 55,40€ 55,40
1Samsung 850 EVO 250GB€ 91,50€ 91,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 939,69

Zal 450W voldoende zijn? Zijn er eventuele alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 804539 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:34:
Ik twijfel tussen Gaming X varianten van de MSI Radeon RX 480, de MSI GTX 1060 en eventueel de MSI GTX 1070. De voorkeur ligt momenteel bij de MSI Radeon RX 480, echter lijkt deze veel meer te verbruiken dan de twee andere varianten (uitschieters tot 224W).
MSI heeft vaak wel een wat hoog verbruik bij de Gaming videokaarten door de overkloks, hogere toegestaan vermogen en hogere GPU spanning. Daarnaast verzend MSI een andere kaart naar reviewers dan dat ze verkopen in de winkel. Naar reviewers zenden ze één in OC modus en in de winkel liggen ze standaard in game modus, zit een verschil in BIOS tussen de kaarten.

Daarnaast zou ik sowieso geen Gaming X kaart nemen, want alle Gaming X kaarten die ik heb gezien en dat zijn nu een GTX 1080, GTX 1070 en GTX 1060 die zijn allemaal te duur en daarom niet interessant. De AMD exemplaren zijn nog niet leverbaar, maar ik verwacht hier eigenlijk ook wel te dure kaarten.
Zal 450W voldoende zijn?
Gemakkelijk.
Voor de voeding had ik momenteel de Corsair CX450M of de Cougar CG-GX-S450EU op het oog (zag hem langskomen in ander topic). De enige alternatieven hierop zijn denk ik EVGA 500B of Corsair RM550x.

Zijn er eventuele alternatieven?
De EVGA 500B is een slechte keuze, geen interessante voeding.

pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Fractal Design Integra M 450W
pricewatch: Super Flower Golden Green HX 350 watt
pricewatch: Corsair Vengeance 400W
pricewatch: Cougar GX-S 450W
pricewatch: Cougar LX500
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
pricewatch: XFX TS 550W 80+ Gold
pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W
pricewatch: Corsair RM550x

Zijn allemaal wel goede keuze, is alleen maar net wat je zoekt. Moet die stil zijn, moet die onhoorbaar zijn, maakt het niet uit? Moet die volledig modulair zijn, half modulair, niet modulair of maakt het niet uit? Moet die zo'n 5 tot 7 jaar meegaan of moet die wel meer dan 8 jaar meegaan? Wat mag die kosten, minder dan 60 euro, minder dan 85 euro of mag zelfs 100 euro wel?

4 reepjes geheugen gaat trouwens niet passen in dat moederbord.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 804539

-The_Mask- schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:54:
MSI heeft vaak wel een wat hoog verbruik bij de Gaming videokaarten door de overkloks, hogere toegestaan vermogen en hogere GPU spanning. Daarnaast verzend MSI een andere kaart naar reviewers dan dat ze verkopen in de winkel. Naar reviewers zenden ze één in OC modus en in de winkel liggen ze standaard in game modus, zit een verschil in BIOS tussen de kaarten.

Daarnaast zou ik sowieso geen Gaming X kaart nemen, want alle Gaming X kaarten die ik heb gezien en dat zijn nu een GTX 1080, GTX 1070 en GTX 1060 die zijn allemaal te duur en daarom niet interessant. De AMD exemplaren zijn nog niet leverbaar, maar ik verwacht hier eigenlijk ook wel te dure kaarten.
Techpowerup geeft aan dat ze in de BIOS de kaart hebben omgezet naar de retail-variant, denk dat de uitkomsten dus vrij representatief zijn.

Ik vind het een moeilijke keuze tussen al die varianten, echter na veel gelezen te hebben lijkt over het algemeen het minst aan te merken op de MSI-varianten. Al houd ik het nog even in de gaten, want ik wil sowieso even wachten tot de beschikbaarheid verbetert en daarmee de prijzen dalen.

De EVGA 500B is een slechte keuze, geen interessante voeding.

Zijn allemaal wel goede keuze, is alleen maar net wat je zoekt. Moet die stil zijn, moet die onhoorbaar zijn, maakt het niet uit? Moet die volledig modulair zijn, half modulair, niet modulair of maakt het niet uit? Moet die zo'n 5 tot 7 jaar meegaan of moet die wel meer dan 8 jaar meegaan? Wat mag die kosten, minder dan 60 euro, minder dan 85 euro of mag zelfs 100 euro wel?
Ben me sinds een paar dagen aan het inlezen, en ben hier nog niet veel wijzer over geworden. Vooral doordat op Reddit in veel posts een 80 Plus Gold en 550W wordt aangeraden, indien iemand een build met 450W heeft. De EVGA SuperNOVA G2 550W om specifiek te zijn.

Hij hoeft niet onhoorbaar te zijn, echter moet het uiteraard ook geen stofzuiger zijn. Al zal dit bij allemaal denk ik wel meevallen. Modulair/semi-modulair weet ik niet zo goed wat dat zou opleveren, dus in eerste oogopslag denk ik dat het niet uitmaakt. Mijn huidige computer is 5 jaar oud, dus ook de volgende target is 5 tot 7 jaar. Indien 450W voldoende is, dan lijkt het me ook niet nodig om meer dan 65 EUR te betalen voor de voeding.
4 reepjes geheugen gaat trouwens niet passen in dat moederbord.
De keuze ging tussen 1x8 of 2x8, voor die 35 EUR verschil heb ik het mezelf maar makkelijk gemaakt. Nog meer zal ik nooit nodig hebben, want dit lijkt me al overdreven.

Ah, zie inmiddels dat ik hem dus ook gewoon 1x in het lijstje moet zetten, vandaar de verwarring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 804539 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:26:
[...]

Techpowerup geeft aan dat ze in de BIOS de kaart hebben omgezet naar de retail-variant, denk dat de uitkomsten dus vrij representatief zijn.
Ah juist dan hebben ze dat nu dus aangepast, is niet altijd zo geweest volgens mij.
Ben me sinds een paar dagen aan het inlezen, en ben hier nog niet veel wijzer over geworden. Vooral doordat op Reddit in veel posts een 80 Plus Gold en 550W wordt aangeraden, indien iemand een build met 450W heeft. De EVGA SuperNOVA G2 550W om specifiek te zijn.
Ja daar is volgens mij iedereen al brainwashed door de EVGA fanboys. :P
Hij hoeft niet onhoorbaar te zijn, echter moet het uiteraard ook geen stofzuiger zijn. Al zal dit bij allemaal denk ik wel meevallen. Modulair/semi-modulair weet ik niet zo goed wat dat zou opleveren, dus in eerste oogopslag denk ik dat het niet uitmaakt. Mijn huidige computer is 5 jaar oud, dus ook de volgende target is 5 tot 7 jaar. Indien 450W voldoende is, dan lijkt het me ook niet nodig om meer dan 65 EUR te betalen voor de voeding.
Dan is de Corsair CX450M denk ik de meest logische keuze.
Reviewtje: productreview: Corsair CX450M review door -The_Mask- :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02:14
-The_Mask- schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:05:
[...]

Bij de fan in de be quiet! hoort het niet. Ik kon hem zelf ook niet horen. Maar als het alleen te horen is als je je oor erop legt zou ik mij geen zorgen maken. Mocht het al erger worden kan die altijd nog RMA, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
Bedankt voor de snelle terugkoppeling, uiteraard hou ik het in de gaten. Mocht het inderdaad erger worden gaat hij RMA.

• Scorpio616
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 15:02

Scorpio616

BOOM headshot!

Heren en dames van dit topic, mogelijk kunnen jullie mij helpen met dit probleem.

Ik heb afgelopen week een moederbord besteld, de Asus H110T. Dit is een thin mini itx moederbord met een onboard DC input. Nu kan ik alleen nergens vinden wat voor een type stekker hier op moet. Ik weet dat met de processor die ik gebruik een 90W voeding volstaat, maar wat is het type aansluiting die op dit moederbord past!? Iemand ervaringen met het bouwen van dit soort pc's en de voeding die daarop past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-04 08:03
Bedankt voor je advies -The_Mask-. Het is nu duidelijk dat ik 2x een EPS aansluiting nodig heb.

Ondertussen heb ik me verder verdiept in het systeem en zit ik met het idee te spelen om later meerdere GPU's te kunnen installeren (het doel van dit workstation is 3D visualisaties maken, ik test de laatste tijd het GPU renderen steeds vaker). Zo zou ik later bijvoorbeeld een 2e GTX 1070 erbij zetten. Dan kom ik op minimaal 730 Watt benodigd. is het dan handig om bijvoorbeeld de: https://tweakers.net/pricewatch/463794/corsair-rm850x.html te kiezen?

Qua prijs scheelt het niet veel met de be quiet! Dark Power Pro maar hij heeft wel voldoende Watts voor een dubbele 1070 en heeft 2x een EPS aansluiting.

Klopt het dat een voeding alleen het benodigd aantal watts opneemt? Ik kon dat zo snel niet terugvinden.
-The_Mask- schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:10:

[...]

Half, je hebt idd twee 8 pins EPS connectors nodig, maar de RM650x heeft er ook maar één. De RM650x heeft echter wel drie modulaire EPS/PEG sockets, terwijl de RM550x op twee blijft steken. Eén heb je nodig voor de PEG kabel en één kun je gebruiken voor de meegeleverde EPS kabel, maar dan zou je nog een extra modulaire EPS kabel bij moeten kopen.

Misschien dat Corsair die wel gratis wil opsturen als je lief vraagt, http://www.corsair.com/se...th-all-type-3-pin-out-psu met typenummer CP-8920045 kun je gebruiken, al is dit niet helemaal dezelfde als bij de voeding. Degene die standaard bij de voeding komt is een Type 4 Gen 2 kabel en daar zitten condensators in de kabels voor verdere ripple onderdrukking. Maar bovenstaande kabel, zonder die condensators werkt even goed.

Andere goede optie is de pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 550W die komt standaard wel met twee 8 pins EPS connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Konijn schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:03:

Ondertussen heb ik me verder verdiept in het systeem en zit ik met het idee te spelen om later meerdere GPU's te kunnen installeren (het doel van dit workstation is 3D visualisaties maken, ik test de laatste tijd het GPU renderen steeds vaker). Zo zou ik later bijvoorbeeld een 2e GTX 1070 erbij zetten. Dan kom ik op minimaal 730 Watt benodigd.
Voor een tweede GTX 1070 heb je niet minimaal 730W zijn. De genoemde be quiet! Dark Power Pro 11 550W zou nog net moet kunnen. Een goede 650W voeding met de juiste connectors zal sowieso voldoen. Met een voeding zoals de Corsair RM850x zou vier net moeten kunnen.
Klopt het dat een voeding alleen het benodigd aantal watts opneemt? Ik kon dat zo snel niet terugvinden.
Het verbruik is wat de onderdelen uit de voeding trekken, plus het verlies van de voeding dat ontstaat in de voeding doordat die 230V AC moet omzetten naar de juiste DC spanningen.
is het dan handig om bijvoorbeeld de: https://tweakers.net/pricewatch/463794/corsair-rm850x.html te kiezen?

Qua prijs scheelt het niet veel met de be quiet! Dark Power Pro maar hij heeft wel voldoende Watts voor een dubbele 1070 en heeft 2x een EPS aansluiting.
pricewatch: Super Flower Leadex Gold 750W Zwart
Is ook een erg goede keuze.

Review van de witte versie van TechPowerUp: https://www.techpowerup.com/reviews/SuperFlower/SF-750F14MG/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Scorpio616 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:24:
Heren en dames van dit topic, mogelijk kunnen jullie mij helpen met dit probleem.

Ik heb afgelopen week een moederbord besteld, de Asus H110T. Dit is een thin mini itx moederbord met een onboard DC input. Nu kan ik alleen nergens vinden wat voor een type stekker hier op moet. Ik weet dat met de processor die ik gebruik een 90W voeding volstaat, maar wat is het type aansluiting die op dit moederbord past!? Iemand ervaringen met het bouwen van dit soort pc's en de voeding die daarop past?
Dat is een stekker die je ook ziet bij veel Dell en HP laptops, veel gebruikte stekker en veel adapters hebben hem ook wel. Meeste universele adapters ook wel. pricewatch: Cooler Master MasterWatt 90 zit die volgens mij ook aan.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.