De mindere condensators klopt, maar de Teapo's en CapXon's heb ik nooit gezien, wel Su'scon en SamXon.
Maar zijn de polymere en andere caps bij de Vengeance dan ook Japans?
Maakt niet uit, het is een polymeer, die hebben sowieso een veel langere levensduur.
Verder is het continu max uitgangsvermogen vd Vengeance gegarandeerd bij 40°C en bij de nieuwe CXM X50 ook. De vorige CXM X00 zat nog op 30° C, wat toch wel een serieus nadeel is.
Als het echt zo zou zijn is het idd een nadeel, maar in de praktijk had de voeding totaal geen moeite met een hogere waarde. Zou de waardes dan ook niet echt serieus nemen.
Verder is Vengeance ook Haswell compatibel, betekent dit dan dat hij individuele spanningsregeling heeft of is dat niet altijd het geval? Dit zou ook een serieus voordeel over de CXM serie zijn. Ook voordeel dat hij multirail is etc..
Het verschil tussen beide is de OCP en condensators, interne design is dus vergelijkbaar, daarmee ook de prestaties en de support voor de power states.
Ik heb een i7 4790K, 8GB ram, AMD HD7950 met boost(850-->925 mhz), 2 hdd's, 1 ssd en 2 odd's, 3 fans. Heeft het wel zin om een psu te kopen die zeer lang meegaat, gaan de connectoren(pci-e, sata, atx12V, eps,....) tegen dan niet verouderd zijn? De voeding moet ook stil zijn en liefst onder de €100.
Heb ik met 550W genoeg of moet ik 650W nemen? Misschien ga ik mij wel eens id toekomst aan een overklokje wagen of sli/crossfire gebruiken, weet ik nog niet. Maar dan zou ik opteren voor een 650W versie.
Met overklokje en SLI/CrossFire kom je idd op zo'n 650W uit, dat zijn ook vaak de voedingen met 4 PEG connectors voor twee high-end videokaarten.
De RMX serie van Corsair bevalt me wel want is stil maar wel boven de €100. Voordeel is wel 7 jaar garantie(Chemicon caps). De fan is semi-passief. Ik vraag mij af of het niet nefast is voor de onderdelen id voeding als de fan niet draait bij lage belasting.
Actieve koeling is idd beter, dan semi-passief of passief, maar de RMx serie zit goed in elkaar en zou in principe lang mee moeten kunnen.
Ik heb ook al gelezen dat de voeding plots uitschakelt door de oververhittingsbeveiliging als hij te warm wordt. Of is dit alleen bij de RM-serie?
Dat was de eerste revisie van de RM750 en RM850 gemaakt door Hipro. Als je die tot 50 graden warm stookte kon het voorkomen dat de Over Temp Protection (OTP) de voeding uitschakelde voordat de fan begon te draaien. Maar dat waren dus totaal andere voedingen en was binnen enkele weken opgelost.
Zijn de Cooler Master GM-serie en de Thermaltake Paris stille voedingen?
Cooler Master GM serie wel, maar volgens mij ben je opzoek naar iets beters.
Maar er zit nogal verschil in een overklokje met een i7 4770K en HD7950 wat prima kan op een high-end 400W voeding en een high-end game PC met twee videokaarten waarbij je vier PEG connectors nodig hebt en rond de 650W uit zal komen.