Voeding advies en informatie topic - Deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.338 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:28:

Mijn vraag is nu, is de Seasonic Platinum fanless een goede optie voor dit systeem? Zijn er redenen te bedenken waarom ik beter voor een alternatieve voeding kan gaan? Overige tips, m.b.t. behuizing en cooler zijn in deze context (geluidproductie) ook welkom natuurlijk!
Een passieve voeding zoals die Seasonic kan best wel eens voor meer geluid zorgen. Het luidruchtigste onderdeel van de PC zal met een gewoon stille voeding de videokaart zijn. Als je dan een passieve voeding eronder plaatst waarbij de warmte van de voeding omhoog zal gaan en door de fans van de videokaart wordt aangezogen maakt diezelfde videokaart alleen maar meer lawaai. De voeding warmt immers alleen maar de videokaart op. Voeding andersom plaatsen kan niet bij een passieve voeding, dan kan die namelijk zijn warmte niet goed kwijt.

Dus met een stille voeding zoals de Corsair RM550x zal de PC waarschijnlijk stiller zijn. Doordat je normaal gesproken ook de fan van de voeding ook naar onder plaatst heb je ook niks met de warmte van de PC nodig of de warmte uitstoot van de voeding. Veel idealer dus. Ook is de Corsair RM550x gewoon de beter presterende voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:56
Helder, maar waarom is de corsair rm550x holier than all? Die EVGA schijnt toch ook super te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ze zijn redelijk vergelijkbaar in prestaties en kwaliteit, maar de Corsair is stiller.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:56
Top dan denk ik dat dat hem gaat worden. Thanks Mask!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 23:01
Als jullie de keuze zouden hebben tussen de Corsair RM550x en de Cooler Master V550 Semi-Modular, welke van de twee zouden jullie dan aanbevelen? En waarom?

[ Voor 67% gewijzigd door GeneralNL op 14-03-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
GeneralNL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:51:
Als jullie de keuze zouden hebben tussen de Corsair RM550x en de Cooler Master V550 Semi-Modular, welke van de twee zouden jullie dan aanbevelen? En waarom?
Dan kies ik voor de EVGA G2 550w 8)

Maar zonder gekkigheid, het maakt bijzonder weinig uit welke je kiest. Het zijn allebei highend voedingen die jaaaaren meegaan. Bekijk wat reviews (van Guru bijv) en bepaal wat jij belangrijk vindt; geluidsproductie? Design? Kabellengtes? Uiterlijk kabels?

Baseer je keuze op wat jij belangrijk vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GeneralNL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:51:
Corsair RM550x is de betere voeding, betere performance, betere kwaliteit, beter uiterlijk en stiller, de Cooler Master V550 Semi-Modular is trouwens ook al EOL en opgevolgd door de V550 welke volledig modulair is.

Review van de Corsair RM550x, gister gepubliceerd: http://www.tomshardware.c...0x-power-supply,4484.html

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 14-03-2016 22:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Wat vind je vd nieuwe Vengeance serie van Corsair. Speciaal gemaakt voor de Duitse markt blijkbaar. Hij wordt vergeleken met de CXm serie maar dan met betere caps(100% Japanse volgens Corsair), dc-dc spanningsregeling(Haswell compatibel dus), continu max uitgangsvermogen bij 40°C(ipv 30°C bij CX-serie),5 jaar garantie, 80 plus Bronze, kabelmanagement, 4 12V-rails op 650W versie. Enig minpuntje vind ik slechts 5 sata connectors,moeten er min zes zijn vind ik. Lijkt ook een stille voeding te zijn als je de grafiek op de website van Corsair mag geloven. Efficientie bij 10 W vermogen zit ook(volgens Corsair) op meer dan 80% wat zeer goed is. Met deze nieuwe serie blijkt weinig mis te zijn toch?

Ik heb dringend een nieuwe voeding nodig daar mijn pc niet meer wil opstarten. Wanneer ik de stroomkabels uit mijn videokaart trek start hij wel op(met iGPU ). Ook getest met oude videokaart en wil ook niet opstarten. Ligt dus niet ad videokaart maar aan de voeding.

Mijn vorige voeding Sharkoon 550W heeft het zo'n 8 jaar uitgezongen, wat ik toch niet slecht vind voor een budgetmerk. Advies omtrent een goede stille voeding is zeer welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb momenteel een pricewatch: Seasonic G-series 450 watt en ik wil een pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G gaan aanschaffen. Volgens de Anandtech bench moet dit qua vermogen kunnen. Maar omdat ik ook nog 2 SSD's, 4 HDD's en 4 140mm fans en een PCI-e USB hub heb, weet ik niet of mijn voeding de piekstroom aankan wanneer ik de PC aanzet. HDD's gebruiken volgens mij best wel wat bij het opstarten. De volledige PC is in mijn inventaris te zien.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Een SSD verbruikt nagenoeg niks, eveneens de fans, samen 10W ofzo.
Een HDD verbruikt alleen 'veel' tijdens opspinnen (15-20W piek), maar dit doen ze normaal gesproken niet tegelijk met 100% load op de videokaart.
Je i5 is ook niet overgeklokt dus verbruikt ook niet veel.
Lang verhaal kort, gaat prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik ga weer een PC bouwen na jaren Mac, dus ik ben er een beetje uit. Ik ben er nog niet helemaal uit wat het moet worden, maar ik weet al een paar dingen. Een van de dingen die open staan, is de voeding.

Ik weet lig zeker dat het een 5960X processor wordt, die overgeklokt gaat worden en die gekoeld gaat worden met een EK Predator 240. De GPU wordt waarschijnlijk een GTX970, GTX980 of een GTX980Ti. En daarnaast een paar HDD en SSD, niet veel meer.

Als ik mij goed ingelezen heb, zou voor de 970/980 een goede voeding vanaf 550 voldoende moeten zijn, maar met een 980Ti is het misschien beter om een 750W voeding te kiezen?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
afterburn schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:37:
Ik ga weer een PC bouwen na jaren Mac, dus ik ben er een beetje uit. Ik ben er nog niet helemaal uit wat het moet worden, maar ik weet al een paar dingen. Een van de dingen die open staan, is de voeding.

Ik weet lig zeker dat het een 5960X processor wordt, die overgeklokt gaat worden en die gekoeld gaat worden met een EK Predator 240. De GPU wordt waarschijnlijk een GTX970, GTX980 of een GTX980Ti. En daarnaast een paar HDD en SSD, niet veel meer.

Als ik mij goed ingelezen heb, zou voor de 970/980 een goede voeding vanaf 550 voldoende moeten zijn, maar met een 980Ti is het misschien beter om een 750W voeding te kiezen?
Het 'probleem' is dat een 5960X met zijn 8-cores enorm veel stroom kán trekken met een dikke overclock.
Met een 980 TI + overclocks zou ik zelf voor een 650w voeding gaan. De 5960X is trouwens wel een bizar dikke processor, waar ga je die voor gebruiken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

stin00 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:46:
[...]

Het 'probleem' is dat een 5960X met zijn 8-cores enorm veel stroom kán trekken met een dikke overclock.
Met een 980 TI + overclocks zou ik zelf voor een 650w voeding gaan. De 5960X is trouwens wel een bizar dikke processor, waar ga je die voor gebruiken? :+
Foto en video editing. En gewoon omdat het kan. :+

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
afterburn schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:37:
Zoals stin00 al zegt moet een 650W voeding genoeg zijn met een GTX 980 Ti en een hele dikke overklok op de CPU, mocht je ook de GTX 980 Ti onder water gooien en ook tot de max willen overklokken dan kun je kijken naar 750W.

Zonder overklokken kan het overigens prima op een goede 450W voeding. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Kijk dat zijn duidelijke antwoorden van jullie beiden. Dat helpt. :)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fredi schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 05:11:
Wat vind je vd nieuwe Vengeance serie van Corsair. Speciaal gemaakt voor de Duitse markt blijkbaar.
Klopt al zijn ze hier ook al leverbaar, doordat veel Nederlandse webshops Duitse leveranciers gebruiken.
Hij wordt vergeleken met de CXm serie maar dan met betere caps(100% Japanse volgens Corsair), dc-dc spanningsregeling(Haswell compatibel dus), continu max uitgangsvermogen bij 40°C(ipv 30°C bij CX-serie),5 jaar garantie, 80 plus Bronze, kabelmanagement, 4 12V-rails op 650W versie.
De Vengeance serie is vergelijkbaar met de drie nieuwe CXM voedingen (CX450M, CX550M en CX650M), veranderingen zijn dat de 400W en 500W Vengeance voedingen niet modulair zijn. En idd dat alle condensators in de Vengeance serie gemaakt zijn door Nippon Chemi-Con (of andere fabrikant uit Japan als er leveringsproblemen zijn met NCC) en dat 12V rail gesplit en beveiligd wordt met drie of vier Over Current Protections. Duitsland is het enige land waarbij de meerheid niet in veronderstelling is dat single rail beter zou zijn, multi-rail voedingen verkopen daar dan ook beter. Dat is één van de redenen dat be quiet! het zo goed doet in Duitsland en ook de reden dat Corsair nu speciaal komt met een Vengeance serie speciaal voor de Duitse markt.
Enig minpuntje vind ik slechts 5 sata connectors,moeten er min zes zijn vind ik. Lijkt ook een stille voeding te zijn als je de grafiek op de website van Corsair mag geloven. Efficientie bij 10 W vermogen zit ook(volgens Corsair) op meer dan 80% wat zeer goed is. Met deze nieuwe serie blijkt weinig mis te zijn toch?
Op het eerste gezicht lijken de Vengeance en nieuwe CXM voedingen idd prima. Wil je het 100% zeker weten dan moet je de goede reviews afwachten, maar dat kan misschien wel even duren.
Ik heb dringend een nieuwe voeding nodig daar mijn pc niet meer wil opstarten. Wanneer ik de stroomkabels uit mijn videokaart trek start hij wel op(met iGPU ). Ook getest met oude videokaart en wil ook niet opstarten. Ligt dus niet ad videokaart maar aan de voeding.
Of aan je PCI Express controller/slot? ;)
Mijn vorige voeding Sharkoon 550W heeft het zo'n 8 jaar uitgezongen, wat ik toch niet slecht vind voor een budgetmerk.
Je zou de condensators eens kunnen controleren, of eventueel foto's daarvan plaatsen als je niet weet waar je naar moet kijken. Even voeding volledig uit de PC halen en uit het stopcontact en dan kun je hem wel openen met vaak maar vier boutjes. Vaak zijn het namelijk de condensators die het begeven bij zulke voedingen.
Advies omtrent een goede stille voeding is zeer welkom. :)
Waar bestaat de rest van de PC uit of waar gaat die uit bestaan? En hoe lang moet de voeding meegaan? Nog speciale wensen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
-The_Mask- schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Klopt al zijn ze hier ook al leverbaar, doordat veel Nederlandse webshops Duitse leveranciers gebruiken.
In België zijn ze bij Alternate pas leverbaar na 8 werkdagen maar ik zou de nieuwe voeding liever voor het weekend al hebben, want kan al twee weken niet meer gamen op mijn pc(iGPU). :'(
De Vengeance serie is vergelijkbaar met de drie nieuwe CXM voedingen (CX450M, CX550M en CX650M), veranderingen zijn dat de 400W en 500W Vengeance voedingen niet modulair zijn.
Maar de Vengeance 550M en 650M zijn toch over de hele lijn beter dan de CXM serie want 100% Japanse elektrolytische caps(de CXM heeft secundair kwalitatief mindere Capxons en Teapo's). Maar zijn de polymere en andere caps bij de Vengeance dan ook Japans? Verder is het continu max uitgangsvermogen vd Vengeance gegarandeerd bij 40°C en bij de nieuwe CXM X50 ook. De vorige CXM X00 zat nog op 30° C, wat toch wel een serieus nadeel is. Verder is Vengeance ook Haswell compatibel, betekent dit dan dat hij individuele spanningsregeling heeft of is dat niet altijd het geval? Dit zou ook een serieus voordeel over de CXM serie zijn. Ook voordeel dat hij multirail is etc..
Op het eerste gezicht lijken de Vengeance en nieuwe CXM voedingen idd prima. Wil je het 100% zeker weten dan moet je de goede reviews afwachten, maar dat kan misschien wel even duren.
Ik heb eigenlijk geen tijd om de reviews af te wachten, ik wil de nieuwe voeding nog voor het weekend hebben. ;)
Of aan je PCI Express controller/slot? ;)
Nee, ik heb mijn videokaart ook al in een ander pci-e slot geprobeerd maar dan start de pc ook niet op.
Je zou de condensators eens kunnen controleren, of eventueel foto's daarvan plaatsen als je niet weet waar je naar moet kijken. Even voeding volledig uit de PC halen en uit het stopcontact en dan kun je hem wel openen met vaak maar vier boutjes. Vaak zijn het namelijk de condensators die het begeven bij zulke voedingen.
Ben ik idd van plan. Ik wil weten wat er mis is gegaan om daar lessen uit te trekken. Zijn het bijv. de caps dan ga ik een nieuwe voeding met betere caps kopen.
Waar bestaat de rest van de PC uit of waar gaat die uit bestaan? En hoe lang moet de voeding meegaan? Nog speciale wensen?
Ik heb een i7 4790K, 8GB ram, AMD HD7950 met boost(850-->925 mhz), 2 hdd's, 1 ssd en 2 odd's, 3 fans. Heeft het wel zin om een psu te kopen die zeer lang meegaat, gaan de connectoren(pci-e, sata, atx12V, eps,....) tegen dan niet verouderd zijn? De voeding moet ook stil zijn en liefst onder de €100.

Heb ik met 550W genoeg of moet ik 650W nemen? Misschien ga ik mij wel eens id toekomst aan een overklokje wagen of sli/crossfire gebruiken, weet ik nog niet. Maar dan zou ik opteren voor een 650W versie.

De RMX serie van Corsair bevalt me wel want is stil maar wel boven de €100. Voordeel is wel 7 jaar garantie(Chemicon caps). De fan is semi-passief. Ik vraag mij af of het niet nefast is voor de onderdelen id voeding als de fan niet draait bij lage belasting. Ik heb ook al gelezen dat de voeding plots uitschakelt door de oververhittingsbeveiliging als hij te warm wordt. Of is dit alleen bij de RM-serie?

Zijn de Cooler Master GM-serie en de Thermaltake Paris stille voedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fredi schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:13:

Maar de Vengeance 550M en 650M zijn toch over de hele lijn beter dan de CXM serie want 100% Japanse elektrolytische caps(de CXM heeft secundair kwalitatief mindere Capxons en Teapo's).
De mindere condensators klopt, maar de Teapo's en CapXon's heb ik nooit gezien, wel Su'scon en SamXon.
Maar zijn de polymere en andere caps bij de Vengeance dan ook Japans?
Maakt niet uit, het is een polymeer, die hebben sowieso een veel langere levensduur.
Verder is het continu max uitgangsvermogen vd Vengeance gegarandeerd bij 40°C en bij de nieuwe CXM X50 ook. De vorige CXM X00 zat nog op 30° C, wat toch wel een serieus nadeel is.
Als het echt zo zou zijn is het idd een nadeel, maar in de praktijk had de voeding totaal geen moeite met een hogere waarde. Zou de waardes dan ook niet echt serieus nemen.
Verder is Vengeance ook Haswell compatibel, betekent dit dan dat hij individuele spanningsregeling heeft of is dat niet altijd het geval? Dit zou ook een serieus voordeel over de CXM serie zijn. Ook voordeel dat hij multirail is etc..
Het verschil tussen beide is de OCP en condensators, interne design is dus vergelijkbaar, daarmee ook de prestaties en de support voor de power states.
Ik heb een i7 4790K, 8GB ram, AMD HD7950 met boost(850-->925 mhz), 2 hdd's, 1 ssd en 2 odd's, 3 fans. Heeft het wel zin om een psu te kopen die zeer lang meegaat, gaan de connectoren(pci-e, sata, atx12V, eps,....) tegen dan niet verouderd zijn? De voeding moet ook stil zijn en liefst onder de €100.

Heb ik met 550W genoeg of moet ik 650W nemen? Misschien ga ik mij wel eens id toekomst aan een overklokje wagen of sli/crossfire gebruiken, weet ik nog niet. Maar dan zou ik opteren voor een 650W versie.
Met overklokje en SLI/CrossFire kom je idd op zo'n 650W uit, dat zijn ook vaak de voedingen met 4 PEG connectors voor twee high-end videokaarten.
De RMX serie van Corsair bevalt me wel want is stil maar wel boven de €100. Voordeel is wel 7 jaar garantie(Chemicon caps). De fan is semi-passief. Ik vraag mij af of het niet nefast is voor de onderdelen id voeding als de fan niet draait bij lage belasting.
Actieve koeling is idd beter, dan semi-passief of passief, maar de RMx serie zit goed in elkaar en zou in principe lang mee moeten kunnen.
Ik heb ook al gelezen dat de voeding plots uitschakelt door de oververhittingsbeveiliging als hij te warm wordt. Of is dit alleen bij de RM-serie?
Dat was de eerste revisie van de RM750 en RM850 gemaakt door Hipro. Als je die tot 50 graden warm stookte kon het voorkomen dat de Over Temp Protection (OTP) de voeding uitschakelde voordat de fan begon te draaien. Maar dat waren dus totaal andere voedingen en was binnen enkele weken opgelost.
Zijn de Cooler Master GM-serie en de Thermaltake Paris stille voedingen?
Cooler Master GM serie wel, maar volgens mij ben je opzoek naar iets beters.

Maar er zit nogal verschil in een overklokje met een i7 4770K en HD7950 wat prima kan op een high-end 400W voeding en een high-end game PC met twee videokaarten waarbij je vier PEG connectors nodig hebt en rond de 650W uit zal komen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
-The_Mask- schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:42:
[...]

De mindere condensators klopt, maar de Teapo's en CapXon's heb ik nooit gezien, wel Su'scon en SamXon.
Ik heb die informatie van de Tweakers pricewatch. Het staat bij overige specificaties.
http://tweakers.net/price...air-cx650m/specificaties/
[...]
Het verschil tussen beide is de OCP en condensators, interne design is dus vergelijkbaar, daarmee ook de prestaties en de support voor de power states.
Dus de Vengeance-serie heeft geen individuele spanningsregeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 10:18
-The_Mask- schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:50:
[...]

pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W lijkt mij een goede keuze voor jouw. Extreem stille voeding, prima prestaties en prima kwaliteit tegen een prima prijs.

Daarmee kun je ook nog upgraden naar een high-end game PC, bijvoorbeeld i5 6600K en GTX 980 en dan heb je ook nog ruimte voor een aardig overklokje.
het is inderdaad mijn voeding, weet niet of er wat mis is, of dat meneer hing yong chung een klein foutje heeft gemaakt bij het printen van het 350W labeltje, maar heb hem nu aan my server voeding hangen en alles draait als een zonnetje, niet meer de rare power cycles als mijn hele systeem helemaal onder load staat

die voeding is best wel cool
5 12V 18A power rails
1 5V 32A Power rail
1 3.3V 30A Power rail ;)

best handig zon voeding :P

bedankt voor de hulp :)
.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/I9VyWQUED15fkqjWUZBJS5uy/medium.jpg
hier is de huidige setup :/, niet echt netjes maar het werkt zeker goed ;)

en hier voordat ik wist dat ik iets met mn voeding moest gaan doen :/
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bPGZmq9PKmqBnzwxZTei7rEn/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fredi schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:16:
[...]

Ik heb die informatie van de Tweakers pricewatch. Het staat bij overige specificaties.
http://tweakers.net/price...air-cx650m/specificaties/
Dat klopt niet.
Dus de Vengeance-serie heeft geen individuele spanningsregeling?
Beide series hebben het wel.

Ze staan ook hier beide: -The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 32"

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mcelias5 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:10:
[...]

het is inderdaad mijn voeding, weet niet of er wat mis is, of dat meneer hing yong chung een klein foutje heeft gemaakt bij het printen van het 350W labeltje, maar heb hem nu aan my server voeding hangen en alles draait als een zonnetje, niet meer de rare power cycles als mijn hele systeem helemaal onder load staat
Het is wel gewoon een 350W voeding alleen de voeding is defect en daarom doet die in sommige gevallen nogal vreemd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 10:18
-The_Mask- schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:52:
[...]

Het is wel gewoon een 350W voeding alleen de voeding is defect en daarom doet die in sommige gevallen nogal vreemd.
klopt ;), maar het was ook wel een cheapo voeding ;), er gaat gewoon wat flink mis als ik mijn systeem onder volle lading zet met deze voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:30
Heren,

Graag uw hulp. Mijn pc crashed random in games, soms ook buiten games om. Het is een volledige shutdown zonder BSOD of andere crashreports. Vervolgens herstart de pc en zegt hij surge protection is in werking vanwege een problem met de PSU.

Af en toe gaat hij na zo'n shutdown in de automatic repair voor Windows. Enige manier om dan terug in Windows te komen is met een restore point.

Ik heb met een multimeter de 5V en 12V gemeten op een molex, pc idle. De 12v was goed maar de 5v gaf een spanning van 4.2 tot 4.3V. Is mijn PSU eraan? Hij is amper een jaar oud.

Note: Ik heb maandenlang probleemloos kunnen gamen met de meest demanding games...

Specs:
Cooler Master V Series V550
i5 6600K
Asus Maximus VIII Ranger Z170
16 GB DDR4
Asus Strix GTX970
2x ssd
2x hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
replica17 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 03:55:
Heren,

Graag uw hulp. Mijn pc crashed random in games, soms ook buiten games om. Het is een volledige shutdown zonder BSOD of andere crashreports. Vervolgens herstart de pc en zegt hij surge protection is in werking vanwege een problem met de PSU.
Kan de voeding zijn, even contact opnemen met Cooler Master Europe, zit in Eindhoven, V series heeft ook pick-up en return garantie van 2 jaar, dus dan kost het je ook geen verzendkosten en je zit niet zonder voeding.

http://eu.coolermaster.com/nl/replacement.php

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:30
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:42:
[...]

Kan de voeding zijn, even contact opnemen met Cooler Master Europe, zit in Eindhoven, V series heeft ook pick-up en return garantie van 2 jaar, dus dan kost het je ook geen verzendkosten en je zit niet zonder voeding.

http://eu.coolermaster.com/nl/replacement.php
Helaas woon en werk ik in het buitenland. Dat zal een pick-up en return lastig maken denk ik.

Inmiddels heb ik een support ticket geopend... tot die tijd dan maar alleen internetten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:02
Ik had net ook ineens een knal uit mn speakers (dezelfde als wanneer ik de stroom van de speakers er in een keer uit trek), en mijn computer viel uit zonder BSOD en rebootte direct weer. Ik dacht dat de stroom gedipt had, maar anderen in het huis merkten er niets van en ook wekkerradio's lopen nog prima.

Is het daarom verstandig om de voeding maar een keer te vervangen? Ik heb een Delta OEM voeding van 250W uit ongeveer 2007. Deze kwam uit een Acer computer. Toen ik begon aan deze zelfbouw, heb ik de voeding meeverhuisd: Ik las, een voeding met een lager vermogen haalt een hoger rendement bij weinig belasting, en 250W retail voedingen zijn niet te krijgen. Bovendien is Delta een prima merk dacht ik, en de voeding maakt weinig geluid.

Ik heb een i5-4430 met een AMD HD6450 en verder geen bijzondere hardware, dus ik verwacht niet dat ik meer dan 150W aan vermogen nodig heb.

Ik weet het precieze type niet, dan moet ik de voeding eerst demonteren. In mijn Node 304 zit de sticker namelijk tegen de voorkant, zodat ik die niet kan zien zonder hem te demonteren.

Maar nu maak ik me dus zorgen. Er zijn wel horrorverhalen dat half-kapotte voedingen andere onderdelen meenemen, dus moet ik me zorgen maken? Zo niet, moet hij sowieso wel vervangen worden lijkt me, maar wat zijn mooie laag-vermogen voedinkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Beste Mask/anderen in dit topic,

Momenteel denk ik dat mijn voeding aan het overlijden is, dus nadat ik hem laat onderzoeken door de verkoper zal ik hoogstwaarschijnlijk voor een nieuwe moeten kijken.

ik wil wel een degelijke maar eigenlijk niet zoveel uitgeven, vandaar mijn vraag voor in het volgende systeem: pricewatch: Cooler Master GM G550M voldoende is en een verstandige keuze of beter gaan voor bijvoorbeeld een pricewatch: Antec VPF Series 550W ik heb een beetje de topic lead in gelezen. ik kan ook kijken dat ik voorbijvoorbeeld weer een CM V550 ga maar dan zit ik al snel op de 90 euro. Bronze/gold/platinum of iets dergelijks maakt mij niet veel uit aangezien ik veelal idle, en zo nu en dan van de pc gebruik maak.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 249,95€ 249,95
1MSI Z87-G45 Gaming€ 200,87€ 200,87
1Palit GeForce GTX 780 Super JetStream€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 74,98€ 74,98
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU€ 42,-€ 42,-
1Lite-On iHAS324 Zwart€ 17,-€ 17,-
1Cooler Master VS V550S€ 88,-€ 88,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 114,90€ 114,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 871,60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Waarom 550W, zoveel verbruikt je systeem niet.
Ik zou naar zoiets kijken: http://tweakers.net/price...179;486667;415512;400855/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

mitsumark schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:32:
Waarom 550W, zoveel verbruikt je systeem niet.
Ik zou naar zoiets kijken: http://tweakers.net/price...179;486667;415512;400855/
hmm ik weet niet, het is geen 970 hé. destijds heb ik rond gevraagd en werdt mij wanneer ik ging overclocken, nog een schijf of 2 deed toevoegen. aangeraden om voor een 550w te gaan. de 780 draait ook al op 980mhz met zijn boost.

volgens techpowerup trekt de kaart

246watt niet overgeclocked.
10watt per schijf 40 watt
80watt voor de processor (even uit de kop weet niet wat hij werkelijk trekt zodra hij overgeclocked is.
3 usb devices. 15 watt
5 fans 25 watt dan zit ik al zo'n beetje op de 400 watt. is die 50watt headroom dan voldoende? niet dat ik dadelijk tegen een gelijk soortig probleem aanloop maar dan doordat de psu niet voldoende is.

het lijkt vrij weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
marcop23 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:12:

Maar nu maak ik me dus zorgen. Er zijn wel horrorverhalen dat half-kapotte voedingen andere onderdelen meenemen, dus moet ik me zorgen maken? Zo niet, moet hij sowieso wel vervangen worden lijkt me, maar wat zijn mooie laag-vermogen voedinkjes?
In de meeste OEM systemen zitten van fabrikanten zoals Acer, HP, Dell, etc. altijd wel voedingen van top merken, maar wel altijd de meest goedkope uitvoeringen.

Condensators hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven en vaak zie je dan ook dat condensators het na zo'n tijd hebben begeven. Kapotte elco's kunnen het werk niet goed doen en dan kan de voeding een gevaarlijk hoge ripple doorgeven aan de rest van de onderdelen.

Dus ik zou de voeding eens openen en alle condensators eens goed inspecteren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Splitinfinitive schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:36:
[...]

hmm ik weet niet, het is geen 970 hé. destijds heb ik rond gevraagd en werdt mij wanneer ik ging overclocken, nog een schijf of 2 deed toevoegen. aangeraden om voor een 550w te gaan. de 780 draait ook al op 980mhz met zijn boost.

volgens techpowerup trekt de kaart

246watt niet overgeclocked.
10watt per schijf 40 watt
80watt voor de processor (even uit de kop weet niet wat hij werkelijk trekt zodra hij overgeclocked is.
3 usb devices. 15 watt
5 fans 25 watt dan zit ik al zo'n beetje op de 400 watt. is die 50watt headroom dan voldoende? niet dat ik dadelijk tegen een gelijk soortig probleem aanloop maar dan doordat de psu niet voldoende is.

het lijkt vrij weinig
Volgens techpowerup: https://www.techpowerup.c...0_Super_JetStream/24.html
182W gemiddeld, 208W piek tijdens gamen.
Rest van het systeem zit op 150W ofzo, misschien 175W omdat je iets meer HDD's en fans hebt (die verbruiken minder dan je denkt).
Zelfs al zou je op 400W komen heb je geen headroom nodig (waarvoor?)

Uiteraard kun je voor een tientje meer een 550W versie nemen, maar nodig is het niet.

PS: wat betreft verbruik is het dus wel 'exact' een 970.
https://www.techpowerup.c...GTX_970_JetStream/23.html
l

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 20-03-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Heb een vraagje met betrekking tot voeding,

Ik heb onderstaand systeem, exclusief de R9 Nano. Ben momenteel in bezit van een 750ti. Maar wil wat meer horsepower in mijn HTPC.
Ik wil voor de R9 Nano gaan ivm dat mijn case een NCase M1 is, erg klein dus.

Mijn vraag is, is de Corsair SFX 450 watt genoeg voor onderstaand systeem?
Ik heb gelezen dat de R9 Nano een TDP heeft van 175 watt.
Maar gezien er vaak door de GPU fabrikanten ruimschoots meer wattage word aangeraden, weet ik niet wat ik nu wel en niet moet geloven.

Edit: CPU is overgeclocked naar 4.6Ghz op 1.331 Vcore. (Is wel handig om te weten) :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 67,95€ 67,95
1ASRock Z97M-ITX/ac€ 118,-€ 118,-
1XFX Radeon R9 Nano€ 524,99€ 524,99
1Noctua NH-U9S€ 47,95€ 47,95
3Noctua NF-S12A PWM, 120mm€ 17,95€ 17,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 41,95€ 41,95
1Corsair SF450€ 90,02€ 90,02
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 989,76

[ Voor 4% gewijzigd door wiLLius op 21-03-2016 07:40 ]

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

mitsumark schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:30:
[...]

Volgens techpowerup: https://www.techpowerup.c...0_Super_JetStream/24.html
182W gemiddeld, 208W piek tijdens gamen.
Rest van het systeem zit op 150W ofzo, misschien 175W omdat je iets meer HDD's en fans hebt (die verbruiken minder dan je denkt).
Zelfs al zou je op 400W komen heb je geen headroom nodig (waarvoor?)

Uiteraard kun je voor een tientje meer een 550W versie nemen, maar nodig is het niet.

PS: wat betreft verbruik is het dus wel 'exact' een 970.
https://www.techpowerup.c...GTX_970_JetStream/23.html
l
Hmm dat maakt het makkelijker. Ik zal die lijst eens overnemen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiMyNameIs
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-08 20:07
Hallo allemaal

Tijdens het gamen (1080p met een GTX970) sluit mijn computer van zichzelf af. Buiten het gamen om heb ik geen last van random shutoffs. Als ik in de Event Logs kijk geeft 'ie het volgende aan:
Event 41, Kernel-Power. The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Ik dacht dat het evt aan de GPU en CPU-cooler fans kon liggen, dat ze niet hard genoeg draaiden om de componenten koel te houden. Ik heb beide fans op max. gezet, maar dit was tevergeefs.

De onderdelen heb ik getest dmv verschillende benchmarkprogramma's, ze hebben deze allemaal doorstaan. De onderdelen draaien niet op een overclock.

Zou mijn PSU (RM550x) stuk kunnen zijn? Of is er iets wat ik over het hoofd zie c.q. geen rekening mee heb gehouden 8)7

Mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,08€ 248,08
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 179,-€ 179,-
1EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+€ 354,80€ 354,80
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 35,50€ 35,50
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Crucial MX100 256GB€ 180,29€ 180,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.239,47

Bij voorbaat dank voor jullie hulp/het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
-The_Mask- schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:01:
[...]

Een passieve voeding zoals die Seasonic kan best wel eens voor meer geluid zorgen. Het luidruchtigste onderdeel van de PC zal met een gewoon stille voeding de videokaart zijn. Als je dan een passieve voeding eronder plaatst waarbij de warmte van de voeding omhoog zal gaan en door de fans van de videokaart wordt aangezogen maakt diezelfde videokaart alleen maar meer lawaai. De voeding warmt immers alleen maar de videokaart op. Voeding andersom plaatsen kan niet bij een passieve voeding, dan kan die namelijk zijn warmte niet goed kwijt.

Dus met een stille voeding zoals de Corsair RM550x zal de PC waarschijnlijk stiller zijn. Doordat je normaal gesproken ook de fan van de voeding ook naar onder plaatst heb je ook niks met de warmte van de PC nodig of de warmte uitstoot van de voeding. Veel idealer dus. Ook is de Corsair RM550x gewoon de beter presterende voeding.
Dus de RM550X gaat je pc niet opwarmen, zeker niet met de fan naar onder geplaatst maar misschien wel met de fan naar boven geplaatst zodat de fans van je videokaart rapper gaan draaien? Dat kan ik missen als kiespijn want de fans van mijn videokaart draaien momenteel op het randje van te luidruchtig onder load.

Je zegt ook dat de CX650M individuele spanningsregeling heeft zoals de Vengeance maar klopt dit wel? Op de website van Corsair is er nergens info te vinden over de CX650M en er zijn ook nog geen reviews te vinden. Maar de CX600M had groepsregeling, de CX650M dan toch waarschijnlijk ook?

[ Voor 9% gewijzigd door Fredi op 21-03-2016 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Splitinfinitive schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:22:
[...]

Hmm dat maakt het makkelijker. Ik zal die lijst eens overnemen.
Een kleine overklok kan nog prima op een goede 450W voeding, pas bij een dikke overklok heb je meer vermogen nodig.
Willius schreef op maandag 21 maart 2016 @ 07:37:
Mijn vraag is, is de Corsair SFX 450 watt genoeg voor onderstaand systeem?
Ja prima ook met eventueel een upgrade naar i5 of i7 CPU met overklok. Lijkt mij sowieso geen slechte keuze, zullen toch een aantal games zijn welke een snellere CPU willen hebben.
HiMyNameIs schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:54:

Zou mijn PSU (RM550x) stuk kunnen zijn? Of is er iets wat ik over het hoofd zie c.q. geen rekening mee heb gehouden 8)7
Kan, gemakkelijkst is dat je een andere voeding zou kunnen testen.
Fredi schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:58:

Dus de RM550X gaat je pc niet opwarmen, zeker niet met de fan naar onder geplaatst maar misschien wel met de fan naar boven geplaatst zodat de fans van je videokaart rapper gaan draaien? Dat kan ik missen als kiespijn want de fans van mijn videokaart draaien momenteel op het randje van te luidruchtig onder load.
Wel wat, maar minder dan met een passief gekoelde voeding waarbij alle warmte opstijgt naar boven.
Je zegt ook dat de CX650M individuele spanningsregeling heeft zoals de Vengeance maar klopt dit wel? Op de website van Corsair is er nergens info te vinden over de CX650M en er zijn ook nog geen reviews te vinden.
100% zeker.
Maar de CX600M had groepsregeling, de CX650M dan toch waarschijnlijk ook?
Nee, twee totaal verschillende voedingen.

De CX600(M) en ook de CX430(M) en CX500(M)) zijn voedingen gebaseerd op het CWT DSA III platform. Dit is een double forward converter design met group regulation.

De CX650M en ook de CX450M en CX550M zijn gedowngrade versies van de oude Corsair RM450, RM550 en RM650. Downgrades zijn sleeve bearing fan i.p.v. riffle bearing, nog wat aanpassingen zodat het rendement lager ligt en bespaart op het uiterlijk, prijs is echter ook gehalveerd.

Design is echter hetzelfde gebleven en dus nog steeds double forward met DC-DC voor een hoger rendement en individuele spanningsregulatie. Is wel erg aangepast overigens, originele design is gebaseerd op het CWT CSG platform.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
-The_Mask- schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:57:
[...]
Wel wat, maar minder dan met een passief gekoelde voeding waarbij alle warmte opstijgt naar boven.

[...]
100% zeker.
[...]

Nee, twee totaal verschillende voedingen.

De CX600(M) en ook de CX430(M) en CX500(M)) zijn voedingen gebaseerd op het CWT DSA III platform. Dit is een double forward converter design met group regulation.

De CX650M en ook de CX450M en CX550M zijn gedowngrade versies van de oude Corsair RM450, RM550 en RM650. Downgrades zijn sleeve bearing fan i.p.v. riffle bearing, nog wat aanpassingen zodat het rendement lager ligt en bespaart op het uiterlijk, prijs is echter ook gehalveerd.

Design is echter hetzelfde gebleven en dus nog steeds double forward met DC-DC voor een hoger rendement en individuele spanningsregulatie. Is wel erg aangepast overigens, originele design is gebaseerd op het CWT CSG platform.
Ok, zeer verhelderende uitleg, bedankt. Jammer van de sleeve bearing fan. Hoe lang gaat zo'n fan eigenlijk mee?

Hoe kom je trouwens aan die informatie? Op de website v Corsair is niets te vinden over de CXx50M voedingen. Ze mogen daar wel even hun website updaten vind ik. Ook de Vengeance serie staat nog niet ts de andere series maar daar is tenminste toch al info over op hun website.

Ben ook gewoon een beetje bang dat een RM650X mijn pc te veel gaat opwarmen waardoor de fan v mijn videokaart sneller gaat draaien en dus meer lawaai gaat maken. Anders zou ik wel overwegen om hem te kopen. Uitstekende voeding.

[ Voor 11% gewijzigd door Fredi op 22-03-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

-The_Mask- schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:57:
[...]

Een kleine overklok kan nog prima op een goede 450W voeding, pas bij een dikke overklok heb je meer vermogen nodig.
thanks! ik verwacht niet dat ik wereld records ga zetten en vind tussen de 4.2 - 4.5 al meer dan voldoende.

dus mocht het zover komen dan kies ik er een uit het lijstje van Mitsumark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightsight
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-08 15:10
Corsair RM550x of Super Flower Leadex Platinum 550W? Stability en stil is het belangrijkste.
De Flower heeft ook een dual ball bearing dus dat maakt niet zo veel uit.

Wel is de corsair beter verkrijgbaar en 10 euro goedkoper.

Systeem dat ik wil poweren:
I7 skylake
gtx 980ti
asus z170 pro gaming
D5 watercoolingpump
3 ssd's
1 hdd
3 fans

Bij voorbaat dank voor de hulp. :)

[ Voor 95% gewijzigd door Nightsight op 22-03-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fredi schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 00:17:
[...]

Ok, zeer verhelderende uitleg, bedankt. Jammer van de sleeve bearing fan. Hoe lang gaat zo'n fan eigenlijk mee?
Wisselt, afhankelijk van hoe de fan is gepositioneerd, warmte, stof, olie in het lager en afsluiting van het lager en gewoon de algehele kwaliteit van het product.

Maar voedingen zoals deze zijn bedoeld voor ruwweg zo'n 7 jaar gebruik, daarna wordt de kans op problemen met de condensators en fan lager toch wel snel groter. De garantie van 5 jaar welke op de voeding zit is voor zo'n voeding overigens vrij lang en dat is wel een voordeel.
Hoe kom je trouwens aan die informatie? Op de website v Corsair is niets te vinden over de CXx50M voedingen.
Foto's van de binnenkant van de voeding, medewerker van Corsair en ik heb er zelf ook één liggen. ;)
Ze mogen daar wel even hun website updaten vind ik. Ook de Vengeance serie staat nog niet ts de andere series maar daar is tenminste toch al info over op hun website.
Klopt ze zijn de laatste weken bezig met wat aanpassingen aan de site en daardoor staan de laatste voedingen er nog niet op, als het goed is moet het morgen klaar zijn en erop staan.
Ben ook gewoon een beetje bang dat een RM650X mijn pc te veel gaat opwarmen waardoor de fan v mijn videokaart sneller gaat draaien en dus meer lawaai gaat maken. Anders zou ik wel overwegen om hem te kopen. Uitstekende voeding.
Ben je van plan twee videokaarten te nemen of één hele dikke videokaart en die extreem te overklokken? Anders heb je namelijk niet zoveel aan 650W of het moet één dual GPU videokaart worden.

De RM650x is ook niet stiller als de RM550x.

Kun je trouwens eens de volledige specificaties van de PC geven, dus incl. CPU koeler, moederbord, behuizing, type fans, etc.

http://tweakers.net/product/473037/enermax-revolution-xt-ii/ is trouwens ook nog een interessante serie, maar ook hierbij geld nog net nieuw en nog amper verkrijgbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nightsight schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 02:10:
Corsair RM550x of Super Flower Leadex Platinum 550W? Stability en stil is het belangrijkste.
De Flower heeft ook een dual ball bearing dus dat maakt niet zo veel uit.

Wel is de corsair beter verkrijgbaar en 10 euro goedkoper.
Zou gaan voor de Corsair RM550x, de voeding mag dan wel een iets lager rendement halen, de prestaties en kwaliteit zijn erg goed en de voeding is extreem stil. In principe moet die altijd onhoorbaar zijn en dat is de Super Flower Leadex Platinum 550W niet.

Review: http://www.tomshardware.c...0x-power-supply,4484.html

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kowouk
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Beste tweaker,

Ik ben mijn huidige pc (dell vostro 470) voorzichtig aan het upgraden en nu ben ik op zoek naar de juiste voeding.
Hoe de pc eruit zal zien na de upgrade:
Moederbord: dell 0yjpt1
CPU: Core i5-3450 3.1GHz
GPU: Radeon R9 390 Asus DirectCU II 8GB Edition
RAM: 16 GB DDR3 1600MHZ
Oplsag: Seagate ST31000524AS 1TB + nog te zoeken 2TB HDD + SSD 128GB

Mijn huidige videokaart is de Radeon HD 7770 2GB.

Ik heb een tijdje op het internet zitten zoeken naar de juiste voeding voor de R9 390, maar ik vind veel verschillende adviezen en resultaten over het verbruik. Ik zoek een voeding het liefst onder de 100 euro.
Kunnen jullie mij a.u.b. het verlossende advies geven?

Ik ben u zeer dankbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:59

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Beste,

Mijn vriend heeft een Peaq p1010 i7 4790 uitvoering met een nvdiai 750.
(datasheet) http://nl.mypeaq.com/fileadmin/pdf_out/PDTP1010-I7NL_nl.pdf
Iedergeval de voeding is een fsp450-40EMDN.
Nu wil hij een nieuwe videokaart 960 of 970 kopen, maar zal deze voeding voldoen?
Volgens mij zijn het dezelfde voedingen die medion ook gebruikt en heeft deze voeding maar 1 aansluiting voor de videokaart. Kan iemand dit bevestigen? En dan zal er dus ook een nieuwe voeding aangeschaft moeten worden als dit zo is.
pricewatch: Cooler Master GM G550M

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kowouk schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:27:
Ik heb een tijdje op het internet zitten zoeken naar de juiste voeding voor de R9 390, maar ik vind veel verschillende adviezen en resultaten over het verbruik. Ik zoek een voeding het liefst onder de 100 euro.
Kunnen jullie mij a.u.b. het verlossende advies geven?
De voeding die erin zit voldoet niet? Die is minder dan 450W en/of heeft niet de twee PEG connectors?

Hoe lang moet de voeding mee gaan? Wil je hem ook meenemen naar een eventueel andere PC of vervang je daarna de hele PC in één keer?
Terrie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:39:
Beste,

Mijn vriend heeft een Peaq p1010 i7 4790 uitvoering met een nvdiai 750.
(datasheet) http://nl.mypeaq.com/fileadmin/pdf_out/PDTP1010-I7NL_nl.pdf
Iedergeval de voeding is een fsp450-40EMDN.
Nu wil hij een nieuwe videokaart 960 of 970 kopen, maar zal deze voeding voldoen?
Volgens mij zijn het dezelfde voedingen die medion ook gebruikt en heeft deze voeding maar 1 aansluiting voor de videokaart. Kan iemand dit bevestigen?
Ja die voeding vind je ook terug in veel Medion systemen. Eén PEG connector zou goed kunnen maar het zou zo maar kunnen dat het soms net wat anders is, dus misschien eerst even kijken wat er aan zit één of twee PEG connectors en 6 of 6+2 pins.

De meeste GTX 960's hebben trouwens maar één PEG connector nodig, sommige GTX 970's hebben er ook maar één nodig en er is zelfs ook nog een R9 380 welke maar één nodig heeft. Keuze genoeg dus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

-The_Mask- schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:05:
[...]

De voeding die erin zit voldoet niet? Die is minder dan 450W en/of heeft niet de twee PEG connectors?

Hoe lang moet de voeding mee gaan? Wil je hem ook meenemen naar een eventueel andere PC of vervang je daarna de hele PC in één keer?

[...]

Ja die voeding vind je ook terug in veel Medion systemen. Eén PEG connector zou goed kunnen maar het zou zo maar kunnen dat het soms net wat anders is, dus misschien eerst even kijken wat er aan zit één of twee PEG connectors en 6 of 6+2 pins.

De meeste GTX 960's hebben trouwens maar één PEG connector nodig, sommige GTX 970's hebben er ook maar één nodig en er is zelfs ook nog een R9 380 welke maar één nodig heeft. Keuze genoeg dus.
Bedankt voor je reactie! De persoon in kwestie kon alleen niet wachten en heeft een nieuwe voeding (650 watt) en videokaart aangeschaft. Ik vroeg al aan hem of hij 2 kaarten in SLI ging draaien met zo'n voeding, maar hij dacht ik koop gewoon eentje die groot genoeg is..
Dat moet hij zelf dan maar weten!

Heel veel lof voor de snelle antwoorden ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Terrie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:05:
[...]

Bedankt voor je reactie! De persoon in kwestie kon alleen niet wachten en heeft een nieuwe voeding (650 watt) en videokaart aangeschaft. Ik vroeg al aan hem of hij 2 kaarten in SLI ging draaien met zo'n voeding, maar hij dacht ik koop gewoon eentje die groot genoeg is..
Dat moet hij zelf dan maar weten!
Gaat bij voedingen vooral om de kwaliteit, dat is ook waar hij naar moet kijken. Er zijn namelijk genoeg 650W voedingen te vinden welke kunnen ontploffen bij 300W belasting, 300W niet stabiel kunnen leveren of uitvallen bij 300W. Als hij zo'n voeding heeft gekocht kan die hem beter direct weggooien, anders kan die straks zijn PC weggooien. ;)

Daarom zegt "een 650W" voeding ook niks.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

-The_Mask- schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:19:
[...]

Gaat bij voedingen vooral om de kwaliteit, dat is ook waar hij naar moet kijken. Er zijn namelijk genoeg 650W voedingen te vinden welke kunnen ontploffen bij 300W belasting, 300W niet stabiel kunnen leveren of uitvallen bij 300W. Als hij zo'n voeding heeft gekocht kan die hem beter direct weggooien, anders kan die straks zijn PC weggooien. ;)

Daarom zegt "een 650W" voeding ook niks.
Ja dat is zeker waar. Hij heeft een Corsair vs650 gekocht. Zijn volgens mij wel redelijke voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Terrie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:36:
[...]

Ja dat is zeker waar. Hij heeft een Corsair vs650 gekocht. Zijn volgens mij wel redelijke voedingen.
Nee zeer matige voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Nouja dat is een keuze die hij zelf heeft gemaakt. Als hij er over 2 jaar achter komt (OF EERDER) dat zijn voeding en misschien meer kapot is dan is het zijn probleem. Had hem nog geadviseerd om even aftewachten en een goede overwogen keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Hallo heren van het forum, ik zit hier in een dubio.
In mijn systeem heb ik op het moment : AX760 Corsair voeding, 4790k non oc, 980ti, 2 ssd's en een hdd.

Nu was ik van plan om een 2e 980ti te halen, alleen van veel mensen krijg ik het advies om ook gelijk een voeding van een hoger wattage aan te schaffen wat mij niet nodig leek.

Zijn mijn vermoedens correct of is het verstandig om een andere voeding aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Uberdude schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:19:
Hallo heren van het forum, ik zit hier in een dubio.
In mijn systeem heb ik op het moment : AX760 Corsair voeding, 4790k non oc, 980ti, 2 ssd's en een hdd.

Nu was ik van plan om een 2e 980ti te halen, alleen van veel mensen krijg ik het advies om ook gelijk een voeding van een hoger wattage aan te schaffen wat mij niet nodig leek.

Zijn mijn vermoedens correct of is het verstandig om een andere voeding aan te schaffen?
Zonder overklokken zal de PC maximaal hooguit 600W verbruiken met een tweede GTX 980 Ti, de huidige voeding kan dus meer dan genoeg leveren voor een tweede videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
-The_Mask- schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Zonder overklokken zal de PC maximaal hooguit 600W verbruiken met een tweede GTX 980 Ti, de huidige voeding kan dus meer dan genoeg leveren voor een tweede videokaart.
Top d:)b scheelt mij toch weer wat centjes. Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:37:

Foto's van de binnenkant van de voeding, medewerker van Corsair en ik heb er zelf ook één liggen. ;)
Sorry voor mijn late reactie maar ik kreeg geen notificatie van Tweakers.

Je hebt zelf een cx650m liggen? Kan je me dan vertellen of dit een stille voeding is?

[...]
Klopt ze zijn de laatste weken bezig met wat aanpassingen aan de site en daardoor staan de laatste voedingen er nog niet op, als het goed is moet het morgen klaar zijn en erop staan.
Nope, ze liggen daar te slapen. :) De info staat er nog altijd niet op.
[...]
Ben je van plan twee videokaarten te nemen of één hele dikke videokaart en die extreem te overklokken? Anders heb je namelijk niet zoveel aan 650W of het moet één dual GPU videokaart worden.

De RM650x is ook niet stiller als de RM550x.

Kun je trouwens eens de volledige specificaties van de PC geven, dus incl. CPU koeler, moederbord, behuizing, type fans, etc.
Ik heb momenteel maar een videokaart maar misschien plaats ik id toekomst nog een bij of overklok ik mijn oude kaart als hij de games niet meer trekt. Het is meer uit vrees om vermogen tekort te komen dat ik een 650W voeding zou kopen. Vergelijk het met het rijbereik ve elektrische auto. ;)

Mijn pc: Noctua NH-UP12 koeler met 12 mm fan, Asus Z97-pro mb, CM690II behuizing met de standaard ingebouwde 12 mm rear fan en 14 mm front fan.
http://tweakers.net/product/473037/enermax-revolution-xt-ii/ is trouwens ook nog een interessante serie, maar ook hierbij geld nog net nieuw en nog amper verkrijgbaar.
De xt blijkt redelijk lawaaierig te zijn uit reviews, dus de xt II waarschijnlijk ook. Ik heb trouwens ooit een Enermax fan gehad en die was ook lawaaierig. Ik ben niet zo te tevreden van dat merk.

Wat vind je van de Corsair CS650M? Dit blijkt uit de reviews een stille voeding te zijn wat ik belangrijk vind. Je kan ook geen bijkomende warmte in je kast krijgen want niet semi-passief zoals de RM650X.

[ Voor 5% gewijzigd door Fredi op 25-03-2016 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waailap82
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-08-2022
Ik heb een vraagje;
Is het verstandig om een oudere voeding in een nieuwe build te plaatsen?

Ik wil volgende week een nieuwe PC samen gaan stellen. Daar had ik ruimte gemaakt voor een Corsair RM650x --> pricewatch: Corsair RM650x.
Nu had voor de gein mijn oude computer uit elkaar gehaald, en daar een voeding uit gevist. Dit is een Cooler Master Silent Pro 600W --> pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600.

Kan iemand mij adviseren of ik deze mogelijk kan gebruiken voor onderstaande build, of dat ik deze voeding moet vervangen voor de Corsair voeding?

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 208,95€ 208,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 79,95€ 79,95
1Sapphire Nitro Radeon R9 390X 8G D5€ 392,95€ 392,95
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Cooler Master Silencio 352€ 52,95€ 52,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 325,95€ 325,95
2Enermax Everest Advance, 120mm€ 10,10€ 20,20
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 66,95€ 66,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 153,-€ 153,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.370,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fredi schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 03:23:
[...]
Je hebt zelf een cx650m liggen? Kan je me dan vertellen of dit een stille voeding is?
Een CX450M. Nee nog niet getest, maar bijzonder stil zal die waarschijnlijk niet zijn. Dus niet be quiet! of Corsair RMx onhoorbaar stil, maar gewoon relatief stil. Stil genoeg voor meer dan 95% van de mensen.
Nope, ze liggen daar te slapen. :) De info staat er nog altijd niet op.
Zie het idd.
Ik heb momenteel maar een videokaart maar misschien plaats ik id toekomst nog een bij of overklok ik mijn oude kaart als hij de games niet meer trekt. Het is meer uit vrees om vermogen tekort te komen dat ik een 650W voeding zou kopen. Vergelijk het met het rijbereik ve elektrische auto. ;)
Voor één videokaart met één GPU is en blijft 550W gewoon prima ook met overklok. 650W is echt iets voor twee videokaarten/GPU's of je moet een hexacore of octocore CPU hebben welke je flink hebt overgeklokt samen met een flink overgeklokte videokaart welke standaard al een vrij extreem verbruik heeft. Maar dat is vrij uitzonderlijk bijna iedereen heeft voldoende aan een goede 550W voeding bij een enkele GPU/videokaart.
Mijn pc: Noctua NH-UP12 koeler met 12 mm fan, Asus Z97-pro mb, CM690II behuizing met de standaard ingebouwde 12 mm rear fan en 14 mm front fan.
Wel redelijk stil dus allemaal.
De xt blijkt redelijk lawaaierig te zijn uit reviews, dus de xt II waarschijnlijk ook. Ik heb trouwens ooit een Enermax fan gehad en die was ook lawaaierig. Ik ben niet zo te tevreden van dat merk.
De Enermax X't is idd niet bijzonder stil, maar waarschijnlijk wel redelijk stiller dan de oude Sharkoon. Hoe vond je die qua geluid?

Enermax heeft voor de rest best wel een aantal stille fans in het assortiment, natuurlijk niet elke fan is even goed, maar dat niet meer dan normaal. Een pricewatch: Noctua NF-F12 industrialPPC-3000 PWM, 120mm is nu ook niet echt een stille fan, alleen op de allerlaagste snelheid zal die niet als een stofzuiger klinken.

Wat betreft de X't II, ik verwacht dat die wel redelijk stil zal zijn. Maar ik kan het je nu niet vertellen, krijg er wel één in de loop van deze dagen. ;) Kwaliteit en prestaties zijn denk ik sowieso een mooie stap vooruit.
Wat vind je van de Corsair CS650M? Dit blijkt uit de reviews een stille voeding te zijn wat ik belangrijk vind. Je kan ook geen bijkomende warmte in je kast krijgen want niet semi-passief zoals de RM650X.
De kwaliteit en prestaties van de Corsair CS650M zijn best wel matig voor de prijs die je er voor moet betalen.

Maar ik zou zeggen neem de pricewatch: Corsair RM550x kost wat, maar dan heb je ook wat. Aan de andere onderdelen te zien doe je best wel lang met de onderdelen, komt mooi uit want de RM550x moet ook lang mee gaan. Corsair heeft ook net de garantie verhoogd naar 10 jaar. :)

Met de fan naar onder heb je ook weinig last van warmte vanaf de voeding. De voeding kan dan koele lucht onder de PC weg zuigen en de warme lucht achteruit de PC blazen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waailap82 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 07:16:
Is het verstandig om een oudere voeding in een nieuwe build te plaatsen?
Hoe oud is de voeding nu?
Ik wil volgende week een nieuwe PC samen gaan stellen. Daar had ik ruimte gemaakt voor een Corsair RM650x --> pricewatch: Corsair RM650x.
Nu had voor de gein mijn oude computer uit elkaar gehaald, en daar een voeding uit gevist. Dit is een Cooler Master Silent Pro 600W --> pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600.

Kan iemand mij adviseren of ik deze mogelijk kan gebruiken voor onderstaande build, of dat ik deze voeding moet vervangen voor de Corsair voeding?
Een Corsair RM650x hoef je sowieso niet naar te kijken, een RM550x is meer dan genoeg. Die kan ook al een zwaarde PC aan als de Cooler Master Silent Pro M600. De Cooler Master Silent Pro M600 kan namelijk, maar 480W op de 12V leveren, een moderne 500W voeding kan dan ook wel. Je moet je huidige Cooler Master Silent Pro M600 dan ook meer zien als een 500W voeding, omdat bijna al het vermogen van de 12V wordt getrokken.

Maar als die nog mee kan ligt dus een beetje aan de leeftijd van de voeding. Een voeding zoals deze heeft ook niet het eeuwige leven. Is die trouwens ook een beetje stofvrij of zit die vol stof en/of ook nog teer van het roken? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waailap82
Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat de voeding een jaar of 7, 8 oud is (en wellicht ouder), dus best oud. Stofvrij is hij op het moment niet. Ben ook een goede roker geweest in die periode...
Eigenlijk weet ik al waar dit naar toe gaat... ;)

De reden dat ik voor de 650 had gekozen was omdat ik online ergens een berekening had gemaakt. Dit kwam uit op 480W geloof ik. Nu wil ik de mogelijkheid hebben om iets uit te breiden wanneer er waar gewenst, zonder een nieuwe voeding te hoeven kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waailap82 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:33:
Eigenlijk weet ik al waar dit naar toe gaat... ;)
Ja idd vervangen hem maar. :p
De reden dat ik voor de 650 had gekozen was omdat ik online ergens een berekening had gemaakt. Dit kwam uit op 480W geloof ik. Nu wil ik de mogelijkheid hebben om iets uit te breiden wanneer er waar gewenst, zonder een nieuwe voeding te hoeven kopen.
Het maximale verbruik van de PC zal zo rond de 375W liggen maximaal tijdens een zware game, 480W is nogal erg overdreven. Een goede voeding zoals de Corsair RM550x moet sowieso meer dan genoeg zijn voor elke combinatie van CPU en single GPU videokaart zolang je niet (flink) overgeklokt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waailap82
-The_Mask- schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:38:
[...]
Ja idd vervangen hem maar. :p

[...]

Het maximale verbruik van de PC zal zo rond de 375W liggen maximaal tijdens een zware game, 480W is nogal erg overdreven. Een goede voeding zoals de Corsair RM550x moet sowieso meer dan genoeg zijn voor elke combinatie van CPU en single GPU videokaart zolang je niet (flink) overgeklokt.
Oké bedankt.
Overklokken ga ik niet doen. Dan richt ik me gewoon op de 550. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maerer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:46
Ik lees al eventjes mee met jullie en vraag mij af of ik een beetje in de goede richting zit qua wattage. De PC die ik wil gaan samenstellen bestaat uit de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Tray€ 245,50€ 245,50
1Asus Z170I Pro Gaming€ 149,95€ 149,95
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid Gaming€ 742,95€ 742,95
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B3000C15€ 115,49€ 115,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.253,89

Nou ben ik ook van plan om de CPU en GPU iets te overklokken, maar ik ga geen extremen opzoeken. In mijn huidige PC zit nog een 'oude' be quiet dark power pro van 750 watt uit 2008 en die wil ik gaan vervangen.

Ik denk zelf dat ik voldoende heb aan 500 a 550 watt.
Naast de bovengenoemde onderdelen zullen er nog 2 SSD's, een mechanische harde schijf en een Corsair AIO CPU koeler bijkomen uit mijn oude systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maerer schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:36:

Nou ben ik ook van plan om de CPU en GPU iets te overklokken, maar ik ga geen extremen opzoeken.

Ik denk zelf dat ik voldoende heb aan 500 a 550 watt.
Naast de bovengenoemde onderdelen zullen er nog 2 SSD's, een mechanische harde schijf en een Corsair AIO CPU koeler bijkomen uit mijn oude systeem.
Ja dat moet prima kunnen met een high-end 500/550W voeding dan. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maerer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:46
-The_Mask- schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:47:
[...]

Ja dat moet prima kunnen met een high-end 500/550W voeding dan. :)
Ah super. Ik denk dat ik voor de be quiet Dark Power Pro 11 550W ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Terug komend op mijn post, heb nu een 2e 980TI. Bij het starten van games valt mijn pc gewoon uit,temps zijn goed dus ik heb het idee dat mijn voeding het toch niet aan kan.

Edit: zodra ik sli uit zet heb ik geen problemen meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Uberdude op 25-03-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Uberdude schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:12:
Terug komend op mijn post, heb nu een 2e 980TI. Bij het starten van games valt mijn pc gewoon uit,temps zijn goed dus ik heb het idee dat mijn voeding het toch niet aan kan.
Kun je ook eens alleen de tweede kaart testen, in zowel het bovenste als het onderste PCI Express slot. Als dat prima werkt zou het wel eens een defecte voeding kunnen zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Als je het land verandert op de website naar Duitsland staat de Vengeance-serie er wel op maar de CXx50M-serie nog altijd niet.
De Enermax X't is idd niet bijzonder stil, maar waarschijnlijk wel redelijk stiller dan de oude Sharkoon. Hoe vond je die qua geluid?
De Sharkoon hoorde je totaal niet draaien want de fan draait extreem traag. Misschien ook daarom dat hij het voortijdig begeven heeft. Nu ja, hij heeft het niet begeven, mijn pc start nog altijd op als ik de pci-e kabels van mijn voeding uit mijn HD7950 trek omdat mijn videokaart nog stroom krijgt van het pci-e slot. De fans v mijn videokaart draaien dan maar ik krijg geen beeld. De pc start ook op als ik de pci-e kabels uit mijn videokaart trek en de iGPU gebruik en ik krijg dan ook beeld. Zo is mijn pc nog bruikbaar.
De kwaliteit en prestaties van de Corsair CS650M zijn best wel matig voor de prijs die je er voor moet betalen.
Ik heb idd al veel problemen gelezen met kapotte fans maar het is vooral omdat het een stille voeding is dat hij mij aanstaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Fredi op 26-03-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fredi schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:36:
[...]
De Sharkoon hoorde je totaal niet draaien want de fan draait extreem traag. Misschien ook daarom dat hij het voortijdig begeven heeft. Nu ja, hij heeft het niet begeven, mijn pc start nog altijd op als ik de pci-e kabels van mijn voeding uit mijn HD7950 trek omdat hij stroom krijgt van het pci-e slot. De fans v mijn videokaart draaien dan maar ik krijg geen beeld. De pc start ook op als ik de pci-e kabels uit mijn videokaart trek en de iGPU gebruik en ik krijg dan ook beeld. Zo is mijn pc nog bruikbaar.
De voeding is wel stuk, de kans is groot dat de condensators het begeven hebben en dat die nu een gevaarlijk hoge ripple doorgeeft aan de andere onderdelen.
Ik heb idd al veel problemen gelezen met kapotte fans maar het is vooral omdat het een stille voeding is dat hij mij aanstaat.
Ik zie niet wat er mis is met de pricewatch: Corsair RM550x, veel betere prestaties, veel betere kwaliteit, veel stiller, beter uiterlijk en kost evenveel. Met de fan naar onder gericht heb je ook weinig last van warmte vanaf de andere onderdelen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 22:59
Hoi Tweakers,

Ik heb onderstaand systeem samengesteld. Nu is enkel de vraag nog hoeveel W ik nodig heb. Kunnen jullie mij daarbij helpen? Hou er rekening mee dat ik de cpu ga overclocken.

Alvast bedankt!

https://azerty.nl/winkelm...D=1&product%5B915418%5D=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Heb de topicstart ook weer een update gegeven, nieuwste voedingen staan er nu ook weer tussen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 26-03-2016 13:29 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:29:
Heb de topicstart ook weer een update gegeven, nieuwste voedingen staan er nu ook weer tussen. :)
Nice, goed werk :D

Onder het kopje 'Interessante high-end voedingen' zou ik alleen wellicht de pricewatch: Cooler Master V Series V650 - 80+ Gold niet aanraden. Cooler Master heeft besloten om deze voeding, kennelijk, met maar 2 PEG connectors te leveren. Je kan extra PEG connectors nog wel bijkopen via Cooler Master zelf.. Je bent dan eigenlijk altijd beter af met de pricewatch: Corsair RM650x welke 4 PEG connectors heeft en van 2 jaar extra garantie geniet.

De CM V650 is wellicht alleen interessant als de 140mm diepte een harde eis is. Overigens zijn het 550w en 750w model wel aanraders. Maar je geeft ook al terecht aan dat er betere keuzes zijn als je behuizing een gewoon formaat voeding toelaat.

Edit: Ah dat van de Corsair garantie wist ik niet, op de site van Corsair vond ik nog een afbeelding met 7 jaar garantie :)

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 26-03-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat weet ik, was met de voorloper de V650SM helaas niks anders, snap de keuze ook niet. Bijna niemand heeft iets aan een 650W voeding met twee PEG connectors.

Maar in andere delen van de topicstart wordt wel genoemd waar je op moet letten en daar komt het aantal PEG connectors ook in voor.

De garantie op de RMx, RMi, HXi en AXi serie is trouwens verhoogd naar 10 jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 26-03-2016 14:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:29:
[...]

De voeding is wel stuk, de kans is groot dat de condensators het begeven hebben en dat die nu een gevaarlijk hoge ripple doorgeeft aan de andere onderdelen.
Ik kan beter mijn pc niet meer gebruiken dan aangezien de kans groot is dat er nog andere onderdelen stuk gaan door de hoge ripple?

Edit: Ik heb zojuist effe de voeding opengeschroefd omdat ik de pc toch niet meer durf te gebruiken en idd, twee condensators(Teapo's) aan de secundaire zijde lekken. Er komt geel spul uit. Ik zal later proberen foto's up te loaden maar momenteel is de batterij van mijn camera aan het opladen. De primaire condensator is er trouwens een van C(r)apXon(390µF, 400V, LP Vent 85°C, NEG). Ik had al veel reviews gelezen over voedingen en nu ook zeer interessant om zelf te zien hoe de mijne opgebouwd is(vooral merk condensators) en wat het probleem juist is waarom hij kapot is. De ventilator is trouwens van Adda en die draait nog als ik de pc inschakel.

[ Voor 45% gewijzigd door Fredi op 26-03-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Direct stuk waarschijnlijk niet, maar het is alles behalve bevorderlijk voor de levensduur van de andere onderdelen.

Primaire condensator maakt trouwens niks uit, die heeft het normaal gesproken vrij ligt en gaat eigenlijk nooit stuk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Ik heb wat foto's gemaakt van mijn kapotte Sharkoon SHA550-12A voeding.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/77669564/DSC03788.JPG
https://dl.dropboxusercon...669564/DSC03765.jpg-2.jpg
https://dl.dropboxusercon...669564/DSC03774.jpg-2.jpg
https://dl.dropboxusercon...669564/DSC03778.jpg-2.jpg
https://dl.dropboxusercon...669564/DSC03779.jpg-2.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/77669564/DSC03783.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/77669564/DSC03784.JPG
https://dl.dropboxusercon...669564/DSC03790.jpg-2.jpg

Je ziet duidelijk de lekkende elco's.
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 23:45:
Direct stuk waarschijnlijk niet, maar het is alles behalve bevorderlijk voor de levensduur van de andere onderdelen.
Bedoel je dan de andere onderdelen van de voeding of van de pc?

[ Voor 40% gewijzigd door Fredi op 27-03-2016 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fredi schreef op zondag 27 maart 2016 @ 04:26:

Je ziet duidelijk de lekkende elco's.
En heel veel stof. Is jouw CM 690 II eigenlijk wel voorzien van stoffilters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Mijn CM690II heeft een stoffilter voor de voeding ja maar mijn pc staat boven en daar is nogal veel stof. Toen mijn voeding het begeven had heb ik de stoffilter bekeken en die zat helemaal verstopt met stof, dus misschien heeft mijn voeding te warm gekregen. Maar even erbij zeggen dat die voeding al 8 jaar oud is ook.
En zoveel stof vind ik er eigenlijk niet inzitten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatochjohan
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09-2021
Hoi!

Ik wil binnenkort een nieuwe pc samenstellen en ik vroeg me af of ik ook een nieuwe voeding moet halen. De voeding die ik nu heb is Antec tpq-1000 en is ongeveer 6 jaar oud.

Kan ik die nog houden of zou ik toch een nieuwe moeten bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een zes jaar oude voeding niet in mijn nieuwe computer stoppen. Je voeding kan het meeste schade aanrichten binnen je systeem dus ik ben er altijd heel voorzichtig mee en koop ook kwalitatieve goede voedingen. Als je zeker weet dat je voeding het nog goed doet dan kun je het altijd proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Even stof vrij maken ,en mooi laten zitten ,prima voeding 1000 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Ik zoek een?
Voeding.
Ik ben bezig met een systeem te bouwen, heb al een aantal onderdelen zoals de mobo/gpu/cpu, en nu is de voeding aan de beurt. Zou graag willen weten hoeveel watt het voeding minimaal moet zijn, zou kunnen dat ik in de toekomst een andere snellere processor erin doe, dan wel een K versie, misschien een lichte overklok.

Wat is je budget?
50-60 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair, Coolermaster, dit zijn echt de enige waar ik zeker van ben die goede voeding leveren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: MSI P67A G45 B3
CPU: Intel core i5-2500
RAM: Kingston HyperX FURY 2 x 4 GB - DDR3 1600 MHz
Videokaart: MSI N670GTX PE 2GD5/OC
Voor de rest komt er nog denk ik ongeveer de volgende onderdelen in, 1 TB harde schijf, behuizing met het aantal benodigde fans voor koeling, standaard intel cpu koeler.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhpwolf schreef op maandag 28 maart 2016 @ 02:38:

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair, Coolermaster, dit zijn echt de enige waar ik zeker van ben die goede voeding leveren.

[
Vreemde stelling en doe je andere merken mee te kort. Corsair en Cooler Master hebben net zo goed troep minder goede voedingen in het assortiment.

Er mist wat eigen inzet. Wat heb je zelf al gevonden? Welk vermogen denk je nodig te hebben? Modulair, vaste kabels? http://tweakers.net/categ...LMpNTfRMrlKzM4LzMPCUrg1oA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:49
Als je even zoekt op psu calculator, kan je dit zelf berekenen. Meer nog, als je de site had bezocht van Cooler Master, toch een merk dat je voorkeur geniet, had je gezien dat zij dit zelfs aanbieden.
Seasonic maken ook degelijke voedingen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swabbie
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Dag!

Het hele pc gebeuren is vrij nieuw voor me dus vandaar deze vraag.

Ik heb zojuist een MSI GTX 970 4GB gekocht maar er ontbreken 2 voedingskabels om deze aan mijn voeding te koppelen. De voeding is een OCW Modstream-pro 500w.
Mijn moederbord is een MSI Z87-G45 Gaming.

Echter lukt het me niet om uit te vinden welke kabels ik hier voor nodig heb, Het lijkt er op dat voor zowel de videokaart als de voeding male kabels nodig zijn. Maar een male/male pci-e 6 of 8 pins naar 6 pins lijkt er niet te zijn.

Hieronder foto's van de aansluiting van de voeding en die van de videokaart.

Voeding: http://imgur.com/u17M6tE (ja deze ga ik afstoffen :p)
Videokaart: http://imgur.com/ilfRafF

Weet iemand met deze informatie welke specifieke kabels ik nodig heb?

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Swabbie op 30-03-2016 17:46 . Reden: grammar ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CaptainCumbeard schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:46:
Weet iemand met deze informatie welke specifieke kabels ik nodig heb?
Ja de kabels die je bij de voeding hebt gekregen, als je die niet meer hebt ben je waarschijnlijk de sjaak. ;)

Dan moet je opzoek naar iemand met precies deze voeding welke de kabels niet meer gebruikt doordat bijvoorbeeld zijn voeding defect is. Geen andere kabels aansluiten, want de kans dat de pin-out anders is, is heel groot en dan heb je kortsluiting wat het einde van je nieuwe videokaart kan betekenen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swabbie
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ai daar was ik al bang voor, bedankt voor de snelle reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een 400/450w voeding die oa compatibel is met de C6 en C7 power states (ivm skylake)
maar waar ook de powerplug gedraaid zit tov de meeste voedingen die ik kon vinden.

Afbeeldingslocatie: http://cougargaming.com/global/img/products/cases/qbx/product-section-06.png

Dit in verband met deze Mini ITX case die ik wil gaan gebruiken voor mn build.

Mini ITX Game PC

Qua budget zit ik tussen de €50 / €70 te denken.

Wellicht dat jullie mij advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
d-russo schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:58:
Ik ben opzoek naar een 400/450w voeding die oa compatibel is met de C6 en C7 power states (ivm skylake)
maar waar ook de powerplug gedraaid zit tov de meeste voedingen die ik kon vinden.
De normale manier is idd andersom, blijft zo idd weinig keuze over.

pricewatch: Antec VPF Series 450W
Niet echt ideaal doordat die niet tot de allerstilste voedingen behoort.

pricewatch: XFX TS 550W 80+ Gold
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C
Beide gebaseerd op dezelfde Seasonic S12G 550W, qua geluid ook niet ideaal, maar met jouw PC waarschijnlijk wel stiller als de Antec. Nadeel is dat je wel veel kabels overhoudt.

pricewatch: Thermaltake TR2 Gold 500W
Ook een redelijke optie.

pricewatch: Silverstone Strider Platinum ST55F-PT
Nogal dure optie.

Beste keuze lijkt mij eerlijk gezegd een SFX voeding en wel de pricewatch: Corsair 450 watt, moet je er alleen wel een ATX/SFX bracket bij kopen want die zit er volgens mij niet bij.

Review: http://www.kitguru.net/co...50-and-sf-600-psu-review/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 11:32
Goedenmiddag,

Als allerlaatste toch nog een vraagje betreft de voeding alvorens te bestellen..

Dit is mijn (voorlopige) wenslijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 235,97€ 235,97
1Asus Z170 PRO GAMING€ 142,95€ 142,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 44,95€ 44,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 77,95€ 77,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 63,23€ 63,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,42

Ik wil dus ook (licht) gaan overklokken en verder gebruik ik 1 SDD, 5 a 6 HDD's een dvd brander, een Orico HDD Powerswitch en wat USB randapparatuur. Vooralsnog zet ik er geen GPU in maar kan in de toekomst wellicht veranderen maar super zware games zullen het niet gaan worden.

Ik twijfel dus nog een beetje aan voeding..is deze voldoende voor alles inc. overklok en eventuele GPU?

Mvg,

Birdy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Birdy D schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:44:

Ik twijfel dus nog een beetje aan voeding..is deze voldoende voor alles inc. overklok en eventuele GPU?
Ja prima met CPU overklok heb je ook nog ruimte voor een videokaart zoals een R9 380, R9 380X, GTX 970, GTX 980 of één van de nieuwe generatie die alleen maar zuiniger wordt dan de huidige.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Was een beetje aan het twijfelen gebracht in een ander topic, daar waren de meningen iets verdeeld. Iemand raadde deze aan: Corsair RM550x

Super kwaliteit voeding die ook prima in mijn systeem zou passen en ook nog eens modulair en ook prima presteren bij laag verbruik..wel makkelijk maar in een dichte kast met genoeg ruimte ook weer geen groot probleem.

Voor welke zou jij gaan, die ik in mijn lijst heb of een andere? Betere tips altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Corsair RM550x is de betere voeding, maar daar betaal je ook meer voor, beide zijn iig onhoorbaar en ik verwacht ook dat beide meer dan genoeg zijn. Of was je van plan een dikke onzuinige high-end videokaart te kopen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Nee, dat zeker niet! Had in eerste instantie ook wel oog voor de Corsair maar overkill? Met in het achterhoofd dat deze PC echt voor lange periode mee moet gaan zou ik dan toch wellicht kiezen voor de Corsair (Betere kwaliteit)?

[ Voor 4% gewijzigd door Birdy D op 01-04-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als de voeding 10 jaar of langer mee moet gaan is de Corsair RM550x de betere keuze, voor de be quiet! Straight Power 10 400W wordt dat hem waarschijnlijk niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Laatste vraag, die RM550x zou dan dus ook gewoon na een jaar of 6 meekunnen in een nieuw build terwijl je dan waarschijnlijk bij BQ beter een nieuwe voeding er in kan zetten of zie ik dat verkeerd?

En betreft het zogezegde "overkill" kan geen kwaad dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Birdy D schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:56:
Laatste vraag, die RM550x zou dan dus ook gewoon na een jaar of 6 meekunnen in een nieuw build terwijl je dan waarschijnlijk bij BQ beter een nieuwe voeding er in kan zetten of zie ik dat verkeerd?
Corsair heeft net de garantie van o.a. de RMx verhoogd naar 10 jaar en de Corsair RM550x moet overigens ook prima meer dan 10 jaar mee kunnen. De kwaliteit van vooral de condensators in de be quiet! Straight Power 10 400W zijn waarschijnlijk niet goed genoeg om zo lang mee te gaan. Die voeding kun je waarschijnlijk beter vervangen naar zo'n 7 à 8 jaar. Qua vermogen verwacht ik overigens dat de be quiet! Straight Power 10 400W wel zal voldoen. Of je moet nog eens eens willen veranderen naar een high-end single GPU game PC en dik gaan overklokken dan kan het wel eens wat krap worden.
En betreft het zogezegde "overkill" kan geen kwaad dus?
Nee niet echt in dit geval.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Dan is de keuze makkelijk en is de Corsair RM550x op de lange termijn ook goedkoper omdat ie na een jaar of 6 gewoon mee kan verhuizen naar een andere build, bij de BQ zou het verstandiger zijn een nieuwe voeding te plaatsen dan..

Hartelijk dank voor je informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe voeding voor mijn nieuwe PC, of eigenlijk, upgrade van sandy bridge naar skylake.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 235,97€ 235,97
1MSI Z170A TOMAHAWK€ 125,95€ 125,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C14R€ 43,-€ 43,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 440,87

Daarnaast neem ik mijn R9 270X (2x 6pin PCI-e), 1x SSD, 2x HDD en 5x 800rpm fans mee uit mijn oude systeem.
Ik ben van plan de CPU een schop van 3.4GHz naar 4GHz te geven, maar dat is het wel zo'n beetje.

450watt zal net te krap zijn denk ik? Ik hoop in ieder geval rond de 60-65 euro max kwijt te zijn voor een zo stil mogelijk voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
xPhantom schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:37:
Ik ben van plan de CPU een schop van 3.4GHz naar 4GHz te geven, maar dat is het wel zo'n beetje.
Dat is niet echt een overklok, standaard heeft de CPU al een maximale snelheid van 3,9GHz op één core als je all core turbo aanzet, gaat de CPU op alle core's al naar 3,9GHz, heb je nog niks overgeklokt. Van 3,9GHz naar 4GHz is natuurlijk niet echt overklokken. :p
450watt zal net te krap zijn denk ik? Ik hoop in ieder geval rond de 60-65 euro max kwijt te zijn voor een zo stil mogelijk voeding.
450W is meer dan genoeg voor dat. pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W lijkt mij de beste keuze, meer dan genoeg voor jouw doeleinden en gewoon de stilste voeding voor dat bedrag.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.