Voeding advies en informatie topic - Deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.339 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Hoi,

Ik heb net mijn 1e PC gebouwd en alles werkt naar behoren behalve de GPU. Ik snap niet hoe ik die moet aansluiten op mijn voeding. Ik heb een R9 290 van XFX met een 6-pin aansluiting en een 8-pin aansluiting. Uit mijn voeding komt een kabel met een 6-pin aansluiting + 2 losse pins, die dus samen 8-pins maken. Die splits weer in een andere 6+2 aansluiting. Het gaat om een Cooler Master G550m voeding. Ik heb geprobeerd om deze beide aansluitingen in te pluggen (zodat er dus 2 loshangen) maar het moederbord geeft dan een brandend VGA ledje en de PC start niet op. Ter illustratie, het gaat om het kabeltje rechts op deze foto. Mijn vraag is hoe ik de R9 290 kan aansluiten op mijn voeding.

Afbeeldingslocatie: http://www.coolaler.com.tw/image/coolermaster/g550m/11.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Van links naar rechts, 24 pins ATX, 4+4 pins EPS, en twee maal 6+2 pins PEG, zie ook de topicstart. De twee rechter dus gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
-The_Mask- schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:52:
Van links naar rechts, 24 pins ATX, 4+4 pins EPS, en twee maal 6+2 pins PEG, zie ook de topicstart. De twee rechter dus gebruiken.
Ja zover was ik, maar hoe sluit ik die aan op mijn GPU :P Welk stekkertje moet in welke poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gewoon op de meest logische manier, topic start gezien over de connectors?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
Ja, het probleem was dus dat hij het WEL deed haha. Waardoor ik vanuit de HDMI-poort van het moederbord geen signaal kreeg. HDMI in de GPU geprikt en hij doet het :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Hallo ik ben op zoek naar een goede voeding ik wou een maand of 6-8 geleden al een nieuwe kopen omdat mijn cooler master GX 550w niet als een goede en betrouwbare voeding werd gezien door sommige tweakers nadat ik mijn saphire tri-x R9 290 had gekocht maar ik heb dus geen nieuwe gekocht op dat moment en heb eerlijk gezegd geen enkel probleem gehad met deze voeding.
Maar nu gaat hij meer geluid maken[de fan] en daar kwam na hem te hebben schoongemaakt geen verandering in.
Dus nu kom ik jullie weer lastig vallen voor een beetje advies voornamelijk voor advies over de lengte van de kabels omdat ik een nogal grote kast heb een cooler master HAF 922 en mijn voeding achter op de bodem van mijn kast staat en er mischien sommige voedingen beter zijn qua koeling als de voeding op de bodem is geplaast?. Mijn budget is rond de 100 euro
Dit zijn mijn speficaties:
Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
AMD FX-8350 10 °C
Vishera 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (11-11-11-28)

Motherboard
MSI 990FXA-GD65 (MS-7640) (CPU 1) 32 °C

Graphics
23MP65 (1680x1050@60Hz)
4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner) 35 °C

Storage
931GB Western Digital WDC WD1003FZEX-00MK2A0 ATA Device (SATA) 27 °C
3GB Integral Splash Black USB Device (USB)

Optical Drives
WJQD CLY741IZ4PU SCSI CdRom Device
En deze voedingen heb ik al bekeken[ik heb ongeveer een 500 a 550w nodig volgens mij en een paar websites]

Corsair RM550x € 92,95

Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W € 77,95

Seasonic G-series 550 watt € 89,95
En ik heb liefst een volledig modulaire of semi maar als er betere keuze zijn die niet modulaire zijn het is geen harde eis meer een voorkeur en geluid is niet zo belangerijk als kwaliteit of betrouwbaarheid.
Bij voorbaat dank voor jullie tijd moeite en advies.
Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gezien de FX-8350 en R9 290, die beide niet bekend staan om hun zuinigheid, lijkt me een goede 550w voeding de beste keuze inderdaad. De 'beste' high-end opties in mijn ogen:

pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold
pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
-The_Mask- schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:52:
[...]

Tja 5 jaar is al weer een paar jaartjes voor zo'n voeding. Nogmaals 5 jaar met een nieuwe fan erin lijkt mij sowieso niet echt realistisch.

Na twee of drie jaartjes kun je de voeding sowieso beter vervangen en bij een upgrade naar een ander CPU, mobo en geheugensetje ook.
Op het advies toch een nieuwe voeding gekocht en kijkende naar dit topic ben ik gegaan voor de Corsair RM550x. Alles draait nu een korte week helemaal naar behoren, geen last meer van vervelende fan geluiden en het lijkt wel alsof de Battlefield 4 crashes die voorheen ontstonden nu niet meer voor komen. Weet niet helemaal zeker of dit aan de voeding lag, maar hoe dan ook, ik ben een happy camper! :)

Bedankt voor het advies.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
stin00 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:15:
Gezien de FX-8350 en R9 290, die beide niet bekend staan om hun zuinigheid, lijkt me een goede 550w voeding de beste keuze inderdaad. De 'beste' high-end opties in mijn ogen:

pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold
Ok dank je wel maar je hebt me wel met een probleem opgezadeld LOL
Want om uit deze 4 alleen al een keuze te maken is al een hele moeilijke zoniet onmogelijke keuze.
Want de COOLER MASTER is top maar de vsm serie is [veel?] betere prijs /kwaliteit verhouding en lage hold up time, welke belangerijk is voor mij door zeker een paar keer per jaar stroomuitval[moet nieuwe betere aansluiting krijgen maar kan nog duren, ambtenaren he]
De EVGA ook top[zelfs allemaal tienen bij jonnyguru's OklahomaWolf ] maar wederom die lage en voor mij gevaarlijke lage hold up time?.
De Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart alweer een topper
En de Corsair RM550x zelfde verhaal what is a man to do? diepe zucht!!!!

Maar als ik kijk naar wat hold up time eigenlijk doet schijnt het dat de os en geheuden maar 10 tot 15ms nodig te hebben om te saven en/of af te sluiten
en dat is het enige wat het doet schijnt het??????? dus niet belangerijk????.
Mischien moet ik gewoon maar een Be quiet! Dark Power Pro 11 550W kopen zit ik zeker goed omdat jonnyguru robshardware en TechPowerUp die alemaal als de beste zien buiten de prijs om. :) |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
petjax schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Ok dank je wel maar je hebt me wel met een probleem opgezadeld LOL
Want om uit deze 4 alleen al een keuze te maken is al een hele moeilijke zoniet onmogelijke keuze.
Want de COOLER MASTER is top maar de vsm serie is [veel?] betere prijs /kwaliteit verhouding en lage hold up time, welke belangerijk is voor mij door zeker een paar keer per jaar stroomuitval[moet nieuwe betere aansluiting krijgen maar kan nog duren, ambtenaren he]
De EVGA ook top[zelfs allemaal tienen bij jonnyguru's OklahomaWolf ] maar wederom die lage en voor mij gevaarlijke lage hold up time?.
De Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart alweer een topper
En de Corsair RM550x zelfde verhaal what is a man to do? diepe zucht!!!!

Maar als ik kijk naar wat hold up time eigenlijk doet schijnt het dat de os en geheuden maar 10 tot 15ms nodig te hebben om te saven en/of af te sluiten
en dat is het enige wat het doet schijnt het??????? dus niet belangerijk????.
Mischien moet ik gewoon maar een Be quiet! Dark Power Pro 11 550W kopen zit ik zeker goed omdat jonnyguru robshardware en TechPowerUp die alemaal als de beste zien buiten de prijs om. :) |:( :F
Bij die voedingen mist de Super Flower versie van de EVGA SuperNOVA G2 550W. De EVGA is op deze twee voedingen gebaseerd pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Gun Metal Grey en pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Wit verschil bij deze voedingen is overigens het uiterlijk.

Maar even een kleine samenvatting, het zijn allemaal goede voedingen en de verschillen zijn ook niet echt heel groot, meeste verschillen merk je niet in de praktijk. Maar het voordeel van de Cooler Master V550 is dat die kleiner is dan alle andere voedingen, waardoor die perfect geschikt is voor kleine behuizingen waarbij de voeding niet langer mag zijn dan 14cm. Mag de voeding dat wel zijn dan zou eerder gaan voor één van de andere voedingen.

De Super Flower Leadex Platinum is degene met het hoogste rendement en de kwaliteit en prestaties zijn ook meer dan uitstekend. Voor de Leadex Gold in zowel het wit als grijs en de daarvan afgeleide EVGA G2 geld dezelfde uitstekende kwaliteit en prestaties alleen het rendement is dus iets minder hoog.

Als laatste is er dan nog de RM550x van Corsair wat ook een erg goede voeding is. Kwaliteit en prestaties zijn vergelijkbaar goed, voordeel van deze voeding is dat die nog wat stiller is als de andere voedingen.

De be quiet! Dark Power Pro 11 550W legt het trouwens af qua prestaties, tegenover de Leadex voedingen en RMx serie, voordeel van deze voeding is dat die gewoon extreem stil is. Maar ik heb het idee dat dat in jouw geval niet veel uitmaakt, doordat de andere onderdelen toch veel minder stil zijn en je geen verschil hoort met de andere voedingen, sowieso niet met de RM550x die ook gewoon erg stil is.

Had je productreview: Cooler Master V Series V750 - 80+ Gold review door -The_Mask-, productreview: Super Flower Leadex Platinum 650W Zwart review door -The_Mask- en productreview: be quiet! Dark Power Pro 11 650W review door -The_Mask- trouwens al gelezen? Niet dezelfde vermogens, maar op de 100 of 200W na en wat andere kleine verschillen wel vergelijkbaar.

De hold-up time is de tijd dat de voeding zonder spanning kan werken. In de ATX specificatie staat dat dit moet worden gemeten tijdens volledige belasting van de voeding en het dan minimaal 17ms moet zijn. Dus als de spanning 17ms wegvalt en er dan weer is, dan blijft de PC gewoon aan. Valt echter de spanning langer weg dan valt gewoon de PC uit, de PC doet niks anders in de tijd dat de stroom wegvalt die heeft er geen benul van. De voeding communiceert hier niet over met de PC. Alleen als de voeding de niet langer kan werken doordat de spanning te lang wegvalt dan valt het PowerOK signaal dat de voeding doorgeeft aan het moederbord weg en valt de PC gewoon uit.

Het hele idee van de hold-up time is dan ook vooral bedoelt voor een UPS. In die paar milliseconde kan de UPS worden gestart en kan de batterij in de UPS het overnemen van de netspanning. Heb je geen UPS dan heb je ook in de praktijk weinig te maken met de hold-up time. Die paar milliseconde dat de PC langer aanblijft merk jij niks van en de PC valt beide keren even hard uit. :P

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 24-02-2016 15:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
-The_Mask- schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:41:
[...]

Bij die voedingen mist de Super Flower versie van de EVGA SuperNOVA G2 550W. De EVGA is op deze twee voedingen gebaseerd pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Gun Metal Grey en pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Wit verschil bij deze voedingen is overigens het uiterlijk.

Maar even een kleine samenvatting, het zijn allemaal goede voedingen en de verschillen zijn ook niet echt heel groot, meeste verschillen merk je niet in de praktijk. Maar het voordeel van de Cooler Master V550 is dat die kleiner is dan alle andere voedingen, waardoor die perfect geschikt is voor kleine behuizingen waarbij de voeding niet langer mag zijn dan 14cm. Mag de voeding dat wel zijn dan zou eerder gaan voor één van de andere voedingen.

De Super Flower Leadex Platinum is degene met het hoogste rendement en de kwaliteit en prestaties zijn ook meer dan uitstekend. Voor de Leadex Gold in zowel het wit als grijs en de daarvan afgeleide EVGA G2 geld dezelfde uitstekende kwaliteit en prestaties alleen het rendement is dus iets minder hoog.

Als laatste is er dan nog de RM550x van Corsair wat ook een erg goede voeding is. Kwaliteit en prestaties zijn vergelijkbaar goed, voordeel van deze voeding is dat die nog wat stiller is als de andere voedingen.

De be quiet! Dark Power Pro 11 550W legt het trouwens af qua prestaties, tegenover de Leadex voedingen en RMx serie, voordeel van deze voeding is dat die gewoon extreem stil is. Maar ik heb het idee dat dat in jouw geval niet veel uitmaakt, doordat de andere onderdelen toch veel minder stil zijn en je geen verschil hoort met de andere voedingen, sowieso niet met de RM550x die ook gewoon erg stil is.

Had je productreview: Cooler Master V Series V750 - 80+ Gold review door -The_Mask-, productreview: Super Flower Leadex Platinum 650W Zwart review door -The_Mask- en productreview: be quiet! Dark Power Pro 11 650W review door -The_Mask- trouwens al gelezen? Niet dezelfde vermogens, maar op de 100 of 200W na en wat andere kleine verschillen wel vergelijkbaar.

De hold-up time is de tijd dat de voeding zonder spanning kan werken. In de ATX specificatie staat dat dit moet worden gemeten tijdens volledige belasting van de voeding en het dan minimaal 17ms moet zijn. Dus als de spanning 17ms wegvalt en er dan weer is, dan blijft de PC gewoon aan. Valt echter de spanning langer weg dan valt gewoon de PC uit, de PC doet niks anders in de tijd dat de stroom wegvalt die heeft er geen benul van. De voeding communiceert hier niet over met de PC. Alleen als de voeding de niet langer kan werken doordat de spanning te lang wegvalt dan valt het PowerOK signaal dat de voeding doorgeeft aan het moederbord weg en valt de PC gewoon uit.

Het hele idee van de hold-up time is dan ook vooral bedoelt voor een UPS. In die paar milliseconde kan de UPS worden gestart en kan de batterij in de UPS het overnemen van de netspanning. Heb je geen UPS dan heb je ook in de praktijk weinig te maken met de hold-up time. Die paar milliseconde dat de PC langer aanblijft merk jij niks van en de PC valt beide keren even hard uit. :P
Ok dank je wel maar mijn kast is boven gemideld groot[cooler master HAF922] een oudje i guess maar liever te veel dan te weinig ruimte hey?
En ik heb de Corsair RM550x bestelt als ze toch allemaal bijna even goed zijn dan maar de stilste al heb ik er weinig aan zoals je al zei maar als ik een stillere gpu koop voor deze voeding op is dan heb ik ieder geval ook alvast een stille psu right? :)
En nogmaals bedankt voor jullie tijd, advies en moeite ik waardeer het zeer.
Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
En als ik zo vrij mag zijn om nog een vraag te stellen heeft het hebben van een goede/nieuwe voeding nou nog voordelen te opzichte van een mindere/oude?
En dan bedoel ik dingen zoals mischien dat je cpu wat beter[sneller, soepeler?] werkt of onderdelen van het moederbord of het geheugen en dingen zoals games die beter, soepeler werken of minder crashen/laggen met een goede/nieuwe voeding?
IK heb me dit al lang afgevraagt en ik dacht vragen staat vrij right? want info op het net is erg tegenstrijdig wat ik erover kon vinden dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Heeft iemand wel eens een voeding opgestuurd voor RMA? Ik vraag mij af of je dat de doos, kabels en alle toebehoren ook op moet sturen. Ik denk het niet, de vraag is wat er wél opgestuurd moet worden?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
petjax schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:01:
En als ik zo vrij mag zijn om nog een vraag te stellen heeft het hebben van een goede/nieuwe voeding nou nog voordelen te opzichte van een mindere/oude?
En dan bedoel ik dingen zoals mischien dat je cpu wat beter[sneller, soepeler?] werkt of onderdelen van het moederbord of het geheugen en dingen zoals games die beter, soepeler werken of minder crashen/laggen met een goede/nieuwe voeding?
IK heb me dit al lang afgevraagt en ik dacht vragen staat vrij right? want info op het net is erg tegenstrijdig wat ik erover kon vinden dat is.
Een high-end voeding zoals de Corsair RM550x of één van de andere high-end voedingen die je geadviseerd kreeg zijn voedingen waarvan je mag verwachten dat ze wel 10 jaar probleemloos kunnen werken.

Maar bij een minder goede voeding wordt 10 jaar wel een probleem. Problemen met zulke voedingen zijn condensators welke stuk gaan en ook het fan lager is vaak van mindere kwaliteit en gaat minder lang mee.

Als de fan kapot gaat dan kan de voeding vanzelfsprekend niet meer gekoeld worden, dat kan desastreus zijn, onderdelen van de voeding overleven dit hoogstwaarschijnlijk niet en in zo'n geval kan de voeding als die *plof* doet ook andere onderdelen in de PC beschadigen.

Als de condensators stuk gaan, betekent dat ze hun werk niet meer kunnen doen en dat is ripple weg filteren. Als de voeding dan wel blijft werken geeft die een gevaarlijk hoge ripple af aan de andere onderdelen. Merk je niks van, maar is funest voor de andere onderdelen van de PC.

Korte uitleg van wat ripple is: productreview: Cooler Master V Series V750 - 80+ Gold review door -The_Mask-

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Luxicon schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:28:
Heeft iemand wel eens een voeding opgestuurd voor RMA? Ik vraag mij af of je dat de doos, kabels en alle toebehoren ook op moet sturen. Ik denk het niet, de vraag is wat er wél opgestuurd moet worden?
Verschilt, dus vraag de fabrikant of winkel waarna je het product stuurt.

AMD Nieuwsdiscussie

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Luxicon schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:28:
Bij Corsair weet ik toevallig dat je alleen de voeding zelf hoeft op te sturen; zonder originele doos of kabels.
Zie bijv: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=95161

Ik heb ooit een AX760 rma gestuurd inclusief de kabels; kreeg gewoon een splinternieuwe terug in gesealde verpakking :) Maar zoals The_Mask aangeeft moet je het gewoon even navragen.

Om welke voeding gaat het?

• Luxicon
-The_Mask- schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:02:
[...]

Verschilt, dus vraag de fabrikant of winkel waarna je het product stuurt.
stin00 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:53:
[...]

Bij Corsair weet ik toevallig dat je alleen de voeding zelf hoeft op te sturen; zonder originele doos of kabels.
Zie bijv: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=95161

Ik heb ooit een AX760 rma gestuurd inclusief de kabels; kreeg gewoon een splinternieuwe terug in gesealde verpakking :) Maar zoals The_Mask aangeeft moet je het gewoon even navragen.

Om welke voeding gaat het?
Dank allebei. Het gaat om een Cooler Master V Series V700. Het zou super zijn als zij enkel het component zonder kabels terug willen. Ik heb inmiddels de stap opgevolgd die zij aangeven te nemen en wacht nu op antwoord. Zij hebben een speciaal email adres voor deze serie PSU's.

...

• PacoRabanne
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-05 08:43
Ik heb een vraag, zou deze voeding voldoende zijn voor het volgende systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,95€ 188,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 56,-€ 56,-
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 500GB€ 44,95€ 44,95
1Thermaltake Versa H25 Zwart€ 36,25€ 36,25
1Crucial CT8G4DFD8213€ 31,95€ 31,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,05€ 14,05
1be quiet! System Power 8 400W€ 40,95€ 40,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 413,10

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Ben ik toch weer terug voor advies over de bevestiging van de voeding[die goed werkt na een foutje van mij door de gpu stekkertjes verkeerd aan te sluiten] ik heb hem nu met de fan naar boven geinstaleert[rechtop kon ik hem niet vastschroeven] op de bodem van mijn kast kan dit nog kwaad? ivm dat mijn gpu er direct boven zit.
Dus mijn vraag is zal dit problemen opleveren omdat mijn psu nu zijn afvoer van lucht recht op mijn gpu blaast en mijn gpu blaast zijn warme lucht op mijn psu[begrijpen jullie het nog LOL] zo ja dan zal ik een paar extra gaatjes moeten boren voor mijn psu maar ik dacht laat ik het eerst even vragen aan mensen die weten waar ze over praten.
Want eerlijk gezegt denk ik zelf logische wijs dat het niet ideaal is op zijn minst maar ja wat weet ik van wat wel of niet kan in een pc kast, weinig tot niets om eerlijk te zijn LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Op het moment dat de fan van de RM550x gaat draaien (bij lichte belasting staat die stil) zuigt die lucht aan. De warme lucht van de videokaart wordt door de voeding dus uit de PC getrokken. Nadeel is wel dat de voeding wat warmer wordt, maar hier niet die goed tegen kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
-The_Mask- schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:16:
Op het moment dat de fan van de RM550x gaat draaien (bij lichte belasting staat die stil) zuigt die lucht aan. De warme lucht van de videokaart wordt door de voeding dus uit de PC getrokken. Nadeel is wel dat de voeding wat warmer wordt, maar hier niet die goed tegen kunnen.
Ok dank je wel had er eigenlijk niet bij nagedacht dat die fan lucht aanzuigt wat heel logisch is natuurlijk heel dom van mij 8)7 8)7 maar ik heb 2 grote fans die frisse lucht aanzuigen en 1 grote en 2 kleinere[+ de voedingsfan]die afzuigen dus ik heb eigenlijk nooit last van hoge temperaturen zelfs niet als ik zware games speel.
Wederom bedankt voor je info. _/-\o_ _/-\o_ :)
Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPhobiac
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07 12:01
Beste mede-tweakers,

Ik zou graag een HD7870 in mijn systeem willen plaatsen.
Op dit moment zit er een bequiet PURE POWER L8 500W in mijn systeem.
Deze heeft een 12V multi-rail. 1 van 20A en 1 van 28A. Samen zouden ze goed moeten zijn voor 38A.

Volgens deze site
zou een 500W voeding met 25A over (1 of bij elkaar 2?) 12v rails moet werken.

Nu is mijn vraag: Mag ik die 20A en 28A rails voor de GPU min of meer bij elkaar optellen (38A volgens de info op de PSU), of niet?

Bij voorbaat dank,
PixelPhobiac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
PixelPhobiac schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:31:
Volgens deze site
zou een 500W voeding met 25A over (1 of bij elkaar 2?) 12v rails moet werken.
Die eisen zijn gewoon onzin, hoef je niet naar te kijken in de topicstart staat wel een manier hoe je het wel goed kan uitrekenen.

Je kunt overigens gewoon naar het totale vermogen op de 12V kijken, in jou geval dus 456W/38A wat normaal gesproken genoeg moet zijn, tenzij je een heel dik overgeklokte CPU hebt met 6 of 8 core's die meer als 300W verbruikt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Een 7870 heeft al ruim voldoende aan 15A op de 12V (en dan moet je het echt al bond maken met furmark of iets dergelijks).
Een videokaart fabrikant weet niet hoe de rest van het systeem eruit ziet (en wij ook nog niet) en kan dus onmogelijk een voeding adviseren.
Waarom hun advies 2x zo hoog ligt als wat de videokaart verbruikt is mij een raadsel, en het dan ook nog als MINIMUM omschrijven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPhobiac
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07 12:01
-The_Mask- schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:17:
[...]

Die eisen zijn gewoon onzin, hoef je niet naar te kijken in de topicstart staat wel een manier hoe je het wel goed kan uitrekenen.

Je kunt overigens gewoon naar het totale vermogen op de 12V kijken, in jou geval dus 456W/38A wat normaal gesproken genoeg moet zijn, tenzij je een heel dik overgeklokte CPU hebt met 6 of 8 core's die meer als 300W verbruikt.
Vriendelijk dank. Informatierijke topic heb je hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door mitsumark op 28-02-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:30

Trygve

Redacteur
Corsair HX520W van (minstens) 6 jaar oud opengehaald om stof te verwijderen en te kijken hoe de staat is. Het gele spul op onderstaande foto´s viel mij op, ik dacht eerst dat het lekkende caps zijn. Maar op de foto´s in reviews van deze voeding zie ik het ook zitten. Waar kijk ik naar? Soort van schuim/lijm om kortsluiting tussen onderdelen intern te voorkomen?

En waar moet ik wél naar kijken om een idee te krijgen hoe de staat van deze voeding is?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uWxfFyE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C9Q9Qq6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nox6dvs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q6mZhLB.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Trygve op 29-02-2016 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is lijm idd, tegenwoordig wordt trouwens ander spul gebruikt wat langer mee gaat, dit spul heeft nu zijn beste tijd gehad.

Bij voedingen geven de condensators en fan het vaakst het eerste op. Maar in dit geval zitten er kwaliteitselco's en een double ball bearing fan in. Kwaliteit en levensduur daarvan is heel hoog, dus er valt weinig te zien, als de voeding stuk gaat, zal dit vaak een andere reden hebben.

[ Voor 65% gewijzigd door -The_Mask- op 29-02-2016 10:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Dankjewel voor de uitleg. Wel is het merkwaardig dat de voeding er soms voor lijkt te zorgen dat de stop doorslaat in huis. Als de voeding van de netstroom is afgehaald, de stroomkabel weer wordt aangesloten en het I/O-schakelaartje omgezet wordt, gebeurt dit soms. Weet jij misschien waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Misschien een kapotte thermistor, die moet bij jouw voeding tussen de primaire condensator en transformator zitten. Als zo'n ding kapot is moet je dat wel zien, dan is die zichtbaar stuk. Maar je kunt hem denk ik alleen goed bekijken als je hem eruit soldeert.

Afbeeldingslocatie: http://img.diytrade.com/cdimg/1009621/12288945/0/1269844954/PTC_MZ71-18RM_PTC_Thermistor.jpg

Die moet de aanloop stroom beperken voor de hold-up condensator. Een normale aanloopstroom zal bij deze voeding iets van 30 of 40 ampère zijn, zonder thermistor wordt dit vele malen hoger waardoor de stop door kan slaan. Of je hebt gewoon veel op de groep aangesloten en de piek 30/40 ampère piekstroom is dan gewoon te veel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
Mijn vraag
Ik ben een PC aan het samenstellen voor een vriend, met focus op uiterlijk en gaming. Nu ben ik echter er niet zeker van of de wattage van de voeding hoog genoeg is. Weet iemand dit? BVD!
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Tray€ 208,19€ 208,19
1MSI H170 GAMING M3€ 116,95€ 116,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 355,95€ 355,95
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,95€ 69,95
1NZXT Noctis 450 Zwart/Rood€ 125,95€ 125,95
1NZXT Sleeved LED Kit, 1 Meter, Rood€ 11,85€ 11,85
1be quiet! Dark Rock 3€ 57,95€ 57,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 39,95€ 39,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,95€ 62,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.134,64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wattage is voldoende, maar het is een (erg) oud design en ondersteund niet de C6 & C7 power states van de processor.

Aangezien het mooi moet zijn heb je eigenlijk verder niet zo super veel keus, ik zou persoonlijk dan 30 euro meer uitgeven voor de RM550x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sandert98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:01:
Mijn vraag
Ik ben een PC aan het samenstellen voor een vriend, met focus op uiterlijk en gaming. Nu ben ik echter er niet zeker van of de wattage van de voeding hoog genoeg is. Weet iemand dit? BVD!
Ja neem idd de pricewatch: Corsair RM550x, veel betere voeding absoluut de meerprijs van 30 euro waard. Veel betere prestaties en ook veel stiller, de Seasonic ga je waarschijnlijk ook horen boven de andere onderdelen uit als je de videokaart gaat belasten.

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 01-03-2016 22:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Is het verstandig om een adapter van 2x molex naar 8-pins pci-e te gebruiken? Ook als die 2x molex van dezelfde kabel komen? Ik jaag dan 150W en heel wat ampére door een dun kabeltje om een R9 280X van prik te voorzien.

Ik ben de 8-pins pci-e kabel van mijn voeding (Corsair HX520W) kwijt, vandaar dat ik deze oplossing bekijk.Mijn voeding heeft dus maar 2x molex, afkomstig van één kabel. Ik had al een Antec VPF450 besteld, nu twijfel ik of ik die beter kan gebruiken, of toch terug kan sturen (wegens overbodig).

[ Voor 3% gewijzigd door Trygve op 02-03-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
r100 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:39:
Is het verstandig om een adapter van 2x molex naar 8-pins pci-e te gebruiken? Ook als die 2x molex van dezelfde kabel komen? Ik jaag dan 150W en heel wat ampére door een dun kabeltje om een R9 280X van prik te voorzien.
Als je echt 12,5A er door gaat trekken gaat het sowieso mis op den duur.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
Bedankt mitsumark & themask, het is de Corsair rm550x geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Niet dat ik het momenteel wil (laat staan zou kunnen), stel dat ik een voeding zou willen maken, los van het uiteraard grote belang van een goed ontwerp, maakt het uit welke condensatoren je gebruikt? Ik heb me voor een ander doeleind een wijs laten maken dat bijvoorbeeld WIMA goede producten maakt (dat waren in iedergeval ook de onderdelen met de nauwste toleranties die ik makkelijk kon verkrijgen (niet dat het voor het doeleind waar ik de condensator voor wil gebruiken (een filter in een elektrische gitaar) allemaal zoveel uitmaakt)), maar in voedingen vind je meen ik nauwelijks producten van WIMA, wel de door de kenner(s) Rubycon, Nippon Chemicon, United Chemicon, Hitachi, Panasonic, Nichicon en Sanyo, ik kan me voorstellen dat WIMA gewoon niet de vereiste onderdelen maakt als kleine fabrikant, of zijn er andere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Heb een vraagje over een oudere voeding, hopelijk kan iemand me de juiste weg op wijzen. Ik bezit nog een Antec Earthwatts EA-500D, uitgebreide metingen op een ander forum zoals tweaker "mask" wel eens doet hier. Ik weet inmiddels dankzij "mask" zijn posts en reviews dat c7 state compatibiliteit wel belangrijk is om te weten voor veel systemen (desnoods moet het uitgeschakeld worden). Ik heb de intel compatibiliteitslijst met betrekking tot c7 state doorgekeken maar hij staat er niet tussen (wel de EA-500 maar niet de D-versie). Daarnaast lees ik ook dat sommige voedingen, ondanks dat ze niet op de lijst voorkomen onofficieel wel overweg kunnen met c7 state, om het allemaal nog maar wat ingewikkelder te maken. Voedingen is toch wel specialistische materie.

Nou is mijn vraag, is deze voeding heden ten dag nog goed bruikbaar is, eventueel in semi-nieuwe systemen? En waarvoor niet zoals bijvoorbeeld c7 state of welke andere situaties?

Bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door govie op 03-03-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:18:
Niet dat ik het momenteel wil (laat staan zou kunnen), stel dat ik een voeding zou willen maken, los van het uiteraard grote belang van een goed ontwerp, maakt het uit welke condensatoren je gebruikt?
Ja alle onderdelen in de voeding moeten op elkaar afgestemd zijn, anders zal de voeding totaal onstabiel zijn. Je kunt dus ook niet zo een willekeurige condensator pakken, ook al is dit van een goed merk. Als de capaciteit, spanning, weerstand, maximale ripple niet goed is gaat het niet werken en dat geld voor elk onderdeel. Alles moet op elkaar afgestemd zijn, anders gaat het niet werken.
Ik heb me voor een ander doeleind een wijs laten maken dat bijvoorbeeld WIMA goede producten maakt (dat waren in iedergeval ook de onderdelen met de nauwste toleranties die ik makkelijk kon verkrijgen (niet dat het voor het doeleind waar ik de condensator voor wil gebruiken (een filter in een elektrische gitaar) allemaal zoveel uitmaakt)), maar in voedingen vind je meen ik nauwelijks producten van WIMA, wel de door de kenner(s) Rubycon, Nippon Chemicon, United Chemicon, Hitachi, Panasonic, Nichicon en Sanyo, ik kan me voorstellen dat WIMA gewoon niet de vereiste onderdelen maakt als kleine fabrikant, of zijn er andere redenen.
Wima maakt geen elektrolytische condensators, maar richt zich op onder andere film condensators. Deze condensators zitten ook wel in een voeding, o.a. in het EMI filter, maar de kwaliteit hiervan is veel minder van belang. Nog nooit een defecte film condensator gezien in een voeding, terwijl defecte elektrolytische condensators in een voeding toch een veel voorkomend iets is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
govie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:43:
Nou is mijn vraag, is deze voeding heden ten dag nog goed bruikbaar is, eventueel in semi-nieuwe systemen? En waarvoor niet zoals bijvoorbeeld c7 state of welke andere situaties?
Er is een EA-500 gemaakt door Seasonic, EA-500D met 80PLUS certificaat gemaakt door Delta, EA-500D Green met 80PLUS Bronze certificaat gemaakt door Delta en de nieuwste is een EA-500 Green gemaakt door Delta. De eerste drie beschikken niet over individuele spanningsregulatie en kun je dus beter niet gebruiken met de C6 en C7 power states, maar de laatste misschien wel. Alleen van de laatste heb ik nog nooit een foto van de binnenkant gezien, dus ik weet het niet zeker.

Maar aangezien jij de laatste niet hebt, doe je er dus slim aan de C6 en C7 power states uit te schakelen bij het gebruik van deze voeding. Hoe oud is de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Bedankt voor je post. Dan gok ik dat het scharminkel van het fabrikaat Delta is, ge-re-brand door Antec of zoiets dergelijks. De factuurdatum is 30-07-2007. Ik ga hem proberen intern even te reinigen, mits dat gaat zonder kleerscheuren en als ik een camera bij de hand dan maak ik wel effe een fotootje om hier posten. Misschien dat ik hem voor een budget htpctje of nas kan inzetten en anders doen we hem gewoon kado aan iemand die goedkoop uit wil zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door govie op 03-03-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Met zo'n leeftijd zijn foto's maken en eens goed de condensators controleren zeker niet verkeert. De kans dat er één of meerdere defecte condensators in de voeding zitten is redelijk aanwezig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Zojuist heb ik een Coolermaster V700, verwisseld voor een V750, een nieuwe via de garantie. Deze was nieuw verpakt.

Na het aanzetten van de computer hoor ik enkel een klikje, verder gebeurd er niets. Alles is hetzelfde aangesloten, behalve de videokaart. Daar heb ik 6 pin aansluiting voor, de V700 had daar aansluitingen voor, maar bij de V750 zijn er enkel 8 pin aansluitingen aanwezig, dus die past niet echt.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:19:
Zojuist heb ik een Coolermaster V700, verwisseld voor een V750, een nieuwe via de garantie. Deze was nieuw verpakt.

Na het aanzetten van de computer hoor ik enkel een klikje, verder gebeurd er niets. Alles is hetzelfde aangesloten, behalve de videokaart. Daar heb ik 6 pin aansluiting voor, de V700 had daar aansluitingen voor, maar bij de V750 zijn er enkel 8 pin aansluitingen aanwezig, dus die past niet echt.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Er zitten 4x 6+2 PCIe aansluitingen op, daar moet je er 1 van hebben. Gewoon de losse 2 pins niet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dat is naar de videokaart zelf toe neem ik aan? De kabels heb ik laten zitten, enkel vanuit de voeding zijn de kabels losgemaakt. Ik had een 6 pin aansluitingen op de V700 en daar ging een 6 pin stekker in. Deze 6 pin aansluitingen is niet aanwezig op de V750. Deze zijn 8p.

Maar goed, het gaat er in eerste instantie om waarom de pc niet aangaat, is de voeding soms kapot?

EDIT: Inmiddels heb ik de oude V700 aangesloten, en het werkt prima. Ik denk dat de V750 kapot is.

[ Voor 12% gewijzigd door Luxicon op 03-03-2016 21:27 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kan absoluut niet de kabels van twee totaal verschillende voedingen uitwisselen, dan heb je gegarandeerd kortsluiting.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:41:
Je kan absoluut niet de kabels van twee totaal verschillende voedingen uitwisselen, dan heb je gegarandeerd kortsluiting.
Hoe komt dat? Het zijn verder dezelfde kabels dacht ik?

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er is geen universele standaard voor modulaire kabels en aangezien je nu kabels, dus de pin-out is bijna altijd anders. Vooral bij twee totaal verschillende fabrikanten (Enhance (V750) en Seasonic (V700)) in dit geval.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:39:
Er is geen universele standaard voor modulaire kabels en aangezien je nu kabels, dus de pin-out is bijna altijd anders. Vooral bij twee totaal verschillende fabrikanten (Enhance (V750) en Seasonic (V700)) in dit geval.
Oke, dat wist ik niet. :) Kan ik de kabels vervangen en dan de PC waarschijnlijk opstarten, of moet er iets gebeuren gezien de kortsluiting?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het is te hopen. Ik hoorde niks ploffen of iets dergelijks verder. Elke keer een tikje tijdens het indrukken van de powerbutton. Nouja, dan ga ik morgen mee bezig.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is een relais waarschijnlijk en de kortsluitbeveiliging zorgt dat de voeding niet aanblijft maar direct weer uitgaat.

[ Voor 41% gewijzigd door -The_Mask- op 03-03-2016 22:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:52:
Dat is de kortsluitbeveiliging die de voeding niet laat starten.
Juist, in dat geval klinkt het dat de beveiliging ervoor gezorgd heeft dat er niks aan de hand is, maar ik ga het morgen merken. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

• De be quiet! Pure Power L8 en Pure Power L8 CM zijn geen interessante voedingen doordat ze te duur zijn voor wat je krijgt. De voedingen tot en met 400W zijn gemaakt door FSP en die van 430W en hoger zijn gemaakt door HEC ook al zijn ze dus gemaakt door twee verschillende fabrikanten het design is vergelijkbaar. Alle voedingen maken namelijk gebruik van een double forward design met group regulation, dus zonder individuele spanningsregulatie en dus ook niet geschikt voor de C6 en C7 power states, prestaties zijn ook niet bijzonder en zo ook de kwaliteit niet. Dit alles maakt dat deze voedingen te duur zijn voor wat je krijgt.
Jammer... Dacht juist dat ik een goede kwaliteit voeding had gekocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Juist, net een systeempje samengesteld en vroeg me af of ik weg kan komen met deze voeding, of misschien zelfs iets minder?
Mijn eisen zijn wel seasonic en platinum dus dat limiteerd de keuze aardig :p
Wil er in de toekomst waarschijnlijk wel één mechanische HDD bij steken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 324,-€ 324,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 147,95€ 147,95
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 532,-€ 532,-
1Fractal Design Define S€ 77,95€ 77,95
1Asus Republic Of Gamers Swift PG279Q Zwart€ 828,-€ 828,-
1Noctua NH-U14S€ 57,95€ 57,95
1Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty) + Tom Clancy's The Division€ 189,-€ 189,-
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C14€ 213,50€ 213,50
1Seasonic Platinum Series 660 Watt€ 152,95€ 152,95
1Samsung 950 Pro 512GB€ 312,49€ 312,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.835,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
joon schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:15:
Juist, net een systeempje samengesteld en vroeg me af of ik weg kan komen met deze voeding, of misschien zelfs iets minder?
Voor maar één videokaart en niet overklokken? PC neemt dan maar zo'n 275W maximaal, dus het kan idd wel heel wat minder overdreven. Voedingen tussen de 600 en 700W zijn bedoelt voor twee high-end videokaarten, daarom zitten er (normaal gesproken) ook vier PEG connectors op voor stroomvoorziening van twee van die high-end videokaarten.
Mijn eisen zijn wel seasonic en platinum dus dat limiteerd de keuze aardig :p
Is daar een bijzondere reden voor, ik kan er namelijk geen bedenken. Voor de extreem goede service hoef je niet naar Seasonic. Voor de lage DOA rate hoef je ook niet naar Seasonic te kijken. Voor een extreem stille voeding hoef je ook niet naar Seasonic te kijken. Voor een goede prijs/prestatie/kwaliteitsverhouding hoef je niet naar de Seasonic Platinum series te kijken. Ik kan simpelweg gewoon geen één reden vinden waarom je een Seasonic Platinum voeding zou willen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:25:
[...]

Voor maar één videokaart en niet overklokken? PC neemt dan maar zo'n 275W maximaal, dus het kan idd wel heel wat minder overdreven. Voedingen tussen de 600 en 700W zijn bedoelt voor twee high-end videokaarten, daarom zitten er (normaal gesproken) ook vier PEG connectors op voor stroomvoorziening van twee van die high-end videokaarten.
Okay dus 400/450W is een betere optie?
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:25:
Is daar een bijzondere reden voor, ik kan er namelijk geen bedenken. Voor de extreem goede service hoef je niet naar Seasonic. Voor de lage DOA rate hoef je ook niet naar Seasonic te kijken. Voor een extreem stille voeding hoef je ook niet naar Seasonic te kijken. Voor een goede prijs/prestatie/kwaliteitsverhouding hoef je niet naar de Seasonic Platinum series te kijken. Ik kan simpelweg gewoon geen één reden vinden waarom je een Seasonic Platinum voeding zou willen. :p
Persoonlijke voorkeur :Y)

Ben er gewoon heel goed over te spreken daarom neem ik ook niet echt snel genoegen met wat anders.
Maar goed, ik heb hier niet gepost om over te komen alsof ik het beter weet, want dat weet ik absoluut niet.

[ Voor 12% gewijzigd door joon op 04-03-2016 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
joon schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:28:
[...]

Okay dus 400/450W is een betere optie?
Tussen de 400/550W zal het wel uitkomen, doordat goede 400/450W voedingen weinig voorkomen.

pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 550W

Zijn goede keuzes voor hun prijs. De be quiet! Straight Power 10 400W is een voeding met goede prestaties, kwaliteit, extreem stil en een erg nette prijs.
De Corsair RM550x levert uitmuntende prestaties, is van prima kwaliteit, is erg stil en is volledig modulair met zwarte kabels.
De Super Flower Leadex Platinum 550W heeft een net wat hoger rendement, maar levert dezelfde uitmuntende prestaties, prima kwaliteit, maar is iets minder stil al zal jij hem waarschijnlijk als onhoorbaar beschouwen.
De be quiet! Dark Power Pro 11 550W is de perfecte voeding voor als je een voeding wil die ten alle tijde onhoorbaar is, van uitstekende kwaliteit is en prima prestaties levert.

Seasonic heeft niks interessants voor jou. De G-series zijn duidelijk minder als de RMx serie van Corsair, maar de prijs ligt toch nog wel redelijk dicht bij elkaar in de buurt en de Platinum serie is ook niet beter als bijvoorbeeld de Leadex Platinum (eerder minder) maar wel weer een stuk duurder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:42:
[...]

Tussen de 400/550W zal het wel uitkomen, doordat goede 400/450W voedingen weinig voorkomen.

pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 550W

Zijn goede keuzes voor hun prijs. De be quiet! Straight Power 10 400W is een voeding met goede prestaties, kwaliteit, extreem stil en een erg nette prijs.
De Corsair RM550x levert uitmuntende prestaties, is van prima kwaliteit, is erg stil en is volledig modulair met zwarte kabels.
De Super Flower Leadex Platinum 550W heeft een net wat hoger rendement, maar levert dezelfde uitmuntende prestaties, prima kwaliteit, maar is iets minder stil al zal jij hem waarschijnlijk als onhoorbaar beschouwen.
De be quiet! Dark Power Pro 11 550W is de perfecte voeding voor als je een voeding wil die ten alle tijde onhoorbaar is, van uitstekende kwaliteit is en prima prestaties levert.

Seasonic heeft niks interessants voor jou. De G-series zijn duidelijk minder als de RMx serie van Corsair, maar de prijs ligt toch nog wel redelijk dicht bij elkaar in de buurt en de Platinum serie is ook niet beter als bijvoorbeeld de Leadex Platinum (eerder minder) maar wel weer een stuk duurder.
Heel erg bedankt voor je inhoudelijke reactie!

Nog één vraagje:
Denk dat ik dan voor de RM550x zal gaan, kom ik met deze PSU nog weg als ik i.p.v. de 980 een 980ti zou pakken ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
joon schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:06:
[...]

Denk dat ik dan voor de RM550x zal gaan, kom ik met deze PSU nog weg als ik i.p.v. de 980 een 980ti zou pakken ?
Gemakkelijk, met GTX 980 Ti verbruikt het systeem nog maar zo'n 375W maximaal, er is dan ook geen enkele high-end single GPU videokaart welke niet mogelijk zou zijn met een high-end 550W voeding mits er niet (extreem) overgeklokt wordt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:09:
[...]

Gemakkelijk, met GTX 980 Ti verbruikt het systeem nog maar zo'n 375W maximaal, er is dan ook geen enkele high-end single GPU videokaart welke niet mogelijk zou zijn met een high-end 550W voeding mits er niet (extreem) overgeklokt wordt.
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:52:
Dat is een relais waarschijnlijk en de kortsluitbeveiliging zorgt dat de voeding niet aanblijft maar direct weer uitgaat.
De voeding werkt prima gelukkig. :) Tenminste, in de zin dat deze niet doorgebrand is of iets dergelijks. Verder maakt ook deze voeding hetzelfde geluid. Hoort een voeding nog meer geluiden te maken, dan de fan? Het geluid van een fan klinkt zeg maar zacht en vloeiend. Uit de voeding komt een soort geratel. Net als uit de V700..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De meeste fan lagers maken wel een heel zacht ratelend geluid, alleen de allerbeste lagers doen dat niet. Maar dit hoort gewoon zo zacht te zijn dat je het alleen mag horen met het oor dicht bij de voeding. Als je er last van hebt terwijl de voeding in de PC zit op een normale afstand van bijvoorbeeld een meter dan klopt het gewoon niet.

Misschien Cooler Master vragen als ze jou oude voeding ook hebben getest of kunnen testen. Dan kunnen ze je vast ook wel vertellen wat het probleem is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:19:
De meeste fan lagers maken wel een heel zacht ratelend geluid, alleen de allerbeste lagers doen dat niet. Maar dit hoort gewoon zo zacht te zijn dat je het alleen mag horen met het oor dicht bij de voeding. Als je er last van hebt terwijl de voeding in de PC zit op een normale afstand van bijvoorbeeld een meter dan klopt het gewoon niet.

Misschien Cooler Master vragen als ze jou oude voeding ook hebben getest of kunnen testen. Dan kunnen ze je vast ook wel vertellen wat het probleem is.
In dat geval klopt er iets niet, misschien komt het door het moederbord? Ik zeg maar wat.. in ieder geval stuur ik de V700 terug en vraag of zij die willen testen. Het geluid hoor ik duidelijk op meer dan een meter afstand, al komt het soms even tot 'rust'. Het is een geluid op een andere frequentie en komt eigenlijk boven de fans uit als de PC in idle toestand is. Vroeger hoorde ik dit geluid wel vaak uit een PC komen, maar hoe dat precies zit weet ik niet. Toen dacht ik altijd dat het door de harde schijf kwam die aan het laden is.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kunt de voeding ook testen zonder hem aan te sluiten op de PC door de 4 de pin in de 24 pins ATX stekker te verbinden met ground. Enige stekker die je daarvoor hoeft aan te sluiten is dus de 24 pins ATX stekker, alle andere kabels kunnen gewoon in de PC blijven.

Als je dan ook vreemde geluiden hoort is de voeding sowieso niet goed, enige wat je net zou moeten kunnen horen is een hele lichte airflow en een eventuele hele lichte ratel van het fan lager, maar dit moet alleen hoorbaar zijn als je het oor er vlak naast houdt, anders klopt er iets niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/~/media/Corsair/FAQs/PSU%20Paper%20Clip%20Test%205.png

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:20:
Je kunt de voeding ook testen zonder hem aan te sluiten op de PC door de 4 de pin in de 24 pins ATX stekker te verbinden met ground. Enige stekker die je daarvoor hoeft aan te sluiten is dus de 24 pins ATX stekker, alle andere kabels kunnen gewoon in de PC blijven.

Als je dan ook vreemde geluiden hoort is de voeding sowieso niet goed, enige wat je net zou moeten kunnen horen is een hele lichte airflow en een eventuele hele lichte ratel van het fan lager, maar dit moet alleen hoorbaar zijn als je het oor er vlak naast houdt, anders klopt er iets niet.

[afbeelding]
Top! Als dat zo kan, is dat zeker handig. Ik kan de V700 wel proberen. Als dat extern ook dit geluid geeft, dan ligt het aan de voedingen. Ook bij de V750 zo in dat geval. In het vervolg test ik dat eerst zonder PC.

In ieder geval, ik snap nu waar de paperclip in kan, kan ik de overige 18 pin + 10 pin in de voeding aansluiten? Wat je bedoeld met 4 pin in de 24 pin aansluiten, snap ik niet en heel anders als ik voorstel, kan ik me niet echt voorstellen. :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8tYYw88.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZftAJxx.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 04-03-2016 18:29 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die 18 en 10 pins in de voeding idd en dan pin 4 verbinden met een willekeurige ground, bijvoorbeeld pin 5. Zoals de afbeelding die ik hierboven liet zien. Dat is op jouw onderste foto ook pin 4 en 5 vanaf rechtsonder gezien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:57:
Die 18 en 10 pins in de voeding idd en dan pin 4 verbinden met een willekeurige ground, bijvoorbeeld pin 5. Zoals de afbeelding die ik hierboven liet zien. Dat is op jouw onderste foto ook pin 4 en 5 vanaf rechtsonder gezien.
Bedankt! Ik heb dit gedaan en nu klinkt de voeding gewoon heel stil, zoals je hierboven beschreef. Eenmaal aan het moederbord aangesloten is het een ander geval.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ook als je de voeding onderste boven neer legt? Soms wil dat wel eens verschil maken namelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:19:
Ook als je de voeding onderste boven neer legt? Soms wil dat wel eens verschil maken namelijk.
Getest, dan ook, de fan klinkt niet helemaal loepzuiver, om het zo maar te zeggen, maar de voeding kun je bij lange na niet horen, tenzij je speciaal je oor tegen de voeding aanlegt zo ongeveer.

EDIT: Dit is echt erg, ik kwam er net achter dat het 1 van de 3 fans is van de videokaartkoeler. Echt erg.. als ik luisterde via de ruimte waar de PSU inzit, werd het geluid harder en ik kwam daar steeds uit... 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Luxicon op 04-03-2016 19:36 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
7(8)7

Kapot lager in de fan van de videokaart dus. }:O

[ Voor 84% gewijzigd door -The_Mask- op 04-03-2016 19:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:43:
7(8)7

Kapot lager in de fan van de videokaart dus. }:O
Haha, maar heb wel wat geleerd, ik heb de voeding nog niet eerder vervangen, en inmiddels is bijna de hele PC ontleed. Vorige week ook al, toen de behuizing eraf ging, en waterkoeling (AIO) in ging bouwen. Wat betreft het probleem, blijft het een fan te zijn... Nouja, dan komt nu de videokaart aan de beurt, dat wordt een nieuwe fan plaatsen denk ik. En dan andere koelpasta op de chip smeren (GC-Extreme denk ik)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja of alleen het fannetje zelf, even typenummer door ebay halen, staat wel achterop de fan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
-The_Mask- schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:31:
Met zo'n leeftijd zijn foto's maken en eens goed de condensators controleren zeker niet verkeert. De kans dat er één of meerdere defecte condensators in de voeding zitten is redelijk aanwezig.
Ik heb wat foto's van de opengewerkte voeding, misschien kun je nu zien welke voeding het precies is?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JvbNmSt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mbbNhOB.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cFpmE9m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gbVBc3d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P86JQGc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OnEytxm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x0OWITx.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door govie op 05-03-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je foto's zijn slecht, maar die voeding is al even stuk zo te zien. :p

Die moet je echt niet meer gebruiken, want die sloopt andere onderdelen op dit moment.

[ Voor 39% gewijzigd door -The_Mask- op 05-03-2016 00:04 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Sorry voor de brakke foto's het is al laat:P Is ie stuk dan want de laatste keer dat ik hem heb gebruikt deed die het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hij deed wat, maar werkte denk ik al lang niet meer goed. Ik zie heel wat defecte condensators die er voor zorgen dat deze voeding een gevaarlijk hoge ripple zal produceren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Uitgaande van je post mag ik aannemen dat ik hem beter maar kan laten recyclen? :+ En zou eventueel willen uitleggen hoe je dat zo snel kan zien dat er eventueel wat condensatoren kapot zijn of dichtbij einde levensduur? (dan leer ik nog eens wat en is eventueel nuttig voor mijn xi-fi extrememusic met 250 condensatoren erop, dan kan ik snel even blieken of alles er redelijk uitziet)

thx.

[ Voor 21% gewijzigd door govie op 05-03-2016 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Op de eerste twee foto's zie je niks, maar op de derde zie je een condensator van het merk CapXon waar het elektrolyt uitkomt, zit onder de paarse draad, op de vierde foto zie je diezelfde condensator beter, op de vijfde foto zie je de condensators dan nogmaals rechts op de foto en op de laatste foto staat die ook nog een keer. De condensator op de ene laatste foto lijkt ook niet helemaal fris meer.

Maar defecte condensators zijn vaak eenvoudig te herkennen doordat het elektrolyt eruit komt en/of doordat ze (licht) bollend staan.

Denk trouwens niet dat de geluidkaart defecte elco's zal hebben, die elco's hoeven weinig werk te verrichten en gaan daarom veel langer mee.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Bedankt voor de uitleg! Ik heb voorlopig nog geen tweede voeding nodig dus gooi ik hem weg, zowieso was die wel wat uit de tijd zeg maar. En die geluidskaart die wordt zeerzeker gerecycled aangezien ik heb gelezen dat die creative kaartjes toch wel wat kleine lichte voordelen hebben boven alc audio.

Bedankt, blazen we niks op vandaag! :P 8)7 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een moderne onboard geluidschip zoals de ALC1150 op een goed moederbord kan best wel eens beter zijn dan je huidige kaart, ik acht de kans zelfs groot.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:16
Is de pricewatch: Corsair RM550x en pricewatch: Corsair RM650x door de zelfde fabrikant gemaakt?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja ze zijn gebaseerd op hetzelfde design en leveren ook vergelijkbare prestaties. Voordeel van de RM650x is dan ook alleen dat die twee high-end videokaarten van stroom kan voorzien. Bij één videokaart heb je in 99% van de gevallen niks aan de 650W versie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
-The_Mask- schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:38:
Een moderne onboard geluidschip zoals de ALC1150 op een goed moederbord kan best wel eens beter zijn dan je huidige kaart, ik acht de kans zelfs groot.
Dacht ik eerst ook maar het internet heeft toch wel overtuigd om het in ieder geval te proberen. De cpu wordt blijkbaar onlast door de toepassing van Xi-Fi kaarten. Het verschil is niet meer zo groot als vroeger door de snellere processoren, maar ik zit hier met een simpele g3258 die nog steeds prima zijn werk doet. Blijkbaar wordt de kwaliteit van muziekgeluid ook iets beter ervaren door verschillende subjectieve bronnen op het internet, mits men een geluidsinstallatie heeft die dat verschil ook kan waarmaken. Zowieso wel leuk om even mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mcelias5 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:01:
[...]

ik zit er over te denken een redelijk dure voeding te halen (deze heeft veel ripple op de power rails en niet genoeg op de 12V rail :? )
Ripple is laag bij deze voeding en 25A op de 12V voor een 350W voeding is gewoon prima. ;)
zonder overclock is het systeem dan ook 100% stabiel (als het een crash was van de overclock zal mn bios dr wat van zeggen, ik krijg gewoon de "power outage" cycle.)
Wat doet je systeem precies?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 10:18
-The_Mask- schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:04:
[...]

Ripple is laag bij deze voeding en 25A op de 12V voor een 350W voeding is gewoon prima. ;)

[...]

Wat doet je systeem precies?
- de actie van power outage (in mijn geval "vorige power state")
- zonder een halve melding rebooten

De voeding is dan ook redelijk heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mcelias5 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:45:
[...]

De voeding is dan ook redelijk heet
Hoeveel heb je de CPU en/of videokaart overgeklokt en hoeveel is de spanning op de CPU en/of videokaart verhoogd?

Temperaturen van de onderdelen niet te hoog?

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 12-03-2016 19:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
-The_Mask- schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:47:
[...]

Hoeveel heb je de CPU en/of videokaart overgeklokt en hoeveel is de spanning op de CPU en/of videokaart verhoogd?

Temperaturen van de onderdelen niet te hoog?
Geen temp boven de 43c
Alle overclocks er af gehaald

edit:
net toen ik mijn wereld er weer in lade in cities:skylines donderde het er weer uit :? dat zet me toch wel aan het twijfelen of het echt mn psu is, hoe doet wel de power Cycle die is opgegeven in de Bios settings.

ik pak denk ik even een keer de voeding uit mijn server (825W Silver Rated) machine, hang deze dan even aan mijn systeem en kijken of het nog steeds mis gaat (dat word niet leuk voor mn cable management in de server :(, weet dus ook niet zeker of ik dit ga doen als ik het op een andere manier kan oplossen)

[ Voor 45% gewijzigd door Ayyylias op 12-03-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
had mn CPU eerder op 1.3V draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het heeft wel een beetje van een defecte voeding, dus ik zou idd even een andere proberen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
-The_Mask- schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 20:52:
Het heeft wel een beetje van een defecte voeding, dus ik zou idd even een andere proberen.
ga denk ik beginnen met een driver reinstall (dit ging redelijk fout omdat de updates aan het installeren waren terwijl ik van alles aan het verwijderen was), als dit niet blijkt te helpen pak ik mijn server voeding er bij (rip cable management :(

Bedankt voor de hulp tot nu toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
na het verwijderen van de overclocks is de frequentie van de reboots veel lager geworden (ik heb er weer hoop in dat ik alleen een nieuwe voeding hoef te bestellen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mcelias5 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:44:
na het verwijderen van de overclocks is de frequentie van de reboots veel lager geworden
Veel lager? Dus het is er nog steeds? Dan denk ik nog steeds aan een defecte voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
-The_Mask- schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:05:
[...]

Veel lager? Dus het is er nog steeds? Dan denk ik nog steeds aan een defecte voeding.
ik denk ook dat de voeding het is, maar nu gebeurt het eigenlijk al een uur of 6 niet meer :), het is niet iets wat morgen klaar moet zijn maar het is wel vervellend als alles onder 100% staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
-The_Mask- schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:05:
[...]

nog enig advies voor als ik een nieuwe voeding besluit te bestellen, ik denk dat ik dan rond de 450W zit te zoeken, eigenlijk mag het geen 0 fan mode hebben (tenzij deze uit te zetten is) de 0 fan mode mag niet omdat mijn PSU voor het grootste deel zorgt dat mijn GPU lucht gaat krijgen.

verder is het budged ongeveer rond de 90 euro,

hier heb ik al een aantal voedingen waar ik over zat te denken

pricewatch: Corsair CS450M
pricewatch: Cooler Master GM G450M

het valt me wel op dat lage wattage high end voedingen er niet echt zijn, of ik moet gaan voor een 550W voeding wat denk ik ook nog wel kan

(mn server psu moet ik straks wel weer terug stoppen :) )

edit:
0 fan mode maakt niet uit, als mijn psu geen load heeft is de kans heel klein dat mijn gpu veel aan het verstoken is, hierdoor komt de volgende optie er mischien nog bij:

[ Voor 11% gewijzigd door Ayyylias op 13-03-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De fan van je voeding zuigt juist lucht, dus dat helpt niks tot heel erg weinig voor je videokaart.
(werkt wellicht eerder averechts)

Je setup verbruikt nog geen 200W, dus een (goede) 300-400W met 1 (8-pins) pcie stekker is meer dan genoeg.
http://tweakers.net/price...125;322074;388815;400855/
(bij de BQ system power 7 voedingen zul je de C6&C7 uit moeten zetten)

Misschien werkt je videokaart ook wel met een 6-pins stekker, dan kun je ook deze nog overwegen.
pricewatch: Seasonic G-series 360 watt

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 13-03-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:56
Graag advies mbt keuze voeding. Het gaat om een voeding voor het volgende systeem;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 359,80€ 359,80
1Asus Z170 PRO GAMING€ 147,95€ 147,95
1Cooler Master CM 690 III Window€ 95,95€ 95,95
1Noctua NH-D14€ 62,95€ 62,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15R€ 92,95€ 92,95
1Seasonic Platinum Series 460 Watt Fanless€ 137,50€ 137,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 154,50€ 154,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.051,60

In het systeem plaats ik mijn huidige GPU, een Sapphire Vapor-R R9 280x. Deze vereist 2x 8ports voeding vanaf de power unit. Ik heb dus specifiek gezocht op voedingen die 2 connectors bieden, in mijn huidige PC heb ik het via molexen e.d. aangesloten omdat er maar 1 8ports voeding beschikbaar is.

Daarnaast zal ik er nog mijn huidige 500GB Evo 840 op aansluiten en een 1TB mechanische disk.

Ik ben zelf erg te spreken over Seasonic dus in eerste opzet heb ik de fanless 460W variant in de lijst gezet. Daarnaast heb ik zelf al een beetje de alternatieven opgezocht op basis van dit draadje nl.
- pricewatch: Corsair RM550x
- pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2

Mijn vraag is nu, is de Seasonic Platinum fanless een goede optie voor dit systeem? Zijn er redenen te bedenken waarom ik beter voor een alternatieve voeding kan gaan? Overige tips, m.b.t. behuizing en cooler zijn in deze context (geluidproductie) ook welkom natuurlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 13-03-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mcelias5 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:36:
[...]

nog enig advies voor als ik een nieuwe voeding besluit te bestellen, ik denk dat ik dan rond de 450W zit te zoeken, eigenlijk mag het geen 0 fan mode hebben (tenzij deze uit te zetten is) de 0 fan mode mag niet omdat mijn PSU voor het grootste deel zorgt dat mijn GPU lucht gaat krijgen.
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W lijkt mij een goede keuze voor jouw. Extreem stille voeding, prima prestaties en prima kwaliteit tegen een prima prijs.

Daarmee kun je ook nog upgraden naar een high-end game PC, bijvoorbeeld i5 6600K en GTX 980 en dan heb je ook nog ruimte voor een aardig overklokje.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.