petjax schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:15:
[...]
Ok dank je wel maar je hebt me wel met een probleem opgezadeld LOL
Want om uit deze 4 alleen al een keuze te maken is al een hele moeilijke zoniet onmogelijke keuze.
Want de COOLER MASTER is top maar de vsm serie is [veel?] betere prijs /kwaliteit verhouding en lage hold up time, welke belangerijk is voor mij door zeker een paar keer per jaar stroomuitval[moet nieuwe betere aansluiting krijgen maar kan nog duren, ambtenaren he]
De EVGA ook top[zelfs allemaal tienen bij jonnyguru's OklahomaWolf ] maar wederom die lage en voor mij gevaarlijke lage hold up time?.
De Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart alweer een topper
En de Corsair RM550x zelfde verhaal what is a man to do? diepe zucht!!!!
Maar als ik kijk naar wat hold up time eigenlijk doet schijnt het dat de os en geheuden maar 10 tot 15ms nodig te hebben om te saven en/of af te sluiten
en dat is het enige wat het doet schijnt het??????? dus niet belangerijk????.
Mischien moet ik gewoon maar een Be quiet! Dark Power Pro 11 550W kopen zit ik zeker goed omdat jonnyguru robshardware en TechPowerUp die alemaal als de beste zien buiten de prijs om.

Bij die voedingen mist de Super Flower versie van de EVGA SuperNOVA G2 550W. De EVGA is op deze twee voedingen gebaseerd
pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Gun Metal Grey en
pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Wit verschil bij deze voedingen is overigens het uiterlijk.
Maar even een kleine samenvatting, het zijn allemaal goede voedingen en de verschillen zijn ook niet echt heel groot, meeste verschillen merk je niet in de praktijk. Maar het voordeel van de Cooler Master V550 is dat die kleiner is dan alle andere voedingen, waardoor die perfect geschikt is voor kleine behuizingen waarbij de voeding niet langer mag zijn dan 14cm. Mag de voeding dat wel zijn dan zou eerder gaan voor één van de andere voedingen.
De Super Flower Leadex Platinum is degene met het hoogste rendement en de kwaliteit en prestaties zijn ook meer dan uitstekend. Voor de Leadex Gold in zowel het wit als grijs en de daarvan afgeleide EVGA G2 geld dezelfde uitstekende kwaliteit en prestaties alleen het rendement is dus iets minder hoog.
Als laatste is er dan nog de RM550x van Corsair wat ook een erg goede voeding is. Kwaliteit en prestaties zijn vergelijkbaar goed, voordeel van deze voeding is dat die nog wat stiller is als de andere voedingen.
De be quiet! Dark Power Pro 11 550W legt het trouwens af qua prestaties, tegenover de Leadex voedingen en RMx serie, voordeel van deze voeding is dat die gewoon extreem stil is. Maar ik heb het idee dat dat in jouw geval niet veel uitmaakt, doordat de andere onderdelen toch veel minder stil zijn en je geen verschil hoort met de andere voedingen, sowieso niet met de RM550x die ook gewoon erg stil is.
Had je
productreview: Cooler Master V Series V750 - 80+ Gold review door -The_Mask-,
productreview: Super Flower Leadex Platinum 650W Zwart review door -The_Mask- en
productreview: be quiet! Dark Power Pro 11 650W review door -The_Mask- trouwens al gelezen? Niet dezelfde vermogens, maar op de 100 of 200W na en wat andere kleine verschillen wel vergelijkbaar.
De hold-up time is de tijd dat de voeding zonder spanning kan werken. In de ATX specificatie staat dat dit moet worden gemeten tijdens volledige belasting van de voeding en het dan minimaal 17ms moet zijn. Dus als de spanning 17ms wegvalt en er dan weer is, dan blijft de PC gewoon aan. Valt echter de spanning langer weg dan valt gewoon de PC uit, de PC doet niks anders in de tijd dat de stroom wegvalt die heeft er geen benul van. De voeding communiceert hier niet over met de PC. Alleen als de voeding de niet langer kan werken doordat de spanning te lang wegvalt dan valt het PowerOK signaal dat de voeding doorgeeft aan het moederbord weg en valt de PC gewoon uit.
Het hele idee van de hold-up time is dan ook vooral bedoelt voor een UPS. In die paar milliseconde kan de UPS worden gestart en kan de batterij in de UPS het overnemen van de netspanning. Heb je geen UPS dan heb je ook in de praktijk weinig te maken met de hold-up time. Die paar milliseconde dat de PC langer aanblijft merk jij niks van en de PC valt beide keren even hard uit.
[
Voor 12% gewijzigd door
-The_Mask- op 24-02-2016 15:56
]