Het Grote Subwoofer Topic

Pagina: 1 ... 10 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 62 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:06
Daniel36 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:43:
Heeft er iemand ervaring met een betaalbare maar lange subwooferkabel, een enkele mono tulp in dit geval?
Ik overweeg mijn sub te verplaatsen maar dan moet ik gelijk met die kabel de halve kamer "door", kortom de kabel moet achter de plint en dan is het al gauw een metertje of tien a vijftien dat ik nodig ben.
Zelf knutselen van antennekabel en een setje connectoren, heb ik thuis ook gedaanen werkt perfect. :)

-spuitelf modus |:( -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Daniel36 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 05:26:
[...]
Kabels/connectoren die meer kosten dan de nieuwwaarde van de complete installatie vind ik nogal overrated...
Deze snap ik niet. Tenzij je hele installatie minder dan 100 euro heeft gekost.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel36 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:43:
Heeft er iemand ervaring met een betaalbare maar lange subwooferkabel, een enkele mono tulp in dit geval?
Ik overweeg mijn sub te verplaatsen maar dan moet ik gelijk met die kabel de halve kamer "door", kortom de kabel moet achter de plint en dan is het al gauw een metertje of tien a vijftien dat ik nodig ben.
Ik heb jaren 10 meter goed afgeschermde mono-RCA gehad tussen receiver en subwoofer. Kabel liep samen met luidsprekerkabels en 230V in een gooit en nooit ergens last van gehad. Volgens mij had ik daar letterlijk enkele tientjes voor betaald. Ik heb nu een Van Den Hul - The SUB HYBRID van 3 meter en qua geluid doet die precies hetzelfde.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Anoniem: 499527 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:22:
[...]

Deze snap ik niet. Tenzij je hele installatie minder dan 100 euro heeft gekost.. :?
Ik snap nu dat je mijn reactie niet snapt inderdaad!
Vanmorgen vroeg googlede ik die naam die je gaf en met mijn slaperige kop zag ik de komma's in de prijzen over het hoofd geloof ik...
Ik moest ook denken aan het topic "kabel gesmeed door elfjes bij maanlicht".
:$
Mea culpa e.d. ;)

En nee, de (nieuw)waarde van mijn spulletjes ligt wel iets hoger dan de prijzen van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33
@ La-384
Klopt inderdaad. Afzonderlijk is er in de receiver niets in te stellen tussen de subwoofers. Wat wel opvallend is is dat de Rel meer druk en laag genereert op zowel de luisterplek als elders in huis. En dat terwijl de SVS in een hoek staat en de Rel Midden naast de speakers. Met andere woorden, als de Rel uitgeschakeld is mis ik hem meer dan de SVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:29
Wat is er met klipsch aan de hand? Net wezen kijken voor een 110sw. Genoeg voor mij en komt de verkoper er opeens mee dat er al enkele weken niks binnen komt. Als ik kijk naar de verloop van verkoopprijs gaat deze ook alleen maar omhoog wat schaarste kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

JT

VETAK y0

Deef_K schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:09:
Wat is er met klipsch aan de hand? Net wezen kijken voor een 110sw. Genoeg voor mij en komt de verkoper er opeens mee dat er al enkele weken niks binnen komt. Als ik kijk naar de verloop van verkoopprijs gaat deze ook alleen maar omhoog wat schaarste kan betekenen.
Op Marktplaats staat een RSW 10D, wellich is dat dan iets voor je?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
JT schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:18:
[...]

Op Marktplaats staat een RDW 10D, wellich is dat dan iets voor je?
Ik zie wel een 110sw staan. Heb ik al naar geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik had een typo gemaakt ;) Misschien kun je wat onderhandelen over de prijs. Heb je voor weinig meer een flinke upgrade.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

@LA-384 @Jag @JT @ToTheBone Nog even terugkomend op het TL alleen vs ondersteuning met een sub verhaal heb ik zojuist de configuratie in de receiver van 2.1 op 2.0 gezet om de komende tijd te testen. Dus sub uit, en daarmee de lage tonen volledig door de TL's laten afhandelen. Zoals aangegeven hebben beide een opgegeven laagste bereik van 40Hz.

Eerste indruk is iig dat het er qua weergave van het laag op gehoor niet merkbaar op achteruit gaat, iig voor mijn behoefte. Tot dusver alleen nog naar 'bass heavy' nummers geluisterd zoals Forgot about Dre, Hypnothize, Killing me softly ed., maar die klinken m.i. bijzonder goed.

Vraag is hoe de prestaties zijn bij film waar zoals aangegeven wellicht meer profijt uit gebruik van een dedicated sub kan worden gehaald, dat zal ik de komende tijd een aantal keer testen.

Vervorming in het middenbereik vind ik moeilijk te bepalen/beoordelen tot dusver. Is er zoiets als een audio testbestand waarbij er een continue toon in de middenfrequenties wordt weergegeven met tegelijkertijd een lage beat o.i.d.? Dat lijkt me dan misschien de beste manier om vervorming a.g.v. de duotaak van de 10cm conussen (weliswaar versterkt door de transmissielijn) te beoordelen?

Als het bevalt kan de nogal lompe Sub 200 misschien zelfs de deur uit met misschien nog zelfs wel een betere algehele geluidsweergave 'to boot'. Het is me denk ik wel duidelijk geworden dat de kwaliteit van de receiver wel essentieel is voor een goede aansturing van TL's gezien m'n mindere ervaringen met m'n twee vorige AV receivers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Weemism schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:16:
@LA-384 @Jag @JT @ToTheBone Nog even terugkomend op het TL alleen vs ondersteuning met een sub verhaal heb ik zojuist de configuratie in de receiver van 2.1 op 2.0 gezet om de komende tijd te testen. Dus sub uit, en daarmee de lage tonen volledig door de TL's laten afhandelen. Zoals aangegeven hebben beide een opgegeven laagste bereik van 40Hz.

Eerste indruk is iig dat het er qua weergave van het laag op gehoor niet merkbaar op achteruit gaat, iig voor mijn behoefte. Tot dusver alleen nog naar 'bass heavy' nummers geluisterd zoals Forgot about Dre, Hypnothize, Killing me softly ed., maar die klinken m.i. bijzonder goed.

Vraag is hoe de prestaties zijn bij film waar zoals aangegeven wellicht meer profijt uit gebruik van een dedicated sub kan worden gehaald, dat zal ik de komende tijd een aantal keer testen.

Vervorming in het middenbereik vind ik moeilijk te bepalen/beoordelen tot dusver. Is er zoiets als een audio testbestand waarbij er een continue toon in de middenfrequenties wordt weergegeven met tegelijkertijd een lage beat o.i.d.? Dat lijkt me dan misschien de beste manier om vervorming a.g.v. de duotaak van de 10cm conussen (weliswaar versterkt door de transmissielijn) te beoordelen?

Als het bevalt kan de nogal lompe Sub 200 misschien zelfs de deur uit met misschien nog zelfs wel een betere algehele geluidsweergave 'to boot'. Het is me denk ik wel duidelijk geworden dat de kwaliteit van de receiver wel essentieel is voor een goede aansturing van TL's gezien m'n mindere ervaringen met m'n twee vorige AV receivers.
Als je het in een middagje wil doen dan kun je met de hulp van iemand anders een blindtest doen :) Eerst de subwoofer zo goed mogelijk instellen. Dan ga je bijvoorbeeld 6 liedjes en 2 filmscenes bekijken, 1 keer met de sub en 1 keer zonder. En dan nu de truc: de andere persoon bepaalt, zonder dat jij het weet, per liedje/scene of de sub de eerste keer meedoet en de tweede keer niet of andersom. Noteer wat jij het fijnst vind klinken en na eventjes heb je op papier wat jij het fijnst vind klinken :Y)

Goede muziekkeuze, je kunt Fugee-la ook proberen :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JT Ook leuk om bijvoorbeeld 2x met of 2x zonder sub te spelen. Kun je meteen testen of je gehoor een betrouwbare graadmeter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik wil morgen mijn nieuwe klips r110sw calibreren icm een HK hkts11bq set. De hertz set ik op 120 maar waar moet ik de gain op zetten voor de audessy? De subwoofer voor de HK heb ik vervangn voor de Klipsch.

Edit: ik ben aan het stoeien met audessy maar op de minimale gain gaat de subwoofer echt te hard en bonkt teveel. Iemand ideeën?

[ Voor 24% gewijzigd door Deef_K op 03-11-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Deef_K
Probeer het eens op een andere plek. Daarnaast kun je ook eens kijken hoe de receiver het sub-signaal corrigeert. Als die niet op -12db staat, kun je dat ook nog naar wens naar beneden bijstellen.

Ik kan me niet voorstellen dat die sub op de laagste gain instelling nog teveel geluid maakt, tenzij je er bijna op zit. Het kan zijn dat je met vervelende staande golven te maken hebt, in dat geval kun je een andere positie proberen, liefst niet een hoek.

Grappig, ik zit naar een plaatje te kijken van die sub, zie ik dat de gain tot 11 gaat :+
YouTube: Spinal Tap - "These go to eleven...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@LA-384 ik heb het al wat beter maar nu merk ik nog een groot verschil in bass op dtshd, dd, dts. Dit kan ik afzonderlijk nog regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Gewoon op 50% gain in laten regelen dan kun je hem erna nog zachter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Crosspost

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uDWG3UUJKjVrwwy3uyzHiPN9/medium.png

1 subwoofer Heco Victa 25a van +- 200euro

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb de beruchte Harman Kardon sub staan die plofgevaar vertoont op de versterker print. Ik heb hem nog niet zo lang en voor een bescheiden prijsje kunnen kopen en er is nog niet zoiets voorgekomen, dus dat is wel fijn :) Nu merk ik wel dat bij nummers met een echt diepe bas (zoals deze) er heel veel poortruis is. Bij deze zelfs weinig anders hoorbaar dan poortruis. Is hier iets aan te tunen in de hardware, of is deze sub hier gewoon niet zo geschikt voor? Het gaat in mijn geval om de HKTS7, maar hij is onder veel meer namen verschenen, afhankelijk van in welke set hij zat.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Highpass helpt, maar daar heb je een dsp voor nodig.

Verder staat ie waarschijnlijk relatief hard. Als je hem ergens anders neerzet, hoeft ie wellicht minder hard te werken voor dezelfde output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Highpass, dus dat er een hoog signaal meegestuurd wordt? Ik heb nu de frequentie in mijn receiver juist zo laag mogelijk afgesteld omdat hij vloerstaanders ondersteunt. En helaas, dat valt mee. Ook met eigen volume dicht minimaal ruist hij al :(

[ Voor 3% gewijzigd door Krentenbol op 15-11-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is low pass

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat weet ik. En die staat zo laag mogelijk. Die iets opkrikken gaat niet helpen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nope. Door een low pass filter te gebruiken (en bijvoorbeeld op 30hz te zetten ofzo) ontlast je je subwoofer van de moeilijkst weer te geven frequenties omdat de curve dan onder de 30hz snel afloopt. High pass doet andersom, die zorgt ervoor dat de subwoofer niet weergeeft bóven een bepaalde frequentie. Zal nu op 80hz ofzo staan. Dit zijn doorgaans niet de frequenties die voor een grote belasting zorgen en door die op te krikken gaat je subwoofer ook nog hogere frequenties weergeven. Niet bevordelijk voor je geluid als de sub nu goed ingesteld staat.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Volgens mij haal je nu high- en lowpass door elkaar.
Highpass betekent dat hogere frequenties doorgelaten worden en lowpass betekent dat lage frequenties worden doorgelaten.

Voor de gemiddelde subwoofer hou ik altijd zo'n 80Hz als lowpass filter aan, die heb je nu waarschijnlijk te laag staan zodat de subwoofer eigenlijk vrijwel geen tonen weer kan geven omdat deze niet zo laag zal gaan.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krentenbol schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:20:
Highpass, dus dat er een hoog signaal meegestuurd wordt? Ik heb nu de frequentie in mijn receiver juist zo laag mogelijk afgesteld omdat hij vloerstaanders ondersteunt. En helaas, dat valt mee. Ook met eigen volume dicht minimaal ruist hij al :(
Een subwoofer heeft een bass reflex poort die het allerdiepste laag versterkt. Deze heeft een tuning frequentie (waarop hij resoneert). Onder deze frequentie ontstaat akoestische kortsluiting; vergelijkbaar met een speaker zonder behuizing. Een high pass filter zo rond de tuning frequentie kapt het laag onder de tuning frequentie van de poort af, en dan heb je minder onnodige luchtverplaatsing.

Maar goed, dit lukt niet met een standaard receiver en is dus geen oplossing. Wat waarschijnlijk wel helpt is je low pass wat hoger instellen, 80Hz is goed om mee te beginnen. En je kan het zowel met je front speakers op small spelen, als op large en dan bass out op sub+fronts.

Verder zou ik ook zeker een andere positie voor de sub proberen, dan heb je ook kans dat ie veel meer output geeft bij hetzelfde volume = minder poortruis. Sublaag goed krijgen in je huiskamer is vaak lastig en betekent veel trial en error, er zijn geen vaste recepten voor helaas.

Als last resort kan je nog de poort dichtstoppen met een sok, dan ben je ook van je poortruis af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Thanks voor de aanwijzingen. Ik ga hier eens mee spelen :)

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Wat is nu eigenlijk de 'beste' plaatsing voor een sub? in 1 van de 4 hoeken van je kamer of pal naast 1 van je fronts/ tussen je front en audiokast.
hij staat bij mij nu in de hoek (voor), maar ik mis op mijn sweet spot toch het meeste rendement van de sub, ga ik door mijn huis lopen dan zijn er op plekken waar niemand zit juist wel veel bass aanwezig... Ik ben dus bang dat de buren er dan ook last van heeft. Dit is al bij lage volume.

Tevens wil ik mijn huidige HECO sub vervangen voor een nieuwe welke meer matched met mijn Dali's, wat zijn goede opties tot (mag ook 2e hands) 500 euro? geen idee wat verstandigere is, front of down fired of gesloten sub? Ik wil een mooi en goed geluid maar wel 1 die goed af te regelen is zodat de buren er het minste last van hebben. Wij hebben een stenen vloer.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vwtune schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:03:
Wat is nu eigenlijk de 'beste' plaatsing voor een sub? in 1 van de 4 hoeken van je kamer of pal naast 1 van je fronts/ tussen je front en audiokast.
hij staat bij mij nu in de hoek (voor), maar ik mis op mijn sweet spot toch het meeste rendement van de sub, ga ik door mijn huis lopen dan zijn er op plekken waar niemand zit juist wel veel bass aanwezig... Ik ben dus bang dat de buren er dan ook last van heeft. Dit is al bij lage volume.

Tevens wil ik mijn huidige HECO sub vervangen voor een nieuwe welke meer matched met mijn Dali's, wat zijn goede opties tot (mag ook 2e hands) 500 euro? geen idee wat verstandigere is, front of down fired of gesloten sub? Ik wil een mooi en goed geluid maar wel 1 die goed af te regelen is zodat de buren er het minste last van hebben. Wij hebben een stenen vloer.
Je kan eens bij SVSound kijken. Hebben met black friday ook erg mooie deals en dat zijn top subs.
Wat betreft je sweetspot. Zet je sub waar je normaal zit met luisteren en ga rondkruipen, waar je hem hoort zoals jij wilt moet je je sub zetten.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 13:55

JTfoto

Work hard

Wat ik zelf toe pas en wat over het algemeen best aardig werkt is de subwoofer crawl:
- Zet de sub op de luisterpositie
- Zet een nummer met een voor jou herkenbare baslijn aan of een serie met frequenties
- Kruip rond de ruimte en luister waar de bas voor jou het beste klinkt

Vervolgens zet je de subwoofer op de door jou het best gevonden locatie neer (of de een-na-beste locatie als die qua plaatsing beter/mooier uitkomt) en dan zou je op de luisterpositie een verbetering moeten ervaren qua bas.

Als een subwoofer in een hoek staat zullen de bastonen door zgn corner-loading versterkt worden in de ruimte. Bij mij kwam dit als beste positie uit, maar dat kan per woning/ruimte verschillen.

Voor meer informatie kan ik je altijd de site van SVS aanbevelen:
https://www.svsound.com/b...rt-of-subwoofer-placement

Wat betreft subwoofers heb ik hier een klein lijstje samengesteld van subwoofers waarvan ik zelf van mening ben dat deze het prima zullen doen:

SVS PB-1000
https://www.hificorner.nl/svsound-pb-1000.html
Deze sub is iets boven je budget, maar is wel een goede allrounder. Speelt met gemak heel diep en kan hard zat voor de meeste ruimten. Lees maar reviews, zijn positief. Heb deze zelf ook gehad en is prima bevallen. (ondertussen overgestapt naar een PB-2000)

Dali sub e-9f
https://www.hificorner.nl/dali-dali-sub-e-9f.html
Voor het geval je hetzelfde merk wil behouden zou je deze sub kunnen aanschaffen. Nu weet ik niet veel van deze subwoofer, maar hou er rekening dat deze een sealed-ontwerp heeft. Ook de kleinste sub-diameter van het lijstje (9" ipv 10")

B&W asw610
https://www.hobo.nl/luids...-wilkins-asw610-open.html
Schijnt ook een prima sub te zijn en tevens een sealed-ontwerp. Heb er echter geen ervaring mee.

Het is dus net wat je eisen zijn qua uiterlijk, grootte, budget etc. Als grootte geen rol speelt zou ik 50 euro extra bijleggen en voor de SVS gaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JTfoto op 23-11-2017 16:48 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53
Ik heb een ranzige piek op 40-45hz in mijn setup. Waarschijnlijk een room mode (kamer is 4 meter breed). De sub staat een meter van de wand af. Ik luister relatief dicht bij de andere wand (<0,5 meter, bank tegen muur). Kan ik deze oplossen met een andere plaatsing of biedt iets van een MiniDSP meer soelaas?

De setup is een XLS10 woofer van Peerless in een 17-18 liter gesloten kistje en een Conrad plate amp. Kan het zijn dat die nog ergens een ranzige boost doet op 40 hz?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat laatste zou zomaar kunnen. Wellicht kun je je sub eens direct aansluiten op je versterker, zonder de plate amp. Dan even testtoon afspelen voor bas. Een sweep van 100hz naar 20hz ofzo.

Als het de amp niet is dan kan plaatsing absoluut veel uit maken. Het aardige van een DSP is dat er binnen bepaalde grenzen meer recht te trekken is dan met plaatsing. Maar een dip van -15db rechttrekken zou wel weer moeilijk worden aangezien je dan enkele tientallen keren meer vermogen nodig hebt om 15db te corrigeren.

Ecodan warmtepomp

• NoepZor
NoepZor in "Het grote Zelfbouw speaker topic"

Dit heb ik destijds gesimuleerd, alleen geen idee of dat helemaal goed is. Op het oog zag die curve er netjes uit.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@NoepZor heb je ook een roomsim gedaan in de room eq wizard?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• JT

JT

VETAK y0

NoepZor schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:02:
NoepZor in "Het grote Zelfbouw speaker topic"

Dit heb ik destijds gesimuleerd, alleen geen idee of dat helemaal goed is. Op het oog zag die curve er netjes uit.
Akoestiek maakt soms meer kapot dan je lief is ;) Maar een gare plate-amp misschien ook wel :P

Ecodan warmtepomp

• NoepZor
Maakt het voor die simulatie nog uit dat het geen vierkante ruimte is?

Het is ongeveer zo ingedeeld (plaatje van soortgelijke woning van Funda geript en verknipt):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FTnA231.png

Rood is ongeveer de sub, oranje de luisterplek, tv en bankopstelling komen overeen met de afbeelding (ff goed gepaint :P )

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De roomsim is alleen geschikt voor rechthoekige of vierkante ruimtes. De ruimte waar in je zit kan je alleen met trail en error doen, eventueel met behulp van een Umik1 een RoomEQ.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JT schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:18:
[...]

Akoestiek maakt soms meer kapot dan je lief is ;) Maar een gare plate-amp misschien ook wel :P
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, dat een plate amp door een defect een piek veroorzaakt. Hoe kom je daar precies bij?

• NoepZor
Gaar in de zin van een gebrek aan kwaliteit of voor maximale kwantiteit, maximaal ‘blasten’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De pieken die onstaan door de staande golven zijn doorgaans van een grotere orde dan wat een plate amp aan boost doet. En veelal is de Q van de staande golven ook vele malen hoger dan de boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
Zojuist maar even een setje Soundcare Superspikes voor onder mijn BK XXLS 400FF gekocht.

Sinds de verhuizing september staat die plat op de vloer omdat mijn vorige spikes nogal deuken/putjes maken in deze vloer.

Jammer dat die goudkleurige zo achterlijk duur zijn. De standaard uitvoering vind ik ook al aan de prijs met 54 euro en die zijn dan meteen imo spuuglelijk. Maargoed, ik kan aankomende week mijn subwooofer eindelijk weer aansluiten dus dat het dan dan misschien niet zo mooi uit ziet als ik zou willen dat is dan maar zo; ik ga echt geen 150+ euro neerleggen voor een setjes spikes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Staat er eentje op van 92 euro met 29 euro verzendkosten en dan heb je een ex demo exemplaar.

Dat vind ik ook te veel.

De normale Superspikes staan er voor +/- 50 euro op, nieuw inclusief verzenden, maar dan moet het uit engeland komen.

Dus gewoon in Nederland besteld en dinsdag in huis voor die 4 euro duurder. Prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
vosss schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:00:
Zojuist maar even een setje Soundcare Superspikes voor onder mijn BK XXLS 400FF gekocht.

Sinds de verhuizing september staat die plat op de vloer omdat mijn vorige spikes nogal deuken/putjes maken in deze vloer.

Jammer dat die goudkleurige zo achterlijk duur zijn. De standaard uitvoering vind ik ook al aan de prijs met 54 euro en die zijn dan meteen imo spuuglelijk. Maargoed, ik kan aankomende week mijn subwooofer eindelijk weer aansluiten dus dat het dan dan misschien niet zo mooi uit ziet als ik zou willen dat is dan maar zo; ik ga echt geen 150+ euro neerleggen voor een setjes spikes 8)7
Wel tevreden over je sub? Ik heb hem namelijk overgenomen van iemand en ben dus sinds dit weekend ook zo een eigenaar! Ik denk dat ik hem nog wel wat moet afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet altijd, hoe "goed" je sub ook is. Dat vergt enige tijdsinvestering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Deze week worden nieuwe SVS-subs aangekondigd, lijkt het.

https://www.eventbrite.co...event-tickets-39549968019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
vwtune schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:39:
[...]

Wel tevreden over je sub? Ik heb hem namelijk overgenomen van iemand en ben dus sinds dit weekend ook zo een eigenaar! Ik denk dat ik hem nog wel wat moet afstellen.
Zeer tevreden. Echt een puik "dingetje" voor relatief weinig geld.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023

Stap na een behoorlijke tussenpoos weer in dit topic.

De plaatsing van een sub in een hoek is een achterhaald idee en het enige resultaat is meer bas/gedreun/resonantie. Leuk voor home cinema en surround maar meer ook niet.

Wil je een sub gebruiken voor muziek dan zijn de luister regels anders.

Luister je zuiver stereo muziek -mijn voorkeur- dan zal een single sub redelijk voldoen maar bij goede stereo is vooral de symmetrie belangrijk. Alleen bij een goede symmetrie verkrijg je een goed diepte en plaatsing beeld van instrumenten/vocalen.

In eerste instantie totaal geen behoefte aan een sub omdat de dali's opticon 6 meer dan genoeg vertaalde. Toch een sub aangeschaft en na diverse luister sessies gekozen voor de Dali lijn. Ook logisch omdat van huis uit dit het meest op het ontwerp van.... aansluit.

Echter na verschuiven enz.. vond ik het vanaf mijn luister positie meer storen dan aanvullen. Zonder waren de vocalen en instrumenten te plaatsen met sub ergens een vaag laag wat ik ook instelde of verplaatste.

Oplossing een tweede sub erbij van dali en zo ingericht als een extra speaker om het laag weer te geven. Vanaf 60Hz nemen de subs het over.

Eigenlijk heel begrijpelijk want om echt laag weer te geven heb je gewoon een redelijke diameter van een woofer nodig. Nu alleen nog maar luister genot :)

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/hifi/opticon_2sub.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 15:00
Ik heb een Jamo Sub 210 aangesloten met Jamo S628 speakers op een Denon AVRX2100. De sub is aan te sluiten met L en met R. Ik heb hem alleen op L aangesloten, maakt het nog verschil als ik hem op R aansluit? Het heeft niet met surround te maken toch? Wanneer lage tonen van rechts komen dat ze nu niet naar de sub worden gestuurd? Heb er eigenlijk nooit op gelet en merk het ook niet bij het luisteren van muziek of films kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee uiteraard maakt dat niet uit. Een sub is heel erg mono :). Dus die l en r ingangen, worden intern netjes opgeteld tot één mono signaal. Dus je kan hem op l of r aansluiten, maakt niet uit. Je kan hem ook met een split kabel op beide inputs aansluiten, dan wordt het signaal harder (6dB). Heb je verder ook niks aan maar sommige mensen vinden dat een fijn idee :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ok ff subwooferkabel vraagje:
Dat gewone antennekabel kan snap ik. Dus 75 ohm. Maar moet twee kabels trekken. Komen op (niet specifiek subwoofer) pre outs van een B&O installatie te hangen. En dan naar pre in van de sub.
Gaat dat werken? Is die 75ohm niet veel te hoog voor een onversterkt lijnsignaal? Ook met oog op het feit dat ik er dus twee moet trekken.

Aanvullend:
- is er een manier om van die twee signalen (links en rechts) een te maken?
- zijn er tulppluggen die ik op coax kan schroeven? F connector koppelstuk had ik gevonden,kost de wereld niet, maar rechstreeks opdraaien is natuurlijk handiger :)

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 29-11-2017 21:26 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom twee kabels? Die 75 ohm is de karakteristieke impedantie, niet ff weerstand van de kabel. Ik geloof dat die karakteristieke impedantie geldt voor een eindeloos lange kabel en dan parallel gerekend. Ingewikkeld concept maar iets heel anders dan de serieele weerstand van de kabel.

Tulp stekkers moet je eraan solderen. Aanraders zijn de rca stekkers van neutrik/rean.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
http://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/svs-4000-series

Nieuws van SVS ben benieuwd naar de metingen straks, opgegeven 13hz-3db voor de pb4000 klinkt al goed.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Jag schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:58:
Waarom twee kabels? Die 75 ohm is de karakteristieke impedantie, niet ff weerstand van de kabel. Ik geloof dat die karakteristieke impedantie geldt voor een eindeloos lange kabel en dan parallel gerekend. Ingewikkeld concept maar iets heel anders dan de serieele weerstand van de kabel.

Tulp stekkers moet je eraan solderen. Aanraders zijn de rca stekkers van neutrik/rean.
Ah thanks, nou snap ik hem :)
En waarom twee kabels:
Omdat de B&O (stereo) set geen aparte sub pre out heeft waarin de kanalen gemixt worden. Die heeft twee powerlink aansluitingen, en beide aansluitingen bevatten zowel links als rechts. De ene aansluiting wordt gesplit en komen de speakers op, op de andere gooi ik een verloop en die geeft het linker en rechter signaal door naar de sub, die vevolgens met zijn interne crossover de rest doet. Maar aan een enkele kabel heb ik dus niks, want ik moet een linker en rechter signaal die kant in brengen. Of er moet idd een kastje zijn dat links en rechts op 1 kanaal zet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Ah nee logische oplossing zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Klopt. Blijft mijn vraag staan:
Bestaat er iets om van stereosignaal naar 1 kanaal te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker. Je moet twee signalen in principe elektronisch optellen, met een klein mixertje bijvoorbeeld. Maar misschien dat eBay wel iets kleinere ervoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Enige wat ik tegenkwam was bijna 70 USD. Sub heb ik vrijwel gratis gekregen, maar er moet ook al 50 euro aan speciale B&O kabelshizzle bij om dat spul uberhaupt aan te kunnen sluiten. En dat is al via internet bij een specialist (soundsheavenly), dealer is 2x zo duur cq zegt dat het niet eens kan 8)7
Dus wordt dan alsnog een duur grapje, ook al omdat ik eerder al voor 50 euro kabels had besteld die net niet goed werkten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan het ook mono aansluiten, dus alleen het laag van een speaker weergeven. ALleen in hele zeldzame gevallen (kunstmatig volledig links gemixte drum ofzo) zal dat geen goede resultaten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Heb ik over zitten twijfelen, maar liever niet. Zijn actieve B&O speakers gaan laag tot 52Hz en das niet bijster veel. Of en wannee ze dat halen weet ik net, maar de sub moet vanaf een Hz of 100 al mee gaan spelen. Dus gaat riching mid (ken het scheidingsfilter van die B&O's verder niet en dat wil ik ook niet weten :P).
Daarnaast weet ik dat er veel Fleetwood Mac op gedraaid wordt en daar zit juist wel apart gemixte bas in. Heb het album hier zelf ook en merk het aan de soundstage. Plus heb aan sub en installatiekant zowel links als rechts aansluitmogelijkheden op line niveai. Alleen moet de coax ff getrokken worden, en een is makkelijker dan twee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rg58 is iets erg dik, en niet duur, dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
TecTo schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:54:
[...]

Stap na een behoorlijke tussenpoos weer in dit topic.

De plaatsing van een sub in een hoek is een achterhaald idee en het enige resultaat is meer bas/gedreun/resonantie. Leuk voor home cinema en surround maar meer ook niet.

Wil je een sub gebruiken voor muziek dan zijn de luister regels anders.

Luister je zuiver stereo muziek -mijn voorkeur- dan zal een single sub redelijk voldoen maar bij goede stereo is vooral de symmetrie belangrijk. Alleen bij een goede symmetrie verkrijg je een goed diepte en plaatsing beeld van instrumenten/vocalen.

In eerste instantie totaal geen behoefte aan een sub omdat de dali's opticon 6 meer dan genoeg vertaalde. Toch een sub aangeschaft en na diverse luister sessies gekozen voor de Dali lijn. Ook logisch omdat van huis uit dit het meest op het ontwerp van.... aansluit.

Echter na verschuiven enz.. vond ik het vanaf mijn luister positie meer storen dan aanvullen. Zonder waren de vocalen en instrumenten te plaatsen met sub ergens een vaag laag wat ik ook instelde of verplaatste.

Oplossing een tweede sub erbij van dali en zo ingericht als een extra speaker om het laag weer te geven. Vanaf 60Hz nemen de subs het over.

Eigenlijk heel begrijpelijk want om echt laag weer te geven heb je gewoon een redelijke diameter van een woofer nodig. Nu alleen nog maar luister genot :)

[afbeelding]
Hoe heb je de subs nu aangesloten? Gewoon op de luidspreker uitgangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:22

Ethirty

Who...me?

Ik gok op basis van de afbeelding dat zijn receiver gewoon 2 sub-outs heeft. Dat zou in ieder geval de voorkeur hebben.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hoi allemaal,

Twijfel al een tijdje om een subwoofer toe te voegen aan m’n huidige 5.0 setup van Dali Zensor 3’s, 1’s en Vokal. De Dali E-9F is nu voor 399 te koop bij onze zuiderburen. Lijkt mij zelf een nette prijs, of toch doorsparen voor een SVSOUND PB-1000? Ik ben een beginnner met afstellen en probeer het allemaal in de vingers te krijgen. Ik gebruik de set voor muziek, gamen en films kijken.

Mijn twijfel ontstaat door de geringe en soms tegenstrijdige reviews over de E-9F.

Wat denken jullie?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een sub is lastig kiezen. Normaal is het advies te gaan luisteren, maar de prestaties zullen in iedere ruimte (en ook op verschillende plekken in dezelfde ruimte) weer anders zijn.

Feit is wel dat de dali e9f door de kleine diameter, niet zo heel laag gaat (-3db punt op 37hz). Veel subs gaan lager. Het is echter geen garantie dat die frequentie in jouw ruimte ook gehaald wordt (ivm akoestiek). Wat wel vrij zeker is, is dat een sub ook onder perfecte omstandigheden niet of moeizaam onder die laagste frequentie zal komen.

Of dat dan genoeg "punch" geeft is voor iedereen persoonlijk.

Waar ook naar gekeken moet worden is de grootte van de ruimte. Ergens in de startpost staat een tabelletje die tot stand is gekomen met tests en adviezen van Audioholics en deels eigen interpretatie.

Met een kleine sub in een grote ruimte, haal je niet het maximale eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Voor die prijs kun je er gelijk 2 halen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:20:
Een sub is lastig kiezen. Normaal is het advies te gaan luisteren, maar de prestaties zullen in iedere ruimte (en ook op verschillende plekken in dezelfde ruimte) weer anders zijn.

Feit is wel dat de dali e9f door de kleine diameter, niet zo heel laag gaat (-3db punt op 37hz). Veel subs gaan lager. Het is echter geen garantie dat die frequentie in jouw ruimte ook gehaald wordt (ivm akoestiek). Wat wel vrij zeker is, is dat een sub ook onder perfecte omstandigheden niet of moeizaam onder die laagste frequentie zal komen.

Of dat dan genoeg "punch" geeft is voor iedereen persoonlijk.

Waar ook naar gekeken moet worden is de grootte van de ruimte. Ergens in de startpost staat een tabelletje die tot stand is gekomen met tests en adviezen van Audioholics en deels eigen interpretatie.

Met een kleine sub in een grote ruimte, haal je niet het maximale eruit.
Thanks voor je reactie. Akoestiek bij mij thuis is niet zo best. In de winkel klonk de set natuurlijk mooier. Hoog plafond van 4 meter met plaatwerk en geeft best wat echo. Ik ben aan het kijken om een geluidsdempend doek met een foto te kopen, zodat dit wellicht wat minder wordt.

De ruimte waarbinnen de speakers (in combinatie met bank en tv) staan is ongeveer 3x3 meter, maar de woonkamer loopt nog verder door naar de keuken. Dus eigenlijk een kleine kans dat ik die lage frequentie ga horen met een duurdere Sub, wat deze Sub dan weer prijs/kwaliteit voor m’n opstelling beter maakt?
NeWSJuNK schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:43:
Voor die prijs kun je er gelijk 2 halen :O
Haha, mooie prijs inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de sub gaat zo'n doek geen verschil maken. Je moet zowat de hele kamer verbouwen om de lage frequenties te temperen.

Je zult dan beter af zijn met twee (of vier) subs en een minidsp. Maar dat is een heel ander avontuur.

Persoonlijk denk ik dat de Dali e9f tekort zal schieten in jouw woonkamer/keuken. De e12f zal beter tot zijn recht komen. Of uitwijken naar andere merken zoals BK en SVS. Bij SVS kom je dan ook al snel op de 2000 serie uit verwacht ik. Bij BK de p12-300, xxls400 of monolith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

LA-384 schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:50:
Voor de sub gaat zo'n doek geen verschil maken. Je moet zowat de hele kamer verbouwen om de lage frequenties te temperen.
Maar het kan wel , je bent dan wel 21 glaswol platen verder. Maar het klinkt dan wel als een klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een doek ophangt, zoals bijvoorbeeld decotex, dan moet er nog wel een dempende plaat achter. Bij voorkeur de 80mm rockwool platen. Alleen een doek doet niets behalve voor de allerhoogste frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:50:

Je zult dan beter af zijn met twee (of vier) subs en een minidsp. Maar dat is een heel ander avontuur.

Persoonlijk denk ik dat de Dali e9f tekort zal schieten in jouw woonkamer/keuken. De e12f zal beter tot zijn recht komen. Of uitwijken naar andere merken zoals BK en SVS. Bij SVS kom je dan ook al snel op de 2000 serie uit verwacht ik. Bij BK de p12-300, xxls400 of monolith.
Maar is die SVS 2000 dan weer veel te goed voor de Zensor set? Goed om te weten over dat doek. Wellicht helpt het iets met geluidsdepend materiaal erachter.
Jag schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:55:
Als je een doek ophangt, zoals bijvoorbeeld decotex, dan moet er nog wel een dempende plaat achter. Bij voorkeur de 80mm rockwool platen. Alleen een doek doet niets behalve voor de allerhoogste frequenties.
Zal eens verder zoeken op Rockwool! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zijn bij elke bouwmarkt verkrijgbaar. 200x100x8cm. Deze platen zijn beter geschikt dan de rollen (hogere dichtheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Laatst online: 08-06 07:29
Gisteren deed 1 van mijn SVS PB2000 raar,er kwam een knisperend geluid en electrische flitsjes [net onweer] achter uit die pijp.
Nu brand nog wel het rode lichtje maar geen geluid meer.
Heb nog wel garantie maar heb deze subs in Barcelona gekocht.
Wat zou het kunnen zijn en kan ik deze hier laten repareren.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als overleden electronica, maar dat had je vast zelf ook al bedacht. Garantie aanvragen via SVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@GRAD85

Pak een schroevendraaier, multimeter, en bezoek de El-kroeg op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Heb net telefonisch contact gehad met een medewerker van Hificorner,aangezien zij de enige distribiteur zijn van SVS in Ned net zoals Supersonido in Barcelona.
Moest wat gegevens en de factuur doorsturen via de mail,nu gaan zij bekijken of ze de garantie overnemen,ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gisteren kogel door de kerk, nadat mijn sub alweer raar deed. Nieuwe Elac sub besteld via Amazon.

Aanzienlijk goedkoper dan hier in Nederland en als tweaker natuurlijk helemaal geweldig om in te kunnen stellen via m'n smartphone. 8)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

The Eagle schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:26:
[...]

Ah thanks, nou snap ik hem :)
En waarom twee kabels:
Omdat de B&O (stereo) set geen aparte sub pre out heeft waarin de kanalen gemixt worden. Die heeft twee powerlink aansluitingen, en beide aansluitingen bevatten zowel links als rechts. De ene aansluiting wordt gesplit en komen de speakers op, op de andere gooi ik een verloop en die geeft het linker en rechter signaal door naar de sub, die vevolgens met zijn interne crossover de rest doet. Maar aan een enkele kabel heb ik dus niks, want ik moet een linker en rechter signaal die kant in brengen. Of er moet idd een kastje zijn dat links en rechts op 1 kanaal zet.
Ok, de setup is toch met twee luidsprekerkabels gegaan die al getrokken waren. Huidige setup: B&O pre out, verloop naar tulp, tulp verlengsnoer, tulp op twee luidsprekerkabels, verloop van speaker DIN naar tulp en dan de sub in :9
Frankenstein setup dus, maar werkt als een tierelier en bromt in standby ook niet :)

Enige wat ik niet snap: als ik die B&O installatie echt uit zet (stroomonderbreking), dan begint de sub wel te brommen :? Kan dat ergens een kleine sluiting zijn ofzo? Maar dan zou ik ook een brom verwachten als de boel standby staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik wil van de week eens een subwoofer crawl gaan doen om een betere plek voor m’n sub te vinden. Ik heb een SVSound SB1000. M’n vraag is nu, als ik hem op de luisterplek zet, welke kant moet ik de driver dan oprichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou Jag, hij moet natuurlijk wel vrij kunnen bewegen. Tegen de rugleuning of op het zitvlak kan dan problemen geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Zo ff update,net pakketje uit Amerika gekregen,een nieuwe plate amp,andere was doorgefikt.
Heb toch kontakt met Supersonido moeten maken voor de RMA,omdat dat moest van SVS.
Direct ff aansluiten en weer genieten van mijn 2 subs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GRAD85 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:39:
Zo ff update,net pakketje uit Amerika gekregen,een nieuwe plate amp,andere was doorgefikt.
Heb toch kontakt met Supersonido moeten maken voor de RMA,omdat dat moest van SVS.
Direct ff aansluiten en weer genieten van mijn 2 subs. :)
Goede service dus bij SVS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAD85
Ja top,heb op 2 januarie met een medewerker van Supersonido gesproken,daarna ff mijn adres enzo doorgegeven via de mail,hij dezelfde dag kontakt met SVS en het werd gelijk naar mijn adres gestuurd.
Zou het eigenlijk op de 11de binnenkrijgen via Fedex,maar kreeg net bericht dat het vandaag al geleverd werd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Subwoofer crawl gedaan... komt ie natuurlijk net uit op een plek waar ik die sub liever NIET had -,-. Lekker dan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@GRAD85 Netjes. Klipsch US doet niet eens zaken buiten de US...
Ik wilde voor mijn Klipsch center destijds een nieuw frontje...Correct (destijds importeur) vroeg 80 euro :X
Klipsch US gemaild, frontje kostte daar maar 15 USD inclusief verzenden, maar deden ze alleen binnen de US. Toen maar naar een vriend van me in de US laten verzenden kwam in de koffer mee deze kant in. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nu een paar dagen ervaring met de Elac S10EQ. Toch wel briljant zo'n Bluetooth app ipv aan de achterkant aan knopjes draaien.

Eerst de inmeting gedaan met de app, binnen 5 minuten is je sub afgeregeld op de ruimte. Daarna met de levels zitten spelen voor het juiste volume.
Afbeeldingslocatie: http://audiovideo.fi/sites/default/files/elac-s10eq-kalibrointi.jpg

Ding gaat bijna 10Hz lager dan mijn vorige sub en gesloten vs open voor de oude. Moet nog wel even wennen aan het extra effect. Binnenkort nog een keer inmeten op de receiver zelf. Ook staat deze nog niet op spikes, dus ik hoop dat het effect op de buren niet negatief is.

Enige nadeel dat ik tot nu toe ontdek is dat de auto-on functie bij lage volumes niet reageert, ondank dat ik de gevoeligheid heb teruggeschroefd van 5 naar 1 mV. Radio iets harder of de app even starten en de sub springt aan, om vervolgens ook gewoon aan te blijven.

's Avonds laat nog wat aan het kijken met veel laag? Even de app erbij en de nachtstand is zo geactiveerd, of anders de digitale volume knop. Alleen de app zelf heeft nog wat werk nodig.

En voor de prijs van Amazon vs die in Nederland, was het geen moeilijke keuze.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat ziet er goed uit! Ik wil op termijn eens kijken wat ik met een Raspberry Pi kan bereiken :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

JT schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:44:
Dat ziet er goed uit! Ik wil op termijn eens kijken wat ik met een Raspberry Pi kan bereiken :)
Dit is een BLE connectie met de ingebouwde versterker van de sub zelf hè. Inmeten gaat via de microfoon van je smart-device. De eerste meting kalibreert de microfoon, de tweede de ruimte. Hierdoor is het in een aantal gevallen niet meer nodig op je knieën rond te kruipen. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ethirty schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:48:
[...]

Dit is een BLE connectie met de ingebouwde versterker van de sub zelf hè. Inmeten gaat via de microfoon van je smart-device. De eerste meting kalibreert de microfoon, de tweede de ruimte. Hierdoor is het in een aantal gevallen niet meer nodig op je knieën rond te kruipen. :)
Dat het in de sub zit snap ik :) Hebben ze mooi gemaakt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja inderdaad. Doordat ze weten wat nearfield de response van de woofer moet zijn, maakt de microfoon tot op zekere hoogte niks meer uit. Al kan ik me voorstellen dat de microfoon van een telefoon niet heel sterk is in het echte laag.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realdeal93
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-07-2023
Goedemiddag,

Wat is een beetje een fatsoenlijke sub voor <€300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 16:46

Mikayu

.srt

DennusB schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:59:
Subwoofer crawl gedaan... komt ie natuurlijk net uit op een plek waar ik die sub liever NIET had -,-. Lekker dan haha
Ik wil hem ook binnenkort gaan doen. Maakte het nog uit of ie op oorhoogte staat of heb je hem gewoon op de bank geploft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mikayu schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:22:
[...]

Ik wil hem ook binnenkort gaan doen. Maakte het nog uit of ie op oorhoogte staat of heb je hem gewoon op de bank geploft?
Heb m idd gewoon op de bank gezet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:29
Heb nu een soundbar YAMAHA YSP 5600 met HKTS-11 subwoofer.

Nu is deze subwoofer kapot gegaan, (maakt rare dreunende geluiden alsof er ramen trillen etc) en ben ik dus op zoek naar een andere subwoofer.

Nu wordt de soundbar vaak samen verkocht met de YAMAHA NS-SW300 als subwoofer ( en zullen dan ongetwijfeld goed op elkaar zijn afgestemd)

Heb op internet gezocht en hij is nog verkrijgbaar bij een enkele zaak voor ca. € 350,-- Mijn vraag is er iemand met ervaring met een goed alternatief in dezelfde prijsklasse waar ik ook eens naar gaan kijken.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 14:47
Realdeal93 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:07:
Goedemiddag,

Wat is een beetje een fatsoenlijke sub voor <€300?
Een BK Gemini II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
In de zoektocht naar een andere/betere subwoofer, kwam ik op de gedachte: waarom geen PA subwoofer? Bijvoorbeeld met 18 inch speaker (of dubbel 18).

Wat zijn de bezwaren? 50/50 muziek/film.

Ik lees dat deze subwoofers niet zo diep gaan, maar is dit te corrigeren met DSP? Halen toch ook hij zeer lage frequenties nog altijd veel output?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan moet je wel de sub gesloten maken. Bass reflex subs kan je niet gebruiken onder de tuning frequentie. Het kan, maar de ouput van diep sublaag uit een gesloten sub wordt begrensd door conus oppervlakte maal xmax. Het laatste zijn hifi subs beter in. PA subs zijn meer voor BR bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Aha! Dat wist ik niet.

Je ziet het idd ook hier bij enkel en zelfs dubbel 18 inch dat het snel “inkakt” onderin:

https://s3.amazonaws.com/...oolbox.com/192999/2547227

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat niet alleen, maar onder de BR krijg je akoestische kortsluiting: voor en achterzijde doven elkaar uit. Plus je krijgt ongecontroleerde driver excursie; de driver kan vrijuit wapperen. Daarom moet je BR subs bij voorkeur ook elektrisch high passen op hun BR tuning frequentie.

Ik heb ooit ook een PA sub driver thuis gebruikt toen ik nog een soort obsessie had voor efficiëntie. 18inch in 185L getunede op iets van 30hz. Het kan, maar met dezelfde kast inhoud krijg je met hifi drivers veel meer diep sublaag (20 - 40hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 18:02
Ah. Nu zit ik net wat te kijken naar een Electro-Voice Evid 12.1 of een JBL Control SB-2 want die zijn passief en passen in een hoek.
Maar dat is dan wellicht te 'PA' voor thuis?
Edit: voor radio en muziek, sporadisch film

[ Voor 6% gewijzigd door Rob Z op 29-01-2018 19:17 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 39 Laatste