Het Grote Subwoofer Topic

Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 62 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

B_FORCE schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:44:
Ik draai al vrij lang mee in de audio en akoestiek, en ik heb er ook voor gestudeerd.
Ik heb nooit begrepen wat mensen met "snel" of "traag" bedoelen.
Wat ik bedoel met timing is: Voor zover ik begrijp zie je in de onderstaande afbeelding in de lage frequenties de subs en na de crossover gaat het geluid over naar de mains.
De subs komen t.o.v. de mains "laat" in.
Dus het geluid dat uit de subs komt bereikt later dan de mains de luister positie. Dit vanwege de ruimte correctie software in de AVR.

The areas where the response is decaying more slowly show up as streaks along the time axis. The dashed line is the Peak energy time trace which shows the peak level in the plot at each frequency. This can highlight variations in peak energy arrival versus frequency - an ideal peak energy time trace would be a straight line with the same time value for all frequencies.

Wat ik heb begrepen (kan er naast zitten) moet je de afstand van de subs groter maken zodat het geluid eerder de luister positie bereikt?

Maar andere uitleg is welkom, al heb ik wel moeite om te begrijpen wat jullie (@Jag @B_FORCE ) exact bedoelen en hoe/wat ik zou kunnen doen met mijn setup. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qDPyY-H3p77XwlRT7GOzVyFwYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUiq1lG8RydcOwR5DKLZlpLZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door CPM op 05-03-2023 16:04 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@CPM

Afstand is uiteindelijk enkel een kwestie van fase (sterker nog, het is hetzelfde ding).

Het effect daarvan is dat je uiteindelijk ergens in freq resp een dip zult gaan krijgen.

De "staarten" die je in de afbeelding ziet is juist de decay.
Of te wel waar de staande golven zijn.

Afhankelijk hoe je precies actief het laag corrigeert is het maar de vraag hoe goed je die weg kunt krijgen.
Aan de andere kant, zolang de relatieve bijdrage minimaal is, heeft dat natuurlijk hetzelfde effect (yaay voor masking effect!).

Afhankelijk van de methode, maar volgens sommigen (meneer Geddes) kun je actief nooit staande golven actief op deze manier wegkrijgen.
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben, maar het kan wel enkel en alleen met delays op de subs op bepaalde posities.

Iets wat volgens met deze methode weinig gebruikt wordt?
(Ik weet dat detail even niet meer)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai al vrij lang mee in de audio en akoestiek, en ik heb er ook voor gestudeerd.

In de fysica en akoestiek bestaat dat begrip namelijk helemaal niet op die manier.
Wanneer iets "traag" wordt betekent dit niks anders dan dat de freq resp in elkaar zakt.
In het gedeelte waar de speaker werkt als een zuiger, volgt het gewoon de wetten van de regeltechniek.
Maar ook hier geeft een hoge Q gewoon een opslingering in freq resp en geeft een lage Q een zwakke afval.
Ooit een mooi artikel over geschreven door iemand van Adire audio, misschien ken jij het nog wel :).
Of de filters symmetrische of asymmetrische zijn, of van welke orde is naar mijn mening wel enorm spijkers op laagwater zoeken, tenzij je ineens vrij extreme situaties gaat creëren.
Lagere orde filters geven wel minder group delay.

In een relatief symmetrische opstelling kun je prima af met 4e order low pass, en 2e orde highpass.
Hoger zou ik niet gaan omdat je daar zeer weinig meer wint.
Ik bedoel voor een goede optelling moet een laag afval en hoog afval akoestisch symetrisch zijn. Maar omdat drivers uit zichzelf al afval hebben die vaak assymetrisch is moet je electrisch verschillende filters inzetten als high en lowpass. Zelf filter ik met een LR24 target curve (in REW).
B_FORCE schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:37:
@CPM

Afstand is uiteindelijk enkel een kwestie van fase (sterker nog, het is hetzelfde ding).

Het effect daarvan is dat je uiteindelijk ergens in freq resp een dip zult gaan krijgen.
Dit.

Maar toch, als je nou 500ms delay zou toevoegen aan een sub, dan zou je dat toch horen zou je zeggen :).
Afhankelijk hoe je precies actief het laag corrigeert is het maar de vraag hoe goed je die weg kunt krijgen.
Aan de andere kant, zolang de relatieve bijdrage minimaal is, heeft dat natuurlijk hetzelfde effect (yaay voor masking effect!).

Afhankelijk van de methode, maar volgens sommigen (meneer Geddes) kun je actief nooit staande golven actief op deze manier wegkrijgen.
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben, maar het kan wel enkel en alleen met delays op de subs op bepaalde posities.
Ja maar er blijven altijd staande golven over. Ik ben meer van de Toole approach: LF bronnen verhogen voor zoveel mogelijk egaliseren van staande golven. Deed Geddes ook geloof ik als belangrijkste verschil dat hij nog hele asymmetrische plaatsing nastreefde met de subs.

Verder heb ik altijd begrepen dat je het kan beschouwen als een minimum phase probleem: response repareren is ook phase probleem gefixed. Ik kan je geen wiskundige onderbouwing geven helaas, ik praat gewoon anderen na :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:23
Bij Starkesound in Amerika zijn de subwoofers nu in de aanbieding.
2 voor de prijs van 1
Nu lijken mij de 12 en 15 inch zeer interessant (zijn goed getest op Youtube)
Iemand enig idee hoe je deze voordelig kan vervoeren deze kant op?
Transport is nu even duur als de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:09
Er is een dealer/importeur in oa Duitsland. Wellicht een betere keuze ook ivm garantie, zeker als je verzending/belastingen/kans op schade/etc gaat meewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-05 20:47
Goedendag,

Ik heb inmiddels meer dan een jaar geleden via Marktplaats een SVS SB13ultra incl. upgrade kit gekocht.
Als hij aan staat maar geen geluid hoeft te weergeven, hoor ik een vervelende hoge toon. Het lijkt op een soort coil whine maar ik durf niet te zeggen of dit de juiste benaming is.

Iemand enig idee wat/of hier wat aan te doen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:15

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Sean93 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:28:
Goedendag,

Ik heb inmiddels meer dan een jaar geleden via Marktplaats een SVS SB13ultra incl. upgrade kit gekocht.
Als hij aan staat maar geen geluid hoeft te weergeven, hoor ik een vervelende hoge toon. Het lijkt op een soort coil whine maar ik durf niet te zeggen of dit de juiste benaming is.

Iemand enig idee wat/of hier wat aan te doen is?
Als het echt 'coil whine' is en je zit ver buiten de garantie, dan zou je hot glue of nagellak kunnen proberen...

Maar ik zou eerst kijken of je met de trigger poort de unit niet gewoon direct uit kan zetten als ie niet aan hoeft te staan. En check of de sub ook geluid maakt als ie alleen op stroom staat en dan ook nog op verschillende groepen in huis, misschien is het gewoon storing van een andere 50hz bron...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:23
MDKlapwijk schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Als het echt 'coil whine' is en je zit ver buiten de garantie, dan zou je hot glue of nagellak kunnen proberen...

Maar ik zou eerst kijken of je met de trigger poort de unit niet gewoon direct uit kan zetten als ie niet aan hoeft te staan. En check of de sub ook geluid maakt als ie alleen op stroom staat en dan ook nog op verschillende groepen in huis, misschien is het gewoon storing van een andere 50hz bron...
Heb dit ook ooit met BK sub gehad, daar was op de plaatversterker een condensator stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Is dit het grote subwoofer TOPIC, of het grote SUBWOOFER topic? :p

Want als je echt een bakbeest voor een gunstige prijs in huis wil halen...
Het is sale bij XTZ. De Cinema Sub 3x12 op het moment voor een kleine 1700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 14:07
@Anoniem: 499527 gewicht : 103 kg... _/-\o_

Ik zat wel te kijken naar uitbreiding maar dit gaat me ietsjes te ver. Gevaar voor de burgerluchtvaart als je die open zet. :9

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Shocked Ze hebben ook andere modellen in de aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:52
Mijn Harman Kardon HKTS210 subwoofer heeft het na ruim 10 jaar dienst begeven, dus ik moet opzoek naar wat anders.
Ik gebruikte de subwoofer met een HKTS 9/16 set, deze heb ik later uitgebreid met 2x een Cambridge Audio Minx Min 12 voor een 5.1.2 setup.

Wat zouden jullie aanbevelen als vervangende subwoofer? Ik zag zelf bijvoorbeeld een Teufel T8 maar twijfel of de 100W voldoende is aangezien de huidige sub 200W is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Motion2 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:33:
Mijn Harman Kardon HKTS210 subwoofer heeft het na ruim 10 jaar dienst begeven, dus ik moet opzoek naar wat anders.
Ik gebruikte de subwoofer met een HKTS 9/16 set, deze heb ik later uitgebreid met 2x een Cambridge Audio Minx Min 12 voor een 5.1.2 setup.

Wat zouden jullie aanbevelen als vervangende subwoofer? Ik zag zelf bijvoorbeeld een Teufel T8 maar twijfel of de 100W voldoende is aangezien de huidige sub 200W is.
Had je dit al gezien?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/76

En anders is dit de juiste keuze 😉:
Anoniem: 499527 in "Het Grote Subwoofer Topic"

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Motion2 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:33:
Er staan er een paar op marktplaats.
Maar als je graag een nieuwe koopt, zou de XTZ sub 10.17 edge een mooie upgrade kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 20-04-2023 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Klipsch komt met nieuwe subwoofers, waarvan de grootste een 16 inch driver heeft.
Ze hebben hem gemeten tegenover een SVS PB-16 Ultra.
Resultaat was dat de Klipsch dieper speelt en met meer output.

De PB-16 Ultra kost in Nederland €3.999,-
Voor dat geld heb je 2 van deze Klipsch subwoofers die in Nederland €1.999,- gaan kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 21:15
Zo dat is een behoorlijk verschil tenopzichte van de svs. Als je opzoek bent naar zo'n monster lijkt mij de keuze simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ben benieuwd of ze het design doorzetten naar lichtere versies en zo meer concurrentie kunnen bieden. Lijkt mij wel. Ben benieuwd naar de reactie van andere fabrikanten. Met als voordeel dat subwoofers goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@CPM Deze uitvoering komt in ieder geval in 10, 12, 14 en 16 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik zie het idd.
De kleinste, RP-1000SW is rond de €1000 en vergelijkbaar met de SVS PB-1000 Pro. De Klipsch is echter veel groter qua kast formaat maar met een kleinere driver en gaat qua specs op papier minder laag.

Laat de subwoofer shootouts maar beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:52
Excuses, zal de volgende keer even een nieuw topic openen.
Maar heb die maar besteld, kunnen we gelijk aardbeving oefeningen doen met de straat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:00:
[YouTube: PORTED Subwoofer Showdown / Klipsch RP-1600SW vs SVS PB16-Ultra Head to Head!!]
Klipsch komt met nieuwe subwoofers, waarvan de grootste een 16 inch driver heeft.

De PB-16 Ultra kost in Nederland €3.999,-
Voor dat geld heb je 2 van deze Klipsch subwoofers die in Nederland €1.999,- gaan kosten.
https://www.audioholics.c...ra-subwoofer/measurements

De pb 16 ultra haalt van 31.5hz tot 50hz 120DB output op 2 meter afstand gemeten in open lucht.
Op het filmpje komt ie maar tot 110 db in een afgesloten ruimte, er missen wat dbtjes :P
Speel je de pb16ultra in die kleine ruimte van dat filmpje op vol vermogen, kan je daar niet eens meer aanwezig zijn zonder blijvend letsel aan oren en organen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Goofy1978 op 21-04-2023 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Goofy1978 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:21:
[...]

https://www.audioholics.c...ra-subwoofer/measurements

De pb 16 ultra haalt van 31.5hz tot 50hz 120DB output op 2 meter afstand gemeten in open lucht.
Op het filmpje komt ie maar tot 110 db in een afgesloten ruimte, er missen wat dbtjes :P
Ze zullen het wel zo afgesteld hebben dat de 2 lijnen bij elkaar liggen in de grafiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Korte vraag aan de mensen die ervaring hebben met subwoofers.

We hebben sinds gisteren een Sennheiser Ambeo Max soundbar met Sennheiser Ambeo Subwoofer

We hebben nu al twee keer ervaren dat bij hele lage tonen de sub een hard krakend geluid maakt, alsof het niet goed gaat daarbinnen.
De eerste keer bij de intro van Spider-Man: Into the Spider-Verse en tweede keer als ik de Dolby Atmos Amaze demo speel en de diepe bassen worden gedemonstreerd. Hij doet het als het volume op 21 (van Max 50) staat, dus nog lang niet op zijn maximale vermogen. Daaronder gaat het goed en klinkt het fantastisch.

Vraag: heeft een subwoofer een beperkt vermogen wat betreft volume en is dit gedrag wat elke subwoofer wel heeft, of is het evident een defect?

En, kan het kwaad? Kan de sub stuk gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door honey op 21-04-2023 18:42 ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

honey schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:40:
Vraag: heeft een subwoofer een beperkt vermogen wat betreft volume en is dit gedrag wat elke subwoofer wel heeft, of is het evident een defect?

En, kan het kwaad? Kan de sub stuk gaan?
Ik vermoed dat je op de limiet van de subwoofer aan het spelen bent. Ook al staat de gain niet te ver open.

Genoemde fragmenten zijn nogal "bass heavy" in het 25-30Hz gebied. En de Ambeo sub speelt volgens de specs tot 27Hz.

Aan de andere kant; je zou toch verwachten dat Sennheiser iets van een limiter, een beveiliging, heeft ingebouwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Ported subs zouden zichzelf inderdaad pijn kunnen doen, maar dit is een gesloten exemplaar en daar is het risico een stuk minder aanwezig.

Maar krakend geluid, mechanisch of elektronisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Anoniem: 499527 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:47:
[...]

Ik vermoed dat je op de limiet van de subwoofer aan het spelen bent. Ook al staat de gain niet te ver open.

Genoemde fragmenten zijn nogal "bass heavy" in het 25-30Hz gebied. En de Ambeo sub speelt volgens de specs tot 27Hz.

Aan de andere kant; je zou toch verwachten dat Sennheiser iets van een limiter, een beveiliging, heeft ingebouwd...
Ja, ik denk ook dat het de fysieke grens kan zijn. Ik had alleen niet verwacht dat je al tegen de grenzen aan zou lopen op 42% van het maximaal volume van de soundbar. Alles staat nog op default en de callibratie was ook succesvol doorlopen van de soundbar.
MDKlapwijk schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:32:
Ported subs zouden zichzelf inderdaad pijn kunnen doen, maar dit is een gesloten exemplaar en daar is het risico een stuk minder aanwezig.

Maar krakend geluid, mechanisch of elektronisch?
Het klinkt mechanisch, even uit herinnering, het waren ong. drie ‘krakende’ geluiden die binnen een seconde snel op elkaar volgden. Mijn partner noemt het ‘krakend hout’ geluid wat je soms hoort als je in het bos wandelt tijdens een harde wind.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 19:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Spoel die de magneet raakt?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Gewoon terug naar de winkel als je je zorgen maakt.

Anders eens met een laptop/hdmi en REW tone generator de lagere frequenties afgaan om te kijken of je het kan reproduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
T lijkt me dat er twee mogelijke oorzaken zijn:
- mechanisch: er zit iets los / rammelt. Of max mechanische excursie wordt bereikt.
- electrisch: versterker aan einde van zn lineaire bereik en clipt. 42% gain zegt niet zoveel; zo werkt het niet. Het gaat erom hoeveel dB onder de max je draait. Maar dan zijn er nog veel onzekerheden: bij de calibratie kan je sub extra gain krijgen. Er zit correctie eq in de gesloten sub / linktwitz transform filter voor meer diepgang. Dat kan zo 10 dB extra gain betekenen bij 25hz. Kortom: wanneer je versterker clipt is lastig te zeggen obv de volumeknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik ga deze maand verhuizen naar een appartement waarbij het gebouw zelf voornamelijk uit beton bestaat (lees: vloer en plafond). Op de vloer in de woning zelf ligt vinyl maar daaronder een vast gestelde isolatie met een bepaalde waarde ivm geluid overlast.

Mijn home cinema gebeuren gaat mee en wil ik ook een upgrade gaan geven, waaronder ook de subwoofer. Wat ik nu heb stelt niet zo veel voor (een down firing Jamo SUB200) en wil graag naar het betere werk om meer uit de laag te kunnen halen. Maar zoals ik aangaf neem ik intrek in een gebouw waar ik ook rekening heb te houden met de medebewoners en ik wil ze dan ook niet tot last zijn.

Mijn vraag is waar ik dan het beste aan doe qua keuze?

De oppervlakte van de woonkamer, waar het om gaat, ligt rond de 27 vierkante meter dus een 9 tot 12 sub lijkt mij een goede optie en ruim voldoende. Ik wil kijken of het mogelijk is de subwoofer naast mij, dan wel in het midden van de kamer te kunnen plaatsen, om op die manier genoeg van de bas te kunnen ervaren terwijl het volume beperken, maar het resultaat zal natuurlijk afhankelijk zijn van het die plek.

Ik neig naar een forward firing sub omdat ik het idee heb dat deze hierdoor minder contact maakt met de vloer qua geluids trillingen, maar dit zit misschien in mijn hoofd. Daarbij lijken de sophisticated rubberen voetjes van SVS mij een goede investering.
Over SVS gesproken, ik heb qua subwoofer de SB-1000 (pro) op het oog, als ook wel de E-9F en E-12F van Dali. Die laatste omdat ik ook Dali (Oberon) speakers heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-05 18:16

ParaWM

Pro Prutser

-SambaL- schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:43:
Ik ga deze maand verhuizen naar een appartement waarbij het gebouw zelf voornamelijk uit beton bestaat (lees: vloer en plafond). Op de vloer in de woning zelf ligt vinyl maar daaronder een vast gestelde isolatie met een bepaalde waarde ivm geluid overlast.

Mijn home cinema gebeuren gaat mee en wil ik ook een upgrade gaan geven, waaronder ook de subwoofer. Wat ik nu heb stelt niet zo veel voor (een down firing Jamo SUB200) en wil graag naar het betere werk om meer uit de laag te kunnen halen. Maar zoals ik aangaf neem ik intrek in een gebouw waar ik ook rekening heb te houden met de medebewoners en ik wil ze dan ook niet tot last zijn.

Mijn vraag is waar ik dan het beste aan doe qua keuze?

De oppervlakte van de woonkamer, waar het om gaat, ligt rond de 27 vierkante meter dus een 9 tot 12 sub lijkt mij een goede optie en ruim voldoende. Ik wil kijken of het mogelijk is de subwoofer naast mij, dan wel in het midden van de kamer te kunnen plaatsen, om op die manier genoeg van de bas te kunnen ervaren terwijl het volume beperken, maar het resultaat zal natuurlijk afhankelijk zijn van het die plek.

Ik neig naar een forward firing sub omdat ik het idee heb dat deze hierdoor minder contact maakt met de vloer qua geluids trillingen, maar dit zit misschien in mijn hoofd. Daarbij lijken de sophisticated rubberen voetjes van SVS mij een goede investering.
Over SVS gesproken, ik heb qua subwoofer de SB-1000 (pro) op het oog, als ook wel de E-9F en E-12F van Dali. Die laatste omdat ik ook Dali (Oberon) speakers heb.
Ik woon ook in een appartement en heb een PB-2000 en PC-2000 in gebruik, die ik regelmatig toch flink aan de bak zet met films. Ik vraag regelmatig aan mijn buren of ze iets hebben gehoord en/of last er van hebben, maar ze zeggen dat ze het amper horen. Ik verbaas me daar met grote regelmaat over. Het volume staat echt niet laag, ik hou me niet in en probeer soms zelf een reactie te pushen, maar het blijft stil vanuit de buren.

Wat ik probeer te zeggen is, zou jezelf niet vooraf te veel beperken. Misschien valt het doorklinken wel erg mee. Zeker als je de buren op de hoogte houdt. Ruilen voor wat kleiners kan altijd nog. _/-\o_

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Sowieso zal een kleinere subwoofer sneller overlast geven dan een grote. Klinkt wellicht raar, maar een overschot hoeft minder hard te werken voor hetzelfde resultaat.

Vergelijk het maar met 150km/u rijden met een Mercedes S klasse versus een Ford Ka.
Zal met die laatste een stuk minder comfortabel gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Nee, dat klinkt best logisch inderdaad, Nivek.

Ik denk dat ik dan met een SVS sub uit de 1000 pro serie, dan wel een Dali E-12F , wel goed zit. Qua prijs zitten ze eigenlijk iets boven mijn budget, maar dan moet ik maar iets van de overwaarde van de verkochte woning wegsnoepen. En misschien dat er in Juli wel weer leuke kortingen vallen op verschillende Dali producten. Ik reken er niet op, maar who knows.

Mocht ik toch voor een SVS gaan, raden jullie dan de sealed (SB) aan of de ported (PB).
Het zal voornamelijk voor home cinema toepassingen zijn, maar muziek wordt ook afgespeeld.

EDIT: O ships. ik besef mij net dat ik de oppervlakte heb berekend in plaats van de inhoud van de betreffende ruimte. Dan ga ik van 35m2 naar 91m3 en ga ik van categorie klein ook ineens naar groot. :')

[ Voor 14% gewijzigd door -SambaL- op 30-04-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

-SambaL- schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:07:
Nee, dat klinkt best logisch inderdaad, Nivek.

Ik denk dat ik dan met een SVS sub uit de 1000 pro serie, dan wel een Dali E-12F , wel goed zit. Qua prijs zitten ze eigenlijk iets boven mijn budget, maar dan moet ik maar iets van de overwaarde van de verkochte woning wegsnoepen. En misschien dat er in Juli wel weer leuke kortingen vallen op verschillende Dali producten. Ik reken er niet op, maar who knows.

Mocht ik toch voor een SVS gaan, raden jullie dan de sealed (SB) aan of de ported (PB).
Het zal voornamelijk voor home cinema toepassingen zijn, maar muziek wordt ook afgespeeld.

EDIT: O ships. ik besef mij net dat ik de oppervlakte heb berekend in plaats van de inhoud van de betreffende ruimte. Dan ga ik van 35m2 naar 91m3 en ga ik van categorie klein ook ineens naar groot. :')
Ik ben een Dali fan maar heb toch voor een SVS gekozen. Puur omdat hiervan veel meetresultaten beschikbaar waren. Geen idee hoe de Dali presteert t.o.v. de SVS. Ook de prijs van de SVS was aantrekkelijker.

Een ported sub gaat lager en sluit misschien beter aan bij films.
Ikzelf heb voor de SB-1000 Pro gekozen vanwege het compactere formaat en omdat deze sneller zou reageren bij muziek luisteren. Daarnaast heb ik nog een normale SB-1000.
Een enkele sub geeft meer dan voldoende output om de hele boel op stelten te zetten in onze open woonkamer van 5x6. Als ik in de lagere frequenties veel output genereer (rond 20hz) voel ik de druk en trillingen. Deze dreunen ook behoorlijk door. Daarom filter ik ze een beetje weg. Maar ik kan ook de wasmachine van beide buren horen dreunen als deze staat te centrifugeren, beetje hetzelfde als de sub in de lagere tonen. :+ En ik woon in een goed geïsoleerde woning.
Qua output heb ik nog nooit het idee gehad dat ik iets te kort kom. Zelfs niet toen ik er nog maar één had.

Wil je niet teveel geld uitgeven dan zou ik MP in de gaten houden, komen regelmatig SVSjes voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:00:
Misschien eerst ook de comments onder de video lezen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
honey schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:40:
Korte vraag aan de mensen die ervaring hebben met subwoofers.
Heb je dat ding al afgeregel in je afspeelapparatuur? Saatie niet mischien kneiterhard vergeleken met de andere speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
B_FORCE schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:37:
@CPM

Er zijn situaties waar dit het geval lijkt, maar het zijn absoluut twee compleet apparte eigenschappen.
Een belangrijk verschil is dat bij afstand de omhullende ook meeverschuift terwijl als je puur de fase verandert dan verandert er niks aan de omhullende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
koelpasta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:03:
[...]

Heb je dat ding al afgeregel in je afspeelapparatuur? Saatie niet mischien kneiterhard vergeleken met de andere speakers?
Nee, hij was goed ingesteld. Ik heb gesproken met de technicus van de winkel en hij zij dat dit soort trailers van Dolby de grenzen opzoeken wat betreft sub en het rare geluid wat we hoorden het gevolg was van de fysieke grenzen van de subwoofer. Op zich niet erg, vertelde hij, maar je moet het niet continue hebben. Hij gaf aan dat we zouden moeten upgraden naar een grotere subwoofer als je deze grens wilt verleggen, maar praktisch was het voor ons niet nodig. Een logisch verhaal en eerlijk gezegd, bij normale content (films) ook niet meer gehoord. Het geluid is prima. :)

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
koelpasta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:18:
[...]

Er zijn situaties waar dit het geval lijkt, maar het zijn absoluut twee compleet apparte eigenschappen.
Een belangrijk verschil is dat bij afstand de omhullende ook meeverschuift terwijl als je puur de fase verandert dan verandert er niks aan de omhullende.
Wiskundig/natuurkundig komt het op hetzelfde neer.

Waar jij op doelt is de fase omkeren (of praktisch ompolen).
Dat heeft exact hetzelfde effect als een bron een halve golflengte te verplaatsen, gezien vanuit 1 referentie punt uiteraard.

Ik weet niet wat je met "het omhullende" bedoelt?

One World Concepts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

CPM schreef op zondag 30 april 2023 @ 17:14:
[...]
Een ported sub gaat lager en sluit misschien beter aan bij films.
Onjuist. Een gesloten sub gaat lager.

Een gepoorte sub heeft meer output rond de 20Hz, of welke tuning frequentie dan ook, maar valt daaronder steiler af.

Een gesloten sub kan per definitie lagere frequenties weergeven dan een gepoorte sub, alleen loopt de output eerder en geleidelijker af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddnExFRex-SldaqRV_LjQGPJBEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYiwZYYnnNxUSVhGivvixYql.jpg?f=fotoalbum_large

Blauw is gesloten. Groen is gepoort.
Welke gaat lager? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
B_FORCE schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:41:
Waar jij op doelt is de fase omkeren (of praktisch ompolen).
...

Ik weet niet wat je met "het omhullende" bedoelt?
Neen,, ik doel letterlijk op het veranderen van de fase. :)

Waar jij op doelt is een vertraging (want afstand).
Een toon is niet altijd aanwezig. Het heeft dus een begin en een eind.
Bij een vertraging zal het begin van de golfvorm dus ook later zijn dan ie oorspronkelijk was.
Met omhullende doel ik op het gemiddelde amplitudeverloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Ik denk dat men doelt op acoustische impedantie, dus dat de bas even tijd nodig heeft zich te 'ontwikkelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:46:
Een gesloten sub kan per definitie lagere frequenties weergeven dan een gepoorte sub, alleen loopt de output eerder en geleidelijker af.
Juist, een 'port' is dus ook eigenlijk een acoustisch hoogdoorlaatfilter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:46:
[...]

Onjuist. Een gesloten sub gaat lager.

Een gepoorte sub heeft meer output rond de 20Hz, of welke tuning frequentie dan ook, maar valt daaronder steiler af.

[Afbeelding]

Blauw is gesloten. Groen is gepoort.
Welke gaat lager? ;)
Je kan als je budget hebt beter een overkill gesloten sub wegzetten idd, die gaat dan makkelijk vlak tot 10hz door de roomgain. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik betwist niet wat jullie zeggen, maar volgens mij is dat niet wat diegene met de vraag bedoelde.
Als de vraag gaat over wat past beter bij films en wat past beter bij muziek. Dan is het altijd ported VS sealed wat ik lees.

Afbeeldingslocatie: https://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/svs-pb-1000-pro-sb-1000-pro/1000profrequencyresponses.jpg

@Anoniem: 499527 ik weet niet waar ik naar kijk bij jouw plaatje?

Afbeeldingslocatie: https://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/svs-pb-2000-pro-1/2kprofrequencyresponse.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door CPM op 17-05-2023 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CPM schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:31:
@Anoniem: 499527 ik weet niet waar ik naar kijk bij jouw plaatje?
Hetzelfde als jouw 2e plaatje, alleen dan extremer uitgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Anoniem: 499527 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:20:
[...]

Hetzelfde als jouw 2e plaatje, alleen dan extremer uitgelicht.
Zie je het verschil? De ene gaat over een ported sub (grotere kast) die met plugs dicht gezet wordt (2e plaatje) en de andere gaat over twee in dezelfde lijn ported VS sealed. Waarbij de ported veel grotere afmetingen heeft.
Dus waar hebben we het over? Appels met peren?
Of de stelling ported gaat lager dan sealed?
Of een sealed sub met grotere kast dan ported gaat lager?
Of een ported sub sealed gaat lager?
Of een sealed sub kan lagere frequenties aan?

Dan blijf ik voor nu bij mijn overtuiging, een ported sub in dezelfde prijsklasse sluit beter aan bij films.

[ Voor 10% gewijzigd door CPM op 17-05-2023 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

CPM schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:56:
[...]
Dan blijf ik voor nu bij mijn overtuiging, een ported sub in dezelfde prijsklasse sluit beter aan bij films.
Dan heb je nog nooit een goede sealed sub gehoord :+

Overigens is het ook een kwestie van smaak.
Het klinkt iets anders en het is maar net waar je van houdt.

Dat een gesloten sub beter is voor muziek en gepoort beter voor film, is overigens een verouderde gedachte. Snel en traag bestaat ook niet.

Bekijk deze video maar eens en dan met name het stukje over group delay.

https://www.youtube.com/live/Dn5HXDuJ6bA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@CPM klopt in dezelfde prijsklasse wint de geporte altijd.
Maar met geen beperkt budget kun je een 15 inch gesloten kopen ipv 12 geport ofzo en die gaat inroom veel dieper en harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
RFP-412 ooit in een IKEA kastje gebouwd, gesloten. En aangesloten op een LG HB-600 (gebrugd op de sub-aansluiting) samen met 2 Klipsch RB-41. Jawel, de Rockford Fosgate Punch is al 30 jaar oud en doet het nog steeds waanzinnig mooi. En de Klipsch blijven ook fijn klinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YiC-pi6FcU9OkuILHY8Mti1l78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B39A2i7JttoQ4d2rqTGuhNv6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puXxUJ5WS5yji1RZs_OjZ4m1pXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ifnm0FL2KuJXlDJCIPskpVap.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door GerardVanAfoort op 18-05-2023 04:58 ]

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
CPM schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:56:
[...]

Zie je het verschil? De ene gaat over een ported sub (grotere kast) die met plugs dicht gezet wordt (2e plaatje) en de andere gaat over twee in dezelfde lijn ported VS sealed. Waarbij de ported veel grotere afmetingen heeft.
Dus waar hebben we het over? Appels met peren?
Of de stelling ported gaat lager dan sealed?
Of een sealed sub met grotere kast dan ported gaat lager?
Of een ported sub sealed gaat lager?
Of een sealed sub kan lagere frequenties aan?

In theorie (en trouwens ook praktijk) kun je een ported sub precies dezelfde response geven als een closed sub.

Feit is wel dat het in de praktijk nooit tot extreem zelden gebeurt.

Een ported sub hoeft in principe ook niet groter te zijn, maar is praktisch wel weer lastig ivm lengte van de poort zelf. Zeker bij zulke lage frequenties.

Overigens heeft niet zozeer meer met de response zelf te maken.
Zo laag en je krijgt een bak roomgain van de kamer zelf.
Met een ported sub heb je echter een zogenaamde excursion dip.
Als die een beetje mooi is gekozen, kun je veel meer output uit de sub halen doordat de woofer minder snel aan de xmax zit. Of anders gezegd, kun je dus ook het laag wat meer "boosten".

Het is en blijft altijd een compromis linksom of rechtsom.
Ik heb bv ported subs gezien die zo groot worden dat ik veel liever gewoon een grotere woofer zou nemen met hetzelfde volume, of twee woofers back-to-back (impuls gecorrigeerd)

Maar goed, dat zijn de voordelen wanneer je zelf iets bouwt (of laat bouwen) 8)

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 04:53:
En de Klipsch blijven ook fijn klinken.
Ze staan alleen wel HEEEEL hoog, tenzij jij heel lang bent, dat kan natuurlijk :+

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
B_FORCE schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:51:
[...]

Ze staan alleen wel HEEEEL hoog, tenzij jij heel lang bent, dat kan natuurlijk :+
Ja net te hoge cd lade pilaren idd.

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

@B_FORCE thanks voor de uitleg. Ik leer elke keer weer bij, al vind het het hele group delay verhaal lastig in de vingers te krijgen. Zeker omdat er veel verschillende dingen over te vinden zijn en er veel invalshoeken zijn. Maar ieder zijn vak.
Als er ergens in het Nederlands veel te vinden is over de materie dan hou ik me aanbevolen.
B_FORCE schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:51:
[...]

Bedoel je dit met hoog?

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/347581006_261607233007568_4715662823445710137_n.jpg?stp=cp0_dst-jpg_e15_p320x320_q65&_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=9jJHJqi4ih8AX8LXmIf&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AfBW-TbV0OL5eCBTdhTNWP8ftef6JLZ5kOOZhYiK6Q-GLw&oe=646BAD0E

[ Voor 44% gewijzigd door CPM op 18-05-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
B_FORCE schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:50:
[...]

In theorie (en trouwens ook praktijk) kun je een ported sub precies dezelfde response geven als een closed sub.
Volgens mij kan dat alleen als de poort helemaal niks doet en dus zinoloos is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
koelpasta schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:23:
[...]

Volgens mij kan dat alleen als de poort helemaal niks doet en dus zinoloos is? :?
Nee, zeker met actieve EQ kun je BR dezelfde responsie geven als een closed box.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel vrij zinloze bezigheid. Wel interessant of je ze dan nog op gehoor kan onderscheiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
B_FORCE schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:41:
[...]

Nee, zeker met actieve EQ kun je BR dezelfde responsie geven als een closed box.
Aah, op die manier. Ik dacht dat je het puur over het mechanische deel van de speaker had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Jag schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:58:
Wel vrij zinloze bezigheid. Wel interessant of je ze dan nog op gehoor kan onderscheiden!
Hoezo zinloos? Het kan juist heel zinnig zijn.
Je hebt namelijk wel het voordeel van de excursie dip, terwijl de groupdelay hetzelfde blijft.

Als we even puur theoretisch bekijken, is dit per definitie dus ook hetzelfde systeem.

In de praktijk hebben we dan nog poortruis maar vooral niet-lineaire vervorming die van de baspoort komt.
Vooral als deze poort niet-symmetrisch is.
Ook is de luchtweerstand van die poort niet volledig lineair vs hoeveelheid luchtverplaatsing.
Wat uiteindelijk zorgt voor poort compression.

Voordeel is dat de woofer minder excursie heeft en dus minder vervorming.
De vraag is dan welke vervorming zwaarder weegt, die van de woofer of die van de BR poort? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door B_FORCE op 20-05-2023 16:32 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Hier een voorbeeld met een Peerless XLS10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qajIEYJL0sLhgUp2DM10sGcv8M0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FvnIMcWas2ppkywScPB39fUW.png?f=fotoalbum_large

Je ziet dat de responsie identiek is.

Maar vervolgens heb je wel voordeel bij de cone excursie;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abl09k9zxO_Ck5KMJXuW4-dFe9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F43ZiYkEKRj0dNZgRT03JR8T.png?f=fotoalbum_large

De groupdelay is in het werkbare gebied identiek.
Uiteindelijk gaat de BR iets uit de pas lopen, die valt evt met wat fine-tunen nog wat beter te krijgen.
Het is echter op die frequenties niet heel zinnig meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2naGi0G_WS9Q_yQWsBNu7hBQWD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SOnqvDRCKh9URTu4BCZIHJuv.png?f=fotoalbum_large

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 09:35
Vraag van de Noob :

Ik heb onlang gekocht een Kef LSX II setje
uitvoering: Kef LSX II Zwart

Werkt allemaal super , easy, blij mee, vooral vrouw en kids loven het gebruiksgemak, prima dus.

Nu wil ik echter een sub toevoegen , twijfel tussen deze twee :

uitvoering: Kef KC62 (Zwart)

of de wat oudere :

uitvoering: Kef Kube8b (Zwart)

Denken jullie als experts dat dit nut heeft ?

bedankt voor enig advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sub toevoegen kan zeker wat... Uh.. toevoegen.
Maar de Kef subjes zijn aardig aan de prijs. Voor het geld van de KC62 koop je ook een SVS of Arendal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
Anoniem: 499527 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:29:
Sub toevoegen kan zeker wat... Uh.. toevoegen.
Maar de Kef subjes zijn aardig aan de prijs. Voor het geld van de KC62 koop je ook een SVS of Arendal.
Ja maar de Kef gaat tot 11Hz :X

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klootwyk
Brad Pitt schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:49:
[...]

Waarschijnlijk niet op voelbaar niveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:49:
[...]
Op hoeveel dB?

Mijn subwoofer haalt namelijk de enkele cijfers, maar nog maar met 60dB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:32
In aanloop om mijn home theater beter te laten klinken (zie mijn andere post elders) heb ik mij vandaag een 2e hands SVS SB-1000 Pro cadeau gedaan.

Merk alleen op dat wanneer de sub in standby mode gaat er een hele irritanter piep is.
Niet iedereen hoort het.

Sub zelf werk overigens prima, en had gelezen dat in de usb aansluiting een apparaat stoppen ook werkt zoals een telefoon lader.

Klopt ook inderdaad, maar toch vraag ik mij af of jullie dit ook herkennen.

Weet niet hoe SVS met hun service is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

brtkpr schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:15:
In aanloop om mijn home theater beter te laten klinken (zie mijn andere post elders) heb ik mij vandaag een 2e hands SVS SB-1000 Pro cadeau gedaan.

Merk alleen op dat wanneer de sub in standby mode gaat er een hele irritanter piep is.
Niet iedereen hoort het.

Sub zelf werk overigens prima, en had gelezen dat in de usb aansluiting een apparaat stoppen ook werkt zoals een telefoon lader.

Ik herken dit. Ik ben best gevoelig voor hoge tonen, ik hoor dit meer in apparatuur (apparaten, lampen, adapters etc).
Ook heb ik dit geconstateerd in een SVS subwoofer, echter was het niet luid genoeg om het te horen op een (luister)afstandje. Ik hoorde het als ik binnen 50cm van de sub was. Hierover heb ik contact gehad met SVS en zeiden dat dit "normaal" is mits het niet storend is. Ik heb er toen verder geen werk van gemaakt want het was niet hinderlijk.
V.w.b. garantie moet je zijn bij de verkoper van de sub. SVS verwijst terug naar de winkel namelijk tenzij je daar problemen mee hebt.
Je hebt de wettelijke garantie volgens mij van 2 jaar die overdraagbaar is hier in Nederland. SVS biedt 5 jaar garantie maar daarvan zeggen ze dat die niet overdraagbaar is.
Kortom even een factuur opvragen bij de oorspronkelijke koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
CPM schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:57:
[...]

Ik herken dit. Ik ben best gevoelig voor hoge tonen, ik hoor dit meer in apparatuur (apparaten, lampen, adapters etc).
Ook heb ik dit geconstateerd in een SVS subwoofer, echter was het niet luid genoeg om het te horen op een (luister)afstandje. Ik hoorde het als ik binnen 50cm van de sub was. Hierover heb ik contact gehad met SVS en zeiden dat dit "normaal" is mits het niet storend is. Ik heb er toen verder geen werk van gemaakt want het was niet hinderlijk.
V.w.b. garantie moet je zijn bij de verkoper van de sub. SVS verwijst terug naar de winkel namelijk tenzij je daar problemen mee hebt.
Je hebt de wettelijke garantie volgens mij van 2 jaar die overdraagbaar is hier in Nederland. SVS biedt 5 jaar garantie maar daarvan zeggen ze dat die niet overdraagbaar is.

Ga ik doen, maar voel de bui al hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
CPM schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:57:
[...]

Ga ik doen, maar voel de bui al hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
brtkpr schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:15:

Niet iedereen hoort het.

Ik heb een hele tijd geleden zowel de SB2000 Pro als de SB1000 Pro naast elkaar gehad.
Die piep hoort inderdaad niet iedereen (ik wel) en ik heb er toen contact over gehad met SVS direct.
Het zou een producteigenschap zijn van de versterker. De SB2000 Pro heeft geen piep.
De SB3000 zou ook in mindere mate last hebben van de piep.
Omdat ik weinig verschil merkte tussen de 1000 en de 2000 heb ik ze uiteindelijk beiden geretourneerd en wat anders gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
klootwyk schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:03:
[...]

Ik heb een hele tijd geleden zowel de SB2000 Pro als de SB1000 Pro naast elkaar gehad.
Die piep hoort inderdaad niet iedereen (ik wel) en ik heb er toen contact over gehad met SVS direct.
Het zou een producteigenschap zijn van de versterker. De SB2000 Pro heeft geen piep.
De SB3000 zou ook in mindere mate last hebben van de piep.
Omdat ik weinig verschil merkte tussen de 1000 en de 2000 heb ik ze uiteindelijk beiden geretourneerd en wat anders gekocht.
Ik ben nu in contact met ze, mocht dit geen goede afloop hebben gaan ze op marktplaats.
Overigens werkt de subwoofer prima, dus dat is niet het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:17

Audione0

Strijdt der titanen

Hier een SVS SB1000 pro, en hoor geen piep.

Verder een prima sub, heel blij mee.

Waar ik wel aan moest wennen was het gewicht. Toen ik de sub in mijn handen had nadat ik hem in de winkel beluisterd had.., Dat kan niet veel zijn, door zijn lichte gewicht. Zeker omdat ik een zware rel gewend was. Maar niets in minder waar, komt erg leuk laag uit!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Vraagje over de eq instellingen van de SB1000 pro.

In de app kun je alle lage tonen op elke frequentie niveau plussen en minnen. Welke frequenties wil je het liefste minnen en welke plussen? Ik houd bijvoorbeeld niet van een galm bass.. Een strakke bas geeft de voorkeur.

Wat ik wel voor elkaar heb is dat ik thuis echt heel hard kan spelen en dat ik de bass goed kan voelen, zonder dat mijn vrouw er in de slaapkamer last van heeft😊 (is weleens anders geweest)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klootwyk
Audione0 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:14:
Vraagje over de eq instellingen van de SB1000 pro.

In de app kun je alle lage tonen op elke frequentie niveau plussen en minnen. Welke frequenties wil je het liefste minnen en welke plussen? Ik houd bijvoorbeeld niet van een galm bass.. Een strakke bas geeft de voorkeur.

Wat ik wel voor elkaar heb is dat ik thuis echt heel hard kan spelen en dat ik de bass goed kan voelen, zonder dat mijn vrouw er in de slaapkamer last van heeft😊 (is weleens anders geweest)
Volgens mij is die EQ alleen bedoelt als lapmiddel voor een versterker die geen kamercorrectie kan uitvoeren.
Als je in zo’n geval het “goed” wil doen zul je ook handmatige metingen moeten doen om te zien wat je echt aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

klootwyk schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:22:
[...]

Volgens mij is die EQ alleen bedoelt als lapmiddel voor een versterker die geen kamercorrectie kan uitvoeren.
Als je in zo’n geval het “goed” wil doen zul je ook handmatige metingen moeten doen om te zien wat je echt aan het doen bent.
Ik heb een Cambridge audio 651r surround receiver waar Audyssey 2EQ als meting op zit, maar ik weet niet of hier kamer correctie onder valt. Ik krijg als de meting voltooid is geen grafiek rapport te zien. Kort gezegd een vrij simpele meting volgens mij. Of zie ik dit verkeerd?

Wat ik morgen eens ga doen is een nieuwe meting doen(nog niet gedaan sinds ik de SVS heb aangeschaft. Wellicht word ik opnieuw verrast

[ Voor 9% gewijzigd door Audione0 op 03-07-2023 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:27
@Audione0
Ik ben wel bekend met Audyssey maar van 2EQ had ik nog niet eerder gehoord. Dus even opgezocht :) . Van wat ik lees kan je je de moeite van een nieuwe meting besparen. Als je de EQ van je SVS op de juiste frequentie(s) wilt toepassen zal je een meting in jouw luisterruimte moeten doen. Bijvoorbeeld met Room EQ Wizard. De software is gratis maar een gekalibreerde microfoon helaas niet, bijv. de Umik-1.
Ik weet niet of de SVS app wellicht (basale) meet functionaliteit heeft?
Een uitgeklede versie van MultEQ zoals hierboven besproken is 2EQ. Deze versie is alleen geschikt voor het afstellen van satelliet luidsprekers, niet de subwoofer. Daarbij kunnen er maximaal drie luisterposities geanalyseerd worden.
https://fwd.nl/audio/audy...-is-het-en-hoe-werkt-het/

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Millert schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:41:
@Audione0
Ik ben wel bekend met Audyssey maar van 2EQ had ik nog niet eerder gehoord. Dus even opgezocht :) . Van wat ik lees kan je je de moeite van een nieuwe meting besparen. Als je de EQ van je SVS op de juiste frequentie(s) wilt toepassen zal je een meting in jouw luisterruimte moeten doen. Bijvoorbeeld met Room EQ Wizard. De software is gratis maar een gekalibreerde microfoon helaas niet, bijv. de Umik-1.
Ik weet niet of de SVS app wellicht (basale) meet functionaliteit heeft?

[...]

https://fwd.nl/audio/audy...-is-het-en-hoe-werkt-het/
Indd, er zijn 2 versies van metingen beschikbaar via de receiver. Een uitgebreide en een vrij basale.
Op de sub zou ook een ruimte meting beschikbaar moeten zijn. Alleen zou ik zo snel niet weten hoe. Volgens mij wordt dit via de receiver geregeld als ik de gebruiksaanwijzing erbij pak. Morgen maar eens in gaan duiken.

Betreft de gekalibreerde microfoon. Hobby mag geld kosten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Hallo subwoofer fanaten, mijn oog is op een Edifier S360DB Stereo met subwoofer gevallen uitvoering: Edifier S360DB nu zou ik daar graag een tweede subwoofer bij willen aanschaffen en aansluiten namelijk deze Klipsch R-100SW uitvoering: Klipsch R-100SW (Zwart) kan dat? Ben echt een leek op dit gebied heb wel een paar uur youtube video's achter de rug maar het werd er voor mij niet duidelijker op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
fieldnote schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:13:
Hallo subwoofer fanaten, mijn oog is op een Edifier S360DB Stereo met subwoofer gevallen uitvoering: Edifier S360DB nu zou ik daar graag een tweede subwoofer bij willen aanschaffen en aansluiten namelijk deze Klipsch R-100SW uitvoering: Klipsch R-100SW (Zwart) kan dat? Ben echt een leek op dit gebied heb wel een paar uur youtube video's achter de rug maar het werd er voor mij niet duidelijker op
Of dat kan worden aangesloten zal je de gebruiksaanwijzing van je versterker moeten raadplegen. We zijn geen helpdesk hier.

Mocht je versterker geen onafhankelijke sub uitgangen hebben kan je met een y splitter alsnog meerdere subwoofers aansluiten. Indien je niet weet hoe dat moet kan je de zoekfunctie gebruiken in dit topic. Het antwoord is namelijk wel in dit topic te vinden.

@Audione0 en @Millert De SVS 1000 pro serie heeft geen hardware aan boord om metingen te doen. Deze serie heeft wel een 'room mode correctie' en de beschikking over 3 PEQ instellingen. Meten moet je dan echter extern doen met (bijvoorbeeld) een umik en rew.

[ Voor 11% gewijzigd door j-phone op 04-07-2023 00:55 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Audione0 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:30:
[...]

Ik heb een Cambridge audio 651r surround receiver waar Audyssey 2EQ als meting op zit, maar ik weet niet of hier kamer correctie onder valt. Ik krijg als de meting voltooid is geen grafiek rapport te zien. Kort gezegd een vrij simpele meting volgens mij. Of zie ik dit verkeerd?

Wat ik morgen eens ga doen is een nieuwe meting doen(nog niet gedaan sinds ik de SVS heb aangeschaft. Wellicht word ik opnieuw verrast
2EQ heeft geen filters in de lage regionen. Audyssey zal daar dus geen verbetering aanbrengen.
Het verschil tussen de normale en uitgebreide is het aantal meet posities meen ik mij te herinneren maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Afbeeldingslocatie: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?attachments/1595161953255-png.74112/

[ Voor 11% gewijzigd door CPM op 04-07-2023 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
CPM schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:15:
[...]

2EQ heeft geen filters in de lage regionen. Audyssey zal daar dus geen verbetering aanbrengen.
Het verschil tussen de normale en uitgebreide is het aantal meet posities meen ik mij te herinneren maar dat weet ik niet helemaal zeker.

[Afbeelding]
Het klopt dat 2EQ, een kalibratiesysteem dat wordt gebruikt in sommige audioapparatuur, geen specifieke filters heeft in de lage frequentieregio's. Audyssey, een bekend audiosysteem, is ontworpen om de akoestiek van een luisterruimte te meten en aan te passen om een betere geluidskwaliteit te leveren. Het is echter belangrijk op te merken dat de precieze functies en mogelijkheden van audiokalibratiesystemen kunnen verschillen, afhankelijk van het specifieke product of merk.

Wat betreft het verschil tussen de normale en uitgebreide versie van Audyssey, is het inderdaad mogelijk dat het aantal meetposities varieert. In de meeste gevallen biedt de uitgebreide versie van Audyssey de mogelijkheid om meerdere meetposities te gebruiken, waardoor een meer gedetailleerde analyse van de akoestiek van de luisterruimte mogelijk is. Dit kan resulteren in een nauwkeurigere aanpassing van het geluidssysteem aan de specifieke omgeving.

Het is altijd raadzaam om de documentatie of specificaties van het specifieke audioproduct te raadplegen voor gedetailleerde informatie over de functionaliteit en mogelijkheden van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

@fieldnote
Thanks voor de bevestiging.
Dit haal ik uit de handleiding van mijn oude Onkyo, dus dat kan voor andere receivers wel eens hetzelfde zijn.

Audyssey 2EQ® automatically determines the number of speakers connected, their size for purposes of bass management, optimum crossover frequencies to the subwoofer (if present), and distances from the primary
listening position. Audyssey 2EQ then removes the distortion caused by room acoustics by capturing room acoustical problems over the listening area in both the frequency and time domain. The result is clear, well-balanced sound for everyone. Audyssey 2EQ can be used with
Audyssey Dynamic EQ® and Audyssey Dynamic Volume® (➔page 44, 45).Before using this function, connect and position all of
your speakers.
Audyssey 2EQ offers two ways of measuring: the
“Audyssey Quick Start” and “Audyssey 2EQ Full
Calibration”.
• “Audyssey Quick Start” uses the measurement from one position to perform the speaker setting only.• “Audyssey 2EQ Full Calibration” uses the measurement from three positions
to correct room
response in addition to the speaker setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
brtkpr schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:32:
[...]

Ik ben nu in contact met ze, mocht dit geen goede afloop hebben gaan ze op marktplaats.
Overigens werkt de subwoofer prima, dus dat is niet het issue.
In samenhang met de leverancier wordt er een nieuwe amp opgestuurd.
Volgens de leverancier kan zomaar zijn dat deze ook piept / hoge fluittoon genereert.

Toch blij dat ze me een nieuwe sturen, vind dat wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

brtkpr schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:59:
[...]

In samenhang met de leverancier wordt er een nieuwe amp opgestuurd.
Volgens de leverancier kan zomaar zijn dat deze ook piept / hoge fluittoon genereert.

Toch blij dat ze me een nieuwe sturen, vind dat wel netjes.
Zeer netjes geregeld, rechtstreeks vanuit SVS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Vandaag een Audyssey inregeling opnieuw uitgevoerd. En er zijn indd 2 versies op de reciever beschikbaar. 1 light versie en een uitgebreide versie die ook kamer correctie doet. Hier was ik wel een tijdje mee bezig omdat hier 3 verschillende luisterposities onder loep genomen moeten worden. Daarna kwam later in het Audyssey menu dynamic eq en volume naar beschikbaar. Waarbij ik de optie "Flat" en geen dynamic volume het lekkerste vind klinken. Zonder flat, lees audyssey uit, klinkt het wat leeg, ook onder hogere volumes.

De sub doet nu erg goed mee, na wat naregeling, weer een hele stap vooruit moet ik zeggen. Erg blij mee! Klinkt erg vol, en je voelt de bassen nu erg goed, zonder dat het te overheersend wordt. En de vrouw en buren hebben geen last van de sub terwijl dit ding veel dieper gaat dan de vorige sub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

@Audione0 goed om te lezen dat het nu beter ervaren word.
Mocht je flat wat "flat" vinden zou je Dynamic EQ aan kunnen zetten en dan dB op 0. Je krijgt dat een boost in de lagere en hogere frequenties afhankelijk van het volume die je hebt. Dynamic volume vind ik persoonlijk niet en laat het zelf altijd uit.
Dynamic EQ maakt het wat onvoorbespelbaarder (dynamic) en dat gedrag kun je wat temmen door ipv 0db het op 5db, 10db, 15db te zetten.
Of je probeert reference zonder DynEQ en DynVol en je geeft jouw sub wat meer dB's (4-6dB) in het Audyssey menu of eventueel per input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

@CPM

Thanks voor de toevoeging, dit ga ik onthouden.

Wat ik wel raar vind, en wellicht een receiver issue dat Dynamic eq/volume per audio codec verschillende resultaten weergeeft in het geluid, zowel in de lage als in de hoge regione. Als ik bijvoorbeeld een DTSHD 7.1 track selecteer klinkt dit erg lekker, maar als ik bijvoorbeeld Dolby TrueHD kies, klinkt de film erg blikkerig en moet ik de setting van "Flat" veranderen naar "uit", of kiezen voor Audyssey om body in de film te krijgen.

Maar bij een andere film kan dit totaal ondersom werken. Klinkt DTSHD erg blikkerig en TrueHD weer erg goed. Geen pijl op te trekken soms.

[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 05-07-2023 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
CPM schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:02:
[...]

Zeer netjes geregeld, rechtstreeks vanuit SVS?
SVS gaf aan dat ik mocht melden bij de leverancier hier in NL.
Ondanks dat de wetten hier in NL toch echt anders zijn en ik geen aankoopbon heb (overigens ook niet overdraagbaar begreep ik) wordt er nu een 'replacement amp' opgestuurd.

Hopelijk heeft deze geen irritant piepje

Fingers crossed...

EDIT:

zojuist vervangen door een ander amp board. Hoge toon lijkt weg te zijn, of in die zin, voor mij niet meer hoorbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door brtkpr op 06-07-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
brtkpr schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:40:
[...]

SVS gaf aan dat ik mocht melden bij de leverancier hier in NL.
Ondanks dat de wetten hier in NL toch echt anders zijn en ik geen aankoopbon heb (overigens ook niet overdraagbaar begreep ik) wordt er nu een 'replacement amp' opgestuurd.

Hopelijk heeft deze geen irritant piepje

Fingers crossed...

EDIT:

zojuist vervangen door een ander amp board. Hoge toon lijkt weg te zijn, of in die zin, voor mij niet meer hoorbaar.
Is het piepje weg, nu issues met de auto on .... gaat pas aan als ik de app open.
Dacht eerst dan zet ik t volume wat hoger, maar dat lijkt niet te werken.

Ook hoor ik net dat deze amp continu staat te klikken, alsof er een releais even in de war is, deze gaat toch maar terug ...

[ Voor 13% gewijzigd door brtkpr op 07-07-2023 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
(een beginnersvraag maar ik kan er geen goed antwoord op vinden..)
Ik gebruik een SVS SB13 ultra. Wat mij opvalt is dat bij films de bass erg hoorbaar is en niet zozeer te voelen. Ik mis de punch die je voelt en een heel diep laag. Is dit een eigenschap van de sub of kan dit aan een instelling liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Sean93 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:12:
Ik gebruik een SVS SB13 ultra. Wat mij opvalt is dat bij films de bass erg hoorbaar is en niet zozeer te voelen. Ik mis de punch die je voelt en een heel diep laag. Is dit een eigenschap van de sub of kan dit aan een instelling liggen?
Kan aan zoveel dingen liggen.

- Plaatsing
- Subwoofer instellingen op de subwoofer zelf
- Subwoofer instellingen op de receiver
- Akoestiek

Welke hardware gebruik je nog meer dan alleen een SB13 ultra? Welke receiver en hoe staan de settings op de sub en receiver? We hebben echt meer info nodig om er iets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sean93 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:12:
Meestal doordat je dan vooral de pieken hoort van de staande golven. Die staande golven zijn er altijd, de afmetingen van de ruimte, waar je zit in de ruimte en de positie van de subwoofer bepalen het patroon van pieken en dalen wat ontstaat in de response. Dit is best een lastig probleem, een optimale positie (met zo min mogelijk dalen) vinden icm de pieken corrigeren met EQ is de meest effectieve oplossing. Zit er een meet microfoon bij je subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
@Audione0 @Jag
De subwoofer staat in de hoek van de kamer: Sean93 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 50"

Door de subwoofer crawl uit te voeren kwam deze plek ook het meest voordelig naar voren voor mijn situatie.

Hij is aangesloten op een marantz sr5015, door Audessey ingesteld op - 3.
In de SVS-app staat hij op - 15.
Verder geen instellingen gewijzigd.

Als ik een van deze settings wijzig (bv naar - 1 of - 13) wordt de bass wel luider maar daarmee niet voelbaarder/dieper.
Ook op andere zitposities wordt het geluid niet dieper, maar alleen meer hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:16
Sean93 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:33:
@Audione0 @Jag
De subwoofer staat in de hoek van de kamer: Sean93 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 50"

Door de subwoofer crawl uit te voeren kwam deze plek ook het meest voordelig naar voren voor mijn situatie.

Als ik een van deze settings wijzig (bv naar - 1 of - 13) wordt de bass wel luider maar daarmee niet voelbaarder/dieper.
Ook op andere zitposities wordt het geluid niet dieper, maar alleen meer hoorbaar.
Ik heb ook zo'n probleem, als je gaat staan bij je witte plantpot links, voel je het dan wel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Audione0 @Jag

Misschien heb je hier nog iets aan, lijkt of je crossovers tussen speakers en sub misschien ook niet helemaal lekker staan: MDKlapwijk in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

@Audione0 @Jag

Tjah...de crawl....
Misschien heb je hier iets aan:
https://youtu.be/giG7mQ0QJdM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
CPM schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:23:
[...]

Tjah...de crawl....
Misschien heb je hier iets aan:
https://youtu.be/giG7mQ0QJdM
Heel interessant, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-05 12:59
Mijn Klipsch SW-115 maakt sinds korte tijd een ploppend geluid om de drie seconden. Hij doet dit met of zonder aangesloten te zijn met de versterker.

Iemand enig idee wat dit probleem is? En hoe het te verhelpen is? Ik kan het niet goed verwoorden, dus is zoeken naar de oplossing lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:21
Op het ht forum zit iemand genaamd Jossie, die heeft al heel wat subwoofers gerepareerd.
Misschien even aan hem vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-05 12:59
hijskraan schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:41:
Op het ht forum zit iemand genaamd Jossie, die heeft al heel wat subwoofers gerepareerd.
Misschien even aan hem vragen?
Done! Bedankt.
Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste