Het Grote Subwoofer Topic

Pagina: 1 ... 28 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 62 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:01
Jamievs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:38:
[...]

Nou.. heb reactie. Door problemen (met de producten) zijn ze gestopt met SVS. Hij geeft aan "Toch wel behoorlijk wat toestellen gehad waar klanten problemen hadden met het geluid / piep van de versterkers / voedingen.. daar is niets aan te doen". Dat is natuurlijk niet zo fijn als je op het punt staat om daar Subs van te kopen ;(
Daar sta ik wel van te kijken. Op zijn site staan ze nog wel te koop.

Ik heb mijn svs sub nu bijna een jaar, maar geen problemen gehad. Svs staat toch bekend als een goed merk met degelijke service

Mocht je het niet aandurven dan zou ik voor een XTZ kijken. Wellicht met levertijd, maar dat is momenteel met veel apparaten met chips zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:01

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Trichoglossus, @Goofy1978, ik heb hier met mijn SB2000's ook geen issues gehad en de service van SVS zal prima zijn, maar de retailer is eigenlijk altijd 'the first point of contact', dus die krijgt te maken met de DOA's en RMA's en dat kost hem tijd/geld en zal de reden zijn dat ze het liever niet meer verkopen.

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:38
Ik heb een SB1000 Pro even gehad.
Komt inderdaad een pieptoon uit, als je gevoelige oren hebt.
Volgens SVS een producteigenschap, de SB2000 Pro heeft dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 13:17

MikeVM

- Baloo -

Ik wil REW gebruiken om de fase van mijn subwoofer af te stellen zodat hij het beste integreert met mijn Fronts
ik heb reeds wat metingen gedaan, maar ik vermoed dat ik niet de juiste instellingen had op mijn receiver.
voordat ik opnieuw de metingen doe, vraag ik aan jullie of deze instellingen correct zijn..

Setup:
2 x Monolith 15 (corner loaded left en right)
LCR Focal Aria 906
Marants SR6011
Umik1

Audyssey Settings
MultEQ XT32 Off (had deze nog op reference staan)
Dynamic EQ Off
Dynamic Volume Off
Audyssey LFC Off

Speaker Config:
Front Small
Center Small
Subwoofer 1

Distances Echte afstand Audessey
Front L 2.88m 2.82m
Front R 2.77m 2.82m
Center 2.753m 2.79m
Sub 1 2.9m 4.65m
Sub 2 2.8m 4.56m

Crossover (is de keuze van de crossover belangrijk bij het kiezen van de juiste Fase?)
Front 90Hz
Center 90Hz

Subwoofer Mode LFE
LPF for LFE 120Hz

Sound Mode : Music > Stereo

Stappenplan:
- stel Receiver in
- disable sub 2
- Meet full range sweep 10Hz-20000Hz met 1 sub
- adjust phase by 22.5 degrees
- meet opnieuw

hiermee doe ik 9 metingen met enkel de linker sub (0 - 22.5 - 45 - 67.5 - 90 - 112.5 - 135 - 167.5 - 180)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MikeVM schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:04:
Ik wil REW gebruiken om de fase van mijn subwoofer af te stellen zodat hij het beste integreert met mijn Fronts
ik heb reeds wat metingen gedaan, maar ik vermoed dat ik niet de juiste instellingen had op mijn receiver.
voordat ik opnieuw de metingen doe, vraag ik aan jullie of deze instellingen correct zijn..

Setup:
2 x Monolith 15 (corner loaded left en right)
LCR Focal Aria 906
Marants SR6011
Umik1

Audyssey Settings
MultEQ XT32 Off (had deze nog op reference staan)
Dynamic EQ Off
Dynamic Volume Off
Audyssey LFC Off

Speaker Config:
Front Small
Center Small
Subwoofer 1

Distances Echte afstand Audessey
Front L 2.88m 2.82m
Front R 2.77m 2.82m
Center 2.753m 2.79m
Sub 1 2.9m 4.65m
Sub 2 2.8m 4.56m

Crossover (is de keuze van de crossover belangrijk bij het kiezen van de juiste Fase?)
Front 90Hz
Center 90Hz

Subwoofer Mode LFE
LPF for LFE 120Hz

Sound Mode : Music > Stereo

Stappenplan:
- stel Receiver in
- disable sub 2
- Meet full range sweep 10Hz-20000Hz met 1 sub
- adjust phase by 22.5 degrees
- meet opnieuw

hiermee doe ik 9 metingen met enkel de linker sub (0 - 22.5 - 45 - 67.5 - 90 - 112.5 - 135 - 167.5 - 180)
Goed bezig. Ja het wordt al snel vrij complex :). Gebruik je geen audyssey voor je fronts (niet dat ik daar zo voorstander van ben)?

De fase response van de sub is een afgeleide van de amplitude response + de delay. Dus schommelingen in de amplitude response geven ook schommelingen in de fase response. Maar ook de akoestische afval van de sub zellf in combinatie met de crossover geven een fase draai; een 2e orde afval een 180gr draai en 4e orde 360 graden draai. Als je sub met 2e orde afvalt uit zichzelf en je voeft er een 2e orde low pass aan toe, krijg je dus een 360gr fase draai.

In praktijk voor jou zijn de crossover types niet selecteerbaar, alleen de frequentie ervan plus de delay settings. Ik zou beginnen met de delay in te stellen zoals je hem ook fysiek meet, de meting ervan is namelijk niet nauwkeurig. En dan fase varieren en mikken op maximale optelling tussen fronts en je 1e sub. Uiteindelijk de 2e sub toevoegen en ook fase varieren en de hoeveelheid varieren die de maximale optelling geeft.

Je krijgt dan niet per se de meest vlakke response, maar degene met de minste "gaten". Hierna kan je je receiver nog laten EQen om de reponse vlakker te maken. De reden dat ik het zo zou doen, is omdat je de gaten niet goed meer kan vullen met EQ, pieken kan je wel temmen.

Je hebt wel een hele mooie setup die ook dito sublaag verdient. Je hebt alle hardware icm dubbele sub behalve een losse DSP. Ik zou zeker overwegen om nog een DSP toe te voegen omdat dat namelijk de mogelijkheid biedt om met REW zelf de EQ te bouwen en evt ook andere filters zoals een all pass (dat is hetzelfde als de fase knop op je sub) of nog een low pass. Als het dan nog niet goed is kan je voor de laatste stap gaan, en dat is met MSO (multi sub optimizer) op basis van alle metingen individuele filters voor de subs ontwerpen, daarmee kan je en de response vaak nog vlakker krijgen maar ook de variatie tussen luister posities verder reduceren.

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

[quote]Jag schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:49:
[...]
Gebruik je geen audyssey voor je fronts (niet dat ik daar zo voorstander van ben)?
[/qoute]
ik dacht dat deze moest uitstaan om de subs af te stellen, als de subs eenmaal goed geintegreerd zijn, dan zal ik audyssey wel gebruiken.
De fase response van de sub is een afgeleide van de amplitude response + de delay. Dus schommelingen in de amplitude response geven ook schommelingen in de fase response. Maar ook de akoestische afval van de sub zellf in combinatie met de crossover geven een fase draai; een 2e orde afval een 180gr draai en 4e orde 360 graden draai. Als je sub met 2e orde afvalt uit zichzelf en je voeft er een 2e orde low pass aan toe, krijg je dus een 360gr fase draai.

In praktijk voor jou zijn de crossover types niet selecteerbaar, alleen de frequentie ervan plus de delay settings. Ik zou beginnen met de delay in te stellen zoals je hem ook fysiek meet, de meting ervan is namelijk niet nauwkeurig. En dan fase varieren en mikken op maximale optelling tussen fronts en je 1e sub. Uiteindelijk de 2e sub toevoegen en ook fase varieren en de hoeveelheid varieren die de maximale optelling geeft.

Je krijgt dan niet per se de meest vlakke response, maar degene met de minste "gaten". Hierna kan je je receiver nog laten EQen om de reponse vlakker te maken. De reden dat ik het zo zou doen, is omdat je de gaten niet goed meer kan vullen met EQ, pieken kan je wel temmen.
ok, voornamelijk de gaten vermijden, (omdat oneindige gaten niet op vulllen zijn met EQ)
Je hebt wel een hele mooie setup die ook dito sublaag verdient. Je hebt alle hardware icm dubbele sub behalve een losse DSP. Ik zou zeker overwegen om nog een DSP toe te voegen omdat dat namelijk de mogelijkheid biedt om met REW zelf de EQ te bouwen en evt ook andere filters zoals een all pass (dat is hetzelfde als de fase knop op je sub) of nog een low pass. Als het dan nog niet goed is kan je voor de laatste stap gaan, en dat is met MSO (multi sub optimizer) op basis van alle metingen individuele filters voor de subs ontwerpen, daarmee kan je en de response vaak nog vlakker krijgen maar ook de variatie tussen luister posities verder reduceren.
ik heb nog een MiniDSP2x4 ergens liggen, misschien moet ik die eens proberen, want mijn bass response is om te huilen atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 20:41
Even een vraag over mijn BK XXLS 400. Ik gebruik deze fijne subwoofer sinds 2009 en ben er in principe zeer tevreden mee. Sinds een paar jaar heb ik het verschijnsel dat na inschakelen van de subwoofer op laag niveau er vervormde geluiden uit komen. Geen basgeluiden, maar meer een soort kraken. Als ik het volume opvoer gaat de BK weer normale basgeluiden maken en ook op lagere niveaus blijft het daarna goed. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Rocketman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:21:
Even een vraag over mijn BK XXLS 400. Ik gebruik deze fijne subwoofer sinds 2009 en ben er in principe zeer tevreden mee. Sinds een paar jaar heb ik het verschijnsel dat na inschakelen van de subwoofer op laag niveau er vervormde geluiden uit komen. Geen basgeluiden, maar meer een soort kraken. Als ik het volume opvoer gaat de BK weer normale basgeluiden maken en ook op lagere niveaus blijft het daarna goed. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Klinkt mij in de oren als een gebroken soldering. Bij mij vermogen wordt het contact tijdelijk hersteld en na afkoeling ben je weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 20:41
Fairy schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:24:
[...]

Klinkt mij in de oren als een gebroken soldering. Bij mij vermogen wordt het contact tijdelijk hersteld en na afkoeling ben je weer terug bij af.
Valt dus eventueel te fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Rocketman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:25:
[...]

Valt dus eventueel te fixen?
Ik denk het wel. Als je zelf een beetje kan solderen zou je dat zelf kunnen proberen. Door de contactpunten stuk voor stuk aan te tikken (met een niet geleidend stukje gereedschap, is zo'n soldering vaak wel ergens te vinden. Dit kan een onderdeel op de print zijn, maar kan ook een connector zijn die op de print is gemonteerd.

Sluit natuurlijk niet uit dat het ook een draad kan zijn of een connector uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MikeVM schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:07:
[quote]Jag schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:49:
[...]
Gebruik je geen audyssey voor je fronts (niet dat ik daar zo voorstander van ben)?
[/qoute]
ik dacht dat deze moest uitstaan om de subs af te stellen, als de subs eenmaal goed geintegreerd zijn, dan zal ik audyssey wel gebruiken.

[...]

ok, voornamelijk de gaten vermijden, (omdat oneindige gaten niet op vulllen zijn met EQ)

[...]

ik heb nog een MiniDSP2x4 ergens liggen, misschien moet ik die eens proberen, want mijn bass response is om te huilen atm.
Dat is eigenlijk heel vaak zo, zonder meerdere subs en goed ingezette EQ, is het nooit echt echt goed te krijgen.

Ben wel heel benieuwd naar de metingen. Ik ben ook wel heel benieuwd naar of je receiver het vlak trekt of dat zijn EQ filters te breed zijn. Zo ja, dan kan je de miniDSP ertussen zetten.

Als je teveel gaten of teveel variatie tussen luisterposities houdt, kan je overwegen om te investeren (alleen tijd, het kost geen geld) in MSO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

MSO is een mini-dsp plugin?

edit: ik zie het al, Multi sub optimizer. is een minidsp 2x4 voldoende hiervoor?
https://www.andyc.diy-audio-engineering.org/mso/html/

[ Voor 72% gewijzigd door MikeVM op 17-12-2021 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MikeVM schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:13:

edit: ik zie het al, Multi sub optimizer. is een minidsp 2x4 voldoende hiervoor?
Zeker. Vergis je echter niet, het is wel een relatief grote tijdsinvestering om mso te leren en goed te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald_O
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:16
MikeVM schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:13:

Wat @Jag aangeeft is zeker waar, maar laat je ook niet afschrikken door de drempel. Het gaat je de moeite waard zijn. Nadat ik het er mee ingesteld heb geniet ik dagelijks als een klein kind van het geluid en gevoel :9

Zie hieronder voor een tutorial welke ik toen eens gevonden had. Die heeft mij geholpen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

1: SubL 180gr (+ LR crossover 250Hz)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O25Djjj.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hgnogox.png

2 SubL 180gr + SUBR 45gr/180gr)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PifzHhO.png

3 SubL 180gr + SUBR 180gr Crossover 100Hz/60Hz
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/42t7mOs.png

4 SubL 180gr + SUBR 45gr Crossover 100Hz/60Hz
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iAQEH7U.png

5 Full Range SUBLR 180gr Crossover 100Hz (Zonder Audessey)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cJD2xQG.png

beide subs op 180graden en de crossover op 100 geeft me het beste resultaat denk ik.
nu nog eens audessey laten lopen, want ik word nog steeds niet blij van de midbass in rock muziek

[ Voor 14% gewijzigd door MikeVM op 19-12-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

na audessey crossover 80 en 90Hz
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8h5lUw9.png

als ik hierna beide subs een boost geef van 1.5db, dan klinkt het acceptabel in meeste muziekgenres, alleen DnB/Dubstep en Hiphop zijn soms wat overdreven in het sub-laag, ( ik maak me voornamelijk zorgen over de buren)
voorlopig ben ik er tevreden mee, volgende stap is wat akoestische panelen in elkaar timmeren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MikeVM schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:29:
[Afbeelding]

als ik hierna beide subs een boost geef van 1.5db, dan klinkt het acceptabel in meeste muziekgenres, alleen DnB/Dubstep en Hiphop zijn soms wat overdreven in het sub-laag, ( ik maak me voornamelijk zorgen over de buren)
voorlopig ben ik er tevreden mee, volgende stap is wat akoestische panelen in elkaar timmeren denk ik.
Ziet er zeer ok uit. Is dit met mic in standaard echt op luisterpositie?

Met REW bak je wel zo een paar bandjes PEQ die je vervolgens ook weer zo in je minidsp importeert. Daarmee krijg je nog wel die midbass onregelmatigheden eruit. Heel easy. Ben benieuwd of je daarmee tevredender wordt. Ik kan het evt ook voor je doen als je de metingen stuurt.

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-07 21:33
Hallo allemaal ik heb een vraagje,

Ik heb 2 subwoofers staan een jamo s660 subwoofer met klasse d amp en een sony sony sa-w70es. Ik wil nu de sony gaan gebruiken voor tijdens films alleen. Ik vroeg me alleen af hoe het zit met het stroomverbruik van deze subwoofer omdat het een oude AB versterker is uit 1999. Welke van deze 2 subwoofers gebruikt het meeste stroom van de 2. Aangezien de huidige energieprijzen van tegenwoordig wil ik daar iets bewuster mee omgaan. Ik had begrepen dat de sony subwoofer constant veel stroom verbruikt. Dus weet niet of er veel verschil zit. De jamo heeft wel een hoger vermogen dan de sony.

Anoniem: 159816

jayesh schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:04:
Hallo allemaal ik heb een vraagje,

Ik heb 2 subwoofers staan een jamo s660 subwoofer met klasse d amp en een sony sony sa-w70es. Ik wil nu de sony gaan gebruiken voor tijdens films alleen. Ik vroeg me alleen af hoe het zit met het stroomverbruik van deze subwoofer omdat het een oude AB versterker is uit 1999. Welke van deze 2 subwoofers gebruikt het meeste stroom van de 2. Aangezien de huidige energieprijzen van tegenwoordig wil ik daar iets bewuster mee omgaan. Ik had begrepen dat de sony subwoofer constant veel stroom verbruikt. Dus weet niet of er veel verschil zit. De jamo heeft wel een hoger vermogen dan de sony.
Als we er vanuit gaan dat de drivers even gevoelig zijn, dan gebruikt de klasse AB wat meer. Maar dat is echt verwaarloosbaar, omdat je alleen tijdens pieken echt wat meer stroom verbruikt. Ik zou gewoon zorgen dat de lampen in de woonkamer uit zijn, die gebruiken tijdens een film meer dan het verschil tussen de twee subs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Trichoglossus schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:52:
[...]

Daar sta ik wel van te kijken. Op zijn site staan ze nog wel te koop.

Ik heb mijn svs sub nu bijna een jaar, maar geen problemen gehad. Svs staat toch bekend als een goed merk met degelijke service

Mocht je het niet aandurven dan zou ik voor een XTZ kijken. Wellicht met levertijd, maar dat is momenteel met veel apparaten met chips zo.
Heb er wat nachtjes over geslapen en, aangezien je hier als consument toch redelijk beschermd bent, de PB 2000 pro gekocht. Heb hem nu twee dagen staan en hij bevalt echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Jamievs schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:14:
[...]

Heb er wat nachtjes over geslapen en, aangezien je hier als consument toch redelijk beschermd bent, de PB 2000 pro gekocht. Heb hem nu twee dagen staan en hij bevalt echt fantastisch!
Flinke subwoofer qua afmetingen. Ik vond de SB 2000 pro wel groot genoeg :+
Ik heb hem wel op Soundpath pootjes staan, op de houten vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-07 23:09
Even een vraagje. Ik ben op zoek naar een nieuwe subwoofer (thuis). Maar ben er nog niet uit welke.

Momenteel heb ik een opstelling met: front 2x klipsch R-28F, rear 2x klipsch R-14S Center Klipsch 504, Atmos klipsch 2x RP-140SA en 2x teufel reflect. De subwoofer is een JBL E250P.

De subwoofer wil ik vervangen voor een Klipsch 112SW of een SVS SB 1000 (pro). Of zijn er nog andere suggesties ??
Over de SVS hoor en lees ik veel goeds. Maar ook over de 112SW.. Dus lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:16
harley2009 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:03:
Even een vraagje. Ik ben op zoek naar een nieuwe subwoofer (thuis). Maar ben er nog niet uit welke.

Momenteel heb ik een opstelling met: front 2x klipsch R-28F, rear 2x klipsch R-14S Center Klipsch 504, Atmos klipsch 2x RP-140SA en 2x teufel reflect. De subwoofer is een JBL E250P.

De subwoofer wil ik vervangen voor een Klipsch 112SW of een SVS SB 1000 (pro). Of zijn er nog andere suggesties ??
Over de SVS hoor en lees ik veel goeds. Maar ook over de 112SW.. Dus lastig..
De SVS is sneller en strakker dan de Klipsch en gaat ook nog iets lager svs 20hz vs klipsch 24hz. De SVS is wel wat duurder maar met de app (pro versie) kun je van de bank de subwoofer heel goed afstellen. Ik heb vroeger met een klipsch ksw12 gespeeld maar die svs sb112-nds was echt een stuk beter die ik er na had. Ik hen sind kort een svs pb2000 pro wat een geweld komt daar uit. >:) Het mooiste zou zijn dat je ergens kan luisteren maar dan zal je nog wat geduld moeten hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
Jamievs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:38:
[...]

Nou.. heb reactie. Door problemen (met de producten) zijn ze gestopt met SVS. Hij geeft aan "Toch wel behoorlijk wat toestellen gehad waar klanten problemen hadden met het geluid / piep van de versterkers / voedingen.. daar is niets aan te doen". Dat is natuurlijk niet zo fijn als je op het punt staat om daar Subs van te kopen ;(
Ik heb mijn svs sb2000 nu ruim een jaar en heb tot nu toe geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Sithlord76 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:05:
[...]

De SVS is sneller en strakker dan de Klipsch en gaat ook nog iets lager svs 20hz vs klipsch 24hz. De SVS is wel wat duurder maar met de app (pro versie) kun je van de bank de subwoofer heel goed afstellen. Ik heb vroeger met een klipsch ksw12 gespeeld maar die svs sb112-nds was echt een stuk beter die ik er na had. Ik hen sind kort een svs pb2000 pro wat een geweld komt daar uit. >:) Het mooiste zou zijn dat je ergens kan luisteren maar dan zal je nog wat geduld moeten hebben…
Nog even een vraagje. Wij kijken veel films.
Ik zie SVS PB-1000 PRO en SVS SB-1000 PRO. Wij kijken veel films/series. Welke is er dan beter voor PB of SB. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 10:59

FREAKJAM

"MAXIMUM"

harley2009 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:31:
[...]

Ik zie SVS PB-1000 PRO en SVS SB-1000 PRO. Wij kijken veel films/series. Welke is er dan beter voor PB of SB. ??
Heb je het artikel van SVS zelf al gelezen waarin ze de verschillen uitleggen tussen ported (PB) en sealed (SB)? Het artikel zal je vermoedelijk helpen bij het maken van je keuze.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
harley2009 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:31:
[...]

Hangt natuurlijk ook van je budget en keuze voor de grootte af. Ik heb een SB-2000 pro voor films, voldoet voor mijn ruimte prima (zolder, 18m2), en qua formaat nog redelijk.

Heb je een grote ruimte, geen last van buren etc dan zou ik voor een PB-2000 pro gaan. Dat is wel een aanzienlijke upgrade tov de PB-1000 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Trichoglossus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:35:
[...]

Hangt natuurlijk ook van je budget en keuze voor de grootte af. Ik heb een SB-2000 pro voor films, voldoet voor mijn ruimte prima (zolder, 18m2), en qua formaat nog redelijk.

Heb je een grote ruimte, geen last van buren etc dan zou ik voor een PB-2000 pro gaan. Dat is wel een aanzienlijke upgrade tov de PB-1000 pro.
Phoe dat wordt een smak geld , denk niet dat ik mijn vrouw zo ver krijg. Momenteel zit ik te denken aan een SVS: SB-1000 Pro of een Klipsch 112SW. De woonkamer is 4 1/2 bij 7 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
FREAKJAM schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:14:
[...]

Heb je het artikel van SVS zelf al gelezen waarin ze de verschillen uitleggen tussen ported (PB) en sealed (SB)? Het artikel zal je vermoedelijk helpen bij het maken van je keuze.
Net even al vluchtig door gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
harley2009 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:06:
[...]

Phoe dat wordt een smak geld , denk niet dat ik mijn vrouw zo ver krijg. Momenteel zit ik te denken aan een SVS: SB-1000 Pro of een Klipsch 112SW. De woonkamer is 4 1/2 bij 7 meter.
Een gepoorte (PB serie dus) subwoofer wordt over het algemeen wel meer aangeraden voor films.

Ook nog een optie:
https://www.intosurround....xtz-sub-12-17-edge-zwart/
Daarvan kan de poorten nog eventueel dicht stoppen met de foam plugs

https://www.avforums.com/...17-subwoofer-review.12865

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 10:59

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Als je in de buurt woont van Eindhoven kun je ook terecht bij intosurround voor een luistersessie trouwens (van de xtz). Hele aardige en behulpzame eigenaar!

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 29-12-2021 23:35 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
FREAKJAM schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:34:
Als je in de buurt woont van Eindhoven kun je ook terecht bij intosurround voor een luistersessie trouwens (van de xtz). Hele aardige en behulpzame eigenaar!
Bedankt voor de tip. , Kom uit Veghel.. 15 minuten rijden.

• harley2009
Trichoglossus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:20:
[...]

Een gepoorte (PB serie dus) subwoofer wordt over het algemeen wel meer aangeraden voor films.

Ook nog een optie:
https://www.intosurround....xtz-sub-12-17-edge-zwart/
Daarvan kan de poorten nog eventueel dicht stoppen met de foam plugs

https://www.avforums.com/...17-subwoofer-review.12865
Heb voor mijn 2e keus de SVS: SB-1000 Pro Subwoofer - Black Ash Dat is toch echt wel het max wat ik kan/mag uitgeven. 2e hands subwoofers zijn wij niet zo voor. Dus het wordt de SVS: SB-1000 Pro of klipsch 112sw. Vandaag eens rond mailen of er nog wat van de prijs af kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
harley2009 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:23:
[...]

Heb voor mijn 2e keus de SVS: SB-1000 Pro Subwoofer - Black Ash Dat is toch echt wel het max wat ik kan/mag uitgeven. 2e hands subwoofers zijn wij niet zo voor. Dus het wordt de SVS: SB-1000 Pro of klipsch 112sw. Vandaag eens rond mailen of er nog wat van de prijs af kan
Niet de XTZ?
De XTZ 12.17 stond onlangs voor 775 euro te koop bij into surround. Toch wat goedkoper dan de SVS.

• harley2009
Trichoglossus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:28:
[...]

Niet de XTZ?
De XTZ 12.17 stond onlangs voor 775 euro te koop bij into surround. Toch wat goedkoper dan de SVS.
De SVS: SB-1000 Pro Subwoofer - Black Ash kan ik voor 619 euro aanschaffen

• harley2009
Trichoglossus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:28:
[...]

Niet de XTZ?
Heb een mail eruit gedaan voor de XTZ 12.17. Welke prijs ze die mij kunnen aanbieden.

Is deze zoveel beter dan de SVS 1000 pro

• Trichoglossus
harley2009 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:49:
[...]

Dan ga je dus voor een gesloten subwoofer, ipv een gepoorte die de XTZ wel is.
Voor zo'n ruimte als bij jou zou ik voor een gepoorte gaan voor films. Die gaan lager, en dan is wel een pré bij films.

Anoniem: 159816

Trichoglossus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:35:
[...]

Ik zou voor 2 SB/PB1000's gaan in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
Trichoglossus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:03:
[...]

Dan ga je dus voor een gesloten subwoofer, ipv een gepoorte die de XTZ wel is.
Voor zo'n ruimte als bij jou zou ik voor een gepoorte gaan voor films. Die gaan lager, en dan is wel een pré bij films.
Denk dat ik dan nog even verder moet gaan sparen..En dan voor de deze gaan. (SVS PB-1000 PRO) En uiteraard de vouw lief aankijken

Mail voor de XTZ is dat ze deze niet hebben en beter rechtstreeks kan bestellen..

Besloten om voor de SVS PB-1000 PRO te gaan. Krijg nog wat korting, zou volgende week geleverd kunnen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door harley2009 op 30-12-2021 14:18 ]

• harley2009
De svs pb 1000 pro staat er.. nu gaan we klote met de instellingen. Ik zie veel op sites dat svs low pass op 80Hz staat. Dit beter dan 120.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 23:16
MikeVM schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:29:
[Afbeelding]

Als je je zorgen maakt over de buren, dan moet je gewoon even een keer aanbellen met de vraag of je even mag luisteren terwijl je eigen systeem op standje enthousiast volume staat te draaien. Gewoon vragen onder het mom van, ik wil jou niet tot last zijn, dus ik wil graag weten waar mijn kaders liggen. Bakje koffie erbij en dan heb je gelijk punten gescoord bij de buren.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Trichoglossus
harley2009 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:24:
De svs pb 1000 pro staat er.. nu gaan we klote met de instellingen. Ik zie veel op sites dat svs low pass op 80Hz staat. Dit beter dan 120.
Op pagina 1 van dit topic staat wel aardig wat informatie hierover. Het is afhankelijk van je eigen luidsprekers, waarop je de crossover zet.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:47
Trichoglossus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:52:
[...]
Het is afhankelijk van je eigen luidsprekers, waarop je de crossover zet.
Crossover != LPF (for LFE)

Aangezien er wordt gesproken over 120 Hz neig ik naar dat hier wordt gesproken over LPF for LFE, 120 Hz is daar de standaard instelling van en staat los van de overige speakers.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 30-12-2021 18:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• harley2009
Op 80hz gezet op de svs. Op de receiver Crossover != LPF (for LFE) en ook op 80HZ gezet.

Tutorial van SVS geeft aan Low pass filter off als je via AV receiver aangesloten is. Dat staat die automatisch op 80HZ. En de receiver stond op LPF (for LFE) en 120HZ. Die ook op 80HZ gezet..

Zit veel op om te ontdekken.. Gaat wel even duren vooradt die helemaal naar smaak is ingesteld.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 16:33
harley2009 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:19:
Op 80hz gezet op de svs. Op de receiver Crossover != LPF (for LFE) en ook op 80HZ gezet.

Tutorial van SVS geeft aan Low pass filter off als je via AV receiver aangesloten is. Dat staat die automatisch op 80HZ. En de receiver stond op LPF (for LFE) en 120HZ. Die ook op 80HZ gezet..

Zit veel op om te ontdekken.. Gaat wel even duren vooradt die helemaal naar smaak is ingesteld.
Waarom op 80 hz, gangbaar is toch 120hz?
Gewoon een nieuwgierige vraag. Heb zelf een Pb2000 en eigenlijk altijd op 80hz staan :)

• FeaR
harley2009 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:19:

Ik volg het niet en/of het klopt niet wat hierboven staat. De crossover stel je in op de subwoofer of op de receiver. Als je deze op de receiver instelt dan staat die niet op 80 Hz op de subwoofer, dan staat deze op de subwoofer geheel open (off). Persoonlijk zou ik LPF for LFE op 120 Hz laten staan, ik voel meer voor de default die Audyssey voorschrijft dan die SVS voorschrijft. Al verwacht ik niet dat je heel veel mist als je dit naar 80 zet.

Haal de gewone crossover ook niet door elkaar met LPF for LFE, dat zijn twee heel andere dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 30-12-2021 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
Arjantje72 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:30:
[...]

Gewoon een nieuwgierige vraag. Heb zelf een Pb2000 en eigenlijk altijd op 80hz staan :)
:*) :*)

Ik heb de SVS PB-1000 PRO. Moet ook wel zeggen dat ik er niet heel veel verstand van heb. Maar wat ik las was dat je deze op 80HZ moet staan als die is aangesloten is op een receiver.. Zet ik de low pass aan kan ik hem op 120HZ zetten. Maar in de uitleg stond dat die beter uit kon..

[ Voor 10% gewijzigd door harley2009 op 30-12-2021 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:32

JTfoto

Work hard

Arjantje72 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:30:
[...]

In principe zou ik altijd 80Hz als “minimale” (eigenlijk dus als hoogste) crossover aanhouden. Dit omdat de geluiden onder die frequentie lastig te positioneren zijn. Op het moment dat je een subwoofer >80Hz instelt heb je kans dat je goed kan horen waar de subwoofer precies staat.

Persoonlijk vind ik het geluidsbeeld dan ook een stuk rustiger bij een crossover van 80Hz.

• FeaR
harley2009 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:35:
[...]
Ik heb de SVS PB-1000 PRO. Moet ook wel zeggen dat ik er niet heel veel verstand van heb. Maar wat ik las was dat je deze op 80HZ moet staan als die is aangesloten is op een receiver.. Zet ik de low pass aan kan ik hem op 120HZ zetten. Maar in de uitleg stond dat die beter uit kon..
Linkje naar waar je dat leest?
Ik heb alleen de online handleiding van de PB-1000 Pro gevonden en daar wordt niets in gezegd qua frequenties.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 30-12-2021 18:40 ]

• harley2009
FeaR schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:40:
[...]

Linkje naar waar je dat leest?
Ik heb alleen de online handleiding van de PB-1000 Pro gevonden en daar wordt niets in gezegd qua frequenties.
Screenshot. Staat in de svs appAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_MQgSN2BNBsSBSMqMOsyD5poe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBgTXxOMaqCphVZJQ6OG4Q4P.jpg?f=fotoalbum_large

• FeaR
Wat daar staat klopt. Je stelt de crossover in op de receiver en de subwoofer zet je dan geheel open (maximale waarde), of "off". Waar stel je die 80 Hz dan in op de SVS als de crossover geheel open staat? Als in, geheel open/off en 80 Hz instellen klinkt als iets wat niet kan.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 30-12-2021 18:48 ]

• harley2009
FeaR schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:47:
[...]
Wat daar staat klopt. Je stelt de crossover in op de receiver en de subwoofer zet je dan geheel open (maximale waarde), of "off". Waar stel je die 80 Hz dan in op de SVS als de crossover geheel open staat? Als in, geheel open/off en 80 Hz instellen klinkt als iets wat niet kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxSEETvNeSbCoNZG-InoSwcArdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRIRVNEnxkLZSKNG9NL72JUD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 30-12-2021 19:14 . Reden: Post gemaakt, afbeelding stond in de quote ]

• FeaR
Onduidelijke interface... Heb je de "OFF" geselecteerd en is de 80 Hz greyed out? Of moet je "OFF" nog selecteren en valt de 80 Hz optie dan weg? Het is het één of het ander namelijk, je kan niet "OFF" kiezen én een crossover.

De makkelijkste optie is de subwoofer op "OFF" zetten en de crossover op de receiver inregelen.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 30-12-2021 19:21 ]

• harley2009
FeaR schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:16:
[...]

Onduidelijke interface... Heb je de "OFF" geselecteerd en is de 80 Hz greyed out? Of moet je "OFF" nog selecteren en valt de 80 Hz optie dan weg? Het is het één of het ander namelijk, je kan niet "OFF" kiezen én een crossover.

De makkelijkste optie is de subwoofer op "OFF" zetten en de crossover op de receiver inregelen.
Staat nu op off 80hz. Kan dan ook niks veranderen. Zet ik hem aan zou ik deze op 120hz kunnen zet, of ook op 80hz kunnen laten staan.

• FeaR
harley2009 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:23:
[...]
Staat nu op off 80hz. Kan dan ook niks veranderen. Zet ik hem aan zou ik deze op 120hz kunnen zet, of ook op 80hz kunnen laten staan.
Dan is die 80 Hz wellicht de waarde die het wordt als je de LPF weer op "ON" zet. Onduidelijke interface, niet greyed out genoeg naar mijn mening. Of nog beter, laat die waarde (80 Hz) weg als er voor "OFF" is gekozen, die doet niets, zou veel duidelijker zijn.

Samenvattend:
De crossover/LPF staat nu op "OFF", de 80 Hz die je ziet doet niets en staat niet ingesteld.
Crossover op de receiver regelen. Welke dat moet zijn hangt van de speakers, voorkeur en ruimte af.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 30-12-2021 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
FeaR schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:32:
[...]

Dan is die 80 Hz wellicht de waarde die het wordt als je de LPF weer op "ON" zet. Onduidelijke interface, niet greyed out genoeg naar mijn mening. Of nog beter, laat die waarde (80 Hz) weg als er voor "OFF" is gekozen, die doet niets, zou veel duidelijker zijn.

Samenvattend:
De crossover/LPF staat nu op "OFF", de 80 Hz die je ziet doet niets en staat niet ingesteld.
Crossover op de receiver regelen. Welke dat moet zijn hangt van de speakers, voorkeur en ruimte af.
Idd. Heb de crossover in de receiver weer op 120hz gezet, ga nog eens verder op het net speuren naar meerdere instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
harley2009 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:35:
[...]

:*) :*)

Ik had een foutje gemaakt zie ik :)
Mijn subs zelf staan op LFE en in mijn versterker staat LPF of LFE op 120Hz.
JTfoto schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:36:
[...]

In principe zou ik altijd 80Hz als “minimale” (eigenlijk dus als hoogste) crossover aanhouden. Dit omdat de geluiden onder die frequentie lastig te positioneren zijn. Op het moment dat je een subwoofer >80Hz instelt heb je kans dat je goed kan horen waar de subwoofer precies staat.

Persoonlijk vind ik het geluidsbeeld dan ook een stuk rustiger bij een crossover van 80Hz.
Ik zal eens 80Hz proberen(als ik het huis weer alleen heb), ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met meerdere subs is die frequentie niet kritisch meer.
Al helemaal niet wanneer ze symmetrisch opgesteld staan, dan kun je makkelijk door tot 300Hz als het moet.
Het verschil tussen 80Hz en 120Hz hangt ook sterk af van de steilheid van het filter, alsmede de positie van de (enkele) subwoofer.

[ Voor 28% gewijzigd door B_FORCE op 31-12-2021 20:15 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-07 17:12
harley2009 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:49:
[...]

Waar heb je die kunnen krijgen voor deze prijs? Ik zie nergens lager dan 699.
Ben 'm namelijk ook aan het overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
Mainuz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:22:
[...]

Waar heb je die kunnen krijgen voor deze prijs? Ik zie nergens lager dan 699.
Ben 'm namelijk ook aan het overwegen.
Ik heb uiteindelijk de svs PB 1000 pro gekocht. 75 euro korting gekregen bij Doublepoint. Ook bij doublepoint kreeg ik die korting voor de SVS SB 1000 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik ben er niet zeker van of ik dit hier moet vragen of beter een nieuw topic moet aanmaken.
Ik wil me in mijn spaarzame momenten(als er niemand thuis is zaterdags) me gaan verdiepen in REW.
Ik heb een 5.1.2 set (wel 2 subs maar die worden niet apart aangestuurd, dat kan de Onkyo TX-NR686 niet).
Heb een Umik microfoon en MiniDSP, ik ga mijn laptop aansluiten via HDMI aan mijn versterker.

Moet ik dan REW met Java gebruiken voor mijn sub(s) en REW met Asio4All om mijn surround te kalibreren?
Ik vraag dit om niet onjuiste verkeerde metingen bij voorbaat al te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:29
@Arjantje72 welke minidsp heb je?
Zou mooi zijn je 2 subs apart te kalibreren met de minidsp.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
LuisjeNL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:56:
@Arjantje72 welke minidsp heb je?
Zou mooi zijn je 2 subs apart te kalibreren met de minidsp.
Ik wist niet dat verschil in zat :)
Ik heb deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgybx5AZVf1bYHokZMnLacZ4an8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bv2N9GLdK1XIC0nxTOBKomY4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5W4kEkM5_JvHWO4J4MuK4Ko1oM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfTJrLe2z6UW5FegybvZhUX0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:11:
Ik ben er niet zeker van of ik dit hier moet vragen of beter een nieuw topic moet aanmaken.
Ik wil me in mijn spaarzame momenten(als er niemand thuis is zaterdags) me gaan verdiepen in REW.
Ik heb een 5.1.2 set (wel 2 subs maar die worden niet apart aangestuurd, dat kan de Onkyo TX-NR686 niet).
Heb een Umik microfoon en MiniDSP, ik ga mijn laptop aansluiten via HDMI aan mijn versterker.

Moet ik dan REW met Java gebruiken voor mijn sub(s) en REW met Asio4All om mijn surround te kalibreren?
Ik vraag dit om niet onjuiste verkeerde metingen bij voorbaat al te voorkomen.
Leuk initiatief. Waarom niet ook asio4all voor de subs?

Ik heb ooit iets vergelijkbaars gedaan; via hdmi alle surround kanalen gemeten en zelf de EQ van de surround kanalen wat aangepast. Je kan ook controleren of de optelling met je subs goed verloopt. Maar met name je sublaag corrigeren is erg dankbaar werk.

Mocht het lastig gaan, of de variatie tussen verschillende luisterposities nog groot blijven, dan kan je altijd escaleren naar MSO. Daarmee kan je de miniDSP ten volle gebruiken door de subs individueel te tweaken voor optimale optelling op meerdere posities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
Arjantje72 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:10:
[...]

Ik wist niet dat verschil in zat :)
Ik heb deze: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou zeker voor je 2 subs gaan om die te kalibreren, dus 1 kabel vanuit je receiver naar de minidsp en dan 2 kabels naar de 2 subs.

Ik vind zelf dat een goed laag het meeste verschil maakt.

En met 4 uitgangen ga je niet al je speakers kunnen doen ;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Helemaal eens met @LuisjeNL. Goed sublaag is de bomb. Naast het aantal benodige outputs op je miniDSP, heb je ook nog eens losse power amps nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Jag schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Leuk initiatief. Waarom niet ook asio4all voor de subs?

Ik heb ooit iets vergelijkbaars gedaan; via hdmi alle surround kanalen gemeten en zelf de EQ van de surround kanalen wat aangepast. Je kan ook controleren of de optelling met je subs goed verloopt. Maar met name je sublaag corrigeren is erg dankbaar werk.

Mocht het lastig gaan, of de variatie tussen verschillende luisterposities nog groot blijven, dan kan je altijd escaleren naar MSO. Daarmee kan je de miniDSP ten volle gebruiken door de subs individueel te tweaken voor optimale optelling op meerdere posities.
Het lijkt me inderdaad makkelijker om alles via audio in te stellen maar mijn vraag was meer of er een merkbaar verschil inzit om het via Java of Asio te doen. Ik merk wel dat ik me nog veel moet inlezen:)
LuisjeNL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:25:
[...]

Ik zou zeker voor je 2 subs gaan om die te kalibreren, dus 1 kabel vanuit je receiver naar de minidsp en dan 2 kabels naar de 2 subs.

Ik vind zelf dat een goed laag het meeste verschil maakt.

En met 4 uitgangen ga je niet al je speakers kunnen doen ;)
Die minidsp is ook alleen voor de subs bedoeld :)
Jag schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:31:
Helemaal eens met @LuisjeNL. Goed sublaag is de bomb. Naast het aantal benodige outputs op je miniDSP, heb je ook nog eens losse power amps nodig.
Zie hierboven. Het was niet de bedoeling om het surround met de minidsp te doen, wist niet eens dat dat kon :)
Edit:
Mijn plan was om met MiniDSP mijn subs af te stellen en apart daarvan(zonder MiniDSP) mijn surround af te stellen maar dat gaat niet zeker?

[ Voor 14% gewijzigd door Arjantje72 op 06-01-2022 20:12 . Reden: Vraag verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Het lijkt me inderdaad makkelijker om alles via audio in te stellen maar mijn vraag was meer of er een merkbaar verschil inzit om het via Java of Asio te doen. Ik merk wel dat ik me nog veel moet inlezen:)
Met Java kan alleen stereo denk ik. Met asio4all via HDMI kan je alle surround kanalen los van elkaar gebruiken. Zo kan je dus je surround kanalen meten maar ook je sub, zonder dat je rechtstreeks een analoge audio lijn hoeft te leggen. Ook kan je meerdere kanalen tegelijk meten en zo bijvoorbeeld fronts en sub meten om te zien hoe de integratie is met alle instellingen voor delay, level, xover actief.
Zie hierboven. Het was niet de bedoeling om het surround met de minidsp te doen, wist niet eens dat dat kon :)
Het kan maar niet heel makkelijk. Dan moet je met een preout je minidsp in en vanuit je minidsp naar een poweramp.
Mijn plan was om met MiniDSP mijn subs af te stellen en apart daarvan(zonder MiniDSP) mijn surround af te stellen maar dat gaat niet zeker?
Goed plan. Het instellen van je surround doe je dan gewoon via je receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 21:51
Hey lastigste van Asio4all is het herkennen van de devices, de software installatie dus. Zelf had ik daar echter niet zo veel problemen mee (ivm anderen online) als je de windows settings een beetje weet te vinden.

Wat je zeker moet doen: exclusive control UIT zetten, anders gaat het nooit lukken omdat Asio4all en de windows driver dan tegen elkaar gaan vechten. Hier zie je waar die optie zit: https://solidstatelogic.z...and-apps-at-the-same-time

Verder hielp het mij om alle andere recording en playback devices die je niet van plan bent te gebruiken, te disabelen in windows (ook degene die al unplugged staan). Vergeet ook niet alle "sound improvent functies" zoals surround effecten enzo uit te zetten. Dit doe je allemaal gewoon in de windows/driver settings, VOORDAT je REW en ASIO4all start. ASIO4all neemt namelijk de settings over van de windowsdrivers. Daarna dus REW en ASIO4all starten. Als alles goed in de windows settings staat is het het handigst om in REW naar het ASIO control panel te gaan. Daar moet je vaak een keer of wat op reload klikken zodat die alle interfaces goed pakt in de asio interface.

Mocht die de mic dan nog niet pakken, REW en asio weer uit, even unpluggen en weer inpluggen, settings weer ff checken in windows, en dan REW met ASIO opnieuw opstarten + reload.refresh knopje.
Hier kwam ik ook na een paar uur stoejen achter, dus ik dacht, ik deel het maar even. Als je deze volgorde een beetje systematisch aanhoud moet het wel lukken.
Ik zou er een goede handleiding bijhouden, zodat je zeker weet dat je alles goed insteld, want anders kun je weer opnieuw beginnen met meten omdat er settings verkeerd stonden. (bijv deze die laat goed zien waar de settings van de apparaten staan, https://www.avsforum.com/...rent-version-pdf.3137527/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-07 16:44
Groot verdriet hier. De SVS PC 2000, die ik een half jaartje geleden tweedehands op de kop had getikt, maakt een fluitend geluid. Het klinkt een beetje alsof je een schelp tegen je oor houdt of alsof je fietsband leegloopt, alleen dan harder.

Het maakt niet uit of hij is aangesloten, alleen de stroomkabel zit erin en hij staat aan. Gain enzo maken ook niet uit, het blijft even hard. Ik vermoed dat de voeding het probleem is. Heeft iemand hier ervaring mee? Valt dit te vervangen?

Edit: ik heb SVS in ieder geval een mailtje gestuurd. Kijken of ze willen helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door purplevendetta op 07-01-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
ramonlambal schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:56:
Hey lastigste van Asio4all is het herkennen van de devices, de software installatie dus. Zelf had ik daar echter niet zo veel problemen mee (ivm anderen online) als je de windows settings een beetje weet te vinden.

Wat je zeker moet doen: exclusive control UIT zetten, anders gaat het nooit lukken omdat Asio4all en de windows driver dan tegen elkaar gaan vechten. Hier zie je waar die optie zit: https://solidstatelogic.z...and-apps-at-the-same-time

Verder hielp het mij om alle andere recording en playback devices die je niet van plan bent te gebruiken, te disabelen in windows (ook degene die al unplugged staan). Vergeet ook niet alle "sound improvent functies" zoals surround effecten enzo uit te zetten. Dit doe je allemaal gewoon in de windows/driver settings, VOORDAT je REW en ASIO4all start. ASIO4all neemt namelijk de settings over van de windowsdrivers. Daarna dus REW en ASIO4all starten. Als alles goed in de windows settings staat is het het handigst om in REW naar het ASIO control panel te gaan. Daar moet je vaak een keer of wat op reload klikken zodat die alle interfaces goed pakt in de asio interface.

Mocht die de mic dan nog niet pakken, REW en asio weer uit, even unpluggen en weer inpluggen, settings weer ff checken in windows, en dan REW met ASIO opnieuw opstarten + reload.refresh knopje.
Hier kwam ik ook na een paar uur stoejen achter, dus ik dacht, ik deel het maar even. Als je deze volgorde een beetje systematisch aanhoud moet het wel lukken.
Ik zou er een goede handleiding bijhouden, zodat je zeker weet dat je alles goed insteld, want anders kun je weer opnieuw beginnen met meten omdat er settings verkeerd stonden. (bijv deze die laat goed zien waar de settings van de apparaten staan, https://www.avsforum.com/...rent-version-pdf.3137527/ )
Bedankt dat is heel waardevolle info.
Ik heb dit ook nog gevonden
YouTube: ROOM EQ WIZARD BASICS | Installing and configuring REW AND ASIO4ALL

Dat wordt even stoeien met het instellen van alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
purplevendetta schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:36:
Groot verdriet hier. De SVS PC 2000, die ik een half jaartje geleden tweedehands op de kop had getikt, maakt een fluitend geluid. Het klinkt een beetje alsof je een schelp tegen je oor houdt of alsof je fietsband leegloopt, alleen dan harder.

Het maakt niet uit of hij is aangesloten, alleen de stroomkabel zit erin en hij staat aan. Gain enzo maken ook niet uit, het blijft even hard. Ik vermoed dat de voeding het probleem is. Heeft iemand hier ervaring mee? Valt dit te vervangen?

Edit: ik heb SVS in ieder geval een mailtje gestuurd. Kijken of ze willen helpen.
SVS was in ieder geval snel met beantwoorden. Gelukkig kon ik het aankoopbewijs nog krijgen, maar hij was wel buiten garantie. De distributeur is de prijzen nog aan het opzoeken, maar hij verwacht dat het zo'n €400 gaat kosten. Erg zuur.

Met die €400 is de rest van de sub nog net zo goed buiten garantie, natuurlijk. Heeft iemand nog een suggestie voor een nieuwe sub voor een huiskamer van 40m2? Of gewoon repareren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
Als je weet wat er vervangen moet worden, kijken wat er lokaal te regelen is?

Of anders verkopen aan iemand die graag kapotte opkoopt.

Lichtpuntje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Laatst online: 18:31
@purplevendetta Je zou het eens op Htforum kunnen vragen daar zit wel iemand die subs kan repareren.

https://www.htforum.nl/ya...686.msg3521430#msg3521430

Als je een velodyne kan oplappen zal een svs ook wel lukken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 499527

jossie op het htforum kan inderdaad veel subs repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
LuisjeNL schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:07:
Als je weet wat er vervangen moet worden, kijken wat er lokaal te regelen is?

Of anders verkopen aan iemand die graag kapotte opkoopt.
Ik had hem open geschroefd, maar het ziet er verder vrij normaal uit. De amp zelf is niet los verkrijgbaar.
Goofy1978 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:19:
@purplevendetta Je zou het eens op Htforum kunnen vragen daar zit wel iemand die subs kan repareren.

https://www.htforum.nl/ya...686.msg3521430#msg3521430

Als je een velodyne kan oplappen zal een svs ook wel lukken.
Anoniem: 499527 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:05:
jossie op het htforum kan inderdaad veel subs repareren
Thanks! Ik heb hem een PM gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kpnsvn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-07 00:58
purplevendetta schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Ik had hem open geschroefd, maar het ziet er verder vrij normaal uit. De amp zelf is niet los verkrijgbaar.

[...]

[...]

Ik heb vorige week toevallig mijn module bij Jos laten repareren van mijn PC12 NSD-DSP sub. Had ook dezelfde klachten.

Snel en topservice! Gaat je de helft schelen t.o.v. prijsopgave van SVS. Mijn sub werkt weer als een zonnetje, dus zeker aan te raden. Hij heeft ook een marktplaats advertentie. Ik kom er net toevallig achter dat hij dus ook op htforum een user is.

AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:13
Afgelopen jaar ben ik verhuisd naar een nieuwbouwwoning. In mijn vorige huis klonk de subwoofer (SVS PB1000) veel gelijkmatiger in de ruimte dan nu. Op mijn luisterpositie is een enorme dip te merken op bepaalde frequenties en op praktisch alle andere zitplaatsen niet (of juist een enorme gain). Vervelend. De opstelling zoals ie nu staat wil ik zo houden. Dat is vrij standaard. Vierkante ruimte (ca 4x6m), 5.1 opstelling met de subwoofer links voor naast de front. Ik heb de subwoofer verplaatst rechts van de frontspeaker, zodat ie praktisch op mijn luisterpositie staat gericht, maar geen resultaat. Ook wat met de fase instellingen en afstanden van de speakers zitten spelen in de settings van mn Marantz 5010, maar levert weinig op zo lijkt het.

Ik heb nog geen apparatuur om te meten en een subwoofer te kalibreren (ook geen audyssey XT32) en daar geen ervaring mee, maar dat wordt wellicht toch eens tijd. Ik zoek wat beginnertips en handleidingen om voor niet al te veel geld (max € 250) mijn subwoofer te kalibreren. Wie kan mij daar bij helpen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 11-01-2022 08:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Hulleman

Umik-1 en een minidsp voor als je echt je best wilt doen, maar bedenk je dat dat het beste gaat met nog 1 subwoofer er bij.

Je kunt ook enkel de umik-1 doen, dan kun je met REW kijken hoe de subwoofer zich gedraagt op de luisterposities.

Maar denk eraan, dips ga je hier niet mee voorkomen of oplossen, dat zul je echt in de positie van de subwoofer moeten zoeken.

Zet je subwoofer maar eens op je luisterposities en ga dan rondkruipen in de ruimte, waar de bass het beste klinkt moet hij staan. (Zoek maar op: subwoofer crawl) kost niks behalve wat tijd en eventuele workout vanwege de subwoofer :+

[ Voor 23% gewijzigd door LuisjeNL op 11-01-2022 08:54 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@LuisjeNL,
Hmm, dat is jammer.... valt er niet veel te verbeteren aan de dips met een minidsp en microfoon?

Ik ben bekend met de subwoofer crawl, maar wil liever niet te veel aan de positie daarvan doen. Ik zou de sub mogelijk nog bij de rechter front speaker kwijt kunnen. Achter de luister positie kan, maar is weer minder ideaal ivm de kabel die dan naar de receiver moet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
@Hulleman Ik heb hetzelfde in de woonkamer (5x5m en open aan éen zijde, standaard U indeling van de begane grond). Met behulp van REW en een UMIK-1 microfoon ben ik op zoek gegaan naar de beste plek voor de subwoofer. Eerst met de subwoofer op de zitplek en de microfoon op verschillende plaatsen in de woonkamer en vervolgens met de microfoon op de zitplek (finetunen). Waar de subwoofer eerst in de rechterhoek naast de frontspeaker stond staat deze nu tegen de achterwand net uit het midden. Mijn XTZ Sub 10.17 Edge heeft verschillende 'tuning' opties, (deels) open/sealed en een PEQ. Door te meten heb ik hierin ook de beste keuze kunnen maken en vervolgens heeft Audyssey XT nog zijn kunstje gedaan. Hiervan het resultaat weer gemeten met REW, bleek de gekozen crossover met de fronts te zorgen voor een dip. En zo blijf je bezig :+ . Binnenkort de Denon X2400 vervangen door een X3400 met Audyssey XT32 en dan gaan we weer eens een middag ermee aan de slag. Ik heb de subwoofer inmiddels draadloos aangesloten met een SVS Soundpath Tri-Band Wireless Audio Adapter, werkt prima.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@Millert, ons huis heeft ook een standaard U (of eerder C) indeling. ik heb ook wel eens naar zo'n SVS wireless adapter zitten kijken, maar twijfelde altijd over draadloos. Geeft wel veel flexibiliteit. Jouw ervaringen zijn daar dus goed mee? Ik zie dat er 2 varianten zijn. één van € 199 en één van € 129. Wat is het verschil precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
@Hulleman Dat klopt inderdaad. De duurdere variant zou beter overweg kunnen met interferentie/storing van andere draadloze apparaten omdat deze werkt over drie frequenties. Ik had moeite om de variant van €129,- te vinden en twijfelde of ik de Triband wel nodig had. Contact gehad met Doublepoint over de beschikbaarheid van de Wireless Audio Adapter, deze was (voorlopig) niet op vooraad. Ik heb toen de Tri-Band aan kunnen schaffen met 10% korting.
Werkt prima, echt plug-and-play. De units zijn al gekoppeld dus enkel aansluiten en ze maken direct verbinding. Ik merk geen vertraging en de metingen laten ook dezelfde resultaten zien als ik deze vergelijk met bedraad.

[ Voor 19% gewijzigd door Millert op 11-01-2022 09:34 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Millert schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:33:
Werkt prima, echt plug-and-play. De units zijn al gekoppeld dus enkel aansluiten en ze maken direct verbinding. Ik merk geen vertraging en de metingen laten ook dezelfde resultaten zien als ik deze vergelijk met bedraad.
Ah top, goed om te lezen dat het zo goed werkt. Dat los de problemen op die ik heb met de plaatsing van de sub voor een prima prijs. Ook maar eens kijken naar zo'n UMIK-1 microfoon. Spreekt het meten en interpreteren van de resultaten nog een beetje voor zich, of is dat een hele studie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
Valt mee gelukkig, met Youtube kom je een heel eind. Belangrijk is wel dat je structureel te werk gaat en waar nodig wat notities maakt (bijv. volume instellingen). Zo heb ik bijvoorbeeld met schilderstape op de vloer de plekken gemarkeerd (nummer erop geschreven) waar ik de subwoofer heb geplaatst bij een meting en dit nummer bij de meting vermeld. Zorg er ook voor dat je er even ongestoord mee aan de slag kan :o, voor je het weten zijn een paar uur voorbij .

Dit filmpje legt het goed stap voor stap uit,
YouTube: BEST Subwoofer Placement Using REW | TUTORIAL/GUIDE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 17:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Totdat je partner niets vermoedend thuiskomt en je iets te enthousiast met schilderstape bent geweest

Afbeeldingslocatie: https://image.shutterstock.com/image-vector/escape-room-crime-scene-man-260nw-1571068822.jpg

Ik moet zeggen dat ik zelf nooit iets veranderd heb aan de instellingen. De installateur van iEar heeft de set aangesloten en geïnstalleerd. De sub die ik bij een andere winkel heb gekocht, heeft ie ook meteen gedaan. Ik zou dus eerlijk gezegd niet weten of ik nog verbeteringen kan behalen. Tot nu toe heb ik niet het idee dat ik iets mis en ik krijg in de flat ook bijna nooit klachten. (Dat is misschien eens per jaar, maar dan gaat het over het hele volume, nooit over dreunende bass)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Jorgen schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:59:
Tot nu toe heb ik niet het idee dat ik iets mis en ik krijg in de flat ook bijna nooit klachten. (Dat is misschien eens per jaar, maar dan gaat het over het hele volume, nooit over dreunende bass)
Die problemen heb ik nu allemaal wel. Op de ene plek blaast de sub je zowat door de muur heen, 1,5 meter diagonaal daarvan (prime luisterpositie) merk je amper wat. Buren klagen nu ook over gedreun en ik heb het bij hen gehoord. Niet best :P Best bijzonder in de goed geïsoleerde huizen van tegenwoordig. SVS isolatievoetjes hebben alvast geholpen en krijg deze week een subdude HT. Ben benieuwd of de overlast dan weg is of iig zeer acceptabel. Als het alleemaal teveel gedoe gaat worden gaat de sub gewoon weg. Momenteel heb ik er meer last van dan lol.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 11-01-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:41

Major_ton

Shoot!

Hulleman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Die problemen heb ik nu allemaal wel. Op de ene plek blaast de sub je zowat door de muur heen, 1,5 meter diagonaal daarvan (prime luisterpositie) merk je amper wat. Buren klagen nu ook over gedreun en ik heb het bij hen gehoord. Niet best :P Best bijzonder in de goed geïsoleerde huizen van tegenwoordig. SVS isolatievoetjes hebben alvast geholpen en krijg deze week een subdude HT. Ben benieuwd of de overlast dan weg is of iig zeer acceptabel. Als het alleemaal teveel gedoe gaat worden gaat de sub gewoon weg. Momenteel heb ik er meer last van dan lol.
Heb je de sub al eens op de plek gezet waar je de bas het meest hoort dreunen? En waar zit je in de kamer? Tegen de achterwand of meer naar het midden?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Major_ton schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Heb je de sub al eens op de plek gezet waar je de bas het meest hoort dreunen? En waar zit je in de kamer? Tegen de achterwand of meer naar het midden?
Nee nog niet. De zitpositie is ongeveer het midden van de kamer. Achter de bank is nog zo'n 2,5m (van de ca 6m). Staat een kast met daarnaast de rear speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 17:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hulleman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Dat is vervelend inderdaad! Hopelijk vind je een acceptabele oplossing waarbij je er ook van kunt genieten

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• purplevendetta
purplevendetta schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:27:
[...]

[...]

En hij is alweer gerepareerd! Topservice van Jos!

De wederhelft had al een paar keer het interieur versleept, dus ik vond het ook gelijk tijd voor opnieuw inregelen met Audyssey. Op z'n oude plek linksachter in de hoek had hij al een dipje, maar toen ik hem gisteren meette, was die wel heel erg diep. Eigenlijk deed hij pas vanaf 40Hz een beetje normaal, en ook daarboven kon het wel beter. Bij de subwoofer crawl die ik toen ik hem kocht heb gedaan leek hij in die hoek goed te klinken, maar blijkbaar was het niet de ideale plek.

Voor de gein heb ik hem even rechtsvoor gezet, en nu gaat hij vanaf 20 vrijwel vlak +/- 3db :o Dit is wel bij de muur die grenst met de buren, hopen dat dat geen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Net ff zonder sub wat gedraaid, maar merk dat ook zonder sub amper laag hoorbaar is op mijn luisterpositie. Op andere plekken in de kamer is dat niet het geval. Letterlijk mijn luisterpositie is ruk en elke andere plek in de kamer is veel meer laag hoorbaar……

Iemand wat tips voor me om dit te verbeteren of zal ik toch eerst eens wat moeten gaan meten?

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 12-01-2022 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Hulleman

Sub crawl nog steeds, probeer het gewoon eens uit ondanks dat hij dan op een vervelende plek komt te staan.

Meten kan verder bevestigen. Maar met metingen en corrigeren haal je de pieken er uit en dus niet de dalen waar jij last van hebt.

Er zijn vast wel wat creatieve plaatsen mogelijk, je kunt altijd een foto plaatsen zodat we mee kunnen denken. Altijd leuk een extra tafel voor een plant of biertje :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
@Hulleman Probeer ook de frontspeakers eens te verplaatsen als dit mogelijk is. Meer/minder richting de muur en/of de hoek in (versterkt de lage tonen). Let er wel op dat je ze niet op een gelijke afstand van twee muren plaatst (dus niet 50cm van zowel de achter- als zijmuur). Het verplaatsen van je zitpositie met een tiental centimeters naar voor of achteren kan ook helpen. Eventueel een combinatie van de twee.
Dat je fronts weinig laag geven hoeft geen probleem te zijn als je subwoofer dit opvult natuurlijk. Als je luistert zonder de subwoofer, luister je dan wel full range? Niet dat het laag alsnog naar de uitgeschakelde subwoofer gestuurd wordt. Bij Denon/Marantz kan je de (pure) direct modus gebruiken om enkel naar de fronts te luisteren zonder EQ en subwoofer.

[ Voor 30% gewijzigd door Millert op 12-01-2022 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Thnx @Millert en @LuisjeNL, ik zal van t weekend eens door de kamer kruipen. Fronts verplaatsen heb ik al gedaan net als de luister positie met ca 20cm te verplaatsten (voor en achter). Haalt niet veel uit. Lijkt wel een 1meter diameter bubbel met nare dip te zijn 8)7. Exact op mijn prime luisterspot. Positie links ervan is al stuk beter. Dat is nog een mogelijkheid om te gaan zitten. Net als de subwoofer rechtsvoor of rechtsachter in de kamer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 13:00
Een SVS PC2000 Pro sinds kort in bezit. 8)

Ik vond het eerder altijd zo mwah deze “buis” subwoofers, maar ik wou het toch eens proberen, zeker nu er de pro versie is met app bediening via bluetooth en verder verbeterde speaker, versterker en behuizing.

Afbeeldingslocatie: https://hifi.nl/gfx/20200921131334_Review_SVS_PC-2000_Pro_binnenwerk.jpg

https://www.avforums.com/...o-subwoofer-review.17610#

Ik ben zeer positief verrast. De bas is strak en diep en kan indien nodig onprettig hard. De app is heerlijk in gebruik en maakt dat je snel wat bass kan bij of wegdraaien als je er zin in hebt. Daarnaast zijn er allerlei instellingen zoals crossover, fase en een parametrische equalizer.

Gewoon een top sub! Hieronder te zien naast de JBL 4281F; de SVS gaat deze onderin nog wat aanvullen en vooral de room modes wat meer gladstrijken. De subs zijn in gebruik voor zowel stereo als surround (aparte setup in dezelfde ruimte). Gisteren dan ook weer 2 uur bezig geweest om de boel opnieuw in te meten en in te regelen met dirac (stereo) en audyssey (surround).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHFCbgCx5G-pqeFyKbp-vbDlhHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1216MUB5lFriPFuWR0Us4sfa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katsuchiyo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 08:04
Zijn er hier mensen die de KEF Kube10b hebben vergeleken met de SVS SB-1000 Pro?
Ik wil deze combineren met mijn KEF LS50 speakers, als desktop setup (kleine kamer van 12 vierkante meter). Zal met name worden gebruikt voor muziek en gamen.

Ik zit te twijfelen tussen deze twee subwoofers. Volgens mij is het makkelijkste om ze gewoon beide te bestellen en uit te proberen. Iemand ervaringen?

Ik krijg het gevoel dat de SVS aardig gehypet is omdat het een amerikaans product is, en bijna alle reviews en forums uit amerika komen, waardoor producten zoals de KEF Kube10b ondergeschoven worden. (de KEF Kube10b is prijstechnisch in amerika ook veel duurder zijn, t.o.v. europa).

[ Voor 49% gewijzigd door Katsuchiyo op 27-01-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Katsuchiyo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:50:
Zijn er hier mensen die de KEF Kube10b hebben vergeleken met de SVS SB-1000 Pro?
Ik wil deze combineren met mijn KEF LS50 speakers, als desktop setup (kleine kamer van 12 vierkante meter). Zal met name worden gebruikt voor muziek en gamen.

Ik zit te twijfelen tussen deze twee subwoofers. Volgens mij is het makkelijkste om ze gewoon beide te bestellen en uit te proberen. Iemand ervaringen?

Ik krijg het gevoel dat de SVS aardig gehypet is omdat het een amerikaans product is, en bijna alle reviews en forums uit amerika komen, waardoor producten zoals de KEF Kube10b ondergeschoven worden. (de KEF Kube10b is prijstechnisch in amerika ook veel duurder zijn, t.o.v. europa).
Mijn ervaring met het iets kleinere broertje, de Kube 8b, is echt prima. Er zit flink wat kracht in alle Kube's, maar het zijn wel vrij simpele subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07 21:46
Hebben mensen hier ervaring met de Arendal 1723?

Zelf heb ik een BK XXLS400 en overweeg een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

RobbieHifi schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:27:
Hebben mensen hier ervaring met de Arendal 1723?

Zelf heb ik een BK XXLS400 en overweeg een upgrade.
Wat mis je in de BK?
Pagina: 1 ... 28 ... 39 Laatste