Dat klinkt inderdaad als de goede manier. Ik weet alleen niet of de tv het surround signaal van de Apple TV, onbewerkt naar de Nad kan sturen. Maar ook als je geen 0.1 track hebt, zal de subwoofer het op deze manier moeten doen. Jammer dat zowel de ps4 als de Apple TV geen optische aansluiting hebben, dan had je de Nad als hub kunnen gebruiken, ipv de tv.VmanS schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:35:
Bedankt iedereen voor de tips en het advies. Ik vind de PB varianten van SVS wel echt heel lompe dingen. Wil ik persoonlijk niet in mijn woonkamer hebben. Die SB-2000 of 4000 en als ik het goed begrijp de voorloper SB13 Ultra vind ik wel er netjes uitzien. Ik zal ook marktplaats in de gaten houden.
@LA-384 Ik heb de NAD op dit moment via de optical aansluiting op de TV aangesloten. Op de TV heb ik de Apple TV 4k en PS4 aangesloten met hdmi. Op de NAD sluit ik de sub op de sub/pre-out aansluiting aan en dan even als voorbeeld deze https://www.svsound.com/products/sb-2000 op de LFE aansluiting. Is dat correct? Bedankt voor het meedenken trouwens!
Verder zit er een duidelijk hoorbaar verschil tussen een gesloten sub en een gepoorte sub (sb vs pb). Er is geen betere aan te wijzen, het is gewoon "anders" en het zal van je voorkeuren afhangen. Ik geloof dat een gepoorte sub wat moeilijker is om goed te plaatsen, maar als deze goed is geplaatst, je er meer bass uitkrijgt dan uit een gesloten systeem met dezelfde conus diameter en versterker. Een gepoorte sub is vrijwel altijd wat groter vanwege de extra ruimte en interne compartimenten verdeling voor de poort. Staar je verder zeker niet blind op de diverse specificaties. In de praktijk wordt het geluid vooral door de plaatsing en evt EQ bepaald, maar daar staat genoeg over geschreven in de topicstart.
Tot slot heb ook ik de verschillen tussen diverse subs niet gehoord, maar weet wel dat hier al diverse jaren wordt geroepen dat SVS (en BK) een betere prijs-prestatie hebben dan de andere merken. Die uitspraken worden door velen overgenomen en ik denk dat er (tot bepaalde hoogte) best een kern van waarheid in kan zitten. Waar ik echter niet in geloof is dat een sub van SVS van pak-em-beet €900 een sub van €1600 van een ander merk "helemaal zoek speelt". Speaker bouw is geen hogere wiskunde en de basis zal in beide gevallen gewoon goed in elkaar zitten. Waar je bij andere merken vaak extra voor betaald zijn het uiterlijk (SVS en BK subs zien er gewoon niet zo strak uit imo), features (zoals afstandbediening, roomcorrection) en de bekende naam (hoewel ik denk dat dat laatste ook wel voor SVS begint te gelden), maar dat zal bij de niet-exotische merken/modellen echt geen +50% betekenen.
Sowieso zit je met een budget van €1200,- naar mijn idee altijd wel goed, ongeacht het merk. Die paar dB meer of paar hz minder zijn alleen interessant wanneer de akoestiek verder optimaal is. Zoals Jag ook al heeft aangetoond elders in dit topic, haal je met meerdere subs vaak een beter resultaat dan met een enkele, zelfs wanneer het eenvoudige jamo sub 210's betreft.
[ Voor 47% gewijzigd door LA-384 op 08-05-2018 19:25 ]