Even over Pascal en de vorm van de GP104.
Mensen hier zeggen dat ze niet echt onder de indruk waren. Persoonlijk was ik wel erg onder de indruk en maak ik me wel meer zorgen dan eerst of Polaris wel voldoende is.
Qua normale prestaties lag het allemaal wel in de lijn van mijn verwachting. 20% sneller dan een 980 Ti maar nog een lager TDP. Dat is gewoon netjes.
Ik was vooral onder de indruk van simultaneous multi-projection.
Wat ze er mee kunnen doen en vooral wat voor een versnelling het bracht voor VR. Natuurlijk is dit een marketing demo maar ik vraag me af hoe dit in de praktijk uitpakt.
Voor surround gaming vond ik het aan kunnen passen van wat je op de zij monitoren ziet wel erg mooi. Nu is het alleen wel de vraag of het wenselijk is. Want je kijkt naar je middelste scherm en de zij schermen zie je vooral vanuit je ooghoeken. Dus dat het daar wat uitvergroot is is dan juist handig om het wel te kunnen zien. Maar de techniek om dit zonder grote performance hit aan te kunnen passen vind ik wel erg mooi.
Het viel mij ook op dat nVdia nu ook een Audio oplossing in de GPU heeft zitten (VRWorks Audio). Wat AMD nu al een paar jaar heeft in de vorm van True Audio. Ik hoop dat de oplossing van AMD nu ook vaker gebruikt gaat worden.
Al met al is Pascal een grote concurrent voor Polaris.
Ook de prijs van de GTX 1070 vond ik erg scherp en zit echt in het vaarwater van het top model van de Polaris range. Daarnaast bied de 1070 volgens nVidia betere prestaties dan de GTX 980 TI (als ik mij niet vergis). Dus dat belooft dan nog wat. Dat wordt dan echt the card to beat nVidia heeft de prijs volgens mij opzettelijk zo scherp gezet omdat AMD met Polaris in dat segment gaat zitten.
Qua prijs prestatie verhouding is de GTX 1080 net als de 980 voorheen niet interessant tov de 1070 en de 970 nu.
Ik ben nu echt heel nieuwsgierig naar Polaris cant wait!
Zelf heb ik nu voor ogen om dit jaar een Polaris kaartje + een Zen setup te kopen. Hopelijk kunnen beide goede mee komen met de concurrentie.
Zowel Intel als nVidia hebben een veel groter R&D budget en dat maakt het voor AMD erg moeilijk.
[
Voor 6% gewijzigd door
Astennu op 09-05-2016 11:49
]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....