Een van de redenen dat voor DX12 en Vulkan samenwerking belangrijk is en initiatieven zoals GPUOpen belangrijk zijn. Nu het in de handen van de developer is om er voor te zorgen dat multi GPU werkt is het voor veel kleinere ontwikkelaars anders niet haalbaar (en blijkbaar grote ook niet..
)?
Multigpu hoeft op zich niet lastig te zijn, maar als je een xbox game maakt moet je allerlei truuks uithalen met data uit het vorige frame om het er nog een beetje ok uit te laten zien. En als je dat dan naar pc gaat porten wordt het vervelend.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Topicstart weer wat geüpdatet. 
) Fiji chip.
Geruchten
- De twee Polaris chips worden bekendgemaakt op de Computex welke loopt van eind mei tot begin juni dit jaar.
- Van AMD's Polaris 11 "Baffin" wordt verwacht dat dit een chip is die qua prestaties net boven de R7 370 uit moet komen, maar qua vermogen zal deze kaart maar iets van 50W nodig hebben is de verwachting. Voor de rest is de verwachting dat deze kaart een 128 bit geheugenbus heeft gekoppeld aan 4GB snel GDDR5 geheugen.
- AMD's Polaris 10 "Ellesmere" zal waarschijnlijk de prestaties hebben vergelijkbaar met een R9 390, maar dan ook met een veel lager verbruik van waarschijnlijk iets van 100W. Deze kaart heeft dan dus maar één 6 pins PEG connector nodig. Meest logische van deze kaart is dat die wordt geleverd met een 256 bit geheugenbus met 8GB hooggeklokt GDDR5 geheugen.
- AMD's Vega 10 chip laat langer op zich wachten deze komt niet eerder dan eind 2016 of begin 2017 en zal waarschijnlijk iets van dubbel zo snel zijn als Polaris 10. Dit zal AMD's eerste GPU worden met HBM2.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 15-04-2016 12:42 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik weet niet of alleen de pers er een losse Fiji chip bij krijgt, maar het zien er in ieder geval wel leuk uit.
http://www.hardwarebbq.co.../AMD-Radeon-Pro-Duo-3.jpg
Bron: http://www.hardwarebbq.co...ro-duo-gpu-gets-pictured/
[EDIT]
The Mask was me voor met zijn "Edit'
http://www.hardwarebbq.co.../AMD-Radeon-Pro-Duo-3.jpg
Bron: http://www.hardwarebbq.co...ro-duo-gpu-gets-pictured/
[EDIT]
The Mask was me voor met zijn "Edit'
[ Voor 11% gewijzigd door LongBowNL op 15-04-2016 12:43 ]
Nee, dat klopt niet. Polaris 11 presteerd beter. We zagen 'm in CES 2016 iets beter presteren dan een GTX 950 en die presteerd toch een stukkkie beter dan de 370; http://www.anandtech.com/bench/product/1590?vs=1668-The_Mask- schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:20:
[...]
• Van AMD's Polaris 11 "Baffin" wordt verwacht dat dit een chip is die qua prestaties net boven de R7 370 uit moet komen, maar qua vermogen zal deze kaart maar iets van 50W nodig hebben is de verwachting. Voor de rest is de verwachting dat deze kaart een 128 bit geheugenbus heeft gekoppeld aan 4GB snel GDDR5 geheugen.
Polaris 11 zit rond het niveau van een 270X.
Daarnaast zijn de geruchten dat P11, 1024 shaders zal hebben en P10 2304 (en de volledige chip 2560).
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Waarom zeg je dat het niet klopt als je tegelijkertijd wel bevestigd wat ik zeg?
Aantal streamprocessors heb ik totaal geen bronnen van gezien, alleen mensen die elkaar allemaal napraten.
Aantal streamprocessors heb ik totaal geen bronnen van gezien, alleen mensen die elkaar allemaal napraten.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik las een stukje over de polaris dat de kaart,
Hitman op 1440 p ultra settings 60fps haalt
Ik heb zelf een nano en die draait de division
Benchmark op 1440p ultra/hoog 52 Fps
Hitman is vrij nieuwe game ben wel benieuwd hoe de polaris wordt .
Hitman op 1440 p ultra settings 60fps haalt
Ik heb zelf een nano en die draait de division
Benchmark op 1440p ultra/hoog 52 Fps
Hitman is vrij nieuwe game ben wel benieuwd hoe de polaris wordt .
Je zegt dat ie 'net boven' de 370 uitkomt maar er zit volgens mij wel een wat groter verschil tussen.-The_Mask- schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:29:
Waarom zeg je dat het niet klopt als je tegelijkertijd wel bevestigd wat ik zeg?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Een R7 370 en R9 270X hebben dezelfde GPU, bij de R7 370 zijn alleen niet alle streamprocessors ingeschakeld. Maar het verschil is dus niet heel groot, iets sneller als een R7 370 is dus ongeveer een R9 270X.
Daarnaast is het een gerucht, daarom staat het onder het kopje geruchten in de TS. Is niet zo dat AMD echt iets bekend heeft gemaakt over de prestaties. Ze lieten alleen een PC zien met GTX 950 en Polaris 11 GPU, waarbij de framerate op 60 vast stond en de AMD setup duidelijk zuiniger was. Welke sneller was, was niet te zien.
Daarnaast is het een gerucht, daarom staat het onder het kopje geruchten in de TS. Is niet zo dat AMD echt iets bekend heeft gemaakt over de prestaties. Ze lieten alleen een PC zien met GTX 950 en Polaris 11 GPU, waarbij de framerate op 60 vast stond en de AMD setup duidelijk zuiniger was. Welke sneller was, was niet te zien.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 15-04-2016 13:41 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Niets daarvan. Een 270X heeft 256 streamprocessors meer en is iets hoger geklokt. Daar zit echt wel een aardig verschil in prestaties tussen. Zie ook het verschil tussen een 265 en 270X; http://www.anandtech.com/bench/product/1127?vs=1043
Dus 'net boven' klopt imho niet.
't Is een poosje geleden dat ik die CES video heb gezien, maar volgens mij kwam de Polaris 11 chip minder vaak onder de 60fps dan die GTX 950.
Dus 'net boven' klopt imho niet.
't Is een poosje geleden dat ik die CES video heb gezien, maar volgens mij kwam de Polaris 11 chip minder vaak onder de 60fps dan die GTX 950.
Is het niet slim om eerst even op te zoeken hoe het zit voordat je elke keer zegt dat het niet klopt wat ik zeg terwijl juist jij er steeds naast zit?
AMD Nieuwsdiscussie
Omdat er weinig nieuws is, goede kijk op de situatie waar AMD in zit:
Leuke omschrijving van een stuk historie, met name interessant wat hij op het einde vertelt: dat hun ervaring op de consolemarkt alleen maar kan leiden tot nieuwe deals en dat nVidia eigenlijk geen voet meer tussen de deur gaat krijgen op deze manier, of iig niet zonder verlies te draaien (implicatie).
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
wat hij volgens mij impliceert is dat aangezien steeds meer games aanvankelijk voor de console developed zijn, AMD veel meer kan sturen waar deze development heen gaat qua hardware. Aangezien AMD hardware in de console zit, zal het ook makkelijker te porten zijn voor de pc-kant.
We zullen het zien in het volgende filmpje.
We zullen het zien in het volgende filmpje.
Dan moet er wel een console komen die aanslaat met het nieuwe spul erin. De NX misschien? Ps4k?
Om het meeste voordeel uit de ps4/xbone te halen kunnen ze denk het best hawaii shrinken, die lijkt daar schijnbaar het meest op, en je moet voor elke soort kaart apart optimaliseren. Dat zag je al met mantle spellen en tonga en fiji, die waren sneller onder dx11.
Om het meeste voordeel uit de ps4/xbone te halen kunnen ze denk het best hawaii shrinken, die lijkt daar schijnbaar het meest op, en je moet voor elke soort kaart apart optimaliseren. Dat zag je al met mantle spellen en tonga en fiji, die waren sneller onder dx11.
Apple gaat ook voor Polaris..
http://nl.hardware.info/n...apple-imac-en-macbook-pro
Edit link toegevoegd
Blijft speculeren uiteraard
http://nl.hardware.info/n...apple-imac-en-macbook-pro
Edit link toegevoegd
Blijft speculeren uiteraard
[ Voor 76% gewijzigd door winwiz op 19-04-2016 21:26 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Is dat een gerucht of heb je ook een echte bron?winwiz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:14:
Apple gaat ook voor Polaris..
Wat ik kan vinden met een google search, maar dat durf ik geen bron te noemen :P:
http://wccftech.com/amd-p...-sweep-apple-design-wins/
Hij heeft best weleens leuke video's maar deze mist toch wat te veel inzicht naar mijn smaak.Sp3ci3s8472 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:21:
Omdat er weinig nieuws is, goede kijk op de situatie waar AMD in zit:
[video]
Hij zou er goed aan doen eens wat jaarverslagen te lezen van AMD, Intel en Nvidia. Daar staat namelijk letterlijk in wat er mis gaat en waarom. Al die speculatie en vergezochte verbanden zijn helemaal niet nodig. AMD heeft meerdere jaren in niet mis te verstane woorden aangegeven dat ze meer videokaarten konden verkopen indien ze er meer hadden kunnen leveren. Dat zijn positionering, inkoop en succes prognoses waar het mis op gaat, geen "odds".
Hij heeft bijvoorbeeld totaal niet door dat AMD de semi-customs niet produceert maar royalty's krijgt. Het Nvidia vs AMD op de console verhaal valt daarmee een beetje in het water. Het gros van de royalties hebben ze overigens reeds ontvangen (staat in jaarverslag). Het kan op lange termijn het bedrijf dus niet draaiende houden.
Het jaar 2015 was echt een dramatisch jaar voor AMD. Nu is de koek onderhand echt op. Helaas voor ons husselt AMD graag met de divisies, vermoedelijk om de zaken een beetje te verhullen. Zo is de de graphics tak nu bij compute geschoven. De compute tak maakt traditioneel (lees de laatste 6+ jaar) flink verlies. Graphics maakte nog een klein beetje winst. Nu kunnen we het niet meer zien.
Wat wel wel kunnen zien is dat de omzet van computing and graphics samen nu slechts 1.8 miljard bedraagt; een daling van 41% tov 2014. Over dit bedrag draaien ze 502 operationeel verlies. Ter vergelijking; Nvidia zet 5 miljard om en maakt meer dan 600 miljoen netto winst (operationeel ligt flink hoger). Intel komt helemaal van een andere planeet.
Ondertussen is semi custom bij Enterprise gezet (zat eventjes bij graphics, waardoor het leek alsof AMD veel verdiende op Southern Islands). De Enterprise, Embedded and Semi-Custom tak zet 2,1 miljard om en maakt 215 miljoen operationele winst. Redelijk stabiel, maar niet genoeg om het bedrijf te redden.
Ik hoop echt dat ze RTG tijdig in de verkoop doen/ verzelfstandigen. Een NVidia only markt zit ik ook niet op te wachten.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Financiele rapporten hoeven geen enkel soelaas te bieden als ze gewoon netjes elk kwartaal een portie geld of opdrachten of buiten AMD om betaald personeel krijgen van bv een Samsung om dingen draaiende te houden.
Des te minder bedrijven er op de markt zijn des te vaker dat ze bij elkaar op de koffie zitten, maw des te meer ze elkaar nodig hebben. (afspraken, kartelvorming, enzzz.)
Des te minder letterlijk je dat soort info kan nemen.
Aangezien de CPU en GPU markt ook nog eens een relatief aardig politiek hangijzer is (Intel zit niet voor niks nog hoofdzakelijk in de VS), mag je ervan uitgaan dat financiele data zo goed als nutteloze informatie is om in te zien wat/wie het bedrijf gaande houdt.
AMD kan op dit moment er best wel eens 1000% gezonder voorstaan dan nVidia wat dat betreft en zelfs als Intel, als de rest van de industrie heeft afgesproken om de hoeveelheid steun/orders aan die anderen af te bouwen.
Ook als de rest van de industrie AMD aan het sturen/funden is om met een concept te komen dat zij zelf wellicht makkelijk aangepast kunnen gebruiken en dat AMD alleen als research factory gebruikt wordt dan staat AMD er gewoon goed voor, ookal maken ze officieel geen winst.
Des te minder bedrijven er op de markt zijn des te vaker dat ze bij elkaar op de koffie zitten, maw des te meer ze elkaar nodig hebben. (afspraken, kartelvorming, enzzz.)
Des te minder letterlijk je dat soort info kan nemen.
Aangezien de CPU en GPU markt ook nog eens een relatief aardig politiek hangijzer is (Intel zit niet voor niks nog hoofdzakelijk in de VS), mag je ervan uitgaan dat financiele data zo goed als nutteloze informatie is om in te zien wat/wie het bedrijf gaande houdt.
AMD kan op dit moment er best wel eens 1000% gezonder voorstaan dan nVidia wat dat betreft en zelfs als Intel, als de rest van de industrie heeft afgesproken om de hoeveelheid steun/orders aan die anderen af te bouwen.
Ook als de rest van de industrie AMD aan het sturen/funden is om met een concept te komen dat zij zelf wellicht makkelijk aangepast kunnen gebruiken en dat AMD alleen als research factory gebruikt wordt dan staat AMD er gewoon goed voor, ookal maken ze officieel geen winst.
How do you save a random generator ?
Heb die video niet letterlijk in mijn hoofd zitten maar volgensmij geeft hij gewoon heel duidelijk aan dat AMD onvoldoende chips kon produceren.sdk1985 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:55:
[...]
Hij heeft best weleens leuke video's maar deze mist toch wat te veel inzicht naar mijn smaak.
Hij zou er goed aan doen eens wat jaarverslagen te lezen van AMD, Intel en Nvidia. Daar staat namelijk letterlijk in wat er mis gaat en waarom. Al die speculatie en vergezochte verbanden zijn helemaal niet nodig. AMD heeft meerdere jaren in niet mis te verstane woorden aangegeven dat ze meer videokaarten konden verkopen indien ze er meer hadden kunnen leveren. Dat zijn positionering, inkoop en succes prognoses waar het mis op gaat, geen "odds".
Wellicht kun je wat beter aangeven wat de vergezochte verbanden zijn en wat de speculatie allemaal is. Dan worden wij ook weer wijzer.
De halve video gaat erover dat AMD (inmiddels) Fabless is. Dus wellicht roept hij produceert waar hij ontwerpt bedoelt maar neem jij dat dan weer heel semantisch letterlijk.Hij heeft bijvoorbeeld totaal niet door dat AMD de semi-customs niet produceert maar royalty's krijgt. Het Nvidia vs AMD op de console verhaal valt daarmee een beetje in het water. Het gros van de royalties hebben ze overigens reeds ontvangen (staat in jaarverslag). Het kan op lange termijn het bedrijf dus niet draaiende houden.
Hij beweert volgensmij ook niet dat de bestaande consoles AMD qua inkomsten overeind zullen houden maar dat het hen wel zal helpen bij de rest van hun graphics business.
Denk dat AMD hoopt/verwacht dat Polaris hen zal helpen qua inkomsten.
Je verhaal over die jaarverslagen begint ook een beetje oud te worden wat mij betreft. We weten wel dat het geen rozengeur en maneschijn is wat financien betreft.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
CodeXL is now part of the AMD GPUOpen initiative
Edit: uitgebreider op GPUOpen zelf natuurlijk
Edit: uitgebreider op GPUOpen zelf natuurlijk
[ Voor 29% gewijzigd door Trygve op 20-04-2016 22:29 ]
Anoniem: 59888
Voor mensen die net zoals ik geen idee hebben wat CodeXL is:
Goed nieuws voor ontwikkelaars dus.CodeXL is a comprehensive tool suite that enables developers to harness the benefits of CPUs, GPUs and APUs. CodeXL is available both as a Visual Studio® extension and a standalone user interface application for Windows® and Linux®. It includes:
- Powerful combined Host + GPU debugging
- DirectX® 12 Frame AnalysisCodeXL Logo
- Comprehensive GPU and CPU profiling
- Static OpenCL™, OpenGL®, Vulkan® and DirectX® kernel/shader analysis capabilities
- APU/CPU/GPU power profiling
De NX lijkt inderdaad ook AMD hardware te gaan gebruiken.haarbal schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:21:
Dan moet er wel een console komen die aanslaat met het nieuwe spul erin. De NX misschien? Ps4k?
Ik zie het echt wel gebeuren dat er 14nm shrinks van de APU's van de XboxOne en PS4 gaan komen. Als je ziet hoeveel shrinks de hardware van de 360 gehad heeft. Ze begonnen met 2 losse chips op 90nm. Later een 65nm shrink. En daar na een 45nm single chip design.
Daarnaast zijn de Geruchten over de PS4 Neo ook erg interessant.
Ze hebben het over een nieuwe APU. Weer 8 Jaguar cores maar nu op 2.1 ipv 1.6 GHz. En een Polaris GPU met 2304 shaders en 911 MHz vs 8xx Mhz nu.
Ook het geheugen zou sneller worden met meer dan 200GB/s. Dit is een hele serieuze upgrade. De GPU wordt meer dan 2x zo krachtig. Shader aantallen meer dan verdubbelt hogere clockspeeds en een nieuwe architectuur. Waarschijnlijk op 14nm gemaakt dus qua verbruik hoeft hij niet eens veel meer te verbruiken dan de oude PS4.
De PS4 en de Neo zouden naast elkaar blijven bestaan en games zouden dan een Neo mode krijgen die gewoon wat mooier is en dan 4K mogelijk maakt.
Het is nog wel afwachten of dit alles klopt maar ik vind het wel aannemelijk. Ook gezien de plannen voor Playstation VR de huidige PS4 hardware is daar niet krachtig genoeg voor om dan nog goede framerates te halen of de Image Quality moet flink omlaag.
Hopelijk gaat MS ook zo iets doen voor de Xbox one en maken ze de "verkeerde" beslissingen die ze bij de One gemaakt hebben goed. Dus sneller geheugen en meer shaders ipv een snelle grote cache.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Vega (met HBM2) staat nu echt voor 2017 en niet voor eind 2016.
http://cdn.videocardz.com...ris-Vega-Navi-Roadmap.png
EDIT
Oeps het Tweakers nieuwsbericht over het hoofd gezien.
nieuws: Nieuwe AMD-roadmap geeft inzicht in positionering Polaris 10 en 11
EDIT2
Vanavond om 23:00 uur begint de Q1 earnings call. Misschien nog wat info daaruit.
http://cdn.videocardz.com...ris-Vega-Navi-Roadmap.png
EDIT
Oeps het Tweakers nieuwsbericht over het hoofd gezien.
nieuws: Nieuwe AMD-roadmap geeft inzicht in positionering Polaris 10 en 11
EDIT2
Vanavond om 23:00 uur begint de Q1 earnings call. Misschien nog wat info daaruit.
[ Voor 57% gewijzigd door LongBowNL op 21-04-2016 13:22 ]
Zag het ook. Ben benieuwd. Plaatje suggereert dat Polaris 10 niet beter presteert dan de Fury. Denk dat dat eerder is om de concurrentie niet wijzer te maken...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Denk dat je het verticale rode balkje moet opvatten als de line-up.. En niet als index voor prestaties.Help!!!! schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:54:
Plaatje suggereert dat Polaris 10 niet beter presteert dan de Fury.
Daaruit zou ik dus eerder opmaken dat ze dezelfde chips gebruiken voor een redelijk grote range kaarten. ipv wat er met de fury, furyx en nano (enkel 3 kaarten) was gedaan.
Wat me opvalt in die nieuwe roadmap is hoe bijzonder slecht de rode vakken zijn uitgelijnd. Ook het bullet point onder "Navi" is niet netjes uitgelijnd. Lijkt nogal haastig in elkaar geflanst. Als het plaatje echt is denk ik inderdaad ook dat ze met de grootte van de vakken de range van kaarten aangeven.
Eerlijk gezegd vraag ik mij af hoe veel sneller Polaris is dan een Fury X als hij uberhaubt sneller is.Help!!!! schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:54:
Zag het ook. Ben benieuwd. Plaatje suggereert dat Polaris 10 niet beter presteert dan de Fury. Denk dat dat eerder is om de concurrentie niet wijzer te maken...
Mogelijk heeft hij 2816 shaders net als Hawaii en dan GDDR5X wat in het begin 50% meer banbreedte kan bieden als GDDR5 bij gelijke bus breedte maar ik verwacht niet snel een 512Bit bus dan heb je toch een bepaald GPU formaat nodig voor de interconnects. Dus ik verwacht eerder 384Bit en dus vergelijkbare bandbreedte als de hudige R9 290X / R9 390X kaarten.
Dus dan moet de architectuur wel heel veel efficiënter zijn wil hij echt sneller zijn. Niet onmogelijk gezien van GCN 1.0 tm 1.2 van Tonga en Fury geen gigantische verbeteringen op het gebied van performance per shader gebracht hebben. In het verleden is dit wel eens meer geweest. Dus ik acht het niet onmogelijk dat ze nu meer verandert hebben. Nu is Fury qua frontend volgens mij ook een beetje beperkt (te weinig ROPS) aangezien een normale Fury met bijna 500 shaders minder met gelijke clocks niet heel veel slechter presteert. Dus iets is niet helemaal optimaal.
Maar we gaan het zien zelf veracht ik vergelijkbare prestaties als een Fury hooguit iets van 10% sneller dan een Fury X maar wel met een lager verbruik en een betere prijs prestatie verhouding. Echter maakt dat het wel lastig tov de GTX980 en de GTX980 Ti laat staan de nieuwe GTX 1070 en 1080. Maar de tijd zal het leren
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Uiteraard hangt veel samen met prijs/prestatie verhouding van het uiteindelijk product. Toch denk ik niet dat het goed zou zijn voor AMD als ze qua prestaties geen product hebben wat mee kan met de 1070 en 1080. Maar het is nog wel erg vroeg voor conclusies. Ze zullen hoop ik ook flinke stappen hebben gezet in architectuur.
PC Specs
Wie zegt dat de GTX1070 en 1080 heel snel zijn? dat is ook niet het top model. Wellicht ook prestaties rondom de GTX980 Ti maar zuiniger.Help!!!! schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:58:
Uiteraard hangt veel samen met prijs/prestatie verhouding van het uiteindelijk product. Toch denk ik niet dat het goed zou zijn voor AMD als ze qua prestaties geen product hebben wat mee kan met de 1070 en 1080. Maar het is nog wel erg vroeg voor conclusies. Ze zullen hoop ik ook flinke stappen hebben gezet in architectuur.
En kijk ook naar het verleden toen AMD met de HD4850 en HD4870 kwam. Niet de snelste kaarten maar wel een hele goede prijs/prestatie verhouding door de small die strategie en kon daardoor prima concurreren en werden toch goed verkocht.
Ik hoef niet perse het snelste van het snelste te hebben. Als de prijs/prestatie/verbruik/geluidproductie van het product maar goed is. Daarom heb ik mijn stock R9 290X ook nog steeds (underclocked naar 840MHz) voor nu snel genoeg. Toch zuinig genoeg door de underclock en undervolt. Prijs prestatie is super. En geluid is nu acceptabel want hij verbruikt zo veel minder dat die cooler veel minder hard hoeft te werken. Ik wacht nu op die Polaris.
Killer Instinct benchmarks show how DX12 could help AMD
The tiny uArch differences between AMD GPUs in PS4/XB1 and the PC AMD GPUs will allow the developers to make an easier and faster porting of their own games from console to PC ("Bring console optimizations to PC"), and this state could hurt the NVIDIA users.

Performance ziet er goed uit!
Edit ; ik zou het ook als een gemiste kans zien als ze mee zouden kunnen op dat vlak. Natuurlijk zouden ze wel succesvol kunnen zijn als de prijs (en in mindere ,mate het verbruik) wel heel competatief zijn.Help!!!! schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:58:
Toch denk ik niet dat het goed zou zijn voor AMD als ze qua prestaties geen product hebben wat mee kan met de 1070 en 1080. Maar het is nog wel erg vroeg voor conclusies. Ze zullen hoop ik ook flinke stappen hebben gezet in architectuur.
Ik heb ook geen flauw idee wat het gaat worden. Gezien de historie zou Pascal (GP104) 30% sneller kunnen zijn dan GM200/204 en Polaris?, wat doet de nieuwe command processor, de Primitive Discard Accelerator ..?
[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 21-04-2016 19:27 ]
Niet op voorraad.
Goed punt. Zou ook kunnen.Astennu schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:23:
[...]
Wie zegt dat de GTX1070 en 1080 heel snel zijn? dat is ook niet het top model. Wellicht ook prestaties rondom de GTX980 Ti maar zuiniger.
Dat is precies wat ik bedoelde met "Uiteraard hangt veel samen met prijs/prestatie verhouding van het uiteindelijk product."En kijk ook naar het verleden toen AMD met de HD4850 en HD4870 kwam. Niet de snelste kaarten maar wel een hele goede prijs/prestatie verhouding door de small die strategie en kon daardoor prima concurreren en werden toch goed verkocht.
PC Specs
Damn, wat een ongebruikte prestaties heeft GCN al die tijd (vanaf 2012) gehad. Als eigenaar van een 280x word ik hier wel vrolijk vanSp3ci3s8472 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:27:
Ik denk dat je onderschat hoe veel verschil 16nmFF maakt.Astennu schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:44:
Eerlijk gezegd vraag ik mij af hoe veel sneller Polaris is dan een Fury X als hij uberhaubt sneller is.
Mogelijk heeft hij 2816 shaders net als Hawaii en dan GDDR5X wat in het begin 50% meer banbreedte kan bieden als GDDR5 bij gelijke bus breedte maar ik verwacht niet snel een 512Bit bus dan heb je toch een bepaald GPU formaat nodig voor de interconnects. Dus ik verwacht eerder 384Bit en dus vergelijkbare bandbreedte als de hudige R9 290X / R9 390X kaarten.
Dus dan moet de architectuur wel heel veel efficiënter zijn wil hij echt sneller zijn. Niet onmogelijk gezien van GCN 1.0 tm 1.2 van Tonga en Fury geen gigantische verbeteringen op het gebied van performance per shader gebracht hebben. In het verleden is dit wel eens meer geweest. Dus ik acht het niet onmogelijk dat ze nu meer verandert hebben. Nu is Fury qua frontend volgens mij ook een beetje beperkt (te weinig ROPS) aangezien een normale Fury met bijna 500 shaders minder met gelijke clocks niet heel veel slechter presteert. Dus iets is niet helemaal optimaal.
Maar we gaan het zien zelf veracht ik vergelijkbare prestaties als een Fury hooguit iets van 10% sneller dan een Fury X maar wel met een lager verbruik en een betere prijs prestatie verhouding. Echter maakt dat het wel lastig tov de GTX980 en de GTX980 Ti laat staan de nieuwe GTX 1070 en 1080. Maar de tijd zal het leren
Theorycraft tijd!
Tahiti | Tonga | Hawaii | Fiji | GK104 | GK110 | GM204 | GM200 | GP100 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grootte in mm² | 352 | 359 | 438 | 596 | 294 | 561 | 398 | 601 | 610 |
Transistors in miljoenen | 4313 | 5000 | 6200 | 8900 | 3540 | 7080 | 5200 | 8000 | 15300 |
Dichtheid in miljoenen T/mm² | 12.25 | 13.93 | 14.16 | 14.93 | 12.04 | 12.62 | 13.07 | 13.31 | 25.08 |
Clockspeeds (max boost) | 1000 | 970 | 1000 | 1050 | 1085 | 1019 | 1216 | 1075 | 1480 |
Shader Processors | 2048 | 2048 | 2816 | 4096 | 1536 | 2880 | 2048 | 2816 | 3584 |
FP32 GFLOPS | 4096 | 3973 | 5632 | 8602 | 3333 | 5869 | 4981 | 6054 | 10609 |
Kleine beetjes informatie die je uit deze tabel zou moeten afleiden:
- Nvidia's grote chips draaien op beduidend lagere clocks dan hun kleine broertjes
- AMD loopt in principe trager dan Nvidia, maar heeft grotendeels schijt aan chip grootte
- Dichtheid is flink gestegen aan beide kanten terwijl het 28nm procedé volwassener werd
- ..AMD zit op maar liefst 22% meer transistors/mm² in Fiji dan in Tahiti (tegelijk ook het probleem van Fiji
- ..en dichtheid ligt bij AMD toch gauw 10% hoger.
- Nvidia's FP32 GFLOPS vertalen zich relatief direct naar winst in gaming performance met Maxwell (+21.5% GM200 vs GM204 - erg efficiënt!)
- GK110 bij lange na niet..zelfde GFLOPS als GM200 maar een stuk trager (trager zelfs dan GM204)
- Bij AMD is dat een stuk minder het geval
- Clocks op 16nm zijn behoorlijk hoger voor Nvidia; een dikke 35%
- 16nm is splinternieuw en Nvidia zit nu al op 88,4% meer transistors per mm² tegenover GM200...98.7% tegenover GK110. En TSMC claimed nu minder defects te hebben dan op het vroege 28nm procedé
Dus laten we eens even een beetje lompe wiskunde toepassen. Laten we aannemen dat beide fabrikanten op exact 350mm² gaan zitten voor Polaris 10 en GP104. Nvidia komt dan op zo'n 25 * 350 = 8750 transistors uit, AMD op 25 * 1,1 * 350 = 9625. Zit je al meteen hoger dan GM200 en Fiji. Gooi daar 35% hogere clocks tegenaan en je krijgt al een aardige sprong in prestaties. Vergeet echter niet dat dat gebaseerd is op GP100; GM204 kwam al 20% hoger dan GK104 uit de fabriek, dus als je dat ook nog eens mee neemt komt daar ook nog wat winst uit. Het zou me niets verbazen als we gewoon over de 1,5 GHz heen gaan.
Gooi daar nog eens wat efficiëntere SPs tegenaan en je krijgt nog meer winst.
Je kunt het ook omdraaien. Neem GM204 en Tonga (hele toevallige keuze hoor, echt waar
Nu zal dat laatste sowieso niet meteen gebeuren. Even afgezien van het feit dat ze dan weinig ruimte hebben voor een refresh volgend jaar, gaat er ook ruimte verloren aan de ROP's, TMU's, MC's, enzovoort, dus het is niet zo dat we straks ineens een GP104 zien die letterlijk het dubbele van GM204 is op dezelfde die size. Maar het hoeft er ook echt niet ver vandaan te zitten.
Vergeet niet dat GP100 een HPC chip is, de balans in dat ding is volledig zoek wat gaming betreft. Maar een deel van de cijfers laat wel zien hoe veel verschil 16nm maakt.
De geruchten hebben het over een 2816 shader chip daar ging ik met mijn schatting even van uit. 14 en 16nm maken veel mogelijk. Maar ik verwacht die grote stap pad bij Vega en big Pascal. Ik denk dat we weer kleinere maar wel zuinige gpu's krijgen die wel presteren zoals de oude toppers of iets beter zodat mensen upgraden.
Ik onderschat de mogelijkheden niet Ik denk alleen dat we de volledige potentie nog niet zullen zien voor eind 2016 / begin 2017.
Ik onderschat de mogelijkheden niet Ik denk alleen dat we de volledige potentie nog niet zullen zien voor eind 2016 / begin 2017.
AMD: "Polaris 10 mainstream desktop & high-end notebook, Polaris 11 for notebooks"
Dus een mainstream chip, geen high end.
Bron
Dus een mainstream chip, geen high end.
Bron
Dat artikel quote kennelijk AMD, maar ik zie ze geen bron vermelden voor die quote?
Andere bron
The news was revealed during the firm’s Q1 2016 quarterly financial earnings call by CEO Lisa Su, as reported by Arstechnica. We have also learned what AMD’s plans are for the GPU lineup. As revealed in the earnings report, Polaris 10 is aimed towards notebooks while Polaris 10 is targeted towards the “mainstream” desktop and “high-end” gaming notebooks.
Dank, zie net in die eerste bron dat de bron van de quote er een stukje boven staat. Overheen gelezen dus

Episode 2 is here:
YouTube: AMD - The Master Plan - Part 2, The Future of Gaming
With DX12 / Vulkan AMD got rid of the driver monkey on its back + onderbouwde voorspelling over de toekomst van AMD op het gebied van multi-GPU (interposer + meerdere dies) en wat dat betekent voor de markt. Hij is opvallend negatief over de strategie en toekomst van nVidia, trouwens, daarvan ben ik nog niet helemaal overtuigd.
With DX12 / Vulkan AMD got rid of the driver monkey on its back + onderbouwde voorspelling over de toekomst van AMD op het gebied van multi-GPU (interposer + meerdere dies) en wat dat betekent voor de markt. Hij is opvallend negatief over de strategie en toekomst van nVidia, trouwens, daarvan ben ik nog niet helemaal overtuigd.
Rond de jaarwisseling pas (Vega).
Mwah, Nvidia moet iig gaan uitkijken, als AMD echt hun multi-gpu feestje kan bouwen, en ik zie momenteel nog geen reden waarom ze dat niet zou lukken, dan moet Nvidia heel snel een antwoord daarop krijgen, anders hebben ze een serieus probleem. Een flinke zal geld op tafel smijten zal echt niet meer voldoende zijn. Ze kunnen natuurlijk AMD gewoon nadoen door ook in te zetten op meerdere kleine GPU's, maar AMD zal daar waarschijnlijk weer eerder mee zijn, plus dat dingen geschreven worden voor AMD omdat ze zo'n enorm deel van de gaming markt in handen hebben.Racing_Reporter schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:09:
Episode 2 is here:
Al is AMD vast wel zo lief dat Nvidia AMD producten in licentie mag nemen
People as things, that’s where it starts.
Wel grappig bovenaan, daar staat 2 x 980ti 6GB en zowel een enkele kaart als de sli is even snel :Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:27:Killer Instinct benchmarks show how DX12 could help AMD
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Als je even wat verder kijkt dan alleen de bovenant, dan zie je dat multi-GPU momenteel uberhaupt niet wordt ondersteund, geen SLI en geen Crossfire, want direct onder de GTX980Ti staan de R9-295X2 en R9-290X, waarbij eerstgenoemde gewoon de dual-GPU versie is van laatstgenoemde. Of de ontwikkelaar nog multi-GPU ondersteuning gaat inbouwen, weet ik niet, maar als zij dat niet doen, zal dit beeld zo blijven.Damic schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:45:
[...]
Wel grappig bovenaan, daar staat 2 x 980ti 6GB en zowel een enkele kaart als de sli is even snel :![]()
Dat een GTX980Ti echter maar amper sneller is dan een R9-290X, zegt wel veel. Een R9-390X zal namelijk vrijwel gelijk scoren aan de GTX980Ti en alle Fury kaarten zouden een behoorlijk stukje sneller moeten kunnen zijn. Een R9-380X is bijvoorbeeld amper trager dan een GTX980, welke ruim 2 keer zo duur is en weer een stukje sneller dan een GTX970, welke nog altijd een behoorlijk stukje duurder is.
[ Voor 6% gewijzigd door dahakon op 24-04-2016 10:19 ]
Interessant wat die te zeggen heeft over "Scalability" ergo meerdere chips op één package. Ziet er wellicht naar uit dat de PS Neo toevallig precies voor een verdubbeling van CUs gaat (van PS4, 18, naar 36 voor de PS Neo). Wellicht dus twee chips identieke chips waarvoor developers dus mee aan de slag kunnen? Zo behoud je ook heel makkelijk backwards compatability met de PS3 games. Immers staat dan gewoon één chip niks te doen, no biggy.Racing_Reporter schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:09:
Episode 2 is here:
Kyro(techniek) is terug? 
https://forum.beyond3d.co...-discussion.56719/page-63There are some situation where Polaris is incredibly fast. Faster than anything in the market. The secret is probably that special culling mechanism in the hardware, which helps the GPU to effectively cull those false positive primitives that aren't visible in the screen. Today's hardwares can't do this.
Single wavefront perfomance is also incredibly good. 10-100 times faster than anything in the market. This is good for VR.
Niet op voorraad.
Kyro..? Waarom zegt dat vaag me iets, van jaaaaaaaren geleden / ooit?edward2 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:07:
Kyro(techniek) is terug?
[...]
https://forum.beyond3d.co...-discussion.56719/page-63
Imagination Technologies, ook wel bekend van de PowerVR GPU die gebruikt wordt in redelijk wat ARM SoCs. Kyro was de naam van de chip/kaart toen ze nog producten maakten voor de desktop. De techniek die bedoeld wordt in deze is Tiled Based Rendering, welke zijn tijd ver vooruit was. Helaas ontbraken een aantal andere zaken in die chips, waardoor ze niet competitief genoeg waren.Racing_Reporter schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:39:
[...]
Kyro..? Waarom zegt dat vaag me iets, van jaaaaaaaren geleden / ooit?
Ja dat is inmiddels al weer een hele tijd gleden, ten tijde van de GeForce 3 geloof ik.
Kyro had een sterke troef door niet zichtbare pixels niet te renderen (soort van Z-occulling?) en dat leverde soms een aardige winst op.
Edit, idd, PowerVR was het.
Kyro had een sterke troef door niet zichtbare pixels niet te renderen (soort van Z-occulling?) en dat leverde soms een aardige winst op.
Edit, idd, PowerVR was het.
[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 24-04-2016 20:53 ]
Niet op voorraad.
Nog eerder. Kyro is van 1999/2000. Ik meen me te herinneren dat die kaarten beesten waren. Geen HW T&L (DirectX 7) maar iets van tweederde van de prestaties van GeForce 2 kaarten, waar andere DirectX 6 kaarten op hooguit éénderde zaten.
Is dit niet gewoon die primitive discard accelerator die in de Polaris specificaties stond?edward2 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:07:
Kyro(techniek) is terug?
[...]
https://forum.beyond3d.co...-discussion.56719/page-63
Hoewel Kyro klinkt natuurlijk catchier
Die Kyro kaartjes presteerde toen nog best wel aardig. Alleen wat hierboven ook al werd gezegd ontbraken bepaalde andere features die belangrijk waren en waren de drivers niet de beste (ook zeker niet slecht) daardoor waren de prestaties tov de ATi en nVidia kaarten wat lager en waren ze daardoor ook niet heel propulair.
Wat AMD doet met de pro duo is wel leuk; het is een soort prosumer kaart met bijv. profielen voor content creation apps.
Ik begrijp dat je met dx12 één framebuffer hebt, dus dat je dan de 2x 4GB ook echt als 8 mag zien.
Alleen hoe zit dit met de openCL compute context; is met deze kaart de 2x 4GB ook 8GB onder openCL taken? Of staat dat los van deze kaart en heeft dat puur met OpenCL te maken?
Ik begrijp dat het gewoon 2 fury's aan een plx chip zijn, en ik zie op zich niet in waarom je vram niet kunt poolen zoals xeon's dat doen.?
Al is Nvidia met CUDA ook nog niet zo ver toch? (qua unified vram)
Ik begrijp dat je met dx12 één framebuffer hebt, dus dat je dan de 2x 4GB ook echt als 8 mag zien.
Alleen hoe zit dit met de openCL compute context; is met deze kaart de 2x 4GB ook 8GB onder openCL taken? Of staat dat los van deze kaart en heeft dat puur met OpenCL te maken?
Ik begrijp dat het gewoon 2 fury's aan een plx chip zijn, en ik zie op zich niet in waarom je vram niet kunt poolen zoals xeon's dat doen.?
Al is Nvidia met CUDA ook nog niet zo ver toch? (qua unified vram)
[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 25-04-2016 16:20 ]
Polaris 10 high-end presteerd op het niveau van GTX 980 Ti/R9 Fury X?
http://www.game-debate.co...ormance%20For%20300%20USD
Máár met een drastisch lager stroomverbruik en een veel lager prijspunt. Hmm, ergens zou ik teleurgesteld zijn als het ding niet compléét over de 980 Ti heen zou walsen als nieuwe kaart, maar ok, dat ben ik danNitroX infinity schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:56:
Polaris 10 high-end presteerd op het niveau van GTX 980 Ti/R9 Fury X?
Denk eraan dat dit waarschijnlijk slechts mainstream is, de echt snelle kaarten komen wat later.
Enthousiast performance voor de prijs van hopelijk een 390 [da's gewoon bijna 50% goedkoper] en een lager stroomverbruik?
Misschien als ik overstap naar Zen niet veel later ook een Polarisje nemen
Enthousiast performance voor de prijs van hopelijk een 390 [da's gewoon bijna 50% goedkoper] en een lager stroomverbruik?
Misschien als ik overstap naar Zen niet veel later ook een Polarisje nemen
Het stemt mij hoopvol voor wat 75Watt kaarten misschien gaan doen. Misschien komt mijn wens voor 280X prestaties in een 75Watt verpakking wel uit. Kan ik naast passief ook voor ultra compact gaan
Tja, mij boeit het verbruik niet zo, ik heb nu toch al een grote kast met goede airflow en goede 500w voeding, van mij mag er best weer een 250w kaart komen met vette performance. Zelfs als dat wat slechtere performance/watt betekend zou mij dat nog niet boeien, alles is beter dan een 290
Idem dito ook bij Zen, daar mogen ook best CPU's uitkomen die weer 125w verbruiken, zolang ze dan ook maar een flinke performance boost hebben.
Idem dito ook bij Zen, daar mogen ook best CPU's uitkomen die weer 125w verbruiken, zolang ze dan ook maar een flinke performance boost hebben.
HD4870Racing_Reporter schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:52:
[...]
Máár met een drastisch lager stroomverbruik en een veel lager prijspunt. Hmm, ergens zou ik teleurgesteld zijn als het ding niet compléét over de 980 Ti heen zou walsen als nieuwe kaart, maar ok, dat ben ik dan
AMD Radeon Pro Duo Preview @ TechPowerUp
http://www.techpowerup.co...MD/Radeon_Pro_Duo_PreviewAMD is signing off the current-generation of graphics cards with the new Radeon Pro Duo, a dual-GPU monstrosity that packs a pair of "Fiji" GPUs, in the same configuration as the company's current flagship, the Radeon R9 Fury X. In the absence of any competition from the GeForce "Maxwell" family, it could end up being the fastest graphics card money can buy for some time. Although AMD is pricing the card at the same US $1,499 it asked for the Radeon R9 295X2, it's marketing the card in a category that's between the Radeon "consumer" and the FirePro "professional" lineup. Its marketing tagline reads "for creators who game, and gamers who create."
Komt erop neer dat AMD eerst geen review samples van de Radeon Pro Duo zal verzenden doordat ze van mening zijn dat er te weinig content is op dit moment. De kaart is zoals bekend bedoeld als de ultieme VR videokaart, maar er is dus nog VR materiaal en daarom ook geen reviewsamples. Misschien later, maar waarschijnlijk ook niet Polaris duurt immers niet heel lang meer. Dus als er reviews komen, dan waarschijnlijk van de fabrikanten die ze gaan verkopen zoals o.a. XFX en Sapphire.
Nieuwe driver is ook uit trouwens: downloads: AMD Radeon Software Crimson Edition 16.4.2 Hotfix
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 26-04-2016 13:43 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Volgens mij kloppen de adviesprijzen in dollars die men daar op geeft niet meer voor een Fury. In de pricewatch zijn ze al vanaf €450,- verkrijgbaar. Men gaat uit van 520 dollar (dus excl BTW)..
Veel belovende uitspraken op de frontpage. Echter het is op basis van een interview met Roy Tayler, die AMD meer kwaad dan goed doet (de man van de techreport twitter fail en project cars misblame). Ik zeg kom er maar in met de zoutboot....
Wat bedoel je?
nieuws: AMD: Polaris wordt betaalbaar om vr naar het grote publiek te brengen is het enige artikel op de frontpage en daar staat niks nieuws. Is al maanden duidelijk dat AMD geen high-end Polaris GPU uitbrengt.
nieuws: AMD: Polaris wordt betaalbaar om vr naar het grote publiek te brengen is het enige artikel op de frontpage en daar staat niks nieuws. Is al maanden duidelijk dat AMD geen high-end Polaris GPU uitbrengt.
AMD Nieuwsdiscussie
En dezelfde Arstechnica als waarnaar je linkt is juist vrij lovend over de huidige insteek van AMD in hun veel recentere interview dan waar jij naar linkt.sdk1985 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:01:
Veel belovende uitspraken op de frontpage. Echter het is op basis van een interview met Roy Tayler, die AMD meer kwaad dan goed doet (de man van de techreport twitter fail en project cars misblame). Ik zeg kom er maar in met de zoutboot....
Is het marketingpraat dat ze hun strategie baseren op het betaalbaar maken van VR? Vast wel. En wat dat betreft moet je marketing van alles-en-iedereen met een snufje zout lezen. Dat maakt mij niet minder benieuwd naar de real-life benchmarks van Polaris of Pascal.
Het betekend gewoon dat ze Nvidia behoorlijk onder druk gaan zetten qua prijs. Als ze inderdaad rond de 980Ti / Fury(X) performance gaan zitten voor ongeveer €300 of net er boven dan moet ze volgen of ze verkopen bijna niets meer.
Beetje 4870 scenario dezelfde prestaties tegen bijna de helft van het geld.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dus eigenlijk dezelfde strategie als de afgelopen 10 jaar. Ze kannibaliseren al jaren eigen omzet door structureel goedkoper te willen zijn dan nVidia. Dit heeft ze meer marktaandeel gekost dan opgeleverd. R&D zakt steeds verder terug voor AMD door deze grappen.winwiz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:27:
Het betekend gewoon dat ze Nvidia behoorlijk onder druk gaan zetten qua prijs. Als ze inderdaad rond de 980Ti / Fury(X) performance gaan zitten voor ongeveer €300 of net er boven dan moet ze volgen of ze verkopen bijna niets meer.
Als ze nu nog meer focus leggen op goedkoper zijn dan gaan ze dus videokaarten dumpen om marktaandeel te laten groeien. Goed teken voor ons, maar ze spoelen gelijk een hele serie weg aan winst en of dat goed is weet ik nog niet. nVidia hoeft niet goedkoper te zijn om meer te verkopen, dus die blijven zo aan het langste eind trekken.
Kreeg net een notice dat er nieuw drivers waren, zat al te denken "he? vergeten 16.4.2 hotfix te instaleren?
Verder niet na gekeken wat de drivers nou precies aan het updaten waren... Heb ik nu eens 16.5.1?
Kan nergens patch notes vinden
Verder niet na gekeken wat de drivers nou precies aan het updaten waren... Heb ik nu eens 16.5.1?

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Dus ze moeten een mainstream/high-end GPU aanbieden voor een high-end/enthusiast prijs? Dan stond je hier te schreeuwen dat AMD veel te duur was en hoe belachelijk dat wel niet is. Echt sommige mensen.sjekneck schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:57:
[...]
Dus eigenlijk dezelfde strategie als de afgelopen 10 jaar. Ze kannibaliseren al jaren eigen omzet door structureel goedkoper te willen zijn dan nVidia. Dit heeft ze meer marktaandeel gekost dan opgeleverd. R&D zakt steeds verder terug voor AMD door deze grappen.

AMD Nieuwsdiscussie
Woow dat zou wel erg snel zijn na die laatste hotfix iddsHELL schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:01:
Kreeg net een notice dat er nieuw drivers waren, zat al te denken "he? vergeten 16.4.2 hotfix te instaleren?
Het is toch jammer dat AMD jou niet als marktanalist in dienst heeft. Dan hadden ze inmiddels Nvidia wel van de markt gewerkt, denk ik.sjekneck schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:57:
[...]
Dus eigenlijk dezelfde strategie als de afgelopen 10 jaar. Ze kannibaliseren al jaren eigen omzet door structureel goedkoper te willen zijn dan nVidia. Dit heeft ze meer marktaandeel gekost dan opgeleverd. R&D zakt steeds verder terug voor AMD door deze grappen.
Als ze nu nog meer focus leggen op goedkoper zijn dan gaan ze dus videokaarten dumpen om marktaandeel te laten groeien. Goed teken voor ons, maar ze spoelen gelijk een hele serie weg aan winst en of dat goed is weet ik nog niet. nVidia hoeft niet goedkoper te zijn om meer te verkopen, dus die blijven zo aan het langste eind trekken.
Ik denk eerlijk gezegd dat het met die R&D nog wel meevalt. Ik zie AMD toch met vernieuwingen komen waar Nvidia dan later nog eens achteraan komt sukkelen. Nvidia lijkt meestal als eerste naar kleinere transistors te gaan, maar AMD heeft meestal als eerste nieuwe geheugentechnieken. GDDR5 bijvoorbeeld op de 4870, maar nu ook weer met HBM op de Fury.
Vlak ook de consolemarkt niet uit. AMD maakt daar nu de dienst uit, en met DX12 in het vooruitzicht gaan developers weer meer optimaliseren op hardware - en die is nu allemaal AMD. Dat heeft dus ook voordelen voor de PC-markt.
Of dat ze (voorlopig) afhaken in het highend segment? Wat ik erg jammer vind indien de waarheid.winwiz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:27:
Dat het handig is voor een sterke prijs- kwaliteits verhouding te gaan in een volumemarkt is een understatement, nV komt straks ook met de GP106, maar misschien zal hier Polaris heersen.
Echter, als liefhebber van exotische snelle GPU's, waar ik meer dan ooit op zit te wachten vanwege 5K&Reshade/enb/VR, word ik hier echter niet vrolijk van. Een paar maanden geleden had ik nog de indruk dat de big die's eerder kwamen, maar dat lijkt nu weer een jaartje te duren.
Maar wie weet, misschien dat GP104 wat leuks neerzet voor Vega11 (6000SP
Niet op voorraad.
Kan zijn dat Radeon Software 16.4.2 hotfix (of 16.4.1 bèta) volgende maand uitkomt met WHQL certificering als 16.5.1 WHQL.Garwinski schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:16:
[...]
Woow dat zou wel erg snel zijn na die laatste hotfix iddIk kan verder ook niks vinden op het internet over nieuwe drivers. Misschien ben je echt een van de eersten? Of gaat het hier om een benamingsfout?
AMD Nieuwsdiscussie
Je gaat gelijk van het ene uiterste gelijk naar het andere. Niet zo zuur joh! Ik vind de keuze van AMD niet verrassend en ik verwacht daarom ook geen verrassende uitkomst van deze keuze. Of een zelfde situatie en weinig winst, of iets meer marktaandeel en nog steeds weinig winst. Het bedrijf moet gezond worden om bij te blijven.-The_Mask- schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:11:
[...]
Dus ze moeten een mainstream/high-end GPU aanbieden voor een high-end/enthusiast prijs? Dan stond je hier te schreeuwen dat AMD veel te duur was en hoe belachelijk dat wel niet is. Echt sommige mensen.
Waarom niet er tussen gaan zitten. Inzetten op killer driver support en goede solide producten. Dus bij release van een game stabiele drivers ipv beter presterende divers na een half jaar.
Investeer in sterke producten en promoot ze ook zo. Er zijn ook echt wel alternatieven dan alleen maar nVidia op prijs proberen te pakken. Ik gun AMD echt wel beterschap, maar blijven doen wat niet goed werkt is zonde!
Nu het over de consoles gaat, Nintendo komt ook op het perfecte moment voor een console gebaseerd op een AMD APU geproduceert op 14nm FinFET LPP, met Zen core's voor de CPU en het videogedeelte gebaseerd op de Vega architectuur, als geheugen HBM2.Seal64 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:17:
Vlak ook de consolemarkt niet uit. AMD maakt daar nu de dienst uit, en met DX12 in het vooruitzicht gaan developers weer meer optimaliseren op hardware - en die is nu allemaal AMD. Dat heeft dus ook voordelen voor de PC-markt.

nieuws: Nintendo NX komt wereldwijd uit in maart 2017
[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 28-04-2016 17:28 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zou niet zeggen dat het de afgelopen 10 jaar altijd zo was. Tot en met de 5870 vs 470/480 wel, die amd kaarten waren ook een stuk goedkoper te maken. Maar toen de 460 en 560Ti kwamen was de price/performance in dat segment gewoon vergelijkbaar.sjekneck schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:57:
[...]
Zelfde met de 670 en 680, de 7970 is toen wel iets in prijs gezakt, maar ze zijn niet zo ver gezakt dat er een echt gat kwam qua price/performance.
De r9 290 ging weer goedkoop weg, maar die was vermoedelijk ook weer goedkoper te produceren dan de 780 varianten. Met maxwell was dat voordeel weer weg, maar amd heeft de prijzen met het uitkomen van de 390 serie niet verlaagd.
Als amd met polaris weer een voordeel heeft qua productiekosten kunnen ze de kaarten prima goedkoper aanbieden.
$999-The_Mask- schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:25:
[...]
Nu het over de consoles gaat, Nintendo komt ook op het perfecte moment voor een console gebaseerd op een AMD APU geproduceert op 14nm FinFET LPP, met Zen core's voor de CPU en het videogedeelte gebaseerd op de Vega architectuur, als geheugen HBM2.
[ Voor 11% gewijzigd door haarbal op 28-04-2016 17:26 ]
Dat weet ik nog niet. HBM is momenteel nog behoorlijk aan de prijs, dus HBM2 zal volgend jaar ook niet goedkoop zijn. Een console/handheld/hybride/whatever moet toch ook betaalbaar blijven, daar kwam Sony met de introductie van de PS3 wel achter.-The_Mask- schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:25:
[...]
Nu het over de consoles gaat, Nintendo komt ook op het perfecte moment voor een console gebaseerd op een AMD APU geproduceert op 14nm FinFET LPP, met Zen core's voor de CPU en het videogedeelte gebaseerd op de Vega architectuur, als geheugen HBM2.
Maar het zou inderdaad kunnen dat er een Zen/Polaris APU in de NX zit, ja. Vega lijkt me niet, ik verwacht niet dat het een 4K console wordt.
Waar wordt beweerd dat de prijzen extreem scherp gaan zijn en dat AMD weinig winst kan maken. Dat gaat AMD sowieso niet doen, ze hebben nu al de betere prijs/prestatie dan betekend echter niet dat er met verlies wordt verkocht.
Op dit moment komt nVidia echter eerst alleen met een GP104, een chip welke duurder, groter, maar ook sneller zal zijn als Polaris 10. Dat betekend echter ook dat AMD met Polaris 10 en 11 dus de concurrentie eerst aangaat met de huidige nVidia kaarten. Kaarten die veel meer verbruiken en waarschijnlijk ook meer kosten om te produceren. In dat segment, wat overigens altijd al het meest interessante segment is geweest kunnen ze veel aandeel van nVidia afpakken. Waarom zou je dat dus niet doen?
AMD Nieuwsdiscussie
Vertel.Seal64 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:29:
[...]
Dat weet ik nog niet. HBM is momenteel nog behoorlijk aan de prijs
Het lijkt mij verreweg het meest interessante. Het maakt de console namelijk erg klein, krachtig en goedkoop. Hoe krachtig, klein en goedkoop bepaald Nintendo zelf. Kan een APU quadcore Zen op 3GHz zijn gecombineerd met zo'n 2000 streamprocessors gebaseerd op de Vega architectuur en 8GB HBM2, maar kan ook veel sneller zijn natuurlijk. Is maar net wat Nintendo zoekt.dus HBM2 zal volgend jaar ook niet goedkoop zijn.
Nee dat lijkt mij ook niet daarom zei ik het ook niet. Ik had het over een APU gebaseerd op de Vega architectuur, Vega zelf is een GPU en geen APU en waarschijnlijk ook veel krachtiger als de console van Nintendo.Vega lijkt me niet, ik verwacht niet dat het een 4K console wordt.
AMD Nieuwsdiscussie
Natuurlijk kan Polaris een midrange kaart worden en natuurlijk kunnen we daar een mooie kaart verwachten.Hafermaut schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:11:
[...]
En dezelfde Arstechnica als waarnaar je linkt is juist vrij lovend over de huidige insteek van AMD in hun veel recentere interview dan waar jij naar linkt.
Is het marketingpraat dat ze hun strategie baseren op het betaalbaar maken van VR? Vast wel. En wat dat betreft moet je marketing van alles-en-iedereen met een snufje zout lezen. Dat maakt mij niet minder benieuwd naar de real-life benchmarks van Polaris of Pascal.
Het ging mij er om dat het deel dat meneer Roy Talyer toevoegt gezien zijn dubieuze reputatie niet meteen voor waar moet worden aangenomen. Hij is een beetje de Peter Molyneux van AMD
[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 28-04-2016 17:49 ]
Prijzen van Fury en R9 390X de laatste paar dagen gezien?Zo oud zijn de Fury kaarten nu ook weer niet, die zullen nog wel even mee moeten tot de high-end chips van de volgende generatie klaar zijn.
Hoe kom je daar bij?Dat een midrange kaart gaat concurreren met kaart van $600-1000 dollar die we überhaupt nog niet gezien hebben is gewoon ongeloofwaardig.
En dan maar weer beweren dat AMD onzin verkondigd, terwijl elke keer weer blijkt dat men gewoon niet kan lezen wat er gezegd wordt.
[ Voor 87% gewijzigd door -The_Mask- op 28-04-2016 17:51 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Hmmmm heb ff gekeken, in m'n AMD folder zit een map met de 16.4.2 driver op de 28ste (vandaag dus)
Maar in m'n AMD panel staat toch echt 16.5.1
*haalt schouders op*
*haalt schouders op*
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Waarom is dat ongeloofwaardig? Dat hebben ze ook met de HD 4870 gedaan destijds.sdk1985 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:47:
Dat een midrange kaart gaat concurreren met kaart van $600-1000 dollar die we überhaupt nog niet gezien hebben is gewoon ongeloofwaardig.
Ik vond het ook een opvallend verhaal, met name de vergelijking van AMD's midrange vs high end van nVidia. om meerdere redenen; normaliter laat je je daar niet over uit, want AMD en nVidia hebben denk ik een goed beeld wat ze van elkaar kunnen verwachten. Met elkaar concurreren kan natuurlijk ook op andere vlakken dan alleen perf.sdk1985 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:47:
[...]
Natuurlijk kan Polaris een midrange kaart worden en natuurlijk kunnen we daar een mooie kaart verwachten.
Het ging mij er om dat het deel dat meneer Roy Talyer toevoegt gezien zijn dubieuze reputatie niet meteen voor waar moet worden aangenomen. Hij is een beetje de Peter Molyneux van AMD. Dat een midrange kaart gaat concurreren met kaart van $600-1000 dollar die we überhaupt nog niet gezien hebben is gewoon ongeloofwaardig. Zo oud zijn de Fury kaarten nu ook weer niet, die zullen nog wel even mee moeten tot de high-end chips van de volgende generatie klaar zijn. Bovendien kan deze meneer natuurlijk niet in de toekomstige line-up van Nvidia kijken. Hij is gewoon een beetje aan het hypen.
Ik hoop echter toch dat ook polaris (de snelste variant) nog minimaal 20-30% winst kan maken tov op z'n minst de 390X, want anders hebben we een wel erg groene oplossing als snelste AMD GPU voor komend jaar en dat bij zo'n grote dieshrink vind ik zondermeer teleurstellend...
Niet op voorraad.
Dat was $300 dollar tegen $400 dollar (25%), niet te vergelijken met wat hier geïmpliceerd wordt toch (tot 70%)? Bovendien stelde Nvidia toen de prijs bij en kwamen ze met een update (216sp). Ik kon de 192sp toen voor 150 euro op de kop tikkenNitroX infinity schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:03:
[...]
Waarom is dat ongeloofwaardig? Dat hebben ze ook met de HD 4870 gedaan destijds.
[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 28-04-2016 18:32 ]
Iemand die toch regelmatig nieuws uit betrouwbare bronnen heeft kunnen tappen heeft het volgende gezegd:Seal64 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:29:
Dat weet ik nog niet. HBM is momenteel nog behoorlijk aan de prijs, dus HBM2 zal volgend jaar ook niet goedkoop zijn.
http://semiaccurate.com/f...php?p=260764&postcount=21
http://semiaccurate.com/f...php?p=260770&postcount=23
Later gaf hij nog aan dat het 'not expensive' geldt voor AMD. Bedenk daarbij dat AMD hoofdverantwoordelijk is voor het hele HBM ontwerp (samen met Hynix), net zoals AMD hoofdverantwoordelijk was voor het hele gDDR5 ontwerp. De hoogste kosten lijken te hebben gezeten in het testen van de onderdelen, wat zonder de juiste tools pas kan als alles op de interposer zit. Als er dan iets niet goed was, kon het zo de afvalbak in. Er zijn redenen waarom AMD jaren van onderzoek heeft gedaan, voordat Fiji eindelijk een product werd dat gekocht kon worden.
De prijs voor HBM gebruik is ondertussen, bijna een jaar later, ook behoorlijk wat naar beneden gegaan. Ook Charlie had wat indicaties dat, hoewel het dit jaar nog onwaarschijnlijk was, de prijs van HBM+interposer zeer snel richting mainstream kostprijs aan het zakken was, waarbij 2017 best nog wel eens haalbaar was om het in mainstream producten te gaan toepassen.
Ook dat niet hoor. Vanaf 110nm is Nvidia alleen eerder met de half-node van 90 naar 80 geweest als ik me niet vergis. Dat is dus al een jaar of 10 geledenSeal64 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:17:
Nvidia lijkt meestal als eerste naar kleinere transistors te gaan
Een 4870 zat tussen 260 en 280 in, dichter bij 260 dan 280NitroX infinity schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:38:
Uhm, nee. De concurrentie kostte $650;
http://hothardware.com/ne...280-price-dropping-to-499
Het ding was gebouwd om met de 260 te concurreren. Dat hij daarbij de 280 op $649 pijn deed was een leuke bijkomstigheid, zelfs op $499 was de 280 nog belachelijk duur
Ik heb hem ook even geüpdatet en idd staat ook 16.5.1, maar als je de muis erboven houdt. dan komt er 16.15.2401 te staan en dat is 16.4.2. Dus misschien wel zo als ik al zei, misschien wordt die wel als WHQL uitgebracht.sHELL schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:50:
Hmmmm heb ff gekeken, in m'n AMD folder zit een map met de 16.4.2 driver op de 28ste (vandaag dus)
*haalt schouders op*
AMD Nieuwsdiscussie
Het was geen concurrent voor de 280, zie anandtech uit die tijd:NitroX infinity schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:38:
Uhm, nee. De concurrentie kostte $650;
http://hothardware.com/ne...280-price-dropping-to-499
De tijd heeft overigens geleerd dat het de eerste verklaring was. Ze hebben rond die kaart 50 miljoen operationele winst gedraaid op 1206 miljoen omzet (4%). AMD is er dus niet in geslaagd een technisch succes te vertalen in winst. Bovendien speelt het supply tekort verhaal ook rond die tijd (recentelijk over gehad). AMD heeft daarvan geleerd en met Southern islands zijn ze meer de marge kant opgeschoven.As for the new business, the Radeon HD 4870 is not only based on an efficient architecture (both in terms of performance per area and per watt), it is an excellent buy as well. Of course we have to put out the usual disclaimer of "it depends on the benchmark you care about," but in our testing we definitely saw this $300 part perform at the level of NVIDIA's $400 GT200 variant, the GTX 260. This fact clearly sets the 4870 in a performance class beyond its price
....
For now, the Radeon HD 4870 and 4850 are both solid values and cards we would absolutely recommend to readers looking for hardware at the $200 and $300 price points. The fact of the matter is that by NVIDIA's standards, the 4870 should be priced at $400 and the 4850 should be around $250. You can either look at it as AMD giving you a bargain or NVIDIA charging too much, either way it's healthy competition in the graphics industry once again (after far too long of a hiatus).
Zelfs een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen toch?
Ik moet wel toegeven dat de situatie voor AMD nu anders is en omzet vergroten op dit moment belangrijker is dan ooit. Dat gezegd hebbende zijn dit hele andere tijden. De enthusiast markt zoals die er nu is bestond toen nog niet (toen had je grofweg 3 smaken, nu 4).
Ik weet niet wat Roy Taylor met deze uitspraken wil bereiken. Als straks blijkt dat er helemaal geen 980 ti performance wordt geleverd voor 250-300 dollar dan valt de launch tegen en is dat bad press richting AMD. Mocht het wel waar zijn dan geeft hij Nvidia nu ruim te tijd om te reageren met de positionering van hun nieuwe line-up. In beide gevallen is dat voor het bedrijf AMD geen goed nieuws. Oh en deze uitspraken zullen hoogst waarschijnlijk resulteren in woedende partners die bang zijn met voorraden te blijven zitten.
Gmbl kut Crimson drivers, nu kan ik de gpu temp niet meer zien en vcore enzo instellen via msi after burner
pffffffffffffffffff
Edit: de driver software van AMD is toch nog niet in orde. Driver is geinstalleert en werkt maar de software kan geen kaart vinden

pffffffffffffffffff
Edit: de driver software van AMD is toch nog niet in orde. Driver is geinstalleert en werkt maar de software kan geen kaart vinden

[ Voor 41% gewijzigd door Damic op 28-04-2016 21:05 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Hoort niet in dit topic, DDU al in veilige modus gedraait? Na nieuwe drivers moet je indien je MSI Afterburner gebruikt rebooten, anders werkt MSI Afterburner inderdaad niet lekker.Damic schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:02:
Gmbl kut Crimson drivers, nu kan ik de gpu temp niet meer zien en vcore enzo instellen via msi after burner![]()
![]()
pffffffffffffffffff
Edit: de driver software van AMD is toch nog niet in orde. Driver is geinstalleert en werkt maar de software kan geen kaart vinden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
@hieronder
Precies de reden dat het weinig nut heeft om het hier te posten. Geen volledige informatie dus ik ga uit van het standaard verhaal.
[ Voor 10% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 28-04-2016 22:43 ]
Waarom zou ik DDU draaien als ik een kersverse installatie heb gedaan. * Damic gaat terug naar 14.11.2 BETA, dat werkte tenminste
Edit: Trouwens waarom hoort dit niet in dit topic, dit is geen vraag hé dit is een opmerking.
Edit: Trouwens waarom hoort dit niet in dit topic, dit is geen vraag hé dit is een opmerking.
[ Voor 36% gewijzigd door Damic op 29-04-2016 07:06 ]
Ik zou misschien toch even een apart topic aanmaken voor je problemen als ik jou was, want zonder te weten waar het probleem ligt en dan gelijk al met vingers te wijzen naar AMD voor slechte software is ook weer zo wat. Dat de oplossing op dit moment voor jou inhoudt dat je terug moet gaan naar een anderhalf jaar oude driver is ook zeker niet wenselijk. Je zou vooral bij gamen erg vooruit moeten gaan op de nieuwe drivers. Vermeld in je topic, mocht je die maken, het probleem waar je tegenaan loopt bij de installatie, je type videokaart, OS, moederbord, bios, klok je over ja of nee etc.Damic schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:01:
Waarom zou ik DDU draaien als ik een kersverse installatie heb gedaan. * Damic gaat terug naar 14.11.2 BETA, dat werkte tenminste
Als je terug moet naar zo'n oude driver is het echt toch het meest logische dat het probleem bij jouw (systeem) ligt en niet aan de driver. Als het probleem bij iedereen voor zou komen zou het nieuws zijn, maar één persoon met problemen is niet echt nieuws.
AMD Nieuwsdiscussie
[quote]sdk1985 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:56:
[...]
Het was geen concurrent voor de 280, zie anandtech uit die tijd:
[...]
nee, maar als je dit ziet geeft het toch wel iets aan....

Het zou leuk zijn als we weer zoiets krijgen
[...]
Het was geen concurrent voor de 280, zie anandtech uit die tijd:
[...]
nee, maar als je dit ziet geeft het toch wel iets aan....

Het zou leuk zijn als we weer zoiets krijgen
[ Voor 9% gewijzigd door winwiz op 29-04-2016 11:33 ]
Anoniem: 661369
Uitgaande van het volgende:sdk1985 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:56:
Ik weet niet wat Roy Taylor met deze uitspraken wil bereiken. Als straks blijkt dat er helemaal geen 980 ti performance wordt geleverd voor 250-300 dollar dan valt de launch tegen en is dat bad press richting AMD. Mocht het wel waar zijn dan geeft hij Nvidia nu ruim te tijd om te reageren met de positionering van hun nieuwe line-up. In beide gevallen is dat voor het bedrijf AMD geen goed nieuws. Oh en deze uitspraken zullen hoogst waarschijnlijk resulteren in woedende partners die bang zijn met voorraden te blijven zitten.
- De 2x performance per watt claim klopt (logisch vanwege de shrink van 28 nm naar 14/16 nm)
- Het TDP van Polaris 10 is ongeveer 110-135 (bron: http://nl.hardware.info/nieuws/47718/amd-dit-jaar-alleen-polaris-10-en-11)
- De Fury X heeft (volgens AMD) een performance vergelijkbaar aan de 980 Ti (op 4K): (bron: reviews: AMD Radeon R9 Fury: meer bang-for-buck dan zijn grote broer) met een TDP van 250 watt
Dan heeft Polaris 10 ongeveer de helft van het TDP van de Fury X maar door de toegenomen performance per watt heeft Polaris 10 dezelfde performance als een Fury X. Dan is volgens AMD Polaris 10 inderdaad even snel als de 980 Ti. Anders was het natuurlijk speculeren geweest maar Nvidia had dit zelf ook wel kunnen bedenken. Het is niet echt dat hij Nvidia (en ons) veel meer informatie geeft. Neemt je punt niet weg dat je niet snapt wat hij hier mee wil bereiken.
En alle informatie is een combinatie van marketing, geruchten en speculatie dus we moeten het wel met een korreltje zout nemen
Dit topic is gesloten.