Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ze wilden waarschijnlijk niet al te veel in 28nm steken op dat punt.sdk1985 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:06:
[...]
Time-to-market met gpu doel ik nu vooral op Fury-Nano. Zit te dicht op het einde van 28nm om zichzelf nog terug te verdienen. Verder is het wat mij betreft opvallend dat niet de hele line-up is vernieuwd gebaseerd op de nieuwste GCN maar dat er steeds werd teruggegrepen op rebrands. Nu gebeurd dat wel vaker, maar gezien het dalende marktaandeel en de verbeteringen in de nieuwere GCN generaties lijkt me dat toch wel wenselijk. Toch? De enige reden om dat niet te doen lijkt mij het besparen van geld.
Wat de lineups betreft, Nvidia heeft grotendeels hetzelfde gedaan:
- 2012 -> Kepler in de 600 serie, met een paar Fermi rebrands aan de onderkant van de range (zoals AMD TeraScale aan de onderkant had)
- 2013 -> GK110...1 nieuwe chip waarvan de eerste versie een jaar eerder al klaar was (qua ontwerp). Gehele 700 serie rebrands, behalve GK110 (780 en hoger).
- 2014 -> GM204 (2 kaarten). En GM107/GM108 als test chip (1 kaart in 2014).
- 2015 -> GM200 (2 kaarten) en GM206 (2 kaarten).
Nvidia heeft niet veel meer gedaan. Ze hebben in elk geval ook geen volledige range uit gebracht. GM206 stelt verder ook niet veel voor, die bestaat vooral vanwege de PPW. AMD wilde duidelijk niet extra investeren om Tonga efficiënter te maken, want GM206 zit op het prijspunt van Tonga. Qua performance is Tonga net iets sneller, het enige waar hij op verliest is PPW. Nvidia had daar eerder de 660 en 760 zitten, die allebei trager zijn. Nvidia had daar wel iets te winnen, AMD niet.
Dus zo onlogisch vind ik het allemaal niet.
Wat voor andere keuze hadden ze dan op 28nm verdergaan? Tell me.sdk1985 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:06:
[...]
Time-to-market met gpu doel ik nu vooral op Fury-Nano. Zit te dicht op het einde van 28nm om zichzelf nog terug te verdienen. Verder is het wat mij betreft opvallend dat niet de hele line-up is vernieuwd gebaseerd op de nieuwste GCN maar dat er steeds werd teruggegrepen op rebrands. Nu gebeurd dat wel vaker, maar gezien het dalende marktaandeel en de verbeteringen in de nieuwere GCN generaties lijkt me dat toch wel wenselijk. Toch? De enige reden om dat niet te doen lijkt mij het besparen van geld.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
People as things, that’s where it starts.
https://twitter.com/AMD/status/731158531664171008Join us 5/18 at 9AM CT for the next MTE as David Nalasco shares an inside look at Polaris. http://bit.ly/1s6FPm2
http://experience.amd.com/amdwebinar?sf26238011=1

[ Voor 5% gewijzigd door Trygve op 13-05-2016 19:22 ]
'Specificaties en prestaties van AMD Polaris uitgelekt'
Is natuurlijk puur speculatie, maar vind het toch beetje matig alhoewel het stroomverbruik nog niet duidelijk is. Wellicht 128SPs per CU?
[ Voor 25% gewijzigd door madmaxnl op 13-05-2016 19:26 ]
Bovenstaande quote hoort schijnbaar bij specs waar Techpowerup over schreef.Originally Posted by WhyCry
Yes, that's actually why I didn't post this leak. However those specs were for mobile chips as I was told.
Zeker de laagst gepositioneerde chip is sowieso hoofdzakelijk voor notebooks ontwikkeld, maar zal natuurlijk ook wel in desktops belanden. Nu worden er sowieso veel meer laptops verkocht dan desktops en gamingnotebooks zitten enorm in de lift, dus dat is geen slecht idee.dahakon schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:28:
[...]
Bovenstaande quote hoort schijnbaar bij specs waar Techpowerup over schreef.
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:54:
[...]
Hoort niet in dit topic, DDU al in veilige modus gedraait? Na nieuwe drivers moet je indien je MSI Afterburner gebruikt rebooten, anders werkt MSI Afterburner inderdaad niet lekker.
@hieronder
Precies de reden dat het weinig nut heeft om het hier te posten. Geen volledige informatie dus ik ga uit van het standaard verhaal.
Garwinski schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:46:
[...]
Ik zou misschien toch even een apart topic aanmaken voor je problemen als ik jou was, want zonder te weten waar het probleem ligt en dan gelijk al met vingers te wijzen naar AMD voor slechte software is ook weer zo wat. Dat de oplossing op dit moment voor jou inhoudt dat je terug moet gaan naar een anderhalf jaar oude driver is ook zeker niet wenselijk. Je zou vooral bij gamen erg vooruit moeten gaan op de nieuwe drivers. Vermeld in je topic, mocht je die maken, het probleem waar je tegenaan loopt bij de installatie, je type videokaart, OS, moederbord, bios, klok je over ja of nee etc.
Ik denk dat het nVidia het probleem is: A330Ion + R9 280X kan gpu niet OC-The_Mask- schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:13:
Als je terug moet naar zo'n oude driver is het echt toch het meest logische dat het probleem bij jouw (systeem) ligt en niet aan de driver. Als het probleem bij iedereen voor zou komen zou het nieuws zijn, maar één persoon met problemen is niet echt nieuws.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Daar hebben ze het over 64, zoals het ook al was bij de vorige GCN revisies, daar zou ik ook vanuit gaan trouwens.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ohh, ik vond dit deeltje nu net zo interessant
GrapjasDamic schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 08:35:
[...]
[...]
[...]
Ik denk dat het nVidia het probleem is: A330Ion + R9 280X kan gpu niet OC
Blijkbaar was het toch ee ndriver probleempje als je je primaire display adapter op intern zet en dat is een nvidiaGarwinski schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:24:
[...]
GrapjasIk bedoelde meer van dat in plaats van dat de drivers bagger zijn dat er misschien andere problemen op je pc zijn. Ik zal eens kijken naar je nieuwe post.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dit topic is gesloten.