CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 133 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 59.917 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:19
Anoniem: 64119 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 00:54:
USB 3.1 = max. 10Gb/s
TB 3.0 = max. 80Gb/s

Of USB 3.1 standaard wel/niet aanwezig in TB3 is bij niet bekend.
Ook weet ik niet of de USB 3.1 standaard wel voldoende is voor eGPU's ?
Intel's controllers doen inderdaad TB + USB3.1, dus kun je op die poort altijd prikken wat je wilt.

PCI-e 3.0 is net geen 8 Gbps per lane; dus USB 3.1 zou maar net PCI-e 3.0 x1 doen, niet genoeg voor een high-end GPU ;)
ColinZ schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:08:
Ik ben me ervan bewust dat Thunderbolt een standaard is. Het probleem wat ik er mee heb is dat AMD TB gebruikt voor Xconnect, iets wat hun huidige CPU's niet ondersteunen. Hoe je het ook wendt of keert, het is marketingtechnisch gewoon totaal niet handig.

Ik snap, zoals The_Mask aangeeft, dat ze weinig keus hebben, maar naar mijn mening is het raar om een standaard te promoten die je zelf niet gebruikt.
Nogmaals, het heeft helemaal niets met de CPU's te maken. Het heeft met het moederbord te maken. Thunderbolt zit net als USB, SATA, FireWire, PS/2, Ethernet, Wi-Fi, <noem het maar op> niet in de CPU. Dat zit allemaal op externe controllers op het moederbord (wel meestal in de chipset van de CPU fabrikant), dus wat weerhoudt AMD er van gewoon een extra controller standaard mee te leveren?

Zelfs nu zie je dat naast de SATA/USB controllers van Intel/AMD vaak een Marvell chip extra op het bord wordt geplakt. Dat doet een Razer of ASUS met alle plezier ook met TB voor een externe GPU hoor :)

Even mezelf cross-quoten:
Werelds schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:24:

Het is dan ook geen oplossing die in elke huis-tuin-en-keuken laptop komt. En in een gaming laptop maakt het een stuk minder uit of ze er een extra controller in stoppen. AMD weet ook dat ze in dat segment voorlopig nog geen deuk zullen maken qua CPU's, want zelfs als Zen helemaal bij komt duurt dat nog eeuwen voordat ze daar marktaandeel terug kunnen snoepen.

In de tussentijd hebben ze wel al een externe GPU oplossing die bouwt op bestaande technologie, waar men de benamingen al kent en die inmiddels meer gevonden worden in high-end laptops. En ja, dan moeten ze wellicht een relatief dure licentie af nemen als ze zelf in dat segment willen gaan knokken; maar of dat duurder is dan zelf een nieuwe standaard te ontwikkelen, marketen, terwijl je moet opboksen tegen de bestaande? ;)

Ik zie de logica echt wel :P

[ Voor 22% gewijzigd door Werelds op 12-03-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd zie het als één van de andere aansluitingen. AMD moederborden hebben vaak genoeg ook een Intel NIC, dat wordt toch ook niet vreemd gevonden?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Excuses voor de verwarring mbt tb op mobo's. Maar dan nog bieden AMD moederborden vooralsnog geen ondersteuning voor TB? Of zijn er ondertussen AM3(+) TB bordjes? Het enige wat ik kon vinden waren geruchten over een asus am3+ met TB ondersteuning in 2012.

[ Voor 49% gewijzigd door ColinZ op 12-03-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee maar dat kan ook niet aangezien Thunderbolt 3 met PCI Express 3.0 werkt en de chipsets van AM3 en AM3+ hebben geen PCI Express 3.0 controller maar een PCI Express 2.0 controller.

Met een FM2+ moederbord gebaseerd op AMD's A88+ chipset moet het bijvoorbeeld wel kunnen, maar dan moeten de mobo fabrikanten er wel markt in zien. Vooralsnog zijn er ook maar drie moederborden in pricewatch welke het überhaubt hebben en dat zijn drie vrij dure Z170 moederborden van Gigabyte.

Als Zen komt zullen we ongetwijfeld veel meer Thunderbolt zien.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 12-03-2016 13:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119

-The_Mask- schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:57:
knip plak quote:
Als Zen komt zullen we ongetwijfeld veel meer Thunderbolt zien.
Dat hangt denk ik helemaal van het TB3 kostenplaatje af.

Wellicht is de voornaamste reden dat je TB weinig aantreft wel dat het erg prijzig is.
Nogmaals: ik heb geen idee wat het kost maar wiki maakt melding van langzame acceptatie ivm hoge kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Langzame acceptatie zal ook komen door de nog niet veel toegevoegde waarde voor de meeste mensen op dit moment.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zal een combinatie zijn van factoren, o.a.:

Meerprijzen van PC's met TB 3
Meerprijzen van randapparatuur met TB 3
Verkrijgbaarheid
Meerwaarde van de hogere snelheid dan bv USB 3.0

Dat gezegd hebbende hebben EGPU's natuurlijk wel het meeste baat bij een hele hoge bandbreedte.
Bovendien zullen de aangekondigde eGPU's niet voordelig zijn waardoor het eea fin. beter passend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:10
Persberichtje: AMD Takes 83% Share of Global VR System Market, Driving Leading VR Experiences for Consumers and Developers1

1. According to Jon Peddie Research as of March 11, 2016, AMD is estimated as powering 83% of the total addressable market for dedicated VR HMDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LongBowNL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:55:
Persberichtje: AMD Takes 83% Share of Global VR System Market, Driving Leading VR Experiences for Consumers and Developers1

1. According to Jon Peddie Research as of March 11, 2016, AMD is estimated as powering 83% of the total addressable market for dedicated VR HMDs.
Vanwege die reden stijgt AMD vandaag ook met 7+ procent tegen de negatieve trend in:
https://www.google.com/finance?q=NYSE:AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Fury Duo Pro. 3x 8-pins.
http://videocardz.com/58547/amd-launches-radeon-pro-duo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A6K0UzM.jpg

[EDIT]
Livestream voor wie het wil: http://www.ustream.tv/channel/gQETjZzLnf9

[ Voor 23% gewijzigd door LongBowNL op 15-03-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-06 09:35
LongBowNL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:55:

AMD die 18% van de markt in handen heeft zal 83% van de VR markt in handen hebben volgens AMD.com? :)
Vanwege die reden stijgt AMD vandaag ook met 7+ procent tegen de negatieve trend in:
https://www.google.com/finance?q=NYSE:AMD
Onlangs nog ging er een gerucht dat AMD door microsoft Intel of Samsung overgenomen zou worden waardoor het aandeel steeg maar vrij snel weer zakte het naar het oorspronkelijke punt toen bleek dat AMD het ongewijzigde AMD bleef. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mag ik de grap maken, ja je mag: AMD Pro Deo videokaart :+
@diegene dat de foto heeft gemaakt: In de plaats van een screenshot te nemen; neem je maar je camera en maak je een foto van je scherm??? |:( 8)7

[ Voor 80% gewijzigd door Damic op 15-03-2016 07:05 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Nu online
Nature schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 02:24:
[...]

AMD die 18% van de markt in handen heeft zal 83% van de VR markt in handen hebben volgens AMD.com? :)
Nee, volgens een externe website... Staat er zelfs bij...
En natuurlijk gaat AMD dat promoten.

Of het waar is of niet laat ik in het midden. Maar dit gaat niet over de discrete GPU markt natuurlijk. Dit gaat over developing etc. Dus ja, daar zou het best wel kunnen dat AMD een groter aandeel heeft dan Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
De planning voor de komende tijd:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/10145/Roadmap_575px.jpg
http://anandtech.com/show...-after-polaris-comes-vega

HBM2 dus pas in (het begin van) 2017.

[EDIT]
[...]

Ja, maar die markt is heel klein (<1%) volgens deze slide: http://images.anandtech.c..._FINAL-page-061_575px.jpg

EDIT2
Ik zie net dat er staat <1% van de wereld populatie. Ik dacht <1% van de PC's. :X

[ Voor 51% gewijzigd door LongBowNL op 15-03-2016 10:38 . Reden: Reactie op 83% ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Toch wel jammer dat Polaris tegen mijn verwachting in geen HBM2 krijgt. Dat geeft nVidia ook meer tijd om dat op orde te krijgen…

Ben benieuwd. Wordt wel weer heel interessant Polaris vs Pascal.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Daarnaast zit Vega erg kort op Polaris om heel erg verschillend te zijn. Volgens mij schaarde we "high-end Polaris" onder wat nu "Vega" is. De verwachting was dan ook niet dat high-end veel eerder dan het einde van 2016 zou komen. Dus heel veel verschil in de planning zit er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Opvallend dat Polaris nu 2,5x Perf/w heeft en eerst 2x of zie ik dat dan verkeerd? Beter dan verwacht? Jammer van HBM 2.0, maar wie weet brengen ze gewoon nog een kaart met 4GB HBM 1.0 uit? Een zuinige mid range kaart :) Ook handig voor in laptops :o

Edit, gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.vortez.net/news_file/7635_amd-gcn-gpu-optimization-2015.jpg

[ Voor 88% gewijzigd door madmaxnl op 15-03-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Wordt in die energy efficiency ook het voordeel van HBM meegerekend?

Zo ja dan zou het extra opvallend zijn omdat Polaris geen HBM krijgt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Wellicht juist vandaar die 2,5x, wellicht dat de HBM geheugen controller meer verbruikt? En dus dat ze niet naar het geheugen verbruik kijken, maar wel naar al het verbruik van de GPU zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 00:40
[...]

Er staat bij dat ze ook consoles mee rekenen en ja dan heeft AMD zeker zo'n groot gedeelte van de VR markt in handen.

Jammer dat HBM2 pas in 2017 komt, misschien komen ze wel eerder met een nieuwe "Nano" waar dan wel HBM1 op zit. Een Nano op basis van Polaris met HBM lijkt mij best ideaal voor een kleine pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39
Help!!!! schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:23:
^
Wordt in die energy efficiency ook het voordeel van HBM meegerekend?

Zo ja dan zou het extra opvallend zijn omdat Polaris geen HBM krijgt.
Misschien dan toch HBM 1.0? Dat is toch sowieso al een stuk zuiniger?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
madmaxnl schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:25:
Wellicht juist vandaar die 2,5x, wellicht dat de HBM geheugen controller meer verbruikt? En dus dat ze niet naar het geheugen verbruik kijken, maar wel naar al het verbruik van de GPU zelf.
De HBM controller is juist zuiniger dan de gDDR5 controller. Daar zal het hem niet in zitten.

Verder denk ik niet dat AMD HBM in gedachten heeft gehad voor de low/mid range GPU's van Polaris. De techniek is gewoonweg nog te nieuw en daarmee prijzig voor producten met lagere marges. Bovendien is de vraag of de productie de vraag al wel bij zou kunnen houden.

HBM2 zal (evenals gDDR5X ) ook pas laat dit jaar echt goed beschikbaar zijn, te laat voor de eerste Polaris chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
HBM2 wordt al in massa geproduceerd door Samsung in stacks van 4GByte. http://www.tweaktown.com/...sed-dram-chips/index.html
SK Hynix komt inderdaad pas in Q3 2016 met HBM2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:02
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:26:
[...]
Er staat bij dat ze ook consoles mee rekenen
|:(

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
LongBowNL schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:50:
HBM2 wordt al in massa geproduceerd door Samsung in stacks van 4GByte. http://www.tweaktown.com/...sed-dram-chips/index.html
SK Hynix komt inderdaad pas in Q3 2016 met HBM2.
Vooral mass-marketing. Een multinational versie op de 'first' post op forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
^

Vooral deze quote is interessant voor de discussie:
Curious about the HBM2 inclusion in Vega on the roadmap and what that means for Polaris? Though he didn’t say it outright, it appears that Polaris will be using HBM1, leaving me to wonder about the memory capacity limitations inherent in that. Has AMD found a way to get past the 4GB barrier? We are trying to figure that out for sure.

Why is Polaris going to use HBM1? Raja pointed towards the extreme cost and expense of building the HBM ecosystem prepping the pipeline for the new memory technology as the culprit and AMD obviously wants to recoup some of that cost with another generation of GPU usage.
[EDIT]
Antwoord in de video: YouTube: AMD's Raja Koduri talks moving past CrossFire, smaller GPU dies, HBM2 and more.

[ Voor 11% gewijzigd door LongBowNL op 15-03-2016 14:03 . Reden: Videolink ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Het verhaal omtrent het van de grond af krijgen van HBM (1.0) doet vermoeden dat ze het nogmaals gaan gebruiken. Immers was het kostbaar om alles sluitend te krijgen. HBM 2.0 schijnt daarnaast qua productiekosten duurder te zijn dan HBM 1.0.

Dan zou nVidia alsnog geen goed alternatief kunnen bieden tegen Polaris met HBM (1.0). Wellicht dat ze iets gevonden hebben op de limiet van 4GB, maar het lijkt me eerder dat ze de klokfrequenties aardig omhoog hebben kunnen schroeven. Of is een 8192 bits brede geheugenbus en dus acht stacks van 1GB mogelijk (totaal 8GB)? Daarnaast is 4GB voor in laptops genoeg, tenzij je een 4K laptop hebt, maar dat vind ik persoonlijk nogal overkill op 15,6". Wellicht ook goed voor in game AIOs met 2560x1440 scherm?

Lijkt me weinig dat nVidia kan doen tegen een dergelijke GPU, vooral in het laptop segment is het dan zwaai zwaai nVidia.

[ Voor 37% gewijzigd door madmaxnl op 15-03-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
HBM 2 heeft een (behoorlijk) grotere die dan HBM 1. Bovendien is het geen drop-in replacement, zoals gDDR5x theoretisch is. In principe waren er plannen/opties voor 2GB/stack HBM 1. Of dit werkelijk ook tot aan productie toe is gekomen, weet ik niet.

De vraag die ik me zou stellen is echter of het veel uit maakt. AMD heeft getoond dat Fiji zelfs op 4K niet bepaald vaak tegen een geheugen bottleneck aan loopt. Maar goed, marketingtechnisch zou het natuurlijk leuk zijn om 8GB te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Misschien dat 6GB ook mogelijk is d.m.v. zes stacks met een 6144 brede geheugenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-06 09:35
Zeara schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:03:
[...]

Nee, volgens een externe website... Staat er zelfs bij...
En natuurlijk gaat AMD dat promoten.

Of het waar is of niet laat ik in het midden. Maar dit gaat niet over de discrete GPU markt natuurlijk. Dit gaat over developing etc. Dus ja, daar zou het best wel kunnen dat AMD een groter aandeel heeft dan Nvidia.
Welke externe website? Dit is AMD's manier van communiceren dit was ook zo bij de Fury presentatie toen speelde Huddy dat hij een kritische journalist was (die geen kritiek had).Als je goed kijkt zie je dat er geen externe journalistiek bedreven wordt.
Het is een press release met de source links: Twitter/Facebook/eigen youtube kanaal met iemand die starwars speelt zonder vr/ foto's van een paar videokaarten.
Het is best maf als je er wat langer over nadenkt, Nvidia partnered ook met veel partijen.

De award ik kon het instituut niet dus heb het opgezocht:
The AIS describes itself as a body that “recognizes outstanding international achievement in 3D & Advanced Imaging innovation”, with its Lumiere award. AMD’s VR Architect Layla Mah (pictured) accepted the award on behalf of the team. It’s not clear how the AIS came to their decision, especially considering the lack of any final VR hardware with which to ascertain Liquid VR or NVIDIA’s equivalent Gameworks VR. What’s more, we won’t know for certain how either offering stacks up until headsets begin to ship in numbers early next year. Nevertheless, you can’t doubt AMD’s commitment to the space over the last 12 months, and we look forward to having the opportunity to see what Liquid VR is capable of soon.

''This share is driven in part by AMD technology powering VR-capable game consoles installed in millions of homes globally.''

Niemand heeft een VR-capable console er komt een add-on en hoeveel daarvan er worden verkocht mag Joost weten, als ik bij vrienden kijk met kinderen hebben ze meestal nog een PS3 of XBOX360 en wachten zij tot de nieuwere consoles ook rond de €150 worden zoals de PS4 en XBOX360 waren toen zij hem kochten in de laatste jaren dat ze verkocht werden en hebben dan nog geen haast.
+/-€800 voor een nieuwe console+bril (controller?) is extreem veel geld voor veel mensen om voor Sinterklaas of een verjaardag te geven, zelfs de bril erbij kopen als je al een PS4 hebt is te veel, dan er miljoenen te verkopen op de 30 mln PS4's die er verkocht zijn zie ik niet lukken.
Incluis mij ik wacht nog wel een paar jaar voor ik een bril koop €700 oculus :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Polaris 10 is best wel goed blijkbaar. HITMAN draaide op 1440p 60FPS op Ultra in DX12. Dat lukt niet met een Fury X in DX11. EDIT: Het blijkt dat DX12 veel uitmaakt in Hitman. Een 390 draait HITMAN dan op 50FPS.

Het formaat van de Polaris 10 is vergelijkbaar met de Fury Nano.

Polaris 11 kan 4K VR materiaal (hoogstwaarschijnlijk video) passief gekoeld afspelen.

"Bron": http://www.overclock3d.ne...neering_sample_pictured/1

[ Voor 28% gewijzigd door LongBowNL op 17-03-2016 21:35 . Reden: DX12 notitie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

10 is de light versie, 11 de meer high-end, toch?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03
Nee, 11 is de mindere.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Volgens Raja Koduri zou een volgende Polaris GPU een nummer krijgen dat hoger is dan 11 en tevens groter zijn (meer high-end). Verder zegt hij dat het gewoon tijdsgebonden is. Ergo 10 en dan 11 en dan 12 enzovoort. Dus Polaris 10 is gemaakt voor Polaris 11 is gemaakt. Welke van de twee de grotere, meer high-end is, is nog niet bekend v.z.i.w?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
11 is de low-end chip;

Tweet van een AMD persoontje; https://twitter.com/Thracks/status/709528808416673793

Reddit draadje; https://www.reddit.com/r/...d_polaris_11_at_ces_this/

[ Voor 29% gewijzigd door NitroX infinity op 18-03-2016 09:57 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
AMD Radeon Software Crimson Edition 16.3.1
Radeon Software Crimson Edition 16.3.1 Highlights

Updated Crossfire Profiles available for:
  • Hitman™
Support for:
  • Need for Speed™
Resolved Issues
  • Installed or played games sometimes do not show up in the Radeon™ Settings "Gaming" tab.
  • Installing via command line may not work for some users. As a workaround please use the default GUI installer.
  • Intermittent hang sometimes experienced on UE4 applications.
  • Black screen or possible hang after launching Oculus Video Application.
  • DirectX®12 application frame rates are no longer locked to the refresh rate of the display panel.
Known Issues
  • A few game titles may fail to launch or crash if the AMD Gaming Evolved overlay is enabled. A temporary workaround is to disable the AMD Gaming Evolved "In Game Overlay"
  • FFXIV can experience black screen or application hang
  • The Division may experience flickering in AMD Crossfire™ mode.
  • League of Legends® may experience some graphical corruption on characters death animation in AMD Crossfire™ mode.
  • Rift® may experience a hang when playing with FRTC and V-Sync enabled. As a work around users are suggested to disable V-Sync.
  • Plants vs Zombies™: Garden Warfare 2 may experience some flickering in AMD Crossfire™ mode.
  • Power efficiency toggle in Radeon™ Settings is showing up for some unsupported products.
  • Hitman™ may experience poor AMD Crossfire™ scaling when "Super Sampling" is set to 1.5x.
  • Need for Speed™ may experience poor scaling or flickering in AMD Crossfire™ mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 19:26
madmaxnl schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:58:
Misschien dat 6GB ook mogelijk is d.m.v. zes stacks met een 6144 brede geheugenbus.
Volgens mij heb je dan een veel te grote die nodig voor alle interconnects. Volgens mij was dat het grote probleem en dat je daarom ook alleen relatief grote GPU's ziet met 4 Stacks.

Polaris met heel snel GDDR5 of GDDR5X geheugen zou ook prima moeten zijn en daar kan je wel met 6GB werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 18-03-2016 16:29 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
met goed optimaliseren kun je ook ver komen. AMD had in het verleden vaak ook minder geheugen nodig dan Nvidia voor de zelfde prestaties. Ze hadden natuurlijk ook al deoptimaliseerd voor de 1ste HBM generatie maar met de komende kunnen ze zeker ook nog wel verder optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dan heb je en heel snel GDDR5(X) geheugen nodig en minimaal een 384 bits geheugenbus. Op een 512 bits geheugenbus dient het geheugen op 2GHz te lopen om 512GB/s te halen. De volgende ronde, speculatie, zou HBM 1.0 vast wel hoger geclockt kunnen worden waardoor ze over de 512GB/s heen zouden kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

YouTube: AMD Polaris vs Nvidia Pascal - Analysis Part 2 - 980 Ti Under Threat.

Goede analyse, met wat interessante dingetjes over lanceerkwartaal o.a. En stukken over nVidia.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 11:52
heb het nog niet voorbij zien komen maar amd heeft nieuwe features geimplementeer in hun raptr gaming evolved app.

http://www.anandtech.com/...olved-client?sf23039888=1

Zo te zien om het gat met geforce experience te dichten, ik heb zelf de schurft aan beiden maargoed voor de fanatieke gamer.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

aminam schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 00:30:
heb het nog niet voorbij zien komen maar amd heeft nieuwe features geimplementeer in hun raptr gaming evolved app.

http://www.anandtech.com/...olved-client?sf23039888=1

Zo te zien om het gat met geforce experience te dichten, ik heb zelf de schurft aan beiden maargoed voor de fanatieke gamer.
Het is fijn dat het recorden van wat er op je scherm gebeurt nauwelijks je fps verandert, maar het blijft begrensd tot maximaal 1920*1080. Voor een 3 schermen setup betekent dat, dat je een filmpje overhoudt van 1920*360. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zijn daar geïnteresseerden voor te vinden, die met triple-screen opstelling streams fullscreen gaan bekijken ?
Dat lijkt me zo... zinloos. Zoiets als een leuke sportwagen kopen en dan op de oprit erin zitten en geluidjes maken terwijl je doet alsof je rijdt.

[ Voor 40% gewijzigd door Phuncz op 24-03-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Nee, maar je krijgt niet eens de optie om alleen de 1920*1080 van het center scherm op te nemen, dus heb je er als eyefinity gebruiker niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
Hoe zit dat dan met 2560x1080?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
Tsja, wccftech, dus je weet het niet. En ik ga er ook niet op klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:24
Ziet er goed uit ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
haarbal schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:54:
Tsja, wccftech, dus je weet het niet. En ik ga er ook niet op klikken.
Dit beter?

http://ranker.sisoftware....b89efb9ea393b5c6fbc3&l=en

Edit; plaatje, mocht bovenstaande data verwijderd worden;
http://static.tweakers.ne...d8q5cmdai0Hts4P5/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door NitroX infinity op 25-03-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Shipped in April? Het is 25 maart dus we komen er snel achter of er iets van klopt of niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Waar kijken we precies naar? Dat is toch een APU en geen Polaris? 8GB (G)DDR5 op 1500MHz en toch maar 27,5GB/s aan bandbreedte, of is dat normaal in die benchmark? De 'individual results' laten i.i.g. zien dat er geen AMD CPU/APU gebruikt wordt.

WCCFTech heeft wel vaker dit soort "leaks" gepost:
Alleged Geforce GTX ‘Titan X’ Specs and Benches Leak Out – SiSoft Sandra Does it Again
Intel Skylake Performance Benchmarks Leaked on SiSoftware Sandra
AMD Fiji XT Specs Leak – 4GB of Stacked HBM & 4096 Stream Processors
http://wccftech.com/amd-carrizo-graphics-benchmarks-leaked-double-performance-kaveri/

Seems Legit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

sdk1985 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 00:48:
Hoe zit dat dan met 2560x1080?
Dan zou je een 1920*810 filmpje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
TNJ schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:25:
[...]

Dan zou je een 1920*810 filmpje krijgen.
Oké dat is dan wel irritant want als je dan naar Youtube will uploaden dan moet je met 33% vergroten, anders telt hij niet als 1080p.

De Radeon kaarten worden nog steeds niet door OBS ondersteund (hardwarematig)?

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 25-03-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
madmaxnl schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:26:
Waar kijken we precies naar? Dat is toch een APU en geen Polaris? 8GB (G)DDR5 op 1500MHz en toch maar 27,5GB/s aan bandbreedte, of is dat normaal in die benchmark? De 'individual results' laten i.i.g. zien dat er geen AMD CPU/APU gebruikt wordt.

WCCFTech heeft wel vaker dit soort "leaks" gepost:
Alleged Geforce GTX ‘Titan X’ Specs and Benches Leak Out – SiSoft Sandra Does it Again
Intel Skylake Performance Benchmarks Leaked on SiSoftware Sandra
AMD Fiji XT Specs Leak – 4GB of Stacked HBM & 4096 Stream Processors
http://wccftech.com/amd-carrizo-graphics-benchmarks-leaked-double-performance-kaveri/

Seems Legit
Inderdaad die bandwith was het eerste dat mij opviel, lijkt mij een beetje laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Radeon Software Crimson Edition Graphics Driver 16.3.2 WHQL

Release Notes
  • This driver is not intended for use on AMD products running in Apple Boot Camp platforms. Users of these platforms should contact their manufacturer for driver support.
  • When installing the AMD Radeon Software Crimson Edition for the Windows® operating system, the user must be logged on as Administrator, or have Administrator rights to complete the installation of the AMD Radeon Software Crimson Edition Driver.
  • The AMD Radeon Software Crimson Edition requires Windows 7 Service Pack 1 to be installed.
Resolved Issues:
  • Counter-Strike™: Global Offensive fails to stretch on non-native display aspect ratios. As part of the new Display Scaling per game feature, users can set “GPU Scaling” to “On” and “Scaling Mode” to “Full Panel” in the Display options tab in Radeon™ Settings as well as setting “Display Scaling” to “Full Panel” in their CSGO gaming profile under the “Gaming, Profile Options” tabs for this to take effect.
  • AMD Radeon™ Fury Series may experience corruption on desktop when system is idle for an extended period of time.
  • FFXIV can experience black screen or experience an application hang.
  • XCOM2™ may experience minor stutter while the camera is panning around a scene.
  • Radeon™ Settings check for software update may not display the latest available driver.
Known Issues:
  • A few game titles may fail to launch or crash if the AMD Gaming Evolved overlay is enabled. A temporary workaround is to disable the AMD Gaming Evolved "In Game Overlay"
  • Need For Speed™ may experience poor scaling or flickering in AMD Crossfire™ mode. As a work around users can disable the profile through the Radeon™ Settings game manager.
  • The Division™ may experience flickering in AMD Crossfire™ mode.
    Power efficiency toggle in Radeon™ Settings is showing up for some unsupported products.
  • DOTA2™ may experience game menu flickering when entering full screen mode with AMD Crossfire™ enabled.
  • League of Legends may experience some graphical corruption on characters death animation in AMD Crossfire™ mode.
  • XCOM2™ users may experience an application crash when using AMD Crossfire™ mode. As a work around please disable AMD Crossfire™ for the games profile in the Radeon™ Settings Gaming tab.
  • Hitman™ may experience flickering when played in DirectX™ 11 mode. As a work around users are recommended to either set the game to DirectX™ 12 mode in the games settings launcher or simply set “Shadow Resolution” to “Low” in the game settings.
Notes:
  • Product is based on the Vulkan™ 1.0 Specification and has been submitted to, and is expected to pass, the Khronos Conformance Process. Current conformance status can be found at www.khronos.org/conformance. Vulkan™ and the Vulkan™ logo are trademarks of the Khronos Group Inc. Vulkan™ and the Vulkan™ logo are trademarks of the Khronos Group Inc.
http://support.amd.com/en-us/download

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 08:57
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:28:

Radeon Software Crimson Edition Graphics Driver 16.3.2 WHQL

Release Notes
  • This driver is not intended for use on AMD products running in Apple Boot Camp platforms. Users of these platforms should contact their manufacturer for driver support.
  • When installing the AMD Radeon Software Crimson Edition for the Windows® operating system, the user must be logged on as Administrator, or have Administrator rights to complete the installation of the AMD Radeon Software Crimson Edition Driver.
  • The AMD Radeon Software Crimson Edition requires Windows 7 Service Pack 1 to be installed.
Resolved Issues:
  • Counter-Strike™: Global Offensive fails to stretch on non-native display aspect ratios. As part of the new Display Scaling per game feature, users can set “GPU Scaling” to “On” and “Scaling Mode” to “Full Panel” in the Display options tab in Radeon™ Settings as well as setting “Display Scaling” to “Full Panel” in their CSGO gaming profile under the “Gaming, Profile Options” tabs for this to take effect.
  • AMD Radeon™ Fury Series may experience corruption on desktop when system is idle for an extended period of time.
  • FFXIV can experience black screen or experience an application hang.
  • XCOM2™ may experience minor stutter while the camera is panning around a scene.
  • Radeon™ Settings check for software update may not display the latest available driver.
Known Issues:
  • Need For Speed™ may experience poor scaling or flickering in AMD Crossfire™ mode. As a work around users can disable the profile through the Radeon™ Settings game manager.
    Power efficiency toggle in Radeon™ Settings is showing up for some unsupported products.
  • DOTA2™ may experience game menu flickering when entering full screen mode with AMD Crossfire™ enabled.
  • League of Legends may experience some graphical corruption on characters death animation in AMD Crossfire™ mode.
  • XCOM2™ users may experience an application crash when using AMD Crossfire™ mode. As a work around please disable AMD Crossfire™ for the games profile in the Radeon™ Settings Gaming tab.
  • Hitman™ may experience flickering when played in DirectX™ 11 mode. As a work around users are recommended to either set the game to DirectX™ 12 mode in the games settings launcher or simply set “Shadow Resolution” to “Low” in the game settings.
Notes:
  • Product is based on the Vulkan™ 1.0 Specification and has been submitted to, and is expected to pass, the Khronos Conformance Process. Current conformance status can be found at www.khronos.org/conformance. Vulkan™ and the Vulkan™ logo are trademarks of the Khronos Group Inc. Vulkan™ and the Vulkan™ logo are trademarks of the Khronos Group Inc.
http://support.amd.com/en-us/download
Daar moet dit nog bij

Support for:
Oculus Rift™ SDK v1.3
HTC Vive™
AMD Radeon™ Pro Duo

Updated Crossfire Profiles available for:
Everybody's Gone to the Rapture™
Hitman™ in DirectX®11

http://support.amd.com/en...imson-Edition-16-3-2.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-01 23:34
Bij de oude Catalyst Control kon ik heel makkelijk switchen tussen 1 'hoofdbeeldscherm', 2 beeldschermen (een extra bureaublad) en mijn tv

Via 'Bureaublad Beheer' kon je schermen in/uit schakelen en met voorkeuzes kon je met sneltoetsen heel makkelijk switchen

Nu kan ik bij Crimson nergens zoiets vinden, zelfs een extra beeldscherm aan/uit zetten lukt niet, dat kan natuurlijk ook allemaal via windows zelf maar dat vind ik erg omslachtig werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 14:57

Isniedood

nee, echt niet!

Ik zit nu te kijken of ik mijn pc wil gaan upgraden voor VR. Echter vroeg ik mij af wanneer verwacht wordt dat de release date van polaris bekend gemaakt wordt. Ik las altijd april, jullie enig idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Isniedood op 30-03-2016 13:43 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
De releasedate is toch al bekend? In de periode van Juli/Augustus/September komt Polaris naar de markt.

Geruchten/feiten op een rij;

- Release; Juli/Augustus/September
- Polaris 11; low-end, prestaties minimaal gelijk aan R9 270X/GTX 950 met lager stroomverbruik.¹
- Polaris 10; mid-range, prestaties die waarschijnlijk, minimaal gelijk zijn aan een 2560sp kaart (R9 290/390). 2304sp's, 256bit geheugenbus.²
- Vega; 4096sp, met HBM2.³

¹ Zie alle CES reviews.
² http://wccftech.com/amd-polaris-10-gpu-specs-leaked/
³ http://wccftech.com/amd-vega-10-gpu-4096-stream-processors/

Ikzelf denk dat Vega wel eens de opvolger van Fury kan zijn, en dus de high-end is van Polaris. Maakt om 3 dingen redelijk zin bij mij;

1) Om Fury(X) eigenaren niet voor de kop te stoten (zo min mogelijk negatieve geluiden bij de launch van Polaris)
2) Omdat HBM2 nog niet klaar is.
3) Als er al een Polaris 9 is, dan weet AMD dat goed stil te houden. Ik ben zelf nog geen geruchten tegengekomen maar geruchten over Vega zijn er dus wel.

[ Voor 81% gewijzigd door NitroX infinity op 30-03-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen heb je nu voor een chip met 'maar' 4096 streamprocessors totaal geen HBM2 nodig, dat kan ook prima met 384bit geheugenbus met GDDR5x.

http://www.anandtech.com/...s-to-sample-gddr5x-memory
Pak twaalf geheugenchips met 12GB/s per pin en je hebt 12GB GDDR5x videogeheugen met een bandbreedte van 576GB/s, met een verbruik van ongeveer 30W, wat al meer is als de 4GB 512GB/s van Fury X, welke overigens maar zo'n 15W verbruikt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Het is dan ook maar een gerucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Waarom staat het woord "feiten" dan in je post ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Omdat er ook feiten in mijn post staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik hoop (lijkt mij logisch) dat de Polaris 10 een goede verbetering zal zijn tegenover de 390X. Daarnaast hoop ik op zuinigere kaarten, zodat crossfire mogelijk is met een 750W voeding. Dat is het nu ook wel, maar het is wel kantje boort. Vandaag had ik voor een 2 x 390X getest, wat wel lukte, en ze gebruikte beiden 225W.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Nee, Polaris 10 zal ongeveer gelijk presteren aan een 390X, misschien zelfs slechts een 390 non-x. Het is het prijsniveau dat zal dalen. Voor betere prestaties zal je moeten kijken naar Polaris 9 (als die er komt) of Vega.

Over die prijsniveaus; met kleinere chips ben ik er vol van overtuigd dat Polaris 11 rond de €100 zal gaan kosten. Immers, in de vorige generatie was een gelijk presterende kaart al rond de €150 te koop (R9 270(X)). Polaris 10 zal mijn insziens naar het huidige prijsniveau van de R9 380(X) gaan. Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat we op hetzelfde prijs/prestatie niveau blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Nou, dat mijn post gewijzigd is bijvoorbeeld :+

Serieus; de namen van de chips en Polaris 11 details.

Edit; oeps, ik zei 10 in plaats van 11 O-)

[ Voor 18% gewijzigd door NitroX infinity op 30-03-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
-The_Mask- schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:05:
Alleen heb je nu voor een chip met 'maar' 4096 streamprocessors totaal geen HBM2 nodig, dat kan ook prima met 384bit geheugenbus met GDDR5x.
Tsja, maar wanneer is gDDR5x werkelijk in 'massa' beschikbaar. Sampling is leuk, maar geeft nog geen producten op lanceerbare schaal. Tegen de tijd dat gDDR5x wel goed beschikbaar is, is ook HBM2 goed beschikbaar.

Verder, wat is 'nodig'. Fury X had ook geen HBM nodig, het had ook nog kunnen werken met een 512-bit gDDR5 geheugenbus met 8gbps gDDR5. Stroomverbruik zou 'wat' hoger liggen, maar het was wel mogenlijk. Een nieuwe 4048SPU GPU zou ook met 2 stacks HBM2 af kunnen van 4GB per stuk. Dan heb je misschien 'maar' 8GB geheugen, maar dat zou voor de consument nog meer dan genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GDDR5x moet iets eerder zijn, halverwege dit jaar en HBM einde dit jaar voor mass production.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Theoretisch is HBM2 al in massa-productie. Dat wil zeggen, als je de marketingpraatjes van Samsung zou willen geloven. Dit 'samplen' van gDDR5x is leuk, maar of ze werkelijk de zomer halen voor massa-productie, ik ben benieuwd.

Hoe dan ook, ik heb ergens ook voorbij zien komen dat AMD's volgende HBM product nog gebruik gaat maken van HBM1 ipv 2, om gemaakte kosten zoveel mogenlijk terug te kunnen verdienen. Welk product dat zou zijn is echter niet bepaald bekend gemaakt op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

NitroX infinity schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:18:
De releasedate is toch al bekend? In de periode van Juli/Augustus/September komt Polaris naar de markt.

Geruchten/feiten op een rij;

- Release; Juli/Augustus/September
- Polaris 11; low-end, prestaties minimaal gelijk aan R9 270X/GTX 950 met lager stroomverbruik.¹
- Polaris 10; mid-range, prestaties die waarschijnlijk, minimaal gelijk zijn aan een 2560sp kaart (R9 290/390). 2304sp's, 256bit geheugenbus.²
- Vega; 4096sp, met HBM2.³

¹ Zie alle CES reviews.
² http://wccftech.com/amd-polaris-10-gpu-specs-leaked/
³ http://wccftech.com/amd-vega-10-gpu-4096-stream-processors/

Ikzelf denk dat Vega wel eens de opvolger van Fury kan zijn, en dus de high-end is van Polaris. Maakt om 3 dingen redelijk zin bij mij;

1) Om Fury(X) eigenaren niet voor de kop te stoten (zo min mogelijk negatieve geluiden bij de launch van Polaris)
2) Omdat HBM2 nog niet klaar is.
3) Als er al een Polaris 9 is, dan weet AMD dat goed stil te houden. Ik ben zelf nog geen geruchten tegengekomen maar geruchten over Vega zijn er dus wel.
Ik hoop toch echt dat AMD dit jaar meer heeft te bieden dan R390-performance :/
En de 2304sp's van GNC4 zullen toch wel iets meer IPC hebben dan de huidige generatie?
Raja van AMD had het ook over high end vwb Polaris10?

Vwb de Fury eigenaren/markt, ik snap dat je de huidige markt niet te snel om zeep wilt helpen, inkopers die met "onverkoopbare producten blijven zitten ed., maar bijeefect is ook dat in dat geval ook endusers naar nVidia gaan mocht die wel een enthousiast product releasen.

Anderzijds wijst het uitbrengen van Pro duo ook niet echt in de richting van (zeer) een snelle single GPU op korte termijn :'(

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ja maar als Polaris 10 high-end zou zijn,dan zit je dus wel weer rond R9 390(X) prestaties. Dat is toch absurd aangezien die chips ook niet veel meer zijn dan overgeklokte R9 290(X) chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ze hebben het over 2,5x performance per watt, dus als ze R9 390X performance op 110W kunnen leveren (GTX 950 niveau), dan blijft het super indrukwekkend. Maar dat gaat natuurlijk niet de segment-topper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Op de FrontPage: nieuws: AMD kondigt hpc-kaart met twee Fiji-gpu's aan. Jeetje $5999 dat is mooi geld verdienen :o .

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2001034737.jpeg

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 31-03-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja kwa verbruik is het zeker een enorme verbetering als er R290/390 performance uitgeperst kan worden bij slechts 110W.
Maar de R290/390 heeft 2816 sp's. Stel dat de Polaris10 er 2560 maximaal heeft, dan is dat ~10% minder. Ik hoop stilletjes toch ook op een flinke IPC toename van, laten we zeggen minimaal 30%?
Blijft er 20% extra op 290/390 over.

Daar bovenop( of zijn deze al een deel van toename van de IPC?) nog interessesante verbeteringen en optimalisaties in de architectuur tov GNC(3):
RTG replaced the geometry engines with new geometry proceasors. One notable new feature is primitive discard acceleration, which is something GCN1/2/3 lacked. This allows future GCN4 (Polaris/Vega) to prevent certain primitives from being rasterized. Unseen tessellated meshes are "culled" (removed from the rasterizer's work load). Primitive Discard Acceleration also means that GCN4 will support Conservative Rasterization.

Basically, RTG have removed one of their weakness's in GCN.

As for the hardware scheduling, GCN still uses an Ultra Threaded Dispatcher which is fed by the Graphics Command Processor and ACEs.

AMD replaced the Graphics Command Processor and increased the size of the command buffer (section of the frame buffer/system memory dedicated to keeping many to-be executed commands). The two changes, when coupled together, allow for a boost in performance under single threaded scenarios.

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 31-03-2016 18:35 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Uhm, de 290X en 390X hebben 2816sp's. De non-x'jes hebben 2560.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik bedoel bij "290/390" de volledige die van Hawaii, idd de X-versies.

Verder ben ik benieuwd of Polaris nog veel rek heeft in de kloksnelheid, want die van Hawaii en Fiji helemaal, zijn behoorlijk aan hun top.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verbetering van 30% op IPC kun je sowieso vergeten. Maakt ook niet uit op zich, van GCN1 naar 3 zit eigenlijk ook geen IPC verbetering, maar wel betere transistordichtheid en verbruik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Mwah, als je 30% meer hardware hebt en dezelfde clock heb je 30% meer ipc toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

-The_Mask- schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:01:
maar wel betere transistordichtheid en verbruik.
Omdat die hogere dichtheid nog niet direct benut lijkt te worden om het totale aantal transistors op een die uit te breiden, Vega krijgt er bv. ook "maar" 4096 net als Fiji(?), verwacht ik het uit een andere hoek. Blijft het opschroeven van de kloksnelheid natuurlijk ook nog een optie...

Ik hoop echt dat er (ergens in 2016) meer onder de zon is dan verbruik en die/wafer space, al zal een IHV daar deels anders over denken. Maar misschien komt dat pas in andere Vega-varianten en is de tijd gewoon nog niet rijp en moeten we het voorlopig doen met 390x perf. in een kleiner jasje.
Anders zal Fury nog een behoorlijke tijd het snelste zijn wat AMD in huis heeft en zal de Vega met 4096 sp's nou ook niet echt veel meer perf. bieden, op basis van de geruchten wel te verstaan. Ik kan het mij haast niet voorstellen en had me stiekem al rijk gerekend met 50-60% meer perf. ergens in 2016 voor de snelste variant (Vega).

[ Voor 67% gewijzigd door edward2 op 31-03-2016 20:17 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haarbal schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:11:
Mwah, als je 30% meer hardware hebt en dezelfde clock heb je 30% meer ipc toch? :)
Als je 30% meer stream processors hebt en 30% meer performance, is de IPC niks verbeterd.
edward2 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:16:
[...]

Omdat die hogere dichtheid nog niet direct benut lijkt te worden om het totale aantal al transistors op een die uit te breiden, Vega krijgt er bv. ook "maar" 4096 net als Fiji(?), verwacht ik het uit een andere hoek. Blijft het opschroeven van de kloksnelheid natuurlijk ook nog een optie...
Zie ik niet gebeuren bij een net nieuw productieproces. Grote veranderingen komen vooral door het nieuwe productieproces hierdoor kun je veel meer transistors kwijt op hetzelfde oppervlakte en gaat het verbruik met stream processor ook erg omlaag. Nog wat kleine architectuur verbeteringen en dat zal het wel zijn.

Maar op zich lijkt dat mij niet echt het een probleem door het nieuwe productieproces kun je sowieso een veel betere performance/watt en performance/mm2 halen en dat zijn toch wel de twee belangrijkste dingen. Daarmee is namelijk een meer performance mogelijk en ook een lagere prijs.
edward2 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:16:
[...]
Ik kan het mij haast niet voorstellen en had me stiekem al rijk gerekend met 50-60% meer perf. ergens in 2016 voor de snelste variant (Vega).
Ik zei vorig jaar al dat je high-end producten niet eerder dan helemaal aan het einde van dit jaar hoeft te verwachten, maar op dit moment is het waarschijnlijker dat het begin volgend jaar wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 31-03-2016 21:10 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

-The_Mask- schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:18:

Maar op zich lijkt dat mij niet echt het een probleem door het nieuwe productieproces kun je sowieso een veel betere performance/watt en performance/mm2 halen en dat zijn toch wel de twee belangrijkste dingen. Daarmee is namelijk een meer performance mogelijk en ook een lagere prijs.
Ja vanuit bedrijfsoogpunt zeker, maar ik als enthousiast user wil ook wel wat meer performance :D
Maar ik begrijp dat zo'n nodeverkleining, zeker in het begin, wel wat uitdagingen met zich mee brengen, vooral bij grote chips.

Aan de andere kant, Fiji is nog geen jaar uit, dus helemaal vreemd is het niet.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
NitroX infinity schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:22:
Ja maar als Polaris 10 high-end zou zijn,dan zit je dus wel weer rond R9 390(X) prestaties. Dat is toch absurd aangezien die chips ook niet veel meer zijn dan overgeklokte R9 290(X) chips?
Daarom lijkt het mij logischer als ze wel beter gaan presteren, of er nog betere kaarten uitkomen in die serie die je nu misschien in gedachten hebt? Anders zit je met de 290 / 390 een paar jaar op hetzelfde prestatieniveau, zeker als je er rekening mee houdt dat 290's beter overclocken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Laten we hopen dat er een Polaris 9 uitkomt die minimaal 25% beter presteerd dan een R9 390X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
NitroX infinity schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:32:
Laten we hopen dat er een Polaris 9 uitkomt die minimaal 25% beter presteerd dan een R9 390X.
Inderdaad en dan een lager verbruik.
Vega zal nog wel even gaan duren. Voor mijn doen heb ik deze R9 290X al weer erg lang :P tijd voor iets nieuws... :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Er komt geen Polaris 9. Dat wil zeggen, vanuit AMD monde is gezegd dat een eventueel volgende Polaris chip Polaris 12 zal zijn en dat omvang geen invloed heeft op nummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Polaris 12 dan. Maakt niet veel uit voor waar we het over hebben; een chip die beter presteerd dan de 390X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik was aan het kijken voor een nieuwe laptop voor mijn broertje en ik zie dat er praktisch geen enkele laptops te vinden zijn met videokaarten die sneller zijn dan de r7 m360. Zijn er uberhaupt ooit laptops aangekondigt met die kaarten?

drukt intel ze nog steeds compleet uit de markt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
tomcatha schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:37:
ik was aan het kijken voor een nieuwe laptop voor mijn broertje en ik zie dat er praktisch geen enkele laptops te vinden zijn met videokaarten die sneller zijn dan de r7 m360. Zijn er uberhaupt ooit laptops aangekondigt met die kaarten?

drukt intel ze nog steeds compleet uit de markt ofzo.
Klopt het aanbod van de "high performance" mobiele radeon kaarten was 1,5/2 jaar geleden nog redelijk maar is nu verdampt. De beste die ze nu nog hebben is geloof ik de r9 m265x, dat is opzich een prima kaart en kan zich meten met een gtx 840m/940m maar die zat alleen in erg dure laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 17:25

Trygve

Redacteur
Bij gebrek aan een Tahiti owners thread post ik deze (oude) link even hier: http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=1370699

Iemand anders dit ook al geprobeerd? Deze betere geheugentimings werken tot mijn verbazing echt. Geen grote verbetering in algemene benchmarks (Valley en Heaven zo'n 2 procent hogere scores), maar wel consistent beter. Als je doorklikt na die link zie je resultaten van pure gpu geheugentests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD Radeon Software Crimson Edition 16.4.1 Hotfix

Radeon Software Crimson Edition 16.4.1 Highlights

Support for:
  • Quantum Break™
    Upto 35% faster performance using Quantum Break™ on Radeon™ R9 Fury X than with Radeon™ Software Crimson Edition 16.3.2(1).
  • Oculus Rift™
  • HTC Vive™
Resolved Issues
  • Frame rate capping issues experienced in some DirectX®12 applications is resolved.
  • Hitman™ may experience flickering when played in DirectX® 11 mode using high game shadow settings.
Known Issues
  • Power efficiency toggle in Radeon™ Settings is showing up for some unsupported products.
  • Some DX9 applications cannot disable AMD Crossfire™ mode through Radeon™ Settings.
  • A small subset of AMD Radeon™ R9 380 users may be experiencing slower than expected fan speeds. A work around is to raise your fan speeds through AMD Overdrive in Radeon™ Settings manually to a desired amount.
  • HDMI Scaling options may not be available in Radeon™ Settings on some system configurations.
http://support.amd.com/en...imson-Edition-16.4.1.aspx

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik kwam deze net tegen:
http://venturebeat.com/20...aphics-chip/?sf23668411=1

En het gaat dan om deze quote:
Advanced Micro Devices and virtual reality are getting hitched. The maker of processors and graphics chips hopes that demand for VR will generate demand for high-end hardware, and it said Monday at the Game Developers Conference it is doing what it can to keep it all moving forward.

One of those things is Polaris 10, a next-generation graphics chip that promises much better resolution and performance for both traditional games and VR apps, said Richard Huddy, chief gaming scientist, at an AMD event today.
Dat wekt bij mij de suggestie dat Polaris 10 sneller zou zijn dan Fiji XT. Zou mooie zijn als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 22:55
Ik heb een HD6850 en ik krijg een melding dat er een driver update is (zie screenshot) maar weet iemand welke versie dat is? Het zijn er twee, een gewone en een beta, maar die versienummers ben ik niet gewend. Ik heb nu de 16.2.1 beta geïnstalleerd, maar als ik op "versieopmerkingen" klik, wordt ik doorverwezen naar de 16.3.1 driver. En ik doe trouwens nooit via de drivers updaten, maar met DDU, dus ik ga het ook niet aanklikken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sw9ZvtgQNWejv2UeSReQUF3p/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
chim0 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:09:
Ik heb een HD6850 en ik krijg een melding dat er een driver update is (zie screenshot) maar weet iemand welke versie dat is? Het zijn er twee, een gewone en een beta, maar die versienummers ben ik niet gewend. Ik heb nu de 16.2.1 beta geïnstalleerd, maar als ik op "versieopmerkingen" klik, wordt ik doorverwezen naar de 16.3.1 driver. En ik doe trouwens nooit via de drivers updaten, maar met DDU, dus ik ga het ook niet aanklikken.

[afbeelding]
Je zit nu in het nieuws topic, gelieve problemen te verhuizen naar een apart topic in het videokaart&beeldscherm forum. 16.2.1 is inderdaad de laatste dus als je die geinstalleerd hebt en hij komt nog met de melding zal het waarschijnlijk om een bug gaan, Crimson is tenslotte nog nieuw.

[ Voor 9% gewijzigd door aminam op 05-04-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
DX12 preview van HardOCP.
http://www.hardocp.com/ar..._framerate/1#.Vw6jSkAmBgM

Interessant om te zien, kan mij alleen niet vinden in zijn opmerking die hij over Async Compute maakt. Hij zegt dat hij maar 3 meer fps zag (van 90 naar 93). Er zijn volgens mij genoeg reviews die aantonen dat er meer te halen valt, geen idee wat hij doet maar geloof niet dat hij dat goed heeft getest :z.
Nu gebruikt AotS niet bijzonder veel AC maar toch, in genoeg test was er een winst van 10% te zien, meer dan die 3fps waar hij het over heeft.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph10067/80322.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph10067/80354.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Vreemd dat de fury x op 1080p performance inlevert met async aan, terwijl de 290x consequent beter presteert met async aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:59:

Interessant om te zien, kan mij alleen niet vinden in zijn opmerking die hij over Async Compute maakt. Hij zegt dat hij maar 3 meer fps zag (van 90 naar 93). Er zijn volgens mij genoeg reviews die aantonen dat er meer te halen valt, geen idee wat hij doet maar geloof niet dat hij dat goed heeft getest :z.
Dat is het niet. Je vergelijkt nu twee verschillende site's die op verschillende manieren testen, met verschillende PC's en een verschillende insteek dan krijg je ook verschillende resultaten.

Het idee van HardOCP was het testen van CPU scaling tussen DX11 en DX12 bij AMD en nVidia. Ze pakten dus een niet zo snelle AMD FX-8350 als CPU, dan heb je vrij snel een CPU bottleneck.

Async Compute zorgt echter voor een kortere render tijd voor een frame in de GPU pijplijn. Als de CPU de bottleneck is blijkt Async Compute dus weinig voordeel te geven zoals duidelijk is te zien in HardOCP's review.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
-The_Mask- schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:11:
[...]

Dat is het niet. Je vergelijkt nu twee verschillende site's die op verschillende manieren testen, met verschillende PC's en een verschillende insteek dan krijg je ook verschillende resultaten.

Het idee van HardOCP was het testen van CPU scaling tussen DX11 en DX12 bij AMD en nVidia. Ze pakten dus een niet zo snelle AMD FX-8350 als CPU, dan heb je vrij snel een CPU bottleneck.

Async Compute zorgt echter voor een kortere render tijd voor een frame in de GPU pijplijn. Als de CPU de bottleneck is blijkt Async Compute dus weinig voordeel te geven zoals duidelijk is te zien in HardOCP's review.
Goed punt, ik gaf je ook niet de hele context. Je hebt gelijk wat betreft de FX8350 icm AC, die is niet snel genoeg om er goed gebruik van te maken.
You can toggle Async Compute on and off in Ashes of the Singularity with the "AsyncComputeOff" flag in the Settings Initialization file. Over the last couple of weeks I have worked through both AMD and Intel CPUs toggling Asynch Compute on and off with both AMD and NVIDIA video cards. The fact is that even on the highest end of the performance spectrum, the biggest frames per second increase we saw was 3 frames per second; from 90.5 to 93.3...a whopping 3% increase, which I would suggest is within our margin of error. That said, I was able to reproduce that increase consistently, so I would suggest that the increase is "real" even inside our MoE. Generally though, we would see gains of less than 1 frame per second when toggling between Async on and Async off.
Ik begrijp hieruit dat hij zowel met Intel als met AMD cpu's heeft getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja fijn dat dx12, kan ik straks mijn 1080P LCD weer afstoffen en op mijn bureau zetten. Want geen game ondersteunt nu (DX12 GOW, DX12 Tombraider, Dx12 Hitman, Talos Vulkan, geen multi GPU en ook geen woord erover) en vermoedelijk straks ook, nog multi GPU nu dat bij de devs is gelegd.
Nou nog een UWP-sausje eroverheen en ik ben weer getemd tot eenheidsworst in een steriel dichtgetimmerde omgeving. :(

Niet op voorraad.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.